Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko148
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
elwira-bednarczyk

elwira-bednarczyk

Dołączył 1 rok temu
  • Obserwuj
  • Akcje 129
  • Znaleziska 93
  • Mikroblog 36
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 5

5

Brak szacunku niszczy lojalność

Brak szacunku niszczy lojalność

Brak szacunku niszczy lojalność nawet najlepsi rezygnują, gdy firma nie potrafi docenić swoich filarów!

elwira-bednarczyk
z
linkedin.com
dodany: 21.05.2025, 19:30:08
  • 7
  • #
    worklifebalance
  • #
    quietquitting
  • #
    lojalnosc
  • #
    szacunek
  • #
    pracownik
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
22.05.2025, 11:46:36 via Wykop
  • 0
@bialy100k: Nie trzeba się logować, żeby przeczytać ten post.
Wystarczy zamknąć okno logowania – co ciekawe, akurat tego nie pokazałeś na screenie, więc może to wprowadzać innych w błąd.

Rozumiem frustrację, sama nie lubię clickbaitów z paywallem, ale to nie jest ten przypadek.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
22.05.2025, 11:51:55 via Wykop
  • 0
@bialy100k: I w sumie – dzięki za komentarz. Dzięki niemu mogłam sprawdzić, że nie tylko artykuł działa, ale i cierpliwość też jeszcze mam. 😉
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
23.05.2025, 15:01:13 via Wykop
  • 0
@bialy100k: Nie ma sprawy, szanuję za odwrót i refleksję – nie każdy potrafi się przyznać, że coś przeoczył, a jeszcze mniej osób cofa zakop i klika „wykop”. Szacunek! 👍
Rumbowy
Rumbowy
21.05.2025, 21:18:30
  • 6
https://wykop.pl/wpis/42665945/wpis
Prawie 6 lat temu kupiłem pcta. Dziś umarł. Pierwsza awaria od zakupu, a nigdy go nie czyściłem ani nie wymieniłem pasty. A nie stał bezczynnie. Przez prawie 6 lat chodził 8-16h dziennie. W weekendy z---------ł prawie non stop. Prawdopodobnie zasilacz padł, jutro serwis więc się dowiem jutro.
Rozkręciłem go i byłem w szoku. W środku nawet grama kurzu, jak to możliwe? Oczywiście z zewnątrz większość dziur pozapychanych ale w środku elegancko
@Rumbowy +10
uwaga #chwalesie
pijcie ze mną kompot, złożyłem pc pierwszy raz od 10 lat, kurier w przyszłym tygodniu
do tej pory leciałem na lapku lenovo y700 (80Q0004NPB Core i7-6700HQ 17,3" 8GB SSD 512GB GeForce GTX960M)
PS: nie chce ktoś kupić #xboxone X kupiony w lutym,
więcej
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 22.05.2025, 12:08:09 via Wykop
  • 0
@bialy100k: Mój to jeszcze większy dinozaur – i7 920 z 2009 roku. W 2021 upgrade zasilacza, RX6800, SSD i inne szlify.
Zbawienne 2TB NVMe na PCIe zrobiło swoje – jakbym wrzuciła turbo do Malucha.
I nadal hula aż miło. Tu wychodzi prawda stara jak SATA II: porządna płyta główna i zasilacz to inwestycja na dekadę (albo i dwie, jak dobrze pójdzie).
Czasem mam wrażenie, że ten komputer to już bardziej partner życiowy niż
  • Odpowiedz
RuchaczSpychacz
RuchaczSpychacz
20.05.2025, 15:05:50
  • 262
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 20.05.2025, 16:54:48 via Wykop
  • 3
@RuchaczSpychacz: Porównywanie Polski z lat 90. do dzisiejszej Białorusi to trochę jak mówienie, że Fiat 126p to Tesla, tylko biedniejsza. Białoruś ma już własną elektrownię jądrową (Ostrowiec), tani prąd, produkują tam swoje elektryki (BelGee EX50 – serio, nie mem), a turyści z Austrii naprawdę przyjeżdżają autokarami do Grodna czy Mińska. No ale jasne – po co sprawdzać, skoro można rzucać analogiami z TikToka. Większość tych ekspertów od „Polski sprzed UE”
  • Odpowiedz

0

E407 nic nie daje, ale i tak jemy, bo YOLO i glony to życie

E407 nic nie daje, ale i tak jemy, bo YOLO i glony to życie

Karagen (E407) niby z glonów, niby "naturalny", a tak naprawdę produkt ciężkiej chemii przemysłowej, z którego nie ma absolutnie żadnej korzyści dla zdrowia. Żadnych witamin, minerałów, nic. Ale skoro nie wiadomo czy szkodzi, to wiadomo że jemy go wszyscy jak leci. Zagęszczacz do wszystkiego.

elwira-bednarczyk
z
wykop.pl
dodany: 07.04.2025, 17:23:17
  • 4
  • #
    wykopaka
  • #
    dieta
  • #
    zdrowie
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
11.05.2025, 22:26:57 via Wykop
  • 0
@Jariii: Masz rację, lepiej siedzieć cicho, jeść wszystko co spełnia normy i umrzeć z pełnym żołądkiem i czystym sumieniem. Przecież LD50 to nowa dieta długowieczności.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
20.05.2025, 16:23:32 via Wykop
  • 0
Pojęcia nie masz o czym bredzisz. Kolejny 15 minutowy doktorat na kiblu


@Jariii: Kolejny kiblodoktor po 15 minutach googlowania. LD50 to nie poziom IQ, chociaż w twoim przypadku mogłoby się pokrywać.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 24.04.2025, 21:20:50
  • 0
🧠💸 Jak wygląda cybernetyczny rozwój firmy od środka?
Wchodzisz na stronę firmową i czytasz:

"Budujemy zakład w USA, drugi w Chinach, laboratoria R&D, spray drying, Salesforce, ekspansja x10! 🚀"

A potem patrzysz na swój pasek wypłat i myślisz:
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 24.04.2025, 15:13:39
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
24.04.2025, 15:21:51 via Wykop
  • 0
no ale co z tego co sobie "mówią", ważny jest skład który i tak muszą wykazać, więc wystarczy go przeczytać?


@fizzly: Jasne, skład jest obowiązkowy i teoretycznie każdy może go przeczytać.
Problem w tym, że większość nie czyta, bo wcześniej została uśpiona właśnie przez te ładne hasła:
„naturalny smak”, „bez konserwantów”, „doskonała struktura”, „tradycyjna receptura” – i już masz efekt: „No to chyba dobre, po co dalej
  • Odpowiedz
Neocaridina
Neocaridina
19.04.2025, 06:28:42
  • 694
Od ponad 30 lat matka w tym piecze baranka. Dostała go od jakiejś znajomej co go przywiozła z Warszawy; jak u nas uruchomili pierwsze połączenie kolejowe.
Forma jeszcze pewnie pamięta czasy 20 lecia między wojennego. I pewnie służyła komuś w trakcie okupacji...

Tradycje rodzinne są często piękne i przekazywane z pokolenia na pokolenie...

A tak kończąc tą paplaninę i przechodząc do sedna sprawy.
Neocaridina - Od ponad 30 lat matka w tym piecze baranka. Dostała go od jakiejś znajo...

źródło: sdrt

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 19.04.2025, 17:47:46 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 19.04.2025, 18:00:07 via Wykop
  • 2
Masz rację — czysty ołów to miękki gniotek, bardziej nadaje się do plomb dentystycznych z XIX wieku niż do formy do ciasta. Nawet w międzywojniu nikt nie był aż tak szalony, żeby odlewać baranki z czystego ołowiu. Za miękki, za niska temperatura topnienia (327°C), zbyt łatwy do uszkodzenia.

⚙️ 2. Ale...
To, co często się wykrywa, to nie „forma z ołowiu”, tylko:
- glazura z domieszkami ołowiu i kadmu (na
  • Odpowiedz
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 19.04.2025, 17:29:45
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 19.04.2025, 15:58:57
  • 1
Paluszki – narodowa chrupkość i cichy wróg glikemii
Paluszki – niby niewinne, niby "lekkie", a w rzeczywistości to puste kalorie w przebraniu świętego glutenowego patyczka. Mąka, sól, olej, cukier – zero błonnika, witamin czy sensu żywieniowego. Kaloryczność? ~400 kcal/100g. Glikemia? Rollercoaster.

Ludzie kochają je nie dlatego, że są zdrowe, tylko dlatego, że chrupią i przypominają dzieciństwo. Do tego nie wyglądają jak grzeszna przekąska. Ot, chrupiesz i udajesz, że „nic nie jesz”.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
19.04.2025, 16:14:59 via Wykop
  • 0
wystaw paluszki obok jabłek. Jabłka zgniją, paluszki znikną.
  • Odpowiedz
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 19.04.2025, 07:13:04
  • 2
Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że ich codzienne wybory żywieniowe mogą prowadzić do wzrostu potrzeby zażywania leków na alergie, a w dłuższej perspektywie do rozwoju chronicznych problemów zdrowotnych. W ten sposób, przemysł spożywczy i farmaceutyczny współdziałają, tworząc popyt na obie strony rynku – żywność przetworzoną i leki na jej skutki uboczne.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
19.04.2025, 16:06:08 via Wykop
  • 0
@olokynsims:a jakże "robiony na zakwasie" - to raczej brzmi jak coś z katalogu firmy kosmetycznej: "nowość! fermentowany aromat tradycji – bez fermentacji!"
  • Odpowiedz

12

Naturalny aromat? Brzmi zdrowo. A teraz przeczytaj, z czego to naprawdę zrobione

Naturalny aromat? Brzmi zdrowo. A teraz przeczytaj, z czego to naprawdę zrobione

Jeśli słyszysz aromat naturalny i myślisz: Ooo, truskawki, wanilia, dzika malina zbierana przez elfów w świetle księżyca to muszę Cię zasmucić. Albo rozbawić. To zależy, czy czytasz to przed czy po jedzeniu.

elwira-bednarczyk
z
wykop.pl
dodany: 07.04.2025, 19:58:18
  • 12
  • #
    jedzenie71
  • #
    jedzenie
  • #
    ciekawostki
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 23:47:36 via Wykop
  • -2
Piszesz same bzdury.

Nie odróżniasz aromatu naturalnego a sysntetycznie tworzonego identycznego z naturalnym.

Daj jakiś produkt gdzie jest aromat z d--y bobra.

Piszesz że cukier wanilinowy nie zawiera wanilii. No tak bo zawiera ja cukier waniliowy.

Piszesz o maśle roślinnym, przecież to określenie jest od dawna zakazane.

Takie tam bzdury
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
08.04.2025, 20:44:19 via Wykop
  • -1
@Rad-X: EjAj™ – polska wersja AI. Mniej sztuczne, bardziej absurdalne.
Uczy się na podstawie Wykopu, memów i poziomu inflacji.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
08.04.2025, 21:03:57 via Wykop
  • 0
@Dyszaa: Ooo, nie wiedziałam, że to tak działa.
OK, spoko – nie wiedziałam, że #zywnosc71 to tag od kebabowej inspekcji smaku, a nie od rozbioru składu i dodatków do żywności 😅
Nie wrzucam więcej, luzik – widzę, że ekipa jest jeszcze na tym mądrościowym etapie, gdzie liczy się smak, a nie skład.
Być może przyjdzie moment, że ktoś zerknie na etykietę sosu albo składowe tego magicznego mięsa z
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
16.04.2025, 11:18:50 via Wykop
  • 0
@Petururururu: Dzięki za komentarz – Twoje oburzenie tylko potwierdza, że producenci od lat korzystają z przyzwolenia społecznego, bo wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z różnic między nazwami czy składnikami. To właśnie dlatego warto o tym mówić.

Aromaty – Tak, wiem czym się różni aromat naturalny od identycznego z naturalnym. Problem w tym, że większość ludzi tej różnicy nie zna, a etykiety nie pomagają jej zrozumieć. I to jest sedno sprawy.

7

Bezglutenowe pieczywo? Często z błonnikiem z buka. Tak, z drewna.

Bezglutenowe pieczywo? Często z błonnikiem z buka. Tak, z drewna.

Zamiast mąki odpady z przemysłu papierniczego. Drewno chemicznie traktowane celuloza przerobiona na włókna nazwane błonnik roślinny. Wpychane do bułek, batonów, zdrowych chlebów.

elwira-bednarczyk
z
youtube.com
dodany: 11.04.2025, 15:00:18
  • 5
  • #
    zdrowie
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
11.04.2025, 17:23:31 via Wykop
  • 0
@Berkel_88: Ciekawostka z kronik żywienia z dykty: ten „fit” błonnik pokarmowy w bułkach bezglutenowych? To często metyloceluloza albo błonnik z drewna (tak, serio). I zgadnijcie co – produkcja często w Polsce. Firma Jelu-Werk (niemiecka) robi np. SupraCel M.F. – błonnik z włókien drzewnych. Gdzie? W polskiej fabryce.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
11.04.2025, 17:29:04 via Wykop
  • 0
„To nie może być prawda, przecież to drewno…” – mówi ktoś, kto wierzy, że Nutri-Score to świętość, a „naturalny aromat” oznacza, że wanilia rosła na Madagaskarze i śpiewała Ave Maria.

Ignorancja? Nie, to już spożywczy Stockholm Syndrome. Jak w TV powiedzą, że „błonnik pokarmowy z celulozy to naturalne dobro z roślin”, to Polak uwierzy, że sklep meblarski powinien mieć dział piekarni.

Zresztą – nie trzeba wierzyć mnie.
Trzeba przeczytać ulotkę technologiczną producenta. SUPRACEL M.F. –

789

Polski pracownik wciąż tani. Jesteśmy w gronie najgorzej wynagradzanych w UE

Polski pracownik wciąż tani. Jesteśmy w gronie najgorzej wynagradzanych w UE

Europejski urząd statystyczny uplasował Polaków w gronie najgorzej zarabiających pracowników w Europie. Dane pokazują, że koszt pracownika w Polsce to około jedna trzecia tego co w Norwegii, Niemczech, Islandii czy Francji.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 20.03.2025, 13:35:31
  • 263
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    praca
  • #
    zarobki
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 16:41:39 via Wykop
  • 1
@PiersiowkaPelnaZiol:
Polak jak widzi "PROMOCJA" to już klika, nawet jak to chleb z domieszką włókna meblowego. Serio, błonnik z drewna – buchnięty z tej samej celulozy co robi się papier do drukarki. Mielony, odsiewany na 90 mikronów i jazda do pieczywa, wędlin, a nawet kociej karmy. Bo po co dać mąki, jak można karmić drewnem.

I to wszystko za 3x cenę, z etykietką fit, vegan, gluten-free i smart choice™.
Jak
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 16:44:15 via Wykop
  • 0
@jagoslau: No i w tym wszystkim błonnik z drewna w chlebie staje się symbolem narodowym — niech żyje papier w kromce za 12 zł.

Bo jak już płacimy za chleb jak za apartament (xD), to niech przynajmniej ma klasę energetyczną A++ i certyfikat FSC.

Dodaj do
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 16:50:05 via Wykop
  • -1
@Cebulix: No dokładnie tak to wygląda – u nas ceny jak z katalogu premium, jakość jak z przeceny po zwrocie. I jeszcze ten „błonnik z drewna” w pieczywie bezglutenowym, co przechodzi prawie ten sam proces co papier do drukarki.
I potem taki cud ląduje nie tylko w bułce, ale też w wędlinie, przecierze pomidorowym, jedzeniu dla kotów i psów – dosłownie wszędzie. A producent? Złotuweczka leci.
A ty kup sobie
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 16:55:17 via Wykop
  • 1
@monster-erni: Nic dziwnego – mamy kolonializm 2.0, tylko zamiast mundurów są logo znanych sieci, a zamiast bagnetów – reklamy „polskich smaków” w produktach zarządzanych z Frankfurtu.
Polska jako montownia, rynek zbytu i tania siła robocza z aspiracją do kupna „ekskluzywnego” pieczywa z włóknem drzewnym i aromatem „naturalnym”, bo klient musi mieć poczucie luksusu – nawet jak wpiernicza podróbkę chleba za 18 zł/kg.
Zamiast transportu niewolników – leasingi pracowników. Zamiast edukacji
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 16:57:43 via Wykop
  • 0
@sylwke3100:
Dokładnie. Te wszystkie opowieści o tym, jak to „pracownik w Polsce kosztuje tyle samo co na Zachodzie”, to jakiś HR-owy fanfic pisany pod spotkanie z zarządem. W praktyce masz łańcuszek agencji, podwykonawców i „partnerów biznesowych”, który skutecznie rozmywa koszt i odpowiedzialność.
Zatrudnianie przez agencje to klasyczny outsourcing wyzysku – niskie pensje, brak stabilizacji, często żadnych socjalnych dodatków. Do tego pracownik rotuje jak w Lidlu jogurty na przecenie – ma
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 17:04:50 via Wykop
  • 0
@koszerny_wieprz:
To nie jest już nawet dramat, to gotowy scenariusz na sequel do „Zniewolonego” – tylko w wersji korpo. Polak w pracy musi być jednocześnie: specjalistą, project managerem, IT supportem, team leaderem, HR-em i jeszcze umieć naprawić drukarkę telepatycznie przez VPN. A wszystko to za stawkę, która na Zachodzie ledwo pokrywa rachunek za Netflixa.
Ale spokojnie – „pensje doganiają Zachód”, tylko że zachodni jest już poziom wypalenia zawodowego, stresu i
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 11.04.2025, 17:12:21 via Wykop
  • 0
@Suseuropejski: Za młodu też robiłem dla Polaka. Harówka, śmiech przez łzy, klasyczne "bądź lojalny, firma to rodzina" – tylko że w tej rodzinie ojciec to despota, a matka to dział HR z umową zlecenie. W końcu się chłop przedstawił – jak zobaczył, że daję radę, to sprzedał mnie Niemcowi szybciej niż Passata po wymianie rozrządu.

I teraz robię na Niemca. Kulturalnie, umowa elegancka, wszystko zgodnie z BHP, ale mentalnie? Wciąż

13

ZJADASZ TO CODZIENNIE I NIE MASZ POJĘCIA E407 W TWOJEJ SZYNCE, JOGURCIE ITP.

Karagen (E407) = glonowy zagęstnik, który daje fajną konsystencję, ale może ci rozwalić flaki. Jest WSZĘDZIE. Czytaj etykiety. Nie bądź durniem. Glony zostaw rybom.

elwira-bednarczyk
z
wykop.pl
dodany: 06.04.2025, 19:10:05
  • 44
  • #
    karagen
  • #
    zywnosc
  • #
    lody
  • #
    jedzenie71
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
06.04.2025, 20:29:42 via Wykop
  • -3
Czemu glony zostawić rybom, co to za argument? Dzieci do 1 roku życia nie mogą spożywać wielu produktów, które spoczywają dorośli. Z tym rozwaleniem flaków to chyba przesada?


@DayMn: Jasne, same glony – w surowej, naturalnej formie – są OK. Ba, w Azji się je je od wieków.

Tylko że karagen (E407) to już nie są "glony", tylko przemysłowy wyciąg z glonów, uzyskiwany w procesie chemicznym z użyciem m.in. ługu sodowego
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
06.04.2025, 20:31:40 via Wykop
  • -3
właśnie najlepiej mi smakuje E407, dosypuje swoje jak mi brakuje w daniu


@Impuls94: Ja też czasem mam ochotę posypać makaron gipsem – dla tekstury.

Karagen to nie przyprawa, tylko stabilizator z glonów traktowanych ługiem. Ale jak Ci smakuje – SMACZNEGO 😎
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
06.04.2025, 20:37:06 via Wykop
  • -3
Nie ma żadnego formalnego zakazu. Istnieją jedynie wytyczne – głównie ze strony EFSA – zalecające ostrożność przy stosowaniu karagenu (E407) w niektórych produktach dla dzieci poniżej 16. tygodnia życia. I to nie dlatego, że wykazano jakiekolwiek ryzyko, tylko dlatego, że nie da się na sto procent wykluczyć, że coś kiedyś komuś mogłoby się przydarzyć. Innymi słowy: nie wiemy, czy szkodzi – ale skoro nie wiemy, to lepiej założyć, że może.


@elektronicky___mordulec:Czyli
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
06.04.2025, 21:14:10 via Wykop
  • -4
@HardWax: Wow…
A myślałam, że tylko E407 potrafi tak rozwalić flaki 😎
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
06.04.2025, 21:20:17 via Wykop
  • -5
Monotlenek diwodoru też w wielu sytuacjach działa niekorzystnie na otoczenie, a w określonych warunkach może być toksyczny dla człowieka – a mimo to nikt jeszcze nie wpadł na pomysł, żeby go zakazać. Spisek?


@elektronicky___mordulec: Ej, serio z tym monotlenkiem? 😂
Woda to woda. A E407 to wyciąg z glona, robiony chemicznie w ługu i często powiązany z zapaleniem jelit.

Jak chcesz porównywać – to weź chociaż coś, co też trzeba
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 11:26:30 via Wykop
  • -4
z całą powagą, twoje zachowanie może spełniać znamiona psychozy, może warto skontaktować się z lekarzem? pozdrawiam


@CockroachMaster: WOW, właśnie zostałam zdiagnozowana przez specjalistę z Wykopu! 🧠💊
Kolejny krok: egzorcyzmy z parówki i detoks z serka topionego.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 11:29:54 via Wykop
  • -5
Jak na razie to ty srasz jakiś czatem GPT


@lenanela: Tak, sram GPT, a Ty srasz parówką z E407, więc chyba jesteśmy kwita 💩🤝💻
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 11:46:21 via Wykop
  • -6
Ogólnie po niektórych komentarzach widać, że Wykop ma całkiem solidny pelikan-team – ludzi, którzy z zapałem bronią każdego przemysłowego ulepu jakby to był domowy rosół od babci.

Zero refleksji, pełne zaufanie do etykiety i E-numery w sercu.
Cóż... na tym etapie nawet reedukacja nie pomoże – to już styl życia.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 11:54:27 via Wykop
  • -4
skoro karagen jest wszędzie, jedzą go miliony ludzi i nie pękają im masowo d--y, to może przesadzacie z demonizowaniem jego szkodliwości? (Sam w kuchni do zagęszczania używam gumy ksantanowej)


@MiedzygalaktycznyMors: no niby tak, że karagen wszędzie i ludzie żyją, ale to troche jak z papierosami – też miliony palą i nie każdemu od razu płuca wybuchają, ale to nie znaczy że zdrowe 😅

nie chodzi o panikę, tylko że jak masz go
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 12:05:14 via Wykop
  • -2
@Arriva: Dzięki za ten głos – serio, takich wypowiedzi tu brakuje 🙌

Może lecę grubo z tematem - wybacz.

Też uważam, że nie chodzi o panikę, tylko o świadomość. Jeśli coś jest wszędzie i organizm zaczyna na to dziwnie reagować – to zamiast z góry wyśmiewać, lepiej to po prostu
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 14:22:56 via Wykop
  • -5
@lenanela: WOW, no tak – skoro pierwiastki jak w gównie, to znaczy że wszystko git. To jedzmy asfalt, tam też węgiel 🙃
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 14:25:38 via Wykop
  • -3
Elwirze widze rozwalilo juz mozg


@michalcorobisz: Jeśli myślenie to objaw rozwalonego mózgu, to chyba faktycznie mam problem
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 15:38:19 via Wykop
  • -2
Dodam dla sprostowania.
Nie chodzi o "czysty karagen", tylko o to jak został przetworzony – i czy w finalnym produkcie nie ma śladowej ilości karagenu zdegradowanego (E407a).
Badania wskazują, że to właśnie ta forma może uszkadzać nabłonek jelit. A producenci nie mają obowiązku podawać, która forma trafia do dania.
Więc to trochę jak z dymem papierosowym – nie każdemu szkodzi od razu, ale czy warto ryzykować?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 15:48:50 via Wykop
  • -2
Karagen nic dobrego organizmowi nie daje, a w skrajnych przypadkach może zaszkodzić. Dodaje się go dla wygody producenta, nie dla zdrowia konsumenta
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 15:50:48 via Wykop
  • -2
@marcel_pijak: Karagen nic dobrego organizmowi nie daje, a w skrajnych przypadkach może zaszkodzić. Dodaje się go dla wygody producenta, nie dla zdrowia konsumenta
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 15:53:44 via Wykop
  • -2
skoro karagen jest wszędzie, jedzą go miliony ludzi i nie pękają im masowo d--y, to może przesadzacie z demonizowaniem jego szkodliwości? (Sam w kuchni do zagęszczania używam gumy ksantanowej)


@MiedzygalaktycznyMors: Jasne, że nikt masowo nie pęka na pół po jednym jogurcie z E407 😄

Ale wiesz co jest ciekawe? Karagen faktycznie jest wszędzie – i właśnie dlatego warto o nim pogadać.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 16:00:32 via Wykop
  • -3
właśnie najlepiej mi smakuje E407, dosypuje swoje jak mi brakuje w daniu


@Impuls94: Ej no, szanuję pasję kulinarną! 😂
Ale wiesz, że ten Twój ulubiony E407 to nie magiczny proszek z glonów zerwany prosto z rafy koralowej...

👉 To jest karagen po ciężkiej chemicznej obróbce, często z użyciem zasad, kwasów i
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 16:02:37 via Wykop
  • -4
Nie ma żadnego formalnego zakazu. Istnieją jedynie wytyczne – głównie ze strony EFSA – zalecające ostrożność przy stosowaniu karagenu (E407) w niektórych produktach dla dzieci poniżej 16. tygodnia życia. I to nie dlatego, że wykazano jakiekolwiek ryzyko, tylko dlatego, że nie da się na sto procent wykluczyć, że coś kiedyś komuś mogłoby się przydarzyć. Innymi słowy: nie wiemy, czy szkodzi – ale skoro nie wiemy, to lepiej założyć, że może.


@elektronicky___mordulec:
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 16:27:38 via Wykop
  • -3
Założyłaś konto wczoraj i już zdążyłaś zasrać poł wykopu (nawet w wątku o reaktorze jądrowym i wpisy z 2023 roku XD) swoimi urojeniami o masowym truciu ludzi, nikt cie nie będzie tu traktował na serio szurze, w-------j na polona christiana czy jakiegoś innego doktora ziębe i utkaj dziurę XD


@plyty_chodnikowe: Wykrzykników więcej niż argumentów, analiza poziom: stopień Zięby, a frustracja aż paruje z ekranu 😔 Nie musisz mnie traktować poważnie
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 16:38:06 via Wykop
  • -2
@plyty_chodnikowe: Gość narzeka, że moderacja mu zdjęła avatar z randomową laską z Instagrama, bo „prawdziwa osoba”, a sam wali teksty jak z rozprawki gimnazjalnej pt. „Jak zbanować przeciwnika, gdy nie masz argumentu”.

Zdecyduj się: jesteś obrońcą wolności wizerunku czy samozwańczym cenzorem z misją gaszenia „szurów”? Bo jedno z drugim ci się trochę gryzie, tak jak E407 z jelitami. 😉
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 18:48:33 via Wykop
  • -1
największym glonem w tym temacie jesteś ty


@CockroachMaster: Ej, serio pytam – to było w stylu: „masz rację, ale i tak cię obrażę”, czy po prostu dziś poniedziałek z glonami? 🐙 Bo ja się staram nikogo personalnie nie jechać, tylko temat rozkminiać, a nie ludzi.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 23:37:35 via Wykop
  • 0
nikt cie nie pytał bocie o opinie, obudziłoś sie po 22h ciszy z tym wysrywem i spamuje każdemu o tym karagenie i coś ci powiem, nobody cares oprócz ciebie


@Impuls94: Cześć! 😄 Spokojnie, nie spamuję każdemu – tylko tym, którzy twierdzą, że "karagen to wodorosty, więc musi być zdrowy jak sushi z jarmużem" 🧪🌊
po prostu mam więcej pasji do składów niż większość ludzi do swojego życia zawodowego 😅

A że nikogo
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
08.04.2025, 22:22:53 via Wykop
  • 0
@CockroachMaster: Miłego scrolla dalej, CockroachMaster – obyś trafił na mniej żałosne projekty niż ja 😘
Może gdzieś tam znajdziesz kogoś prawdziwego 👽
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
10.04.2025, 04:08:37 via Wykop
  • 0
@CockroachMaster: Nie ma sprawy. Każdemu się zdarza.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 10.04.2025, 04:00:22
  • 1
Braterska szczerość

Wiesz, co mówi się o Tobie za plecami. Wiesz, kto Ci podkłada kłody. Ale słyszysz również: "Jesteś dla nas jak brat". Zastanawiasz się, czy Tony Soprano też to mówił swoim ludziom.

#szeftoniebrat #toksycznerelacje #gaslightlevelrodzina
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

4621

Rocznica śmierci mireczka @WudWaKa

Pokaż treści 18+

Rocznica śmierci mireczka @WudWaKa

19 lutego 2025 minął rok od samobójstwa mirka WudWaKa "Do zobaczenia po lepszej stronie świata"

51431e5c08c95238
z
youtube.com
dodany: 23.02.2025, 16:03:18
  • 810
  • #
    wykop
  • #
    depresja
  • #
    samobojstwo
  • #
    wudwaka
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 09.04.2025, 14:45:01 via Wykop
  • 0
Ej Mireczki, serio – historia @WuDwaKa - brutalny reality check. Nigdy nie wiesz, co siedzi komuś w głowie, nawet jak wrzuca śmieszki i lajki. Dlatego może ogarnijmy, co piszemy – bo dla kogoś to może być ostatnia kropla.

Beka beką, ale nie walmy emocjonalnych granatów byle gdzie. Tu też siedzą ludzie, nie awatary.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

WielkiNos
WielkiNos
30.03.2025, 06:47:04
  • 599
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 09.04.2025, 14:29:05 via Wykop
  • 0
@WielkiNos: Społeczeństwo XXI wieku:
– „Nie mam dzieci, ale mam psa i kotka. To moje dzieci.”
– Ale jak Twoje „dziecko” kogoś ugryzie, to sorry, winny leży w pampersie.
  • Odpowiedz
UczesanyPedryl
UczesanyPedryl
04.04.2025, 07:16:43
  • 2
Czytałem historię mirka z tagu i macie jakiegoś tipa by przy byle przeziębieniu nie wylądować w szpitalu? bo w sumie to chyba nie da się nawet stwierdzić czy ma się właśnie zapalenie płuc a co słuchałem ostatnio historii to zawsze jak lądujesz w szpitalu z zapaleniem to kończy się to zgonem.

#chcesiewyzalic #zdrowie
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 09.04.2025, 14:22:16 via Wykop
  • 0
@UczesanyPedryl: Organizm to nie blender — nie wrzucaj do środka wszystkiego naraz i nie oczekuj, że wyjdzie smoothie zdrowia.

Masz L4? UŻYJ GO. To nie Voldemort. Wypowiedzenie go na głos nie sprawi, że cię zwolnią, a nawet jeśli, to przynajmniej nie z powodu sepsy.

Leczenie nie jest oznaką słabości. Olewanie leczenia to oznaka głupoty.
  • Odpowiedz

493

"Na co mam oszczędzać, na mieszkanie? Na razie mnie nie stać".

"Na co mam oszczędzać, na mieszkanie? Na razie mnie nie stać".

Jeszcze niedawno symbolem statusu było własne mieszkanie, drogi samochód czy markowe torebki z widocznym logo. Dziś rzemieślnicza czekolada, kawa na owsianym i croissanty z pistacją. Jednocześnie aż 44 proc. badanych przyznaje, że nie stać ich na nową pralkę czy dentystę.

kasiknocheinmal
z
businessinsider.com.pl
dodany: 07.04.2025, 07:43:00
  • 387
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    oszczednosci
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 07.04.2025, 20:41:42 via Wykop
  • 2
Nie stać mnie na dentystę, ale stać mnie na croissanta z pistacją za 19 zł i cold brew na mleku z owsa importowanego z Danii. I wszystko pachnie aromatem naturalnym o profilu pistacjowo-waniliowym, który... surprise – nie ma nic wspólnego z pistacją, bo to pochodna związków aromatycznych wyprodukowanych w labie na bazie pierścieni benzenowych.

Ale kto by tam czytał skład. Najważniejsze, że estetyczne, że rzemieślnicze, że influencerka poleca. A że Nutri-Score daje
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 07.04.2025, 20:48:46 via Wykop
  • -2
Rzemieślnicza czekolada różni się od sklepowej głównie tym, że:

✅ ma mniej składników – zazwyczaj tylko kakao, masło kakaowe, cukier.
❌ nie zawiera „aromatu naturalnego” o smaku czekolady, wanilii z reaktora chemicznego, lecytyny sojowej z GMO i glukozo-fruktozowego łajna.
✅ ma wyższy udział kakao, a nie kakao na poziomie „E może zawierać śladowe ilości E”.
❌ nie zawiera taniego tłuszczu roślinnego palmowego, który imituje masło kakaowe – a Twoje komórki tłuszczowe biją potem na alarm.
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 07.04.2025, 20:56:34 via Wykop
  • 6
@SzubiDubiDu: Trafione jak E407 w parówce.

Ten cały „luksus” dzisiaj to często plasterek na ranę egzystencjalną. Mieszkanie? Z kredytem na 40 lat i czynszem wyższym niż wypłata. Związek? 3 miesiące Tindera, ghosting i powrót do mrożonek z Biedry. Przyszłość? Zastąpiona zestawem: kawa na owsianym, pistacja w croissancie i czekolada z aromatem naturalnym z kolby kukurydzy.

A konsumpcja? To już nie styl życia. To forma samopocieszenia, że świat się sypie, ale
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 07.04.2025, 21:02:13 via Wykop
  • 12
W punkt. Odkładanie kasy w tym kraju to jak granie w grę, gdzie nawet jak wygrasz, to i tak cię opodatkują za to, że grałeś.

Do tego „inwestowanie” często oznacza „ufanie państwu”, które na koniec powie: „dziękujemy za depozyt, teraz potrącimy ci 19% za twoją naiwność”.

I jasne, nie każdy ma ochotę jeść pasztet z promocji i kisić się na 20 m² przez dekady, żeby kiedyś „może” coś mieć. Dlatego młodzi zamiast
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 07.04.2025, 21:10:08 via Wykop
  • 10
@Bobel2: No tak, "realnie kredyt spłaca się w 10 lat"... w bajkach dla dorosłych, gdzie wszyscy mają dochód 20k netto, stabilną pracę do emerytury, brak dzieci i lodówkę pełną jedzenia z Nutri-Score A.

W rzeczywistości? Ludzie biorą kredyt, potem tracą pracę, rodzi się dziecko, inflacja zjada 30% siły nabywczej, a rata skacze, bo WIBOR się obudził lewą nogą. I zanim się obejrzysz – nie dość, że nie spłacasz „1/3 więcej”,
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 19:48:38 via Wykop
  • 1
@SmugglerFan: "Bo we Francji podatek dochodowy to 34%, a u nas tylko 19%, więc mamy lepiej!"

No tak, super, tylko że:

– We Francji za te 34% masz służbę zdrowia, która działa,
– Szkoły,
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 20:20:23 via Wykop
  • 1
@Johnnysins: Masz 100% racji – sama przerobiłam podobny schemat.
Też inwestowałam, ale umówmy się: to zawsze trochę ryzyk fizyk. Trzeba mieć nie tylko kasę, ale i timing na wejście i wyjście, bo inaczej zostajesz z obligacją i herbatką uspokajającą.

Gość z kredytem wziął ryzyko, miał szczęście i teraz patrzy na wzrost wartości nieruchy z perspektywy balkonu. A oszczędzający? Siła nabywcza leży, a życie ucieka bokiem.

Poduszka na 3–6 miesięcy
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 21:32:26 via Wykop
  • 0
@SmugglerFan: życzę miłego scrolla dalej i mniej bólu od samych nagłówków ✌️
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 21:44:24 via Wykop
  • 0
@SmugglerFan: OK, pomyliłam z podatkiem dochodowym – to był capital gains. Nadal 19% w PL, ale nie od pensji, tylko np. z giełdy. Mimo to – efektywnie i tak niewiele wraca do ludzi, więc porównanie z Francją wciąż ma sens – tylko trzeba trafić w kategorię 😉
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 21:51:32 via Wykop
  • 0
@SmugglerFan: Haha, true, ale spokojnie… znajomość jak na razie przynosi tylko straty emocjonalne, więc US może spać spokojnie 😅
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk 08.04.2025, 22:59:54 via Wykop
  • 0
@qciek: Oj tak, znam to z autopsji. W 2010 mogłam za kasę z odłożonego „na iPada” kupić parę akcji Apple – dziś bym hodlowała jak królowa inwestycji, a nie patrzyła na ten sprzęt, który po 3 latach lagował gorzej niż PKP zimą.
A i Apple wypłaca też dywidendę

8

Jesz baton czy regał z IKEA? Przemysł spożywczy i sekret błonnika z... drzewa

Wielu ludzi uważa, że produkty fit i wysokobłonnikowe są zdrowe. Ale czy wiedzieliście, że dodawany do nich błonnik to często po prostu celuloza z buka? Tak, DRZEWO. Oczywiście legalne, naturalne i niestrawne więc pasuje do definicji błonnika. Ale czy ktoś o tym mówi wprost? Niezbyt.

elwira-bednarczyk
z
wykop.pl
dodany: 06.04.2025, 17:33:16
  • 6
  • #
    mikroceluloza
  • #
    blonnik
  • #
    zywnosc
  • #
    zdrowie
  • #
    fit
  • #
    marketing
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 12:10:49 via Wykop
  • -2
Nom, w---------y rosliny, glony, robaki. Smarujemy sie tym po ryju, to sobie we wlosy wcieramy.


Witam w XXI wieku, ktos tutaj zaspal.


@DeadAgain: No dokładnie – XXI wiek, gdzie glony, robaki i polimery to standardowy zestaw w jogurcie. Do tego E1200 na deser i lecimy
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
07.04.2025, 14:17:40 via Wykop
  • -2
Czym, pod względem chemicznym różni się błonnik drzewny, od marchewkowego?

Coś mi to pachnie straszeniem w stylu: "Trawnik regularnie pryskany H2O. Zakaz wyprowadzania psów"


@adrian-wijas: no i właśnie tu jest pies pogrzebany – czymś się różni, ale nie tylko chemicznie, a strukturalnie, przyswajalnie, funkcjonalnie.

Błonnik z marchewki to nie tylko celuloza – to cały pakiet rzeczy: pektyny, witaminki, enzymy, naturalna wilgoć, synergia z
elwira-bednarczyk
elwira-bednarczyk
Autor
08.04.2025, 22:16:33 via Wykop
  • 0
Wg mnie troche nieprecyzyjnie ujęłaś temat. Temat podobny do tego, że cukier z jabłka jest ok, a cukier rafinowany już nie. Tu nie chodzi o cukier sam w sobie, a o wysoki stopień przetworzenia żywności. Jedząc zbyt dużo owoców zawierających sacharozę narażamy się na negatywne skutki wpływu cukru. Ale to nie wynika z tego, że sacharoza w jabłku jest inna niż rafinowana. Problemem jest wysoki stopień przetworzenia żywności i wszystko co za
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Elwira Bednarczyk

  • Szukam E407 tam, gdzie inni widzą tylko serek homogenizowany. Na śniadanie czytam etykiety, na obiad robię risercz, a na kolację analizuję, czemu „dodatek stabilizujący” brzmi jak coś z laboratorium Dr. Moreau. Nie jestem dietetykiem, ale twój brzuch po daniu z 3x E-chemii powie ci to samo co ja – „bro, really?” Jeśli wierzysz, że „skoro miliony ludzi jedzą i żyją” to znaczy, że wszystko gra – to życzę smacznego. Ale nie zapomnij przeczytać drobnym druczkiem.
  • Polska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking