Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko173
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Ucik

Ucik

Dołączył 13 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2384
  • Znaleziska 2274
  • Mikroblog 110
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 2

55

Pseudomedycyna to 40 tysięcy legalnych podmiotów. Trafią w sito "Lex szarlatan"

Pseudomedycyna to 40 tysięcy legalnych podmiotów. Trafią w sito "Lex szarlatan"

Rzecznik Praw Pacjenta ma skuteczniej blokować pseudomedycynę i medyczną dezinformację. Ale co z jogą, akupunkturą, tai-chi, masażami gorącymi kamieniami? Czy ustawa nie wyleje dziecka z kąpielą?

laciate
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 26.06.2025, 12:36:35
  • 77
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
  • #
    natura
Ucik
Ucik 27.06.2025, 05:44:45 via Wykop
  • 3
@TrueShutDown: Po pierwsze zerknij w artykuł i zobacz co jest tam napisane o ziołolecznictwie! Ponieważ jest wręcz bykiem napisane, że ziołolecznictwo nie będzie zakazane. O ile będzie je prowadziła osoba z uprawnieniami i nie będzie odstawiać szarlatanerii typu leczenie nowotworów wywarem z cykorii.

A drugi z wielu problemów ziołolecznictwa jest już czysto techniczny. Wiele ziół ma bardzo niestały skład. Zawartość niektórych substancji czynnych może wahać się od kilku do 500%
Ucik
Ucik 27.06.2025, 05:55:28 via Wykop
  • 10
Teraz mamy im ufac i eliminowac ziola i inne czesto naprawde dzialajace terapie.


@LeeFu: Po pierwsze to nikt nie mówi tutaj o ziołolecznictwie. Nikt nie zabrania stosowania ziół, które zazwyczaj są elementem medycyny konwencjonalnej.
Więc proszę nie stawiać tutaj błędnych tez.
Po drugie skuteczność metody, a zasadność jej stosowania to 2 różne rzeczy. Taka chiropraktyka jest znana od lat i jej skuteczność jest potwierdzona. Tylko również jest bardzo mocna ewidencja
Ucik
Ucik 27.06.2025, 10:39:51 via Wykop
  • 0
@ly000: Przyznam się, że mogę nie być najlepszym specjalistom od chiropraktyki i przekazuję informację za członkiem rodziny, który jest lekarzem chirurgiem i ortopedą. Jego ojciec też był lekarzem, profesorem na uczelni i wg. informacji, to gdzieś przed II wojną zabiegi te były stosowane i akceptowane przez lekarzy.
Ciężko mi dyskutować z artykułem w wikipedii. Zwłaszcza, że jest sporo relacji ludzi, którzy po takim zabiegu odczuli natychmiastowe zmniejszenie się poziomu bólu.
Ucik
Ucik 27.06.2025, 12:48:22 via Wykop
  • 0
tak tanie w produkcji, że się nie opłaca ich produkować albo np. nie można opatentować


@SpasticInk: Facet. Tworzysz jakąś nową, kompletnie urojoną ekonomię! Jeżeli coś jest tanie w produkcji, to można to produkować i dalej sprzedawać za 10 zł za tabletkę. Gdzie tu widzisz, że coś się nie opłaca?!? To przecież jest czysty zysk dla firmy, że nie musi wydawać milionów na badania i dalej zarabiać!
A patentowanie?!? Na polskim
Ucik
Ucik 27.06.2025, 13:01:23 via Wykop
  • 0
cyk, tworzy się rynek do zarobku certyfikatów, dyplomów i innego usankcjonowanego papierku


@SpasticInk: Po pierwsze nie tworzy się rynek, tylko taki rynek w Polsce został utworzony zaraz po pierwszej wojnie światowej! W innych krajach Europy nawet dłużej. I nie został on utworzony dla czyiś zysków, to tylko po to, żeby ludzie nie byli okaleczani przez znachorów, szeptuchy itp.
A po drugie: Czy Ty chcesz, żeby każdy człowiek, bez żadnej wiedzy
Ucik
Ucik 27.06.2025, 15:54:14 via Wykop
  • 0
Są pewnie leki i patenty, które po pewnym czasie nie możesz powtórnie wykorzystać

Co masz na myśli, że nie możesz ich powtórnie wykorzystać? Chyba to, że nie ma już chorób, które te leki mogły by leczyć. Bo żaden skuteczny lek, już raz dopuszczony do użytku nie zostaje wycofany z dopuszczenia. No, chyba że pojawią się informacje o jego szkodliwości.

albo w produkcji są tak tanie, że nie opłaca się ich produkować.

Jakie są
Ucik
Ucik 27.06.2025, 16:17:09 via Wykop
  • 0
jest jakiś rynek certyfikatów/dyplomów dla ludzi którzy zajmują się np. ziołolecznictwem albo alternatywnymi metodami zdrowotnymi


@SpasticInk: W tym pierwszym przypadku TAK! Tym certyfikatem jest np. dyplom farmaceuty, jeżeli mówimy o przygotowaniu takiego środka. A w kwestii stwierdzenia, że człowiek powinien zażywać jakieś ziółko aby wyleczyć się z choroby takim certyfikatem jest dyplom lekarski! Tylko lekarz ma prawo przepisywać leki. Chyba, że mówimy o zachęcaniu do picia jakiś suplementów, to może każdy.
Ucik
Ucik 27.06.2025, 16:38:21 via Wykop
  • -2
@SpasticInk: Taaak, bo zawsze musi być drugie dno, bo zawsze jest jakiś spisek gdzie ktoś musi na tym grubo zarobić mówi osoba, która twierdzi, że czegoś nie opłaca się produkować, ponieważ produkcja tego czegoś jest zbyt tania...
Nie będę już z Tobą o tym dyskutował, bo mój prowadzący z ramienia loży masońskiej stwierdził, że nie da mi już więcej groszy za wpis.
Ucik
Ucik 36 min temu via Wykop
  • 0
@arekk111: Po pierwsze to ja nie mówię o wszystkich ziołach. Przecież wiadomo, że mnóstwo produktów ziołowych jest w powszechnym obrocie i stosowane zgodnie z medycyną akademicką, chociaż ja wolę tutaj skrót EBM, czyli medycyną opartą na dowodach. Mówiłem o przykładach, że część produktów nie sprzedaje się jako produkty ziołowe, tylko środki wysoko przetworzone, lub wręcz syntezowane, ponieważ z różnych przyczyn te pochodzenia naturalnego są niepraktyczne lub niebezpieczne.
Jak wykładali nam
Neocaridina
Neocaridina
przedwczoraj, 14:18:22
  • 2
Najbardziej mnie rozwala torf.... #kapitanbomba ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#nauka #ekologia
Neocaridina - Najbardziej mnie rozwala torf.... #kapitanbomba ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#nauka...

źródło: comment_1634047009yqBeEsC6XAPCcCBnE4eBlJ

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 22 godz. i 26 min temu via Wykop
  • 0
Szkoda, że nie uwzględnili jeszcze wiatraków, lub całego zestawu energii odnawialnej - hydro.
  • Odpowiedz

5

USA zainicjowały fałszywy alarm CO2, ponieważ planują czerpać korzyści. ZNOWU :)

USA zainicjowały fałszywy alarm CO2, ponieważ planują czerpać korzyści. ZNOWU :)

Obecnie, coraz częściej, taki foton w drodze w kosmos trafia centralnie w cząsteczkę CO2 i grzęźnie w niej zarazem ją podgrzewając i ta cząsteczka przekazuje swoją energię otaczającej atmosferze. Trzeba rozumieć zjawiska takimi jakie one są obiektywnie a do tego jest konieczna znajomość mechaniki kw

Wincencik
z
astromaniak.pl
dodany: przedwczoraj, 07:04:56
  • 4
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
Ucik
Ucik przedwczoraj, 14:06:37 via Wykop
  • 1
@KubaGrom: @Wincencik Dodam do tego, że autor oprócz grafomanii wykazuje się bardzo dużą ignorancją w kwestii opisu procesu. Jako Fizykochemik mogę stwierdzić, że gdyby sam rozumiał fizykę kwantową to nie użyłby tak złych sformułowań. Dodatkowo mogę wyrażam głębokie przekonanie, że efekt szklarniowy można zrozumieć bardzo dobrze nie będąc wyspecjalizowanym w mechanice kwantowej.
I mówię tu o głębokim zrozumieniu tematu. Nie tylko na poziomie ciut większym niż wiedza powszechna. Wielu

421

Laserem w komary. Miniaturowa gwiazda śmierci będzie hitem każdego grilla

Laserem w komary. Miniaturowa gwiazda śmierci będzie hitem każdego grilla

Chiński startup z Changzhou prezentuje Photon Matrix

NoLife_
z
share.google
dodany: 04.07.2025, 18:38:53
  • 162
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    chinskiecuda
Ucik
Ucik przedwczoraj, 09:12:37 via Wykop
  • 44
@Wacekponadprawem: Od momentu uruchomienia nie widziałem żadnego komara ( ͡º ͜ʖ͡º)
k-syy
k-syy
k-syy
04.07.2025, 19:10:30
  • 0
Rozkmina wbrew pozorom poważna.
Czy jest możliwe, że w przyszłości ludzie będą w stanie oglądać niejako "na żywo" to co miało miejsce w przeszłości?

Jak dobrze kminię, obraz to odbite światło, a więc wiązka tego światła wyleciała gdzieś w kosmos. Jeśli ludzie wynajdą coś, co prześcignie tę wiązkę, zbierze ją i prześle na ziemię, to odbiorcy będą mogli oglądać wydarzenia z dowolnie odległej przeszłości.

Czaicie, że za X lat ktoś może powiesić sobie ekran na
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik przedwczoraj, 06:57:06 via Wykop
  • 1
@k-syy: Tylko pamiętaj, że teoria która umożliwia takie podróże wymaga smoczej krwi i rogu jednorożca. No może nie dosłownie smoczej krwi, ale cząstek o masie ujemnej masie. W naszych warunkach łatwiej już o smoczą krew.
Aktualna wiedza nie wyklucza takich cząstek, ale z drugiej strony przesłanki za ich istnieniem są równie nikłe jak za istnieniem smoków.
Więc pamiętajmy, że papier wszystko przyjmie. Jeżeli do obliczeń weźmiemy cząstki, które mają -
  • Odpowiedz

560

800+ za zaszczepienie dziecka?

800+ za zaszczepienie dziecka?

Posłowie z Platformy Obywatelskiej sugerują, że dobrym rozwiązaniem byłoby powiązanie wypłat świadczeń rodzinnych (między innymi 800+) z obowiązkowymi szczepieniami dzieci.

wykopowicz19870808
z
termedia.pl
dodany: 04.07.2025, 11:21:53
  • 254
  • #
    800
  • #
    800plus
  • #
    szczepienia
  • #
    szczepionki
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
Ucik
Ucik 04.07.2025, 21:24:41 via Wykop
  • 3
@ZaczynajacySieNaLitereX: Jeżeli ta mapa była kiedyś aktualna, to już dawno nie jest. Np. W Francji od stycznia 2018 obowiązkowy jest pakiet 11 szczepień. W Niemczech również szczepienia są obowiązkowe. Od 2017 roku i kara za ich unikanie wynosi 2500 euro.
Włochy? 12 szczepionek i jak dziecko nie jest zaszczepione, to nie zostanie przyjęte do przedszkola, a i tak będą płacić karę.
Z kolei w takiej Szwecji czy Norwegii nie ma

1

Na Księżycu odkryto dziwną megastrukturę

Na Księżycu odkryto dziwną megastrukturę

Kiedyś mawiano: "Papier wszystko zniesie". Dziś warto i trzeba już powiedzieć: "Ekran wszystko zniesie". Monolit na Księżycu, UFO w USA, szkodliwe szczepionki, telepatia (została obalona w odpowiednich eksperymentach). Bywa dość często, imho, że na marginesie takich doniesień, broszur albo podczas

Wincencik
z
astromaniak.pl
dodany: 04.07.2025, 15:58:00
  • 8
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    kultura
Ucik
Ucik 04.07.2025, 17:41:24 via Wykop
  • -3
@tadek-batyr: Tak. perspektywa, że trzecia rzesza skolonizowała księżyc jest dla Ciebie realna. Tylko co z tego, że w ówczesnym czasie najlepsze co mogli zrobić Niemcy to skonstruowanie rakiety V2 i jakoś USA nie ukryła faktu, że wszyscy najlepsi naukowcy niemieccy trafili do nich i trochę do ZSRR i dopiero po 15 latach udało im się opracować wszystkie technologie konieczne by człowiek dostał się na orbitę.
To co? Tak naprawdę to

6

Jak powstają włókna węglowe czyli karbon

Jak powstają włókna węglowe czyli karbon

Lekki i solidny. Poza batyskafami nadaje się do wszystkiego

Anomalocaracid
z
youtube.com
dodany: 04.07.2025, 06:34:50
  • 5
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    motoryzacja
  • #
    logikaniebieskichpaskow
Ucik
Ucik 04.07.2025, 07:07:01 via Wykop
  • 0
Nie wiem... Dla mnie materiał strasznie płytki. Tak na poziomie prezki w liceum. Wszystko po łebkach, ślizganie się po powierzchni tematu, pominięty jeden z najbardziej kluczowych elementów, czyli formowanie wyrobów, adekwantność nagrań i zdjęć co najwyżej przypadkowa.

Może innym będzie się podobać, więc nie myślę zakopywać, ale dla mnie tak spłycające temat, że aż mijające się z prawdą.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ucik
Ucik 04.07.2025, 07:20:29 via Wykop
  • 1
@Anomalocaracid: Tu jest tylko ten jeden materiał. I patrząc na poziom tego materiału jakoś nie chce mi się wierzyć, że inne są zrobione dobrze i wyczerpująco.
Tutaj nawet nie chciało się zaznaczyć, że włókna węglowe to tylko włókna. A materiał, który widzimy w użytkowaniu, to setki rodzajów kompozytów wzmacnianych włóknami węglowymi, anglojęzyczni mają na to swój skrót CFRC, ale to nie włókna.
Ucik
Ucik 04.07.2025, 16:46:58 via Wykop
  • 0
@Anomalocaracid: Jak się dość niemiło przekonałem, to wiele osób nie ma nawet pojęcia co to kompozyt. A co dopiero jak okazuje się, że wśród materiałów węglowych znajdują się:
Materiały węglowe - Te konwencjonalne zrobione na bazie grafitu. Nie mają nic wspólnego z włóknami.
Kompozyty Włókno węglowe - osnowa polimerowa - czyli te najpopularniejsze kompozyty, których oczywiście też są dziesiątki różnych rodzajów. I mówię o rodzajach, które drastycznie różnicują ich właściwości

331

Jak radziecki satelita nuklearny spadł na Kanadę. Kompletna historia incydentu K

Jak radziecki satelita nuklearny spadł na Kanadę. Kompletna historia incydentu K

W 1978 roku radziecki wojskowy satelita jądrowy spadł na terytorium Kanady, rozrzucając radioaktywne fragmenty na rozległym obszarze. Był to pod wieloma względami unikalny wypadek nuklearny i w tym materiale zostanie przedstawiona szczegółowa historia tego wydarzenia ...

mszuriam
z
youtube.com
dodany: 01.07.2025, 20:20:12
  • 21
  • #
    nauka
  • #
    kosmos
  • #
    ciekawostki
Ucik
Ucik 02.07.2025, 13:43:50 via Wykop
  • -15
Mirki i Mirabelki, mam do was gorącą prośbę. Może raz uda się to zrobić i nie komentujmy tego trola powyżej. :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ucik
Ucik 02.07.2025, 21:07:53 via Wykop
  • 4
@NihilistycznyFemboy: Zgadza się. Ale z tego i wcześniejszego filmu o broni jądrowej dość jasno wynika, że takie wypadki zazwyczaj nie są bardzo groźne. Tylko ważne jest, żeby tematu nie próbować ukryć wydarzenia, tylko podjąć odpowiednie środki by minimalizować konsekwencje.
Ucik
Ucik 02.07.2025, 22:14:58 via Wykop
  • 0
amerykanie potrafili testować swój atom na nieświadomych żołnierzach i rdzennej ludności więc niezbyt takie nieszkodliwe xddd


@1Andrzejek123_: Testować działanie broni atomowej (choć naganne) a zgubienie broni na takim oceanie i zagrożenia z tego wynikające to dwie kompletnie różne sprawy. Nie można ich od tak sobie łączyć. Chyba, że zależy Ci na taniej erystyce i odwoływaniu się do strachu ludzi zamiast do faktów i argumentów.

312

Jak działa manualna skrzynia biegów.

Jak działa manualna skrzynia biegów.

Angielski ale nie wymagany na wideo wszystko ładnie widać.

agiller
z
youtube.com
dodany: 01.07.2025, 07:28:22
  • 50
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    mechanikasamochodowa
  • #
    mechanika
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    ciekawostki
Ucik
Ucik 02.07.2025, 07:36:36 via Wykop
  • 1
@dwudziestoletnia_klasa_premium: Po pierwsze to machanie wajchą w sportowym samochodzie to jest jeszcze większe nieporozumienie niż w zwykłym. Jak chcesz mieć sportowy samochód, to mając manualną skrzynię biegów potrzebujesz zbyt dużo czasu na zmianę biegu. Chyba, ze jesteś naprawdę zawodowcem.
Ale wracając do normalnych samochodów, to kilka lat temu szukaliśmy małego samochodu dla mojej rodzicielki. Chciała mieć automat, ale sami dystrybutorzy twierdzili, że oni nie polecają bo z skrzyniami w małych

2651

Zmniejsza się tolerancja na hałaśliwe zwięrzęta domowe

Zmniejsza się tolerancja na hałaśliwe zwięrzęta domowe

Ponad tysiąc złotych zadośćuczynienia, kary do 5 tysięcy złotych i nakazy wyciszenia mieszkania. Sądy nie mają litości dla właścicieli psów, które szczekają ponad przeciętną miarę. Najnowsze wyroki pokazują, że tolerancji dla hałaśliwych zwierząt nie będzie.

Wincyyyyj
z
warszawawpigulce.pl
dodany: 01.07.2025, 10:24:29
  • 732
  • #
    psy
  • #
    pies
  • #
    psiarze
  • #
    prawo
Ucik
Ucik 01.07.2025, 20:02:43 via Wykop
  • 1
@leon-san: @CrytekPL @jakub-dolega @ketrab86 Nie wiem w jakich okolicach mieszkacie ale naprawdę wam współczuję. Na moim osiedlu, (5 bloków - 160 mieszkań) w jakiś 30-40% mieszkań są psy. I wiecie co? Te psy nie hałasują! Nie ma uporczywego szczekania, nie ma problemu.
Raz rzeczywiście był problem, że jeden z sąsiadów wychodząc do pracy zamykał psa na balkonie i ten wył. I pierwszymi do wyjaśnienia gościa byli właśnie
Ucik
Ucik 02.07.2025, 06:02:06 via Wykop
  • 0
@leon-san: Jak pisałem nie ma u nas takiego problemu. Jak czasem dwa psy się posprzeczają na spacerze, to nie następuje kakofonia odpowiedzi. Tak samo było w przypadku tego jednego balkonowego.
U kumpla na osiedlu jest jeden pies, który obszczekiwuje wszystkie osoby zbliżające się i pukające do drzwi mieszkania, ale również dwa pozostałe psy na tym piętrze się nie dołączają.
Ja się nie znam na psach. Ale widzę, że można ułożyć

338

Już jutro wodowanie pierwszego Delfina. Okręt powstał, żeby podsłuchiwać Rosjan

Już jutro wodowanie pierwszego Delfina. Okręt powstał, żeby podsłuchiwać Rosjan

We wtorek, 1 lipca 2025 roku, w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbędzie się uroczysty chrzest i wodowanie ORP Jerzy Różycki pierwszego z dwóch okrętów rozpoznania radioelektronicznego budowanych w ramach programu Delfin. Jednostki mają wejść do służby w ciągu najbliższych trzech lat.

ty_O
z
forsal.pl
dodany: 30.06.2025, 11:15:20
  • 55
  • #
    orp
  • #
    marynarka
Ucik
Ucik 01.07.2025, 06:26:49 via Wykop
  • 1
@otua: Naprawdę, ukrycie zastosowania tego okrętu jest niemożliwe. Wystarczy rzut oka na olbrzymią, długą na pół okrętu antenę by domyślić się, że służy ona do czegoś więcej niż tylko odbierania telewizji.
Tajne muszą być dokładne parametry tego sprzętu. Jego ograniczenia i limity. A ponieważ głównym celem naszego wojska jest odstraszanie rusków i innych niezarejestrowanych sabotażystów, to bardzo możliwe, że bardziej opłaca nam się głośno chwalić tym co mamy.
Ucik
Ucik 01.07.2025, 06:36:29 via Wykop
  • 4
Nie istnieją na świecie podsłuchy i systemy podsluchowe


@alfokloda0: To nie jest podsłuch! On nie służy do przechwytywania wiadomości. A dokładniej to może być gdzieś na szarym końcu jego celów.
Głównymi celami będzie wykrywanie wszelkiego rodzaju obiektów, zakłócanie ich łączności, walka z dronami itp.

I swoją drogą: Jak chcesz zrobić tajnym statek z tak olbrzymimi antenami? Twoje narzekanie jest porównywalne do tego, jakbyś narzekał, że niepotrzebnie kraje chwalą się AWACS'ami
Neocaridina
Neocaridina
29.06.2025, 20:20:40
  • 2
#ciekawostki #zwierzaczki #nauka
Neocaridina - #ciekawostki #zwierzaczki #nauka

źródło: comment_16338897701RJf5XPdIPFrnTpSZX7sAU

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 30.06.2025, 20:52:31 via Wykop
  • 0
Łapię żart, ale dałbym sobie włosy pod pachami obciąć, że w okolicach spektrum czerwieni ptaki będą jednak trochę mniej czułe niż człowiek. :)
  • Odpowiedz

795

Reaktor Maria wciąż nie działa. Państwowa Agencja Atomistyki tłumaczy dlaczego

Reaktor Maria wciąż nie działa. Państwowa Agencja Atomistyki tłumaczy dlaczego

Wyłączony od kwietnia reaktor MARIA, aby wznowić działanie, musi uzyskać zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki. Prezes PAA ma 6 miesięcy na wydanie decyzji, licząc od dnia wpłynięcia do PAA kompletnego wniosku.

Let_Me_2_Be
z
bankier.pl
dodany: 28.06.2025, 16:04:59
  • 106
  • #
    atom
  • #
    reactormaria
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    urzednicy
Ucik
Ucik 29.06.2025, 10:37:10 via Wykop
  • 6
wyszło, że pensja minimalna


@powrotpolatachnawypoku: To o pensji minimalnej jest jakimś wymysłem. Problem jest taki, że ludzie z sekcji obsługi reaktora zarabiają sporo więcej niż ludzie na porównywalnych stanowiskach w innych sekcjach NCBJ czy w ogóle w polskiej nauce. Tylko to dalej jest mało w stosunku do tego, co z podobnymi umiejętnościami można zarabiać gdzieś indziej.
Ucik
Ucik 29.06.2025, 16:48:58 via Wykop
  • 0
@powrotpolatachnawypoku: Ja nie mówię, że na uczelni jest dobrze i zgadzam się, że te pensje powinny być znacznie wyższe, ale mówienie o minimalnej to trochę pomyłka.
Najpopularniejsza pozycja na uczelni, czyli adiunkta: niby minimalna wynosi 6 800 brutto, ale na większości dużych uczelni w PL to jest około 8 000 zł na rękę.
Bardzo słabo mają asystenci, bo oni rzeczywiście zarabiają w okolicach minimalnej, ale na szczęście jest to pozycja
Ucik
Ucik 29.06.2025, 17:20:19 via Wykop
  • 0
@powrotpolatachnawypoku: Kolega będący tam technicznym w sekcji badań neutronowych, jak to w Polsce nie mówił ile zarabia, ale stwierdził, że jest znacznie więcej niż minimalna krajowa. Nie naciskałem, żeby powiedział bardziej dokładnie, bo jak nie chciał, to nie będę go naciskał. Kilka moich obserwacji wskazuje, że trochę, ale tylko trochę mniej niż adiunkt u nas na uczelni, ale to są tylko wyniki wtórnych obserwacji.
Przy czym zaznaczył, że jest problem
Ucik
Ucik 29.06.2025, 17:35:20 via Wykop
  • 0
@powrotpolatachnawypoku: Nie wiem, dlatego nie wypowiadam się o wszystkich instytutach w Polsce. Pisałem jedynie o zarobkach w NCBJ i o tym, ze twierdzenie, że ludzie zarabiają tam minimalną krajową nie jest prawdą.
Ucik
Ucik 29.06.2025, 19:27:12 via Wykop
  • 0
@powrotpolatachnawypoku: Jak pisałem. Odnosiłem się tylko do pierwszego stwierdzenie, że NCBJ oferuje swoim specjalistom minimalne krajowe. Nie mogę się wypowiadać o innych, ale wiem, że nie jest różowo, ale to nie jest tematem mojej wypowiedzi.

28

Da Vinci wymięka. W XVII-wiecznej Polsce zbudowali smoka, który naprawdę latał

Da Vinci wymięka. W XVII-wiecznej Polsce zbudowali smoka, który naprawdę latał

Brzmi to trochę jak sen szalonego scenarzysty, ale na dworze Władysława IV powstał mechaniczny smok, na którego pokładzie latał kot. A wszystko za sprawą pewnego genialnego konstruktora.

Histmag
z
histmag.org
dodany: 28.06.2025, 10:47:26
  • 5
  • #
    histmag
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    polska
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
Ucik
Ucik 28.06.2025, 16:08:15 via Wykop
  • 9
@PopeLeon: Mogę uwierzyć, że istniał taki projekt. Może był on rzeczywiście wdrażany w życie. Ale latający ornitopter napędzany za pomocą sznurka?!? I do tego przewożący kota?
Albo w wersji optymistycznej zrobili szybowiec, albo latawiec, ale na 90% obstawiam, że model pokonał 2 m w przód, 9 w dół i sukces polegał na tym, że kot przeżył. A potem otrąbili to jako latające coś. To się technologicznie, ani energetycznie kompletnie nie

1

Burza wokół matematyki na maturze. Czy powinna być obowiązkowa?

Burza wokół matematyki na maturze. Czy powinna być obowiązkowa?

Poseł PO Marcin Józefaciuk dodał, że sam jako nauczyciel mówił podczas sejmowej komisji "o uczniach, którzy mają ogromny potencjał - są humanistami, artystami, pasjonatami języków - ale obowiązkowa matura z matematyki staje się dla nich nie do przejścia".

Nauta
z
next.gazeta.pl
dodany: 26.06.2025, 08:49:33
  • 8
  • #
    edukacja
  • #
    matura
  • #
    matematyka
  • #
    nauka
Ucik
Ucik 26.06.2025, 15:47:38 via Wykop
  • 0
@HabaHabaZutZut: Powoli, powoli trend się odwraca. Coraz więcej młodych osób zauważa, że G-studia na g-kierunkach nie dają żadnej przewagi na rynku pracy. Są wręcz zmarnowanym czasem, kiedy inni ludzie mogą zdobywać doświadczenie w pracy.
Liczę, że w końcu również korporacje się ogarną i zauważą, że do większości ich prac nie jest potrzebny ukończenie studiów wyższych. Wtedy odpływ ludzi będzie błyskawiczny i może wreszcie powstanie jakaś presja na jakość studiów.
Edit

734

Prąd kosztuje 1073 zł ale płacisz 8892 zł - chore podatki

Prąd kosztuje 1073 zł ale płacisz 8892 zł - chore podatki

"Zapłacisz i tak, ale nie uwierzysz komu! Myślisz, że płacisz za prąd? Grubo się mylisz. Zobacz moją fakturę na 8892 zł. Tylko 1073 zł to koszt energii. Gdzie zniknęło ponad 7800 zł?" - Gdybyście się zastanawiali dlaczego prąd jest taki drogi a tym samym wszystko inne co kupujecie

Radaka
z
youtube.com
dodany: 26.06.2025, 05:29:54
  • 155
  • #
    prad
  • #
    energetyka
  • #
    podatki
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
Ucik
Ucik 26.06.2025, 14:27:46 via Wykop
  • 6
@Adihal: Albo płacisz, albo kablówka wlicza sobie te koszty w comiesięczny rachunek. Tylko przy kablówce nie rozliczają Cię od ilości oglądanej telewizji, więc nikt nie bawi się w rozdzielanie rachunków.
Dodatkowo porównanie jest trochę takie jakbyś zakupił kablówkę z łączem internetowym 1 Gbs, a gościu sobie zakupił kablówkę z łączem 32 Gbs! Pewnie z gwarancją minimalnego przesyłu itd.
Ogólnie rzecz biorąc, to jeżeli dostawca energii elektrycznej zakontraktuje z z odbiorcami

223

Tajemnica czaszki z chińskiej studni. Kim był "Człowiek Smok"?

Tajemnica czaszki z chińskiej studni. Kim był "Człowiek Smok"?

Badacze z Chin odzyskali starożytne DNA z czaszki, którą nazwali "Człowiekiem Smokiem". Ta skamieniałość, pochodząca z p

starnak
z
rmf24.pl
dodany: 24.06.2025, 11:55:19
  • 56
  • #
    chiny
  • #
    odkrycia
  • #
    archeologia
  • #
    homosapiens
Ucik
Ucik 25.06.2025, 07:30:27 via Wykop
  • 3
Kolejny koronny dowód na to, że Boga nie ma.


@Roccco: To krótkie zdanie samo sobie przeczy. Oprócz tego co mądrze napisał @orkako należy wspomnieć, że od wielu, wielu lat została pociągnięta gruba kreska rozdzielająca naukę od strefy sacrum!
Nauka nie zajmuje się kwestią istnienia lub nie Boga. I każdy naukowiec powinien oddzielać kwestie swojej osobistej wiary od pracy naukowej. A osoby, które próbują mieszać te dwa światy zachowują się
Ucik
Ucik 25.06.2025, 14:09:34 via Wykop
  • -1
@Roccco: Ale my nie dyskutujemy o tym czy biblia (lub jakakolwiek inna księga) jest prawdziwą księgą natchnioną opisującą prawdziwe wydarzenia z dziejów świata. (Sam uważam, że jest to zbiór mitów z wielu różnych cywilizacji pisanych również przez ludzi, którym na rękę było zmyślać by uargumentować swoje tezy). Nie dyskutujemy czy istnieje dusza człowieka czy nie, jeżeli istnieje do co się z nią dzieje z nią po śmierci... itd. itd.
Ja mówię

201

Maria Skłodowska-Curie pozostawiła radioaktywne odciski palców

Maria Skłodowska-Curie pozostawiła radioaktywne odciski palców

Ponad sto lat po przełomowych badaniach Marii Skłodowskiej-Curie ślady jej pracy z radioaktywnymi pierwiastkami wciąż są

starnak
z
rmf24.pl
dodany: 09.06.2025, 19:29:27
  • 86
  • #
    polska
  • #
    badania
  • #
    nauka
  • #
    radioaktywnosc
  • #
    ciekawostki
Ucik
Ucik 10.06.2025, 03:28:21 via Wykop
  • 154
Temat, o którym warto pisać, ale dlaczego znowu robi to jakieś piszarszcze bez żadnego przygotowania technicznego?!?

Maria Skłodowska-Curie pracowała bez zabezpieczeń, ignorując ryzyko zdrowotne

Nie ignorując, ale nie mając pojęcia o konsekwencjach. zwłaszcza, że temat się powtarza kilkukrotnie. Co dziwnego piszarszcze raz nawet zauważą, że to nie było poświecenie, ale po prostu brak wiedzy o ryzyku, by potem wrócić znowu do swojej narracji.

w ołowianych trumnach, które blokują potencjalne promieniowanie radioaktywne z ich ciał
  • 54
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ucik
Ucik 10.06.2025, 15:41:44 via Wykop
  • 1
Oczywiście, że promieniowanie mogło by c niebezpieczne, Marea na pewno zdawała sobie sprawę, że to co robi może być dla niej samej, w jakimś bliżej nieokreślonym stopniu, niebezpieczne


@tojestmultikonto: Akurat jest bardzo wiele mocnych dowodów, że w tamtych czasach promieniotwórczość i promieniowanie X nie uważano za szkodliwe. Ba, nawet za lecznicze! (Podobnie jak swego czasu p-------y). Więc chociaż jaj poświecenie dla pracy było rzeczywiście ogromne i pracując wykonali tytaniczną robotę, to
Ucik
Ucik 10.06.2025, 18:55:09 via Wykop
  • 2
wątpię aby naukowcy podchodzili do tematu tak beztrosko, znając właściwości tych substancji, bo przecież je badali i potrafili wyciągać wnioski ze swoich obserwacji.


@tojestmultikonto: Trochę historii: Odkrycie promieni Rentgena 1895 r, odkrycie naturalnej promieniotwórczości: rok 1896 odkrycie polonu i radu: 1898! Więc kiedy mieli poznawać te akurat właściwości tych substancji? Zwłaszcza, że te szkodliwe efekty pojawiają się opóźnione w czasie. I tak pierwsze doniesienia o szkodliwości promieniowania zaczęły pojawiać się
Ucik
Ucik 10.06.2025, 20:03:35 via Wykop
  • 2
@tojestmultikonto: PS. ponieważ ten fragment może być jeszcze odebrany jako niedomówienie:
Skracając to promieniowanie jonizujące z zewnętrz i makroskopowo (czyli tak jak mogli to obserwować ówcześni) może powodować dwa efekty: Szybkie, czyli pojawiające się szybko po naświetlaniu: stosunkowo duże dawki promieniowania prowadzą do śmierci komórek. W zależności od stopnia napromieniowania i faktu czy dochodzi do apoptozy czy nekrozy może przybierać to po prostu efekt jak podczas poparzenia, a może dojść do
Ucik
Ucik 11.06.2025, 13:14:20 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: Twój pseudonaukowy bełkot tylko pokazuje, że nie masz większego pojęcia o czym piszesz.
Włączanie w to ni z gruszki ni z pietruszki korozji radiacyjnej, która jest efektem materiałów tylko to potwierdza.
Inne takie potwierdzenie zachodzi w dosłownie czwartym zdaniu, gdzie mylisz rozpad promieniotwórczy z promieniowaniem jonizującym. BTW. To do promieniowania jonizującego zalicza się też strumień protonów i neutronów!!! Więc razem jest 5 cząstek! Ale to trzeba wiedzieć coś więcej
Ucik
Ucik 12.06.2025, 06:35:11 via Wykop
  • 0
Co to za bzdury? Jaki znowu "efekt materiałów". Wszystkie atomy są podatne na korozję radiacyjną bo procesy te zachodzą na poziomie elektronów i jąder atomowych, które w wyniku silnej radiacji mogą przekształcać się w inne pierwiastki lub nawet rozpadać się na "kawałki".


@tojestmultikonto: Korozja jądrowa, ponieważ to jest poprawna nazwa zjawiska to zbiór efektów jakie zachodzą w MATERIAŁACH na skutek opisanych powyżej zjawisk!. Np. adsorbujący neutron atom żelaza rozpada się, i
Ucik - >Co to za bzdury? Jaki znowu "efekt materiałów". Wszystkie atomy są podatne na...

źródło: 20240918_171951

Pobierz
Ucik
Ucik 12.06.2025, 20:09:37 via Wykop
  • 0
1. Są to cząstki wysokoenergetyczne, rozpędzone do znacznych prędkości i posiadające odpowiednio dużą energię (można powiedzieć, że to coś w rodzaju napięcia)

2. Strumień cząstek (natężenie cząstek) jest tym samym co natężenie (w przypdaku prądu elektrycznego)

3. Liczy się moc czyli obowiązuje tu "prawo Ohma". Cząstki muszą mieć wystarczająco dużą energię, a że zjawisko nie zachodzi za każdym razem, działa tu statystyka (im większy strumień cząstek, ich natężenie, tym większe prawdopodobieństwo obserwacji zjawiska korozji
Ucik
Ucik 13.06.2025, 06:24:58 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: Neutrony nie są cząsteczkami elementarnymi, ale ich promieniowanie strumień zalicza się do promieniowania jonizującego. Do tego są głównym czynnikiem tak wyciąganej przez Ciebie korozji jądrowej. Więc nie wrzucaj mi tutaj linków bez sensu.
A już strumień neutrin lub fotonów? To jakie będzie natężenie ich prądu???
I co cała reszta ma wnosić? Nie dyskutujemy o tym jak liczy się moc, tylko o tym co jest szkodliwe. A przypominam Ci, że
Ucik - @tojestmultikonto: Neutrony nie są cząsteczkami elementarnymi, ale ich promien...

źródło: image

Pobierz
Ucik
Ucik 14.06.2025, 09:03:55 via Wykop
  • 0
Ty fotony mieszasz z cząstkami masywnymi, będącymi formą materii, co w mojej ocenie jest sprzeczne z modelem standardowym.


@tojestmultikonto: Po pierwsze sam wyciągnąłeś temat fotonów, próbując wmówić mi, że nie powinienem używać określenia promieniowanie elektromagnetyczne. Potem sam stwierdziłeś, że fotony są ODPOWIEDNIKAMI elektronów! A gdybyś potrafił odpowiedzieć na tamto pytanie, to miałeś do dyspozycji jeszcze neutrina.

Oczywiście nadal uważam, że jest to cecha osobnicza (ale nie chodzi mi o to kto
Ucik
Ucik 15.06.2025, 11:11:28 via Wykop
  • 0
Promieniowanie lub fale nie są elektromagnetyczne ponieważ fotony nie mają ładunku elektrycznego i biegunów magnetycznych.


@tojestmultikonto: Czy Ty właśnie powiedziałeś, że strumień fotonów, który nazywa się również [promieniowaniem elektromagnetycznym link](https://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_elektromagnetyczne#:~:text=W%20opisie%20kwantowym%20promieniowanie%20elektromagnetyczne%20jest%20traktowane%20jako%20strumie%C5%84%20nieposiadaj%C4%85cych%20masy%20cz%C4%85stek%20elementarnych%20zwanych%20fotonami.%20Energia%20ka%C5%BCdego%20fotonu%20zale%C5%BCy%20od%20d%C5%82ugo%C5%9Bci%20fali.) nie jest elektromagnetyczne, ponieważ fotony nie posiadają ładunku elektrycznego i jedynkowy spin???
xDDD Bardziej zaorać się nie mogłeś.
Nawiasem mówiąc to nie ma w fizyce kwantowej żadnej zasady mówiącej, że jeżeli rozważamy np. falową naturę cząstek, czy to elektronów, czy to
Ucik
Ucik 15.06.2025, 11:58:03 via Wykop
  • 0
Nie ma czegoś takiego jak dawka bezpieczna


@tojestmultikonto: Twierdzenie, że nie ma czegoś takiego jak dawka bezpieczna jest triuzmem. Wszak łyk wody może człowieka zabić jeżeli się nią zakrztusi. Tam wspomniałem o dawce względnie bezpiecznej. Czyli że nie spodziewamy się żadnych negatywnych efektów, chociaż już przekracza normy.
Ale należy też wspomnieć o zjawisku hormezy radiacyjnej. Czyli wspomnianym zjawisku, ze niewielkie dawki promieniowania raczej działają na korzyść człowieka niż mu szkodzą.
Ucik
Ucik 15.06.2025, 16:16:41 via Wykop
  • 0
To nie są fale EM, bo fotony nie przenoszą tych oddziaływań


@tojestmultikonto: To czym są fotony według Ciebie? Sam kazałeś mi szanować model standardowy. Więc spójrz w ten model standardowy i zobacz, że fotony to są właśnie bozony przenoszące oddziaływania elektromagnetyczne.

Twoje trolowanie zaczyna zżerać swój własny ogon, ponieważ wiele wiele postów temu sam napisałeś, że fale EM to powinien być strumień fotonów. XD

Jak trolować to rób to inteligentnie.
Ucik
Ucik 16.06.2025, 04:26:50 via Wykop
  • 0
Fotony to bozony, ale nie przenoszą one oddziaływań elektromagnetycznych sensu stricte. Fotony indukują przepływ prądu w przewodnikach.


@tojestmultikonto: Czat GPT czy jakiś inny algorytm znosi Cię na straszne manowce. Wystarczy popatrzeć na pierwszą linijkę wpisu w wikipedii.
A ponieważ próbujesz dyskutować na poważne tematy to poradzę: poszukaj czym różni się generowanie zmiany pola elektromagnetycznego od samej fali EM.

Fale światła charakteryzują trzy wartości : - częstotliwość, długość
Ucik
Ucik 16.06.2025, 09:25:40 via Wykop
  • 0
napisałem, że w przypadku prądnicy to zmiany w polu magnetycznym prowadzą do zmian w polu elektrycznym, które to generowane są przez przemieszczające się w strukturze przewodnika elektrony.


@tojestmultikonto: To jeżeli zmiany w polu elektrycznym są generowane przez poruszające się w polu elektrony, to jak zachodzi indukcja pola elektrycznego w próżni? Wszak zgodnie z równaniami Maxwella, które dalej obowiązują, każde zmienne pole magnetyczne powoduje indukcję pola elektrycznego. Niezależnie od ośrodka. I od
Ucik
Ucik 16.06.2025, 17:09:54 via Wykop
  • 0
To chwilę wcześniej napisałeś, że fotony działają jak magnesy stałe. Jak mogą działać jak magnesy stałe, skoro nie mają biegunów magnetycznych?

jakoś sobie nie przypominam, z resztą tłumaczyłem...


@tojestmultikonto: To już Ci przypominam, bo to był jeden i ten sam
Ucik
Ucik 16.06.2025, 19:08:35 via Wykop
  • 0
Chodzi przecież o efekt działania magnesów i fal świetlnych, o to, że fala jak i ruch magnesów prowadzą do tego samego, wzbudzają elektrony. Stąd bierze się różnica potencjałów umożliwiająca elektronom ruch.


@tojestmultikonto: Tylko w przypadku pomijasz jeden najważniejszy element. Magnesy nie poruszają elektronami. Poruszające się magnesy nie poruszają elektronami. Poruszające się magnesy najpierw muszą indukować pole elektromagnetyczne. I nie muszą do tego poruszać elektronami ani ich wzbudzać. W ogóle po co
Ucik
Ucik 17.06.2025, 03:09:10 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: Fajnie było. Pośmiałem się z Twoich wygłupów i pomysłów, ale teraz zrobiło się nudno i powtarzalnie.
Zostawię Ci tylko na koniec Twoje własne słowa:

jeżeli chcesz rozmawiać o fizyce cząstek, to musisz zaakceptować model standardowy.

A co model standardowy mówi o odziaływaniach elektromagnetycznych?
Ucik
Ucik 17.06.2025, 08:03:46 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: No to jak to jest, że model standardowy mówi, że to foton jest nośnikiem oddziaływań elektromagnetycznych. To jeżeli nie foton, to jaka inna cząsteczka z modelu standardowego jest nośnikiem oddziaływań elektromagnetycznych?
Ucik
Ucik 17.06.2025, 12:16:44 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: Elektron nie może przenosić oddziaływań! Po pierwsze oddziaływania przenoszą bozony, a elektron jest leptonem.
Po drugie elektron ma masę. Tak więc nie może poruszać się z prędkością światła. A w tej kwestii wyniki pomiarów są bardzo precyzyjne i dowodzą, że informacja o zmianie wartości pola elektromagnetycznego rozchodzi się z prędkością światła.
Po trzecie, jak pisałeś elektrony, ich ruch lug nierównomiernie rozmieszczenie może być źródłem powstawania pola EM. Więc mają
Ucik
Ucik 18.06.2025, 07:04:17 via Wykop
  • 0
Na obrazku jest 6 kwadratów. 3 kwadraty białe i 3 kwadraty czerwone. Pierwsze 4 kwadraty (licząc od lewej) to foton, a wszystkie 6 kwadratów to fala. Jest to ultrakrótka fala czyli wnioskuję, że ma bardzo dużą energię.


@tojestmultikonto: ??? Facet. Z tego co napisałeś nic nie wynika! 4 kwadraty to foton, a 6 to fala. I co z nimi?
Zwłaszcza, że w modelu standardowym nie ma fali jako takiej. W
Ucik
Ucik 18.06.2025, 07:20:31 via Wykop
  • 1
kolarze jeżdżą na drogach pojazdami niezdolnymi do hamowania. W efekcie później są takie akcje jak w przypadku tej babki z trathlonu, ktora nie byla w stanie wyhamowac, zjechała na przeciwległy pas i uderzyla czolowo o nadjeżdżający samochód.


@Tatiagla: Po pierwsze przywoływanie sytuacji w której samochód zahamował złośliwie przed innym jadącym pojazdem jest głupie. Czy jakby hamował przed innym samochodem, to stwierdzisz, że wszystkie samochody jeżdżą bez hamulców?
Po drugie, ta
Ucik
Ucik 23.06.2025, 17:20:26 via Wykop
  • 0
@tojestmultikonto: No, coś brakuje Ci pomysłu, żeby wymyślić jak ma zachodzić oddziaływanie elektromagnetyczne pomiędzy różnymi cząstkami?
To ja kończę i już piszę jak tłumaczy to model standardowy:
Jeżeli takie dwa elektrony mają odepchnąć się na skutek siły kulombowskiej to muszą wymienić między sobą foton. To generacja i przyjęcie tego fotonu przez drugą cząstkę powoduje przekazanie pędu, który makroskopowo obserwujemy jako odpychanie elektromagnetyczne. Ilustruje to jeden z podstawowych diagramów Feymana.
To
Ucik - @tojestmultikonto: No, coś brakuje Ci pomysłu, żeby wymyślić jak ma zachodzić ...

źródło: image

Pobierz

7

Ważny krok w świecie technologii. Zbudowano dwuwymiarowy komputer bez użycia krz

Ważny krok w świecie technologii. Zbudowano dwuwymiarowy komputer bez użycia krz

Naukowcy po raz pierwszy wykorzystali dwuwymiarowy materiał o grubości zaledwie jednego atomu do stworzenia prostego komputera. To krok w stronę cieńszej, szybszej i bardziej wydajnej energetycznie elektroniki.

ty_O
z
bankier.pl
dodany: 22.06.2025, 21:01:03
  • 9
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
Ucik
Ucik 23.06.2025, 14:22:15 via Wykop
  • 1
@hijack5671: @mimmo To jest wynik bezczelnej kalki z nazewnictwa materiałowego. W czasie rozwoju inżynierii nanomateriałów dość szybko okazało się, że materiał który jest nanometrycznej średnicy włóknem zachowuje się inaczej niż warstwa o tej grubości proszku czy tzw. kropek.
Żeby je wstępnie podzielić "włókna" zostały zaliczone do grupy materiałów jednowymiarowych, warstwy i np. taki grafen to materiały 2D, a nanometryczne proszki, kulki itd. to materiały 3D. Z kolei intruzje w
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.03.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.11.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking