Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ShadyTalezz

ShadyTalezz

Dołączył 13 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 69211
  • Znaleziska 7955
  • Mikroblog 61256
  • Obserwujący 177
  • Obserwowane 192
langer
langer
wczoraj, 11:46:52
  • 479
#trump #usa #nato #wojna

Niesamowicie na przestrzeni roku zmieniło się postrzeganie USA, które zawsze było policjantem, ale teraz jest jawnie gangsterem świata.
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 18 godz. i 37 min temu via Wykop
  • 6
@langer: USA zawsze było gangsterem świata(tj. po II WŚ), tylko kiedy byli silni to zakładali maskę i starali się dobrze propagandować swoje działania.
Napaść na Irak to było gangsterstwo, na Wietnam też, na Libie, Afganistan, ludobójstwo w Korei, wspieranie tego w Gazie i to już za Bidena, pucze w Gwatemali, Indonezji, Iranie i dziesiątki innych. Jeśli ktoś myśli, że coś się zmieniło poza tym, że przestali się bawić w propagadnę
  • Odpowiedz
stanleymorison
stanleymorison
wczoraj, 12:42:32
  • 6
Jak wiadomo w komunizmie nie trzeba się edukować i nie trzeba pracować, to tylko opcja dla chętnych. Jedzenie magicznie pojawia się na stole, zbiorkom działa autonomicznie, infrastruktura buduje i utrzymuje się sama XD Nic dziwnego, że te idee robią się coraz bardziej popularne, skoro zachodni Gen Z to tacy idioci.

W bio „Twitch partner, comedy, commentary, communism to masses via Media, Anime, Video games and politics” XD

Obudziłby się w swoim wymarzonym
stanleymorison - Jak wiadomo w komunizmie nie trzeba się edukować i nie trzeba pracow...

źródło: IMG_6191

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 20 godz. i 33 min temu via Wykop
  • 7
Jak wiadomo w komunizmie nie trzeba się edukować i nie trzeba pracować, to tylko opcja dla chętnych. Jedzenie magicznie pojawia się na stole, zbiorkom działa autonomicznie, infrastruktura buduje i utrzymuje się sama


@stanleymorison: w komunizmie trzeba się edukować, pracować itd. różnica jest taka, że w komunizmie dzięki demokratycznej strukturze pracy wzrost efektywności wiąże się nie z większymi zyskami dla akcjonariuszy lub dyslokacji siły roboczej a z większymi zyskami pracowników lub
  • Odpowiedz
K_Feras_P
K_Feras_P
22 godz. i 4 min temu
  • 0
Kolejne artykuly i materialy z Nowego Ladu promujace etatyzm i socjalizm.

Dzisiaj mamy rozmowe naczelnego prawicowego socjaldemokraty z Nowego Ladu, ktory razem z przedstawicielem Ruchu Narodowego wytlumacza wam dlaczego placa minimalna jest potrzebna:
https://www.youtube.com/watch?v=VavuEqSUzfM

Jest to dalszy ciag dzielnej walki pewnego nurtu na prawicy polegajacym na kopiowaniu programu lewicy sprzed 10-15 lat i przedstawianiu go jako prawicowego. Na Nowym Ladzie mamy juz cala serie materialow polegajacych na promowaniu keynesizmu i centralizacji:
KFerasP - Kolejne artykuly i materialy z Nowego Ladu  promujace etatyzm i socjalizm. ...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 20 godz. i 39 min temu via Wykop
  • 3
@K_Feras_P: kapitaliści zaczynają rozumieć, że kapitalizm się sypie pod własnymi sprzecznościami i zaczynają próby ratowania go a na wykopie płacz o to przez ludzi, którzy nie są kapitalistami a ludźmi przezeń wyzyskiwanymi, niesamowite xD
  • Odpowiedz

254

Szewko: Zaślepieni sekciarze prawicowi nie widzą winy agenta ICE [27:00]

Szewko: Zaślepieni sekciarze prawicowi nie widzą winy agenta ICE [27:00]

Donald Trump znowu szokuje! W liście do premiera Norwegii zasugerował, że zajmie Danię bo nie dostał pokojowej nagrody Nobla. Czy rzeczywiście dojdzie do inwazji? Co na to zwykli Amerykanie? Czy Trump może zostać uznany za niepoczytalnego i poddany procedurze impeachmentu?

sosiwoczostkowe
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 15:27:33
  • 153
  • #
    usa
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazkonfederacji
  • #
    polityka
  • #
    prawo
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:14:19 via Wykop
  • -4
@Krevitu:

tak swoją drogą, to czemu po prostu nie legitymują się ludzie i mają kłopot z głowy ?


jest masa przypadkówe gdzie ICE zakuwa cię w kajdany i kładzie na glebę zanim zdążysz cokolwiek pokazać, masa przypadków gdzie ktoś krzyczy że ma dokumenty i to ignorują, gdy pokazuje dokumenty i mu nie wierzą że są
ShadyTalezz - @Krevitu: 
tak swoją drogą, to czemu po prostu nie legitymują się ludzi...
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 23:45:32 via Wykop
  • -2
@NiekazdemusieudajewAmeryce:

jakoś za covid jak pałowali ludzi to uszami klaskales lewacki hipokryto x


poproszę
ShadyTalezz
ShadyTalezz 22 godz. i 1 min temu via Wykop
  • 0
@NiekazdemusieudajewAmeryce: nic nie zgłaszałem moderatorom misiu kolorowy :)))
ShadyTalezz
ShadyTalezz 21 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 1
@NiekazdemusieudajewAmeryce: po co miałbym kłamać na ten temat? xDD ale cieszę się że moderator zareagował i się obsrałeś na tyle, że nie będziesz mi więcej zawracać gitary :))
ShadyTalezz
ShadyTalezz wczoraj, 11:13:37
  • 80
ICE zatrzymuje nie białych oficerów amerykańskiej policji gdy są poza służbą i grozi im bronią a barany z wypoku będą wmawiać ludziom, że ICE tylko egzekwuje prawo i zgarnia niebiezpiecznych nielegalnych imigrantów xD
#trump #usa #bekazprawakow
ShadyTalezz - ICE zatrzymuje nie białych oficerów amerykańskiej policji gdy są poza s...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
23 godz. i 13 min temu via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21 godz. i 59 min temu via Wykop
  • 2
@DrFaithless: na razie żółta karteczka tylko, jeszcze nie jesteś na czarnolisto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
NaczelnyWoody
NaczelnyWoody
przedwczoraj, 19:28:53
  • 67
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 21:39:41 via Wykop
  • 3
@Metris:

poczekaj na Tajwan


ile jeszcze mam czekać? Od kilkudziesięciu lat już zaraz, już za chwilę Chiny mają ich napaść i jakoś nie mogą.

Tajwan za kilka lat sam będzie chciał się przyłączyć bo coraz większe poparcie mają partie opowiadające się za unifikacją
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:01:58 via Wykop
  • 3
@ossprime: tak, sentyment unifikacyjny rośnie, Hong Kong jest teraz zacofany względem topowych chińskich miast więc jestem pewien że jeśli rzeczywiście dojdzie do pełnej integracji do mainland China to też wyjdzie im na dobre ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:02:41 via Wykop
  • 3
@Metris:

: 2027 rok


ooo mamy tutaj wróżkę, wyślij mi na PW numery następnego totolotka!
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz wczoraj, 09:51:49 via Wykop
  • 3
@Metris: generał USA też wróżka i jak wiadomo jak USA straszy, że Chiny napadną na Tajwan to na pewno nie kłamie, tak samo jak nie kłamali że Irak ma WMDs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz wczoraj, 09:56:21 via Wykop
  • 3
@Wejd1:

nooo pewnie są to eleganckie chłopaki te Chińczyki, wcale nie mają obozów dla Ujgurów
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 23:03:33
  • 24
Polaków też zatrzymują i nękają a nasze prawaki i tak będą klaskać uszami

#polityka #usa #trump #bekazprawakow
ShadyTalezz - Polaków też zatrzymują i nękają a nasze prawaki i tak będą klaskać usza...

źródło: 594075031_1304052555085729_4320258325244841184_n

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
wczoraj, 01:39:39 via Wykop
  • 3
@Wilczynski: @lajsta77 deportuje, ostatnio 4 latka deportowali do Hondurasu
  • Odpowiedz
K_Feras_P
K_Feras_P
przedwczoraj, 22:02:07
  • 1
Co sie o--------a w Japoni? Bo tak patrze na ich rentownosc obligacji 30 letnich to od okolo 2017 mamy ciagly wzrost i obecnie bija rekordy, a przy ich absurdalnym dlugu i inflacji nie wyglada to ciekawie. Ktos sie interesowal tym rynkiem?

#japonia #gielda #ekonomia
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:26:15 via Wykop
  • 3
@Glupiii:

nikkei kreci sie jak gowno w przereblu od kilkudziesieciu lat, w tym roku pkb per capita polski zrownalo sie z japonskim mimo tego jak wiele swiatowych marek w przeciwienstwie do nas maja.


teraz spójrz na PKB/na osobę pracującą
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:29:51 via Wykop
  • 7
@K_Feras_P: nijak, są zadłużeni we własnej walucie i c---a ich to boli, mogą to naprawić w 15 minut obniżką stóp.
Rentowność teraz w wielu miejscach wystrzeliło w kosmos
ShadyTalezz - @KFerasP: nijak, są zadłużeni we własnej walucie i c---a ich to boli, m...

źródło: G_I4I3AWAAAOmE6

Pobierz
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:43:48 via Wykop
  • 2
@K_Feras_P: obniżka stópw wcale niekoniecznie oznacza inflacje Japonia od lat ma problem z tendencją deflacyjną i za małą inflacją, największa do jakiej dobili to chyba było jakieś 4% kilka lat temu(w sensie największa na przestrzeni kilku dekad, przynajmniej od czas Plaza Accords jak nie dalej)
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:47:31 via Wykop
  • 5
@K_Feras_P: nie wiem za bardzo co to breadtube, termin słyszałem i tyle ale jak najbardziej jestem marksistą a to co opisuje to nie jest żadne MMT, napisałem ci prawdę, możesz sobie sprawdzić inflacje w Japonii na przestrzeni dekad, poczekać kilka miesięcy aż się wszystko magicznie uspokoi a potem wrócić i przeprosić za atakowanie mnie gdy miałem racje. Japonii nic złego się nie stanie w wyniku tych rentowności, zawołaj mnie za
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:50:05 via Wykop
  • 3
@K_Feras_P:

To masz chyba jakies przestarzale informacje bo obecnie inflacja w Japonii to okolo 3%


no czyli nadal
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz wczoraj, 00:43:34 via Wykop
  • 3
@kuite22: Pan Hubert na propsie
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz wczoraj, 00:53:06 via Wykop
  • 4
@kuite22: OP nazwie Huberta wyznawcą MMT i skończy się rozmowa xD
  • Odpowiedz

53

Wyrzucamy 200 mld zł w błoto? Balcerowicz: te wydatki nie mają sensu

Wyrzucamy 200 mld zł w błoto? Balcerowicz: te wydatki nie mają sensu

Leszek Balcerowicz, były minister finansów i były prezes NBP, w rozmowie z "Rzeczpospolitą" ostrzega przed rosnącym deficytem budżetowym w Polsce, który sięga 7 proc. PKB. Zaleca natychmiastową rewizję kosztownych programów socjalnych, takich jak 800 plus.

KapitanTorpedal
z
money.pl
dodany: 19.01.2026, 23:57:35
  • 57
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    prawo
  • #
    finanse
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 03:23:32 via Wykop
  • 18
kto nieironicznie słucha balcerowicza w 2026 roku, ten chłop profesjonalnie zajmuje się błędnymi prognozami xD
ShadyTalezz - kto nieironicznie słucha balcerowicza w 2026 roku, ten chłop profesjona...

źródło: 4a0ce7cff3aefc14ca327da3d9015b30ed12774c1a8343e195b4b3bceeec8f0a

Pobierz
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 12:30:32 via Wykop
  • 5
@kubako: nie myślę tylko to wiem.

Powiedz mi, jak myślisz, co się stanie z gosposarką jak usuniemy z niej 200mld zł rocznie? Jaki to będzie miało wpływ np. na bezrobocie? Na konsumpcje wewnętrzną? Na koniunkturę dla firm? Na ubóstwo wśród dzieci? Na stosunek zadłużenia do PKB? Jaki będzie miało to wpływ na samo PKB? Jakie inne związki przyczynowo-skutkowe może to wywołać?

Czy cokolwiek z tych rzeczy brałeś pod uwagę uznając
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 16:14:59 via Wykop
  • 4
@kubako:

to jest tzw logika zbitej szyby


logika zbitej szyby nie dziala tylko gdy w kraju mamy do czynienia z pełnym zatrudnieniem, natomiast gdy istnieje luka popytowa to takie zajwisko nie występuje, dodatkowy pieniądz za to uruchamia niewykorzystane
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 16:39:42 via Wykop
  • 4
@adammich:

Przez pewien, czas kosztem naszych dzieci...


nic nie będzie kosztem twoich dzieci, obligacje mogą być co najwyżej ich nadwyżką jeśli je kupią. Zadłużenie publiczne nie jest kosztem obywateli a nadwyżką sektora prywatnego(w uproszczeniu zakładając, że obligacje pozyskiwane są przez wewnętrzny sektor
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 16:48:38 via Wykop
  • 3
@kubako:

poprawka zamiast

logika zbitej szyby nie dziala tylko gdy w kraju mamy do czynienia z pełnym
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 19:53:53 via Wykop
  • 1
@adammich:

Taa, tak samo myśleli w Grecji, Wenezueli, Turcji.


nie, kompletnie nie to
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 19:59:48 via Wykop
  • 1
@ipkis123:

to może trzeba wydać 500 miliardów?


bardzo urocze są te próby zaginania za każdym razem takie same, urocze jest pewnie też poczucie dumy z zaorania ( ͡°
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 21:36:38 via Wykop
  • -1
@osetnik: tak
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 22:00:49 via Wykop
  • 0
@osetnik: to co opisuję to nie są nawet żadne socjalistyczne pozycje a ty nie użyłeś nawet 1 argumentu i twierdzisz, że się nie da

no chyba, że na myśli masz to, że moje argumenty są zbyt mocne to dziękuję za komplement
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 23:15:01 via Wykop
  • 2
@geronimo80: nawet nie próbuj mi zawracać więcej gitary takim chamskim p----------m, akysz przygłupie tym bardziej, że na twoje p---------e o grecji albo pożyczaniu w nieskończoność już odpowiedziałem w odpowiedziach wyżej
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 23:44:39 via Wykop
  • 0
@geronimo80: do budy
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 23:59:09 via Wykop
  • 0
@geronimo80: ok idę nakrmić twoją matulę

228

Protesty w Minnesocie przeciw ICE. Pentagon szykuje 1500 żołnierzy

Protesty w Minnesocie przeciw ICE. Pentagon szykuje 1500 żołnierzy

"Washington Post" informuje, że Pentagon przygotowuje ok. 1500 żołnierzy na wypadek eskalacji protestów w Minnesocie. Demonstracje wybuchły po śmierci 37-letniej kobiety zastrzelonej przez agenta ICE. Donald Trump zagroził w czwartek użyciem ustawy o powstaniach zbrojnych (Insurrection Act), która d

sub_zero_1
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 18.01.2026, 09:40:54
  • 270
  • #
    trump
  • #
    usa
  • #
    polityka
  • #
    protesty
  • #
    ice
  • #
    maga
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 17:48:24 via Wykop
  • 0
@Kernwaffe: @tomasz-aleksander-barania

wg. badań większość amerykanów ma krytyczne zdanie o ICE i uważa, że miasta są przez nich mniej bezpieczne(to też ma związek z tym, że policja, FBI a nawet służby IRS mają nakaz pomagania ICE i priorytetyzowania ich spraw ponad zwalczanie normalnej przestępczości), to nie żadna mniejszość. Ludzie są porywani z ulic i domów bez nakazów, przez zamaskowanych bandziorów, bici i przetrzymywani po kilka nocy albo i tygodni
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 17:48:34 via Wykop
  • 0
@Restrukturyzacja ani trochę, jeśli ktoś nie jest analfabetą filozofii politycznej i rozumie strukturalne przyczyny powstania faszyzmu oraz mechanizmy jego działania to jak najbardziej istnieje wiele osi na których można Trumpa z wczesnym Hitlerem porównywać, tak samo jak śmiało można porównywać ICE do Gestapo bo jest już potwierdzone, że masa nazistów(takich, którzy sami się nazywają nazistami i paradowali jeszcze rok temu po ulicach miast USA ze swastykami) wstąpiła do ICE, niedawno przywrócono
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:22:52 via Wykop
  • 0
@tomasz-aleksander-barania:

To co Was piecze pod plecami z @ShadyTalezz to tak naprawdę nie jest patodeweloperka, tylko ceny mieszkań w porównaniu do siły nabywczej przeciętnej pensji. Ja rozumiem ten problem. Sam spłacam półmilionową hipotekę.


powtarzasz bezmyślnie propagandę administracji prezydenta pdfa, który ruchał dzieci. Jak chcesz walczyć z przestępcami to zacząłbym od niego bo jego DOJ odmawia wypuszczenia akt sprawy Epsteina pomimo prawa przegłosowanego przez kongres - po to aby bronić jego
ShadyTalezz - @tomasz-aleksander-barania: 
To co Was piecze pod plecami z @ShadyTalez...

źródło: G-LV59hWEAAoURw

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 12:01:55 via Wykop
  • 3
@tomasz-aleksander-barania:

nie, to ty masz propagandę 1:1 ze strony antify


wrzuciłem dane z oficjalnej strony DHS a nie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 12:03:48 via Wykop
  • 3
@tomasz-aleksander-barania: ja p------e nieironicznie wrzucać filmik odklejonego od rzeczywistości brudasa, który się nie myje i nie wychodzi z domu jako wyrocznie tego co się dzieje w USA to jest niesamowita sprawa, naprawdę się nie wstydzisz przed ludźmi, że takie rzeczy oglądasz? W realnym życiu też pokazujesz znajomym filmiki typa po którym łażą karaluchy i żyje w j-----m śmietniku i mówisz im że to dobra osoba do wysłuchania jego politycznych opinii?
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 12:06:44 via Wykop
  • 2
@LeonL:

1911. 8 U.S.C. 1325 -- Unlawful Entry, Failure To Depart, Fleeing Immigration Checkpoints, Marriage Fraud, Commercial Enterprise Fraud

https://www.justice.gov/archives/jm/criminal-resource-manual-1911-8-usc-1325-unlawful-entry-failure-depart-fleeing-immigration


TO JEST WYKROCZENIE CYWILNE A NIE KARNE - NA
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 12:09:26 via Wykop
  • 3
@Miszczu_wszystkiego:

to socjaliści przychodzili po innych xD


nasz system edukacji
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 12:25:51 via Wykop
  • 2
@Miszczu_wszystkiego:

mordeczko ale nie mówiłem że w niemczech, w PRL, ZSRR socjaliści tak samo ochoczo "przychodzili" po wrogów politycznych

jakby w USA do władzy dorwali sie alt-left, pierwszym rozkazem byłoby aresztowanie przeciwników politycznych

no po tej administracji jeśli jakimś cudem będą kolejne wybory i wygrają je jakimś cudem nieudolni demokraci to jak najbardziej całą tą administracje trzeba będzie w--------ć do lochów za wszystkie przekręty i korupcje ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale
ShadyTalezz - @Miszczu_wszystkiego: 
mordeczko ale nie mówiłem że w niemczech, w PRL,...

źródło: Gg8PEHpX0AANy06

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 13:07:44 via Wykop
  • 4
@niedorzecznybubr:

tak było


tak jest

https://today.yougov.com/topics/politics/survey-results/daily/2026/01/08/2246e/2
ShadyTalezz - @niedorzecznybubr: 
tak było

tak jest

https://today.yougov.com/topics...

źródło: s

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 15:31:37 via Wykop
  • 3
@Miszczu_wszystkiego:

Wytłumacz mi, że każdy nazista chwalący hitlera to prawak, dlaczego żaden nie identyfikuje się jako lewak? Dlaczego żaden lewak nie identyfikuje się jako fan hitlera albo nazista? Co to za fenomem? To tylko dziwny przypadek i zbieg okoliczności?

Jak to jest, że współcześni akademicy - historycy, badacze filozofii politycznej, socjologowie, politolodzy itd. wszyscy poważnie i szanowani w świecie nauk politycznych ludzie uznają nazizm za ideologię prawicową a nie lewicową?
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 15:41:54 via Wykop
  • 2
@Miszczu_wszystkiego: ok zamień w moim komentarzu wszędzie lewaka/lewicowość na socjalizm/socjalistę i możesz odpowiadać śmiało

mordo coś uciekasz od odpowiedzi- Szwecja, Chiny to socjalizm czy nie?


Szwecja to socjaldemokracja rządzona poprzez demokracje liberalną a więc system kapitalistyczny
Chiny to socjalizm w masce kapitalizmu rządzony poprzez zorganizowaną partię komunistyczną a więc system socjalistyczny
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 16:43:50 via Wykop
  • 3
@scoria: USA finansowało protesty przed ich zaistnieniem, zmiany władzy nie było bo się nie udała.

Zwłaszcza jak spojrzysz wstecz z perspektywy czasu - zawsze można znaleźć jakieś finansowanie z zagranicy, bo opozycja zawsze szuka sojuszników.


nawet solidarność współpracowała z CIA, Radio Wolna Europa to był projekt CIA itd.

766

Raport Oxfam - Bogaci ludzie są zagrożeniem dla demokracji

Pokaż treści 18+

Raport Oxfam - Bogaci ludzie są zagrożeniem dla demokracji

Raport Oxfamu ostrzega, że gwałtowny wzrost majątku miliarderów zagraża demokracji. Skrajna koncentracja bogactwa przekłada się na władzę polityczną, lobbing i kontrolę mediów, pogłębia nierówności oraz zwiększa ryzyko cofania się demokracji i osłabiania praworządności.

occultronaut
z
euobserver.com
dodany: 19.01.2026, 21:02:09
  • 173
  • #
    ciekawostki
  • #
    europa
  • #
    usa
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 01:47:45 via Wykop
  • 19
Miliarderzy nie powinni istnieć - to porażka systemu
ShadyTalezz - Miliarderzy nie powinni istnieć - to porażka systemu

źródło: 499585188_1133849958772032_4086925904987797678_n

Pobierz
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 12:28:59 via Wykop
  • 9
@re5ublimacja:
ShadyTalezz - @re5ublimacja:

źródło: GsEd6AKW0AAaLzL

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 16:41:13 via Wykop
  • 0
@DziwoHuop: @re5ublimacja niesamowite macie argumenty misie kolorowe, bardzo uroczy jesteście tak trzymać!

843

Afryka po 50 lat wspierania jest jeszcze bardziej biedna.

Afryka po 50 lat wspierania jest jeszcze bardziej biedna.

Afryka od 50 lat jest wspierana różnymi inicjatywami finansowymi. Ludzie żyjący w skrajnym ubóstwie 1950r -12% 1992-30% 2025 - 46%

Neocaridina
z
youtube.com
dodany: 17.01.2026, 08:52:14
  • 287
  • #
    ciekawostki
  • #
    afryka
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    biznes
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:03:52 via Wykop
  • 9
Po pierwsze to OP chyba nie oglądał wideo bo autor mówi w nim, że iluzją jest to że afryka się nie rozwija @Neocaridina

Po drugie:
50 lat wspierania? Jakiego wspierania xD Afrykańskie kraje są wpakowywane w pułapkę zadłużenia poprzez międzynarodowe instytucje finansowe - które dają im hajs na budowę infrastruktury, który idzie prosto do zachodnich korpo, które ją budują i dostają prawa do wydobycia za bezcen - potem kraj musi to
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:08:55 via Wykop
  • -28
@P-v-E o opisywanie realnych relacji neokolonialnych to lewicowe poglądy!

@ibilon: tylko, że te darowizny to promil tego co rozkradane jest przez zachodnie kocerny wydobywcze

@EkspertEverything c---a dostają, to że dostają cokolwiek, to nie znaczy że są to uczciwe umowy - bo nie są, to umowy skonstruowane poprzez najpierw wymuszenie pożyczki na budowę infrastruktury wydobywczej, potem wymuszenie niskich podatków dla koncernów w zamian a jak kraj się chcę z
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:12:37 via Wykop
  • -6
@scoria: ale to są brednie, że to zachód cokolwiek kosztuje, bo "pomoc" finansowa to promil tego co zachodnie koncerny wydobywcze zarabiają na afryce dominując je poprzez wprowadzanie ich w spiralę zadłużenia poprzez międzynarodowe instytucje finansowe takie jak Bank światowy czy IMF, które dają tym krajom pożyczki na budowę infrastruktury wydobywczej a w zamian wymuszają na kraju rozwiązania fiskalne, które trzymają go w biedzie - bo biedny kraj oznacza tańszą ekstrakcje
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:17:02 via Wykop
  • -23
@Dawid2525: ja bym na przykład przeczytał jakąś książkę w temacie zamiast p-------ć glupoty na tematy o których nie mam pojęcia i próbując pchać swoją tezę pytaniem do AI, które nic nie zmienia w temacie, bo to że jakieś podatki istnieją to oczywiste ale to nie znaczy, że są uczciwe, nie znaczy że model gospodarczy na kraju nie został wymuszony, nie mówi o całym kontekście neokolonialnego modelu ekstrakcji surowców - ktokolwiek
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:27:04 via Wykop
  • -23
@march:

W ciągu stu lat, mimo kolejnej wojny, i mimo pół wieku komunizmu, z totalnego dna stworzyliśmy jedno z lepszych miejsc do życia na świecie, bez żadnych darowizn.


Zaczynaliśmy od zera? Komunizm nie wyboduwał nam milionów mieszkań w których do dziś żyją polacy? Nie wybudował nam całej infrastruktktury energetycznej z której korzystamy do dziś? Nie wybudował masy szkół, szpitali, dróg, mostów, stoczni, zakładów przemysłowych itp.? To wszystko magicznie zniknęło po upadku
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:28:18 via Wykop
  • -1
@tenji: jestem za tym, żeby nie dawać ani jednej złotówki afryce - w zamian chcę aby wszystkie europejskie firmy, koncerny wydobywcze, bazy wojskowe itd. się stamtąd zwinęły, deal? ( ͡º ͜ʖ͡º)
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:32:23 via Wykop
  • 3
@cyther:

Afryka nie jest biedna, tylko niewykształcona i zwyczajnie głupia. I taka ma być. Wykształcenie zwiększa świadomość, a elity i korporacje nie mogą sobie na to pozwolić.


nie wiem czy z właściwych powodów ale masz racje - zachodni model neokolonialny w afryce działa tak, że krajom afrykańskim daje się pożyczki na budowę infrastruktury wydobywczej(bo afryka jest bardzo bogata w surowce) a w zamian wymusza się na nich bardzo restrykcyjną politykę
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:42:28 via Wykop
  • -3
@scoria:

czyli twierdzisz że pomoc rozwojowa to nie pomoc tylko sprytnie zamaskowana ekstrakcja?


tak, pieniądze idą do zachodnich firm, które dostają kontrakty wydobywcze - pożyczki wymuszają określoną politykę fiskalną w której zawierają się m.in niskie podatki dla koncernów wydobywczych więc kraj nie ma nic z całej wybudowanej infrastruktury wydobywczej ani wydobycia a pożyczki spłacać musi, więc bierze więcej na kolejne projekty i wchodzi głebiej w sidła, kolejne pożyczki jeszcze bardziej
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:43:16 via Wykop
  • -3
@bogdan-pieknoustny: ok, jak będzie to będzie, nie nasz problem, przynajmniej nie zapłacimy hajsu za pomoc humanitarną, w czym problem? A może jednak będzie druga Burkina Faso z czasów Sankary? Czy jednak nie i okazuje się, że zachód bardzo dobrze wychodzi na "pomocy" afryce?
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 16:52:23 via Wykop
  • 3
@scoria:

Ale z Chinami to trochę wchodzisz w "udało im się bo zignorowali IMF" - tyle że Chiny miały trochę inne warunki startowe, mianowicie b--ń atomową i stałe miejsce w Radzie Bezpieczeństwa ONZ.


no i to na pewno im pomogło ale nie zmienia faktu, że ich rozwój sam w sobie wynika w dużej mierze z tego, że "zalecenia" IMF ignorowali i ignorują Kraje afrykańskie nie mogą sobie na to pozwolić i
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 20:07:55 via Wykop
  • -9
@march:

Żaden ustrój niczego nie buduje, tylko ludzie, chyba że twój wujek ma nazwisko komunizm i jest murarzem.


tak ludzie budują, system organizuje - jednak z jakiegoś powodu napisałeś, że to wszystko było POMIMO KOMUNIZMU i do tego się
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 20:56:48 via Wykop
  • 2
@march:

Niemcy, Korea. Dokładnie widać jak działa komunizm, jak wolny rynek.


jaki wolny rynek chłopie, niemcy i korea dostały od USA kupę hajsu po wojnie, odpowiedz na pytania a nie się
@ShadyTalezz +20
Po pierwsze to OP chyba nie oglądał wideo bo autor mówi w nim, że iluzją jest to że afryka się nie rozwija @Neocaridina

Po drugie:
50 lat wspierania? Jakiego wspierania xD Afrykańskie kraje są wpakowywane w pułapkę zadłużenia poprzez międzynarodowe instytucje finansowe - które dają im hajs
więcej
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 01:20:27 via Wykop
  • -5
@Dawid2525: jestem marksistą, nie ma czegoś takiego jak natura ludzka a jeśli by było to najbliżej niej były prymitywne społeczeństwa zbieracko-łowieckie ergo komuny oparte na kooperacji i altruizmie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 01:51:55 via Wykop
  • -6
@Dawid2525: nie jestem żadnym ekstremistą, chce żeby ludzie mieli dach nad głową, jedzenie na stole, opiekę zdrowotną, uczciwą dobrze płatną pracę, stabilność ekonomiczną i poczucie spełnienia w życiu, to nie są ekstremalne pozycje. Prawicowy ekstremizm to nazizm, który chce eksterminacji całych populacji ze względu na to, że "są gorsze", to jest fałszywa dychotomia, nie ma żadnego porównania pomiędzy prawiowym ekstremizmem a lewicowym "ekstremimzmem", już pomijając fakt, że jestem demokratycznym socjalistą
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 01:54:56 via Wykop
  • -5
@Dawid2525: Ludzie z afryki są tacy sami jak każdy inny człowiek, mają te same potrzeby i cele, to jacy są kształtuje ich rzeczywistość materialna, tak samo polacy jadący do UK w 2008 nie byli "nieprzystosowanymi do życia tam dzikusami" tylko produktami patologicznego kapitalistycznego środowiska lat 90. Edukacja wszelkiej maści - jestem za, niezależnie od tego skąd ktoś pochodzi powinien mieć szanse zdobyć wykształcenie. Niczym bardziej się nie brzydzę niż darwinizmem
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 10:53:40 via Wykop
  • -2
@Lufio: jak w Somalii istniała cywilizacja to polacy jeszcze na drzewach siedzieli, idź się doedukuj analfabeto
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 14:57:12 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: jak w Somalii istniała cywilizacja to polacy jeszcze z drzewa nie zeszli
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 13:49:02 via Wykop
  • 0
@scoria:

co do Chin w Afryce - no tak, ich pożyczki nie wymuszają "reform strukturalnych" IMF, ale wymuszają coś innego: dostęp do portów, złóż, infrastruktury.


no czyli dokładnie to co
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 14:16:23 via Wykop
  • 0
@re5ublimacja: źródło: instytut danych z d--y xD istnieje nadreprezentacja ale nie tak duża(zapewne wziąłeś ją z jakiegoś 4chana albo innegó g---o źródła, które jako żydów zalicza ludzi co mają jakiegoś kuzyna 5 woda po kisielu żyda) i nic nie zmienia, antysemityzm to socjalizm dla debili
ShadyTalezz
ShadyTalezz przedwczoraj, 14:18:03 via Wykop
  • 1
@scoria:

studenci naprawdę chcieli zmian. Różnica między wsparciem a kreacją.


to jest typowe działanie CIA, oni zawsze tak robią - wykorzystują realny resentyment wobec władzy i chęć zmian po to aby wykorzystać go do swoich celów, to się nazywa "Jakarta Method", nigdy nie tworzą społecznego sprzeciwu od zera i z powietrza
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 20:16:29
  • 13
- zostań liderem upadającego imperium
- obiecaj duże zmiany
- głupie reformy niszczą twoją gospodarkę
- sojusznicy zaczynają kwestionować twoją lojalność
- bądź Donaldem Trumpem
- pic unrelated
ShadyTalezz - - zostań liderem upadającego imperium
- obiecaj duże zmiany
- głupie re...

źródło: G_CmOQPWMAAhzxZ

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Neubramous
Neubramous
19.01.2026, 20:18:48 via Wykop
  • 4
@ShadyTalezz: po c-------h włosach ich poznacie
  • Odpowiedz
ZawzietyRobaczek
ZawzietyRobaczek
ZawzietyRobaczek
19.01.2026, 20:20:11 via Wykop
  • 5
@ShadyTalezz: za gorbaczowa i jelcyna, rosja nadawała się do zycia dla sasiadów przynajmniej.. to jelcyn zgodzil sie na wejscie Polski do UE i NATO
  • Odpowiedz
NaczelnyWoody
NaczelnyWoody
19.01.2026, 18:54:19
  • 2
( ͡° ͜ʖ ͡°)

#usa #trump #grenlandia #chiny #neuropa #antykapitalizm
NaczelnyWoody - ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#usa #trump #grenlandia #chiny #neuropa #antykapitalizm

źródło: yuiooo

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 19:31:50 via Wykop
  • 3
@NaczelnyWoody: Chinom zależy tylko na handlu, niestety ale nie są kompletnie zainteresowani ingerowaniem w politykę wewnętrznom chyba że chodzi o stabilizacje(np. jak pomogli wynegocjować pokój w Jemenie), ZSSR miało zdecydowanie lepszą politykę zagraniczną ale z drugiej strony upadło więc widocznie chińska metoda jest lepsza, jak tak dalej pójdzie to nie będą musieli nic robić i USA samo upadnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

458

Donald Trump bez Nobla. Napisał list. "Nie czuję już obowiązku"

Donald Trump bez Nobla. Napisał list. "Nie czuję już obowiązku"

Donald Trump napisał list do premiera Norwegii Jonasa Gahra Store, w którym informuje, że po tym, jak nie otrzymał Pokojowej Nagrody Nobla, nie czuje się już zobowiązany do myślenia "wyłącznie o pokoju"

Zenon_Zabawny
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 19.01.2026, 07:52:35
  • 180
  • #
    polityka
  • #
    trump
  • #
    bekaztrumpa
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 15:53:27 via Wykop
  • 1
@Miszczu_wszystkiego:

ale jest w nim "własność prywatnych środków produkcji "


nie ma, jest jej iluzja, państwo jest de facto właścicielem wszystkich dużych firm a małych może się stać w każdej chwili w razie potrzeby. Odpowiedz na wcześniejsze pytanie.
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 16:21:17 via Wykop
  • 2
@Miszczu_wszystkiego: tak, są w aktach Epsteina i jest ich tak dużo, że DOJ nie było w stanie wszystkich zredagować

ale spoko rozumiem, że obrona pedofili to nie jest prawdziwa prawica tylko pewnie socjalizm więc nie musisz się w to bawić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

295

Koniec budowania minimieszkań. Rząd uderza w patodeweloperów

Koniec budowania minimieszkań. Rząd uderza w patodeweloperów

Koniec z omijaniem przepisów budowlanych i budową schowków na miotły zamiast mieszkań. Rząd chce w końcu ukrócić nadużycia związane z aparthotelami i najmem krótkoterminowym, a także wzmocnić prawa mieszkańców i wspólnot

botereq
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 17.01.2026, 20:42:39
  • 142
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ekonomia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 22:09:37 via Wykop
  • 0
@Arv_: ludzie wynajmują takie klitki tylko dlatego, że powstają one w miejsce w które powinny powstać normalne mieszkania a nie dlatego, że im się to podoba.
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.01.2026, 22:53:39 via Wykop
  • 5
@Arv_:

Chcesz powiedzieć, że ktoś musi akurat mieszkać w tym budynku a tam nie ma normalnych mieszkań tylko same klitki? xD


tak, mniej więcej na dużą skalę, jeśli w obrębie miejsca w którym ktoś chce mieszkać większość mieszkań to klitki to wybierze klitkę bo np. odległość od miejsca pracy czy dostęp do infrastruktury publicznej
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 01:24:20 via Wykop
  • 7
@Arv_:

Oczywiście, że to tak nie działa. Gdyby nie było popytu na klitki, nikt nie budowałby ich.


no oczywiście a p-------y są dobre bo gdyby nie były to nie byłoby na nie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:11:25 via Wykop
  • 3
@Arv_

No tak. Dach nad głową to używka jest. Dobre porównanie. xD

Powiedzmy, że jest jak fastfood. Szybkie, tanie, niezdrowe. Też zabronisz?

nie, dopóki nie sprawi że ceny zwykłej żywności nie będą ponad to co jest akceptowalne i przystępne do przeżycia dla przeciętnego
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:12:41 via Wykop
  • 2
@Dadas77:

a mnie c--j obchodzi, że nieudacznicy nie potrafią ogarnąć życia bez ustawy, ja np. potrzebuję schowka na miotły pracując w delegacji, deweloper pokrywa moje zapotrzebowanie a komuch jak ty wie lepiej czego ja potrzebuję i co może sprzedać deweloper.


nieudacznicy to są twoi starzy, że wychowali człowieka bez empatii dla innych, który gardzi tym, którym się gorzejj powodzi bo jest jakimś śmiesznym zarobasem i myśli że chwycił pana boga
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:13:25 via Wykop
  • 2
@Reretos: chłopie nie wiem jak ty oglądałeś One Piece ale chyba nic nie zrozumiałeś z niego xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:16:24 via Wykop
  • 3
@Arv_:

Planowanie przestrzenne w Polsce leży i kwiczy. Ale to inna historia.


to historia kapitalizmu wszędzie - motywu zysku, który sprawia, że zamiast budować mieszkania jako podstawowa ludzka potrzeba buduje się g---o klatki bez dostępu do szkół, infrastruktury, szpitali, przedszkoli, terenów zielonych ale za to z widokiem na balkon sąsiada tak żeby wepnchąć jak najwięcej mieszkań na jak najmniejszej
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 23:25:50 via Wykop
  • 3
@Arv_:

Nie ma żadnego lobbingu. Developerzy budują to, co się sprzedaje.


jak nie ma lobbingu? Jest MASYWNY LOBBING firm deweloperskich, gruby hajs przeznaczają na finansowanie róznego rodzaju kampanii politycznych chyba wszystkich poza Razem w mainstreamie, myślisz że to dobroduszne pieniążki bez zobowiązań? xD Normalnie politycy zasiadają w radach nadzorczych firm deweloperskich, mają tam przyjaciół i rodziny, jak można nie łączyć tych
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 23:29:51 via Wykop
  • 3
@Arv_:

xD Twoja frustracja jest przeogromna. Tylko się domyślam skąd się bierze. Świadectw z paskiem, to Ty nie miewałeś, co?


czy ty mi nie szczekałeś czegoś o chamstwie wcześniej? Miewałem, skończyłem dobre studia i mam dobrą pracę, ale tak jestem sfrustrowany libkowstem i stanem rzeczy w tym kraju, całym darwinizmem społecznym, kłamstwami o merytokracji itd. bo pomimo tego, że ja sobie żyję jak pączek w maśle, to jest w tym kraju
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 01:03:42 via Wykop
  • 3
@Arv_:

Mówisz o populistycznych tanich kredytach? Tak właśnie się kończy jak państwo będzie chciało o Ciebie zadbać xD.


tak, mówię właśnie np. o kredycie 2% czy 0 %, jeśli państwo jest podatne na lobbing to tak działa, natomiast jest masa przykładów empirycznych, które pokazują że państwo jeśli chodzi o usługi publiczne i podstawowe potrzeby człowieka jest dużo bardziej efektywne niż sektor prywatny - patrz wymienione już przeze mnie przykłady Szwecji czy
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.01.2026, 11:58:33 via Wykop
  • 3
@Arv_:

Państwo nie jest żadnym wyidealizowanym bytem jak chcieliby go widzieć tacy marzyciele. To tylko ja, Ty, Tusk, Kaczyński i inni.


no właśnie tłumaczę ci, że nie jest bo jest podatne na lobbing i to jest feature

1

Dlaczego w Kongu nienawidzą Polaków

Dlaczego w Kongu nienawidzą Polaków

Sytuacja w Północnym Kiwu to jeden z najbardziej złożonych i najmniej zrozumianych kryzysów w Afryce. W tym krótkim filmie w prostych słowach wyjaśniam, co naprawdę dzieje się między Kongiem, a Rwandą. Jak doszło do napięć, co robi Unia Europejska w Rwandzie. W tym wszystkim pojawia się także polski

WroTaMar
z
youtube.com
dodany: 18.01.2026, 17:22:16
  • 5
  • #
    afryka
  • #
    rwanda
  • #
    kongo
  • #
    wojna
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:49:10 via Wykop
  • 3
tl;dw Polska sprzedaje b--ń Rwandzie - jest ona używana do przeprowadzania ludobójstwa, w zamian Polska ma nadzieje za dostęp do złóż surowców naturalnych w Kongu
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 22:47:20
  • 10
Konfia chciała u nas takiego systemu opieki zdrowotnej jak w niemczech, ale nie podumali i nie kumają ile tam się na zdrowie wydaje - słyszą tylko słowo prywatyzacja i się ślinią nie rozumiejąc konsekwencji i tego, że mamy służbę zdrowia od dekad skrajnie niedofinansowaną.
#polityka #gospodarka #ekonomia #nfz #sluzbazdrowia #bekazlibka #bekazprawakow
ShadyTalezz - Konfia chciała u nas takiego systemu opieki zdrowotnej jak w niemczech,...

źródło: G--tpXdXsAA-P-l

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maur
maur
maur
18.01.2026, 23:14:51 via Wykop
  • 8
@ShadyTalezz: no konfa ma pomysły, ale nie pytaj o szczegóły ani ich finansowanie. ;-)
  • Odpowiedz
stanleymorison
stanleymorison
18.01.2026, 15:13:08
  • 2
Jak tam obalanie ajatollahów, zmalało urosło?

Pamiętam jak mi raz jakiś płaczek z tagu #antykapitalizm pisał, że jak się ludziom ukróci socjal, to wyciągną gilotyny i „zrobią porządek”, a w rzeczywistości tak będzie to wyglądać, internet zostanie wyłączony, a gilotyny zostaną użyte ale na marzycielach, którym się zachciało obalać system lol

#iran
stanleymorison - Jak tam obalanie ajatollahów, zmalało urosło? 

Pamiętam jak mi raz ...

źródło: IMG_6144

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 18:13:24 via Wykop
  • 8
@stanleymorison: ziomek nie rozumiesz chyba za bardzo sytuacji wewnętrznej w Iranie, to wcale nie jest prosta sprawa.

- Rząd Iranu może jak najbardziej nadal upaść, zabili masę osób co oznacza, że w następnych protestach - jeszcze więcej może chwycić za b--ń.
- USA wysłało tam siły, która dotrą tam w okresie do jakiegoś tygodnia i USA nadal może uderzyć
- CIA i Mossad jak najbardziej tam uzbroiły część demonstrantów ale nadal sentyment społeczeństwa
  • Odpowiedz
Zopyross
Zopyross
18.01.2026, 07:14:51
  • 125
Opresyjny i totalitarny aparat państwa skradł mężczyznom kobiety. Państwo je wychowuje, państwo zapewnia opiekunek, państwo otacza je socjalną opieką, państwo zapewnia prace (te wszystkie fundacje, ideologiczne think thanki i NGOsy). Dzisiaj trudno znaleźć materiał na żonę bo walczysz o niego z jednym, wielkim socjalistycznym molochem, którego zadaniem jest nie dopuścić do twojego szczęścia: skromna żona i trzech synów. Oczywiście kobieta jako beneficjentka tego systemu sama staje się totalniakiem i głównym obrońcą despotii
Zopyross - Opresyjny i totalitarny aparat państwa skradł mężczyznom kobiety. Państwo ...

źródło: wmn

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.01.2026, 16:24:37 via Wykop
  • 2
@Zopyross: zawsze śmieszy jak prawaki wrzucają cytaty orwella i narzekają w nich na państwo opiekuńcze bo Orwell był LEWAKIEM xD
ShadyTalezz - @Zopyross: zawsze śmieszy jak prawaki wrzucają cytaty orwella i narzeka...

źródło: ERZmSWqW4AEPHcO

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 16
  • Strona 1 z 16
  • >
  • Yeezy taught me
  • Łódź

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.12.2024

    Komentator
  • VIP
    od 23.07.2021

    VIP
  • Rocznica
    od 13.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.03.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 05.01.2019

    Mikroblogger
  • Kałasznikow
    od 04.08.2025

    Kałasznikow

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking