@Sayong: szklany termometr wystawiony na słońce nagrzeje się do temperatury wyższej niż temperatura otoczenia. Podobnie jest z wieloma innymi materiałami np. blacha stalowa w słoneczny dzień może poparzyć. Dlatego temperaturę powietrza mierzy się w cieniu (a przynajmniej zacienia się miernik, np budką meteorologiczną), a pomiary typu "u mnie termometr pokazał 45 stopni!!!" nie są pomiarem temperatury powietrza tylko... termometru ;)
Ile trzeba zarabiać, aby uzyskać kredyt na 500 tys. zł po proponowanych przez UKNF zmianach? Dochód netto w rodzinie z jednym dzieckiem wymagany na potrzeby takiego kredytu to 13,6 tys. zł, czyli ok. 18 tys. zł dochodu brutto miesięcznie z umów o pracę
Z racji tego że sprzedałem swoje stare auto w dieslu poszukuje nowego. Do tej pory jeździłem bmw e90 2010r 2.0d 184 konie w automacie.
Z wymagań:
- rocznik 2010 lub młodszy - automat ( klasyczny hydrokinetyczny nie żaden CVT, DSG itp ) - silnik benzyna minimum 150 koni z turbodoładowaniem ( diesle odpadaja ) - silnik na pośrednim wtrysku ( będę zakładał LPG ) - cena do 40-50 tyś -
@Podajhaslodowifi: mam Lagunę 3 2.0T, akurat bez automatu, ale pomijając go to przesiadka z E90 może być dość bolesna pod względem jakości wykonania wnętrza. No i tych aut jest mało na rynku, ceny wysokie, a to nie jest auto warte 40k. Astrę J 1,4T 140KM też miałem i niestety to jest silnik, który potrafi wyczyścić portfel. Tzn jak jest dobrze to jest dobrze, ale naprawy bolą.
@Podajhaslodowifi: koszty utrzymania Laguny w porównaniu do E90 są na pewno niższe. Brat ma E91 330xd i mam pewne porównanie. Ale wygoda jazdy, poziom wyciszenia też są niższe. Jednak jako różnica cen tych aut gdy były nowe była znacząca, a obecnie wysokie ceny Lagun wynikają z dobrych opinii o silniku oraz tego że to jeden z ostatnich samochodów z mocą ponad 150 KM, który można łatwo przerobić na gaz (znowu wdzięczny
Rada Polityki Pieniężnej na dzisiejszym posiedzeniu podejmie kolejną decyzję dotyczącą stóp procentowych. Rynek oczekiwał przez długi czas podwyżki o przynajmniej 50 punktów bazowych. W obliczu jednak rosyjskiej inwazji na Ukrainę i sporego osłabienia złotego, niewykluczone, że władze...
Spekulacje, że dni rządów Władimira Putina są już policzone, to bardzo życzeniowe myślenie. W Rosji łatwo głowę tracą jedynie nieudolni władcy, w przypadku krwawego tyrana nawet przegrana wojna to za mało. Kolejny rigczowy felieton p. Krajewskiego
#renault #mechanikasamochodowa #dpf Mam pytanie co do DPF. W Espace 2011 2.0 dci nie może wypalić się DPF. Niestety posiadam tylko klona Delphi i kody błędów mają jakieś dziwne znaki i nic niewiadomo. Samochód w trybie awaryjnym do 3 tys obrotów. Jedyne co rzuciło się w oczy to temperatura płynu 60 stopni po długiej trasie. Czy jest szansa, że przez termostat sterownik blokuje wypalanie? Po wymianie termostatu i skasowaniu błędów jest szansa,
@Reynald: interfejs na bluetooth kosztuje max 50 zł, androida z bluetoothem pewnie masz, pyclip 2.2 jest za darmo, trzeba tylko chwilę poczytać o to obsługiwać żeby nie zrobić sobie kuku w samochód ;)
@mamniciwszystko: compareTo zwraca wartość 0 jeśli są równe, wartość mniejszą od zera (np. - 1) gdy pierwsza wartość jest mniejsza i analogicznie gdy większa
O wiele taniej i łatwiej zrobić normalną drogę dwupasmową, razem ze zjazdami bezkolizyjnymi i wiaduktami ale bez spełnienia wymogów ekspresówek.
@bkwas: jak zrobisz bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty i zjazdy to do "pełnej" ekspresówki brakuje już niewiele. No i można jechać 120 a nie 90, a to spora różnica
Renault Laguna z benzynowym 2.0T. Najlepszy silnik do tego auta, dostępny był w kilku odmianach. Dzisiaj bardzo poszukiwany i chętnie modzony. Lekkie nadwozie + duża moc = sporo frajdy z jazdy
@francuskie: w Lagunie 3 też montowany i obecnie bardzo poszukiwany. Pomimo nastu lat wersja GT potrafi kosztować 30 tys. zł.
każdy fajny wóz z dość mocnym silnikiem benzynowym tolerującym lpg jest totalnie zajechany i dobity technicznie przez oszczędnych matołów, których potem nie było stać na dobry serwis auta.
@Iskaryota: dlatego takich aut trzeba szukać za granicą. Nie daje to gwarancji że auto nie jeździło 30 tys km na jednym oleju,
@RitmoXL: no biedę, ale jak dużą, ile będzie drożej, ile mniej wypłaty itp. To dopiero się ustala, wyjaśnia. O ile nie zaczną wgrywać poprawek, albo wycofywać albo zmieniać interpretacji
Prawdziwymi hurtownikami byli pracownicy CPN-owskich magazynów, którzy odpowiednio manipulując normami strat czy mieszając różne rodzaje paliw, potrafili wygospodarować setki ton.
@BoTTega: ten przy Łabiszynskiej jest spoko. Pierwszy raz jak jechałem z młodą na basen (miała wtedy ok 5 miesiący) to tam. Potem już brykałem na Rokosowska ale tam warunki dużo gorsze
Ile wam teraz pokazują termometry za oknem? W prognozie 12, termometr pokazuje 21. Nie wierzę żadnemu.