Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko144
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
pszekotcur

pszekotcur

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5281
  • Znaleziska 5246
  • Mikroblog 35
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 2

11

Rowerzysta robi wgniotkę na drzwiach i błotniku

Rowerzysta robi wgniotkę na drzwiach i błotniku

Kto zawinił?

kiero_profesjonal
z
youtube.com
dodany: 25.01.2026, 08:37:12
  • 125
  • #
    rower
  • #
    samochody
  • #
    polskiedrogi
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 12:04:27 via Wykop
  • -3
wina pedalarza 100%. pierwszeństwo uzyskuje, gdy już jest na przejeździe. wiem, że im się to nie mieści w głowie, ale pedalarz to nie pieszy.
  • 89
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 15:09:44 via Wykop
  • -1
@monty16k: a kiedy pedalarz nabywa to pierwszeństwo? jak jest 50 metrów przed, czy jak już jest na przejeździe?
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 17:42:48 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: @monty16k ale ja nie kwestionuje Art.27. 1a. PoRD, problem w tym kiedy kto uzyskuje to pierwszeństwo. a jakby auto wyjeżdżało? jak by wtedy to wyglądało? zważ że rowerzysta jedzie w martwej strefie i kierowca go nie widzi, a wyjeżdżający ma pełen obraz.
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 18:28:03 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: istotne. czyli co? jedzie sobie rower po ścieżce, w momencie kiedy pojazd skręca, rower jest 100 metrów przed przejazdem. według ciebie ma pierwszeństwo. i co? mam zatrzymać się i stać tam jak pała, czekając aż przejedzie? a kiedy dochodzi do nieustąpienia? kiedy ten drugi ktoś musi przyspieszyć lub zwolnić. ten tu musiał zwolnić, ale auto było tam zanim on wjechał na to przejście. kiedy on zdążył nabyć to pierwszeństwo?
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 19:15:46 via Wykop
  • 0
@monty16k: jest przepis. masz ustąpić pierwszeństwa, co jest zdefiniowane tak, że ten z przeciwka nie musi przyspieszyć ani zwolnić
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 19:18:39 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: ok, ale od kiedy? 30, 50, 25 metrów przed przejściem? nie wydaje mi się. rowerzysta musi na to przejście wjechać. nie możesz jechać ścieżką i taranować stojących tam pojazdów, bo coś ci się wydaje.
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 21:19:44 via Wykop
  • -1
CPR


@dodane: ale masz na myśli Centrów Powiadamiania Ratunkowego czy białko ostrej fazy C-reaktywne? a może to Centralny Port Rowerowy?
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 21:35:01 via Wykop
  • -2
@LudzieToDebile: nie rozumiesz. jeśli na takim przejściu jest przeszkoda, to nie jest to obiekt do staranowania, bo masz pierwszenstwo. nawet jeśli jesteś na uprzywilejowanej, to nie znaczy że można się w niego wbić. tu pedalarz nie dostosował prędkości i tyle. nie ma tak, że ktoś wjechał na skrzyżowanie i musiał tam stanąć, bo czegoś nie przewidział, a ty możesz wbić się w niego, bo jesteś na uprzywilejowanej, albo światła się
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 09:45:18 via Wykop
  • 1
@pszekotcur: Mam nadzieję, że nie prowadzisz samochodu.


@LudzieToDebile: weź ty oddaj rower. nie odróżniasz skrzyżowania z sygnalizacją świetlną od takiego bez. wiesz, jaki taka sygnalizacja ma priorytet? to jest niby moja logika?

jeżeli zaś przeszkoda pojawiła się nagle, i kierujący nie miał szans uniknięcia kolizji, to ten kierujący nie
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 12:55:49 via Wykop
  • 1
@LudzieToDebile: Widzę, że argumentów to nie mi tu braknie. Akurat ten twój ostatni jest totalnie z d--y. Nikt nie zakłada najgorszego, ale jak chcesz pokoju, szykuj się do wojny. Czyli np. zdejmij nogę z gazu albo z felgi parówkę, załóż normalną szeroką oponę, będziesz hamować a nie piszczeć. gdy jadąc ścieżką przez 200 m widzisz auto, które sygnalizuje zamiar skrętu i przecięcia twojej drogi, które ma martwą strefę w lusterku,
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 13:36:31 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: mieszasz treści. ale tak, jeśli trafisz go już za skrzyżowaniem, bo zdąży trochę odjechać, będzie to twoja wina. niedostosowanie prędkości, miałem taki przypadek w rodzinie.

to nie jest prosta sytuacja, a przypadek, gdy na przejeździe staje auto, a pedalarz dalej ciśnie. zważ, że kierowca ma tam znak stop i musi się zatrzymać przed szlabanem, pewnie w celu identyfikacji tablic. czyli co? może skręcić, może wjechać i musi stanąć na
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 14:31:12 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: powtarzam ci, to nie jest zwykła sytuacja. jeśli doszło by do sytuacji, że ktoś ci wjechał z podporządkowanej i nie mógł opuścić skrzyżowania, bo np. zjazd zablokował autobus, który nie zmieścił się na przystanku, to tak. jeśli byś się w niego wbił, była by to twoja wina.

poza tym gdzie tu masz zaskoczenie. o czym ten pedalarz myślał, gdy 100m przed zjazdem minęło go auto z włączonym migaczem? skręcający
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 15:15:30 via Wykop
  • 1
@LudzieToDebile: ładne zdjęcie, tylko nic nie wnosi. gdzie ty widzisz na tym video, że kierowca się zatrzymał? zwidy masz? auto się zatrzymuje, ale cały czas jest w ruchu, dojeżdża do szlabanu. konkret jest taki, że pedalarz wyciął początek filmu, bo mu to nie pasowało, a tam widać było skręcający pojazd, mijający go daleko przed zjazdem. pedalarz ma pierwszeństwo, gdy już jest na przejeździe. w momencie pojawienia się tam auta, pedalarza
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 15:39:59 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: najwyraźniej problemem jest tu ustalenie, kiedy pedalarz uzyskuje pierwszeństwo. moim zdaniem w momencie pojawienia się na przejeździe, a na nim jest już pojazd dojeżdżający do szlabanu. poza tym tak, gdy widać twarz kierowcy, patrzy on prosto i nie widać co robił wcześniej. to nic niezwykłego, że gdy podjął już decyzje o podjechaniu pod szlaban, to co dzieje się z boku mniej go interesuje.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 15:55:43 via Wykop
  • 1
@LudzieToDebile: nie. jak wjedziesz legalnie na skrzyżowanie, musisz mieć możliwość aby je bezpiecznie opuścić. Jak już na nim jesteś, a z jakiegoś powodu nie możesz zjechać i na nim stoisz, jeśli zmieni się światło i jakiś majtczak wbije się w ciebie jadąc 320, to nie będzie twoja wina.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 16:18:52 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: Zawsze tak gadasz od rzeczy? Gdzie ja niby coś takiego twierdzeniem? wygogluj sobie temat "prawo do niezakłóconego opuszczenia skrzyżowania" , przeczytaj np. to i nie zapominaj o zasadzie unikania wszelkiego działania..., co wprost wynika z postanowień art. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. PoRD
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 16:34:43 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: umiesz czytać ze zrozumieniem? NIE to NIE. problem w tym, że ciągle zmieniasz temat. chyba jesteś kobietą, to dla was typowe, takie odwracanie kota ogonem. nigdzie nie twierdziłem, że wjeżdżając z podporządkowanej mam pierwszeństwo, ale jak już wjechałem na skrzyżowanie z podporządkowanej, muszę mieć możliwość bezpiecznie z niego zjechać, obojętnie czy jakiś majtczak będzie jechać 300, czy 320 i nie zdąży na czas ogarnąć, że warto by zwolnić przed
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 16:45:54 via Wykop
  • -1
@kiero_profesjonal: w tym przypadku nigdy. to nie jest kwestia pierwszeństwa, a bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania. pedalarz nie miał tam nawet prawa wjechać.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 17:48:25 via Wykop
  • -1
@LudzieToDebile: na pewno nie twoja, ale to nie ta sytuacja. nasza sytuacja wygląda tak: jedziesz drogą z pierwszeństwem, w oddali widzisz skrzyżowanie bez świateł, które jest zablokowane, bo tuż za nim rozkraczył się tir. nie idzie go minąć, z naprzeciwka jadą inne auta. albo lepiej, jest tam zamknięty szlaban, przejeżdża pociąg. z daleka widzisz, jak z podporządkowanej na skrzyżowanie wjeżdża auto, skręca i zatrzymuje się przed szlabanem, bo dalej nie
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 18:17:01 via Wykop
  • -2
@LudzieToDebile: dobrze, że widzisz w tym przejeździe skrzyżowanie. bo to jest skrzyżowanie, specyficzne, ale jest i mogło by być lepiej oznaczone. ja to się zastanawiam, czy ten puszkarz nie zrobił tego celowo, że zwlekał z podjazdem pod szlaban. może to tylko ecodriving. może tam nie trzeba się zatrzymać, nie wiem, szlabany z których korzystam, wszystkie wymuszają zatrzymanie się przed.

jak z oddali nie widać? kierowca może i 200 m przed
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 20:48:33 via Wykop
  • -2
@LudzieToDebile: przez tory to chyba nie, przecież jeszcze żyje. fajnie, że się zgodziliśmy, skrzyżowanie zostało zablokowane przed wjazdem na nie "rowerzysty". wszystko jedno ile przed, widział co się dzieje i nie reagował, a kierowca to inna sprawa. tam musiało być coś wcześniej, kierowca go wyjaśnił i wiedział co robi.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 21:00:30 via Wykop
  • -1
@LudzieToDebile: no to za późno zareagował. zobacz i usłysz jak to hamowanie wygląda. klocki wyją o wymianę i to hamowanie słychać. auto dojeżdża prawie do końca szerokości ścieżki i dopiero wtedy słychać hamulce.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 22:06:39 via Wykop
  • -1
@LudzieToDebile: ok, ale jak wymusił, gdy pedalarz pierwszeństwo nabywa w momencie wjazdu na skrzyżowanie? puszkarz go wyjaśnił bez precedensu i tyle. pytanie dlaczego?
sorry, na dziś odpadam. miło było
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 10:04:37 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: bo to jest sytuacja dynamiczna. jedziesz, czasem masz, czasem nie masz i musisz wiedzieć co i kiedy. i to ja prawa jazdy mam nie mieć? zasady są takie, że pieszy nabywa pierwszeństwo przed wejściem na pasy, a rowerzysta dopiero gdy wjedzie na przejazd. lepiej sobie to wbić do głowy i nie próbować z tramwajem.
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 13:39:42 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: serio? to się zmienia się co chwila. na drogach z pierwszeństwem, nawet takich dla rowerów, zdarzają się przejścia dla pieszych. takie z pasami i D6. są również skrzyżowania z drogami, takie z przejazdami dla rowerów i rower nie ma tam pierwszeństwa, puki nie jest na przejeździe. możesz sobie jechać tą swoją drogą z pierwszeństwem, ale do momentu kiedy to pierwszeństwo będzie miał ktoś inny.

tu chodzi o to, że
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 17:18:18 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: słowo klucz w ust. 1 to "znajdującym się na przejeździe". zauważ, że to nie jest jakaś tam losowa część art. 27, a jego ustęp wiodący. kolejny ustęp nie ma kolejnego numeru 2. tylko 1a, bo nie jest kolejnym ust. art 27, a podpunktem ust.1 tego artykułu, jego rozwinięciem, gdzie doprecyzowana jest kwestia kierowców skręcających z drogi główniej, z pierwszeństwem i trafiających na przejazd. gdyby było inaczej art 27 miał
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 17:40:35 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: wymyślam? a weź se wygogluj "co to jest ustęp wiodący".

Termin "ustęp wiodący" nie jest formalnym określeniem w zasadach techniki prawodawczej, ale zazwyczaj odnosi się do pierwszego, podstawowego ustępu (ust. 1) w danym artykule, który wprowadza do tematyki, a kolejne ustępy (np. ust. 2, 3) doprecyzowują lub wprowadzają wyjątki

czego w tym nie rozumiesz? 4 traktuje o tym, co może pieszy na ścieżce, a jego rozwinięcie o tym jak
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 18:03:30 via Wykop
  • 0
Tu jedna rzecz, gdzie LudzieToDebile ma rację, a rowerzyści często się wykładają:


✔️ Pierwszeństwo ≠ prawo taranowania przeszkody


@Krunhy: aha
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 18:39:45 via Wykop
  • 0
Pierwszeństwo nie jest nagrodą za bycie pierwszym na asfalcie, tylko obowiązkiem tego, kto przecina cudzy tor jazdy.


@Krunhy: tak tak, ja jestem zdania, że można taranować? WDF? no chyba jednak pierwszeństwo jest tu nagrodą za wjazd na przejazd. ustawodawca tak wymyślił. bo rowerzysta to obiekt mały i szybki. nie można przenosić na kogoś odpowiedzialności za coś, czego ten, działając w dobrej wierze, nie jest w stanie uniknąć. ja rozumiem, że
pszekotcur
pszekotcur 27.01.2026, 20:16:12 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: serio, no teraz to k---ę z logiki zrobiłeś

4a mówi, że pieszy ma obowiązek mieć odblaski na drodze poza obszarem zabudowanym. I NIE MUSI ich mieć na DDR? WDF? ten ustęp traktuje o tym, co jest zapisane w ust. 4 i tyle. za trudne?


@Krunhy: z tego prawo nie powstaje, ono jest jakie jest. więc jak masz w artykule ustęp wiodący nr 1, stosujesz sie do niego we wszystkich
pszekotcur
pszekotcur 30.01.2026, 13:40:36 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: nie rozumiesz co znaczy EOT? na werdykt musisz poczekać, niedługo będę miał okazje zadać to pytanie prawnikowi w realu. sam jestem ciekaw. nie ufam Ai, nie ufam ludziom w sieci, zwłaszcza gdy pojawia się taki poziom farmazonów, jak kilka komentarzy wyżej u Krunhy'ego. nie jestem prawnikiem, ale łacińskie sentencje nie robią na mnie większego wrażenia.

co do art. 27. jeśli chodzi o kolejność i nadrzędność jednego ustępu względem drugiego
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 09:16:13 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: ale wiesz, że prócz prawa jest jeszcze instynkt samozachowawczy, "wartości katolickie" i inne takie tam. gdybym to ja siedział w tym aucie, nawet wiedząc że mam tam pierwszeństwo, dał bym kolesiowi przejazd.
@Krunhy: no przecież. co ma do art 27 szkodliwość społeczna? co najwyżej przy wymierzaniu kary. jakbyś nie zauważył, jedno wynika tu z drugiego i kara będzie wymierzana na podstawie tych samych przepisów, które powinni mieć
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 20:04:58 via Wykop
  • 0
@Krunhy: złoto, a w sądzie idiota siedział. rotfl. zrobiłeś mi wieczór.
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 20:25:15 via Wykop
  • 0
@pszekotcur: ok, wrócę do tego jutro, na razie sobota jest.
pszekotcur
pszekotcur 9 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile no dobrze, przyznaje się, wiem, że nie umiesz łączyć faktów i czytać ze zrozumieniem. już wyduszam. w obecnym stanie prawnym, winny rowerzysta. wiesz jak wyglądał art 27 w dniu 5 września 2018? czy kończyła go wtedy puenta w postaci słów "znajdującym się na przejeździe"? teraz art 27 wygląda tak, jak wyglądał wcześniej możesz przeczytać sobie w artykule podłączonym przez @Krunhy, a datę fikołka masz w wyroku linkowanym
pszekotcur
pszekotcur 9 godz. i 1 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: z linkowanego artykułu: "Tymczasem z zarejestrowanego przez monitoring uliczny przebiegu wydarzeń wynika, że w momencie rozpoczęcia skrętu (co nastąpiło „z marszu”, tj. bez zahamowania) auto dzieliło od roweru zaledwie kilka metrów. "

serio? z tego co widać na video, auto od początku filmu hamuje, a od roweru dzieli go spora odległość. co było wcześniej można się domyślić.

dalej "Sugeruje to, że to prowadzący albo nie upewnił się czy może
pszekotcur
pszekotcur 8 godz. i 30 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: nie, ponieważ nie było by to na przejeździe rowerowym, nie można wjeżdżać komuś przed maskę na jego pas ruchu
pszekotcur
pszekotcur 8 godz. i 7 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile:

Olgierd Rudak RedNacz, Reply to Marek 23 kwietnia 2022 17:49 tu

wiesz kto to jest? dać ci maila? napiszesz mu, że jest
pszekotcur
pszekotcur 7 godz. i 31 min temu via Wykop
  • 0
wiesz dlaczego nie możesz mnie przekonać?
pszekotcur
pszekotcur 7 godz. i 11 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: no jak tam? У меня приоритет! Вперёд !!!
pszekotcur
pszekotcur 3 godz. i 20 min temu via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: tak, znajdującym się na przejeździe. gdzieś ci to wypadło.
Apaturia
Apaturia
13 godz. i 27 min temu
  • 186
Podwodne labirynty Antarktydy. Przeprowadzone w ostatnich latach badania wykazały, że głęboko pod morzami Antarktydy kryje się sieć ponad trzystu podwodnych kanionów, z których niektóre schodzą na głębokość ponad czterech tysięcy metrów.

Kaniony podmorskie należą do najbardziej spektakularnych i fascynujących formacji geologicznych, jakie można spotkać na dnie oceanów. Odgrywają ważną rolę w kształtowaniu ekosystemów oceanicznych - niczym ogromne, podwodne szlaki transportowe umożliwiają przenoszenie osadów i substancji odżywczych z wybrzeża w głąb oceanów, łącząc
Apaturia - Podwodne labirynty Antarktydy. Przeprowadzone w ostatnich latach badania w...

źródło: a19c0bd691ed807db41fa7af4675371f13a01eaa

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pszekotcur
pszekotcur 8 godz. i 33 min temu via Wykop
  • 0
@Apaturia: fajny rozkład tych pęknięć, zupełnie jak od pocisku.
patrzysz na pół Mery. Amrity już nie znajdziesz, ale wciąż może być ciekawie.
pszekotcur - @Apaturia: fajny rozkład tych pęknięć, zupełnie jak od pocisku.
 patrzys...

źródło: 2325770376661329cec6b0f4ba7ad709aaaafeb8e6d83e465e211de5773cc732

Pobierz
  • Odpowiedz

356

Chiński grzyb wywołuje zadziwiający objaw. Nikt nie wie, jak działa

Chiński grzyb wywołuje zadziwiający objaw. Nikt nie wie, jak działa

W chińskiej prowincji Yunnan każdego roku setki osób trafiają do szpitali po zjedzeniu popularnego grzyba. Pacjenci zgłaszają się z zadziwiającym objawem: widzą maleńkie, przypominające elfy postaci. Jak opisuje BBC, "maszerujące pod drzwiami, wspinające się po ścianach i czepiające się mebli".

motvik
z
medonet.pl
dodany: 30.01.2026, 18:50:00
  • 145
  • #
    zdrowie
  • #
    grzybki
  • #
    ciekawostki
  • #
    mozg
  • #
    psychologia
  • #
    nauka
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 10:23:34 via Wykop
  • -1
@scoria: @ToksycznyArek ma ktoś jakąś teorie, skąd ta powtarzalność?
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 10:57:52 via Wykop
  • 0
@scoria: to nie wyjaśnia obecności tego "uniwersalnego wzorca", a tym bardziej tego, czemu taki jest. no chyba, że za pamięć wcale nie odpowiadają neurony, a mózg to antena i wzmacniacz w jednym. jeśli efekt wzmaga się po zamknięciu oczu, to czym wtedy widzimy?
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 12:12:12 via Wykop
  • -3
@scoria: tylko gdzie w tych elfikach zagrożenia szukać. jakby mózg chciałby nas wystraszyć, to były np. węże. wszytko tylko nie to.

ale wiesz... za Ai: Valakhilya to grupa 60 000 miniaturowych (wielkości kciuka) świętych mędrców (ryszich) z mitologii hinduskiej, zrodzonych z Kratu i Santati, znanych z ogromnej mocy i ascezy. Byli jaśni jak słońce i mieli pełną kontrolę nad zmysłami, często kojarzeni z tekstami wedyjskimi oraz jogą...
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 19:46:43 via Wykop
  • 0
@scoria: raczej pre hinduski. w temacie reinkarnacji, inaczej tego nie widzę.

@Albert_Einstein:
pszekotcur - @scoria: raczej pre hinduski. w temacie reinkarnacji, inaczej tego nie w...

10

Turystyka w Chorwacji w kryzysie. "Straciliśmy 140 mln euro"

Turystyka w Chorwacji w kryzysie. "Straciliśmy 140 mln euro"

W Chorwacji trwa podsumowanie minionego sezonu turystycznego oraz przygotowanie strategii na nadchodzący. Dane nie napawają optymizmem. W kluczowych wakacyjnych miesiącach Chorwację odwiedziło mniej zagranicznych turystów, co zaowocowało niższymi wpływami. "To alarm" - komentują media.

VoxClamantisInDeserto
z
biznes.interia.pl
dodany: 29.01.2026, 08:22:12
  • 27
  • #
    chorwacja
  • #
    wakacje
  • #
    turystyka
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    europa
pszekotcur
pszekotcur 29.01.2026, 12:13:36 via Wykop
  • 2
@Uaephean: widziałem tesle z polski w cro i to aż w Lovište. @tenloginnieistnieje: także wyobraź sobie, że tam też dojeżdżają. a góralom znad jadrana bardzo tak dobrze. tym panom już dziękujemy. w doopie ich mam, w tym roku nic nikomu nie dam, jadę na południe przez barwinek, pacin, byle do carei. prawdziwi rumuni mają więcej rigczu niż wszyscy oni razem wzięci.

tu nie chodzi tylko o chorwatów, to
pszekotcur
pszekotcur 29.01.2026, 19:10:24 via Wykop
  • 0
@Uaephean: mam nadzieję, że w tym roku minę to wszystko bokiem. do Rzeszowa szybko dojedziesz, z Barwinka do Carei jest nieco ponad 250km. przez 2 kraje na wspak, prostopadle do tej ich sieci "autostrad". kiedyś mieliśmy granicę z Rumunią. wtedy zaczyna się wycieczka. fajny folklor, wsie pola, szaleni Rumuni w niemieckich autach, zrobią wszytko żeby wyprzedzić taką egzotykę.
pszekotcur
pszekotcur 30.01.2026, 16:56:47 via Wykop
  • 0
@Uaephean: ze śląska nad morze to tylko na południe. masz bliżej. u mnie w aucie zwykle pełno, więc paliwo i tak wychodzi taniej niż 4 bilety plus bagaż. do samolotu i tak połowy rzeczy nie weźmiesz. nawet jak wynajmiesz auto na miejscu, straszne korowody z tym lataniem. jeśli prywatnym autem, ta droga przez Czechy to chyba ostatni rozsądny pomysł. nawet jadąc na samo południe CRO. czy to Czesi, czy Słowacy,
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 10:32:49 via Wykop
  • 0
@Uaephean: mój dylemat to jak zmieścić 2 szt. kukirin g2 max w jednym bagażniku. ostatnio pojechał jeden. w razie czego czapa na dach czeka w piwnicy.
pszekotcur
pszekotcur przedwczoraj, 18:47:04 via Wykop
  • 0
@Uaephean: jak dotąd nie zawlokłem hulajnogi dalej jak nad nasze morze. na dwie nie mam pomysłu innego niż na dach, już z jedną musiałem zostawić w domu pokrywkę bagażnika. spotkałem w cro parę z polski, mieli 2 i tylko chwalili, ale nie były to jakieś większe sztuki, jeździliśmy z młodym, nikt się nie czepiał. co ty się przejmujesz legalnością takiego czegoś w CRO? jesteś tam turysta, a turysta ma wrócić.

19

Zełenski zaproszony do Moskwy. Jest odpowiedź

Zełenski zaproszony do Moskwy. Jest odpowiedź

Doradca Władimira Putina Jurij Uszakow zaprosił Wołodymyra Zełenskiego do Rosji, by porozmawiać o zakończeniu wojny. Prezydent Ukrainy jasno dał do zrozumienia, że nie bierze pod uwagę podróży do Moskwy. Zamiast tego zaprosił Putina do Kijowa

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.01.2026, 10:56:50
  • 34
  • #
    putin
  • #
    zelenski
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    spotkanie
pszekotcur
pszekotcur 30.01.2026, 18:12:36 via Wykop
  • 0
O! akurat zimno jest. Pojedzie w futerku, a wróci w kuferku.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1588

Minister Żurek wymusza pierwszeństwo na pasach

Minister Żurek naprawdę jeździ bezpiecznie. Należy się 1500 zł i 15 pkt karnych.

krychu90
z
x.com
dodany: 26.01.2026, 13:13:13
  • 336
  • #
    przepisy
  • #
    przepisydrogowe
  • #
    polityka
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 14:47:38 via Wykop
  • 10
@Kyrtkele: NIE. jest zakaz zatrzymywania się w obrębie 15 m od skrzyżowania. tylko jak co, weź później udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem. IMHO baba nieco zwolniła, znaczy że wymusił. inna kwestia, czy rzeczywiście musiała zwolnić, czy zwolniła aby zwiększyć swój margines bezpieczeństwa.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 15:50:00 via Wykop
  • 3
@Reiter1906: NIE. pierwszeństwo pieszego jest bezdyskusyjne, ale kluczowym jest, co oznacza jego wymuszenie. Definicja "Ustąpienia pierwszeństwa": Art. 2 pkt 23 definiuje to jako powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo zmiany prędkości. Czyli nie ma nic złego w sytuacji, gdy na przejściu jest pojazd i pieszy, pod warunkiem że pieszy nie musi ani zwolnić, ani przyspieszyć.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 16:04:29 via Wykop
  • 0
tak samo uważała milicja, jak skompromitowali się filmem, gdzie uwalali kierowców za przejazd przez pasy, po których szli piesi, którzy nie musieli zwalniać ani zrzucać się na trawnik spod kół. ponadto przecież napisałem, że wymuszenie było, bo laska nieco zwolniła. problem czy dlatego, że musiała, czy dlatego że chciała zwiększyć swój margines bezpieczeństwa.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 16:27:42 via Wykop
  • 0
@Reiter1906: nie. czy jest wysepka, czy nie, jeśli nie wymuszasz (pieszy nie zwalnia ani nie przyspiesza) możesz jechać, a milicja jak zwykle w formie i na kasę łasa. jak ci się wydaje, ze milicji już nie ma, bo zmienili nazwę, jesteś w błędzie. to wciąż ta sama formacja, której należy przywrócić starą nazwę i rozwiązać bez prawa pracy w tym zawodzie. tak samo prewencja, to ZOMO.
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 17:03:23 via Wykop
  • 1
@Reiter1906: skąd pomysł, że trzeba się zatrzymać. jest miejsce, jest moc, to jedziesz i to nie jest wymuszenie, gdy auto za tobą musi trochę zwolnić, by zachować dystans. ważne, żeby nie zmusić tego drugiego do hamowania w trakcie manewru. jeśli zrobisz to sprawnie, wszystko jest ok i nie ma wymuszenia, ale fakt, jak siedzę w służbowej pandzinie i nie mam 200 kucy pod maską, to grzecznie czekam.

To jasne, że

103

Szef ICE: ICE uniknelo wymyslonej strzelaniny dzieki znakomitemu szkoleniu!

Szef ICE: ICE uniknelo wymyslonej strzelaniny dzieki znakomitemu szkoleniu!

Tego nie da sie wymyslic. Przydupas Trumpa odpowiadajac na pytania dziennikarki stwierdzil, ze dzieki znakomitemu szkoleniu ICE, agenci unikneli strzelaniny, ktora mogla nigdy nie miec miejsca! To juz wchodzi w etap PROPAGANDY dystopijnej.

sosiwoczostkowe
z
youtube.com
dodany: 25.01.2026, 17:00:02
  • 32
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazkonfederacji
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
pszekotcur
pszekotcur 26.01.2026, 10:12:42 via Wykop
  • 0
@ericflat: ZOMO?

13

eCVT to ostateczna skrzynia biegów

eCVT to ostateczna skrzynia biegów

...przynajmniej z technicznego punktu widzenia. Jak działa eCVT (stosowana w napędach HEV Toyoty i Forda) i dlaczego?

bidzej
z
youtube.com
dodany: 25.01.2026, 11:54:14
  • 6
  • #
    motoryzacja
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    technologia
  • #
    inzynieria
  • #
    ciekawostki
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 22:22:27 via Wykop
  • 1
@jagoslau: przesadziłeś. poza tym jaką stratę? a co gdy bateria pełna? to tak nie działa i chyba pan z US też nie do końca to ogarnia. to jest pół elektrowóz, pół spalinówka. to działa tak, że za przełożenie odpowiada stosunek prędkości silnika spalinowego i MG1 obciążonego przez MG2, który wraz z MG3 wspomaga pracę silnika spalinowego. prąd do MG2 i 3 częściowo pochodzi z akumulatora i można jechać tylko na

9

Kiedyś hit, dziś kit: dlaczego wnętrza źle się starzeją?

Kiedyś hit, dziś kit: dlaczego wnętrza źle się starzeją?

W tym filmie pokazuję, dlaczego modne wnętrza potrafią błyskawicznie się zestarzeć i co zrobić, żeby Twoje mieszkanie nie wyglądało jak z poprzedniego sezonu już po kilku latach. To nie jest roast ani wyśmiewanie stylów. Chodzi o konkretne błędy w trendach, materiały i rozwiązania, które nie przet

LordDarthVader
z
youtube.com
dodany: 24.01.2026, 18:40:16
  • 1
  • #
    remont
  • #
    meble
  • #
    wnetrza
  • #
    architektura
  • #
    mieszkanie
  • #
    ciekawostki
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 18:28:59 via Wykop
  • 0
słowo kluczowe: modne. czyli jakie? takie jak pokazują w reklamach producenci najnowszych kolekcji. tylko, że to co pokazują również masz kupić i wyrzucić, a potem kupić jeszcze raz. za rok pokażą inną kolekcję, w reklamie wypnie dupę ładna pani z panem i będziesz chcieć tą pseudosofę, bo się będzie kojarzyć z ładnej pani częścią tylną. kasa musi się zgadzać, a od wszystkiego do uiszczenia jakże należny 23% vat.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

352

Właściciele mieszkań i domów będą musieli składać specjalną deklarację, jak korzystają z nieruchomości

Właściciele mieszkań i domów będą musieli składać specjalną deklarację, jak korzystają z nieruchomości

korzystają z nieruchomości. Rząd pracuje nad projektem ustawy, która wprowadzi centralną ewidencję lokali. Właściciele mieszkań i domów będą musieli deklarować, w jaki sposób wykorzystują nieruchomość. W ten sposób rząd chce walczyć z pustostanami. Nie wykluczone, że w przyszłości pustostany zostaną

KapitanTorpedal
z
gloswielkopolski.pl
dodany: 25.01.2026, 00:15:21
  • 245
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podatki
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 11:52:15 via Wykop
  • 7
śmierdzi to na kilometr przymusowym dokwaterowaniem. ta wielomilionowa ucieczka ukrów, to może być dopiero początek...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

391

W Kostrzynie świętują urodziny pomysłodawcy rozbiorów Polski

W Kostrzynie świętują urodziny pomysłodawcy rozbiorów Polski
RobertPPK
z
facebook.com
dodany: 25.01.2026, 10:15:07
  • 112
  • #
    historia
  • #
    niemcy
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    kostrzynnadodra
  • #
    ojkofobia
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 11:40:14 via Wykop
  • 5
to ten, co chciał Sarmację jak cytrynę wyciskać?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1941

Instytut fizyki PAN szuka doktora fizyki za minimalną

Instytut fizyki PAN szuka doktora fizyki za minimalną

Doświadczenie/Wymagania: a) doktorat w dziedzinie fizyki b) udokumentowane kompetencje operatora transmisyjnego mikroskopu elektronowego. Wynagrodzenie: 4806 pln/brutto. Polska nauka w 2026.

tomasztomasz1234
z
ifpan.edu.pl
dodany: 24.01.2026, 20:25:15
  • 273
  • #
    polska
  • #
    zarobki
  • #
    fizyka
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    lekarski
pszekotcur
pszekotcur 25.01.2026, 11:14:54 via Wykop
  • 0
@xGrahir: Może i tak to wygląda, ale nie dla kolegów świstaka. To ogłoszenie to ustawka, standardowa oferta dla nienormalnego, bo nikt normalny za taką stawkę nie weźmie tej roboty. Nikt głowy nie zawraca, przyjdzie tylko jeden nienormalny, podpisze na miesiąc i weźmie tą robotę. Umówiona wcześniej stawka pojawi się przy podpisywaniu kolejnej umowy.

10

Bułgaria zmieniła walutę na euro. Są pierwsze przypadki "manipulowania cenami"

Bułgaria zmieniła walutę na euro. Są pierwsze przypadki "manipulowania cenami"

Sprzedawcy detaliczni w Bułgarii znaleźli się pod ostrzałem krytyki po wprowadzeniu euro. Jak informuje portal novinite.com, pojawiły się pierwsze sygnały nieuzasadnionych podwyżek cen, m.in. chleba i pizzy, co rodzi podejrzenia o manipulacje.

VoxClamantisInDeserto
z
biznes.interia.pl
dodany: 17.01.2026, 12:52:53
  • 18
  • #
    bulgaria
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    europa
  • #
    pieniadze
pszekotcur
pszekotcur 18.01.2026, 10:31:00 via Wykop
  • -1
@Qullion: dość tanio w polsce? pojadę nawet jak będzie drożej niż w takim Mielnie...
pszekotcur
pszekotcur 18.01.2026, 14:42:48 via Wykop
  • 0
@Qullion: serio? nie mamy euro to musi być tanio? nie jest tanio, jest drogo, a jak weźmiesz pod uwagę za co płacisz, to jest tu drogo w uj. za co te 9000 za 8 dni w Grecji?

Bułgarzy dawno spięli sobie kurs lewa z euro i jakoś nie odnotowałem, żeby wtedy mocno podrożało. drożeć zaczęło od covida i dawno nie jest tam tanio, ale wciąż taniej niż w Chorwacji, tylko
pszekotcur
pszekotcur 18.01.2026, 19:07:55 via Wykop
  • 0
@Qullion: masz racje, jak przyjmiemy euro, będzie drogo, ale jak ma nie być, skoro już jest? te nożyce się tylko w jedną stronę rozwierają. do tego w PL zwykle płacisz za psie goowno, a pogoda wiadomo. ceny za wynajem tam i tak od lat były w euro i tu już drożej nie będzie. od covida ceny tam są już europejskie. mogą cię co najwyżej na pizzy wykantować, jakby wcześniej nie
pszekotcur
pszekotcur 19.01.2026, 11:26:53 via Wykop
  • 0
@Qullion: Grecja przyciąga jak magnes. ostatni tak krótki wyjazd zamknął mi się coś koło 4k. maj, 3 osoby, dojazd własny, a w CRO dopiero co wprowadzili euro. Apartament w pierwszej linii z sypialnią, aneksem i dużym tarasem około 2500. Delfiny skakały gratis, a morze cieplejsze niż Bałtyk w lecie...
pszekotcur
pszekotcur 19.01.2026, 14:16:13 via Wykop
  • 0
@Qullion: też nie zakładaliśmy pływania, ale stroje wzięliśmy. wielu ludzi w tym roku pływało tam w morzu w maju. z wycieczek płatnych bujnęliśmy się wokoło Brijuni, zobaczyć delfiny z bliska, reszta to tyle żeby dojechać. wiele to tam do zwiedzania nie ma, a wjazd na cały kamenjak była za free, bo nie zdążyli uruchomić bramek :) 5 hoteli, czyli objazdówka? sorry, nigdy więcej.
pszekotcur
pszekotcur 19.01.2026, 15:06:21 via Wykop
  • 0
@Qullion: jedna wystarczy.
pszekotcur
pszekotcur 19.01.2026, 18:18:59 via Wykop
  • 0
@Qullion: Budapeszt z zakopca bardzo fajna opcja, zwłaszcza gdy u nas jesień zamiast wiosny, a u nich już lato.

9

Genialny pomysł na wymiksowanie się z polskiego systemu kaucyjnego :)

Genialny pomysł na wymiksowanie się z polskiego systemu kaucyjnego :)

Chorwacka kaucja w polskich sklepach i polska kaucja się nie nalicza - szach i mat aby zaorać polskich producentów xD

martty
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 11.01.2026, 09:27:14
  • 10
  • #
    polska
  • #
    kaucja
  • #
    gospodarka
  • #
    prawo
  • #
    ciekawostki
  • #
    panstwozdykty
pszekotcur
pszekotcur 11.01.2026, 10:09:26 via Wykop
  • 3
skąd oni to wzięli? pół kuny kaucji, jak oni od trzech lat mają euro?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pszekotcur
pszekotcur 11.01.2026, 10:49:56 via Wykop
  • 1
@Boobees: raczej jedno i drugie. czyszczenie magazynów plus kasa z kaucji. pół kuny to około 20 gr... ciekawe ile tej kaucji będą musieli zwrócić. kasa musi się zgadzać

27

Kraków chwali się pierwszym tygodniem strefy czystego transportu. Jest tak dobrz

Kraków chwali się pierwszym tygodniem strefy czystego transportu. Jest tak dobrz

Od początku stycznia w centrum Krakowa obowiązuje strefa czystego transportu. Magistrat prezentuje dane propagandowe. Niszczalski dobrze wytresował urzędasów. Przebija kolejny poziom mułu.

DziendobryMireczku
z
kr24.pl
dodany: 09.01.2026, 13:24:27
  • 6
  • #
    krakow
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    polityka
pszekotcur
pszekotcur 10.01.2026, 11:37:38 via Wykop
  • -2
@Lardor: no nie jest tak źle, jedno się zmieniło i to mocno. na koncie ratusza w tydzień przybyło 2 200 000 cebulionów. tygodni w roku masz 52 i pamiętaj, że vacik też w tym jest.

5

Wejdą do twojego mieszkania i zrobią pomiar. Odmowa to kara i podwójna opłata

Wejdą do twojego mieszkania i zrobią pomiar. Odmowa to kara i podwójna opłata

Spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty w całej Polsce rozpoczęły kampanię kontroli temperatury w lokalach, a nowe przepis

beconase
z
warszawawpigulce.pl
dodany: 08.01.2026, 10:21:44
  • 15
  • #
    mieszkanie
  • #
    dom
  • #
    ogrzewanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
pszekotcur
pszekotcur 08.01.2026, 12:16:17 via Wykop
  • 2
znowu złodziejstwo. czemu muszę mieć w mieszkaniu taką temperaturę jak oni chcą, a nie niższą jeśli lubię? skoro mogę sobie w domu trzymać syberyjskie koty z grubym futrem, kto zapłaci za odprowadzenie nadmiaru ciepła, żeby koteckom nie zaszkodziło? one się z futra nie rozbiorą.

jeśli jedno mieszkanie jest niedogrzane, ciepło przenika do niego od sąsiadów i tyle, więc niech sąsiedzi pilnują swojego ciepła, a nie narzucają innym jakiś obowiązek. metod na to
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pszekotcur
pszekotcur 09.01.2026, 11:01:07 via Wykop
  • 0
@hrumque: pompa wydajności nie zmieni, ale skoro grzane lokale szybciej się nagrzeją to termostaty na grzejnikach szybciej się przymkną i mniej ciepła trafi do tych lokali. wtedy na powrocie pojawi się cieplejsza woda i sterownik zmniejszy moc, albo nawet wyłączy pompę. przenikanie tego ciepła do zminych lokali będzie trwało godzinami.

753

W Afryce jest za dużo ludzi. Europa udaje, że nie widzi problemu

W Afryce jest za dużo ludzi. Europa udaje, że nie widzi problemu

Afryka, której populacja podwoiła się (!) w ciągu ostatnich 30 lat, zmierza ku kolejnemu podwojeniu do połowy stulecia. Skutki tej dynamiki są już widoczne od bezpieczeństwa żywnościowego po migrację i będą miały bezpośredni wpływ na Europę.

ssakul
z
tvp.info
dodany: 08.01.2026, 11:34:53
  • 350
  • #
    afryka
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    imigranci
pszekotcur
pszekotcur 08.01.2026, 12:55:29 via Wykop
  • 5
ciekawe czy za te 50, 100 lat dzieci obecnych nachodźców będą musiały strzelać do dzieci swoich przodków?
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pszekotcur
pszekotcur 08.01.2026, 22:15:33 via Wykop
  • 0
@Devilus: tak jest. przechrzty zawsze świętsi od papieża.

16

Driftowanie radiowozem na rondzie. Policja: To nie był drift.

Driftowanie radiowozem na rondzie. Policja: To nie był drift.

Drift policyjnym radiowozem na rondzie w Słupsku nagrany przez jednego ze świadków opublikował profil Aktualny Spotted Słupsk. Gdy film ujrzał światło dziennie do sprawy odnieśli się policjanci, którzy poinformowali, że "to nie było celowe wprowadzanie radiowozu w poślizg i było spowodowane...

tomek-hall
z
youtube.com
dodany: 07.01.2026, 15:34:01
  • 7
  • #
    slupsk
  • #
    policja
  • #
    polskiedrogi
  • #
    piracidrogowi
  • #
    drogowka
pszekotcur
pszekotcur 08.01.2026, 12:49:03 via Wykop
  • 1
@radapasa: czyli minimum 1500 plus punkty.

2214

Auta z Ukrainy jeżdżą po naszych drogach bez przeglądu, a państwo rozkłada ręce

Auta z Ukrainy jeżdżą po naszych drogach bez przeglądu, a państwo rozkłada ręce

W 2011 roku na Ukrainie zniesiono obowiązek przeglądów i ubezpieczeń dla prywatnych aut. Dzięki konwencji wiedeńskiej Polska nie może ich zmusić do polskich przeglądów, wystarczy zielona karta albo graniczne OC i dowód z UA. Z kolei dla Polaka brak ważnego przeglądu to mandat do 5000 zł +odholowanie

Lolenson1888
z
facebook.com
dodany: 06.01.2026, 20:57:00
  • 294
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    kierowcy
pszekotcur
pszekotcur 07.01.2026, 21:35:48 via Wykop
  • 0
bo bolandia to państwo naganiacz. tu nawet za auto rozłożone na części trzeba płacić oc. firma zarobi, a bolandia łyknie vacik. 4 vacviki to wartość całego produktu. bez żadnych inwestycji. każde 4 sprzedane w boladzie meśki, to równowartość jednego meśka w budrzecie bolandy. za nic. pan to zapłaci i pani też...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

10

Coś jest nie tak z tym hamburgerem!

Coś jest nie tak z tym hamburgerem!

Scena z filmu "Upadek" 93

Flapjadzek
z
youtube.com
dodany: 07.01.2026, 15:38:53
  • 5
  • #
    upadek
  • #
    lata90
  • #
    starefilmy
  • #
    sniadanie
pszekotcur
pszekotcur 07.01.2026, 21:26:00 via Wykop
  • -1
guma mu się skończyła?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.11.2020

    Komentator
  • Złotousty
    od 30.06.2020

    Złotousty
  • Rocznica
    od 29.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking