Wpis z mikrobloga

#renault #mechanikasamochodowa #dpf
Mam pytanie co do DPF. W Espace 2011 2.0 dci nie może wypalić się DPF. Niestety posiadam tylko klona Delphi i kody błędów mają jakieś dziwne znaki i nic niewiadomo. Samochód w trybie awaryjnym do 3 tys obrotów. Jedyne co rzuciło się w oczy to temperatura płynu 60 stopni po długiej trasie. Czy jest szansa, że przez termostat sterownik blokuje wypalanie? Po wymianie termostatu i skasowaniu błędów jest szansa, że się wypali samoczynnie? Jak wygląd wymuszone wypalanie w tych silnikach? Już raz widziałem sytuację, że po wypaleniu komputerem obróciło panewkę w 2.7 hdi. 3 lata temu myty DPF ale jak widać nie naprawili przyczyny tylko skutek usterki
Reynald - #renault #mechanikasamochodowa #dpf 
Mam pytanie co do DPF. W Espace 2011 2...

źródło: comment_1646061585xZyyChXorRJQRXEXxoCcV2.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@Reynald: weź podepnij clipa żeby wiedzieć co dokładnie się dzieje. Błędów w Renault się nie kasuje bo to nic nie daje. Trzeba usunąć przyczynę a wtedy one same znikną, to znaczy przejdą w tryb archiwalny.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@ksiak: nie mam dostępu do innego testera, dlatego pytam jakie warunki muszą być spełnione żeby DPF się samoczynnie wypalił. Jak może to być 1000 różnych powodów bo to Renault to dam to komuś innemu
  • Odpowiedz
nie mam dostępu do innego testera,


@Reynald: poszukaj na forach Renault czy nie kogoś w Twojej okolicy kto ma clipa. Jest jeszcze PyClip o którym również możesz poczytać na forach.

dlatego pytam jakie warunki muszą być spełnione żeby DPF się samoczynnie
  • Odpowiedz
Czy jest szansa, że przez termostat sterownik blokuje wypalanie?


@Reynald: oczywiście, osiągnięcie temperatury roboczej jest krytycznym warunkiem do rozpoczęcia procedury wypalania i wielu innych czynności ekspoatacyjnych.
  • Odpowiedz
@Reynald: z clona Delphi w lagunie III przy tym silniku wymuszali wypalanie na postoju . Po tej procedurze olej do wymiany . Tam musi być spełniona temperatura robocza silnika to na pewno . Musisz mieć coś więcej wahy niż rezerwa, chwilę to trwa i wahy idzie . Błędów chyba w sterowniku silnika też nie może być.

Sprawdź zapełnienie filtra w blokach mierzonych powinien to Delphi pokazać .
trzaichlac69 - @Reynald: z clona Delphi w lagunie III przy tym silniku wymuszali wypa...
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@trzaichlac69: właśnie widziałem ten film. U mnie nie ma w ogóle takiej opcji, a mam lepszą wersję klona. Nawet gdyby było wypalenie komputerem to nie wiem czy bym się odważył. Problem jest nawet z błędami bo wyrzuca jakieś dziwne kody. Sprawdzę jeszcze tak jak mówisz, jest tam 60 zakładek więc jest szansa, że może się czegoś dowiem
  • Odpowiedz
@Reynald: interfejs na bluetooth kosztuje max 50 zł, androida z bluetoothem pewnie masz, pyclip 2.2 jest za darmo, trzeba tylko chwilę poczytać o to obsługiwać żeby nie zrobić sobie kuku w samochód ;)
  • Odpowiedz
@Reynald: Twoje błędy to:
- DF1087 (DTC0130C9) OBWÓD GÓRNEJ SONDY REG SKŁADU MIESZ- 6.DEF:Zgodność stanu zwolnionego pedału. - ZAPAMIĘTANY
- DF1090 (DTC2A0641) MASA POZORNA G SONDY REG SKŁ MIESZ - CO:Obwód przerwany - ZAPAMIĘTANY
- DF308 (DTC242FFD) FILTR CZĄSTEK PEŁEN - 1.DEF:GRANICA GÓRNA - OBECNY
- DF1090 (DTC2A0642) MASA POZORNA G SONDY REG SKŁ MIESZ - CC.0:Zwarcie z masą. - ZAPAMIĘTANY
  • Odpowiedz
@Reynald: Tego błędu nie ma zdefiniowanego w CLIP dla Twojego sterownika. Znalazłem go tylko w DDT2000 - Cylinder 2 filtered ZFC (zero fuel calibration) activation time failure
  • Odpowiedz
@Reynald: A tak to do sprawdzenie przede wszystkim wspomniane wcześniej wężyki od czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych. Lubią pękać lub zapychać się i przez to dają fałszywe odczyty ilości osadu i wartości ciśnienia.

Ten termostat też z pewnością nie pomaga, chociaż podczas procedury wypalania najpierw realizowana jest faza rozgrzewania, gdzie sterownik stara się podnieść temperaturę wody powyżej 80°C właśnie przez obroty podwyższone do 3000 obr/min, ale być
  • Odpowiedz
@Marianpol: @trzaichlac69: Panowie, wymieniłem termostat i ładnie grzeje się do 90 stopni. Zrobiłem póki co 30 km, i nie wraca błąd o przepełnionym dpf, samochód ma moc nie dymi. Pytanie z mojej strony, jak zauważyć wypalanie? Można je jakoś "sprowokować"? Mój delphi jest niestety upośledzony, brak w nim czegokolwiek związanego z dpf. Można powiedzieć, że jestem ślepy żeby coś sprawdzić testerem. Sprawdze dokładnie wężyki, ale na pierwszy rzut
  • Odpowiedz
@Reynald: Bez programu diagnostycznego będzie ciężko sprawdzić czy aktualnie się wypala.
Z tego co kojarzę to można to zauważyć po chwilowym spalaniu - przy wypalaniu, po odpuszczeniu gazu wartości będą powoli spadały do 0L (o ile w ogóle spadną do tej wartości). Jeśli filtr się nie wypala to spalanie chwilowe od razu spada na 0L.

Co do stworzenia jakichś przyjaznych warunków do uruchomienia wypalania to w serwisówce podają "jazda ponad
  • Odpowiedz