Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko228
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mikka22

mikka22

Dołączył 10 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6100
  • Znaleziska 5326
  • Mikroblog 774
  • Obserwujący 10
  • Obserwowane 11
MateriaBarionowa
MateriaBarionowa
16.01.2020, 22:01:42
  • 27
Jak myślą korwiniści, misesowcy i inne szury o rozumowaniu przedsiębiorcy?
- Zapokojmy jakos dobrze potrzeby konsumentów. Wezmę dobry droższy materiał żeby konsumentowi się nie zepsuło po gwarancji.

Jak jest na prawdę?
- Wymyślmy takiego wała żeby jednocześnie ponieść najmniejsze koszty, zrobić tanim lichym sposobem a dać dużą cene wkręcając o jakiejś dobrej jakości, cudownym działaniu, czy wspaniałej innowacyjności. Jeszcze podzielimy się zyskiem z marketingowcami, którzy dobrze wciśną wała, bo marża na badziewiu
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 17.01.2020, 09:38:18
  • 0
Mimo tych wad kapitalizm wciaz bije na glowe socialiizm.


@blindguardiano: a o jakim socjalizmie ty myślisz?
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 12:34:48
  • 0
@blindguardiano: aha.. i naprawdę myślisz, że dzisiejsi socjaliści właśnie takiego socjalizmu pragną? Że nie ma tutaj zwolenników socjalizmu o jakim mówiła np Róża Luksemburg? albo o rozwiązaniach skandynawskich? Bez sensu jest tutaj porównywanie kapitalizmu wolnorynkowego z leninowską wizją państwa bo to się nie sprawdziło, bo tego systemu nie da się obronić.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 14:10:18
  • 0
Zaden socjalista nie chce socjaldemokracji skandynawskiej.


@blindguardiano: a skąd to wiesz? Bo ja na przykład chciałbym.

Poza tym socjaldemokracja to jest bardziej odmiana kapitalizmu niz
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 16:21:13
  • 0
To zaden z ciebie socjalista. Jestes socjaldemokrata.


@blindguardiano: Nieprawda bo po międzynarodówce z 1951 roku ustalono że socjalizm może być wyrażony tylko i wyłącznie w demokracji. Musiałbyś znieść deklarację Miedzynarodówki z 1951 roku.
Przypominam:
Deklaracja celów i zadań Międzynarodówki Socjalistycznej z roku 1951
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 19.01.2020, 13:24:03
  • 0
Według tej definicji PRL nie był socjalistyczny


@angor86: no i nie był nawet w/g Marksa. Bo socjalizm = redystrybucja + demokracja; a PRL był redystrybucja - demokracja.

To nie jest definicja, ale pobożne życzenia zwolenników
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 19.01.2020, 17:15:46
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 20.01.2020, 07:38:41
  • 0
To nie zmienia faktu, że twoja "definicja" nie jest definicją. To jest po prostu marketingowy bełkot, który nie może być brany na poważnie w jakiejkolwiek dyskusji. Poczytaj sobie definicje ludzi którzy zajmują się ustrojami gospodarczymi.


@angor86: To nie jest moja definicja tylko właśnie definicja i politologów i ekonomistów. A jeżeli nie spotkałeś się z nią jeszcze to tylko świadczy o twoich płytkich horyzontach, które ograniczają się do wykopu.

prześledź sobie linki: wystarczy
  • Odpowiedz
ramzes8811
ramzes8811
19.01.2020, 18:35:30
  • 31
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 19.01.2020, 19:29:12
  • 16
@ramzes8811: no oczywiście. Bo oni myślą że są kulczykami biznesu tylko nie mogą nim być bo państwo karze im płacić 1300 zł na ZUS. A tak to już by nim dawno byli.
  • Odpowiedz

836

Zakaz grodzenia osiedli płotami wchodzi w życie

Zakaz grodzenia osiedli płotami wchodzi w życie

Stołeczni radni podczas sesji rady miasta przyjęli zakaz grodzenia płotami osiedli.

olendaagnieszka
z
wio.waw.pl
dodany: 18.01.2020, 10:23:51
  • 340
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    osiedle
  • #
    plot
  • #
    ogrodzenie
  • #
    bezpieczenstwo
mikka22
mikka22 18.01.2020, 20:42:31
  • -2
@putinex: czy tak sie właśnie dzieje na dzisiejszych nieogrodzonych osiedlach?
Khaine
Khaine
17.01.2020, 14:47:52
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 17.01.2020, 16:42:54
  • 0
@Khaine: weź pod uwagę że w Polsce mamy degresywny system podatkowy a nie progresywny jak w Danii. Znaczy teoretycznie mamy progresywny bo przecież dwa progi podatkowe tylko że w praktyce jest on degresywny, czyli biedniejsi płacą więcej. No i jeszcze VAT dość duży który również jest degresywny.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 16:51:09
  • 0
jakby jeszcze mu mieli z 50% hajsu zabierać za absolutnie nic tak jak teraz zabierają po 35%


@Khaine: Nie zabierali by 50% tylko 44% może i nie po 35% tylko około 27%.

VAT
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 17:40:31
  • 0
Przecież to co kupi bogatszy za oszczędności będzie na 99% opodatkowane 23%


@Khaine: nie. VAT jest różny i średnio przyjmuje się że wynosi on około 15%.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 17.01.2020, 18:38:38
  • 0
@Khaine: niekoniecznie. Ale dobra, nawet załóżmy 23% co nie jest prawdą bo np vat na książki to 5%. To weźmy 23% z 4000zł = 920 a to daje 9.2% podatku jaki płaci. To nadal jest mniej niż 15% z klasy niższej. I nadal vat jest podatkiem degresywnym jak też wszystkie inne podatki pośrednie. Jakkolwiek byś nie liczył. Zawsze w każdym piśmie, artykule czy książkach ekonomicznych podatki pośrednie traktuje się jak
  • Odpowiedz
itec
itec
16.01.2020, 09:26:00 via Android
  • 0
Jaki macie stosunek do produktów GMO?
Jecie czy omijajcie takie produkty?
#gmo #pytanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 16.01.2020, 14:51:41
  • 0
Dobór, krzyżowanie, mutacje radiacyjne, rośliny hybrydowe... TO NIE SĄ GMO


@graf_zero: zgoda. tylko że można osiągnąć to samo co GMO poptrzez właśnie dobór, krzyżowanie etc tylko w dłuższym czasie. GMO daje nam tę możliwość niemal od ręki.

@itec: fantastyczna sprawa. GMO to przyszłość. Czemu mielibyśmy nie korzystać z technologii, która umożliwia no wychodowanie pszenicy która potrafi rosnąć w warunkach no mokrych albo długotrwałej suszy.
  • Odpowiedz
M....._
M....._
konto usunięte 15.01.2020, 07:40:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Chyba stałem się socjalistą przez tag #antykapitalizm. Najbardziej co mnie boli w kapitalizmie to to, że część wartości mojej pracy trafia do kieszeni kapitalisty tzw. wartość dodatkowa. Czuję się wyzyskiwany ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#neuropa #4konserwy #konfederacja #kapitalizm
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 15.01.2020, 09:32:03
  • 2
ano, państwo wyzyskuj mnie jeszcze bardziej niż kapitalista. Dlatego jedyną drogą anarchizm ( ͡~ ͜ʖ ͡°)


@MuItikonto_: nie państwo tylko neoliberalizm. Albo państwo działa dla obywateli jak w Szwecji czy Finlandii albo działa dla wielkiego biznesu. W Polsce niestety politycy siedzą w kieszeniach wielkiego biznesu więc gospodarka jest ustawiona dla nich. Dlatego ludzie w Polsce nie rozumieją idei dobra wspólnego jakim jest państwo. Inaczej niż w
  • Odpowiedz
BojWhucie
BojWhucie
15.01.2020, 08:39:44
  • 24
Jak to w końcu jest, libertarianie popierają korporacje i monopolizację rynku? #libertarianizm #antykapitalizm
BojWhucie - Jak to w końcu jest, libertarianie popierają korporacje i monopolizację r...

źródło: comment_KZJ5gbionjIAnVBzbFOc11YTVcYIdUMB.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 15.01.2020, 09:29:05
  • 32
@BojWhucie: tak, oni popierają wszystko z czym się nie zgadzają socjaliści czy socjal-demokraci. Tak naprawdę gdyby nie socjal-demokracja to oni nie wiedzieliby co popierać.
  • Odpowiedz
s.....0
s.....0
konto usunięte 14.01.2020, 05:40:52
  • 33
Kapitalizm jest systemem zorganizowanego absurdu. Widać to dobrze na przykładzie III RP. Ratownicy medyczni zarabiają jakieś psie grosze, a jacyś „spece od PR”, „dziennikarze” reżimowych mediów, czy różni zdegenerowani „influencerzy” otrzymują wynagrodzenia liczone w tysiącach, a nawet dziesiątkach tysięcy złotych.

Liberałowie uwielbiają opowiadać historie o tym, jak poziom wynagrodzeń jest bezpośrednią pochodną społecznego zapotrzebowania na daną pracę, jej efektywności, posiadania rzadkich umiejętności czy odpowiedzialności, którą podejmują osoby na kierowniczych stanowiskach. Tyle że
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 14.01.2020, 18:39:05
  • 0
też używam przydatności społecznej i mi wyszło że marketing powinien zarabiać więcej niż lekarz... daje prace 50 zatrudnionym osobom


@latarnikpolityczny: to nie firma sama z siebie daje pracę 50 osobom tylko pracownicy w tej firmie swoją pracą rozwijają ją i dopiero wówczas dają innym pracę.
  • Odpowiedz
CojonesComoMelones
CojonesComoMelones
14.01.2020, 08:53:39
  • 73
#kapitalizm #bekazlibertarian #npc #antykapitalizm #bekazkuca
CojonesComoMelones - #kapitalizm #bekazlibertarian #npc #antykapitalizm #bekazkuca

źródło: comment_hVseltRDwBnvfvBFrmFynZybCGu8Hlrk.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 14.01.2020, 18:34:40
  • 0
smartfony, internet, autonomiczne samochody, synek, powidz mi, kto tyle doł


@Baleburg: to wszystko co wymieniłeś dało państwo a nie wolny rynek
  • Odpowiedz
Conner
Conner
Conner
08.01.2020, 08:44:30
  • 1
Skoro w Polsce rośnie inflacja (wskaźniki są jednoznaczne), to dlaczego kurs EURO do PLN maleje?
Rząd podnosi nieznacznie stopy procentowe?
#polska #ekonomia #gospodarka #waluty
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 08.01.2020, 17:21:10
  • 1
@wrzesien: zgadza się. @Conner: a jeszcze dodam od siebie że dodatnia inflacja powyżej 2.5% jest bardzo mile widziana w przypadku kryzysu.

I tak by the way. Inflacja w polsce jest utrzymywana na wysokości 2.5% więc teraz nie jest jakoś szczególnie wysoka. Nawet Balcerowicz ten wolnorynkowy fanatyk ustalał na tej wysokości inflację w Polsce.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 08.01.2020, 18:49:42
  • 0
@Conner: ponieważ trzeba za coś krytykować PIS. Więc znajduje się coś na czym się ludzie nie znają i można to rozdmuchać do jakiejś tragedii. Tutaj można poczytać o tym czym jest inflacja i komu szkodzi.
  • Odpowiedz
M....._
M....._
konto usunięte 08.01.2020, 12:19:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Waszym zdaniem dlaczego Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich upadł?

#historia #antykapitalizm #konfederacja #neuropa #4konserwy #pytanie
M....._ - Waszym zdaniem dlaczego Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich upadł...

źródło: comment_IgOmYue0el9BPfuJ4lLOFzExDcZ4zdRS.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 08.01.2020, 17:17:25
  • 4
@HarvestinSeason: wenezuela nie potknęła się o własne nogi ze względu na centralnie planowaną gospodarkę. Dziwne że Chiny mają się b. dobrze z centralnie planowaną gospodarką.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 08.01.2020, 17:54:24
  • 2
@PeknietaMorda: Jasne. Xi Jinping jest innego zdania. To on jest ojcem dzisiejszej gospodarki. On jej nadał kształt. Spróbuj mieć tam przedsiębiorstwo niezgodne z linią partii.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 08.01.2020, 18:06:57
  • 3
@HarvestinSeason: wszędzie można o tym przeczytać (pierwsze lepsze strony w google'u):

https://forsal.pl/artykuly/888850,chinczycy-kochaja-panstwo-centralne-planowanie-ma-sie-dobrze.html
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Chiny-Gospodarka;4573913.html
https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/pekin-oburza-sie-ze-chinska-gospodarka-nie-jest-uznawana-za-rynkowa/

"Przypomnijmy, że Waszyngton jeszcze za administracji Baracka Obamy uznał, że Chiny są gospodarką sterowaną centralnie..."
  • Odpowiedz

495

"Solidarny dochód podstawowy" w Berlinie okazał się fiaskiem

"Solidarny dochód podstawowy" w Berlinie okazał się fiaskiem

Nowy rodzaj 'socjalu', testowany od połowy 2019 r. przez Berlin, okazał się niewypałem. Wydano 200 mln euro, a z 1000 długotrwale bezrobotnych pracę znalazło dotąd zaledwie 0.48%. Tak działa socjalizm!

wayrethos
z
next.gazeta.pl
dodany: 05.01.2020, 09:12:38
  • 94
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
mikka22
mikka22 05.01.2020, 21:42:41
  • 2
@Blaskun: to pewno by rzucili pracę bo okazałoby się że nie opłaca się 8 godzin siedzieć w robocie za marne grosze jak ma się tyle samo za nic.

1276

Komuchy nie odpuszczają. "Solidarność" chce zaostrzenia zakazu handlu.

Pokaż treści 18+

Komuchy nie odpuszczają. "Solidarność" chce zaostrzenia zakazu handlu.

"Solidarność" mocno naciska na rządzących o zaostrzenie ustawy zakazującej handlu w niedzielę. Związek chce ograniczeń dla sklepów, które mają status placówek pocztowych. Kiedy większość ma już tego dość, oni postanawiają jeszcze bardziej zadbać o nasze "dobro".

GienekMiecio
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 03.01.2020, 07:27:10
  • 243
  • #
    polska
  • #
    solidarnosc
  • #
    zakazhandlu
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazlewactwa
mikka22
mikka22 03.01.2020, 12:51:21
  • -29
@Hatespinner: i co potem się stanie? zamieszki, w których ktoś ci obije mordę? albo ci ludzie zagłosują na jeszcze gorszych populistów?
mikka22
mikka22 03.01.2020, 12:52:24
  • -33
@Dante27: jeżeli posolisz sobie trochę frytki i są smaczne czemu nie wsypiesz całego słoika soli do frytek? Powinno być smaczniejsze c'nie?
mikka22
mikka22 03.01.2020, 12:53:12
  • -60
@murdoc: nikt nie pracuje z własnej woli, tylko z przymusu ekonomicznego
mikka22
mikka22 03.01.2020, 13:00:00
  • -5
Mi nie, bo jeszcze przed 500+ miałem w------e na ten kraj, ale wy powinniście uważać. ;)


@Hatespinner: to twojej rodzinie, komukolwiek.

Gorszych populistów niż PiS w tym momencie nie ma


w tym momencie nie ma.
mikka22
mikka22 03.01.2020, 15:11:14
  • -1
@murdoc: a kto będzie ci sprzedawał jak już wszyscy będą programistami appek?

co to za nowomowa?


@Bomboniusz1986: a co uważasz za nowomowę? "przymus ekonomiczny" przecież to normalny zwrot używany praktycznie wszędzie. Oczywiście można chować głowę w piasek jak ty i udawać że
mikka22
mikka22 03.01.2020, 20:25:00
  • 0
@murdoc: a kto będzie cię leczył, czy sprzątał twoją ulicę? też automaty?
mikka22
mikka22 03.01.2020, 22:28:03
  • 0
zapewne w przyszłości w tak


@murdoc: ale my mówimy o tym co jest dzisiaj a nie przyszłości.
mikka22
mikka22 04.01.2020, 13:02:13
  • 0
@murdoc: może, tylko że taka zmiana trwa dosyć długo i nigdy nie wiadomo kiedy się zakończy. I sęk w tym że rynek pracy może nie przyjąć tych wszystkich specjalistów. To tak nie działa że jak wszyscy nauczą się programować to automatycznie będą programistami. Rynek tych wszystkich ludzi nie przyjmie bo nie ma tam na tych wszystkich ludzi miejsca. Ktoś musi być nauczycielem, pracować na kasie, czy w opiece społecznej. Nikt
mikka22
mikka22 04.01.2020, 18:47:45
  • 0
@murdoc: to nadal będzie za mało. W Europie jest 500 mln ludzi, wszyscy nie bedą programistami. Nie ma po prostu pracy dla 500 mln programistów. Ktoś musi wykonywać inne prace.
mikka22
mikka22 04.01.2020, 19:52:52
  • 0
@murdoc: no jakie na przykład?
mikka22
mikka22 05.01.2020, 07:27:29
  • 0
@murdoc: ale to są oczywistości. Nadal pozostanie zawód opieki społecznej, nadal jest nauczyciel i nadal przez pewno jeszcze 10 lat będzie potrzebny sprzedawca czy kasjer. Rynek pracy nie przyjmie wszystkich specjalistów bo nie jest tak chłonny. Niektóre zawody pozostaną i tam będą pracować ludzi o niskich kwalifikacjach i tak zawsze będzie. Nawet powiem więcej rynek dla specjalistów będzie się zawężał bo -> automatyzacja.
PiotrFr
PiotrFr
03.01.2020, 11:50:22
  • 1
Parę dni temu był we francuskim radiu jakiś ekonomista, znany i poważany podobno, książki wydaje nawet (nie znam ale będę musiał poszperac, pewnie ma więcej ciekawych pomysłów). Do tej pory jestem pod wrażeniem i postanowiłem się tym z wami podzielić. Najbardziej zapadły mi w pamięć dwa pomysły:
1. Największym problemem są nierówności społeczne i trzeba zlikwidować ich przyczynę czyli dziedziczenie. Tu pan proponuje 90% podatku od spadku (oburzonych uspokaja, że przecież te
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 03.01.2020, 12:58:45
  • 2
@PiotrFr: prawdopodobnie był to Thomas Piketty.
Pomysły jak najbardziej słuszne.

Czyli jak ciężko pracuje całe zycie


to nie o takich ludziach mówi. To są majątki, przy których juz nie pracujesz, to one pracują
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 03.01.2020, 15:13:47
  • 0
Jak chcesz decydować co jest dobre dla firmy to ja załóż


@PiotrFr: a co to za prawo? Jak chcesz mieć firmę to ją załóż ale bez pracowników, zobaczymy ile rzeczy wyprodukujesz. Firma nie działa bez pracowników.

I tak, jeśli państwo zabiera pieniądze dzieciom ciężko pracującycych rodziców by dać dzieciom rodziców siedzących na zasiłkach to jak to nazwać?


ale o tym tutaj nie mówimy. Przykład z d.py.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 03.01.2020, 20:24:09
  • 0
Skoro państwo zabierze tym dzieciom co dostają więcej i da tym co dostaja mniej to co to jest? Przecież o tym rozmawiamy.


@PiotrFr: czyli wolisz żeby zabrał tym co mają mniej i dał tym co mają więcej?

Poza tym ten koleś chce opodatkować wszystko i
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >
  • niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda dla szpiclów katów tchórzy - oni wygrają pójdą na twój pogrzeb i z ulgą rzucą grudę a kornik napisze twój uładzony życiorys
  • Sverige

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.12.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking