Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wolvverine
wolvverine

wolvverine

Dołączył 5 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 362
  • Znaleziska 356
  • Mikroblog 6
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1
segbas
segbas
segbas
01.10.2019, 17:28:32 via Android
  • 0
Działa Wam wtyczka WP Pilot do Kodi? U mnie na każdym urządzeniu wywala błąd i sądząc po komentarzach w internecie nie jestem osamotniony. Kupiłem niedawno TV Boxa i w oficjalnej apce po włączeniu pełnego ekranu obraz jest za białą poświatą i nie da się tego zmienić. Dlatego szukam alternatyw. #kodi #kodiwpigulce #wppilot
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.04.2023, 14:24:31 via Wykop
  • 0
@kodiwpigulce_pl

2023-04-12 00:36:41.544 T:1359 info : GL: Enabling VSYNC
2023-04-12 00:36:41.552 T:1368 info : CAESinkALSA::Initialize - Attempting to open device "hdmi:CARD=PCH,DEV=0"
2023-04-12 00:36:41.558 T:1368 info : CAESinkALSA::Initialize - Opened device "hdmi:CARD=PCH,DEV=0,AES0=0x04,AES1=0x82,AES2=0x00,AES3=0x00"
2023-04-12 00:36:41.559 T:1368 info : CAESinkALSA::InitializeHW - Your hardware does not support AEFMTFLOAT,
  • Odpowiedz

1509

UODO: Nie ma podstaw prawnych do sprawdzania certyfikatu. Limit to martwy zapis

UODO: Nie ma podstaw prawnych do sprawdzania certyfikatu. Limit to martwy zapis

Limit zaszczepionych na imprezach i w hotelach to martwy przepis. Nie ma podstaw prawnych do sprawdzania tego typu zaświadczeń. Zdaniem UODO jedyną możliwością jest samodzielnie i nieprzymuszone pokazanie certyfikatu covidowego.

Szewczenko
z
money.pl
dodany: 24.06.2021, 09:35:00
  • 180
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    technologia
  • #
    zdrowie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.06.2021, 10:43:47
  • 0
@Kajetan83:
"Będzie mogła pani wejść na imprezę - tylko wtedy, gdy okaże Pan/Pani dobrowolnie, z własnej nieprzymuszonej woli certyfikat szczepienia." - to jest wewnetrznie sprzeczne - sprawa do wygrania. A dodatkowo i odszkodowanie.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.06.2021, 10:48:11
  • 0
@blargotron: sporo danych, imie , nazwisko, kraj pochodzenia itd.

Można juz na wstepie wiedzieć że gosciu jest np z Izraela i dac mu "odpowiedni" stolik. ;)
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.06.2021, 10:49:28
  • -1
@Aster1981: czyli po prostu bezwartościowe "szkolenia"
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.06.2021, 13:38:23 via Android
  • 1
@Kajetan83 to nie to samo. Jeśli sprzedali bilet to masz prawo do odszkodowania, ponieważ nie mają organizatorzy podstaw prawnych do sprawdzania osób.
Jak w tytule- jest to przepis martwy.

698

Uciekinierzy z Kalifornii. Po raz pierwszy w historii liczba mieszkańców...

Uciekinierzy z Kalifornii. Po raz pierwszy w historii liczba mieszkańców...

Coraz więcej Amerykanów opuszcza Zachodnie Wybrzeże z powodu szybujących kosztów życia. Za połowę ceny klitki w Los Angeles mogą kupić dom z ogrodem w Teksasie

janusz_z_czarnolasu
z
gazetaprawna.pl
dodany: 06.06.2021, 12:02:12
  • 161
  • #
    usa
  • #
    kalifornia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    emigracja
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.06.2021, 17:49:18 via Android
  • 0
@Aster1981

"duzych miast badz jednostek administracyjnych w nich, by zapewnic bezpieczenstwo sobie i dzieciom."

Się z choinki urwałeś?

Stany i miasta gdzie rządzą demokraci to najbardziej niebezpieczne miejsca w USA.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.06.2021, 17:52:57 via Android
  • 0
@UberWygryw a ilu Niemców wyjechało do USA do Stanów Republikańskich?
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.06.2021, 18:00:36 via Android
  • 0
@UberWygryw statystyki emigracji Germany-USA co innego pokazują ;)

666

Prof. John Conly (główny doradca WHO): "Maseczki mogą być szkodliwe"

Prof. John Conly (główny doradca WHO): "Maseczki mogą być szkodliwe"

Główny doradca WHO i wpływowy lekarz z Kanady twierdzi, że noszenie maseczek może być szkodliwe. "Trądzik, problemy z egzemą, zapalenie spojówek, zatrzymanie dwutlenku węgla, i wiele innych skutków ubocznych to efekt ich stosowania" - uważa prof. John Conly, lekarz chorób zakaźnych z Uniw. Calgary.

Szewczenko
z
polsatnews.pl
dodany: 23.04.2021, 11:17:00
  • 153
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:14:09
  • 5
Badania, metaanalizy, analizy i rekomendacje agencji medycznych krajów najlepiej radzących sobie z epidemią:

EUROPEJSKIE CENTRUM DS. ZAPOBIEGANIA I KONTROLI CHORÓB (ECDC), 15.02.2021:

"The evidence regarding the effectiveness of medical face masks for the prevention of COVID-19 in the community is compatible with a small to moderate protective effect, but there are still significant uncertainties about the size of this effect. Evidence for the effectiveness of non-medical face masks, face shields/visors and respirators in the
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:14:20
  • 2
ŚWIATOWA ORGANIZACJA ZDROWIA (WHO), 01.12.2020:

„Obecnie istnieją tylko OGRANICZONE I NIESPÓJNE DOWODY na poparcie skuteczności powszechnego noszenia masek przez osoby zdrowe w społeczności w celu zapobiegania infekcjom wirusowym dróg oddechowych, w tym SARS-CoV-2”

https://www.who.int/publications/i/item/advice-on-the-use-of-masks-in-the-community-during-home-care-and-in-healthcare-settings-in-the-context-of-the-novel-coronavirus-(2019-ncov)-outbreak

„Mimo
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:14:48
  • -2
@Archeoziele: masz badania niżej.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:17:17
  • -3
@ziomek100: no niestety gorzej niz tradzik, jak myślisz dlaczego polska z nakazem noszenia cały czas jest na 1 miejscu w nadwyżce zgonów??

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w domu bez maski. Nasycenie krwi,
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:19:44
  • 2
@Mr_Wolf: personel medyczny ma z tego powodu sporo nieprzyjemności:

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w domu bez maski. Nasycenie krwi, częstość akcji serca i zmienność rytmu serca, zmęczenie psychiczne i czas reakcji mierzono
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:22:42
  • -1
@megawatt:

"As it is, healthcare workers wearing surgical masks have become infected without being involved in aerosol generating procedures."

"because tiny airborne particles can find their way around any gaps between mask and face"

https://www.bmj.com/content/373/bmj.n913
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:27:52
  • -1
@tenex: Jakos naukowcy widzą, a azjatów jak widac za bardzo nie znasz bo w maskach non stop nie chodzą - maski zakładali tylko ci przeziębienie.

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w domu bez
wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:31:36
  • 4
A tutaj co działania rządu, maseczkomania i lockdowny nam zapewniły, jesteśmy liderem:

"Many early reports comparing excess deaths resulting from the COVID-19 pandemic did not take account of population size, age distribution and focussed mainly on the first phase of the pandemic. Here, we provide updated estimates of excess mortality rates overall of 2020, standardised to a reference population"
Percentage increase in Mortality per Age-Adjusted 100,000

14.4% Poland
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 23.04.2021, 19:40:30
  • 0
Warto zauważyc że ten artykuł jest bez składu i ładu - profesor słusznie wskazuje że zgodnie z badaniami:
- są szkodliwe
- nie zatrzymuja wirusa

i nie zmienia tego że przez aerozole idzie rozprzestrzenianie sie co tez jest zgodne z badaniami:

"As
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 21:46:49
  • 0
@tomas79:

Nie ma choroby bezobjawowej, masz zarazenie , kiedy wirus np kolonizuje nosogardziel ale organizm szybko sobie z nim radzi i nie wywołuje objawów zadnych to (jakieś 80% przy Sars-Cov-2) i wiekszość osób przetestowanych pozytywnie.

Masz skąpoobjawowych gdzie masz objawy krótkie jak opisałeś, oraz pełnoobjawowych chorych od 1 w górę w skali MERS, gdzie 1-2 to typowe objawy przeziebienia czy grypy lekkiej, i od 3 gdzie masz niewydolnosc oddechową
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 21:51:38
  • 0
@goparys: to nie tylko tradzik, jak myslisz skąd te 100 tys. nadmiarowych zgonów? Na niewydolność oddechową oraz w wiekszości na choroby krązenia które są powiązane z hipoksją i ze stresem:

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 21:52:12
  • 0
@Hyperpolean: no popatrz , a nauka i badania na to:

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w domu bez maski. Nasycenie krwi, częstość akcji serca i zmienność rytmu serca, zmęczenie psychiczne i czas reakcji
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 21:59:03
  • 0
@Hyperpolean:
Warto tez przeczytać to badanie dotyczące transmisji:

https://www.bmj.com/content/373/bmj.n913
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:00:57
  • 0
A tutaj najnowsze znowu:
"The risk of being exposed to Covid-19 indoors is as great at 60 feet as it is at 6 feet — even when wearing a mask, according to a new study by Massachusetts Institute of Technology researchers who challenge social distancing guidelines adopted across the world."

https://www.cnbc.com/2021/04/23/mit-researchers-say-youre-no-safer-from-covid-indoors-at-6-feet-or-60-feet-in-new-study.html
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:05:22
  • 0
@Mr_Wolf:

"In most modern hospitals, no one is allowed to enter the operating theatre without wearing a surgical face mask. The practice of wearing masks is believed to minimize the transmission of oro- and nasopharyngeal bacteria from operating theatre staff to patients' wounds, thereby decreasing the likelihood of postoperative surgical site infections. In this era of cost-restraints, shrinking hospital budgets, and evidence-based medicine, many health care professionals have begun to
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:09:11
  • 0
A tutaj najnowsze znowu:
"The risk of being exposed to Covid-19 indoors is as great at 60 feet as it is at 6 feet — even when wearing a mask, according to a new study by Massachusetts Institute of Technology researchers who challenge social distancing guidelines adopted across the world."

https://www.cnbc.com/2021/04/23/mit-researchers-say-youre-no-safer-from-covid-indoors-at-6-feet-or-60-feet-in-new-study.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:11:29
  • 0
@ziomek100:
A tutaj najnowsze z kolei apropo masek, dystansu i zakażeń w pomieszczeniach:

"The risk of being exposed to Covid-19 indoors is as great at 60 feet as it is at 6 feet — even when wearing a mask, according to a new study by Massachusetts Institute of Technology researchers who challenge social distancing guidelines adopted across the world."

https://www.cnbc.com/2021/04/23/mit-researchers-say-youre-no-safer-from-covid-indoors-at-6-feet-or-60-feet-in-new-study.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:15:24
  • 1
@rozbujnik:
Wyglada że powoli emocje opadają, media mainstreemowe po roku dezinformacji tracą grunt i nauka dochodzi do głosu:

"The risk of being exposed to Covid-19 indoors is as great at 60 feet as it is at 6 feet — even when wearing a mask, according to a new study by Massachusetts Institute of Technology researchers who challenge social distancing guidelines adopted across the world."

https://www.cnbc.com/2021/04/23/mit-researchers-say-youre-no-safer-from-covid-indoors-at-6-feet-or-60-feet-in-new-study.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:17:08
  • 0
@goparys:

Nie bardzo, szpitale wcale zapchane nie były.

W 2020 było o 1.5 mln hospitalizacji mniej niz w latach poprzednich rocznie, to jest o 30% mniej niz normalnie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:27:40
  • 0
@goparys:

w październiku 2020 zakończyło się 411 tys. hospitalizacji i było to o 35% mniej niż w październiku 2019,
najwięcej hospitalizacji było z powodu rozpoznań klasyfikowanych jako choroby układu krążenia (I00-I99) i stanowiły one 15% wszystkich hospitalizacji (62
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:33:41
  • 0
Dla osób piszących o tym ze zgony to wina zatkanych szpitali :

W 2020 było o 1.5 mln hospitalizacji mniej niz w latach poprzednich rocznie, to jest o 30% mniej niz normalnie było.

W miesiącach wrzesień-grudzień liczba hospitalizacji tez nie była większa niz w latach poprzednich. Tylko mniejsza.

Dane
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:38:44
  • 0
Dla osób piszacych o chirurgach czy personelu medycznym:

"In most modern hospitals, no one is allowed to enter the operating theatre without wearing a surgical face mask. The practice of wearing masks is believed to minimize the transmission of oro- and nasopharyngeal bacteria from operating theatre staff to patients' wounds, thereby decreasing the likelihood of postoperative surgical site infections. In this era of cost-restraints, shrinking hospital budgets, and evidence-based medicine, many health care
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 22:46:50
  • 0
@tomas79:
To nie jest dziwne:
1. połowa to kobiety - one bardzo łagodnie przechodza to w porównaniu do mężczyzn
2. genetyka, np budowa receptorów ACE2
3. wiek - osoby ponizej 40 roku życia zwykle przechodzą to bardzo łagodnie albo beobjawowo, szczególnie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 23:16:10
  • 0
@goparys:

Nie tylko, podałem badania, recenzowane , gdzie na skutek masek wystepuje hipoksja , szczególnie u osób 40+

Jak pisałem, dodatkowe 100 tys, zgonów nie wzieło się znikad, szpitale o 30% mniej obciazone niz w 2019, Większość zarazonych Sars-cov-2 i chorych to osoby albi z 0 w skali MERS przez cały okres hospitalizacji (nie powinny w ogóle byc w szpitalu) lub tez 1-2 (powinny w wiekszości lezeć w
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 23:22:55
  • 0
@wiewior_:
Powoduja coś gorszego co spowodowało falę zgonów w PL:

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w domu bez maski. Nasycenie krwi, częstość akcji serca i zmienność rytmu serca, zmęczenie psychiczne i czas reakcji
wolvverine
wolvverine
wolvverine 24.04.2021, 23:38:29
  • 0
@goparys:
To nie jest teoria, większosc ludzi starszych nosi te maski cały czas , nawet jak są sami na spacerach a wokół nie ma żywej duszy w obrebie 20 metrów. Nie wspomne ile razy widziałem w 2020 takie osoby wysiadujace w maseczkach na ławkach po 2-3h. W tym roku już tych osób nie ma, i to nie z powodu zakazenia Sars-Cov-2.

Zobacz na rozkład przyczyn zgonów i wiek zgonów w 2020.
Tak,
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 00:06:55
  • 1
@goparys:

Taaaa jasne, tylko ze się nie zgadza
Izrael - wzrosty 2 tygodnie przed otwarciem szkół, a szkoły otwieramy w jakim miesiącu w Polsce??
Tak samo jak w innych krajach tez się nie
wolvverine - @goparys: 

Taaaa jasne, tylko ze się nie zgadza 
Izrael - wzrosty 2 ...

źródło: comment_1619308985lgjTVqeVtrZqn0BHYNIyyt.jpg

Pobierz
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 00:12:41
  • 0
@goparys:

Jak widać nie ma znaczenia to czy dzieci poszły do szkoły czy nie , to tylko zbiezność czasowa którą niektórzy na siłę w dodatku chcą pokazać.

Badania stwierdziły i odnotowały tylko pojedyńcze sytuacje podejrzewanego zakażenia od dzieci w skali całego globu.
wolvverine - @goparys:

Jak widać nie ma znaczenia to czy dzieci poszły do szkoły c...

źródło: comment_1619309558CmxgexajjQziHeeA7Q1j2K.jpg

Pobierz
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 00:17:35
  • 0
@goparys:

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/1/20-3849_article
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 00:28:08
  • 0
@goparys:

Czy też:
Polska, Warszawa
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 02:40:13
  • 0
@goparys:

Badanie porównawcze dzieci hospitalizowanych z zespołem ostrej niewydolności oddechowej (COVID-19) wywołanym przez SARS-CoV-2 i wirusów grypy.

W badaniu choroba dzieci z COVID-19 okazała się mniej dotkliwa niż u dzieci z grypą, a pacjenci z COVID-19 mieli łagodniejszy przebieg choroby i mniej
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:22:21 via Android
  • 0
@goparys
No właśnie nie są, odsyłam do badań.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:40:39 via Android
  • 0
@goparys A czytasz ze zrozumieniem?? To jest o 0-19 lat i stwierdza że jest przynajmniej o 1/4 mniejsza transmisja niż wśród dorosłych. Jeszcze lepiej jak zobaczysz jaka jest transmisja w grupach 0-12 lat I nie wklejaj artykułów tylko czytaj badania. Ten artykuł nie ma żadnej wartości w dyskusji.

Masz głównie w szkołach zakażenia dzieci od dorosłych. Szczególnie w grupach 0-12.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7842817/
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:48:37 via Android
  • 0
@jankes83

Uczymy się:

Artykuł:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:50:04 via Android
  • 0
@megawatt

Uczymy się i nie piszemy głupot:

Artykuł:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:51:36 via Android
  • 0
@paw1470

Uczymy się i nie piszemy głupot:

Artykuł:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:55:50 via Android
  • 0
@wypok312

Nic nie da poprawne ich noszenie , odsyłam do badań. Nawet personel medyczny na sali operacyjnej się zakaża czy to grypą czy Sars-Cov-2 i to pomimo wysokiej czystości mikrobiologicznej tam i masek.

Uczymy się i nie piszemy głupot:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 07:59:36 via Android
  • 0
@ziomek100

I jeszcze , nie blokują:

Uczymy się i nie piszemy głupot:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:23:22
  • 0
@paw1470:
I widac że nie przeczytałeś :D

Przeczytaj bo własnie napisałeś głupotę o czym jest tam właśnie napisane, gdybys przeczytał nie napisałbys tej bzdury - czytaj dokładnie i do końca zarówno artykuł jak i badanie.:

"Maseczki mało dają ale przy bliskim kontakcie jak ktoś mówi na wilgotno to lepiej żeby miał niż zarażał. Każdy oddech będzie się rozcieńczał w powietrzu i dawka wirusa będzie mniejsza. Wejdź do szafy i zacznij
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:26:02
  • 0
@wolvverine:
w skrócie - nie ma znaczenia odległość i maseczka jak jesteś w pomieszczeniu.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:34:32
  • 0
@goparys:
Polecam też tutaj zajrzeć - zamkniecie szkół powoduje w dłuższej perspektywie czasu dużo większą liczbe zgonów (patrz Polska czy UK po roku epidemii) :

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m3588
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 14:51:04 via Android
  • 0
@tenex Gdzie ty widziałeś tych Azjatów w maskach ciągle miliony? Byłem , widziałem, nie noszą, szczególnie nie non stop. To wyjątek raczej niż reguła był. I nigdy ciągle. Tylko gdy kaszlesz. (Japonia).

W Chinach tylko jak tony piachu w powietrzu były z Gobi.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 14:54:11 via Android
  • 0
@tenex
To jak wyżej, wyjątek nie reguła to był.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:06:49 via Android
  • 0
@paw1470
Przeczytaj badania podane a nie opisuje swoje wyobrażenia.

Podpowiem też że wirus dostaje się przez oczy i osiada na maseczce.

Przypomnę jak było za epidemi Sars ( media w 2020 wmówiły ludziom same szurskie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:08:31 via Android
  • 0
@tenex
Tak , transport w Tokio gdzie stłoczony jedziesz to wyjątek- i maski akurat krótko tam masz.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:11:08 via Android
  • 0
@paw1470 A w badaniach masz o sali operacyjnej też , wysoka czystość mikrobiologiczna i wentylacja w górę - personel nie będący przy operacji też się zakażał pomimo tego. I to zarówno Sars-Cov2 jak i grypą.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:14:46 via Android
  • 0
@paw1470

Nie przeczytałeś i piszesz głupoty dlatego.

Wirus utrzymuje się z godzinę w pomieszczeniu i ma zasięg jakieś 8 metrów. Zakaża przez oczy też.
Przez maski chirurgiczne swobodnie się wydostaje.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 14:06:19
  • 0
@paw1470:
Od poczatku przecież kontakt i czas potrzebny do zakażenia jest definiowany jako 15-30 minut bezpośredniego kontaktu.
I to bez maseczki.
Przeczytaj co napisałes wyżej i zauważ że po 20 minutach masz wirus w całym pomieszczeniu (badania i symulacje japońskie).

Nadal w tym czasie bez i z maseczką, czy jestes daleko czy blisko - możesz sie zakazić - co wiecej sam zobacz tez co napisałeś - nie musisz cały czas przebywac
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 14:47:26
  • 0
@paw1470:
Ponieważ według danych jakie mamy to ilość wirusa nawet w optymalnej sytuacji w warunkach zamknietych pomieszczeń juz jest wystarczajaca do zakażenia i jak wyżej wspomniałeś jest to jedynie kwestia czasu, czyli 15-30 minut przebywania w takim pomieszczeniu.
Przypomne ze te najmniejsze czastki pojedyńcze wirusa wydostaja się milionami przy oddychaniu a maseczki ich nie zatrzymują.

Skupienie sie na drodze kropelkowej a nie powietrznej było najgorszym mozliwym założeniem - w dodatku
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 14:59:40
  • 0
@paw1470: I po raz nty: nie ma znaczenia bo w sytuacj gdy

"Maseczka ma znaczenie jeżeli na kogoś dmuchasz. Przechodzisz obok kogoś. Wchodzisz na sekundę do pokoju i coś mówisz a potem wychodzisz. W tym przykładzie chodzi o to że zdrowa osoba jest a zarażona składa głowę żeby coś powiedzieć. Przy bezpośredniej rozmowie maseczka ma bardzo duże znaczenie jeżeli mówi osoba chora w maseczce. "

To nadal jest za krótki okres
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 15:02:34
  • 0
@Pr0lama:
jedno z drugim powiazane - to tak zwany rachunek korzyści i strat:

Maseczki nic nie dają jako ochrona i kontrola żródła vs straty finansowe, zdrowotne, ekologiczne itd.

"Celem pracy była analiza wpływu stosowania maski chirurgicznej na odpowiedź poznawczą i psychofizjologiczną studentów podczas zajęć. Przeanalizowaliśmy 50 ochotników (w wieku ok. 20 lat) na dwóch 150-minutowych lekcjach - z podziałem na zajęcia osobiste z użyciem maski chirurgicznej oraz zajęcia online z uczniem w
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 17:50:17
  • 0
@paw1470:

Cały czas nie patrzysz na badania tylko opisujesz własne wyobrazenia - jak wyżej zgodnie z badaniami , jak zmusisz 200 tys. osób do noszenia maski , to w najlepszym razie unikniesz 1 zakażenia na tydzień, podczas gdy dziennie i tak bedziesz miał od 100 do tysięcy zakazeń.

Druga sprawa , też badania , stojac za osoba w masce masz 60% większe szanse na zakażenie niz gdyby ta osoba maski
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:04:05
  • 0
@wolvverine:

:D :D :D :D

Ależ tam masz grupę kontrolna właśnie na zdalnym - poziom stresu taki
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 23:33:25
  • 0
@wypok312:
nie ogranicza chyba że założysz MP-06 z odpowiednim zestawem filtracyjno-sterylizujacym.

Tutaj z kolei nastepne badania i analizy dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 23:35:45
  • 0
I kolejne badania i analizy dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa maseczek:

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/8/4344/htm

Czytamy do końca:
https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12879-021-06056-0
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 23:36:51
  • 0
@goparys:
Tutaj z kolei nastepne badania i analizy dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa maseczek:

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/8/4344/htm

Czytamy do końca:
https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12879-021-06056-0
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 23:38:20
  • 0
@paw1470:

Tutaj z kolei nastepne badania i analizy dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa maseczek:

488

47-latka zmarła po szczepieniu. Słowacja wstrzymuje podawanie AstraZeneki

47-latka zmarła po szczepieniu. Słowacja wstrzymuje podawanie AstraZeneki

Ministerstwo zdrowia Słowacji podało, że szczepienia pierwszą dawką preparatem firmy AstraZeneca zostają wstrzymane. Decyzja ma związek z informacją Państwowego Instytutu Kontroli Leków (SUKL) o zgonie 47-letniej kobiety po podaniu szczepionki AsterZeneca.

konto usunięte
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 11.05.2021, 17:32:53
  • 310
  • #
    slowacja
  • #
    szczepienia
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:26:33
  • 0
@TeddyBeers: stwierdzone że zakrzepica występuje u 1-2:100 tys. osób poniżej 60 lat.

Tutaj masz porównanie ryzyka, strona 8:

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:27:35
  • 0
@bartpl:

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:29:20
  • 1
@UczesanyPedryl:

EMA to też antyszczepionkowcy i konkurencja??

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:30:05
  • 0
@mszef:

skąd takie dane??

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:30:34
  • 0
@xUnf:

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:31:47
  • 0
@komarrek:
Norwegia, Niemcy (tylko osoby 60+) ...

Warto wspomnieć że to samo dotyczy innych wektorowych J&J

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:33:50
  • 0
@robert-sad:

Te objawy świadczą najprawdopodobniej że jesteś świeżo po przebytym zakażeniu - wystepuja one właśnie u takich osób przewaznie - zgodnie z badaniami.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:34:51
  • -1
@krwawytornister:
https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf

EMA twierdzi jak wyżej inaczej , to sa szury?? (strona 8)
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:37:55
  • 0
@jakis_login:

objawy powazne są zwykle do godziny (szok anafilaktyczny) lub 1-2 tygodnie (zakrzepica) - czywiscie moga być jeszcze jakieś bardziej rzadkie niz 1 na milion czy 1 na 100 tys.

https://www.ema.europa.eu/en/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:58:42
  • 0
@mszef:

Czyli artykuły a nie badania.

Juz nie wspomne że szczepione sa różne grupy wiekowe.
młodsi w Polsce astra a 60+
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:03:09
  • 0
@xUnf:
w grupach wiekowych ponizej 60 a szczególnie ponizej 40 masz 1 na 100 tys. , jeszcze częściej gdy weżmie się tylko kobiety poniżej 40 lat.

Porównywanie danych bez uwzględnienia grup wiekowych i płci prowadzi właśnie do takich idiotycznych wniosków które wyżej przedstawiłeś.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:06:19
  • 0
@xUnf:
Zgodnie z powyższym szczególnie dla kobiet <40 roku życia ryzyko zakrzepicy jest większe niż ryzyko poważnych powikłań po zakażeniu Sars-Cov-2 ze śmiercia włącznie. Ryzyko to rośnie wraz ze spadkiem wieku. Strona 8
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:08:39
  • 0
@komarrek:

https://www.fhi.no/en/news/2021/astrazeneca-vaccine-removed-from-coronavirus-immunisation-programme-in-norw/
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:10:04
  • 0
@mszef: W dodatku sprzed 2 mc gdy dopiero AZ wchodziła.
Zakopać.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:12:24
  • 0
@xUnf:
Zakrzepica w większości przypadków doprowadziła do smierci lub udaru , w kazdym przypadku ma poważne następstwa które uniemożliwiaja normalne funkcjonowanie.

Tutaj masz z Norwegii info:

https://www.fhi.no/en/news/2021/astrazeneca-vaccine-removed-from-coronavirus-immunisation-programme-in-norw/
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 19:13:17
  • 1
@xUnf: to już do mediów miej pretensje - maja od marca 2020 dużo więcej za uszami.

I przeczytaj dokument EMA - bo obecnie przy tym poziomie zakazeń to zmienia się tez ryzyko - przesuwa w górę grup wiekowych.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 01:05:04 via Android
  • 0
@megawatt
Mam dzieci, takie coś to nie norma. Jeden dzień marudzenia był albo nic. To samo u innych dzieci znajomych.

A gorączka tak długo się utrzymująca i to w tydzień- dwa może m.in. oznaczać też zakrzepicę, szczególnie jak towarzyszy temu ból głowy lub nóg.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 01:12:13 via Android
  • 0
@xUnf a teraz ponownie , zobacz na grupy wiekowe i płeć bo problemu nie ma dużego przy 60+ ale wraz z obniżaniem się wieku i byciem kobietą ryzyko rośnie.

Jak myślisz czemu Polska nie robi zakupów AZ i skraca okres między szczepieniami?? Tak samo J&J?

Po to aby szczepionki były na 2 dawkę te co zamówiono.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 01:14:39 via Android
  • 0
@xUnf
Teraz weź dane zile zaszczepiono w każdej grupie wiekowej i podziel jeszcze na płeć , potem dla każdej grupy osobno oblicz prawdopodobieństwo zakrzepicy.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 01:16:34 via Android
  • 0
@UczesanyPedryl
Przecież wycofuję. Zakupów AZ już nie ma.
Po cichu po prostu.

408

Morawiecki: "Przyspieszamy otwarcie siłowni, basenów, kin i teatrów"

Morawiecki: "Przyspieszamy otwarcie siłowni, basenów, kin i teatrów"

Szef rząd ogłosił przyspieszenie otwarcia kin, teatrów i instytucji kultury o jeden tydzień - od 21 maja. Kluby fitness, baseny i siłownie zostaną uruchomione o jeden dzień wcześniej niż zapowiadano - 28 maja. Morawiecki przekazał też, że personel niemedyczny dostanie jednorazowy dodatek = 5 tys. zł

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 12.05.2021, 11:26:42
  • 187
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    koronawpolsce
  • #
    mikrokoksy
  • #
    silownia
  • #
    kino
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 16:44:29
  • 19
@DryfWiatrowZachodnich:
żadne zarazenia nie pójda w góre bo to bujda, dzieci praktycznie nie zarażaja dorosłych w wiekszości , oraz to dorosli zarażaja dzieci

Zerknij co się dzieje od 10 marca w Texasie i innych stanach - zdjęto tam wszystkie ograniczenia oraz masz imprezy na 40-50 tys. ludzi - zakazenia cały czas ida w dół a maja mniejsze wyszczepienie niz PL czy
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:39:09
  • 2
@PanDomestos: oni jeszcze są przed. gdzieś miesiąc - dwa.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 00:45:54 via Android
  • 0
@Pantokrator

Objawy u dziecka są szybciej niż u dorosłego.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 00:47:10 via Android
  • 1
@xcervo
Na ponad miliard ludzi ? Oni mają z kilka razy mniej zakażeń niż w Polsce notowano.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 13.05.2021, 00:49:54 via Android
  • 0
@stivenus Doświadczenie i 70% populacji po zakażeniu już.

Każda pandemia trwała 2-3 lata wcześniej, teraz szybciej się roznosi więc 2.
Jak by nie idiotyczne lockdowny i ograniczenia to było by z 10 razy mniej zgonów i po roku spokój.

Bo młodzi by szybko nabyli odporność i stanowili

676

Tak się kończy brak cierpliwości.

Tak się kończy brak cierpliwości.

Warszawa, ulica Ryżowa i próba ominięcia korka.

wfd
z
youtube.com
dodany: 11.05.2021, 08:15:25
  • 154
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    polskiedrogi
wolvverine
wolvverine
wolvverine 11.05.2021, 13:30:25
  • -2
@piosylant:

A jak by karetka jechała to tez bys tak stał jak kołek czy zjechał właśnie tam?? Tej dziury tam nie powinno byc a kierowca prawidłowo jadac w druga strone chciał przejechac i nie robic dodatkowego korka.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 11.05.2021, 13:34:16
  • 0
@KYK_: Wystarczy po Warszawie jeździć :D
wolvverine
wolvverine
wolvverine 11.05.2021, 13:40:02
  • 0
Wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone w kilku przypadkach i nie wchodzą one tu w rachubę.


@Brak_wolnych_loginow:

A teraz wracamy na kurs prawa jazdy bo widac że prawo jazdy z czipsów - i powtarzamy jaka jest różnica pomiedzy omijaniem, wyprzedzaniem, i wymijaniem.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 11.05.2021, 13:43:37
  • 0
@sowiq:

A teraz zobacz wyżej że tam nie masz lini ciagłej rozdzielajacej, tylko przerywana. mógł do końca wjechać i zmienic pas.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 11.05.2021, 17:37:16
  • 0
@Brak_wolnych_loginow:
Tyle że pojazdy stoją a nie jadą , więc nie ma zajechania.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 16:26:28
  • 0
@Brak_wolnych_loginow:
ale on nie wykonał lewoskretu tylko pas zmienił, do czego miał prawo. Zobacz jeszcze raz na połączenie znaków:
P-8b i P1, i manewr w chwili kiedy pojazdy stoją.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 12.05.2021, 18:22:41
  • 0
@Brak_wolnych_loginow:
Pojazdy stoją, dojeżdza i zmienia pas na lewy. ma prawo.

580

Disney chce, aby Gina Carano walczyła o statuetkę Emmy pomimo jej zwolnienia

Disney chce, aby Gina Carano walczyła o statuetkę Emmy pomimo jej zwolnienia

Disney rozpoczyna kampanię promocyjną na rzecz walki o statuetki Emmy. Studio wyznaczyło do rywalizacji o nagrody między innymi Ginę Carano występującą w serialu „The Mandalorian”, którą zwolniło na początku tego roku za jej wypowiedź na temat polityki w USA.

filmozercyCOM
z
filmozercy.com
dodany: 10.05.2021, 07:21:05
  • 96
  • #
    seriale
  • #
    disney
  • #
    starwars
  • #
    serial
  • #
    film
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:09:22
  • -1
@jaqqu7:
A widziałeś za co nie przedłużyli ??

Bo jej wypowiedź nie była absolutnie kontrowersyjna.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:12:59
  • 0
@Bazooka @redo123

Uważasz że to głupi wpis??

IMHO nie, i jak najbardziej prawdziwy.

https://www.scotsman.com/arts-and-culture/film-and-tv/what-did-gina-carano-say-why-actor-has-been-fired-from-disney-show-the-mandalorian-after-abhorrent-instagram-post-and-her-response-3131574
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:28:09
  • 1
@Bazooka: Nie złamała żadnego, kontrakt sie skończył i nie przedłużyli - a teraz tak naprawdę będą musieli ją zatrudnić znowu za większą kasę bo juz ten ruch ich sporo kosztował.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:29:59
  • 0
@Turaglar: @Cointreau

Nie za cos tylko za jak najbardziej prawdziwy i historycznie i w odniesieniu do obecnej sytuacji tweet:

https://www.scotsman.com/arts-and-culture/film-and-tv/what-did-gina-carano-say-why-actor-has-been-fired-from-disney-show-the-mandalorian-after-abhorrent-instagram-post-and-her-response-3131574
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:31:12
  • -1
@redo123:

Co tutaj jest głupotą??

https://www.scotsman.com/arts-and-culture/film-and-tv/what-did-gina-carano-say-why-actor-has-been-fired-from-disney-show-the-mandalorian-after-abhorrent-instagram-post-and-her-response-3131574
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:33:57
  • 1
@PC86:
A co w jej wpisie było nieprawdą?? Bo akurat jest on zgodny z relacjami żydów i tym co działo się w niemczech:

https://www.scotsman.com/arts-and-culture/film-and-tv/what-did-gina-carano-say-why-actor-has-been-fired-from-disney-show-the-mandalorian-after-abhorrent-instagram-post-and-her-response-3131574
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:49:02
  • 2
@jaqqu7:
Naprawdę??

https://www.scotsman.com/arts-and-culture/film-and-tv/what-did-gina-carano-say-why-actor-has-been-fired-from-disney-show-the-mandalorian-after-abhorrent-instagram-post-and-her-response-3131574

Przecież jest to prawda historyczna
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 16:51:13
  • 0
@Turaglar: ale Ja stwierdzam że jej wpis nie jest kontrowersyjny, opisuje słusznie sytuacje która się robi ...
taior3
taior3
06.05.2021, 08:45:44
  • 196
Sytuacja w Polsce w sprawie lockdownu podzielona na województwa z podziałem na kolory. (Otwórz w nowej karcie.)

Tag do obserwowania -> #liczymylockdown

Na niebiesko pokolorowane ostatnie 7 dni.

Plus
taior3 - Sytuacja w Polsce w sprawie lockdownu podzielona na województwa z podziałem ...

źródło: comment_1620290737TWZydS7iiuUli4vmaia98Z.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:01:04
  • 0
@espu:
zgony będa rosły nadal ogólnie na choroby - zbieramy żniwo lockdownów i będziemy je zbierać przez następne kilka lat.

Zaognione choroby podstawowe , wirus miał i ma większe pole do działania.
  • Odpowiedz
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:02:27
  • 1
@wedrowycz:

Jakich dużych ilości hospitalizacji??

W 2020 było o 2 mln hospitalizacji mniej niż w latach ubiegłych, o 30% mniej niz normalnie
  • Odpowiedz
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:03:33
  • 1
@wedrowycz:
Dokładnie jak w modelu Szczawińskiego Krzysztofa. 40% spadki zakażeń co tydzień.
  • Odpowiedz
wolvverine
wolvverine
wolvverine 10.05.2021, 14:08:09
  • 0
@wedrowycz:
Zachorowania na choroby zakaźne ogółem (z wyłączeniem zakażeń SARS-CoV2).

2020 - 3 336 471 zachorowań
2019 - 5 235 003
  • Odpowiedz

1123

Zdejmiemy maseczki, założymy rękawiczki. Wraca obowiązek ochrony dłoni.

Pokaż treści 18+

Zdejmiemy maseczki, założymy rękawiczki. Wraca obowiązek ochrony dłoni.

W rozporządzeniu RM jest kilka punktów dotyczących obowiązku noszenia rękawiczek jednorazowych, zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Po co? Nie wiadomo, bo do tej pory nie były potrzebne. Jest to sprzeczne z najnowszymi badaniami naukowymi. Wraca też obowiązek dezynfekcji kas co godzinę

xandra
z
biznes.radiozet.pl
dodany: 07.05.2021, 11:42:56
  • 287
  • #
    polska
  • #
    koronawpolsce
  • #
    koronawirus
  • #
    bekazpisu
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 15:32:31 via Android
  • 0
@Sekularyzacja
Oj mogą ...
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 15:47:31 via Android
  • 1
@Sekularyzacja

Jest jeszcze inna opcja - odwrócenie uwagi od innych zapisów przez rękawiczki i te kasy.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 15:53:57 via Android
  • 0
@Mr--A-Veed

Teraz ludzie będą chleb dotykali rękawiczkami które zgarnęły cały system dookoła - super.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 15:56:35 via Android
  • 0
@Karkasonne
Sars-Cov-2 przenosi się drogą transmisji powietrznej głównie a kropelkowa to przy okazji - zresztą grypa też tylko w mniejszym stopniu.

https://www.bmj.com/content/373/bmj.n913
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 16:12:00 via Android
  • 0
@lucaseq

Czyli gościu wpierw rękawiczkami ziemniaki pakuję, potem wyciera nos, po jajkach się podrapie, a potem pieczywo będzie przebierał.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:24:45 via Android
  • 0
@TheLizardKing

https://m.bankier.pl/notowania/akcje/MERCATOR
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:26:40 via Android
  • 0
@adomimodam
Oj chyba nie ;)

https://m.bankier.pl/notowania/akcje/MERCATOR

20

Została zaszczepiona preparatem AstraZeneca. Zmarła po kilkunastu...

Została zaszczepiona preparatem AstraZeneca. Zmarła po kilkunastu...

Pani Elżbieta zmarła 29 marca o godzinie 22:39. Kilkanaście godzin wcześniej została zaszczepiona na COVID-19 preparatem firmy AstraZeneca. I chociaż lekarka zgłosiła...

sailor_73
z
portal.abczdrowie.pl
dodany: 07.05.2021, 07:51:50
  • 24
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    tragedia
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    zdrowie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 14:56:49 via Android
  • 0
@Nacho_Libre
Może dlatego że AZ/J&J to wektorowa a PF/M to mRNA i ma mniej NOP poważnych?
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 14:59:27 via Android
  • 0
@under4095
Przy AZ/J&J 1-2 na 100 tys. Czyli na 1 mln zaszczepionych masz 10-20 przypadków zakrzepicy/zgonu (głównie w grupie poniżej 60 lat).
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 15:03:22 via Android
  • 0
@khad
Ale większość z tego to PF nie AZ czy J&J - gdzie ryzyko jest dla osób poniżej 60 lat i rośnie wraz z tym im młodsza osoba.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:22:17 via Android
  • 0
@khad ryzyko zakrzepicy przy AZ/J&J EMA wypuściło update z oceną ryzyka zakrzepicy względem COVID-19
Patrz strona 8

https://www.ema.europa.eu/documents/chmp-annex/annex-vaxzevria-art53-visual-risk-contextualisation_en.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 18:24:06 via Android
  • 0
@AlexR albo tylko dla 60+

2894

Nowe ujecia ze slynnego poscigu na autostradzie

Nowe ujecia ze slynnego poscigu na autostradzie

Ujecia z innej kamery pokazuje z czym mieli do czynienia konwojencio poczas ataku.

mamut2000
z
youtube.com
dodany: 07.05.2021, 10:45:46
  • 260
  • #
    swiat
  • #
    wypadki
  • #
    ciekawostki
  • #
    afryka
  • #
    policja
  • #
    wtf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:51:53
  • 1
@Bodzias1844:
Akurat gosciu obok to był świerzak.
Miał kontrolować sytuacje z lewej strony, dzwonić, czyli to co za niego robił kierowca.

1525

Czy Bodnar leczy amantadyną? Odsłaniamy kulisy "cudownej terapii" na COVID-19

Czy Bodnar leczy amantadyną? Odsłaniamy kulisy "cudownej terapii" na COVID-19

Doktor Włodzimierz Bodnar twierdzi, że potrafi wyleczyć COVID-19 tanim lekiem. Ale większość pacjentów, którym wypisał receptę, nie miała nawet testów na obecność koronawirusa. 17 osób, które doktor leczył amantadyną, zmarło. Odsłaniamy kulisy 'cudownej terapii na COVID-19'

konto usunięte
z
tokfm.pl
dodany: 28.04.2021, 07:37:19
  • 625
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 18:54:36
  • 0
@graf_zero:

tyle że to jest manipulacja:

"Nawet gdyby iść logiką doktora i traktować oba leki jako "zamienniki", to wciąż suma wystawionych przez niego recept jest daleka od trzech tysięcy. Doktor twierdzi jednak, że część ludzi przywozi sobie amantadynę zza
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 18:58:14
  • -2
17 pacjentów "Niektórzy pacjenci otrzymywali receptę na długo przed chorobą, inni realizowali ją w dniu zgonu. "

Sorry ale jak można wyleczyć w dniu zgonu, znaczy że to juz było o tydzień ,dwa tygodnie za późno, jak na tej podstawie ktos wyciaga wniosek o nieskuteczności leku w poczatkowej fazie choroby. ??

Dodatkowo wskazane przykłady miały po 80-90 lat.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:06:57
  • 2
hmmm

"Do dziś na całym świecie nie ma żadnych badań potwierdzających skuteczność amantadyny w walce z COVID-19. "

https://scholar.google.pl/scholar?q=amantadine+covid-19+scholar&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:20:30
  • -1
@eoneon:

Really??

https://scholar.google.pl/scholar?q=amantadine+covid-19+scholar&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:23:44
  • 0
@secret_passenger:

Ale wiesz dlaczego z czasem przestało być skuteczne?? Wirusy grypy mutuja więc naturalne ze szczepy które reagowały na leczenie amantadyna po kilku dziesiątkach lat leczenia zostały wyeliminowane.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:27:34
  • -5
@CamusVevo:

A sprawdzałeś ostatnio badania??

https://scholar.google.pl/scholar?q=amantadine+covid-19+scholar&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:34:22
  • -5
@CamusVevo:

To tak, jednak powiedzmy sobie od razu - czemu skoro były powazne przesłanki nie zrobiono ich rok temu???

NA przeszkodzie stała tylko wola
wolvverine
wolvverine
wolvverine 28.04.2021, 19:44:21
  • -1
@meetu27:
zgon czy zakrzepica i jej powikłania 1 na 100 tys. wśród osób -60 przy AZ/J&J to nie jest przewaga korzyści nad ryzykiem - zobacz jaka jest śmiertelność zakażonych w populacji w tej grupie wiekowej. A im młodsza osoba tym ryzyko wieksze a korzyśc mniejsza.

Norwegian Institute of Public Health's recommendation about AstraZeneca vaccine
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 10:39:26
  • 1
@chrominancja:
Tak, i sa poważne wskazania że nalezy przeprowadzić badania RTC, spóznieni z nimi jesteśmy o rok.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 10:43:19
  • 1
@chrominancja:
A czy bezpośrednio słuchałes co mówi Bodnar?? Czy cytujesz pismaków.

Jak mozna wyleczyc kogos kto umiera tego samego dnia? To oznacza że juz był w stanie terminalnym. Lek nalezało podac tydzień/dwa wczesniej.

Naprawde nie cytuj idiotyzmów z mediów, ze stanu 17-18 w skali MERS raczej trudno pacjentowi wyjść już.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 10:44:36
  • 0
@srogie_ciasteczko:
A patrzyłeś na ostatnie wyniki badań klinicznych amantadyny ??? Bo po tym co piszesz widać że nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 11:13:50
  • 1
@kurratttowwskii:

https://www.termedia.pl/mz/Amantadyna-ketamina-i-magnez-w-leczeniu-COVID-19-autorski-projekt-dr-hab-Cezarego-Pakulskiego,41643.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 11:14:14
  • 1
@chrominancja:

https://www.termedia.pl/mz/Amantadyna-ketamina-i-magnez-w-leczeniu-COVID-19-autorski-projekt-dr-hab-Cezarego-Pakulskiego,41643.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 11:14:26
  • 1
@chrominancja:

https://www.termedia.pl/mz/Amantadyna-ketamina-i-magnez-w-leczeniu-COVID-19-autorski-projekt-dr-hab-Cezarego-Pakulskiego,41643.html
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:13:50 via Android
  • 0
@Volki

Zrobiono, tylko nasz rząd to olewa - ani w Niemczech ani w UK tych maseczkowych kretynizmów nie robiono.

Europejskie Centrum Ds. Zapobiegania I Kontroli Chorób (Ecdc), 15.02.2021:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:14:45 via Android
  • 0
@Volki

Światowa Organizacja Zdrowia (Who), 01.12.2020:

„Obecnie istnieją tylko ograniczone I niespójne dowody na poparcie skuteczności powszechnego noszenia masek przez osoby zdrowe w społeczności w celu zapobiegania infekcjom wirusowym dróg oddechowych, w tym sars-cov-2”
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:16:38 via Android
  • 0
@PDCCH

No nie dają:

Artykuł:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:20:15 via Android
  • 0
@levoi

To podaj te badania bo nijak się to ma do tych opublikowanych:

Europejskie Centrum Ds. Zapobiegania I Kontroli Chorób (Ecdc), 15.02.2021:
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:20:57 via Android
  • 0
@levoi

Światowa Organizacja Zdrowia (Who), 01.12.2020:

„Obecnie istnieją tylko ograniczone I niespójne dowody na poparcie skuteczności powszechnego noszenia masek przez osoby zdrowe w społeczności w celu zapobiegania infekcjom wirusowym dróg oddechowych, w tym sars-cov-2”
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:26:05 via Android
  • 0
@manekin

Tyle że sam Bodnar i reszta lekarzy do takich danych nie mają dostępu.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:27:51 via Android
  • -1
@uczeniemaszyn

Tylko że to słowa dziennikarza w dość szemranym artykule.

Raczej autoryzacji Bodnara nie ma.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:30:05 via Android
  • 0
@damian_co_dalej

A masz jakieś sukcesy i leczysz?? Jesteś lekarzem?? ;)
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:33:27 via Android
  • 0
@biliard
No patrz: 70mln na wybory, 2 mld na TVP, miliony na rydzyka, itd.

Naprawdę chcesz pisać o groszach na takie badanie ?? (Zobacz ile kosztuje to teraz robione).
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:35:43 via Android
  • 0
@PDCCH

Doczytaj do końca artykuł i sprostowanie ;)
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 23:33:16 via Android
  • -1
@uczeniemaszyn

Ależ jest caĺe dementi. Zajrzyj na FB na profil kliniki.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:21:21
  • 0
@manekin:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=216243466975214&id=100740295192199
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:22:30
  • 0
@uczeniemaszyn:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=216243466975214&id=100740295192199
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:23:35
  • 0
@biliard:
To sa wymysły dziennikarza:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=216243466975214&id=100740295192199
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:30:07
  • 0
@krzychol66:

No jakoś są przedstawiane inne mechanizmy możliwego działania:

https://scholar.google.pl/scholar?q=amantadine+covid-19+scholar+2021&hl=en&as_sdt=0%2C5&as_vis=1&as_ylo=2020&as_yhi=2021
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:33:52
  • 0
@kozol:

Błedna logika co pokazuje przykład Seszeli teraz (90% wyszczepiona - 60% dwoma dawkami) na półkuli południowej właśnie zaczął się sezon koronawirusów.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 14:39:50
  • 0
@damian_co_dalej:

na jakiej podstawie twierdzisz:
" skoro większość ludzi pierwsze objawy ma całkiem ostre?"

Podczas gdy 95% nawet wsrtód hospitalizowanych nie ma objawów , są skąpoobjawowe ,
wolvverine
wolvverine
wolvverine 06.05.2021, 17:42:46
  • 0
@uczeniemaszyn:
NApisz w komentarzu o tym do niego.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 01:39:19
  • 0
@pdt_87:
Nie odpowiadał za 1% tylko 1% zmarłych był zarażony - umarli w dużej częsci na towarzyszace choroby a wirus był przy okazji tylko.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 08:03:52 via Android
  • 0
@krzychol66

Wskaż o którym konkretnie piszesz.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:28:13
  • 0
@krzychol66:

Nie , po wrześniu 2020 pażdziernik-marzec jest tak samo, a nawet więcej, sam możesz się MZ zapytać o to.

Nawet wręcz na to nalegam bo wtedy sam się przekonasz.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:30:49
  • 0
@krzychol66:
"gorączka 40 stopni + drgawki takie, że człowiek łóżko rozwalał + bóle mięśniowe wszystkich możliwych mięśni to objawy pozwalające zakwalifikować człowieka jedynie do grupy 2. " Nie - to już masz powyżej 2 punktów w skali MEWS. Przeczytaj klasyfikacje do końca.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:34:23
  • 0
@krzychol66:

https://rejestrcovid.mz.gov.pl/assets/download/Krajowy%20Rejestr%20Pacjent%C3%B3w%20z%20COVID-19%20-%20Instrukcja%20u%C5%BCytkownika%20v%201.1.0.pdf
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:38:41
  • 0
@krzychol66:
zerknij tutaj i zsumuj to co podałes , dodaj wiek (polecam dane dotyczace wieku osób hospitalizowanych), saturacje - przy opisanych objawach juz na niej masz 2 punkty.

https://www.adamed.com/_fileserver/item/1504289
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:46:20
  • 0
@krzychol66:
Przy takiej temperaturze nie ma siły aby tętno i oddechy były w normie, i pomijasz wiek.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:50:16
  • 0
@wolvverine:
dodatkowo drgawki wiażą się ze świadomością oraz masz jeszcze ciśnienie.
Czyli masz przy opisanych objawach tetno + temperatura + cisnienie + świadomość + wiek + saturacja

Miałeś kiedys temperature 40 stopni i drgawki??? Albo badałeś taka osobę? Bo chyba nie zdajesz sobie sprawy jak wtedy to wygląda i jakie taka osoba ma parametry.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 11:55:04
  • 0
@krzychol66: i ile miałeś przyznane? Jaka była saturacja, jakie tętno, jakie oddechy?
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:27:48
  • 0
@krzychol66:

To oddech i cisnienie tez w normie nie było.

weź220 i odejmij swój wiek - masz swoje górne ciśnienie - 220 to jest maksymalne ale zależne od wieku tez jest.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:31:55
  • 0
@krzychol66:
To juz ustalilismy że miałeś więcej niż 2 w skali MEWS ;)
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 12:37:49
  • 0
@krzychol66: temperatura + ciśnienie (do tego zapewne oddech przyspieszony też był).
Tabele nie ja podałem tylko MZ to drugie natomiast jest to co obowiązuje od marca - jedno i drugie dotyczy danych podanych (może urzędnik MZ niezbyt ogarniał i uprościł)

337

Obowiązkowe szczepienia w Wałbrzychu. Szełemej: Nie sądziliśmy, że ta...

Obowiązkowe szczepienia w Wałbrzychu. Szełemej: Nie sądziliśmy, że ta...

„To sygnał alarmowy, wskazujący, że mamy poważny problem w kraju z gotowością do szczepienia” – mówił w Popołudniowej rozmowie w RMF FM prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej, komentując uchwałę o obowiązkowych szczepieniach przeciw Covid-19 przyjętą przed tamtejszą radę miasta.

janusz_z_czarnolasu
z
rmf24.pl
dodany: 06.05.2021, 16:42:34
  • 227
  • #
    polska
  • #
    walbrzych
  • #
    szczepienia
  • #
    koronawirus
  • #
    prfawo
  • #
    wydarzenia
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 08:35:46 via Android
  • 5
@pekak

Tylko że to "walka z wirusem" ich zabiła a nie wirus w większości:

Bardzo drobiazgowe badania dotyczące obostrzeń i ich wpływu na zakażenia.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 08:36:12 via Android
  • 3
@pekak

Coccia, Mario. "The relation between length of lockdown, numbers of infected people and deaths of Covid-19, and economic growth of countries: Lessons learned to cope with future pandemics similar to Covid-19 and to constrain the deterioration of economic system." Science of The Total Environment 775 (2021): 145801.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969721008688

Francuskie badanie o zasięgu światowym (160 krajów): „Covid-19 Mortality: A Matter of Vulnerability Among Nations Facing Limited Margins of
wolvverine
wolvverine
wolvverine 07.05.2021, 01:45:15
  • 1
Badanie porównawcze dzieci hospitalizowanych z zespołem ostrej niewydolności oddechowej (COVID-19) wywołanym przez SARS-CoV-2 i wirusów grypy.

W tym badaniu choroba dzieci z COVID-19 okazała się mniej dotkliwa niż u dzieci z grypą, a pacjenci z COVID-19 mieli łagodniejszy przebieg choroby i mniej powikłań.


https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12879-021-06068-w

https://translate.google.com/translate?hl=pl&tl=pl&sl=auto&u=https%3A%2F%2Fbmcinfectdis.biomedcentral.com%2Farticles%2F10.1186%2Fs12879-021-06068-w
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

532

Koniec z maseczkami na świeżym powietrzu. W czwartek rozporządzenie

Koniec z maseczkami na świeżym powietrzu. W czwartek rozporządzenie

Zniesienia nakazu noszenia maseczek na świeżym powietrzu przesądzone. Przepisy w tej sprawie pojawią się już jutro w rozporządzeniu przygotowywanym przez Ministerstwo Zdrowia.

MarkUK
z
rmf24.pl
dodany: 05.05.2021, 14:56:09
  • 226
  • #
    polska
  • #
    maseczki
  • #
    covid19
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 21:45:33 via Android
  • 2
@TinkerCob

Ależ badania na ten temat są od 40 lat.

Inne kraje tych kretynizmów nie wprowadzały, patrz Niemcy, UK, Szwecja (zakazywała nawet masek), Norwegia, itd.

To wymysł głównie Polski i chyba Czeski - choć nie wiem czy tam na zewnątrz nakazali.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 22:02:53 via Android
  • 0
@KapelanBrajan

Cóż , fala zgonów która trwa nadal nie wzieła się znikąd. Zgony nadmiarowe w większości to są osoby które nie były zakażone albo chore.

Hipoksja długotrwała zbiera żniwo i będzie zbierała jeszcze przez kilka lat.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 22:07:22 via Android
  • 1
@Spz23

Odwołanie w 7 dni.
A to nie jest wyrok nakazowy??
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 22:10:04 via Android
  • 6
@Spz23
Masz 7 dni na odwołanie się a za 10 dni z automatu umorzą jak się odwołasz.

Nakazowe zawsze przychodzą bo sprawdzają cY gość jest frajerem i zapłaci , czy będzie problemy sprawiał.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 22:14:24 via Android
  • 1
@Neaopoliti

Mandatu się nie przyjmuje, za jakiś czas z sądu przychodzi nakazowy (rzadko w przypadku maseczek), o od niego musisz odwołać się w 7 dni. Sprawa idzie normalnie do sądu a tam na 99% już umarzają, w 1% masz rozprawę gdzie wystarczy wskazać to samo co masz w wyrokach już podane innych maseczkowych ostatnich.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 23:37:11 via Android
  • 0
@RobertKowalski to to samo.

507

Odszkodowania za powikłania po szczepieniach. Rząd zwleka z ustawą.

Odszkodowania za powikłania po szczepieniach. Rząd zwleka z ustawą.

Chociaż akcja szczepień wyraźnie przyspiesza, ustawa wprowadzająca odszkodowania za utratę zdrowia po zastrzyku utknęła w konsultacjach publicznych.

Oline
z
tvn24.pl
dodany: 05.05.2021, 06:41:52
  • 145
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    szczepienia
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
wolvverine
wolvverine
wolvverine 05.05.2021, 22:34:27 via Android
  • 0
@sunny-d

The review of evidence on immunity and possibilities for transmission from infected, previously-vaccinated individuals to susceptible contacts found that:

Direct evidence of the impact of vaccination on the risk of transmission is only available from one study, a large register-based household transmission study from Scotland. This study suggests that vaccination of a household member reduces the risk of infection in susceptible household members by at least 30%.
There is evidence

497

Schyłek małżeństwa, czyli dlaczego kobiety popierają lewicę

Badacze z Columbia University twierdzą, że preferencje wyborcze kobiet są zależne od ich sytuacji matrymonialnej. Spadek ilości małżeństw powoduje, że mężczyźni są bogatsi, a kobiety biedniejsze. Mężatki głosują na partie prawicowe, a niezamężne na lewicowe. Zjawisko występuje w USA i w Europie.

Piekarz123
z
semanticscholar.org
dodany: 03.09.2019, 15:11:14
  • 162
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    rozowepaski
  • #
    zwiazki
  • #
    malzenstwo
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    polityka
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:17:56
  • 0
@: to też ale wpierw trzeba takie kobiety stworzyc w wiekszej ilości.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:19:52
  • 0
@Probz: ale wiesz że z tej wypowiedzi wynika że kobieta ma wiecej niż męzczyzna??

To w sumie to samo co Lewica-RAZEM która wrzeszczy o równych prawach a domaga sie w rzeczywistości uprzywilejowania.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:32:44
  • 0
W całej tutaj dyskusji pomijacie jesli chodzi o Polskę i EU, facetów i wieś jeden aspekt.

Polki owszem pchaja sie do miasta i samotnego życia czy europejki, ale na ich miejsce jest olbrzymi napływ kobiet ze wschodu czy innych krajów które chetnie właśnie skorzystaja z tego że jest dużo wolnych , zaradnych facetów z gospodarstwem.

Wasz obraz meżczyzn przeczy danym , to liczba samotnych polek i europejek się powieksza znacznie, nie meżczyzn.

Dodatkoo
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:39:29
  • 0
@Aster1981:

No właśnie nie Kobiety Europejskie tracą tak naprawde facetów na rzecz napływowych ze wschodu i krajów spoza UE, które maja gdzieś feminizm i lewicę:

https://stat.gov.pl/kobiety-i-mezczyzni-w-europie/bloc-1b.html?lang=pl

Rośnie liczba samotnych kobiet ale nie meżczyzn.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:43:54
  • 0
@: Chyba nie bardzo ogarniasz jaka jest lewa a jaka prawa strona.

Po prawej masz całą dolną ćwiartkę libertarian. A ty patrzysz tylko na mały wycinek górnej prawej ćwiartki.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 13:49:23
  • 0
I pamiętajmy ze osoby samotne z czasem zwykle wyginą, selekcja naturalna, plus zwykle dzieci samotnych matek sa w gorszej sytuacji juz na starcie - nie potrafią często stworzyc rodziny.

Więc w przeciagumax 100 lat bedziemy miec powrót.

636

Powstała szczepionka przeciwko malarii. Skuteczność 77 proc.

Powstała szczepionka przeciwko malarii. Skuteczność 77 proc.

Naukowcy z Uniwersytetu Oksfordzkiego przedstawili wyniki badania fazy IIb szczepionki przeciw malarii, które wykazało wysoką skuteczność 77% w ciągu dwunastu miesięcy obserwacji.

Karol_1070
z
naszapolska.pl
dodany: 25.04.2021, 05:38:36
  • 122
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    malaria
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 11:49:40
  • 1
@Maniek89 @pawel-bergson:

No nie do końca , a tak w sumie zupełnie nie, tutaj masz opis jak sie ocenia skuteczność:

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00069-0/fulltext
wolvverine
wolvverine
wolvverine 03.05.2021, 11:53:12
  • 0
@waporyzer:

Nie zmutowała tylko po prostu nie działała od początku - masz 15 tys. wariantów Sars-Cov-2

A two-dose regimen of the ChAdOx1 (AstraZeneca) nCoV-19 vaccine did not show protection against mild-to-moderate Covid-19 due to the B.1.351 variant. (Południowoafrykański)

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2102214

823

Prokuratura chroni księdza który uwiódł 15-latkę. "Zakochał się".

Prokuratura chroni księdza który uwiódł 15-latkę. "Zakochał się".

- Ksiądz szczerze i autentycznie zakochał się w pokrzywdzonej, która była pierwszą kobietą w jego życiu, z którą współżył - stwierdziła prokuratura w Zabrzu i umorzyła śledztwo w sprawie wikarego podejrzanego o uwiedzenie 15-latki

Oline
z
katowice.wyborcza.pl
dodany: 24.04.2021, 11:18:59
  • 181
  • #
    prokuratura
  • #
    kosciol
  • #
    dobrazmiana
  • #
    prawo
  • #
    katolicyzm
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 12:07:32
  • 0
@Baccon:
Nie opowiadaj bzdur :D :D

Kodeks Karny, art. 200:

§ 1. Kto obcuje płciowo z małoletnim poniżej lat 15 lub dopuszcza się wobec takiej osoby innej czynności seksualnej lub doprowadza ją do poddania się takim czynnościom albo do ich wykonania, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 25.04.2021, 12:09:37
  • 0
@kuba70: z punktu widzenia katolicyzmu, nie prawa karnego.
wolvverine
wolvverine
wolvverine 30.04.2021, 11:24:18
  • 0
@Bad_Sector:
Patrz Czechy.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 07.05.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.08.2020

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking