Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
misisk

misisk

Dołączył 12 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 23579
  • Znaleziska 11853
  • Mikroblog 11726
  • Obserwujący 440
  • Obserwowane 56

312

Klapa restrukturyzacji HREIT

Klapa restrukturyzacji HREIT

"Sąd umorzył przyspieszone postępowanie układowe kluczowej spółki w grupie HRE. Dewelopera czeka teraz upadłość lub sanacja. Obie drogi oznaczają, że stery w spółce straci Michał Sapota." Puls Biznesu

lukasz-medyk
z
pb.pl
dodany: 07.03.2025, 19:22:47
  • 51
  • #
    nieruchomosci
  • #
    hreit
  • #
    hreinvestments
  • #
    ekonomia
misisk
misisk 08.03.2025, 13:42:10 via Android
  • 10
@nobrainer kapitał zakładowy spółki określa maksymalną wysokość odpowiedzialności wspólników. Zarząd odpowiada całym swoim majątkiem, jeśli w odpowiednim czasie nie złożył wniosku o upadłość. Tak w uproszczeniu
WUJEKprzezUzamkniete
WUJEKprzezUzamkniete
27.02.2025, 19:55:06
  • 31
TL;DR
dzisiaj nasz opętany Sʇaś kończy roczek!

ci co obserwują mój tag: #w8jek to pewnie pamiętają jeszcze teledysk Legion, o którym mowa,
więc oto krótkie podsumowanie:
-wygrał Czarnego Konia Wideoklipu 2024 na Ars Independent (chyba pierwszy raz wygrał animowany teledysk)
WUJEKprzezUzamkniete - TL;DR
dzisiaj nasz opętany Sʇaś kończy roczek!

ci co obserwuj...

źródło: plakat_02_laury

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 27.02.2025, 20:13:09 via Android
  • 1
@WUJEKprzezUzamkniete gratulacje!
  • Odpowiedz
jandiabeldrugi
jandiabeldrugi
11.02.2025, 07:28:43
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 11.02.2025, 10:43:36 via Android
  • 0
@jandiabeldrugi na platformach reklamowych funkcjonują też tzw. grupy niestandardowe. Prawdopodobnie zostałeś zakwalifikowany do grupy look-a-like: mniej lub bardziej wykazujesz zachowania targetowanej grupy odbiorców. Wystarczy, że byłeś na kilku stronach, po których ktoś inny wyszukał produkt z kategorii tych, które Ci się wyświetliły.
  • Odpowiedz
zomowiec
zomowiec
12.01.2025, 10:18:59
  • 88
Postanowiłem wypunktować jakie rzeczy mają większy sens niż w Polsce jeśli chodzi o edukację/szkolnictwo w #uk na poziomie szkoły podstawowej ( Primary school ) Bo tylko o takiej mogę się wypowiedzieć jako że mój syn właśnie uczęszcza nadal do Primary :)

Będzie niepopularne z opiniami więc zapnijcie pasy :)
(Kolejność przypadkowa). I wybaczcie jeśli przez lata coś się w Polsce zmieniło i jest już podobnie jak w UK

1.Te same mundurki
zomowiec - Postanowiłem wypunktować jakie rzeczy mają większy sens niż w Polsce  jeśl...

źródło: temp_file2329219948271288432

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 12.01.2025, 13:39:36 via Android
  • 2
@zomowiec ad 7) dokładnie taki, a nawet większy zakres zajęć pozaszkolnych miałem w latach 90. Natomiast było to w gigantycznej szkole w mieście i nie wiem czy tak było też w innych i czy jest tak też dziś.
  • Odpowiedz

564

Nowelizacja ustawy Prawo Lotnicze. Petycja

Pokaż treści 18+

Nowelizacja ustawy Prawo Lotnicze. Petycja

Proszę o wykopanie i podpisanie, jest to bardzo ważna petycja dla droniarzy. Kara 10 tys za latanie dronem jest większa niż brak OC rowerzysty czy jazda autem po spożyciu. Wczoraj mieliśmy delegatów w Sejmie i dalej mamy szansę coś zrobić! Działajmy i nie dajmy zdzierać z siebie kasy

FueGo
z
secure.avaaz.org
dodany: 10.01.2025, 09:35:18
  • 146
  • #
    dji
  • #
    drony
  • #
    dron
  • #
    prawo
  • #
    sejm
  • #
    polska
misisk
misisk 10.01.2025, 14:04:31 via Android
  • 3
Petycja absolutnie słuszna i potrzeba, choć znając polityków to i tak nic nie zmieni. Mimo to i tak podpisałem.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mega_Smieszek
Mega_Smieszek
24.09.2024, 03:10:40
  • 1470
Mega_Smieszek

źródło: 20240924_034541

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 24.09.2024, 08:13:30 via Wykop
  • 2
@Mega_Smieszek: Przede wszystkim marka to nie rzeczywistość a obietnica - tak jak napisała @krystal_Tri_tapik . Ale w grę wchodzą też zjawiska nazywane efektem aureoli (czy też efektem halo) oraz transferem autorytetu. Ten pierwszy to błąd poznawczy, przez który oceniamy cechy (np. człowieka, w tym wypadku Brada Pitta) przez pryzmat tych poznanych wcześniej (Pitt pewnie nie jest ekspertem od kawy, ale że jest lubiany/przystojny/whatever to mózg zakłada, że wie o
  • Odpowiedz

738

Budowa domu szkieletowego do stanu deweloperskiego

Budowa domu szkieletowego do stanu deweloperskiego

Proces budowy domu szkieletowego od konstrukcji do stanu deweloperskiego. Prawidłowa technologia uwzględniająca parametr paroprzepuszczalności (SD) na kolejnych warstwach przegrody zewnętrznej.

misisk
z
youtube.com
dodany: 28.03.2024, 19:23:22
  • 287
  • #
    domyszkieletowe
  • #
    budujzwykopem
  • #
    budownictwo
  • #
    budowadomu
  • #
    architektura
  • #
    nieruchomosci
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:15:25 via Android
  • -9
@Eustachy_goli_pachy próbowałem, siła wyższa ( ͡° ʖ̯ ͡°) a czekałem na to 2 lata i już nie miałem siły dłużej czekać
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:09:00 via Android
  • 0
@stary_emigrant bo nie powinno się go impregnować. Pisałem o tym w jednym ze starszych wpisów. Drewno konstrukcyjne żeby zabezpieczyć musi być suszone komorowo i strugane. Liczy się też właściwe ułożenie materiałów na przegrodzie zewnętrznej, żeby konstrukcja oddawała wilgoć na zewnątrz. Nie ma potrzeby go impregnować i narażać inwestora na dodatkowe koszty i niepotrzebne chemikalia
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:14:52 via Android
  • -49
@Zorrokorwa pan widzę z konkurencji, że tak się jednego wkręta uczepił? Firma istnieje jakieś kilkanaście lat, ludzie którzy to budują mają jeszcze więcej doświadczenia jeśliś ciekaw. Ale nie sądzę, żeby cię to interesowało, skoro tak aktywnie się udzielasz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:20:42 via Android
  • -37
@Chosen_Fox to było tak dawno kręcone, że nawet nie mam pojęcia co to za przewody. Oczywiście, że zawsze wszystko można ulepszyć i tak też często się w tej firmie dzieje, ale nie odpowiem Ci jak to dziś wygląda, bo od jakiś dwóch lat budowy na oczy nie widziałem
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:25:46 via Android
  • -15
@Witson bo się zwyczajnie nie da - zależy od wielu czynników (lokalizacji, projektu, indywidualnych ustaleń). Ale wszystkie porządne firmy wykonują darmową wycenę, jakbyś był realnie zainteresowany. Mogę powiedzieć o sobie: mój 117 metrowy dom parterowy 6 lat temu bez fundamentów wyszedł 310 tysięcy z 12 metrowym budynkiem gospodarczym i wiatą (niezbędne ze względu na plan zagospodarowania przestrzennego).
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:30:02 via Android
  • 2
@master_blaster jak nie wiesz to lepiej nie pisz. Sam mieszkam w takim domu w miejscu, gdzie przechodzą wichury i ani drgnie. Ale chyba lepszym przykładem będzie budowa obok której mury budowanego domu murowanego się przewróciły, a na szkielecie wichura nie zrobiła żadnego wrażenia. Specjalnie na takie okazje zrobiłem sobie zdjęcia z tego zajścia i jeśliś ciekaw to jutro Ci wrzucę
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:32:19 via Android
  • 0
@stary_emigrant to i tak zależy od wielu czynników i wiem, że za mało wiem, żeby na wszystko rzetelnie odpowiedzieć. To jedno jednak mam skonsultowane z kilkoma mądrzejszymi osobami od siebie, w tym kierownikami nadzoru budowlanego
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:33:51 via Android
  • 0
@rafkon1990 tak, drewno ze Skandynawii jest bardzo cenione, ale w Polsce też dostaniesz dobre drewno. Tylko trzeba dobrze poszukać - na szczęście nie na dom, ale raz się naciąłem na polskie badziewie
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:20:26 via Android
  • 0
@radek-kedar właśnie tak
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:26:56 via Android
  • 0
@bylem_bordo Taką oceną zajmuje się profesjonalny brakarz. Dla laika jedyne sposoby to potwierdzenie certyfikatów, ewentualnie możesz spróbować ocenić takie cechy jak jakość strugania (czy nie wystają drzazgi) i zwichrowania (skręcenia w osi)
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:30:14 via Android
  • -10
@Varin no też niespecjalnie: inwestorzy nie zgadzają się na podawanie tych kwot, zwłaszcza w internecie i zwłaszcza, że większość projektów jest tworzonych na indywidualne zamówienie. Zatem niby się da, ale czy można?
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 07:15:14 via Android
  • -2
@paliwoda dzięki. Zawsze mam problem z zapisem tego
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 09:23:26 via Android
  • 0
@radek-kedar może wskazywać na złe struganie drewna, a przez to narażać na bytowanie szkodników. Brakarz pewnie powiedziałby Ci więcej na ten temat
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 09:28:31 via Android
  • 0
@HeniekZPodLasu ja tego nie sprzedaje ( ͡~ ͜ʖ ͡°) ale robiłem w jednym ze starszych wpisów na mikro robiłem porównanie do technologii tradycyjnych i dom szkieletowy wychodził nieznacznie taniej. Raczej nie jest kwestią wyboru cena a cechy poszczególnych technologii
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 09:37:09 via Android
  • 0
@smir ładnie. Wiem jaka to masa ciężkiej pracy i gratuluję efektów. Z jakiegoś konkretnego powodu wybrałeś konstrukcję balonową czy tak Ci konstruktor zaprojektował?
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 09:46:15 via Android
  • -4
@dict tu akurat mijasz się z prawdą. Domy szkieletowe muszą spełniać takie same wymagania przeciwpożarowe jak domy murowane. Drewno konstrukcyjne jest zabezpieczone niepalną wełną mineralną i płytami gipsowymi, a samo struganie też utrudnia zajęcie się takiego drewna. Rozumiem, że nie musisz być zwolennikiem takiej technologii, ale nie musisz powielać nieprawdziwych mitów na jej temat.
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 10:13:38 via Android
  • 1
@smir a to akurat fakt z tymi gotowcami. Niestety ciężko o tym usłyszeć przed zakupem. Nam przy budowie kierownik wcisnął dodatkowe łączniki, bo by nie klepnął w dzienniku. Oczywiście to on był dystrybutorem tych łączników... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 11:33:42 via Android
  • -2
@Varin spoko, ja tylko wrzucam filmik na stronę ze śmiesznymi obrazkami (✌ ゚ ∀ ゚)☞
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 21:35:15 via Wykop
  • 0
Ciekawostka: minęły przeszło 24 godziny od wrzucenia filmu trwającego nieco ponad 18 minut, a średni czas jego oglądania przez pojedynczego użytkownika wynosi... 4 minuty i 46 sekund ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

misisk
misisk 28.03.2024, 19:30:09
  • 1709
Tygodnie spędzone na budowie, ponad 250GB materiału do obrobienia, wiele dni montażu, godziny postprodukcji i… wiele miesięcy oczekiwania na skrypt dla lektora. I mam dla Was nareszcie obiecany film o Budowie Domu Szkieletowego od A do Z (a właściwie od rozpoczęcia konstrukcji do stanu deweloperskiego): Link do znaleziska

Budowa domu parterowego z poddaszem użytkowym nad częścią salonu realizowana była w województwie śląskim. W filmie zobaczycie oczywiście wszystkie etapy, opisane jak najdokładniej, jak na
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 19:35:39 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 19:35:57 via Wykop
  • 2

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 19:41:27 via Wykop
  • 1
Od razu dodam dla dotychczasowych obserwujących, że nie będę już raczej nic wrzucać w tym temacie. Planuję za jakiś (raczej dłuższy) czas cykl łopatologicznych wpisów o podstawach marketingu.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 20:58:31 via Android
  • 2
@qesq ściany zewnętrzne to prawie sama izolacja i w domu panuje dokładnie taka temperatura jaką ustalisz (dzięki temu, że nie musisz najpierw nagrzewać ścian, żeby nagrzać powietrze). Ściany są też jednocześnie węższe, więc na tej samej powierzchni zbudujesz dom o większym wnętrzu. A dla mnie osobiście niewiarygodnie wielkim plusem po zamieszkaniu w domu szkieletowym okazała się łatwość przeróbek.
Anegdota na ten temat:

  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:01:20 via Android
  • 136
@eeehhh spoko. Kogo zainteresuje ten zobaczy. A najbardziej zależało mi żeby dostarczyć obiecany materiał. Ale dzięki za dobre słowo
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:03:45 via Android
  • 0
@Eustachy_goli_pachy miałem wtedy wrzucać, ale po drodze dostałem kilka razy poprawki do zrobienia w montażu i wyszło dopiero dziś niestety. Ale czekałem na to prawie 2 lata, więc już w końcu chciałem mieć za sobą ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:04:42 via Android
  • 0
@bkwas nie mam konta na hejto, ale jak masz i konto i ochotę to możesz wrzucić (。◕‿‿◕。)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:19:43 via Android
  • 0
@vanitydomain dzięki. Moje pierwsze duże wideo, więc mam nadzieję, że jakoś wyszło ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 21:20:15 via Android
  • 0
@Moron chyba jestem za stary, żeby zrozumieć co miałeś na myśli
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
28.03.2024, 22:03:44 via Android
  • 0
@N331 to zależy: od projektu, lokalizacji, indywidualnych ustaleń. Robiłem porównanie w jednym ze starszych wpisów i wówczas (2022 rok) dom szkieletowy wychodził nieznacznie taniej. Moim zdaniem jednak nie buduje się domu szkieletowego ze względu na niższą cenę tylko jego cechy
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:44:14 via Android
  • 2
@N331 też jestem zwolennikiem podawania can wprost, ale w tym wypadku się serio nie da. Raz z powodów podanych wcześniej, dwa inwestorzy nie chcą, żeby te kwoty były podawane, zwłaszcza w internecie (i zwłaszcza, że te domy najczęściej budowane są na podstawie projektów stworzonych indywidualnie dla nich). Mogę Ci powiedzieć o własnych doświadczeniach: podobny dom parterowy 117m2 z budynkiem gospodarczym ok. 12m2 i wiatą w 2018r. Kosztował mnie około 310 tys.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:49:32 via Android
  • 1
@munioman nie wiem czy jestem dość kompetentny, żeby rzetelnie odpowiedzieć. Zakładam, że z grubsza różnice wciąż będą tożsame z tymi co przy porównaniu do domu murowanego.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:51:37 via Android
  • 0
@hadrian3 to pewnie zależy od konkretnego projektu i wykonawcy, ale powinno wyjść nieznacznie taniej. Natomiast bardziej istotne są różnice w cechach niż cenie i to nimi bym się kierował przy decyzji
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:54:24 via Android
  • 0
@tak_bylo21 nie wiem do czego konkretnie mogę się odnieść. Ja bym nie zamienił za to domu szkieletowego na murawany. Różni ludzie mają różne potrzeby i realizują je w różny sposób. Zatem jak najbardziej rozumiem, że ta technologia nie przekonuje każdego oraz że mogłeś mieć różne doświadczenia
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 06:55:58 via Android
  • 0
@Moron zatem nie będę nalegał, żebyś go oglądał ( ͡~ ͜ʖ ͡°) raczej nie planuję też już wrzucać więcej materiałów na ten temat, więc bez obaw
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 07:01:53 via Android
  • 1
@luke-dolla7 przy trąbach powietrznych nie ma specjalnego znaczenia technologia - i tak dokona ona zniszczeń. Ja natomiast byłem świadkiem efektów wichury, która przeszła przez dwie trwające obok siebie budowy: szkieletowej i murowanej, i na szkielecie nie zrobiła wrażenia, a przy murowanej położyła kilka ścian. Zrobiłem specjalnie zdjęcia z tego zajścia i jak znajdę to mogę wrzucić jeśli chcesz zobaczyć
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 07:02:49 via Android
  • 0
@Trochutak Nikon Z50 i DJI mavic air 1
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 07:13:52 via Android
  • 1
@Goomer do stanu deweloperskiego. Zapomniałem też dodać, że bez płyty fundamentowej, bo robiłem ją z inną, wyspecjalizowaną firmą. Wydaje mi, że trzeba szacować wzrost kosztów taki jak inflacja, więc coś rzędu blisko 30%, ale mogę się mylić - nie jestem przedstawicielem handlowym tej firmy w gwoli jasności

Jeśli chodzi o wykończenie to nie wyszło specjalnie dużo, bo prawie wszystko zrobiliśmy sami (a w przypadku paneli czy drzwi wewnętrznych cena z montażem
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 08:17:45 via Android
  • 1
@976497 zarówno w domach szkieletowych, jak i murowanych podstawowym paliwem w przypadku pożaru są elementy wyposażenia wnętrza. Sam drewniany szkielet jest zabezpieczony niepalną wełną mineralną i płytami gipsowymi, a samo drewno częściowo zabezpieczone jest przez struganie, ale to wszystko zależy od samego zdarzenia. Widziałem relacje z pożarów takich domów, gdzie szkielet nadawał się do odbudowy domu, a w sąsiedztwie z kolei mieliśmy murowany dom, który zawalił się po pożarze. Takie kwestie
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 10:09:42 via Android
  • 0
@ipocomitowszystko prawidłowo wykonany dom szkieletowy wytrzyma nawet i 100 lat. W USA czy Kanadzie są wciąż użytkowane nawet starsze budynki. Słowem kluczowym jest tu jednak prawidłowo. Najlepiej poczytaj moje poprzednie wpisy, żeby wybrać właściwego wykonawcę.

Znajomy kierownik nadzoru budowlanego też prowadzi firmę budowlaną, ale budującą w technologiach murowanych i też twierdzi, że nie ma różnicy w trwałości między nimi. Liczy się zawsze właściwe wykonanie
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 11:27:31 via Android
  • 0
@N331 znam firmy o te 50k tańsze niż ta, która realizuje budowę na filmie i nigdy bym nie skorzystał z ich usług. Z drugiej strony jest bardzo duża firma w Polsce, która realizuje 100k drożej i robią tego ogrom, ale nie widzę dodatkowej wartości stojącej za wyższą kwotą.

Przez jakiś czas robiłem wyceny takich domów (tworzyłem narzędzie do usprawnienia procesu wycen), więc wiem jak ten proces jest skomplikowany. Na tyle, że
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 14:31:39 via Android
  • 0
@N331 znając życie, pewnie są takie firmy. Ale pewnie dorzucają wtedy jakiś procent każdemu, bo bezpiecznie mogą założyć, że nikt wystarczająco się nie zna. Ale przekażę Twoje sugestie, może powstaną jakieś case studies z cenami
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
29.03.2024, 14:43:00 via Android
  • 0
@Madras nie wiem co to (・へ・)
  • Odpowiedz
czykoniemnieslysza
czykoniemnieslysza
czykoniemnieslysza
17.03.2024, 12:30:09
  • 0
"Możliwe zyski to 15 tys. zł netto przy sześciu klientach na godzinę"
Ciekawe czy to prawda

https://franchising.pl/artykul/13054/ile-zarobisz-kebabie/

#biznes #firma #gastronomia
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 17.03.2024, 13:36:23 via Android
  • 0
@czykoniemnieslysza nie ma szans. Mówię z autopsji
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
01.11.2022, 14:56:57
  • 54
Znajomy będzie otwierał burgery rzemieślnicze we Wrocławiu i mozna to poprowadzić w dwóch opcjach: tanie i dobre burgery typu studenckiego albo wszystko naturalne bez konserwantów, wyrabiane na miejscu.

Jaka cena za takiego burgera byłaby najlepsza? Tak żeby było wiadomo że to lepsza jakość i można było kogoś zaprosić bez obaw
#firma #wroclaw #jedzenie71
ewolucja_myszowatych - Znajomy będzie otwierał burgery rzemieślnicze we Wrocławiu i m...

źródło: comment_1667314473K5WO1nmOmopiKg5lLL0Udp.jpg

Pobierz

Ankieta

  • 42,90 zł 29.6% (1605)
  • 72,90 zł 3.6% (196)
  • 96,90 zł 66.7% (3614)

Oddanych głosów: 5415

  • 117
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 01.11.2022, 15:42:20 via Android
  • 3
@ewolucja_myszowatych w gastronomii wycenia się w oparciu o tzw. foodcost, czyli stosunek ceny surowca do ceny dania. Nie powinien przekroczyć 25% jeśli kolega chce na tym zarabiać. Czyli powinien kosztować minimum 4 razy tyle ile kosztuje surowiec, a najlepiej wycenić go w okolicach ceny surowca razy 5 (20% foodcost).
  • Odpowiedz
misisk
misisk 01.11.2022, 16:13:54 via Android
  • 10
@ewolucja_myszowatych skoro znasz foodcost to nie rozumiem po co ankieta? Dodatkowo można się opierać jeszcze na konkurencji, ale moim zdaniem lepiej stopniowo podnosić niż wystartować z najwyższej możliwej stawki.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 15.09.2022, 18:01:53
  • 0
Hej Mirki i Mirabelki. Wiem, że wciąż czekacie na obiecany film ( ͡° ʖ̯ ͡°) postanowiłem napisać, żebyście wiedzieli, że nie zapomniałem o Was!

Montaż filmu zajął więcej niż się spodziewałem, ale od wielu miesięcy jest już gotowy. Zrobiłem też już dawno całą postprodukcję. Od tamtego czasu czekam jednak na... akceptację skryptu do zlecenia nagrania lektora (-‸ლ) Jak tylko będzie akcept to zmontuję dźwięk
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 03.03.2022, 15:24:27 via Android
  • 20
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gurken
gurken
16.02.2022, 12:08:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Mirki i Mirabelki,

Czy ktoś z #krakow #malopolska jest w stanie polecić jakąś firmę stawiającą domy szkieletowe? Wycena z Hauswerka domu 110m2 wywaliła mnie z butów, a może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#budowadomu #domyszkieletowe
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 16.02.2022, 12:27:08 via Android
  • 2
@gurken no dużo Ci policzyli na pierwszy rzut oka, ale jak chcesz to wyślij projekt albo link do projektu z internetu to puszczę go do wyceny.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 16.02.2022, 12:32:57 via Android
  • 4
@Aerwin jak już zostałem wywołany do tablicy to powiem, że do tej pory myślałem, że to niższe koszty utrzymania są główną zaletą domów szkieletowych, bo zawsze powtarzałem, że w nich nie chodzi o cenę. Ale obecnie remontuję wynajęty lokal w budynku murowanym i dochodzę do wniosku, że najważniejszą zaletą szkieletu jest prostota prac remontowych. To co bym zrobił w miesiąc u siebie, tutaj trwa już 2 miesiące a jeszcze trochę zleci.
  • Odpowiedz
GoodLikE
GoodLikE
25.10.2021, 17:04:52
  • 60
Godzina 17:30. Ostatni element stropu został zamontowany na ścianach. Jutro zacznie się montaż konstrukcji dachu. Niestety już nie będę mógł towarzyszyć pracownikom od rana, ale prześlę zdjęcie po godzinie 15.
Pojawiło się wiele zapytań, komentarzy w sprawie tego domu. Poniżej znajdziecie podstawowe informacje nt inwestycji.

#budownictwo #budujzwykopem #domyszkieletowe

Wykonawca - Golbalux, https://golbalux.pl/pl
GoodLikE - Godzina 17:30. Ostatni element stropu został zamontowany na ścianach. Jutr...

źródło: comment_1635181482EJLnt99R6YknmWTC5he9xd.jpg

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk 25.10.2021, 17:19:24 via Android
  • 4
Szkoda, że płyta poszycia z OSB/MFP. Kilka lat temu jeszcze by przeszło, ale stosowanie jej obecnie to błąd. Dobrze chociaż, że jest izolowany wełną, więc nie powinno być tragedii.

P.S. nie zastrzegam sobie mojego tagu domyszkieletowe na wyłączność, ale jak możesz to nie spamuj nim tak często, bo Mirki z niego uciekną.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 25.10.2021, 17:36:35 via Android
  • 0
@GoodLikE nie chodzi o punkt rosy, którym zasłaniają się wszyscy wykonawcy z błędnym przekrojem, a o przekrój o malejącym SD na kolejnych warstwach, żeby odprowadzać wilgoć do zewnątrz. Obecnie są dostępne płyty, które spełniają ten warunek i nie ma potrzeby korzystać z OSB/MFP.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 25.10.2021, 17:59:12 via Android
  • 4
@GoodLikE przez wiele lat to była jedyna znana w Polsce metoda. Przy użyciu styropianu oznacza problemy. Z wełną jest duża szansa, że nigdy nic się nie stanie (czego Ci życzę), a już na pewno jeśli masz rekuperację. Nie wiem czy Twoi znajomi robili tak drobiazgowe badania, ale przy niesprzyjających warunkach przy takim przekroju, po otwarciu ściany widać oznaki niszczenia drewna konstrukcyjnego.

W każdym razie gratulacje i życzę, żeby wszystko było w
  • Odpowiedz
misisk
misisk 25.10.2021, 18:57:48 via Android
  • 2
@NaglyAtakGlazurnika Ty jesteś jakimś trollem czy masz jakąś niezrozumiałą misję? Na co dziś naganiam?

A tag jest kojarzony ze mną, bo jedyny na nim publikuję i Mirki obserwują go ze względu na moje treści
  • Odpowiedz
misisk
misisk 25.10.2021, 19:31:30 via Android
  • 0
@CzarnyBelzebub najlepiej zobacz moje pierwsze wpisy na tagu #domyszkieletowe - tam masz o materiałach i współczynniku SD. Jeśli będziesz chciał wiedzieć więcej to napisz
  • Odpowiedz
misisk
misisk 25.10.2021, 21:12:53 via Android
  • 0
@Djelon ależ ty potworne bzdury piszesz. Albo sprzedajesz ten szajs albo w takim mieszkasz i jakoś musisz to przed sobą usprawiedliwić, bo o fizyce na pewno nie masz bladego pojęcia.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 26.10.2021, 06:36:38 via Android
  • 0
@MgrMarecki w Skandynawii mają ściany wentylowane a OSB jest na ruszcie pustki wentylacyjnej - to trochę inna technologia. A inne płyty poszycia nie zostały wynalezione dopiero co - ta technologia znana jest od kilku dekad i udoskonalana, więc owszem - wiadomo jak się zachowa. Zwłaszcza, że dzięki parametrom fizycznym szacuje się to jak materiał zachowa się po latach.

W każdym razie dobrze, że masz wełnę i gratulacje budowy (zwłaszcza szkieletówki) (
  • Odpowiedz
misisk
misisk 26.10.2021, 09:16:52
  • 0
@Djelon: no przecież w każdym moim wpisie piszę wprost, że pracuję w firmie budującej domy szkieletowe - a wiedzą, którą tam zdobywam dzielę się z Mirkami, żeby nie nadziali się na partaczy i niepoprawne rozwiązania, które sugerujesz. To prawda, że jest mnóstwo wykonawców, którzy wciskają szajs w technologii sprzed 30 lat, ale są też tacy, którzy robią to poprawnie i takich należy wybierać. A Twojego ataku na wełnę już kompletnie
  • Odpowiedz
misisk
misisk 12.10.2021, 11:12:38
  • 900
Trochę odkładałem dzisiejszy temat, bo przyznam, że nie jestem w nim ekspertem - co najwyżej stałem koło jakiegoś eksperta (może kilku). Podczas, gdy budowałem swój dom był to jednak temat, który najbardziej spędzał mi sen z powiek, więc wolę Wam go choć nieco ułatwić. Liczę też na to, że sprowokuję do dyskusji i w komentarzach wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie. Dziś napiszę o ogrzewaniu.

W kontekście ogrzewania domu są dwa aspekty do
misisk - Trochę odkładałem dzisiejszy temat, bo przyznam, że nie jestem w nim ekspert...

źródło: comment_1634037142PPIA7BguySN9JcmKSEr8Ib.jpg

Pobierz
  • 266
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:08
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:14
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:20
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:25
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:32
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:37
  • 1
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:42
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:48
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:17:54
  • 0
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:18:57
  • 2
@zapster: dzięki. Dzisiejszy wpis zajął niestety nieco więcej czasu, ale też przez to jest nieco obszerniejszy.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:21:32
  • 0
@pitersi: nie spotkałem się z tym jeszcze. Jeśli możesz to rozwiń proszę temat
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:22:40
  • 29
@NaglyAtakGlazurnika: na co dziś naganiam? Gaz, maty elektryczne czy pompy ciepła? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i jeśli coś jest nie tak z tym co piszę to dobrze by było, żebyś od razu sprostował...
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:23:30
  • 2
@artorrotorro: Ekstra. Może możesz rozwinąć temat?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 11:25:29
  • 1
@inko-gnito: wiesz, w porównaniu z takim gazem czy prądem, to jest jednak jakaś czynność do zapamiętania i zrobienia. Wszystko jest względne. Mój szwagier ma pellet i mimo, że żonie narzeka, to przy mnie złego słowa nie da na niego powiedzieć. Natomiast nie widziałem jeszcze tych "slimów". Możesz wrzucić jakiś i napisać jak się sprawują?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 12:28:57 via Android
  • 0
@radarada mogę przygotować. Sam przymierzam się, żeby zrobić automatykę u siebie w domu
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 12:49:15 via Android
  • 0
@hajs86 tak się składa, że to najlepsza fotka ogrzewania jaką zrobiłem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:27:46 via Android
  • 0
@Hulleck123 dużo zależy od tego jaki dom i jakie masz możliwości. Być może pellet będzie dla Ciebie wyjściem, jeśli zależy Ci najbardziej na tanim paliwie i zdecydujesz się np. na grzejniki, nawiew lub mieszacz do podłogówki (który to zależy w dużej mierze od technologii, a później preferencji). Szczerze to nie rozpatrywałem ogrzewania domu murowanego, ale wielu sąsiadów i znajomych ma pompy ciepła i są zadowoleni.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:28:25 via Android
  • 1
@pitersi ciekawa opcja. Muszę o tym więcej poczytać
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:29:41 via Android
  • 1
@hajs86

@misisk: No i jeszcze przydałoby się sprostowanie bo pompy ciepła to też ogrzewanie elektryczne


No tak, ale jednak ciepło biorą z otoczenia, więc to trochę inna skala. A chcąc być super dokładnym to wszystkie kotły potrzebują zasilania prądem do sterowników i pomp.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:32:49 via Android
  • 0
@ChlebZeSmalcem obie opcje są fajne. Nie ma niestety jednego przepisu na ogrzewanie, który sprawdzi się zawsze. Ale mam dla Ciebie protip: nie musisz kupować butli, a możesz ją wynająć od dostawcy gazu. Jakbyś decydował się na butlę to dodatkowo taki gaspol ma program poleceń, z którego Ty i polecający, otrzymujecie od nich zniżki (korzystałem - działa). Może też inni dostawcy też mają podobne programy
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:34:09 via Android
  • 0
@inko-gnito i żadnego dodatkowego osprzętu z boku nie dokładasz do tego? Szwagier ma podobny kocioł i drugie tyle przestrzeni zajmuje właśnie osprzęt.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:35:45 via Android
  • 0
@swital trochę wyszło, ale dom też niemały. Może mógłbyś po zimie napisać jaki miałeś koszt prądu w tym okresie?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:15:47 via Android
  • 0
@Gwozdziuuu muszę o tym więcej poczytać
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:17:22 via Android
  • 1
@artorrotorro wychodzi bardzo sensowny koszt eksploatacji. Dzięki za rozwinięcie
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:20:56 via Android
  • 1
@Oo-oO faktycznie powinienem dodać o konieczności zrobienia przyłącza. Ale jest coś takiego jak klątwa wiedzy, która mnie dotyka podczas pisania. Coś co jest dla mnie oczywiste czasem mi umyka. Dzięki więc za uzupełnienie.

Co do listy to mógłbym przygotować, jeśli znajdę kogoś mądrzejszego ode mnie w tym temacie, kto by mi w tym pomógł
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:23:52 via Android
  • 2
@Elnath kiedyś też nie sądziłem, że uda mi się dorobić, ale posłuchałem prezydenta: zmieniłem pracę i wziąłem kredyt ( ͡° ͜ʖ ͡°) i teraz mam dom.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:24:39 via Android
  • 0
@tamto-to-tamto zgadza się. Pisałem o tym w którymś z wcześniejszych wpisów, więc nie wpadłem na to, żeby to dopisać też tutaj. Dzięki
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:25:47 via Android
  • 0
@Raawr zdecydowanie są wysokie. Z drugiej strony przy gazie musisz zrobić przyłącze (a czasem rozbudowę sieci), więc faktycznie jest to sprawa dość indywidualna.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:27:48 via Android
  • 1
@Vite niestety nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie, bo aż tak się nie znam. W kontekście domów szkieletowych, którymi zajmuje się na co dzień, raczej żadne paliwo stałe nie jest dobrym rozwiązaniem. W przypadku murowanych za to kompletnie nic nie odpowiem ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:29:52 via Android
  • 3
@Qki dzięki. Cieszę się, że to doceniasz. Pomimo licznych krytykantów, wolę to robić, żeby zainteresowani budową domu mieli choć trochę wiedzy, żeby nikt ich nie wyrolował, co jest niestety wciąż spotykane nie tak rzadko.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:31:20 via Android
  • 0
@TomdeX ah gdyby akumulatory już pozwalały w sensownych rozmiarach i pieniądzach magazynować prąd... ani przez moment bym się wtedy nie zastanawiał
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:32:22 via Android
  • 0
@radarada masz rację... O ile wcześniej nie puściłeś sobie skrętki po całym domu jak ja (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:34:29 via Android
  • 0
@radarada

W domu szkieletowym 120m2 koszt gazu za ogrzewanie i wodę w ubiegłą zimę wyniósł ok. 1800 zł.


@misisk: to jest za miesiąc? :O

To jest za całą ubiegłą zimę
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:37:45 via Android
  • 0
@Smasher69 nie wiem czy fotowoltaika do gruntowej w ogóle jest potrzebna. Można oczywiście, ale gruntowa ( głębinowa oczywiście) ma taką wydajność, że nie wiem czy jest po prostu sens. Ogólnie gruntowa pompa to świetne rozwiązanie, ale jest kosmicznie drogie w porównaniu z innymi. Jeśli nie przerażają Cię jednak koszty to polecam.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:39:16 via Android
  • 0
@eko_zgonus bardzo przyzwoicie bym powiedział. Możesz zdradzić jak duży masz dom?

Co do gazu to u mnie też się nie dało, więc po prostu zakopałem sobie butlę
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:40:31 via Android
  • 0
@barwus dzięki za uzupełnienie. Jeśli kiedyś będę poruszał temat to zbiorę te wszystkie informacje z komentarzy do kupy i dodam
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:41:56 via Android
  • 0
@SargonofAkkad dzięki. Faktycznie pominąłem piec zgazowujący, bo zwyczajnie go jeszcze nie znam ¯_(ツ)_/¯ muszę o tym poczytać
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 18:45:30 via Android
  • 0
@Moron zazwyczaj inwestorzy, krótszy zdecydowali się na grzejniki brali tanie modele i wychodziły ich łącznie do 5000. Fajnie, że podałeś konkretne kwoty takich dekoracyjnych, faktycznie niemało.

Co do mojego kosztu ogrzewania to wśród ludzi, których ja znam to jeden z najniższych. Oczywiście są się taniej, np. z fotowoltaiką i pompa/matami/czymkolwiek, ale chciałem po prostu napisać konkret, jak to jest u mnie, żeby był jakiś punkt odniesienia
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:02:42 via Android
  • 0
@wolodia to zależy co masz na myśli, pisząc o dużym domu. U większości inwestorów z domami do 200m2 po podłogach z garażem (czyli większość inwestycji) pompa powietrzną sprawdza się bardzo dobrze. Oczywiście pompa gruntowa ma dużo lepszą wydajność, ale kosztuje też odpowiednio więcej.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:12:58 via Android
  • 0
@ArnoldZboczek kiedyś założę ( ͡~ ͜ʖ ͡°) ale na razie nie będę Mirkom żałować
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:15:44 via Android
  • 0
@dafto też nie wiem, dlatego się o nich nie rozpisywałem. Szczerze liczyłem, że w ich przypadku pojawi się jakiś Mirek, który się nimi zajmuje (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:16:31 via Android
  • 0
@TheHamlet no niby taki kupiłem, ale coś wolno się uczy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:20:35 via Android
  • 0
@inko-gnito do samej pompy już nie
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:22:19 via Android
  • 0
@sezamus ja mam podłogówkę bez gresu. Co nie zmienia faktu, że pod względem oddawania ciepła, płytki są lepsze. Ja tylko piszę jak jest ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:23:39 via Android
  • 1
@ktoszpolnocy przy nowo budowanych domach raczej ciężko o nitkę, ale faktycznie to jakaś opcja dla farciarzy
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:26:57 via Android
  • 0
@WOiOwnik toż to blok mieszkalny, a nie dom jednorodzinny! :O jak masz zaizolowany dom? jak możesz to fajnie by było jakbyś po zimie napisał jak się ostatecznie sprawdziło
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:29:45 via Android
  • 0
@alpenGold11 słyszałem, że taka firma istnieje, ale nie interesowałem się specjalnie. Z tego co widzę na ich stronie to chyba korzystają z prawidłowych materiałów, ale jak chcesz to podeślij ich przekrój na PW
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:30:21 via Android
  • 0
@highlander zgadza się, dzięki za uzupełnienie
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:32:03 via Android
  • 0
@mi-strz bardzo chętnie. Możemy zgadać się na PW?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:33:23 via Android
  • 0
@snajper57 są takie z funkcją "chłodzenia", ale jest ona bardzo umowna. Jeśli faktycznie chcesz schodzić wnętrze to potrzebujesz osobnej klimatyzacji
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:35:30 via Android
  • 0
@RotflCopter ja bym nie miał nic przeciwko węglowi, gdyby ludzie palili nim prawidłowo, albo mieli odpowiednie piece
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:38:41 via Android
  • 0
@IIIlIII dlatego montuje się fotowoltaikę o większej mocy. Kolega mi to kiedyś liczył, teraz niestety nie pamiętam dokładnych wyliczeń. Spróbuję kiedyś odgrzebać temat i dodać obliczenia
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:39:38 via Android
  • 0
@dildo-vaggins dobry wynik. Rozumiem, że chodzi o zimę? Jaką masz izolację?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:39:57 via Android
  • 0
@szahmatt dzięki, muszę o tym poczytać
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:41:26 via Android
  • 0
@RexFortune wow, to sporo. Izolacja pewnie szybko by się Ci spłaciła.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:42:10 via Android
  • 0
@zibizz1 miałem na myśli połączenie mat z fotowoltaiką
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:44:28 via Android
  • 1
@kiper9002 z tego co rozmawiałem z kilkoma instalatorami to ponoć kwestia wylewki jest drugorzędna. Masz może jakieś dane albo artykuły na ten temat, bo bym poczytał?
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:46:03 via Android
  • 0
@tomszczyk znasz się na pompach? Jeśli tak to może mógłbyś rozwinąć temat, albo pomóc mi to bym zrobił suplement do wpisu.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:48:54 via Android
  • 0
@piterszoniusz a może osobny wpis na ich temat zrobisz? Ewentualnie ja zrobię suplement do tego wpisu o nich, jeśli mi pomożesz
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:50:43 via Android
  • 0
@Shatter u kilku inwestorów się sprawdziły, ale faktycznie nie mam o nich na tyle wiedzy, żeby się wymądrzać
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:55:09 via Android
  • 0
@kiper9002 dzięki. Muszę się dokształcić
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 19:57:57 via Android
  • 0
@RotflCopter jest w Rybniku nawet facet, który na necie instruuje jak prawidłowo palić węglem, ale faktycznie ludzie, zwłaszcza starsi, mają naukę gdzieś
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 20:12:02 via Android
  • 0
@tomszczyk zawsze możesz mi napisać co napisać. Ja jestem już uodporniony (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 20:55:05 via Android
  • 0
@dildo-vaggins to niezła izolacja. I bardzo dobry wynik
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
13.10.2021, 06:35:06
  • 0
@radarada: tak chcąc być bardzo dokładnym to od października do kwietnia. Zużyliśmy dokładnie 234,31 m3 w cenie 7,43zł / m3.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
13.10.2021, 08:11:31
  • 0
1800/ 7 msc = ~260msc

imho dobry wynik


@radarada: też tak uważam. Muszę jednak doliczyć koszt najmu butli, bo jej nie kupiłem na własność, ale celowo nie podawałem, bo zaburzyłoby to obraz rzeczywistego zużycia. Sam najem to 50zł/mies. No i to jest też cena za ubiegłą zimę, czyli jeszcze przed podwyżkami cen gazu. Ten rok już nie wyjdzie tak fajnie.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
13.10.2021, 08:12:43
  • 0
ale na skrętce nie zrobisz sterowania oswietleniem bo pewnie masz po prostu poprowadzone zasilanie z włacznika na scianie do punktu świetlnego

co najwyzej jakieś czujki, ruchu, temp itp


@radarada: zamierzam sterować samym włącznikiem światła. Ale szczerze mówiąc to jedyne na czym mi na ten moment zależy to na harmonogramie rolet.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
13.10.2021, 08:56:08
  • 0
@radarada: ja mam rolety z Krispol i uważam, że są dobrej jakości. Inwestorzy najczęściej decyduję się na Portos i również są zadowoleni. Poza tym Portos ma dość szeroką ofertę w rozsądnych cenach (ale akurat nie mieli koloru okleiny, który nas interesował, stąd Krispol)
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
13.10.2021, 09:12:43
  • 0
@Smasher69: Jeśli będzie zainteresowanie to odkopię kontakt do instalatora gruntowych pomp ciepła i z jego pomocą rozwinę temat
  • Odpowiedz
misisk
misisk 21.09.2021, 08:31:49
  • 523
Wybaczcie kolejne opóźnienie - praca, awaria auta, budowa tarasu... na domiar złego wracam do Was z nudnym tematem! Ale sami taki zamówiliście. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dziś o wentylacji.

Podstawą jest podział wentylacji na grawitacyjną i mechaniczną. Zaczniemy oczywiście od standardowej wentylacji grawitacyjnej.

Konstrukcja jest dość prosta: otwór wentylacyjny prowadzi do kanału wentylacyjnego, który prowadzi na zewnątrz, gdzie musi być zabezpieczony przed wpadaniem wody (np. specjalnym małym kominkiem, tzw. "grzybkiem"). Urozmaicić ją
misisk - Wybaczcie kolejne opóźnienie - praca, awaria auta, budowa tarasu... na domia...

źródło: comment_1632213092XVG1pRYQe6jhs1GqrvNXFh.jpg

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk
Autor
12.10.2021, 14:21:05 via Android
  • 1
@Dzieciok przy gazie ziemnym akurat jest wymagana wentylacja grawitacyjna, ale nie taka przy podłodze jak przy propanie, tylko przy suficie. Osobiście byłem zaskoczony tym wymogiem, bo właśnie przeszkadza przy rekuperacji. W takim wypadku powinieneś odizolować kotłownię z piecem gazowym od reszty pomieszczeń, czyli najlepiej dość szczelne drzwi, bez otworów i podcięć oczywiście.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 31.08.2021, 08:46:12
  • 557
Zacząłem pisać z myślą o domach szkieletowych, a ostatnio same tematy ogólnobudowlane. Tak też będzie i dziś, bo wychodzę z założenia, że mogą się one przydać większej ilości Mirków. Chciałbym dziś zwrócić Waszą uwagę na kosztowne elementy (dziś będę często powtarzał to słowo) domu - kosztowne zarówno na etapie budowy, jak i podczas eksploatacji.

Na wstępie zaznaczam, że chodzi mi tylko o uświadomienie Wam tych kosztów - jeżeli Was nie zniechęcają to Wasza
misisk - Zacząłem pisać z myślą o domach szkieletowych, a ostatnio same tematy ogólno...

źródło: comment_1630398918a1wTgm1OSVi3tADIfpko7x.jpg

Pobierz
  • 165
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk
Autor
31.08.2021, 08:46:18
  • 579
Zaplusuj ten komentarz, jeśli chcesz być wołany do następnych wpisów.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
31.08.2021, 08:46:26
  • 373
Zaplusuj ten komentarz, jeśli chcesz być wołany na film o budowie domu szkieletowego od A do Z (premiera na jesień)

Jeśli wcześniej się zapisywałeś, nie musisz tego robić ponownie.
  • Odpowiedz
misisk
misisk 26.08.2021, 07:36:37
  • 1346
I oto jest: długo wyczekiwany wpis o porównaniu kosztów budowy domu szkieletowego i murowanego. TL;DR jest w odpowiednio zatytułowanym akapicie na końcu (i w obrazku) (choć dziś trochę krótszy wpis).

Poprosiłem o przygotowanie wyceny projektu APS 289 firmę, w której pracuję oraz wykonawcę domów murowanych z miasta powiatowego na Śląsku. Ze względu na to, że każda działka jest inna, wyceny nie uwzględniają fundamentów. Obie zakładają budowę do stanu deweloperskiego (wykończenie z zewnątrz
misisk - I oto jest: długo wyczekiwany wpis o porównaniu kosztów budowy domu szkielet...

źródło: comment_1629963611fap5zGTIlEzjUaHhPxieDp.jpg

Pobierz
  • 301
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

misisk
misisk
Autor
26.08.2021, 07:36:51
  • 1005
Zaplusuj ten komentarz, jeśli chcesz być wołany do następnych wpisów.
  • Odpowiedz
misisk
misisk
Autor
26.08.2021, 07:37:00
  • 830
Zaplusuj ten komentarz, jeśli chcesz być wołany na film o budowie domu szkieletowego od A do Z (premiera na jesień)

Jeśli wcześniej się zapisywałeś, nie musisz tego robić ponownie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • Strona 2 z 7
  • >

Rafał

  • Marketer z kotem: większość komentarzy jest jego autorstwa
  • Gliwice
  • https://rozacki.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.12.2013

    Komentator
  • VIP
    od 05.08.2021

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 03.02.2013

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 04.02.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.08.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 05.06.2025

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #marketingwprostychslowach

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking