Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko187
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
panDocent

panDocent

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2652
  • Znaleziska 1203
  • Mikroblog 1449
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 30

399

Straż Miejska w Warszawie nie zna się na przepisach...

Straż miejska postanowiła mnie dzisiaj zepchnąć z mojego pasa ruchu na dość ruchliwej al. Solidarności, sugerując przy tym, że powinienem korzystać z drogi dla rowerów po drugiej stronie ulicy. Oprócz tego, że nie mam takiego obowiązku, to tam nie ma żadnej drogi dla rowerów.

panDocent
z
x.com
dodany: 01.06.2026, 20:10:30
  • 226
  • #
    konfitura
  • #
    rower
  • #
    warszawa
panDocent
panDocent
Autor
01.06.2026, 20:12:05 via Wykop
  • 131
Jedziesz sobie zgodnie z prawem rowerem po ulicy a tu nagle szeryf z SM postanawia najeżdżać na Twój pas i zmyślać przepisy oraz twierdzić, że tam gdzieś jest "ścieżka rowerowa"...
  • 57
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 04:50:40 via Wykop
  • 32
@congobongo: czy ta droga dla rowerów jest teraz z Tobą w pokoju?
panDocent - @congobongo: czy ta droga dla rowerów jest teraz z Tobą w pokoju?

źródło: 1000046819

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 07:06:09 via Wykop
  • 11
@typ53B: tu masz aktualną mapę dróg rowerowych, gdzie te przerywane to drogi właśnie w budowie. Po południowej stronie al. Solidarności (ta gdzie jest tramwaj zaznaczony na różowo-biało) nie ma żadnej drogi dla rowerów, więc zgodnie z prawem kierujący rowerem ma obowiązek jechać po ulicy.
panDocent - @typ53B: tu masz aktualną mapę dróg rowerowych, gdzie te przerywane to dr...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 07:20:05 via Wykop
  • 3
@typ53B: tego, że w znalezisku, gdzie SM zmusza Konfiturę do jazdy po drodze dla rowerów, której nie ma piszesz, że rowerzyści powinni jeździć po drogach dla rowerów. A w tym przypadku tej drogi nie ma. Twój komentarz sugeruje, że zgadzasz się z SM, która jest w błędzie.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 07:38:25 via Wykop
  • 1
@typ53B: ale po pierwsze tej drogi dla rowerów nie ma, a po drugie @lobo już Ci wcześniej napisał

Art. 33. [Obowiązki kierującego rowerem, motorowerem lub hulajnogą elektryczną]

1. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 07:49:02 via Wykop
  • 5
@typ53B: drodze i kierunku! To jest ważna rzecz, którą pomijasz. W Polsce obowiązuje ruch prawostronny, więc jeżeli po mojej prawej stronie nie ma drogi dla rowerów, a jest po drugiej stronie ulicy, to ona mnie nie obowiązuje.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 09:08:54 via Wykop
  • 2
@typ53B: tu nie chodzi o miejsce znaku przy drodze dla rowerów, tylko o miejsce drogi dla rowerów względem Twojego kierunku ruchu.

W tym przypadku SM zwróciła uwagę, że kierujący powinien jechać drogą dla rowerów po drugiej stronie ulicy. Już mniejsza z tym, że tam takiej drogi nie ma. Ale skoro kierujący porusza się drogą dwujezdniową, rozdzieloną torami tramwajowymi, to w kierunku jego jazdy nie ma żadnej drogi dla rowerów. Ona
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 09:09:33 via Wykop
  • 9
@RafB: ale wiesz o tym, że on ma prawo i nawet obowiązek tamtędy jechać?
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 09:27:04 via Wykop
  • 1
Art. 33. [Obowiązki kierującego rowerem, motorowerem lub hulajnogą elektryczną]


1. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla pieszych i rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować pierwszeństwa pieszemu.


@typ53B: jeżeli są one
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 10:01:03 via Wykop
  • 5
@typ53B: ale czemu nagle zmieniasz analizowany przypadek? Tu rozmawiamy o tym, że jadąc od tzw. Kercelaka (skrzyżowanie ul. Towarowej, Okopowej i Solidarności) w kierunku centrum nie ma żadnego znaku, który informowałby o tym, że gdzieś jest droga dla rowerów wzdłuż al. Solidarności, po której musiałby poruszać się rowerzysta. Jedyna droga dla rowerów prowadząca na wschód prowadzi do ul. Ogrodowej i tam się kończy (masz to na mapce kilka wpisów wcześniej).

Ale
panDocent - @typ53B: ale czemu nagle zmieniasz analizowany przypadek? Tu rozmawiamy o...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 10:10:24 via Wykop
  • -2
Zgadzam się, że ścieżki rowerowe nie są dobrze oznakowane i to powinno się zmienić.


Ścieżki są dobrze oznakowane, przynajmniej w Warszawie. Często zaczynają się i kończą w dziwnych miejscach, to fakt, ale oznakowanie jest raczej prawidłowe. Przez takie dziwne "teleporty" często rowerzyści jadący ulicą nie mają jak na nie wjechać, ale wtedy jazda po nich nie jest obligatoryjna dla rowerzystów, bo skoro droga dla rowerów zaczyna się gdzieś za skrzyżowaniem i rowerzysta nie
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 11:48:03 via Wykop
  • 1
a co jak wsiadłem w auto kolegi? A co jak kupiłem auto akurat na tej posesji, a przyszedłem piechotą?


@typ53B: jako kierowca jesteś zobowiązany sprawdzić, jakie znaki dotyczące parkowania (a dokładniej zakazów) są na drodze, po której się poruszasz. Nieznajomość prawa nie zwalnia Ciebie z jego przestrzegania. Dodatkowo zazwyczaj w przypadku zakazu parkowania są znaki powtarzające.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:32:46 via Wykop
  • -4
no tak wiadomo, rowerzysta nie musi... Jego PoRD dotyczy tylko gdy mu jest wygodnie.


@typ53B: oczywiście, że obowiązuje i w tym przypadku PoRD nakazuje mu jazdę po chodniku bo nigdzie w tej okolicy nie ma dróg rowerowych, które prowadzą w kierunku, którym jedzie.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:38:43 via Wykop
  • 3
doopka z siodełka i przeprowadzić rower


@Miszczu_wszystkiego: chyba się nie zrozumieliśmy. Wyobraźmy sobie sytuację, że jedziesz ulicą, bo nie ma drogi dla rowerów, a nagle obok, za trawnikiem pojawia się DDR. Jak tam masz wtedy trafić? Masz zatrzymać się na ulicy, przejść przez trawę i doprowadzić rower do tej DDR i tam ruszyć dalej? Tu masz taki przykład przy Urzędzie Dzielnicy Warszawa Bemowo gdzie DDR zaczyna się na jakimś parkingu
panDocent - > doopka z siodełka i przeprowadzić rower

@Miszczu_wszystkiego: chyba si...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:41:02 via Wykop
  • 3
chyba cię powaliło że będziesz pedalorzowal po trzy pasmowej drodze środkiem xD


@RedBaron: ale takie są przepisy. Tam jest ograniczenie do 50km/h, więc rowerzysta musi jechać ulicą, bo nie ma nigdzie DDR. Dodatkowo rowerzysta nie może jechać buspasem, który jest po prawej stronie, więc musi jechać "środkiem". Prawo tak działa.

Czy to jest bezpieczne - jak widać nie do końca, bo nawet SM nie przestrzega przepisów co do odległości potrzebnej
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:42:55 via Wykop
  • 3
@epicentrum_chaosu: komentarz pochodził z proflu Samochodoza. Tu jest Konfitura.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:45:46 via Wykop
  • 2
"Skąd mam wiedzieć, że tam jest DDR?".


@Casuperu: ten komentarz odnosi się do tego, że Konfitura jedzie drogą dwujezdniową i droga dla rowerów (która akurat dopiero powstaje) wg strażników jest za torowiskiem. Jak on ma tam się znaleźć? Zgodnie z PoRD jeżeli w kierunku jego jazdy nie ma drogi dla rowerów to musi jechać po ulicy i tyle. A jeżeli droga jest po drugiej stronie drogi dwujezdniowej, to go nie
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:55:26 via Wykop
  • 1
@er6f: tak, ona jest teraz w budowie. Napisałem to w nawiasie. Wczoraj tam przechodziłem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 12:58:07 via Wykop
  • -1
wiec kierowca może przejechać przez chodnik i parking, bo skąd ma wiedzieć że jest wjazd?


@Miszczu_wszystkiego: ale przepisy zabraniają kierującemu jazdy wzdłuż po chodniku. Tak samo jak wskazują, że kierujący rowerem powinien jechać po ulicy, jeżeli nie ma drogi dla rowerów w kierunku, w którym się porusza. A nawet jeżeli ta droga by tam była (bo teraz jej nie ma, bo jest w budowie dopiero) to i tak by go
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 13:23:53 via Wykop
  • -2
który przepis mówi o tym że ddr ma być przy jezdni którą jedzie?


sam sobie odpowiedziałeś

tak jak i nakazują korzystanie z DDR jeśli jest w tym samym kierunku co jezdnia.


@
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 14:33:38 via Wykop
  • -2
DDR jest dwukierunkowa


@Miszczu_wszystkiego: oczywiście, że jest dwukierunkowa (chociaż nie zawsze, bo czasami robią w Warszawie jednokierunkowe).Tylko jeżeli jadę jezdnią w jakimś kierunku i w tym samym kierunku nie ma drogi dla rowerów po mojej stronie jezdni (w tym przypadku jest to droga dwujezdniowa), to wtedy nie ma wymagania, żebym jechał naokoło i szukał wjazdu na DDR przy drugiej jezdni, która nie prowadzi w moim kierunku jazdy. W szczególności, że planowana
panDocent - >DDR jest dwukierunkowa

@Miszczu_wszystkiego: oczywiście, że jest dwukie...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 14:36:13 via Wykop
  • 0
@stefan_1971: ale gdzie on coś blokuje? Ruch jest zachowany na tej ulicy. Czy dziadek jadący maluchem 20km/h po ulicy też blokuje ruch? Na tym nagraniu ruch spowalnia straż miejska, która zajmuje dwa pasy, bo chce sobie pogadać z Konfiturą. Powinni go wyprzedzić i jechać dalej.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 15:55:37 via Wykop
  • -1
kolejny raz pytam: który przepis mowi że w takim przypadku art 33.1 nie ma zastosowania?


@Miszczu_wszystkiego: a który mówi, że art 33.1 ma zastosowanie? Skoro w kierunku, którym jadę po mojej prawej stronie nie ma drogi dla rowerów, a po lewej stronie jest np. torowisko, to potencjalna droga dla rowerów, która jest przy drugiej jezdni mnie nie obowiązuje, bo jezdnia za torami jest w drugim kierunku, a ja nie jadę tą
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 16:27:40 via Wykop
  • -2
Np jeśli wzdłóż drogi jest DDR, wtedy art 33.1 mówi co ma zrobić rowerzysta który jedzie w kierunku w którym jest DDR


@Miszczu_wszystkiego: a jeżeli nie ma DDR, to nie ma zastosowania, co nie? Więc jeżeli w tym przypadku z filmu z wykopaliska nie było drogi rowerowej wzdłuż ulicy, albo w innym przypadku, gdy są dwie jezdnie oddzielone np. torami, trawnikiem czy chodnikiem, to wtedy też art 33.1 nie ma zastosowania.
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 19:37:51 via Wykop
  • 0
rozumiem że z rowerkiem nie może przejśc 300 metrów, albo przejść metrem?


@Miszczu_wszystkiego: fajnie, że mi jedną rzecz przypomniałeś mówiąc o Metrze. Nie mam na to dowodu innego niż marnej jakości zdjęcia satelitarne z Google, ale teraz ul. Sokołowska ma kontrapas rowerowy. Jest on dla tych rowerzystów, którzy jadąc od zachodu ul. Górczewską chcą wjechać w ul. Sokołowską na południe. W takim razie na odcinku od al. Prymasa do ul.
panDocent - >rozumiem że z rowerkiem nie może przejśc 300 metrów, albo przejść metrem...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
przedwczoraj, 20:37:58 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: ale dla kogo jest ten kontrapas? Twoim zdaniem tam na całej długości ul. Górczewskiej nie można jechać rowerem po ulicy? Czyżby ZDM wdrożyło nielegalne oznakowanie nie sprawdzając tego z obecnymi przepisami PoRD?

Ja nie widzę problemu, żeby np. zejść z roweru, gdy jest jakiś "teleport" na drodze dla rowerów i ona gdzieś się kończy. Albo gdy np. jadę z dzieciakami po chodniku (bo mogę) i mam przejść przez pasy,
Atreyu
Atreyu
31.05.2026, 20:07:43
  • 0
Czy claude ma dalej takie bardzo mocne limity w planie premium?

Pamiętam miałem kiedyś, ale bardzo szybko dobijałem do ściany (x razy szybciej niż w groku, gpt czy gemini)

Jak to wygląda teraz, da się z nim pracować w planie premium (tym za 15 euro, nie 90)

#ai #claude #chatgpt #grok #gemini #sztucznainteligencja
Atreyu - Czy claude ma dalej takie bardzo mocne limity w planie premium?

Pamiętam mi...

źródło: Zrzut ekranu 2026-05-31 220537

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 31.05.2026, 21:45:36 via Wykop
  • 3
@Atreyu: da się, o ile nie robisz wszystkiego na opus. Ja działam tak, że plan robię z opusem, a później samo pisanie kodu zlecam sonetowi w małych sesjach. To coś w stylu Ralph loop. Opus robi plan, indeks dla tasków z opisem i "master promt", w którym masz opisane coś w stylu "jesteś wykonawcą jednego zadania. Pobierz pierwsze w kolekcje i zrób je". Takie coś gwarantuje, że nie marnujesz tokenów
  • Odpowiedz

54

POLICJA ROZLICZY STRAŻ MIEJSKĄ? (Kruszwicka odc.5)

POLICJA ROZLICZY STRAŻ MIEJSKĄ? (Kruszwicka odc.5)

Wezwali policję do straży miejskiej jadącej nielegalnie po chodniku...

LudzieToDebile
z
youtube.com
dodany: 27.05.2026, 10:49:08
  • 12
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    stopcham
  • #
    kierowcy
  • #
    patologiazmiasta
panDocent
panDocent 27.05.2026, 16:45:26 via Wykop
  • 15
@aleksc: to po co w ogóle tam wjechali skoro mogli wyjechać bez sygnałów w taki sam sposób, jak tam wjechali?
panDocent
panDocent 27.05.2026, 21:55:47 via Wykop
  • 10
@aleksc:

1. Gościu zadzwonił na straż miejską
2. Straż miejska przyjechała uliczką osiedlową
3. Zrobiła (albo i nie) co miała
4. Zamiast wrócić tak, jak przyjechała to lenie postanowili włączyć sygnały świetlne i pojechać po ciągu
panDocent
panDocent 31.05.2026, 17:28:26 via Wykop
  • 2
@aleksc: w sumie to masz rację w tym przypadku. Faktycznie, też źle zrobili, więc z jednej strony fajnie, że przyjechali i wlepili mandaty za rażące naruszenia przepisów, ale z drugiej strony faktycznie mogli przynajmniej raz "puścić sygnał", żeby wszystko było zgodne z prawem.

Tylko jest jedna rzecz - policja żeby przyjechać na miejsce zdarzenia nie miała innej możliwości niż wjechać na chodnik. Natomiast straż miejska z filmu z tego znaleziska
Mega_Smieszek
Mega_Smieszek
30.05.2026, 14:30:22
  • 0
Ciekawe czy ktoś kiedyś wpadnie na pomysł, że będzie nagrywał pieszych, którzy popełniają wykroczenia typu zaśmiecanie, albo przechodzenie nie po pasach xd

Pomyślałem o tym, bo pamiętam jak jakiś typ z Warszawy tak z dekadę temu chodził ubrany jak antyterrorysta z psem i nagrywał typeczków co se browarki pili nad Wisłą i nawet miał tu konto

#konfitura #samochodoza
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 30.05.2026, 17:54:58 via Wykop
  • 2
@Mega_Smieszek: no i jak później zidentyfikujesz takie osoby? Policja będzie robić jakieś skany baz zdjęć z dowodów i porównywać? Dużo łatwiej dojść do kogoś na podstawie tablic, stąd nagrywanie i zgłaszanie kierowców jest najprostsze.

Podobna trudność jest w przypadku pedalarzy jeżdżących po chodniku między pieszymi. Gdyby rowery miały tablice to też pewnie ktoś by to zgłaszał.
  • Odpowiedz

358

75 Pan prawnik

75 Pan prawnik

Pan prawnik na końcu jest niezły. Może Wykop CSI?

LudzieToDebile
z
youtube.com
dodany: 29.05.2026, 14:53:14
  • 55
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    stopcham
  • #
    kierowcy
  • #
    patologiazmiasta
panDocent
panDocent 29.05.2026, 23:40:11 via Wykop
  • 14
prawo formalnie nie jest łamane


@billy-jam: jest, bo nie można jeździć wzdłuż po drodze dla pieszych czy pasach.

ludzie mają inne potrzeby, tzn. dowieźć paczkę, list czy
advert
advert
29.05.2026, 15:59:01
  • 52
Składam zeznania żeby narobić koło d--y kolejnemu cw*lowi, który myśli, że nie będzie mi się chciało.
I faktycznie by mi się nie chciało gdyby nie bezczelność tych dupków.
#warszawa #konfitura #parkowanie
advert - Składam zeznania żeby narobić koło d--y kolejnemu cw*lowi, który myśli, że n...

źródło: IMG_9576-kopia

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 29.05.2026, 17:57:44 via Wykop
  • 4
@advert: @piwakk

Mam wrażenie, że IV OT na Woli jakoś upodobał sobie ciągłe wzywanie na przesłuchanie w charakterze świadka nawet mimo tego, że dostarczam pełną dokumentację. Ja np. zgłaszałem kolesia, który dosłownie całował się ze znakiem przejście dla pieszych. Mimo oczywistej oczywistości oni i tak musieli mnie wezwać, a wszystko było jasne i klarowne. Z tego co wiem, to wg przepisów SM ma możliwość a nie przymus wezwania kogoś
  • Odpowiedz
typ53B
typ53B
28.05.2026, 18:06:30
  • 1
#bekazpodludzi #heheszki #konfitura #samochodoza
Ojoj nieszczęście ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
typ53B - #bekazpodludzi #heheszki #konfitura #samochodoza
Ojoj nieszczęście ( ͡°( ͡° ...

źródło: 589

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 28.05.2026, 21:15:04 via Wykop
  • 2
@typ53B: a czytałeś wszystko na ten temat?

Pan Andrzej regularnie zgłasza do Policji źle zaparkowane pojazdy w Boguchwale - Policja dotychczas potwierdzała zgłoszenia i podejmowała czynności wobec nieprzepisowego zachowania kierowców. Dzięki Panu Andrzejowi montowane są słupki w miejscach, gdzie nieprawidłowo parkowane pojazdy stwarzały zagrożenie. Mieszkaniec zgłosił też pewien czas temu źle zaparkowany radiowóz Policji - może w rzeczywistości to tak wściekło lokalnych funkcjonariuszy?


https://www.facebook.com/StopChamWarszawa/posts/pfbid0M4KMfvopa1LbzT1hyfhSCG6Pp8yxq48Fv5ptArMuhwSNxZcqJioJW6aeTdue9Yntl
panDocent - @typ53B: a czytałeś wszystko na ten temat?
 Pan Andrzej regularnie zgłasz...
  • Odpowiedz
Schwarzfahrer
Schwarzfahrer
26.05.2026, 21:03:05
  • 39
Jade rowerem stoi auto, przed autem jakaś baba na rowerze pochylona, myślę jakby płakała czy coś
Dojeżdżam, zobaczyłem z bliska, bo ze 50 metrów tak to wyglądało jak wyżej

Okazuje się, że to jakiś gość na rowerze w długich włosach. Kłóci się z kierowcą co stoi całą szerokością auta na ciągu pieszo-rowerowym.
Sam się dołączam, bo żeby gościa ominąć to bym musiał zjechać z wysokiego krawężnika na ulicę. Gość nie odjedzie, bo on czeka na
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 26.05.2026, 21:52:38 via Wykop
  • 30
to faktycznie beka z was, że macie czas i ochotę sie użerać z patolstwem przez tyle czasu.


@hpiotrekh: beka z kogo, chyba z Ciebie ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Koleś chce rozwiązać problem, a Ty mówisz, że to beka? A wystarczyłoby, żeby policja przyjechała, wystawiła mandat i elo. OP miałby wtedy poparcie od strony "władz", że dobrze zrobił, a tak to patola się z niego śmieje, bo policji nie
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 26.05.2026, 22:27:36 via Wykop
  • 17
@hpiotrekh: To, że Ty nie masz czasu na obywatelskie postawy to Twoja prywatna sprawa i wiadomo, że nikt Ciebie zmuszać do tego nie będzie.

Ale co innego, gdy ktoś dzieli się swoimi rozterkami, a Ty mówisz, że masz z niego bekę. Bekę można mieć z kogoś, kto nie potrafi otworzyć drzwi, bo te otwierają się do wewnątrz, a on je szarpie do siebie. Jeżeli chciałeś pochwalić OPa za to, że
  • Odpowiedz

497

Samochodoza - służymy ludziom

Samochodoza - służymy ludziom

Tym razem o niszczeniu trawników. Chcesz pomóc w rozwoju kanału? PATRONITE https://patronite.pl/samochodoza SUPPI https://suppi.pl/samochodoza Zapraszam do dyskusji także na FACEBOOK https://www.facebook.com/samochodoza/ Tagi: samochodoza konfitura stop cham Warszawa samochody polscy kierowcy chodni

zawisza
z
youtube.com
dodany: 23.05.2026, 08:38:28
  • 91
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    stopcham
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    parkowanie
panDocent
panDocent 25.05.2026, 11:13:43 via Wykop
  • 3
Konfitura czy ten zamiast pisać wnioski do miasta że sytuacja jest nagminna i należy coś zrobić


@FeyNiX: ale jeżeli mi jako kierowcy brakuje gdzieś miejsca to moim obowiązkiem jest "walka" o takie miejsca np. w urzędach, gminach, ratuszach itp..

Ja nigdy nie mam problemu ze znalezieniem miejsca. Mam oczywiście problem ze znalezieniem miejsca w promieniu 10m od mojego miejsca docelowego. Ale jeżeli poszerzymy ten obszar o 100 czy 200m to wtedy
Nutaharion
Nutaharion
21.05.2026, 19:41:31
  • 1610
Paczcie jaki wysryw wyprodukował radny dzielnicy w #krakow xD

#konfitura #samochodoza #patologiazmiasta
Nutaharion - Paczcie jaki wysryw wyprodukował radny dzielnicy w #krakow xD 

#konfitu...

źródło: wysryw radnego Skoczenia

Pobierz
  • 66
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 21.05.2026, 19:44:35 via Wykop
  • 682
@Nutaharion: prawo dżungli. Bo jak inaczej to nazwać?
  • Odpowiedz

26

Potrącenie chłopca na hulajnodze na przejściu dla pieszych

Potrącenie chłopca na hulajnodze na przejściu dla pieszych

Chłopiec na hulajnodze został potrącony na przejściu w Gdyni. Małoletni miał zielone, a kierujący samochodem warunkową strzałkę do skrętu. Na szczęście wygląda na to, że chłopcu nic poważnego się nie stało pomimo tego, że sytuacja wyglądała groźnie. 20.05.2026

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 21.05.2026, 12:33:21
  • 23
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    prawojazdy
  • #
    kierowcy
  • #
    gdynia
panDocent
panDocent 21.05.2026, 19:23:58 via Wykop
  • -5
Ciekawe, kiedy w Polsce będzie tak jak w innych krajach, że na zielonej strzałce nie będzie się trzeba zatrzymywać przed sygnalizatorem ORAZ pieszy nie będą mieć wtedy zielonego światła. Bo problemem teraz jest to, że jest zielona strzałka, kierujący mają obowiązek i tak się zatrzymać, bo jest czerwone światło i mogą wjechać za sygnalizator dopiero po pełnym stop. Niestety jak sam jeżdżę, to w ciągu tygodnia mogę policzyć na palcach jednej ręki
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

660

Potrącił na chodniku

Potrącił na chodniku

Gdy nocne święcenie paschy połączymy ze składaniem ofiary z pieszych, dzieją się rzeczy niestworzone. Na szczęście są świadkowie, którzy powiedzą, że człowiek potrącony na chodniku tylko udaje i do żadnego zdarzenia nie doszło.

panDocent
z
youtube.com
dodany: 20.05.2026, 07:49:30
  • 211
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    kierowcy
  • #
    warszawa
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 10:56:39 via Wykop
  • 16
@JAuStURYErSE: niestety to nie tylko kwestia wschodnich braci. Jest cała masa miejsc w Polsce gdzie to polscy Polacy jeżdżą po chodnikach (╥﹏╥)
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 11:19:07 via Wykop
  • 0
@hospes: mieli dobry przykład, bo uczyli się od polskich Polaków, którzy robią to samo
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 11:36:21 via Wykop
  • 49
@pawekkurek: kiedy przestaniesz szerzyć tą nieprawdę? Już wiele razy było powtarzane, że Konfitura nie jest z Ukrainy. Nawet prokuratura przepraszała go za pomylenie jego narodowości.
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 11:52:34 via Wykop
  • 1
@hospes: wow, to jest baaardzo długa odpowiedź na moją krótką wiadomość. Nie mam czasu, żeby teraz gdzieś jeździć i rozmawiać z Tobą w cztery oczy, więc jednak pozwolę sobie tylko odpisać, że uważam, że zanim w Polsce pojawiło się więcej osób z Ukrainy (czyli głównie przed 2022) to i tak często spotykałem podobne zachowania. Może trochę mniej wyraziste, ale patrzenie na złe parkowanie (np. przed pasami, na P-21) czy jazdę
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 11:59:33 via Wykop
  • 49
@pawekkurek: tu masz listę 11 miejsc, w których działania Konfitury realnie poprawiły problemy zgłaszane przez mieszkańców, więc to, że zarabia przy tym na wyświetleniach z YT to bardziej "efekt uboczny".
panDocent - @pawekkurek: tu masz listę 11 miejsc, w których działania Konfitury realn...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 12:53:54 via Wykop
  • 49
Komentarz z filmu https://www.youtube.com/watch?v=ih0Q7_vVGvc&lc=UgyvwXoRsHZk9CIQb3p4AaABAg

Witam wszystkich zainteresowanych tym filmem. To ja jestem osobą potrąconą przez tego kierowcę. Czy byłem tam specjalnie? trochę tak trochę nie, wracałem z pracy i widziałem że się rozkręca jeżdżenie po chodniku i chciałem zrobić parę zdjęć na grupę Święte krowy warszawskie, po jakimś czasie pojawił się pan Konfitura. Stałem blisko latarni i chyba chciałem uruchomić aparat i jeszcze parę zdjęć lub filmików zrobić i naprawdę nie widziałem
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 14:01:58 via Wykop
  • 19
@Mariusz_z_Brighton: i taka osoba sobie myśli, że w związku z tym woli skłamać policji zamiast albo przedstawić to co się faktycznie widziało lub zwyczajnie powiedzieć, że się nic nie widziało. W szczególności, że Konfitura ma kamerę 360 na której widać dosłownie wszystko dookoła.

Ta chęć do kłamania i pewność siebie osób, które zwyczajnie nie lubią jak ktoś zwraca im uwagę przeraża mnie.
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 14:06:04 via Wykop
  • 5
@franciszekkimono: wg tego komentarza https://www.youtube.com/watch?v=ih0Q7_vVGvc&lc=UgyvwXoRsHZk9CIQb3p4AaABAg kierujący dostał dwa mandaty. Obydwa po 1500 zł każdy. Pierwszy za jazdę po chodniku, drugi za potrącenie pieszego na chodniku. Nie było mowy o żadnym wymuszaniu odszkodowania.
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 14:12:54 via Wykop
  • 2
@franciszekkimono: no nie zna przepisu, ani tego że jazda wzdłuż jest zabroniona po chodniku, ani tego, że nie wolno parkować z dala od krawędzi jezdni, ani tego, że nie wolno stwarzać niebezpiecznych sytuacji na chodniku. Gdyby każdy kierowca je znał (razem z zakazem parkowania w odległości 10 metrów od przejścia dla pieszych), to Konfitura musiałby zająć się inną robotą (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 14:17:06 via Wykop
  • 10
@Polozna504: na szczęście normalny. 2 mandaty po 1500 zł każdy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

Mam nadzieję, że to oduczy ludzi od parkowania w tym miejscu, gdy dowiedzą się, że tam można dostać mandat. Jak w każdym miejscu, gdzie ktoś nielegalnie parkuje zamiast zaparkować gdzieś dalej i podejść z buta, jak to robi pewnie 90% kierowców.
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 14:59:47 via Wykop
  • 5
@franciszekkimono: ale pieszy na chodniku ma pierwszeństwo, więc jeżeli samochód chce przejechać, to musi ustąpić pieszemu. Jeżeli pieszy chce stać, to kierujący musi czekać i tyle. Dodatkowo celowe najeżdżanie na pieszego to działanie celowe i to pięknie wyjaśnił kiedyś "najlepszy policjant w Polsce", który tak jak napisałeś zna przepisy - https://www.youtube.com/shorts/xfpjrFjmKWA

W jaki sposób merytorycznie możesz odnieść się do tego nagrania i przepisów, które cytuje policjant?
panDocent - @franciszekkimono: ale pieszy na chodniku ma pierwszeństwo, więc jeżeli s...
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 15:01:47 via Wykop
  • 0
@franciszekkimono: dodatkowo ten kierowca dostał też wyrok prawomocny na 6000 zł

https://www.youtube.com/watch?v=zrvQl2HFPrE

https://autoblog.spidersweb.pl/najechanie-na-pieszego-na-chodniku-grzywna-jaki-mandat
panDocent - @franciszekkimono: dodatkowo ten kierowca dostał też wyrok prawomocny na ...
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 19:29:11 via Wykop
  • 6
@sprobujemy: jeżeli zależy Ci na tym, żeby tam był zrobiony parking to pisz do odpowiednich władz lokalnych czy radnych, burmistrzów czy innych włodarzy, żeby coś z tym zrobili. Jeżeli będzie presja społeczna i ludzie udowodnią, że w tym miejscu jest potrzebny parking i będzie hajs na zagospodarowanie tego terenu i o ile jest on we władaniu miasta, a nie np. Skarbu Państwa czy analogicznie do sytuacji na PKP Płudy gdzie
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 20:32:07 via Wykop
  • 9
@Mariusz_z_Brighton: konfidenci to byli np. za komuny, gdzie jak na kogoś doniosłeś to miałeś lepsze kartki, czy w pracy szef dał Ci awans. Ewentualnie w więzieniu np. donosisz strażnikom na kolegów z celi i masz jakieś profity z tego. Jak widzisz głównie odnosi się to do profitów.

A głównym celem Konfitury jest poprawa jakości życia ludzi w miejscach, gdzie są takie sytuacje jak na filmie. Tu masz listę takich miejsc,
panDocent - @MariuszzBrighton: konfidenci to byli np. za komuny, gdzie jak na kogoś d...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 22:21:35 via Wykop
  • 1
@sprobujemy: ale każda taka idea i tak finalnie kończy się na jakimś konkretnym miejscu. Z tego co rozumiem, to Twoją ideą jest to, że przecież nikomu to nie przeszkadza, że na jakimś klepisku parkują sobie samochody. Dodatkowo piszesz to w kontekście znaleziska, na którym widać, że koleś na chodniku potrąca pieszego, który sobie na nim stoi i patrzy w telefon. No i na koniec wrzucasz swój esej, który już kiedyś
panDocent
panDocent
Autor
20.05.2026, 23:08:32 via Wykop
  • 5
@Mariusz_z_Brighton: ale zdajesz sobie z tego sprawę, że te miejsca, o których piszę w poprzedniej wiadomości to miejsca, w których często ludzie przez kilka lat walczyli z lokalnymi władzami, żeby coś w końcu zrobić z tą sytuacją? Bez nagłośnienia tego w taki sposób, jak zrobił to Konfitura bardzo możliwe, że tam by się nic nie zmieniło. A ludzie zwyczajnie są mu za to wdzięczni. Ja się mega cieszę, że mogę
panDocent
panDocent
Autor
21.05.2026, 07:24:40 via Wykop
  • 4
@panpegin: słuszna uwaga. Ale w momencie, gdy widzisz, że często za takie sytuacje policja poucza, albo wręcz mówi, żeby ignorować takie osoby jak Konfitura, które naświetlają problemy to normalna interwencja, która kończy się nie pouczeniem a mandatem jest jednak czymś wyjątkowym.
panDocent
panDocent
Autor
21.05.2026, 11:13:25 via Wykop
  • 0
@Thorax: moje zdanie jest inne. Główny cel to pokazanie patologicznych sytuacji - zarówno od strony małej grupy kierowców, którzy powodują takie sytuacje, a z drugiej strony od służb czy władz, które zwyczajnie mają to w nosie, albo dają przyzwolenie na takie zachowanie poprzez pouczanie czy nawet ignorowanie takich zgłoszeń.

Pokazywanie tego na YT powoduje, że problemy stają się medialne i ludzie zaczynają o tym mówić i coś zaczyna się dziać.
looleekk
looleekk
20.05.2026, 15:06:59
  • 3
Yo, pytanko do obeznanych, czy można zostawiać takie worki z gruzem na miejscach parkingowych? Jeśli nie to gdzie można to zgłosić by to w końcu usuneli? Od wielu tygodni miejsca są zawalone tymi workami, żywcem nie ma gdzie zaparkować, dodatkowo są to płatne miejsca (albo bilety albo abonament) #warszawa #parking #konfitura
looleekk - Yo, pytanko do obeznanych, czy można zostawiać takie worki z gruzem na mie...

źródło: 1000009062

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 20.05.2026, 15:17:54 via Wykop
  • 7
@looleekk: zgłaszaj na https://warszawa19115.pl/ jest infolinia, aplikacja na telefon, czat
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 21.05.2026, 08:04:26 via Wykop
  • 0
@wykop, chyba komuś należy się odznaka Reporter
  • Odpowiedz
panDario
panDario
20.05.2026, 21:02:43
  • 2
#punisher #filmy #marvel

Dobry film? Ledwo zacząłem i już pieska zamordowali i ja w-------y jak John Wick.

Trzeba zrobić coś co inne p-------i w kostiumach nie potrafią

Porządek.
panDario - #punisher  #filmy #marvel

Dobry film? Ledwo zacząłem i już pieska zamordo...

źródło: 70ec4c8583d2a06cd3794e7e0d9e8001

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 20.05.2026, 22:25:00 via Wykop
  • 0
@panDario: Franek jak Franek. W sumie to chyba już któryś raz w MCU/Netflix podejmują temat, że odkłada b--ń i czaszkę, ale wychodzi na to, że jednak trzeba "jeszcze ostatni raz" coś ogarnąć. I tak w koło Macieju dla tego "prywaciarza" robić trzeba xD

Najlepsza akcja jest w 32:32, bo widzę, że nadal tego nie poprawili xD
  • Odpowiedz

1407

Wolnosć slowa wg. Przemysława Talkowskiego

Wolnosć slowa wg. Przemysława Talkowskiego

Przemysław Talkowski prowadzacy Państwo w Państwie. Zablokował mnie na FB po tym jak w kulturalny sposób zwróciłem mu uwagę ze mówienie prawdy nie jest hejtem. Moje komentarze zostaly usunięte. Sprawdźcie czy was tez nie poblokował. Cenzura jak za komuny - Stop cenzurze w sieci.

Walldi
z
facebook.com
dodany: 18.05.2026, 10:40:50
  • 198
  • #
    polsat
  • #
    konfitura
  • #
    panstwowpanstwie
panDocent
panDocent 19.05.2026, 08:28:59 via Wykop
  • 9
Trochę średnio to wygląda. Reporter robi mało rzetelny materiał, robi jakieś porównania do IRA (z których szybko się wycofuje, ale niestety to zostało powiedziane), skupia się na tym, że Konfitura "egzekwuje" prawo (nie wiem, w jaki sposób) czy na tym zarabia. Dodatkowo zamiast zaprosić jakiegoś pieszego, który np. codziennie spotyka się z zagrożeniem ze strony patologicznych kierowców to zaprasza kolesia, który jest synem ludzi, którym Konfitura śmiał zwrócić uwagę za jazdę po
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mariusz_z_Brighton
Mariusz_z_Brighton
18.05.2026, 11:43:17
  • 3
Nikt nie pomógł ( ͡° ʖ̯ ͡°). Ciekawe dlaczego?
#konfitura
MariuszzBrighton - Nikt nie pomógł ( ͡° ʖ̯ ͡°). Ciekawe dlaczego?
#konfitura
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 18.05.2026, 11:57:09 via Wykop
  • 9
@Mariusz_z_Brighton: bo boją się patologicznego zachowania kierowcy Jeepa? Jedyne co on sobą reprezentuje to argumenty siły, jak w jakiejś dżungli. Nic innego za nim nie stoi. A po stronie pieszych stoi prawo, które jasno mówi, że nie wolno jeździć wzdłuż po chodniku czy co ważniejsze - potrącać pieszych, którzy na nim sobie legalnie stoją. Nawet jeżeli będą chcieli stać w tym samym miejscu i 2 godziny.
  • Odpowiedz

1262

Nie ma miękkiej gry (Wileński

Nie ma miękkiej gry (Wileński

Jest w Warszawie taka cerkiew, wokół której co tydzień odprawiane są rytuały polegające na jeżdżeniu po chodnikach. Między pieszymi, rodzinami z dziećmi. Nawet w wyjątkowy dzień, jakim jest niedziela palmowa, są kierowcy, którzy nie mogą się powstrzymać. A w okolicy jest tyle miejsc do zaparkowania!

rybeczka
z
youtube.com
dodany: 17.05.2026, 07:02:31
  • 216
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochodoza
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    samochody
  • #
    stopcham
panDocent
panDocent 17.05.2026, 22:43:35 via Wykop
  • 1
@CREATE_USER: absurdem jest sytuacja, gdzie kierowcy widząc policję i tak wjeżdżają na chodnik
panDocent
panDocent 17.05.2026, 22:45:04 via Wykop
  • 5
@Mokkorichan: zapomniałeś o pociągu kolei mazowieckich na dw. Wileńskim (╯°□°)╯︵ ┻━┻
panDocent
panDocent 18.05.2026, 08:16:47 via Wykop
  • 0
@panpegin: może jak się prowadzi samochód lepiej odsunąć emocje na bok? Ile raz już widziałem kogoś, kto pakował mi się przed maskę i później robił głupoty, bo nie chciałem go wpuścić z podporządkowanej to nawet nie zliczę... Jak prowadzisz samochód to masz skupić się na tym, żeby jechać bezpiecznie, a nie rozpalać emocje swoje i innych uczestników ruchu drogowego. A jak pieszy zwraca Ci uwagę, że nie możesz jeździć po

2665

Czego nie pokazał Polsat

Czego nie pokazał Polsat

Spędziłem pół dnia z reporterem Polsatu, aby nagrać interakcje z kierowcami i pokazać, że służby nie działają - możesz zgłaszać, nagrywać i publikować, a potem w losowym momencie pojechać z kamerami w te same miejsca i znowu udokumentować szereg wykroczeń. Niestety, materiały te, z pominięciem kilku

mikrodomel
z
youtube.com
dodany: 10.05.2026, 07:02:01
  • 440
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    warszawa
panDocent
panDocent 10.05.2026, 21:39:32 via Wykop
  • 4
@CREATE_USER: w jaki sposób został wyjaśniony? Że jakiś koleś nielegalnie udostępnił jego prywatne dane na temat zarobków z umowy o pracę z poprzednich lat? Czy że redaktor porównał jego działanie do IRA? Czy może były policjant, który martwił się o to w jaki sposób ludzie, którym zwraca się uwagę, że nie wolno jeździć po chodniku będą później roztrzęsieni i spowodują przez to wypadek, a sam prowadził patoprogram w którym dokonywał
panDocent - @CREATE_USER: w jaki sposób został wyjaśniony? Że jakiś koleś nielegalnie...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent 11.05.2026, 08:47:08 via Wykop
  • -2
@CREATE_USER: ale jaka jest ta prawda? Bo ja nie wiem, w jaki sposób został "wyjaśniony" Konfitura? Że zarabia na publikowaniu filmów na YouTube, bo pokazuje bezradność i niechlujność polskich służb czy władz? Że pokazuje patologiczne zachowania? Gdyby mi ktoś zwrócił uwagę, że znajduję się tam, gdzie nie powinienem to zapytałbym go grzecznie dlaczego tak uważa i próbowałbym zrozumieć skąd wynikają jego uwagi co do mojego zachowania. Natomiast większość osób, którym
panDocent
panDocent 11.05.2026, 11:19:24 via Wykop
  • 0
Dokładnie, jakiś świr z Ukrainy


@PepikPL: on nie jest z Ukrainy. Jest Polakiem, urodzonym w Polsce, przez Polaków. A nawet gdyby był z Ukrainy to absolutnie nic to nie zmienia.

kręci afery o byle
panDocent
panDocent 11.05.2026, 11:20:41 via Wykop
  • -1
jego przychody z adsense właśnie urosły do 30 tysięcy miesięcznie lub więcej.


@wykopwykopwykop1: gdyby tylko był jakiś sposób, żeby Konfitura przestał publikować swoje filmiki. Może gdyby kierowcy przestali jeździć po chodniku lub parkować przed przejściami dla pieszych? Wtedy już by nie musiał nic nagrywać i mógłby pójść do roboty.
panDocent
panDocent 11.05.2026, 13:33:22 via Wykop
  • -1
Tutaj dosłownie znęcają się nad starszą osobą


@CREATE_USER:

- Chcieliśmy przejść, dzień dobry
- Tak, dlatego może pan na
panDocent - >Tutaj dosłownie znęcają się nad starszą osobą

@CREATE_USER: 

- Chcieli...
panDocent
panDocent 11.05.2026, 13:37:57 via Wykop
  • -1
Gdyby wszyscy ludzie byli chodzącymi regulaminami (czyli waszym wyśnionym świecie), to sam byś chciał jak najszybciej z niego uciec. Ale do tego trzeba myśleć, i mieć trochę mózgu.


@wykopwykopwykop1: a ja nie mówię, że wszystko ma być od linijki. Mówię tylko, że te wykroczenia, które są szkodliwe społecznie (np. jazda po chodniku, parkowanie przed przejściem dla pieszych) powinny być piętnowane. Nie widzę problemu, gdy kurier podjedzie do mnie pod blok
panDocent
panDocent 11.05.2026, 15:19:55 via Wykop
  • -1
podjechaniu metry żeby gdzieś stanąć


@CREATE_USER: ale tego nie można robić. Koniec kropka. To, że chcesz sobie wygodnie zaparkować blisko miejsca, gdzie Ci pasuje, a gdzie nie ma legalnego miejsca oznacza tyle, że łamiesz prawo i nic nie usprawiedliwia Twojego wykroczenia. Dodatkowo sam widzisz, że często to nie jest "metr" tylko to są większe odległości. "Biedny" dziadek z Twojego filmu przejechał kilka metrów najpierw żeby zaparkować, a później kilkadziesiąt, żeby
panDocent
panDocent 11.05.2026, 15:25:22 via Wykop
  • -2
Produkujesz elaboraty, ale z docentem to raczej masz wspólny tylko nick, bo to są patostreamy, a patusów oglądają głównie patusy.


@wykopwykopwykop1: osobiste wycieczki zostaw gdzieś indziej.

Jestem pewien, że sam się zatrzymałeś w niedozwolonym miejscu x
panDocent
panDocent 11.05.2026, 15:34:37 via Wykop
  • -2
Maksym Szewczuk jest Polakiem? Czy obywatelem polskim? Bo to różnica.


@PepikPL: jest polakiem, urodzonym w szpitalu Bielańskim. Mówił o tym przynajmniej kilka razy, ale Twoja niechęć do przyjmowania podstawowych informacji to przerasta.

ale z bandytami, którzy śmią stanąć gdzieś z boku, by odebrać
panDocent
panDocent 11.05.2026, 20:42:40 via Wykop
  • 0
@PepikPL:

pytałem o pochodzenie etniczne


Miałem kiedyś w pracy kumpla co nazywał się Kowalczuk i był Polakiem z dziada pradziada. Ale ogólnie to nie wiem, do czego pijesz czy Ty, czy inne osoby, które mówią, że Maksym (bo jego tata lubił poezję Maksyma Gorkiego) jest z Ukrainy. To absolutnie nic nie zmienia w kwestii jego działalności
panDocent - @PepikPL: 
 pytałem o pochodzenie etniczne

Miałem kiedyś w pracy kumpla ...
panDocent
panDocent 11.05.2026, 21:37:39 via Wykop
  • 0
@PepikPL

Niezależnie od pochodzenia Maksym jest zwyczajnym szkodnikiem...


W zrzucie maila pokazałem Ci, że m.in. dzięki nagłośnieniu problemów (które już wcześniej były zgłaszane przez mieszkańców) nastąpiła poprawa bezpieczeństwa we wskazanych miejscach, a Ty mi piszesz, że to szkodnik...
panDocent - @PepikPL 
 Niezależnie od pochodzenia Maksym jest zwyczajnym szkodnikiem....
panDocent
panDocent 12.05.2026, 09:00:20 via Wykop
  • 1
Bo to szkodnik. To, że trafią mu się czasem rodzynki nie zmienia faktu, że znaczna większość jego interwencji to zwyczajne przypierd*lanie się jak leci.


@PepikPL: ja Ci przedstawiam argumenty, tłumaczę, że sytuacje, które pojawiają się na jego filmach można łatwo "zlikwidować" tylko to wymaga jakiegoś nakładu pracy czy dyscypliny od kierowców, którzy popełniają te wykroczenia (tego samego nakładu pracy, który codziennie wykonuje 90% osób, które jeżdżą zgodnie z prawem), a Ty
panDocent - > Bo to szkodnik. To, że trafią mu się czasem rodzynki nie zmienia faktu,...
panDocent
panDocent 12.05.2026, 15:11:30 via Wykop
  • 1
@PepikPL:

w omawianym materiale ze znaleziska większość sytuacji to przypieprzanie


1. 12:49 - wjazd tuż za pieszym, jazda wzdłuż po chodniku gdy obok na ulicy są miejsca do parkowania, w sumie to nawet nie wiadomo po co
2. 13:22 - kolejny wjazd na chodnik i jazda wzdłuż oraz cofanie. A wystarczyło, że by się zatrzymał na tym prawym pasie, gdzie już wcześniej był i załatwił
panDocent
panDocent 12.05.2026, 20:13:06 via Wykop
  • 0
Na serio? Tobie musi się pieruńsko nudzić...


Liczyłem na merytoryczną dyskusję. Niestety widzę, że jako osoba, po której stronie mam zarówno przepisy jak i zdrowy rozsądek (bo nie mówi, mi, że jeżdżenie po chodniku czy parkowanie na jezdni w miejscu gdzie parkować można nie jest zdroworozsądkowe) to dyskusja z takimi osobami jak Ty jest jak dyskusja z tymi, co nie wierzą, że człowiek poleciał na Księżyc. Można ich zasypać masą argumentów, a oni
panDocent
panDocent 13.05.2026, 13:04:52 via Wykop
  • 0
Przecież odpisałem Ci, że ja bym stawiał samochód na ulicy, bo tam jest miejsce do parkowania. Wystarczy zaparkować przy prawej krawędzi, jak wysiadasz z samochodu popatrzeć w lusterko, czy nic nie jedzie na środkowym pasie, a bombelka wyjąć od prawej strony. Robiłem tak chyba setki razy na różnych ulicach i jakoś nikt we mnie nie wjechał z premedytacją, bo ludzie jak widzą samochód zaparkowany na chodniku, albo nawet samochód który jedzie przed
panDocent
panDocent 13.05.2026, 18:48:43 via Wykop
  • 0
@PepikPL: @CREATE_USER to może Wy przestańcie jeździć w ogóle po ulicy samochodami? Tyle wypadków co chwila?

Piszę to chyba drugi raz w tej dyskusji. Po drugiej stronie ulicy jest identyczna sytuacja i jakoś codziennie stoi tam masa samochodów i nie ma informacji o codziennych wypadkach, bo ludzie w większości przypadków potrafią normalnie jeździć. Jedyny wypadek jaki tam znalazłem miał miejsce prawie rok temu

https://www.facebook.com/share/v/1E3Qn6ypyG/
panDocent
panDocent 13.05.2026, 19:04:58 via Wykop
  • 0
@PepikPL: ja nie boję się jeździć samochodem po mieście. To Ty martwisz się, że jak tylko zaparkujesz na prawym pasie trzypasmowej ulicy, na której jest ograniczenie do 50km/h to zaraz ktoś wjedzie w Twój samochód.

Dodatkowo wracając jeszcze do Twojego poprzedniego komentarza:

Zresztą, to by było nieszczęście, które musi się wydarzyć, by ludzie oprzytomnieli, o którym pisałem na początku.


To samo można zastosować do jazdy po chodniku - https://www.facebook.com/konfiturak/posts/%EF%B8%8Fpotr%C4%85cenie-dziecka-na-chodniku-w-sieradzu-za-sieradz-to-my-do-potr%C4%85cenia-dosz%C5%82o/122277571436200793/
panDocent
panDocent 13.05.2026, 19:14:53 via Wykop
  • 0
@PepikPL: ja jestem w sile wieku i jak taki samochód zobaczę i jeżeli trzeba będzie to odskoczę, podbiegnę czy zwyczajnie się zatrzymam. Tu chodzi o innych uczestników ruchu takich jak dzieci, z przytoczonego linku, osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami.

Nadal myślisz tylko o sobie. Martwisz się tym, czy w Ciebie nikt nie wjedzie, ale nie bierzesz pod uwagę tego, co może stać się innym pieszym. Po to jest przepis, żeby
panDocent
panDocent 14.05.2026, 08:17:32 via Wykop
  • 0
I dzieci lepiej jak będą wychodzić z samochodu zaparkowanego na ruchliwej 3-pasmówce?


@PepikPL: już to pisałem wcześniej:

a bombelka wyjąć od prawej strony. Robiłem tak chyba setki razy na różnych
panDocent
panDocent 14.05.2026, 08:45:34 via Wykop
  • 0
Ty o urojonych pieszych


@PepikPL: Konfitura prowadzi kanał od ponad roku, pokazuje pieszych obok których po chodniku jeżdżą samochody, a Ty mi tu mówisz, że to jakieś urojenia? Bo Ty myślisz, że jak po tym chodniku pod tamtą konkretną szkołą nikt nie chodzi i ktoś tam wjedzie samochodem, to ten ktoś pewnie w innych miejscach jest wzorowym obywatelem i kierowcą i nie popełnia tam już żadnych innych wykroczeń?

Znasz coś
panDocent
panDocent 14.05.2026, 10:10:55 via Wykop
  • -1
@PepikPL: ale Ty ciągle piszesz o jednym konkretnym przypadku, a ja Ci mówię (wspominając teorię wybitej szyby), że to mam miejsce w wielu innych miejscach. Pod tą konkretną szkołą może i nikt nie został potrącony czy najechany (oprócz Konfitury), ale np. w cytowanym wcześniej Sieradzu już tak. I jeżeli ktoś tu tak jeździ to co miałoby go ograniczać, żeby podobnych rzeczy nie robić w innych miejscach? Chyba tylko słupki, które
panDocent
panDocent 14.05.2026, 17:51:51 via Wykop
  • 0
A co mnie obchodzi co mi mówisz?


@PepikPL moje zdanie możesz mieć w nosie. Ale są normy społeczne i prawne, których masz przestrzegać, a jeżeli tego nie robisz to powinieneś się liczyć z tym, że ktoś może Ci zwrócić uwagę, albo np. w tym konkretnym przypadku, gdy jedziesz po chodniku zwyczajnie stanąć przed Tobą i nie ruszać się z miejsca, bo to Ty robisz coś złego, a nie on

Życie w
panDocent
panDocent 15.05.2026, 06:39:36 via Wykop
  • 0
@PepikPL: wjechanie na chodnik to nie mniejsze zło tylko lenistwo rodziców. Bo w tamtym konkretnym miejscu w promieniu 200-300 metrów jest masa miejsc parkingowych. Trzeba tylko chcieć z nich korzystać, ale dla leniwych kierowców samochodów to za daleko. A Ty na siłę starasz się usprawiedliwić to lenistwo.

Tak jak wcześniej pisałem, po stronie pieszych jest prawo i normy społeczne, a po stronie kierowców, którzy chcą jeździć po chodniku, żeby gdzieś
panDocent
panDocent 17.05.2026, 19:22:44 via Wykop
  • -1
@PepikPL, @CREATE_USER ale Wy odpłynęliście w tej swojej patosamochodowej gadce... Twierdzicie, że skoro "nie ma miejsca w zasięgu wzroku" to można sobie jeździć pod szkołą po chodniku, to coś ok. Albo, że każdy trochę popełnia wykroczenia. I jeszcze gadacie o jakiś rondach za 500 tysięcy czy fantomowych pieszych.

Ja Wam mówię - przestańcie jeździć po chodniku, bo to mega proste (np. w przeciwieństwie do pojechania na drodze szybkiego ruchu,
panDocent
panDocent 18.05.2026, 07:38:45 via Wykop
  • 0
@PepikPL: a Ty pisałeś o fantomowych pieszych...

Nie wiem, czy oglądałeś ten film Barei, ale tam była sytuacja, gdzie żeby wlepiać mandaty "nagle postawili" obszar zabudowany i wszystkich kierowców którzy wcześniej tam jeździli 90km/h (czy jakie tam wcześniej były ograniczenia) teraz zatrzymywali, bo w obszarze zabudowanym ograniczenie jest do 50km/h. Wiadomo, że to absurd, bo nikt w ciągu dnia nie stawia osiedla w polu.

Natomiast ta konkretna szkoła i bloki
panDocent - @PepikPL: a Ty pisałeś o fantomowych pieszych...

Nie wiem, czy oglądałeś...
trebeter
trebeter
13.05.2026, 13:29:56
  • 1043
#trzecieoko serio?
trebeter - #trzecieoko serio?
  • 209
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 13.05.2026, 19:10:44 via Wykop
  • 4
No to jest oczywiste ale oczywistym jest również podejście "nie zaczynaj podnoszenia rogatek jak za 5 sekund będziesz musiał je opuścić bo z drugiego kierunku coś jedzie".


@Morf: a to masz jakiś system do przepowiadania przyszłości? Co z tego, że zamontujesz drugi czujnik powiedzmy 100 metrów wcześniej, skoro pociąg jest 100 metrów przed tym dodatkowym czujnikiem i zaraz i tak na niego najedzie? Trzeba jeszcze kolejny czujnik robić kolejne 100
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 12
  • Strona 1 z 12
  • >

Marcin

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.04.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 21.04.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.07.2023

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 15.01.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking