Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko184
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kszaku

kszaku

Dołączył 13 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 13758
  • Znaleziska 5897
  • Mikroblog 7861
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 74
adamus89
adamus89
wczoraj, 02:47:03
  • 1
W ogóle nawet nie rozumiem do czego #polska potrzebuje #ue Wydaje mi sie, ze gdyby byl przywodca to raczej chcialby wyprowadzic Polskę z ue, wiadomo, ze to bedzie bardzo trudne, ale za kij nie rozumiem propagagandy wychwalania ue na poziomie roku 2004
#polityka #tusk

@kureci_paratko:
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku wczoraj, 07:44:34 via Wykop
  • 1
@adamus89: LOL wstawaj człowieku, przedawkowałeś ruską propagandę, a więcej tych bredni wykop nie wytrzyma XD Norwegia nie jest bogata? Tiaaa, oni tam nie wiedzą co z kasą robić.... UK? Może i nasze PKB się zbliża do nich, ale PKB to nie bogactwo, z wielu względów społeczeństwo UK jest dużo bardziej majętne niż polskie. Brytów stać było na wyjście z UE właśnie z tego powodu, że są silnym państwem (dużo bardziej
  • Odpowiedz
ossprime
ossprime
04.12.2025, 20:27:02
  • 1074
Nie ma żadnych szans na przywrócenie rentowności wydobycia węgla kamiennego w Polsce.
Koszt wydobycia w PGG jest już 3 razy wyższy, niż wynosi cena węgla w imporcie.

#gielda #ekonomia #gospodarka #energetyka #energia #prad #gornictwo #wegiel #polska #pgg #jsw
ossprime - Nie ma żadnych szans na przywrócenie rentowności wydobycia węgla kamienneg...

źródło: G7Vt1PzXAAAUJiQ

Pobierz
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 06.12.2025, 07:05:39 via Wykop
  • 0
nic nie upadło, bo węgiel to nie tylko ogrzewanie domów, ale przede wszystkim polska energetyka i przemysł stalowy. Nie da się tego spuścić w kiblu z dnia na dzień i górnicy znakomicie to wykorzystują

w 2010 roku w tzw. koszyku energetycznym w Polsce ok. 90% energii pochodziło ze spalania węgla, w 2025 to już ok. 50%.


@login_nick: @mlodygustaw: Energetyka jeszcze stoi węglem, ale obecnie zagazowuje się co się
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 06.12.2025, 08:27:26 via Wykop
  • 1
rzecz w tym, że nie mamy własnych złóż gazu, więc uzależniamy się od importu. W razie wojny czy innych globalnych kryzysów będziemy leżeć i kwiczeć.


@login_nick: To słaby argument ponieważ produkcja energii z węgla to skomplikowany proces i w razie wojny bardzo łatwo będzie go sabotować, jeden element układanki wypada i po wszystkim, wystarczy wysadzić tory kolejowe czy taśmociągi. W razie wojny to o wiele bardziej skuteczny będzie rozproszony system
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 06.12.2025, 09:03:18 via Wykop
  • 0
dokladnie o to mi chodzi. Dlatego plan likwidacji kopalni do 2049 roku jest nierealny bo zakłada utrzymywanie kilkudziesięciu tysięcy ludzi którzy w ciągu kilku następnych lat nie będą mieli po co zjeżdżać pod ziemię


@mlodygustaw: oczywiście, że jest nierealny :), to plan uzasadniony społecznie a nie ekonomicznie, natomiast jeżeli nic się nie zmieni to cały proces zajdzie na pewno szybciej. Za parę lat kopalni bardzie "opłaci" się zwalniać i wypłacać
  • Odpowiedz

271

Sprawność MECHANICZNA silników spalinowych

Sprawność MECHANICZNA silników spalinowych

Krótko o tym jaką sprawność mechaniczną silnik uzyskuje

Beznazwyy
z
youtube.com
dodany: 19.11.2025, 17:19:59
  • 120
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
  • #
    tworczoscwlasna
kszaku
kszaku 20.11.2025, 17:01:34 via Wykop
  • 1
Czyli benzyna jest 161,25 razy lepszym magazynem energii niż li-ion


@Pan_krecik @blend @DeLorean: To prawda, ale tak nie do końca. Benzyna nie jest sama w sobie źródłem energii - trzeba ją jeszcze przetworzyć a to dość istotna różnica. A sprawność całkowita silnika samochodowego jest niska tj. koniec końców 20-30% tej wartości energetycznej zamieniane jest na energię użyteczną. Tutaj silniki elektryczne nadrabiają straty, bo nagle z prawie teoretycznie 100x
Wojskowy_Brykiet
Wojskowy_Brykiet
Wojskowy_Brykiet
24.08.2025, 03:14:29
  • 19
Ustawa wiatrakowa i zamrożenie cen prądu. Może mi ktoś wyjaśnić skąd takie oburzenie na wykopie? Poczytałem trochę różnych źródeł i wychodzi na to, że
- obecnie jest 700 m od zabudowań, zamiast 500 - sensowna odległość
- Przecież jak już postawisz wiatrak to on tam będzie na amen. Już prościej budynek wyburzyć.
- wydaje mi się że największymi zwolennikami są ludzie z miast, którzy przez tereny zielone jedynie przejeżdżają
- w dzisiejszych
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 24.08.2025, 05:12:10 via Wykop
  • 15
- obecnie jest 700 m od zabudowań, zamiast 500 - sensowna odległość

- wydaje mi się że największymi zwolennikami są ludzie z miast, którzy przez tereny zielone jedynie przejeżdżają

- w dzisiejszych czasach mamy alternatywne źródła energii - fotowoltaika, małe reaktory, elektrownie wodne, geotermia, biogaz, energia fal, energia z odpadów itd. Czy te wiatraki muszą stać wszędzie w promieniu 500 m od domów?


@Wojskowy_Brykiet: Prawda jest taka, że 500 czy
kszaku - >- obecnie jest 700 m od zabudowań, zamiast 500 - sensowna odległość
- wydaj...

źródło: Zrzut ekranu 2025-08-24 064643

Pobierz
  • Odpowiedz
PotwornyKogut
PotwornyKogut
PotwornyKogut
21.08.2025, 22:59:34
  • 3
pytam bez żadnych uprzedzeń, bo się nie znam. te 700 m od zabudowań zamiast 500 naprawdę robi taką różnicę? nie jesteśmy aż tak małym krajem, naprawdę jeśli nie będzie wolno stawiać ich o 500 m tylko o 700 to będzie aż taki gamechanger?

#nawrocki #polityka
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 22.08.2025, 05:01:19 via Wykop
  • 0
Polskie molochy energetyczne walczą o pozycję na przyszłym rynku i chcą by polska energetyka opierała się na kilku zcentralizowanych dużych elektrowniach. Więc o ile el. atomową zwalcza branża węglowa, to wiatraki czy panele zwalcza i branża węglowa i energetyczna.


@Nicolas_Bourbaki: To nie jest tak, że po prostu chcą tego te firmy ( ͡° ͜ʖ ͡°) istnieją koncepcje rozwoju sieci uwzględniające takie sprawy jak dywersyfikacja czy rezerwa
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 22.08.2025, 12:11:04 via Wykop
  • 0
No tak ale nie mówimy o dystrybucji energii tylko o produkcji. I duże firmy nie chcą konkurencji od małych. Państwowe molochy idą w OZE, ale to OZE to np. farma wiatrowa na morzu, czyli też ogromne przedsięwzięcie.


@Nicolas_Bourbaki: Rozmawiamy o systemie energetycznych a system to źródła i sieci. Państwowe firmy są po prostu wielkie i mają też duże możliwości, stąd też inwestycje w duże źródła. Ale obecnie żeby takie inwestycje
  • Odpowiedz

592

Posłanka PO: "Większość moich znajomych i rodziny skorzystała z dotacji KPO"

Posłanka PO: "Większość moich znajomych i rodziny skorzystała z dotacji KPO"

Oni nawet nie ukrywaja tego, kto byl beneficjentem i dla kogo skrojony był to program.

opewnieJerzy
z
x.com
dodany: 08.08.2025, 21:55:32
  • 117
  • #
    afera
  • #
    kpo
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    polska
  • #
    4konserwy
  • #
    aferakpo
kszaku
kszaku 09.08.2025, 07:36:18 via Wykop
  • 0
KPO 200 miliardów. Zamiast 5 reaktorów atomowych i taniego prądu to wiatraki Siemensa fotowoltanika i trwonienie kasy na głupoty


@Mehatron: Nie siej taniej propagandy. Masa tych środków idzie na np. energetykę, nasze największe grupy energetyczne wnioskowały o dziesiątki mld zł. Pracuje w jednej z firm w jednej z takich grupy i obecnie trwa akcja ogarniania tego wszystkiego bo kasa będzie spływać przez 10 lat chyba. Tu masz ogólny zarys (
kszaku
kszaku 09.08.2025, 08:57:21 via Wykop
  • 0
@Mehatron: Coś nie tak wkleiło link - poprawione.

Co naród zyska spłacając ten kredyt w podatkach bezpośrednich do UE. Co ja zyskam co zyska Kowalski. Bp zyski prywaciarzy mnie nie interesują tak samo jak dużych firm. Dług publiczny benefity prywatne.


Co zyska w jakim sensie? Energetyka i tak napędza inwestycje długami. W przypadku spółek dystrybucyjnych inwestycję są uwzględnione w taryfie (tak w ogóle to taryfa jest wyceniana też na podstawie
kszaku
kszaku 09.08.2025, 09:59:43 via Wykop
  • 0
Nic o energetyce atomowej - co dałoby tani prąd dla wszystkich.


@Mehatron: Po pierwsze to energetyka jądrowa nie da żadnego taniego prądu, to najdroższa w budowie elektrownia a ktoś czyli odbiorcy za to zapłaci. Po drugie KPO to rząd pisu negocjował i nie wpisał tam tego tematu więc skąd zdziwienie że nie jest to obszar finansowany? W momencie tworzenia KPO kwestie szczegółowe inwestycji w atom był już na końcu ustaleń

347

Polska powiatowa się wyludnia. "Tu jest bardzo ładnie, ale zostać się nie da"

Pokaż treści 18+

Polska powiatowa się wyludnia. "Tu jest bardzo ładnie, ale zostać się nie da"

Polska mniejszych miejscowości szybko się wyludnia.

SilesianPill
z
onet.pl
dodany: 17.07.2025, 08:24:16
  • 289
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pracbaza
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    przegryw
kszaku
kszaku 18.07.2025, 08:04:33 via Android
  • 1
@KartofelZaglady21 nie nie można, jak ktoś jest w takiej dziurze wykwalifikowany to pewnie ma pracę i tak, a jak nie jest to się nie nadaje prostu (może się nadawać jak się wykształci ale raczej będzie szukać później pracy w jakieś aglomeracji). Tak więc będzie zawsze niedobór pracowników, a że pracowników wykształconych tak łatwo na zadupie nie ściągniesz (no chyba że to jakiś Intel by był...) to sprawa jest prosta dla inwestora
Furiat
Furiat
03.06.2025, 10:01:10
  • 31
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 03.06.2025, 12:24:02 via Wykop
  • 0
To wszystko prawda, natomiast nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego Trzaskowski NISKIM kosztem nie chciał wziąć tych ludzi. Szczegolnie pije do rozmowy z Mentzenem.


@Furiat: Bo nic by to już nie dało, było za późno. Trzaskowski nie był złym kandydatem, sam wynik ilościowo jest też dobry (abstrahując od tego że przegrany), ale jego kampania poległa na tym z czym o dziwo poradziła sobie druga strona - z obciążeniem polityczną przeszłością
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
03.06.2025, 03:57:17
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 03.06.2025, 05:00:54 via Wykop
  • 1
To prawda. Nawet nie sam trzask, ale sztab mu p-----------ł koncertowo te wybory, wybory które były spokojnie do wygrania jak widać po wyniku. Ale niemrawe prowadzenie kampanii (szczególnie w sieci), złe przygotowanie do debat (przez I turą), zbyt późne przejście do ofensywy w samej końcówce i przesilenie uderzeń w nawrockiego (co spowodowało, że przestały wręcz działać) położyły sprawę. Wszystko to dziwi tym bardziej, że było 5 lat żeby się przygotować i nie
  • Odpowiedz
MakiawelicznyAltruista
MakiawelicznyAltruista
MakiawelicznyAltruista
02.06.2025, 16:48:57
  • 763
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 02.06.2025, 18:35:18 via Wykop
  • 12
@MakiawelicznyAltruista: Może ktoś ją powinien poinformować, że przegrał też dlatego, że jego "koalicjanci" go atakowali przed pierwszą turą w sumie.... niewiadome dlaczego ¯\(ツ)/¯ jeżeli chcieli ugrać coś dla siebie to kiepski sposób bo i tak niewiele ugrali bo aktualnie lewica i 3 droga są na granicy progu wyborczego, a jednocześnie tworzyli wizerunku rozbitej, niespójnej koalicji (i tym samym jej głównego kandytata). Młyn na wodę dla sztabowców pisu, a do tego
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 02.06.2025, 18:05:28
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Demon_Cleaner
Demon_Cleaner
02.06.2025, 18:10:00 via Android
  • 0
@kszaku debilom nie przegadasz, dla nich to nokaut na miarę wygranej Trumpa nad Kamalą
  • Odpowiedz
Nighthuntero
Nighthuntero
29.05.2025, 09:54:03
  • 194
Kto teraz niby będzie robił owocowe czwartki i pytał gdzie bym się widział za 5 lat?

#pracait #programista15k #hr
Nighthuntero - Kto teraz niby będzie robił owocowe czwartki i pytał gdzie bym się wid...

źródło: image

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 29.05.2025, 11:26:58 via Wykop
  • 4
. Księgowość? Tu nie jestem pewien bo ta robota wymaga braku halucynacji i prawidłowości na bardzo wysokim poziomie, po prostu księgowy nie może się mylić.


@tubkas12: Generalnie potoczna księgowość to szerokie pojęcie, ale jeżeli mówimy o dużych korpo to trend jest taki sam. Standaryzacja i integracja systemów, raz wprowadzone dane powielają się dalej, im więcej da się ustandaryzować tym mniej roboty, do tego automatyzacja i coraz mniej zadań dla księgowych
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 29.05.2025, 12:28:48 via Wykop
  • 0
@gokotgo: No tak, księgowość weryfikuje konta, kontroling obiekty wynikowe itp., ale i tu i tu ludzi nie przybywa. Większość roboty to było fakturowanie, a teraz to dąży do minimum i nawet jak pojawi się dodatkowa robota w innym miejscu (uzgadnianiu) to cały sens żeby w sumie i tak było jej mniej. Wiadomo, że w wyniku takich działań nastąpią jakieś przypływy do innych działów albo będą naturalne redukcje zatrudnienia (tj. ktoś
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 29.05.2025, 13:25:39 via Wykop
  • 0
@gokotgo: Za dobrą sprawę można i by teraz kiedy jest to ręcznie procesowane ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale sprawa i tak by się rypnęła przy pierwszej weryfikacji braku płatności bo wiadomo by było kto zmianę zrobił/ Z drugiej strony wszystkie telekomy, energetyka, gaz itp. wystawiają faktury masowo automatem i jakoś to działa, a podatność też jest.
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 29.05.2025, 13:46:03 via Wykop
  • 0
@gokotgo: "Od początku" to mam na myśli jak spełnią się warunki jej wystawiania, a to wiadomo jest zmienne, umowy są różne i zdarzenia inicjujące są różne. Są umowy ze stałymi płatności w okresie umowy, a są takie gdzie zależy to od wykonania umowy (np. zrobiliśmy 21,37% i należy się hajs). W tym pierwszym przypadku ktoś potwierdza raz i automat kręci fakturki do końca umowy, w drugim ktoś każdorazowo musi potwierdzić
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 29.05.2025, 15:18:02 via Wykop
  • 0
@gokotgo: akurat robię proces od obu stron ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
erixon
erixon
27.05.2025, 06:11:20
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 27.05.2025, 06:18:49 via Wykop
  • 0
@erixon: debata już była, po co kolejna? jakiś cyrk z debatami w tym roku jest ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
P.....t
P.....t
konto usunięte 25.05.2025, 02:36:55
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 25.05.2025, 06:39:29 via Wykop
  • 0
PiS to mentalna stara polska szlachta.


@PatykLont: Dokładnie pis to mentalność szlachecka, ale przecież sam system szlachecki należy oceniać negatywnie z punktu widzenia państwa jak i całego społeczeństwa. To były wielkie przywileje dla wybranianych i przedkładania ich interesów nad wszystkimi innymi grupami społecznymi. System pańszczyźniany, ograniczania rozwoju miast i kraju, ksenofobia, paraliż władzy (liberum veto) - efektem był upadek państwa. Także porównanie trafne ale raczej nie pozytywne XD

luka VAT w 2023
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
15.05.2025, 07:36:43
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 15.05.2025, 09:18:14 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
nowszyja
nowszyja
nowszyja
11.05.2025, 11:06:13
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 11.05.2025, 12:26:25 via Android
  • 0
@nowszyja wyboru do europarlamentu to 40% frekwencji i większość dziadków na nie nie idzie, stąd podobny rezultat. Poprzednie wybory prezydenckie są bliższe rzeczywistości w tym względzie i można spokojnie zakładać takie 2:1 dla Nawrockiego w grupie 65+ przy 70% frekwencji.
  • Odpowiedz
AtlantyQ
AtlantyQ
09.05.2025, 19:04:23
  • 1740
"Kiedyś nie było mieszkań i dzieci się rodziły", mistrz chłopskiego rozumu

#debata #polityka
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 10.05.2025, 06:32:26 via Wykop
  • 1
@githus: bo tak było. Peak urodzeń był zaraz po wojnie jak ludzie w ruinach mieszkali. Niestety dobrobyt jest odwrotnie proporcjonalny do urodzeń

@AtlantyQ: I ma rację. Ale pospólstwo lubi proste sytuacje: nie ma dzieci bo brakuje mieszkań, a to jest ułamek problemu.


@Fermiol @kilo-bravo @pokpok: @EditorTM @Stan_Zapalny @AtlantyQ @Majkel2008 @trzyakordy: To, że miał racje w sensie statystycznym nie znaczy, że
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 09:06:37 via Wykop
  • 0
@kszaku: Nie, po prostu miał rację, a wykopki się zesrały, bo uważają ceny nieruchomości za źródło wszelkich problemów.


@slawek887: Stwierdzenie, że pewne 2 sprawy są skorelowane nie czyni ich żadną racją, tak samo można powiedzieć, że średnia temperatura/suma opadów/cokolwiek innego jest w jakiś sposób skorelowane z liczbą urodzeń i też powiedzieć, że to prawda (racja). Nie zgodzę się też, że "odwrócenie sytuacji z mieszkaniami nie zwiększy dzietności" -
kszaku - >@kszaku: Nie, po prostu miał rację, a wykopki się zesrały, bo uważają ceny ...

źródło: Zrzut ekranu 2025-05-10 110410

Pobierz
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 10:20:47 via Android
  • 0
@slawek887 brak mieszkania jest w czołówce argumentów więc trudno to nazwać argumentem niższej kategorii. 500+ nigdy nie miało na celu tego czym szumnie go PiS reklamował, była to łapówka wyborcza. Piszesz że ja wybieram 2 tezy (nie tezy właściwie bo jaka to teza że najwięcej pracy i najwięcej budowanych mieszkań jest wokół dużych aglomeracji?) i szukam bezpośredniego powiązania ale ono tu jest jasne i można to udowodnić na poziomie powiatów i
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 11:08:08 via Android
  • 0
@slawek887 oczywiście się myślisz, bo po 500+ dzietność wzrosła, chociaż tylko na kilka lat o to było spodziewane gdyż jak napisałem nie jest to program prokreacyjny tylko skierowany na pozyskanie głosów w wyborach. Natomiast efekty przejściowy miał. Argument o babci to już w ogóle jest abstrakcyjny, zapytaj praprapraprapraraprapra...jakie miała warunki i dlaczego dzietność była większa niż za czasów babci ¯_(ツ)_/¯
kszaku - @slawek887 oczywiście się myślisz, bo po 500+ dzietność wzrosła, chociaż tyl...

źródło: temp_file7797691125305887612

Pobierz
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 11:22:32 via Android
  • 0
@slawek887 mówimy o 500+ a nie 2009r., poza tym dzietność to nie liczba urodzeń bo chyba to sie ci cos pomyliło z tą imigracja, dostępność mieszkań ma DZIS znacznie przecież to nawet nie jest wątpliwe (podawane jako argument 4 czy 5 co niektórzy uznają za nieistotne), może i 100 lat temu nie miała ale to było 100 lat temu ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 11:40:35 via Android
  • 0
@slawek887 była mowa o 500+ o do tego się odnosiłem, wcześniej działały inne czynniki i oczywiście można dyskutować jakie ale głównie ekonomiczne tj poprawa sytuacji gospodarczej po wejściu w do UE (znaczy spadek bezrobocia po tych kilku latach), a później był kryzys finansowy i znowu się załamało. Czy inne były to nie wiem, pewnie tak nie będę analizować. Moje "tezy" opisałem wyżej i nie będę się powtarzać, a o Ukraińcach bredzisz,
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 12:00:42 via Android
  • 0
@slawek887 niech ci będzie że masz rację że tak napisałeś ( ͡º ͜ʖ͡º) co do 2009 to po prostu sytuacja zaczęła się poprawiać i był znaczący spadek bezrobocia (z wielu przyczyn, emigracji tez, sam też byłem) po dekadzie 20% bezrobocia więc nie mów że to miało wpływu na ludzi i decyzję typu czy decydować się na dziecko po prostu.
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 12:58:08 via Wykop
  • 0
Ale zobacz, że znowu tłumaczysz korelację, a nie przyczynowość.


@slawek887: Tylko trudno tu tę przyczynowość (ekonomiczną) wykluczyć - od zmian ustrojowych dzietność tylko spada i mamy w zasadzie tylko te 2 górki (2008/2009 i 2016/2017) i akurat koreluje to z znacznie polepszającą się sytuacja ekonomiczną. Ja podkreślam, że 500+ miał wpływ w tamtym momencie, ale dla mnie absolutnie jasne że nie ma i nie będzie miał wpływy w żadnym dłuższym
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 10.05.2025, 16:53:20 via Wykop
  • 0
Nie ma na to żadnego dowodu, że uboższe życie oznacza, że dziecko "nie będzie miało jakichkolwiek szans w życiu".


@Kulturozofia_pl: Nie pisałem tego w sensie dowodowym, ale właśnie raczej oceny tego co kieruje społeczeństwem (nie tylko w naszym kraju) i prawda też, że "uboższe życie (nie)oznacza, że dziecko "nie będzie miało jakichkolwiek szans w życiu". Kluczem jednak jest tu "(nie)oznacza", natomiast system jest konkurencyjny i im większa przewaga na starcie
  • Odpowiedz
pepepanpatryk
pepepanpatryk
10.05.2025, 05:09:01
  • 0
Jaką "sensowną" kartę do 2000 zł byście sugerowali?
Myślałem o np. RX7600 XT lub RTX 3060

Chciałbym mieć możliwość zagrać w większość nowych gierek na ustawieniach innych niż minimalne.

#pcmasterrace #kartygraficzne
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 10.05.2025, 05:50:59 via Wykop
  • 4
@pepepanpatryk @Norskee: Obecnie za 2k to masz 5060Ti 16GB i w sumie niewiele więcej, jak kolega pisze możesz czekać jedynie na 9060 jako alternatywę.
  • Odpowiedz
Andrewdontbemad
Andrewdontbemad
Andrewdontbemad
09.05.2025, 19:05:05
  • 5
"[...] od końca wojny budujemy mieszkania i wtedy kiedy ich nie było rodziło się wiecej dzieci niż dzisiaj"
Jakubiak zaraz wyjedzie z programem wyburzeń mieszkań xD
#polityka #nieruchomosci
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kszaku
kszaku 09.05.2025, 19:06:37 via Wykop
  • 3
@Andrewdontbemad: tak wszystko jest jasne teraz, to przez te mieszkania, im więcej mieszkań tym mniej dzieci. Prosta sprawa - po wojnie nie było mieszkań a było najwięcej dzieci. Wszystko się zgadza.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kszaku
kszaku 09.05.2025, 21:06:33 via Wykop
  • 0
@Tagliacozzo: @Andrewdontbemad: Powiedział prawdę w sensie takim, że istnieje korelacja miedzy ilością urodzeń a ilością mieszkań. Ale korelacja nie oznacza przyczynowości( ͡° ͜ʖ ͡°) To, że kiedyś rodziło się więcej dzieci wynikało z innych czynników - zdrowotnych (wyższa śmiertelność dzieci), ekonomicznych (niższe koszty wychowania dzieci, dzieci wykorzystywane do pracy np. na roli, opieki nad starszymi) czy społecznych (rodziny wielopokoleniowe co ułatwia wychowywanie dzieci). Dziś
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 13
  • Strona 1 z 13
  • >
  • Poznań

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.03.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.03.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.03.2012

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking