Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko140
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

mikka22

mikka22

Dołączył 9 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6100
  • Znaleziska 5326
  • Mikroblog 774
  • Obserwujący 10
  • Obserwowane 11
F.....o
F.....o
konto usunięte 02.01.2020, 13:42:06
  • 14
Krótka lekcja ekonomii na temat prowadzenia firmy.

Przedsiębiorcy prowadzą firmy i zatrudniają ludzi dla zysku. Chcą zarobić jak najwięcej jak najmniejszym kosztem. Jeśli ktoś prowadzi firmę i zatrudnia 4 osób, to z powodu podwyżki minimalnej nie zwolnią nagle 2 osób. Czemu? Bo gdyby pracę, którą do tej pory wykonują 4 osoby, mogły wykonać 2 osoby, to by już dawno, niezależnie od wysokości pensji minimalnej, te 2 zwolniły i zwiększyły swój zysk o
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 02.01.2020, 13:52:55
  • 0
@Cineczeq: to bardzo dużo mówi o kapitalizmie. Idealny system społeczno gospodarczy :>
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 02.01.2020, 18:51:21
  • 0
to świadczy o pseudokapitalizmie sterowanym z góry płacą minimalną


@oslet: tak właśnie działa kapitalizm. Bo jeśli nie było by minimalnej to ludzie pracowaliby za głodowe pensje.
  • Odpowiedz

1256

16 PLN podatku dochodowego? W Czechach już od 2021 roku!

16 PLN podatku dochodowego? W Czechach już od 2021 roku!

Czesi wprowadzają od 2021 ryczałtową daninę od działalności gospodarczej. Skorzystać będą mogły osoby o przychodach do 1 mln koron (166 tys. PLN).

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 20.12.2019, 08:07:38
  • 343
  • #
    czechy
  • #
    jdg
  • #
    firma
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
mikka22
mikka22 20.12.2019, 12:09:10
  • -7
@qLA: tak, a potem emerytura głodowa.
mikka22
mikka22 20.12.2019, 16:53:01
  • -4
A u nas ma być jaka? Skoro wszystkie prognozy wskazują, że moje pokolenie czyli 30+ będzie miało jakieś 30% obecnego wynagrodzenia xD


@qLA: no to właśni mówie do czego prowadzi neoliberalizm. Po 89 roku to właśnie neoliberalizm wdrazalismy

Sam odkładam na swoją emeryturę. Socjalizm
mikka22
mikka22 20.12.2019, 16:54:33
  • -3
no tak, teraz mam głodować i nie mieć za co żyć tylko po to, żeby kapitan państwo zabrał mi pieniądze


@lukasj: czyli wolisz oszczedzać sam, ale kupując jedzenie sie wlasnie nie oszczedza.
mikka22
mikka22 20.12.2019, 17:22:39
  • -1
@lukasj: świetnie tylko że to nie jest przepis na sukces. O wiele lepsza jakość życia jest w krajach, w których to emerytury są powszechne i państwo jest ich gwarantem. Zrzucanie obowiązku na ludzi jest nieefektywne. Bo wystarczy jeden czy dwa kryzysy w gospodarce i twój plan rozlatuje sie jak domek z kart. Tam gdzie państwo opiekuje sie swoimi obywatelami, żyje sie ludziom lepiej. Bo obywatelee nie muszą marnować swojego czasu
mikka22
mikka22 20.12.2019, 17:43:36
  • -5
ze względu na wysoki poziom życia państwo może sobie pozwolić na powszechne emerytury


@lukasj: no tylko że ten wysoki poziom życia nie wziął się znikąd. Te kraje rozwijały sie po 2 wojnie św. budując silne instytucje państwowe tzw państwo dobrobyty, które latach 70-80-tych wraz z reganomiką i M. Thatcher zaczęło dryfować w stronę neoliberalizmu. My wchodziliśmy właśnie w tym momencie do światowej gospodarki przestawiając własną gospodarkę na neoliberalizm. Związki zawodowe czy
mikka22
mikka22 20.12.2019, 17:46:17
  • -4
@qLA: nie, system zabezpieczeń emerytalnych nie prowadzi do demografii. :) nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz bladego pojęcia.

PRL był akurat idealnym pokazaniem jak wygląda socjalizm - gdzie wszędzie po równo każdemu i czy się stoi czy się leży 2000zł się należy


no jeżeli ty uważasz że PRL był socjalizmem to nie ma dyskusji. Ja socjalizmem nazywam ustrój szwedzki więc nie wiem czemu to porównanie do PRL.
M.....r
M.....r
konto usunięte 20.12.2019, 16:51:58
  • 36
xD
co się kryje za "od zera"?
Nie odziedziczenie całości lub części wielomilionowej/miliardowej firmy.

Czego nie
M.....r - xD
co się kryje za "od zera"?
Nie odziedziczenie całości lub części wielo...

źródło: comment_sChzxpEhNElrIu1yhi8HlyQZRWbLjQcP.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 20.12.2019, 17:24:11
  • 8
kluczowym punktem w jego życiu było roznoszenie gazet,


@misterbrian: oo właśnie, już wiem co robiłem w życiu źle.
  • Odpowiedz

630

Majątek Adriana Zandberga: mieszkanie za milion, kredytu brak

Majątek Adriana Zandberga: mieszkanie za milion, kredytu brak

Adrian Zandberg w wyniku październikowych wyborów w 2019 r. po raz pierwszy dostał się do Sejmu. W związku z tym lider Partii Razem musiał złożyć oświadczenie majątkowe. Jakim majątkiem dysponuje?

lakfor
z
businessinsider.com.pl
dodany: 18.12.2019, 23:49:39
  • 273
  • #
    polska
  • #
    razem
  • #
    lewica
  • #
    polityka
mikka22
mikka22 19.12.2019, 13:26:52
  • 3
@PawelLegowski: a gdzie on mówi o komunizmie?
mikka22
mikka22 19.12.2019, 13:28:56
  • 6
@tyski: i to jego wina że miał bogatych rodziców i gdzie miał spędzać tę młodość jak miał szanse? Każdy robiłby to samo na jego miejscu.
mikka22
mikka22 19.12.2019, 13:30:41
  • 1
a jego wyznawcy gruz


@mike100: dziwne że lewica ma właśnie powodzenie u tych lepiej zarabiających.
mikka22
mikka22 19.12.2019, 21:40:16
  • 2
@mike100: tak tak bo wszyscy ci którzy mało zarabiają to nieroby. Choć statystyki pokazują że najwięcej pracują najbiedniejsi a najmniej najbogatsi.
mikka22
mikka22 20.12.2019, 07:05:58
  • 1
@mike100: no to uściślę... Bo widzę że nie wiesz na czym polega podatek progresywny. 75% np od kwoty 600 tys miesięcznie to wyjdzie efektywny podatek około 44%.
mikka22
mikka22 20.12.2019, 11:41:24
  • 1
@mike100: no jasne bo ty uważasz że powinny być zerowe, tak jak w somalii.

1192

Pierwszy odcinek Wiedźmina z Netflix'a - The Witcher S01E01 720p

Pierwszy odcinek Wiedźmina z Netflix'a - The Witcher S01E01 720p

Geralt of Rivia, a solitary monster hunter, struggles to find his place in a world where people often prove more wicked than beasts. Oglądajcie zanim usuną

sznaap
z
m.cda.pl
dodany: 19.12.2019, 18:41:27
  • 219
  • #
    witcher
  • #
    geralt
  • #
    netflix
mikka22
mikka22 20.12.2019, 09:18:14
  • -1
@zuo_inc: ale przecież wielkie korporacje też nas okradają
M.....r
M.....r
konto usunięte 19.12.2019, 10:57:41
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 19.12.2019, 15:46:40
  • 2
dzisiejsze partie "socjaldemokratyczne" w większości nie mają z tym nic wspólnego i poszły ostro w stronę wolnego rynku przez ostatnie ~30 lat.


@Millerntor: z powodu globalizacji. Jeśli na całym świecie firmy uczestniczą w wyścigu w dół, szukając tanich rynków pracownika i rajów podatkowych by nie płacić podatków to by być konkurencyjnym na tym rynku chcąc niechcąc muszą zrezygnować z części założeń polityk społecznych. Neoliberalizm też wchodzi do państw socjal-demokratycznych.

moda
  • Odpowiedz
M.....r
M.....r
konto usunięte 19.12.2019, 11:42:04
  • 12
Świat wykopka bez (tfu) socjalizmu

-całość pensji do kieszeni
-dobrze prosperujące przedsiębiorstwo
-brak
M.....r - Świat wykopka bez (tfu) socjalizmu

-całość pensji do kieszeni
-dobrze p...

źródło: comment_Ja4ZN2SdrpEJzi24JXnOIQQEVqiMEL8t.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 19.12.2019, 15:39:06
  • 0
na przeszkodzie stoi 1300 zł na zus, a tak to każdy byłby kulczykiem biznesu.
  • Odpowiedz
S.....b
S.....b
konto usunięte 19.12.2019, 13:51:53
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 19.12.2019, 15:34:49
  • 0
Jak się czujecie z tym że niedługo podwyższą stopy procentowe(wszyscy w branży o tym mówią) i rata kredyciku skoczy wam z 2000 na 3000?


@Scaab: jakżeś to obliczył? z ciekawości pytam bo żeby rata skoczyła z 2 tys do 3 to musiałaby być to nielicha podwyzka. Po drugie. Jeśli podwyższa sie stopy procentowe aż o tyle to znaczy że należy się cieszyć, bo to znaczy że gospodarka tak szaleje, jest
  • Odpowiedz
grim_fandango
grim_fandango
17.12.2019, 20:58:43
  • 6
Jeśli w Polsce po 89 zakazano komunizmu, to czemu nie zakazać poczwary, która z niego wyrosła - socjalizmu?

Wszystkie te ustroje to dzieci Marksa z piekła rodem.

Kiedyś trzeba będzie to zrobić tak czy owak.
#polityka #kapitalizm #komunizm #socjalizm #4konserwy #neuropa #konfederacja
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 18.12.2019, 07:14:04
  • 0
Obecnie marksiści są produkowani na uniwersytetach, klasa robotnicza popiera Trumpa i Borisa Johnsona


@grim_fandango: zagłosowali na niego bo nie chcieli głosować na liberałów, właśnie po złości. Więc zagłosowali na Trumpa który pierwsze co zrobił to obniżył podatki dla najbogatszych. Rzeczywiście marksiści jak nic.
  • Odpowiedz
Kempes
Kempes
17.12.2019, 08:34:14 via Android
  • 47
#polityka #gospodarka #polska #neuropa #4konserwy.ru #konfederacja

I jak tam reformy Balcerowicza i okradanie Polski przez zły zachód? Okazuje się, że to najlepszy okres w historii Polski #bekazdzbanowgospodarczych
Kempes - #polityka #gospodarka #polska #neuropa #4konserwy.ru #konfederacja

I jak ta...

źródło: comment_VAqkFGzNZ4COjvnCNPl8UJvhW80HA4BM.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 17.12.2019, 16:49:19
  • 0
@Kempes: taaa i dlatego ludzie wybrali pis, tak im się polepszyło.
  • Odpowiedz
8.....m
8.....m
konto usunięte 17.12.2019, 11:06:07
  • 0
Znacie jakiś wykres/linię wolności gospodarczej na przestrzeni wieków? Czyli jak bardzo gospodarka była regulowana przez państwo, od starożytności do dzisiaj.
#ekonomia #gospodarka #historia
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 17.12.2019, 16:45:32
  • 0
@8848npm: tylko po co? co ci to da? To są tak ulotne dane, ciężko to zmierzyć. bo niby jak? Ilość regulacji? Ale świat kiedyś był prostszy, nie było tylu kanałów dystrybucji (internet, tv, smartphony etc), więc dzisiaj mamy więcej regulacji. Globalizacja też wymusza więcej regulacji... Nie widzę sensu w tym.
  • Odpowiedz
lubielizacosy
lubielizacosy
16.12.2019, 14:00:43
  • 2
Grabież legalna może przejawiać się na tysiąc sposobów, stąd nieskończona liczba jej przejawów: cła, ochrona rynku, dotacje, subwencje, preferencje, progresywny podatek dochodowy, bezpłatna oświata, prawo do pracy, prawo do zysków, prawo do płacy, prawo do opieki społecznej, prawo do środków produkcji, bezpłatny kredyt itd., itd. Wszystkie te przejawy – połączone tym, co dla nich wspólne, czyli usankcjonowaną grabieżą – noszą nazwę socjalizmu.

Frédéric Bastiat

#socjalizm #polityka
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 16.12.2019, 17:05:24
  • 0
zapomniałeś dodać o eksploatacji zasobów naturalnych przez wielkie koncerny i dewastowanie środowiska naturalnego za które zapłacą przyszłe pokolenia.
  • Odpowiedz
Szczykawa
Szczykawa
14.12.2019, 17:14:35
  • 85
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 14.12.2019, 21:28:25
  • 7
przecież kapitał to nie tylko prawa patentowe czy wartościowe prawa autorskie. Zasoby intelektualne to także zdolność do korzystania z internetu i znalezienia sobie czegoś do roboty.


@malinq: hmm to zdanie jest bardzo smutne dla ludzkości bo to znaczy że w kapitalizmie wszystko jest wyceniane, nawet twoje zasoby intelektualne, nawet twoja bezinteresowność.

twoja praca jest warta tyle na ile wycenia ją
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 14.12.2019, 22:05:41
  • 5
niestety, ale tak jest nie tylko w kapitalizmie.


@malinq: no właśnie nie. są systemy, w których liczy się twój wkład do społeczności.

patrzysz przez pryzmat swojej moralności, nie każdy uważa tak
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 15.12.2019, 09:01:01
  • 2
niemoralne jest zmuszanie do pomocy innym.


@malinq: a kto zmusza kogoś?

oczywiście, jak najbardziej jest wśród tych systemów
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 15.12.2019, 15:21:32
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 15.12.2019, 20:41:52
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
szczypior90
szczypior90
13.12.2019, 00:50:46
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 13.12.2019, 20:42:07
  • 0
@szczypior90: zdefiniuj co to jest komunizm a co to socjalizm bo tego nie ma ani w rosji ani w wenezueli. Najbliżej chyba Szwecji do socjalizmu. Więc pozostaje Szwecja.
  • Odpowiedz
T.....r
T.....r
konto usunięte 11.12.2019, 12:47:28
  • 95
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 11.12.2019, 13:08:38
  • 2
@Drakii: jak widać na przykładzie Szwecji.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 06:31:56
  • 0
odkąd w Szwecji niby panuje socjalizm? xD


@yamnichek_pyesio: socjaldemokracja mówi ci to coś?
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 06:33:27
  • 0
Masz jakieś statystki, które potwierdzają, że bidnym dzieje się gorzej?


@MeumCerebrum: wygugluj sobie takie hasła jak "nierówności na świecie", "klasa średnia w USA", "Piketty nierówności", "Atkinson nierówności", "słoń milanovicia", "Stiglitz nierówności"
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 13:24:02
  • 0
@yamnichek_pyesio: nie wiem którzy... od 51 roku na międzynarodówce uznano ze socjalizm może być wyrażony tylko w socjal-demokracji. Nie ma socjalizmu bez demokracji i odwrotnie też, nie ma demokracji bez socjalizmu.

No więc którzy socjaliści?
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 15:15:19
  • 0
@yamnichek_pyesio: czyli kto konkretnie?
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 15:31:03
  • 0
np. rząd Wenezueli. xD


@yamnichek_pyesio: no to nikt tutaj nie popiera rządu wenezueli. ja też nie. Zdziwniony że jest trochę więcej socjalizmów niż ci się wydawało. Tak jak jest wiele form kapitalizmu. Mógłbyś trochę poszerzyć wachlarz swoich pojęć polityczno prawnych. ALe ci się nie chce bo wtedy nie miałbyś o czym pisać.. prawda.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 15:37:44
  • 0
Znasz badania Danko i Stanleya


@MeumCerebrum: jakie badania?

by zobaczyć postęp nawet w
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 15:38:05
  • 0
nie wiem dlaczego cię to zdziwiło.


@yamnichek_pyesio: ale to o tobie.
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 16:15:38
  • 0
pod śmieszną nazwą "Sekrety amerykańskich milionerów" i tam można o tym poczytać.


@MeumCerebrum: np proszę cię... :) w tej książeczce można poczytać że nierówności zmalały ? To tak jakby oczekiwać że restaruacje mcDonalds wydadzą publikację, która oceniałaby fast-foody jako zdrowe.

Jakim cudem Kaczyński czy Żółte Kamizelki (które zaczęły protestować głównie w związku z podwyżką podatków, a więc co ma do tego kapitalizm?) powiązałeś z kapitalizmem? Brexit, Trump? Co to ma do
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 12.12.2019, 18:29:42
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mikka22
mikka22 13.12.2019, 13:31:20
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

978

Nadmierne przywileje rozwalą nasz kraj od środka

 Nadmierne przywileje rozwalą nasz kraj od środka

Mało kto zdaje sobie sprawę, że wszystkie obecne przywileje emerytalne kosztują nas rocznie 2,5 proc. PKB (ok. 50 mld zł), a to - zaraz po Grecji - najgorszy wynik w Europie!

ntdc
z
niewygodne.info.pl
dodany: 11.12.2019, 19:15:24
  • 89
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
mikka22
mikka22 12.12.2019, 06:41:33
  • 2
Wysokie koszty życia, wysokie koszty nieruchomości powodują trudniejsze warunki do rozwoju


@mojemirabelki: ale wysokie ceny nieruchomości nie biorą się z nikąd. To nie emeryci je wykupują tylko wielki biznes i wszelkiej maści spekulanci. Dzisiaj jeden holding potrafi kupić połowę mieszkań w jednej inwestycji. Więc jasnym jest że dla innych cena rośnie. I to nie spadek po komunizmie (którego w polsce nie było tak jak i socjalizmu, było za to państwo

593

Niemal w co drugiej polskiej firmie płaci się pensję minimalną

Niemal w co drugiej polskiej firmie płaci się pensję minimalną

Plany kadry zarządzajacej w firmach w Polsce odnośnie zmian w zatrudnieniu i wynagrodzeniach na 2020 rok.

konto usunięte
z
antyweb.pl
dodany: 04.12.2019, 17:59:42
  • 376
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
mikka22
mikka22 05.12.2019, 08:39:53
  • 10
@jacynty: a ty myślisz że firmy płacą minimalną tylko dlatego że podatek dochodowy? a gdyby były prywatne zusy to pracodawca już by się dwoił i troił by płacić pracownikowi więcej. Buhahaa.... naiwne do bólu
mikka22
mikka22 05.12.2019, 08:40:27
  • 0
Pensja minimalna jest podnoszona od początku IIIRP


@qLA: no tak ale o ile? o 2 grosze?
mikka22
mikka22 05.12.2019, 08:42:09
  • 10
drogie czynsze - powodowane przez programy socjalne


@metal_meltdown: drogie czynsze nie są powodowane przez programy socjalne tylko przez właścicieli nieruchomości którzy chcą zarobić jak najwięcej, i przez akcjonariuszy którzy chcą mieć krótkoterminowe zyski.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 08:44:50
  • -1
@qLA: a sorki okej. Zgadza się. Ale trzeba przyznać że PIS podnosząc godzinową stawkę pracy dopiero poprawił sytuację np ochroniarzom czy sprzątaczkom.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 09:18:12
  • 4
jak właściciel podniesie cenę w kosmos, to i tak znajdzie się taki, którego będzie stać, bo jest wspierany przez państwo.


@metal_meltdown: tak to nie działa. o jakim programie socjalnym ty mówisz?
mikka22
mikka22 05.12.2019, 10:00:46
  • 3
mieszkanie dla młodych. w tym samym budynku nie może być tak


@metal_meltdown: tyle że to nie jest socjalny program dla ludzi tylko program dla deweloperów. To oni najwięcej na nim zarabiają a nie ludzie. A po drugie to konkurencja na rynku ubrań jest tak duża że po prostu brakuje komu kupować, bo sklepów jest dużo. Ludziom brakuje pieniędzy bo inni płacą im tylko minimalną i mają jeszcze 30 letni kredyt
mikka22
mikka22 05.12.2019, 10:02:53
  • 4
Chcesz mi powiedzieć, że gość mający 300k obrotu miesięcznie zarabia około 5k?


@metal_meltdown: @Mathas: dokładnie. Co roku bank polski ogłasza nadpłynność finansową a to oznacza że na kontach firm jest dużo gotówki. Więc firmy zarabiają dużo tylko nie chcą się dzielić z pracownikami, płacąc im minimalną, gdyby tylko mogli nie płaciliby w ogóle.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 11:11:31
  • 2
Zlecenie powinno być umową między dwoma stronami


@qLA: jeżeli nie zachodzi stosunek pracy, czyli jeśli nie dotyczy sytuacji w których pracowni zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju, w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę i pod jego kierownictwem. Jednak w polskich warunkach jest to nadużywane przez pracodawców.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 11:14:46
  • 4
tylko sposobem na REALNE podniesienie płacy ludziom jest obniżenie obciążeń podatkowych


@metal_meltdown: w latach 50-tych w USA najwyższy próg podatkowy wynosił 95% i ludzie żyli na wyższym poziomie niż teraz. Nie chodzi o zmniejszenie opodatkowania bo wówczas podupadają usługi publiczne i ludzie będą musieli płacić więcej na rynku prywatnym. Chodzi o to żeby opodatkowywać ludzi progresywnie, czyli im mniej zarabiasz tym mniejszy procent podatków płacisz.

to pracownik i tak dostanie o wiele
mikka22
mikka22 05.12.2019, 12:06:03
  • 2
@jacynty: nie wiem czy zdajesz sobie sprawę zę są różne kapitalizmy na świecie. że w Polsce z zainwestowanej złotówki w pracownika otrzymujesz 1.47 a w Danii 1.10. To pokazuje jak bardzo pracownicy u nas są robieni w balona.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 15:13:30
  • -2
@jacynty: czyli co proponujesz? dalej w tym tkwić, nie chcesz niczego zmieniać? Bo to jest wina przyjęcia takiego a nie innego kapitalizmu. I to wszystkich od 89 roku jest wina. A nie tylko tego rządu.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 15:19:54
  • 3
nie 95%, tylko 91%, a podatek obejmował... 10,000 ludzi. ze 152 milionów w tamtych czasach. Co daje 0,006% populacji


@metal_meltdown: okej 91% a także 92% no i co z tego? To że tak mało ludzi płaciło to tylko dlatego ze niewielu ich było. Ale był też następny próg podatkowy w który wpadali inni. No ale były wysokie progi podatkowe i z tych podatków finansowane były i szkoły i służba zdrowia etc.
mikka22
mikka22 05.12.2019, 15:53:20
  • 2
ciekawe ile z tego na służbę zdrowia wyciągniesz


@metal_meltdown: nie no pewno lepiej zostawić taki bur.el jaki jest i nic nie robić i narzekać.

miałem na myśli to, że rząd mówi, że podnosi pensję o 400zł, natomiast pracownik nie dostanie 400zł, tylko MNIEJ, te 282zł. to jest zagrywka czysto psychologiczna.

U nas czasami dochodzi to do 50% - przez co ludzie ukrywają zyski, dokładnie tak, jak wyszło w badaniach przeprowadzonych
mikka22
mikka22 05.12.2019, 18:49:56
  • 0
społeczeństwo musi się wzbogacić, żeby było z czego kosić.


@metal_meltdown: tylko że od 30 lat mając niskie podatki dla najbogatszych nadal mamy biedne społeczeństwo. Oczywiście że w 1 rok czy 2 lata nic sie nie uda zrobić. Trzeba to wprowadzać stopniowo i patrzeć jak działa. Na tę chwilę mamy degresywny system podatkowy czyli najbiedniejsi dorzucają się w większym stopniu. Przynajmniej to trzeba odwrócić.
Poza tym Szwecja gdy wprowadzała socjal-demokratyczne reformy
mikka22
mikka22 06.12.2019, 08:26:27
  • 1
@jacynty: jakich Chile? Prywatyzacja emerytur dała tam emerytury mniejsze niż głodowe. Ludzie wyszli na ulice.

Obniżenie podatków też nic nie da bo jeszcze bardziej wzrosną nierówności co obniży wzrost gospodarczy.
mikka22
mikka22 06.12.2019, 12:00:46
  • -1
nawet rumuny zrozumialy ze krzywa rostowskiego to sciema


@jacynty: no i? chciałbyś tam mieszkać czy np w szwecji czy norwegii? Jaki tam poziom życia jest. Wzrost gospodarczy to jeszcze nie wszystko jeśli nie przekłada się poziom życia mieszkańców.
Nierówności wzrosły jeszcze bardziej. Ale hej ho bo niskie podatki.

OFE nazywasz prywatyzacja
mikka22
mikka22 06.12.2019, 14:27:32
  • 0
@jacynty: PIS jest prawicą. Czyżby wszystkie tygodniki czy gazety prawicowe nie wiedziały ze są prawicowe? Może są lewicowe. Może Do rzeczy czy w sieci tak naprawdę są lewicowe? :))) A razem jest prawicowa co?

jak zandberg mowi 'zabrac bogatym i dac biednym' to tez mu wierzysz ?


bo nie ma podatków od subwencji w wysokości
mikka22
mikka22 08.12.2019, 15:02:18
  • 0
@jacynty: więcej jednak osób emigruje do krajów gdzie są większe zabezpieczenia socjalne niż do szwajcarii np do szwecji.

jesli zarabiasz pierdyliard $$ to jak chleb kosztuje 100 zl to nie ma to znaczenia


ale co to ma do
mikka22
mikka22 09.12.2019, 07:15:35
  • 0
@jacynty: a ty poszerz swoje horyzonty myślowe skoro dla ciebie są tylko dwa modele gospodarcze kapitalizm i socjalizm. A socjalizm to tylko taki jak w ZSRR. No to powodzenia, bo tak naprawdę stworzyłeś sobie chochoła. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.
mikka22
mikka22 09.12.2019, 10:09:04
  • 0
@jacynty: dlatego właśnie poszerz swoje horyzonty myślowe bo masz brodzik intelektualny. Czemu na hasło socjalizm myślisz wenezuela albo zsrr a nie na przykład Róża Luksemburg... albo Szwecja.

poza tym to jest twoj mokry sen bo ja ani razu nie wspomniałem o Wenezueli.
mikka22
mikka22 09.12.2019, 14:23:53
  • 0
@jacynty: no i jaki wniosek?
mikka22
mikka22 10.12.2019, 09:35:35
  • 0
@jacynty: widać nie czytasz ze zrozumieniem.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 12:48:38
  • 0
@jacynty: a ty cały czas o państwie leninowskim.. gadasz z chochołem.. to jest jakaś twoja obsesja?
mikka22
mikka22 10.12.2019, 20:39:04
  • 0
tego was na gimbazie uczą?
Kjedne
Kjedne
10.12.2019, 14:31:56
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikka22
mikka22 10.12.2019, 14:57:58
  • 3
@Drakii: ale nie odwaliła
  • Odpowiedz

653

Dokładna analiza 12 miesięcy pierwszeństwa pieszych na Litwie

Dokładna analiza 12 miesięcy pierwszeństwa pieszych na Litwie

Litwini rok temu zmienili prawo i kierowcy muszą ustępować pierwszeństwa pieszym, już kiedy pieszy zbliża się do oznakowanego przejścia. Według informacji litewskich urzędników spowodowało to 40-procentowy spadek zabitych na przejściach.

lyncz
z
brd24.pl
dodany: 09.12.2019, 17:38:04
  • 414
  • #
    litwa
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    drogi
  • #
    prawo
  • #
    kierowcy
  • #
    piesi
mikka22
mikka22 10.12.2019, 06:59:34
  • 0
@Osamka: statystyki mówią że więcej debili jest za kierownicą.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 07:01:34
  • 1
@SchrodingerCat: ale piesi nie wchodzą na przejścia i nie ładują się pod jadące samochody. Były statystyki na ten temat i mniej niż 1% tak się zachowuje. To kierowcy nie zwalniają i przekraczają dozwoloną prędkość.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 07:02:12
  • 2
@suchy06: a pokaż mi statystyki że się nie oglądają. Bo ostatnio były takie badania prowadzone i tych pieszych jest mniej niż 1%.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 07:09:38
  • 2
@SchrodingerCat: tak właśnie robię. To jest dobry sposób.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 09:35:04
  • 1
Pełno jest w internecie wbiegających czy zamyślonych ludzi lądujących się na pasy bo przecież ma pierwszeństwo.


@suchy06: W internecie jest może i pełno bo nikt nie wrzuca filmików, w których ktoś przechodzi normalnie. I to nadal może być mniej niż 1%. Ale to nadal kierowca powinien się zatrzymać jeśli widzi pieszego zamierzającego przejść przez jezdnię. Dlaczego o tym nie mówisz tylko uczepiłeś się pieszych?

To pokaż te które pokazują że
mikka22
mikka22 10.12.2019, 12:50:16
  • 0
Bo wg tego co twierdzisz 99% się obejrzało i weszło pod jadący samochód.


@suchy06: nie. bo tylu wypadków przecież nie ma. Wypadki są wtedy kiedy kierowca nie zauważy pieszego i nie zatrzyma się albo zacznie wyprzedzać jakiś samochód który akurat się zatrzymał.
mikka22
mikka22 10.12.2019, 14:01:13
  • 0
Więc pozostali tak się oglądali że weszli pod samochód


@suchy06: no nie weszli pod samochód. Samochody się zatrzymały.

ale w konfrontacji z samochodem wolę polegać na sobie niż przepisach


@suchy06: ten przepis niczego nie zmieni w zachowaniach pieszych, on będzie dotyczył kierowców, którzy będą mieli obowiązek obserwować okolicę przejść dla pieszych. Ten przepis wcale nie zdejmuje odpowiedzialności ze strony pieszych!

651

Dlaczego GRECJA stała się biedna

Dlaczego GRECJA stała się biedna

Grecja to państwo z niesamowicie bogatą historią, pięknymi plażami oraz tysiącami jakże klimatycznych i niepowtarzalnych wysp. I państwo, które praktycznie zmiótł światowy kryzys. Czyli czym kończy się niepowstrzymane rozdawnictwo.

Mr--A-Veed
z
youtube.com
dodany: 06.12.2019, 20:54:37
  • 251
  • #
    swiat
  • #
    grecja
  • #
    gospodarka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    kryzys
mikka22
mikka22 08.12.2019, 16:15:39
  • -1
załóżmy ze państwo bankrutuje


@Willove: państwa nigdy nie bankrutują. To jest niemożliwe.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >
  • niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda dla szpiclów katów tchórzy - oni wygrają pójdą na twój pogrzeb i z ulgą rzucą grudę a kornik napisze twój uładzony życiorys
  • Sverige

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.12.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl