Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Hauleth

Hauleth

Dołączył 14 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 14385
  • Znaleziska 4150
  • Mikroblog 10235
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 32
Pepege
Pepege
26.11.2025, 19:49:22
  • 0
#pyrkon Pyrkon, ta wielka europejska impreza dla fantastów, co roku gwarantuje, że w Poznaniu nie zostanie ani jeden wolny kąt do spania. Nasi "profesjonaliści" tak zadbali o dostępność mieszkań, że możesz spać w wannie za jedyne 500 zł za noc - towar luksusowy, jak na warunki poznańskiej patodeweloperki. A żebyście się czuli bezpieczni, mundurowi cosplayerzy dostali zakaz noszenia plastikowych mieczy - teraz już na pewno nikt nikogo nie dźgnie przypadkiem
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 26.11.2025, 20:30:41 via Wykop
  • 2
@Pepege: a to Pyrkon ma budować hotele i miejsca noclegowe?
  • Odpowiedz
groman43
groman43
25.11.2025, 07:00:26
  • 1
Podobno #matematyka w #programowanie jest zupełnie nieprzydatna - https://susam.net/fizz-buzz-with-cosines.html

#programista15k #programista25k #pasjonat15k #pracait
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 25.11.2025, 13:23:31 via Wykop
  • 2
@sn3p5: ale nikt nie mówi, że matematyki używasz do implementowania obliczeń wprost. Matematyka się przydaje po to, by zrozumieć *co* masz napisać, a nie po to by implementować wszystko od zera.
  • Odpowiedz

794

Awantura na sali rozpraw. Żak nagle wybuchł

Pokaż treści 18+

Awantura na sali rozpraw. Żak nagle wybuchł

Łukasz Żak zarzucił prokuraturze podawanie fałszywych informacji na temat jego zachowania w areszcie. Śledczy twierdzą, że znaleziono telefon oraz grypsy, w których prosił o przekazanie do aresztu substancji niedozwolonych, w tym narkotyków.

motvik
z
o2.pl
dodany: 24.11.2025, 09:14:21
  • 184
  • #
    wydarzenia
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    polska
Hauleth
Hauleth 25.11.2025, 13:14:41 via Wykop
  • 0
w Polsce nie ma prawa opartego na precedensie


@Argajl: nie, ale jest coś co się nazywa *jednolita wykładnia prawa*. Oznacza to tyle, że jak nie ma precedensu w ustanawianiu przepisów, tak w przypadku kary za złamanie przepisów jakaś forma "precedensu" jest. Znaczy to tyle, że jak mu klepną np. 25 lat, to następcy też będą mieli raczej wyroki w tym zakresie jeśli sprawy będą podobne.
fiolkins
fiolkins
fiolkins
24.11.2025, 08:02:14
  • 4
Pamiętajcie, małe PRy to podstawa w #programowanie
fiolkins - Pamiętajcie, małe PRy to podstawa w #programowanie

źródło: Screenshot 2025-11-24 at 09.00.14

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 24.11.2025, 11:15:19 via Wykop
  • 1
@fiolkins: wygląda jak jeden mój gdzie odpaliłem reformat na całym projekcie. Ale tam nie było żadnych zmian logiki, tylko reformat.

Tak to ogólnie staram się by nie było więcej niż 1k zmienionych linii, ale idealnie to nie więcej niż 100-200.
  • Odpowiedz

2

Python Software Foundation traci fundusze "Go Woke, Go Broke"

Python Software Foundation traci fundusze "Go Woke, Go Broke"

Po odrzuceniu 1,5 miliona dolarów pomocy od rządu Stanów Zjednoczonych jako akt DEI Virtue Signalling, Python Software Foundation ujawnia, że ma 1,4 miliona dolarów deficytu i wystarczy jej pieniędzy tylko na 6 miesięcy.

ochucki
z
youtube.com
dodany: 05.11.2025, 07:26:14
  • 9
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    python
  • #
    programowanie
  • #
    linux
  • #
    opensource
Hauleth
Hauleth 14.11.2025, 06:59:30 via Wykop
  • 0
@fervi: najpopularniejszy? Nah, far from it.
Hauleth
Hauleth 14.11.2025, 09:50:55 via Wykop
  • 0
Świetny do AI


@fervi: ma dużo bibliotek. To nie znaczy, że jest "świetny do AI", tylko po prostu jest popularny w akademii. Gdyby był "świetny", to Mojo nie miałoby sensu.

Uniwersalny (praktycznie wszystko w nim zrobisz - może nie zawsze optymalnie, ale
mateo2111
mateo2111
mateo2111
09.11.2025, 07:48:24
  • 116
Czemu wśród Polaków jest ciągła narracja, że prawo jazdy i własny samochód to jest rzecz pierwszej potrzeby i jak ktoś tego nie posiada, to jest zrównywany z jakimś inwalidą. W pełni się zgadzam, że samochód to jest ważna rzecz i warto ją mieć, ale jeśli nie mieszkasz na jakiejś zabitej dechami wsi, to nie jest ona niezbędna. Sam pochodzę z mniejszej miejscowości, gdzie bez samochodu faktycznie jest ciężko, ale teraz od 5
  • 153
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 09.11.2025, 13:00:59 via Wykop
  • 1
@mateo2111: IMHO prawo jazdy się przydaje, nawet ja nie masz samochodu. Natomiast w wielu przypadkach, jak ktoś mieszka w mieście, to samochód nie potrzebny.
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
05.11.2025, 11:21:26
  • 3
Open source to największy przekręt w IT - korporacje zarabiają miliardy na darmowym kodzie, programiści dostają gwiazdki zamiast kasy, a sztuczna inteligencja uczy się na twoim kodzie żeby cię zastąpić. Płatne biblioteki zwiększają zatrudnienie na dwa sposoby: albo firma kupuje licencje i ktoś musi te biblioteki utrzymywać i wspierać, albo firma zatrudnia seniorów do napisania własnych rozwiązań. Dziś junior skleja gotowce z internetu w weekend, jutro firma musi mieć zespół seniorów piszących
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 14:38:56 via Wykop
  • 1
@1zaq2xsw3cde4r: licencja nie może zabraniać użycia komercyjnego by była OSI. Jak już, to możesz mieć dual licensing (jak np. Qt) gdzie masz bardziej restrykcyjną licencję (np. GPL) dla wszystkich, a bardziej liberalną (jak Apache czy MIT) płatną.
  • Odpowiedz
aptitude
aptitude
05.11.2025, 14:02:56
  • 1
Czy AI potwierdziło właśnie co każdy programista na świecie, nawet Theo myślał o tym, właśnie prosto w nos AI mi to rzuciło?
Teraz pytanie, czy celowo tak odpowiedziało AI? Jedyna metoda do sprawdzenia to A/B tests

W sumie jego motywację do muzy? Szanuj za ten system prompt, w sumie sami pisaliśmy go xD

Tak, ten pomysł z videos, to moja wina :x sorki jak coś, ale admin używa veo3.1 jak coś :x, co mega dziwne
aptitude - Czy AI potwierdziło właśnie co każdy programista na świecie, nawet Theo my...

źródło: Screenshot_2025-11-05_15-00-23

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 14:36:41 via Wykop
  • 1
@aptitude: Dzwonić po pogotowie ze względu na zawał?
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
05.11.2025, 00:50:35
  • 3
Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, MassTransit a to tylko niektóre projekty które ostatnio przeszły na model płatny dla firm. Za kod się płaci i firmy muszą się tego nauczyć, szczególnie za profesjonalnie napisany kod który znacznie przyśpiesza pracę innych programistów. Sojaki z innych języków jak java czy python powinny to również zrozumieć, żeby chronić rynek. Takie rozwiązanie 1) pozwoli zarobić autorom bibliotek 2) pozwoli pisać więcej internal tooli w mniejszych
Whiskeyjack29 - Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, M...

źródło: QmV2n5ye5TyNo4AAfvopbSBzLjHfrBqfyZivPPDLqirbV4

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 05.11.2025, 07:55:46 via Wykop
  • 5
@obieq: spojrzałem na to FluentAssertions i moje pytaniem jest - dlaczego ludzie robią sobie taką krzywdę?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
20.10.2025, 12:11:10
  • 5
#programowanie #programista15k #pracait

Pewnie będziecie mnie nienawidzić, ale uważam że sporo osób, które zostały zwolnione nie powinny nawet pracować.

Przykłady ode mnie: data engineer, który nie zna Pythona; bazodaniowiec, który nie zna Redshifta, data scientist, który nie wie co to cuda. I wiele, wiele innych. I to nie byli juniorzy. Średnia wieku tych ludzi to 40 lat.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 20.10.2025, 13:35:18 via Wykop
  • 2
@JamesJoyce: z pierwszą częścią się zgadzam, z drugą nie. Nie wiem co mają te technologie do tego o czym piszesz, bo to nie jest jakaś absolutna podstawa by je znać. Tak samo jak wymaganie od CRUDowca znajomości całego TCP nie jest czymś podstawowym, nawet jeśli używają tego codziennie.
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 22.10.2025, 18:06:09 via Wykop
  • 0
@JamesJoyce: oczywiście, że nie. HTTP nie jest uwiązany do TCP (wyżej wspomniany QUIC, czy chociażby Unix Sockets, które są bardzo często używane jako transport w HTTP). Większość ludzi nie będzie wiedziało o TCP specjalnie więcej niż to, że ma gwarancję dostarczenia danych oraz, że używa IP. I szczerze nawet nie będą potrzebowali nic więcej przez 95% czasu.
  • Odpowiedz
p0melo
p0melo
p0melo
20.10.2025, 19:00:07
  • 5
#medycyna #programowanie #pracait #it #programista15k #praca #pracbaza #korposwiat

Specjalizacje do wyboru dla programisty w 2025:

1. Full Stack Backend Frontend DevOps Cloud Test Data Agile Cybersecurity Engineer
(Java, Python, Spring Boot, Node.js, Express.js, React, Angular, Vue.js, TypeScript, Docker, Kubernetes, AWS, Azure, GCP, Jenkins, Terraform, Ansible, PostgreSQL, MongoDB, Redis, Kafka, RabbitMQ, Cypress, Selenium, JUnit, Jest, PyTest, Power BI, Pandas, NumPy,,
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 20.10.2025, 19:07:56 via Wykop
  • 0
@p0melo: I co w związku z tym?
  • Odpowiedz
model_trzy_zmianowy
model_trzy_zmianowy
15.10.2025, 16:19:12
  • 0
Programujesz za te 140zl na godzine na B2B, będąc poganianym przez scrum mastera. Doszkalasz się.

A wystarczyłoby żebyś w tą godzinę sprzedał 4 kanapki z serem xD bo jeszcze koszty cieciembiorcy

#programista15k #programowanie #pracait #korposwiat #bekazprzedsiebiorcowpolskich
modeltrzyzmianowy - Programujesz za te 140zl na godzine na B2B, będąc poganianym prze...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 15.10.2025, 16:41:35 via Wykop
  • 6
@model_trzy_zmianowy:

- lokal
- prąd
- VAT
  • Odpowiedz
ActiZ
ActiZ
14.10.2025, 12:03:59
  • 1
Mam trochę niecodzienne pytanie. Chciałbym wcisnąć w moim pokoju jakiś zestaw audio do słuchania muzyki (dwa głośniki + wzmacniacz). Do pokoju 15m2 lepiej iść w dwie kolumny czy dwa " standardowe głośniki " - te mniejsze, nie znam się na nazewnictwie. Główny problem polega na tym, że jak widać na zdjęciu - nie mam gdzie tego sprzętu wcisnąć. Ktoś był w podobnej sytuacji i wie jak rozwiązać sprawę ? ¯\(ツ)/¯ Chciałbym żeby
ActiZ - Mam trochę niecodzienne pytanie. Chciałbym wcisnąć w moim pokoju jakiś zestaw...

źródło: image

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 14.10.2025, 14:44:09 via Wykop
  • 0
@ActiZ: monitory studyjne?
  • Odpowiedz
mirkogreg
mirkogreg
08.10.2025, 10:42:54
  • 0
Taka sytuacja:
Macie plik src.c, w nim funkcja foo1() i foo2(), gdzie foo1 wywołuje wewnętrznie foo2. Chcę napisać UT dla tych funkcji, potrzebuję więc mieć możliwość wywołania każdej z nich w wersji produkcyjnej oraz mocka dla foo2 (żeby sterować flow w foo1). Przypominam, że funkcje są w tej samej jednostce translacyjnej.
Czy w C jest w ogóle możliwe jest osiągnięcie takiej separacji funkcji/mocków żeby swobodnie przetestować kod? Kombinowałem już z _attribute
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 08.10.2025, 11:32:15 via Wykop
  • 0
@mirkogreg: a czy foo2 jest osobną testowaną jednostką? Przy unit testach nie mamy testować każdej funkcji osobno, a testować jednostki funkcjonalne.
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 08.10.2025, 15:22:58 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 08.10.2025, 18:41:53 via Wykop
  • 1
@mirkogreg: No jak piszesz funkcje czyste, to nie musisz się przejmować. Jak coś mockujesz to co najwyżej wszelkie efekty uboczne, a nie każdą jedną funkcję, bo to się mija z sensem.
  • Odpowiedz
aptitude
aptitude
23.09.2025, 09:15:53
  • 1
Kurcze, to wygląda mega ciekawe! https://blog.cloudflare.com/capnweb-javascript-rpc-library/

#ciekawostki #programowanie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 23.09.2025, 13:00:26 via Wykop
  • 0
@mirasKo-Kalwario: To jest bardziej wariacja Cap'n'Proto z JSONem jako formatem transportu.
  • Odpowiedz
Elemis
Elemis
21.09.2025, 15:48:20
  • 0
Gdzie najłatwiej i najszybciej i za darmo wkleić kod pojedynczego pliku html żeby udostępnić go innym?
#programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 21.09.2025, 15:58:51 via Wykop
  • 2
@Elemis: GitHub Gist?
  • Odpowiedz
matthewonthego
matthewonthego
matthewonthego
21.09.2025, 09:48:22
  • 3
Kisnę z afery o te wizy H1B xD
Większość tych wiz trafiała do tanich indusów sprowadzanych do US, którzy robili więcej za mniej.
Cośtam piszą o jakichś talentach, a najczęściej te indusy w US to po prostu ludzie którzy latami siedzieli w korpo w Indiach, żeby w którymś momencie się relokować. Później jadą do US i robią tą samą robotę w supporcie czy innych podobnych rolach xD

Jak ktoś jest faktycznie jakimś
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 21.09.2025, 14:39:28 via Wykop
  • 1
@matthewonthego: na H1-B jest dolny limit pensji, w sensie osoba na stanowisku z tą wizą musi zarabiać przynajmniej N.
  • Odpowiedz
groman43
groman43
20.09.2025, 17:25:04
  • 7
Kilka słów o pamięci wirtualnej i dlaczego pointer to nie jest losowa zbieranina bitów.


#programowanie #programista15k #programista25k #pasjonat15k #pracait
groman43 - Kilka słów o pamięci wirtualnej i dlaczego pointer to nie jest losowa zbie...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth 20.09.2025, 17:47:20 via Wykop
  • 0
@groman43: w 99% przypadków nie ma to dla programisty najmniejszego znaczenia, zwłaszcza, że to i tak jest platform dependent.
  • Odpowiedz
Hauleth
Hauleth 21.09.2025, 09:31:10 via Wykop
  • 0
Page faulty potrafią zabić performance Twojej aplikacji. Wcale nie tak trudno zrobić sobie kuku jeśli nie wiesz co czynisz.


@groman43: z jednej strony tak, ale tutaj ważniejsze jest cache locality niż page fault. Jak masz kod napisany tak, że cache locality jest zachowane, to z automatu page faulty nie są problemem. Przy czym dalej - w 90% programów (estymata zaniżona) to nie ma najmniejszego znaczenia.

Ponieważ pamięc wirtualna to kombinacja
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
  • Strona 2 z 14
  • >
  • Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
  • https://hauleth.dev

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 26.10.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.01.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.02.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking