Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko234
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mikka22

mikka22

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6100
  • Znaleziska 5326
  • Mikroblog 774
  • Obserwujący 10
  • Obserwowane 11

562

Hongkong: Tysiące osób biorą udział w prodemokratycznym marszu

Hongkong: Tysiące osób biorą udział w prodemokratycznym marszu

Dziesiątki tysięcy mieszkańców Hongkongu rozpoczęły autoryzowany przez władze prodemokratyczny marsz. Jeszcze przed jego rozpoczęciem policja zagroziła użyciem gazu łzawiącego i poinformowała o zatrzymaniu 11 osób za posiadanie broni, w tym - pistoletu.

HaHard
z
rmf24.pl
dodany: 08.12.2019, 11:52:10
  • 73
  • #
    hahard
  • #
    swiat
  • #
    hongkong
  • #
    wydarzenia
  • #
    chiny
  • #
    azja
mikka22
mikka22 08.12.2019, 16:07:18
  • -18
wolny ryneg im się nie podoba?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

335

Szalony Koń – Indianin, który budził szacunek nawet u wrogów

Szalony Koń – Indianin, który budził szacunek nawet u wrogów

Czerwona Chmura, Czarny Jastrząb, Geronimo, Siedzący Byk, Skacząca Puma – to tylko kilku z wielu bohaterskich czerwonoskórych wojowników będących symbolami niezłomnej walki z tymi, którzy traktowali Indian północnoamerykańskich gorzej, niż bydło. Jedna z ikon martyrologii indiańskiej

darosoldier
z
histmag.org
dodany: 04.12.2019, 20:06:31
  • 58
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
  • #
    usa
mikka22
mikka22 05.12.2019, 19:41:13
  • 1
@hikarukimura: i nauka jezyka Siouxów czyli Lakota: http://ulv.civ.pl/lakota/

799

Pedalarz blokuje ciężarówkę

Pedalarz blokuje ciężarówkę

Bo ma 'za mało miejsca' żeby bezpiecznie przejechać - żąda żeby kierowca ciężarówki zjechał 15-tonową ciężarówką na nieutwardzone pobocze

dynx
z
dumpert.nl
dodany: 05.12.2019, 06:23:03
  • 301
  • #
    pedalarz
  • #
    rowerzysci
  • #
    cyklisci
  • #
    kierowcy
  • #
    tiry
mikka22
mikka22 05.12.2019, 09:17:29
  • -1
@noshieeeeeeet: to określenie kierowcy ciężarówki bo tam są przecież pedały pod kierownicą.

687

Socjal na rodziny większy niż w Szwecji, a i tak dzieci rodzi się mało...

Socjal na rodziny większy niż w Szwecji, a i tak dzieci rodzi się mało...

Wielkością socjalu na rodziny i dzieci w tym roku nominalnie powinniśmy przebić nawet Szwecję przy uwzględnieniu siły nabywczej. Państwo przekazuje grube miliardy, a dzietność jest wciąż tragicznie niska. I to nie tylko u nas. Dlaczego? Zmienił się wzorzec kulturowy.

Szewczenko
z
money.pl
dodany: 02.12.2019, 19:07:19
  • 392
  • #
    polska
  • #
    socjal
  • #
    500plus
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
mikka22
mikka22 03.12.2019, 14:39:50
  • -8
@orkako: a to prawo nazywa się kapitalizm.
mikka22
mikka22 03.12.2019, 14:42:14
  • 19
@endless-lameness: w wielu kwestiach tak. Były mieszkania i praca i przedszkola. Ludzie nie musieli brać kredytów na 30 lat i modlić się by co miesiąc mieć pracę. Nie było umów śmieciowych więc jak kobieta chciała zajść w ciążę to to robiła. Dzisiaj kobiety kalkulują, bo jak jesteś na umowie śmieciowej to nie idziesz na macierzyński.
mikka22
mikka22 03.12.2019, 19:17:15
  • -1
@orkako: chcesz powiedzieć że kapitalizm neoliberalny nie ma tutaj nic do powiedzenia? że nie ma żadnego wpływu na dzietność?
mikka22
mikka22 03.12.2019, 19:19:51
  • 1
Może dla młodych jeszcze?

Chyba u teściów pod jednym dachem z trójką dzieci.


@endless-lameness: rozejrzyj się dookoła? Wszystkie bloki które widzisz zostały wybudowane w latach 70-tych. Pokaż mi dowolne zdjęcie jakiegoś miasta, pokażę ci które bloki zostały wybudowane w tamtych latach.

bo wystarczyło te 30 lat poczekać na
mikka22
mikka22 03.12.2019, 19:21:41
  • -2
w latach 70 dzietnosc w miastach byla juz na poziomie dzisiejszej.


@Miniu30: no nie masz racji:
mikka22 - > w latach 70 dzietnosc w miastach byla juz na poziomie dzisiejszej.

@Mi...

źródło: comment_9bQsxjDVCJ1OPmOr3PP1tml6AeP5Zfhm.jpg

Pobierz
mikka22
mikka22 04.12.2019, 06:46:20
  • 0
jakbys nie zauwazyl napisalem w miastach.


@Miniu30: ale co to ma do tego? Wówczas rodziło się więcej dzieci niż dzisiaj. Rozdrabnianie i wybieranie sobie statystyk z określonych obszarów etc. Miasta wówczas były mniejsze niż dzsiaj.

bajki o tym jak normalnie 20 latkowie dostawali mieszkanie to sobie
mikka22
mikka22 04.12.2019, 06:48:05
  • 0
@orkako: a gdzie tak napisałem? Właśnie kapitalizm neoliberalny ma więcej wspólnego z feudalizmem.

Każdy system, w którym kobieta w ciąży jest obciążeniem ma wpływ na dzietność. A kapitalizm nie traktuje równo kobiet i mężczyzn a tym bardziej kobiet w ciąży.
mikka22
mikka22 04.12.2019, 17:13:38
  • 0
@orkako: proponuję kapitalizm ale regulowany, nie neoliberalny, tylko taki o bardziej wrażliwym społecznie. Takim w którym nie mierzy się wszystkiego zyskiem tylko odpowiedzialnością społeczną.
mikka22
mikka22 04.12.2019, 17:32:52
  • 0
@orkako: o rany socjalizm. Dla ciebie rozumiem istnieje tylko turbo-kapitalizm albo socjalizm. No to z takim wachlarzem pojęć polityczno prawnych kończę dyskusję.

1029

Hymn Związku Radzieckiego na kongresie Lewicy

Pokaż treści 18+

Hymn Związku Radzieckiego na kongresie Lewicy

wraz z bolszewickimi i sowieckimi okrzykami "czerwień jest kolorem zwycięstwa" w wykonaniu sekretarza generalnego SLD... przyzwyczajenia pozostały do dziś

xCytrulina
z
youtube.com
dodany: 01.12.2019, 12:48:03
  • 101
  • #
    polityka
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    konfederacja
mikka22
mikka22 01.12.2019, 15:45:42
  • -5
na tej samej zasadzie nie można swastyki utożsamiać z nazizmem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Strzelec_Kurpiowski: samej swastyki nie ale heilowanie + swastyka już tak. Wszystko ma swój kontekst. Międzynarodówka ma inny kontekst. Odwołuje się do czegoś innego.

846

Wizyta Jelcyna w supermarkecie, która przyczyniła się do upadku komunizmu

Wizyta Jelcyna w supermarkecie, która przyczyniła się do upadku komunizmu

We wrześniu 1989 roku prezydent Rosji Borys Jelcyn i garstka sowieckich towarzyszy udali się na niezaplanowaną 20-minutową przechadzkę po amerykańskim supermarkecie. Pozornie nieistotna wizyta podłamała prezydenta i zainspirowała go do podjęcia próby zmiany systemu w jego ojczyźnie.

PalNick
z
szkolastandard.pl
dodany: 30.11.2019, 11:35:54
  • 188
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    usa
  • #
    komunizm
  • #
    gruparatowaniapoziomu
mikka22
mikka22 01.12.2019, 08:29:16
  • -1
szkoda że nie pokazali mu zakładów w Bangladeszu lub Nikaragui gdzie szyją ubrania.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mikka22
mikka22 01.12.2019, 08:31:02
  • 0
@Andi128: Ale Marks pisał o czymś zupełnie innym i widać, że to ty nie znasz w ogóle Marksa a próbujesz się wypowiadać w tej kwestii. Marks pisał właśnie o tym że socjalizm jest możliwy tylko w bogatych społeczeństwach, tam gdzie są silne instytucje państwowe i potępiał państwo leninowskie w Rosji.
mikka22
mikka22 01.12.2019, 15:37:11
  • 0
potępiał państwo leninowskie w Rosji chociaż umarł 30 lat przed rewolucją?


@Andi128: tak, a czytałeś wstęp do II wydania jego dzieła. Wyraźnie tam o tym napisał.

634

Poznań: nie żyje 8-latka potrącona przez samochód

Poznań: nie żyje 8-latka potrącona przez samochód

Dziewczynka przechodziła przez pasy w biały dzień. Nadal panuje w Polsce pogląd że to pieszy ma się spodziewać śmierci w każdym momencie a nie kierowca zachować wszelką uwagę.

Saeglopur
z
epoznan.pl
dodany: 28.11.2019, 15:22:34
  • 548
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    poznan
  • #
    wypadek
  • #
    samochody
  • #
    bezpieczenstwo
mikka22
mikka22 29.11.2019, 06:37:17
  • 9
rozpędzonego auta nie da się zatrzymać w miejscu


@Anacron: jakoś w Szwajcarii samochody zatrzymują się przed pasami. Dziwne co? A prawa fizyki są takie same przecież.
mikka22
mikka22 29.11.2019, 06:38:07
  • 1
piew działają prawa fizyki,


@artur-moander: jakie prawa fizyki?
mikka22
mikka22 29.11.2019, 16:54:59
  • 1
@Anacron: nie raz widziałem jak policja za nie przepuszczenie pieszego zbliżającego się do pasów wystawiała mandat. Zatrzymywanie się samochodów przed pasami również. Nie zdarzyło mi się by nagminnie kierowcy łamali ograniczenia prędkości. Nie zdarzyło mi się by tak jak w polsce siedzieli na zderzaku bo się spieszy.
mikka22
mikka22 30.11.2019, 09:38:58
  • -1
@Anacron: tak tak. po twoim komentarzu widać że twoja kultura jazdy na drodze niczym się nie różni od naszych ułanów. Jeśli nie widzisz różnicy w kulturze jazdy na zachodzie to dla ciebie chyba zagranica to już następna wieś. Skoro tak to rozumiem. Już nawet w Czechach kultura jazdy jest nawet wyższa niż u nas.
mikka22
mikka22 30.11.2019, 14:47:29
  • 0
@Zakrzew: ale kierowca tego autobusu nie widział tego dziecka wcześniej? Bo ja jak jeżdżę samochodem i widzę dzieci na chodnikach to zwalniam odruchowo. Bo wszystkiego można się spodziewać.
mikka22
mikka22 30.11.2019, 14:48:15
  • 0
@derigen90: nie masz racji bo Litwa wprowadziła pierszeństwo dla pieszych wchodzących na przejście dla pieszych i wypadki zmalały o 60%.
mikka22
mikka22 30.11.2019, 23:21:12
  • 0
@Zakrzew: jeżeli cokolwiek zasłania widok to też trzeba zwolnić, bo nie mamy pewności czy ktoś tam nie wyjdzie zza samochodu. Tym bardziej trzeba wlasnie zwolnić.
G.....n
konto usunięte 27.11.2019, 16:06:48
  • 4
https://www.youtube.com/watch?v=Eo-jDyh5nrA

Obejrzałem właśnie 3 odcinek i aż nie do wiary jak socjalistyczna propaganda może być podobna do siebie niezależnie od kraju. Ceny rosną? To na pewno wina złych imperialistów/żydów/klasy średniej, Prądu nie ma? Imperialistyczne USA zniszczyło sieć, bo to oczywiście nie tak że elektrycy zamiast pracować musieli iść pogrzebać w śmietniku żeby dożyć następnego dnia w socjalistycznym raju który popierają tak cywilizowane kraje jak Chiny, Rosja i Pakistan xD Normalnie jakbym #
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 28.11.2019, 08:53:27
  • 0
Ceny rosną? To na pewno wina złych


@Gokerson: no ale niestety amerykanie nałożyli sankcje na Wenezuelę i tym samym mają problemy ze sprzedażą ropy naftowej i dostępu do kredytów. Trochę w tym prawdy jest
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 09:03:47
  • 1
@Gokerson: nie. za czasów Chaveza Wenezuela była najbogatszym państwem w ameryce łacińskiej i południowej. Amerykanie nałożyli sakncje wtedy kiedy znacjonalizowano wydobycie ropy. Amerykanom nie podobało się że nie mogą już czerpać zysków z ropy.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 16:10:56
  • 0
@blindguardiano: zaczęły się w 2015 roku (indywidualne), a potem w 2017 wymierzone już w rząd.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 17:46:56
  • 0
@blindguardiano: na co nie miały żadnego wpływu? na wyjście z kryzysu? No właśnie miały.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 17:57:48
  • 0
@blindguardiano: to jest nie istotne pokazuje też jak bardzo amerykanie nie liczą się z demokracją i jak bardzo ingerują w ustrój innego kraju jeśli coś nie idzie po ich myśli.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 18:16:45
  • 0
@blindguardiano: zwróć uwagę że ropa naftowa należy do wenezueli a nie do USA, więc może by tak wenezuela zaczęła czerpać z tego zyski. Tym bardziej że amerykanie nie byli skłonni do płacenia podatków.

Zwróć uwagę jak bardzo za Chaveza zlikwidowana została bieda. Pewno o tym nie wiesz ale skrajna bieda została mocno zmniejszona.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 18:27:45
  • 0
@blindguardiano: jak byś nie płacił podatków tak. Norwegia też zaprosiła amerykanów do przekazania technologii wydobywania ropy. Tylko że tam się inaczej skończyło.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 28.11.2019, 18:32:06
  • 0
@blindguardiano: no jeśli będę cię oszukiwał to byłoby to zrozumiałe.
  • Odpowiedz
r.....9
r.....9
konto usunięte 27.11.2019, 11:27:06
  • 7
Jestem wkur....ony oto co mnie czeka od stycznia - Od 1 stycznia 2020 roku, za śmieci segregowane zapłacimy 34 złote od osoby. Śmieci niesegregowane, to aż 68 złotych. A jak to u Was wygląda ???? Będziemy płacić za śmieci tyle co za energię elektryczną... #polska #ciekawostki #robertt1969 #gospodarka
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 28.11.2019, 08:55:07
  • 0
zapłacimy 34 złote od osoby. Śmieci niesegregowane, to aż 68 złotych


@robertt1969: niestety ale tyle to kosztuje. Czasy tanich paliw kopalnych i życia na kredyt, który spłacą nasze dzieci już się powoli kończą. Śmieci będą drogie. Minimalna cena za śmieci powinna być około 60 zł. I to jest normalna cena. Po prostu tyle to kosztuje.
  • Odpowiedz

371

Uber stracił licencję na przewóz osób w Londynie

Uber stracił licencję na przewóz osób w Londynie

Londyński urząd transportowy już po raz drugi wycofał licencję Ubera, ponieważ po raz kolejny stwierdzono, że firma nie spełnia wymogów.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 25.11.2019, 10:56:02
  • 217
  • #
    europa
  • #
    uk
  • #
    anglia
  • #
    londyn
  • #
    uber
  • #
    wielkabrytania
mikka22
mikka22 25.11.2019, 12:21:20
  • -33
@Jego_Stara: nie przeszkadza ci to że zyski lecą poza granice naszego kraju a ty nic z tego nie masz? Mało tego ty nie bezpośrednio zapłacisz za to w przyszłości większymi podatkami.
mikka22
mikka22 25.11.2019, 20:03:41
  • 0
No ale skoro tutaj woli się gnoić przedsiębiorców


@Uzbecki_kebab: w jakim sensie gnoi się przedsiębiorców w polsce bo nie rozumiem. Taksówki w Polsce świetnie działały teraz mają problemu z powodu ubera więc o jakie gnojenie ci chodzi? Bo nie wiem czy wiesz ale polska dla biznesu jest świetnym miejscem, pokazuje to np Biedronka. Uważasz że Bierdonka jest gnojona? Albo inne sieci handlowe.
mikka22
mikka22 26.11.2019, 06:36:19
  • -1
przymus płacenia zus


@Uzbecki_kebab: to jest cecha. W każdym kraju masz taki przymus więc nie jest to jakoś specjalnie gnojeniem. Ot takie reguły.

ściganie o każdą pierdołę przez urząd
mikka22
mikka22 26.11.2019, 13:17:21
  • -1
@Uzbecki_kebab: w jaki sposób jest to problem instytucji państwa?
mikka22
mikka22 26.11.2019, 13:36:26
  • -1
@Uzbecki_kebab: okej, zgadzam się, ale to wynika z systemu gospodarczego (neoliberalizm). Ale ty chyba zgodzisz się, że Uber powinien być traktowany tak samo jak reszta firm taksówkarskich, prawda?
mikka22
mikka22 26.11.2019, 13:44:16
  • -1
@Uzbecki_kebab: w jakim sensie? Mają nie płacić podatków? mają nie zatrudniać kierowców tylko przerzucać wszystkie koszta (np za wypadek) na kierowców? nie płacić za urlopy?
mikka22
mikka22 26.11.2019, 14:02:09
  • -1
@Uzbecki_kebab: czyli tworzysz bieda-taksówki. Co zamiast kas fiskalnych. Co z ludźmi którzy chcą płacić gotówką. Licencja... jak będziesz miał nieregulowany rynek to zaczniemy przypominać wschodnie kraje typu Ukraina, Gruzja z ich marszrutkami.
mikka22
mikka22 26.11.2019, 14:16:52
  • -1
@Uzbecki_kebab: tylko że finalnie to ty zapłacisz za to wszystko. Bo to jest równanie do zera. Pozwalasz by firmy omijały wszystkie regulacje itd, żeby tym samym nie płaciły podatków, żeby zatrudniały na umowy śmieciowe i w rezultacie masz rozjeżdżone drogi, z które ty będziesz musiał zapłacić np z większych podatków.
A jeśli podatki od firm będą mniejsze bo będą trudniej ściągalne to ty zapłacisz za to i będziesz miał tak
mikka22
mikka22 26.11.2019, 14:44:32
  • -1
Ja chcę, żeby ich nie było.


@Uzbecki_kebab: czyli finalnie to ty będziesz ponosił wszystkie koszta a zyski firm będą, zamiast wracać do ciebie, leciały za granicę.

znam krzywą laffera i jest kontrowersyjna więc nie do końca działa jak widać na przykładach Szwecji czy krajów europy zachodniej, W porównaniu z nimi mamy b. małe podatki.

Czyli nie będziesz płacił ZUSu etc. nie będziesz miał emerytury, a w szpitalu będziesz się leczyć
mikka22
mikka22 26.11.2019, 14:52:56
  • -1
Myślę, że gdyby nie przymus ubezpieczenia w ZUS i NFZ oraz cała masa niepotrzebnych danin


@Uzbecki_kebab: rozumiem ze nie chcesz płacić ZUSu... więc nie chcesz mieć emerytury ani bezpłatnego leczenia w szpitalach.
mikka22
mikka22 26.11.2019, 18:26:15
  • -1
@Uzbecki_kebab: to się zdecyduj bo pisałeś że jesteś wrogiem wszelkich danin.
mikka22
mikka22 26.11.2019, 20:13:20
  • -1
@Uzbecki_kebab: aha czyli chcesz emeryturę za darmo... okej to powodzenia.
mikka22
mikka22 27.11.2019, 11:31:17
  • -1
@Uzbecki_kebab: a jak zachorujesz, albo będziesz miał wypadek, nie wiem.. stracisz nogę lub rękę lub w ogóle nie będziesz zdolny do pracy to skąd będziesz odkładał?
Ile ty masz lat? 15? Najlepsze systemy emerytalne są takie, gdzie system jest powszechny i starsi utrzymywani są przez aktualnie pracujących by potem ich dzieci ich utrzymywały. To są najlepsze systemy emerytalny. Twój model nie działa w żadnym państwie bo się nie sprawdza.
Kjedne
Kjedne
21.11.2019, 13:18:22
  • 10
Rozne systemy mozna osadzac po tym kto na nich najwiecej zysku, wezmy taki socjalizm i kapitalizm.
W kapitalizmie specjalista ktory poswiecil swoja mlodosc jest wyzyskiwany przez korporację, wartość dodana jego pracy jest mu odbierana przez korporację, a za pomocą agresywnego marketingu wiele ze swoich zasobów traci na sztucznie wywołane w nim potrzeby.
W socjalizmie współdecyduje o swoim miejscu pracy, nie ma szefa który go wyzyskuje oraz nie traci swoich zasobów na sztucznie
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 22.11.2019, 18:13:38
  • 0
@r3pr3z3nt: Obejrzyj film the Take, jest na youtube, zobaczysz jak działają fabryki zarządzanie przez pracowników i jak działają zarządzane przez prywatnego właściciela.

bo wykształciły go komunistyczne szkoły zacofane technologicznie i naukowo ze względu na ideologię.


aha jeszcze jedno. Ja uczyłem się w szkole za PRLu jeszcze i jakoś mogę powiedzieć że odniosłem sukces .Także tego..
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 22.11.2019, 18:16:24
  • 0
@r3pr3z3nt: PGRy nie były zarządzane przez pracowników tylko przez aparat władzy. To po pierwsze. Po drugie chodzi o socjalizm a nie o państwo leninowskie, w którym to państwo i partia mają władzę. Zacznijcie to odróżniać wreszcie.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 23.11.2019, 12:46:57
  • 0
@r3pr3z3nt: to że tak było na papierze to nie znaczy, że tak było naprawdę. KRLD też w nazwie ma "demokratyczna".
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 23.11.2019, 16:46:27
  • 0
@r3pr3z3nt: gdzie ma to w nazwie konkretnie?
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 24.11.2019, 08:46:55
  • 0
@r3pr3z3nt: socjalizm z łaciny znaczy societas czyli wspólnota. I o to tu chodzi. Z definicji nigdzie nie ma że zniewala.
narodowy socjalizm to sobie daruj bo to zupełne antypody, bo tu chodzi lewicową politykę a nie prawicową opartą na fantazmacie jednego narodu, jednej rasy. Tak samo realny socjalizm, czyli państwo leninowskie - w tym wątku o tym nie mówimy. Interesuje nas tylko to pierwsze.

Powiem więcej zniesienie prywatnej własności jest
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 24.11.2019, 14:04:33
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 24.11.2019, 17:43:20
  • 0
walnij się w łeb bo tylko to ci pomoże.
  • Odpowiedz
PolskaPrawica
PolskaPrawica
23.11.2019, 13:24:41
  • 62
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 91
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 23.11.2019, 20:42:09
  • 2
Redystrubuować i bawić się w model skandynawski można w bogatych krajach, a w biednych pogorszyłoby to tylko ich stan.


@tallman: nieeprawda, bo Szwcja kiedy zaczynała swoje socjaldemokratyczne reformy zaczynała mając PKB dużo mniejsze niż teraz Polska. Zresztą tak samo jak i Finlandia i reszta krajów. I dlatego właśnie stały się krajami bogatymi.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 24.11.2019, 08:47:37
  • 0
Szwecja przed swoimi reformami socjalnymi miała trzecie na świecie pkb per capita


@tallman: pokaż dane.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 24.11.2019, 14:05:58
  • 0
@tallman: ale to są dane z 1960 roku a Szwecja zaczynała w latach 1930- i wówczas borykała się z potwornym głodem i biedą. 1mln osób wyemigrowało wówczas do USA.
  • Odpowiedz

807

"200 zł za 5 minut roboty?!" Nie szanujemy cudzej pracy ani samych siebie

"200 zł za 5 minut roboty?!" Nie szanujemy cudzej pracy ani samych siebie

"Hydraulik za 5 minut pracy wziął 200 złotych, no chyba go pogięło", mechanik zdziera kasę z będących w potrzebie kierowców, ceny ślubnego fotografa to jakaś kpina, a ta "baba", która ręcznie dzierga koce na drutach, życzy sobie astronomicznych kwot. Brzmi znajomo? Ot, polska mentalność...

ntdc
z
innpoland.pl
dodany: 22.11.2019, 17:11:17
  • 632
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
mikka22
mikka22 23.11.2019, 19:24:04
  • -5
no tak tylko że ja w dwa dni bez pracy i tracę 2000 tys zł. także wolałbym zapłacić te 250 zł. Przynajmniej mam pewność że dobrze zrobione.
mikka22
mikka22 23.11.2019, 20:43:19
  • 0
@johnyd23: a jaką masz pewność że ty sam dobrze to zrobisz. Nie masz tej pewności.
Probz
Probz
22.11.2019, 16:30:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
Tak jak pisałem: socjaldemokracja to w dzisiejszych czasach skrajna lewica XDD Jakbym był socdemem, też nie chciałbym być wiązany z ludźmi, którzy realizowali liberalną politykę gospodarczą.

#razem #socdem #lewica #antykapitalizm
Probz - Tak jak pisałem: socjaldemokracja to w dzisiejszych czasach skrajna lewica XD...

źródło: comment_59UaBvUq1ZeEGNn4gg3YmyUItf0egJNM.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 22.11.2019, 18:09:42
  • 2
@Kondzio11121555: umiarkowana lewica to neoliberalizm? neoliberalizm to raczej umiarkowana prawica.
  • Odpowiedz

543

Lewica poprze likwidację 30-krotności - pod warunkiem, że będzie limit emerytury

Pokaż treści 18+

Lewica poprze likwidację 30-krotności - pod warunkiem, że będzie limit emerytury

Będę namawiać do tego, żebyśmy zagłosowali "za" pod warunkiem, że będzie tam fragment o tym, że będzie obowiązywać emerytura maksymalna - powiedziała TVN24 wiceprzewodnicząca klubu Lewicy Marcelina Zawisza.

denzelkowal
z
tvn24.pl
dodany: 14.11.2019, 17:15:39
  • 226
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazpisu
  • #
    konfederacja
  • #
    korwin
  • #
    polityka
mikka22
mikka22 14.11.2019, 22:05:52
  • -6
@bidzej: komu przepraszam? ty wiesz w ogóle o co chodzi z 30 krotnością składki?
mikka22
mikka22 14.11.2019, 22:08:33
  • -1
@marek956: wiesz w ogóle o co chodzi z 30 krotnością zusu?
mikka22
mikka22 14.11.2019, 22:10:32
  • 1
@hao: ludzi którzy duzo zarabiają również dłużej zyją to jest ochrona przed wypłacaniem im bardzo wysokiej emerytury przez długi czas. Inaczej to ty byś się zrzucał na ich emeryturę. Chcesz tego?
mikka22
mikka22 14.11.2019, 22:12:09
  • -1
@Wiesmin: chyba nie bardzo wiesz o co chodzi z 30 krotnością składek.
mikka22
mikka22 15.11.2019, 10:09:43
  • 0
@Wiesmin: tak, pytanie skąd to oburzenie? Bo to dotyczy ludzi bogatych nie, biednych. Więc powinieneś się cieszyć, bo inaczej to ty byś się zrzucał ze swoich składek czy emeryturę bogatych.
mikka22
mikka22 15.11.2019, 10:11:00
  • 0
@hao: ale takie zostały ustalone zasady i o nich rozmawiamy a nie o wydumanych systemach emerytalnych.
mikka22
mikka22 15.11.2019, 10:11:52
  • 0
@bidzej: bo ty wolałbyś ze swoich składek dorzucać się do emerytury najbogatszym, prawda? :) niezła logika.
mikka22
mikka22 15.11.2019, 14:49:03
  • 0
@tmk1: jak tobie zabierają najbogatsi to jakoś nie kwiczysz.. no ale może tak lubisz.
mikka22
mikka22 15.11.2019, 20:18:48
  • 0
W teorii, to każdy zrzuca się na swoją emeryturę


@Wiesmin: no właśnie nie. nasze dzieci zrzucają się na naszą emeryturę itd.

więc albo system źle
mikka22
mikka22 15.11.2019, 20:19:55
  • 0
@tmk1: a myślisz że nie dorzucasz się do emerytur najbogatszym? :>
mikka22
mikka22 16.11.2019, 12:52:02
  • 0
No to jest właśnie spowodowane darmowymi emeryturami


@Wiesmin: jakie darmowe emerytury, podaj jakieś źródło ile tego jest.. bo nie wiem co masz na myśli, ale to jest zupełnie inny temat.

Dużo większym problemem są grupy
mikka22
mikka22 16.11.2019, 12:53:17
  • 0
@tmk1: a kto bedzie się zrzucał na twoją emeryturę? masz trochę dziwne myślenie.
mikka22
mikka22 16.11.2019, 16:29:17
  • 0
@tmk1: a co byś zrobił jakby cię spotkała jakaś choroba załóżmy, albo straciłbyś wszystkie pieniądze.. cokolwiek? zdechł byś z głodu? człowiek jest istotą społeczną i najtaniej wychodzi rozłożenie ryzyka i kosztów na wszystkich.
mikka22
mikka22 19.11.2019, 06:57:03
  • 0
@tmk1: ubezpieczenia nie wszystko obejmują. Wiele chorób jest bardzo kosztownych w leczeniu więc płaciłbyś na te ubezpieczenia horrendalnie dużo, więcej niż na ZUS. To się nie opłaca. W żadnym kraju tak nie ma, bo to się zwyczajnie nie opłaca.
Nie wolałbyś płacić raz stałą kwotę niż co roku 30 różnych ubezpieczeń i czytać wszsytkie umowy i małe druczki?
mikka22
mikka22 19.11.2019, 15:12:57
  • 0
@tmk1: nadal to wyjdziesz na plus niż kupując na prywatnym rynku ubezpieczenia. A co jeśli ubezpieczyciel zbankrutuje? Jak to się stało w Chile i ludzie zostaliz głodowymi emeryturami.
Singapur? Kraj w którym państwo posiada 80% mieszkań i gruntów? W którym Singapur Airlines państwowa firma jest najlepsza na świecie?
mikka22
mikka22 20.11.2019, 06:55:16
  • 0
@tmk1: po pierwsze służba zdrowia w singapurze jest państwowa nie prywatna. Skopiowanie tego systemu do polski 1 do 1 jest naiwna ze względu na wielkość singapuru a Polski. Placówki nie mogłyby konkurować ceną z uwagi na to że nikt z suwałk nie będzie jechał na śląsk bo tam taniej. Więc w naszych warunkach szpitale by windowały ceny.

A system w Singapurze jest ściśle regulowany, jak cała gospodarka zresztą. Dziwię się
r.....6
r.....6
konto usunięte 15.11.2019, 18:48:29
  • 5
Dla mnie to jest przerażające (ale w sumie zarazem i śmieszne), że taka osoba, która nawet nie wiedziała, ilu jest posłów w Sejmie tak ochoczo zabiera się za wdrażanie swoich komunistycznych poglądów. Przerażające jest też to, że ludzie wybierają takie mendy jak ci komuniści z partii Razem. ŻE-NA-DA. Dobrze, że szury z Razem nie mają władzy, bo byłaby tragedia. Chociaż w sumie ten jej ogólny debilizm jest wytłumaczeniem komunistycznych poglądów - to
r.....6 - Dla mnie to jest przerażające (ale w sumie zarazem i śmieszne), że taka oso...

źródło: comment_DVs3KKpT9ResPKl8qtiGX7OHQgNKUsA2.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 15.11.2019, 20:25:05
  • 7
to są komuchy


@rorf46: to co proponuje razem w europie zachodniej i w skandynawii jest na porządku dziennym. Nie jest niczym nowym ani radykalnym. To po prostu lewicowy program, polityka społeczna, rozwiązująca problemy nadmiernych nierówności i niwelująca różnice w zamożności. Bo przyznasz że to trochę słaby kapitalizm że jedna osoba ma miliardy a druga może ledwo wiązać koniec z końcem. Ale mniejsza z tym...
W Polsce jakakolwiek dyskusja na lewicowy
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 15.11.2019, 20:37:51
  • 5
nie sądzisz, że my jesteśmy jakieś 30 lat w rozwoju za Niemcami, UK czy Skandynawią?


@rorf46: myślę, że jakieś 50 lat.

Jakie nierówności w
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 15.11.2019, 21:58:42
  • 3
nie czuję, żeby w jakimkolwiek stopniu mój rozwój był blokowany


@rorf46: to nie ma nic do rzeczy.. nie masz niczego do czego możesz się odnieść i porównać wiec masz błędne poczucie że sytuacja jest dla ciebie komfortowa. A może byłoby jeszcze lepiej? Ale tego nie wiesz bo nie masz porównania.

w socjalizmie tak to funkcjonowało - nie chciałbym, żeby wszyscy mieli po
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 16.11.2019, 13:01:44
  • 0
coś tam sobie wymyślił i zaczął od zera i do teraz z tego żyje - może nie jest milionerem, ale całkiem przyzwoicie żyje


@rorf46: okej, ja też świetnie sobie radzę ale ja nie generalizuję tego na całe społeczeństwo. Widzę wokół siebie różnych ludzi i potrafię zobaczyć, że nie każdy miał równe szanse na starcie i ludzie mają różne większe mniejsze problemy, choroby etc.. To wszystko różnicuje, a czasem nawet zwykłe szczęście
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 16.11.2019, 16:57:13
  • 0
Dobra, ale o chorobach czy niepełnosprawnościach tutaj nie rozmawiamy, bo nawet chyba Korwin przyznał, że trzeba takim ludziom pomagać.


@rorf46: ale nie o to chodzi. Chodzi o to że ty dostałeś szansę miałeś kapitał kulturowy, nie doświadczyłeś chorób etc. Ale są tacy ludzi którym jakieś choroby przeszkodziły w tym, więc to nie jest tak, że wszystko zależy od ciebie.

a poza tym wszystko można wyrównać w
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 16.11.2019, 18:00:30
  • 0
Ale jaka oligarchizacja społeczeństwa? Przecież my mamy biednych "bogatych" na tle innych krajów.


@rorf46: na tle kongo i czadu. wsp. Giniego 0.53. To jest właśnie oligarchizacja. Są ludzie dla których życie jest bezpłatne można powiedzieć. Kupno mieszkania, nawet dziesięciu mieszkań to nie jest problem. To jest właśnie oligarchizacja społeczeństwa. I to jest niebezpieczne, bo wystarczy spojrzeć na Rosję czy Ukrainę. Tam mają problem z oligarchią bo w ich rękach jest wszystko.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 16.11.2019, 20:02:40
  • 0
Nie oszukujmy się, do tego się wszystko sprowadza. :) Sprawdziłem Twój profil i jak widzę, raczej jesteś socjalistą. Nawet propsowałeś niektóre wątki z #antykapitalizm, w tym jeden o podłożu komunistycznym praktycznie.


@rorf46: no i co to ma do rzeczy? Gdzie w którym miejscu chodzi mi o odbieranie pieniędzy bogatym? Po drugie, mylisz socjalizm z tym co zafundowało nam ZSRR. Oświecę cię. To nie był ani socjalizm ani komunizm.
mikka22 - > Nie oszukujmy się, do tego się wszystko sprowadza. :) Sprawdziłem Twój pr...

źródło: comment_BmeCXl1s1S5rC2M8hk87zizwMUjoeGAf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.11.2019, 08:08:56
  • 0
W żadnej mierze nie ma sensu porównywać krajów skandynawskich do Polski.


@rorf46: przecież ja nie porównuję. Pokazuję ci jak wygląda polityka, którą reprezentuje Razem. Jeżeli ty to nazywasz sowieckim socjalizmem, no to ja dziękuję.

My jesteśmy w zupełnie innym punkcie niż oni i nie możemy myśleć tak jak oni czy nad wdrożeniem ich
  • Odpowiedz
Kjedne
Kjedne
15.11.2019, 13:39:07
  • 25
Czy aby przypadkiem, jedynym argumentem przeciwko zniesienia 30krotności ZUSu poza wysokimi emeryturami (co odpada przy emeryturze maksymalnej) nie jest standardowy liberal screeching, że "TERAZ TO PROGRAMIŚCI JUZ NA PEWNO WYJADO :O " ?

Pomijając argumenty natury czysto politycznej.

Załączam śmieszny obrazek dla atencji.
#antykapitalizm #neuropa #gospodarka #finanse
Kjedne - Czy aby przypadkiem, jedynym argumentem przeciwko zniesienia 30krotności ZUS...

źródło: comment_NHU7CQP5QlrVDGF8pp7ZwgbihO8oh47b.jpg

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 15.11.2019, 20:27:20
  • 0
@szpongiel: czyli chciałbyś ze swojej kasy dorzucać się do emerytury najbogatszym?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • Strona 4 z 9
  • >
  • niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda dla szpiclów katów tchórzy - oni wygrają pójdą na twój pogrzeb i z ulgą rzucą grudę a kornik napisze twój uładzony życiorys
  • Sverige

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.12.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking