Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko233
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wezgrzdyla
wezgrzdyla

wezgrzdyla

Dołączył 5 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 164
  • Znaleziska 164
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

85

Kupujesz z Aliexpress? Poczta Polska samowolnie wyśle paczkę do kontroli celnej

Kupujesz z Aliexpress? Poczta Polska samowolnie wyśle paczkę do kontroli celnej

Oto krótka historia o tym jak spółka skarbu państwa o nazwie Poczta Polska udająca usługi pocztowe wpadła na genialny pomysł na dodatkowy drenaż jeleni narodu polskiego zespół wespół ze służbą celną samowolnie kierując paczki zwolnione z cła do kontroli celnej nabijając klientowi dodatkową opłatę za

obywatelbantustanu
z
wykop.pl
dodany: 14.09.2024, 17:56:35
  • 40
  • #
    pocztapolska
  • #
    aliexpress
  • #
    stanumyslu
  • #
    wieczneawizo
  • #
    zlodzieje
  • #
    kradno
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 14.09.2024, 18:34:47 via Wykop
  • 20
czy to legalne co robi poczta polska? skoro przepis jednoznacznie mówi że towar o wartości do 150 euro spoza UE jest zwolniony z opłat celno-skarbowych to jakim prawem poczta wymyśla kierowanie na kontrolę celną i obciąża tym dodatkowo kupującego? liczy że dla świętego spokoju klient opłaci bo chce w końcu dostać paczkę ale przy masowej takiej akcji robią się miliony złotych dodatkowego przychodu lub jak to ująłeś trafniej: haraczu
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 15.09.2024, 07:58:23 via Wykop
  • -1
@pcela: bzdury piszesz totalne, to wytłumacz mi czemu jedne paczki z chin doręczane przez pocztę są kierowane do kontroli i doliczają opłatę a inne nie? poza pocztą ŻADEN przewoźnik nie robi takich cyrków, wiem bo zamawiam sporo. VAT płacisz w momencie płatności a przy towarze powyżej 150 euro w momencie odbioru paczki.
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 15.09.2024, 08:05:36 via Wykop
  • -2
@Blackorange: i co, te wyrównanie sobie rozrzucają losowo chybił trafił na paczki klientów obciążając ich kosztami?

20

Uważajcie na Allegro, ochrona zakupu to kpina!

Nigdy nie myślałem że będę zmuszony w bezsilności w starciu z tym monopolistycznym molochem który zdaje się być pod parasolem ochronnym UOKiK w ten sposób pokazać obraz tego serwisu ale obserwując ostatnie zachowania allegro można dojść do wniosku że ta korporacja ma już niewiele ws

Lucas777
z
wykop.pl
dodany: 24.03.2024, 12:48:53
  • 37
  • #
    allegro
  • #
    allegroprotect
  • #
    oszukujo
  • #
    uokik
  • #
    januszebiznesu
  • #
    januszemarketingu
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 24.03.2024, 13:29:33 via Wykop
  • 2
hmm z tego co można wyczytać to aż dziwne zachowanie allegro by tak od razu zbanować wyłącznie za to co napisał OP, nie ma nic zdrożnego w odpowiedzi ale faktycznie w społeczności allegro dużo ludków wstawia tickety że mają bana z sufitu i są to głównie sprzedawcy jak gdyby faktycznie było coś na rzeczy że allegro usuwa drobną konkurencję na rzecz własnego sklepu ale allegro to już dawno ma się ponad prawem
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3121

Jak allegro taktuje swoich klientów, a jak traktuje sklepy współpracujące

Jak allegro taktuje swoich klientów, a jak traktuje sklepy współpracujące

Postanowiłem kupić komputer. Drogi, lecz dobry. Wyszukałem dobrą ofertę i zdecydowałem się na zakup 11 kwietnia 2021 roku w Oficjalnym Sklepie Allegro. Na pewno w części sugerowałem się także tym, że z całą pewnością będzie to bezproblemowy zakup i z czasem miałem się rozczarować w tym względzie...

koralgol123
z
wykop.pl
dodany: 30.03.2022, 16:17:42
  • 360
  • #
    allegro
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 26.02.2024, 15:51:56 via Wykop
  • 0
z monopolistą srallegro trzeba konkretnie bo ten ma się za wszechmogącego pana, po prostu masowe zamawianie ze sklepu allegro, za pobraniem i nieodbieranie paczek z jednoczesnym odstąpieniem. i to najlepiej przedmioty o dużych gabarytach, drogie... patrzcie też na faktury korygujące i potem wysyłajcie je do UOKiK a zwłaszcza do urzedu skarbowego bo allegro na korektach pisze nieprawdę jakoby powodem korekty było uszkodzenie towaru zamiast odstąpienie/zwrot a to już daje pole do kreatywnej
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

58

Jacek Wilk obnaża bezprawie Szymona Hołowni

Pokaż treści 18+

Jacek Wilk obnaża bezprawie Szymona Hołowni

Godzinka wykładu nt ostatnich zdarzeń w Sejmie i bezprawia Szymona Hołownihttps://www.facebook.com/JacekWilkPL/videos/754048543439393/

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 16.12.2023, 20:31:29
  • 11
  • #
    sejm
  • #
    szymonholownia
  • #
    braun
  • #
    polityka
  • #
    gasnica
  • #
    holowniasejmiarz

4

Problemy z percepcją u allegro

Problemy z percepcją u allegro
zarazony
z
wykop.pl
dodany: 09.10.2023, 22:01:37
  • 26
  • #
    allegro
  • #
    allegrolokalnie
  • #
    uokik
  • #
    oszukujo
  • #
    zakupy
  • #
    pieniadzniesmierdzi
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 09.10.2023, 23:10:54 via Wykop
  • 1
allegro to dno dna, jako monopolista na rynku e-commerce uważa że mu wszystko wolno, ostatnio sam zgłosiłem niezgodność tytułu promocji co do faktycznych treści w regulaminie, sprawę wygrałem po konsultacji z UOKiK i tobie też to zalecam, inaczej nie ma żadnego bata na tych oszustów. Jeszcze oficjalne sprostowanie ze zwrotem kasy wysłali
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

543

Allegro tytułuje zniżkę "Sprzedawaj bez opłat na Allegro Lokalnie" po czym...

Allegro tytułuje zniżkę "Sprzedawaj bez opłat na Allegro Lokalnie" po czym...

Allegro tytułuje zniżkę "Sprzedawaj bez opłat na Allegro Lokalnie" po czym nalicza opłaty Zwracam się do wszystkich poszkodowanych których oszukało allegro, mianowicie w okolicy 23.08.2023 w centrum zniżek allegro zatytułowało zniżkę "Sprzedawaj bez opłat na Allegro Lokalnie" z włą

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 26.09.2023, 15:20:58
  • 59
  • #
    allegro
  • #
    allegrolokalnie
  • #
    uokik
  • #
    oszukujo
  • #
    polska
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.09.2023, 15:22:27 via Wykop
  • 28
a tak prezentuje się tytuł tej zniżki na ten moment w zakończonych, oczywiście rozumiem że ktoś w allegro popełnił błąd, najprawdopodobniej metodą kopiuj wklej bo taki tytuł miały też inne zniżki co nie uprawnia do obarczania kosztami w wyniku tego błędu użytkowników allegro
wezgrzdyla - a tak prezentuje się tytuł tej zniżki na ten moment w zakończonych, oczy...

źródło: zn

Pobierz
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:31:33 via Wykop
  • -1
@Tostownica: ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:32:16 via Wykop
  • -1
@voland: kwintesencją jest to że w trakcie zmienili tytuł zniżki ze sprzedawaj BEZ OPŁAT na sprzedawaj z prowizją -50%
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:35:44 via Wykop
  • -1
@sylwek2k: mylisz się, napisali regulamin pod promocję -50% prowizji a zatytułowali pierwotnie zniżkę SPRZEDAWAJ BEZ OPŁAT i w tym momencie ją aktywowałem po czym allegro zmieniło w trakcie trwania tej zniżki na tytuł Sprzedawaj NA ALLEGRO LOKALNIE Z PROWIZJĄ -50% widzisz różnicę? to jakbyś w sklepie widział promocję ZA DARMO a w regulaminie byłoby że jednak 1/2 ceny i przy kasie bulisz tyle za towar i to jest sprawa dla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:40:04 via Wykop
  • 0
@ZygmnuntIgthorn: prosze, zasady promocji prosto z regulaminu tejże promocji:
§
1. Promocja adresowana jest do Użytkowników Serwisu Allegro, którzy na dzień 20.08.2023 r. do godz.
23:59:59 spełnili poniższe warunki łącznie:
a) posiadają aktywne Konto Allegro i zaakceptowali Regulamin Allegro;
b) Konto nie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:41:48 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: wiem i skoro za moje oferty naliczyli -50% prowizji więc łapały się do promocji, ale mi chodzi o zupełnie co innego mianowicie pierwotny tytuł zniżki gdy ją aktywowałem
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:45:21 via Wykop
  • 0
@voland: dokładnie sobie przeczytałem regulamin w momencie aktywacji, mam ściągnięty jak również screen zniżki dla celów dowodowych, po prostu błędnie napisali jej tytuł (pewnie skopiowali z innej zniżki) a potem w trakcie zmienili na taki który odpowiada regulaminowy i to jest sendo problemu wprowadzające w bład
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:49:43 via Wykop
  • 0
@mccloud: jeszcze raz przeczytaj to co napisałem, głównym problemem nie jest regulamin a to jak zatytułowali pierwotnie promocję a potem w trakcie (już po mojej aktywacji) zmieniają jej tytuł co w istocie zmienia postać rzeczy (sprzedawanie BEZ OPŁAT na sprzedawanie z opłatą -50%). Moje oferty zostały wystawione w trakcie promocji i zgodnie z regulaminem została naliczona prowizja -50% więc wg regulaminu jest ok ale proszę:

Regulamin - Sprzedaj ze zniżką -50% na Allegro
Lokalnie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:54:10 via Wykop
  • 0
@Matylda_Megara: no następny co nie potrafi czytać ze zrozumieniem tego co napisałem... CHODZI O ZMIANĘ TYTUŁU PROMOCJI W TRAKCOIE JEJ TRWANIA CO ZMIENIA POSTAĆ RZECZY!!!!!!!!!!! a nie o jakieś warunki z regulaminu - moje oferty jak widać łapały się do promocji bo prowizja została naliczona zgodnie z regulaminem -50%. DLA WSZYSTKICH PAJACÓW: chodzi o zmianę tytułu zniżki promocji ze sprzedawaj BEZ OPŁAT NA ALLEGRO LOKALNIE na SPRZEDAWAJ Z Z OPŁATĄ
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 16:56:03 via Wykop
  • 0
@pietro137: dokładnie, chodzi o praktykę allegro: najpierw allegro pisze że zniżka uprawnia do sprzedawania bez opłat a potem zmienia jej tytuł po aktywacji na sprzedawaj ze zniżką -50% i tak też nalicza opłaty
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.09.2023, 17:02:49 via Wykop
  • 0
@allegro_pl: już wam przesłałem a wy chamsko odpisujecie że wg was jest ok bo opłaty są naliczone zgodnie z regulaminem promocji, co najśmieszniejsze inny wasz delikwent odpisuje jak jakiś przygłup nie na temat bo odpowiada że moje oferty nie kwalifikowały sie do sprzedawania bez opłat bo taka zniżka była dla kategorii komiksy itd, normalnie jakiś idiota bo wgl o tę zniżkę mi nie chodziło choć dostał screeny zniżki i transakcję
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
28.09.2023, 10:55:11 via Wykop
  • 0
no i wreszcie jest potwierdzająca odpowiedź allegro w tej kwestii:
wezgrzdyla - no i wreszcie jest potwierdzająca odpowiedź allegro w tej kwestii:

źródło: rozwiązanie

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

507

InPost odrzuca reklamacje dotyczące ich własnych uszkodzeń OSTRZEGAM!

InPost odrzuca reklamacje dotyczące ich własnych uszkodzeń OSTRZEGAM!

Krótko: paczka z kartą graficzną została na którymś etapie chamsko zgnieciona przez InPost. Przedmiot był w fabrycznym opakowaniu, z fabrycznymi wytłoczeniami i wypełnieniem, dodatkowo warstwa folii bąbelkowej na zewnątrz z koperty bąbelkowej. Już na magazynie w Gdańsku został sporzą

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 11.09.2023, 17:34:35
  • 138
  • #
    inpost
  • #
    reklamacja
  • #
    zakupy
  • #
    januszebiznesu
  • #
    uokik
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 17:36:07 via Wykop
  • 29
wezgrzdyla

źródło: 1

Pobierz
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 17:37:49 via Wykop
  • 12
a tak wyglądała przesyłka:
wezgrzdyla - a tak wyglądała przesyłka:

źródło: 370661595_167557973036213_2375998061452974796_n

Pobierz
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 17:38:33 via Wykop
  • 42
wezgrzdyla

źródło: 370578976_257337510560573_951482125446937627_n

Pobierz
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 17:55:53 via Wykop
  • -9
@thority: 200 zł na kartę? no faktycznie bogacz w chooooj
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 18:06:30 via Wykop
  • 16
ZAŁĄCZAM TEŻ FILM DO OCENY, SWOJĄ DROGĄ JAK SĄ TRAKTOWANE PACZKI W TEJ FIRMIE I JAK NALEŻY ZABEZPIECZAĆ BY DOTARŁA NIEUSZKODZONA I KWALIFIKOWAŁA SIĘ DO REKLAMACJI WG INPOSTU
https://youtu.be/ONHmrI8_soY
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 18:10:48 via Wykop
  • 175
nie spodziewałem się że ten demot i mi się przydarzy
wezgrzdyla - nie spodziewałem się że ten demot i mi się przydarzy

źródło: śmieszne

Pobierz
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 19:54:26 via Wykop
  • 0
@KurnikoweKuriozum: zgadzam sie z tobą, po prostu magazynowych i transportowych uszkodzeń paczek na wszelkie sposoby nie chcą brać na siebie i szukają tylko pretekstu, kruczka z regulaminu choć takie samo uszkodzenie byłoby gdyby przedmiot zapakowany był w 3 dodatkowe kartony bo najechanie wózkiem czy przygniecenie toną innych paczek czy zakleszczenie na sorterze wyrządziłoby takie same szkody. sam miałem w skrytce paczkomatowej chyba już z 6 paczek nieadresowanych do mnie, za
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 19:59:29 via Wykop
  • 10
@Diasendi: z x-kom przyjechały tylko w dodatkowym x-komowym kartonie, bezpoeśrednio przylegającym do oryginału kartona karty, bez wypełnienia więc co za różnica że tu była folia bąbelkowa? i tamte karty były po kilka koła a jednak dojechały bezpiecznie i bezpośrednio kurierem więc bardziej narażone na uszkodzenia niż paczki paczkomatowe. po prostu InPost dał d*py z zadbaniem o paczkę i nie chce wziąć za to odpowiedzialności
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 20:02:00 via Wykop
  • -3
@HeniekZPodLasu: ty tak na serio? :D taki obraz na monitorze to efekt kurierskiego tiuningu karty graficznej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
11.09.2023, 20:06:00 via Wykop
  • 5
@kukurror: zakup od osoby prywatnej, ona prócz pakowania niewiele zawiniła w tej sytuacji choć prawnie faktycznie odpowiada za wysyłkę bo ona zamówiła i zleciła transport
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
12.09.2023, 15:42:32 via Wykop
  • 0
@Jamniki2: tak, przez internet kupiłem na allegro lokalnie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
12.09.2023, 15:45:31 via Wykop
  • 0
@Catmmando: jest zdjęcie poniżej duże i wyraźne

23

kolejne utrudnienia ze strony Allegro w sprawie POK

Po raz kolejny Allegro utrudnia uzyskanie rekompensaty z programu Allegro Protect. Sprawa wygląda w ten sposób że wylicytowałem na allegro lokalnie przedmiot od gościa, zapłaciłem po czym gość napisał że uważa że cena jest za niska i nie wyśle przedmiotu - zwyczajne dziecko co wystawia

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 02.04.2023, 12:43:34
  • 39
  • #
    allegrolokalnie
  • #
    oszukujo
  • #
    allegro
  • #
    allegroprotect
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:53:11 via Wykop
  • -3
@PozdroPocwicz: wydaje mi się że wszystko jest jasne i czytelne, zwięzłe i zawiera sedno sprawy
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz: wydaje mi się że wszystko jest jasne i czytelne, zwięzłe...

źródło: z1

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:53:28 via Wykop
  • -3
@PozdroPocwicz:
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz:

źródło: z2

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:53:42 via Wykop
  • -3
@PozdroPocwicz:
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz:

źródło: z3

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:53:54 via Wykop
  • -3
@PozdroPocwicz:
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz:

źródło: z4

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:57:29 via Wykop
  • -2
@PozdroPocwicz:
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz:

źródło: z5

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 13:57:43 via Wykop
  • -3
@PozdroPocwicz:
wezgrzdyla - @PozdroPocwicz:

źródło: z6

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 14:26:07 via Wykop
  • -1
@PozdroPocwicz: a ty przeczytałeś co napisałem na początku? podawanie prywatnego numeru konta w systemie który obsługuje płatności bez takiego podawania to proszenie się o znane oszustwo. poza tym ani w regulaminie allegro nie ma takiego punktu ani żadnej podstawy do obowiązku podawania numeru konta bankowego, zwłaszcza takim dzieciakom i nieuczciwym allegrowiczom. a allegro oczywiście od wszystkiego potem umyje rączki i nie będzie ponosiło żadnej odpowiedzialności mimo iż to oni wymusili
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 14:46:01 via Wykop
  • -1
@PozdroPocwicz: to pokaż mi to miejsce w regulaminie POK gdzie jasno wskazuje na podawanie numeru konta
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 14:50:33 via Wykop
  • 0
@PozdroPocwicz: proszę, tu masz regulamin allegro protect
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9
i nie ma tam nic o konieczności podawania numeru konta bankowego nieuczciwemu allegrowiczowi. a ty mądralo który jedynie pisze posty na wykopie w stylu ale się spierdziałem nie zawracaj gitary skoro nie masz nic mądrzejszego do napisania
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
02.04.2023, 15:30:34 via Wykop
  • -1
@PozdroPocwicz: żałosny to jesteś ty i twój wpis na wykopie (który już zdązyłes usunąc ale nic nie ginie w internecie) "ale sobie bączara puściłem" nie widze tu nigdzie przepisu o konieczności podania nieuczciwemu sprzedawcy numeru konta
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
04.04.2023, 06:46:49 via Wykop
  • -1
@PozdroPocwicz: a ty co się wcinasz między wódkę a zakąskę? czy to ciebie prosiło allegro? nie przypominam sobie bym cię wziął na adwokata
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
04.04.2023, 06:48:05 via Wykop
  • -1
@allegro_pl: cały czas prowadzę z wami konwersację meilową więc doskonale znacie sytuację
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.04.2023, 07:11:13 via Wykop
  • -1
@PozdroPocwicz: wręcz przeciwnie, na pewno nie szukałem takich nolife'ów jak ty co komentują wszystko i wszystkich szukając przyjaciół i atencji :)

254

„Solidarność" wzywa premiera do Katowic. Chodzi o dyrektywę metanową

„Solidarność" wzywa premiera do Katowic. Chodzi o dyrektywę metanową

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że polski rząd całkowicie zaspał w sprawie dyrektywy metanowej. Słyszeliśmy zapewnienia: nie martwcie się, będzie dobrze. I co? I teraz spółka taka jak PGG być może będzie musiała rocznie płacić powyżej 1,5 miliarda złotych. To oznacza śmierć dla górnictwa w 2028 roku

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 28.03.2023, 12:43:51
  • 57
  • #
    gornictwo
  • #
    kopalnia
  • #
    gospodarka
  • #
    wegiel
  • #
    kopalnie
  • #
    energetyka
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 29.03.2023, 18:53:08 via Wykop
  • -1
@nostalgiwolf: bo jest wykonując rozkazy z UE
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 29.03.2023, 18:53:24 via Wykop
  • 0
@jednorazowka: dokładnie w punkt!
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 29.03.2023, 19:02:28 via Wykop
  • 0
a Konfederacja trąbi i trąbi o tym od dawna, trąbi od kilku lat z czym wiąże się Fit for 55 na które zgodził się Mora(kur)wiecki
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

514

Badanie składu ketchupów. Heinz wypada blado

Badanie składu ketchupów. Heinz wypada blado

Ketchup Heinz zawiera dużo toksyn pleśniowych i cukru. Żaden inny testowany produkt nie ma porównywalnego problemu z tak wysoką zawartością niekorzystnych dla zdrowia związków wynika z badania Öko-Test, który publikuje raporty z testów produktów spożywczych.

Retano
z
dlahandlu.pl
dodany: 26.02.2023, 18:46:02
  • 229
  • #
    jedzenie
  • #
    jedzzwykopem
  • #
    handel
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 27.02.2023, 09:28:21 via Wykop
  • 1
@MirekStarowykopowy: a jest szansa gdzieś go jeszcze kupić? jest przepyszny ale w trójmieście bez szans na dostanie od kilku lat
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 27.02.2023, 09:30:37 via Wykop
  • 1
@prezes_internetu: najlepszy! tylko gdzie go kupić??
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 27.02.2023, 09:32:42 via Wykop
  • 0
@Mis_: słabizna i kilo cukru, w dodatku z pisowskiego prl-owskiego tworu grupy producentów żywności, jakaś krajowa grupa spożywcza
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 27.02.2023, 09:33:59 via Wykop
  • 0
@kayo: błonie to smak tandety lat '90, smak i konsystencja keczupu dawanego na festynach do kiełbas z grilla

16

Allegro wstrzymuje POK i zmusza do bezzasadnej reklamacji u przewoźnika

Allegro wstrzymuje POK i zmusza do bezzasadnej reklamacji u przewoźnika

Krótko i na temat, sprawa wygląda tak, że kupiłem procesor z allegro i jest uszkodzony mechanicznie - uszkodzony róg od jakiegoś uderzenia, opakowanie zewnętrze nietknięte, wypełnienie gąbka z każdej strony - praktycznie bez szans na takie uszkodzenie w transporcie...

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 22.02.2023, 21:46:56
  • 13
  • #
    allegro
  • #
    allegrolokalnie
  • #
    pok
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
22.02.2023, 21:50:06 via Wykop
  • 0
Pokazuje też sprzedawcy film z otwarcia, że paczka była cała, w środku zabezpieczenie też wzorowe na co on proponuje rekompensatę 50% wartości. Jednak ja odpowiadam że nie jestem w stanie zaakceptować takiego stanu procesora ani nawet próbować go instalować i proponuję zwrot na co on nie przystaje. Wniosek jest na tę chwilę odrzucony a jak chce to mogę sobie złożyć odwołanie. A więc bezpieczeństwo zakupów na allegro to fikcja w dodatku mamy
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
22.02.2023, 21:51:39 via Wykop
  • 0
a tak wyglądała paczka i wewnętrzne zabezpieczenie
wezgrzdyla - a tak wyglądała paczka i wewnętrzne zabezpieczenie

źródło: 331694726_1233454757284767_3833396102351605544_n

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
22.02.2023, 22:13:51 via Wykop
  • 0
@HaelSturm: nie wykluczam takiej opcji bo to ma już znamiona przestępstwa, w ogóle od nowego roku a dokładniej od nałożenia 200 mln zł kary przez UOKiK allegro bardzo niezręcznie próbuje ciąć koszty
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.02.2023, 10:59:05 via Wykop
  • 0
@hieronimek: kupiłem od prywatnego sprzedawcy
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.02.2023, 11:10:37 via Wykop
  • 1
@allegro_pl: allegrolokalnie, szczegóły mediacji? szarpie się z wami w meilach i mam już serdecznie dość, w tej chwili poszła informacja do InPost o stosowanych przez was praktykach, widzę że od razu też w dyskusji zmieniła się retoryka i nagle przytoczyliście prawne procedury w ramach rękojmi
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.02.2023, 11:13:12 via Wykop
  • 1
@Petururururu: dlaczego mam dostosować się do wymyślonej przez allegro procedury która ma znamiona wyłudzenia? właśnie o to tutaj chodzi, allegro nakłania do dochodzenia bezpodstawnego roszczenia u przewoźnika, tak zawsze nagrywam i nie raz uratowało mnie, zresztą to normalna procedura w każdej poważnej firmie i kombinactwie grażyn w tym kraju
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.02.2023, 12:12:56 via Wykop
  • 1
@Petururururu: a w czym niby kombinuje? zgłosiłem uszkodzenie sprzedawcy z którym to wpierw chciałem rozwiązać problem, sam zaoferował 50% rabatu więc nikt od tak nie proponuje kilku stów rabatu jednocześnie uważając że wina nie leży po jego stronie. a cały post jest zasadniczo o zachowanie allegro który próbuje wymusić dochodzenie bezpodstawnego roszczenia od przewoźnika. dla przykładu tych grażyn zostawię tylko dowód pierwszej z brzegu dyskusji jacy są sprzedawcy na allegrolokalnie
wezgrzdyla - @Petururururu: a w czym niby kombinuje? zgłosiłem uszkodzenie sprzedawcy...

źródło: dys1

Pobierz

620

Ponad 2 miliony dla Tadeusza Rydzyka od rządu Morawieckiego

Ponad 2 miliony dla Tadeusza Rydzyka od rządu Morawieckiego

Blisko 2,2 miliona złotych - tyle pieniędzy trafiło z sześciu ministerstw na konta Fundacji Lux Veritatis i należącej do niej Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Prezesem fundacji jest ojciec Tadeusz Rydzyk. Na jaki zbożny cel urzędnicy wysyłali kasę redemptoryście?

Super_Express
z
superbiz.se.pl
dodany: 27.01.2023, 12:29:17
  • 58
  • #
    rydzyk
  • #
    morawiecki
  • #
    pieniadze
  • #
    rzad
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla 28.01.2023, 17:33:21 via Wykop
  • 0
@omgzpwnd: w punkt, niestety pogląd niektórych jest zawężony do odruchów i instynktów by zobaczyć szerszy kontekst i rzeczywistość

44

Bezpieczeństwo zakupów na Allegro to fikcja, Allegro utrudnia rekompensatę z POK

Bezpieczeństwo zakupów na Allegro to fikcja, Allegro utrudnia rekompensatę z POK/AllegroProtect wymyślając w trakcie dodatkowe warunki.Sytuacja wygląda w ten sposób że zakupiłem płytę główną do komputera która przyszła uszkodzona fizycznie (z powyginanymi pinami w gnieździe procesora i złamanym...

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 05.01.2023, 23:04:03
  • 32
  • #
    polska
  • #
    allegro
  • #
    zakupy
  • #
    allegroprotect
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:06:14
  • 1
...... złamanym zatrzaskiem od PCI-E), sprawę zgłosiłem najpierw sprzedającemu w wiadomościach na czacie a potem w dyskusji, gość ani razu się nie udzielił. Wkroczyło allegro i napisało

23 grudnia 2022 18:34
Przykro mi, że otrzymał Pan uszkodzony produkt, a Sprzedający nie rozpatrzył reklamacji.

Nałożyłem ograniczenia sprzedaży na konto Sprzedawcy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:06:42
  • 0
Znów Justyna odpisała
Dzień dobry,

dziękuje za odpowiedź 

W ramach Allegro Protect oferujemy zwrot pieniędzy na koszty naprawy. Jeśli serwis stwierdzi, że koszt naprawy przewyższa cenę zakupu, lub naprawa nie jest możliwa, to dopiero wówczas mamy możliwość zwrotu pełnej kwoty.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:07:53
  • 1
nie mniej jednak widzac że to kopanie się z koniem zapytałem czy wystarczy e-mail od jakiegoś serwisu to zażadali skanu z wyceną i pieczątką firmy

Dzień dobry,

Dziękuję za wiadomość.

Może
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:18:31
  • 1
@jbiccc: nie, kupiłem od osoby prywatnej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:20:56
  • 0
@wezgrzdyla: co nie zmienia faktu że dla takich zakupów również jest ochrona którą reklamuje się allegro a nie ma też mocy wyłączenie rękojmi przez takiego sprzedawce gdyby zataił wadę a opis aukcji był taki: wszystko działa w 100% żadnych uszkodzeń oryginalne opakowania ja kupowałem nowe w sklepie pare lat temu.
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:22:48
  • 2
@jbiccc: jak widzisz chce zwrócić przedmiot bo jest uszkodzony, niezgodny z aukcją ale sprzedawca się nie udziela a allegro brnie w utrudnianie i żąda bym na własną rękę znalazł serwis który na piśmie wyceni naprawę mimo że nie chcę tak naprawianej elektroniki po tym co usłyszałem
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:24:35
  • 0
@jbiccc: też zazwyczaj było ok, większośc spraw dało się dogadać bez problemu ze sprzedawcami a tu nagle allegro wywala takie coś, koniec końców przestaje odpowiadać... nie wiem czy to pokłosie ostatniej kary od UOKiK...
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:26:13
  • 0
@jbiccc: płaciłem normalnym przelewem bankowym
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:30:55
  • 0
@jbiccc: to już będzie ostatecznością, decyzję zakupową podjąłem na podstawie ochrony zakupowej oferowanej przez allegro więc teraz oczekuję tej realizacji od allegro, tym bardziej że samo napisało że wystarczy wypełnienie wniosku do otrzymania rekompensaty
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 09:59:56
  • 0
@werfogd: oczywiście w ramach płatności allegro
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 10:16:08
  • 0
@Szmalu: a czy klient jest od tego by latać po serwisach, tracić czas, paliwo, spełniać co chwila jakieś wymyślane warunki do przyznania rekompensaty których nie ma w regulaminie? ten jest jasno napisany i na tej podstawie dokonujesz zakupu na platformie z pewnym przeświadczeniem o ochronie zakupowej. mimo wszystko spróbowałem i masz napisane wyżej że żaden serwis nie chce się w to bawić ani tym bardziej dać wyceny na piśmie. o
wezgrzdyla - @Szmalu: a czy klient jest od tego by latać po serwisach, tracić czas, p...

źródło: comment_1673000164yti53dNWuo2RziPdBS0WCL.jpg

Pobierz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 10:22:24
  • -2
@Szmalu: "wymiana socketu to +- 200zł + wysyłka w obie strony, do tego wymiana/naprawa slotu pci-e, do tego możesz użyć argumentu, że wymiana w/w elementów nie gwarantuje sprawności płyty, bo w obecnym stanie nie można jej przetestować pod kątem działania (powyginane piny uniemożliwiają montaż procesora), tak więc może się okazać, że pomimo poniesienia w/w kosztów płyta okaże się niesprawna. Przypuszczam, że po takiej argumentacji i podlinkowania cenników oddaliby Ci kasę
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 22:48:49
  • 0
@jozinzbazin2: gościu, nie jesteś zainteresowany, nie masz zamiaru pomóc to sie nie udzielaj
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 22:51:46
  • 0
@kubako: obstawiam że zwrócą (o ile w koncu coś wywalczę) nie więcej niż wynosiła wpłata, zresztą któraś wiadomość od nich była w tym stylu właśnie że jeśli naprawa przekroczy wartość wpłaty to zwrócą tylko wpłatę
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
06.01.2023, 22:56:17
  • 0
@Szmalu: jeśli chodzi o kulturę wypowiedzi to była zachowana aż do czasu gdy w ostatnich wiadomościach zaczęli wydziwiać o wycenę z serwisu (skan z pieczątką) którą miałbym zrobić na własną rękę mimo zupełnie innej rozmowy i decyzji w toku dyskusji. sprawa się ciągnie od początku grudnia i zaczyna to przechodzić ludzkie pojęcie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
07.01.2023, 18:41:04
  • 0
@jozinzbazin2: właśnie pokazałeś swój poziom
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
07.01.2023, 18:44:03
  • 0
@kubako: tylko że to jest ich wymysł po złożeniu wniosku, nie mam gwarancji że gdy to przedstawię znów nie wymyślą czegoś innego. ponadto koszty uzyskania takiej wyceny wpierw muszę pokryć z własnej kieszeni co już mi obniży wartość rekompensaty

3

Jak allegro wymusza zwrot i obciąża nim prywatnych sprzedawców.

Historia wygląda w ten sposób że wystawiłem przedmiot na allegro, udostępniłem opcję zwrotu 1 dzień na wypadek niezgodności towaru z aukcją lub uszkodzenia, automatycznie allegro oznaczyło aukcję jako SMART. Zakładka zwroty zawierała...

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 13.08.2022, 18:25:02
  • 27
  • #
    polska
  • #
    allegro
  • #
    sprzedawca
  • #
    klientzawszemaracje
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:26:57
  • 0
Zacząłem więc prywatną rozmowę z allegro że sprzedaż była prywatna a ewentualny zwrot zależy tylko od mojej woli na co allegro odpisało (ZACHOWANA CHRONOLOGIA, PROSZE ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA ZMIENIAJĄCĄ SIĘ INTERPRETACJĘ I LAWIROWANIE Z UZASADNIENIU DECYZJI):
ja: wita, kupujący (…) próbuje wymusić zwrot zakupionego przedmiotu przez odstąpienie mimo że sprzedaż była prywatna. wszczyna z tego powodu dyskusję i działa na szkodę

allegro: W zakładce zwroty w Pana ofercie zawarł Pan dwie sprzeczne informacje. Jedną
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:27:25
  • 0
ja: Co za bzdury, kupujący nie reklamował towaru a zwracał bez przyczyny, zakładka Zwroty wyraźnie określała że reklamacje należy składać w dniu odbioru przesyłki jeśli jest jakaś niezgodność z aukcją. Smart! sami aktywujecie, wystarczy udostępnić zwroty. To że udostępniam zwroty jako osoba prywatna nie świadczy o tym że jest do bezwględne, warunki zwrotów określam ja. Jestem już po konsultacji z radcą prawnym, oto jakie dostałem odpowiedzi po opisaniu sytuacji i stosowanych przez
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:27:53
  • -1
allegro: Dziękuję za ponowny kontakt.

Zgodnie z Artykułem II punktem 3 Regulaminu usługi Allegro Smart:

Usługa pozwala na korzystanie przez Nabywców (a w ramach Funkcjonalności Grupy Rodzinnej Smart! przez Nabywcę będącego Organizatorem Grupy Rodzinnej i Członków Grupy Rodzinnej) na warunkach określonych w Regulaminie:

a.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:28:01
  • 0
allegro: Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość i przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

Jak zostało to już Panu wyjaśnione, wypełnienie zakładki Zwroty, aby Pana oferty miały oznaczenie Smart, jest równoznaczne (na Allegro.pl), że deklaruje Pan przyjęcie odstąpienia od umowy, nawet jako osoba prywatna na zasadach ustawy konsumenckiej.

Jeżeli
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:46:47
  • 1
@hijack5671: przeczytaj wszystko i zobacz gdzie leży problem, to nie ja oznaczyłem ofertę jako SMART a allegro, sprzedaż ma dalej charakter prywatny a allegro wymusza zachowanie jak przy sprzedaży konsumenckiej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 18:56:42
  • 0
@hijack5671: nie, wystawiasz ofertę i nigdzie nie ma czegoś w stylu: oznacz moją ofertę jako smart, zgadzam się na zwroty i sprzedaż na zasadach konsumenckich. wystarczy że prywatnie określisz swoje warunki w tym np zwrot na twoich zasadach oraz wysyłkę na paczkomat a przy tym masz już 5 komentarzy to allegro automatycznie oznaczy twoją ofertę jako SMART a potem żąda realizacji takich zasad jak przy sprzedaży konsumenckiej jednocześnie w tej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
13.08.2022, 19:51:09
  • 1
@bartosz-sokolowski: tak, mam już robocze pismo z radcą prawnym, sprawa jest rozwojowa, niestety allegro jest głuche na argumentację i wadliwośc regulaminu i automatyzacji ofert w stosunku prywatnych sprzedawców... ostatnio czytałem o wyroku UOKiK nt tej dominującej pozycji, nie mniej jednak nie można liczyć na dotkliwą karę - allegro płaci duże podatki i może liczyć na taryfę ulgową (oświadczenie na głownej, zaprzestanie praktyk, symboliczna kara) co już miało miejsce w przeszłości
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
16.08.2022, 05:34:49
  • 0
@Arteqq: no właśnie na allegro lokalnie kupujący nie ma technicznej możliwości zgłoszenia formularza zwrotu w serwisie i uzyskania kodu zwrotu. tak jak pisałem SMART nie jest i nie może być wyznacznikiem obligowania sie do przyjęcia zwrotu u prywatnych sprzedawców na zasadach innych niżeli określone przez samego sprzedawcę, zwłaszcza że owy SMART jest dodawany automatycznie (niezależnie od sprzedającego jeśli ten udostępni jakiekolwiek formy zwrotu, ma dobrą reputację i oferuje paczkomat w
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
16.08.2022, 05:39:48
  • 0
@czerwonyziemniak: a widzisz, mojej sytuacji zwrot uznali, kupującemu zwrócili pieniądze (anulowali kredyt bo wziął z AllegroPay) a mi doliczyli w rachunkach tą kwotę bo odmówiłem zwrotu w formularzu zgłoszonym przez kupującego z powodu że jestem prywatnym sprzedawcą i informacja o braku zwrotów z tytułu zwykłego odstąpienia bez powodu była zawarta w aukcji, nawet nie mam jeszcze przedmiotu w rękach bo został odesłany na jakis stary adres
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
16.08.2022, 05:40:10
  • 0
@czerwonyziemniak: sprzedawałeś na zwykłym Allegro czy Allegro Lokalnie?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
16.08.2022, 05:50:23
  • 0
@terravar: chciałem podeprzeć się odpowiedziami allegro przedstawiając całą dyskusję z portalem by nie zafałszować oceny sytuacji
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
05.01.2023, 23:13:48
  • 0
@zdezorientowany2022: zostałem zmuszony do zapłacenia wartości procesora blokadą konta za ujemne saldo, sprawa została wysłana do UOKiK, przyjęta do rozpatrzenia ale na razie cisza

738

Sprzedajesz na Allegro? serwis doniesie na ciebie do Urzędu Skarbowego

Allegro będzie raportować użytkowników do Urzędu Skarbowego...PÓKI CO BANUJE JUŻ TYCH KTÓRZY O TYM WSPOMINAJĄ W SPOŁECZNOŚCI NA ALLEGRO GADANE Każdy kto sprzeda w ciągu roku na internetowych platformach ułatwiających sprzedaże za min 2 tysiące euro i/lub 30 transakcji sprzedażowych rocznie będzie...

wezgrzdyla
z
wykop.pl
dodany: 23.08.2022, 17:16:12
  • 279
  • #
    polska
  • #
    allegro
  • #
    allegrolokalnie
  • #
    podatki
  • #
    panstwopis
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:18:47
  • 71
@ashkandi: nie ma dostępu, może tylko poprosić o udostępnienie danych od allegro jeśli wytypowali cieplaka i wszczęli postępowanie, tymczasem po nowemu skarbówka będzie otrzymywać gotowe raportowanie od platformy po przekroczeniu limitów tak jak od banku za przelewy powyżej 15 tys. zł. na razie to sobie może przeglądać co najwyżej ilość komentarzy
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:21:24
  • 58
@HohoHo2015: a allegro zespoł wespół by móc działać będzie donosić, dodajmy do tego pełną inwigilację konta od 1 lipca i zza biurka pasożyt urzedniczy ma gościa jak na tacy. jeśli już się biorą za takie małostkowe rzeczy to w budżecie chyba jest bardzo źle
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:23:57
  • 3
@JaktologinniepoprawnyWTF: tak ale jak dotrzesz do takiej ilości ludzi jak np olx czy allegro? jak ludzie chcą coś kupić to jak pokazują statystyki 87% idzie na takie serwisy, druga sprawa że konto bankowe od 1 lipca tego roku też już jest monitorowane, na widzimisie urzędnika skarbowego bez wszczęcia postępowania moze sobie przeglądać konto każdego
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:27:30
  • 34
@SynMichaua: właśnie, bariera wejscia na rynek z dziłalnością jest niewspółmiernie większa niż kilka lat temu i nieadekwatna do minimalnego przychodu od którego masz założyć działalnośc. kwestia taka że US dostanie ping od allegro o obrocie a ty będziesz musiał udowodnić zakup, kiedy i za ile i co zrobisz jak to będą starocie dawno kupione bez dowodu zakupu? a wiadomo jak działa fiskus - ty masz udowadniać że nie jesteś wielbłądem
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:31:39
  • 15
@Snacz: czy ty uważasz że sprzedanie 30 rzeczy o wartości +/- 9 tys zł przez rok to prowadzenie działalności? gdy sam zus przez ten czas to z 15-20 tys zł
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:32:42
  • 4
@Programista500plus: niby unii ale nasz fiskus bardzo chętnie wdroży, wręcz czekał na takie coś i oczywiście powoła się na tą zła unię
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:39:13
  • -14
@dobrowolskii: i co twój obrót roczny to 9 tys zł i 30 transakcji? jak wyrabiasz na ZUS? jeszcze dzięki PiS-owi od 2019 roku nie ma zwolnienia VAT do 200 tys obrotu jak to było wcześniej więc VAT od pierwszego sprzedanego towaru na odległość (małe AGD, kosmetyki, drogeria, elektronika, telefony i coś tam jeszcze - PKWiU 26-28 chyba) i też że to zła Unia zmusiła. I jak mały przedsiębiorca ma konkurować
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:42:57
  • -1
@takemeon: na razie słabo, wiadomo jaki to monopolista i jakie zasięgi/udział w rynku mają tego typu plaformy. śmieszne jest tylko to że samo allegro banuje ten temat jeśli się o nim wspomni w Allegro Gadane
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:45:08
  • 6
@dobrowolskii: oo chyba służbista poprzedniego ustroju co rozkręcił biznes w tanich czasach i teraz chętnie by się pozbył konkurencji do zwiększania swojego zysku bo ten ucinają mu coraz większe podatki... szkoda, że rownie zacięcie nie walczysz o zmianę systemu skoro z coraz większych płaconych podatków otrzymujemy coraz mniej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:48:27
  • -13
@SynMichaua: od 2019 roku nie ma zwolnienia VAT, ryczałt 3% + ZUS o którym też zapomniałeś, w nowym ładzie masz samą zdrowotną na ryczałcie zamiast stałej 381 zł/mies nawet 1057zł i to jeszcze nieodliczalną od podatku jak było to choćby w 2021
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:52:33
  • 2
@dobrowolskii: fizycznie płace ja, to ze dolicze go do ceny bo taki sobie wymyślili drenaż w 2019 sprawia tylko tyle że konkuruje na tych samych warunkach co koncern od momentu założenia firmy, uważasz że to sprawiedliwe? nie masz żadnych szans a grzechem jest to ze do 2019r zwolnienie jeszcze istniało tylko PiS coraz bardziej wyklucza branże z tego zwolnienia i tu jest źrodło zwiększających się wpływów z tytułu VAT-u którym
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:56:07
  • 8
@dobrowolskii: 9 tys/ 12 mies = 750 zł/mies czy ty sie słyszysz? czy to obrót obligujący do załozenia firmy? sam ZUS to dwa razy tyle
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 18:58:42
  • 4
@getin: o ile będziesz miał kwity kiedy i za ile to kupiłeś, po kilku latach na paragonie nic nie zobaczysz... w fiskusie to ty masz udowadniać niewinność a nie fiskus winę
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:00:29
  • 2
@dobrowolskii: no więc tu już jest kolizja prawna a 1500 to kosztuje sam ZUS miesięcznie, a przychód to nie dochód no chyba że jesteś tworcą z zerowymi kosztami
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:05:55
  • 0
@dobrowolskii: a no to jeszcze lecisz na preferencji... to nie tędy droga by upatrywać swojego zysku, nie lepiej zawalczyć o niższe podatki? płacimy coraz więcej a dostajemy coraz mniej (patrz np składka zdrowotna), patrzymy na ich marnotrawstwo, złodziejstwo i kierowanie tam, gdzie nie przyniosą żadnej stopy zwrotu - zostaną zwyczajnie skonsumowane przez beneficjentów
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:09:30
  • 6
@SynMichaua: to zaraz sobie przejrzyj PKWiU i zobaczysz jak co chwila przybywa branż które zostają wykluczone z tego zwolnienia. To zwolnienie VAT do 200 tys jest coraz bardziej tylko na papierze. Czym handlujesz? może za wczasu sobie sprawdź czy nie podlegasz pod wykluczenie ze zwolnienia bo za 5 lat jak się fiskus dobierze to oddasz z odsetkami a z VAT-u lubią cisnąć
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:12:58
  • -1
@getin: nie wszystko kupujesz w sieciach, z zarejestrowanego konta w serwisie które przechowuje dane zakupów i nie wszystko online...
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:18:23
  • 0
@dobrowolskii: a jaka to konkurencja ktora ma obrót 9 tys zł rocznie? wkurza cie konkurencja bez podatków a nie wkurza cię coraz większe oharaczowanie działalności? obłozenie podatkowe to przesada, pogadamy za 2,5 roku jeśli przetrwasz z firmą. jako firma też jesteś bardziej atrakcyjny dla kupujących i wygenerujesz większe obroty i z założenia zysk
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:19:50
  • 8
@Bjorn_Skurvensen: to żeś dorzucił do pieca xD
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:23:53
  • 1
@Fenrirr: niby tak ale jak ktoś ma takie hobby to co komu do tego? i czemu ma się tłumaczyć? nie zauważasz jak coraz głebiej z opresją włazi fiskus? jeszcze z 10 lat temu nie obchodziło 90% rzeczy które obchodzą ich dziś, świadczy to tylko o tym że już coraz więcej chcą zedrzeć z ludzi bo coraz bardziej nadęty staje sie budżet
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:25:50
  • 1
@zbaszynek: pewnie tak, skąd wiesz czy teraz jakiś urzędnik skarbowy nie czyta wykopa przy kawce w ramach płatnych nadgodzin 200% z kieszeni podatnika i zarywa nockę bo walczy o premię od naczelnika za tytuł pracownika miesiąca
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:28:04
  • -11
@Fenrirr: 10 lat temu sprzedałbyś 100 telewizorów zwiezionych z niemiec i g*wno by ich to obchodziło. chodzi o kierunek zmian i robienie sobie możliwości do inwigilacji i represji
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:29:34
  • 0
@getin: no z czym fikoły? ja płacę gotówką i stacjonarnie - nie potrzebuję tego by ktokolwiek inny miał wgląd do tego co, gdzie, kiedy i za ile kupiłem a nawet taką mozliwość. hipotetycznie ( a wkrótce pewnie realnie patrząc na kierunek zmian) US zwróci się do x-kom o wykaz twoich zakupów, porówna z PIT i okaze sie ze cie nie stac na takie zakupy i bedziesz się tłumaczyć skąd masz
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:33:29
  • 4
@tojestmultikonto: tak, przekroczysz rocznie 9 tys zł i lecisz w raporcie allegro, olx czy innej platformy do US
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:35:47
  • -1
@SynMichaua: dla coraz węższej grupy działalności, poczytaj sobie o początkach zwolnienia zanim korporacje nie rozpanoszyły się w Polsce i wylobbowały eliminację rozproszonej małej konkurencji w przepisach
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:39:08
  • 1
@dobrowolskii: a chodzi o obrót 9 tys zł ROCZNIE . jak ktoś robi obrót 9 koła dziennie to wychodzi 3 bańki rocznie, taki ktoś wypływa bez takich przepisów więc te nie są wprowadzane dla takich cwaniaków jakich opisujesz a maluczkich do zdarcia
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:44:48
  • 4
@jaesus: za to twoja mentalność jest chyba z poprzedniego ustroju. chodzi o kierunek zmian w celu maksymalizacji wpływów, inwigilacji, opresji i tworzenia jednostki posłusznej systemowi relacji przy jednoczesnym patrzeniu jak owe podatki są: marnotrawione, rozkradane, przekazywane nierobom na przeżarcie którzy ani złotowki do budżetu nie dołożyli i własnych pieniędzy nie wypracowali zaś mają prawo i pierwszeństwo do usług większe niż ty, który co miesiąc na to oddajesz coraz więcej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:47:41
  • 4
@muminek77: żeby mogli w technologii 5G namierzyć babcię co na rogu ulicy sprzedaje obwarzanki własnej roboty
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:52:43
  • -1
@WaveCreator: o przepraszam bardzo, porównaj sobie obciązenia podatkowe w działalności 10 lat temu z tymi teraz, ile firm trwało powstałych 10-20 lat temu a ile wytrzymuje z ostatniego czasu. nie można zawężać poglądu do własnej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 19:55:16
  • 6
@KUTASKOZLA: przy takiej inwigilacji to bedzie coraz trudniejsze, będzie po prostu DROGO. sami się zapędzą w kozi róg aż gospodarka stanie bo nikt nie wyrobi na te haracze, jeszcze żeby to szło na inwestycje albo usługi z których możesz skorzystać a to coraz więcej zmarnowane, rozkradzione przez pato-polityków lub przeżarte przez tych którym dali za darmo wzamian za głosy
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:01:16
  • 8
@tojestmultikonto: no to mało słyszysz. forma ryczałt - płacisz podatek od PRZYCHODU, przychód generuje też wielkość składki zdrowotnej.
i teraz kupiłeś towaru za 400 tys zł
sprzedałeś za 300 tyś zł
masz stratę 100 kawałków ale zapłacisz 9 000 zł podatku dochodowego i 12 684 zł składki zdrowotnej + reszta zusu w zależności od stażu firmy. Jak udało ci się odliczyć VAT to masz zwrot i przy takiej sumie gwarancję
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:06:53
  • 9
@Brylant: nie płacz jak za jakiś czas nie stać cie będzie na zakup czegokolwiek bo skazani będziemy tylko na zakup od firm i koncernów, czyli DROGO by każda sprzedaż na rynku dawała wpływy do budżetu
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:11:39
  • 3
@niochland: ach ta naiwnośc i retoryka... 10 lat temu też była straż i 50% niższe opodatkowanie działalności... i tak w kontrze do twoich argumentów 4 lata płaciłem składki zdrowotne, od 2022 po 1057 zł/miesiecznie i wiesz co? g*wno od 2020 nie można dostać normalnej opieki medycznej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:18:23
  • 5
@Brylant: to wiele wyjaśnia twój komentarz, to dla ciebie kiedy rząd przegnie pałkę? jak masz taki super biznes z gigantycznymi podatkami to co się przejmujesz tymi drobniakami co sobie posprzedają na livie? może jak przestaną i nie będzie ich stać na skorzystanie z twoich usług to przejrzysz na oczy a tak przynajmniej zarobią na siebie a nie drą socjale na które ty byś musiał się składac jeszcze bardziej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:34:07
  • 1
@baltic-vodka: to kim wówczas byłoby allegro? współwinnym bo wspólpracuje z systemem dla własnych korzyści jak donosiciel za czasów PRL-u
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:39:12
  • 2
@dobrowolskii: no a kto robi przelew do US ja czy klient? Ja. Zawsze ja zapłacę ten VAT od naliczonej marży a przez to że od 2019 jestem zobowiązany do jego płacenia bez zwolnienia do 200 tys to moja cena produktu nie jest konkurencyjna wobec koncernu. nie pisz bzdur bo żeby nie zapłacić VATu to byś musiał sprzedać w tej samej cenie co kupiłes to jaki sens tu widzisz sens w
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:45:33
  • 0
@mPCs_pl: dużo tych rzeczy jest, oprócz tych komputerów to w 2019 doszły jeszcze drogeria, kosmetyki, małe AGD
cała lista wykluczona ze zwolnienia dzięki PiSdzielcom co się teraz chwalą wpławami z VAt-u niby z rzekomego uszczelnienia a tak naprawdę z obłozenia VAT-em coraz szerszych branż
Sprzedaż VAT od pierwszej transakcji zawartej na odległość:
- preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
- komputerów, urządzeń elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
- elektrycznego i nieelektrycznego sprzętu
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:47:30
  • 0
@pilprzem: co za brednie, masz lekko 50% taniej czyli tyle ile wynosi faktyczne obłożenie podatkowe na sprzedaż
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:54:41
  • 4
@Brylant: a tak się składa że mam dobre kilka lat i nie robi mi konkurencja w szarej strefie. czemu nie moge sprzedać? bo mam coraz większe obłożenie podatkowe przez co musze podnosić cene by wyjśc na swoje i robi się coraz większa dysproporcja między ceną za towar od firmy a z a ten sam towar od prywatki bez firmy? i co teraz mam mieć pretensje do tego co tak sprzedaje?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 20:58:50
  • 1
@putinn: hehe żartowniś :D a PeŁo mówiło że pinięndzy ni ma i nie będzie! przedsiębiorcy widza jak skoczyły podatki a klienci jak skoczyły ceny ale ci drudzy się nie zastanawiają skąd to się wzięło... wazne że PiS dał pincet
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:01:36
  • 1
@Lanc: to słaby donos zrobiłeś xD a może to wyprzedaż garażowa była?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:10:36
  • 2
@dobrowolskii: kurde jak nie na****asz faktur vatowskich do odliczenia to zapłacisz VAT od swoich usług/marż a po co robić sobie koszty tylko po to by nie płacić VATu? te koszty to twoje pieniądze wiadomo że ten VAT płaci klient w cenie ale ta cena musi być już znacznie wyższa - niekonkurencyjna do koncernów a wynika to wyłacznie z wprowadzenia VAT-u w 2019r
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:14:12
  • 1
@BigC: albo jak US zmienny w interpretacjach jest
https://www.rp.pl/podatki/art36890741-garnitur-w-kosztach-biznesu-fiskus-mowi-nie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:17:45
  • 0
@pilprzem: no to sobie wejdź np. startery sim :] co jeszcze sobie życzysz? perfumy, agd? komputery?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:27:13
  • 4
@jozinzbazin2: a w czym legalne i moralne jest coraz większe okładanie podatkami działalności czyli jedynej siły wytwórczej wartości pieniądza i patrzenie na co idą te podatki samemu nie dostając nic wzamian? opieka medyczna katastrofa, surowce, energetyka a nawet obrona przed złodziejem, włamywaczem (patrz policja) ... wszystko do bani gdzie państwowe za twoje podatki... sory ale wolę zapłacić za usługi w szarej strefie i faktycznie je otrzymać niż bulić podatki na
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
23.08.2022, 21:30:42
  • 1
@Lanc: no widzisz a możnaby było się zjednoczyć przeciw wysokim podatkom, zmusić władze do rozliczania się z każdej złotówki, naszej złotówki z podatków a nie jątrzyć się między sobą... tak nic się nie zdziała gdy różnymi sposobami bedą nas napuszczać na siebie nawzajem a oni w najlepsze beda się bawić za nasze
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 06:21:02
  • 0
@pilprzem: starter przejrzałem teraz na all i ci pokazałem że jest 50% taniej, znajde ci wszystko co napisałem i pokaże że tak jest
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 06:25:52
  • 2
@Mario7400: co za mentalnoć, a nie widzisz jak masz coraz większe opodatkowanie działalności a jak coraz mniejsze za to usługi. winisz szarą strefę o marne 100 mld gdy budżet rozrósł się 10-ciokrotnie więc temu korytu nigdy nie będzie dosyć, twoje podatki nie pójda na inwestycję służace wszystkim tylko na rozkradzenie przez polityków i przeżarcie przez beneficjentów
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 06:35:14
  • 0
@lucap01: co za mentalnośc komuszego systemowca, co nie wymyśli władza to tak ma być, nawet jak podatki zaczną stanowić 90% dochodu... nie chodzi o to by nie płacić tylko o to by rzad w koncu podatki inwestował w rzeczy które służą wszystkim, CZYLI INWESTYCJE! bo poki co mamy trend coraz wyższych podatków i jednoczesnie coraz większego ich marnotrawstwa i rozkradania przy jednoczesnym szukaniu wpływów coraz głębiej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 07:28:08
  • 1
@siap_tiruriruri: co za bzdury piszesz, allegro samo ci smarta właduje nawet jak jestes prywatnym sprzedawcą. wystarczy wypełnić zakładkę zwroty, mieć min 5 komentarzy pozytywnych na poziomie 98% i udostępnić wysyłki allegro (inpost, allegro one itd) . na lokalnie też prywatni sprzedają ze smartem w ramach promocji a zresztą co ma smart do tematu posta?
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 07:38:19
  • 1
@GitheManitou: o to to... niestety mentalnośc niektórych powala przez co mamy co mamy... do służby zdrowia na szczebel praktyki z pacjentem skapuje z 20% tego co jest płacone...
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 07:44:21
  • -1
@Niuans: skoro all idzie z prowizją ostro w góre to chyba za dobrze nie jest, konkurencja też wyrasta więc nie jest powiedziane że sprzedawcy wypną się na all a zaoszczędzoną kasę władują we własny sklep i promke w google
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 08:15:05
  • 1
@xede: nie, nowelizacja ustawy Polski Ład uprawnia do odliczenia połowy zapłaconych składek zdrowotnych od PRZYCHODU a nie DOCHODU i dotyczy to formy ryczałtowej gdzie podatek płacisz od PRZYCHODU. Co to oznacza w praktyce? zysk 93 zł miesięcznie w stosunku do nowego ładu przed nowelizacją dla np przypadku takiego: załózmy kupiłeś za 50 tysięcy w ciągu roku sprzedałeś za 100 tysięcy, składek zapłaciłeś 12 x 536 zł, z grubsza twój dochód
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 08:25:04
  • 1
@lucap01: patologiczna to jest twoja mentalność jak piszesz że PiS i PO musi mieć "dla siebie", uwierz bardzo chciałem skorzystać ze służby zdrowia przez ostatnie 3 lata gdy dwie osoby pracujące w rodzinie płaciły w sumie blisko 800 zł składki zdrowotnej miesiecznie a od 2022 ponad 1450. I co? trzeba było iśc prywatnie by dostać realną pomoc i zapłacić z własnej kieszeni. wiec tak, nie mam możliwości skorzystania z tej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 08:49:32
  • 0
@lucap01: i właśnie dzięki takiej mentalności jak twoja oni będą kraść coraz więcej i drenować coraz bardziej
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 09:00:35
  • 3
@mPCs_pl: niektórzy tego nie rozumieją że barierą prowadzenia działalności są jej stałe wysokie koszty, z roku na rok coraz większe obciązenia podatkowe i głownie to uwala mały biznes bo biznes potrafi się dostosować do sytuacji czysto rynkowych ale już do polityczno-fiskalnych decyzji już nie zawsze
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
24.08.2022, 12:07:10
  • 1
@elvismt: można tu wyczuć lobbing korpo które sprzedaje ciagle nowe tak by u----i wyeliminować z obiegu, masz kupować tylko od firm którym państwo wycina konkurencję, w kółko macieja płacąc do budżetu podatek za ten sam przedmiot. korpo i fiskus zyskują, wszyscy są zadowoleni oprócz klienta który przepłaca
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
25.08.2022, 07:45:27
  • 1
@elvismt: teraz widzisz w jakim to celu jest, każda platforma sprzedażowa, operator płatniczy ma już zidentyfikowanego delikwenta dowodem, nr konta bankowego... pod przykrywką naszego bezpieczeństwa a tak naprawdę w celach drenowania narodu.. zresztą jak większość wprowadzanych zmian inwigilacyjnych
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:05:19
  • 0
@Brylant: no mentalność skoro ja mam źle niech inni też mają gorzej nie prowadzi do uzdrowienia bo daje tylko pole do ciągłego zwiększania opodatkowania, ja się dopasowałem do systemu, udało mi się i przez pryzmat swojego odnalezienia się w systemie stworzonym przez nienasyconych grabieżców żądam by inni byli tak samo ulegli nie zauważając jak coraz bardziej zaciska się pętla. jak zostaniesz sam to myślisz że będziesz miał wtedy eldorado bez
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:11:06
  • 0
@Mario7400: chodzi o to jak bardzo w zakamarki zaczyna wchodzić fiskus w poszukiwaniu kasy gdy ci od dystrybucji podatków przewalają tę kasę bez żadnej korzyści dla obywateli bo potrzebują jej coraz więcej, oburzają się ludzie że te podatki na drogi, szkoły itd ale przecież ile nas kosztowało to wcześniej a ile teraz, za kasę z podatków możnaby zrobić tego co najmniej 2 razy tyle... coraz większa kasa jest przepie$%olona, ukradziona,
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:14:44
  • 0
@Mario7400: to jaki jest dla ciebie górny limit drenażu i marnotrawienia kasy podatników? masz bardzo życzeniowe podejście że będzie lepiej jeśli wszyscy będą płacić coraz wyższe podatki, o łatwą kasę spadającą z nieba się po prostu nie dba więc żaden polityk nie zatroszczy się o racjonalne, słuszne i przemyślane wydanie kasy podatnika - będzie się liczył głownie partykularny interes partii i zysk polityczny który utrzyma go przy władzy
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:19:26
  • 0
@Moisze: resort finansów przecież się przyznał że już pracuje nad ustawą by dyrektywę unijną wprowadzić w życie
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:26:22
  • 0
@pilprzem: nie jest, za pół ceny masz sprzedaż prywatną, z adnotacją : nie wystawiam faktury :]
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
26.08.2022, 14:28:04
  • 0
@baltic-vodka: racja, ale allegro jako monopolista rynku e-commerce będzie główną platformą raportującą do US
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
27.08.2022, 11:24:54
  • 1
@Moisze: dokładnie jak z każdą wprowadzaną zmianą uderzającą w obywateli, udają ze smutną miną że to UE nas zmusza
wezgrzdyla
wezgrzdyla
wezgrzdyla
Autor
03.09.2022, 08:44:40
  • 0
@Mario7400: czyli wg ciebie problem tworzą nie złodzieje polityczni drenujący coraz więcej, sługusy nie wiadomo kogo a ci niszowi co nie chcą na tę patologię płacić podatków? nie wiem jak można wierzyć że obywatel ktory widzi ze coraz gorzej działa państwo przez chory system będzie się godził na to by coraz więcej mu zabierać w tym samym chorym patologicznym systemie licząc że się uzdrowi. uzdrowi się jak zwyczajnie pieprzenie przez

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 15.09.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 24.03.2023

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking