Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko148
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Alzena

Alzena

Dołączył 6 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5656
  • Znaleziska 236
  • Mikroblog 5420
  • Obserwujący 39
  • Obserwowane 7
picasssss1
picasssss1
przedwczoraj, 12:22:51
  • 261
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 211
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena przedwczoraj, 13:23:25 via Wypiek
  • 46
@picasssss1 jeśli dorosła osoba mieszka z rodzicami to niemal zawsze korzysta z zasobów i niewidzialnej pracy domowników nawet jeśli bardzo chce wierzyć, że tak nie jest.

Kilka prostych przykładów - korzysta z lodówki wspólnej, zrobionych zakupów, obiadów, prania, sprzątania albo przynajmniej z faktu, że ktoś ogarnia dom, pilnuje rachunków, napraw, terminów. Nawet jeśli deklaruje, że sam wszystko robi, to robi to w cudzym mieszkaniu, na cudzym kapitale i z cudzym zabezpieczeniem.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 13:32:57 via Wypiek
  • 9
@H_Moody czemu mnie oznaczasz? Nie użyłam w swojej wypowiedzi ani jeden raz słowa „powinien” ani nawet „mężczyzna” bo to się tyczy obojga płci.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 13:57:44 via Wypiek
  • 14
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 14:08:08 via Wypiek
  • 17
@picasssss1 nie ma żadnych danych potwierdzających tezę, że połowa kobiet nie potrafi gotować xD
Zabawne jest to, że gotowanie staje się miernikiem zaradności wyłącznie wtedy, gdy rozmowa dotyczy kobiet. Gdy mężczyzna nie umie gotować i żywi się parówkami, je obiady podstawione pod nos przez mamusię albo zamawia jedzenie to słyszymy „ojjjj tam, jego sprawa, radzi sobie po swojemu!”. Ale gdy kobieta robi dokładnie to samo ma to rzekomo dowodzić braku kompetencji
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 14:31:23 via Wypiek
  • 21
@picasssss1 odpowiadasz anegdotami zamiast argumentami i walczysz z tezą której nie postawiłam. Od początku nie pisałam tylko o facetach ale o dorosłości OBU PŁCI. To ty jako pierwszy wciągnąłeś wątek kobiet i gotowania, więc teraz nie udawaj że odpierasz jakiś atak na mężczyzn. Nie odnosisz się merytorycznie do żadnej rzeczy którą napisałam.

Moja wypowiedź dotyczyła samodzielności rozumianej systemowo. To, że jakiś twój przeciętny facet którego znasz robi podstawowe czynności egzystencjalne nie
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 14:52:00 via Wypiek
  • 15
@picasssss1

równie dobrze rodzice mogą postawić granicę gdzie taka osoba będzie odpowiadać sama za siebie


argument o rodzicach stawiających granice jest czysto hipotetyczny. Ja pisałam o realnym kontekście a ty odpowiadasz modelem idealnym („mogą postawić granice”), który nie opisuje przeciętnej sytuacji tylko wyjątek. W dyskusji o zjawiskach społecznych to jest ucieczka od tematu.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 15:03:05 via Wypiek
  • 4
@picasssss1 nie decyduję - precyzuję powód zakończenia dyskusji 😉 również pozdrawiam.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 15:32:04 via Wypiek
  • 3
@Intellectually_superior

Każda laska którą znam


anegdota a nie argument.
Ja staram się opisywać model strukturalny a ty odpowiadasz zbiorem historii dobranych pod
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 15:39:05 via Wypiek
  • 2
@Wiedzmumin no niestety badania pokazują, że dziewczynki wciąż są częściej odpowiedzialne za codzienne obowiązki a chłopcy częściej są wyręczani lub ograniczani do zadań symbolicznych. To że świat się zmienił w kilku przypadkach nie obala systemowych wzorców socjalizacji.

https://time.com/4522527/girls-household-labor-chores-boys-children-unicef/ - dziewczynki spędzają ok. 40 % więcej czasu na pracach domowych niż chłopcy w tym samym wieku, nawet od wczesnego dzieciństwa- sprzątanie, gotowanie, opieka nad rodzeństwem.

https://academic.oup.com/esr/advance-article/doi/10.1093/esr/jcaf040/8272684 - to badanie pokazuje, że to jak
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 16:01:15 via Wypiek
  • 4
@retronom nie licz na merytoryczną rozmowę xD jestem już parę lat na wykopie i wciąż o tym zapominam, wdając się w niektóre dyskusje 🙈
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 16:12:46 via Wypiek
  • 2
@retronom

Rozumiem, że ktoś może mieć inne doświadczenia i lepsze relacje rodzinne.


no właśnie wbrew pozorom rzadko kiedy mieszkanie z rodzicami odzwierciedla świetne relacje, super kontakt i wielką miłość.
Często decydują o tym po prostu czynniki praktyczne i wygoda. Ludzie zostają w domu rodzinnym bo łatwiej im unikać odpowiedzialności za rachunki, gotowanie, sprzątanie i ogólną organizację życia. Czasem to też kwestia przyzwyczajenia, lęk przed samodzielnością albo brak motywacji.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 16:42:09 via Wypiek
  • 2
@enten

jak ktoś ma wielki dom z ogrodem i mu się po prostu mieszka dobrze


ten scenariusz dotyczy mniejszości.
Większość ludzi nie ma wielkich, komfortowych domów z ogrodem. W typowych mieszkaniach współdzielenie przestrzeni z rodziną często wiąże się z kompromisami, brakiem prywatności, ograniczoną przestrzenią życiową i autonomią a właśnie pełna samodzielność w zarządzaniu własnym życiem odróżnia dorosłość od wygody. Komfort finansowy i wygoda mogą być bonusami, ale nie zastępują tego podstawowego
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 16:53:28 via Wypiek
  • 1
@Wiedzmumin przenosisz dyskusję z jednej płaszczyzny na inną żeby uniknąć weryfikacji swojej wcześniej tezy.
Nikt przecież w tej dyskusji nie mówi, że mężczyźni nie mierzą się z wyzwaniami czy nierównościami 🤷🏻‍♀️
Ja odniosłam się do twojego twierdzenia o zmieniających się czasach i chłopcach, którzy wg. ciebie więcej ogarniają i przedstawiłam ci badania, że wiele rzeczy wcale się nie zmieniło. A to co teraz piszesz nie obala faktu, że w kontekście codziennej
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 16:58:33 via Wypiek
  • 2
@TheDarkSideOfTheMoon nie. Chodzi o zakres odpowiedzialności i sprawczość życiową, czyli kto faktycznie ponosi konsekwencje swoich decyzji i zarządza swoim życiem.
Kobieta mieszkająca sama, która korzysta z okazjonalnej pomocy pozostaje odpowiedzialna za swoje życie, bo ponosi główne konsekwencje. Mężczyzna mieszkający sam, będący w podobnej sytuacji, też jest samodzielny - różnica pojawia się dopiero, gdy ktoś formalnie lub systemowo wyręcza ich w podstawowych decyzjach i obowiązkach, niezależnie od płci.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:05:51 via Wypiek
  • 1
@Intellectually_superior mieszasz pojęcia. Faktycznie, jeśli ktoś mieszka z rodzicami i korzysta z ich wsparcia finansowego, może formalnie podpisywać umowy i zarządzać rachunkami, ale różnica nie jest kosmetyczna tylko zasadnicza - system rodziny amortyzuje ryzyko, więc konsekwencje decyzji nie są w pełni jego własne.

Sprawczość i odpowiedzialność nie pojawiają się automatycznie, bo ktoś podpisał jakąś umowę albo zarządza częściowo pieniędzmi. Pojawiają się wtedy, gdy KONSEKWENCJE twoich decyzji leżą całkowicie po twojej stronie.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:12:10 via Wypiek
  • 3
@Wiedzmumin

Obala ten fakt to, że według statystyk to mężczyźni są bardziej eksploatowani.


Nie, nie obala. To o czym piszesz nie obala faktu, że w domu rodzinnym bywają częściej wyręczani w podstawowych obowiązkach codziennych. To są dwie różne płaszczyzny - nierówności systemowe vs. przygotowanie do codziennej dorosłości.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:16:52 via Wypiek
  • 1
@Wiedzmumin co ty wypisujesz? To nie ma nic wspólnego z tym, co ja w ogóle mówiłam. Tworzysz z moich słów argumenty, których nigdy nie użyłam i przypisujesz mi tezy, których nie broniłam. Przekręcasz moje słowa, próbujesz mi wmawiać, że popieram coś czego nie popierałam i nawet o tym nie pisałam. To nie jest dyskusja tylko czysta manipulacja i odwracanie uwagi od meritum tego wątku.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:20:34 via Wypiek
  • 1
@Wiedzmumin ja się odniosłam do twoich argumentów i starałam ci się je wytłumaczyć krok po kroku, pokazując gdzie są błędy logiczne i nieścisłości. A ty w większości swoich wypowiedzi ignorujesz moje wyjaśnienia i pomijasz meritum a potem twierdzisz, że to ja ignoruję twoją opinię xD
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:22:29 via Wypiek
  • 1
@Wiedzmumin

Nigdy nie słyszałem, aby mężczyzna chwalił się że czegoś nie umie.


A ja słyszałam wiele razy, i co w związku z tym?
Znów z twojej strony mamy przykład wybiórczego obserwowania rzeczywistości i posługiwania się anegdotami.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena przedwczoraj, 17:29:45 via Wypiek
  • 3
@Wiedzmumin twoje argumenty to wybiórcze statystyki, anegdoty i przypisywanie mi słów, których nie powiedziałam. Dyskusja dotyczy przygotowania do samodzielnego życia i ponoszenia konsekwencji codziennych decyzji a nie globalnych problemów społecznych mężczyzn czy kobiet - o tym jest masa innych wątków na wykopie.
A twoje próby mieszania obu tematów to klasyczny red herring i straw man, które w żaden sposób nie obalają meritum.
  • Odpowiedz
wkto
wkto
wkto
przedwczoraj, 14:12:08
  • 2
#listaproduktow
#serekdokanapek #sereksmietankowy 21% #serekkurki 5% łaciaty #laciaty
aktualny skład
producent: Spółdzielnia Mleczarska "Mlekpol" w Grajewie, Suwałki #mlekpol #mlekpolsuwalki

PL 20631601 WE
wkto - #listaproduktow
#serekdokanapek #sereksmietankowy 21% #serekkurki 5% łaciaty #...

źródło: serek_śmietankowy_z_kurkami_łaciaty_135g_Mlekpol_Suwałki_2025-12

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena przedwczoraj, 14:16:35 via Wypiek
  • 0
@wkto o kurde. Nigdy nie trafiłam na ten smak w żadnym sklepie.
  • Odpowiedz
dejwis
dejwis
przedwczoraj, 01:31:36
  • 7
Kiedy wchodzisz na pewniaka na portal randkowy w wieku 30lat bo ogarnales już wszystko co było potrzebne do założenia rodziny, a w dodatku w realu nigdy nie miałeś problemu z ogarnięciem baby. I widzisz jak Marzeny na które nigdy byś nie zwrócił uwagi odrzucają Twoje polubienia albo nie odpisują na wiadomości

#logikarozowychpaskow #randkujzwykopem #tinder
dejwis - Kiedy wchodzisz na pewniaka na portal randkowy w wieku 30lat bo ogarnales ju...

źródło: 8552b1f1bf7d2515ec42a233ef139fb496edaf35d73a140d1eb740319a1c7f81,w800

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena przedwczoraj, 02:15:55 via Wypiek
  • 0
@dejwis @dejwis

bo ogarnales już wszystko co było potrzebne do założenia rodziny


Nie ogarnąłeś.
  • Odpowiedz
Colos
Colos
przedwczoraj, 01:48:21
  • 2
Zazwyczaj się wstydzę, ale dzisiaj wam powiem. Jesteście najfajniejszą społecznością w polskim internecie. Upośledzoną, ale was bardzo lubię.

*Nas
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena przedwczoraj, 02:10:33 via Wypiek
  • 0
@Colos

Jesteście najbardziej toksyczną społecznością w polskim internecie.


Pełna zgoda!
  • Odpowiedz
vantablank
vantablank
25.12.2025, 09:42:10
  • 20
#przegryw

Nie mogę się pogodzić z wyglądem mojej twarzy, całe życie przez to byłem, jestem i będę nieszczęśliwy. Praktycznie 24/7 myślę o tym jak źle wyglądam. Najbardziej to uderza kiedy widzę swoje odbicie w lustrach, szybach, oknach lub kiedy jestem fotografowany. To mi nigdy nie przejdzie, permanentny debuff do życia już na zawsze.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 25.12.2025, 10:20:18 via Wypiek
  • 0
@Tony47 może dermatolog?
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 25.12.2025, 10:40:52 via Wypiek
  • 0
@Tony47 to idź do kolejnych. Jeśli faktycznie 5 dermatologów rozkłożyło ręce, to jest problem medyczny do dalszej diagnostyki.
  • Odpowiedz
WelcomeStranger
WelcomeStranger
WelcomeStranger
24.12.2025, 22:09:33
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 25.12.2025, 01:17:20 via Wypiek
  • 3
@WelcomeStranger nic, absolutnie nic! Kobiety to nieczułe, nieempatyczne istoty które robią kupę. Trzymaj się od nich z daleka, błagam. Obiecuję że nic nie tracisz, tylko nie zawracaj im głowy 🙏
  • Odpowiedz

1743

Pomogliśmy 1000 MĘŻCZYZNOM

Pomogliśmy 1000 MĘŻCZYZNOM

Oddolna inicjatywa, która miała wspierać Polskich mężczyzn w chwilę urosła do miejsca, w którym spotykają się tysiące historii. Każda z nich jest historią pokonywania i wychodzenia z kryzysu. Każda jest również o poszukiwaniu alternatywy. Oto co wydarzyło się w inicjatywie Filar od jej powstania.

NWASD
z
youtube.com
dodany: 22.12.2025, 20:12:39
  • 121
  • #
    filar
  • #
    niewiemalesiedowiem
  • #
    nwasd
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    ciekawostki
  • #
    psychologia
Alzena
Alzena 23.12.2025, 12:28:36 via Wypiek
  • 0
@H_Moody pomoc od Jólki psycholoszki???? Przecież większość wykopu gardzi i kpi takim czymś.
Alzena
Alzena 23.12.2025, 13:40:22 via Wypiek
  • 0
@Marian_Pe terapia nie była stworzona pod kobiety tylko przez dekady korzystały z niej głównie kobiety, bo faceci rzadziej zgłaszają się po pomoc i częściej ją aktywnie odrzucają. I to nie jest moja opinia tylko fakt potwierdzany w badaniach, że faceci znacznie rzadziej trafiają na terapię, później ją zaczynają i częściej przerywają. To nie jest problem płci terapeuty tylko kulturowego podejścia do pomocy.

A dobra terapia nie polega na głaskaniu po głowie,
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:14:14 via Wypiek
  • 0
@socucius ja nie bronię tej konkretnej ekipy ani nie twierdzę, że tam siedzą dobrzy terapeuci.
Ty z krytyki jednego projektu robisz wniosek o całej dziedzinie. To jakby po jednym c--j*wym lekarzu stwierdzić, że medycyna nie działa na mężczyzn.

A wiesz co jest w tym wszystkim najbardziej ironiczne? Że goście, którzy najgłośniej krzyczą, że terapia to głaskanie po głowie jednocześnie chcą, żeby ktoś ich w końcu potraktował serio i rozwiązał ich problemy
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:36:31 via Wypiek
  • 0
@socucius no i właśnie tu się w końcu spotykamy bo co do jednego masz rację - sama inicjatywa to już jest jakiś krok i jedyny realny punkt startu.

Jest masa szarlatanów i pasożytów, którzy żerują na słabszych. Ale oni nie są jedyną opcją. Publiczna pomoc psychologiczna jest niedofinansowana i nierówna jakościowo, ale istnieje. Są poradnie, interwencje kryzysowe, są specjaliści, którzy pracują za darmo albo niskokosztowo, tylko że do nich nie prowadzi
Alzena
Alzena 23.12.2025, 16:47:00 via Wypiek
  • -16
@Spy_Duck znajomość problemów mężczyzn nie bierze się z posiadania penisa tylko z kompetencji, doświadczenia klinicznego i kontaktu z realnymi przypadkami. Psycholog nie musi przeżyć wszystkiego żeby to rozumieć, terapeuta uzależnień nie musi być byłym narkomanem a onkolog nie musi mieć raka. Używasz argumentów retorycznych a nie merytorycznych.

W dodatku mieszasz brak fizycznej możliwości z różnicą perspektywy. Kobieta jest w stanie zrozumieć męskie problemy psychiczne ale osoba na wózku nie przebiegnie maratonu
Alzena
Alzena 23.12.2025, 17:40:07 via Wypiek
  • -10
@qciek terapia nie kastruje tylko kryzys. Terapia jest narzędziem, żeby odzyskać sprawczość a nie żeby ją odebrać. Twoje „alfy” normalnie chodzą na terapię - menedżerowie, przedsiębiorcy, wojskowi - i nie widzą w tym zagrożenia dla męskości, tylko sposób ogarnięcia problemu. Jeśli uważasz, że praca nad sobą kogoś zniewieścia to problemem jest twoja wynaturzona definicja męskości.
CoDwa
CoDwa
CoDwa
23.12.2025, 13:22:21
  • 1
Też wam się wydaje że ceny garmażerii na święta odleciały?
Krokiet z kapustą i grzybami 10zł, pierogi 20szt - 50zł. I to nie w cateringu magdy gessler tylko w budzie na osiedlu albo od grażyny na olx. Przecież to są podstawowe, proste do zrobienia potrawy z tanich składników a wychodzi drożej niż jedzenie w restauracji. To nie powinno aż tyle kosztować, zaraz to nikogo nie będzie stać na zrobienie świąt

#swieta
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 23.12.2025, 13:33:47 via Wypiek
  • 0
@PawelW124 można i ja np. robię, ale rozumiem ludzi którzy nie umieją/nie chce im się/nie są w stanie a chcą zjeść albo przywieźć na święta do rodziny coś lepszego niż gotowce z biedry.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 23.12.2025, 13:59:22 via Wypiek
  • 2
@hgafsdcxvbzgxvcfdte że co? xD czy rozróżniam z omastą jaja ściółkowe? xD
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:07:01 via Wypiek
  • 0
@hgafsdcxvbzgxvcfdte mam partnera od 11 lat xD a w tym roku na święta zrobiłam m.in. serniczek baskijski i rybkę po japońsku. Coś tam umiem, może nie za dużo ale wszystkim co roku smakuje xD
Alzena - @hgafsdcxvbzgxvcfdte mam partnera od 11 lat xD a w tym roku na święta zrobił...

źródło: image_picker_3A1F97E4-68D8-4C8A-9068-011E090F86B4-4622-00000087302053C3

Pobierz
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:07:07 via Wypiek
  • 0
@hgafsdcxvbzgxvcfdte
Alzena - @hgafsdcxvbzgxvcfdte

źródło: image_picker_435FF283-B2A1-4C78-A4D9-2DDA24ACD9F7-4622-000000873B4AF702

Pobierz
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:16:36 via Wypiek
  • 0
@hgafsdcxvbzgxvcfdte już to kiedyś czytałam, że to AI xD bo wrzucam tu czasem fotki potraw, które przyrządzę. I dla ciebie też wesołych ᶘᵒᴥᵒᶅ
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 23.12.2025, 14:18:51 via Wypiek
  • 0
@hgafsdcxvbzgxvcfdte iPhone 14 Pro ʕ•ᴥ•ʔ
  • Odpowiedz
staryhuop0
staryhuop0
23.12.2025, 13:49:21
  • 13
#przegryw #damskiprzegryw #pranie #sprzatanie
Nie wiem czemu, ale lubię prać.
W sensie:
- załadować pralkę;
- nasypać proszku albo nalać płynu/żelu do prania;
- nalać płynu do płukania;

A czy ty, lubisz prać?

  • Tak. 57.4% (35)
  • Nie. 42.6% (26)

Oddanych głosów: 61

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 23.12.2025, 13:56:55 via Wypiek
  • 2
@staryhuop0 samo nastawianie pralki jest mi obojętne, ale nie lubię segregować i selekcjonować prania. Nie lubię też wieszać, choć to akurat najczęściej robi mój facet xD
  • Odpowiedz

354

Jak szybko ugotować bulion jak w restauracji z gwiazdką michelin

Jak szybko ugotować bulion jak w restauracji z gwiazdką michelin

Fajna i szybka technika robienia bulionu mięsnego z wytłumaczeniem co i jak się dzieje :)

lobo
z
youtube.com
dodany: 21.12.2025, 10:11:59
  • 176
  • #
    gotowanie
  • #
    nauka
  • #
    jedzenie
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    kuchnia
Alzena
Alzena 23.12.2025, 13:13:45 via Wypiek
  • 2
@arinkao czemu ty jesteś taka agresywna? Gotuj sobie od dziesięcioleci ale polecałabym ci nosić nosek nieco niżej, bo nie jesteś tutaj żadnym autorytetem kulinarnym.
uzytkownik0267
uzytkownik0267
23.12.2025, 12:45:48
  • 7
#przegryw odkad jest zaktualizowany wykop prawie z niego nie korzystam nie wygodnie jest i zupelnie inaczej nie moge sie przywyczaic
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 23.12.2025, 12:53:54 via Wypiek
  • 2
@uzytkownik0267 zainstaluj sobie apke Wypiek, zupełnie inna jakość przeglądania wykopu
  • Odpowiedz
Lmaocetong2
Lmaocetong2
22.12.2025, 13:19:52
  • 17
Widziałem w gorących post z naszego tagu #przegryw i zrobiłem mema. Dopowiem też chwilę prywaty, bo miałem/mam podobną sytuację co OP tamtego postu.
W 2023 byłem w psychiatryku na terapii grupowej (na którą trafiłem po planach samobójczych), wiem, jaki jest tutaj stosunek do terapii, ale raz właśnie był poruszony temat tego, że nadal mieszkam z matką i bratem, który jest alkusem, więc patologicznie. No i się normiki odpaliły, że muszę
Lmaocetong2 - Widziałem w gorących post z naszego tagu #przegryw i zrobiłem mema. Dop...

źródło: glupierady

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 22.12.2025, 13:31:03 via Wypiek
  • 0
@Lmaocetong2

zmieniłem sposób odbierania tego, w czym siedzę, czy jest lepiej? Po części tak


Czyli co konkretnie zrobiłeś? Co masz na myśli pisząc „zmieniłem sposób odbierania”?
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 22.12.2025, 13:37:15 via Wypiek
  • 0
@Lmaocetong2 to tak się da? Żeby po prostu przestać się przejmować kims kto chleje? Jak to zrobiłeś?
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 22.12.2025, 13:57:16 via Wypiek
  • 0
@Lmaocetong2 no ale jak konkretnie to robisz? Twój brat po alkoholu nie jest agresywny, natrętny?
  • Odpowiedz
re5ublimacja
re5ublimacja
21.12.2025, 12:02:55
  • 48
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 21.12.2025, 13:57:25 via Wypiek
  • 2
@Derpinardus ale wy macie sprane te łby xD „liczy się osobowość” nie znaczy „bądź uległy i rób co każą” tylko bądź stabilny, odpowiedzialny i komunikatywny. Myli ci się partnerstwo z poddaństwem, bo pewnie jedyna znana ci waluta relacji (choćby teoretycznie) to hierarchia siły.
@re5ublimacja toksyczne relacje istnieją bo ludzie mylą osobowość z deklaracjami i maską na starcie. Toksyczność często wychodzi dopiero w dynamice relacji, przy stresie, zazdrości itp. Żadne to
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 16:50:16 via Wypiek
  • 0
@gorobei mój partner taki jest i nie jest nudny. Jesteśmy razem od 11 lat. Ja chciałam dokładnie kogoś takiego jak on.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 22.12.2025, 12:58:55 via Wypiek
  • 0
@Derpinardus @Eugeniusz_Zua czytając te wasze głupio mądre, pseudo objawione bzdury na temat kobiet (których nie znacie) i relacji (w których większość z was nigdy nawet nie była) mam tylko jedno przemyślenie - wy wciąż jesteście za mało samotni.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 22.12.2025, 13:08:13 via Wypiek
  • 0
@Eugeniusz_Zua część facetów ćwiczy bez koszulek albo je zdejmuje w trakcie treningu. Ale żeby o tym wiedzieć trzeba bywać na siłowni (ʘ‿ʘ)
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 22.12.2025, 13:23:01 via Wypiek
  • 0
@Eugeniusz_Zua to, że TY czegoś nie widzisz na swojej siłowni nie znaczy, że zjawisko nie istnieje i niczego nie obala. Pisałam to jako zwykłą obserwację. Twoja anegdota nie unieważnia cudzych doświadczeń, wyluzuj trochę 🤞🏻
  • Odpowiedz
Dentoray
Dentoray
Dentoray
21.12.2025, 13:50:03
  • 9
Mam uogólnione zaburzenia lękowe od 13 roku życia a mam 32 lata, oprócz tego psychosomatyczne objawy jak skurcze brzucha, biegunki, mdłości - z nerwów, przed wyjściem gdzieś np do lekarza, dentysty, itd.

Odwiedziłem 5 psychiatrów przeciągu 6 lat, leki jakie stosowałem to:

- Pramolan (3x50mg)
- Paroksetyna (20mg)
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 21.12.2025, 14:13:47 via Wypiek
  • 7
@Dentoray SSRI u Ciebie raczej out, pregabalina ma sens spróbować, działa często bardzo dobrze u lekoopornych i nie, nie robi z ciebie ćpuna z dziurą w pamięci. uzależnienie dotyczy głównie dawek wysokich i osób z historią nadużyć.
Tylko w twoim wypadku niestety same leki nie załatwią sprawy. Masz lęk wyuczony + silną somatyzację + antycypację objawów ( typu „zaraz mi się zrobi niedobrze”) i to się kręci w pętli. Bez terapii
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 14:17:52 via Wypiek
  • 7
@10129 nie radź mu takich rzeczy, bo szkodzisz. 2×150 to już nie jest dawka startowa tylko normalna dawka terapeutyczna. Przy jego nadwrażliwości na leki wrzucenie od razu 300 mg to proszenie się o uboki i szybkie zniechęcenie. Lepiej wejść od 2×75 i ewentualnie podbić, niż znów zaliczyć efekt „lek pogorszył wszystko” i odstawić po tygodniu. To nie wyścig.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 14:26:53 via Wypiek
  • 3
@10129 i tak lekarz dobierze mu dawkę, ale z Twojej poprzedniej wypowiedzi wynika, że radzisz mu 300 mg na start, bo napisałeś to bez kontekstu.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 14:33:04 via Wypiek
  • 4
@10129 w praktyce nie, bo przy lekach przeciwlękowych u osób nadwrażliwych droga do dawki docelowej jest ważniejsza niż sama dawka. Gdyby to było bez znaczenia nie byłoby titracji, schematów zwiększania ani zaleceń start low go slow. Tym bardziej że chłop napisał na jakim etapie odpadał, więc podanie w komentarzu samej dawki docelowej bez kontekstu jest mało użyteczne.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 15:04:23 via Wypiek
  • 3
@10129 nie musisz się tak denerwować i stosować chwytów erystycznych w postaci instrukcji popijania wodą.

Ja nigdzie nie twierdziłam, że titracja nie dotyczy wszystkich, przeciwnie, właśnie dlatego sama dawka docelowa bez kontekstu bywa myląca, szczególnie w wątku, gdzie autor opisuje wielokrotne przerwanie leczenia przez nasilone uboki.

To że ty uznajesz coś za oczywiste nie znaczy, że w realnych warunkach klinicznych jest to bez znaczenia. A jeśli uważasz, że precyzowanie dawkowania jest
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 15:17:04 via Wypiek
  • 3
@Dentoray pregabalina ma sens właśnie dlatego że nie jedzie na serotoninie, tylko zbija napięcie somatyczne, to ściskanie, brzuch, barki. Wejście na niskich dawkach to u ciebie klucz. Równolegle serio pomyśl o terapii stricte pod lęk i ciało (CBT/ekspozycja/psychosomatyka), bo bez rozbrojenia tej reakcji np. kolejka = alarm nawet najlepszy lek będzie półśrodkiem.

I nie masz wcale dziwnego organizmu, masz po prostu bardzo reaktywny układ nerwowy. Da się z tym żyć normalnie,
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 15:48:10 via Wypiek
  • 6
@Dentoray i masz racje, bo samo nielubienie ludzi, domówek i small talku to nie autyzm, zwłaszcza jeśli ogarniasz ironię, metafory, emocje i czytanie między wierszami. Internet ma tendencję do autyzowania wszystkiego, co nie jest ekstrawertycznym luzakiem.

Co do pregabaliny - daj jej czas i nie analizuj każdego sygnału z ciała na samym początku, bo przy nadreaktywnym układzie nerwowym łatwo się nakręcić.

Idziesz w dobrą stronę, bez dorabiania sobie kolejnej etykietki typu
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 21.12.2025, 16:24:19 via Wypiek
  • 0
@macmat55 jakich rad?
  • Odpowiedz
Anon_Jesieniarz
Anon_Jesieniarz
21.12.2025, 12:12:02
  • 13
#przegryw
Anon_Jesieniarz - #przegryw

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 21.12.2025, 14:02:30 via Wypiek
  • 0
@Anon_Jesieniarz wyjaśnię ci. intuicja nie oznacza nieomylności ani magicznej kuli wróżbity Macieja, tylko ocenę tu i teraz na podstawie dostępnych sygnałów. Samotne matki to w większości efekt tego, że facet zmienił się później, odszedł, zdradził albo zwyczajnie nie udźwignął odpowiedzialności a nie tego, że kobieta źle wyczuła przyszłość 10 lat do przodu xD Gdyby intuicja miała gwarantować brak ryzyka to nikt by nigdy nie bankrutował, nie brał złych kredytów i nie
  • Odpowiedz
maro500
maro500
maro500
17.12.2025, 21:40:44
  • 21
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 18.12.2025, 01:00:36 via Wypiek
  • 0
@marudna_wykopka Natsu ma prawie 30 lat ale ona akurat wygląda tak, że umówmy się - dla większości facetów jej wiek nie ma kompletnie znaczenia. Ci którzy na tagu najgłośniej krzyczą o ścianach u kobiet i "starych babach" po 25 r.ż. daliby się pokroić za możliwość potrzymania jej za rękę xD
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 18.12.2025, 01:58:01 via Wypiek
  • 0
@kuperdisco nie chodzi o osiągnięcie tylko o najbardziej podstawowy instynkt. Natsu wygląda jak żyleta i większość facetów po prostu uzna ją za bardzo atrakcyjną. Nawet jeśli nie podoba się komuś personalnie - obiektywnie jest mega laską bez względu na to ile ma obecnie lat. I do tego jest poza zasięgiem większości kolesi, którzy daliby się pokroić żeby ją smyrnąć po udzie bo niewielu pewnie spełnia jej wymagania.
Alzena - @kuperdisco nie chodzi o osiągnięcie tylko o najbardziej podstawowy instynkt...

źródło: 1000080715

Pobierz
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 19.12.2025, 14:18:09 via Wypiek
  • 1
@marudna_wykopka no dokładnie xD tym bardziej że zaznaczyłam wczesnej, że gust każdy ma inny, ale obiektywnie to jest bardzo atrakcyjna fizycznie laska.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 20.12.2025, 04:41:42 via Wypiek
  • 0
@Pharos kotek, mój feed wygląda tak, więc trafiasz ze swoimi urojeniami jak kulą w płot xD
Alzena - @Pharos kotek, mój feed wygląda tak, więc trafiasz ze swoimi urojeniami jak ...

źródło: image_picker_B3EF306F-E6AD-4DA1-B9BB-76ADFE636DB0-638-00000033878CA2EC

Pobierz
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 20.12.2025, 12:15:50 via Wypiek
  • 0
@Pharos memów? Przecież to wykopki żyją śmiesznymi obrazkami z neta xD. Jak widzisz ja u siebie na insta mam głównie żarcie bo lubię gotować i śmieszne kotki.
  • Odpowiedz
Kulfonix
Kulfonix
19.12.2025, 20:30:50
  • 22
Komlacja ༼ຈل͜ຈ༽
Chuop trochę choruje, to dorzucił sobie czosnek do kanapeczek ʕ•ᴥ•ʔ
#kulfonix #przegryw #zarcie #gotujzwykopem #jedzzwykopem
Kulfonix - Komlacja ༼ຈل͜ຈ༽
Chuop trochę choruje, to dorzucił sobie czosnek do kanapec...

źródło: IMG_2129

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 20.12.2025, 01:21:37 via Wypiek
  • 1
@Kulfonix pyszne i proste
  • Odpowiedz
bobsley33
bobsley33
19.12.2025, 15:49:51
  • 276
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 91
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alzena
Alzena 19.12.2025, 16:16:16 via Wypiek
  • 6
@bobsley33 błąd logiczny - jeśli nie znasz tej konkretnej dziewczyny to możesz wyłącznie sądzić a nie WIEDZIEĆ.
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 19.12.2025, 16:47:25 via Wypiek
  • 11
@Starr no wiem, ale zawsze mam taką mikro nadzieję że jakikolwiek racjonalizm dotrze do tych główek. No trudno xD
  • Odpowiedz
Alzena
Alzena 19.12.2025, 17:11:12 via Wypiek
  • 3
@Pas-ze-mna-owce ale autor posta twierdzi, że to i tak jest 100% prawda i on to WIE! Z nimi nie ma dyskusji xD
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 14
  • Strona 1 z 14
  • >

Alzena

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 16.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.04.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.05.2019

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 09.07.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking