Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko195
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
szymanh

szymanh

Dołączył 12 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2833
  • Znaleziska 743
  • Mikroblog 2090
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 14
s.....s
s.....s
konto usunięte 16.09.2019, 06:31:19 via Android
  • 202
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 16.09.2019, 12:01:22 via Android
  • 4
@send_nudles @Twinkle Dużo zależy od oddziału, czasy się zmieniają, żeby wziąć kogoś w pasy trzeba wypełnić sporo papierów, regularnie monitorować pacjenta i mieć dobry powód który się wbija na papier, pasy to powinna być ostateczność kiedy istnieje wyraźne zagrożenie życia i zdrowia pacjenta lub/i osób postronnych. Najpeirw się rozmawia, jeśli nie trafia to dopiero potem leki, lub leki z przytrzymaniem i na końcu pasy.

Oczywiście sa sytuację gdzie schodzimy na
  • Odpowiedz

418

Antydepresanty z grupy SSRI mogą wywołać trwałą dysfunkcje seksualną

Antydepresanty z grupy SSRI mogą wywołać trwałą dysfunkcje seksualną

Tak stwierdziła Europejska Agencja Leków ( EMA ) po wnikliwym przeglądzie literatury oraz zgłoszonych przypadków. Informacja niebawem trafi do ulotek niemal wszystkich antydepresantów na terenie Europy

Damian4239
z
dailymail.co.uk
dodany: 14.09.2019, 14:13:48
  • 181
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    psychiatria
  • #
    psychologia
szymanh
szymanh 15.09.2019, 15:24:32
  • 0
bupropion


@kyoto_: Lek drogi i trudno dostępny dodatkowo większość depresji występuje z zaburzeniami lękowymi, które ten lek może nasilać. Natomiast można go stosować z połączeniu z SSRI co niweluje wady które wymienilem, oprócz ceny ofc.

657

Są kraje, gdzie na najnowszego iPhone’a zarobisz w tydzień. W Polsce ...

Są kraje, gdzie na najnowszego iPhone’a zarobisz w tydzień. W Polsce ...

W Polsce nie wystarczy miesiąc.To jeden z najgorszych wyników wśród państw wziętych pod uwagę przez analityków. Dłużej niż w Polsce na nowego smartfona pracować muszą mieszkańcy Węgier, Rosji, Czarnogóry czy lidera antyrankingu – Meksyku, gdzie na nowego iPhone’a trzeba pracować ponad 54 dni.

ssakul
z
forbes.pl
dodany: 11.09.2019, 18:26:47
  • 341
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
szymanh
szymanh 12.09.2019, 16:19:30 via Android
  • -1
@PolskiPan

Średnia Warszawska to okolice 4300 zł netto, wynajem 2 pokoi godzinę od centrum około 2000 zł,
Średnia w Londynie to około 2500 funtów netto wynajem 1 bed godzinę od centrum około 1200.

W Warszawie zostaje ci 400funtow na życie w Londynie 1300 czyli więcej niż w Warszawie w ogóle
szymanh
szymanh 13.09.2019, 09:33:23 via Android
  • -1
@Asarhaddon

To widać ze o Londynie pojęcia za dużego nie masz, wejdź na Gumtree i zobacz ceny wynajmu, za 1200 można mieć bez problemu ładne mieszkankie 1 bed, za 1200 są też pokoje w samym centrum Londynu tak samo w Warszawie są pokoje w centrum i na Mokotowie za 1600 złotych co jednak jest dalekie od średniej.

The average salary in London, England: is £35,488.
Mam sporo znajomych w Londynie, sam

446

AMA Pielęgniarz Ogólny\Psychiatryczny Polska oraz UK

Pokaż treści 18+

AMA Pielęgniarz Ogólny\Psychiatryczny Polska oraz UK

Chcę odczarować trochę mitów o tym zawodzie oraz psychiatrii w naszym kraju plus opowiedzieć troche mniej lub bardziej zabawnych anegdot ( ͡° ͜ʖ ͡°)

szymanh
z
wykop.pl
dodany: 11.08.2019, 15:59:26
  • 259
  • #
    pielegniarstwo
  • #
    psychiatria
  • #
    narkotykizawszespoko
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    medycyna
  • #
    polska
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:31:33
  • 32
@WuDwaKa:

Zależy od specjalizacji, doświadczenia oraz miejsca.

Tuż po studiach w Warszawie i okolicach większośc szpitali za etat (wliczając nocki) zaoferuje około 4000 zł netto na umowę o pracę, zlecenia 30-40 złotych na godzine. Mając magistra, specjalizację i doświadczenie na kontrakcie można zarobić jako szeregowa pielęgniarka maks ok 10 tyś (50-55 zł\h) minus zus i inne podatki. Ale tu już górna granica i nie w psychiatrii a glównie dla pielęgniarek
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:36:28
  • 66
@jekyl: W Polsce bywa z tym różnie, zazwyczaj dyskusja jest krótka, jeśli nie pomaga to w grę idzie wezwanie sanitariuszy i dobrowolne lub siłowe przyjecie leków, następnie pasy. W UK w 90% szpitali psychiatrycznych pasy są nielegalne, przede wszystkim stara się rozmawiać z pacjentem, obezwładnienie to absolutna ostateczność, ale nawet jak do niego dochodzi to tylko przez personel który regularnie odbywa trening jak to robić w sposób bezbolesny a następnie
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:39:22
  • 38
@staporkow_resident: W Polsce nie będę kłamał nadużycia się zdarzają i pacjenci czasem otrzymują ekstra dawki, w UK nie ma o tym mowy, wszystko jest tutaj bardzo ściśle kontrolowane, dodatkowo, tutaj nacisk na deeskację bez użycia leków oraz siły jest bardzo istotny i jest do tego wystarczająca ilość personelu.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:43:51
  • 110
@Jerry664: W szpitalu, w którym obecnie pracuję agresja oraz autoagresja jest na porządku dziennym, natomiast ,,pacyfikacji'' dokunaja czasem rowniez mlode dziewczyny majace 160 cm wzrostu : ) Kiedy cos sie dzieje odpalamy alarm i osoby ktore sa wolne biegna na interwencje do tego z pozostalych oddzialow przydzielone sa na kazda godzine osoby do tkzw response teamu. Do obezwladnien przeszkolony jest caly personel od support workerow po recepcjonistke na pielegniare i
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:53:11
  • 135
@vCertus: Pacjenci w psychozach i maniach po otrzymaniu leków szybko dojda do siebie w wiekszosci przypadkow, natomiast jesli masz jakikoliwek inny problem psychiczny to odradzam pobyt w Polskim szpitalu psychiatrycznym, w zasadzie poza podawaniem lekow nie ma u nas zadnego leczenia. Jeden psycholog i jedna terapeutka zajeciowa na 50 pacjentow to nawet nie jest zart. Niektorzy pacjenci nie moga porozmawaic nawet ze swoim lekarzem prowadzacym.

W Wielkiej brytanii podejscie do
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:54:25
  • 2
@suqmadiq2ama: Nie zajrzałem, ale wydaje mi się, że by się nie zmieściłą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:29:17
  • 82
@vCertus: W moim obecnym szpitalu dokładnie sprawdzamy pacjentów wliczając w to podręczne skanery jak na lotniskach i regularne kontrole pokoi oraz pozostałych pomieszczeń. W Polsce jeśli chcesz to przemycisz wszystko, a telefony są dozwolone, nie możesz mieć tylko ładowarki, która jest w dyżurce. P-------y możesz mieć cały czas , zresztą 80% pacjentów pali non stop, innych zajęć i tak nie mają.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:42:04
  • 124
@Jerry664: Tutaj caly personel ma regularne odbywajace sie co kilika miesiecy szkolenia, na ktorych ucza technik pozbawionych bolu, do tego jest duzo personelu wiec w przypadku potrzeby w przeciagu 2 minut masz nawet 8 osob do interwencji pacjenta. W Polsce na 300 pacjentow bylo czasami 3 sanitariuszy na caly szpital ... Do tego to nie byly osoby ktore odbywaly treningi od specjalistow, tylko radzily sobie bardziej po chlopsku, czasami bardzo
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:44:16
  • 72
@Stefan_Niesiolowski_cie_widzi: Nie ma żadnych, no może poza byciem karłem z 40 kg wagi. Natomiast szpitale nie mogą znaleźć sanitariuszy bo oferują dramatyczne zarobki - minimalna krajowa to standard, więc mniej niż w żabce czy jakimkolwiek call center, a praca jest stresująca i można zarobić w ryj.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:47:05
  • 25
@korporacion:

A to jeszcze na praktykach, kiedy musiałem ,,ogarnąć'' pacjenta z pękniętnym workiem stomijnym, na psychiatrii nie ma zbyt wiele czynności higienicznych plus nawet jak są to robią je raczej opiekunki, w UK to niezależnie od oddziału czynności higienicznie robią głowne pracownicy pomocniczy i opiekunki medyczne.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:50:50
  • 51
@grg79: Nie chcę zdradzać dokładnej nazwy, ale jeden z największych szpitali psychiatrycznych w województwie mazowideckim. Pacjentów ze schizofrenią jest bardzo dużo i bywaja agresywni, mnie osobiście nikt nie zaatakował, ale sanitariusze, ratownicy czy policjanci mają gorzej i to oni zazwyczaj się na pierwszej lini strzału zanim pacjent dojedzie na oddział, zazwyczaj kończy się na zastrzyku domięśniowym lub kilku i pasach. Najbardziej agresywni są jednak pacjenci z manią.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:54:16
  • 55
@Zwykly_Czlowiek: Zależy u jakich, zazwyczaj psychotropy wpływają negatywnie na funkcje seksualne, ale miałem pacjentkę która szukała okazji z każdym nowo przyjętnym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 17:55:20
  • 41
@Stefan_Niesiolowski_cie_widzi: A z tym akurat nie ma problemu, jak będziesz miał fajne Panie salowe to zawsze Ci zostawia obiad ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 18:24:57
  • 232
@Zwykly_Czlowiek:

Biegne na interwencje, bylem przydzielony na ta godzine na response, alarm na gornym oddziale, wpadam i widze naga pacjentke turlajaca sie po podlodze, ktora wstala gdy mnie zobaczyla i zaczyna na mnie biec krzycac caly czas FIRE FIRE I AM BURNING FIREEEE FIREEE, na swoj niefart mialem butelke coli w rece, nie mijaja 3 sekundy i wpada we mnie probojac ja wyrwac, 2 sekundy pozniej lezalem juz z nia
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 18:55:26
  • 4
@kiernek: Mogę powiedzieć, że znam oba szpitale które wymieniłeś i lepsze opinie słyszy się o tym pierwszym, drugi natomiast ładnie wygląda ( ͡° ͜ʖ ͡°) jest jeszcze IPIN, który personel tam pracujący chwali najbardziej.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 18:57:52
  • 17
@vCertus: Ciężko powiedzieć, wbrew pozorom pacjencji których się troche podleczy wyglądają na zaskakująco normalnych : )
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 19:31:58
  • 17
@kiernek: To wszystko zależy z kim przebywam, są pacjenci którym ,,się ufa'' a także osoby u których jesteś w stanie określić ich obecny stan psychiczny oraz oszacować ryzyko potencjalnej agresji. Ja teraz pracuję głownie z kobietami z zaburzeniami osobowości i historią przemocy, które potrafia eskalować w przeciągu sekund dlatego jestem świadomy i uważny tego co się dookoła mnie dzieje, ale też nie chodzę jak na szpilkach. W Polsce generalnie stosowałem
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 19:36:50
  • 34
@push3k-pro: Zdarzają się i z tagu #przegryw ale też #plodnajulka czy dynamiczne oskarki, ale przegryw oczywiscie czesciej. Oskarki i Julki zazwyczaj przesadzaja z cpaniem, przegrywy to glownie psychozy, depresja, proby ,,S''
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 19:45:40
  • 169
@notdot: Rozumiem o co Ci chodzi, natomiast w tym konkretnym przypadku jest to pacjent z niesutajacymi psychozami nie odpowiadajacymi na w pelni skuteczne leczenie zadnymi lekami, ktory jest w systemie psychiatrycznym od dziecka i stanowi powazne zagrozenie dla siebie i spoleczestwa.

Proby przekonywania go ze nie ma tego samochodu nie byly skuteczne i powodowaly u niego tylko niszczenie otoczenia i autoagresje.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 19:50:57
  • 131
@notdot: Czasami psychiatria tak jak każda gałąź medycyny nie jest niestety w stanie wyleczyć każdego pacjenta, wtedy skupiamy się na ustabilizowaniu jego stanu jak najbardziej jest to możliwe oraz zapewnieniu ogólnego komfortu.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 19:52:59
  • 23
@push3k-pro: Zdarzają się jak najbardziej.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 20:31:23
  • 17
@tomislawniepelka: Jak znasz tylko Polski to zarobisz 2500-3000 na reke, jak pracowalem przed pielegniarstwem w pewnej korporacji platniczej na P to placili 4800 brutto z angielskim (W Warszawie). Lepsze pieniadze sa za niemiecki i francuski a jezyki skandynawskie to juz 7000-8000. Pracy w call center jest pelno w duzych miastach i latwo sie dostac.
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 20:37:12
  • 10
@tomislawniepelka: Popatrz na oferty on-line, w call centrach szukaja zawsze, w kazdym kraju do tego mozesz pracowac w swoim natywnym jezyku https://www.indeed.co.uk/Polish-Speaking-jobs ale pieniadze z tego co widze slabe.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:32:31
  • 0
@Willux: Zarobki są słabe, w moim szpitalu support workerzy zarabiają koło 9 funtów na godzinę brutto na stała umowę i koło 10 przez agencje. Jako opiekun zarobisz wiecej w szpitalu lub domu opieki.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:34:01
  • 40
@hesuss: Psychiatria w Polsce to chlew obsrany gównem jak by to powiedział pewien wieszcz narodu Polskiego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:35:15
  • 29
@wodzu_91: Tak, pacjentka o której wspomniałem przespała się z innym pacjentem w zamian za papierosa. Trzeba było odnotować to w dokumentacji i zamówić test ciążowy.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:38:20
  • 6
@sweet_dream99: Duża cześć pacjentów ma w swojej historii używanie środków psychoaktywnych. Procentowo bardzo ciezko jest okreslic, na pewno czesciej widac to u mlodych pacjentow (do 40 roku życia)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:48:15
  • 1
@medevacs: Uprawnienia są większe niz u felczera oraz wystepuje scisla specjalizacja np nurse anaesthetic practitioner bedzie scislym specjalista z anestezjologi i intensywnej terapii, psychiatric practitioner bedzie skupial sie na diagnozie oraz kontynowaniu\ wdrazaniu leczenia u pacjentow psychiatrycznych, surgical care practitioner bedzie asystowac i wyknowac samodzielnie mniej skomplikowane zabiegi i operacje. Po skonczeniu licencjatu, nalezy skonczyc tutaj magistra i sie wyspecjalizowac.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:56:20
  • 17
@KorczakSzcz: Przedzezniac nie, ale zdarza sie czasami zartowac sobie razem z pacjentami, czy wchodzic z nimi w krotkie dyskusje oczywiscie wszystko z zachowaniem szacunku do nich i z jajem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pacjentka poprosila mnie kiedys zebym pokazal jej znanych murzynow z google bo jej maz jest juz starym nudziarzem i musi znalezc sobie nowego, wiec sobie chwile scrollowalismy, stanelo na tym ze chce miec
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 08:57:39
  • 5
@gracilis: Chodzacy po scianach czy wachajacy swoje stopy tez sie zdarzaja, ale oczywiscie mniej i to do czasu az leki zaczna dzialac :D Z wiekszoscia pacjentow da sie normalnie porozmawiac.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:09:07
  • 1
@PlusCzyMinus: Nie chce generalizować ale na psychiatrii jest zazwyczaj najfajniejsza atmosfera jesli chodzi o personel, dodatkowo nie urobisz sie tak fizycznie jak na innych oddzialach typu chirurgia, interna czy neurologia, plus ciagle cos sie dzieje. WIekszosc kolezanek pewnie Ci doradzi zeby pojsc na inny oddzial zabiegowy i dopero potem na psychiatrie co ma sens, aczkolwiek bezposrednio tez sobie poradzisz. Plus jak nie lubisz czynnosci higienicznych to tutaj ich prawie nie
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:11:57
  • 7
@ohuilalo: Czasami faktycznie sa takie dyzury, ze mocno to na Ciebie wplywa, ale usredniajac to powiedzialbym, ze w korpo bylem srednio bardziej psychicznie obciazony niz tutaj w szpitalu. Na pewno nie jest to praca dla kazdego, ale jak masz w sobie ten pierwiastek szalenstwa to dasz rade ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:14:56
  • 20
@Kacapp: 12 pacjentow srednio 8-10 osob z personelu, kazdy pacjent ma oddzielny pokoj, przydzielonego, psychologa, terapeute, lekarza, pielegniarke oraz pracownikow pomocniczych. Masz dostep do silowni, konsoli do gier, zajec z gotowania, jesli jestes w dobrym stanie to rowniez do wycieczek, mozesz sklejac modele, grac w kosza i wiele innych rozrywek pod warunkiem ze twoj stan psychiczny oraz poziom ryzyka na to pozwala. Do tego codziennie wybierasz catering, mozesz skorzyac rowniez
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:17:49
  • 12
@Pan-Wladca-i-Faraon-Pierwszy: Slyszalem kiedys o takim przypadku, nie byl to co prawda pielegniarz a inny pracownik plus nie byl to gwalt a dobrowolny s--s, ale i tak zostal aresztowany po tym jak pacjentka to zglosila. Generalnie kazde oskrazenia sa brane bardzo na serio i trzeba by byc debilem zeby cos takiego ryzkowac.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:28:25
  • 13
Mam dwa pytania:


@camelinthejungle:

1) Pracowalem wczesniej w korpo, myslalem o IT, ale strasznie szybko sie wszystkim nudzilem i wiedzialem ze nie to nie bedzie cos co chce robic cale zycie do tego mialem wczesniej plany wyjazdu do Australii.
Pielegniarstwo laczy wszyskie cechy na ktorych mi zalezalo, czyli szerokie perspektywy zatrudnienia na calym swiecie, ciekawa nierutynowa praca, mozliwosc latwej zmiany specjalizacji na dowolnym etapie kariery oraz spore wyzwanie na niektorych oddzialach +
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:31:19
  • 1
@nastarkill: Oczywiscie niejednokrotnie sie zdarza ze sanitariusza na oddziale nie ma, ale kiedy sa ewidentne oznaki potencjalnej agresji to dzwoni sie na izbe aby przyszli ci z innych oddzialow do przytrzymania\polozenia w pasy. Zawsze najpierw powinno sie rozmawiac z pacjentem, ale jesli to nie dziala i odmawia on lekow jednoczesnie nadal eskalujac agresje to potrzebne jest wsparcie.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:33:39
  • 4
@Krul_Marcineusz_Pierfszy: Na praktykach mialem pacjentke w pasach ktora, oferowala loda kazdemu mezczyznie ktory sie obok niej znalazl, ale i dziewczyny mialy propozycje :-> Po wyjsciu z pasow potrafila sie ostentacyjne masturbowac, przez co musiala wracac do lozka.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:36:22
  • 15
@lemmikki: Zdarzaja sie pacjencji z autyzmem, z ktorymi nie ma zbyt duzego kontaktu werbalnego ale potrafia byc wybitni w scisle okreslonej dziedzinie jak nauki scisle czy bardzo niszowe i specyficzne hobby. Mialem pacjenta ktory potrafil w przeciagu sekundy dokonac bardzo skomplikowanych operacji matematycznych, ze az sprawdzilismy kalkulatorem czy nie zmysla i faktycznie wyniki sie zgadzaly.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:37:36
  • 7
@Szarozielony: Pacjenci maja nieograniczony dostep do papierosow ktore sobie kupia\ lub ktore przyniesie rodzina\znajomi :D
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:38:20
  • 2
@camelinthejungle: Dziekuje i wzajemnie !
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:42:37
  • 2
@Belaron: W UK partnerska, lekarza nie ma na oddziale, polega bardzo na zdaniu i dokumentacji pielegnairskiej plus pielegnairki maja tutaj duzo wieksza autonomie, jest sporo spotkan zespolowych gdzie kazdy wyraza swoja opinie i wspolnie dyskutuje sie decyzje, nie ma dystansu, kazdy jest rowny, mowi do siebie na Ty i kazdy traktuje sie jak partnera.

W Polsce wszystko jest bardzo formalne i lekarz podejmuje wiekszosc decyzji, w szpitalu ktorym pracowalem nie
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:45:22
  • 3
@MolibdenowyTadeusz: Absolutnie nie, ale oczywiscie z racji na braki personelu przemycanie roznych rzeczy sie zdarza, alkoholicy dostaja benzo zamiast piwa.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:51:36
  • 2
@Lorenzo_von_Matterhorn: Obecnie pracuje z ludzmi ktorzy korzystaja z uslug psychiatrycznych od wielu wielu lat i szanse na ich wyleczenie sa znikome dodtakowo przez warunki ktore maja i pieniadze ktore otrzymuja od Panstwa nie oplacaloby im sie wracac do spoleczenstwa i pracowac.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:55:41
  • 3
@staszaiwa: W zaleznosci od jednostki chorobowej, przy demencjach i schozofrenii a takze organicznych zaburzeniach badania obrazowe moga wykazac wyrazne zmiany. Natomiast wiekszosc chorob diagnozowana jest na podstawie wywiadu oraz obserwacji. Doswiadczony diagnosta szybko zweryfikuje symulanta do tego osoba zdrowa zupelnie inaczej zareaguje na wiele psychotropow niz osoba z zaburzeniami psychicznymi.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 09:56:48
  • 2
@mieszko111:

Niestety to sie zdarza, ale na oddziale na ktorym ja pracowalem widzialem takie zachowania dosyc rzadko.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:04:30
  • 5
@IEatBread: Pasy tkzw mechanical restraints sa uzywane tylko w szpitlach o najwyzszym stopniu zabezpieczen, z naprawde hardcorowymi pacjentami, w moim szpitalu nie mozemy uzywac nawet seclusion czyli izolatek mimo, ze wiekszosc moich pacjentow popelnilo powazne przestepstwa.

W Polsce pasy na oddzialach ostrych\ogolnych oraz detoksach sa stosowane nagminnie i za jakiekolwiek przejawy agresji, procedura w Polsce wyglada mniej wiecej tak -> proba deeskalacji slownej - > propozycja przyjecia lekow -> przytrzymanie
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:13:08
  • 3
@Kacapp: Tzn teoretycznie ja pracuje w szpitalu prywantym, ale pacjenci nie placa za to ani funta, wrecz przeciwnie dostaja jeszcze kupe kasy od panstwa. NHS czyli odpowiednik NFZ oprocz swoich szpitali finansuje tez czesc szpitala prywatnych ze wzgledu na to ze sam jest przeciazony i nie ma wystarczajacych ilosci lozek, ale w szpitalach nalezacych bezposrednio do nich jest podobnie.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:19:06
  • 2
@lubiecie: Warto byłoby wysłać go do specjalisty w celu diagnozy, wydaje mi sie nie jest niebezpieczny, ale jesli jego urojenia sie nasila to moze sie to zmienic.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:27:49
  • 2
@Kacapp: Musielibysmy rozmawiac o konkretnym szpitalu, ale moge Ci zagwarantowac ze jest duzo lepiej niz w Polsce i nie mowie tu tylko o hospitalizacji, ale jesli masz kogos w rodzinie kto wymaga pomocy to rowniez po wyjsciu ze szpitala bedzie mial przydzielona osobe lub caly zespol pilnujacy aby stan zdrowia pozostal na stabilnym poziomie.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:38:30
  • 3
@midnight: Często nie, ale w Polsce trudno jest upilnować w 3 osoby na nocnym dyżurze 50 pacjentów, więc jeśli ktoś chce na prawdę tego dokonać to duża szansa, że mu się uda. Nawet w Uk w szpitalu w którym pracuję były samobóstwa mimo znacznie lepszych procedur i ilości personelu. Natomiast dużo częściej zdarzają się samookleczenia i próby samobójcze.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:40:11
  • 1
@otualw: Róznie z tym bywa, czasami masz dość po pewnych dyżurach a czasami wychodzisz z uśmiechem na twarzy, trzeba mieć na pewno odpowiednią psychikę do tej pracy, za kilka lat dopiero będę mógł ocenić czy negatywnie to na mnie wpłynęło.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:42:04
  • 1
@JanTadeusz: W Warszawie jest jeden prywanty szpital psychryczny, który zbiera bardzo dobre opinie i jest o niebo lepszy niż państwowe. Cena za dobę startuje od 600 złotych do 1000 zlotych, także jest dostepny dla ulamka spoleczenstwa.

Ogolnie nasza psychiatria jest w dramatycznym stanie.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:44:20
  • 4
@FWNietzsche: Oj tak, ale zdarzają się też pozytywne ,,fazy'' miałem pacjentkę która myślała, że jest znana aktorka na urlopie w Los Angeles a ludzie na oddziale to jej sluzba oraz fani :D
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:45:27
  • 0
p--------u


@mojmir: Nie, nie obrażam pacjentów, chociaż czasami muszę przygryźć język ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 10:46:39
  • 11
@Marcinowy: @Graner: @poison64:

Panowie nadal mam wolne pokoje na oddziale, zapraszam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:16:28
  • 3
@sukienka: Yves saint laurent la nuit de l'homme :D
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:24:30
  • 14
@Pitrso: Mało kto wie, ale w Polsce część pielęgniarek też może już wypisywać recepty oraz wchodzić w pewne obszary zarezerwowane kiedyś tylko dla lekarzy, kwestia jest taka ze nikt nie chce tego robic bo sa to tylko dodatkowe obowiazki, za ktorymi idzie dodatkowa odpowiedzialnosc a nie ida zadne pieniadze.

Btw ministerstwo zdrowia wycenilo porade pielegniarska na 8 zlotych brutto, takze o czym my mowimy xD
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:27:23
  • 1
@Daktyl-Allegrowy-Motyl: tak jak mówi @morphixx jesli juz to głownie studenci
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:28:21
  • 2
@FulTun: Niestety tak jak pisalem wczesniej, naduzyc na oddzialach jest duzo, caly system wymaga glebokiej reformy.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:34:45
  • 2
@mroczny-jogurt:

1) Niejednokrotnie zarowno w Polsce jak i UK na ostre oddzialy trafiaja osoby zdrowe w celu diagnozy i obserwacji, czesto po uzywkach trudno jest stwierdzic czy osoba jest tylko nacpana czy towarzysza temu rowniez inne zaburzenia jak np stan maniaklany lub psychotyczny, zreszta nawet jesli nie to ze wzgledu na agresje i ryzyko powiklan taka osoba nie moze byc w areszcie lub zwyklym szpitalu wiec trafia na psychiatrie

2)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:36:13
  • 2
@25mb: Na moim oddziale jest 6 lazieniek na 12 pacjentek.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:52:26
  • 0
@otualw: 3 pacjentów w pasach, do tego 2 przyjęcia geriatryczne z DPS, jeden pacjent, który non stop się awanturował i przeszkadzał nam w pracy, do tego jedna pacjentka z wysokim tętnęm i gorączką, brak sanitariusza na oddziale i ogólny chaos. Większośc stressu wynika z absurdalnej ilosci pacjentow w przeliczeniu na pielegnairke. Ale czasami tez po prostu trafiaja bardzo trudni mocno nakreceni pacjenci ktora potrafia wyniszczyc Ci nerwy w trakcie dyzuru.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 11:54:41
  • 6
@luukasz1905: Przypadkowo nie wyladujesz, musi byc jakis powod przyjecia, natomiast jesli nie zagrazasz sobie ani swojemu otoczeniu, jestes spokojny, stosujesz sie do regulaminu oddzialu to lekarz szybciutko Cie wypisze.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:03:46
  • 3
oszukana


@luukasz1905: Niestety nie widziałem, ale możesz mi wierzyć, że nikt by Cię tam na siłę nie trzymał, reguła jest taka, żeby pacjentow jak najszybciej stabilizowac i wypisywac, czasami nawet jak jeszcze nie sa w 100% podleczeni. Szpitale sa przepelnione a nowych przyjec nie brakuje.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:17:00
  • 0
@RBMK: Również polecam film
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:22:35
  • 5
@kontomierz: Ja nie, ale osoby starsze stażem mi o tym opowiadały, jak u schylku czasow Pruszkowa i Wolomina do Tworek trafiali duzych wymiarow panowie udajacy rozne choroby i zazwyczaj szybko ich demaskowano, ale byli i tacy co trzymali sie dosyc dlugo i po przewleklej kuracji psychotropami i pobycie w szpitalu faktycznie zaczynali miec problemy psychiczne.

Natomiast nie jestem w stanie tego zweryfikowac.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:25:32
  • 0
@Poldi7777: Na mecz nie mialbym czasu, ale jesli jestem przydzielony do obserwacji Ciebie to w tym czasie mozemy troche porzucac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:45:25
  • 1
@kontomierz: Lubię, czasami mam dosyć, ale kto nie ma. Statystykami nie dysponuję, ja pracuję głownie z białymi kobietami. Na oddziałach ogolych i ostrych trafia się wszystko, każda płeć każda rasa. Po prób samobójczej napierw trafia się na sor a potem na ostrą psychiatrię.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:51:49
  • 2
Jak rozumiem nie ma aż tak dużego personelu aby monitorować jednego pacjenta pod kątem zachowań przez 24h, czy stosujecie jakieś zagrywki/pułapki w przypadku osób co do których zachodzi podejrzenie że po prostu symulują?


@ohuilalo: Generalnie bardzo trudno jest symulować chorobę psychiczną, doświadczony diagnosta na podstawie raportów, wywiadów i obserwacji powinien wychwywić symulanta, również reakcja na leki powie bardzo dużo, zdrowa osoba zareaguje na psychotropy, szczególnie leki przeciwpsychotyczne dużo mocniej niż
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 12:57:08
  • 2
@JanTadeusz: Jest to bardzo dobry pomysł na biznes popyt jest dużo większy jak podaż i będzie tylko rosnąć z każdym rokiem, w razie czego dajcie znać chętnie dołączę do zespołu : )
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 13:04:35
  • 1
@mat888: Tak psychotropy mogą wywołać min zaburzenia lękowe, afektywne, większość efektów ustąpi po zaprzestaniu przyjmowania leków. Ale u niektórych osób i zdrowych i chorych mogą wystąpić przewlekłe stany jak np późne dyskinezy. Bedąc zdrowym nie ma sensu przyjmowania tego typu leków.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 13:10:24
  • 2
@piotr-maszkar: To dla mnie początek przygody tutaj ( ͡° ͜ʖ ͡°) muszę od czegoś zacząć i trochę się podszkolić zanim przejdę do agencji oraz innych szpitali a oprócz pensji dostałem całkiem dobry pakiet relokacyjny i spore wsparcie. Plus ta pensja to podstawa za 37.5h tygodniowo. Pielęgniarki z doświadczeniem w agencji potrafią wyciągać po 60k rocznie. Ale jak na support workerka to masz dobrą pensję u nas
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 13:12:26
  • 1
@JanTadeusz: Kto wie co będzie w przyszłości :D Do Polski i tak planuje kiedyś wrócić.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 14:15:29
  • 0
@blargotron: Nie mi jest to oceniać, natomiast ewidentnie spotkałem się z opiniami pacjentów, którzy odczuwali wyraźną zmianę na plus po przejsciu do innego specjalisty, szczegolnie prywatnie.

Jeśli masz wrażenie czucia się bagatelizowanym to na pewno sygnał, że warto spróbować coś zmienić. Idąc prywatnie do lekarza, masz możliwość wybrać sobie specjalistę, który ma wiele pozytywnych opinii i został ,,sprawdzony'' przez wiele osób, na pewno będzie miał dla Ciebie też więcej czasu
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 14:29:51
  • 0
@blargotron: Jak najbardziej są lepsi i gorsi lekarze, nie zrażaj się bo jest na prawdę sporo dobrych specjalistów, być może jeszcze nie trafiłeś na odpowiedniego. Jeśli jesteś z Warszawy i okolic to mogę polecić kilku bardzo dobrych specjalistów o których mam dobre opinie z pierwszej ręki.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 14:49:27
  • 0
@blargotron: Jak najbardziej, przede wszystkim rozpocznij terapię u psychologa plus znajdz lekarza do ktorego bedziesz regularnie uczeszczac i przyjmowac odpowiednie leki, on rowniez powinien ocenic czy hospitalizacja na oddziale dziennym bedzie w twoim przypadku wlasciwym wyborem.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 14:50:58
  • 1
@MolibdenowyTadeusz: Moze na specjalnych oddzialach detoksykacyjnych jest inaczej, ale w Polsce watpie.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 14:55:07
  • 4
@piotr-maszkar: Dokladnie u mnie to samo, szpital ma absolutnie minimalna ilosc permanent staffu zeby funkcjonowac i desperacko szuka personelu a jednoczesnie placi prawie 2x tyle agencjom. Nie rozumiem tego.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 15:02:29
  • 0
@ohscott: Ostra to znaczy dla nowoprzyjetych pacjentów u ktorych w danym momencie wystepuja zaburzenia psychiczne\wymagaja diagnozy w ich kierunku.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 16:36:46
  • 1
@MolibdenowyTadeusz: Swoja prace w Polsce milo wspominam, dodatkowo pielegniarki z ktorym pracowalem byly bardzo fajne i generalnie lubilem sama atmosfere tego szpitala. W UK ta praca jest zupelnie inna, plusy zdecydowanie przewazaja, natomast moj obecny szpital, jest to jednostka o wzmozonym poziomie bezpieczenstwa i ma bardzo trudnych pacjentow takich z ktorymi sie w Polsce nie spotkalem, co jest z jednej strony fajne bo jest wyzwaniem, ale z drugiej poziom stresu
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 16:40:35
  • 1
@vaachi: Glownie neuroleptyki, negatywne efekt SSRI powinny minac krotko po odstawieniu, chociaz coraz czesciej mowi sie o PSSD - Post-SSRI Sexual Dysfunction czy nieustepujacych zaburzeniach seksualnych u osob ktory te leki przyjmowaly, ale to temat jeszcze dosyc slabo zbadany zreszta tak jak cala psychiatria.
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 16:48:38
  • 0
@Sattva:

1. Nie w kazdym sa biale, mysle ze nie ma to znaczenia, po prostu bialy to najbardziej popularny kolor na sciany
2. Nieumiejetnie dobrane moga zaszkodzic, ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow bardzo pomagaja i umozliwiaja normalne funkcjonowanie wielu osobom ktore bez nich nie bylby w stanie normlanie zyc.
3. Czynniki spoleczne, genetyczne, choroby somatyczne, nagla trudna sytuacja zyciowa, historia chorob psychicznych w rodzinie, czasami mix wszystkiego,
4. Poki co
szymanh
szymanh
Autor
12.08.2019, 16:53:03
  • 0
@vaachi: SSRI + Bupropion lub Trazodon to z tego co slyszalem popularne combo zeby zredukowac szanse na zaburzenia seksualne, natomiast to bardziej pytanie do twojego lekarza, temat z tego co sie orientuje nie jest jeszcze zbyt dokladnie poznany.
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 02:02:10 via Android
  • 1
@al0al0

Przeczytaj dokładnie moje odpowiedzi, przecież ja również twierdzę ze opieka psychiatryczna w naszym kraju jest na dramatycznym poziomie.
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 02:07:14 via Android
  • 0
@Trojden

Różnica jest kosmiczna, tutaj naprawdę nacisk jest na to aby kogoś wyleczyć i żeby czuł się komfortowo, każdy pacjent ma swój zespół,osobny pokój, masę zajęć do wyboru oraz różnych form terapii.

Przede dużo większe nakłady finansowe, personel, i całkowicie inny system. W UK było podobnie jak u nas kilkadziesiąt lat temu, ale nastąpiły reformy.

Pasy są nielegalne w zdecydowanej większości szpitali.
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 02:16:52 via Android
  • 0
@answear

1) totalny brak jakiegokolwiek rzeczowego kontaktu z otoczeniem połączone z dziwacznym zachowaniem a czasami też objawami przypominającymi somatyczne
2) Wiele różnych, pamiętam przerażona pacjentkę ze wzrokiem skierowanym cały czas w sufit, powtarzająca ,, schodzę do piekla'' , nie była w stanie odpowiedzieć na żadne pytanie, zero kontaktu ze światem, 2 dni później po odpowiedniej ilości neuroleptyków całkowicie normalna i komunikatywna osoba
3) W obecnym szpitalu większość moich pacjentów ma zaburzenia
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 15:54:17
  • 0
@Roxza: Pozdrawiam koleżankę, też mazowieckie ?
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 15:59:11
  • 0
@darklight: Hej, terapia w wielu szpitalach praktycznie nie istnieje bo jest jeden psycholog i jeden terapueta zajęciowy na oddział gdzie jest 50-55 pacjentów, na dniu mamy pielęgnairkę zabiegową i 3 pielęgniarki które dziela miedzy siebie leki, pisanie raportow i pozostale obowiazki - generalnie wszystko jest spontaniczne i zalezy od sytuacji na oddziale, na nocy sa 2 pielegniarki - dzielimy sie rowniez spontanicznie, ale na ogol jest taki ze jedna osoba
szymanh
szymanh
Autor
13.08.2019, 17:00:38
  • 1
@darklight: Obecnie pracuje w Uk na oddziale forensic z kobietami ktory zostale skazane prawomocnym wyrokiem glownie z zaburzeniami osobowosci i psychotycznymi, pacjentek jest teraz 8 ale oddzial jest zaprojektowany na 12, w ciagu dnia sa zazwyczaj 2 pielegniarki + czasami senior staff nurse, 5-9 support workerow, do tego w ciagu dnia przychodzi lekarz, psychlog, terapeuta zajeciowy + ewentualnie inny personel jesli pacjent potrzebuja wsparcia kolejnego specjalisty.

Rowniez Cie pozdrawiam !
szymanh
szymanh
Autor
12.09.2019, 06:35:08 via Android
  • 0
@Staryale

Wszystko zależy gdzie pracujesz, w Warszawie i okolicach dostaniesz na start 3500-5000 zł rękę na start, nadgodziny są dodatkowo płatne na umowie o pracę, przykładowo na umowie o pracę masz podstawę 3000 brutto do tego dochodzi obowiązkowy dodatek zembal i i dodatek za nocki. Na kontrakcie/zleceniu masz stała stawkę godzinową na zleceniu będzie to 33-40zl/h kontrakt (własną działalność gospodarcza) 45-60/h brutto. Dodatkowo na kontrakcie w większości przypadków musisz przepracować min
szymanh
szymanh
Autor
12.09.2019, 14:22:18 via Android
  • 0
@Staryale

Wystarczy licencjat, kurs specjalizacyjny możesz zacząć po 6mc stażu pracy a pełna specjalizację po 2 latach.
szymanh
szymanh
Autor
12.09.2019, 14:23:29 via Android
  • 0
@Staryale

Wystarczy licencjat, kurs specjalizacyjny możesz zacząć po 6mc stażu pracy a pełna specjalizację po 2 latach.
xetrian
xetrian
10.09.2019, 23:01:40
  • 193
koszty porodu w usa XD


#usa #ciekawostki #z---------------a
xetrian - koszty porodu w usa XD 
SPOILER
#usa #ciekawostki #z---------------a

źródło: comment_xg6e87KmgUGYUiYJnUxxGPWa8kIEeasD.jpg

Pobierz
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 11.09.2019, 21:07:09
  • 1
@xetrian: Rzeczywiście szokująca cena w kraju gdzie pielęgniarka\położna zarabia $100k rocznie, lekarz $300k a średnia krajowa wynosi $56,000 poród kosztuje 8 tyś z czego większość pracujących ludzi zapłaci tylko ułamek lub nic bo resztę pokryje ubezpieczenie.

Gwarantuje Ci, że w Polsce stosunek zarobków do ceny porodu w prywantym szpitalu o podobnym standardzie co w szpitalu w USA wypada dużo gorzej.
  • Odpowiedz
dudi-dudi
dudi-dudi
22.08.2019, 07:17:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1626
Rzeczywiście tak jeszcze wyglądają u Nas szpitale?
#film ##serial #czarnobyl #heheszki
dudi-dudi - Rzeczywiście tak jeszcze wyglądają u Nas szpitale?
#film ##serial #czarno...

źródło: comment_3Pbm8GjpRCZsX1EvFOvAQSr59RobE1nf.jpg

Pobierz
  • 94
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 22.08.2019, 13:13:26
  • 1
@dudi-dudi: 90% szpitali psychiatrycznych w Polsce tak wygląda. W tworkach można poczuć jeszcze klimat okresu międzywojennego.
  • Odpowiedz

455

Od apatii po euforię. Choroba dwubiegunowa dotyka ok. 800 tys. Polaków

Od apatii po euforię. Choroba dwubiegunowa dotyka ok. 800 tys. Polaków

Choroba afektywna dwubiegunowa ma charakterystyczne objawy. Stany depresyjne pojawiają się na zmianę ze stanami silnego pobudzenia. Dwubiegunówka to ciężkie schorzenie psychiczne, które dotyka głównie ludzi młodych. Nieleczone może zrujnować życie rodzinne, zawodowe oraz społeczne.

poradnik_zdrowie
z
poradnikzdrowie.pl
dodany: 21.08.2019, 10:03:43
  • 181
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    psychologia
  • #
    psychiatria
szymanh
szymanh 21.08.2019, 19:13:50
  • 6
@6a6b6c: Uwierz mi, że gdyby to była CHAD to zdecydowanie i wyraznie odczulbys jej nastepstwa w swoim zyciu.
Stan o ktorym piszesz to moze byc spowodowany inna choroba - cyklotymią. Goraco Ci polecam abys udal sie specjalisty w celu diagnozy.

1655

Seba broni łabędzia

Pokaż treści 18+

Seba broni łabędzia

...przed innym łabędziem. Akcja z butem pod koniec.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 20.08.2019, 06:14:58
  • 152
  • #
    polska
  • #
    sebixkurwix
  • #
    labedz
  • #
    patologiazmiasta
szymanh
szymanh 20.08.2019, 19:32:41
  • 78
Typ napluł, zwyzywał i zbutował labędzia xD
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

szymanh
szymanh 11.08.2019, 13:34:07
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 15:31:58
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:01:52
  • 0
Znalezisko dodane, zapraszam do zadawania pytań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
szymanh
szymanh
Autor
11.08.2019, 16:07:20
  • 1
@CacyIsBack: Po psychodelikach jest dużo mniej osób i to też głownie po mixach, ja osobiście pamiętam tylko jedną pacjentkę która wrzuciła nbome, grzyby do tego thc i alko i totalnie straciła kontakt z planetą ziemia, z ulicy przywiozła ją policja w mega psychozie.
  • Odpowiedz
jguten2
jguten2
jguten2
11.08.2019, 06:20:13
  • 2419
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 150
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 11.08.2019, 13:21:04
  • 2
@jguten2:

2\10 bo odpisałem

Zdajesz sobie sprawę, że żeby pracować jako pielegniarka\pielęgniarz trzeba najpierw skończyć conajmniej licencjat, który ma 4600 godzin dydaktycznych co jest większą ilością godzin niż większość jednolitych studiów magisterskich i przez 3 lata spędzasz często po 12 godzin na uczelni plus nauka w domu plus praktyki w każde
  • Odpowiedz
byku_z_plastiku
byku_z_plastiku
byku_z_plastiku
06.08.2019, 01:31:54
  • 1
też tak macie, że siedzicie w robocie i tylko czekacie aż coś się z----e, żeby było coś do roboty?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 06.08.2019, 01:57:55 via Android
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

579

Na emeryturę ma odejść 40% pielęgniarek? Będą pustki przy szpitalnych łóżkach?

Na emeryturę ma odejść 40% pielęgniarek? Będą pustki przy szpitalnych łóżkach?

Ostatnio media obiegła alarmująca wiadomość, że w ciągu najbliższego roku wiek emerytalny osiągnie 44 procent polskich pielęgniarek. Powiało grozą. Czy należy spodziewać pustek przy szpitalnych łóżkach? Czy czeka nas zapaść w opiece nad pacjentami?

poradnik_zdrowie
z
poradnikzdrowie.pl
dodany: 05.08.2019, 10:37:55
  • 292
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
szymanh
szymanh 05.08.2019, 18:46:35 via Android
  • 11
@Robert89
@amonwar
@MinisterPrawdy

564

W ponad 70% polskich szpitali brakuje pielęgniarek i położnych

W ponad 70% polskich szpitali brakuje pielęgniarek i położnych

Aż 72 procent polskich szpitali zgłasza zapotrzebowanie na personel pielęgniarski i położne! Jeszcze bardziej niepokojąca jest wysoka i rosnąca z roku na rok średnia wieku: polska pielęgniarka ma średnio 52 lata a położna 50 lat. To powód powstania tzw. luki pokoleniowej w naszym zawodzie.

poradnik_zdrowie
z
poradnikzdrowie.pl
dodany: 02.08.2019, 10:30:52
  • 180
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
szymanh
szymanh 03.08.2019, 14:35:20
  • 2
@Hasqa99: @Raffffffffffffffff: @mat_kubinski: @widmo82: @janek_kenaj: @dr_Batman: @Borutnik:

4k netto to dużo, szczegolnie ze to pensje to glownie w miastach? Z mojego rocznika od razu po studiach w stolicy prawie wszyscy dostali co najmniej tyle, szkoda ze sie nie wspomina o poziomie stresu i odpowiedzialości i tym, ze pielegniarki i lekarze w Polske maja wskaznik ilosci pacjentow\personel blizej krajow
szymanh
szymanh 03.08.2019, 20:23:09 via Android
  • 0
@Raffffffffffffffff

Nie są, ale na koniec miesiąca nie odmawiając sobie niczego i mogąc regularnie podróżować zostaje mi na koncie więcej samych oszczędności niż w Polsce byłym w stanie zarobić.

2817

Brak pieniędzy, brak lekarzy, brak polityki zdrowotnej. Miażdżący raport NIK

Brak pieniędzy, brak lekarzy, brak polityki zdrowotnej. Miażdżący raport NIK

Raport NIK: polski system opieki zdrowotnej jest skrajnie niedofinansowany, źle zorganizowany, nieprzyjazny dla pacjenta, nie wykorzystuje potencjału [...] Innymi słowy, stan w kraju stabilny...

Gerard_Z_Rumii
z
oko.press
dodany: 01.08.2019, 06:17:55
  • 232
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
szymanh
szymanh 01.08.2019, 08:19:15
  • 34
Braków kadrowych nie naprawimy już w żaden sposób. Mamy 1\3 personelu lekarskiego i pielęgniarskiego w przeliczeniu na 1000 mieszkanców co kraje zachodnie, które same deklarują ogromne deficyty i drastycznie walczą o ich import oferując bardzo dobre pakiety relokacyjne i wysokie pensje.

Sam jestem pielęgniarzem, wiekszość moich znajomych po studiach dostało 4000+ na rękę, znam pielęgniarki które wyciągają po 10k na kontraktach, co z tego?

W Polsce na psychiatrii miałem 54 pacjentów, obsada
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

szymanh
szymanh 01.08.2019, 22:54:01 via Android
  • 0
@bezprzypau Co masz na myśli? Studia lekarskie i pielęgniarskie są za darmo, dodatkowo rząd chce wprowadzić stypendia dla wszystkich którzy będą studiować pielęgniarstwo (800 zł miesięcznie) i dostatek do pensji (1000 złotych) na 2ata po zakończeniu edukacji pod warunkiem pracownia w Polsce. Za granicą podobnie, studenci pielęgniarstwa otrzymują busary, w krajach niemieckojęzycznych otrzymują relatywnie wysokie wynagrodzenie przez cały okres edukacji.
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
29.07.2019, 06:41:00
  • 24
#anonimowemirkowyznania
Potrzebuję rady, bo zgłupieję.

Jestem z moim niebieskim od 2 lat. On ma własny interes, bardzo absorbujący. Jednak nasz pierwszy rok był dla nas dwojga jak z bajki. Co by nie pisać, ja wiem, że to pisana mi osoba, on też był o tym przekonany. On był typem osoby, która nawet nie chciała słyszeć o moich czarnych myślach "co jesli sie kiedys rozstaniemy". Mówił, ze bedziemy na starosc wciaz trzymac
  • 180
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 29.07.2019, 18:31:17 via Android
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania Chłopak prawodopodobnie rozwinął epizod depresyjny, zamiast go obarczać pytaniami i swoimi obawami to okaz mu wsparcie i zaproponuj pójście do lekarza lub terapeuty który go zdiagnozuje i profesjonalnie pomoże poprawić jego obecny stan psychiczny.
  • Odpowiedz

967

London is a Sh*thole

London is a Sh*thole

Londyn zamienił się w zas**ną dziurę. Całkiem dosłownie. Kanalizacja przewidziana na 2,5 miliona ludzi musi sobie radzić z 9 milionami. Ale to jeden z mniejszych problemów tego miasta. W 3 lata, postępowy mer doprowadził do wzrostu brutalnej przestępczości o 50+% i nie ma sobie nic do zarzucenia...

osetnik
z
youtube.com
dodany: 06.07.2019, 15:06:42
  • 219
  • #
    wielkabrytania
  • #
    londyn
  • #
    postepactwo
szymanh
szymanh 06.07.2019, 21:53:30
  • 12
@mango2018: Za średnie zarobki w Warszawie twój poziom życia będzie wyraźnie wyższy niż za średnie w Londynie.
@hador24: Londyn oferuje możliwość szybkiego rozwinięcia kariery jeśli znasz się na czymś konkretnym i daje duże możliwości, natomiast jeśli jesteś szarym obywatelem to zdecydowanie lepiej zamieszkać w innym brytyjskim mieście gdzie zarobki są porównywalnie a koszty życia 2-3 razy niższe.
Sensowna pensja na Londyn to minimum 50,000 rocznie.

484

Zakaz palenia papierosów w domu. Tajlandia nie przebiera w środkach

Zakaz palenia papierosów w domu. Tajlandia nie przebiera w środkach

Zapalenie papierosa w domu to "napaść" na bliskich. Taki zapis znalazł się w nowej ustawie o ochronie rodziny w Tajlandii. Władze zapowiadają zdecydowaną walkę z nałogiem obywateli. Najsurowiej będą w Tajlandii karani rodzice niepełnoletnich.

o2-pl
z
o2.pl
dodany: 24.06.2019, 08:58:27
  • 137
  • #
    swiat
  • #
    papierosy
  • #
    tajlandia
  • #
    prawo
szymanh
szymanh 25.06.2019, 01:11:22
  • 0
@groszek71: Można teoretycznie stwierdzić, że państwo ponosi wysokie koszty związane z leczeniem powikłań palenia oraz wyższą smiertelnością osób w wieku produkcyjnym, ale nie mam pojęcią jak się mają te koszty do np wpłytów do budżetu z akcyzy.

Ja osobiście uważam, że każdy ma prawo robić co chce a zamiast zakazywać czegoś, można by ewentualne straty na służbie zdrowia odrobić wyższą składką zdrowotną dla palaczy - zakładając, że ich leczenie przewyższa
malinowydzem
malinowydzem
21.06.2019, 22:28:08
  • 0
Czy ma ktoś rozeznania w sieciach komorkówych w UK (Walia) Potrzebna oferta z duża ilością internetu w telefonie
#telefony #siecikomorkowe #anglia #uk #gsm #pytanie #emigracja
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szymanh
szymanh 21.06.2019, 23:13:09
  • 0
@malinowydzem: @carmazeen: Smarty wszystko bez limitu łącznie z internetem bez limitu i tetheringiem za 18 funtów bez umowy - najlepsza oferta w UK i to bojącą całą konkurencje na mile https://smarty.co.uk/ . Polecam
  • Odpowiedz
szymanh
szymanh 21.06.2019, 23:16:51
  • 0
@sawirus31: nadal obie oferty dużo gorsze niż smarty no limit bez ogarniczeń w internecie na pełnej prędkości i umowy za 18.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 5 z 9
  • >

Bartosz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.05.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.12.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking