Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy

KomentatorTramwajowy

Dołączył 13 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 18443
  • Znaleziska 15346
  • Mikroblog 3097
  • Obserwujący 37
  • Obserwowane 220

25

Sklepiki pobite przez dyskonty. Mają już 40 proc. udziału w rynku.

Sklepiki pobite przez dyskonty. Mają już 40 proc. udziału w rynku.

Cztery działające w Polsce sieci dyskontowe, czyli Biedronka, Lidl, Netto i Aldi wyprzedziły pod względem udziału w rynku małe i średnie sklepy spożywcze. Według prognoz ekspertów firmy GFK, na koniec tego roku udziały dyskontów przekroczą w polskim rynku detalicznym 40 proc.

Oline
z
businessinsider.com.pl
dodany: 26.12.2021, 17:02:55
  • 15
  • #
    biedronka
  • #
    lidl
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    handel
  • #
    ekonomia
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 14:32:30
  • 1
A Dino?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

236

Polska w strefie euro? Cieszmy się niezależnością!

Polska w strefie euro? Cieszmy się niezależnością!

Przykład Litwy, która musi respektować zerowe stopy procentowe przy inflacji wynoszącej 9,2 proc., utwierdza w przekonaniu, że wejście Polski do strefy euro powinno być melodią przyszłości.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 27.12.2021, 10:14:13
  • 108
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 14:15:38
  • -4
Pisanie o przystapieniu do uni walutowej w czasach gdy pieniadz nie jest powiazany ze swiatem materialnym to wyzsza forma religii, czy wierzen.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 13:54:21
  • 56
Bolesna prawda nie do zaakceptowania dla ateistow jest taka ze ateizm jest tak samo religijny jak religie, tylko ze nia ma w nim bogow. Tylko tyle.

Ateiści wierzą w istinienie Dobra i Zła.
Ateiści wierzą w przynajmniej jedną z wielu możliwych moralności
Ateiści wierzą w normy prawne oraz ich wynikanie z norm moralnych

Innymi
KomentatorTramwajowy - Bolesna prawda nie do zaakceptowania dla ateistow jest taka ze...

źródło: comment_1640267417f87onITjnqHG6j3aLTIoSp.jpg

Pobierz
  • 125
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 14:02:46
  • 0
@Lipathor: A jaka jest różnica pomiędzy wiarą w boga/bogów, a pomiedzy wiara w istnienie jedną w wielu możliwych, religijnych lub niereligijnych, moralności??
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 14:05:04
  • 0
@troglodyta_erudyta: ateizm lubi być kojarzony z nauka, Dawkinsem itd, a prawda jest taka, ze ateizm to zwykle religie, ale bez bogow ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 14:14:49
  • 0
@Zacollinho: Twoja religia lepsza. Wiem, wiem xD
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 14:19:46
  • 2
Wiem, ze boli. Ale ma bolec. W jaka religie wierzysz? I koniecznie podaj linki do publikacji filozoficznych, bo bez publikacji, w uznanych periodykach oczywiscie, nie wiem ze czego bierzesz przekonanie, ze ktokolwiek cie bierze na powaznie? Serio pytam. Zakwestionowales gramatyke generatywna jako droge do GAI i posypal sie deszcz oklaskow?
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 15:19:27
  • 1
@KomosaBiala: No to wez mi wytłumacz w jaki spsoob jest możliwe, ze akceptujesz porzadek prawny ktory u samych swoich podstaw ma istnienie Dobra. Bez norm moralnych nie ma norm prawnych czy to ci sie podoba czy nie.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 15:24:09
  • 0
@ToNieOn: To pokaz w takim razie w jaki sposob chcesz miec normy prawne ktore bez norm moralnych nie istnieja.

Nie masz zycia spolecznego bez wierzen.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:09:53
  • 0
@eeemil: Nie znane sa takie przypadki, żeby duże społeczności wysoko rozwiniętych gatunków współpracowały ze sobą bez wspólnoty wierzeń. Bez owych moralności, religii, czy mitów, czy wartości.

Autor książki odpowiada na Twoją uwagę w nieco inny sposób, gdyż pisze tylko o mitach. Istota natomiast jest rozróżnienie, że wszystko co jest poza poznaniem naukowym jest rodzajem wiary, religią, mitem.
KomentatorTramwajowy - @eeemil: Nie znane sa takie przypadki, żeby duże społeczności ...

źródło: comment_1640279151KXuOleCQcEj0lki4ztkkwg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:23:49
  • 0
@swiadomy_anakolut: Ksiażka wręcz przeciwnie pokazuje, że ma możliwości tworzenia zaawansowanych form życia społecznego bez wspólnoty wierzeń; bez wspolnoty mitów; bez wspolnoty religi, bo to wlasnie on tworza wspolna moralnośc.

Prawa Człowieka właśnie sa jedna z takich właśnie religii, które podobnie jak inne religie można wyznawać lub nie. Istota jest natomiast ewolucyjne pochodzenie człowieka, gdzie żadne wartości włącznie z Prawami Człowieka, prawem włąsności, czy nawet zyciem ludzkim, nie maja charakteru uniwersalnego.
KomentatorTramwajowy - @swiadomy_anakolut: Ksiażka wręcz przeciwnie pokazuje, że ma m...

źródło: comment_1640280197UgEvweeiOgdWdCrQKJcdsu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:25:55
  • 0
@Sakura555: Co rozumiesz przez racjonalność? Poznanie naukowe? To oczywiście jest przeciweństwo wierzeń i mitów. W sensie potocznym jednak ludzie mówią o racjonalności gdy chodzi o obronę własnego systemu wartości. I wtedy taka racjonalność nie ma nic wspolnego z nauka.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:29:43
  • 0
@Sakura555: wszystko poza poznaniem naukowym jest wierzeniami, mitem. Skad przekonanie, ze stoisz w Prawdzie, gdy wykraczasz poza nauke? Skad wiesz, że nie szerzysz wtedy mitów?
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:35:32
  • 0
@Sakura555: rozwim mysl w takim razie
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 17:51:51
  • 0
@swiadomy_anakolut:

Nadużywasz słów. Wspólnota mitów jak najbardziej - Harari przypisuje wielkie znaczenie rewolucji poznawczej, która to umożliwia. Ale mity mogą być zupełnie niereligijne. Starasz się na siłę utożsamić jakiekolwiek przekonanie z religią, a to nie jest tożsame. Wielkie religie to ciekawy przypadek porządków wyobrażonych, bo będąc nimi starają się z całych sił przekonać, że nimi nie są. A są - tak jak człowiek "zmyślił" reguły gry w piłkę nożną, tak "zmyślił"
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:06:20
  • 1
@swiadomy_anakolut: Nie ma uniwersalnego systemu wartosci, uniwersalnej moralności. Ani zycie ludzkie, ani tym bardziej prawo wlasnosci nie ma uniwersalnego charakteru.

Prawo wlasnsosci to zwykla wiara, ktora w kazdej chwili moze ustac.

Jedyna droga do Prawdy jest poznanie naukowe. Wszystko co jest poza nim to jest mitem, religia, wierzeniem.
Sa dokladnie na tym samym pozimie rozumienia swiata. Wdawanie sie w spory semiotyczne ktore z tych trzech jest bardziej prawdziwe to zupelnie inna dyskusja.
KomentatorTramwajowy - @swiadomy_anakolut: Nie ma uniwersalnego systemu wartosci, uni...

źródło: comment_1640282729euFQh7fqlf4VDwJ0VOm9eE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:07:13
  • 0
@swiadomy_anakolut:wynikanie o którym autor również mówi na screenach powyżej
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:25:44
  • 0
@swiadomy_anakolut: Hmm..

Nie, po prostu tylko tyle, że jedne wierzenia, zastepuja inne. I te stare sa wartościowane negatywnie przez te nowe wierzenia, mity. Dlatego nie ma specjalnie wielkiego znaczenia ktorego z nienaukowych poznan uzywasz do podparcia swoich argumentow, wszystkie one sa nienaukowe. Mity, religie, wierzenia to jest warstwa noścna dla moralności która przedstawia praktyczne walory do zdobywania świata, gdyz ta ostatnia jest konieczna do działania w grupie.

W świecie fizycznym natomiast, nie
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:29:48
  • 0
@TenTypZez: w jaki spsob wyobrazasz sobie stworzenie wiekszysch spolecznych struktur bez systemu wartosci? Umieram z ciekawosci jak chcialbys zjednoczyc pod jedna, czy nawet kilkoma szablami kilkadziesiat milionow ludzi nie odwołujac sie do mitow, wierzen, czy religii.

Lub zeby ci ułatwic, podaj przyklad dowolnej konstytucji ktora nie odwoluje sie do wartosci.

A teraz przedstaw mi dowod na istnienie owych wartosci albo wytlumasz sobie, czym owe wartosci roznia sie od boga osob
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:34:42
  • 0
Sorry za powtórzenie. Ale dokładnie o to samo pytasz komentator powyzej.

w jaki spsob wyobrazasz sobie stworzenie wiekszysch spolecznych struktur bez systemu wartosci? Umieram z ciekawosci jak chcialbys zjednoczyc pod jedna, czy nawet kilkoma szablami kilkadziesiat milionow ludzi nie odwołujac sie do mitow, wierzen, czy religii.

Lub zeby ci ułatwic, podaj przyklad dowolnej konstytucji ktora nie odwoluje sie do wartosci.

A teraz przedstaw mi dowod na istnienie owych wartosci albo wytlumasz sobie,
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:38:51
  • 0
Twoje zasady to po prostu mity. Poza tym skad wiesz ze twoje zasady sa lepsze od innych zasad?

Sorry, ze wklejka, ale zadajesz pytanie na ktore przed chwila odpowiadalem.

w jaki spsob wyobrazasz sobie stworzenie wiekszysch spolecznych struktur bez systemu wartosci? Umieram z ciekawosci jak chcialbys zjednoczyc pod jedna, czy nawet kilkoma szablami kilkadziesiat milionow ludzi nie odwołujac sie do mitow, wierzen, czy religii.

Lub zeby ci ułatwic, podaj przyklad dowolnej konstytucji ktora nie
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:46:52
  • 0
Wartości istnieją


@KomosaBiala: Nie istnieja. Nie ma zadnych dowodow na istnienie wartości. Sorry. Wartości o których piszesz to takie same mity jak wiara w boga/bogow.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:50:11
  • 0
@Shashek: OK, ale ja nie próbuje uwypuklić jednego konkretnego rodzaju mitów typu religijnego, tylko bardziej próbuje unaocznić, że struktury spoleczne których bylo uwarunkowane stworzeniem mitow, typu wlasnie owe moralności której nikt nigdy nie widzial i na ktorych istnienie nie mamy zadnych dowodow. Ale to wlasnie owe moralnosci sa podstawa na ktorej rozne spoleczenstwa zostaly zbudowane.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 18:50:55
  • 0
@KomosaBiala: To nie jest dowod naukowy. No chyba sie zgodzisz?
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 19:06:46
  • 0
@KomosaBiala: Sek w tym, ze istota eksperymentu naukowego jest poznanie obiektywne, a nie subiektywne.
Reakcje organizmu istnieja, ale to nie jest dowod na istnienie wartosci.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 19:09:34
  • 0
@TenTypZez: To jest rozumowanie w stylu, jedne mity sa lepsze od innych mitow.

OK. No mozesz tak rozumowac. Ale ani jedne(wierzenia, bog), ani drugie mity(=wartości) nie maja charakteru naukowego. To wszystko mity, bo sa poza poznaniem naukowym.

Nie mamy zadnych podstaw aby twierdzic, ze ktorekolwiek z nienaukowych form poznania sa lepsze od innych.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 19:16:37
  • 0
@GrammarNazi: LOL, to samo co do kolegi powyzej, podaj jedna konstytucje ktora nie odnosi sie do wartosci. A pozniej pokaz mi dowod na istnienie owych wartosci.

Dlaczego konstytucje, bo to sa akty prawne ktore nadaja strukture najwiekszym zbiorowosciom ludzkim.

A teraz przekonaj sam siebie czym owe wartosci roznia sie od zwyklych wierzen, mitow.

Koniecznie wołaj jak znajdziesz dowod naukowy na istnienei wartości. Konstytucje Czech możesz sobie odpuścic bo juz tam
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 19:19:01
  • 0
@KomosaBiala: Nie o tym mowa. Reakcje organizmu niczego nie dowodza poza tym, ze reakcje organizmu istnieja. To co piszesz to nie sa zadne dowody na istnienie wartosci.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
23.12.2021, 19:30:16
  • 0
Jak ty wyprowadziłes z ateizmu antynauke?


@TenTypZez: Bo ateizm brodzi w wierzeniach i szeroko pojetej religii tak samo jak religie ktora ateizm zdaje sie krytykowac. Rowneiz propsuje, ze przeczytales ksiazke, ale podstawowego przeslanie nie udalo ci sie uchwycic.

Tylko poznanie naukowe jest prawdziwe. Wszystko inne to mity, wierzenia, religie.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
24.12.2021, 08:29:28
  • 0
@koralowaokrzemkaaa4445:

Bo żyjemy w świecie mitów. Ludzie religijni żyja w mitach spisanych i które się mało zmieniają ze wzgledu na dogmatyzm. Ateizści zmieniaja sobie swoje mity nieustannie. Dlatego.

Przeczytaj tę książkę. Dawkins jest naukowcem i niewatpliwie stoczyl wiele debat z ludzmi religii, co wielu odczytalo w ten sposob, ze ateizm i nauka to tożsame zbiory. Nie sa. Ateizm ma tyle wspolnego z nauka, co religia ma wspolnego z
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
24.12.2021, 11:57:07
  • 0
@GienekZFabrykiOkienek: To pokaż mi ten świat ateistow bez mitów, wierzeń, wartości; pokaż mi jakąkolwiek wiekszą ludzką zbiorowość która nie jest oparata na mitach, czy wierzeniach xD
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
27.12.2021, 13:26:47
  • 0
@Filipterka25:

nie wierzę


Nie ma takiej możliwości. Nawet skrajne utylitarystyczne doktryny posiadaja swoje funkcje wartościujace. Coś jest zawsze dobre, a co innego złe. Nawet jesli dobre to bedzie zwykle istnienie, czy uzytecznośc.
Nie zachecam Cie do tego, ale sa proste sposoby abys uwierzyl, ze uwazasz wlasne istnienie za
KomentatorTramwajowy - @Filipterka25: 

nie wierzę

Nie ma takiej możliwości. Nawe...

źródło: comment_1640610560uu9DKivmtM9t40bIeWWqxr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
Autor
27.12.2021, 14:08:56
  • 0
Oczywiście, że jest. No chyba, że znasz moją filozofię życiową lepiej niż ja.


@Filipterka25: Wierzysz w to ze wlasne zycie ma wartość, czyli ze wlasne zycie jest wartosciowane pozytywnie. Gdyby bylo inaczej nie troszczylbys sie o zachowanie wlasnego zycia. Mialbys zerowa motywacje by zatrzymywac sie na czerwonym swietle i najpewniej juz dawno temu bys zginal. Wytlumacz sam sobie dlaczego dbasz o wlasne zycie i zdrowie, bo logiczna konsekwencja tego co napisales
  • Odpowiedz

33

Jak wyciągnąć ludzi z biedy? Wystarczy dać im kapitał [BADANIE]

Jak wyciągnąć ludzi z biedy? Wystarczy dać im kapitał [BADANIE]

Naukowcy postanowili sprawdzić, czy da się wyciągnąć ludzi z biedy, dając im odpowiedni kapitał. Ich eksperyment wykazał, że tak. Ludzie, którzy otrzymali odpowiednie środki, po dekadzie zarabiali średnio o 36 proc. więcej od osób niebiorących udziału w eksperymencie.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 26.12.2021, 13:31:44
  • 14
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 13:32:02
  • 2
Hierarchie spoleczne istnialy i beda istniec. Dlatego warto sie zastanowic co to w ogole znaczy bieda. Bez ogolnikowej chociazby definicji biedy ciezko z nia w ogole walczyc, chyba ze naszym celem nie jest walka z bieda tylko redystrybujca majatku ktora z walka z bieda nic wspolnego nie ma, a jedynie jest ucielesnieniem skrajnie lewicowych idealow.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

972

Dokumenty płk. Kuklińskiego pokazują, że był bohaterem, a Jaruzelski zdrajcą.

Dokumenty płk. Kuklińskiego pokazują, że był bohaterem, a Jaruzelski zdrajcą.

Dokumenty, jakie przekazał CIA płk Kukliński, miały wielką wartość i były jednym z najcenniejszych źródeł informacji dla USA. Wydarzenia z 1981 r. pokazały, że był on bohaterem i patriotą, zaś generał Jaruzelski był zdrajcą– powiedział w rozmowie z PAP prof.Kramer, historyk z Uniwersytetu Harvarda.

Oline
z
dzieje.pl
dodany: 27.12.2021, 08:23:47
  • 289
  • #
    historia
  • #
    prl
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    stanwojenny
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 11:55:43
  • 16
Dzisjaj Kukliński z całą pewnością by nie uciekał do USA.
KomentatorTramwajowy - Dzisjaj Kukliński z całą pewnością by nie uciekał do USA.

źródło: comment_16406061409GgZKcVs47yU1tsro3G5Bu.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

metaxy
metaxy
27.12.2021, 08:18:36
  • 349
Progres w #kwadraty na przestrzeni ostatnich 2 lat (styczeń 2020 - teraz). Celowo pod kwadraty jeżdżę od półtora roku, ale wiadomo, że przez przypadek i wcześniej coś się udało dołożyć do zabawy.

Max square: 69x69
Max cluster: 15 711
Total tiles: 50 409

#metaxynarowerze #rower
metaxy - Progres w #kwadraty na przestrzeni ostatnich 2 lat (styczeń 2020 - teraz). C...

źródło: comment_16405930998RMZ28IzfuishRx9xW87Zf.gif

Pobierz
  • 88
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 10:40:34
  • 1
@metaxy: ach to śmiganie za kwadratami po nizinach xD

Ładnie ziomeczku, ładnie.

Równiez moja ulubiona gra.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 11:05:56
  • 13
@metaxy:

Jestes mega inspiracja kolego.

Od czasu jak zobaczylem Twoj wywiad, ze codziennie cos robisz, wcielilem podobna regule do mojego życia.
I juz 397 dni cos robie. Dzien w dzien. Albo rower. Albo biegi.
KomentatorTramwajowy - @metaxy: 

Jestes mega inspiracja kolego.

Od czasu jak zo...

źródło: comment_1640602707YQQuWKSS1a17ShYwo3H0C9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 27.12.2021, 08:09:31
  • 9
-If you could spend 24h with me and I could not say no what would you do?
-Ask you to leave.

#redpill #blackpill
KomentatorTramwajowy - -If you could spend 24h with me and I could not say no what wo...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

p.....1
p.....1
konto usunięte 27.12.2021, 08:28:28
  • 4
@KomentatorTramwajowy:
p.....1 - @KomentatorTramwajowy:
  • Odpowiedz
LordNargogh
LordNargogh
LordNargogh
27.12.2021, 10:00:22 via Android
  • 7
@KomentatorTramwajowy porzadki na budowie by mi zrobila. Jakby jakimś cudem skonczyla, to jeszcze bym jej kazal wozic kamienie do odwodnienia taczka
  • Odpowiedz

37

Ceny energii w UE biją rekordy.

Ceny energii w UE biją rekordy.

W ciągu roku we Francji ceny energii wzrosły o ponad 800%.

Restory244
z
wykop.pl
dodany: 23.12.2021, 12:52:29
  • 12
  • #
    europa
  • #
    francja
  • #
    ceny
  • #
    inflacja
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 23:25:15
  • -3
To nic w porównaniu do tego co możemy zrobić dla ratowania planety. Takie wzrosty cen energii powinny być co roku. Ta planeta przeciez UMIERA!!!!!!111@!@
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

706

Transseksualny pedofil skazany na 20 miesięcy więzienia po seksie z psem

Pokaż treści 18+

Transseksualny pedofil skazany na 20 miesięcy więzienia po seksie z psem

"Nie jest jasne, czy będzie odbywał karę w więzieniu dla mężczyzn, czy kobiet"

paramedix
z
tvp.info
dodany: 23.12.2021, 14:25:34
  • 288
  • #
    swiat
  • #
    transseksualizm
  • #
    lgbt
  • #
    seks
  • #
    teczowepaski
  • #
    anglia
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 22:54:31
  • 7
Zawsze się zastanawiałem co ten "+" w LGBTQIA+ znaczy i kogo się na zapytam mówią mi, że chodzi o inkluzywność. Teraz już wiem o jaką inkluzywność chodzi.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

607

Nie miał certyfikatu covidowego, nie sprzedano mu biletu do kina

Nie miał certyfikatu covidowego, nie sprzedano mu biletu do kina

Planujesz wybrać się na seans do kina? Upewnij się wcześniej, że na dany film nie został osiągnięty limit osób, bo tak jak jeden z naszych Czytelników,

intell
z
spottedlublin.pl
dodany: 23.12.2021, 08:24:41
  • 205
  • #
    polska
  • #
    lublin
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
  • #
    heheszki
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 14:11:08
  • 28
@Tomtomprom: Po prostu stop segregarcji.
Segregacja jest zła.
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 18:31:02
  • -7
@bzdybowicz: wyrazasz poglady antyewolucyjne.

O wolnosci decyduje energia. Jestes silny masz jej duzo. Jestes slaby jestes pochlaniany. Sorry. xD
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 17:18:55
  • 0
I jak tu nie kochać Amazona. Wciaż jeszcze są w stanie dostarczyć paczki przed świetami.

#amazon #swieta #przemyslenia #przemysleniazdupy
KomentatorTramwajowy - I jak tu nie kochać Amazona. Wciaż jeszcze są w stanie dostarc...

źródło: comment_1640279860WcZeg1heetKRmz3UJEEtMY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

f.....e
f.....e
konto usunięte 23.12.2021, 10:25:49
  • 5839
Dziś ok. godz. 9:00 w Castoramie dopadło mnie dwóch funkcjonariuszy policji. Za brak maseczki oczywiście. Skierowany zostanie wniosek o ukaranie mnie do sądu, bo nie przyjąłem mandatu. Plusujących zawołam do wpisu z rozstrzygnięciem sprawy. Covidian i płaskoziemców proszę o nieudzielanie się w tym wątku.

PS. Jeden z policjantów szczerze życzył mi wygranej w sądzie i tłumaczył się, że nie robią tego chętnie, ale "interwencję" pozostawia drugiemu z nich, jakiemuś młokosowi niższemu stopniem
  • 211
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 15:20:28
  • 1
@forfame: wołaj
  • Odpowiedz

22

Elon Musk - Wczorajszy wywiad jaki udzielił. Można ustawić polskie napisy.

Elon Musk - Wczorajszy wywiad jaki udzielił. Można ustawić polskie napisy.

Mówi w nim o swoim życiu, o tym jak zaczynał karierę, o pierwszych firmach które zakładał. Porusza też różne kontrowersyjne tematy takie jak zmiana klimatu czy też najnowsze trendy takie jak słynny "woke", który uważa za „prawdopodobnie jedno z największych zagrożeń dla współczesnej cywilizacji”.

sancho
z
youtube.com
dodany: 22.12.2021, 11:53:14
  • 16
  • #
    swiat
  • #
    cywilizacja
  • #
    elonmusk
  • #
    tesla
  • #
    spacex
  • #
    musk
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 10:41:48
  • 0
This is gold!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rales
rales
23.12.2021, 07:17:58
  • 2213
#codziennymemralesa --> tag do obserwowania lub czarnolistowania

177/X

rales - #codziennymemralesa --> tag do obserwowania lub czarnolistowania

177/X

...

źródło: comment_16402438736UHbkyPHY6yUfyhx94iOna.jpg

Pobierz
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 23.12.2021, 10:11:26
  • 6
@rales: "Liberalne panstwo" w Europie Zachodniej xDDDD

A był choć raz w Europie Zachodniej??
  • Odpowiedz

361

UE wszczyna postępowanie przeciwko Polsce za naruszenia prawa przez TK

UE wszczyna postępowanie przeciwko Polsce za naruszenia prawa przez TK

Wszczynamy postępowanie w sprawie uchybienia zobowiązań państwa członkowskiego za naruszenie prawa unijnego przez Trybunał Konstytucyjny. Próbowaliśmy nawiązać dialog, ale sytuacja się nie poprawia. Należy przestrzegać podstaw porządku prawnego UE, w szczególności nadrzędności prawa UE.

TheNatanieluz
z
twitter.com
dodany: 22.12.2021, 11:13:33
  • 103
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 22.12.2021, 11:57:22
  • -37
Żaden z traktatów które podpisała Polska nie daje nadrzędności prawa EU nad Konstytucja, a TK orzeka o zgodności z Konstytucja własnie.
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mhrok87
mhrok87
22.12.2021, 09:17:02
  • 776
#humorobrazkowy #heheszki #takaprawda
mhrok87 - #humorobrazkowy #heheszki #takaprawda

źródło: comment_1640164595jcNvZTVeUBXupySMUYwMWW.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 22.12.2021, 10:53:44
  • 1
@mhrok87: no, no, w hameryce to w ogóle rzeczy nie piora. Raz ubieraja i wrzucaja,
  • Odpowiedz

4649

Kto zabiera 60 proc. rachunku za prąd? Nie Unia Europejska - ale państwo polskie

Kto zabiera 60 proc. rachunku za prąd? Nie Unia Europejska - ale państwo polskie

59 proc. rachunku za prąd to "uprawnienia do emisji CO2 wynikające z polityki klimatycznej UE" - informuje Polski Komitet Energii Elektrycznej, stowarzyszenie państwowych koncernów energetycznych. Nie dodaje jednak, że te pieniądze nie idą do UE. Trafiają do polskiego budżetu.

darosoldier
z
innpoland.pl
dodany: 21.12.2021, 16:00:28
  • 195
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 21.12.2021, 17:14:33
  • 2
Niesamowite. I co, może jeszcze składki członkowskiej do UE, też nie płaca podatnicy, tylko rząd ze swoich pieniędzy?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tallman
tallman
21.12.2021, 15:59:18
  • 9
W jaki sposób #bitcoin miałby zastąpić dzisiejsze fiaty na większą skalę skoro to waluta o deflacyjnej naturze(nowych tokenów będzie coraz mniej i nikt nie bedzie chciał ich wydawać ani inwestować nimi produkcję dóbr bo będzie liczył na większy zysk z samego hodlowania)? Bitcoin może przez jakiś czas jeszcze być tylko wirtualnym złotem/store of value, bo z czasem znajdzie się krypto, które będzie się nadawać do powszechnego użytku i ludzie przestaną
tallman - W jaki sposób #bitcoin miałby zastąpić dzisiejsze fiaty na większą skalę sk...

źródło: comment_1640102256HuzIIjRKHbDcmwFoF1f0SZ.jpg

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 21.12.2021, 16:10:04
  • 0
@tallman: które krypto jest zdecentralizowane i ma szansę na globalna obsługę płatności?
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 21.12.2021, 16:27:30
  • 0
@emjot86: jeśli masz Ltd to znaczy że firma za tym stoi , czyli nie jest zdecentralizowane.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 21.12.2021, 16:52:46
  • 1
W Salwadorze jest walutą narodową i można nim płacić w co drugim sklepie i działa.


@rysiekryszard: ty na pewno wiesz jak dziala bitcoin?

Nie ma zdecentralizowanego blockchaina p2p ktory by obslugiwal masowe platnosci na poziomie Visy czy Mastercard.
  • Odpowiedz
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy
KomentatorTramwajowy 21.12.2021, 16:57:17
  • 1
@kexus512: LN jest poza blockchainem. Tracisz immutability. Pozdrawiam rozniez.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 24
  • Strona 1 z 24
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 14.03.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.02.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.07.2012

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.04.2015

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl