Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko223
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
panDocent

panDocent

Dołączył 11 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2804
  • Znaleziska 1292
  • Mikroblog 1512
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 30

418

Zdrowy rozsądek wszędzie wskazany

Zdrowy rozsądek wszędzie wskazany

Ja próbuję wyjaśnić, że chodnik jest dla pieszych, a infrastruktura dla samochodów jest dla... samochodów. A mężczyzna chce mi powiedzieć, że zdrowy rozsądek to łamanie przepisów w taki sposób, żeby utrudniać pieszym i rowerzystom, a nie kierowcom. No cóż.

o__0
z
youtube.com
dodany: 28.06.2026, 07:00:57
  • 144
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    samochody
  • #
    kierowcy
panDocent
panDocent 28.06.2026, 18:26:09 via Wykop
  • 12
@dominika-burek: a skąd wiesz, że to nie przeszkadza innym osobom? Ja np. miałem przez kilka miesięcy taryfiarza, który pod wjazdem z garażu zrobił sobie bezpłatny parking na P-21. Rozmawiałem o tym z sąsiadami, każdy z nas zgłaszał go na straż miejską, która w jakiś dziwny sposób nigdy go tam nie widziała. Jak miałem okazję spotkać go parkującego gdy wyjeżdżałem z garażu to zagadałem i powiedziałem, że takie parkowanie jest złe
panDocent
panDocent 28.06.2026, 18:29:37 via Wykop
  • 1
@i-marszi: bo taksówkarze wyrobili sobie w każdym mieście renomę, że jak zaparkujesz na ich "świętych miejscach do parkowania" to przynajmniej będziesz mieć mandat. Ciężko na to pracowali przez ostatnie kilkanaście lat, więc ludzie widząc teraz możliwość nielegalnego parkowania na chodniku czy trawniku a po drugiej stronie wolne miejsca dla taxi wolą zaparkować na tym chodniku czy trawniku. Może za kolejne 20 lat coś takiego będzie też w przypadku nielegalnego parkowania,
panDocent
panDocent 28.06.2026, 19:08:54 via Wykop
  • 2
@nieLojalnaJola: ja mam samochód, rower, hulajnogę (taką zwykłą) i jakoś dla mnie to też jest problem. Tak samo problemem są "kurierzy" pędzący po wąskich chodnikach z zamówieniami z glovo, czy małolaci (na tych samych chodnikach) pędzący na elektrycznych hulajnogach.

Dodatkowo to, że ktoś może nie mieć lub nie mieć samochodu nie powinno być wyznacznikiem tego, czy może zwracać uwagę na nielegalne parkowanie na chodniku, który w pewien sposób "należy" do
panDocent
panDocent 28.06.2026, 20:15:18 via Wykop
  • 0
@i-marszi: słuszna uwaga! Czyli zwyczajnie mając kontakty "zadbali o swoje". A będąc jeszcze przed "emeryturą" mieli w nosie to, że ktoś parkował gdzieś na chodniku czy trawniku przy okazji dając przyzwolenie społeczne na tego typu zachowania. A wystarczyłoby, żeby przez kilka miesięcy SM i policja w najbardziej znanych miejscach wystawiała mandaty każdemu jak idzie i problem sam by się rozwiązał. Bo niestety w Polsce jak nie ma nieuchronności kary to
panDocent
panDocent 01.07.2026, 17:05:56 via Wykop
  • 0
powinniśmy jakoś razem funkcjonować


@nieLojalnaJola: to funkcjonujmy i nie wjeżdżajmy samochodami na chodnik, bo chodnik to miejsce dla pieszych, a nie samochodów. Jak komuś chcesz już przeszkadzać, to przeszkadzaj drugiemu kierowcy parkując na jego miejscu parkingowym.

a nie na wzajem się
panDocent
panDocent 02.07.2026, 12:10:40 via Wykop
  • 0
Ale jak samochód stoi na chodniku, to nie jest w stanie nikogo zabić.


@nieLojalnaJola: a gdzie ja tak napisałem? Tu chodzi o fakt, że on po tym chodniku wjeżdża, a później przy wyjeżdżaniu i cofaniu może kogoś potrącić. Dodatkowo w innej sytuacji samochód stojący bezpośrednio przed przejściem dla pieszych też nikogo nie może zabić, bo sam się nie porusza, ale ponieważ zasłania samo przejście to może być przyczyna wypadku, bo kierujący
panDocent
panDocent wczoraj, 09:03:34 via Wykop
  • 0
@nieLojalnaJola: tak, mam interes w tym, żeby na starość nie rozjechał mnie kurier cofający po chodniku, bo on musiał dostarczyć paczkę pod samą klatkę. Nie wiem czy wiesz, ale taka sytuacja miała miejsce właśnie w tym tygodniu.

573

Nie żyje kobieta potrącona na chodniku przez pojazd dostawczy. Mamy oświadczenie

Nie żyje kobieta potrącona na chodniku przez pojazd dostawczy. Mamy oświadczenie

Nie udało się uratować życia starszej kobiety potrąconej w poniedziałek, 6 lipca, przez pojazd dostawczy przy ul. Krańco

damski89
z
lublin112.pl
dodany: przedwczoraj, 08:13:28
  • 167
  • #
    konfitura
  • #
    lublin
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    samochody
  • #
    wydarzenia
panDocent
panDocent przedwczoraj, 12:02:16 via Wykop
  • -2
a i ile czasu straconego


@hadrian3: no tak, bo jakbyś miał stracić czas (czyli np. przynieść sobie zakupy z parkingu) to możesz łamać przepisy, bo przecież to nieekonomiczne, żeby tracić czas.

419

Kieruj się na północny wschód

Kieruj się na północny wschód

Na skrzyżowaniu dwóch ulic w warszawskim Ursusie nie obowiązują żadne zasady. Kto pierwszy, ten lepszy. Pieszym odebrano przestrzeń i chodniki oraz bezpieczeństwo przy przejściach, a służby umywają ręce. Dzwoń po policję, na pewno przyjedzie!

o__0
z
youtube.com
dodany: 05.07.2026, 07:01:14
  • 126
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    kierowcy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochody
  • #
    prawojazdy
panDocent
panDocent 05.07.2026, 10:51:13 via Wykop
  • 63
Jakieś słowne utarczki z pieszymi to jedno. Najważniejsze w tym filmie jest podsumowanie od Szymona na końcu.

Policja w ramach komisji twierdzi, że przepisy o blokowaniu ruch przez źle zaparkowane samochody bądź stwarzania przez nie zagrożenia odnoszą się do blokowania ruch dla wszystkich, a nie tylko dla samochodów. Niestety jak dobrze wiadomo, że w obecnych realiach chyba tylko w Olsztynie SM rozwiązuje te sytuacje poprzez holowanie.

Niestety w innych miastach w większości
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panDocent
panDocent 05.07.2026, 17:44:57 via Wykop
  • 2
Mandat dostaje kierowca który zgłosił się.


@relike: No właśnie nie jestem pewien co do tego. Punkt 7 z tego filmu mówi coś innego - https://www.youtube.com/watch?v=yfuFvcvORgo . Możesz pójść z wezwaniem na pocztę i powiedzieć, że to sąsiad Jan Kowalski tak zaparkował i tyle.

Jednak za pół roku problem powrócił.

Akcja
panDocent - >Mandat dostaje kierowca który zgłosił się.

@relike: No właśnie nie jest...
panDocent
panDocent 06.07.2026, 07:57:10 via Wykop
  • -1
@Miszczu_wszystkiego: rozumiem, że dla Ciebie jest zarówno rowerzystka (tak, to chyba żona Konfitury, z którą jak sam mówił ma trójkę dzieci, więc gejem jak tu inni sugerują raczej nie jest) jest dla Ciebie takim samym problemem jak samochód jeżdżący po chodniku i parkujący na przejściu?
panDocent
panDocent 06.07.2026, 09:25:16 via Wykop
  • -2
@Miszczu_wszystkiego: a ja nigdzie nie powiedziałem, że ona nie popełnia wykroczenia, bo takie wykroczenie popełnia. Jest tylko sprawa tego, jaka jest społeczna szkodliwość czynu. Jeżeli rowerzysta zatrzyma się na chwilę w taki sposób jak ona, to nie ma tu żadnego stwarzania zagrożenia, bo wszystko ładnie widać, co się dzieje na przejściu. Natomiast gdy przed przejściem parkuje wysoki samochód (jak ten kombivan) czy ciężarówka jeździ po chodniku, to takie coś jest
panDocent
panDocent 06.07.2026, 10:11:20 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: przyznam szczerze, że nie mam zielonego pojęcia o jakie nagranie chodzi. Wyślesz proszę link, żebym mógł się odnieść?
panDocent
panDocent 06.07.2026, 11:23:11 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: a, to o to chodzi. Tam uważam, że szkodliwość społeczna czynu jest taka, że wg jakiegoś tam konserwatora zabytku ten bruk jest zabytkowy i nie powinno się go rozjeżdżać. W szczególności w celu nakręcenia sobie materiału na swój kanał na YT, z którego czerpie korzyści.

Ale tam problemem w sumie nie jest sam wjazd, tylko kwestia ich zachowania. Koleś ze Stop Cham Warszawa mówi, że źle robią, a drugi
panDocent
panDocent 06.07.2026, 11:50:31 via Wykop
  • 0
a te ciężkie kontenery które tam postawili to go nie niszczą,


@Miszczu_wszystkiego: nie wiem, czy niszczą, czy nie, ale widocznie zostały tam postawione za zgodą zarządczy. Tam mogą wjeżdżać służby miejskie i widocznie te kontenery były tam potrzebne. Samochód i ekipa filmowa nie miała zezwolenia na wjazd w tym miejscu, więc nie mogła tam być.

nie nie, tylko ta osobówka jak tam postoi chwile to zmasakruje ten
panDocent
panDocent 06.07.2026, 13:38:56 via Wykop
  • 0
"bo zniszczą święty bruk"


@Miszczu_wszystkiego: nigdzie nie napisałem, że to święty bruk. Napisałem, że jakiś tam konserwator wpisał go do zabytków i tyle. Ktoś później postawił znak, więc skoro jest zakaz to jest zakaz i tam nie wjeżdżamy. Tam samo jak nie wchodzimy za szlaban, gdy ma nadjeżdżać pociąg.

ok nie mają. Jaką szkodę społeczną wyrządzili będąc
panDocent - > "bo zniszczą święty bruk"

@Miszczu_wszystkiego: nigdzie nie napisałem,...
panDocent
panDocent 06.07.2026, 21:11:13 via Wykop
  • 0
jaką szkodę społeczną spowodowali


@Miszczu_wszystkiego: taką, że pokazują ludziom, że można wjeżdżać pod zakaz, parkować na P-21 (zdjęcie z miniaturki) i nic za to im nie grozi. A gdy ktoś zwyczajnie zwróci im uwagę, że robią coś, czego nie wolno robić to dostają agresywną odpowiedź. Dodatkowo ta pani ma jeszcze dużo więcej za uszami, bo to ona jeździła z jakimś kolesiem pod Pruszkowem - https://x.com/bandyci_drogowi/status/2056979787986489519 . Widać do czego w
panDocent - >jaką szkodę społeczną spowodowali

@Miszczuwszystkiego: taką, że pokazuj...
panDocent
panDocent 06.07.2026, 22:52:59 via Wykop
  • 0
inna taryfa moralna


@Miszczu_wszystkiego: to wszystko zależy od tego, co faktycznie robi dana osoba oraz jak się zachowuje, gdy zwróci się jej uwagę.

Słusznie zwróciłeś uwagę, że Konfitura jedzie rowerem po tej uliczce przy basenach na Moczydle, a obok jest droga dla rowerów. Albo, że Konfiturowa (o ile to ona) stoi przed pasami, a nie powinna. Tylko myślę, że gdybyś im zwrócił uwagę, o oni raz dwa by powiedzieli przepraszam
panDocent
panDocent 06.07.2026, 23:43:38 via Wykop
  • 0
czyli to już nie jest "duża/mała szkodliwość społeczna" ani "przepisów trzeba przestrzegać", teraz jest to "on by na pewno przestał łamać przepisy jakby mu zwrócić uwagę"


@Miszczu_wszystkiego: wjazd samochodem w miejsce, gdzie jest zakaz ruchu, bo to zabytek, a stanie na małej ulicy rowerem przed pasami czy jazda po małej ulicy gdy obok jest droga dla rowerów to chyba dwie różne rzeczy? Dodatkowo widzimy też pretensjonalne i wulgarne zachowanie osób, które
panDocent
panDocent przedwczoraj, 07:50:43 via Wykop
  • 1
i jaką szkodę tym wyrządził?


@Miszczu_wszystkiego: możliwe, że nie wyrządził. I możliwe, że większą szkodę jak słusznie zauważyłeś robią pojazdy, które dostarczają te kontenery oraz same kontenery. Ale to nie nam ustalać, czy wyrządził czy nie wyrządził szkody. Tam jest zakaz i do zakazu trzeba się zwyczajnie dostosować i go przestrzegać. Przy wjeździe na ten bruk nie jest napisane, że nie wolno robić mu krzywdy, tylko, że nie wolno na niego
panDocent - >i jaką szkodę tym wyrządził?

@Miszczu_wszystkiego: możliwe, że nie wyrz...

źródło: image

Pobierz
panDocent
panDocent przedwczoraj, 10:16:57 via Wykop
  • 1
po pierwsze w momencie wchodzenia na pasy nie był zasłonięty przeszkodą? był.


To czyli wg Ciebie skoro nie wolno wchodzić zza przeszkody to w takim razie to przejście jest wyłączone, bo przecież stoi samochód przed pasami czyli przeszkoda, więc nie wolno nikomu wchodzić, bo tak mówi artykuł 14. 1. b) ?

Na Twoim zdjęciu radiowóz jest przynajmniej z 20 metrów (na wysokości 4-5 samochodu) od przejścia dla pieszych. Konfitura pod niego nie wchodzi. Wejście
mirko_anonim
mirko_anonim
06.07.2026, 09:56:31
  • 607
✨️ Jak zgłaszać patoparkowanie we Wrocławiu? Ⓘ
Minął rok od kiedy zacząłem zgłaszać patoparkowanie we Wrocławiu przez serwis uprzejmie donoszę. Zgłaszam tylko na policję, bo jestem przeciwny SM jako organizacji i uważam, że każda SM powinna zostać zlikwidowana.

- Przez ten czas tylko raz musiałem iść do sądu, bo komuś się wydawało, że wie lepiej gdzie może parkować.

- Kilkadziesiąt (może łącznie z 30) razy byłem na komendzie podpisać zeznania.
mirko_anonim - ✨️ Jak zgłaszać patoparkowanie we Wrocławiu? Ⓘ
Minął rok od kiedy zacz...

źródło: IMG-8935

Pobierz
  • 90
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 06.07.2026, 10:26:19 via Wykop
  • 565
Putin jest dumny!


@typ53B: A co putin ma do tego? Dzięki temu, że Polacy przestają źle parkować to putin się cieszy? Trochę pokrętna logika.
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 06.07.2026, 11:30:56 via Wykop
  • 70
@typ53B: ale mnie nie obchodzi, co się dzieje czy to w rosji, Francji czy we Włoszech. Ja mieszkam w Polsce i chcę, żeby w Polsce były przestrzegane przepisy, bo widzę, że są w związku z tym problemy takie jak ograniczanie widoczności na przejściach czy blokowanie lub utrudnianie ruchu pieszych na chodniku.
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 06.07.2026, 11:57:09 via Wykop
  • 4
@typ53B: nie muszę, bo są też możliwości zgłaszania bez podawania danych
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent przedwczoraj, 00:25:36 via Wykop
  • 0
@Krupier: ten samochód niestety stoi źle. Powinien być ustawiony zgodnie z kierunkiem jazdy, bo wtedy w nocy światła samochodu będą oświetlać elementy odblaskowe w kloszach i kierujący będzie go widzieć z daleka. Więc wystarczy, że obróci się o 180 stopni i będzie git.
  • Odpowiedz
adrninistrator
adrninistrator
06.07.2026, 12:46:50
  • 91
#samochodoza #konfitura
adrninistrator - #samochodoza #konfitura

źródło: 733233210_1598213164999070_808956433203630046_n

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 06.07.2026, 14:21:20 via Wykop
  • 1
@jutrobedzieinaczej: pewnie była jakaś promka w Dino i dlatego dostał zawału
  • Odpowiedz
Juralek
Juralek
Juralek
03.07.2026, 16:50:20
  • 0
Siedzę w IT od dawna (tutaj miałem konto od parunastu lat, ale przepadło...) i zacząłem się zastanawiać nad tym jak się uczyć w erze AI nowych rzeczy z obszaru IT.

Jak chcę ogarnąć nowy koncept (np. coś z kubernetesa keda, hpa lub partycjonowanie w db), to docsy i większość artykułów są pisane dla tych, co już to rozumieją - masa technicznych szczegółów, zanim w ogóle złapiesz samą ideę. A filmiki to odwrotny problem:
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 03.07.2026, 17:51:54 via Wykop
  • 2
@Juralek: AI też może Ciebie nauczyć

https://github.com/mattpocock/skills/blob/main/skills%2Fproductivity%2Fteach%2FSKILL.md

https://youtu.be/s5T5oQJcJ6U
  • Odpowiedz
Rad-X
Rad-X
03.07.2026, 10:25:03
  • 2
Czekam az ktos zacznie kręcić coś na wzór #konfitura alenz rolasami jezdzacymi kombajnami z zapietymi headerami po publicznych drogach <3
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 03.07.2026, 13:09:51 via Wykop
  • 0
@Rad-X: Nagrywanie samochodów jest najłatwiejsze, bo samochód ma rejestrację i zawsze policja czy inne służby mogą w jakiś sposób dojść do właściciela, gdy zrobisz tylko nagranie. Traktor, rowerzysta, dostawca jedzenia na motorowerze, dzieciak na ulicy na hulajnodze elektrycznej nie mają rejestracji, więc jaki jest sens ich nagrywać i publikować takie nagrania w Internecie czy zgłaszać na policję?
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 03.07.2026, 14:14:17 via Wykop
  • 2
takie "maszyny" nie mają tablicy rejestracyjnych. Nie chodziło mi o zwykłe skutery, tylko właśnie o takie wynalazki, które w większości przypadków nie mają homologacji, bo np. mają manetkę.

Co do ciągników to widocznie pamięć mnie zawiodła, bo dawno takiego nie widziałem. Większość moich podróży to miasto, eSki lub autostrady. Dzięki za przypomnienie. W takim razie ciągniki można jak najbardziej nagrywać i zgłaszać.
panDocent - takie "maszyny" nie mają tablicy rejestracyjnych. Nie chodziło mi o zwykł...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
panDocent
panDocent 03.07.2026, 00:13:13
  • 0
Wordziel.pl #350 5/7
⬜🟨⬜🟩⬜
🟩⬜⬜🟩⬜
🟩⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩
https://wordziel.pl/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

1607

500 złotych mandatu za butelkę wody. Szokująca prowokacja urzędu skarbowego

500 złotych mandatu za butelkę wody. Szokująca prowokacja urzędu skarbowego

Na szczecińską pierogarnię nałożono karę za wydanie butelki wody bez paragonu przed godzinami otwarcia sklepu.

Tegucikalpa
z
wszczecinie.pl
dodany: 02.07.2026, 07:37:11
  • 336
  • #
    polska
  • #
    szczecin
panDocent
panDocent 02.07.2026, 08:37:55 via Wykop
  • -19
Bo było jeszcze przed otwarciem


@tomasz-jedon: to nie wystarczy powiedzieć - nie mogę teraz tego sprzedać, bo nie działa mi kasa i trzeba poczekać 5 minut. Ma tu pani butelkę, proszę się napić, a zapłaci pani zaraz.
panDocent
panDocent 02.07.2026, 08:41:44 via Wykop
  • -3
@epicentrum_chaosu: ludzie czepiają się urzędnika, że wykonuje swoją pracę... Polacy przez lata przyzwyczaili się do tego, że na co komu paragon czy to u fryzjera, czy to u kosmetyczki czy nawet dentysty. Nawet w Internetach czytałem, że ludzie specjalnie płacili gotówką (nawet jeżeli był terminal), po to, żeby właściciel nie miał problemów, że jest przychód bez paragonu no i żeby prowizji nie płacił.

Zasady są proste - sprzedajesz coś czy
panDocent
panDocent 02.07.2026, 08:47:42 via Wykop
  • -5
@tomasz-jedon:

A skąd wiesz jak tam było? Co jak kontroler miał wyliczone pieniądze i sam naciskał, żeby dać gotówkę?


Tak samo jak Ty przeczytałem artykuł. Ty też nie wiesz, co tam było. Wiem tylko tyle, że jeżeli stoję na kasie i nie mogę wystawić paragonu to nie przyjmuję płatności. To nie jest jakaś
panDocent
panDocent 02.07.2026, 08:51:27 via Wykop
  • 0
@potspodpach: a ona przyszła do Caritasu czy Czerwonego Krzyża, czy do pierogarni? Z resztą co to za różnica. Jakby sprzedawca chciał to by jej dał tą butelkę za darmo, skoro wyglądała na taką biedną. Albo by poczekał chwilę, żeby włączyć kasę. W artykule nie ma informacji o tym, że kobieta przyszła prawie umierająca i liczyła na jakiś ludzki gest. Przyszła do knajpy kupić wodę i tyle.

2381

Wyrok: pieszy na chodniku nie utrudnia ruchu samochodów.

Wyrok: pieszy na chodniku nie utrudnia ruchu samochodów.

Konfitura dowozi wyrok sądu z Bydgoszczy wraz z uzasadnieniem. Sąd stwierdził, że pieszemu nie można przypisać winy za tamowanie czy utrudnianie ruchu auta na chodniku.

Tamerlan
z
facebook.com
dodany: 30.06.2026, 18:20:49
  • 314
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
panDocent
panDocent 30.06.2026, 21:19:13 via Wykop
  • 11
@4mja: to może najpierw lepiej zapoznaj się z sytuacją? Bo sytuacja była taka, że koleś wjechał sobie po chodniku pod jakąś kwiaciarnię, kilka metrów od ulicy i zaczął tam cofać. Za nim stał koleś i on tego kolesia "przepychał". A w sumie nie wiadomo po co jechał do tyłu, bo z przodu miał miejsce, żeby wyjechać. Policja skierowała tą sprawę do sądu, bo uznała, że pieszy blokował wyjazd kierowcy.

22

Bez ładu i składu

Bez ładu i składu

Spacery i przejażdżki pokazujące jak nie powinno się wykonywać prac na drogach publicznych oraz jak bardzo nic z tym nie można zrobić.

panDocent
z
youtube.com
dodany: 29.06.2026, 14:59:25
  • 12
  • #
    konfitura
  • #
    budowlanka
  • #
    chodniki
  • #
    warszawa
panDocent
panDocent
Autor
29.06.2026, 19:14:16 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: miałem podobną sytuację. Robili remont chodnika w drodze do szkoły dzieciaka. Ulica ma chodnik po dwóch stronach, więc nie jest dla mnie problemem, żeby przejść się po drugiej stronie. Ale w momencie, gdy nie ma informacji, że w którymś miejscu kończy się chodnik i trzeba schodzić na ulicę, albo przechodzić na dziko w odległości mniejszej niż 50 metrów od skrzyżowania, to wygląda to trochę średnio. Odprowadziłem dzieciaka do szkoły,
panDocent
panDocent
Autor
30.06.2026, 14:38:54 via Wykop
  • 2
@Vegetan: ja miałem tak samo ale od momentu, gdy urodziły mi się dzieciaki i najpierw zwracałem uwagę na normalne przejście z wózkiem a później na przechodzenie z chodzącymi już dzieciakami. Takie sytuacje otworzyły mi oczy, jak ludzie potrafią bezsensownie czy to planować prace remontowe czy np. parkować zajmując dużą część chodnika.

920

Sadzisz się

Sadzisz się

Kierujący zatrzymał się tuż przed przejściem dla pieszych, blokując jednocześnie pas dla rowerów. Za nic ma zwracanie uwagi i pokazuje się z najgorszej strony.

zawisza
z
youtube.com
dodany: 30.06.2026, 08:17:50
  • 204
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    stopcham
  • #
    samochody
panDocent
panDocent 30.06.2026, 13:24:18 via Wykop
  • 8
@sqba: bo te pasy tak działają, bo to są kontrapasy, które pokazują, że rowerzysta może jechać w tym miejscu. Dodatkowo tu nie chodzi tylko o samą kwestię parkowania na kontrapasie, ale też o parkowanie w odległości bliższej niż 10m od skrzyżowania.

338

Elektrownia atomowa w Szwajcarii wyłączona z powodu upałów

Elektrownia atomowa w Szwajcarii wyłączona z powodu upałów

Woda w rzece która jest używana do chłodzenia reaktora osiągnęła zbyt wysoką temperaturę

macz
z
france24.com
dodany: 27.06.2026, 14:22:49
  • 133
  • #
    elektrownia
  • #
    atom
  • #
    ciekawostki
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
panDocent
panDocent 29.06.2026, 12:58:08 via Wykop
  • 2
@zimowyporanek: gdyby to było jezioro, to są już na to gotowe rozwiązania. Co prawda w przypadku tych kulek główne zastosowanie jest trochę inne (blokada światła, żeby zablokować tworzenie się bromianu), ale jako efekt "uboczny" jest też ochłodzenie takiej wody.

https://www.youtube.com/watch?v=uxPdPpi5W4o
panDocent - @zimowyporanek: gdyby to było jezioro, to są już na to gotowe rozwiązania...
printf
printf
29.06.2026, 06:49:53
  • 98
Centrum miasta obok galerii dominikańskiej chlop jak gdyby nigdy nic stoi sobie swoim elektrosmrodem na przystanku. W tym miescie jest jakakolwiek straż miejska. Ktos kuźwa patrzy w monitoring. Zeby tam wjechac trzeba to zrobic przez przejscie albo przez szyny i przejscie.
Pomine juz to ze galeria obok ktorej dzban stoi sa wolne miejsca

#wroclaw #zaparkowacmuszebisieudusze #samochodoza #konfitura
printf - Centrum miasta obok galerii  dominikańskiej  chlop jak gdyby nigdy nic stoi ...

źródło: 1000020073

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 29.06.2026, 07:29:10 via Wykop
  • 1
@JestemKaspi: takie rzeczy to chyba tylko w Olsztynie (╥﹏╥)
  • Odpowiedz

5

Dlaczego lego nie może sprzedawać samych Minifigurek Star Wars?

Dlaczego lego nie może sprzedawać samych Minifigurek Star Wars?

Bardzo ciekawy film odpowiadający na pytanie "Czemu nie mamy osobnych Minifigów, paczek samych figurek bez budowli lub CMF z LEGO star wars?" TL;DR Hasbro ma wyłączną licencję na "Figurki z Gwiezdnych Wojen" - lego próbowało ją ominąć tworząc np. kartonik z 3 figurkami lub paczki z magnesami.

PakaBaka
z
youtube.com
dodany: 28.06.2026, 20:39:00
  • 6
  • #
    lego
  • #
    starwars
  • #
    hobby
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zabawki
panDocent
panDocent 28.06.2026, 20:48:53 via Wykop
  • 4
Na szczęście w Polsce są gazetki od Blue Ocean ( ͡º ͜ʖ͡º)

https://star-wars.pl/Tag/News/2814,1,Blue_Ocean_Polska.html
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

370

Skuteczne odparcie agresora gazem pieprzowym

Skuteczne odparcie agresora gazem pieprzowym

Naruszenie nietykalności cielesnej i szybka karma. Stop chamstwu kierowców.

PieknyWojciech
z
youtube.com
dodany: 23.06.2026, 16:02:33
  • 92
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    kierowcy
  • #
    samochody
  • #
    bezpieczenstwo
panDocent
panDocent 23.06.2026, 21:11:51 via Wykop
  • 8
@polarbit: to był ten Paweł, a Ty jechałeś na rowerze do Biedronki?
panDocent
panDocent 24.06.2026, 07:06:28 via Wykop
  • 21
@Miszczu_wszystkiego: czyli pstryczek w nos to prawidłowa reakcja na zwrócenie uwagi, że ktoś gdzieś źle parkuje? Czy pstryczek w nos to też dobra reakcja, jak ktoś zwróci uwagę, że pies zrobił kupę na środku chodnika i właściciel jej nie sprząta? Ten właściciel w wyniku emocji może wtedy dać pstryczek w nos? Albo, że np. obok placu zabaw patologia siedzi z piwem, drze mordy i przeklina przy małych dzieciach? To taki
panDocent
panDocent 24.06.2026, 07:51:10 via Wykop
  • 14
@Miszczu_wszystkiego:

antagonizowania obcych ludzi na ulicy


Od kiedy to zwykłe zwrócenie uwagi to antagonizowanie ludzi? Jest np. taka zasada, że zazwyczaj z jakiegoś miejsca najpierw się wychodzi np. z autobusu czy tramwaju. Czy gdy wychodzę z tramwaju, a jakiś koleś pcha się na mnie, bo on chcę wejść i zwracam mu uwagę mówiąc "proszę poczekać, najpierw się wysiada", to czy ja antagonizuję go? Ja tylko zwracam mu uwagę. Mogę to
panDocent
panDocent 24.06.2026, 08:08:12 via Wykop
  • 5
@Miszczu_wszystkiego: jeżeli w działaniu kogoś widzę zagrożenie dla mnie lub mojej rodziny, to tak. Jeżeli na chodniku śmiga obok mnie na zwykłym rowerze czy motorowerze ktoś, kto szybko jedzie, to krzyknę mu "zwolnij", albo "zapraszam na ulicę". Jeżeli widzę kogoś, kto pali p-------y na przystanku autobusowym, czy na placyku zabaw, to proszę go, żeby odszedł dalej, bo to nie jest dobre miejsce do palenia. W szczególności, że moje dzieciaki są
panDocent
panDocent 24.06.2026, 08:49:10 via Wykop
  • 1
@Miszczu_wszystkiego: praktycznie codziennie 2 razy na wąskim chodniku przy szerokiej ulicy zwracam uwagę "kurierom", którzy pędzą rowerem po tym chodniku. Mam nadzieję, że kiedyś to się skończy, bo wszyscy zaczną jeździć zgodnie z prawem po tej dwupasmowej jezdni, po której ja bez najmniejszego problemu jeżdżę czasem rowerem.

Ale co to za różnica, czy zwracam komuś uwagę często czy nie? Zachowanie ludzi, którym zwraca się uwagę nie może polegać na rzucaniu
panDocent
panDocent 24.06.2026, 09:44:46 via Wykop
  • 2
@Miszczu_wszystkiego: ale teraz to Ty wymijająco odpowiadasz pytaniami. Ja się zapytałem czemu uważasz, że zwracanie uwagi to antagonizowanie ludzi? Dlaczego piszesz coś o pstryczkach w nos jakby to było coś dobrego?
panDocent
panDocent 24.06.2026, 12:28:17 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: to raczej nie był Konfitura, tylko Samochodoza (ostatnio pojawił się jego wywiad chyba z 2024 roku), a oni mają dwa trochę odmienne podejścia. I tu faktycznie z takim podejściem ja się nie zgadzam, bo to nie ma sensu.

Ale teraz rozmawiamy w kontekście filmu Stop Cham, gdzie koleś zwrócił uwagę osobie, która źle parkuje, a Ty piszesz o tym pstryczku w nos.
panDocent
panDocent 24.06.2026, 13:32:22 via Wykop
  • 1
@Miszczu_wszystkiego: ale szeryf drogowy popełnia wykroczenie, a oni nie. Stanie na chodniku to nie wykroczenie, powiedzenie "proszę pana, tu nie wolno parkować" to też nie jest wykroczenie. Stanie na chodniku, gdy jedzie na Ciebie samochód i go nie chcesz przepuścić, bo na chodniku to Ty masz pierwszeństwo to też nie jest wykroczenie. Nagranie tego i puszczenie na YT, żeby pokazać problem, że służby są niewydolne, pouczenie nie działają, że zarządcy
panDocent
panDocent 24.06.2026, 18:50:20 via Wykop
  • 1
w sensie sprawdź co to jest art.3 pord, podpowiem że chodzi o 3.1


@Miszczu_wszystkiego:

Art.  3. [Zasady zachowania na drodze]

1.  Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek
panDocent
panDocent 24.06.2026, 20:00:44 via Wykop
  • 1
celowo staniesz na drodze jadącego samochodu


@Miszczu_wszystkiego: a gdzie mam stanąć, jeżeli mam chodnik o szerokości 2m? Mam schodzić na ulicę czy na trawnik, żeby kierowca mógł dalej popełniać wykroczenia? Czemu to on nie może zaniechać dalszego popełniania wykroczenia i czym prędzej z tego chodnika uciec? A co najważniejsze, jeżeli jest taka sytuacja, że ktoś przed nim stoi to zamiast trąbić czy odganiać rękami, jak much to zwrócić się normalnie
panDocent
panDocent 25.06.2026, 08:32:28 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego:

Powiedz mi że wierzysz że to przypadek i wtedy możemy kończyć dyskusję bo nie dyskutuję z ludźmi którzy jawnie kłamią


Oczywiście, że to nie jest przypadek. Teraz do niego piszą ludzie i proszą o wsparcie. Wcześniej pokazywał miejscówki np. w drodze do szkoły z dziećmi, do pracy itp., gdzie chciał rozwiązać problemy. Konfitura w sposób regularny pokazuje, gdzie pojawiają się groźne zachowania kierowców samochodu i chce naświetlić ten
DziobakPepe
DziobakPepe
24.06.2026, 13:32:17
  • 157
Zagadka na dziś, który samochód na pierwszeństwo przejazdu na tym przejściu dla pieszych?
#samochodoza #konfitura #samochody
DziobakPepe - Zagadka na dziś, który samochód na pierwszeństwo przejazdu na tym przej...

źródło: image

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 24.06.2026, 13:34:09 via Wykop
  • 105
@DziobakPepe: Oczywiście, że "kurier" Glovo na motorowerze elektrycznym jadący 40km/h po chodniku
  • Odpowiedz
autysta_kombinator
autysta_kombinator
23.06.2026, 19:06:16
  • 2
#konfitura mówił w ostatnim filmie o dzieciakach na chińskich elektrykach typu motorower albo hulajnoga, żeby zatrzymywać obywatelsko normalnie. A mi youtube ostatnio podpowiada filmy z kamerek tych dzieciaków (jest tego dość sporo, np. kanał Endur) jak jeżdżą po mieście, i tak:
- niektóre high-endowe modele rozwijają prędkości do 160km/h, na jednym filmie chłop jechał 120km/h na jednym kole
- jeżdżą po chodnikach, DDR, jezdniach, torowiskach, k---a wszędzie
- palenie gumy na chodnikach i
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panDocent
panDocent 23.06.2026, 21:08:43 via Wykop
  • 2
@Substytut:

Generalnie trzeba to szybko ukrócić zanim się komuś stanie krzywda.

W tej kwestii mimo, że jestem dla wielu wykopków debilem bo krytykuje Konfiturę - to tutaj się z Konfiturą w 100% zgadzam i popieram!


A dlaczego w takim razie nie iść za ciosem i nie ukrócić też patologii związanej z parkowaniem? Przecież to podobna sytuacja np. ktoś parkuje przed przejściem dla pieszych, więc doprowadza do
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 12
  • Strona 1 z 12
  • >

Marcin

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.04.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 21.04.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.07.2023

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 15.01.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia