Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko232
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

general-tem2
general-tem2

general-tem2

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 64390
  • Znaleziska 37291
  • Mikroblog 27099
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 16

619

Wszystko obliczone jest co do milimetra

Wszystko obliczone jest co do milimetra

Jest świetnym operatorem dźwigu i szybko biega.

starnak
z
youtube.com
dodany: 04.12.2021, 12:27:11
  • 57
  • #
    wyburzanie
  • #
    budowla
  • #
    operator
  • #
    ciekawostki
  • #
    perfekcja
general-tem2
general-tem2
general-tem2 05.12.2021, 08:58:23
  • 22
@Niebieski40: I za co tyle plusów dostałeś? To wielki piec a nie martenowski. Martenowski to zupełnie inna konstrukcja. Na filmie stoi typowy wielki piec do wytopu surówki.

556

Polscy maszyniści nie chcą jeździć na Białoruś. Apelują o pilną interwencję

Polscy maszyniści nie chcą jeździć na Białoruś. Apelują o pilną interwencję

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zwrócił się do prezesa zarządu spółki PKP Cargo o pilną interwencję i zaniechanie realizacji przewozów przez granicę z Białorusią — wynika z pisma związku, które zostało przesłane również do resortu infrastruktury i prezesa PKP SA.

Szu_
z
money.pl
dodany: 18.11.2021, 06:32:33
  • 63
  • #
    polska
  • #
    bialorus
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    imigranci
  • #
    gospodarka
general-tem2
general-tem2
general-tem2 18.11.2021, 14:08:59
  • 7
@gieroj777: Absolutnie nie ma takiej możliwości. Pociąg to nie ciężarówka. Sparaliżuje to tylko pracę wielu polskich i europejskich firm. Setki wagonów dziennie. I nie ma żadnej alternatywy dla przejść z Białorusią. Litwa to najgorzej dostępny kolejowo kraj. Nie ma infrastruktury przeładunkowej a dostępność stacji granicznej jest marna, linia jednotorowa o złej przepustowości. To samo jest z Ukrainą. Dorohusk ma małą przepustowość, Werchrata dziennie aż 1 pociąg przeładowuje. Pozostaje Medyka ale

490

Pociągi kolejnym celem eskalacji na granicy? Mocne słowa maszynistów

Pociągi kolejnym celem eskalacji na granicy? Mocne słowa maszynistów

Maszyniści apelują o wstrzymanie połączeń kolejowych z Białorusią. W piśmie do władz spółek PKP i PKP Cargo wskazali na zagrożenie ze strony migrantów i białoruskich służb. Do tej pory rząd w Warszawie nie zdecydował się na zamknięciu ruchu kolejowego z Białorusią.

konto usunięte
z
msn.com
dodany: 18.11.2021, 07:51:14
  • 38
  • #
    polska
  • #
    bialorus
general-tem2
general-tem2
general-tem2 18.11.2021, 10:14:39
  • 1
To jest znowu bełkot kolejowych związkowców. Pociągi jeżdżą regularnie przez kolejowe przejście po obu szerokościach toru. Białoruskie służby skutecznie pilnują torów oraz terminali przed imigrantami żeby czasem krzywdy nie wyrządzili w tym rejonie. Polityka polityką a biznes biznesem. Tylko znowu związkowcy oderwani od rzeczywistości.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

589

PGG: Górnicy żądają rozmów o podwyżkach, choć spółka jest na krawędzi bankructwa

PGG: Górnicy żądają rozmów o podwyżkach, choć spółka jest na krawędzi bankructwa

(...) Obecnie - jak wynika z danych spółki - średnie wynagrodzenie w Polskiej Grupie Górniczej wynosi 7829 zł brutto. Ponadto górnicy otrzymują dwa świadczenia w roku o wysokości zbliżonej do miesięcznej pensji: premię barbórkową na początku grudnia oraz tzw. 14 pensję w lutym.

konto usunięte
z
businessinsider.com.pl
dodany: 15.11.2021, 19:05:49
  • 97
  • #
    polska
  • #
    gornik15k
  • #
    wegiel
  • #
    gornictwo
  • #
    kopalnia
  • #
    pracbaza
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.11.2021, 22:38:35
  • 12
@Czytelnik30: Węgiel już jakiś czas temu wrócił do swoich cen, dla PGG nie miało to wpływu. To było chwilowe szaleństwo na rynku, które trwało dosłownie miesiąc. Z rekordowych cen obecnie poszło wszystko w dół o 100 dolarów za tonę. Pamiętaj, że PGG jest głównie producentem węgla energetycznego a nie koksowego. Ten natomiast w dużej części jest zakontraktowany na długoterminowe dostawy po długiej cenie. Dlatego mimo chwilowego wariactwa z cenami węgla

520

Zagłębie Ruhry bez pomp zamieni się... w jezioro Ruhry

Zagłębie Ruhry bez pomp zamieni się... w jezioro Ruhry

Krótki materiał o tym, jak poprzez wieki wydobywania węgla doprowadzono do znacznego obniżenia terenu Zagłębia Ruhry. Skutkiem tego, trzeba już zawsze pompować wodę opadową i wodę z rzeki Boye do Renu - 18 metrów w górę. Gdyby pompy wysiadły, przy intensywnym deszczu okolica zatonie w kilka godzin.

enron
z
youtube.com
dodany: 01.09.2021, 09:31:50
  • 102
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    hydrologia
  • #
    technologia
  • #
    niemcy
  • #
    ekologia
general-tem2
general-tem2
general-tem2 01.09.2021, 20:43:31
  • 6
@Syskiev: Spółdzielnia inwalidów. Kiedyś była ona na równi z poziomem torów, posiadała nawet własną bocznicę kolejową. Tory stale podnoszono. Widać po tym jak mocno tam wszystko osiadło.

846

Ratowniczka medyczna trafiła na SOR. "Rozpłakałam się wracając do domu"

Ratowniczka medyczna trafiła na SOR. "Rozpłakałam się wracając do domu"

Anna Piżl pracuje jako ratowniczka medyczna i dzieli się w sieci wieloma spostrzeżeniami. Ostatnio to ona sama trafiła na SOR z podejrzeniem zawału. Początkowo nie przyznała się, kim jest z zawodu i przekonała się, jakie podejście mają niektórzy ratownicy do pacjentów.

4x80
z
kobieta.wp.pl
dodany: 05.08.2021, 21:50:01
  • 244
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
general-tem2
general-tem2
general-tem2 06.08.2021, 09:46:24
  • 29
@pilprzem: No i? Jak przyjedzie ratownik lesbijka to odmówisz udzielenia pomocy? Skoro jest dobrym ratownikiem to jakie to ma znaczenie? Powinno cię interesować tylko to aby fachowo udzielić pomocy.

4801

Rząd dogadał się z górnikami. Dostaną 120 TYS NETTO na rękę jak odejdą z zawodu.

Pokaż treści 18+

Rząd dogadał się z górnikami. Dostaną 120 TYS NETTO na rękę jak odejdą z zawodu.

Polska jest bogatym państwem, stać nas na to.

WujekRada
z
wykop.pl
dodany: 10.03.2021, 19:56:01
  • 382
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    koronawirus
general-tem2
general-tem2
general-tem2 10.03.2021, 21:51:23
  • 51
@MichaelGlory: Tak można by było powiedzieć lata temu. Dosłownie kilkanaście dni temu w Czechach została ostatnia czynna kopalnia - CSM. Został jej jeszcze rok fedrowania. W 2022 roku zostanie zlikwidowane całkowicie górnictwo węgla kamiennego w Czechach. Niemcy od dobrych kilku jeśli nie 10 lat nie posiadają żadnej czynnej kopalni węgla kamiennego. Posiadają masę odkrywek węgla brunatnego, ale ta branża poza nazwą nie w zasadzie nic wspólnego i wątpię, aby jakiś

595

Lokomotywa 181 - do czego służy gałązka w maszynowni?

Lokomotywa 181 - do czego służy gałązka w maszynowni?

Bardzo istotny element wyposażenia lokomotywy.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 21.02.2021, 08:54:23
  • 81
  • #
    polska
  • #
    pociagi
  • #
    kolej
  • #
    ciekawostki
  • #
    lokomotywa
general-tem2
general-tem2
general-tem2 21.02.2021, 20:09:34
  • 1
@Ziner: Po co podpierać? Bo często układ jest na tyle nieszczelny, że ciśnieniowy nie pozwoli zamknąć WS albo musisz pompować dobre 5 minut powietrze. Od zawsze podpierałem ciśnieniowy żeby się szybciej uruchomić po prostu.
Do tego często blokowało się rolką przełącznik od małej sprężarki żeby nie wyłączyła się. Tylko na nowych szafach trzeba było mendę ciągle trzymać z powodu przycisku.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 21.02.2021, 20:17:33
  • 3
@zefj: Takiej sowieckiej, że te elektrowozy były masowo eksportowane do ZSRR. Lata później również nowsze modele elektrowozów Skody jak i najliczniej produkowana lokomotywa na świecie czyli CzME3 produkowana przez CKD Praga była masowo eksportowana do ZSRR. Po prostu były lepsze od radzieckich konstrukcji. Lokomotywy projektuje się na dziesiątki lat pracy, to nie samochody osobowe. Nawet Niemcy nadal licznie używają lokomotyw produkowanych z latach 60.czy 70.

603

Państwowa górnicza spółka zmarnowała miliony na innowacje

Pokaż treści 18+

Państwowa górnicza spółka zmarnowała miliony na innowacje

Państwowa spółka górnicza JSW praktycznie zmarnowała 78,6 mln zł, które zostały przez nią zainwestowane w innowacje. Gazeta powołuje się na audyt z działalności JSW za okres od maja 2017 r. do czerwca 2020 r. JSW Innowacje skupiała się po prostu na wydaniu pieniędzy dostarczanych przez JSW.

OsiemPiec
z
businessinsider.com.pl
dodany: 05.01.2021, 08:03:22
  • 55
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    wegiel
  • #
    energetyka
  • #
    gornictwo
  • #
    ekonomia
general-tem2
general-tem2
general-tem2 05.01.2021, 12:27:25
  • -3
@Dziki_Odyniec: Górnictwo to obecnie wielka patologia wymagająca drastycznych reform.

Ale bardzo nie lubię manipulacji jak na tej grafice. Owszem, w JSW było postojowe 100%. Ale płatne tylko z podstawy, bez dodatków które składają się na kilkadziesiąt procent wypłaty w każdym miesiącu. Czyli finalnie dostali jednak dużo mniej niż 80% postojowego gdyby płaca składała się z samej podstawy.

405

Tak wygląda wybuch metanu w kopalni. Kula ognia, przed którą nie da się uciec

Tak wygląda wybuch metanu w kopalni. Kula ognia, przed którą nie da się uciec

Dokładnie 20 grudnia miną 2 lata od wybuchu metanu w kopalni w czeskiej Stonawie. Zginęło wówczas 13 górników, w tym 12 Polaków. Tak wygląda wybuch metanu zarejestrowany na wideo.

ESKA_INFO
z
eska.pl
dodany: 18.12.2020, 13:18:03
  • 77
  • #
    slask
  • #
    kopalnia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
general-tem2
general-tem2
general-tem2 19.12.2020, 09:35:33
  • 32
@Czytelnik30: To o czym mówisz to wypalenie się metanu. W przypadku padnięcia na ziemię jest szansa na nieoparzenie dróg oddechowych. Oparzenia powierzchni ciała są poważne.

Wybuch metanu to zupełnie poważniejsza sprawa. W bezpośrednim rejonie wybuchu nie ma szans na przeżycie. Skok ciśnienia. W miejscu wybuchu ciała górników potrafiło przecisnąć przez metalowa siatkę chroniącą przed obwałami.

Wujek mojego kuzyna feralnego dnia na KWK Halemba zamienił się z kolegą na oddziały. Dzięki

726

KP Kotlarnia próbuje zmusić do usunięcia zdjęć [Efekt Streisand potrzebny]

KP Kotlarnia próbuje zmusić do usunięcia zdjęć [Efekt Streisand potrzebny]

Od kilku miesięcy grupa pasjonatów kolejnictwa walczy o zachowanie ostatniego czynnego fragmentu historycznej kolei piaskowej na Górnym Śląsku. W akcję zaangażowało się sporo osób związanych z kolejnictwem wraz z lokalnymi politykami. W efekcie zażądano usunięcia z sieci zdjęć historycznego obiektu

general-tem2
z
facebook.com
dodany: 16.12.2020, 10:05:53
  • 50
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 10:05:57
  • 80
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 12:52:16
  • 10
@SecretOfTheSteel: Kopalnia Piasku „Kotlarnia” zażądała usunięcia moich zdjęć mostu zsypowego „Wojciech” z 2014 roku. Oglądajcie te zdjęcia, bo pojutrze nie powinno być ich już w sieci.
Pod koniec listopada w gronie miłośników kolei na Śląsku zrobiło się dość głośno o moście zsypowym „Wojciech” w Zabrzu, za sprawą planowanego zawieszenia przewozów na linii kolejowej 301 i rychłej rozbiórki ostatniego funkcjonującego mostu zsypowego dawnych kolei piaskowych. Z racji bycia jednym z ostatnich
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 12:52:29
  • 6
@SecretOfTheSteel: Wróćmy jeszcze na moment do tych nieszczęsnych zdjęć z 2014 roku. Można się spodziewać, iż nielegalnie dostałem się na teren, wspinając się gdzieś po nasypie kolejowym, a następnie przechodząc się po torach kolejowych. Otóż nie – wpuściła mnie na teren osoba go pilnująca. Bez problemu, po krótkiej rozmowie zostałem – a raczej zostaliśmy, gdyż nie byłem sam – wpuszczony najpierw na teren pod nasypem, a potem pozwolono nam wejść
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 12:52:50
  • 4
@SecretOfTheSteel: W tym miejscu następuje zasadniczo zakończenie i żądanie usunięcia zdjęć mostu oraz elementów infrastruktury kolejowej w czasie trzech dni od otrzymania pisma. Termin ten mija w piątek, osiemnastego grudnia i do tego czasu zdjęcia z forum Eksploratorzy powinny zniknąć. Zatem oglądajcie je, ile możecie. Kto wie, kiedy zażąda się usunięcia ich z innych witryn? Strzeżcie się fotografowie, którzy dokumentują resztki potężnego organizmu, jakim niegdyś była kolej piaskowa. Wy wszyscy,
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 12:54:25
  • 1
@SecretOfTheSteel: Racja. Wrzuciłem powyżej treść posta.
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 13:33:57
  • 0
@SecretOfTheSteel: Nie o mnie tutaj chodzi akurat :) Ale dokładnie jest tak jak mówisz. Nie jest to obiekt strategiczny i fotografować można.
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 13:42:54
  • 16
@wykop-yolo:
To nie jest zachowanie starego trupa. Temat kolei piaskowej to znacznie bardziej złożona treść.
Takich mostów zsypowych było na Śląsku ponad 100 w szczytowym okresie. Nigdzie indziej na świecie nie zastosowano niezależnego od kolei publicznej (u nas PKP) tak wielkiego i sprawnego systemu kolei przemysłowej. Unikalny system transportu piasku i jego rozładunku też jest ewenementem na skalę światową. Nie chodzi tutaj o zachowanie tylko mostu. Chodzi o całą linię
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:09:15
  • 3
@Flypho: Ale wiesz, że takich obiektów w Zabrzu było o wiele więcej. Mostów zsypowych na terenie Zabrza było 7. Na całej śląskiej kolei piaskowej było ich ponad 100. To był potężny i niezależny od PKP organizm. Nikt nigdzie na świecie nie stworzył tak wielkiej i gęstej sieci kolei przemysłowej o unikalnym sposobie transportu i rozładunku piasku.
Most Wojciech jest ostatnim czynnym reliktem tego ogromnego niegdyś systemu.

Wklejam treść innego komentarza, który
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:20:38
  • 3
@wykop-yolo: Otóż nie.
Do czego porównać to żebyś zrozumiał ideę?
Może tak. Wyobraź sobie, że nagle ludzkość wymyśla coś lepszego od metra w mieście. Ogromny system metra posiada Nowy Jork czy Londyn. O właśnie, w Londynie funkcjonuje nawet historyczna linia! Oczywiście, nikt nie walczy aby zachować cały system metra bo grupa pasjonatów chce wszystkich zmusić do jazdy skansenem. Chodzi o zachowanie ostatniej linii, ostatniego mostu, ostatniego składu wagonów do przewozu piasku. Rozumiesz?
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:21:43
  • 4
@tothu: Dziękuję!
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:23:31
  • 3
@Elzbieta_3atory: Tam akurat pierwotnie miała powstać ścieżka rowerowa. Po uruchomieniu specjalnego pociągu, którym jechali przedstawicieli władz optujący za ściężką pojawiła się koncepcja aby to połączyć. Ścieżka w śladzie starego toru i obok istniejącego toru kolei piaskowej. Bez problemu jest na to miejsce i możliwości. Do tego funkcja łączy obie inicjatywy. Wilk syty i owca cała.
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:24:43
  • 0
@Flypho: Nie odpowiadaj trollowi. Temat tej kolei nie ma nic wspólnego (póki co i niech tak pozostanie) z pisem i orlenem.
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 14:27:50
  • 1
@mikol: Wrzucaj tutaj!
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 16:01:55
  • 3
@Elzbieta_3atory: Chodzi o zysk ze złomu wg mnie.

Co do ścieżki, ale obie koncepcje się nie wykluczają właśnie. Od miejsca w którym miała zacząć się ścieżka odchodziły 2 linie kolejowe schodzące parę kilometrów dalej. Jedna jest zlikwidowano a druga jest czynna, nią właśnie piasek wozi. Pierwotna koncepcja mówi o ścieżce w miejscu istniejącego toru. Nowa mówi o ścieżce w śladzie zlikwidowanego toru i pozostawieniu obecnego toru. Od miejsca, w którym
general-tem2
general-tem2
general-tem2
Autor
16.12.2020, 16:30:14
  • 0
Znacie tą reklamę? Właśnie ta lokomotywa biorąca udział w reklamie należy do osób zaangażowanych w obronę linii i mostu. Jest cały czas czynna. M.in. ona może obsługiwać historyczne pociągi kursujące po niej.
general-tem2 - Znacie tą reklamę? Właśnie ta lokomotywa biorąca udział w reklamie nal...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

493

Okiem rewidenta taboru 50 - pęknięcia konstrukcji wagonu Sggrs

Okiem rewidenta taboru 50 - pęknięcia konstrukcji wagonu Sggrs

Ciekawe uszkodzenie wagonu, film pokazuje mniej więcej jak wygląda praca rewidenta taboru na kolei.

Pesa_elf
z
youtube.com
dodany: 06.09.2020, 10:24:01
  • 105
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    kolej
  • #
    100twarzykolejarzy
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zainteresowania
general-tem2
general-tem2
general-tem2 06.09.2020, 19:12:14
  • 29
@PMV_Norway: Zależy od firmy. Najgorszej opłacani są rewidenci w PKP Cargo, IC czy PR oraz firmach typu krzak. 3000-4000 netto. W firmach prywatnych dobrych około 5000 netto. Najwięcej mają rewidenci lotni, którzy pracują w firmach świadczących usługi na zlecenie, tam nie ma jakiegoś limitu. Jak robi sporo nadgodzin to z ich relacji nawet 7000 netto potrafili brać.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 06.09.2020, 19:14:07
  • 13
@robert5502: Odpowiedź jest inna. Te wagony zostały przebudowane tzn zostały skrócone w wyniku jednej z napraw. Błędne wykonanie skrócenia konstrukcji doprowadziło do pęknięć a potem tragicznej próby naprawienia tego. Zakład wykonujący konkretną przebudowę tej platformy nie popisał się.

452

Co wysypują pociągi z odpadami górniczymi?

Co wysypują pociągi z odpadami górniczymi?

Wycieczka po hałdach w poszukiwaniu prastarych roślin.

niemiec
z
youtube.com
dodany: 19.07.2020, 07:50:31
  • 72
  • #
    polska
  • #
    gornictwo
  • #
    kolej
  • #
    energetyka
  • #
    ciekawostki
  • #
    slask
general-tem2
general-tem2
general-tem2 19.07.2020, 20:27:52
  • 0
@piczu: Dokładnie w uproszczeniu tak to wygląda. Węgiel jest lżejszy i unosi się na górę. Są płuczki, odpowiednie młyny itd. Tutaj krótki film jak wygląda zakład przeróbki mechanicznej węgla

375

Pożegnanie lokomotyw SU45 po 47 latach służby

Pożegnanie lokomotyw SU45 po 47 latach służby

Film upamiętniający lokomotywy SU45, kultowe polskie maszyny produkowane od 1970 roku. Powstało ich 265 sztuk i stały się nieodłącznym elementem polskiej kolei. Ich eksploatacja u państwowych przewoźników skończyła się w styczniu 2017. Materiał pełen pięknych ujęć z różnych części Polski.

mikol
z
youtube.com
dodany: 14.05.2020, 14:01:03
  • 90
  • #
    pociagiboners
  • #
    kolej
  • #
    zainteresowania
  • #
    pkp
  • #
    polska
  • #
    podroze
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.05.2020, 09:10:54
  • 8
@j557: Nie tylko, prostota budowy, bardzo duża solidność maszyny i podatność konstrukcji na różne modernizacje. To, że era silników 14D40 się skończyła nie znaczy, że jedynie moc była plusem gagara. Nie posiadał przekaźników nadmiarowych np. Często za starej kolei robiono ciekawą rzecz przy braku możliwości ruszenia na części ostrych podjazdów. Drużyna odcinała urządzenia czujności, zadawała dużo mocy lokomotywie i szła przed powoli ruszającym pociągiem kładąc tłuczeń na szyny, aby koła
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.05.2020, 09:19:07
  • 13
@Dario_kozak: SP45 zostały zaprojektowane wizualnie przed jednego ze słynnych polskich projektantów wzornictwa przemysłowego. Na czas jej zaprojektowania tj. lata 60 lokomotywa miała świetną linię. Oryginalny design z reflektorami wpuszczonymi w czoło i osłoną metalową baku spajał całość w bardzo dobry projekt. Na etapie produkcji późniejszych egzemplarzy i późniejszej unifikacji zrezygnowano m.in. z oryginalnych wpuszczonych w czoło reflektorów co całkowicie popsuło odbiór maszyny. Na dole można zobaczyć jej pierwotny wygląd. Bardzo
general-tem2 - @Dario_kozak: SP45 zostały zaprojektowane wizualnie przed jednego ze s...

źródło: comment_1589534120KzmsoTMW57KxqnwCzzdpWo.jpg

Pobierz
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.05.2020, 09:21:21
  • 2
@madlung: Jeżeli będzie potrzeba jeździć nimi dłużej i chętni to spokojnie 50 lat będą pracować. Ale jeśli tabor będzie wymieniany częściej to po prostu pójdą na złom, ale nie z powodu rozsypania się tylko zwyczajnie kupna nowego taboru. Lokomotywy co kilka lat przechodzą poważne naprawy czyli wymiany lub regeneracje większości urządzeń a czasem wręcz odbudowy od gołej blachy. Dlatego mogą być eksploatowane dziesiątki lat.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.05.2020, 09:23:38
  • 6
@dzapanisko: Ehhh uroki wykopu. Dostałeś same plusy i komentarz uznano za pewnik.
We Wrocławiu Bombardier produkuje tylko PUDŁA lokomotyw, które następnie są wywożone na lawetach do Niemiec do właściwej fabryki na pełne złożenie lokomotywy w całość.
Od podstaw lokomotywy produkuje głównie NEWAG z Nowego Sącza w dalszej kolejności PESA z Bydgoszczy.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 15.05.2020, 09:27:50
  • 7
@efceka: I znowu komentarz wyplusowany, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Nie ma nawet kilkunastu sztuk.

Wagony starego typu popularnie znane jako Bipa/Bhp zachowały się tylko w 3 egzemplarzach i żaden już nie jeździ. 1 egzemplarz 2 sekcyjny znajduje się w zbiorach TOZKiOS Pyskowice w złym stanie a pozostałe 2 egzemplarze 4 sekcyjne posiada ASO Mieczkowski jako oczekujące wykonania napraw głównych. Mają być zachowane jako egzemplarze historyczne.

Pozostałe wagony
general-tem2
general-tem2
general-tem2 16.05.2020, 20:56:10
  • -1
@dzapanisko: Czyli nie znam się ale się wypowiem.
Newag tylko skręcą? Robią lokomotywy od podstaw jak każdy inny producent. Pierwsze wersje Dragona miały oprzyrządowanie topowej firmy ABB tak jak np. setki lokomotyw Vectron od Siemensa, druga generacja posiada polskie części elektryczne od Medcomu takie jak przetwornice itd. Każda lokomotywa to składak różnych producentów itd. Przyciski w kabinach różnych producentów są takie same, fotele często są identyczne, sprężarki, przetwornice, wentylatory czy
general-tem2
general-tem2
general-tem2 18.05.2020, 17:13:00
  • -1
@dzapanisko: Nie wiem skąd te bzdury bierzesz ale Bombardier w Polsce produkuje pudła a nie kompletne maszyny.
Produkowane są do takiego stanu jak na zdjęciu. Cała reszta jest robiona w Kassel lub w drugiej fabryce we Włoszech.
general-tem2 - @dzapanisko: Nie wiem skąd te bzdury bierzesz ale Bombardier w Polsce ...

źródło: comment_1589821936ZTBKWvZ8x36SwUcCjHWf4L.jpg

Pobierz
general-tem2
general-tem2
general-tem2 18.05.2020, 19:44:30
  • -1
@dzapanisko: Dla jakich pieniędzy, co ty bredzisz człowieku? Wiesz jakie lokomotywy wyjeżdżały? Żadna nowa maszyna nie wyjechała z fabryki Bombardiera we Wrocławiu. Jedyna bocznica, jaka tam jest czynna obecnie to teren Dozamelu, regularnie wyjeżdżają stamtąd generatory.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 18.05.2020, 19:49:47
  • -1
@dzapanisko: Ruski trollu, co jeszcze. Lecz się człowieku.

532

JSW sprowadziła tysiące ton węgla z Mozambiku. "Żadna sensacja"

Pokaż treści 18+

JSW sprowadziła tysiące ton węgla z Mozambiku. "Żadna sensacja"

Jastrzębska Spółka Węglowa, największy w Europie producent węgla koksującego, kupiła w Mozambiku (Afryka) kilkadziesiąt tysięcy ton węgla. Surowiec przypłynął masowcem do portu w Świnoujściu. JSW prze

tomasz-raudner
z
slaskibiznes.pl
dodany: 15.05.2020, 16:20:37
  • 98
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    swiat
  • #
    slask
general-tem2
general-tem2
general-tem2 16.05.2020, 10:26:53
  • 2
@susuke15: Nie da się kopalni zamknąć na czarną godzinę po prostu. Górotwór o swoje szybko się upomni, woda cały czas napływa itd, więc dziesiątki km wyrobisk trzeba będzie utrzymywać łącznie z infrastrukturą powierzchni. To są miliardy złotych kosztów. Więc niestety, albo likwidacja albo utrzymanie przy życiu.

2634

Górnicy: testy mają nam uniemożliwić protesty xD

Górnicy: testy mają nam uniemożliwić protesty xD

Teoria spiskowa ze Śląska zakłada, że Szumowski zarządził testowanie po to, żeby górnicy nie mogli przyjechać do Warszawy protestować.

tomasztomasz1234
z
glosgminny.pl
dodany: 12.05.2020, 16:18:50
  • 225
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    slask
  • #
    gornictwo
  • #
    ciekawostki
general-tem2
general-tem2
general-tem2 13.05.2020, 06:17:42
  • 0
@rutekX: W żadnym wypadku. PiS wmówił, że to PO likwidowało kopalnie a oni uratowali. Nic się nie zmieniło. Jedynie Brzeszcze z racji pochodzenia byłej premier wcisnęli jako kukułcze jajo Tauronowi, bo jak to pani premier nie załatwi kopalni w jej mieście. W kopalnię wpompowano masę pieniędzy, likwidują w końcu po latach ruch Jawiszowice, coś tam pomodernizują. Ale to jest przypudrowanie trupa i odwleczenie likwidacji o kilka lat. No ale głosy

555

Walczą o zachowanie w całości mostu kolejowego w Przemyślu. PKP chce go rozebrać

Walczą o zachowanie w całości mostu kolejowego w Przemyślu. PKP chce go rozebrać

To jedyna taka konstrukcja samego Gustava Eiffela w Polsce. Pod wirtualną petycją do PKP PLK podpisało się już ponad 3100 osób.

Wobler
z
przemysl.naszemiasto.pl
dodany: 10.05.2020, 09:36:19
  • 76
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    kolej
  • #
    zainteresowania
  • #
    architektura
general-tem2
general-tem2
general-tem2 10.05.2020, 19:21:03
  • 0
@Wobler: Co ma wspólnego Pendolino z tym mostem? Rozumiem, że lobbujesz za jego zachowaniem ale nie powielaj bzdurnych faktów. Stary most w niczym nie przeszkadza aby puszczono tam składy ED250...
Nowy most ma pomóc skorygować łuk i umożliwić transport cięższych ładunków i wagonów o przekroczonej skrajni. Tylko i aż tyle.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 10.05.2020, 19:28:08
  • -2
@Wobler: No i głupoty piszesz, co ma łuk wspólnego z ED250? Ten łuk ma więcej jak 190 metrów promienia. Po takich rozjazdach pendolino codziennie przejeżdża przez wiele stacji. Litości, za ostry łuk dla ED250 a jeżdżą tam m.in. radzieckie maszyny na 3 osiowych wózkach czy ET22. Nie ma tam żadnych ograniczeń.
Do tego piszesz jakieś bajki o przęsłach mostu. Mają rozebrać 1/3 mostu, żeby zostawić 2 przęsła? Żadne przęsło nie
general-tem2
general-tem2
general-tem2 10.05.2020, 19:53:03
  • 0
@lyncz: Ale to jest niepotrzebny koszt. Lepiej go zachować jako kładkę a obok postawić coś spełniającego obecne standardy przy okazji eliminując ciasny łuk. W Krakowie nie ma miejsca, stąd wciskają to w starą infrastrukturę.

321

Przesuwanie torowiska specjalnym wagonem

Przesuwanie torowiska specjalnym wagonem

Krótki fragment prezentujący jak specjalnym wagonem jest przesuwany tor linii wąskotorowej 900 mm łączący kopalnie odkrywkową węgla brunatnego z elektrownią w Yallourn.

WuDwaKa
z
streamable.com
dodany: 04.04.2020, 19:22:19
  • 19
  • #
    australia
  • #
    kolej
  • #
    kopalnia
  • #
    ciekawostki
  • #
    tory
  • #
    energetyka
general-tem2
general-tem2
general-tem2 05.04.2020, 01:03:03
  • 3
Takie przesuwarki znajdują się w Polsce. Ostatnia sztuka jest w użyciu na Kopalni Piasku Kotlarnia na polu Ortowice. Koparki są gąsienicowe jednak w miarę postępu frontu eksploatacyjnego dosuwa się do niego cyklicznie tor.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

general-tem2
general-tem2
general-tem2 05.04.2020, 01:03:46
  • 1
@wiesiekwieloryb: Dokładnie tak. W miarę przesuwania się głębiej koparki tory dosuwa się do niej w ten prosty sposób,
general-tem2
general-tem2
general-tem2 05.04.2020, 01:06:34
  • 10
@morghul: Kopalnia odkrywkowa. Takie rozwiązanie stosowano jeszcze niedawno na polach piaskowych na Górnym Śląsku i Zagłębiu. Aktualnie ostatnia taka przesuwarka jest w użyciu na polu piaskowym Ortowice Kopalni Piasku Kotlarnia. Nieczynna znajduje się także na stacji Bór Górny w Sosnowcu po zlikwidowanej Kopalni Piasku Maczki Bór. Zmodyfikowane przesuwarki pracowały również na zwałowiskach kopalń węgla kamiennego. Montowano do nich pługi. Przejeżdżając spychały wysypany z wagonów kamień w dół zwałowiska. Od czasu

566

Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?

Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?

Kolejowe spółki wydają fortunę na remonty torowisk i nowy tabor. Efektem miała być szybsza podróż. Analiza rozkładów jazdy pokazuje jednak, że pociągi w Polsce nie przyspieszają. A czasami wręcz jeżdżą wolniej. Na co idą miliardy złotych, skoro efektów próżno szukać?

Tom_Ja
z
oko.press
dodany: 29.03.2020, 10:17:04
  • 122
  • #
    polska
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    podroze
  • #
    pkp
  • #
    pociagiboners
general-tem2
general-tem2
general-tem2 29.03.2020, 20:07:11
  • 4
@droid43210: Bzdury wyssane z palca... Jak PLK nie wie czyje są mosty? Powiedz jaka to linia a uzyskasz odpowiedź skąd takie punktowe ograniczenia. Widocznie rewitalizacja obejmowała tylko wymianę nawierzchni zamiast remontów infrastruktury towarzyszącej. Nie musisz dorabiać teorii, że nikt nie zna ich właściciela. Obiekty mostowe po których przebiegają tory należą do PKP PLK.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 29.03.2020, 20:10:48
  • 0
@Lukasy: Nie przemówisz, wszyscy wykopali post @mag_zbc i fachowe tłumaczenia podparte konkretnymi umowami i datami nie są dowodem dla plusujących jego post. Treść świetnie wchodzi w fałszywą narrację artykułu i ogólnego nastawienia na szydzenie z kolei to wyplusowali. A że prawda jest inna, to już trudno. Nawet jakbyś wrzucił tutaj umowy na konkretne odcinki i dokładny raport z aktualnego stanu prac to i tak post zginie w minusach.
general-tem2
general-tem2
general-tem2 29.03.2020, 20:14:05
  • 1
@DziobakApokalipsy_: Bo koszt tego jest astronomiczny po prostu. To nie jest kwestia położenia toru. Jak masz modernizacją wartą 5 miliardów, to wyłożysz kolejne 2 miliardy żeby umożliwić płynny ruch? Nigdzie się tego nie robi. Ogranicza się ruch, część pociągów puszcza się trasami alternatywnymi po prostu. Są pojedyncze wyjątki, gdzie przygotowuje się by-passy poszczególnych kluczowych miejsc. Ale to w wyjątkowych sytuacjach. Nie praktykuje się czegoś takiego nigdzie. Jak remontujesz autostradę to
general-tem2
general-tem2
general-tem2 29.03.2020, 20:16:55
  • 0
@genburson: Jechałeś kiedyś w ogóle tym odcinkiem, że piszesz wartości wyssane z palca? Od Katowic do Mysłowic prędkość to 100km/h póki co. Najgorszy fragment to stacja Mysłowice, która będzie robiona jeśli znajdą się na nią fundusze. Zostanie zbudowana całkowicie od nowa. Póki co jeździ się przez nią z prędkością 40km/h z punktowym zwolnieniem do 30km/h. Do Sosnowca Jęzora jest 100km/h. Od Jęzora do Krakowa Zachodniego po skończeniu całego remontu będzie

929

Francuz sterował dronem nad Elektrownią Bełchatów. Grozi mu więzienie

Francuz sterował dronem nad Elektrownią Bełchatów. Grozi mu więzienie

Do pięciu lat więzienia grozi obywatelowi Francji, który sterował dronem nad obiektami Elektrowni Bełchatów bez wymaganej zgody administratora obiektu. Mężczyzna tłumaczył, że pracuje dla telewizji i realizuje materiał o szkodliwości elektrowni węglowych.

Szewczenko
z
wnp.pl
dodany: 20.02.2020, 10:10:51
  • 155
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    drony
  • #
    prawo
  • #
    ciekawostki
general-tem2
general-tem2
general-tem2 20.02.2020, 13:44:21
  • 22
@TheDzions: Elektrownia również pod to podchodzi. W Bełchatowie jest popieprzona ochrona regularnie nadużywająca uprawnień. Sam byłem tam kilka razy i interweniowała Policja w dwóch przypadkach. Ochrona swoje, do sztumu i mandatami walić. Po kilkunastominutowej dyskusji i podparciu odpowiednimi paragrafami sprawa się zakończyła, mogłem nadal robić co chciałem. Zza płotu elektrowni możesz wszystko fotografować, taki zakaz nie obowiązuje. Za to już na terenie elektrowni jako obiekcie strategicznym to już co innego.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 2 z 6
  • >
  • Silesia

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.09.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.01.2025

    Rocznica
  • Pozytywnie Zakręcony
    od 17.09.2018

    Pozytywnie Zakręcony

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl