Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko136
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
inFakt
Profil firmowy

inFakt

Dołączył 10 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 334
  • Znaleziska 239
  • Mikroblog 95
  • Obserwujący 55
  • Obserwowane 12

2

Wszystko co musisz wiedzieć o KSeF! Od kiedy i dla kogo będzie obowiązkowy Krajo

Wszystko co musisz wiedzieć o KSeF! Od kiedy i dla kogo będzie obowiązkowy Krajo

Czym jest Krajowy System e-Faktur? Kiedy stanie się obowiązkowy i kogo obejmie? W tym materiale wyjaśniamy najważniejsze zasady, pokazujemy terminy wejścia w życie KSeF oraz kto będzie musiał z niego korzystać. Dowiesz się: czym jest KSeF i po co został wprowadzony, od kiedy i dla kogo będzie obowią

inFakt
z
youtube.com
dodany: 13.08.2025, 14:38:41
  • 5
  • #
    ksef
  • #
    infakt
  • #
    krajowy
  • #
    ksiegowosc
  • #
    jdg
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
inFakt
inFakt
Autor
13.08.2025, 18:41:08 via Wykop
  • 0
@qajajaj: u nas w aplikacji już możesz korzystać z KSeF

562

[AMA] Zmiany podatkowe od 1 lipca z doradcą podatkowym inFakt

[AMA] Zmiany podatkowe od 1 lipca z doradcą podatkowym inFakt

Wyjaśniamy najważniejsze zmiany podatkowe, które weszły w życie 1 lipca 2022 r. Prowadzisz firmę? Zadaj pytanie doradcy podatkowemu inFakt, Piotrowi Juszczykowi.

inFakt
z
wykop.pl
dodany: 12.07.2022, 17:46:12
  • 336
  • #
    ama
  • #
    podatki
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
  • #
    firma
  • #
    ksiegowosc
  • #
    b2b
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 17:58:15
  • 28
Dobry wieczór!
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:01:20
  • 116
@delinquencia:

1. 12% podatku dochodowego dla wszystkich pracowników na umowie o pracę, umowie zlecenie i umowie o dzieło oraz dla przedsiębiorców, którzy jako formę opodatkowania wybrali zasady ogólne (skala podatkowa).
2. Likwidacja ulgi dla klasy średniej.
3. Możliwość zmiany formy opodatkowania dla przedsiębiorców na ryczałcie i podatku liniowym na skalę podatkową.
4. Możliwość rozliczenia składki zdrowotnej na podatku liniowym i ryczałcie.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:03:13
  • 49
@flyingcircus: Dobry wieczór. Nie dokonujemy korekty. Nadpłatę uwzględniamy przy wyliczaniu zaliczki na podatek dochodowy już za czerwiec.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:04:14
  • 24
@exploti: Dobry wieczór, możemy obniżyć nasz przychód do opodatkowania o połowę zapłaconych składek zdrowotnych (wliczając również składki zapłacone od początku roku).
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:19:51
  • 250
@Talaith: Dobry wieczór, przy miesięcznych wypłatach różnica może nie być zauważalna. W ogólnym rozrachunku, po zakończeniu roku, zmiany będą korzystne. Mało to pojęcie względne. Może to być 6%, może 9, a jak będą tarcze to może 12.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:22:40
  • 20
@usunalemkontozebybyanonimowy: Dobry wieczór.

1. W jakiej branży prowadzona będzie działalność? Przyjmując podane dane i ogólną stawkę ryczałtu dla usług (8,5%) w naszym kalkulatorze najkorzystniej wypada ryczałt: https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/

2. Im mniej na fakturze, tym mniejszy podatek :)
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:26:18
  • 13
@llllllllllllllllllll1: Dobry wieczór, niestety tak. Składka zdrowotna nawet po zmianach podatkowych z 1 lipca nadal nie może być odliczona od podatku w żadnej części.

Przedsiębiorcy na podatku liniowym mogą zaliczyć w kosztach działalności zapłacone składki zdrowotne, ale tylko do limitu 8 700 zł w ciągu roku. Warto pamiętać, aby składki tę ująć jako koszt (a nie jako obniżenie podstawy opodatkowania), bo obniży nam to dodatkowo samą składkę zdrowotną. Możemy na
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:31:14
  • 65
@freeizo: Dobry wieczór. Wygląda na to, że przy dużym ZUSie i 12% stawce ryczałtu przejście na skalę od połowy roku będzie korzystniejsze o 1084 zł w skali roku. Sprawdzone w naszym kalkulatorze :)
https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:40:53
  • 9
@1234login: Dobry wieczór, jak najbardziej.

Art. 11 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - Przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1, mogą być pomniejszone o 50% składek na ubezpieczenie zdrowotne zapłaconych w roku podatkowym na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Zgodnie z zapisem art. 40 ustawy z dnia 9
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 18:43:40
  • 9
@makaron25: Dobry wieczór, sprzedaży auta możemy dokonać na umowę, ale konieczne będzie zapłacenie podatku dochodowego (chyba, że poczekamy 6 lat). Ewentualna darowizna nie stanowi przychodu.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:00:29
  • 1
@PepeHandss: Również pozdrawiam :) W tej chwili opisana sytuacja dotyczy wyłącznie umowy zlecenie dla studenta do 26 roku życia. Najnowsza ustawa nie wprowadziła dodatkowych zmian dla studentów.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:06:29
  • 5
@makaron25: Sprzedaż pojazdu wycofanego do majątku prywatnego powinna odbyć się na podstawie umowy kupna sprzedaży. Przy sprzedaży na fakturę nie jest przewidziane w tym przypadku zwolnienie z VAT.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:09:31
  • 266
@wlazlkoteknaplotek: Mamy teraz pracy na dwie ręce.
inFakt - @wlazlkoteknaplotek: Mamy teraz pracy na dwie ręce.

źródło: comment_1657652964PaQGs0L4Et4bXViFHHxaXO.gif

Pobierz
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:15:13
  • 5
@straznik_internetuf: Dobry wieczór. Tak, kwota wolna przysługuje również dla osób z PITem 0 dla młodych. Po przekroczeniu 85 528 zł ulga z kwoty wolnej naliczana będzie w wysokości 300 zł miesięcznie. Niewykorzystaną część kwoty wolnej (3600 zł na rok) otrzymamy w formie zwrotu dopiero po złożeniu zeznania rocznego.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:31:13
  • 6
@elemelek: Dobry wieczór, największą korzyścią z założenia spółki z o.o. w porównaniu do JDG będzie brak obowiązku opłacania ZUS przez wspólników. Nawet zakładając wyższy koszt księgowości dla spółki z o.o. i więcej formalności, w dalszym ciągu może być to opłacalne.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:34:21
  • 1
@froen: Dobry wieczór, tak. Składka zdrowotna za lipiec przy przejściu na skalę od połowy roku zawsze wyniesie 270,90 zł. Składka za sierpień liczona będzie od dochodu z lipca. Dochód z grudnia będzie miał znaczenie dla składki zdrowotnej.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:35:36
  • 55
@zegarmistrz001: Dobry wieczór. Domniemujemy, że może chodzić o to, żeby poprawić Polski Ład :)
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:51:20
  • 2
@czmaja: Dobry wieczór, tak w dokumentach składanych do ZUS za kwiecień 2023 roku wykażemy zmianę formy opodatkowania i dokonamy przeliczenia wg nowej formy. Ewentualną niedopłatę trzeba będzie wpłacić do ZUS do 20 maja 2023 r.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:53:41
  • 51
@HieronimBombka:
inFakt - @HieronimBombka:

źródło: comment_1657655617AeqlU5w5hPknCDXpFuDT1x.gif

Pobierz
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:54:29
  • 3
@Mandarex: Dobry wieczór, jeśli wykup dokonamy do majątku prywatnego, to przy sprzedaży nie zapłacimy VAT.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:57:49
  • 0
@rob-skw: Dobry wieczór, wg naszej opinii przy braku kodowania 8,5%. Jednak warto wystąpić do GUS o określenie PKWiU.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 19:58:55
  • 2
@prnppp: Dobry wieczór, tak. W roku 2023 można dokonać ponownie zmiany formy opodatkowania i wybrać ryczałt.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:01:52
  • 1
@froen: Dobry wieczór, tak kalkulator uwzględnia progi dla składki zdrowotnej przy ryczałcie.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:05:45
  • 28
@danek01: Sleeper
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:13:33
  • 4
@magnevox: Dobry wieczór, nie. Przy takich przychodach lepiej zostać na ryczałcie.
https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:15:14
  • 3
@xjot: Dobry wieczór. Zakładając 12% stawkę ryczałtu, brak kosztów i przychód miesięczny netto na poziomie 45 tys. zł zmiana na skalę podatkową nie będzie opłacalna.
https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:15:50
  • 1
@martinosv: Dobry wieczór, ulga na powrót przysługuje osobom, które co najmniej 3 lata przebywały za granicą i nie posiadały rezydencji podatkowej w tym czasie w Polsce. Po powrocie i zmianie rezydencji na polską możemy skorzystać z tej ulgi. Ulga polega na tym, że nasze przychody do wartości 85 528 zł rocznie nie podlegają opodatkowaniu. Z ulgi można korzystać przez 4 lata.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:21:14
  • 1
@sha128: Dobry wieczór, po złożeniu wniosku do CEIDG o zmianę formy opodatkowania i przejściu na skalę od połowy roku nie mamy już możliwości rozliczenia całego roku na skali podatkowej. Ryczałt obowiązuje nas do 30 czerwca, a skala od 1 lipca do końca 2022 roku.

Można postarać się o wycofanie wniosku o zmianę formy opodatkowania. Jeśli się uda i US przyjmie nasz wniosek, to będziemy mogli rozliczyć cały 2022 rok na
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:22:02
  • 1
@sbuasha: Dobry wieczór, przy jednoosobowej działalności gospodarczej i powyższych założeniach, ryczałt będzie odpowiednią formą opodatkowania.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:25:35
  • 2
@LL912: Dobry wieczór, składki ZUS pomniejszają podstawę opodatkowania kasowo, czyli podatki za miesiąc, w którym składka została zapłacona. Przykładowo zapłacony ZUS w lipcu za czerwiec, pomniejszy podatek za lipiec płacony do 20 sierpnia.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:27:04
  • 0
@szlemszedlem: Dobry wieczór, przy likwidacji działalności gospodarczej lub wyprowadzeniu auta do majątku prywatnego, podatek VAT płacimy od razu, od wartości rynkowej pojazdu.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:30:19
  • 1
@BialaKaszanka: Dobry wieczór, co do zasady podatnicy mają na zmianach zyskać względem zmian z 1 stycznia. Jednak czy i jaki będzie to zysk uzależnione jest tez od naszej formy opodatkowania.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:39:47
  • 1
@broker: Dzień dobry, wręcz przeciwnie. Pierwszy próg skali podatkowej został obniżony z 17% na 12%. Przy braku ulgi dla klasy średniej powstała nadpłata. Nadpłata zostanie zwrócona przez Urząd Skarbowy po złożeniu rocznego zeznania rocznego.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:42:15
  • 1
@ppierro: Dobry wieczór, uzależnione jest to od tego czy w Polsce osiągamy dochody. Jeśli tak, to czy mamy w Polsce dalej rezydencje podatkową. Jeśli tak, to dochody z Niemczech wykazujemy dla wyliczenia stawki podatku, jeśli nie to rozliczamy się tylko z dochodów z Polski.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:43:56
  • 2
@jombsik: Dobry wieczór, przy założeniu że stawką ryczałtu wynosi 8,5%, to ryczał.
Zapraszamy do naszego kalkulatora https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:46:17
  • 0
@Tesla01: Dobry wieczór, duży przedział przychodów i brak podanych kosztów. Najlepszym rozwiązaniem będzie zweryfikować powyższe w naszym kalkulatorze https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
Warto zwrócić uwagę, czy może nie zmiana na pół roku na skalę podatkową i przykładowo wygenerowania kosztów poprzez zakupy do firmy.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:52:03
  • 2
@haldir: Dobry wieczór,
1. Dla powyższych danych skala podatkowa będzie w naszej opinii optymalna. Przy takich przychodach przez pół roku nie osiągniemy 30000 zł, a jest to kwota wolna od podatku. Przy założeniu że nie było żadnych dochodów od początku roku np. z umowy o pracę, podatek nie wystąpi. Zapraszamy do kalkulatora https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/
2. Zmiany formy opodatkowania można dokonać do 20 dnia miesiąca po miesiącu w którym osiągniemy pierwszy przychód
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:53:18
  • 7
@kamros92: Dobry wieczór, niestety z niewykorzystanej ulgi dla młodych nie skorzystamy w rozliczeniu wspólnym. Skorzystamy tylko z kwoty wolnej.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:54:55
  • 1
@martinosv: Dobry wieczór, dochody takie należy rozliczyć w PIT-36. Dochody te będą opodatkowane wg zasad ogólnych tj. skali podatkowej. Jednocześnie od wyliczonego podatku będzie można odliczyć podatek zapłacony w UK. Jednak nie więcej niż byśmy zapłacili od tego dochodu podatek w Polsce.
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:56:09
  • 5
@haldir: Pozdrowienia od Włodka :)
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 20:58:35
  • 0
@tutifruti: Dobry wieczór, jeśli będą świadczone te same usługi co na umowę o pracę to w tym roku pozostaje tylko skala podatkowa (zasady ogólne). W przyszłym roku alternatywą będzie podatek liniowym, a w 2024 ryczałt. Dla poprawnego wyboru zalecamy nasz kalkulator https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/
inFakt
inFakt
Autor
12.07.2022, 21:00:22
  • 8
Dzięki za dzisiaj! W najbliższych dniach będziemy tu jeszcze zaglądać i odpowiemy na nowe pytania, które się pojawią. Tych z Was, którzy chcą założyć firmę i zlecić księgowość zapraszamy na www.infakt.pl
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:26:12
  • 1
@platfus01: Dzień dobry, nasza aplikacja w podatku za miesiąc czerwiec uwzględnia już składki zapłacone od stycznia do czerwca.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:28:36
  • 0
@Seentas: Dzień dobry, przy braku dochodów innych niż dzałalności niezarejestrowana. podatku nie zapłacimy ale zwrotu również nie będzie.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:30:23
  • 0
@dodoopy_pl: Dzień dobry, brytyjski dochód należy wykazać w PIT-36 i podatek zapłacimy wg zasad ogólnych (skala podatkowa) tj. 30.000 zł zwolnione, kolejne 90.000 zł opodatkowane stawką 12%, a powyżej 120.000 stawka podatku wynosi 32%
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:34:01
  • 0
@Klaudiajas: Dzień dobry, problemem mógł być dualizm liczenia podatku. Na początku roku ustawodawca wprowadził zapisy o poborze podatku wg przepisów polskiego ładu i tych sprzed 1 stycznia. Dlatego też podatek mógł być niższy. Co do zasady w rozliczeniu rocznym wyrówna się, jednak to nie koniecznie musi oznaczać zwrot, z uwagi na to że przy "starych" przepisach podatek w późniejszym okresie też zwiększyłby się. Niestety w tym roku system podatkowy jest
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:35:06
  • 2
@Pan_Prezydent: Dzień dobry, prawda. Na karcie podatkowej podatek obniżamy o 19% zapłaconej składki zdrowotnej. Składka zdrowotną na karcie podatkowej wynosi w tym roku 270,90 zł, a więc miesięcznie zmniejszamy podatek o ok. 51 zł
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:40:52
  • 0
@hebul-pebul: Dzień dobry, nie posiadamy typowego kalkulatora podatkowego. Jednak żeby wyliczyć podatek proszę od przychodu miesięcznego odjąć zapłacone w tym miesiącu składki społeczne i 50% składki zdrowotnej. Następnie wynik mnożymy stawką 8,5% i zaokrąglamy do pełnych złotych.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 06:55:37
  • -1
@megawonsz9: Dzień dobry,
1. Limit dla ryczałtu wynosi 200.000 euro w 2022 roku jest to 918.820 zł
2. Po założeniu działalności gospodarczej możemy skorzystać z ulgi na start i przez pierwsze pełne 6 miesięcy opłacamy tylko składkę zdrowotną. Wysokość miesięcznej składki zdrowotnej uzależniona jest od naszego rocznego przychodu. W 2022 r. do wartości przychodu 60.000 zł składka zdrowotna wynosi 335,94 zł. Pomiędzy 60.000 zł a 300.000 zł - 559,89 zł,
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 08:11:07
  • 0
@LeStanis: Dzień dobry, dochody takie należy wykazać w zeznaniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 08:15:49
  • 0
@Crazy_summer: Dzień dobry, polecamy ten kalkulator https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/
Kredyt, leasing i umowy o podobnym charakterze generują koszty odsetkowe, przy ryczałcie niestety ale ani rat ani odsetek nie rozliczymy w działalności.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 08:16:40
  • 1
@palkens: Dzień dobry, niestety nie. Wspólne rozliczenie byłoby możliwe przy przejściu na skalę na cały rok.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 08:41:30
  • 2
@popiolovy: Dzień dobry, tak. Kwota wolna jest cała, a drugi próg będzie obowiązywał po przekroczeniu dochodu 120.000 zł.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 08:43:15
  • 0
@OdwiedzamWykopCodzien: Dzień dobry, "wyrównanie" podatku nastąpi w zeznaniu rocznym. Za pierwsze półrocze podatek był opłacany ze stawka 17%, a po zmianach mamy 12%. Dlatego też powstanie nadpłata. Jednak jeśli ulga dla klasy średniej byłaby korzystniejsza, to wówczas też będzie miała zastosowanie.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:05:35
  • 0
@armon: Dzień dobry, tak. Przepisy obowiązują od 1 stycznia, a więc podatek o zapłacona składka zdrowotna z pierwszego półrocza również obniża podatek.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:08:40
  • 2
@bylem_simpem: Dzień dobry, tak przy zasadach ogólnych można skorzystać z preferencji osoby samotnie wychowującej dzieci. Preferencja ta polega na tym, że nasze dochody dzielimy na pół, wyliczamy podatek, a ten jest mnożony na koniec przez 2. Powoduje to, że kwota wolna jest podwójna, a drugi próg podatkowy czyli wyższy podatek (32%) płacimy dopiero przy przekroczeniu dochodów w wysokości 240.000 zł.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:10:58
  • 2
@poznaniak: Dzień dobry,
1. Tak, w tym przypadku można stosować PIT-2.
2. Nie uwzględniona kwota wolna w trakcie roku będzie do wykorzystania w zeznaniu rocznym. Przeliczając PIT czy to w programie zewnętrznym, czy też na rządowej stronie, ulga automatycznie się naliczy.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:24:05
  • 1
@Bord: Dzień dobry,
1. Tak, możemy kontynuować amortyzację.
2. Nie, nie możemy tego pół roku ująć w kosztach.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:25:43
  • 2
@KomosaBiala: Dzień dobry, tak od lipca stosujemy stawkę 12%. Za pierwsze półrocze wyrównanie dopiero nastąpi w zeznaniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:27:19
  • 1
@sha4ky: Dzień dobry, tak będzie można zastosować ulgę IP BOX. Jednak proszę pamietać że składka zdrowotna wynosi 9% na skali podatkowej + 5% podatku, da nam rzeczywiste obciążenie na poziomie 14%.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:28:33
  • 0
@M0ke: Dzień dobry, jeśli była zapłacona w czerwcu to tak. Składki ZUS pomniejszają podstawę opodatkowania kasowo, czyli podatki za miesiąc, w którym składka została zapłacona. Przykładowo zapłacony ZUS w lipcu za czerwiec, pomniejszy podatek za lipiec płacony do 20 sierpnia.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:30:16
  • 1
@bantustan: Dzień dobry, nastąpi wyrównanie w zeznaniu rocznym. W przypadku działalności gospodarczej, stawka 12% ma już zastosowanie do podatku za czerwiec, z uwzględnieniem dochodu od stycznia do maja i zapłaconego za ten okres podatku. A więc "wyrównanie" następuje na bieżąco.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 09:59:57
  • 0
@Iudex: Dzień dobry,

Tak, 4 najważniejsze zmiany dla przedsiębiorców:

1. Obniżenie z 17% na 12% podatku dochodowego dla przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych (skala podatkowa) w pierwszym progu podatkowym.
2. Likwidacja ulgi dla
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 10:06:00
  • 0
@mtq11: Dzień dobry, przy powyższych kwotach, duży ZUS daje większą korzyść.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 10:08:21
  • 1
@Vosemite: Dzień dobry, bez ZUS i kosztów, podatek liniowy, jak dojdą koszty, to skala może być bardziej opłacalna. Proszę o weryfikacje w naszym kalkulatorze https://www.infakt.pl/kalkulatory/zmiany-podatkowe-2022/
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 10:09:33
  • 0
@Optimystique: Dzień dobry, na etapie składania zeznania rocznego. A zeznanie za 2022 rok można złożyć do 2 maja 2023 roku.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 10:56:10
  • 1
@bantustan: tak, nadpłata będzie do zwrotu w zeznaniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 10:57:30
  • 1
@Kvothe: Dzień dobry, przy takich przychodach na UoP korzyść roczna względem 1 stycznia wynosu 4500 zł.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 11:55:09
  • 5
@omen1989: Dzień dobry, domniemujemy że chodzi o składkę zdrowotną. Matematyka wygląda następująco, przychody narastająco minus koszty narastająco minus dochód z poprzednich miesięcy. Na podanych danych:

za styczeń - czerwiec zapłacimy składkę zdrowotną w wysokości 270,90 zł miesięcznie.
za lipiec 200 tys przychody minus strata 90 tys = 110 tys x 4,9% = 5390 zł.
Sierpień - listopad - 270,90 zł.
Grudzień - przychodu od początku roku 400 zł - 150 tys
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 11:57:32
  • 0
@esta87: Dzień dobry, koszty względem przychodów są dość wysokie, dlatego też podatek liniowy byłby korzystniejszy, ale to też zależy jaka jest stawka ryczałtu. Dodatkowo na ryczałcie składka zdrowotna wyniesie 335,94zł zł a na liniowym 270.90 zł miesięcznie.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 11:58:54
  • 1
@walk_on_gilded_splinters: Dzień dobry, auto sprzedajemy na podstawie umowy kupna sprzedaży, jednak należny będzie podatek dochodowy, gdyż nie minęło 5 pełnych lat.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 11:59:10
  • 0
@Kvothe: Dzień dobry, na obecną chwilę nie.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 11:59:35
  • 0
@pabloablo: Dzień dobry, dla UZ i UoD PIT-2 będzie można składać dopiero od 1 stycznia 2023 roku.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:00:37
  • 0
@wuwuzela1: Dzień dobry, już od 1 stycznia 2023 r. do umowy zlecenie będzie można stosować PIT-2
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:01:36
  • 1
@tomcionek15: Dzień dobry, powyższe może rodzić ryzyko uznania za czynności pozorne. Odradzamy :)
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:03:19
  • 1
@PomocDlaRafatusa: Dzień dobry, przy takim dochodzie roczny podatek wyniesie 10800 zł. 12 x 10 tys = 120 tys
120 tys - 30 tys kwoty wolnej = 90 tys do opodatkowania stawką 12%
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:05:08
  • 0
@Mirun3000: Dzień dobry, dla podatku liniowego korzystniej jest zaliczyć składkę zdrowotną do kosztów uzyskania przychodu. Spowoduje to, że również podstawa składki zdrowotnej będzie mniejsza.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:05:54
  • 0
@zabaktoramadlugierece: Dzień dobry, 12% w pierwszym progu podatkowym i będzie do wykorzystania cała kwota wolna od podatku.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:06:19
  • 0
@Zajawka33: Dzień dobry, tak. Jest też możliwość płacenia podatku kwartalnie.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:13:56
  • 0
@jaavi666: Dzień dobry, zapraszamy do naszego kalkulatora. W opcjach zaawansowanych można dodać współmałżonka.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:41:18
  • 0
@trudny: Dzień dobry, jeśli faktycznie nie ma kodowania/programowania to właściwą stawką będzie 8,5%. Potwierdzają to tez indywidualne interpretacje.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 12:51:40
  • 0
@jaavi666: Przy tych danych, faktycznie niekorzystne jest przejście na skalę podatkową.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:07:43
  • 1
@Serghio: Dzień dobry,

1. Co do zasady jeśli wykorzystujemy kwotę wolną już przy umowie o pracę, a działalność jest bez kosztów i może być opodatkowana stawką 8,5%, to ryczałt wydaje się optymalny.
2. Tak, już w wyliczanym podatku za czerwiec uwzględniamy składki zdrowotne od początku roku.
3. Przyjmując przychód na poziomie 6000 zł i składce zdrowotnej 335,94 zł, to podstawa opodatkowania wyniesie 6000 zł - 167,97 (połowa składki) = 5832.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:10:06
  • 1
@kamillus: Dzień dobry, przy tych danych optymalny jest ryczałt. Jednak warto zweryfikować, przy dokładnych danych czy nie warto tylko na drugą część roku przejść na skalę i wygenerować koszty. Do tego może posłużyć nasz kalkulator https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:12:05
  • 0
@letterman91: Dzień dobry, w naszej opinii tak. Jednak to też może być uzależnione od kosztów w działalności, warto dokonać weryfikacji na naszym kalkulatorze https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-polskiego-ladu/
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:39:46
  • 1
@Ercefet: Dzień dobry,

na skali podatkowej można skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej. Wysokość przychodów bez kosztów powoduje, że ryczałt okazuje się najlepszą opcją. Jednak warto sprawdzić czy może zmiana od połowy roku nie byłaby korzystna https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-przejscia-na-skale-podatkowa/
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:40:58
  • 0
@mrevilek: Dzień dobry, tak. Dochód jest dzielony na pół, następnie wyliczamy podatek i mnożymy go razy dwa. Powoduje to że kwota wolna jest podwójna, a wyższy podatek (32%) jest płacony dopiero po przekroczeniu 240 tys dochodu.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 14:45:17
  • 0
@krulSQLa: Dzień dobry, przyjmując po 78 tys na każde półrocze, koszty na 1 półrocze - 5000 i na drugie 2500 oraz współmałżonka dochody 15 tys, wydaje się, że warto przejść od połowy roku i dokonać odrębne rozliczenia.
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 18:29:50
  • 1
@Thunderbird88: Dzień dobry, potwierdzamy :)
inFakt
inFakt
Autor
13.07.2022, 18:34:35
  • 0
@pikey: Dzień dobry, w naszej zastosowanie znajdzie stawka 12% ryczałtu.
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 05:51:19
  • 0
@Walus002: Dzień dobry, co do zasady przelew wynagrodzenia w lipcu powinien być większy o ok. 100 zł
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 05:51:35
  • 0
@matt_crow: Dzień dobry, tak. W tym zakresie nic się nie zmieniło.
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 05:53:27
  • 0
@kapewu: Dzień dobry, tak. Dzieje się tak np. w sytuacji gdy podatnik chce się rozliczyć wspólnie z małżonkiem lub jako osoba samotnie wychowująca dzieci.
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 05:54:23
  • 1
@nightdriver-v2: Dzień dobry, składki zdrowotne możemy już zaliczyć do koszów uzyskania w czerwcu. W czerwcu zaliczamy do kosztów składki zdrowotne zapłacone od początku roku.
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 06:00:38
  • 0
@urzad_kontroli_skarbowej: Dzień dobry, tak potwierdzamy.
1. Limit dla ryczałtu wynosi 2.000.000 euro w 2022 roku jest to 9.188.000 zł
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 06:21:38
  • 1
@smallboobslover: Dzień dobry,
Na etacie płacimy:
- składki społeczne (emerytalną, rentową i chorobowa) - 13,71%;
- składka zdrowotna - 9%;
- podatek -12% lub 32% (po przekroczeniu 120.000
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 06:23:08
  • 0
@znacznik_meta: Dzień dobry, nadpłata zostanie naliczona na poczet rocznego rozliczenia. W deklaracji za kwiecień 2023 wykażemy nasze roczne zobowiązanie z tytułu składki zdrowotnej.
inFakt
inFakt
Autor
14.07.2022, 06:24:29
  • 1
@tooooomek: Dzień dobry, fak zmiany formy opodatkowania wykażemy w dokumentach przesyłanych do ZUS za kwiecień 2023 r. Samą niedopłatę zapłacić trzeba będzie do 20 maja 2023 r.
inFakt
inFakt
Autor
20.07.2022, 10:52:30
  • 0
@Ytaremtujest: Dzień dobry, obecnie karta podatkowa jest "zamrożona". Oznacza to, że nie można jej wybrać. Jednak ryczał jak najbardziej jest dostępny.
inFakt
inFakt
Autor
20.07.2022, 10:52:54
  • 0
@Mirun3000: Dzień dobry, nie posiadamy takiego kalkulatora. W zakresie spółki, zapraszamy.
inFakt
inFakt 12.07.2022, 18:14:16
  • 40
Czy wiesz jakie zmiany podatkowe weszły w życie od 1 lipca 2022 roku?

Zajrzyj do AMA i zadaj pytanie doradcy podatkowemu inFakt: https://www.wykop.pl/link/6736323/

#polska #ciekawostki #ekonomia #programista15k #gospodarka #ama
inFakt - Czy wiesz jakie zmiany podatkowe weszły w życie od 1 lipca 2022 roku? 

Za...

źródło: comment_1657650171Ba6pEkoUyJwb00wRyjfCW4.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

yourgrandma
yourgrandma
12.07.2022, 19:55:17
  • 2
@inFakt: Ale co Marcin Miller ma do prawa podatkowego?
  • Odpowiedz
Zakimar
Zakimar
13.07.2022, 02:42:44
  • 0
Won z nimi. Już dość mam serdecznie tej firmy po tych ich rejlsmag
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt 08.07.2022, 07:31:43
  • 269
[AMA] Zmiany podatkowe od 1 lipca z doradcą podatkowym inFakt

Cześć! Macie pytania o zmiany podatkowe wprowadzone 1 lipca? Wpadnijcie na AMA o zmianach podatkowych we wtorek, 12 lipca o 20:00!

#ama #podatki #ksiegowosc #finanse #dzialalnoscgospodarcza #pieniadze
inFakt - [AMA] Zmiany podatkowe od 1 lipca z doradcą podatkowym inFakt

Cześć! Maci...

źródło: comment_1657265488tJqvZU8OyHCE02b0aJwzEE.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

58megaton
58megaton
58megaton
08.07.2022, 11:59:42
  • 53
Mnie najbardziej rozbraja, że o zmianach podatkowych z 1 lipca będziemy się edukować 12 lipca.
Mój kraj taki piękny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Bialy_Mis
Bialy_Mis
08.07.2022, 12:09:27
  • 19
@inFakt: Będzie kontynuacja kultowego filmu polskiego z 2002 roku Haker ?
Bialy_Mis - @inFakt: Będzie kontynuacja kultowego filmu polskiego z 2002 roku Haker ?

źródło: comment_1657282110zd4XWJbIPipAuMezHADb6U.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt 07.06.2022, 14:00:52
  • 5
Czy opłaca Ci się zmieniać formę opodatkowania za 2022 rok?

Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 lipca 2022 roku, umożliwiają zmianę formy opodatkowania za 2022 rok dla ryczałtowców i rozliczających się liniowo. Sprawdź, czy taka zmiana jest dla Ciebie korzystna. Przetestuj nasz bezpłatny kalkulator zmiany formy opodatkowania.

https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-oplacalnosci-zmiany-formy/

#nowylad #podatki #ryczalt #ksiegowosc #finanse #pieniadze #infakt #
inFakt - Czy opłaca Ci się zmieniać formę opodatkowania za 2022 rok?

Nowe przepisy...

źródło: comment_1654610577CL4HBOBUBQ2k5sSxvCzbQL.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a5f5c1
a5f5c1
a5f5c1
07.06.2022, 14:10:12
  • 5
@inFakt: proszę kolejnym razem również o tagowanie #programista25k - obecnie trwa migracja na ten tag ze względu na inflację ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
shooter85
shooter85
shooter85
10.06.2022, 11:04:26
  • 0
@inFakt: czy kalkulator uwzględnia składkę zdrowotną?
  • Odpowiedz
Promilus
Promilus
Promilus
01.04.2022, 09:56:13
  • 1
Właśnie przyszło mi pismo z ZUS, że moja księgowa z @infakt nie złożyła ZUS DRA. Składka została opłacona. Czy coś mi teraz grozi?

#infakt #zus #ksiegowosc
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 06.04.2022, 06:44:45
  • 0
@Promilus odezwij sie prosze do nas na info@infakt.pl. Ogarniemy sprawe i przepraszamy za niedogodnosci.
  • Odpowiedz

2

Od 1 lipca ma obowiązywać nowa stawka podatku dochodowego

Od 1 lipca ma obowiązywać nowa stawka podatku dochodowego

12% podatku dochodowego na skali podatkowej, składka zdrowotna w kosztach i likwidacja ulgi dla klasy średniej od 1 lipca. To najważniejsze zmiany podatkowe zapowiedziane na konferencji prasowej z 24 marca.

inFakt
z
youtube.com
dodany: 24.03.2022, 18:30:35
  • 1
  • #
    podatki
  • #
    polskilad
  • #
    finanse
  • #
    ksiegowosc
  • #
    pit
mcichy10
mcichy10
10.02.2022, 10:09:24
  • 0
Proszę Państwa z @inFakt

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu pewnych kwestii.

PIT-2 po tych wszystkich ekscesach - czy składany jest automatycznie (bez woli pracownika i/lub pracodawcy)? Jeżeli nie to czy składa go pracownik (zatrudnienie na UoP) czy pracodawca? Czy złożony PIT-2 można wycofać i z czym to się wiąże?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 11.02.2022, 07:44:21
  • 1
@mcichy10 - @zibizz1 dobrze pisze. Nic dodać.
  • Odpowiedz
wfd
wfd
04.02.2022, 18:26:53
  • 1
Ej Mirki, dostałem fakturę od Bolta za przejazd z 8% Vat. Sprawdzilem tą firmę (East Corporation sp. z o.o., Warszawa, ul. Marszałkowska, NIP 701-106-13-80) i ta firma nie jest czynnym platnikiem VAT. O co tu chodzi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#vat #bolt #jdg #podatki #dzialalnoscgospodarcza
@inFakt
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 11.02.2022, 07:39:53
  • 0
Dzień dobry, warto zadać pytanie tej firmie, być może czekają na rejestrację do podatku VAT. Co do zasady od podatnika który nie jest podatnikiem VAT zarejestrowanym nie można odliczyć podatku VAT, a faktura w całości stanowi koszt uzyskania przychodu (o ile przejazd był firmowy ;) Jednak jeśli sprzedawca nie dopełnił formalności zarejestrowania, a wystawia faktury VAT, składa deklaracje, płaci podatek, to zgodnie z wyrokiem TSUE z dnia 19 października 2017 roku będzie
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt 10.02.2022, 14:17:14
  • 0
Czekasz na wyznaczenie stawki ryczałtu? Lepiej zmień rozliczenie podatku na kwartalne

Napłynęło tyle wniosków, że GUS i KIS maksymalnie wydłużyły czas oczekiwania na decyzję. Nasz ekspert podatkowy ma protip dla przedsiębiorców, który uchroni ich przed odsetkami podatkowymi.

https://www.infakt.pl/blog/czekasz-na-indywidualna-interpretacje-przejdz-na-kwartalne-rozliczenie-podatku-by-uniknac-odsetek/

#polskilad #nowylad #ryczalt #programista15k #podatki
inFakt - Czekasz na wyznaczenie stawki ryczałtu? Lepiej zmień rozliczenie podatku na ...

źródło: comment_1644502610hG8RfayZ5MrMlB8PVoSUSo.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dzaa88
Dzaa88
10.02.2022, 14:20:37
  • 1
@inFakt: Cześć. Nie czekam. Miło, że pytasz.
  • Odpowiedz
zibizz1
zibizz1
zibizz1
10.02.2022, 14:22:04
  • 0
Na czym polega procedura przejścia na kwartalny podatek dochodowy?
1. nie płacimy podatku za styczeń i luty tylko dopiero za 3 miesiące do 20 kwietnia
2. tak samo robimy za pozostałe 3 kwartały
3. rozliczając PIT roczny zaznaczamy że wpłacaliśmy zaliczki kwartalne
I tyle, to wszystko, nic nigdzie nie zgłaszamy
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt 02.02.2022, 11:35:48
  • 296
Jaką stawkę ryczałtu wybrać w 2022? Kalkulator stawek inFaktu

Podobno ryczałt to najprostsza forma opodatkowania w Polskim Ładzie. Tak pewnie uważają Ci, którzy nie próbowali jeszcze wyznaczyć odpowiedniej stawki dla swojego biznesu. Dlatego przy współpracy z ekspertem podatkowym i księgowymi stworzyliśmy darmowe narzędzie, które w tym pomaga.

https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-stawek-ryczaltu/

#nowylad #podatki #ryczalt #programista15k #ekonomia #ksiegowosc
inFakt - Jaką stawkę ryczałtu wybrać w 2022? Kalkulator stawek inFaktu

Podobno ryc...

źródło: comment_1643801720MogtAsEbulw4XRNQNRtsyT.jpg

Pobierz
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt
Autor
02.02.2022, 13:03:44
  • 1
@klaun-szyderca: Tylko GUS i KIS mogą takiego info udzielić. Nie udostępniają tabel wiążących dla wszystkich stawek. Stąd problem z ich wyznaczeniem. A z definicji interpretacja jest zawsze indywidualna, wiec stosując wydaną dla kogoś innego, narażamy się na popełnienie błędy w wyznaczeniu stawki.
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt
Autor
02.02.2022, 13:11:18
  • 2
@kaziuwichura: Dzięki za feedback. Cały czas go aktualizujemy i weryfikujemy. Problem, że niektóre zawody można opisać różnymi PKWiU. Stąd decyzja, żeby oprzeć szerzej na PKD, z którego wynika PKWiU. Kalkulator tylko podpowiada, jaki jest zakres stawek. Niektóre indywidualne interpretacja są już nieaktualne, bo w podobnej sytuacji KIS wydaje już zupełnie inną Wiążącą Informację Stawkową. Niestety problemu jasności przepisów nie rozwiązuje ani ustawa o ryczałcie, ani wytyczne organów podatkowych.
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt
Autor
02.02.2022, 13:21:17
  • 1
@WybranyLoginJestZaj: o jaki błąd chodzi? Sprawdzimy to.
  • Odpowiedz
inFakt
inFakt 28.01.2022, 10:54:43
  • 3
@inFakt: W najbliższy poniedziałek 31 stycznia o 11:00 kolejny z naszych webinarów branżowych o Polskim Ładzie.

Skupimy się na branży IT i zmianach podatkowych w 2022. Zapraszamy.

#polskilad #nowylad #podatki #ryczalt #ipbox
inFakt - @inFakt: W najbliższy poniedziałek 31 stycznia o 11:00 kolejny z naszych web...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

2043

[AMA] Polski Ład. Wyjaśniamy zmiany podatkowe z inFaktem

[AMA] Polski Ład. Wyjaśniamy zmiany podatkowe z inFaktem

Masz pytanie o Polski Ład? Zadaj je doradcy podatkowemu inFaktu, Piotrowi Juszczykowi. Udzielamy jasnych odpowiedzi. Wyjaśniamy, co zmieni największa reforma podatkowa w historii.

inFakt
z
wykop.pl
dodany: 19.01.2022, 18:01:05
  • 829
  • #
    ama
  • #
    nowylad
  • #
    podatki
  • #
    ksiegowosc
  • #
    polskilad
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:10:21
  • 6
@ciubas: Dla 40 tys. zł dochodów (przychody minus koszty), skala podatkowa nadal będzie najlepszym wyborem.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:14:15
  • -3
@cynku12: obowiązuje tylko na UoP. Pierwsze 85 528 zł. jest zwolnione z jakiegokolwiek podatku. Dochód ponad to jest opodatkowany na zasadach ogólnych, ale przysługuje wtedy 30 tys. kwoty wolnej. Łącznie 115 528 zł kwoty wolnej.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:16:01
  • -1
To zależy od umowy. Zerowy PIT dla młodych obowiązuje tylko na UOP i wtedy nie odprowadzasz podatku od dochodu do 115 528 zł (85 528 w ramach PIT 0% i 30 tys. zł na skali podatkowej).
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:18:10
  • 0
@AudytorEnergetyczny: Jednoosobowe spółki z o.o. muszą płacić pełne składki ZUS od samego początku. Chyba, że mamy też poza tym pełny etat. Wtedy w spółce opłacamy tylko składkę zdrowotną. Składka zdrowotna w spółce z o.o liczona jest jako 9% od przeciętnego wynagrodzenia za IV kwartał 2021 roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:19:32
  • 0
@Derasot: Dzień dobry, ulga dla klasy średniej obowiązuje dopiero od kwoty 5701 zł brutto. Jeśli chodzi natomiast o kwotę wolną to warto złożyć PIT-2 i skorzystać z niej w trakcie roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:20:46
  • -2
@unclefucker: Na UoP pracodawca dokonuje wyliczenia. W spółce cywilnej liczone będzie wg wybranej formy opodatkowania, 9% na zasadach ogólnych, 4,9% na liniówce i od ~330 zł do ~960 zł miesięcznie (w zależności od rocznego przychodu) na ryczałcie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:22:01
  • -2
@ziolo86: Ulga i tak będzie rozliczana rocznie w PIT. Jeśli przekroczymy limit od 68 412 zł do 133 692 zł brutto rocznie, trzeba będzie zwrócić całość. Lepiej z niej zrezygnować teraz miesięcznie i odebrać jako zwrot w maju 2023, jeśli będziemy mieć pewność, że spełniliśmy warunki.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:25:00
  • -3
@Wi3chu: Dzień dobry. Tak, ulga na powrót będzie przysługiwać, jeśli zmienił Pan rezydencję podatkową na polską.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:26:45
  • 3
@Marvel7: Sama rejestracja nie pomoże. Trzeba udowodnić, że ma się tam tzw. ośrodek interesów życiowych (klientów, nieruchomości, rodzinę) i przebywa przez określony czas w ciągu roku. W innym przypadku rezydencja zostanie uznana za polską.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:27:14
  • 8
@LuxEtClamabunt: Tak jest, z jednorazowej amortyzacji możemy skorzystać raz w roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:28:05
  • 0
@OR_1equals1_--: Zgadza się, jeśli nasze przychody pochodzą z umowy o pracę.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:29:18
  • -3
@broker: Przed potrzymaniem pierwszego wynagrodzenia z tytułu UoP, zanim zostaną odprowadzone zaliczki na podatek.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:30:36
  • 0
@p1234567890:

a) Tak uwzględnia,
b) na ten moment nie planujemy.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:32:13
  • -1
@Arisek: Jest oświadczeniem, że spełniamy warunki odliczania kwoty wolnej od podatku w rozliczeniu miesięcznym. Powinno być złożone przed otrzymaniem pierwszego wynagrodzenia od pracodawcy.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:34:54
  • -1
@tiko35: Limit uprawniający do skorzystania z ulgi dla klasy średniej jest liczony od kwoty przychodów (brutto) - od 68 412 zł do 133 692 zł brutto rocznie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:35:48
  • -1
@WarsDman: Dzień dobry. Tak, według najnowszego poradnika MF będzie można skorzystać z ulgi dla klasy średniej we wspólnym rozliczeniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:36:52
  • -1
@dowcip: Dzień dobry, w tym zakresie nic się nie zmieniło względem poprzedniego roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:38:58
  • 1
@dante_90:

1. Tak, zgodnie z poradnikiem MF suma dochodów będzie podzielona przez dwa i będzie można skorzystać z ulgi dla klasy średniej.

2. Od 0 zł do 2286 zł za osobę.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:40:38
  • 29
@wbutachorangutan: Dobry wieczór, nie. Działalność nierejestrowana pozostaje na takich samych zasadach. Możemy korzystać z niej do wysokości przychodów na poziomie połowy minimalnego, w tym roku 1505 zł.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:42:15
  • -1
@wisnia4031: W przypadku przedsiębiorców wystarczy powiadomić o tym księgowego. Sami decydujemy czy rozliczyć kwotę wolną w ujęciu miesięcznym czy rocznym. Jako pracownik na umowie powinniśmy złożyć PIT-2 u pracodawcy przed pierwszym wynagrodzeniem w roku lub nie składać i uwzględnić w PIT rocznym w 2023.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:42:45
  • 0
@kamilslimak: Połączyliśmy kropki i wyszło nam, że musi :)
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:44:15
  • 7
@Jare_K: Dobry wieczór, tak. Przy wspólnym rozliczeniu kwota wolna to 60 tys. zł, a drugi próg podatkowy to 240 tys. zł.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:45:35
  • 0
@Gourmand: Limit przychodów w działalności nierejestrowanej wynosi zawsze 50% minimalnego wynagrodzenia. W tym roku minimalne wynagrodzenie wzrosło do 3010 zł, także limit dla działalności nierejestrowanej w 2022 roku to kwota 1505 zł.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:45:52
  • 1
@Bolok66: Dobry wieczór, nie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:46:06
  • -1
@TomekSteplowski: kwota wolna dla rodzin 4+ (85 tys.) obowiązuje na każdej formie opodatkowania, na UoP i JDG. Przechodząc z ryczałtu na skalę zyskujemy dodatkowo 30 tys. zł.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:49:44
  • -1
@Pieskor: Dobry wieczór, nie. Na dzisiaj płatności BLIK będą naszym obowiązkowym "terminalem płatniczym".
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:51:20
  • -1
@wojt_internetu: Ulga dla klasy średniej i tak będzie rozliczona roczna. Jeśli przekroczymy widełki od 68 412 zł do 133 692 zł brutto rocznie w którąkolwiek stronę, zmuszeni będziemy zwrócić przyznaną nam ulgę w rozliczeniu PIT.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:52:36
  • -1
@UnikalnyLogin: Dobry wieczór. Warto ustalić, co wchodzi w skład naszych obowiązków. Polecamy złożenie wniosku do GUS o przypisanie odpowiedniego PKWiU.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:54:12
  • 0
@Wykopaliskasz: Ulga jest przyznawana z automatu, dba o to pracodawca. Nic nie trzeba robić, jeśli łapiemy się w widełkach. Tylko jeśli chcemy z niej zrezygnować w rozliczeniu miesięcznym (i odliczyć rocznie) powinniśmy złożyć oświadczenie o rezygnacji.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:57:19
  • -3
@qubu: 85 528 zł razy dwa PIT 0, zatem 171 tys. zł przychodu zwolnione z podatku. Do tego 60 tys. dochodu (już z uwzględnieniem 50% KUP) zwolnione z podatku jako kwota wolna. Dopiero po przekroczeniu tej sumy zaczynamy liczyć podatki.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:57:24
  • -4
@wojt_internetu: Również jeśli nie osiągniesz dolnego limitu, będziesz musiał ją zwrócić za te miesiące, gdy ją stosowałeś. Trzeba mieścić się dokładnie w widełkach. Nawet przekroczenie o 1 zł w jakąkolwiek stronę powoduje jej odebranie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 19:58:37
  • 0
@bamsebjorn: Dobry wieczór, zawieszenie działalności gospodarczej musi trwać minimum 30 dni. Zawieszać działalność możemy dowolną ilość razy.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:00:37
  • -3
@tomek860827: Składka zdrowotna obliczana będzie na podstawie przesłanej do ZUS deklaracji DRA, w której wykazujemy nasze dochody (przychody - koszty - składki społeczne ZUS) za poprzedni miesiąc.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:02:49
  • -1
@Bolo92: Dobry wieczór, tak. Po rejestracji minie kilka dni zanim staniemy się czynnymi podatnikami VAT. Możliwa będzie "wizja lokalna" ( ͡° ͜ʖ ͡°) czy prowadzimy działalność w miejscu, w którym zadeklarowaliśmy. Jeśli chcemy przyspieszyć rejestrację do VAT, możemy osobiście udać się do urzędu skarbowego z wypełnionym drukiem VAT-R i tytułem prawnym do lokalu, w którym prowadzimy działalność.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:03:01
  • -3
@Ciezarowka: Kwotę wolną od podatku rozlicza się tylko na skali podatkowej - czyli w tym przypadku na UoP. Dlatego deklarację PIT-2 powinno złożyć się u pracodawcy przed otrzymaniem pierwszego wynagrodzenia w roku. Jeśli była składana wcześniej (przy zatrudnieniu) nie trzeba robić tego ponownie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:04:11
  • -3
@Gliwson: Dobry wieczór, niestety nie. Jeśli wykonywane są te same czynności, ryczałt możliwy będzie dopiero od 2023 roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:05:33
  • -2
@wajcheusz: W 12% stawce ryczałtu znajduje się zapis: "usługi związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1)." Indywidualne interpretacje podatkowe dostępne są za darmo na stronie: https://sip.mf.gov.pl/
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:06:53
  • -2
@astonish: Przy niższych zarobkach - zasady ogólne. Przy wyższych - ryczałt na stawce 14%. Pomocny może okazać się nasz kalkulator: https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-polskiego-ladu/
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:09:49
  • 6
@Amatorro: Dobry wieczór, dla każdej świadczonej usługi używamy odpowiedniej stawki ryczałtu. Na fakturze możemy mieć kilka pozycji z różnymi stawkami ryczałtu.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:12:15
  • 0
@mozgen: Dobry wieczór, tak.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:15:57
  • 0
@nemonormik: Nie. Na ryczałcie zamiast KPiR prowadzimy jedynie Ewidencję Przychodów. Jeśli jesteśmy VATowcami, naszym obowiązkiem będzie wysyłanie do urzędu skarbowego pliku JPK każdego miesiąca. W inFakcie posiadamy program do samodzielnej księgowości, który przypomina o najważniejszych terminach, ułatwia obliczenie podatku i wysłanie JPK do US: https://www.infakt.pl/program-do-ksiegowosci/
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:17:17
  • -1
@creox7: Dobry wieczór, tak. Zwrot podatku od 30 tys. zł to kwota 5100 zł.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:18:54
  • -3
@PurpleHaze90: Dobry wieczór. Prowadząc działalność gospodarczą możemy rozliczać koszty czynszu, wody i prądu w odpowiedniej proporcji do części wykorzystywanej na cele działalności.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:20:50
  • 0
@infiltrator_: Dobry wieczór, około 2000 zł w ciągu roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:21:30
  • -3
@Mesirus: Dobry wieczór, w dniu zakupu nie. Jeśli minie rok używania i nadal będzie w działalności gospodarczej, to powinien znaleźć się w ewidencji środków trwałych.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:25:06
  • 2
@marek222: Przy takich parametrach najkorzystniejsze będą zasady ogólne. Link do naszego kalkulatora: https://www.infakt.pl/kalkulatory/kalkulator-polskiego-ladu/
inFakt - @marek222: Przy takich parametrach najkorzystniejsze będą zasady ogólne. Lin...

źródło: comment_1642623896BelGgNRAlKLaZL2fbxIqvH.jpg

Pobierz
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:25:11
  • -1
@markaron:

a) Czy warto, trzeba odpowiedzieć sobie samemu. Zyskujemy miesięcznie 425 zł więcej lub możemy poczekać do rocznego rozliczenia PIT i dostać 5100 zł. Nie ma obowiązku składania PIT-2, ale zrobić to można z początkiem roku (przed pierwszym wynagrodzeniem jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy) lub z początkiem zatrudnienia (przy podpisaniu umowy o pracę np. z powodu zmiany pracy). W obu przypadkach kwotę stosuje się od razu w rozliczeniu miesięcznym. To
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:25:47
  • -3
@tiko35: Liczymy na to, że od tego roku sytuacja ryczałtowców na rynku kredytów hipotecznych poprawi się :)
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:26:14
  • -1
@tiko35: W naszej ocenie przy testach automatycznych - stawka 12%.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:26:55
  • -2
@freedomseeker: Dobry wieczor, nie.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:30:33
  • -2
@milvanb: W przypadku testów manualnych, zgodnie z wydawanymi interpretacjami podatkowymi możliwe jest zastosowanie stawki 8,5%. Nie przesądza to natomiast o naszym przypadku. Polecamy wystąpienie o przypisanie odpowiedniego PKWiU z GUS, a następnie z tym do KIS z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:30:46
  • 2
@Stryj: Sumują się.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:31:18
  • -1
@onomatopeja_: Ulga zaliczana jest z automatu przez pracodawcę, jeśli jednak przekroczymy roczny próg w którąkolwiek stronę, stracimy do niej prawo. Jeśli ktoś balansuje na granicy przyznania ulgi, bezpieczniej będzie z niej zrezygnować. W rozliczeniu rocznym PIT ją odzyskamy, jeśli spełnimy warunki. Dlatego lepiej patrzeć na rozliczenie roczne niż miesięczne, aby nie musieć nic zwracać i spać spokojniej.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:33:39
  • -1
@paq-stone: PIT-37 z UoP i PIT-28 na ryczałcie. Ryczałt na działalności gospodarczej wyklucza niestety wspólne rozliczenie z żoną przychodów z UoP.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:34:36
  • 0
Jeśli ktoś balansuje na granicy przyznania ulgi, bezpieczniej będzie z niej zrezygnować. W rozliczeniu rocznym PIT ją odzyskamy, jeśli spełnimy warunki. Dlatego lepiej patrzeć na rozliczenie roczne niż miesięczne, aby nie musieć nic zwracać.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:35:01
  • 144
@xUnf: Połączyliśmy kropki.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:36:57
  • -1
@caslin: PIT-2 jest prawidłowo złożony tylko u jednego pracodawcy. Z ulgi dla klasy średniej będziemy mogli skorzystać w rozliczeniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:38:55
  • 0
@Fjkjarek: Dobry wieczór. Przy założeniu braku kosztów, na początku opłacalne będą zasady ogólne, a od przychodów powyżej ok. 7000 zł miesięcznie - ryczałt na stawce 8,5%.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:39:48
  • 0
@armon: Dobry wieczór, niestety musimy odczekać 60 miesięcy.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:40:49
  • -2
@ch0d0r: Wyłącznie dla UoP:

- 85k 0%,
- później na skali podatkowej dodatkowe 30k kwoty wolnej,
- od 115k zł do 120k 17%
- powyżej 120k 32%
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:41:04
  • 0
@czeslav87: Dobry wieczór, nie. Zmiany obejmują jedynie leasing na firmę.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:44:03
  • -1
@lolek43: Dobry wieczór, do wyliczenia składki zdrowotnej nie używamy ulgi dla klasy średniej.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:45:22
  • -4
@kmlbnd: Dobry wieczór, w takiej sytuacji najlepiej zrezygnować ze stosowania ulgi dla klasy średniej. Chyba, że nie będziemy pracować cały rok, bo będziemy np. na zwolnieniu lekarskim i w ciągu roku nie przekroczymy limitu.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:45:55
  • 0
@elemelek: Dobry wieczór, działalność nierejestrowana na tych samych zasadach co w poprzednim roku.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:47:12
  • 0
@reptylian: Jeśli wykonywane będą te same obowiązki, nie będziemy mogli skorzystać z ryczałtu w roku, w którym pracowaliśmy i w roku następnym.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:53:10
  • -1
@Aliuss:

1. Dzień dobry, nie. Co do zasady ulga dla klasy średniej nie powinna zapłaty podatku.

2. Przy niskich kosztach, warto rozważyć przejście na działalność gospodarczą opodatkowaną ryczałtem.

3. Poprosimy o doprecyzowanie pytania.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 20:55:12
  • 0
@Grabelny: Dobry wieczór, składki zdrowotnej od tego roku nie możemy już odliczyć w żadnej części na żadnej z form opodatkowania. W przypadku ryczałtu będzie wynosić ona od ~330 zł do ~960 zł miesięcznie w zależności od naszych rocznych przychodów.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 21:00:17
  • 0
@marthy6: Ad 3. W Udemy będziemy otrzymywać prawdopodobnie prowizję od sprzedanych kursów. W takiej sytuacji stawka 8,5%.

Tak, umowa ma znaczenie w przypadku stawki ryczałt, jednak największe znaczenie ma faktycznie wykonywana przez nas działalność i tak będzie to rozpatrywane w razie kontroli :)
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 21:08:37
  • 9
Dziękujemy za spotkanie i wszystkie pytania. Będziemy nadal rozgryzać Polski Ład. Na część pytań odpowiemy jeszcze w kolejnych dniach, mamy dużo ciekawych wątków, które warto pociągnąć dalej. Zapraszamy Was niezmiennie na naszego bloga oraz do korzystania z naszych kalkulatorów.

Darzbór!
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 21:11:43
  • -1
@consolida: Dobry wieczór, ulga dla klasy średniej nie ma zastosowania do zasiłku macierzyńskiego.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 21:13:25
  • -1
@Jacolos: Wystąpienie do GUS nie jest elementem niezbędnym. Sama odpowiedź z GUS nie jest również dla nas zabezpieczeniem. Może posłużyć jedynie jako pomoc we wniosku do KIS. Możemy stosować stawkę samodzielnie, jeśli jesteśmy pewni, że nam przysługuje.
inFakt
inFakt
Autor
19.01.2022, 21:14:59
  • 1
@why0: Zależy to od naszej formy opodatkowania. Na zasadach ogólnych - 9% (nie mniej niż 270,90 zł), liniówka - 4,9% (nie mniej niż 270,90 zł), na ryczałcie od ~330 zł do ~960 zł w zależności od rocznych przychodów, na karcie podatkowej zawsze 270,90 zł. Ulga dla rodzin 4+ nie wpływa na wyliczenie składki zdrowotnej.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 08:19:38
  • 0
@korneli: Ulga dla klasy średniej obowiązuje tylko na UoP, ale uwzględnia wszystko, co jest przychodem i zostanie ujawnione w rozliczeniu rocznym PIT.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 08:57:01
  • 0
@markaron: Nie. Kwota wolna od podatku obowiązuje każdego podatnika na skali podatkowej bezwględnie. Trzeba jednak pamiętać, że można rozliczać ją w ciągu roku tylko z jednego źródła przychodu (od jednego pracodawcy, jeśli mam kilka umów lub w ramach działalności jeśli jednocześnie jestem na UoP i JDG). Gdyby naliczono ją z kilku umów, wtedy trzeba będzie zwrócić kwoty wolne odliczone ponad 5100 zł (tyle w praktyce wynosi łącznie kwota zmniejszająca podatek).
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 09:12:15
  • -1
@PogromcaPatusow: sprawdziliśmy ten wątek szczegółowo. Trzeba wycofać PIT-2 u pracodawcy. Przy wypłacanym przez Urząd Pracy zasiłku dla bezrobotnych i dodatku aktywizacyjnym stosowana jest ulga podatkowa - takie orzeczenie ukazało się 19 stycznia.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 11:18:34
  • 0
@FMWFMW: Dzień dobry, nie, remanent nie ma wpływu na składkę zdrowotną.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 12:49:38
  • -1
@demanufacture: Dzień dobry. niestety ryczałt w działalności gospodarczej wyklucza wspólne rozliczenie się ze współmałżonkiem przychodów uzyskanych na skali podatkowej.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 12:51:00
  • 0
@julian993: Dzień dobry, ulga dla klasy średniej przeznaczona jest do dwóch źródeł przychodów, umowa o pracę o raz dg rozliczana na skali podatkowej. Pozostałe przychody nie mają wpływu na ulgę dla klasy średniej.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 12:58:14
  • 0
@Niepatrz: Dzień dobry,
1. limit do kasy do 20 tys dalej obowiązuje
2. m.in. w związku ze zmianami w zakresie składki zdrowotnej należy przekazywać do ZUS deklaracje DRA z informacją m.in. o wysokości naszej składki zdrowotnej.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 12:58:45
  • 1
@Parpot: Dzień dobry, liczy się dzień wypłaty lub pozostawienia do dyspozycji. W przypadku gdy ten dzień jest w styczniu, wypłata naliczana jest wg nowych przepisów.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:06:10
  • 0
@kubor_: Dzień dobry, w ramach ryczałtu poruszamy się po stawkach swobodnie, zgodnie z wykonywanymi czynnościami. Nie musimy o wysokość stawki informować naczelnika US. Informacja o opodatkowaniu odpowiednimi stawkami przekazywana jest w zeznaniu rocznym PIT-28.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:07:23
  • -1
@Tym: Dzień dobry, okres 2022 jest okresem przejściowym dla osób które rozliczały najem na zasadach ogólnych. Od 2023 każdy najem prywatny będzie mógł być rozliczany tylko na zasadach ryczałtu.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:09:19
  • 0
@salmiak: Dzień dobry, w takim przypadku na jednym stosunku pracy należałoby rozliczać kwotę wolna. Jeśli nie skorzystamy z kwoty wolnej w trakcie toku, będzie ona dalej dla nas dostępna w rozliczeniu rocznym.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:18:43
  • 1
@HeavyNuts: Dzień dobry, naszym zdaniem zastosowanie znajdzie stawka 14% jako usługi inżynierskie (PKWiU dział u 71)
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:24:09
  • 0
@OnlyPietrucha: Dzień dobry, kwotę wolną w tym przypadku wykorzystujemy w dg. Gdyby jednak dochody w trakcie roku nie przekroczyły 30.000 zł, to pozostała wartość będzie do wykorzystania w zeznaniu rocznym i nastąpi najprawdopodobniej zwrot.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:26:01
  • 0
@dwayne-johnson: Dzień dobry, w myśl poradnika dochody można połączyć i wówczas może być może to pozwoli na zastosowanie wspólnie z ulgi. Jeśli nie, to lepszym rozwiązaniem może okazać się odrębne rozliczenie.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:29:20
  • -1
@10minuteman: Dzień dobry, lepiej zarobić więcej :)
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:30:02
  • -2
@djbacha: Dzień dobry, dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie informacji z GUS, a następnie jeszcze na podstawie niej złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:35:47
  • 0
@ernest01: Dzień dobry,

1. Tak, zgadza się.
2. Tak, również się zgadza. Jednak należy dodać, że do 20 marca roku następnego należy dopłacić składkę zdrowotną za styczeń - kwiecień. Równice pomiędzy pierwsza a drugą stawką za te 4 miesiące.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:40:53
  • -1
@appa: Dzień dobry,

składki społeczne i Fundusz Pracy liczone są na takich samych zasadach np. w br duży ZUS tj. składka społeczna wraz z chorobową i FP to kwota ok 1200 zł.

Składka zdrowotna na ryczałcie przy takich przychodach to ok 960 zł miesięczne. Musimy poczekać jeszcze na ogłoszenie przeciętnego wynagrodzenia z IV kw. 2022 roku.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:41:52
  • -1
@michaszekpetarda: Dzień dobry, na zasadach ogólnych składka miesięczna nie może być mniejsza niż 270,90 zł
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:43:23
  • -1
@ray7: Dzień dobry, przekroczenie powoduje że całym rokiem mamy wysokość składki z danego progu. Dopłaty różnicy dokonać trzeba będzie do 20 marca.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:45:50
  • 0
@Piotropatra: Dzień dobry, miesięczne skorzystamy przy takiej umowie na uldze. Jednak rocznie naszego przychody nie pozwolą na skorzystanie z ulgi.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:50:41
  • 0
@smallboobslover: Dzień dobry,

1. Kwestię ryczałtu należy sprowadzić do odpowiedniego PKWiU. W tym pomocne może się okazać pytanie do GUS, a w dalszej kolejności wniosek o Indywidualna Interpretacje. Należy wskazać, że mimo że WIS (wiążąca informacja stawkowa) dotyczy podatku VAT, to również może być pomocna, z uwagi że klasyfikacja też następuje na podstawie PKWiU.
2. Konsekwencją działalności wytwórczej jest sprzedaż ale jest to działalność wytwórcza.
3. :)
4. Tak
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:55:07
  • 1
@bbronek: Dzień dobry, umowa zlecenie ze studentem do 26 rż nie podlega składkom ZUS, ponadto do kwoty przychodów 85528 zł nie podlega opodatkowaniu. Następnie stosujemy skalę i mamy kolejne 30.000 zwolnienia. Przy umowie o dzieło nie ma zastosowanie zwolenie do 85.528 czyli PIT 0 dla młodych.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:56:28
  • 1
@Hufnaar: Dzień dobry, składka zdrowotna od 1 stycznia 2022 r. na podatku liniowym będzie stanowić 4,9% dochodu, nie mniej niż 270,90 zł
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 13:57:59
  • 1
@Jaskier: Dzień dobry, przychody z jednoosobowej działalności gospodarczej nie mogą być rozliczane w różnych formach opodatkowania.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 14:02:36
  • 1
@asunez: Dzień dobry, zgadza się. Wskazanie jest prawidłowe. Sumujemy łącznie małżonków, dzielimy na 2 i badamy czy "mieścimy" się w przedziale 68k - 133k.
inFakt
inFakt
Autor
20.01.2022, 14:34:09
  • 1
@CoperNick: Dzień dobry, tak przysługuje. W PIT-2 mowa o najmie rozliczanym na zasadach ogólnych, gdy jest rozliczany prywatnie na ryczałcie, to z UoP możemy na bieżąco Akorzsytać z kwoty wolnej.
inFakt
inFakt 19.01.2022, 18:03:27
  • 5
Nasze AMA o Polskim Ładzie właśnie wystartowało! Zapraszamy do zadawania pytań!

Link: https://www.wykop.pl/link/6464285/ama-polski-lad-wyjasniamy-zmiany-podatkowe-z-infaktem/

#nowylad #podatki #ksiegowosc #dzialalnoscgospodarcza #ciekawostki #polska
inFakt - Nasze AMA o Polskim Ładzie właśnie wystartowało! Zapraszamy do zadawania pyt...

źródło: comment_1642616028CQKtwDcXIsGLupc51255jN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 17.01.2022, 12:08:37
  • 1120
AMA o Polskim Ładzie. Eksperci inFaktu wyjaśniają zmiany podatkowe

Cześć! Macie pytania o Polski Ład? My, eksperci inFaktu, mamy jasne odpowiedzi. Wpadnijcie na AMA o największych zmianach podatkowych w historii - środa, 19 stycznia, o godzinie 19:00!

#nowylad #podatki #ksiegowosc #dzialalnoscgospodarcza

https://www.youtube.com/watch?v=Q3nS_Dd44kE
inFakt - AMA o Polskim Ładzie. Eksperci inFaktu wyjaśniają zmiany podatkowe

Cześć!...

źródło: comment_1642500086GGRhy5ux2MyQ3FW7RiqIy3.jpg

Pobierz
  • 146
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mirkax
mirkax
17.01.2022, 13:16:58
  • 971
@inFakt: tak z ciekawości, w czym Włodek jest ekspertem poza tym, że prowadzi jdg i jest youtuberem ;) ? czy fotka tylko dla zasięgu
  • Odpowiedz
Dzika_Flisica
Dzika_Flisica
17.01.2022, 13:18:30
  • 618
Wolelibyście, w kontekście polskiego ładu, walczyć z setką końi wielkości kaczki czy jedną kaczką wielkości konia?
  • Odpowiedz

0

Lil Włod feat. inFakt - K$IĘGOWOŚĆ #rapsy

Lil Włod feat. inFakt - K$IĘGOWOŚĆ #rapsy

Do współpracy zapraszamy również artystów. Posłuchaj rapsów Lil Włoda. https://www.infakt.pl/raper Załóż firmę i zleć księgowość: https://www.infakt.pl Produkcja: Maciej Adamczak Scenariusz i reżyseria: Włodek Markowicz Tekst: Daniel Leszczak Zdjęcia: Aleksy Kubiak Montaż: Maciej... #raper

inFakt
z
youtube.com
dodany: 01.12.2021, 09:51:32
  • 0
  • #
    raper
  • #
    infakt
  • #
    reklama
  • #
    wlodekmarkowicz
  • #
    lekkostroniczy
Ukiss
Ukiss
01.07.2020, 14:50:55
  • 0
Ten #santander to jakiś żart. Założyłem konto firmowe jakoś w okolicach lutego, w promocji z księgowością infakt, bo chwalili się, że wtedy przez pół roku zwracają połowę kosztów księgowości. Zrobiłem to specjalnie na miejscu w banku, przez pracownika, żeby mieć pewność, że promocja obejmie moje konto (pracownik zapewnił, że tak będzie).
Po miesiącu żadnego zwrotu nie dostałem, więc do nich napisałem - odpowiedzieli, że dostaje się jakoś dopiero pod koniec
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 03.07.2020, 09:55:18
  • 3
@Ukiss poprosimy o kontakt na info@infakt.pl, sprawdzimy temat i może uda się coś zrobić. Pozdrawiamy!
  • Odpowiedz
wfd
wfd
13.04.2018, 12:49:03
  • 1
@inFakt: robicie to źle
wfd - @inFakt: robicie to źle

źródło: comment_o5jPhZzS9562YuQUG7gd5PgC1OzYboTN.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 13.04.2018, 16:37:45
  • 1
Przepraszamy - to sytuacja jednorazowa, nie powinna się powtórzyć ;)
  • Odpowiedz
logitech07
logitech07
logitech07
28.11.2017, 17:14:35
  • 2
Polecacie jakieś biuro rachunkowe online czy lepiej skorzystać z lokalnych usług w swoim mieście?
Chodzi mi o serwisy typu ifirma, wfirma, kpir50 i pochodne.

#dzialalnoscgospodarcza #firma
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 29.11.2017, 09:25:54
  • 0
@logitech07 w ramach Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego masz przypisaną dedykowaną księgową, którą wybierasz na stronie [www.infakt.pl/księgowi](http://www.infakt.pl/księgowi) i ten księgowy lub księgowa zawsze Cię reprezentuję przed urzędem skarbowym i ZUSem.
  • Odpowiedz
sxill
sxill
sxill
12.06.2017, 10:51:31
  • 1
Kobieta w ciąży na działalności - opłaca się podnieść składki ZUS? Wg niektórych artykułów tak, ale nie wiem jak to liczyć a chciałbym znać szczegóły.

#zus #prawo #ciaza
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

inFakt
inFakt 12.06.2017, 10:56:05
  • 2
Zapewne ten artykuł rozwieje wiele wątpliwości : https://www.infakt.pl/blog/jak-uzyskac-wysoki-zasilek-macierzynski-na-nowych-zasadach-ubezpieczenie-ponizej-12-miesiecy/
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

inFakt

  • Tworzymy prostą i wygodną księgowość dla małych firm. Tutaj staramy się odpowiadać na pytania, wyjaśniać zawiłości związane z podatkami, ZUS czy zakładaniem działalności oraz informować o zmianach w przepisach.
  • Kraków
  • http://www.infakt.pl/
  • info@infakt.pl
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.01.2022

    Komentator
  • VIP
    od 02.02.2022

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 20.12.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 23.09.2025

    Rocznica
  • Ekspert
    od 19.01.2022

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking