Wpis z mikrobloga

@Podajhaslodowifi:

Z racji tego że sprzedałem swoje stare auto w dieslu poszukuje nowego. Do tej pory jeździłem bmw e90 2010r 2.0d 184 konie w automacie.

Z wymagań:

- rocznik 2010 lub młodszy
- automat ( klasyczny hydrokinetyczny nie żaden CVT, DSG itp )
- silnik benzyna minimum 150 koni z turbodoładowaniem ( diesle odpadaja )
- silnik na pośrednim wtrysku ( będę zakładał LPG )
- cena do 40-50 tyś
- nadwozie sedan, coupe, hatchback, liftback ( SUV oraz kombi odpadają )
- napęd na jedną oś

Auta które biorę pod uwagę:

1. Laguna 3 2.0 turbo 170 koni automat - auto nadaje się pod LPG, ma klasyczny automat ale czytałem że jest mocno zamulone jak na taka ilość koni poprzez ospały automat. Dodatkowo obserwuje rynek i ta wersja jest bardzo poszukiwana przez co ceny są mocno zawyżone. 40 tysięcy albo i więcej za 12 letnia renówke to jednak trochę dużo. Jakby zrobić program i dorzucić LPG to fajne auto z tym że ciężko je kupić.

2. Volvo S60 2.5 turbo automat - pasuje pod LPG, automaty o słabych opiniach, auto fajnie wyciszone, dobrze wykończone i wygląda nowocześnie ale z tego co wiem to chyba 2.5 turbo na pośrednim wtrysku nie było sprzedawane w Europie a wszystkie takie auta są ściągane z USA a aut zza oceanu wolałbym uniknąć.

3. Opel Astrerka J 1.6 turbo 180 koni automat - do chyba 2012 roku produkowana na pośrednim wtrysku potem już bezpośredni wtrysk w tym silniku, automat taki sobie w tym modelu. Polecany silnik w tym modelu 1.4 turbo 140 koni również jest w automacie ale dla asterki to za mała moc i auto nie jedzie poprostu. Jeździłem taka tylko 2.0 crdi 160 koni, astra waży 1.5 tony i jest trochę zbyt ociężała a to przekłada się na spalanie i osiągi.

Myślałem jeszcze o Mercedesie W204 ale tam też szybko zmieniono pośredni wtrysk na bezpośredni w silnikach z kompresorem. Alfa Romeo Giulietta występuje w silniku 1.4 turbo 170 koni wraz z automatem ale to jest TCT, dodatkowo stylistyka wnętrza mi średnio pasuje.

Jakie jeszcze auta spełniają powyższe wymagania? Macie jakieś propozycję?
#bmw #renault #volvo #opel #motoryzacja #samochody #lpg #carboners
  • 41
@SpeedFight: Tak, w pełni się zgadzam. Ale dziwi mnie fakt odrzucenia nowszych skrzyń na rzecz starych rozwiązań i pisanie później ze automat zamulony lub słaby. Wydaje mi się, ze autor może miec spory problem znaleźć samochód w takich kryteriach.
@btwinnn: hmmmm, IMO już sam warunek wtrysku pośredniego robi spustoszenie w modelach ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

W sumie stoję przed podobnym wyborem (sedan + benzyna + automat + min. 150km) i praktycznie nie ma nic ciekawego co by nie było zajechane, wypucowane od handlarza i bez dobrze znanych wad fabrycznych (
@Podajhaslodowifi: Giulietta jest super w wersji 170KM chociaż tytanem ergonomii niestety nie jest. Użytkuję wersję 1.4 120KM i brakuje czasem trochę mocy, ale ogólnie sobie chwalę. Na grupie alfiarskiej ludzie nie lamentują na TCT jeśli chodzi o awaryjność, więc też nie wiem skąd obawy.
@lukaszilol gaziorek musi być

volvo fajne ale wszystkie 2.5 turbo są zza oceanu a jakoś nie kupie auta z usa już naprawionego bo nie wiem jak naprawa została wykonana. Każda stówka zaoszczędzona na naprawie to stówka w kieszeni a widziałem jak ludzie maja poskładane te perełki z usa.

@btwinnn chodzi mi o to ze klasyczny automat ma sprzęgło hydrokinetyczne a w takim DSG masz dwumasę i zwykłe sprzegłą które do najtańszych nie
@Podajhaslodowifi: w środku jest niewiele schowków, a jak już są, to są filigranowe. Na temat miejsca z tyłu się nie wypowiem, bowiem z tyłu nie jeżdżę. Bagażnik też do największych nie należy, ale dla pary (jak w moim przypadku) wystarczy i przy złożonych tylnich siedzeniach można zapakować sporo klamotów.
Jeździłem do tej pory e90 2010 2.0 d 184 z automatem ZF 6hp


@Podajhaslodowifi: Jeździłeś kiedyś nowoczesną skrzynią automatyczną? Ja jeździłem kilka razy tym e90 z taką skrzynią jak podałeś. W porównaniu chociażby do DSG ta skrzynia w BMW to jest mega muł. Mam samochód ze skrzynią EDC i jest mega szybka. Moim zdaniem to kryterium nie jest takie ważne. :)
@yggdrasil: Jeździłem DSG w nowym vw arteonie czy skodzie fabii i to oczywiste że jest ona o wiele szybsza od ZF 6hp. Chodziło mi o to że jeżdżąc 6hp nie ma tragedii.

Z tym że klasyczne automaty jak produkowana od 2008 roku ZF 8HP jest również bardzo fajna skrzynią może nie tak szybką jak dsg ale pakują ją dosłownie wszędzie.

Ale raczej żadne auto które spełnia moje kryteria tej skrzyni nie
@Podajhaslodowifi: mam Lagunę 3 2.0T, akurat bez automatu, ale pomijając go to przesiadka z E90 może być dość bolesna pod względem jakości wykonania wnętrza. No i tych aut jest mało na rynku, ceny wysokie, a to nie jest auto warte 40k.
Astrę J 1,4T 140KM też miałem i niestety to jest silnik, który potrafi wyczyścić portfel. Tzn jak jest dobrze to jest dobrze, ale naprawy bolą.
@Podajhaslodowifi: moja nie ma (2010 r). Natomiast od pierwszego liftingu (2014) pojawil sie ekran multimedialny - to już musisz poszukać po egzemplarzach co tam siedzi. Co więcej, z tego co mi wiadomo, to tej fabrycznej nawigacji nie ma co używać, ponieważ do Google Maps jej daleko.
@sosna119: też się właśnie zastanawiam czy przesiadka z e90 na lagunę to zmiana w dobrym kierunku. Jeśli chodzi o koszty utrzymania to pewnie tak ale biorąc pod uwagę radość z jazdy, jakoś wykonania czy ogólny odbiór to chyba trochę co innego.

Tak jak piszesz za lagune wołają po 40k a to trochę dużo jak za ponad 10 letnia renówkę... Nie wiem czy to auto jest warte takich pieniędzy.

Ja zrobiłem prawie
@Podajhaslodowifi: koszty utrzymania Laguny w porównaniu do E90 są na pewno niższe. Brat ma E91 330xd i mam pewne porównanie. Ale wygoda jazdy, poziom wyciszenia też są niższe. Jednak jako różnica cen tych aut gdy były nowe była znacząca, a obecnie wysokie ceny Lagun wynikają z dobrych opinii o silniku oraz tego że to jeden z ostatnich samochodów z mocą ponad 150 KM, który można łatwo przerobić na gaz (znowu wdzięczny
@Podajhaslodowifi: Mam o 1 lvl niższe wymagania bo teraz mam Ibizę 1.4 75km z 2006 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeżdżę bardzo małe ale jeśli już to 90% trasa raz na tydzień. Zależało by mi bardziej na wygodnie i wygłuszeniu jednak nie przesadnie bo aż tak nie potrzebuję samochodu by przesadzać z kosztami.

Mułowaty Accord to i tak będzie dla mnie rakietą ( ͡° ͜ʖ ͡
@Podajhaslodowifi: jeśli nie ciśnie cię czas, to serio poszukaj w kanadyjczykach, najlepiej takiego w ok stanie i niewielkim uszkodzeniu aby samemu naprawić. Szczególnie polecam w tym budżecie Chryslera 200. Piękne autko, fajnie się jeździ, LPG łyka aż miło.