Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
www_h
www_h

www_h

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 13790
  • Znaleziska 8563
  • Mikroblog 5227
  • Obserwujący 27
  • Obserwowane 20
Quashtan
Quashtan
12.10.2025, 03:39:13
  • 25
Siemanko Mireczki.
W poprzednim wpisie napisałem jak od urodzenia nasza morda rzeźbi naszą osobowość poprzez proces socjalizacji.
Dzisiaj zejdziemy jeszcze głębiej do króliczej nory żeby zobaczyć jak te same mechanizmy działają wewnątrz grup społecznych i dlaczego światopogląd Chada albo atrakcyjnej kobiety to w praktyce czysty, niezamierzony solipsyzm.

Każdy pewnie widział te paczki znajomych gdzie jest jeden wyraźny lider, zazwyczaj Chad albo Chadlite i krążące wokół niego satelity w postaci normików i czasem jakiegoś
Quashtan - Siemanko Mireczki. 
W poprzednim wpisie napisałem jak od urodzenia nasza m...

źródło: Whisk_ac0e62997428e2bbef64140e6b40105ddr

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 12.10.2025, 06:47:27 via Wykop
  • 3
@Quashtan: całkiem zgrabne wykorzystanie naukowych obserwacji psychologicznych z dogmatyzmem i redukcjonizmem.

Ale

Chad może być jednocześnie całkowicie nieświadomy źródła swojej mocy i być mistrzem w jej strategicznym wykorzystywaniu? Jak to pogodzić? Bo na razie to wygląda jak orwellowskie dwójmyślenie i oblężona twierdza. Oczywiście można to zredukować do instynktu ale to pokazuje, że nie tylko wygląd jest tu kluczowy co pozwala przypuszczać gdy się jest uczciwym wobec logiki, że może jest więcej różnych
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 12.10.2025, 14:59:19 via Wykop
  • 0
ładna próba obalenia tezy OPa, chociaż tylko próbuje udawać, że ma argumenty, niż faktycznie je ma. Innymi słowy lanie wody w celu zagłuszenia dysonansu poznawczego.


@Fala_Magnezu: zamiast odnieść się do meritum to zaczynasz od ataku ad persona? Wrzucenie mnie do worka tych co "racjonalizują" swoje dysonanse poznawcze ma umniejszyć i zdyskredytować moje argumenty? Dzięki temu nie będziesz musiał się z nimi mierzyć? Zamiast pokazać, że nie boisz się zmierzyć z innym
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 12.10.2025, 15:17:46 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu:

A odmowa zaznajomienia się z kontrargumentem to nie jest najpewniejszy sposób na pozostanie w swojej bańce poznawczej? W sumie potraktuje to jak odpowiedź na moje główne pytanie.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 12.10.2025, 15:44:24 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu: ojej nie pozbieram się po tym. Pozdrawiam i życzę szczerze więcej dystansu od swojej banki poznawczej wychodzenia z
ze swojego solipsyzmu.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 12.10.2025, 18:49:41 via Wykop
  • 0
Twoim błędem jest zakładać, że ludzie to świadomie robią...


@Quashtan: w którym miejscu to zakładam? Jest zupełnie odwrotnie ale to nie jest dyskusja o moich poglądach tylko o spójności twojej wizji rzeczywistości opisanej w tekście.

Emocje i uczucie zostały wytworzone wcześniej niż świadomość i logiczne myślenie (inne ssaki też to mają, np. pies, kot, słonie, szczury) więc mają pierwszeństwo przed świadomym
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 13.10.2025, 08:12:49 via Wykop
  • 0
Po pierwsze sam nie podajesz swoich źródeł więc zniżyłem się do twojego poziomu, czyli nie podawania źródeł swojego myślenia. Zarówno w pierwszym, jak i w drugim twoim wpisie nie podałeś żadnych więc nie wytykaj innym bo wtedy stajesz się hipokrytą (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

Po drugie cytując ciebie


@Quashtan: Klasyczne odwrócenie uwagi od meritum – "prośby o źródła dla konkretnej, naukowej tezy". Znowu zamiast odnieść się do moich argumentów, skupiłeś
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
11.10.2025, 11:59:26
  • 274
Strona Deweloperuch (przy okazji - działa już całkiem dobrze) i ujawnienie cen transakcyjnych, pokazują jak ważna jest przejrzystość, symetria informacji i swobodny dostęp do informacji. Brawo Deweloperuch!

Jest już wiele dyskusji na podstawie ujawnionych cen - odnośnie rozstrzału cen w obrębie tej samej inwestycji, podejrzanie niskich cen, sufitu cen dla miasta, czy możliwości zakupu względnie tanich mieszkań w dużych miastach. A minęło zaledwie pól dnia od publikacji! Idą nowe, lepsze czasy i
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 11.10.2025, 13:51:33 via Wykop
  • 36
@ acpiorundc: Wydaje mi się że też chodzi o to jacy ludzie garną się do tej branży. To są ludzie, którzy jako ważną wartość uznają szybki i duży dochód nawet kosztem innych ludzi. Więc tworzą warunki by za wszelką cenę maksymalizować zysk.
  • Odpowiedz
Bipolar-
Bipolar-
11.10.2025, 11:29:12
  • 48
Ja, żeby dostać się na medycynę musiałem zdać maturę na 90% z rozszerzonej chemii, biologii i matematyki. Teraz byle głupia karyna co ma 30% z matury i ledwo zdała może sobie kupić miejsce na jednej z pseudoszkółek medycznych otwartych przez Czarnka i PiS. To miała być ta wielka zmiana i walka z wyimaginowaną kastą?

Kiedyś na medycyne dostawali się ci najzdolniejsi, często z biednych domów i wcale nie z rodzin lekarskich. Teraz
Bipolar- - Ja, żeby dostać się na medycynę musiałem zdać maturę na 90% z rozszerzonej...

źródło: image

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 11.10.2025, 13:31:32 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
AK-Optyk-Warszawa
AK-Optyk-Warszawa
10.10.2025, 17:18:56
  • 301
#okulary #warszawa #rozdajo

ROZDAJO + Promocja -50% na każdą oprawkę z asortymentu Trwa do 24.10.2025 hasło : wykop

(obowiązuje przy zakupie kompletnej pary okularów tj. Oprawy + soczewki )

Spośród
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 18:31:33 via Wykop
  • 1
@AK-Optyk-Warszawa: a odpowiecie na pytanie dlaczego zwykłe plastikowo oprawki nie markowe potrafią kosztować same 500zł u „optyka” gdzie ich wyprodukowanie w chinach nie przekracza 10 dolarów?
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 18:43:00 via Wykop
  • 0
@AK-Optyk-Warszawa czyli cena sprzedaży jest ponad 40 razy wyższa niż cena zakupu? Czad. Ale dlaczego chcecie tyle marży za nie?
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 18:44:32 via Wykop
  • 0
@RiczardH: Ile według Ciebie kosztują produkcja tych oprawek za, które później bierzesz 500zł? Oprawki oxys? One potrafią kosztować w optyku ponad 400zl.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 20:47:04 via Wykop
  • 1
@AK-Optyk-Warszawa: tak chętnie bym się dowiedział. Nie spodziewałem że to taka tajemnica i coś oczywistego. 2 lata temu w 500zl się zmieściłem w oprawkach i szkłach a teraz za podobny komplet do 1k doszedłem z ceną a optyk ten jest wyłącznie pośrednikiem bo szkła są wycinane i mocowane przez firmę zewnętrzną a on tylko przyjmuje zamówienie. A gdy pytałem czy mogę swoje oprawki przynieść kupione w internecie to odmówili bez
  • Odpowiedz
jest_agrest-nie_ma
jest_agrest-nie_ma
10.10.2025, 05:53:12
  • 807
Jdeank tarnlstaor tgeo nie tułamzcy hehehe a jka jżu tułamzcy to nei zoruzimłay błeokt ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak mżona pzoanć torla

#wojna #rosja
jestagrest-niema - Jdeank tarnlstaor tgeo nie tułamzcy hehehe a jka jżu tułamzcy to n...

źródło: image

Pobierz
  • 94
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 07:33:54 via Wykop
  • 276
@aversxx:

A może dlatego Ci się źle wyświetla? Chłopie coś Ci się popsuło na komputerze. Windows Ci się na dziwny język zmienił. Potrzebujesz pomocy? Pomożemy.
www_h - @aversxx: 
 
A może dlatego Ci się źle  wyświetla? Chłopie coś Ci się popsuło...

źródło: 1000003737

Pobierz
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 07:47:59 via Wykop
  • 6
@jest_agrest-nie_ma: oj patrząc na jego wpisy to nie jest za bardzo bystry. Już wcześniej można było dostrzec bukwy w jego postach no i składnia zdania była "niepełnosprawna".
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 08:23:20 via Wykop
  • 6
Jestem całym sercem za Ukrainą.


@aversxx @jest_agrest-nie_ma Ja tam mu wierzę. Robota jak robota. W Rosji obecnie jest ciężko o normalną robotę a po drugie dla przyszłości zwykłego IWANOWA lepsze będzie wygranie Ukrainy.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 08:32:18 via Wykop
  • 3
Mieszkam pod Warszawą.


@aversxx:

https://maps.app.goo.gl/jXRUzfbNpmHnKZZW7

Tam można gdzieś mieszkać pod? Współczuję stary ale chociaż masz blisko do cywilizacji bo do Kazachstanu to tylko 30km w linii prostej.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 08:44:21 via Wykop
  • 3
To ukraiński. Uczę się ukraińskiego.


@aversxx: ukraińskiego się uczysz? Po wojnie planujesz emigrację z rosji za lepszym życiem? Dobry pomysł. Może jakieś AMA?
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 12:44:27 via Wykop
  • 4
@szmichal: blokowanie po IP jest nieefektywne przydał by się bot czytający wszystkie posty i oflagowujacy po względem pewnych charakterystycznych treści i zwrotów. Shadowbany i kwarantanny powinny się sypać ale to nie dobre dla biznesu oraz będzie krzyk pseudo wolnościowców o cenzurze i wolności słowa. O weryfikacji przez mobywatela nie wspomnę bo to już w ogóle niemożliwe.

Nie da się walczyć z tymi g bez kosztów i strat pewnych praw obywatelskich
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 14:08:37 via Wykop
  • 0
@szmichal: myślę że warto to rozważyć ale to nie jest wystarczające rozwiązanie. Powinniśmy jak państwo to rozwiązać bardziej radykalnie i systemowo a nie liczyć, że wszystkie prywatne podmioty będą samodzielnie działać zgodnie z ogólnym dobrem społecznym. Niestety będzie się to wiązało z pewnymi społecznymi ograniczeniami ale nie powinnyśmy się już oszukiwać, że ruscy sami z siebie przestaną mieszać się w polską infosfere
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.10.2025, 17:28:48 via Wykop
  • 1
@an-drzej: dlatego napisałem później, że to musi byc rozwiązanie systemowe, które wymusi prywatny biznes do działania i nie stosowania zasady business as usual.
  • Odpowiedz
volodia
volodia
08.10.2025, 20:54:52
  • 27
Komentarz pod informacją o typiarze co zmarła jedząc same owoce.
2,3k polubień. Ludzie są skrajnym idiotami.
#frutarianizm #odzywianie #dieta #dietetyka #psychiatria #psychologia
volodia - Komentarz pod informacją o typiarze co zmarła jedząc same owoce.
2,3k polub...

źródło: temp_file7722028147605703076

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 09.10.2025, 01:25:41 via Wykop
  • 0
@Kasahara:

Takiej osobie nie trzeba dietetyka, rozpiski menu, edukacji żywieniowej czy tłumaczenia czym są kalorie albo błonnik


@Kasahara: na pewnym etapie pracy i u niektórych pacjentów stosuje sie psychoedukację i konsultacje z dietetykiem by odbudować bardziej zrównoważone nawyki lub wrócić w odpowiednim tempie
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 09.10.2025, 01:29:20 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 09.10.2025, 09:29:03 via Wykop
  • 1
ale według wykopków otyłość już nie jest zaburzeniem odżywiania xDDDDDDD


@bregath: bo otyłość nie jest zaburzeniem odżywiania i nigdy nie była formalnie klasyfikowana jako zaburzenie psychiczne więc tym bardziej jako same zaburzenie odżywiania. MOŻE być w następstwie zaburzenia odżywiania ale NIE każda otyłość jest efektem zaburzeń odżywiania. Większość osób z zaburzeniami odżywiania to typ anorektyczny lub bulimiczny.
  • Odpowiedz
rambosek15
rambosek15
rambosek15
26.09.2025, 10:35:44
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 26.09.2025, 11:15:34 via Wykop
  • 0
@rambosek15:
Dokonując eskalacji drugiego konfliktu mogą liczyć na zakończenie konfliktu z Ukrainą. Może chodzi o to by lepiej wytłumaczyć swojemu społeczeństwu pewne ustępstwa na Ukrainie. Może chodzi o to, że EU czujące realnie konflikt będzie naciskało Ukrainę do większych ustępstw na rzecz Rosji. Może chodzi o to by wytłumaczyć swojemu społeczeństwu winnego (Konflikt z EU) za rozkręcający się kryzys gospodarczy. Może chodzi o to by pokazać swoje społeczeństwu że EU
  • Odpowiedz
KIaudik
KIaudik
24.09.2025, 05:33:32
  • 84
Podobno trump powiedzial zelenskiemu, ze ten mu bardziej ufa niz putinowi teraz.
A chwile po tym trump wyskakuje z postem, ze ukraina moze odbic wszystkie ziemie z rak rosji ze rosja to papierowy tygrys.
Nie wyobrazam sobie jaka sraczne teraz musza miec w moskwie xDDDD

#ukraina #heheszki #polityka #rosja #trump #usa
KIaudik - Podobno trump powiedzial zelenskiemu, ze ten mu bardziej ufa niz putinowi t...

źródło: G1jpMNoXYAAIh7y

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 24.09.2025, 06:49:51 via Wykop
  • 2
@KIaudik: naiwne jest myślenie, że zmiana retoryki to zmiana polityki szczególnie u trampka, którego słowa nigdy nie były coś warte.

W polityce trampka dominują dalej te same kierunki.
1. Europa jest odpowiedzialna za konflikt i to ona będzie wina za przegraną. To, że pozornie popiera Ukrainę może oznaczać z jeden strony, że rzeczywiście upadek Rosji jest bliski i lepiej stanąć zawczasu po stronie wygranej ale może też oznacza, że obrona
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 24.09.2025, 07:12:02 via Wykop
  • 4
@KIaudik: w przypadku trampka retoryka jest narzędziem. Jeżeli zmienia ją to znaczy, że wcześniejsza się wypaliła. Tak samo z tym Tylenol-em. Kiedyś głosił, że to szczepionki a teraz, że to paracetamol. To wyłącznie są puste słowa, które należy skonfrontować z rzeczywistym ruchem. Naiwne jest myślenie, że obecna zmiana w narracji będzie jakimś krokiem w "dobrą" stronę dla np Polski, Ukrainy czy całego EU. Nie ma co patrzeć na USA tylko
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 24.09.2025, 09:21:58 via Wykop
  • 1
ad vocem


@Yahoo_: zgadzam się, że ten scenariusz również jest możliwy i nawet go częściowo zarysowałem na samym początku (rzeczywiście upadek Rosji jest bliski i lepiej stanąć zawczasu po stronie wygranej) i osobiście bardzo mi się podoba bo dla Polski może być najkorzystniejszym scenariuszem (nie znaczy, że dobrym). Rosja nawet gdy by dziś skończyła wojnę (nie ważne czy bardziej wygraną czy bardziej przegraną), to procesu zachodzące globalnie w wielu miejscach
  • Odpowiedz
BShKF
BShKF
22.09.2025, 10:51:57
  • 0
#leasing Szybkie pytanie, znajomy ma możliwość wzięcia promocyjnego leasingu na auto. Spora wpłata i spory wykup, 4 lata - koszt to tylko 105,5% więc znaczniej poniżej aktualnych cen rynkowych. Jedyna "wada" to stałe oprocentowanie. Zakładając pesymistyczny dla niego scenariusz i spore spadki stóp procentowych w najbliższych 2 latach (załóżmy nawet 300pp), wydaje mi się, że i tak będzie na sporym plusie. Mam rację czy się mylę?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 22.09.2025, 14:15:18 via Wykop
  • 0
@BShKF: a nie jest to leasing bezpośrednio od dealera?? Oni miewają takie "okazję" ale bywa ukryty koszt w cenie samochodu gdzie producent płaci bankowi. No Omoda daje 102.5% na 48m
  • Odpowiedz
Grzesiok
Grzesiok
21.09.2025, 11:30:15
  • 534
Ostrej biegunki dostają ruskie trolle widząc wpisy i wypowiedzi polityków o zestrzeliwaniu ruskiego złomu zagrażającego krajom NATO

„To atak na mocarstwo atomowe”
„To wojna napastnicza”

hahahahahahaha kolejna czerwona linia
Grzesiok - Ostrej biegunki dostają ruskie trolle widząc wpisy i wypowiedzi polityków ...

źródło: images

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 21.09.2025, 13:05:17 via Wykop
  • 1
@Grzesiok: łatwo jest mówić o zestrzelenia a w rzeczywistości niestety ale widać, że ruskie przygotowują przekaz propagandy na kilka scenariusz w takich sytuacji do różnych grup.

Wlatywanie myśliwców na teren NATO będą wykorzystywać do pokazywania jako papierowy sojusz i brak reakcji a gdy zestrzeli NATO myśliwiec to będą to wykorzystywać do wewnętrznej propagandy pokazując swoim obywatelom, że NATO zachowują się histerycznie, nieprzewidywalnie, trzeba zacisnąć zęby, przełknąć kryzys finansowy, podwyżki podatków,
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 21.09.2025, 15:27:41 via Wykop
  • 1
@kill15you: oczywiście, że będzie ciężka pigułka ale ich propaganda nie z takim rzeczami sobie radziła. Będą się starali tak zarządzać swoją propagandą na korzyść Kreml by pokazać histerie nato lub polski ( gdy to np my zrobimy). A następnym krokiem będzie głoszenie poglądów akceptujących powszechną
mobilizacje wojenną i zaciskania pasa socjalnego. Z jednej strony to dobrze bo Rosja zajmująca się swoimi problemami to dla nas same plusy ale co raz
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 21.09.2025, 16:44:39 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Smutny_Marek
Smutny_Marek
02.08.2025, 12:40:58
  • 1
Czy test na osobowość (prawda/fałsz - jakieś 500 pytań) da radę wykonać tak że nie idzie go zinterpretować?

#psychologia
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 02.08.2025, 15:18:06 via Wykop
  • 2
@Smutny_Marek: tak ale większość tak rozbudowanych testów ma skalę spójności wewnętrznej odpowiedzi lub skalę aprobaty społecznej ( tzw skala kłamstwa). Oznacza to, że wysoki wyniki w tych skalach informuje diagnostę o niskiej rzetelności odpowiedzi badanego.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 03.08.2025, 06:09:01 via Wykop
  • 0
Wlasnie na gym to polegało, te gość mi zrobił ten test,. Bo uważał ze klamstwa wyjdą. Więc zrobilem i celowo kłamałem, wiesz co wyszło? Że mówię prawdę tylko się nie doceniam xD


@YellowMazdamer: testy psychologiczne mają pewne ograniczenia jak i diagności nawet z doświadczeniem popełniają błędy lub badany nadmiernie przecenia swoje możliwości oszukiwania (oszukując używamy jednak swojego sposoby myślenia, niektóre testy nie badają faktów a tok myślenia, którego nie jesteśmy
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 03.08.2025, 06:19:57 via Wykop
  • 0
Psychologia to obecnie wrozenie z fusow. Kiedys ludzie mieli religię i ksiedza, a teraz daja obcym ludziom setki zlotych za godzine rozmowy.


@YellowMazdamer: fajna opinia ale nie do końca prawdziwa i właśnie pokazująca to ograniczenie twojego roku myślenia, które jest oparte na licznych subiektywnych zniekształceniach.

Jeżeli psychologia to obecnie wróżenie z fusów? To według ciebie kiedy to nie było wróżenie? Kiedy to zaczęło być wróżeniem? Co się zmieniło i co
  • Odpowiedz
elgebar
elgebar
16.02.2025, 11:46:57
  • 383
#lublin #deweloperka
Jaaaa p------e, i jak nie mówić, że deweloperuchy nie siedzą w kieszeni rządzących?

https://spottedlublin.pl/ponad-260-tysiecy-zlotych-miesiecznie-tyle-miasto-bedzie-placic-za-wynajem-budynku-dla-blisko-560-uczniow/
elgebar - #lublin #deweloperka 
Jaaaa p------e, i jak nie mówić, że deweloperuchy nie...

źródło: image

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 16.02.2025, 19:03:43 via Wykop
  • 0
@elgebar:

Taka ciekawostka. Bardzo luźne informacje, nie powiązane ze sobą. W budynku obok jest żagiel med. Przychodnia jest połączona z tymi budynkami.

W tej przychodzi widziałem osobę bardzo podobna do Janusza Cieszyńskiego, mogłem się mylić ale jest on dość charakterystyczny i wysoki. Nie wyglądał na to by był tam pacjentem bo kręcił się po całym budynku i dookoła
  • Odpowiedz
ciapatyplisdontbrejkmajhart
ciapatyplisdontbrejkmajhart
03.07.2024, 07:12:47
  • 0
#psychologia ktoś czytał Junga? od czego zacząć, od których książek?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 03.07.2024, 07:33:58 via Wykop
  • 3
@ciapatyplisdontbrejkmajhart: tag psychologia nie jest tu na miejscu. Psychoanaliza freudowska czy jungowska jest ciekawostką historyczną i filozoficzną. Nie ma dla nich miejsca we współczesnej psychologii a tym bardziej psychoterapii.

Niestety w Polsce gusła dzięki altmedowi wracają do łask.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 04.07.2024, 17:04:14 via Wykop
  • 0
@Castellano: kogo i czego stanowisko uznasz za oficjalne? Jeżeli masz takie "obiektywne źródło", które cię przekona to sprawdź i stosunek do psychoanalizy i daj tu znać. Bo mogę wysłać Ci standardy leczenia wszystkich większych światowych instytucji i cytat akademicki podręczników do psychologii i nie trafię w Twój "gust".
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 05.07.2024, 06:10:32 via Wykop
  • 0
skoro wychodzisz z tezą


@Castellano: chyba nie rozumiesz. Jeżeli analogicznie była by to dyskusja na tagu "nauka": "Poleci ktos najnowsze publikacje na temat płaskości ziemi" i ktoś zwrócił uwagę tak jak jak to też byś napisał, do tej osoby, że stawia tezę?

Stąd moje pytanie co uznajesz za "oficjalne stanowisko"? Bo jeżeli uznajesz oficjalne stanowisko polskie towarzystwo psychoanalizy to w ich opinii się mylę ale jeżeli chcesz oficjalne stanowisko podręczników
  • Odpowiedz
dafi93
dafi93
04.07.2024, 06:52:31
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 04.07.2024, 07:03:27 via Wykop
  • 1
@dafi93: egocentryzm
  • Odpowiedz
qew12
qew12
04.07.2024, 00:16:48
  • 6
Więc ludzie z gorszymi doświadczeniami mają większe szanse na zaburzenia psychiczne?
#psychologia #psychiatria
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 04.07.2024, 05:10:07 via Wykop
  • 1
krótko mówiąc tak


@Linnior88: Nie.

@qew12 ludzie, którzy uważają, że mają gorsze doświadczenie od innych mają większą szansę na zaburzenia szczególnie zaburzenia lękowe. Wtedy myślą, że są gorsi od innych i by ktoś ich polubił muszą być lepsi. To znaczenie jakie nadajemy naszym doświadczeniom robi rożnice.
  • Odpowiedz
T.....y
T.....y
konto usunięte 27.06.2024, 15:12:40
  • 0
Ale kabaret. Pan Morawiecki w szczycie formy xd Naprawdę polecam obejrzeć. Zakłamany koleś.

#polityka #psychologia #polska #heheszki

https://youtu.be/LAMKrCalsSc?si=CZm_YlrAO2BmtGPs
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 27.06.2024, 15:23:32 via Wykop
  • 1
@TakiSobieLoginWykopowy: prowadzący również nie popisuje się roztropnością i pokorą. Daje czas antenowy populiście i ma nadzieję, że jemu się uda (w porównaniu do innych dzienikarzy) poprowadzić wywiad tak by uczciwie "przeczołgać" polityka. Zrobił to samo z mentzenem a teraz to z morawieckim powtórzył.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 27.06.2024, 18:38:55 via Wykop
  • 0
@TakiSobieLoginWykopowy:

Czy ten wywiad z morawieckim wplyną jakoś na to jak go widzisz? Czy tylko umocnił cię w twoim przekonaniu na jego temat?

Czy pytania spowodowały, że morawiecki wyraził się jakoś refleksyjne względem swojego zachowania jako
  • Odpowiedz
_lorem_ipsum_
_lorem_ipsum_
27.06.2024, 15:05:40
  • 0
Jak powiedzieć rodzicom o tym, że chciałbym zapisać się na terapię?
Mimo, że mam 23 lata to mieszkam z nimi i muszę się spowiadać z tego gdzie idę, po co, kiedy wrócę. A jak powiem to potem się śmieją ze mnie (nie, nie żartuję. Ostatnio ojciec mnie wyśmiał jak powiedziałem, że idę się zapisać na kurs tańca).

#rodzice #psychologia #pytanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 27.06.2024, 15:27:21 via Wykop
  • 0
@_lorem_ipsum_: skłamać...

...kłamanie jest umiejętnością, którą zaczynają się uczyć już 2-3 letnie dzieci a w pełni opanowują ją w wieku 10-12 lat.
  • Odpowiedz
przegro_pisarz
przegro_pisarz
26.06.2024, 11:26:10
  • 12
Zapisałem się do psychiatry. Denerwowałem się, ale przy zapisach bardzo miłe panie były. Najpierw jedna mi powiedziała gdzie się udać bo do innego budynku poszedłem. Przy rejestracji wszystko sprawnie szło bo ludzi nie było, musiałem odpowiedzieć na parę pytań. Pytania były typu: jakie samopoczucie?, czy są myśli samobójcze, rezygnacyjne?, jak spię?
Jak to do lekarza to zgodnie z prawdą odpowiadałem. Pani się trochę zdziwiła, czemu nie leczyłem się psychiatrycznie związku z myślami,
przegro_pisarz - Zapisałem się do psychiatry. Denerwowałem się, ale przy zapisach bar...

źródło: 1000030168

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 26.06.2024, 16:27:07 via Wykop
  • 0
musiałem odpowiedzieć na parę pytań. Pytania były typu: jakie samopoczucie?, czy są myśli samobójcze, rezygnacyjne?, jak spię?


@przegro_pisarz: nie musiałeś odpowiadać na te pytania i tak musi cię zapisać do psychiatry. Zbieranie takich informacji przez rejestrację poradni zdrowia psychicznego jest niezgodne z prawem. Pracownik rejestracji przekroczył swoje uprawnienia.

Powodzenia w dbaniu o zdrowie psychiczne.
  • Odpowiedz
AlexBrown
AlexBrown
24.06.2024, 21:12:08
  • 0
Rzeczy, które nie istnieją:

- przeludnienie
- czas
- dziura budżetowa
- niedostatek jedzenia
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 25.06.2024, 06:20:10 via Wykop
  • 0
nie istnieją:


@AlexBrown: świat jest 0-1...Albo coś istnieje albo nie istnieje - takie myślenie głównie mówi o jego autorze i jego słabej wyobraźni a nie o rzeczywistości.

wykrywacz kłamstw


@AlexBrown: wszystko zależy od tego jak to zdefiniujesz.
  • Odpowiedz
Radek41
Radek41
10.06.2024, 19:26:46
  • 0
Borderline - straszne zaburzenie, na skutek traumatycznych przeżyć, zakłócająca tak naprawdę wszystko - studia, pracę, relacje, zdrowie

Kiedy taki borderek/borderka orientują się że to jednak z nimi jest coś nie tak? Kiedy przestają ćpać i uciekać, tylko idą do psychiatry i zaczynają terapię? Mogą tak samemu, czy muszą spróbować magika i być przymyszonym?

#borderline #psychiatria
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

www_h
www_h
www_h 10.06.2024, 19:36:40 via Wykop
  • 1
zacznijmy od tego, że bordery nie chcą się leczyć, bo mają wahania nastroju i zazwyczaj na górce czują się super i że wszystkiego rezygnują


@lukija: mylisz zaburzenie osobowości z choroba dwubiegunową. Wahań nastroju w zab. Osobowości może być kilka wciągu dnia. W chad górki trwają zdecydowanie dłużej od tygodnia po kilka miesięcy.
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.06.2024, 19:40:55 via Wykop
  • 2
Kiedy taki borderek/borderka orientują się że to jednak z nimi jest coś nie tak? Kiedy przestają ćpać i uciekać, tylko idą do psychiatry i zaczynają terapię? Mogą tak samemu, czy muszą spróbować magika i być przymyszonym?


@Radek41: poczucie "wadliwości" czy przewlekłej pustki jest u tych osób prawie od powstania zaburzenia i bardzo szybko szukaja pomocy ale to nie znaczy, że umieją z tej pomocy skorzystać. Wszystko zależy od tego na
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 10.06.2024, 20:14:59 via Wykop
  • 0
powtarzam słowa mojego terapeuty, który właśnie mi to powiedział w zeszłym tygodniu na terapii, na którą chodzę z powodu bordera xD


@lukija:

https://ptdbt.pl/problemy-diagnostyczne-podobienstwa-i-roznice-miedzy-zaburzeniem-osobowosci-borderline-bpd-a-choroba-afektywna-dwubiegunowa-chad/

Sformułowanie górka jest zarezerwowane dla Chadu a nie borderline. W borderline zmiana nastroju może występować co godzinę w chad jest to rozlożone na co najmniej miesiące. Wyjątkiem jest chad RAPID ale on jest rzadki. Nie zawsze zmiana nastroju w borderline wiąże się z porzuceniem terapii i leczenia
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 11.06.2024, 04:34:25 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 11.06.2024, 11:14:27 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 23.06.2024, 21:10:22 via Wykop
  • 0
@senselessness: znowu coś próbujesz udowodnić...

Np Jeżeli pacjent po pierwszej dawce leku odmawia dalszego leczenia to przypisujemy to nieskuteczności interwencji farmakologicznej?
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h 23.06.2024, 22:27:38 via Wykop
  • 0
@senselessness: rozumienie psychoterapii wyłącznie jako zbiorze interwencji jest ogromnym uproszczeniem. To tak jakby uważać, że psychiatria to wiedza o lekach i ich działaniu na człowieku.

Motywacja pacjenta jest kluczowym elementem budującym efektywność danego oddziaływania. By człowiek miał motywację właściwą do poradzenia sobie że źródłem swoich trudności potrzebuje mieć nadzieję i widzieć sens danej interwencji. By mogło się to zadziać psychoterapeuta musi mieć szansę zrozumieć pacjenta i pokazać to pacjentowi. Na to
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 14.01.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 31.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 08.01.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking