Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko231
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Hauleth

Hauleth

Dołączył 14 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 14365
  • Znaleziska 4145
  • Mikroblog 10220
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 32
placebo_
placebo_
03.12.2025, 23:04:02
  • 0
Czemu niektórzy nie lubią dekoratorów? Imo mają przyjemniejszą składnię niż gdyby opakowywać funkcję/klasę wywołaniem innej funkcji. #programowanie
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 04.12.2025, 02:37:49 via Wykop
  • 0
Bo najczęściej komplikują analizę oraz debugowanie takiego kodu, gdyż pod spodem "dzieją się czary", które czasem trudno prześledzić.
  • Odpowiedz
groman43
groman43
02.12.2025, 20:04:21
  • 5
Skompiluje sobie kernela z rustem, co może pójść nie tak... Poza gcc potrzebuję oczywiście rustowy toolchain, makes sense... ale nie mogę użyć gcc, tylko muszę skorzystać z LLVM... okay, let's give it a try... a few hours later... no działa, pora sprawdzić ten kod rustowy... pierwsze co znalazłem, to keywork "unsafe"... czyli co, rust jest memory safe pod warunkiem, że nie użyje tego keyworda?

#programowanie #programista15k
groman43 - Skompiluje sobie kernela z rustem, co może pójść nie tak... Poza gcc potrz...

źródło: Screenshot 2025-12-02 at 21.03.26

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 03.12.2025, 11:09:40 via Wykop
  • 1
czyli co, rust jest memory safe pod warunkiem, że nie użyje tego keyworda?


@groman43: nie, jest memory safe nawet jak używasz tego keyworda. unsafe jedyne co robi to *pozwala na dodatkowe rzeczy*, on nie "wyłącza" istniejących mechanizmów w języku. Oczywiście, można zrobić rzeczy, z unsafe, które spowodują, że kod nie będzie bezpieczny, ale dzięki unsafe możesz ograniczyć te miejsca do określonych fragmentów, a nie, że całość kodu jest potencjalnie
  • Odpowiedz
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
03.12.2025, 08:39:59
  • 2
Trzecie zadanie Advent of Code. Trzeba znaleźć 2 cyfry, aby wyszła największa liczba. Nie wolno zmieniać kolejności cyfr.

987654321111111 - 98
811111111111119 - 89
234234234234278 - 78
818181911112111 - 92
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 03.12.2025, 11:02:01 via Wykop
  • 0
@Victor_Manzon: to jest chyba najgłupszy możliwy sposób

Łatwo dowieść, że by z liczby o długości N zrobić najwyższą możliwą liczbę o długości N-1 to wystarczy usunąć cyfrę, która jako pierwsza jest mniejsza niż jej następnik. Jeśli takiej cyfry nie ma, to usuwamy ostatnią cyfrę. Następnie powtarzamy to N razy i jesteśmy w domu.

Moja implementacja w
  • Odpowiedz
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
02.12.2025, 05:51:01
  • 2
Drugi dzień Advent of Code. W danych wejściowych dostajemy zakresy kodów produktów do sprawdzenia. Trzeba dobrze zrozumieć zadanie. Błędny kod produktu to taki, w którym sekwencja powtarza się dokładnie 2 razy.

Poniżej będzie kod w JavaScript w Node.JS.

Powinien pojawić się dopiero po rozwinięciu wpisu.

A
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 02.12.2025, 09:23:54 via Wykop
  • 0
@Ksiega_dusz: przy AoC to nigdy nie jest problem by całość wczytać do pamięci na raz.
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 03.12.2025, 10:57:51 via Wykop
  • 0
@SendMeAnAngel: znam, robiłem to dawno temu. Obecnie jak chcę się odprężyć to bardziej CodeWars robię.
  • Odpowiedz
GooPae
GooPae
02.12.2025, 16:13:17
  • 34
Każesz juniorowi na rekrutacji wypisać hello world w konsoli, żeby sprawdzić czy środowisko działa. Produkuje coś takiego. Jaka jest twoja reakcja?

#programowanie #programista15k #naukaprogramowania #korposwiat #java #pracait #rekrutacja #pracbaza
GooPae - Każesz juniorowi na rekrutacji wypisać hello world w konsoli, żeby sprawdzić...

źródło: image

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 02.12.2025, 16:14:57 via Wykop
  • 12
@GooPae: składam wypowiedzenie, bo nie piszę się na to by pracować z Javą.
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 02.12.2025, 17:12:14 via Wykop
  • 0
@GooPae: brońcie bogowie. Oczywiście, że nie
  • Odpowiedz
roundy-challenge
roundy-challenge
02.12.2025, 15:53:01
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 02.12.2025, 16:18:32 via Wykop
  • 0
Sundar Pichai twierdzi, że Google rozpocznie budowę centrów danych w kosmosie, zasilanych energią słoneczną, w 2027 roku


@roundy-challenge: To jest tak głupi pomysł, że aż mnie zaskakuje, że Google z czymś takim wychodzi.
  • Odpowiedz
Lolenson1888
Lolenson1888
02.12.2025, 05:44:36
  • 1416
Orlen Polski Tinder Narodowy im. św. Jana Pawła II
Lolenson1888 - Orlen Polski Tinder Narodowy im. św. Jana Pawła II

źródło: 84CA792C-ADA3-4C13-82CC-E9E431AC82EA

Pobierz
  • 153
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 02.12.2025, 09:40:30 via Wykop
  • 1
@zielonzielon: https://english.kyodonews.net/articles/-/50324 - wpadli już
  • Odpowiedz
Oo-oO
Oo-oO
29.11.2025, 12:33:03
  • 0
https://freedium-mirror.cfd/@daxx5/why-zig-is-quietly-doing-what-rust-couldnt-staying-simple-a47f86b3a58a

#zig #rustlang #programowanie #programista15k
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 29.11.2025, 20:03:22 via Wykop
  • 3
@Oo-oO: Nie zgadzam się raczej z tym artykułem. IMHO on pomija mnóstwo kwestii oraz zakłamuje w wielu innych:

And to be fair, Rust delivered… kinda. You can write blazingly fast, safe code — after you sacrifice three goats and your weekend sanity to the borrow checker.


Zarówno C jak i Zig mają też koncept "borrow" tylko nie ma żadnego mechanizmu, który go pilnuje. To jest
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 30.11.2025, 19:05:35 via Wykop
  • 0
"Pominąć" się da, analiza martwego kodu go by wychwyciła


Niby w jaki sposób analiza martwego kodu wychwyci Ci use after free przy realokacji tablicy?

Mówię o przykładzie z tego kodu:

fn
  • Odpowiedz
nickjuzmam
nickjuzmam
30.11.2025, 08:07:26
  • 0
Mam #pytaniedoeksperta
Uczę się #programowanie konkretnie Arm64 assembly
Do tej pory copilot mi pomagał i trochę grok
Czy warto iść w jakiś tutorial czy zostać przy modelach ai?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 30.11.2025, 08:57:18 via Wykop
  • 0
@nickjuzmam: z ciekawości - po co?
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 30.11.2025, 18:53:56 via Wykop
  • 2
@nickjuzmam: z cybersec to bardziej potrzebujesz umieć czytać ASM niż go pisać. To nie do końca jest to samo, zwłaszcza przy współczesnych kompilatorach.
  • Odpowiedz

513

Kod źródłowy mObywatela zostanie w całości opublikowany.

Kod źródłowy mObywatela zostanie w całości opublikowany.

Kod źródłowy aplikacji mObywatel zostanie w całości opublikowany 29 grudnia przekazał PAP wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski. Ten krok może znacząco zwiększyć zaufanie do rządowej aplikacji; pozwoli na analizę kodu przez niezależnych ekspertów ocenił ekspert cyberbezpieczeństwa

banzi
z
pap.pl
dodany: 29.11.2025, 17:28:45
  • 116
  • #
    programista15k
  • #
    programowanie
  • #
    it
  • #
    informatyka
  • #
    mobywatel
  • #
    technologia
Hauleth
Hauleth 29.11.2025, 20:06:05 via Wykop
  • 3
@goladupa: otworzenie całego kodu też wiele nie zmieni. Wiesz, coś takiego jak dekompilator istnieje, więc to czy atakujący ma tutaj dostęp do pełnego kodu źródłowego czy nie nic nie zmienia.
Hauleth
Hauleth 30.11.2025, 08:56:23 via Wykop
  • 0
@MshL: zakładałem, że chodzi o aplikację mobilną. W przypadku aplikacji webowej to nawet tego nie potrzebujesz by wyświetlić co chcesz.
Hauleth
Hauleth 30.11.2025, 18:52:49 via Wykop
  • 2
@MshL: no nie dzieje, ale to nie znaczy, że nie możesz wszystkiego podmienić jak chcesz w przeglądarce. Inaczej nie rozumiem jaki jest problem.
Pepege
Pepege
26.11.2025, 19:49:22
  • 0
#pyrkon Pyrkon, ta wielka europejska impreza dla fantastów, co roku gwarantuje, że w Poznaniu nie zostanie ani jeden wolny kąt do spania. Nasi "profesjonaliści" tak zadbali o dostępność mieszkań, że możesz spać w wannie za jedyne 500 zł za noc - towar luksusowy, jak na warunki poznańskiej patodeweloperki. A żebyście się czuli bezpieczni, mundurowi cosplayerzy dostali zakaz noszenia plastikowych mieczy - teraz już na pewno nikt nikogo nie dźgnie przypadkiem
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 26.11.2025, 20:30:41 via Wykop
  • 2
@Pepege: a to Pyrkon ma budować hotele i miejsca noclegowe?
  • Odpowiedz
groman43
groman43
25.11.2025, 07:00:26
  • 1
Podobno #matematyka w #programowanie jest zupełnie nieprzydatna - https://susam.net/fizz-buzz-with-cosines.html

#programista15k #programista25k #pasjonat15k #pracait
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 25.11.2025, 13:23:31 via Wykop
  • 2
@sn3p5: ale nikt nie mówi, że matematyki używasz do implementowania obliczeń wprost. Matematyka się przydaje po to, by zrozumieć *co* masz napisać, a nie po to by implementować wszystko od zera.
  • Odpowiedz

794

Awantura na sali rozpraw. Żak nagle wybuchł

Pokaż treści 18+

Awantura na sali rozpraw. Żak nagle wybuchł

Łukasz Żak zarzucił prokuraturze podawanie fałszywych informacji na temat jego zachowania w areszcie. Śledczy twierdzą, że znaleziono telefon oraz grypsy, w których prosił o przekazanie do aresztu substancji niedozwolonych, w tym narkotyków.

motvik
z
o2.pl
dodany: 24.11.2025, 09:14:21
  • 184
  • #
    wydarzenia
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    polska
Hauleth
Hauleth 25.11.2025, 13:14:41 via Wykop
  • 0
w Polsce nie ma prawa opartego na precedensie


@Argajl: nie, ale jest coś co się nazywa *jednolita wykładnia prawa*. Oznacza to tyle, że jak nie ma precedensu w ustanawianiu przepisów, tak w przypadku kary za złamanie przepisów jakaś forma "precedensu" jest. Znaczy to tyle, że jak mu klepną np. 25 lat, to następcy też będą mieli raczej wyroki w tym zakresie jeśli sprawy będą podobne.
fiolkins
fiolkins
fiolkins
24.11.2025, 08:02:14
  • 4
Pamiętajcie, małe PRy to podstawa w #programowanie
fiolkins - Pamiętajcie, małe PRy to podstawa w #programowanie

źródło: Screenshot 2025-11-24 at 09.00.14

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 24.11.2025, 11:15:19 via Wykop
  • 1
@fiolkins: wygląda jak jeden mój gdzie odpaliłem reformat na całym projekcie. Ale tam nie było żadnych zmian logiki, tylko reformat.

Tak to ogólnie staram się by nie było więcej niż 1k zmienionych linii, ale idealnie to nie więcej niż 100-200.
  • Odpowiedz
natk06
natk06
natk06
14.11.2025, 19:42:13
  • 0
Klawiatura poszukiwana
Ktoś poleci jakąś fajną klawiaturę do gry i programowania ?
Budżet bez większego znaczenia
#sprzet #klawiaturamechaniczna
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 14.11.2025, 20:53:35 via Wykop
  • 1
@natk06: OLKB Planck
  • Odpowiedz

2

Python Software Foundation traci fundusze "Go Woke, Go Broke"

Python Software Foundation traci fundusze "Go Woke, Go Broke"

Po odrzuceniu 1,5 miliona dolarów pomocy od rządu Stanów Zjednoczonych jako akt DEI Virtue Signalling, Python Software Foundation ujawnia, że ma 1,4 miliona dolarów deficytu i wystarczy jej pieniędzy tylko na 6 miesięcy.

ochucki
z
youtube.com
dodany: 05.11.2025, 07:26:14
  • 9
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    python
  • #
    programowanie
  • #
    linux
  • #
    opensource
Hauleth
Hauleth 14.11.2025, 06:59:30 via Wykop
  • 0
@fervi: najpopularniejszy? Nah, far from it.
Hauleth
Hauleth 14.11.2025, 09:50:55 via Wykop
  • 0
Świetny do AI


@fervi: ma dużo bibliotek. To nie znaczy, że jest "świetny do AI", tylko po prostu jest popularny w akademii. Gdyby był "świetny", to Mojo nie miałoby sensu.

Uniwersalny (praktycznie wszystko w nim zrobisz - może nie zawsze optymalnie, ale
mateo2111
mateo2111
mateo2111
09.11.2025, 07:48:24
  • 116
Czemu wśród Polaków jest ciągła narracja, że prawo jazdy i własny samochód to jest rzecz pierwszej potrzeby i jak ktoś tego nie posiada, to jest zrównywany z jakimś inwalidą. W pełni się zgadzam, że samochód to jest ważna rzecz i warto ją mieć, ale jeśli nie mieszkasz na jakiejś zabitej dechami wsi, to nie jest ona niezbędna. Sam pochodzę z mniejszej miejscowości, gdzie bez samochodu faktycznie jest ciężko, ale teraz od 5
  • 153
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 09.11.2025, 13:00:59 via Wykop
  • 1
@mateo2111: IMHO prawo jazdy się przydaje, nawet ja nie masz samochodu. Natomiast w wielu przypadkach, jak ktoś mieszka w mieście, to samochód nie potrzebny.
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
05.11.2025, 11:21:26
  • 3
Open source to największy przekręt w IT - korporacje zarabiają miliardy na darmowym kodzie, programiści dostają gwiazdki zamiast kasy, a sztuczna inteligencja uczy się na twoim kodzie żeby cię zastąpić. Płatne biblioteki zwiększają zatrudnienie na dwa sposoby: albo firma kupuje licencje i ktoś musi te biblioteki utrzymywać i wspierać, albo firma zatrudnia seniorów do napisania własnych rozwiązań. Dziś junior skleja gotowce z internetu w weekend, jutro firma musi mieć zespół seniorów piszących
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 14:38:56 via Wykop
  • 1
@1zaq2xsw3cde4r: licencja nie może zabraniać użycia komercyjnego by była OSI. Jak już, to możesz mieć dual licensing (jak np. Qt) gdzie masz bardziej restrykcyjną licencję (np. GPL) dla wszystkich, a bardziej liberalną (jak Apache czy MIT) płatną.
  • Odpowiedz
aptitude
aptitude
05.11.2025, 14:02:56
  • 1
Czy AI potwierdziło właśnie co każdy programista na świecie, nawet Theo myślał o tym, właśnie prosto w nos AI mi to rzuciło?
Teraz pytanie, czy celowo tak odpowiedziało AI? Jedyna metoda do sprawdzenia to A/B tests

W sumie jego motywację do muzy? Szanuj za ten system prompt, w sumie sami pisaliśmy go xD

Tak, ten pomysł z videos, to moja wina :x sorki jak coś, ale admin używa veo3.1 jak coś :x, co mega dziwne
aptitude - Czy AI potwierdziło właśnie co każdy programista na świecie, nawet Theo my...

źródło: Screenshot_2025-11-05_15-00-23

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 14:36:41 via Wykop
  • 1
@aptitude: Dzwonić po pogotowie ze względu na zawał?
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
05.11.2025, 00:50:35
  • 3
Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, MassTransit a to tylko niektóre projekty które ostatnio przeszły na model płatny dla firm. Za kod się płaci i firmy muszą się tego nauczyć, szczególnie za profesjonalnie napisany kod który znacznie przyśpiesza pracę innych programistów. Sojaki z innych języków jak java czy python powinny to również zrozumieć, żeby chronić rynek. Takie rozwiązanie 1) pozwoli zarobić autorom bibliotek 2) pozwoli pisać więcej internal tooli w mniejszych
Whiskeyjack29 - Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, M...

źródło: QmV2n5ye5TyNo4AAfvopbSBzLjHfrBqfyZivPPDLqirbV4

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 07:55:46 via Wykop
  • 5
@obieq: spojrzałem na to FluentAssertions i moje pytaniem jest - dlaczego ludzie robią sobie taką krzywdę?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 14
  • Strona 1 z 14
  • >
  • Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
  • https://hauleth.dev

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 26.10.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.01.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.02.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking