Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko176
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Gliwson
Gliwson

Gliwson

Dołączył 10 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 22
  • Znaleziska 22
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

567

Wypalenie zawodowe w IT - cierpi na nie ponad połowa pracowników!

Wypalenie zawodowe w IT - cierpi na nie ponad połowa pracowników!

Wstajesz rano i już wiesz, że to będzie kolejny zły dzień. Nie masz ochoty iść do pracy, czujesz się przemęczony, a w weekend, zamiast korzystać z wolności, nagle zaczynasz płakać. Czujesz się źle w swoim miejscu pracy, masz wrażenie, że wszystkich oszukujesz, zadania idą ci coraz gorzej...

VamppiV
z
homodigital.pl
dodany: 08.04.2022, 21:20:26
  • 393
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    informatyka
Gliwson
Gliwson
Gliwson 09.04.2022, 10:08:14
  • 8
Pracowałem jako energetyk przez 6 lat praca na wysokości, często na niesprawnym sprzęcie, błoto ( standard przy tej pracy ) , szpadel ( bywało tak że kopało się dołki tygodniami ), mróz ( nieważne że -15 i izolacja pęka, kabel trzeba położyć bo terminy ), deszcz ( jak się zmokło to w samochodzie ustawiało się temperaturę na max i miało się 30 minut na wyschnięcie ), praca po 10-11 godzin, przerwy czy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2043

[AMA] Polski Ład. Wyjaśniamy zmiany podatkowe z inFaktem

[AMA] Polski Ład. Wyjaśniamy zmiany podatkowe z inFaktem

Masz pytanie o Polski Ład? Zadaj je doradcy podatkowemu inFaktu, Piotrowi Juszczykowi. Udzielamy jasnych odpowiedzi. Wyjaśniamy, co zmieni największa reforma podatkowa w historii.

inFakt
z
wykop.pl
dodany: 19.01.2022, 18:01:05
  • 829
  • #
    ama
  • #
    nowylad
  • #
    podatki
  • #
    ksiegowosc
  • #
    polskilad
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
Gliwson
Gliwson
Gliwson 19.01.2022, 20:00:55
  • -2
W grudniu 2021 zmieniłem UoP na B2B u tego samego pracodawcy, czy w tym roku 2022 będę mógł przejść na ryczałt?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

595

Samodzielne napełnianie klimatyzacji - gazem do zapalniczek

Samodzielne napełnianie klimatyzacji - gazem do zapalniczek

Czyli R290 w praktyce ;-)

piczki_i_parolki
z
youtube.com
dodany: 24.06.2018, 18:04:33
  • 287
  • #
    motoryzacja
  • #
    ciekawostki
  • #
    klimatyzacja
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 14:36:09
  • -2
Byłem na szkoleniu jeśli chodzi o nabijanie klimatyzacji oraz już z ponad rok nabijam. Propanem można nabijać, jak najbardziej, ale co nas ostrzegali to żeby sprawdzać samochody na śląsku ponieważ tam często już od paru lat nabijali propanem. Problemy pojawiają się dwa.
Pierwszy to taki że jak masz nabitą klimatyzację propanem i nie daj boże pojedziesz do nabijania klimatyzacji możesz komuś rozwalić automat do klimatyzacji nawet za 15 tys.zł.
Po drugie przy
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:06:32
  • -1
@Lynx_Lynx: Olej wchodzi razem z czynnikiem, dlatego nie za bardzo da się go ot tak sobie podać. Jeśli ktoś by wymyślił automat do klimatyzacji na propan to można by było spokojnie sobie go nabijać. No i robi się też problem z bezpieczeństwem bo przy nieszczelnej instalacji gaz powoli ucieka, tak jak przy zapalnice i może zostać podpalony. Nawet jeśli koszt gazu by kosztował 1grosz za 1kg to i tak trzeba
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:25:07
  • -1
@carver: Nie wiem jak u innych wygląda, ale u mnie zawsze wymienia się olej. Pierwsze sprawdzenie, jeśli próżnia nie wyjdzie automat nie nabije. Sprawdzenie szczelności UV, a jak nie wychodzi to wodorem i szukanie bardzo drobnych wycieków.
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:34:39
  • 3
@kokosik: A od propanu dwutlenek węgla, jak pamiętam to chyba mercedes wprowadził. I to mnie najbardziej boli że gaz za prawie darmo, najmniej szkodliwy patrząc na inne gazy.
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:40:55
  • 0
@janusz0: Jest urządzenie które właśnie ostrzega że jest wypompowany propan z auta. Rok temu kosztował chyba coś powyżej 2000zł. Nie wiem czy zakłady wyposażają się w taki bajer. Bardziej to chyba ktoś komu maszyna się zepsuła właśnie wypompowując propan.
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:45:37
  • 0
@mug3n: Jeśli myślisz że Ekspert by ładował Automatem za 5-20 tys.zł żeby zaoszczędzić 200zł i posłać do serwisu maszynę to nie. Chyba że przyjeżdżasz do zakładu i widzisz że butla stoi na wadze to wtedy jak najbardziej może Ci nabić.
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 16:49:55
  • -8
@cacum3: R 134A jest gazem nie palnym. Oczywiście jak ktoś nie rozumie a czytając niektóre komentarze "nie palny" znaczy że się za cholerę nie zapali.
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 17:02:14
  • 1
@Muszczyna: Jak na razie mało występują samochody z czynnikiem R-1234yf, ale za parę lat zasłużymy kupujesz samochód z 2017r. Włączasz klimatyzację a klima nie dział. Otwierasz zawór żeby sobie spuścić lub dobić propan a tam czynnik R-1234yf, wystarczy żeby psiuknęło Ci w oczy i możesz się pożegnać do końca swojego pięknego życia ze wzrokiem. Dlatego bawienie się przy klimatyzacji stanie się bardzo niebezpieczne w ciągu najbliższych lat. Jedynie osoby które
Gliwson
Gliwson
Gliwson 25.06.2018, 17:11:38
  • -1
@kokosik: No może też koszta :) bo taki sam samochód z dwutlenkiem węgla będzie droży ponieważ musi być wyższe ciśnienie a co do tego idzie przy małej nieszczelności bardzo szybko może uciekać. I wyjdzie to że normalnie raz do roku np. jeździłeś nabijać a tak musiałbyś 2-3 jeździć a przy małej nieszczelności to może nawet i z 5 razy :) Plus dochodzą droższe części, bardziej by musiała pracować sprężarka więc
Gliwson
Gliwson
Gliwson 27.06.2018, 23:13:19
  • 1
kokosik


@kokosik: Zgadzam się tylko dodam, że starsze samochody moim zdaniem mają bardziej szczelną instalację niż nowsze. Mój stary golf III, 96r. 9 lat nic nie wymieniane tak samo ford Galaxy z 2000r. Fiat Croma II 2010r. 2 razy skraplacz i jakiś przewód. To samo kiedyś mogłeś lać byle jakie paliwo i samochód jechał dalej teraz masz wszystko bardzo delikatne. Kiedyś olej do skrzyni automatycznej był dożywotni, teraz trzeba wymieniać
Gliwson
Gliwson
Gliwson 28.06.2018, 00:05:07
  • 0
@nunu85:Tak odkręcam każdy element i wylewam z niej olej Ehh Automat do klimatyzacji wymienia olej sprężarkowy, ale nie cały tak jak piszesz i chyba @nojasneurwa. W przypadku wymiany innych elementów dodajemy do układu jak zalecił producent, najczęściej jest to parownik 40cm3, filtr-osuszacz 15cm3, skraplacz 40cm3, przewody połączeniowe 5cm3/m. @nojasneurwa teraz tak rozmieszczają elementy w silniku, że pewnie w niektórych to musisz silnik wyciągnąć, albo inne ustrojstwa żeby
Gliwson - @nunu85:Tak odkręcam każdy element i wylewam z niej olej Ehh Automat do kli...

źródło: comment_pDc7942Q3GciGDypFJOJpcQtVqz9LJv9.jpg

Pobierz
Gliwson
Gliwson
Gliwson 28.06.2018, 15:39:06
  • 0
@nojasneurwa: Nie w 100%, ale częściowo jest wyciągany przez automat do klimatyzacji, może dlatego aż tak często każą go wymieniać. Jeśli ktoś chce bawić się w inne czynniki niż R134a, musi zamienić olej. Olej częściowo zostaje w układzie i chyba płukanka może coś zdziałać, ale nie jestem pewny w jakim procencie lub demontaż wszystkich elementów oraz czyszczenie. Płukanka też może rozszczelnić układ bo olej oraz zanieczyszczenia nieraz uszczelniają układ. Jeśli
Gliwson
Gliwson
Gliwson 28.06.2018, 17:42:18
  • 1
@nojasneurwa: Tak ten odciągnięty z czynnikiem. Nawet i nie 2-3% :) Podczas pracy olej smarujący krąży w układzie chłodzenia wraz z czynnikiem, właśnie te 2-3%. Dlatego jak mi mówili trzeba bardzo na tym uważać, bo brak 2-3% może powodować z czasem poważne uszkodzenia, oraz jego nadmiar. Praktycznie najwięcej czasu mieliśmy poświęcone właśnie podczas omawiania oleju. Było nawet to że możesz dodać więcej oleju a klient po roku przyjedzie do ciebie

2915

Dzik jest dziki, rolnik jest zły

Pokaż treści 18+

Dzik jest dziki, rolnik jest zły

na żywo, tak po chłopsku

lukasus
z
youtube.com
dodany: 11.02.2015, 16:38:29
  • 425
  • #
    polska
  • #
    protest
  • #
    dzik
  • #
    premierzyca
  • #
    rolnictwo
Gliwson
Gliwson
Gliwson 11.02.2015, 22:08:19
  • 25
Nie, jestem rolnikiem. Ale odpierdo#$)# się od nich, szkody w państwie nie robią, w życiu nam nie przeszkadzają, mają wkład w państwie, całe życie pracują. A co, 40% uważa z nas, że to buraki bo k--w@ inaczej mówią, albo robią robotę którą my nie wykonujemy. Ludzie zastanówcie się co wy robicie. Na klatce pies wam nasra, wielkiej szkody nie zrobi a wy macie wielkie pretensje. A jak człowiek traci 80% dobytku to
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Gliwson
Gliwson
Gliwson 11.02.2015, 22:10:08
  • 1
Jeszcze ta manipulacja, co głąby oglądające TVN, słucha że rolnik jeździ maszyną za 300 tys. zł, ale nieważne że 90% należy do banku. Że kredyt za kredytem.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Gliwson
Gliwson
Gliwson 11.02.2015, 22:24:30
  • 12
@mesrs123: Z tym się zgodzę, tak samo z górnikami. Bo powinni atakować urzędy. Ale k--w@ czy oni codziennie robią protestu czy codziennie stoją pod twoim domem, czy coś ci złego zrobili? Najlepiej niech każdy się zamknie, niech nikt nie protestuje. Na chu% robić protest, że chcieli ograniczyć prawa w internecie, przecież pewnie ktoś nad tym ucierpiał ktoś spóźnił się do pracy lub do domu. Masz rację mesrs123, po co mają
Gliwson
Gliwson
Gliwson 11.02.2015, 22:56:57
  • 0
@mesrs123: I tu właśnie polega problem, z jednej strony sami sobie szkodzą. A z drugiej rząd korzysta z tego i robi propagandę. Dzięki temu państwo wykorzystuje, nas żebyśmy działali przeciwko nimi. Dowód poczytaj komentarze niżej lub wyżej. niektórzy bardziej wkurzeni są na rolników bo blokują drogę. A czemu nie są wkurzeni, że państwo okrada ich, że nie będą mieli emerytury, że nie będą godnie żyli w Polsce, że cały czas

290

Polakom nie udało się wyzwolić z niewolniczo-folwarcznej mentalności

Polakom nie udało się wyzwolić z niewolniczo-folwarcznej mentalności

W polskich firmach rządzą układy folwarczno-pańszczyźniane, a nasz kraj przegrywa właśnie swoją kolejną szansę rozwojową -€“ mówi socjolog, prof. Janusz T. Hryniewicz.

ntopl
z
nto.pl
dodany: 28.01.2015, 11:34:47
  • 67
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
Gliwson
Gliwson
Gliwson 29.01.2015, 17:49:48
  • 0
@elemenTH: Powiem Ci, że też taki kiedyś byłem. Problem polega na tym że chcesz być w końcu doceniony co robisz, dostać podwyżkę, chcesz być wyżej od innych. Nie patrzysz czy zarobiłeś coś w tym tygodniu czy nie. A na końcu wychodzi tak, że dopiąłeś celu, znaczysz coś w tej firmie, oprócz szefa oczywiście.
Np. mój kolega zamotany, czyli jak ktoś poprosi żeby przyniósł wkrętarkę to pójdzie, ale przyniesie bez końcówki

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking