Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko373
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

witos
witos

witos

Dołączył 16 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1978
  • Znaleziska 1668
  • Mikroblog 310
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 4

326

Załamanie na rynku kredytów mieszkaniowych. Zainteresowanie spadło o 70 procent.

Załamanie na rynku kredytów mieszkaniowych. Zainteresowanie spadło o 70 procent.

Jak wynika z wrześniowego odczytu Indeksu Popytu na Kredyty Mieszkaniowe, zainteresowanie spadło o blisko 70 procent. Biuro Informacji Kredytowej porównało dane z września 2021 i września 2022 roku.

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 04.10.2022, 08:45:35
  • 115
  • #
    polska
  • #
    bik
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredyt
witos
witos
witos 04.10.2022, 19:16:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 35
@Czikoo: @EditorKT: Nic nie zarobił, bo nie sprzedał. Żadne 150 tys. do przodu.
Bawią mnie te wyliczenia wykopków ile kredyciarze zarobili na kredytach.
witos
witos
witos 05.10.2022, 05:50:23
  • 0
@Czikoo: Ale co ma aktualna cena m2 mieszkania do zarobku z posiadania nieruchomości? Póki nie sprzeda, to nic nie zarobi. Czego nie rozumiesz?
Jak ktoś w lipcu 2021 kupił bitcoiny po 120k PLN za szt., w listopadzie 2021 cena skoczyła do 260k, ale postanowił je trzymać dalej, aż do dzisiaj, gdy cena jest poniżej 100k. To zarobił czy stracił?
witos
witos
witos 05.10.2022, 07:12:36
  • 0
@Czikoo: Zdecydowana większość kredytów hipotecznych zawierana jest na zakup nieruchomości na własne potrzeby mieszkaniowe, a nie flipowanie. I takie mieszkanie czy dom za szybko sprzedany nie będzie. Dlatego gadanie, że cena m2 mieszkania skoczyła o 1,8 tys. zł więc kredyciarz ZAROBIŁ na kredycie, to zwykłe #!$%@?. Zarobi jak sprzeda. A póki co to posiada nieruchomość o jakiejś chwilowej wartości, która nie wiadomo ile będzie wynosić za rok, 5, 20 lat.
witos
witos
witos 05.10.2022, 08:19:06
  • 0
@Czikoo: Człowieku, czy z tobą jest coś nie tak? Deweloper nie stawia na kredyt hipoteczny, od tego trzeba zacząć. Po drugie, wiesz, że firmy inwestują we własny rozwój, korzystając z kredytów? Wiesz, że rozbudowują się na kredyt? Stawiają hale, nowe linie produkcyjne, korzystają z leasingów, kupują towar na kredyt? A to się przekłada na zarobek. Tak działa gospodarka.
Zaczynasz gadać o zupełnie czym innym, próbując zamglić swoje pieprzenie głupot.

2597

Jutro najważniejsze posiedzenie RPP od lat: stawką jest przyszłość Polski

Jutro najważniejsze posiedzenie RPP od lat: stawką jest przyszłość Polski

Rada pokaże czy ma świadomość, że musi zrobić wszystko, by stawić czoła nadciągającemu kryzysowi. Sytuacja jest trudna EUR, CHF i USD biją rekordy, PLN szoruje po dnie. To zwiększa koszt obsługi polskiego długu zaciągniętego w walutach. Wzrost rentowności obligacji PL, dodatkowo komplikuje sprawy

rol-ex
z
biznes.interia.pl
dodany: 04.10.2022, 07:41:26
  • 357
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
witos
witos
witos 04.10.2022, 08:53:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 37
@nbzwdsdzbcps: Ale tylko #!$%@? w kosmos stopy nas uratują. Tak ci tu wytłumaczą na tym portalu. #!$%@? z rozdawnictwem, emeryturami, najniższa krajowa, obciążeniem fiskalnym firm, tarczami na wungiel.
witos
witos
witos 04.10.2022, 10:01:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Anien: Ale na pewno jej pomógł, dorzucając miliardy darmowego pieniądza gawiedzi. Zamiast stosować profilaktykę (likwidować wydatki, socjale, darmowe pieniądze), leczymy raka z przerzutami penicyliną. Może nie uratuje, ale przynajmniej szybciej zabije.
witos
witos
witos 04.10.2022, 10:09:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@Gluptaki: A wiesz z czego wynikała inflacja lat 90,a z czego obecna? Wiesz ze nasza gospodarka po 89 to zupełnie inny system? Co ty w ogóle porównujesz?
witos
witos
witos 04.10.2022, 11:21:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
@robo81: gówno ci zahamuje, odpływ do dolara wynika z gównianej gospodarki i komunikatów tego populistycznego rządu, który daje do zagranicznych inwestorów sygnały "#!$%@? stąd", pieprząc na konferencjach o opodatkowaniu 50% nadmiarowych zysków. Podczas gdy cała Europa obniża podatki, w bolzce walczy się z inflacja #!$%@? podatki do absurdalnych poziomów i rozdając pieniądze na wódkę, bo przecież nikt nie sprawdza czy 3 tysie poszły na wungiel albo 500 na bombelki. A gawiedź
tryb_graficzny
tryb_graficzny
tryb_graficzny
30.09.2022, 10:38:31 via Android
  • 2
Mam 30k na stole z wakacji kredytowych.
Nie mogę się zdecydować co z nimi zrobić.

A. Nadpłacać kredyt, daje mi to około 300zl mnie raty na miesiąc.

B. Zainstalować fotowoltaike.
Rachunki mam na tą chwilę w okolicach 200zl/msc, umowa na gwarancję ceny do połowy przyszłego roku. Roczne zużycie około 4k kw.

#kredythipoteczny
#fotowoltaika
  • piniodz26
  • dombol
  • 12
witos
witos
witos 30.09.2022, 13:50:06
  • 1
@dombol: @PanPrzewodniczacy: Fotowoltaika na obecnych zasadach to prąd sprzedawany po kursie miesięcznym do czerwca 2024 i do tego czasu będzie się to jeszcze cokolwiek opłacać.
Od lipca 24 wchodzi kurs godzinowy i fotowoltaika nie będzie zarabiać nic, bo w szczycie, kiedy wszystkie instalacje produkują najwięcej, cena prądu spadnie do kilkunastu groszy. Wykonasz jedynie darmowe źródło prądu dla swojego dostawcy energii.

@dombol: te twoje wyliczenia nic nie mówią o wprowadzeniu
  • dombol
witos
witos
witos 30.09.2022, 16:36:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@dombol: Dokładnie tak, teraz trwa okres przejściowy, a 07.2024 wszyscy co założyli PV od maja br. przejdą na kurs godzinowy.
  • dombol

336

Widmo recesji obniża cenę ropy

Widmo recesji obniża cenę ropy

Inwestorzy ankietowani przez Reutersa obawiają się recesji, która zmniejszy zapotrzebowanie na ropę i uderzy w spółki wydobywcze doświadczone już przez problemy z łańcuchami dostaw i rosnące koszty.

Biznesalert
z
biznesalert.pl
dodany: 29.09.2022, 05:47:41
  • 53
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    ropa
  • #
    energetyka
witos
witos
witos 30.09.2022, 05:29:43
  • 5
@svtb: Jak sobie policzysz cenę ropy WTI x kurs USD z dn. 24.02 vs 30.09, to się okazuje, że surowa ropa jest dzisiaj droższa jedynie 4,4%, natomiast cena hurtowa ON 24.02 vs 30.09 jest wyższa o 31,4%.
A ropa to tylko składowa część ceny paliw. Nie dymają nas?
witos
witos
witos 30.09.2022, 05:32:12
  • 9
@Wasz_Pan: Oczywiście że tak. Jak sobie policzysz cenę ropy WTI x kurs USD z dn. 24.02 vs 30.09, to się okazuje, że surowa ropa jest dzisiaj droższa jedynie 4,4%, natomiast cena hurtowa ON 24.02 vs 30.09 jest wyższa o 31,4%.
Rst00
Rst00
Rst00
29.09.2022, 19:02:12
  • 34
Ja pier... xD Ludzie zapożyczyli się łącznie na tyle siana (800k) i jeszcze obarczają doradcę winą za to xD Niezły rak, ale pewnie takich dzbanów jest teraz pełno tylko nikt nie ma odwagi (nawet z anonimowego) pisać xD Ciekawe kiedy to wszystko walnie xD

#kredythipoteczny #hipoteka #kredyt
Pobierz Rst00 - Ja pier... xD Ludzie zapożyczyli się łącznie na tyle siana (800k) i jeszcze o...
źródło: comment_1664478032SLwDOA5zgNvlhrc4SEeEfn.jpg
  • Erravi
  • Reirethis
  • pastibox
  • PiotrFr
  • zawadzio
  • +29 innych
  • 24
witos
witos
witos 30.09.2022, 04:58:41
  • 1
@Rst00: no to już dobitnie pokazuje, że ludzie potrafią być srogo #!$%@?
  • Rst00
Caracas
Caracas
Caracas
29.09.2022, 13:40:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Nie moje ale trzeba przyznać, że ktoś miał łeb do interesów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To jeszcze kwota przed następnymi podwyżkami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#kredythipoteczny #inflacja #ciekawostki #polska
Pobierz Caracas - Nie moje ale trzeba przyznać, że ktoś miał łeb do interesów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To ...
źródło: comment_1664458832s49Px7J4biHrRnxKzr3UlW.jpg
  • konto usunięte
  • konserwix
  • kam3o
  • Balactatun
  • tyszcz
  • 6
witos
witos
witos 29.09.2022, 14:33:22
  • 1
@Gustavo_Fring: Zapominasz tylko o jednym - bank pożycza ci pieniądze, których nie ma. Wiesz co to kreacja pieniądza? Rezerwa cząstkowa?
To że bank niby cokolwiek traci, udzielając niskooprocentowanego kredytu, jest jedną wielką bujdą.

Zapoznaj się jeszcze z poniższym wykresem i się zastanów co tu jest nie tak i dlaczego ludzie się burzą.
Pobierz witos - @Gustavo_Fring: Zapominasz tylko o jednym - bank pożycza ci pieniądze, któryc...
źródło: comment_1664462055ez9qTGPpHtoYkguGeD6iIu.jpg
  • Boczka
eehhh
eehhh
eehhh
28.09.2022, 17:17:24
  • 8
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie
Pobierz eehhh - (╯°□°)╯︵ ┻━┻

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie
źródło: comment_1664385427vN9YfHYExWYtfdhfJB4qPo.jpg
  • Rkb
  • konto usunięte
  • elf_pszeniczny
  • DuzyZlyWilk
  • Norbiii94
  • +3 innych
  • 5
witos
witos
witos 29.09.2022, 04:48:27
  • 1
@elf_pszeniczny: Panie, 30% minimum a nie tam jakieś drobne powyżej inflacji. Tak żeby gospodarka się #!$%@?ła, a obywatele zesrali. Bo oni mają przecie oszczędności w PLNach i TRACO!
Banki do spółki z rządem w Polsce zrobiły sobie żniwa na kredyciarzach, a banda przygłupów klaszcze uszami "Glapa musisz".
  • elf_pszeniczny
witos
witos
witos 29.09.2022, 07:56:11
  • 1
@sklerwysyny_pl:
https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/kredyt-hipoteczny-oprocentowanie-na-rekordowym-poziomie-analiza-expandera-i-rentierio-6134510
  • sklerwysyny_pl

4761

Górnicy dostaną ZNOWU 6400zł rekompensaty inflacyjnej, tyle samo dostali w lipcu

Górnicy dostaną ZNOWU 6400zł rekompensaty inflacyjnej, tyle samo dostali w lipcu

Lipiec - 6400PLN rekompensaty Wrzesień - kolejne 6400PLN rekompensaty a do końca roku jeszcze trochę :) W PGG podpisano porozumienie w zakresie wypłaty jednorazowej rekompensaty inflacyjnej. Jej wysokość będzie taka, jak w lipcu tego roku.

sprynek
z
nettg.pl
dodany: 27.09.2022, 14:39:55
  • 261
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    gornictwo
witos
witos
witos 28.09.2022, 03:45:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GunMetal: po to, żeby później #!$%@?ć całą winę za inflację na kredyciarzy, bo z wykopu dowiesz się, że TYLKO wysokie stopy nas uratują ¯\_(ツ)_/¯
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
27.09.2022, 18:20:18 via AMWv2
  • 2
#anonimowemirkowyznania
Jeżeli chciałbym kupić mieszkanie w moim mieście to przy dzisiejszych cenach musiałbym płacić 4000 - 5000 samej raty odsetkowej (3 pokoje). Pakować się w to czy zostać na wynajmie za 2000zł (2 pokoje)? Ktoś mógłby policzyć ile na tym tracę? #nieruchomosci #kredythipoteczny

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #63333e2db3914a7ecae7c9af
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował:
  • kostly
  • kliq
  • 12
witos
witos
witos 27.09.2022, 18:31:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania: opie
Pobierz witos - @AnonimoweMirkoWyznania: opie
źródło: comment_1664303491ds7Qv0I9maFnYa0bpigE3P.jpg

465

Węgrzy podnoszą stopy procentowe do poziomu 13%

Węgrzy podnoszą stopy procentowe do poziomu 13%

Narodowy Bank Węgier (MNB) podniósł stopę referencyjną o kolejne 125 pb., do najwyższego od lutego 2000 r. poziomu 13 proc. Skala podwyżki (125 pb.) była wyższa niż przed miesiącem i niż oczekiwali analitycy (100 pb.).

mickpl
z
bankier.pl
dodany: 27.09.2022, 12:19:09
  • 111
  • #
    gielda
  • #
    nieruchomosci
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    wegry
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
witos
witos
witos 27.09.2022, 13:54:46
  • 40
Wykopkom marzą się stopy jak na Węgrzech, ale przemilczają fakt, że Orban w grudniu u.r. zamroził oprocentowanie istniejących kredytów na poziomie z października 2021 i ciągle to przedłużają.
  • 5
witos
witos
witos 27.09.2022, 16:31:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@triple_trouble: Ceny surowców nie są źródłem inflacji. Źródłem inflacji są tylko i wyłącznie biorący kredyty.
Takiego fikołka członka Wykopowej Elity Ekonomicznej się nie spodziewałem. Ja #!$%@?.
witos
witos
witos 27.09.2022, 18:17:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@emil-hogan: Daj ćwokowi żyć w przekonaniu, że dewaluacja jego 1000 zł oszczędności na licealnym SKO jest spowodowana przez kredyciarzy. Przecież w żadnym wypadku paliwa, surowce, energia, obciążenie fiskalne pracodawców, najniższa krajowa nie wpływa na ceny, a tym bardziej na inflację.

866

Mechanicy o informatykach

Mechanicy o informatykach

to jest naprawdę przyszłość...

silver
z
youtube.com
dodany: 27.09.2022, 06:15:41
  • 260
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    informatyka
  • #
    rozrywka
  • #
    komputery
  • #
    programowanie
witos
witos
witos 27.09.2022, 14:08:16
  • 12
@kinlej: A wtedy...
Pobierz witos - @kinlej: A wtedy...
źródło: comment_1664287695nxD7vaBBVLP0pY13cGVfsx.jpg
pastibox
pastibox
pastibox
27.09.2022, 12:03:20
  • 87
Jak tam traktat? Glapa musisz! XD

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie
Pobierz pastibox - Jak tam traktat? Glapa musisz! XD

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mie...
źródło: comment_1664280175oe2pHLBm1jdZsrC8Cb3K8i.jpg
  • acpiorundc
  • Gacrux
  • SzitpostForReal
  • Iluzyt
  • onekotan88
  • +82 innych
  • 20
witos
witos
witos 27.09.2022, 12:36:08
  • 81
@pastibox: A czy szanowna elita ekonomiczna wykopu wie, że Orban w grudniu u.r. zamroził oprocentowanie istniejących kredytów, a podnoszenie stóp odnosi się tylko do nowych zobowiązań?
Pobierz witos - @pastibox: A czy szanowna elita ekonomiczna wykopu wie, że Orban w grudniu u....
źródło: comment_16642821401k4zq4kNmH7rJc3dLBL5kw.jpg
  • PandaCKratka
  • jacos911
  • liga
  • CzarnaSylweta
  • OlekAleksander
  • +76 innych
witos
witos
witos 27.09.2022, 12:46:54
  • 8
@pastibox: Artykuł z 17 września - przedłużają znowu o kolejne 6 miesięcy, bez podania końca tej karuzeli.

He did not mention a new deadline but added the government would continue to freeze retail mortgage interest rates for another six months,

https://dailynewshungary.com/price-caps-eu-money-crisis-here-are-the-governments-extraordinary-announcements/

Nikt tego faktu nie komentuje - tak jak myślałem, mądrzejsze o tym nie wspominać. #!$%@?ć stopy na 30%, polski robak wytrzyma.
  • PandaCKratka
  • jacos911
  • Dusk_Forest77
  • herbatananoc
  • noslimE
  • +3 innych
witos
witos
witos 27.09.2022, 13:47:54
  • 3
@emeig: ja #!$%@? +4% xD
A warszawską giełdę możesz zamykać jak moskiewską.
  • tygry
  • MMaros
  • kam1l
DildoShwaggins
DildoShwaggins
DildoShwaggins
27.09.2022, 12:49:36 via iOS
  • 0
#nieruchomosci #kredythipoteczny
A jakby podnieść do 10-15% i zamrozić tak jak na Węgrzech dla hipotek na jakimś poziomie powiedzmy 9% to będziecie usatysfakcjonowani czy nie?; czy jedziemy z kredyciarzami na zmiennych do końca? ;)
Btw. I coś daje to podnoszenie stop u madziarów czy niekoniecznie? Bo coś mi się zdaje że #!$%@? gospodarka połączona z rozdawnictwem ma te stopy w dupie.
  • 5
witos
witos
witos 27.09.2022, 13:02:10
  • 6
@DildoShwaggins: @emil-hogan:
Mamy trzecie z najwyższych stóp procentowych w UE: za Węgrami (13,00%) i Czechami (7,00%). Problem tylko taki, że Węgry #!$%@?ą stopami, bo zamrozili ludziom oprocentowanie kredytów na poziomie października 2021. W Czechach z kolei struktura kredytów jest zupełnie inna niż w Polsce - u nich tylko 40% kredytów było udzielanych na zmiennej stopie.

Ale wykopowej ekonomicznej elicie marzy się stópka od glapy na poziomie większym od inflacji, no
  • emil-hogan
  • mphbp
  • DildoShwaggins
  • TypowyZakolak
  • MMaros
  • +1 innych
mickpl
mickpl
mickpl
23.09.2022, 19:01:29
  • 67
Uwielbiam te komenty z internetów, kiedy to Pani Profesor Tyrowicz (specjalnie z dużej) mówi, że trzeba dalej ostro podnosić stopy procentowe, a randomowe janusze, którzy w dupie byli i gówno widzieli, nie mając totalnie pojęcia o jakimkolwiek mechanizmie ekonomicznym, komentują

CHCOM ROZWALIĆ GOMSPODARKĘ!!

A chodzi jedynie o to - i to janusz już kojarzy - że wyższe stopy to większa miniratka, dla niego to gospodarkę można by i wysadzić w powietrze, byle
  • mookie
  • SzitpostForReal
  • gerypl89
  • ProofOfConcept
  • konto usunięte
  • +62 innych
  • 18
witos
witos
witos 23.09.2022, 19:38:08
  • 10
@mickpl: Uwielbiam to lizanie się po jajach wykopkowych ekspertuf finansjery, kiedy rząd rozdaje 13, 14 emerytury, dodatki węglowe, podnosi najniższa krajową o 20%, wiedząc o wojnie nie kontraktuje dostaw węgla z Ameryki Południowej, Afryki, Australii, budując rurę z gazem nie kontraktuje z wyprzedzeniem dostaw gazu, podnosi marże na paliwie u monopolisty kilkadziesiąt procent, podnosi marże na energii elektrycznej kilkaset procent, eksportuje drewno w ilości większej o kilka razy. Bo przecież jedynym
  • BassMarlino78
  • trablach
  • bacanahali
  • DildoShwaggins
  • elena-mary
  • +5 innych
witos
witos
witos 23.09.2022, 20:12:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
@mickpl: No oczywiście, bo każdy przedsiębiorca marzy sfinansować obciążenie ZUSem oraz zwiększonymi wynagrodzeniami - kredytem po kule na wiborze 30%. Skąd wy się #!$%@? bierzecie? Z kapusty czy bocian was podrzuca?
  • trablach
  • bacanahali
  • DildoShwaggins
  • ssauczo_pauczo
  • vesper_
  • +5 innych
witos
witos
witos 23.09.2022, 20:43:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 17
@mickpl: Przecież tylko 10% Polaków ma kredyty hipoteczne. Jak chcesz zdusic inflację poprzez ograniczenie konsumpcji, dociskając tylko 10% obywateli? Rozumiem, że na resztę moich argumentów pozostajesz ślepy, wychwyciłeś tylko firmy?
Tak się składa, że pracuję w budownictwie przemysłowym i 95% firm rozwija się na kredyt. Rozmawiam z inwestorami i wiem, jak stopy procentowe wpływają na ich nastroje. W obecnej chwili realizuję m.in. rozbudowę dużego zakładu meblowego, który jednocześnie buduje halę na
  • Kiedysbedeczerwonka
  • trablach
  • DildoShwaggins
  • ssauczo_pauczo
  • tekserew
  • +12 innych

510

Wedle członka RPP możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc.

Wedle członka RPP możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc.

Możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc., po ocenie skuteczności dotychczasowych podwyżek kosztu pieniądza - powiedziała w podkaście "Subiektywnie o finansach" członkini RPP Joanna Tyrowicz."Nigdy w Polsce nie było 10-proc. ujemnych realnych stóp procentowych. Tamte czasy, o...

mookie
z
strefainwestorow.pl
dodany: 23.09.2022, 12:58:25
  • 201
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    inwestycje
witos
witos
witos 23.09.2022, 18:03:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 23
@aa-aa: głąbie kapuściany stopy procentowe nie walą tylko w kredyciarzy, co pobrali kredo na mieszkania i domy, tylko przede wszystkim w firmy. Niedługo możesz nie znaleźć żadnego Januszexu, w którym byś zarobił na internet, z którego możesz pisać te swoje wysrywy
witos
witos
witos 23.09.2022, 18:20:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@LaurenceFass: Niech się te #!$%@? pisowskie wezmą najpierw za likwidowanie tych wszystkich plusów, nastek i tarcz, bo rozmontują ten kraj. Ale dla nich lekarstwem na inflację jest podniesienie najniższej krajowej o. 20%. Jak wiadro benzyny do ugaszenia ogniska. Ale #!$%@? tam, durny wykopek i tak później wysra tutaj, że tylko stopy ponad inflacją nas uratują. Idź pan w #!$%@?.
witos
witos
witos 23.09.2022, 18:39:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@blue1986pl: A wtedy się budzisz a tam łóżko zasrane
witos
witos
witos 23.09.2022, 18:44:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@pilprzem: To niech zainwestują. Kto trzyma większe oszczędności w PLN, zamiast je zdywersyfikować, ryzykuje.
Różnica jest taka, że oszczędności można w każdej chwili przewalutować lub zamienić na złoto czy akcje. Kredytu nie da się ot tak spłacić. Jedyne wyjście to sprzedać mieszkanie/dom, tylko gdzie iść? Na najem droższy od kredytu?
witos
witos
witos 23.09.2022, 19:26:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pilprzem: No ale przecież dywersyfikacja oszczędności jest podstawową zasadą oszczedzania, bez względu na ilość oszczędności. Każdy doradca finansowy ci to doradzi - nieruchomości, waluty, kruszce, obligacje, akcje, bitkojny. Możliwości jest mnóstwo. Oprócz żetonu.
pasza
pasza
pasza
22.09.2022, 06:58:12 via Android
  • 1
#kredythipoteczny #kredyt Mirki, podpowiedzcie proszę. Czy przechodzenie teraz na 5 lat stałej stopy na poziomie 7.4% (bez dodatkowej marzy) ma sens? Jebnie to wszystko jeszcze bardziej w następnym roku czy można liczyć że zaczną ratować gospodarkę i obniża stopy, by pobudzić PKB?
  • artexus
  • 15
witos
witos
witos 22.09.2022, 07:10:33
  • 1
@pasza: Jaki bank oferuje teraz 7,4% stałego oprocentowania?
  • pasza
witos
witos
witos 22.09.2022, 12:13:31
  • 1
@marcpol: gdzie można znaleźć o tym informację?
Ok, już znalazłem. Ale wygląda na to, że ta oferta dotyczy tylko nowych kredytów?
  • pasza
witos
witos
witos 23.09.2022, 05:56:42
  • 1
@pasza: Masz 2% za wcześniejszą spłatę? Doczytaj umowę, bo prawdopodobnie masz 2% za skrócenie okresu kredytowania przy nadpłacie. Wcześniejsza spłata nie jest obarczona dodatkowymi opłatami.
No chyba, że masz kredyt sprzed co najmniej 5 lat to wtedy chyba były takie opłaty.
  • pasza

573

Stopy w USA w górę, Fed nie zwalnia tempa. Złoty w opałach

Stopy w USA w górę, Fed nie zwalnia tempa. Złoty w opałach

Amerykańska Rezerwa Federalna podwyższyła stopy procentowe w USA o 75 pkt bazowych. To decyzja zgodna z oczekiwaniami ekonomistów i analityków. I zapewne nie ostatnia. Jeśli RPP rzeczywiście zakończy podwyżki stóp w X, to zloty może być w poważnych opałach.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 21.09.2022, 18:03:42
  • 259
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
witos
witos
witos 22.09.2022, 05:40:34
  • 8
@durielek2: Już widać w komentarzach - zleciało się stado wykopowych baranów, ekonomistów od siedmiu boleści. Idzie recesja, inwestorzy zagraniczni #!$%@?ą z Polski, a im się wydaje, że kurs USD wynika z za niskich stóp procentowych xD. Podniesienie stóp da chwilową korektę kursu, a po chwili i tak wróci na swoje miejsce.

Ale przynajmniej #!$%@? firmom i kredyciarzom.
witos
witos
witos 22.09.2022, 05:46:12
  • 0
@pienick: Ty mówisz, że przy 20% inflacji stopy powinny być na poziomie 10%, a część wykopowej elity ekonomicznej mówi, że powyżej inflacji. Nawet dwa komentarze pod tobą jest taki głos. Kto ma racje?
Stopy powinny być na takim poziomie, żeby nie zarżnąć firm i ludzi. Wpływ stóp na inflację już się wyczerpał. Jak chcesz stopami przebić fakt, że nie mają one wpływu na cenę gazu, paliw i energii, a z drugiej
witos
witos
witos 22.09.2022, 05:53:53
  • 5
@skitarii: Przecież barany, które najgłośniej krzyczą o stopach powyżej inflacji, to stado dzieciaków z liceum, którym się oszczędności 1000 zł po 18-stce na SKO dewaluują i za to wszystko obwiniają kredyciarzy. Przez to widać, że nie pracują, bo im w podnoszeniu stóp chodzi jedynie o #!$%@? kredyciarzom, nie mają pojęcia jakie konsekwencje przyniesie to dla firm i gospodarki tego naszego bantustanu.
witos
witos
witos 22.09.2022, 06:32:17
  • 0
@gora123: Oczywiście, że paliwa są drogie tylko i wyłącznie z powodu wysokiego kursu dolara, a to wynika z za niskich stóp procentowych w Polsce. To nic, że dzień przed wybuchem wojny ropa WTI kosztowała 383,30 PLN za baryłkę, a obecnie 409,58 PLN za baryłkę, czyli obecnie niecałe 7% więcej. Koncerny paliwowe w ogóle nas nie dymają, porównując wzrost hurtowej ceny oleju napędowego z 24.02: 5160 PLN za 1m3 do dzisiejszych 6427
witos
witos
witos 22.09.2022, 06:40:53
  • 1
@PanDeMia: No jasne - wystarczy wcześniej wstawać, ciężej pracować. Albo dostać wszystko na tacy od bogatych rodziców. Recepta wykopka na sukces. Ja #!$%@?.

295

Rosja wstrzymuje dostawy kolejnym gazociągiem

Rosja wstrzymuje dostawy kolejnym gazociągiem

Gazprom w swoim komunikacie podał, że przesył gazu gazociągiem Siła Syberii zostanie wstrzymany. Powodem mają być zapowiadane wcześniej prace remontowe.

Poludnik20
z
energetyka24.com
dodany: 20.09.2022, 21:50:35
  • 70
  • #
    rosja
  • #
    gaz
  • #
    silasyberii
witos
witos
witos 21.09.2022, 17:36:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@Lorneta_z_meduza: Dokładnie, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że gaz ziemny to przede wszystkim przemysł: wykorzystywany zarówno bezpośrednio do produkcji (np. nawozy, ceramika), ale także zdecydowana większość zakładów i hal magazynowych jest ogrzewana gazem. Myślą, że #!$%@? tam, najwyżej sąsiadowi #!$%@?ą i go zimą w domu przepizga.

Jak firmy zaczną masowo zwalniać przez zbyt wysokie koszty to się dopiero ockną.
KakaowyTaboret
KakaowyTaboret
KakaowyTaboret
21.09.2022, 11:35:35
  • 1
Jaki % kapitału spłacicie w grudniu po wakacjach?

ja jakieś 4% tego co wziąłem. Mini ratka o 100 złotych mniejsza ( ͡° ʖ̯ ͡°) starczy na zestaw sushi co miesiąc

#kredythipoteczny
  • vladowme
  • 14
witos
witos
witos 21.09.2022, 11:44:45
  • 1
@KakaowyTaboret: 25%, ale to cała nadpłata.
  • KakaowyTaboret
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17
  • Strona 7 z 17
  • >

Witos

  • Na wykopie praktycznie od początku :) Głównie przeglądam, wykopuję, ale i czasem rzucę jakimś komentarzem :)

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.10.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 01.04.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 13.10.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl