Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko201
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lorafenus
lorafenus

lorafenus

Dołączył 8 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1015
  • Znaleziska 410
  • Mikroblog 605
  • Obserwujący 24
  • Obserwowane 5

1493

Izba Lekarska skraca sobie czas pracy za państwowe pieniądze

Izba Lekarska skraca sobie czas pracy za państwowe pieniądze

OIL w Warszawie pozyskała 1 000 000 zł z rezerwy Funduszu Pracy na realizację projektu Pilotaż skróconego czasu pracy OIL Warszawa cyfryzacja i efektywność, realizowanego we współpracy z @MRPiPS_GOV__PL .

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 17.11.2025, 19:39:55
  • 100
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
lorafenus
lorafenus
lorafenus 18.11.2025, 08:02:03 via Wykop
  • -2
@hurin: to jest nieistotne. To ma przymiotnik lekarski wiec na pewno tam siedza lekarze i maja pensje za 10000000000 milionow PLN miesiecznie, logiki wykopu nie pojmujesz?
lorafenus
lorafenus
lorafenus 18.11.2025, 08:04:33 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: zignoruj, zdrowsza bedziesz.

przeciez oni na przymiotnik lekarski reaguja wiadomo jak. Trzeba zrobic wpis o mniszku lekarskim na mikroblogu. Czaisz reakcje ?

2947

76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię

76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię

Dane z 2024 pokazują gigantyczną liczbę miejsc na jedno miejsce na niektórych specjalizacjach. Rozbija to narrację, że "miejsc na specjalizacje jest wystarczająco dużo, bo na niektórych zostają miejsca". Co z tego, na deficytowych i intratnych utrzymuje się gigantyczny niedobór miejsc wobec chętnych

tomasztomasz1234
z
cowzdrowiu.pl
dodany: 16.11.2025, 20:31:17
  • 595
  • #
    lekarz
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    zarobki
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 21:23:54 via Wykop
  • 19
@pieknylowca: dlatego Grazynkom i Halinkom pozwola znieczulac aby na anestezjologach zaoszczedzic. Jeden na 12 sal. Bedzie okay. Jak w Szwajcarii.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 21:51:40 via Wykop
  • 1
@Bipolar-: na zachodzie inaczej to widza. W Szwajcarii jesli masc przepisze rodzinny to nie dostanie pacjent za te masc ani za konsultacje rodzinnego pieniedzy - wiec idzie do specjalisty. Masci np. Mirvaso sa wypisywane z refundacja tylko przez specjkalistow.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:44:14 via Wykop
  • 66
@czainek: normalka. W jednej mi znajej szwajcarskiej klinice zwracaja sie do siebie numerami. Przy czym numer 11 nie ma prawa zapytac o cos numeru 1 czyli szefa - musi pytac numer nizszy dostepny ,

witamy w swiecie narcystycznych psychopatow z chorym ego.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:54:13 via Wykop
  • 8
@Mneo: wiesz jaki mialem przypau? Kiedys w Szwajcarii przylapalem zastepce ordynatora i moja kolezanke rezydentke.. w lesie- ona mu do mikrofonu spiewala. Przypal jak cholera bo nie wiadomo jak reagowac...

Ona dostala potem stypendium od szpitala i byla w Mayo Clinic na rotacji a nas potem wymioeniono na szwajcarow. Czytaj - nie przedluzono umow o prace.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:04:52 via Wykop
  • 4
@Mneo: to chodzi o to ze ja wyslano na koszt szpitala na 6 miesiecy placac jej pensje i finasujac jej to a nam zabrano kase z Weiterbildung.

Szpital zaplacil za jej observership bo ona nie miala USMLE
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:11:39 via Wykop
  • 12
@Mneo: to byl pasztet z bylej republioki radzieckiej. Kazdy sie z niej smial i pielegniarze mowili - to nie jest lekarz bo ona na prezentacji mylila serce z watroba ale miala inne talenty.

Wszyscy wiedzieli potem bo jak ona miala dyzur to zawsze obstawe dyzuru stanowil jej sugar daddy. Jak byla reanimacja to sie spoznialki czasami i spoceni bardzo przybiegali...

Ale to norma w tym srodowisku. Na chirurgii byla greczynka i darli
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:15:51 via Wykop
  • 5
@Mneo: jak Mayo Clinic dostanie 300.000 USD to pozwoli Ci oprzychoduzic i patrrzec, pacjenta nie dotkniesz, Observership. ale masz potem w CV i - etacik zuastepcy ordyantora za 450.000 CHF rocznie czeka na Ciebie.

A reszta chamow precz,
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:21:04 via Wykop
  • 11
@Mneo: sa dwa blogi. Jeden ortopedy i jeden moj. Laczy je to ze zarowno jeden i drugi ma fatalne doswiadczenia. Tego ortopede urazowca znam prywatnie i wiem gdzie jest, odkad opuscil CH idzie mu lepiej.

Problemem w cH jest to ze nas nie do konca uwazaja za ludzi- jak to mi jeden profesor poweidzial z Insel.ch - Wie Pan, Niemcy Wlosi Francuzi Austriaxcy to sa ludzie jak my, prawie tacy
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:28:43 via Wykop
  • 9
@Mneo: Nie. Pracuje dla kantonalnej policji - cos w rodzaju koronera, mam 7,50CHF brutt na godzine pod telefonem, jak mnie wzywaja to mam juz wtedy wiecej, jestem w stanie zarobic prawie polowe tego co kasjerka. Orzekanie o zdolnosci do zatrzymania, wysylanie do psychuszki oraz ewentualnie badanie znalezionych zwlok i jesli mam podejrzenia to forensic medicine.

czasdami jest przuypal bo jak jest gdzies rozpisane miejsce to oni nie czytaja CV a
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:41:25 via Wykop
  • 15
@Mneo: to nie jest tak ze masz ze Poplakow nie cierpia. Mam kumpla co Erasmusem byl z Wroclawia. sobie zrobil w DE paszport chodzil do logopedy - prawie po niemiecku bez akcentu. Zmienil imie na Marcus z Marka i ...pokazal im tylko dyplom niemiecki,.

Nop i nie przyznaje sie do polskich korzeni - a oni czasami lacha dra bo z nim oceniaja podania i mowia - no zawiedliscie na calej lini,
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 23:47:28 via Wykop
  • 3
@Mneo: medyk helwecki nie wyjechal bo ma zone i dzieci i - patrzy na to z dystansu, ma ich w dupie,

Medyk helwecvki ubiega sie o prace tam i chodzi na rozmowy - bo Szwajcaria to nie UE. Pomimo rodziny trzeba pokazywac i udowadniac ze stara sie czlowiek o prace.

Medyk helwecki moglby nawet dostac zasilek dla bezrobotnych ale system szwajcarski bywa perfidny - moga mu oprzybic zarzuty zlych wzorcow wychowawczych i
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 00:01:38 via Wykop
  • 8
@Mneo: nie. Byloby bardzo krzywdzace, oni maja nas najczuesciej gleboko w miejscu gdzie plecy swa szlachetna nazwe traca.

U mnie sasiedzi tacy pod 60tke to pytaja sie - wann hänscht Du uuusrrriiisee - kiedy moge wyjechac , bo za duzo tu obcokrajowcow.

Ale w czesci francuskojezycznej - a ...Chopin, Marie Curie .... i spontan piwko wypili ze mna
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 00:08:10 via Wykop
  • 6
A wcale tak nie jest


@Mneo: popatrz na profesora z PL - https://www.hirslanden.ch/de/corporate/aerzte/4/prof-dr-med-adam-czaplinski.html

Swietny facet. Ale on byl w USA ( w PL swego czasu cos w Olsztynie robil nie weim dokladnie)- no i on po USA jest
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 00:19:13 via Wykop
  • 7
@Mneo: bo moja zona nie chce sie ruszyc, bo jej tu dobrze, bo zarabia ponadprzecietnie.Bo jest stad. Bylbym singlem dawno bym wyjechal.

Najsmieszniejsze bylo to ze wraz z zona mialem kiedys dyzury na lokalnym SORze. U prywaciarza. No i zona za godzine dyzuru miala 400CHF, a mi zaoferowali 26,30 CHF brutto wiedzac ze wiem ile ma zona. IUzasadnienie ustne - Pan jest Polak wiec Panu musi tyle starczyc sie nie öpodoba
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 02:04:05 via Wykop
  • 1
@Linnior88: bo w DE jest TVA-GOÄ a w Polsce wolny zawod lekarza
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 08:43:00 via Wykop
  • 5
@ACM04: wyobraz sobie ze swastyka w CH jest legalna. Pomazali mi kiedys auto- napisali na jednych drzwiach - kill polish rats i swastyke obrocona o 90% bo nawet tego nie umieli a z drugiej raus aus der Schwiiz Polacke - policja nie chciala przyjac zgloszenia dopopki moja zona nie wyjkela legitymacji oficera szwajcarskiej armii i ich nie zjechala. Nie chcieli bo ani szyby nie powybijane ani opony nie przeciete...

Rozegrali nas
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 09:08:59 via Wykop
  • 3
@ACM04: mam archiwalne zdjecia na blogu ale ja to wszystko odpuscilem, stay jestem, robie sie zgnusnialym.

Szwajcarzy nie sa zli -mamy kolegow po biotechnologiach z PL co w PL dziadowali, w DE dziadowali, w CH pracowali w Novartis Rocvhe i teraz dyrektorzy labow zespolow zarzadzajacy kilkudziesiecioosobowymi zespolami i zarabiajacy porzadne pieniadze, co sobie tu domy kupuja majac mniej niz 40 lat... Medycyna to jest syf i dziadostwo, im wyzej tym wiecej
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 09:28:42 via Wykop
  • 2
@lukaschels: nie wypowiadam sie, bo w Szwajcarii jak masz zaproszenie na grilla to domyslnie musisz przyjsc ze swoim miesem.
Jak jest impreza rodzinna i jest zaproszenie i odbywa sie w restauracji to rachunek dostajesz. Kiedys sie wscieklem i chcialem zaplacic za wszystkich golodupcow bo wy szwajcarzy bida nie macie pieniedzy ...

Sa pewne kulturowe niuanse tutaj ktore znam. A ludzie czesto nie chca powiedziec ze maja gorzej tylko - stan
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 10:02:13 via Wykop
  • 3
@Mneo: nic sie nie moze stac. W nocy jest w miare spokojnie. Wlamania i kradzieze ale to wszedzie. Jest mniej wiecej tak bezpiecznie jak w Polsce. Z tymi co ich obrazaja sie nie patyczkuja ze prawa ...ale powiedzmy sobie wprost, tacy to tylko sile i p-----c rozumieja.

Raz mi zatrzymany kopnal policjantke w brzuch, to koledzy mu manualnie wytlumaczyli ze tak jest nieuprzejmie. Spadl z pryczy. wiele razy. Widzialem sam.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 11:09:23 via Wykop
  • 8
@michalxd21: a smoki w tej bajce byly? Szwecja - zarobkli lekarzy fatalne, Szwajcaria - 12.000 CHF do 15.000 CHF miesiecznie brutto. Koszty zycia...
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 13:15:03 via Wykop
  • 0
No nie do końca. Żaden staż. W szpitalu możesz pracować po uznaniu kwalifikacji przez Mebeko. W sektorze ambulatoryjnym tylko wtedy, kiedy masz szwajcarska specjalizacje liub uznana specjalizacje i 3 karta pracy w szpitalu specjalistycznym kształcącym rezydentów. Hasło Aerztestopp popatrz tutaj https://www.zulassungsstopp.ch/ wyjątki są dla rodzinnych i pediatrów wiesz czemu?
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 14:41:28 via Wykop
  • 1
@ACM04: mysle powoli o Austrii bo w takim Dornbirn jest miejsc ei mialbym godzine do domu. èProblemem jest podatek. 160.000 EUR rocznie w Austrii - netto 100.000 EUR ale Szwajcaria bedzie chjciala jeszcze ze wzgledu na centrum interesow zyciowych. Najsmieszniejsze jest to ze Republika Austriacka w latach 70tych podpisala z CH umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania ale tutaj mowia - mam interpretacje urzuedu skarbowego - Pan nie ejst Szwajcarem ani
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 15:09:22 via Wykop
  • 2
@ksiezyc_w_siatce: cos Wam opowiem - pracuje sobie w Policji na zasadzie godzina w domu 7,50 CHF brutto a jak wezwanie ejst to mam placone kilometrowke i za zbadanie pacjenta i czas konsultacji. Tak pi razy drzwi w najlepszym miesiacu zarabiam tyle co kasjer w Lidlu.

No i raz zgloszenie - zbadanie czy sie aresztant nadaje do zatrzymania na dolku ze wzgledow zdrowotnych, czy moze do szpitala z nim trzeba wieziennego. Uwaga
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 16:59:56 via Wykop
  • 0
@kakodyl: dzialam i mam juz miejsce w Austrii gdzie work/balance ejst inny. Tylko wymeldowywujac sie ze Szwajcarii robie straszne jazdy z urzedem emigracyjnym - czyje dzieci, co to za malzenstwo etc...

Jedynym powodem dla ktorego ja formalnie szukam praqcy w CH jest wlasnie Migrationsamt
lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.11.2025, 23:30:21 via Wykop
  • 0
@ksiezyc_w_siatce: czasami nuce sobie utwor - wiedzialem ze tak bedzie - Molesty. Zeby oni wiedzieli bo to trafnie rzeczywistosc opisuje. Jak chlopaki wurwione i jak pyskuje mlodziez helwecka to na dolku potrafi dostac ....w------l policyjanu
Bipolar-
Bipolar-
16.11.2025, 21:56:01
  • 9
I kolejne zmanipulowane znalezisko @tomasztomasz1234 wchodzi na główną z płomieniem.

Szkoda, że nie wspomniał, że na specjalizacje deficytowe takie jak interna, chirurgia, anestezjologia których naprawde potrzebujemy zawsze zostaje dużo wolnych miejsc i jest ich pełno

W komentarzach już oczywiście asy wysnuły teorie, że na wszystkie specjalizacje nie ma miejsc
Bipolar- - I kolejne zmanipulowane znalezisko @tomasztomasz1234 wchodzi na główną z p...

źródło: image

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:00:19 via Wykop
  • 2
wrzuc na luz bo bedziesz musial braqc weglan litu.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:05:18 via Wykop
  • 0
@Bipolar-: ja nie biore, choc jestem prawie rok na bezrobociu.

Edycja: nie musisz czytac, ponadto to nie sa ludzie Tobie bliscy. Mozesz ignorowac. Zycie toczy sie dalej a oni i tak wiedza swoje. Nic nie poradzisz bo przeciez zarabiasz 200.000 PLN miesiecznie nie chodzac do pracy. Jak wklejasz kartke z zarobkami to wiadomo ze no one prawdziwe sa ale to tylko 10% tego co masz bo wiadomo jeestes wirtualnie w
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:26:53 via Wykop
  • 2
jeden z bardzo madrych ludzi porownal studiowanie medycyny do nauki gry na fortepianie dla zblazowanych panienek z dobrych domow.

Ma racje. Wiekszosc ma przechlapane, ma prawo zasuwac dyzurowac - Ty robiles 2 etaty. Moj najdluzszy dyzur trwal w Niemczech kiedys 19 x 24 godziny, spalem w pokoju lekarskim a prawo pracy obchodzuili tak, ze dostawalem telefon do reki (taki DECT ) - i bylem pod telefonem (ale w szpitalu)- kwiaty mi w mieszkaniu
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 22:34:53 via Wykop
  • 1
@Bipolar-: jestes na umowie o prace. Zachorowac na 3 miechy i miec w miejscu, gdzie plecy swa szlachetna nazwe traca.

Jakis miesiac czy dwa temu znieczulalem jako najemnik w Niemczech (120 EUR/h ale 55,90% podatku wlaczunie z kasda chorych) - do zabiegow planowych - i co bylo - jeden prawie mi zaaspirowal a ze mial BMI 47,6 to tez byloby bbieganie po prokuratorach jaklby co. Wykonalem zabroniony rekoczyn Sellicka i
  • Odpowiedz
Czoso
Czoso
16.11.2025, 10:45:15
  • 1143
Na fali popularności poprzedniego posta jeszcze dorzucą do pieca żeby to podgrzać:

* Sędzia Sądu Najwyższego – 29 000 brutto

* Premier – 21 570 brutto

*
Czoso - Na fali popularności poprzedniego posta jeszcze dorzucą do pieca żeby to podg...

źródło: image

Pobierz
  • 210
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 11:18:49 via Wykop
  • 7
@Bipolar-: ilo to godzin tam byles ? Przeciez to sa spokojnie 2 etaty jesli nie wiecej. No ale pewnie to tylko 1 pensja, bo wirtualnie byles jeszcze pewnie w 2 szpitalach i 1 poradni i tak dalej i tak dalej dowiesz sie zaraz.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 11:29:56 via Wykop
  • 1
@Furox: ironii nie wyczules ?
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.11.2025, 12:02:46 via Wykop
  • 1
@Furox: olej hejt i rob swoje. Na mitycznym zachodzie bywa gorzej niz w PL vide moj wpis na mikroblogu.
  • Odpowiedz
Klynt_Wschodniodrzewny
Klynt_Wschodniodrzewny
Klynt_Wschodniodrzewny
14.11.2025, 12:28:31
  • 0
Czy znacie jakiegoś lekarza, który w wieku emerytalnym przechodzi na emeryturę i ma zasłużony odpoczynek?

We francuskiej tv mówią że brakuje lekarzy na prowincji i ludzie nie mają podstawowej opieki medycznej, bo doktor 65 lat i rezygnuje, bo już się napracował.

Mam wrażenie że w Polsce lekarze tyrają do śmierci, jakoś nie mogą się oderwać

#medycyna #lekarz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 14.11.2025, 15:26:16 via Wykop
  • 0
@Klynt_Wschodniodrzewny: we Francji istnieje cos takiego jak procedura Deplaque
  • Odpowiedz

13

Lekarz zarabiający 2 miliony w rok

Lekarz zarabiający 2 miliony w rok

Jest profesorem i kotem z politycznego nadania, byłym dyrektorem. A nie zwykły lekarzem.

dr_Batman
z
piotrkowski24.pl
dodany: 14.11.2025, 12:29:13
  • 2
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 14.11.2025, 15:25:40 via Wykop
  • -2
@dr_Batman: oni maja swoja narracje. Wiedza lepiej. Ty tez masz minimum 100.000 pln miesiecznie za home office i w ogole niuc nie umiesz nic nie musisz i tak dalej.

Nie rzucaj perel przed wieprze.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 14.11.2025, 11:58:09
  • 0
The Future is now.

Operacja na sercu - Operator w Lyonie we Francji, Pacjent w Xianmen w Chinach. 200ms opoznienia

https://www.fujian.gov.cn/english/news/202510/t20251029_7027484.htm

#medycyna #lekarz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pieknylowca
pieknylowca
pieknylowca
14.11.2025, 09:37:49
  • 3
Tak, uwielbiam jak o pracy lekarzy i benefitach od firm farmaceutycznych wypowiadają się osoby które coś tam słysząly a 100 więcej sobie dopowiedzialy - firmy farmaceutyczne na pewno przychodzą i oferują wycieczki za to że rodzinny będzie wypisywał Telam zamiast konkurencyjnego Teldipinu albo że ortopeda inny koksyb przepisze. XD, jedyne co taki przecięty lekarz dostanie to długopisy i kubek, bo nawet stetoskopy należą do rzadkości. jak ci szkolenie ablbo kurs chcą zafundować
pieknylowca - Tak, uwielbiam jak o pracy lekarzy i benefitach od firm farmaceutycznyc...

źródło: 1000009069

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 14.11.2025, 09:51:03 via Wykop
  • 1
@pieknylowca: let them dream.

W takiej Szwajcarii jak sie dobrze usmeichniesz do REPa z firmy farmaceutycznej to dostaniesz dlugopis warty moze z 0.50CHF kupiony na TEMU albo Aliexpress i breloczek do kluczy z plastikiem na wozek sklepowy.

Jak bardzo dobrze sie usmiechniesz i pogadasz to kiedys przyniesie Ci porcelitowy
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 14.11.2025, 10:06:36 via Wykop
  • 2
@pieknylowca: tak, ale... jednak nie. Lud Ci powie ze piszesz amoksycyline okreslonego producenta i jezdzisz na Safari za to 4x w roku. No i ze przynajmniej 25.000 üpln jesli nie 50.000 pln masz od firm w gotowce za przepisywanie lekow.

To, ze nigdy w miesiacu nie przepisales lekow, ktorych cena detaliczna sumarycznie nie przekracza 1000 pln nikomu nie przeszkadza wierzyc.

Pamietaj ze korupcje moga byc w Aptece. W sieciowkach -
  • Odpowiedz
brudny_boks
brudny_boks
brudny_boks
13.11.2025, 14:52:59
  • 0
trzeba zlikwidować 30% szpitali bo koszty utrzymania ida w miliardy, na wsiach zamknięto tysiące szkół to i ze szpitalami się uda, wystarczy trochę odwagi
#lekarz
#nfz
#szpital
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 13.11.2025, 15:25:27 via Wykop
  • 1
@brudny_boks: marzenia scietej glowy. Towarzysz dyrektor lubi swoj stolekj a towarzysz burmistrz tez. Zlikwiduj najwiekszego pracodawce w powiecie przechowalnie pociotkow z rodzin urzednikow, powodzenia.

To bedzie istnialo do konca swiata i jeden dzien dluzej i tak jest wszedzie. Szwajcarzy mowia - Jedem Täli sis Spitali - kazdej dolince jej szpitalik.

Gdzie robote znajda nasi towarzysze, to nasi towarzysze som, to fajne chopaki som.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.11.2025, 12:04:37
  • 8
Lekarska przyszlosc. Jestem anestezjologiem, mam 44 lata. Dyplom z najlepszej polskiej uczelni, specjalizacje zrobiona w Niemczech. Zdalem europejski dyplom z anestezjologii oraz w Szwajcarii egzamin z medycyny rodzinnej.

Roznica pomiedzy PL a CH - w Szwajcarii 90% zabiegow znieczulaja pielegniarki anestezjologiczne i sa osrodki gdzie jeden anestezjolog nadzoruje 12 sal operacyjnych rownolegle.

Jestem od prawie roku na bezrobociu w Szwajcarii bez zasilku bo rzucilem robota jak manager chcial abym wital sie z prokuratorem. Wykonywal
lorafenus - Lekarska przyszlosc. Jestem anestezjologiem, mam 44 lata. Dyplom z najlep...

źródło: portfolio

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus
Autor
11.11.2025, 12:15:03 via Wykop
  • 3
@model_trzy_zmianowy: nie jestem szmata by brac od pacjentow. Ale w PL obecnie ejst o tyle dobrze, ze oplaca sie pracowac tym, co cos umieja i chca pracowac. Przy platnosciach za procedury, calkiem legalnie moi znajomi w PL wyrabiaja kontrakt i kupuja weFrancji np. Hotel albo domy we Wloszech.

Jako imigrant w takiej Szwajcarii jest sie pomiedzy tym co na ziemi lezy i brzydko pachnie a malpa.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus
Autor
11.11.2025, 12:45:16 via Wykop
  • 0
@RozwiewamyTajemnice: rynek jest przesycony. A niektorzy daja ogloszenia i jak klikasz jetzt Bewerben to masz Strony nie znaleziono.
Ustawki pod konkretnych kandydatow. Zobacz sobie na praktischarzt.ch

Ubior i wszystko ok, moja zona jest CH
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus
Autor
11.11.2025, 19:13:43 via Wykop
  • 1
@ToNieBylWiatr: obcokrajowcow. A najbaerdziej ironiczne jest jak jakis secundos papiirschwiitzer ( czyli matka z Bosni Albanii etc.) ma szwajcarski paszport majac lat 19 i gdzies na jakiejs fabryce szykanuje kobiety z ex Jugoslawii mogace byc jego babciami...
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus
Autor
13.11.2025, 15:23:27 via Wykop
  • 1
@brudny_boks: w UK to tylko oni studiuja bo perspektywy sa fatalne. Brytyjczycy ida na prawo etc.

W Niemczech zaczynaja sie historie, ze Niemcy nie znajduja zatrudnienia na internie.

W UK nie ma tez miejsc. Wszyscy ida stara sprawdzona sciezka. Narobimy absolwentow to beda musieli brac co jest na kazdych
  • Odpowiedz

1545

Strażak może narażać życie za parę groszy ale lekarz za 100k zł to nie bardzo

Strażak może narażać życie za parę groszy ale lekarz za 100k zł to nie bardzo

Więc jak tego typu wypowiedzi mają się do wynagrodzeń strażaków-ratowników PSP oraz ekwiwalentow ratownikow-ochotnikow OSP czy ratowników medycznych i innych sluzb ratunkowych, którzy ratując zdrowie i życie ludzkie narażają niejednokrotnie swoje i też podlegają odpowiedzialności karnej?

PIAN--A_A--KTYWNA
z
facebook.com
dodany: 12.11.2025, 18:45:52
  • 423
  • #
    lekarz
  • #
    zarobki
  • #
    lekarz100k
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 18:53:13 via Wykop
  • -55
porownanie jest bez sensu. Strazacy maja emerytury z MSWiA, wysluge lat i zaden wykopek im nie wypomina, ze jak maja dyzur zwany sluzba i sie nie pali i sobie spia to nie powinni za to dostawac pieniedzy.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 20:12:26 via Wykop
  • 1
@SCAInet: strazak tez moglby z kolegami kupic nowy woz bojowy, na co im pieniadze, niech zainwestuja w wyposazenie, nowe helmy, aparaty ratownicze etc. Co to ma byc ? Jak skrajnosci to skrajnosci. Strazak jak widac jest inny.... jak widać jest inny... on tylko oczekuje, że ktoś coś mu da aby ten miał wygodnie xD Jełopy od owocowych wtorków.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 21:55:41 via Wykop
  • -1
@Anomalocaracid: im chyba chodzi o to ze lekarz w zaden sposob nie moze zarabiac. Najlepiej jakby chodzil w dziurawych butach i obdarty.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 21:57:03 via Wykop
  • 1
@lentilek: studenci szkol pozarnictwa maja gratis zakwaterowanie, gratis wyzywienie i pensje jeszcze - studenci medycyny maja psychopatow na zajeciach. Tp roznica
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 22:18:36 via Wykop
  • -2
@FredOnizuka: jest tylko jeden problem. 100.000 pln zarabia okolo 1 lekarz na 100. Tutaj wszyscy twierdza, ze prawie kazdy.

356

Zarobki polskich lekarzy. Nowy raport porównuje je z zachodnimi

Zarobki polskich lekarzy. Nowy raport porównuje je z zachodnimi

Raport Federacji Przedsiębiorców Polskich wskazuje, że zarobki lekarzy i pielęgniarek w Polsce realnie nie ustępują wynagrodzeniom ich kolegów z bogatszych krajów Europy Zachodniej. Minimalne wynagrodzenie lekarza specjalisty w Polsce wynosi 11,86 tys. zł, a lekarza bez specjalizacji - 9,74 tys. zł,

Stopa_Szopa
z
rmf24.pl
dodany: 12.11.2025, 06:50:17
  • 194
  • #
    lekarze
  • #
    zarobkilekarzy
  • #
    systemwynagrodzen
  • #
    ministerstwozdrowia
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 10:17:26 via Wykop
  • 2
@NieWiemWiecSieWypowiem: w Szwajkcarii pracujesz nawet za 100CHF - uwaga 12 godzin dyzuru. Sa setki kandydatow na 1 miejsce
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 10:57:32 via Wykop
  • 0
@Kot_w_butach7: dokladnie tak mialo byc. Przede wszystkim nie Szwajcar ale imigrant zu kraju jak Slowacja Rumunia czy Polska, plus mohj wpis na mikroblogu,
lorafenus
lorafenus
lorafenus 12.11.2025, 11:55:23 via Wykop
  • 0
@good: z wylaczeniem Honorarärzte, Ci zarabiaja okolo 20.000 brutto jako freelancerka jezdzaca od szpitala do szpitala
DoktorMorela
DoktorMorela
DoktorMorela
07.11.2025, 19:40:45
  • 3
-35tys na CFD. 30% budzetu bylo zaangażowane.
Ręce pod dupe(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

#gielda
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.11.2025, 10:17:03 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: ja 18.000 CHF na cfd ale mam dzwignie 500:1
  • Odpowiedz
DoktorMorela
DoktorMorela
DoktorMorela
11.11.2025, 09:29:12
  • 12
Jestem lekarzem, ale nie mogę doczekać sie, az ktos wezmie to towarzystwo lekarskie za mordę. Zajęcia ze studentami a oni tylko "ile mozna zarobic". Koledzy w pracy tylko ile mozna zarobić. Zarobki niekotrych po 50tys. ale jeszcze im mało. Rezydenta dorabia bo ma 13tys i jej nie starcza. Im odjechał pociąg i cały peron.
Do mnie przychodza ludzie i mowią, że chodzą po lekarzach, nie maja pojecia co i jak, nikt im nic
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.11.2025, 09:47:20 via Wykop
  • 3
bedac na mitycznym zachodzie mialbys to samo, z ta roznica ze mialbys dwa prawa.
1. zapindalac na opierniczajace sie lokalne towarzystwo
2. usmiechac sie

pracujac ponad rok temu w lokalnym szpitalu mielismy 8 osobowy pokoj. No i lezy kiedys na klawiaturze kompa kartka. Zanim ja wrzuce w kosz zobacze co to jest. To byla kartka z Lohnabrechnung - moja szwajcarska kolezanka wprawdzie tak jak ja miala te sama pensje ( no okay, ja pracowalem na
  • Odpowiedz
Bipolar-
Bipolar-
10.11.2025, 17:05:17
  • 12
Gdyby nie to, że każda Basia, Helenka, Grażyna, Kasia i Asia chciały koniecznie leczyć swoją NIEDOCZYNNOŚĆ TARCZYCY u endokrynologa, to mielibyśmy wystarczająco endokrynologów. To jest banalna choroba, którą powinien leczyć lekarz POZ, ale nie. Wszyscy muszą iść do endokrynologa, a potem jęki że za mało ich.

#medycyna #lekarski #lekarz #endokrynolog #endokrynologia
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.11.2025, 09:14:26 via Wykop
  • 3
@Bipolar-: rozwiazanie jest bardzo proste. Leczy rodzinny. Cchesz Grazynko Halinko do zlamanego paznokcia chirurga plastycznego. Prosze bardzo. NFZ za to nie placi, mozesz poleciec sobie nawet z tym first class do Mayo Clinic co nas to obchodzi,.
  • Odpowiedz
klubzangli
klubzangli
klubzangli
09.11.2025, 14:06:59
  • 10
kurde ostatnio dużo się mówi o lekarzach to ja też dodam swoje 3 grosze xd

swego czasu sporo randkowałem, mieszkałem w większym mieście, więc przekrój kandydatek był absolutnie ogromny, zdarzyło się umówić z jakąś striptizerką, korposzczurami, alternatywkami, czy właśnie lekarką. większość z nich to były normalne dziewczyny, każda oczywiście miała swoje jazdy, ale nic wybitnie szalonego. akurat z lekarką zaskoczyło wyjątkowo, podobne zainteresowania, to samo podejście do życia, podobny wiek, więc po
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.11.2025, 15:57:15 via Wykop
  • 4
@klubzangli: p--------o - 20 lat temu na medycynie sobie pracowalem na pelnym etacie na call centre bo matka nauczuycielka ojciec posadzkarz. Najwiekszym problemem na medycynie byly obecnosci. mogles przyjsc naje....ny i pomylic glowe z miejscem gdzie szanowne plecy swa nazwe traca i tio byl mniejszy problem niz nieobecnosc na zajeciach. Zarabialem na call centre wiecej niz lekarz specjalista wtedy bo taka byla bryndza i to zmienilo sie potem.

Tak pi
  • Odpowiedz
KryptonZ
KryptonZ
06.11.2025, 16:18:29
  • 6
Rozkład jazdy:
Jazda z p00lak**i płacącymi jedne z najmniejszych składek na ochronę zdrowia w całej Europie.

"Tak sobie czytam i słucham o pomyslach rządu na "poprawę sytuacji finansowej " w ochronie zdrowia i jestem coraz bardziej ukontentowany.


Limitowana liczba godzin pracy po stałej stawce w liczbie 150, to będzie dla mnie luksus, którego nie zaznałem od kilkunastu lat.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 06.11.2025, 16:58:36 via Wykop
  • 1
Ustala jak w Szwajcarii- pielegniarki anestezjologiczne moga znieczulac samodzielnie i jeden anestezjolog do nadzoru na 12 sal.

A ponadto nie jak obecnie w Polsce ze jeden anestezjolog na OP, drugi na OIOM - jeden anestezjolog na OIOM 12 lozek i na 8 sal operacyjnych rownolegle. Excel bedzie wniebowziety.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 06.11.2025, 18:21:29 via Wykop
  • 0
@KryptonZ: 12 lozek na oit. 8 wentylowanych. 4 to imc care w zasadzie. + anestezjolog, 2 pielegniarki boma byc tanio.
ten sam anestezjolog odpowiedzialny za SOR, poloznictwo, plus chirurgie ogolna i urazowa. Sala porodowa na 8 rodzacych, chirurgia naczyniowa planowa zero ostrych zabiegow. Herzkatheterlabor czyli hemodynamika.

Brak kardiochirurgii brak neurochirurgii.

Pracowalem tak kilka lat. Przy czym uwaga do sekcji byla umowa ze Oberarzt jechal z domu i byl w ciagu
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 06.11.2025, 23:22:30 via Wykop
  • 0
@ali_baba: nie zawsze bylo bardzo goraco. Choc raz... Raz sobie na spokojnie pije kawusie- przedtem pomoglem zaintubowanego i wentylowanego respiratorem pacjenta z Covid pielegniarkom odwrocic na brzuch ( a swoja droga jako anestezjolodzy nie dostalismy ani centa dodatku kowidowego, tylko dyrektor i ordynatorzy i pielegniarki z oiomu) - no i dzwoni mi internistka i mowi ze ma tu pacjenta z ...i duka bo to byla Greczynka mila ale jezykowo wtedy...
  • Odpowiedz

483

Porody na SOR zamiast porodówek

Porody na SOR zamiast porodówek

Ministerstwo przygotowuje się na zamykanie porodówek i szpitali powiatowych. Proponują porody na SOR, odbierane przez położne.

dr_Batman
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 04.11.2025, 16:10:34
  • 294
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 16:26:12 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: ile procent obcieto? Obcieto na przyklad mammo ? (to z CH, nie oplaca sie im robic)
lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 16:41:22 via Wykop
  • 1
@dr_Batman: nie skompensujecie tego w trybie ambulatoryjnym?
lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 16:43:36 via Wykop
  • 9
@dr_Batman: mnie zastanawia kto beknie za powiklania typu rzucawka czy nawet stan przedrzucawkowy albo HELLP Syndrome. Kobiety rodza coraz pozniej, porodow jest coraz mniej, powiklamn wiecej.

Czyzby niebawem - szukamy frajera na SOR za 1 milion PLN miesiecznie a te konowaly nie chca z lozka wstac za milion ?

Narracje odpowiednia sie sprzeda.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 16:53:52 via Wykop
  • 5
@dr_Batman: w realiach pracy mopjej malzonki radioologie w Szwajcarii prywatnie sie kanibalizuja - w miescinach typu 7 tysiecy mieszkancow mamy dwie prywatne pracownie z MRI i CT... No i ona wysyla na USG a oni robia MRI (pacjent placi 10%) - planuja krotkoterminowo by przezyc i ratzy leasingowe posplacac za sprzet.

Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. Dodatkowo kombinuja aby pewne rozpoznania byly stawiane tylko po wczesniejszym MRI - zerwanie
lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 18:10:54 via Wykop
  • 36
@KaczuszkaKwak: w Szwajcarii raz mi kazali szyc uraz twarzy - rana u 12 latki ktora uderzyla czolem i nosem w zeberko kaloryfera, rana paskudna. Odmowilem bo chirurg plastyczny powinien to zrobic aby oszpecenie bylo jak najmniejsze. To, ze uszczuplilem przychod oddzialu skutkowalo tym ze od razu tego samego dnia jak stalem mnie wy...ebali z roboty.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 05:28:29 via Wykop
  • 16
@Matylda_Megara: to ze licza sie pieniazki. Odmowa wykonania czegos w interesie pacjenta to brak mozliwosci rozliczenia procedury w TARMED - Tarmed to system taryfowy gdzie w zaleznosci od kantonu 1 punkt to 1 CHF. Bylo kilkaset CHF do zarobienia a nastolatka do oszpecenia - a ze liczua sie w tych czasach tylko pieniazki to mi jako psu imigranckiemu pokazano miejsce.

Nie znam kraju bardziej cynicznego i rasistowskiego niz CH a
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 06:46:21 via Wykop
  • 7
@1001001: w zyciu najwazniejszy jest PR- w Szwajcarii obecnie traktuja nas nie jak ludzi a jak cos pomiedzy tym co na ziemi czasem lezy i brzydko pachnie oraz malpa. Ale wyobrazenia czlowieka sa silneijsze niz rzeczywistosc - o Szwajcari itylko dobrze bo piekne krajobrazy, bo neutralna bo Henri Dunant.... Taak, taak...

To nie jest ich jakis problem ze oni tzak od zawsze ale to jest jak po ekranizacji Wladcy Pierscieni
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 11:34:10 via Wykop
  • 0
A co bedzie jak sie jedyna porodowka na kilka powiatow zapcha? Bo w praktyce tak jest ze porody to w okreslonych miesiacach falami...

Wiadomo,. demografia i styl zycia zrobily swoje, ale zadaniem Panstwa jest tez utrzymywac gotowosc do powiekszania ilosci podatnikow...
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 14:20:23 via Wykop
  • 3
@Matylda_Megara: Manager sprawdzil liste pacjentow lokalnej izby przyjec i zrobil mi awanture ze jej nie zeszylem bo skoro szyje rany ciete rak podudzia etc. czy nawet uda u rolnikow motocyklistow etc. - to dlaczego nie mialem szyc twarzy u 12 latki. Zadne tlumaczenie go nie obchodzilo- postawil warunek ze albo mi potraca z pensji to co system zaplacilby za te procedury albo mam wyp...alac.

Ten sam manager tydzien wczesniej zrobil mi
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 14:23:12 via Wykop
  • 0
@KaczuszkaKwak: pamietam anestezjologa z Milton Keynes, z PL co awansu nie mogl dostac bo bialy heteroseksualny etc.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 14:28:37 via Wykop
  • 2
@Matylda_Megara: nie, ja nie zgodzilem sie na sugestie moich pielegniarek ej wez szyjemy . Mowie matce - Pani teraz jedzie na chirurgie plastyczna w szpitalu dzieciecym. Rane prowizorycznie przemyje sola fizjologiczna i niech plastyczny to robi. Matka byla na tak. Skonczylo sie awantura podwojna - czemu nie chcesz tego szyc, to przeciez umiesz i sztuka jest sztuka. No i awantura z matka co ona byla co do mojej wersji zgodna.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 17:03:33 via Wykop
  • 1
@Matylda_Megara: nie ma najmniejszego problemu. Tutaj, w Szwajcarii pacjenci potrafia blagac, aby nie wzywac do nich karetki (ze wzgledu na koszty - moze nie takie jak w USA dla nieubezpieczonych ale... - a o tym sie nigdzie w mainstreamie nie mowi).

Calkiem realnym scenariuszem jes tto co wiekszosc ma - ubezpieczenie zu franczyza 2500 CHF co oznacza ze kazde pierwsze 2500 CHF w roku placa z wlasnej kieszeni a potem od
lorafenus
lorafenus
lorafenus 05.11.2025, 19:40:37 via Wykop
  • 0
@Matylda_Megara: najwazniejszy w zyciu jest PR. Lekarze w PL maja o wiele lepiej. Owszem, Zurych Bazylea Genwea to czesto multimilionerzy - ale ja mieszkam w miejscu gdzie w przemysle to oni za 4000 CHF pracuja i realnie poziom zycia maja ponizej poziomu polskiego.
Bipolar-
Bipolar-
04.11.2025, 17:32:08
  • 13
Boże jak ja nienawidze siebie i swojego życia przez to, że poszedłem na #lekarski. Mogłem sobie teraz siedzieć w wygodnym fotelu #pracait albo #korposwiat na home-office i mieć we wszystko w------e, a musze wiecznie wysłuchiwać jakim to jestem złodziejem, konowałem, kastą, ile to nie zarabiam, ile to ludzi nie okradłem ilu to pacjentów nie zabiłem, ile to łapówek wziąłem, jak bardzo nie mam empatii, jak
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 04.11.2025, 18:18:30 via Wykop
  • 2
@Bipolar-: spokojnie. Takie zycie. Ja dzisiaj dostalem odmowe od bota w rekordowym czasie 18 sekund od wyslania mojego Dossier.

chodzi o to ze szpitale publikuja pro forma niby etaty dla specjalistow a chodzi o to ze nikogo nie szukaja bo kolega ordynatora robi te dyzury za 350CHF/godzine.

Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. To ze jestes na wykopie to Twoja autoterapia.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
  • Strona 3 z 8
  • >
  • formalnie Anestezjolog.
  • Zurich

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.08.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 01.11.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking