Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
excelfinance
excelfinance
Profil firmowy

excelfinance

Dołączył 6 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 19827
  • Znaleziska 12017
  • Mikroblog 7810
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 19

374

Ostry głos z RPP. Potrzeba podwyżek stóp procentowych

Ostry głos z RPP. Potrzeba podwyżek stóp procentowych

Joanna Tyrowicz nadal uważa, że stopa referencyjna NBP — mimo spadającej inflacji — powinna wręcz wzrosnąć i wynosić 7,75 proc. w porównaniu do 5,75 proc. obecnie. Jej zdaniem analizy, które przedstawiają analitycy NBP, wskazują, że inflacja nie wróci do celu "jeszcze bardzo długi czas".

Marvel7
z
businessinsider.com.pl
dodany: 26.03.2024, 18:19:14
  • 180
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
excelfinance
excelfinance
excelfinance 27.03.2024, 09:30:54 via Wykop
  • 13
A jak pisałem kiedyś że baba jest niespełna rozumu i jej pomysły są turbo szkodliwe dla gospodarki to mnie minusowali. Ona chciała stopy powyżej 16%, bo wtedy taka była inflacja.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.07.2022, 15:04:39
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance
Autor
25.03.2024, 16:03:01 via Android
  • 0
@bad_motherfucker poddałem się bo jak miałem oferty to za zbyt mała stawkę, a teraz to w ogóle chyba całkiem ciezko się wbić w temat bo się zrobiło mega popularne. Dokończyłem biegłego rewidenta w międzyczasie więc zostałem w finansach.
  • Odpowiedz
Seraf
Seraf
21.03.2024, 06:01:32
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 21.03.2024, 18:21:31 via Android
  • 0
@Seraf gdzie jest 4.9%?
  • Odpowiedz
Chicane
Chicane
21.03.2024, 18:06:41
  • 0
#kredythipoteczny

Mireczki, co myślicie obecnie o kredycie hipotecznym ze stałym oprocentowaniem na 5 lat? Warte rozważenia, czy zupełnie nie opłacalne? RPP przewiduje spadek inflacji w najbliższych kilku latach.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 21.03.2024, 18:15:47 via Android
  • 0
@Chicane nie przewidzisz, zaraz przed rekordowym podwyżkami stop procentowych prezes NBP oficjalnie mówił że nie podniosą stop procentowych bo byłby to szkolny błąd.
  • Odpowiedz
K.....z
K.....z
konto usunięte 21.03.2024, 11:16:08
  • 7
Czyli #wakacjekredytowe 2024 wygladaja w nastepujacy sposob:

PRZYKLAD A:
Rodzina 2+2, dochod rodzicow 6k + 4k = 10k miesiecznie wspolnie (2,5k na czlonka gospodarstwa domowego)
ratka za kredyt 2,5k (nie jest rowne lub nie przekracza 30% dochodow gospodarstwa)

wakacje
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 21.03.2024, 16:44:53 via Android
  • 1
@KarmelowyJeremiasz no dlatego sam próg dochodowy to beznadziejny pomysł bo wprowadza dużo zamieszania, niesprawiedliwości i deklaracja jest pod odpowiedzialnością karna w sytuacji gdy dużo jest niejasnych sytuacji.
  • Odpowiedz

448

Might and Magic - historia uniwersum

Might and Magic - historia uniwersum

Serię „Heroes of Might and Magic” zna w naszym kraju chyba każdy. Zaskakujący jednak jest fakt, że wiele osób nie wie o czym fabuła tych gier opowiada. A jest czemu się przyjrzeć, bo pozory jakie tytuły sprawiają na pierwszy rzut oka mogą być mylące.

cycbrilu2
z
geekpedia.pl
dodany: 19.03.2024, 11:35:19
  • 84
  • #
    mightandmagic
  • #
    heroes3
  • #
    heroesofmightandmagic
  • #
    homm3
  • #
    historia
  • #
    gry
excelfinance
excelfinance
excelfinance 20.03.2024, 13:43:41 via Wykop
  • 0
@murmandamus: nieźle, ja przypadkiem kiedyś w gazecie kupiłem IX czyli teoretycznie uważaną za jedną ze słabszych a ja wielokrotnie do niej wracałem i mam wspomnenia lepsze niż nawet z gothica. Inne łącznie z X Legacy mnie nie wciągnęły.
grek_zorba
grek_zorba
grek_zorba
19.03.2024, 07:31:57
  • 0
Powiedzcie mnie czemu tak jest że hipotekę teraz mi oferują na 7%, a mbank wyskakuje z kredytem gotówkowym z rrso na 9,9% do 250 koła? Jak ja kupowałem mieszkanie to hipoteka wychodziła za 3,6%, a gotówka zaczynała się od 9%.

#kredythipoteczny #finanse
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 19.03.2024, 13:12:48 via Android
  • 0
@DeoLawson czemu nieproporcjonalnie do ryzyka? Marzę miały na 2%, a ryzyko stopy procentowej jest po stronie ktedytobiorcy więc mieli darmowy hajs
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance 19.03.2024, 13:44:27 via Android
  • 0
@DeoLawson cash loany są też dużo bardziej ryzykowne a bank cała swoją działalność opiera na zarządzaniu ekspozycja na ryzyko i by w portfolio mieć różne produkty. Poza tym 2% z kredytu na 500k to 10k rocznie i tak przez 30 lat, wg mnie super biznes dla banku i stabilny dochód, dużo lepszy niż pożyczki gotówkowe która jest na krótki termin a ryzyko jest bardzo małe, bank zawsze mzoe liczyć na wsparcie
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance 19.03.2024, 15:25:48 via Wykop
  • 0
@DeoLawson: co nie zmienia faktu że kredyty hipoteczne są opłacalne. Ryzyko jest minimalne dla banku, bo bardzo dokładnie sprawdzają zdolność kredytową i golasowi kredytu nie dadzą. Poza tym prawda jest taka, że 2% było przez kilka lat, a wcześniej poniekąd zarabiali również na WIBORZE bo efektywnie nie potrzebowali pożyczać tych pieniędzy.
Doskonale wiem jak działa upadłość i zjawiska podobne, badałem sprawozdania finansowe jednostek w likwidacji.
Wejdź sobie na raport roczny
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance 18.03.2024, 09:56:16
  • 0
Czy mógłby ktoś zerknąć czy zestaw komputerowy który skomponowałem jest optymalny i części do siebie pasują? Wzorowałem się różnymi rankingami dostępnymi na marzec. Skomponowałem go w media expert bo z tego co wiem tam są raty 0%

Założenia:
- całosć maks 3k (a jeszcze muszę dokupić windows)
- potrzebuje mieć wifi więc dodałem jakąś randomową kartę sieciową
- ewentualna możliwość rozbudowy w przyszłości
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance
Autor
18.03.2024, 10:27:05 via Wykop
  • 0
dodaje jeszcze tag #pcmasterrace, nie mogę edytować głównego wpisu
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance
Autor
18.03.2024, 10:44:07 via Wykop
  • 0
@Krs90: dzięki za info, zawsze mogę po prostu to samo zlozyc w media expert gdzie btw wychodzi o dziwo troche taniej. Rozumiem że w zestawie za 3200 płyta główna pozwala na ewentualny upgrade za kilka lat?
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance
Autor
18.03.2024, 11:49:08 via Android
  • 0
@Spell_17 pewnie coś zakombinuje :) w każdym razie tu głównie rozterka jaki hardware kupić. Chhba skkncze na AMD 5600 i rx 6600 plus 16gb ram z możliwością dołożenia kiedyś w razie potrzeby
  • Odpowiedz

561

Mała przestroga przed podatkiem katastralnym (na przykładzie USA)

Mała przestroga przed podatkiem katastralnym (na przykładzie USA)

Ostatnio pojawiły się wpisy sugerujące, że rząd zastanawia się nad wprowadzeniem podatku katastralnego. Przeanalizujmy zatem na przykładzie Stanów oraz strony z ogłoszeniami czym może się to skończyć.

k_suchy
z
wykop.pl
dodany: 16.03.2024, 05:06:27
  • 402
  • #
    podatki
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
  • #
    usa
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 13:52:04 via Android
  • 1
Kataster to będzie dla nas największą tragedia. Albo Kataster, albo podatek dochodowy, a nie oba. Granica będzie się przesuwała, dojdziemy do momentu że będzie na każdą nieruchomosc, nie możemy doprowadzić do wprowadzenia katastru. Osoby które liczą na spadki cen same sobie kręcą na siebie bat, nawet jeżeli byłaby mała korekta to w kontekście kilkunastu lat stracimy na tym.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 13:56:39 via Android
  • -3
@dwarfguard zmieni się władza to wprowadza od drugiej nieruchomości, potem od każdej
Wprowadzenie katastru to granicą której nie możemy przekroczyć bo potem prędzej czy później pójdzie to w zła stronę. A kto wierzy ze koszt nie zostanie przerzucimy na najemcy jest naiwny, zawsze tka było więc czemu teraz ma nie być. Widzę że Polacy na prawdę lubią być d------i podatkami i jeszcze się cieszą.
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 14:04:30 via Android
  • -4
@dwarfguard a dlaczego ja jestem szkodliwy? Możesz to argumentować? Nie inwestuje w nieruchomości, mam kredyt na nieruchomosc w której mieszkam, nie korzystam z programów kredytowych, mam rrso 8%. Przepraszam, ale jesteś pożytecznym idiotom który zgadza się i daje swoją aprobate na 1. Dociskanie Polaków jeszcze bardziej oraz 2. Podział społeczeństwa. Wysuwam argumenty w sposób kulturalny a Ty pierwsze co robisz to obrażasz i dajesz się ponieść emocjom. Dokładnie o to im
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 14:07:15 via Android
  • -3
@dwarfguard ale dasz jakiś argument czy będziesz obrażał tylko?
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 14:13:30 via Android
  • -4
@dwarfguard czyli nie masz żadnych rozsądnych argumentów, niezła masz mentalność że już sam się prosisz o nowe podatki, i ta naiwność że kataster obniży ceny, nawet mi Cie nie szkoda. Przez takich ludzi jak Ty nigdy nic się nie zmieni i sam pracujesz na to, szukasz magicznego szybkiego rozwiązania a potrzebna jest współpraca i jedność obywateli by przeprowadzić gruntowne zmiany. Ty jesteś na tyle sfrustrowany że przesłania Ci to logiczne myślenie.
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 18:49:04 via Android
  • -1
@CzaryMarek nie zamierzam Cie przekonywać, jak już wspominałem, Polacy chyba lubią być pod butem dociskani podatkami :) będziesz miał 40% zabieranej pensji w PIT, ZUS, potem kupisz w sklepie produkty opodatkowane vat, od oszczędności na lokacie zapłacisz podatek belki a kiedyś od swojego mieszkania które spłacisz najdroższym kredytem w Europie będziesz płacił do końca życia kataster, całe życie będziesz musiał zapierdzielać bo jak nie to pod most albo wynająć od rentiera
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 20:10:05 via Android
  • 0
@CzaryMarek rozróżnijmy dwie rzeczy. Podpisuje się obiema rękami pod opodatkowaniem majątku ale jeżeli nie będzie opodatkowane dochód. Trzeba być naiwnym by wierzyć, że podatek dochodowy zostanie zniesiony. Jest to absolutnie niemożliwe, nawet gdyby była taka wola polityczna polskich polityków to jesteśmy również ograniczeni regulacjami unijnymi. W innych krajach masz i kataster i podatek dochodowy, to dlaczego w Polsce ma być inaczej? Poza tym stawka podatku została obniżona ale nie możesz już
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 20:14:21 via Android
  • 0
@dwarfguard nie, biorę pod uwagę że za parę lat kataster będzie od każdego mieszkania :) ja nie planuje zakupu większej ilości nieruchomości, a i tak jestem przeciwnikiem katastru od np
3 nieruchomości bo wiem jak to się skończy. Ceny spadną o 5% o ile w ogóle spadną a do końca życia oddasz 10x tyle co byś zaoszczędził na tej korekcie cen. Patrzysz na to mega krótkowzrocznie.
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 20:23:58 via Android
  • 1
@dwarfguard a czemu uważasz że nie? Granicą jest w ogóle wprowadzenie katastru, poczniesz obstawiam że potrzeba maksymalnie 10 lat. Zmiany w siłach politycznych, ustawodastwo europejskie, wojna, covid, ostatnie lata pokazały że wystarczy kilka lat by wszystko wywrócić do góry nogami. Historia pokazuje że obciążenia podatkowe tylko rosną, a tu niektórzy sami chcą otwierać furtkę. Nie chce sam na siebie bicza kręcić, po prostu. Zwłaszcza że jak już zostanie podatek wprowadzony to
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 20:25:50 via Android
  • 1
@CzaryMarek tak, musze się poprawić, vat jest minimalny i cit, pit chyba nie ma.
excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 20:37:01 via Android
  • 1
@dwarfguard już mi się nie chce tej dyskusji prowadzić ale kataster to zupełnie inne kwoty, co Ty w ogóle porównujesz. Ile tego podatku od nieruchomości zapłacisz, 300zl na rok? A kataster 1% to np. 6-10k.
PtactwaWiele
PtactwaWiele
14.03.2024, 16:50:20
  • 0
Co mirasy myślą na dzień dzisiejszy, oprocentowanie stałe czy zmienne? ( ͡° ͜ʖ ͡°) #kredyt #kredythipoteczny

Oprocentowanie stałe czy zmienne?

  • Stałe 56.9% (41)
  • Zmienne 43.1% (31)

Oddanych głosów: 72

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 16.03.2024, 15:08:58 via Android
  • 0
@PtactwaWiele na stale są tańsze ale z drugiej strony jeżeli dobrze pamiętam to później nie możesz zmienić na zmienne zgodnie z rekomendacja KNF a na horyzoncie są spadki stop. Wtedy ewentualnie przenieść kredyt do innego banku na nowo wynegocjowanym oprocentowaniu jeżeli dobrze rozumiem.
Ciężko przewidzieć co się bardziej opłaca.
  • Odpowiedz
neufrin
neufrin
13.03.2024, 12:08:25
  • 2
To teraz panowie jak liczymy dochód na ryczałcie pod wakacje kredytowe?

1. Tak jak wojsko gdy trzeba zapłacić za przymusowe szkolenie tj. brak dochodu i od minimalnej
2. Jak banki do zdolności kredytowej (jakiś % przychodu)
3. Przychód - podatek

Co
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 13.03.2024, 12:55:31 via Wykop
  • 0
No a na zwykłym UoP doliczasz dodatkowe benefity które nie wpływają na konto bezpośrednio np. akcje firmy dostajesz i są na koncie maklerskim? albo gdzie część jest potrącana z wynagrodzenia i idzie na konto brokerskie tzw. ESPP?

A co jak masz kredyt z osobą z którą nie jesteś w formalnym związku? Tu też może być wiele sytuacji np. razem przekraczacie 30% ale Ty sam albo ona sama już nie gdyby policzyć po
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance 13.03.2024, 13:38:50 via Android
  • 1
@neufrin dokładnie, ryczałt jest od przychodu więc mam wrażenie że niepotrzebnie komplikują sprawę. Całe to kryterium dochodowe to pomyłka, chyba że sami zrobią narzędzie które po wprowadzeniu wszelkich danych wyliczy i wypluje raport i masz jakąś solidna podkładkę pod to, to oczywiście nierealny scenariusz.
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance 15.03.2024, 14:16:19 via Android
  • 0
@marcpol dzięki za zebranie wiedzy do kupy. Niby wszystko jest w przepisach ale wiele rzeczy to nadal kwestia interpretacji np. Czy uznać składkę na ubezoieczenie na życie która jest obligatoryjna zgodnie z umową żeby oprocentowanie było niższe.
  • Odpowiedz

564

Starszych samochodów nie będzie można naprawić? Nadchodzą kolejne restrykcje od

Starszych samochodów nie będzie można naprawić? Nadchodzą kolejne restrykcje od

Wedle tego artykułu starszych samochodów mających powyżej 15 lat, przy poważniejszej awarii nie będzie można naprawiać.

Blackorange
z
eska.pl
dodany: 13.03.2024, 11:46:31
  • 151
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
excelfinance
excelfinance
excelfinance 13.03.2024, 18:01:54 via Android
  • 1
Pomijam zerową wiarygodność tych doniesień, ale jak to miałoby być ekologiczne? Należy korzystać z auta póki jest sprawne i da się naprawić a nie na złom dawać, produkcja auta też jest szkodliwa dla środowiska.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Goronco
Goronco
12.03.2024, 11:07:06
  • 5
Oj polaczki xD ja p------e wy jesteście normalni? Przecież normalnym ludziom odbyty już dawno by pękły od tego ruchania xD
Przedstawiam ciąg przyczynowo skutkowy:
Vat na żywność rośnie, rosną ceny, rośnie inflacja, rosną stopy procentowe, rosną raty kredytów, rośnie bezrobocie :)

Jak widać wszystko się dobrze składa. Mariusze i Beaty na covido kredycie: trzeba będzie zacisnąć pasa, niestety. Taki plus że będziecie też mniej jeść, więc wszystko się zgrywa :)

#nieruchomosci
Goronco - Oj polaczki xD ja p------e wy jesteście normalni? Przecież normalnym ludzio...

źródło: temp_file4926372425285685486

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 13.03.2024, 16:55:20 via Android
  • 0
@Goronco czemu stopy mają podnosić? W projekcji NBP nawet jak zlikwidują tarcze to nadal inflacja nie przekroczy obecnych stop procentowych, ja myślę że nawet przy inflacji 5% mogą lekko obniżyć stopy, bo nie jestem za świętą zasada wykopu że stopy muszą być powyżej inflacji co widzieliśmy gdy inflacja w Polsce spadała po kilka procent co miesiąc czy na przykładzie krajów UE.
  • Odpowiedz
luke-dolla7
luke-dolla7
luke-dolla7
12.03.2024, 12:36:58
  • 14
Stópki do góry już wkrótce ( ͡º ͜ʖ͡º) będzie kwik na grupkach "oszukanych" kredyciarzy mariuszków i karynek
#nieruchomosci #kredythipoteczny
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 16:35:28 via Android
  • 0
@luke-dolla7 bez przesady, nawet jak inflacja wzrośnie to stopy i tak są relatywnie wysokie, po prosto obniżki będą później
  • Odpowiedz

412

NBP: Wakacje kredytowe są zbędne i podnoszą koszty kredytu nowym konsumentom

NBP: Wakacje kredytowe są zbędne i podnoszą koszty kredytu nowym konsumentom

Inflacja CPI w lutym była prawdopodobnie zgodna z celem NBP, który wynosi 2,5 proc. - powiedziała Marta Kightley. Poinformowała też, że w ocenie Narodowego Banku Polskiego wakacje kredytowe są zbędne, a nawet niewskazane w dłuższym okresie - "blokują dostęp do kredytu dla nowych konsumentów".

mickpl
z
pap.pl
dodany: 12.03.2024, 10:41:49
  • 71
  • #
    nieruchomosci
  • #
    nbp
  • #
    banki
  • #
    wakacjekredytowe
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 14:03:28 via Android
  • 14
@mibmib2 o wodze ze się trafił obrońca bogatych :) zobacz sobie jakie masz koszty kredytów hipotecznych na zachodzie, a jakie są w Polsce. We wrześniu 2022 rrso w poslce to było średnio 9% a w takiej Francji 1.7%. 1.7% to nawet marże ciężko mieć a co dopiero rrso w Polsce. Udać dalej większość krajów koszt kredytu hipotecznego w skali roku w Europie to poniżej 3%. Można mówić że złotówka jest bardziej
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 14:30:02 via Wykop
  • 3
@panczekolady: dokładnie, dzieki złotówce wyszliśmy suchą stopą z kryzysu światowego. A to, że w praktyce oznacza to, że polak płaci rate kredytu hipotecznego 2k więcej co miesiąc niż niemiec to nie ważne, ważne że Glapa może prowadzić rozsądną i zrównoważoną politykę monetarną ( ͡° ͜ʖ ͡°)
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 14:50:23 via Android
  • 2
@Nithak idąc taka logika miałbyś kredyt na 150k euro zamiast 600k złotych, nic się nie zmienia

628

"Zerowy VAT na żywność nie zostanie przedłużony po 31 marca"

"Zerowy VAT na żywność nie zostanie przedłużony po 31 marca"

"Decyzja resortu finansów nie jest zaskoczeniem. Moja rekomendacja jest taka, aby wrócić do 5 proc. stawki VAT na żywność. Możemy wrócić do stawki zerowej w każdej chwili - powiedział w zeszłym tygodniu premier Donald Tusk. Sytuacja - jeśli idzie o ceny żywności - jest zaskakująco optymistyczna"

paramedix
z
rmf24.pl
dodany: 12.03.2024, 08:10:42
  • 217
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    prawo
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 12:01:04 via Wykop
  • 27
I bardzo dobrze, mam wrażenie że cały ten zerowy VAT tylko przyczynił się do wzrostu cen, bo gdy go wprowadzono to ceny od razu podskoczyły na tyle, że praktycznie nie było widać efektu tej pseudo tarczy, zdaje się że po prostu sklepy sobie podwyższyły marże. Jak już takie harce robić to trzeba było nałożyć obowiązek informowania na cennikach ceny netto przed tarczą i ceny netto po wprowadzeniu tarczy tak aby było widać
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 12:57:32 via Android
  • -6
@SocialM_Center nie neguje wpływu covidu na inflację, ale dobrze pamiętam jak dokładnie w momencie wprowadzania tarcz ceny w biedronce podskoczyły. Sklepy ewidentnie wykorzystały tarcze do podwyższenia cen. I nadal uważam, że rozwiązanie które zaproponowałem pozwoliłoby w jakiś stopniu zabezpieczyć interesy konsumentów i zmniejszyć podatność mechanizmu tarczy na manipulacje cenami przez sklepy.
Poza tym nie musisz obrażać z tym chłopskim rozumowaniem, chętnie podyskutuje, jestem dość wysoko wykwalifikowany w dziedzinie finansów.
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 13:16:53 via Android
  • -3
@SocialM_Center no cóż, jeżeli biegły rewident to dla ciebie mało wykwalifikowany osoba to nie chce nawet wiedzieć kto jest wg Ciebie bo to w poslce sufit jeżeli chodzi o wiedzę finansowa.

Co do samej tarczy, ja nie mówię że to zła decyzja bo nie mam danych żeby móc tak z całą pewnością stwierdzić, mówię ze zle przeprowadzona i dałem konkretny przykład co można było zrobić lepiej. Poza tym chyba nie liczyłeś
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 13:27:09 via Wykop
  • -3
@projektant_doktorant: jeszcze raz powtarzam, zacznijcie czytać ze zrozumieniem. Mówię, że źle zostało to wprowadzone, a nie że tarcza jest jedynym powodem wzrostu cen. Moja opinia jest taka, że sklepu wykorzystały tarczę by zwiększyć marże i że są proste mechanizmy, które by zwiększyły transparentność i pozwoliły na ograniczenie manipulacji czy właśnie nieetycznemu wykorzystywaniu sytuacji.
A to że jeronimo martins wzrosły dochody netto o 130M euro w 2022 w porównaniu do 2021
excelfinance
excelfinance
excelfinance 12.03.2024, 13:30:26 via Wykop
  • -2
@SocialM_Center: no spoko ale w ogóle teraz piszesz nie na temat, rozmawialiśmy o zasadności tarczy na żywność. Co mają na celu te artykuły które przesyłasz? Czytam prasę na bieżąco, nie potrzebuję randomowych linków.

383

Kolejna firma zwalnia. Gigant zamyka oddział. Pracę straci blisko 200 osób

Kolejna firma zwalnia. Gigant zamyka oddział. Pracę straci blisko 200 osób

Infosys globalna korporacja z branży IT likwiduje oddział w Poznaniu i planuje zwolnić 192 osoby. Procesy, za które do tej pory byli odpowiedzialni poznańscy pracownicy, zostają przeniesione do konkurencyjnej firmy i będą wykonywane w Indiach - pisze poznańska "Gazeta Wyborcza".

ernestochefujara
z
money.pl
dodany: 10.03.2024, 10:04:22
  • 251
  • #
    it
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
excelfinance
excelfinance
excelfinance 11.03.2024, 12:04:49 via Wykop
  • 1
W tym wypadku mamy zwolnienia działu finansowo-księgowego. Faktem jest, że Polska mocno podrożała ale nadal jest dość atrakcyjna pod względem stosunku jakości pracy do ceny. Taki finance manager w Polsce pewnie zarobi 20k mc czyli rocznie 240k. Wyobrażacie sobie finance managera w US pracującego za $60k dolarów rocznie? nadal śmiem twierdzić, że musieliby zapłacić 3x tyle.
Co do Indii, to fakt, że są znacznie tańsi i korporacje chcą ciąć koszty nawet za
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Dzokatazullo
Dzokatazullo
06.03.2024, 12:08:03
  • 0
Czy zostalo juz moze okreslone jak bedzie okreslana możliwość otrzymania wakacji kredytowych? Przy poprzednich bylo latwo. Teraz bedzie trzeba wykazac pit za 2023? Zaswiadczenie z pracy/prac? Co jesli jest wspolny kredyt i 1 osoba jest na najnizszej krajowej i rata to z oczywistych względów duzy % dla tej osoby ale dla 2-ego kredytobiorcy juz maly?
#kredythipoteczny #wakacjekredytowe
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

excelfinance
excelfinance
excelfinance 06.03.2024, 20:06:40 via Android
  • 4
@Dzokatazullo dlatego to kryterium dochodowe to głupota. Jest dużo zmiennych i dużo sytuacji które ciężko przewidzieć, nie wiadomo co i jak do końca wliczać zarówno do raty jak i do dochodu plus dochodzi fakt że duzo osób będzie poszkodowanych a osoby z dochodem na czarno skorzystają, nie mówiąc o odpowiedzialności karnej za zadeklarowanie niewłaściwe. Jest to niesprawiedliwość społeczna. To już lepiej niech nie dadzą wcale nikomu to przynajmniej inflacja szybciej do
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22
  • Strona 9 z 22
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.09.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 18.09.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 24.10.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.06.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking