Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko233
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
btr
btr

btr

Dołączył 16 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 17395
  • Znaleziska 17278
  • Mikroblog 117
  • Obserwujący 63
  • Obserwowane 59

1314

Słowacja atomową potęgą. Będą mieli prawie bezemisyjną energetykę za dwa lata

Słowacja atomową potęgą. Będą mieli prawie bezemisyjną energetykę za dwa lata

Według dokumentów rządowych, Słowacja w 2023 roku będzie miała prawie bezemisyjną energetykę. Jest to głównie zasługa potężnego parku jednostek jądrowych.

JakubWiech
z
energetyka24.com
dodany: 18.08.2021, 09:11:20
  • 177
  • #
    europa
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    atom
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
btr
btr
btr 18.08.2021, 11:34:24
  • 17
@el009: W Niemczech czy Austrii nagonka na atom trwa od kilku dekad, ale jak na razie nie przeszkodziło to innym krajom unijnym w budowie kolejnych bloków jądrowych, mimo tego, że Austria już nie raz próbowała je blokować, a niemiecki rząd w umowie koalicyjnej zapowiedział dążenie do zablokowania publicznego wsparcia dla energii atomowej w UE.
btr
btr
btr 18.08.2021, 12:06:28
  • 15
@el009: Czasem mam wrażenie, że rząd tylko na to czeka, aby móc powiedzieć: "my próbowaliśmy, ale ci źli Niemcy nam nie pozwolili" ;)
Tylko że na razie na to się nie zanosi. Kolejnym sprawdzianem będą Czechy, bo tam udział państwa w budowie nowego bloku ma być dosyć duży, a i do Austrii bliżej.
btr
btr
btr 18.08.2021, 12:27:02
  • 5
@el009: Z tym "tanio" to bym nie przesadzał, bo z jakiegoś powodu te budowy z reguły są mocno wspierane przez państwo, mimo tego, że w odróżnieniu od gazowych czy węglowych te elektrownie nie muszą płacić za uprawnienia do emisji i mogą korzystać z "rynku mocy".

Wprowadzi się jakieś absurdalne unijne limity na produkcję odpadów radioaktywnych i zarżnie atomówki w imię ekologii.

To krytykuj, gdy tak się stanie, bo na razie
btr
btr
btr 18.08.2021, 13:08:55
  • 0
bo blok atomowy to kilkukrotnie większy koszt niż gazowy, w przeliczeniu na jednostkę mocy. Po uruchomieniu wytwarza prąd czyściej i taniej ale potrzebuje xx lat żeby spłacić różnicę w koszcie ¯_(ツ)_/¯

@el009: No, ja wiem, że ej ma wysokie koszty początkowe ale niższe koszty zmienne. M. in. właśnie dlatego te projekty są tak ryzykowne i prywatnym firmom się nie kalkulują bez rządowych gwarancji. W przypadku elektrowni w Czechach ustalenia wciąż

697

Sadzenie lasów może ochłodzić planetę bardziej, niż do tej pory sądzono

Sadzenie lasów może ochłodzić planetę bardziej, niż do tej pory sądzono

Sadzenie drzew to jedno z najprostszych i najbardziej efektywnych naturalnych rozwiązań dla kryzysu klimatycznego związanego z globalnym ociepleniem. Jednak wpływ drzew na ziemską temperaturę jest dużo bardziej złożony, niż dotąd się wydawało.

Felix_Felicis
z
dzienniknaukowy.pl
dodany: 16.08.2021, 11:00:54
  • 136
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    ciekawostki
  • #
    zmianyklimatu
btr
btr
btr 16.08.2021, 12:37:17
  • 4
@arkadiusz-kowalewski: A co się dzieje aktualnie w Puszczy Białowieskiej? Z tego co pamiętam, to "ekolodzy" osiągnęli swój cel, bo apelowali, aby w otulinie Puszczy w obliczu gradacji kornika również stosować ochronę bierną (tak jak w Białowieskim Parku Narodowym) i Lasy Państwowe, przymuszone wyrokiem TSUE, ostatecznie zaprzestały wycinki?
btr
btr
btr 16.08.2021, 13:35:44
  • 0
@DziadzioMiecio: Jeżeli beton jest jasny, to większa część może zostać odbita niż gdy pada na ciemny liść. Jest o tym mowa w tekście:

Lasy pochłaniają duże ilości promieniowania słonecznego w wyniku niskiego albedo, które jest miarą zdolności powierzchni do odbijania światła słonecznego. W tropikach niskie albedo jest równoważone przez większe pochłanianie dwutlenku węgla przez gęstą, całoroczną roślinność. Jednak istniały obawy, że w klimacie umiarkowanym uwięzione ciepło słoneczne może zniwelować efekt
btr
btr
btr 16.08.2021, 14:03:30
  • 0
Pojęcie jasny/ciemny pokrywa tylko nędzny wycinek spektrum tego, co dociera ze słońca.

@DziadzioMiecio: Prawie połowa to światło widzialne.

Co z tego, że 'jasne' odbije promieniowanie widzialne a nie odbije cieplnego?

Albedo dla betonu podawane w necie jest wyższe niż dla lasu, ale nie wiem czy uwzględnia podczerwień.
btr
btr
btr 16.08.2021, 14:06:06
  • 0
Po pierwsze to nie chodzi o park narodowy, tylko las przemysłowy w otulinie puszczy. Nie wiem ja Tobie, ale wielu ludziom to się myli.

@marekmarecki44: Rozróżniłem te dwa obszary. Z tym, że ten las przemysłowy jest objęty obszarem Natura 2000 oraz strefą ochronną UNESCO.

Z tego co wiem wycinki zaprzestano. Wg nadleśnictwa Hajnówka w tym momencie jest ok 40 tys uschniętych świerków.

Tym raczej nikt z tych, którzy protestowali przeciwko
btr
btr
btr 16.08.2021, 14:11:00
  • 1
Skąd cudzysłów przy ekologach?

@Elaviart: Nie z jakiejś złośliwości w stosunku do naukowców czy organizacji tam protestujących, po prostu nie lubię wrzucania wszystkich takich grup do worka "ekolodzy", a że nie chciałem się na ten temat rozwodzić, to użyłem cudzysłowu - nawiązując do tego, jak nazwał ich nasz przedmówca.
btr
btr
btr 16.08.2021, 14:14:05
  • -1
@majkelos13: @Rychupee: Policzyliście to? Bo ja nie zdziwiłbym się, gdyby np. termoizolacja budynków w Polsce była bardziej kosztowo-efektywna niż sadzenie lasów.
btr
btr
btr 16.08.2021, 14:15:59
  • 3
@Faraday: @Erie: Teraz też się przecież o tym mówi, szczególnie np. w kontekście Brazylii czy Indonezji, ale też nie jest tak, że gdyby ich nie wycięto to np. te lasy pochłonęłyby całe dodatkowe CO2 wyemitowane przez ludzkość.
btr
btr
btr 17.08.2021, 08:23:03
  • 0
mamy najwięcejw europie

@suszi: Zalesienie mamy poniżej średniej unijnej.

i absurdalnie powinniosmy płacić najmniej za CO2.....

Lasy są uwzględnione w celach redukcyjnych, ale gdyby próbować równoważyć nasadzeniami polskie emisje, to po 30 latach zalesione musiałoby być 100% terenu Polski.
btr
btr
btr 17.08.2021, 12:22:27
  • 0
@osetnik: Greta mówiła, żeby nie słuchać naukowców i nie sadzić drzew czy o co chodzi?
btr
btr
btr 17.08.2021, 13:30:34
  • 0
ona w ogóle niewiele mówiła, ale chodziło mi też o to, że cały ten cyrk z dwutlenek węgla a tu się okazuje, że wycinanie lasów ma prawdopodobnie większy wpływ nic co2.

@osetnik: Ale ten artykuł mówi o czymś innym: o tym, że naukowcy nie są pewni jak - ze względu na albedo - ponowne zalesianie na umiarkowanych szerokościach geograficznych wpływa na temperaturę, choć wg ostatniego badania efekt ten jest chłodzący.
btr
btr
btr 17.08.2021, 14:19:31
  • 0
@osetnik: Nie do końca wiem jak z Tobą rozmawiać, bo nie masz problemu z zaakceptowaniem wyników pojedynczego badania, które ukazało się kilka dni temu, ale kilka dekad pomiarów tego jak zmiana stężenia gazów cieplarnianych wpływa na ilość energii wypromieniowywanej w Kosmos odrzucasz bez słowa komentarza...

576

„Financial Times” o Afganistanie: Establishment potępiłby Trumpa, ale ws....

„Financial Times” o Afganistanie: Establishment potępiłby Trumpa, ale ws....

Brytyjski dziennik o międzynarodowym zasięgu „Financial Times” ocenił, że gdyby na czele Białego Domu stał teraz Donald Trump, „establishment polityki zagranicznej USA głośno potępił nieodpowiedzialność i niemoralność amerykańskiej strategii”. Jednak Joe Biden jest traktowany zupełnie inaczej...

Doodle
z
tvp.info
dodany: 16.08.2021, 08:26:21
  • 61
  • #
    swiat
  • #
    trump
  • #
    afganistan
  • #
    bliskiwschod
  • #
    talibowie
  • #
    biden
btr
btr
btr 17.08.2021, 08:57:17
  • 3
w Niemczech kapitał zagraniczny nie może mieć więcej niż 10% udziału w mediach, niedawno zmienili prawo.

@pat1ryk: Odwrotnie: minimum 10% głosów w organach decyzyjnych musi posiadać kapitał pochodzący z EOG. A zmieniło się to, że wcześniej było 25%.
btr
btr
btr 17.08.2021, 09:24:52
  • 1
Zero zaskoczenia, jeszcze go pochwalą

@Gon70: @andrzejedude: A tymczasem, gdy wejdę teraz na główną cnn.com to nie widzę ani słowa o Trumpie, za to jest o Bidenie i to raczej niepochlebnie:
btr - > Zero zaskoczenia, jeszcze go pochwalą 
@Gon70: @andrzejedude: A tymczasem, g...

źródło: comment_16291922603HAHrTrqwvB9Zvv0NIwAcR.jpg

Pobierz

498

Luksemburg nie dał licencji kremlowskiej telewizji RT

Pokaż treści 18+

Luksemburg nie dał licencji kremlowskiej telewizji RT

RT (dawnej Russia Today) próbował obejść prawo niemieckie, które nie pozwala na nadanie w tym kraju stacjom telewizyjnym, których właścicielami są zagraniczne rządy spoza UE.

Kolekcjoner_dusz
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 16.08.2021, 09:18:47
  • 95
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    prawo
  • #
    niemcy
  • #
    media
btr
btr
btr 16.08.2021, 13:12:17
  • 31
@PoIand: TVN akurat by się pod ten niemiecki przepis nie łapał, bo nie należy do rządu kraju spoza UE.
btr
btr
btr 17.08.2021, 08:35:09
  • 1
@jak_zorro_w_ostatnim_filmie: Pomijając różnice między sytuacjami, o których wiele osób tutaj się wypowiada, to głównym problemem nie jest sama treść przepisu, tylko wprowadzanie prawa mającego uderzyć w najważniejszą telewizję opozycyjną.

30

Lipiec 2021 najcieplejszym miesiącem w historii pomiarów

Lipiec 2021 najcieplejszym miesiącem w historii pomiarów

Według informacji amerykańskiej NOAA, lipiec 2021 to najcieplejszy miesiąc w historii pomiarów. Pobity został rekord średniej temperatury z 2016 roku, z którym następnie zremisowały wyniki z lat 2019 i 2020.

JakubWiech
z
energetyka24.com
dodany: 16.08.2021, 09:24:21
  • 10
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    klimat
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
btr
btr
btr 16.08.2021, 12:57:12
  • 0
@Forest1989: @przyjacielsen: To jest rekord globalny, więc teoretycznie w Polsce mogłoby być nawet chłodno... Ale podobno nie było, tak przynajmniej podają autorzy POLTEMP. Wyjaśniają też dlaczego nie było to jakoś specjalnie odczuwalne:

Wg wstępnych oszacowań [...] był to drugi najcieplejszy lipiec w serii pomiarowej 1781-2021 [...]. We wschodniej części kraju był to miejscami lipiec rekordowo ciepły.

[...] Na tak wysoką anomalię miesięczną złożyły się przede wszystkim wyjątkowo ciepłe
btr
btr
btr 17.08.2021, 08:15:56
  • 0
@Codziennie_cos_nowego: Co miesiąc to przesada, bo jednak są tu pewne fluktuacje, ale generalnie skoro jest rosnący trend, to nic dziwnego, że takie rekordy pobijane są często.

391

Niemcy: Największy wzrost emisji dwutlenku węgla od lat 90tych.

Niemcy: Największy wzrost emisji dwutlenku węgla od lat 90tych.

Berlińska Agora Energiewende prognozuje, że całkowita emisja w Niemczech w tym roku wyniesie od 760 do 812 mln ton CO2.

Polskapro
z
thehour.com
dodany: 16.08.2021, 08:28:06
  • 31
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    ekologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    gospodarka
btr
btr
btr 16.08.2021, 09:47:51
  • 17
@HPCC1A9F: Energiewende jest drogie i mało efektywne, ale nawet jeżeli będzie to te pesymistyczne 812 mln t, to będzie to poziom porównywalny z rokiem 2019... Po prostu pandemia spowodowała rekordowy spadek, dzięki któremu Niemcy "spełniły" swój krajowy cel redukcyjny - 40% redukcji względem 2020, a teraz mamy rekordowe odbicie... Raczej nie będzie to sytuacja specyficzna wyłącznie dla Niemiec.
btr - @HPCC1A9F: Energiewende jest drogie i mało efektywne, ale nawet jeżeli będzie t...

źródło: comment_1629107329eRcTljdvQHFN9enQ0yNSxG.jpg

Pobierz

1109

Gowin o Polskim Ładzie: Rzeczywiście większość zyska, ale tylko na papierze

Gowin o Polskim Ładzie: Rzeczywiście większość zyska, ale tylko na papierze

- Maksymalny wzrost emerytur czy wynagrodzeń na skutek nowych rozwiązań podatkowych to ok. 150 zł. Te pieniądze zostaną z dużym naddatkiem przejedzone przez inflację. A ta zawsze najboleśniej uderza w najuboższych. Tak się kończą wszystkie lewicowe eksperymenty gospodarcze i naprawdę...

ssakul
z
gazetaprawna.pl
dodany: 13.08.2021, 20:42:06
  • 109
  • #
    polska
  • #
    pis
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    polskilad
  • #
    podatki
btr
btr
btr 14.08.2021, 10:58:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
po trzecie "śpią" na ropie i gazie

@PapaSar: To akurat chyba dotyczy tylko Norwegii? Jak kiedyś patrzyłem to Dania czy Szwecja miały minimalny udział wydobycia surowców w PKB.

22

Caly lod Arktyki stopi sie do 2013 jezeli nie zaczniemy dzialac.

Grupa naukowcow pod kierunkiem Prof Petera Wadhamsa w ktorej sa naukowcy z NASA, Instytutu Oceanologii oraz Polskiego Instytutu Nauk ostrzegaja ,ze prognoza ze stanie sie to do 2013 ,moze byc zbyt konserwatywna bo model nie uwzglednia minimow z 2005 i 2007 bo bazuje na danych 1979 to 2004

konto usunięte
z
news.bbc.co.uk
dodany: 13.08.2021, 12:52:23
  • 33
  • #
    swiat
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
  • #
    4konserwy
btr
btr
btr 13.08.2021, 13:01:41
  • 8
Tytuł:

Caly lod Antarktydy stopi sie do 2013 jezeli nie zaczniemy dzialac.

Artykuł (o Arktyce, nie Antarktydzie):

"In the end, it will just melt away quite suddenly. It might not be as early as 2013 but it will be soon, much earlier than 2040."

Aktualne pomiary:
btr - Tytuł: 
 Caly lod Antarktydy stopi sie do 2013 jezeli nie zaczniemy dzialac.
A...

źródło: comment_1628859692FScqAo30T23tXJx0puuWtb.jpg

Pobierz
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

btr
btr
btr 13.08.2021, 13:10:03
  • 11
@sandwind: Patrzysz na Antarktydę i o niej napisałeś w tytule, artykuł jest o Arktyce, gdzie lodu jest bez porównania mniej i szybciej ubywa.
btr
btr
btr 13.08.2021, 13:22:42
  • 5
Widac roznice faktycznie ale daleko od dramatow.

@sandwind: 30% różnicy to dla mnie jednak sporo.
A taka była w 2007 prognoza IPCC:

in some projections using SRES scenarios, Arctic late-summer sea ice disappears almost entirely by the latter part of the 21st
btr - > Widac roznice faktycznie ale daleko od dramatow. 
@sandwind: 30% różnicy to ...

źródło: comment_16288609581jBmDPmUVb2l17oZUtPUf1.jpg

Pobierz
btr
btr
btr 13.08.2021, 13:45:08
  • 3
@sandwind: Ja bym powiedział, że z tego wykresu wynika, że średnio w 2021 może być mniej lodu niż w 2012, ale czas pokaże. Powyżej jednak pokazywałem, jak opieranie się na pojedynczych ekstremalnych obserwacjach i pomijanie dłuższego trendu może prowadzić do błędnych wniosków.
btr - @sandwind: Ja bym powiedział, że z tego wykresu wynika, że średnio w 2021 może ...

źródło: comment_1628862278rydZPei6wf61m297nOKpTx.jpg

Pobierz
btr
btr
btr 13.08.2021, 13:51:29
  • 5
@obersturmbaufuhrer: Co gorsza, część mediów, w pogoni za kliknięciami publikuje zarówno artykuły w stylu:
Błękitna Planeta może się zmienić w prawdziwe piekło jak i Słońce coraz słabsze. Nadchodzi mała epoka lodowa, która wywoła globalną klęskę głodu...
btr
btr
btr 13.08.2021, 14:12:16
  • 4
No ale zamiast teoretyzowac na podstawie polowy danych to moze skupmy sie na znanych faktach? Bo twoja teoria moze byc prawdziwa ale moze byc zupelnie falszywa to chyba nie o to chodzi zeby gdybac?

Tylko na jakich faktach, skoro przyszłości nie znamy? Bo patrzymy na ten sam wykres, tylko ja spodziewam się kontynuacji trendu malejącego, a Ty piszesz, że od 10 lat się polepsza. Ciężko mi się z tym zgodzić, skoro -
btr
btr
btr 13.08.2021, 20:24:06
  • 1
@sandwind: Gdyby trend z lat 1995-2010 się utrzymał, to wtedy rzeczywiście pierwszych lat z całkowitym stopieniem pokrywy lodowej można by oczekiwać koło 2040. Ale na podstawie ostatnich 20 lat już wychodzą mi okolice 2060. To oczywiście trywialna ekstrapolacja trendu liniowego, a nie prawdziwy model klimatu, ale zgadza się z tym co zarówno w czwartym (2007) jak i piątym (2014) raporcie prognozuje IPCC (w scenariuszu wysokich emisji). Dlaczego więc media informowały
btr
btr
btr 14.08.2021, 05:30:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sandwind: "Góry i dołki" mogą utrudniać identyfikację trendu zaciemniając obraz ale nie wykluczają, że on cały czas trwa. Wspomniałeś temperaturę - z perspektywy osób patrzących na ostatnie dane np. ok roku 2010 rzeczywiście mogło wydawać się, że temperatura przez ostatnie 15 lat przestała rosnąć. Ale już patrząc dzisiaj w perspektywie ostatnich 50 lat nie widać wtedy nawet istotnego spowolnienia.

Jeżeli chodzi o analogię giełdową to tez się wg mnie sprawdza:

243

Lex TVN – odwrócenie uwagi od głosowania nad obowiązkowymi szczepieniami –...

Lex TVN – odwrócenie uwagi od głosowania nad obowiązkowymi szczepieniami –...

Operacja pod kryptonimem “Lex TVN” prawdopodobnie została uruchomiona przez agencje medialne i wizerunkowe, a kto wie, może nawet przez służby specjalne, które chciały odwrócić uwagę Polaków od dużo ważniejszych dyskusji niż być, albo nie być jakiejś gadającej głowy, jakie jutro, 13 sierpnia, mają..

gtredakcja
z
gazetatrybunalska.info
dodany: 12.08.2021, 16:33:40
  • 33
  • #
    gazetatrybunalska
  • #
    gt
btr
btr
btr 13.08.2021, 09:40:23
  • 2
1. Korporacja Discovery Inc. z USA kupiła 100% udziałów w TVN

2. Discovery Inc. znało ustawę z 2015, mimo to nie przeniosła TVN do Discovery Network Europe, tylko zarejestrowała słupa Polish Television Holding BV w Amsterdamie, bo Holandia słynie jako raj podatkowy. ( Panama Papers się kłania )

3. Władze PO poprzez upolitycznioną KRRIT wydają mimo to koncesję, zanim PIS przejmie władzę.

@Soczek_18: Coś się to nie zgadza, bo w
btr
btr
btr 13.08.2021, 11:47:55
  • 1
sprawdź strukturę właścicielska podmiotów przed całkowitym przejciem, wszędzie Discovery i komponenty rosyjskie

@Soczek_18: Masz na myśli, że gdy TVN w 2015 r. został kupiony przez Scripps Network Interactive, to ci byli kontrolowani przez Discovery i "komponenty rosyjskie"? Nie udało mi się znaleźć nigdzie potwierdzenia, gdzie mogę to sprawdzić?
btr
btr
btr 13.08.2021, 12:32:10
  • 0
@Soczek_18: Pisałeś o tym, co zrobiło lub czego nie zrobiło Discovery, więc szukałem pośredniego wpływu Discovery na TVN przed 2018, ale go nie znalazłem. Swoją drogą, to w październiku 2015 SNI miało już 100% udziałów w TVN.

4

W Hiszpanii w weekend upał może pobić wszelkie historyczne rekordy

W Hiszpanii w weekend upał może pobić wszelkie historyczne rekordy

Weekend w Hiszpanii zapowiada się ekstremalnie gorąco. Temperatury będą ocierać się o historyczne rekordy i nie można wykluczyć, że zostaną one pobite. Ile stopni wskażą termometry?

future21
z
twojapogoda.pl
dodany: 13.08.2021, 06:32:52
  • 4
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
  • #
    hiszpania
  • #
    podroze
  • #
    klimat
btr
btr
btr 13.08.2021, 09:12:23
  • 0
@Eufraty: Skoro obecny rekord to 47, to w jaki sposób 48 czy 49 nie byłoby nadzwyczajne?

1045

RMF FM apeluje o przedłużenie koncesji TVN24

RMF FM apeluje o przedłużenie koncesji TVN24

Radio RMF FM zwraca się do instytucji państwa o przedłużenie koncesji TVN24. W stanowisku zaznacza, że wobec stacji „nie są kierowane merytoryczne zastrzeżenia, a dziennikarze tej telewizji swoją pracę wykonują zgodnie z sumieniem i dziennikarską rzetelnością”.

Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 11.08.2021, 10:58:31
  • 133
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
btr
btr
btr 11.08.2021, 14:40:10
  • 0
Ustawa ma za zadanie ukrócić omijanie przepisów UE przez koncerny z poza UE.

@Raffaello007: Czy uderzy bezpośrednio w jakąkolwiek inną firmę niż właściciela TVN?
btr
btr
btr 11.08.2021, 16:43:13
  • 0
A czy inna firma niż Discovery/ TVN łamie prawo przez zakładanie firm krzaków?

@Raffaello007: Zakładanie lokalnych firm-córek o minimalnym kapitale zakładowym aby spełnić wymogi jest chyba dosyć częste. Zresztą Discovery odkupiło udziały od innej amerykańskiej firmy, a gdy ta z kolei nabywała udziały to wiceprezes KRRiT z nadania PiS nie widział problemu. W ogóle nie słyszałem, żeby przez te wszystkie lata ktoś podnosił ten problem, a przecież struktura właścicielska TVN
btr
btr
btr 11.08.2021, 16:59:07
  • 0
Uderzy we wszystkie, które obecnie wykorzystują luki w prawie do jego omijania.

@AndrzejBinarny: W tym przypadku to nawet nie jest "znajdźcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie", to jest "znajdźcie mi człowieka, a zmienimy prawo tak, żeby paragraf się znalazł"...

Nikt nie zabrania TVN dostosować się do wymogów prawnych.

Tylko tych wymogów wcześniej nikt nie stawiał, sytuacja była kilka lat temu, już za czasów PiS, badana przez KRRiT i wtedy
btr
btr
btr 11.08.2021, 17:16:22
  • 0
Discovery jest same sobie winne stosowania sztuczek prawnych, który można podważyć. Tvn24 będzie dalej działał albo na zagranicznej koncesji albo Discovery odsprzeda część biznesu.

@Raffaello007: Jak pisałem powyżej: gdyby to Polsat był solą w oku władzy, to teraz pewnie zamiast "Lex TVN" broniłbyś "Lex Polsat", które ukrócałoby optymalizacje finansowe na Cyprze. No i słusznie, bo kto może popierać de facto oszukiwanie na podatkach? A że przy okazji osłabi się nieprzychylne
btr
btr
btr 12.08.2021, 08:26:47
  • 0
Wymogi były wcześniej, tylko była możliwość ich obejścia i tvn to wykorzystywał.

@AndrzejBinarny: Jak pisałem: jeszcze kilka lat temu powiązany z PiS wiceszef KRRiT o tym wiedział, nie widział problemu, a nawet jasno stwierdził, że nie jest to próba obejścia prawa. Politycy PiS wzywali niejednokrotnie do odebrania TVNowi koncesji, ale nigdy wcześniej nie powoływali się na sprawy właścicielskie, tylko np. na to, że audycje lub inne przekazy nie mogą propagować działań
btr
btr
btr 12.08.2021, 08:36:08
  • 0
Czyli cały protest przeciwko PiSowi jest taki, że PiS nie pozwala aby TVN łamał prawo bo PiS nie lubi TVN

@Raffaello007: Problem w tym, że TVN nie łamał wcześniejszego prawa, dopiero łamie to przegłosowane wczoraj. Wiceszef KRRiT powiązany z PiSem nie miał w 2015 zastrzeżeń do tego, że TVN de facto należy do firmy amerykańskiej (wtedy jeszcze Scripps) i uważał, że nie jest to próba obejścia prawa, nic nie wiem
btr
btr
btr 12.08.2021, 12:41:02
  • 0
@AndrzejBinarny: Hmm, tylko że to nie Amerykanie budują NS2. Rozumiałbym więc odgrywanie się na Rosji, tutaj mam nadzieję, że co najwyżej odbywają się jakieś zakulisowe targi. Ale niezależnie od tego, niedobrze, że przy okazji, choć raczej nie całkiem przypadkiem, osłabia to największą opozycyjną stację w Polsce. Bo "łatanie prawa" w świetle tego co napisałem powyżej, o tym jak to nikt nigdy, nawet wśród zagorzałych krytyków TVN, wcześniej nie zgałszał problemu

501

Gaz już też nie jest ekologiczny w UE.

Gaz już też nie jest ekologiczny w UE.

"Unia Europejska ma szansę znacząco ukrócić apetyt na gaz poprzez nałożenie dodatkowych obostrzeń jak i, prawdopodobnie, wprowadzając standardy emisji na importowany gaz"

CzteryTrzeciePiRdoTrzeciej
z
biznesalert.pl
dodany: 11.08.2021, 06:15:06
  • 150
  • #
    polska
  • #
    europa
btr
btr
btr 11.08.2021, 09:06:57
  • 2
@guilmonn: Co im da to wcześniejsze ukończenie, jeżeli rzeczywiście zostaną nałożone na użycie gazu dodatkowe obostrzenia?
btr
btr
btr 11.08.2021, 09:26:30
  • 7
@guilmonn: To tak jakby mówić, że polityka klimatyczna w ogóle nie uderza w producentów węgla czy elektrownie węglowe, bo opłaty emisyjne zawsze ostatecznie ponosi użytkownik końcowy. Tak, ponosi, ale pozycja konkurencyjna producenta słabnie gdy są alternatywne sposoby pozyskiwania energii, które tych kosztów nie muszą uwzględniać w cenie albo doliczają ich mniej.
btr
btr
btr 11.08.2021, 10:39:04
  • 0
Idę o zakład, że niemieckie firmy moto z dużym wyprzedzeniem znają nowe normy emisji.

@Flypho: Nawet lobbują przeciwko nim, ale ostatnio już mniej skutecznie (link). No i czy w produkcji samochodów elektrycznych, które są coraz mocniej promują nowe normy emisji, nie przodują producenci pozaunijni?
btr
btr
btr 11.08.2021, 10:44:07
  • 1
już jesteśmy płatnikami netto i to od dobrych paru lat

@JaglanKaszanu: Od kiedy?
btr - > już jesteśmy płatnikami netto i to od dobrych paru lat
@JaglanKaszanu: Od ki...

źródło: comment_1628678646UxSVdH5RDxcigJvPMkgxua.jpg

Pobierz
btr
btr
btr 11.08.2021, 11:06:04
  • 0
@ilduce999: Istnieją nieuwzględnione w tych transferach zarówno koszty jak i zyski (np. dostęp do wspólnego rynku), ale określenie "płatnik netto" bez dodatkowych uwag odnosi się tylko do tych transferów na wykresie. Co do tego rozszerzonego pojmowania bilansu to też nie spotkałem się z wiarygodnymi analizami pokazującymi, że więcej na członkostwie tracimy niż zyskujemy.
btr
btr
btr 11.08.2021, 11:07:48
  • 1
Płacimy ciężkie miliony do jakiegoś banku światowego związanego z klimatem. Nawet nie wiemy na co idą nasze pieniądze.

@Piotrdexter: Mówisz o europejskim systemie handlu emisjami? Wpływy z niego idą do budżetów państw członkowskich. Wspierany z nich jest np. polski "Mój Prąd" czy podobne projekty.
btr
btr
btr 11.08.2021, 12:21:42
  • 0
@Razor2100:
1) Nikt nie zakazuje gazu, artykuł jest o czym innym. Nie ma też żadnego powodu spodziewać się, że ewentualne nowe regulacje nie obejmą Niemców, skoro wszystkie unijne regulacje środowiskowe, w tym np. te dotyczące węgla brunatnego, ich dotyczą.
2) Gaz jest paliwem emisyjnym, więc nigdy nie było tajemnicą, że będzie następny po węglu, szczególnie, że ci którzy go spalają muszą kupować drożejące uprawnienia do emisji. Ratować go może co
btr
btr
btr 11.08.2021, 12:30:22
  • 0
@Piotrdexter: O, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Ale nie ma to nic wspólnego z UE, zdaje się że dobrowolnie tam wpłacamy jakieś symboliczne kwoty, chyba głównie w ramach PR...
btr
btr
btr 11.08.2021, 12:38:59
  • 1
@Piotrdexter: Tzn. ile wpłaciliśmy? Wg tego z tych wymienionych w artykule 10 mld dolarów Polska wpłaciła 110 tys.
btr
btr
btr 11.08.2021, 12:50:25
  • 1
@Piotrdexter: "My" to znaczy kto? Przecież Polska nie będzie wpłacać na ten fundusz średnio po 40 mld zł na rok...
btr
btr
btr 11.08.2021, 13:01:08
  • 0
@Piotrdexter: Nie pomieszałeś przypadkiem z polską składką do budżetu UE w kolejnej perspektywie?

Po raz pierwszy w historii jedna trzecia środków z unijnego budżetu na lata 2021-27 będzie przeznaczona na ochronę klimatu. Ok. 50 mld euro wydanych przez Polskę na ten cel do 2027 r. będzie miało olbrzymi wpływ także na polską energetykę.

źródło
Bo tu liczby się zgadzają, a w przypadku Porozumienia Paryskiego o niczym takim nie słyszałem, a
btr
btr
btr 11.08.2021, 14:38:42
  • 1
A to przypadkiem nie Volkswagen w 2018 roku naj#@@l umow handlowych na 40MLD € na zakup akumulatorow do aut elektrycznych? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No bo mi sie wydaje, ze to jednak byli oni. Uwaga, w 2018 roku.

@Shinlim: Zobacz mój link powyżej. Jeszcze w 2018 Niemcy (wsparci m. in. przez Polskę) lobbowali za utrzymaniem wcześniejszego, mniej wymagającego celu redukcji emisji dla nowych samochodów, ale jednak
btr
btr
btr 12.08.2021, 08:04:24
  • 1
@Ziombello: Elektrownie gazowe też muszą kupować uprawnienia do emisji, tylko ich emisje są o ok. 40% niższe. Ale rzeczywiście, od kilku miesięcy cena energii z gazu jest znowu powyżej tej z węgla:
btr - @Ziombello: Elektrownie gazowe też muszą kupować uprawnienia do emisji, tylko i...

źródło: comment_1628755454KMRmhVStiE3vFEzioABkwy.jpg

Pobierz

2066

Protesty przeciwko lex TVN w całej Polsce. Tak wyglądał dzień wolnych mediów

Pokaż treści 18+

Protesty przeciwko lex TVN w całej Polsce. Tak wyglądał dzień wolnych mediów

Dzień przed sejmową debatą nad lex TVN, mieszkańcy 93 miejscowości wyszli tłumnie na ulice, by bronić wolnych mediów.

konto usunięte
z
oko.press
dodany: 11.08.2021, 06:54:43
  • 218
  • #
    polska
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazpisu
  • #
    postkomunistycznepanstwomafijne
  • #
    tvn
  • #
    neuropa
btr
btr
btr 11.08.2021, 09:13:19
  • 2
@BezkresnaNicosc: Takimi małymi krokami - zmianami w prawie, naciskami, przejęciami - w ciągu kilku lat doszło do tego, że na Węgrzech 90% mediów jest zależnych od Orbana...
btr
btr
btr 11.08.2021, 14:08:36
  • 0
@lastro: W Niemczech wymagany udział kapitału europejskiego to z tego co wiem 10%. Ale nie w tym rzecz, nie w Niemczech to w innym kraju znajdzie się wygodny przepis, np. we Francji. Problemem jest nie kopiowanie sensownych przepisów z zagranicy tylko wybieranie takich, które uderzą w konkretną, niewygodną dla władzy firmę.

Gdyby chodziło o ochronę przed dezinformacją np. rosyjską to nie byłoby problemu z dopuszczeniem kapitału amerykańskiego na podobnej zasadzie
btr
btr
btr 12.08.2021, 07:41:01
  • -1
Co ty za glupoty wymyślasz. To dlaczego w niemczech czy w USA czy innych francjach nie robią tak jak mowisz czyli nie chcronią przed dezinformacją rosyjską albo chinską tylko jest jeden rpzepis ktory dotyczy kazdego. Wy to lubicie wybiórczo podpierać sie zachodem

@lastro: A Ty przypadkiem nie wybrałeś wybiórczo USA i Niemiec, w dodatku mimo tego, że prawo w Niemczech jest pod tym względem bardziej liberalne i ostatnio jeszcze zliberalizowane?

16

Węgiel kamienny w UE wydobywają już tylko dwa państwa

Pokaż treści 18+

Węgiel kamienny w UE wydobywają już tylko dwa państwa

Nowe dane Eurostatu pokazują, jak gwałtownie spadła unijna produkcja węgla kamiennego. Obecnie surowiec ten wydobywają już tylko dwa kraje UE.

JakubWiech
z
energetyka24.com
dodany: 11.08.2021, 09:22:49
  • 13
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    neuropa
btr
btr
btr 11.08.2021, 10:29:49
  • 3
@pawel_je: Ciężko Jakuba Wiecha podejrzewać o próby wybielenia Niemiec kosztem Polski, bo bardzo często czytam jak krytykuje politykę energetyczną Niemiec. O brunatnym jest też w artykule:

Nieco inaczej sytuacja rysuje się w kwestii węgla brunatnego. Wykopuje się go w Niemczech, Polsce, Czechach, Bułgarii, Rumunii i Grecji. Za ok. 50% jego zużycia odpowiada RFN, która jest największym konsumentem tego surowca na świecie.
btr
btr
btr 11.08.2021, 10:31:01
  • 5
@mrozow: Cytat z artykułu:

Nieco inaczej sytuacja rysuje się w kwestii węgla brunatnego. Wykopuje się go w Niemczech, Polsce, Czechach, Bułgarii, Rumunii i Grecji. Za ok. 50% jego zużycia odpowiada RFN, która jest największym konsumentem tego surowca na świecie.
btr
btr
btr 11.08.2021, 11:09:58
  • 1
Niemcy zaczną, bo wracają do węgla

@mietkomietko: Wracają do węgla kamiennego? Niby w jaki sposób?
btr - > Niemcy zaczną, bo wracają do węgla
@mietkomietko: Wracają do węgla kamienneg...

źródło: comment_1628680179f5cwX3bIATbIDImBSCBK5b.jpg

Pobierz
btr
btr
btr 11.08.2021, 11:21:08
  • 1
@pawel_je: Brunatnego to chyba się praktycznie nie importuje, tylko spala na miejscu. Zużycie wygląda tak:
btr - @pawel_je: Brunatnego to chyba się praktycznie nie importuje, tylko spala na mi...

źródło: comment_1628680917ltZZ5kSlx4JfiDckCrfEWg.jpg

Pobierz

400

Nowa szybka trasa kolejowa z Chin do Polski.

Nowa szybka trasa kolejowa z Chin do Polski.

Tylko 25 dni zajmie przejazd pociągu towarowego na trasie Chiny - Polska. Na tym kanale publikujemy wiadomości z Chin dotyczące Polski.

LuckyStrike
z
youtube.com
dodany: 10.08.2021, 12:46:21
  • 125
  • #
    tosachiny
  • #
    chiny
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    pociagiboners
  • #
    geopolityka
btr
btr
btr 10.08.2021, 14:20:36
  • 8
@ITcrowd: Z ciekawości: czy transportem drogowym lub morskim wyszłaby wyższa średnia?

9

Morawiecki: każda taka droga to "kręgosłup rozwojowy, dodatkowe ...

Morawiecki: każda taka droga to "kręgosłup rozwojowy, dodatkowe ...

Premier: "jesteśmy bardzo wdzięczni" UE za pomoc finansową, ale program budowy dróg opiera się w ponad 80 proc. o środki krajowe, zapewnione przez system finansów publicznych państwa polskiego.

ssakul
z
wnp.pl
dodany: 09.08.2021, 11:19:54
  • 7
  • #
    polska
  • #
    morawiecki
  • #
    pis
  • #
    autostrady
  • #
    ue
  • #
    pieniadze
btr
btr
btr 09.08.2021, 12:32:51
  • 8
"jesteśmy bardzo wdzięczni" UE za pomoc finansową, ale program budowy dróg opiera się w ponad 80 proc. o środki krajowe,

Generalnie być może tak jest, ale akurat ten otwierany odcinek jest fragmentem drogi, która dostała 50% dofinansowania:

Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, zlokalizowanej w bazowym korytarzu TEN-T i stanowiącej element transeuropejskiej sieci transportowej. Inwestycja położona w województwach mazowieckim i podlaskim o wartości ponad 3 mld
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1687

Andrzej Lepper nie popełnił samobójstwa?! „Został zabity na zlecenie”

Pokaż treści 18+

Andrzej Lepper nie popełnił samobójstwa?! „Został zabity na zlecenie”

Twierdzi współpracownik Leppera i podaje fakty na poparcie tej tezy.

hahacz
z
viva.pl
dodany: 06.08.2021, 10:41:54
  • 266
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    zabojstwo
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    prawo
btr
btr
btr 09.08.2021, 09:22:26
  • 0
@Triptiz: Wicepremierem był kilka lat po tym jak opowiadał o Talibach i wągliku w Klewkach. I nic nie wskazuje na to, żeby wiedział cokolwiek o więzieniach, szczególnie że jego informator rzeczywiście pracował w Klewkach (a nie w Starych Kiejkutach, gdzie było więzienie), a szef informatora - którego Lepper wymieniał w tym samym wystąpieniu w kontekście korupcji - rzeczywiście robił interesy z Afgańczykami.

532

Stocznia Nauta tonie w długach. Tak PiS odbudowuje przemysł stoczniowy

Pokaż treści 18+

Stocznia Nauta tonie w długach. Tak PiS odbudowuje przemysł stoczniowy

Realizowana przez rząd PiS "odbudowa przemysłu stoczniowego" przyniosła w Stoczni Nauta stratę za miniony rok w wysokości 75 mln zł. Zobowiązania przekroczyły 400 mln zł.

Szewczenko
z
trojmiasto.wyborcza.pl
dodany: 09.08.2021, 06:59:04
  • 39
  • #
    polska
  • #
    gdynia
  • #
    statki
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    bekazpisu
btr
btr
btr 09.08.2021, 09:03:46
  • 10
Akurat polskie stocznie jako konkurencja dla obcych były, są i będą zawsze solą w oku...

@KazPL: Paradoksem jest, że te wydarzenia miały miejsce w 2009 i właśnie od tego roku polski przemysł stoczniowy wyraźnie odbił - po dekadzie stagnacji i strat zaczął przynosić zyski, a zamówienia - rosnąć:
btr - > Akurat polskie stocznie jako konkurencja dla obcych były, są i będą zawsze so...

źródło: comment_1628499824rUYacZK3gzVYiaKK6tbLvE.jpg

Pobierz
btr
btr
btr 09.08.2021, 09:10:07
  • 4
@KazPL: Wiem, że nie chodzi wyłącznie o jachty, choć tak czasem to wyglądało w przekazach medialnych:

Wartość produkcji i eksportu polskiego przemysłu budowy i wyposażenia statków jest przynajmniej 10 razy większa od produkcji oraz eksportu jachtów i ich wyposażenia. Niestety czasami inne wrażenie można wynieść z lektury licznych, mylących, publikacji w różnych mediach.

źródło (2015)

373

Coraz większe zużycie energii i emisje CO2 w Niemczech. OZE oddają pole węglowi.

Coraz większe zużycie energii i emisje CO2 w Niemczech. OZE oddają pole węglowi.

W pierwszym półroczu w Niemczech zużyto więcej energii i wyemitowano więcej CO2 niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Z roku na rok wzrastał udział paliw kopalnych.

Oline
z
biznesalert.pl
dodany: 04.08.2021, 13:10:34
  • 64
  • #
    niemcy
  • #
    energetyka
  • #
    wegiel
  • #
    oze
  • #
    ekologia
  • #
    europa
btr
btr
btr 04.08.2021, 13:17:12
  • 48
Z roku na rok wzrastał udział paliw kopalnych.

@Oline: To chyba jakiś błąd? W 2021 w porównaniu z 2020 ten udział mógł rzeczywiście wzrosnąć, ale "z roku na rok" (w sensie w ciągu kilku lat) to trend był raczej przeciwny?
btr - > Z roku na rok wzrastał udział paliw kopalnych. 
@Oline: To chyba jakiś błąd?...

źródło: comment_16280830203kAZ7YJjhrYSVsfdOiZVs5.jpg

Pobierz
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

btr
btr
btr 04.08.2021, 19:51:55
  • -3
@AlekGames: Handel uprawnieniami do emisji wspiera pośrednio OZE i atom, ale jeżeli dobrze liczę, to akurat Niemcy są krajem, który najwięcej w UE musi płacić innym państwom za "import" brakujących uprawnień. Polska jest na drugim miejscu. Z kolei najwięcej na "eksporcie" uprawnień zarabia Francja, Rumunia i Hiszpania.
btr
btr
btr 04.08.2021, 19:57:57
  • -2
słowo klucz był

@elleander: Zgadzam się z przedmówcami, że odnoszenie się do jednego roku i to tak szczególnego jak 2020 jest mało miarodajne przy wypowiadaniu się o trendzie. Gdy porównuję po miesiącach z 2020 to istotnie są wzrosty zużycia węgla, ale w porównaniu z 2019 - już nie, więc jak na razie nie widać trwałego odwrócenia tendencji.
Ciekawie będzie w najbliższych dwóch latach, gdy mają zamknąć pozostałe bloki jądrowe...
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:26:24
  • 0
@kuss115: Z tego cztery ostatnie dotyczą tego samego procesu. Swoją drogą: rzeczywiście uważasz, że regulacje, które wprowadzono kilka dekad temu przeciw np. kwaśnym deszczom były "wałem" i takie rozwiązania jak instalacje odsiarczania spalin nigdy nie powinny były zostać zainstalowane?
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:32:36
  • -4
@kuss115: Nie tyle przemilcza się, tylko cykl zlodowaceń i interglacjałów nie wyjaśnia obecnie obserwowanych zjawisk: naturalne przyczyny to teraz powinny powodować powolne ochłodzenie, tymczasem obserwujemy ocieplenie i nasilanie się efektu cieplarnianego. Oddam zresztą głos Komitetowi Geofizyki PAN:

[...] Nauka nie ma istotnych wątpliwości co do przyczyny trwającego globalnego ocieplenia. Efekt cieplarniany jest zarówno dobre zrozumiały w sensie teoretycznym ale też jego wartość i zmiany mierzone są bezpośrednio w widmie promieniowania
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:36:56
  • -2
@DarrDarek: Ale piszesz teraz o energetyce czy o testach jądrowych na Polinezji? Bo tam to coś słyszałem, że rzeczywiście wypuścili tego do środowiska całkiem sporo, narażając lokalnych mieszkańców. Z kolei jeżeli chodzi o energetykę, to chyba nie wypuszczają tego do środowiska...
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:43:16
  • -2
@wujcio_dobra_rada: @Anton_Chigurh: Może, ale akurat z tych danych to nie wynika. W Niemczech, mimo zamykania elektrowni jądrowych (co wydaje się raczej decyzją niesprzyjającą redukcji emisji) emisje jednak spadają. W roku 2021 pewnie będą wyższe niż w 2020, ale to ze względu na specyfikę 2020. Jeżeli porównamy z 2019 i latami wcześniejszymi to prawdopodobnie będą już niższe.
W dodatku, jeżeli Niemcy nie będą redukować emisji to będą musieli dokupywać
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:51:56
  • -1
@neoklasyk: Jeżeli uważasz, że Komitet Geologiczny jest w tej sprawie bardziej kompetentny od Komitetu Geofizyków (czy innych instytucji jak np. NASA) to spróbuj znaleźć sensowne źródło, które potwierdzi np. tę część ich stanowiska:

W ciągu ostatnich 400 tysięcy lat – jeszcze bez udziału człowieka – zawartość CO2 w powietrzu, jak tego dowodzą rdzenie lodowe z Antarktydy, już 4-krotnie była podobna, a nawet wyższa od wartości obecnej.
btr
btr
btr 04.08.2021, 20:56:06
  • -3
Tylko kto w Chinach powie, że "tak, super, ratujmy Ziemię, pozakładamy na naszych domkach z gówna panele fotowoltaiczne i będziemy śpiewać wspólnie wesołe piosenki, a węgiel niech sobie leży pod ziemią". Paranoja!

@who_yo_vy: No, ktoś właśnie tak powiedział, skoro po kilku latach pilotażu w kilku prowincjach Chiny wprowadzają ogólnokrajowy system handlu emisjami i inwestują ogromne kwoty w OZE...
btr
btr
btr 04.08.2021, 21:01:39
  • -3
@DarrDarek: Ale co proponujesz: żeby państwa, które przechowują na swoim terenie szkodliwe substancje płaciły za to do jakiejś ogólnoświatowej kasy?
btr
btr
btr 04.08.2021, 21:15:51
  • -3
A pamiętasz rośliny wielkości bloku i zwierzątka Dinozaury ?

@neoklasyk: Obok mnie rosną drzewa wielkości bloku, ale pewnie chodzi Ci o to, że skoro kilkadziesiąt milionów lat temu dinozaurom było dobrze w cieplejszym klimacie i przy wyższym stężeniu CO2, to ocieplenie nie jest problemem? Zauważ, że po pierwsze gładko przeskoczyłeś z przyczyn globalnego ocieplenia na inny temat - skutki, a po drugie, że wtedy np. tu gdzie ja mieszkam było
btr
btr
btr 05.08.2021, 07:31:34
  • -2
@bregath: Nie wiem czy zauważyłeś, ale z artykułu tak naprawdę wynika tylko tyle, że emisje w Niemczech w pierwszym półroczu 2021 były wyższe z odpowiadającym okresem w 2020. Zapewne będzie to prawda dla większości krajów, w tym Polski, bo emisje są mocno powiązane z aktywnością ekonomiczną, a ta ze względu na lockdown była w zeszłym roku wyraźnie zaburzona. Gdy porównasz zużycie paliw kopalnych z normalniejszymi latami takimi jak 2019 i
btr
btr
btr 05.08.2021, 07:48:06
  • -2
Pytanie nr 1 - które kraje w EU mają najbardziej rozwinięty, a za tym idzie, najczystszy przemysł?

@Kot_w_butach7: Nie wiem jaki wskaźnik by tu był odpowiedni, ale najniższe emisje per capita w UE ma Szwecja, Rumunia i Chorwacja. Niemcy czy Polska są wyraźnie powyżej średniej choć do rekordzisty - Luksemburga - im daleko (link).

Dodatkowo cena energii elektrycznej w krajach bez elektrowni atomowych, czy oze wystrzeli w kosmos. Czyli ponownie wpłynie
btr
btr
btr 05.08.2021, 08:10:56
  • -2
@Kot_w_butach7: Patrzysz na kraje postsowieckie wyłącznie przez pryzmat Polski. Tak ogólnie to z nich głównie Polska ma deficyt uprawnień, a wiele ma kilkudziesięcioprocentowe nadwyżki, na których zarabiają odsprzedając je np. Niemcom czy Polsce. Np. z wyliczeń wychodzi mi, że Rumunia, Litwa, Łotwa czy Słowacja "mają wolne" ok. 30% przyznanych im uprawnień.
btr
btr
btr 05.08.2021, 11:02:20
  • -2
@Kot_w_butach7: Niewykluczone, ale to tym bardziej nie potwierdza tezy, że cała ta polityka jest wymierzona w kraje postsowieckie. A liczba uprawnień, którą każdy kraj dostaje do sprzedaży na aukcji jest uzależniona od wysokości emisji w momencie wchodzenia systemu 15 lat temu, więc system nie "karze" dodatkowo za decyzje podjęte lata przed jego wprowadzeniem, jedynie za te podjęte niedawno, gdy system już był znany.
btr
btr
btr 05.08.2021, 17:51:54
  • -1
Ale potwierdza tezę, że wspiera nowoczesny przemysł. A ten jest w Niemczech, czy we Francji.

@Kot_w_butach7: Tzn. w jaki sposób to potwierdza tezę, że wspiera nowoczesny niemiecki przemysł, skoro Rumunia na systemie handlu wychodzi lepiej niż Niemcy, o których wciąż słyszymy ile to oni nie inwestują w OZE?

Tu nie chodzi o ochronę powietrza, a o interesy geoplityczne i gospodarcze. Gdyby było inaczej, UE dopasowałaby redukcję CO2 do światowych trendów
btr
btr
btr 06.08.2021, 09:54:14
  • 0
@Kot_w_butach7: Ok, rozumiem co masz na myśli, ale ten argument można odnieść do wszystkich regulacji środowiskowych: np. może producenci w Rumunii chcieliby użyć średnio zaawansowanej technologii produkcji w swoich zakładach chemicznych, ale prawo unijne nakazuje im drogą utylizację ścieków zamiast spuszczenia ich do Dunaju? Może nakazuje im ograniczenie emisji toksycznych związków do atmosfery, co wymaga instalacji drogich filtrów? Może nakazuje im drogą utylizację niebezpiecznych odpadów zamiast składowania ich? Mimo tego,
btr
btr
btr 06.08.2021, 11:04:21
  • 0
@Kot_w_butach7: Zgadzam się, że sporym problemem z europejskim systemem jest niestabilność cen wynikająca z jego quasirynkowego charakteru: najpierw przez wiele lat utrzymywały się one na poziomie 5-10 eur/t, żeby potem w ciągu 3 lat skoczyć do 50. Utrudnia to na pewno sensowne planowanie i finansowanie dużych i długotrwałych inwestycji i szkoda, że chyba nikt w UE poza nami nie widzi w tym problemu, bo przecież można by coś z tym
btr
btr
btr 06.08.2021, 11:32:28
  • 0
@Kot_w_butach7: Nie wiem, może to jakaś średnia ważona z taryf A, B i C?

323

"Der Spiegel": Kornik drukarz niszczy drzewa w Niemczech.

"Der Spiegel": Kornik drukarz niszczy drzewa w Niemczech.

Niemieckie lasy szybko się kurczą wskutek globalnych zmian klimatu, które przynoszą susze sprzyjające rozwojowi szkodników drzew, głównie kornikowi drukarzowi – alarmuje niemiecki tygodnik "Der Spiegel" na swojej stronie interentowej.

wieczny-student
z
forsal.pl
dodany: 04.08.2021, 19:37:09
  • 94
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    kornik
  • #
    lasy
  • #
    ekologia
btr
btr
btr 05.08.2021, 09:47:14
  • -28
KE powinna tego dopilnować.

@c3rdic: KE może się wtrącić jeżeli to są lasy chronione przez Natura 2000. Ponieważ nie ma o tym nic w tekście, to podejrzewam, że - tak jak ostatnim razem - chodzi raczej o zwykłe, niechronione lasy gospodarcze, w których wycinka nikogo specjalnie nie rusza.
btr
btr
btr 05.08.2021, 09:50:41
  • -4
@karma-zyn: @Destylatornia:
Ale wiecie, że:
1) Las Hambach to nie puszcza i nie jest chroniony przez unijne regulacje
2) po protestach RWE zrezygnowało z jego wycinki
?
btr
btr
btr 05.08.2021, 10:00:22
  • -2
@karma-zyn: To skrytykuj gdy rzeczywiście go wytną albo złamią unijne prawo, a nie "prewencyjnie"...

Jako ciekawostkę dodam, że o lesie Hambach dowiedzieliśmy się w Polsce dzięki Russia Today, która postanowiła zestawić tamten konflikt ze sporem o Puszczę Białowieską aby dowodzić podwójnych standardów w UE (mimo tego o czym pisałem, a więc że tamten las nie podlegał pod unijne regulacje i generalnie daleko mu do puszczy): Germany to axe ancient forest
btr
btr
btr 05.08.2021, 13:36:06
  • 12
[...] wycinali [...] w Lasach Państwowych przylegających do Białowieskiego Parku Narodowego

@GeraltRedhammer: ... które to lasy były objęte obszarem Natura 2000:

Podjęte przez Polskę działania gospodarki leśnej na obszarze Natura 2000 Puszcza Białowieska naruszają prawo Unii Europejskiej, ogłosił Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).

źródło
btr
btr
btr 05.08.2021, 18:04:58
  • -1
@GeraltRedhammer: Zgadza się, Natura 2000 to nie park narodowy czy rezerwat i rozbiło się o niezgodność działań z tym co zapisano w dokumentach. Samej gospodarki leśnej nie chcę komentować, bo się na tym nie znam, piszę tylko dlaczego akurat w przypadku tego lasu odgrywały role regulacje unijne, a w przypadku większości lasów - nie.
btr
btr
btr 05.08.2021, 18:08:41
  • -1
Pamietacie ze niektorzy lewacy byli do tego stopnia zj##@ni, ze wierzyli ze kornik musi rozj##@c cala puszcze bo nie wolno wycinac drzew aby oddzielic chore drzewa od zdrowych?

@sabatiel: A jak to teraz wygląda w Parku Narodowym (gdzie nigdy nie prowadzono wycinek) oraz w części zarządzanej przez LP (gdzie TSUE 3 lata temu zakazał wycinek)? Rzeczywiście kornik zjadł całą puszczę?
btr
btr
btr 06.08.2021, 11:23:57
  • 0
Drewno przerabiane na pellet traktowane jest jako OZE

@Ineedrest: Nie wiem ile drewna w Niemczech jest pozyskiwanych na użytek spalania biomasy, ale za to ten ubytek drewna potem się rozlicza w ramach dyrektywy dotyczącej emisji z leśnictwa i użycia terenu. Ewentualne "deficyty" muszą być skompensowane w ramach kraju albo odkupione od innych krajów UE.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 31.10.2015

    Komentator
  • VIP
    od 03.01.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 06.06.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 06.10.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking