Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko125
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Crocetto
Crocetto

Crocetto

Dołączył 5 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 647
  • Znaleziska 109
  • Mikroblog 538
  • Obserwujący 26
  • Obserwowane 13
splinter96
splinter96
30.10.2025, 17:15:02
  • 264
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.11.2025, 11:36:02 via Wykop
  • 1
Argumen skrzypka początkowo wydawał mi się "zaoraniem" kończącym dyskusję


@Towarzysz_Moskvin: Hę? Ten argument nigdy jako taki nie był pomyślany. To jest argument za tym, że prawo do życia nie musi nadpisywać prawa do zarządzania własnym ciałem, a nie ostateczne zaoranie czegokolwiek. Co do zarzutu z obcości to oczywiście, że prawie każdy zgodzi się, że relacja matka-dziecko jest relacją szczególną i rodzącą zobowiązania, ale żeby zarzut obcości działał wobec tej konkretnej
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.11.2025, 15:22:49 via Wykop
  • 3
@loginnawykoppl: W sensie w tym przypadku bardziej niż o predykcyjność konkretnych zachowań i jak się mają do realnych jednostkowych sytuacji chodziło mi o to, że ciąża nawet w samej abstrakcyjnej konceptualizacji nie ma bliskich abstrakcyjnych analogii, które są realistyczne i codzienne.

zadeklarowana feministka nagle postanawia na przekór wszystkiemu urodzić niechciane dziecko z downem.


@loginnawykoppl: w sumie jest pewna frakcja feministyczna, która uważa że abortowanie dzieci z Downem jest
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.11.2025, 15:29:41 via Wykop
  • 2
Ale tak jest używany.


@Towarzysz_Moskvin: Przez internetowy komentariat czasem, ale nie przez autorkę. Pozwolę sobie na krótkie streszczenie, jeżeli masz w pamięci publikację Thomson to przeskocz do następnego cytatu.

Jak Thomson wyszczególnia w początkowej ekspozycji, analogia ze skrzypkiem jest w szczególności odpowiedzią na konkretną optykę w etyce aborcji, tj. że jeżeli (1) płód jest osobą, to (2) ma prawo do życia, i (3) to prawo do życia przewyższa prawo ciężarnej
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 18.11.2025, 18:19:24 via Wykop
  • 1
Mój problem z rozważaniami Thomson jest taki że w filozoficznej dyskusji obdartej z kontekstu destyluje się problem do karykaturalnej wręcz formy która po ponownym przyłożeniu kontekstu zwyczajnie się rozpada.


@Towarzysz_Moskvin: Może, ale to nie jest problem z rozważaniami Thomson, tylko z naturą myślenia o rzeczach w ogóle. Dyskutowanie o czymkolwiek wymaga zidentyfikowania elementów kontekstu, które są istotne i takich które nie są. Świat jest zbyt złożony, żeby mieć doskonały jego model,
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 18.11.2025, 18:21:14 via Wykop
  • 1
Eksperyment myślowy ma na celu, zazwyczaj, zniuansowanie pozornie oczywistego następstwa określonego stanowiska i wskazanie na nieoczywiste konsekwencje jego przyjęcia, lecz zawsze sam opiera się na odrzuceniu niuansu, stąd pewna paradoksalność natury tego stwora.


@Pieszczoszek_Czyscioszek: IDK czy tu jest taki cel. Tzn. owszem zniuansowanie zachodzi, ale ja zawsze to odczytywałem tak, że Thomson miała bardziej na celu pokazać kontrprzykład nie tyle stricte dla podważenia intuicji, co dla próby odsłonięcia mechanizmu i
  • Odpowiedz
solejukowski
solejukowski
18.11.2025, 16:41:03
  • 0
Aktywnie z platform i komunikatorów społecznościowych korzysta aż 1,4 mln dzieci między 7. a 12. rokiem życia – wynika z nowych danych Gemiusa.

800 tys. z TikToka, 860 tysięcy z Messengera.

https://www.wirtualnemedia.pl/1-4-mln-najmlodszych-polakow-uzywa-social-mediow-i-komunikatorow-nie-zakazy-dla-dzieci-a-nakazy-dla-platform,7218996835904320a

#tiktok #dzieci #rodzicielstwo
solejukowski - Aktywnie z platform i komunikatorów społecznościowych korzysta aż 1,4 ...

źródło: temp_file806636249873051663

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 18.11.2025, 17:48:25 via Wykop
  • 1
@solejukowski: to jest na podstawie panelu ankietowego? xd
  • Odpowiedz
niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
02.11.2025, 10:35:19
  • 3
TFW myślałeś, że krucjaty to były w średniowieczu

the Mother of Christ was to embark at the port of Naples on a long voyage to the Horn of Africa. Now honoured with the title ‘Patron of the Italian Army Invading Eastern Africa’, the Holy Virgin and Her Beloved Son would attract more volunteers for Mussolini’s Blackshirts, demonstrate divine support for their military adventure, and empower the conquering heroes to strike down the
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.11.2025, 15:36:45 via Wykop
  • 1
O ten wpis mi chodziło


@niedoszly_andrzej: eh, Brzytwa, Cheater. kiedyś to było
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.11.2025, 15:50:14 via Wykop
  • 2
@niedoszly_andrzej: tak, to klasyczny błąd faszystów — mnożenie herezjarchów ponad potrzeby.
  • Odpowiedz
Marek_Wolin
Marek_Wolin
28.09.2025, 17:30:02
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
Crocetto
Crocetto
Crocetto 28.09.2025, 18:52:31 via Wykop
  • 2
@Marek_Wolin: zawsze mn zastanawia czm najwięcej o krytycznym myśleniu, obronie przed dezinformacją, etc. mają do powiedzenia najwytrwalsi tropiciele spisków, od których nawet płaskoziemcy mogliby się uczyć
  • Odpowiedz
YehudaGoldstein
YehudaGoldstein
28.09.2025, 11:21:12
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 28.09.2025, 18:48:51 via Wykop
  • 2
@Pieszczoszek_Czyscioszek: tak być musi, polityka jest wszak dzisiaj o byciu po dobrej stronie historii
  • Odpowiedz
Marek_Wolin
Marek_Wolin
27.09.2025, 17:30:00
  • 60
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
Crocetto
Crocetto
Crocetto 28.09.2025, 18:40:35 via Wykop
  • 2
@Towarzysz_Moskvin: Nie jestem co prawda specjalnie fanem doszukiwania się wszędzie AI, ale szczerze mówiąc też mam pewne wątpliwości, że człowiek mógł się aż tak zagmatwać w chłodnej analizie, że zapomniał że granica z Białorusią nie jest morska i migranci bynajmniej nie przemierzają jej łodziami.
  • Odpowiedz
samarin
samarin
samarin
05.06.2025, 07:23:21
  • 1054
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 05.06.2025, 18:10:51 via Wykop
  • 0
zobaczymy, czy rozkłady przypominają krzywą Gaussa


@samarin: jeszcze prawo Benforda przeanalizujcie, tylko potem się nie dziwcie jak republikanie w us odwalają podobne glupoty
  • Odpowiedz
LebronAntetokounmpo
LebronAntetokounmpo
02.06.2025, 08:36:15
  • 83
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.06.2025, 16:41:11 via Wykop
  • 1
przekonanie, że inna ;polityka informacyjna wydatnie by cokolwiek zmieniła, zdaje mi się równie naiwne, co często powtarzany postulat, iż wystarczy wprowadzić do szkół podstawy logiki/weryfikacji źródeł/czegoś tam


@Pieszczoszek_Czyscioszek: jako interwencja „edukacyjna” racja. ale gdyby taka polityka rzeczywiście sygnalizowała transparentność rządzących i responsywnośc na wątpliwości ludzi, to miałoby pewnie jakąś szansę na odbudowę zaufania do polityki.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.06.2025, 16:41:50 via Wykop
  • 2
Mimo bardzo dobrych wskaźników gospodarczych (niska inflacja, niskie bezrobocie, wzrost PKB, wzrost płac realnych)


@LebronAntetokounmpo: dobry pomysł na treść polityki informacyjnej, w US zadziałało wręcz wybitnie.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.06.2025, 17:20:42 via Wykop
  • 2
@LebronAntetokounmpo: ale demokraci i zaprzyjaźnieni publicyści informowali elektorat obficie, że się mylą i że wskaźniki dobrze przecież.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 02.06.2025, 17:32:56 via Wykop
  • 2
@LebronAntetokounmpo: z tym się zgadzam, ale w US informowali i dało to prawdopodobnie dokładnie nic, bo ludzie po prostu nie widzą w swoim otoczeniu abstrakcyjnych cyferek, więc ich to w ogóle nie interesuje i nie ma specjalnego potencjału perswazyjnego
  • Odpowiedz
podomka
podomka
podomka
30.05.2025, 14:11:22
  • 14
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 30.05.2025, 19:19:43 via Wykop
  • 0
ten sondaż wygrywa Nawrocki dopiero po doważeniu jego głosów


@splinter96: tak, bo atlas którym się wszyscy jaracie stosuje mniej doważania xd
  • Odpowiedz
loginnawykoppl
loginnawykoppl
29.05.2025, 11:17:57
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.05.2025, 15:35:01 via Wykop
  • 1
@loginnawykoppl: stąd, że surowe wyniki sondaży bez poprawek praktycznie zawsze nie doszacowują PiS.

nie sadze żeby ludzie z takich społeczności na luzaku mówili o swoich poglądach jeżeli są w mniejszości.


prawda, ale ankieter nie jest częścią ich społeczności.
  • Odpowiedz
Pituch
Pituch
26.05.2025, 18:15:30
  • 1754
Krzysztof myśli, że potrafi zagiąć gościa, który strzelał do ruskich w Afganistanie xD

#kanalzero
Pituch - Krzysztof myśli, że potrafi zagiąć gościa, który strzelał do ruskich w Afgan...

źródło: image

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 27.05.2025, 13:11:51 via Wykop
  • 1
@Pieszczoszek_Czyscioszek: pominąłeś moje ulubione fragmenty tej dyskusji, tj. to że niewierzenie na słowo Sikorskiemu oznacza bycie faszystą i bardzo rozsądną konstatację OPa, że strzelanie do ruskich implikuje dobre zdolności retoryczne.
  • Odpowiedz
niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
11.05.2025, 19:08:47
  • 3
@Towarzysz_Moskvin @Pieszczoszek_Czyscioszek @loginnawykoppl @PfefferWerfer czytał ktoś z was Turchina albo chociaż kojarzy postulowane przez niego rzeczy? Bo ja sb właśnie czytań Czasy Ostateczne i mam wrażenie, że bardzo dużo tego widzę w Waszej pisaninie (zwłaszcza coledzy @Towarzysz_Moskvin i @PfefferWerfer).
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 24.05.2025, 08:49:29 via Wykop
  • 1
@niedoszly_andrzej: znam Turchina i szanuję, ale głównie z Seshat, prac o bóstwach moralizujących, tych rzeczy co są trochę w pobliżu Santa Fe Institute, itp.; End Times nie czytałem. bardzo mgliście kojarzę jego hipotezę o nadprodukcji elit, ale jedynie z doniesień prasowych więc nie na tyle żeby mieć coś sensownego do powiedzenia. trochę mi to brzmi jak nowe wcielenie cybernetyki (ojciec Turchina zresztą się chyba nią zajmował), do której mam pewien
  • Odpowiedz
Towarzysz_Moskvin
Towarzysz_Moskvin
09.05.2025, 06:45:58
  • 0
Widzę że po wczorajszym wywiadzie obie strony jadą na pełnej więc mam taką prośbę zarówno do #neuropa jak i #4konserwy proratuje ktoś jakimiś screenami w wysokiej rozdzielczości regału z książkami Rafała? Szczególnie dwóch skrajnych bo te w środku wyglądają jak wypchane jakimiś zapychaczem półki typu ładnie oprawiony kodeks karny czy inne roczniki. Chętnie bym popatrzył co chłopina czyta.

#polityka #konfederacja i trochę #ksiazki
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 09.05.2025, 20:49:08 via Wykop
  • 3
@Towarzysz_Moskvin: pan Trzaskowski niestety jest literacko barbarzyńcą, do dziś w pamięci mam jego wypowiedź z wywiadu dla Big Book Cafe o równości beletrystyki i komiksów i tym, że jakiekolwiek rozgraniczenia na sztukę wysoką i niską nie mają żadnego znaczenia i są absolutnie nieuprawnione.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 13:10:21 via Wykop
  • 2
@Pieszczoszek_Czyscioszek: udawanie na siłę targetu wyborczego jest ogólnie dużą częścią marketingu politycznego, więc oni są na ogół namawiani do tego przez specjalistów od PRu. aczkolwiek w tym przypadku wydaje mi się, że to było jego prawdziwe przekonanie xd
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 14:33:37 via Wykop
  • 1
@Towarzysz_Moskvin: jest po prostu powszechne przekonanie w branży, że wyborcy preferują kandydatów im podobnych ale przy tym dominujących, i że wyborcze decyzje tożsamościowe są ważniejsze niż zabezpieczanie interesów własnych czy przekonania. to widać zresztą dobrze w próbach wyjaśnienia Trumpa czy pisu, czy preferowania eksponowania zatroskania tematami charakterystycznymi dla targetowanych środowisk ponad programowe propozycje rozwiązań, nawet jeśli te pierwsze nie są bardzo mocno motywujące do decyzji wyborczej (aborcja, patriotyzm). taka jest
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 15:57:34 via Wykop
  • 2
@Pieszczoszek_Czyscioszek: ja nie mam TBH mocnych intuicji co do konkretnej struktury decyzji wyborczych, tutaj krytykuję bardziej za efekt podejścia niż za podłoże teoretyczne. niemniej jednak odróżniałbym narracje jako istotną część semiozy od samego głosowania na podobieństwa. to, co mi też intuicyjnie najmniej pasuje, to (1) przekonanie o zaniedbywaniu własnych interesów i preferencji dla tożsamości/opowieści, (2) możliwość kreacji narracji z niczego. i w konsekwencji np. właśnie to, na co wskazujesz, tj.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 15:58:04 via Wykop
  • 2
@Towarzysz_Moskvin: pozostaję jednak sceptycznym. porażki wyborcze mogą skutkować pewną refleksją co do skuteczności strategii, ale koniec końców politycy nie mają czasu i wiedzy na zawracanie sobie głowy zgłębianiem tematu i będą ufać specjalistom, może co najwyżej trochę innym.
  • Odpowiedz

510

Każda dawka alkoholu może być szkodliwa

Pokaż treści 18+

Każda dawka alkoholu może być szkodliwa

Bardzo fajny wywiad dotyczący alkoholu, każdy powinien przeczytać i się zastanowić czy warto.

lajsta77
z
tygodnik.interia.pl
dodany: 10.05.2025, 17:25:00
  • 403
  • #
    alkohol
  • #
    pijzwykopem
  • #
    alkoholizm
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zdrowie
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 13:14:09 via Wykop
  • -1
Szkopuł w tym, że grupa osób pijących niewiele jest znacznie "czystsza" niż grupa abstynentów, która składa się zarówno z osób które nigdy go nie piły jak i alkoholików np z wszywką którym a-----l już zdążył uszkodzić zdrowie.


@FOTEL: Co gorsza, niestety grupa osób dyskutujących składa się z ludzi, którzy nigdy nie czytali badania. Albo abstraktu chociażby:

[W]hen compared with never drinking, low to moderate drinking was associated with significantly better
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 13:32:56 via Wykop
  • -1
@FOTEL: Zmienia to, że żaden z Twoich zarzutów nie ma kompletnie nic do omawianego badania.

tylko badanie obserwacyjne


a to nawet nie jest
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 14:07:59 via Wykop
  • 1
oczywiście samo przytoczone badanie jest JESZCZE starsze bo ma już 37 lat


@FOTEL: Jest starsze nie bez powodu, przywołałem je dla zaznaczenia że stare badania jak najbardziej uwzględniały problem, za który wydajesz się je skreślać. J-kształtny znaczy, że jego wykres ma kształt litery J, J-shaped risk i J-shaped relationship to typowe sformułowania w literaturze; przepraszam najmocniej, że założyłem że ktoś, kto się wymądrza o problemach z badaniami ma minimalne doświadczenie
niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
08.05.2025, 21:14:05
  • 10
317 + 1 = 318

Tytuł: Francuski sen
Autor: Marek Ostrowski
Gatunek: literatura faktu
Ocena: ★★★★★★★
niedoszly_andrzej - 317 + 1 = 318

Tytuł: Francuski sen
Autor: Marek Ostrowski
Gatune...

źródło: 735159-352x500

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 09.05.2025, 15:19:58 via Wykop
  • 1
dziwnym trafem miażdżąca większość co się dostaje, to dzieci wcześniejszych absolwentów


@niedoszly_andrzej: w sumie co w tym dziwnego? trudno mi sobie wyobrazić teorię transmisji inteligencji (kapitał kulturowy, inne wpływy otoczenia, genetyka…), która by przewidywała inaczej.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 11.05.2025, 13:06:52 via Wykop
  • 0
@niedoszly_andrzej: ach, no to prawda, ale zlikwidowanie nierówności w dostępie do równowartościowej edukacji to jest coś, co się nigdzie nie udało i powiedziałbym, że główna część problemu to, że po prostu nie wiemy jak i same interwencje w system edukacji nie wystarczą. w wyniku czego taki efekt będzie nawet we w miarę sprawiedliwym — jak na aktualne możliwości — systemie.
  • Odpowiedz
Pieszczoszek_Czyscioszek
Pieszczoszek_Czyscioszek
Pieszczoszek_Czyscioszek
09.05.2025, 17:45:40
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 09.05.2025, 19:43:30 via Wykop
  • 1
Demagog


@Pieszczoszek_Czyscioszek: uwiebiam ten portal, wszedłem z ciekawości w ich losowy fact check i przeczytałem z podziwem debunk niesłychanie ważnego do odniesienia się fragmentu wypowiedzi o tym, że w Japonii komputer stoi na środku dużego pokoju, gdzie przez cały czas są rodzice poprzez przywołanie statystyki, że większość graczy używa konsoli.
  • Odpowiedz
Orlenc
Orlenc
Orlenc
08.05.2025, 12:03:58
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 09.05.2025, 15:18:56 via Wykop
  • 1
@Orlenc: Posłanka pochodzi od słowa posłanek, nie od posłaniec. „Poprawną" formą żeńską od słowa posłaniec jest posłannica. Nie ma też nic naciąganego w feminatywie posełka, to najbardziej typowy sposób tworzenia form żeńskich, w tym wypadku najbardziej symetrycznym słowotwórstwem byłoby właśnie albo posełka albo posełkini(a). Te formy zresztą funkcjonowały w polszczyźnie, ale w tej chwili są martwe i wyparte przez formę posłanka, która nie jest
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 09.05.2025, 19:31:44 via Wykop
  • 1
@Orlenc: Nie tylko w tym rzecz, że istniała wcześniej (wszak wyizolowane użycie leksemu w średniowieczu nie uzasadniałoby jego poprawności dziś), ale że proces jej popularyzacji w omawianym użyciu jest ciągły prawie od początku XX wieku. To po pierwsze usprawiedliwienie normatywności, a po drugie wskazówka że ideologiczne dążenia w bieżących kwestiach lewicowych nie mogą tłumaczyć tego rostrzygnięcia, a przynajmniej nie w pełni.

Czy feminatywy są forsowane na lewicy i przyświeca temu wiara
  • Odpowiedz
czerwonykomuch
czerwonykomuch
19.03.2025, 08:59:13
  • 41
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 19.03.2025, 21:08:52 via Wykop
  • 2
Oczywiście nie da się tego wprost zmierzyć


@niedoszly_andrzej: Nie jest trudne wstępne oszacowanie tego, jak prawdopodobne jest istnienie kauzalnego wpływu, jeżeli ten wpływ miałby mieć siłę przypisywaną przez zachodnich analityków rosyjskiej propagandzie.

To jest coś, co raz za razem wykazuje zupełny brak oznak (bezpośrednich) efektów na opinie i zachowania, a konsumpcja jest silnie skoncentrowana wśród ludzi, którzy celowo poszukują dezinformacyjnych treści.

Oczywiście co bardziej kreatywni cyferkomanci korelują np. pogodę w
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 19.03.2025, 21:16:17 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2025, 00:41:11 via Wykop
  • 1
@niedoszly_andrzej: jeżeli pytasz o bezpośredni perswazyjny efekt samego użytkowania, to tak. ale to nie jest zjawisko wyjątkowe dla SM, na poziomie społecznym niewielki efekt mają też kampanie wyborcze, debaty, itp., itd. tam, gdzie znajdujemy efekty, są one bardziej spójne z informatywnym niż perswazyjnym charakterem komunikacji (tj. np. ludzie pozyskują nową wiedzę o poglądach kandydata mało znanego). ludzie są ogólnie często zaskakująco trudno perswadowalni i w większości dyskusji efekty
  • Odpowiedz
niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
19.03.2025, 17:21:03
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 19.03.2025, 23:03:06 via Wykop
  • 1
41


@niedoszly_andrzej: tak, jak pan Darwin powiedział.

Darwin’s sustained engagement with the products of his culture is remarkable. He averaged one book every ten days for twenty three years, including works of fiction and foreign-language texts which are not part of the present analysis. For some months in our data, Darwin appears to be reading one book every two days, a fact even he was astonished by:

When I
  • Odpowiedz
jegertilbake
jegertilbake
02.03.2025, 12:56:25
  • 414
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 120
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 03.03.2025, 14:56:06 via Wykop
  • 2
"JAMA Oncology (2019): Men on TRT had a higher risk of developing high-grade prostate cancer, suggesting long-term androgen exposure fuels cancer progression", onkolodzy też się mylą? XD


@Filippa: to konto to jest jakaś parodia czy o co chodzi? przecież to „cytowanie” wygląda jak wygenerowane w jakim LLM. sens cytowań jest taki, żeby łatwo było namierzyć i zweryfikować źródło; podawanie samych autorów — albo w ogóle, jak tu, tytułu czasopisma — bez
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.03.2025, 18:16:02 via Wykop
  • 1
@Pieszczoszek_Czyscioszek: to prawda, ale nieporadność językową można osobie zajmującej się neurologią, ewolucją i genetyką jednak wybaczyć — wszak przy takim zakresie ekspertyzy mogło już po prostu zabraknąć czasu na naukę tak prozaicznej rzeczy jak języka ojczystego; niepotrzebne przeinaczenie tytułu publikacji dla zbliżenia do tematu rozmowy albo naśladowanie stylu cytowania z publikacji naukowych ale z pominięciem jakichkolwiek przydatnych namiarów to są natomiast błędy, które dla człowieka są mocno nietypowe.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 3 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 02.04.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking