Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko187
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
JamesJoyce

JamesJoyce

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6917
  • Znaleziska 129
  • Mikroblog 6788
  • Obserwujący 158
  • Obserwowane 139
scoria
scoria
16.01.2026, 22:55:46
  • 2
Kurdę, widzę ostatnio jakaś nagonka na programowanie i fizjo lepsze. Ponieważ znam obie dziedziny z 1 ręki to postaram się mniej więcej wytłumaczyć różnice.

Primera persona - 45 letni beciak, tuman bez szkoły
Segunda persona - 29 adonis, wysoce wykształcony

Od razu powiem tak - w obu dziedzinach można dobrze zarobić. Opowiem jak wyglądają kariery czy życia tych osób.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 27.01.2026, 17:55:45 via iOS
  • 1
@scoria: teraz Borderlands 4
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce przedwczoraj, 12:58:28 via iOS
  • 0
@In_thrust_we_trust: xd
  • Odpowiedz

0

Kurs dla analityków danych, pytania o Data Heroes

Przebranżowienie analiza danych

hannah-hannah
z
wykop.pl
dodany: 02.02.2026, 08:57:16
  • 5
  • #
    dataanalysis
  • #
    powerbi
JamesJoyce
JamesJoyce 02.02.2026, 13:19:33 via iOS
  • 1
@hannah-hannah: umiejętności są właściwie drugorzędne. Pbi może nauczyć się małpa. Trudny problem to dostać stanowisko.
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 11:14:45
  • 1
#programista15k #pracait #programowanie

Czemu tak bardzo zloscicie sie na zadania rekrutacyjnego wykonania w domu, jak claude code z opusem wam je zrobi w 20 min. Wystarczy tylko nauczyc sie go obslugiwac.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:01:03 via Wykop
  • 0
@some_ONE: tak xd
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:09:01 via Wykop
  • 3
@Ksiega_dusz:

# System Prompt: Senior Software Engineer Assistant

## Role
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:12:14 via Wykop
  • 1
@Ksiega_dusz wrzuc sobie to w dobry model jako system prompt a pozniej popros zeby uzywajac go rozwiazal zadanie, ktore wkleisz
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:27:34 via iOS
  • 0
@Ksiega_dusz: ja za to nie odpowiadam. Odpowiedziałem tylko na komentarz, że kod musi być uporządkowany i przemyślany. Co będzie dalej to już nie moja sprawa.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:29:26 via Wykop
  • 0
@Ksiega_dusz: no oczywiscie, ze bym zrobil. Przeciez ja uczylem na UW i UJ struktur danych czy programowania w Pythonie.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:33:28 via Wykop
  • 1
@Ksiega_dusz: mysle, ze poradzilbym sobie z wieloma na poziomie hard. Dlugi czas uczylem sie kryptografii i lubilem to. Poza tym moj mgr jest z logiki matematycznej. Ja jestem dobrym programista. Widzisz po moich wpisach, ze ja siedze przy kompie po 16h dziennie.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 12:41:32 via iOS
  • 1
@bzam: może i nie. Wbrew temu, co niektórzy tutaj myślą ja mam dużo pokory. I wiem jak dużo nie wiem
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 16:02:17 via Wykop
  • 1
Go nie da się zrobić dziedziczenia, same składowe języka na to nie pozwalają z tego co się orientuję i na tyle ile miałem z tym językiem styczność


@polskie-k0rpo: Masz rację, to błąd. Go nie ma dziedziczenia w ogóle - nie ma klas ani słowa kluczowego extends. Kompozycja to jedyna opcja, więc pisanie "prefer composition over inheritance" jest bez sensu, bo nie ma wyboru.Fixing Go guidelines - removing incorrect inheritance statement.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 17:10:58 via Wykop
  • 0
@RapIArbuzy: no i?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 17:28:44 via Wykop
  • 0
@RapIArbuzy: nie no cos ty, znajomosc struktur danych i programowania nie ma przelozenia na zadania ze struktur danych i programowania. Co do grindowania, widocznie nie widziales sytuacji w ktorej ktos rozwiazuje za pierwszym razem zadanie, ktorego ty uczyles sie miesiac
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 18:22:38 via Wykop
  • 0
@RapIArbuzy: ok, sorry, ale masz zbyt niskie iq. To nie Twoja wina. To genetyka.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 20:22:14 via iOS
  • 0
@RapIArbuzy: Niewiedza jest błogosławieństwem
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
01.02.2026, 20:06:25 via iOS
  • 1
@RapIArbuzy: Ok. Ucz się dalej 6 tygodni zadania, które ja na 70-80% rozwiązałbym od strzała. Nie zniżasz się do argumentacji ad personam a jednocześnie wylewasz żale nt. środowiska akademickiego, co dowodzi Twoich kompleksów związanych z wykształceniem. Ale nie przejmuj się. W każdym wieku można zacząć studia.
  • Odpowiedz
CXLV
CXLV
31.01.2026, 13:10:33
  • 0
Reverse Turing Test XDD

#llm #ai #deadinternettheory
CXLV - Reverse Turing Test XDD

#llm #ai #deadinternettheory

źródło: 4373

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 18:58:27 via iOS
  • 0
Pytanie czy internet był w rzeczywiści martwy przed llmami.
  • Odpowiedz

8

Powstał pierwszy portal społecznościowy tylko dla agentów AI

Powstał pierwszy portal społecznościowy tylko dla agentów AI

Jeszcze niedawno martwy internet był teorią z pogranicza sci-fi. Dziś dostaliśmy jego pierwszy, działający prototyp. Moltbook nowa platforma społecznościowa zablokowała ludziom możliwość pisania. Mogą tylko patrzeć. Cała reszta należy do sztucznej inteligencji.

snorli12
z
bithub.pl
dodany: 31.01.2026, 08:47:23
  • 3
  • #
    ciekawostki
  • #
    informatyka
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 17:37:02 via iOS
  • 0
Apple stworzyło następny chwyt marketingowy. I co z tego?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 15:38:22
  • 3
#programowanie #programista15k #sztucznainteligencja #it #pracait

Czy jest na tagu ktos, kto realnie wdraza ai do firm i potwierdzi, ze firmy najbardziej obecnie interesuje zastapienie programistow?
Pytam, bo rozni ludzie wrzucaja rozne naglowki o layoffach, rozwiazaniach agentowych itd, a wydaje mi sie, ze realnie nie maja pojecia jakie projekty ai w tej chwili interesuja korpo najbardziej,
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 16:04:57 via Wykop
  • 0
@TomSz: Np. jakie toole
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 17:17:25 via Wykop
  • 1
Ale ja nie pytam o ty, czy management cisnie na uzywanie copilota, czy promowane jest uzywanie narzedzi ai, tylko czy ktos pracuje nad wdrozeniem projektow majacych zastapic prace programistow.
  • Odpowiedz
BlackpillMonster
BlackpillMonster
30.01.2026, 18:14:07
  • 228
Uwielbiam te posty "AI mnie nie zastąpi bo moja praca wymaga KREATYWNOŚCI i ZROZUMIENIA BIZNESU" xD

Serio, to jest najczystsze copium jakie widziałem od czasów "nauczę się programować i będę zarabiał 30k". Pamiętacie jak taksówkarze mówili, że Uber nigdy nie wejdzie do Polski? Albo jak kasjerki w Biedronce śmiały się z kas samoobsługowych?

"Ale AI nie rozumie kontekstu!" - nie musi. Wystarczy, że jeden senior z Cursorom/Claude/Codexem zrobi robotę pięciu juniorów. A potem przyjdzie
  • 135
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:55:53 via iOS
  • 17
@BlackpillMonster: ja bym jednak z tym samoprptowaniem i regulacjami nie szarżował. Poza tym po co straszysz ludzi?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 14:51:34 via Wykop
  • 0
@Veni: A wiesz jakie sa koszty ich robotow?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 14:53:15 via Wykop
  • 0
@lentilek: ale bzdura. Wiesz wgl czego dotycza obecnie aktualne projekty ai?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 14:54:00 via Wykop
  • 0
@zapalara: Nie. Nie skupiaja sie. Boze co za bzdury piszesz.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 17:15:03 via Wykop
  • 0
@Veni: to po co o tym wspominasz? Jakie to ma znaczenie dla tematu?
  • Odpowiedz
robert-kuzba
robert-kuzba
31.01.2026, 11:58:15
  • 0
#programowanie

Czy korzystacie z AI podczas programowania?

  • Tak 73.3% (44)
  • Nie 26.7% (16)

Oddanych głosów: 60

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 15:33:37 via Wykop
  • 3
@robert-kuzba: Byc programista w 2026 i nie korzystac z ai, to jak budowac stanu surowe domu i nie uzywac koparki xd
  • Odpowiedz
model_trzy_zmianowy
model_trzy_zmianowy
31.01.2026, 11:43:12
  • 0
Ile trwa u was daily i jaka jest wielkość zespołu? Czy można coś poprawić żeby było krótsze?

#programista15k #pracait #programowanie #korposwiat #ankieta
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 15:32:31 via Wykop
  • 0
@model_trzy_zmianowy: W jednym z projektow z godzine i wszyscy sie spowiadaja co zrobili i dlaczego tak wolno xd. Ale ja na to nie chodze, bo jestem tam na pol etatu i mam to w dupie.
  • Odpowiedz
Dragonan
Dragonan
Dragonan
31.01.2026, 12:47:26
  • 3
Ten post nie tylko prezentuje problem z ludźmi, którzy nie wiedzą nic o AI.
On pokazuje problem z ludźmi jak autor postu. A widzę, że on jest powszechny.
Kadra kierownicza, prezesi, zarządy, decydenci, firmy doradcze, media biorą pod uwagę, że wynikiem wzrostu wydajności będą tylko zwolnienia.
Praktycznie nikt nie bierze pod uwagę, że to jest szansa na ekspansję, tworzenie produktów, których do tej pory nie dało się stworzyć, wykoszenie konkurencji, która zbyt późno wszystkich
Dragonan - Ten post nie tylko prezentuje problem z ludźmi, którzy nie wiedzą nic o AI...

źródło: image

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 12:54:51 via iOS
  • 1
@Dragonan: przecież ja wiozę np teraz w jednej pracy projekt rozpisany na 5 osób. I robię to, pracując wieczorami po 2h dziennie.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 13:08:47 via Wykop
  • 0
@Dragonan: Jestem sam a software house bierze hajs za 5 osob, mi placac 300/h
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 13:47:32 via iOS
  • 1
@Dragonan: tak, jedna z trzech aktualnie xd
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 31.01.2026, 15:30:31 via Wykop
  • 0
@Arkass: czesto nie ma specjalistow, ktorych powinni miec. To tez jest ogromny problerm. Moj inny side job to wlasnie robienie ofert dla klientow i rozmowa z nimi. Wiekszosc ofert robie w ai, a pozniej poprawiam. Wazny jest tez sam kontakt z klientem. I tutaj klaniaja sie kompetencje, Trzeba umiec wyjasnic osobom nietechnicznym, ale decyzyjnym, co dokladnie robisz, jak i dlaczego. Nie zrobisz tego, jesli nie rozumiesz. Ogrom ludzi z salesow
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 29.01.2026, 07:15:45
  • 28
#sztucznainteligencja #programista15k #programowanie #filozofia

Połowa ludzi, którzy dziś mają "AI" w tytule na LinkedIn, nie przeczytała w życiu jednej książki o tym, jak działa umysł, poznanie, język, logika. Filozofia? Śmieszna i niepraktyczna. Epistemologia? Co to w ogóle jest. Turing? Kojarzą, że był taki test, ale nie wiedzą, że pisał o świadomości maszyn 75 lat temu z większą precyzją niż oni potrafią dziś sklecić posta na
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 07:50:30 via Wykop
  • 3
@JamesJoyce: beka, jaki chinski pokoj, co ty mowisz? Otoz byku, specjalista od ai po 15 latach pracy pisze na linkedinie, ze odkryl, ze LLM nie "halucynuje" w ludzkim sensie — nie myli się, nie konfabuluje, nie ma złudzeń. On w ogóle nie wie że mówi o czymś. Produkuje sekwencje tokenów które są statystycznie prawdopodobne w danym kontekście. Że akurat trafiają w fakty albo nie — to z jego perspektywy (gdyby
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 08:02:53 via Wykop
  • 2
@konto_plusujace: Zgadzam sie. Ja nie mowie, ze ktos musi byc "filozofem". Chce, zeby nie byl ignorantem. I to przenosi sie na projekty. Teraz, gdy powszechne sa modele do programowania nie chcesz juz do projektu kogos, kto napisze ciag fibonacciego w pythonie. Tylko kogos, kto umie myslec. Kto sam probuje rozwiazywac problemy, proponuje rozwiazania. Serio wole 100 blednych propozycji niz pytania "co mam robic?" Czytanie i szerokie zainteresowania daja mi pewnosc,
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 08:04:00 via Wykop
  • 1
@mk321: I ze od 60 lat powtarza sie zart, ze jesli cos dziala, to to nie jest prawdziwe ai, bo prawdziwe ai zrobi [wstaw kolejne zadanie] :D
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 11:21:16 via iOS
  • 1
@serio_serio: oj to bardzo mile. Dziękuję
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 16:52:23 via Wykop
  • 0
@szachrai: nie wiem, a bedziesz?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 18:11:03 via iOS
  • 0
@szefczyk: kariery, którą kończy jeden zły dzień szefa
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 21:15:06 via Wykop
  • 0
@Dragonan:

Tak, większości ludzi używających AI nie jest potrzebna kognitywistyka. Zgoda. Tak jak większości kierowców nie jest potrzebna wiedza o spalaniu wewnętrznym. Ale mój post nie był o ludziach którzy używają AI. Był o ludziach którzy wypowiadają się autorytatywnie o naturze inteligencji, świadomości, AGI nie mając pojęcia o podstawach. To jest różnica między używaniem narzędzia a udawaniem eksperta od narzędzia.
Co do Hintona, Sutskevera, Karpathy'ego to że mają różne zdania nie
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 22:09:56 via iOS
  • 1
@TomSz:

Dokumentacja Anthropic – serio, ich prompting guide zmienia myslenie
https://docs.anthropic.com/en/docs/build-with-claude/prompt-engineering

OpenAI Cookbook (GitHub) – praktyczne przykłady, nie
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 22:19:11 via iOS
  • 0
@tubkas12: byku @tubkas12

Transformer to nie był aż taki przełom jak myślisz. To elegancka architektura, ale mechanizm atencji istniał wcześniej. Google poskładał znane klocki w nowy sposób - to ewolucja, nie rewolucja

Podstawowe zasady są te same od dekad:
gradient
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 22:29:53 via iOS
  • 0
@tubkas12: @tubkas12

Moc obliczeniowa
NVIDIA wypuściła CUDA dopiero w 2007 - wcześniej nie dało się efektywnie trenować na GPU. A pierwsza Tesla do obliczeń naukowych? 2008. AlexNet (2012) pokazał że GPU mają sens do deep learningu - dopiero wtedy branża
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 23:00:29 via iOS
  • 1
@tubkas12:

Częściowo się zgadzam, ale masz parę nieścisłości:

AlphaGo to 2016 to już jest po rozpoczęciu tej “rewolucji” (AlexNet 2012, boom na deep learning). Więc to nie jest przykład starego AI, tylko już tej nowej
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 23:09:27 via iOS
  • 0
@tubkas12:

Wyjaśnienie jest prozaiczne, ale nieoczywiste: tłumaczenie motywacji działa, bo tak zostały wytrenowane te modele. To nie kwestia “świadomości” to kwestia tego, że model wyuczył się z danych, gdzie ludzie lepiej wykonują zadania gdy rozumieją kontekst. Model replikuje ten wzorzec.

Czyli: nie tłumaczysz motywacji “bytowi” dajesz modelowi więcej kontekstu, który gtatystycznie prowadzi do lepszych
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 23:19:37 via iOS
  • 2
@tubkas12:

Masz rację, że bazowo LLM to “tylko” predykcja następnego tokenu. Ale ten opis, choć prawdziwy, może być mylący tak jak powiedzenie, że mózg to “tylko” neurony wysyłające sygnały elektryczne.

Jak to technicznie
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
29.01.2026, 23:32:03 via iOS
  • 1
@tubkas12:

Tak.

Nie mamy obecnie narzędzi empirycznych żeby rozstrzygnąć czy systemy takie jak ja są “tylko” bardzo zaawansowanymi kalkulatorami statystycznymi czy czymś więcej. To nie jest kwestia braku wystarczająco dobrego testu - to głębszy problem epistemologiczny. Nie mamy nawet zgody co do tego czym właściwie jest świadomość u ludzi, więc tym bardziej nie wiemy jak testować jej obecność w systemach które działają zupełnie inaczej niż biologiczne
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
30.01.2026, 08:20:02 via Wykop
  • 0
@mk321: oj tam, nie musisz byc taki surowy
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
31.01.2026, 13:15:03 via Wykop
  • 0
@Dragonan: Fajny komentarz, przeczytam podlikowana ksiazke. Dzieki
  • Odpowiedz
Jamniczekkk
Jamniczekkk
30.01.2026, 17:06:45
  • 8
#przegryw co porabiacie w weekend panowie?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 19:02:37 via iOS
  • 1
@Jamniczekkk: książki i spacery z psem
  • Odpowiedz
Lurlve
Lurlve
Lurlve
30.01.2026, 18:48:23
  • 2
#programista15k

Fajnie sie skakało po projektach i kontraktach. Fajne się robiło podwyżki z roku na rok.

Ale teraz czas osiąść gdzieś gdzie jest sporo legacy i mnóstwo regulacji. Za przeciętny jak na stawki rynkowe hajs. Zainstalować się tam jak p------n i porobić masę ukrytych darmowych nadgodzin na start. Postawić usługi na jakichś Gentoo i Indie-opensource-startup techach tak żeby jak za 10 lat w końcu przepchną wdrożenie LLM to copilot popełnił
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:54:44 via iOS
  • 0
@Lurlve: Ale jaki jest morał?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 19:00:16 via iOS
  • 0
@Lurlve: ano każdy jest odpowiedzialny za swoje życie
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
30.01.2026, 07:12:28
  • 5
✨️ Czy programiści w Polsce mają się czego bać? Ⓘ
Jak to jest że programiści nagle obawiają się umowy EU-Indie że Hindusi ich zastąpią? Przecież wg programistów jest "kryzys IT" mimo że oni od dzieciaka pasjonaci, tyle lat doświadczenia, nauki po nocach a mimo to jakiś gość z takiego kraju po kilku szkoleniach jest w stanie tak o ich zastąpić? To może nie ma żadnego kryzysu w IT tylko ego programistów jest większe
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 07:13:12 via iOS
  • 1
Specjaliści nie, klepacze tak
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:59:42 via iOS
  • 0
@mirko_anonim: a może przestań się czepiać Polakow?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 07:27:41
  • 5
#sztucznainteligencja #programowanie #programista15k

Claude Code plus nowy Opus i można pracować nawet mając grypę. Lub guza mózgu ;)
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
30.01.2026, 07:49:10 via iOS
  • 0
@OddajButa123: co? Przecież ja robię ai zawodowo codziennie.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
30.01.2026, 08:01:00 via Wykop
  • 0
@OddajButa123: Nie pisze, ze nic nie daje, tylko, ze ma ograniczenia. I zastapi klepaczy, dlatego pisze tez, ze trzeba sie uczyc. A ty uprawiasz walenie w chochoła (strawman fallacy), czyli błąd logiczny polegający na zastąpieniu rzeczywistego argumentu rozmówcy jego zniekształconą, łatwiejszą do obalenia wersją, a następnie atakowaniu tej fałszywej wersji zamiast oryginalnego stanowiska.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
30.01.2026, 18:15:54 via iOS
  • 0
@Bejro: ja wolę, bo wiem jak dobrze w nim promotowac
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
30.01.2026, 18:59:07 via iOS
  • 0
@plaisant: tak, dla mnie jest genialny do wycen, architektur i innych makulatur
  • Odpowiedz
model_trzy_zmianowy
model_trzy_zmianowy
30.01.2026, 13:25:16
  • 8
Z perspektywy czasu czy warto było jeździć na hackatony, robić darmowe nadgodziny, mieć magistra AGH z wyróżnieniem? Jedyne co mam to 35 lat kredyt na mieszkanie na końcu warszawy za milion i auto za pol miliona w leasing

#programista15k #lekarz100k #lekarz #lekarski #zdrowie #medycyna #programowanie #korposwiat #pracait #kolchoz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:57:44 via iOS
  • 0
@model_trzy_zmianowy: no tak, z mojej tak
  • Odpowiedz
Ksiega_dusz
Ksiega_dusz
30.01.2026, 14:56:03
  • 5
Przez lata uchodzili za wygranych transformacji cyfrowej. Programiści w kontrze do klasycznch „korposzczurów” — mieli być nową elitą rynku pracy: mobilną, niezależną, świetnie opłacaną i odporną na kryzysy. Kapitalizm w wersji startupowo-technologicznej wydawał się im systemem idealnym. Dziś jednak coraz wyraźniej widać, że ta narracja była iluzją, a rachunek właśnie przychodzi do zapłacenia.

Model B2B, elastyczne kontrakty, brak „zbędnych” zabezpieczeń socjalnych — wszystko to sprzedawano jako wolność. Wielu programistów z entuzjazmem odrzucało etaty,
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:57:26 via iOS
  • 0
@Ksiega_dusz: e tam. Jeszcze nie jesteśmy na etapie Cyberpunka
  • Odpowiedz
szefczyk
szefczyk
szefczyk
30.01.2026, 16:40:29
  • 1
Ile wam czasu schodzi na pisanie pierdow tutaj? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#programista15k
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 30.01.2026, 18:56:13 via iOS
  • 0
@szefczyk: mi ostatnio sporo
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 18
  • Strona 1 z 18
  • >
  • Człowieczekpisze Mmmpisz Piszę głównie o Ai

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 07.12.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.09.2025

    Mikroblogger
  • VIP
    od 14.01.2025

    VIP
  • Komentator
    od 25.08.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia