Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko176
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Crocetto
Crocetto

Crocetto

Dołączył 5 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 647
  • Znaleziska 109
  • Mikroblog 538
  • Obserwujący 26
  • Obserwowane 13

wstanczyk
wstanczyk
29.05.2026, 12:16:35
  • 93
Dla wszystkich, którzy już próbują forsować narrację, że "nazywają nas onucami za krytykę banderowców" mam prosty test na rozróżnienie patrioty od onucy:

Krytykujesz Ukraińców za kult Bandery, czy obecne ich władze za jego honorowanie? Jak najbardziej słusznie, nawet wypada.
Uważasz, że powinniśmy z tego powodu próbować Ukrainie zaszkodzić w trwającej wojnie, np. przez blokowanie dostaw? Świadomie lub nie, realizujesz rosyjską politykę, nie polską.

Naprawdę, czy musimy wiecznie tkwić w tym infantylizmie polityki sterowanej
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.05.2026, 14:46:10 via Wykop
  • 2
chyba nie wierzycie, że wymuszanie uznania naszej racji historycznej pod groźbą siły byłoby skuteczne i faktycznie przemówiłoby do ludzkich sumień?


@wstanczyk: ale oni przecież tego nie chcą dla perswadowania społeczności ukraińskiej, tylko dla wymuszenia na władzach Ukrainy zmiany w podejściu do wewnętrznej polityki historycznej (?).
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.05.2026, 15:00:30 via Wykop
  • 1
@wstanczyk: idk, ja się nie zgadzam z tym, tylko mówię, że (może?) źle interpretujesz cele. duża część internetowej prawicy niestety ma pogląd na transmisję kulturową silnie skrzywiony w stronę "wszystko jest efektem wpływu elit", więc podejrzewam, ze rozumowanie jest takie, że poparcie dla banderyzmu jest w dużej mierze efektem legitymizowania przez elity.
  • Odpowiedz

APOLL0
APOLL0
29.05.2026, 11:50:02
  • 678
To jest chyba peak kobiecych zainteresowań.
99% z nich lubi to samo i nic więcej

#tinder #zwiazki #logikarozowychpaskow #randkujzwykopem #podrozujzwykopem
APOLL0 - To jest chyba peak kobiecych zainteresowań.
99% z nich lubi to samo i nic wi...

źródło: HJd94sOWkAEY_Av

Pobierz
  • 104
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.05.2026, 14:45:17 via Wykop
  • 1
@APOLL0: przecież ludzie w takich apkach po prostu sygnalizują rzeczy, które uważają że są ważne dla zasygnalizowania w tym kontekście (tj. takie, które dotyczą wspólnego spędzania czasu i jest duża szansa, że inni je bd podzielać). to nie znaczy, że nie mają innych zainteresowań xd
  • Odpowiedz
N331
N331
27.05.2026, 19:50:31
  • 6
Ten mem bardzo dobrze oddaje nastroje i też rzeczywistość Polski powiatowej. Ale dopłaty dla artystów to nie jest świeże rozwiązane problemu. Pierwotnie pomysł padł za Piotra Glińskigo - ministra za PiS. Jednak rząd Morawieckiego dostał tak dużą krytykę za tarcze covidowe dla najbogatszych artystów, że wycofał się z pomocy dla najbiedniejszych. Pomysł wraca, bo problem wciąż istnieje. Problem, który nie interesuje społeczeństwa. Opinia publiczna nie chce przeczytać badań na temat problemu. Nikogo
N331 - Ten mem bardzo dobrze oddaje nastroje i też rzeczywistość Polski powiatowej. A...

źródło: 1000171695

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 27.05.2026, 20:18:19 via Wykop
  • 3
@N331: ale - jeżeli dobrze rozumiem z tego, co wszyscy na wypoku marudzą - to nie jest kierunkowe wsparcie na rozwój kultury, tylko ogólne socjalne świadczenia dla ludzi, co zajmują się sztuką. większość więc pójdzie nie na stymulowanie tego, co opisujesz, ani nie na wartościowe produkty kultury, tylko na ludzi, co robią to samo, co jest popularne tylko gorzej. nie mówię, że to źle, ale wątpliwe żeby to pomogło w
  • Odpowiedz
splinter96
splinter96
26.05.2026, 14:26:03
  • 530
no i takie właśnie mamy bystre społeczeństwo xD największym zaufaniem cieszy się dziennikarz który celowo zapraszał szurów na wywiady żeby podbić sobie zasięgi w internecie
#polityka #bekazprawakow #szury #foliarze
splinter96 - no i takie właśnie mamy bystre społeczeństwo xD największym zaufaniem ci...

źródło: 1000028615

Pobierz
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 17:52:02 via Wykop
  • 4
wszelkie dane sugerują, ze ludzie preferują jak dziennikarz się nie wymądrza, ale eksperci z internetu wiedzą lepiej, że nieznający się na niczym dziennikarze powinni poprawiać gości xd
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 20:16:23 via Wykop
  • 1
@wstanczyk: przecież to akurat ludzie popierający on-air fact-checking oczekują po dziennikarzach większej zgodności z własnymi poglądami. zresztą to mało istotne, bo (1) dziennikarstwo i tak się polaryzuje po kanałach dostosowując do preferencji widzów, (2) w mojej wypowiedzi nie ma nic o tym, ze ludzie lubią słuchac tego, co juz myślą, tylko o tym że nie lubią konkretnej formy konfrontacyjności tj. fact-checkowania i poprawiania gościa.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 20:18:01 via Wykop
  • 3
to po co dziennikarz?


@malinq: to może być trudne do pojęcia, ale jest więcej opcji niż się nie odzywać albo próbować factcheckować na żywo rozmówcę w temacie, w którym nie ma się żadnej ekspertyzy i odwalać żenujące komentarze spod znaku "ma pan prawo do swoich opinii ale nie do faktów".

dziennikarz ramuje rozmowę, kształtuje jej tok, podnosi pytania, które mógłby miec widz, gdyby mógł bezpośrednio zapytać gościa, etc. widz nie
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 20:27:42 via Wykop
  • 2
jakie mają znaczenie pytania skoro odpowiadający może łżeć


@malinq: takie, że widz dzięki temu rozumie pozycję zaproszonego gościa, także od stron, na które gość sam by nie wpadł zeby przedstawić, albo wolałby nie akcentować.

w tym przypadku to raczej widz chce stojaka dla mikrofon


@malinq: nie, główną funkcją oglądania wywiadów, jest zrozumienie co ci goście myślą, nie pokonanie ich w bitwie na fakty przez dziennikarza, który ma zero
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 20:36:18 via Wykop
  • 1
nie rozumiem - możesz podać na przykładzie co widz ma z tego, że usłyszał z ust polityka informację której wcześniej nie znał


@malinq: to, ze wie co uważa polityk o danej sprawie. to jest chyba oczywiste.

żeby zrozumieć co myślą, trzeba wiedzieć czy mówią
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 21:17:36 via Wykop
  • 1
ale to samo może mieć z jego strony internetowej, kanału na yt czy ulotki wyborczej


@malinq: to prawda, ale nie w porównywalnych szczegółach, bo dobry dziennikarz pomoże wyłuskać objaśnienia i doprecyzowania, na które gość sam by nie wpadł. dziennikarz dobiera też gości do wydarzeń i tego, kto jest aktualnie istotny na scenie politycznej bądź do tego tematu, dzięki czemu widz nie musi tego robić samemu.

oczywiście, jak jesteś okłamywany to doskonale wiesz
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 21:41:32 via Wykop
  • 1
myślisz, że w wywiadach Rymanowski-Mentzen są dokładniejsze objaśnienia, szczegóły i doprecyzowania niż w "Mentzen Grilluje" itp?


@malinq: ja nie mówię, że Rymanowski jest dobrym dziennikarzem, tylko że dziennikarz ma znacznie więcej opcji działania niż dwie przywołane przez Ciebie. nie widziałem nigdy jego wywiadów z Mentzenem ani Mentzen Grilluje, więc trudno mi porównać.

to opinia, a
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 21:59:45 via Wykop
  • 1
Sama wypowiedź jak najbardziej jest faktem - faktem językowym lub historycznym.


@malinq: tak, dokładnie to miałeś na myśli i to świetnie pasuje do tamtego zarzutu xd poza tym nie, faktem jest zaistnienie albo nie aktu mowy, nie wypowiedź.

Mylisz fakt (zdarzenie w rzeczywistości) z wartością logiczną wypowiedzi (tym, czy zdanie jest prawdziwe, czy
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 27.05.2026, 15:09:34 via Wykop
  • 1
Jest, ty po prostu nie potrafisz przewidzieć logicznych konsekwencji włąsnych pomysłów.


@wstanczyk: musiałbyś jakoś rozwinąć, bo kompletnie nie widzę jak by tu miało iść wnioskowanie.

Podasz jakiś przykład? No chyba, że twoim poglądem jest mijanie się z faktami, to może fakttycznie masz
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 27.05.2026, 15:14:04 via Wykop
  • 1
@Pieszczoszek_Czyscioszek: w sumie rzeczywiście rzadko ostatnimi czasy widzę ad fallacies w dyskusjach netowych; niestety, w zamian mamy jeszcze durniejsze zarzuty o brak media literacy i psychologizowanie (na ogół o projekcji), które są jeszce bardziej leniwe, bo nawet nie wysilają się o klasyfikację gatunkową argumentu xd
  • Odpowiedz
znikam5
znikam5
25.05.2026, 08:15:43
  • 1791
Ale mnie drażni jak Polacy nie doceniają tej platformianej ciepłej wody w kranie.
2 lata rządów Tuska i już skomlą "Psychoprawico r--------l mi życie".
My nie chcemy inflacji na poziomie 3%, musi jebnąć tak z 18% i żeby rząd nam wprowadził tarcze na zakupy spożywcze, tarcze na paliwo, tarcze na prąd, bon wakacyjny i godziny dla seniorów. Taaak dopiero wtedy poczujemy, że żyjemy.
Żadnych dobrych stosunków z Macronem czy Niemcami, tylko klękanie do lachy
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 25.05.2026, 15:53:57 via Wykop
  • 1
Głupie prole nie doceniają zielonych strzałek i rosnących wskaźniczków


@Pieszczoszek_Czyscioszek: dodałbym, ze całe porównanie o inflacji etc. w dużej mierze wisi na niezbyt weryfikowalnym załozeniu, że obecni rządzący lepiej by sb poradzili z proinflacyjnymi presjami wynikłymi z pandemii, do którego przeciętna osoba w ogóle nie jest zobowiązana.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2026, 17:52:37 via Wykop
  • 1
wywaliłoby ludziom całą debatę publiczną do kosza.


@Pieszczoszek_Czyscioszek: ech, byłoby pięknie
  • Odpowiedz

czerwonykomuch
czerwonykomuch
25.05.2026, 11:08:54
  • 273
Dlaczego prawakoidów tak bardzo boli określenie „skrajna prawica”?

Przecież od jakichś 10 lat na prawicy trwa prześciganie się, kto jest bardziej skrajny, bardziej prawicowy. Najbardziej skrajny i najbardziej prawicowy jest aktualną PRAWDZIWĄ PRAWICĄ, a tamci mniej zradykalizowani to lewactwo. I tak aż do powstania jeszcze bardziej skrajnej, jeszcze bardziej prawicowej, jeszcze bardziej zradykalizowanej kolejnej prawicy, tym razem najprawdziwszej.

Kiedyś prawdziwą prawicą byli złodzieje z PiS, potem analfabeci ekonomiczni z Konfuni, teraz szurostwo
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 25.05.2026, 16:15:27 via Wykop
  • 1
@czerwonykomuch: dlatego, że typową praktyką na lewicy jest nazywanie tak każdego, kto jest choć odrobinę na prawo od centroprawicy; i podobnie, lewicowcy mają w zwyczaju rozwalać każdą łatkę do opisu jakiegokolwiek zjawiska politycznego - patrz np. kariera słowa alt-right, która zaczęła się od opisu specyficznego odłamu NRx, a skończyła na stosowaniu do absolutnie wszytkiego, łącznie z lewicowymi zjawiskami jak gender critical feminizm.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
23.05.2026, 13:37:05
  • 6
Badania neurobiologiczne prowadzone m.in. na University College London wykazały ciekawe korelacje między strukturą mózgu a poglądami politycznymi:
– osoby o poglądach konserwatywnych mają zwykle większe i bardziej aktywne ciało migdałowate – region odpowiedzialny za przetwarzanie lęku, zagrożeń i emocjonalnych reakcji obronnych,
– osoby o poglądach liberalnych/lewicowych cechują się natomiast bardziej rozwiniętą korą przedczołową – obszarem związanym z empatią, złożonym myśleniem i kontrolą impulsów.
To nie opinie – to wyniki badań obrazowych mózgu (Kanai et al.,
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.05.2026, 16:19:32 via Wykop
  • 2
@Sophos: wnioskowanie o behawioralnych i mentalnych cechach na podstawie skanów mózgu generalnie nie jest zbyt mądre. przykładowo, relacja między konserwatyzmem a inną reakcją na zagrożenie czy przetwarzaniem lęku wydaje się współcześnie raczej wątpliwa i albo się nie replikuje, albo co najwyżej wykazuje bardzo słaby i niekonsystentny między kontekstami efekt i nie wydaje się mieć wpływu na realne zmiany poglądów.

co do IQ to prawdopodobnie po prostu efekt edukacji, nie konserwatyzmu.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.05.2026, 17:36:14 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.05.2026, 17:50:01 via Wykop
  • 1
Sam zauważasz, że korelacja nie oznacza przyczynowości


@Sophos: ja nigdzie nic takiego nie pisałem, mój zarzut nie jest taki, że to tylko korelacja. mój zarzut jest taki, że takiej korelacji prawdopodobnie nie ma.

następnie bez żadnych danych stwierdzasz, że konserwatyści „prawdopodobnie nie reagują silniej na
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.05.2026, 17:56:13 via Wykop
  • 1
Sam zauważasz, że korelacja nie oznacza przyczynowości, a następnie bez żadnych danych stwierdzasz, że konserwatyści „prawdopodobnie nie reagują silniej na zagrożenie”.


swoja drogą co w ogóle ma znaczyć to zdanie? to czy się coś stwierdza bez danych jest kompletnie bez związku z relacją między korelacją a przyczynowością. nie ma tu żadnej sprzeczności między jakąkolwiek konfiguracją.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 25.05.2026, 15:51:31 via Wykop
  • 0
@Pieszczoszek_Czyscioszek: prawda, ale jak już tu wejdę to mam do wyboru albo być wybrednym i spędzać więcej czasu na szukaniu czegoś wartościowego do odp, albo skomentować co się nawinie pod klawiaturę xd
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
22.05.2026, 18:58:30
  • 1
Często słyszę z wierzących racjonalizację pt.: „Wszechświat jest zbyt złożony, żeby powstał sam, więc musi istnieć Stwórca.”

Ok. To kto stworzył Stwórcę?

Bo jeśli odpowiedź brzmi: „Bóg jest wieczny i nie potrzebuje stwórcy”, to właśnie przyznajecie, że coś może istnieć bez stwórcy. Więc dlaczego wszechświat nie może? Bo jeśli wszystko musi mieć stwórcę, poza stwórcą, bo tak, to jest to tworzenie specjalnego wyjątku pod z góry założony wniosek. Ergo bardzo kiepska próba manipulacji.

Więc
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.05.2026, 12:39:02 via Wykop
  • 1
@Sophos: po tej parafrazie to trudno zrekonstruować do jakiego konkretnie argumentu się odnosisz, ale generalnie praktycznie żadna wersja zarówno kosmologicznego jak i teleologicznego argumentu nie wymaga ani nie podnosi założenia, że wszystko musi mieć stwórcę, więc nie są podatne na ten zarzut.
  • Odpowiedz

597

Elon Musk komentuje wybór Lupity Nyongo do roli Heleny Trojańskiej

Elon Musk komentuje wybór Lupity Nyongo do roli Heleny Trojańskiej

Ani jedna osoba na świecie nie uważa, że Lupita Nyongo jest najpiękniejszą kobietą na świecie. Christopher Nolan wie jednak, że zostałby nazwany rasistą, gdyby powierzył rolę najpiękniejszej kobiety białej aktorce. Nolan jest technicznie utalentowany, ale jest tchórzem.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
gram.pl
dodany: 14.05.2026, 06:21:45
  • 211
  • #
    film
  • #
    elonmusk
Crocetto
Crocetto
Crocetto 14.05.2026, 19:53:26 via Wykop
  • 3
@wstanczyk: racja, na bank nikt by nie słyszał o filmie Nolana bez komentarza jakichś randomów na wypoku
callver34
callver34
12.05.2026, 12:19:32
  • 62
Mirek po co ci ten chów klatkowy, musisz spróbować czegoś innego. W Warsiawce drogo, we Wrocku banderowcy - zbuduj sobie wielką chatę pośrodku niczego na przedmieściach Churwatowa.
Paczkomat jest, Lidl jest, cisza, spokój czego potrzeba więcej.


Twoje dzieci będą miały fantastyczne warunki do rozwoju, pójdą do lokalnej licbazy, całkiem dobra. Potem na studia, może nawet będą wykładać chemię!

callver34 - Mirek po co ci ten chów klatkowy, musisz spróbować czegoś innego. W Warsi...

źródło: HIB5op2WYAAXkIq

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 13.05.2026, 12:51:48 via Wykop
  • 2
@callver34: nie wiem czy dobrze odczytuję, ale jeżeli to jest wpis kierowany do rodziców migrujących na wieś, to te dane są z grubsza bezwartościowe, bo nie da się tu rozplątać efektu zamieszkania od efektów cech rodziców.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 13.05.2026, 14:15:47 via Wykop
  • 2
rodzice migrujący na wiochę, bo tam trawka, ogródek, cisza, spokój nie do końca zdają sobie sprawę jaką cenę zapłacą za to ich dzieci i oni w starszym wieku.


@callver34: okej, ale to nie wynika z tych akurat danych, prawda? część efektu miejsce zamieszkania->egzaminy to efekt selekcji migracyjnej i transmisji kapitału kulturowego rodzic->dziecko, więc gdybyśmy mogli poprawnie zrekonstruować sieć kauzalną zjawiska z wpisu, to przynajmniej część efektu nie dotyczyłaby rodziców migrujących
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 13.05.2026, 22:05:03 via Wykop
  • 2
@Pieszczoszek_Czyscioszek: ja to szczerze mówiąc w ogóle bym nie ufał w tym temacie żonglowaniu medianami (na którym z szybkiej kwerendy w necie cała dyskusja publiczna się opiera) i wymagałbym co najmniej danych na poziomie rodzin xd bo tak to bym nie powiedział, ze wolno nawet z samego tego wyciągac jakichś silnych wniosków o jakości szkół.
  • Odpowiedz
zmarnowany_czas
zmarnowany_czas
zmarnowany_czas
13.05.2026, 07:31:49
  • 15
Mireczek @callver34 bardzo dumny z siebie wrzucił wpis LINK jednocześnie pełen pogardy dla polskiej prowincji i lizania się po jajkach jakie to wielkie miasta nie są super, próbując narzucić narrację, że przeprowadzka (czy ogólnie życie) w mniejszych ośrodkach (czy to mniejszych miastach, czy wsiach) to tragedia i pewność, że twoje dzieci będą debilami.

Wszystko oparł o rozkład wyników na egzaminie ósmoklasistów, gdzie mediana wyników dla miast >500k jest wyższa niż mediana dla
zmarnowany_czas - Mireczek @callver34 bardzo dumny z siebie wrzucił wpis LINK jednocz...

źródło: Untitled

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 13.05.2026, 12:47:47 via Wykop
  • 1
@zmarnowany_czas: To prawda, że wpis na który odpowiadasz ignoruje, że część efektu to czynniki charakterystyczne dla rodziców i w konsekwencji nie będą się przekładać na rodziców migrujących, albo lepiej wyedukowanych ale nie możesz robić takiej korekty.

Edukacja rodziców nie jest niezależna od miejsca i jeżeli mamy "prawdziwy" efekt zamieszkania, to poziom edukacji rodziców i kompetencje dzieci mają najpewniej podobne przyczyny, więc korygując na edukację odcinasz ścieżki kauzalne, które nas interesują.
  • Odpowiedz
Paradajek
Paradajek
12.05.2026, 11:06:11
  • 397
#bekazkonfederacji #polityka
Paradajek - #bekazkonfederacji #polityka

źródło: 1000001514

Pobierz
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 12.05.2026, 16:41:47 via Wykop
  • 1
W sumie ciekawe, że tak mocno ci wszedł do głowy koncept porównywania się do reszty, zamiast bezpośredniej oceny


@wstanczyk: powinny być jakieś przymusowe kursy z psychologii dla ludzi, co mają lewicowe poglądy
  • Odpowiedz
Blackhorn
Blackhorn
04.04.2026, 07:15:05
  • 56
Wyklopki w styczniu '26: "Nie no, USA pokazują że są prawdziwym mocarstwem. Wchodzą jak do siebie, biorą Maduro pod pachę i odstawiają do puchy, Trump Trumpem ale dobrze że mamy takiego sojusznika."
Wyklopki w kwietniu '26: "Hańba, kompromitacja, frajerstwo, USA to papierowy tygrys, życzę im upadku i wojny domowej, niech sobie wychodzą z NATO, do boju Iran!".
Łaska wyklopków na pstrym koniu jeździ XD.
#usa #iran #wojna
  • 40
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 11:35:08 via Wykop
  • 1
@Towarzysz_Moskvin: kolega @wstanczyk już tak ma, że odpowiada bez nawet próby zrozumienia tego, na co odpowiada a potem po zwróceniu uwagi kręci nosem, że to powrót do oryginalnego wątku jest nie na temat, bo on przeciez o czym innym mówił xd
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 12:01:51 via Wykop
  • 1
@wstanczyk: ale czego? ja rozumiem przeciez, że chcesz powiedzieć, że jest normalną zmiana oszacowania siły militarnej państwa i interesów własnych pod wpływem nowych informacji, ale OPowi przecież chodzi o sposób tej zmiany, tj. o rozgorączkowany kształ publicznej dyskusji, pod wpływem której ludzie skaczą pomiędzy skrajnymi opiniami praktycznie z dnia na dzień, bez żadnego zrozumienia tematu i są nazbyt wrażliwi w szacowaniu tego typu rzeczy na pojedyncze wydarzenia.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 12:47:07 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: co jest chochołem konkretnie?
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 13:00:09 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: a to możliwe, ale OPa zarzut nie wymaga ludzi, którzy by głosili obie te opinie.

w każdym razie fakt, że Iran jest poważniejszym przeciwnikiem niż Wenezuela i brak ekonomicznego sensu to na pewno nijak nie jest przesłanka do przejścia z uważania US za mocarstwo militarne do tego, co OP sugeruje jako opinię na wypoku w drugiej fazie. poza tym jeżeli uważasz, że nikt nie zmienił zdania z jednego na
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 13:11:03 via Wykop
  • 0
@Towarzysz_Moskvin: w sensie ja to tu akurat wparowałem z przytykiem personalnym, więc raczej nie powinienem analizować cudzych motywów xd
  • Odpowiedz
Towarzysz_Moskvin
Towarzysz_Moskvin
28.03.2026, 10:34:36
  • 5
Będzie niepopularna opinia o śmierci Noeli Castillo, bo uważam że w standardowej nawalance "prawaków" z "lewakami" umyka wszystkim sedno problemu.

Ostatnio w Wielkiej Brytanii uwalono ustawę o eutanazji obawiając właśnie takiego przypadku jak ten Noeli i moim zdaniem jak najbardziej słusznie. Czemu? Już spieszę z wyjaśnieniami:

Dyskusja o eutanazji w swojej pierwotnej formie zawsze zawsze zaczyna się od ludzi śmiertelnie chorych borykajacych się w tych ostatnich chwilach z ogromnym cierpieniem. W takim przypadku
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 14:21:35 via Wykop
  • 1
Giganty technologiczne gdzie pracują bogole, reagują szałem na każdą próbę regulacji dostępu do socjali czy newsów


@niedoszly_andrzej: co najmniej część z największych postulatów o regulowaniu newsów w ostatnich latach (np. wycinanie dezinformacji o covid) była dość silnie wspierana przez gigantów technologicznych przecież
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 14:47:26 via Wykop
  • 1
Weźmy np. taką aborcję. Jeżeli obedrzemy ją z wymiaru moralnego


@Towarzysz_Moskvin: jeżeli obedrzemy jakikolwiek temat z aksjologii to zawsze nam zostaną utylitarne motywy; macierzyństwo oczywiście statystycznie wiąże się z ekonomiczną karą dla kobiety, ale przecież to rozważanie to nie jest ani typowy powód, dla którego kobiety decydują się na aborcję, ani coś powiązanego z ruchami społecznymi, które najsilniej walczyły o dostęp do aborcji. w dyskusji co prawda czasem się pojawiają
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 14:50:03 via Wykop
  • 1
z drugiej strony regulacje dostępu w zależności od wieku, to kojarzę, że były mocno tępione.


@niedoszly_andrzej: to prawda, ale czy tu jest jakaś sprzeczność? ja też jestem przeciw tym regulacjom i wątpię w twierdzenia o populacyjnym wpływie SM na zdrowie psychicznie, a mimo to rodzicom bym radził ograniczać czas spędzany przez dzieci w necie ze względu na to jak wypada poświęcanie czasu na SM w porównaniu z czynnościami alternatywnymi.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 14:56:46 via Wykop
  • 1
@Towarzysz_Moskvin: na marginesie to jest dobra książka o retorycznej historii lobotomii Jenell Johnson (American Lobotomy), która bardzo ładnie pokazuje retoryczne uwikłania czegoś, co jest rzeczywiście motywowane częściowo ekonomicznymi rozważaniami i szczerze mówiąc nie widzę silnych podobieństw ze wspołczesnym dyskursem o aborcji.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 15:00:17 via Wykop
  • 1
w sumie chaotycznie wyszło to wszystko, co powypisywałem xd chciałem powiedziec, że nie do końca czuję jak ma iść związek aborcji, tematu trans i MAID z koncepcją utowarowienia
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.03.2026, 15:11:26 via Wykop
  • 1
@niedoszly_andrzej: ja na pewno bym nie chciał stawiać takiego zarzutu, tym bardziej że większość wymienionych tematów to jest coś, w co jestem raczej zaangażowany i mam silne opinie, więc i w drugą stronę by zarzut działał.

poza tym nawet gdyby, to nie oceniałbym konfirmatywnych strategii poznawczych negatywnie, rozumowanie jest - wbrew ujęciom popularnym - działalnością grupową i zorientowanie na konfirmację często poprawia a nie pogarsza zdolności poznawcze grupy jako całości,
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.04.2026, 11:36:06 via Wykop
  • 0
ajnym przykładem są tu np tradycyjne ruchy na rzecz emacypacji lesbijek które znalazły się "po drugiej stronie" dyskursu w wyniku ewolucji LGB w LGBTQ+


@Towarzysz_Moskvin: prawda, choć już poza tematem powiedziałbym, że jakieś tarcia między LGB a T by się pewnie pojawiły tak czy inaczej.
  • Odpowiedz

527

Europejska młodzież nie chce przymusowego poboru. I słusznie

Europejska młodzież nie chce przymusowego poboru. I słusznie

Poboru chcą głównie ci, których on nie obejmie ze względu na podeszły wiek. Młodzi nie są skorzy do przywdziewania munduru.

Xing77
z
krytykapolityczna.pl
dodany: 24.03.2026, 04:24:18
  • 306
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    europa
  • #
    neuropa
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    pacyfizm

Crocetto
Crocetto
Crocetto 24.03.2026, 20:46:32 via Wykop
  • 2
Ale jeśli wyjaśnienie, że to zgniły liberalizm i indywidualizm robią z nas panienki jest prawdziwe, to jakim cudem Szwecja czy Finlandia, kraje ultraliberalne i indywidualistyczne


@niedoszly_andrzej: ja się z tym zgadzam też, to jest kompletnie na czuja twierdzenie bez kwerendy danych i tylko na podstawie rozmów z kompletnie niereprezentatywną grupą obcokrajowców, ale bym strzelał że hiperindywidualistyczne kraje (jak właśnie Szewcja) mają co do zasady populację bardziej chętną do obrony niż

LebronAntetokounmpo
LebronAntetokounmpo
13.03.2026, 08:12:21
  • 6
#polityka

Polecam przestać interesować się polityką na następne kilka lat. To strata naszego czasu.

Tutaj nie ma co pisać argumentów. One są pisane, ale nie są rozumiane, lub są rozumiane i są ignorowane. Już przy kampanii wyborczej dziennikarze dotarli do tego, że Nawrocki skręcił starego osiedlowego alkusa na mieszkanie. Dokumenty, kolejne wypowiedzi bardziej udowadniały, że Nawrocki po prostu prawnie zajumał dziadkowi kawalerkę w wyrachowany sposób godny czyściciela kamienic. Potwierdził to
LebronAntetokounmpo - #polityka 

Polecam przestać interesować się polityką na następ...

źródło: Ixnk9lBaHR0cHM6Ly9vY2RuLmV1L3B1bHNjbXMvTURBXy85OTY1NjVkODEwNDIwYjZhMzE1MDljYmFmNzcxYTBhMy5qcGeSlQPNB0DNAYPND87NCOKTBc0GzM0D1N4AAqEwB6ExBA

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 19.03.2026, 22:34:40 via Wykop
  • 1
Polecam przestać interesować się polityką na następne kilka lat.


@LebronAntetokounmpo: czm tylko na kilka lat?
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2026, 15:39:53 via Wykop
  • 2
@LebronAntetokounmpo: ale co by miało to zmienić? dyskurs polityczny jest aktualnie produkowany na podstawie tego, co sztab specjalistów od marketingu wywróży z (1) internetowych obiegów informacji, które stosunkowo łatwo mierzyć, (2) nonsensownych zaprojektowanych na kolanie sondaży opinii, co do których trudno nawet określić na ile na wynik wpływają losowe wahnięcia czy ramowanie poprzez aktualny dyskurs czy pytania.

oba te źródła ewaluacji strategii marketingowej są silnie skażone preferencjami superkonsumentów treści politycznych,
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2026, 16:00:42 via Wykop
  • 2
Ktoś po prostu zauważył, że ludzie lubią kicz, proste historie, mocne emocje i im ich dostarczył.


@niedoszly_andrzej: hm, powiedziałbym że nie ma dobrego przełożenia w preferencji emocjonalności w rozrywce/sztuce na preferencje jej w obiegach informacyjnych. duża część badań np. sugeruje, że typowy człowiek rozpoznaje emocjonalność informacji jako powód do obniżenia zaufania do niej.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2026, 17:58:57 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2026, 18:27:34 via Wykop
  • 2
@Pieszczoszek_Czyscioszek: z tym się zgadzam, może lepiej by było napisać konsumentów newsów; tak samo interesowanie się to też oczywiście eufemizm, bo to jest przecież wszystko bieganie za cyrkulacją informacji, która idzie tak szybko, że nikt kto by chciał na poważnie się nimi interesować by za tym nie nadążał. stąd dyskurs premiuje udawanie zainteresowania, którego główną funkcją jest zasygnalizowanie uczestnictwa w promowaniu Dobrej Strony Sporu.

tym bardziej więc nie widzę
  • Odpowiedz
T.....a
T.....a
konto usunięte 16.08.2019, 09:54:03
  • 50
Wiosna łąk już nie ukwieci
Mroźny wicher zdmuchnął świece
Brnąc samotnie w mrok zamieci
Gasnę cicho w ślad za Piecem

@OjciecMarek @
  • 635
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.12.2024, 20:10:24 via Wykop
  • 0
‘Dunbar's number’ is often cited, has had great impact in popular culture […] and has had consequences such as the Swedish Tax Authority restructuring their offices to stay within the 150-person limit, with the implicit but hopefully unintended assumption that their employees have neither family nor friends outside work.#
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 04.03.2025, 20:34:19 via Wykop
  • 0
@TerapeutyczneMruczenie: eh, nie tylkośmy zapomieni przez Zduna, Filozofa, Poetę, ale i wytapiacze, i garowi zgnuśnieli i opóźniają rewolucję.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 06.03.2025, 18:35:33 via Wykop
  • 3
@Poczmistrz_z_Tczewa: gdzie tłumaczenie manuksryptu wojnicza
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.03.2025, 11:13:09 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 26.05.2025, 20:49:52 via Wykop
  • 2
On both Facebook and Instagram, we found no detectable effects of removing political ads on political knowledge, polarization, perceived legitimacy of the election, political participation (including campaign contributions), candidate favorability, and turnout. This was true overall and for both Democrats and Republicans separately.#
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 27.05.2025, 13:07:56 via Wykop
  • 2
zawsze jak ostatnio zdarzy mi się wejść na wypok to czytam o całej masie niesłychanie ważnych i odmieniających oblicze wyborów zdarzeń i wypowiedzi, które już zaraz zadecydują ostatecznie o poparciu wśród wyborców, a o których wgl nie słyszałem poza internetem.
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 29.05.2025, 15:33:43 via Wykop
  • 3
@CT-5555: ale ten wątek przecież duchowo jest w rievaulx
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 28.09.2025, 18:47:09 via Wykop
  • 0
co to za nowe porządki na wypoku, że randomowych komentarzy nie widać bez zalogowania
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 16.10.2025, 18:58:11 via Wykop
  • 2
w końcu poważne problemy
Crocetto - w końcu poważne problemy

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 05.01.2026, 18:39:48 via Wykop
  • 1
The data suggest that the team’s pre-existing preference toward immigration restrictions plays a role in producing some of the observed differences. The estimated effect of immigration on social cohesion is more positive if the researchers are pro-immigration and more negative if the researchers are anti-immigration. Further, different combinations of five key design decisions between pro- and anti-immigration teams account for much of these results. These modeling choices also get lower “grades” from
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 23.01.2026, 20:07:02 via Wykop
  • 1
The critique of Corneille & Gawronski (2024) that explicit measures are better measurement instruments than implicit tests assumes that implicit and explicit tests are intended to measure the same thing. If they are just two ways of measuring the same underlying construct of racial bias, then it would make sense to recommend the more psychometrically sound measure. However, implicit tests of intergroup bias, as argued above, measure the automatic activation of mental
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 05.02.2026, 02:20:31 via Wykop
  • 3
najważniejsze to być na bieżąco z literaturą
Crocetto - najważniejsze to być na bieżąco z literaturą

źródło: epstein

Pobierz
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 12.03.2026, 11:05:49 via Wykop
  • 1
[W]e investigated how young children (N = 184, ages 4–7) respond to receiving less of the objects they explicitly do not desire across three pre-registered experiments. We found that, from 4 years old, children are averse to receiving unequal offers of undesirable objects (Experiment 1) and are even willing to sacrifice a high-value reward to reject inequality of undesirable objects (Experiment 2). #


no i nie maksymalizuje
  • Odpowiedz
Crocetto
Crocetto
Crocetto 20.03.2026, 16:52:29 via Wykop
  • 0
(1) The random-effect model showed no significant relationship between self-reflection and overall positive mental health or with individual positive indicators, including subjective well-being, life satisfaction, and self-esteem. In contrast, the model showed a significant positive relationship between self-reflection and overall negative mental health indicators, including depression and anxiety. (2) Cultural background moderates the relationship between self-reflection and positive mental health, while different measurements of self-reflection moderate the relationship between self-reflection and both
  • Odpowiedz

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 02.04.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking