Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko219
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Cudi3

Cudi3

Dołączył 4 lata temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1467
  • Znaleziska 304
  • Mikroblog 1163
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7
the_good_guy
the_good_guy
21 godz. i 32 min temu
  • 2
Sprawdzałem sobie transakcje w znanych mi lokalizacjach na #deweloperuch i widzę, że w dwóch przypadkach podana powierzchnia jest inna niż z aktu notarialnego. Jaki jest dokładnie obieg danych, które trafiają do deweloperucha - z czego może wynikać ta różnica?

#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21 godz. i 19 min temu via Wykop
  • 2
@the_good_guy: Różnice mogą być związane np, z różnicami wymiarów projektowych do budowlanych, ewentualnie mogą być doliczane powierzchnie komórek lokatorskich.
Jeżeli miejsca postojowe nie maja osobnej KW, to tez Ci je doliczą do ceny mieszkania co całkowicie zaburzy obraz cen.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 20 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 0
@the_good_guy: No to przecież są komórki lokatorskie o takich metrażach.
  • Odpowiedz
Wujek_McKwacz
Wujek_McKwacz
25.02.2026, 10:00:08
  • 3
#gielda #nieruchomosci #inwestycje Jest tu ktoś kto zastanawiał się nad kupnem lub ma kupiony garaż na wynajem? Zastanawiam się czy to nie jest lepsza inwestycja niż mieszkanie (garaż murowany, wydzielony bezpośrednio w bloku). Prognozowana stopa zwrotu ok. 4-5%.
Plusy: dużo mniejsza cena zakupu; nie trzeba martwić się o dodatkowe koszty jak w przypadku mieszkania (malowania, meble itp.); nie ma problemu z dzikimi lokatorami; w przypadku wprowadzenia
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 10:06:16 via Wykop
  • 6
Prognozowana stopa zwrotu ok. 4-5%.


@Wujek_McKwacz: ROI na takim poziomie jest nieopłacalne, chyba że sama nieruchomość ma spory potencjał wzrostowy. Garaże tylko wtedy mają sens gdy występuje wyraźni deficyt miejsc postojowych i będziesz miał pewną ciągłość w najmie. Kolejne kwestia to czy możesz sobie zamontować w takim garażu Wall-box'a, bo bardzo często są ograniczenia w tym zakresie.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 22:37:48 via Wykop
  • 0
@Wujek_McKwacz: Imo jak jesteś człowiekiem kumatym, dużo lepiej jest zostawić sobie taką kasę na potencjalny obrót, niż dywersyfikować w coś co da Ci śmieszny dochód pasywny. Jeżeli masz cokolwiek ulokowane w nieruchomościach w dochodzie pasywnym, to kupno garażu totalnie mija się z celem.
  • Odpowiedz

1931

Szef NIL: Więcej niż 100 tys. zł zarabia jedynie od 400 do 800 lekarzy

Szef NIL: Więcej niż 100 tys. zł zarabia jedynie od 400 do 800 lekarzy

Tym samym problemu nie ma, można się rozejść XD

DiMaria
z
poznan.wyborcza.pl
dodany: 24.02.2026, 09:19:41
  • 260
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    zdrowie
  • #
    nfz
  • #
    polska
Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 10:09:50 via Wykop
  • 0
Z reguły bronię na wykopie zarobków lekarzy, ale ten artykuł jest totalnie bez sensu. Co z tego że na Państwowym etacie w skali kraju "tylko" 400-800 lekarzy zarabia over 100k pln, skoro większość lekarzy robi na 2 etaty, ewentualnie mają swoją indywidualną praktykę lekarska oprócz etatu w szpitalu. Jakby podsumować wszystkie źródła dochodu powiązane z branżą medyczną, to wyjdzie na to że kilkadziesiąt tysięcy lekarzy w tym kraju zarabia over 100k.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 16:49:22 via Wykop
  • 0
@Pruskaruska: Typie weź sobie przewiń moje poprzednie posty o lekarzach i ich płacy, a potem komentuj, zmierzam do tego ze osób zarabiających over 100k, jest o wiele więcej niż opisano w artykule. Nie mam nic do zarobków lekarzy, bo są to osoby wyedukowane które przeszły cały proces edukacji, często dopiero po 30 zaczynaja zarabiać dobre pieniądze.
razdwatrzy55
razdwatrzy55
razdwatrzy55
25.02.2026, 09:51:17
  • 1
Słyszę dokładnie przez wentylację że sąsiad ogląda skoki, trudne sprawy itd jak to mogę wyciszyć ze swojej strony? Zatkanie dziury nie pomaga bo to się chyba niesie jakby po rurach ten dźwięk
Pojscie do sąsiada i znalezienie rozwiązania to ostateczność, bo on strasznie śmierdzi więc boję się że nie przetrwał bym w jego mieszkaniu więcej niż minutę (czuć smród po nim jak przechodził po klatce)
Budownictwo 2010 rok, sąsiadów słychać jedynie przez
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 10:00:04 via Wykop
  • 0
Bardzo ciężki temat do rozwiązania, zapewne macie standardową wentylację grawitacyjną gdzie kanały są zbiorcze, to jest powszechny problem w budownictwie wielorodzinnym. Najtańszym sposobem jest wkładka akustyczna, ale takie rozwiazanie ma też swoje wady.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 16:00:24 via Wykop
  • 1
@PanKapibara: Ogólnie do teraz nawet budują na grawitacyjnej, warunkiem jest wskaźnik wi dla konkretnej ciepłowni, jeżeli jest on w miarę korzystny (eko) uda się spiąć nawet na grawitacyjnej wt2021. Osobiście mieszkam w bloku z 2024 w którym jest wentylacja grawitacyjna, ale ona różni się od tych starszych. Każde mieszkanie ma swój osoby komin wentylacyjny, nie są one połączone i nie współdzialą kanałów.
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
25.02.2026, 07:51:07
  • 5
#nieruchomosci

widzę nowa moda tagowa na ciśnięcie beczki ze ktoś zapłacił więcej wiec teraz z perspektywy zwyklaka:

- ludzie kupują ta inwestycje która się wyprzedaje na przestrzeni kilku lat na różnych etapach
- na etapie dziury w ziemi zazwyczaj historycznie było taniej
pysznewpierdalator - #nieruchomosci 

widzę nowa moda tagowa na ciśnięcie beczki ze k...

źródło: cbfd96fbb181965ab381171f9e950f359996b092082d501a326ddc916979b407

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 08:06:46 via Wykop
  • 2
Na tym tagu właśnie taki jest poziom ludzi, nie wiedzą w jakim stanie ktoś kupił mieszkanie, nie odróżniają umowy deweloperskiej od daty aktu przeniesienia własności, a widzą tylko cenę transakcyjną i się podniecają ze ktoś przepłacił, a ktoś zarobił.
Ceny mieszkań na deweloperuchu, mogą służyć jedynie porównaniu, jak zmieniała się cena na przestrzeni sprzedaży danego budynku, o ile ktoś pamięta w jakim okresie czasu sprzedawały się konkretne mieszkania. Kolejną przydatną opcją jeat
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 25.02.2026, 09:33:06 via Wykop
  • 0
@Scallar: A w tej bajce były smoki? Myślisz że wszyscy politycy w tym kraju są upośledzeni intelektualnie, podpowiem Ci większość tylko takich udaje. Nikt o zdrowych zmysłach będąc przy korycie, wiedząc że kręci wała czy to w formie łapówki czy jakiejkolwiek innej korzyści majątkowej nie będzie tej transakcji robił na siebie. Więc nie udowodnisz żadnemu politykowi że ON sobie kupił po przysłowiowe 5zł. Nie jest to post o podatku katastralnym
  • Odpowiedz
mare4e
mare4e
24.02.2026, 07:53:32
  • 6
#budujzwykopem #kiciochpyta #dom #budownictwo #budowadomu #nieruchomosci
Pierwsza wycena do stanu deweloperskiego. Co sądzicie?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czekam na resztę firm. Projekt to: https://www.mgprojekt.com.pl/lambada
Nasz projekt będzie adaptowany (trochę mniej okien kolankowych, strop monolit, garaż 1 stanowiskowy). 149 m2, województwo pomorskie.
W tej wycenie pierwsze 4 pozycje na żółto są w przypadku gdy będziemy wykonywać tradycyjny
mare4e - #budujzwykopem #kiciochpyta #dom #budownictwo #budowadomu #nieruchomosci
Pie...

źródło: att.ZiQz-cw0ROQ6aTvIe_F2kTU38GrSuUXyj-txEKPhpP4

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 24.02.2026, 08:00:16 via Wykop
  • 0
@mare4e: Obstawiam że jak dobrze poszukasz najniższa oferta będzie w okolicach 850k.
  • Odpowiedz
paww
paww
23.02.2026, 20:48:11
  • 2
#nieruchomosci #geoportal
Szukam dzialki, znalazłem taką która mnie interesuje, znalazłem właściciela.
Jako że Geoportal daje możliwość zobaczenia jaki hajs ktoś zapłacił wyszła mi średnia 71 zł za M2.
Zaproponowałem 78 z możliwością 85.
Pan prezes banku odpowiedzial że sprzeda za 120 bo dla niego to inwestycja xD
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 23.02.2026, 22:10:11 via Wykop
  • 5
@paww: Jego produkt, jego cena, krótka piła kupujesz albo szukasz dalej.
  • Odpowiedz
Michael_Jackson_
Michael_Jackson_
22.02.2026, 13:56:38
  • 1
#nieruchomosci #slask
Zastanawiam się nad przeprowadzką i zakupem mieszkania w aglomeracji śląskiej.
Jakie dzielnice możecie polecić do życia, a jakie radzilibyście unikać?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 22.02.2026, 14:21:02 via Wykop
  • 5
@Michael_Jackson_: Żeby polecić dzielnice w aglomeracji śląskiej to najpierw polecałbym się zdecydować na jakieś miasto ewentualnie kilka, bo dzielnic w całej aglomeracji to są setki.
  • Odpowiedz
nie_odpisuj
nie_odpisuj
21.02.2026, 21:10:31
  • 1
zawsze myslalem, ze 20% wklad wlasny kredytu hipotecznego to lepsze rozwiazanie bo mam tańszy kredyt ale biorac na 10% oszczędzam sporo gotówki, która powiększa moją poduszkę finansową lub staje się kasą na inne cele/inwestycje, a przeciez z czasem kredyt mozna refinansować.
Słucham obydwu drużyn za i przeciw.
#nieruchomosci #kredythipoteczny
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 22.02.2026, 06:06:12 via Wykop
  • 1
@nie_odpisuj: Mniejsza wpłata tylko wtedy ma sens gdy wiesz jak pomnożyć kapitał w stosunkowo krótkim czasie lub masz biznes który skalujesz.
Jeżeli jesteś zwykłym szarakiem który liczy że nagle urodzi mu się pomysł na inwestycje w głowie to weź lepiej wkład 20%.
  • Odpowiedz
sikpi
sikpi
21.02.2026, 18:04:27
  • 0
czy kupując mieszkanie do remontu z rynku wtórnego w bloku z cegły z roku 2001 jest szansa że nie będzie trzeba podczas tego remontu kuć ścian celem zrobienia hydrauliki i elektryki?

#remontujzwykopem #nieruchomosci
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.02.2026, 22:42:59 via Wykop
  • 1
@sikpi: Jest szansa, ale mogą być pewne ograniczenia. Zwróć uwagę czy rurki do wody są zrobione w plastiku, a jeżeli chodzi o elektrykę to na pewno będzie w miedzi pytanie jakiej grubości są przewody i czy do mieszkania jest poprowadzona "siła". Jeżeli nie, to lipa z indukcją i płyta gazowa będzie bardziej wydajna niż indukcja na 230V
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 22.02.2026, 05:36:54 via Wykop
  • 1
@sikpi: Najprościej będzie zapytać w spółdzielni jaka moc wlz jest dostarczana do mieszkań i wziąć od nich schemat elektryki, ewentualnie przejść się po sąsiadach. Wbrew pozoru 20lat to niedużo jeżeli chodzi o budynek, więc powinni mieć kompletną dokumentację. Ewentualnie jakbyś miał coś przerabiać, to jeżeli korzystasz z neta po kablu to wrzuciłbym nowe puszki w ścianę RJ45 i TV/sat.
  • Odpowiedz
Milegodniawszystkim
Milegodniawszystkim
Milegodniawszystkim
21.02.2026, 08:51:00
  • 5
tak naprawde ceny deweloperow sa racjonalne w porownaniu do rynku wtornego
wiadomo na wtornym raz na rok sie trafi jakas okazja cenowa, ale 99% to sa oferty w cenach jak od dewelopera, gdzie zeby to przywrocic do stanu pierowtnego musisz wydac z 1500 zl za m2, masz o wiele wyzszy czynsz, wchodzisz do starej smierdzacej klatki, oczywiscie bez windy, rozklady tez w stylu 50m2 kawalerka, do tego nie ma miejsc postojowych przypisanych
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.02.2026, 10:26:58 via Wykop
  • 0
@Milegodniawszystkim: Bez przesady że przywrócenie stanu pierwotnego to 1,5km2 na rynku wtórnym. Żeby przywrócić jakąś melinę do stanu takiego jak deweloperski wystarczy wszystko skuć i wymienić instalacje wód-kan w kuchni i łazience + podrównanie ścian. To 1,5km2 to może się sprawdzi na jakimś ultra małym mieszkaniu. Jak bierzesz pod uwagę normalny metraż to kwota jest znacznie niższa. Wiaty śmietnikowe też są z reguły zamykane, z miejscami owszem jest problem ale
  • Odpowiedz
Czoso
Czoso
18.02.2026, 19:17:29
  • 246
166k - Liczba lekarzy mieszkających w Polsce, posiadających prawo wykonywania zawodu?

200k - Liczba budowanych mieszkań w Polsce rocznie

250-350k - Liczba pieniędzy jakie odkłada rocznie "przeciętnie" zarabiający lekarz.

Ulubionmy
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 08:35:18 via Wykop
  • 0
@Czoso: No i niech zarabiają, najbardziej odpowiedzialny zawód, najwyższe progi na uczelnie państwowe. 30-40k na miesiąc niech zarabiają i nic wykopkom do tego. A to w co dana osoba inwestuje to juz temat indywidualny.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 09:12:45 via Wykop
  • 2
Chyba, ze masz starych lekarzy to 70% z matury z biologi godne czworkowego studenta plus rodzice lekarze placacy za studia zalatwiaja ci dyplom.


@Czoso: A rozumiem że każdy ktory wybiera się na medycynę ma starych lekarzy XDD, 70% z matury z biologii to jest o którym 95% wykopkow nawet nie moglo pomarzyc w wieku maturalnym. A nagle afera ze lekarze za duzo zarabiają, to jest kwestia życiowych wyborów na etapie edukacji.

To
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 09:16:37 via Wykop
  • 0
@del855: Odpowiem Ci pozniej na te twoje wywody, bo czasu nie mam sie teraz rozpisywac jak rozprawke napisales pod poprzednim postem.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 09:58:52 via Wykop
  • 0
A twoje rozumowanie w sprawie lekarzy doskonale mi pokazuje jak te trybiki w glowie ci sie kręcą. Tzn w ktora strona moga sie obracać, a w ktora nie....


@del855: Dobrze ze rozmawiamy o twoich ograniczeniach intelektualno biznesowych. Popisales sie juz na tym tagu wystarczająco z zakresu matematyki i ekonomii.

No to cyk pytanie kontrolne: jesli głównym powodem zarobków w pracy najemnej będących zupełnie oderwany od innych zawodow - jest cytuje
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 10:02:14 via Wykop
  • 0
Nie, ale każdy kto ma starych lekarzy wybiera się na medycynę.


@PfefferWerfer: A to myślę że może nie wszyscy ale zdecydowana większość, no sluchaj to jest super sytuacja jak masz przetarte szlaki przez kogoś z rodziny, masz dużo latwiej na start. Ale mimo wszystko nie da się porównac stopnia trudnosci w dostaniu sie na medycynę do żadnego innego kierunku na uczelni państwowej. Gdzie jest jeszcze stosunkowo trudno WAT? SGH?
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 10:16:10 via Wykop
  • 0
@del855: Dobrze prezesie, studiowales gdzies kiedys na uczelni państwowej ? Czy jakieś WSB i inne g---o po którym też możesz mieć mgr. ?

Czy ty właśnie nazwałeś profesorow zwyczajnych "w większości pajacami"?...


Nie wszystkich, ale większość to jest moja subiektywna opinia wyrobiona przez lata studiów. Poziom większości, dramatyczny, ludzie tam siedzą bo nic nie muszą robić a dostają tam sobie wyplate z etatu ktory ma ultra malo godzin, polowe przerobią
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 10:38:34 via Wykop
  • 0
@del855: Ale ja mam w dupie jakieś śmieszne dane, kto jest prof. a kto dok. hab. - dla mnie liczy się to w jaki sposób ktoś prowadzi zajęcia, jaką ma wiedzę na temat z którego prowadzi zajęcia i może w ostateczności jakim jest czlowiekiem.
Nie interesują mnie dane że powięcili x czasu na naukę i zarabiają stosunkowo niewiele. Wyrobilem sobie opinię przez 6 lat studiów, uważam że lepiej jest wyrabiać
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 10:50:16 via Wykop
  • 0
I co zostales tym architektem? Jesli tam to powinienes wiedziec lepiej niz ktokolwiek inny ze ilosc pracy i progi punktowe nie koreluja z zarobkami.


@Czoso: Tak jestem architektem, to wszystko jest kwestia podjętej drogi. Ja na drugim roku studiów zdalem sobie sprawę że w architekturze kasa jest tylko dla wybitnych jednostek prowadzących najlepsze biura w PL. Bardzo wiele osób kończących archi, w niej nie pracuje. Ale jest wiele branży "pokrewnych"
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 10:58:24 via Wykop
  • 0
Studiowałem i to na czołowej. Tylko co to ma do rzeczy? Profesor zwyczajny to gruba s---------a, taki magisterek jak ty nie ma podjazdu intelektualnego do średniego profesora. Profesor to nie jest wyrobnik jak ty, a ty nie jestes naukowcem jak on. Dydaktyka to tylko wycinek pracy profesora. Ty nawet nie masz najniższego tytułu naukowego, a per pajac nazywasz osobę z maksymalnym tytułem.


A jednak widze nie przwszkdza ci sie tak o nich wypowiadać.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 11:28:19 via Wykop
  • 0
@Czoso: Tutaj poruszamy zupełnie inny temat, bo uczelnia prywatna, a państwowa to jest osobny temat do dyskusji. Osobiście uważam ze takie uczelnie powinny być zaorany w p---u, bo przez taki odpad poziom spada.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 17:37:52 via Wykop
  • 0
@del855: Czyli nijak nie odpowiedziałeś na moje pytanie :) Tak wiem, przecież to takie istotne napisac kilka publikacji i potem robić z siebie pośmiewisko przed studentami gdy nie posiada się podstawowej wiedzy technicznej oraz obycia z praktyką w zawodzie.
Ojej wycinek pracy profesora to dydaktyka, szkoda że akurat w tym większości idzie beznadziejnie, względem swoich kolegów z wiedzą praktyczną.
Osobiście wolałbym na studiach nauczyć się rzeczy praktycznych, takich które pomogą
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 19:03:52 via Wykop
  • 0
@del855: jak zwykle przykład z tych z d--y.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 19:54:31 via Wykop
  • 0
@del855: I znowu się nie zgadzam, tytuł przed nazwiskiem nie ma nic wspólnego z poziomem intelektualnym. W momencie zaczęcia dalszego kształcenia jako doktorant, nikt nie robi Ci testów IQ idziesz do konkretnej katedry i tyle, tam bardziej nie liczy się średnia z toku studiów tylko sama relacja z konkretnym wykładowcą żeby Cię wziął pod skrzydła. Mam 3 znajomych na doktoracie z archi. to wcale nie były najlepsze i najbardziej uzdolnione
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 20.02.2026, 07:20:30 via Wykop
  • 0
@del855: Nie rozumiem argumentów z d--y.

W jaki sposób kompromituje się rozumowaniem że ktoś z mgr. nie mający praktyki w zawodzie zaczynający pracę na uczelni jako doktorant ma być autorytetem? Czym on się różni od zwykłego mgr?

Ojej muszę dorosnąć żeby przeczytać publikacje doktoranta, zobaczyć „subtelne” różnice XDDDD. Chyba zapiszę się na doktorat Panie ekspert ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 20.02.2026, 09:07:16 via Wykop
  • 0
@del855: Tak, a oni skąd czerpią wiedzę? Bo coś mi się wydaje ze od pokolenia które ich uczyło oraz z neta i innych publikacji.
Czyli również ktoś ich tego nauczył, przynajmniej większość nie ma żadnych większych naukowych osiągnięć i siedzą sobie elegancko na państwowym etacie.
To ze ktoś napisze kilka publikacji to dla Ciebie to jest tworzenie nauki, c--j z tym ze te wypociny w większości to jest zapchaj dziura
  • Odpowiedz
blend
blend
19.02.2026, 11:25:16
  • 10
ten to dopiero artysta, w pare miesięcy pół miliona zysku (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

#nieruchomosci
blend - ten to dopiero artysta, w pare miesięcy pół miliona zysku (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

#nier...

źródło: x

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 15:28:25 via Wykop
  • 1
@PanKapibara: Imo nie ma co dyskutować z oklejeńcem, tłumaczysz jak krowie na rowie i tak nie rozumie o co Ci chodzi. Swoją drogą to jest beka że ludzie na wykopie nie rozróżniają daty przeniesienie własności, a daty podpisania umowy deweloperskiej. To jest idealny przykład jacy idioci na tym tagu siedzą. Dla tego osobnika nie ma różnicy ile włożyłeś w remont i na ile lat rozłożył się "zysk" z mieszkania. Ważne
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 17:41:36 via Wykop
  • 0
@blend: A No tak przychlaście bity, wcale to nie ma znaczenia czy ktoś walnie kuchnie sieciówka względem stolarza z blatami kamiennymi XD
Urządzanie mieszkania to jest temat rzeka. Możesz włożyć 1k z metra, a możesz się rozpędzić i lekko dobić do 5k i wbrew pozorom pajacu nie jest to takie trudne. Ale tak to jest jak w życiu widziałeś tylko Castoramę i Leroy.
  • Odpowiedz
ostr_y
ostr_y
18.02.2026, 16:26:26
  • 3
#nieruchomosci czy jak już wiem za ile somsiad kupił swój kurnik i wiem że przepłaciłem ( ͡€ ͜ʖ ͡€) za swój apartament. A próbowałem negocjować i usłyszałem że taniej to już było. To mogę teraz dewelopera oskarżyć o oszustwo na podstawie z art. 286 § 1 KK (Oszustwo to przestępstwo z art. 286 § 1 Kodeksu karnego, polegające na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem (własnym

Donosić do prokuratury

  • Tak 79.3% (46)
  • Nie 20.7% (12)

Oddanych głosów: 58

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 19.02.2026, 08:37:35 via Wykop
  • 0
@ostr_y: Jeszcze jakbys mial nagraną tą rozmowę to może jakiś sędzia by to lyknąl, a tak to slowo przeciwko slowu. Koszty sądowe i batalia pewnie kilku lat także XDDD
  • Odpowiedz
del855
del855
16.02.2026, 08:12:37
  • 1
Ci analitycy pkobp, poprzednio jako dobrze pamietam pisali, ze 2025 to juz w 2. Połowie koniec rynku konsumenta. No to przesunęli. Ok, tak im wyszlo.

Ale dwie sprawy: budowy hamują, ale widać za wolno względem zakupów. Smuteczek ;) przy okazji przypomnę, ze tu nie chodzi o zadna kontrolę podazy tylko ich przewidywania ile się uda sprzedać. No I co kwartał nie trafiają.... ponownie smuteczek. Np. Taki atal bardzo dobrze kontroluje podaz. Żeby sie
del855 - Ci analitycy pkobp, poprzednio jako dobrze pamietam pisali, ze 2025 to juz w...

źródło: 1000043322

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 08:43:54 via Wykop
  • 3
@del855: Analizy banków Państwowych nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, maja uniknąć potencjalnie skrajnych zachowań kupujących.
Pamietam jak czytałem analizę PKO dotycząca wpływu wprowadzenia kredytu bk2% przed jego wprowadzeniem. Jakież było moja zdziwienie gdy zobaczyłem ze głównym wnioskiem było „kredyt bk2% wpłynie na ożywienie rynku sprzedaży, ale nie wpłynie znacząco na podniesienie cen transakcyjnych nieruchomosci”

Te raporty są o dupe rozbić i zawsze inwestor musi zdać się na swoją głowę.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 15:53:45 via Wykop
  • 0
@del855: Imo nie było podstaw do takiego rozumowania, kredyty ludzie przestali brać po wybuchu wojny w Ukrainie tylko ze względu na wysokie stopy procentowe. Jeżeli głównym założeniem dopłat jest stała rata, to nie było opcji aby ceny pozostały w miejscu wiedząc że przez pół roku ceny transakcyjne malały.
Jeżeli ktoś wiedział że ma wziąć kredyt na nieruchomość i miał zdolność kredytową w tamtym okresie czasu, to tylko debil tego kredytu
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:37:43 via Wykop
  • 0
no ale to co mieli zrobic?


@del855: Wziąć kredyt w najbardziej korzystnym momencie? XDD Czyli przed największymi wzrostami więc albo zakup gotówkowy przez BK2% albo zakup mieszkania we wczesnej fazie BK2%.

- rynek zachowal jest extremalnie emocjonalnie, bo nawet jesli przeiwdywal wzrosty - to nie
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 17.02.2026, 11:03:49 via Wykop
  • 0
@del855 >Ilustracja odpowiada na wiekszosc twoich tez.

Właśnie nie odpowiada wcale ta ilustracja bo np. nie bierze pod uwagę BK2%.

Natomiast osobna sprawa jest bardzo szkodliwa narracja "no jak ktos chcial to mógł brac bk2 i jak nie wziął jego sprawa"... w teorii zakupem mieszkania zainteresowanych jest potencjalnie min 4 mln gospodarstw domowych. A tu mieliśmy 60k umow.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 08:16:56 via Wykop
  • 0
4 mln to szacunkowa liczba potrzeb zakupowych - skalda sie na nia ok 1.5(moze 2) mln najemców oraz min drugie tyle (a moze I duzo wiecej) gniazdownikow.


@del855: Te twoje potrzeby zakupowe to trzeba podzielić minimum przez 2, bo w skład wchodzą osoby mające już wcześniej nieruchomość na własność, ludzie mieszkający z rodzicami nie z przymusu a wyboru, studenci ktorym własne M w najbliższej przyszłości nie będzie potrzebne, a jak będzie
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 10:40:08 via Wykop
  • 0
W większości rozmowy opowiadasz o tym, w zasadzie tu nikt mieszkan nie potrzebuje bo gdyby potrzebowali to by kupili. A ja celowo używam precyzyjnego słownictwa, co widze ty non stop ignorujesz.


@del855: Nie, po prostu ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Wszystko Ci się miesza od ilość produkowanych postów.
Zawsze tłukę do głowy wykopkom że mamy niedobory mieszkań, cały czas względem UE nie jest kolorowo, kolejna rzecz są potrzeby a
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 17:56:23 via Wykop
  • 0
co mi sie miesza?.... kiedy ten wpis to jest wlasnie mieszanie:


@del855: Miesza Ci się potrzeba mieszkaniowa, a zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. NAJEM ZASPOKAJA PODSTAWOWE POTRZEBY MIESZKANIOWE.

- nie ma niedoboru mieszkan, dowod: mieszkana czekaja na kupcow, nie na odwrot... to nie liczba mieszkan jest problemem, ale ich rozklad w spoelczenstwie i towazyszace temu
  • Odpowiedz
Zopyross
Zopyross
18.02.2026, 10:29:27
  • 5
Rozwala mnie ta statystyka młodych Polaków mieszkających z rodzicami. Przecież to się musi odbijać na ich psychice, bo nie mówimy o 200 metrowym domu tylko w większości przypadków jest to dwupokojowy kurnik. To jest niezdrowe, krępujące i demotywujące. Ani rodzic nie ma jak w spokoju prowadzić życia towarzyskiego i zapraszać znajomych ani taki nieszczęśnik (o założeniu rodziny to nawet nie ma co tu marzyć)
https://ukiel.info/ponad-polowa-polakow-w-wieku-25-34-lata-mieszka-z-rodzicami/48823/
#nieruchomosci #polska
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 10:50:39 via Wykop
  • 0
@Arivederczi: Dodałbym że ten wiek w większości wynika z tego że kończy się etap studencki w życiu i jeżeli nie zakotwiczysz w mieście do którego wyjechałeś. Potem trzeba wrócić niestety/stety do rodziców i zaczynać od nowa.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 11:01:07 via Wykop
  • 0
@Zopyross:

to po co sobie tak życie marnować, już lepiej ten czas studencki poswiecic na pracę w lokalnym kołchozie, przynajmniej masz wtedy jakieś doświadczenie zawodowe


Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, zależy jakie studia i jaka
  • Odpowiedz
Jestem_robotem123
Jestem_robotem123
17.02.2026, 19:04:36
  • 0
Ten portal deweloperucha jest jakis z-----y czy to ja jestem? Czlowiek chcial popatrzeć jak spadają/rosną ceny transakcyjne i przerosło mnie to. Wykopową apke od razu zakumałem
#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 17.02.2026, 22:00:28 via Wykop
  • 0
@Jestem_robotem123: Ogólnie to nie jest takie proste żeby na podstawie samych cen transakcyjnych dojść do jakiś wniosków. Inicjatywa jest świetna, ale ma swoje ograniczenia.
Np. chcesz kupić deweloperkę, ceny jak widać bywają różne, problem polega na tym ze według mnie (nie jestem pewien na 100%) to są daty przeniesienia aktów własności, zatem różnica może wynikać nie tylko z metrażu, układu, stron świata, ale także czasu w jakim to mieszkanie zostało
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.02.2026, 08:25:19 via Wykop
  • 0
dla mnie to w ogóle jest spi3rdolone jakies. Wchodzę na ich dane widzę ceny, wchodzę na stronę dewelopera ceny w ogóle inne, niektóre inwestycje są, innych nie ma, chciałem zobaczyć moja transakcje to nie ma, mieszkania brata nie ma, siostry nie ma to co krwa jest jak nic nie ma xd


@pysznewpierdalator: Chodzi dokładnie o to co napisałem wyżej w komentarzu, nie ma niektórych inwestycji bo pewnie nie zostały przeniesione
  • Odpowiedz
Pieczarka
Pieczarka
17.02.2026, 07:56:46
  • 58
Właśnie chyba zdałem sobie sprawę, skąd #polska tak różni się względem Europy zachodniej, jeśli chodzi o parcie na pójście na swoje (im dalej na zachód, tym mniej osób posiada swoje mieszkanie). Trochę mnie olśniło po trafieniu na ten wykop, gdzie w leadzie pada takie zdanie:

Przy obecnych cenach nie byłoby mnie stać na wynajem czegoś samodzielnie, bo mimo wszystko nie wyobrażam sobie mieszkać z kimś zupełnie obcym


W tym momencie
Pieczarka - Właśnie chyba zdałem sobie sprawę, skąd #polska tak różni się względem Eu...

źródło: obraz

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 17.02.2026, 11:10:58 via Wykop
  • 0
No i oczywiście zależy, gdzie patrzymy - znowu, może w Polsce to problem, ale na zachodzie sam fakt mieszkania z kimś to żaden powód do wstydu, szczególnie będąc młodym, bo dla wszystkich jest to oczywiste, że bez dzianych rodziców albo naprawdę zajebistej roboty nikt nie będzie pchał się we własne mieszkanie na start swojej życiowej kariery.


@Pieczarka: Na wykopie nikt tego nie rozumie, tutaj cały czas jest narracja że u
  • Odpowiedz
nie_odpisuj
nie_odpisuj
16.02.2026, 21:18:38
  • 0
Jak dokładnie policzyć koszty zakupu nieruchomości od dewelopera na kredyt pod klucz? Dotychczas kupiłem tylko z wtórnego więc ten proces znam. Ale kupując od deva boję się, że o czymś zapomnę i mnie koszty zaskoczą;) Np. nie wiedziałem, że raty kredytu hipotecznego część odsetkową spłacam jeszcze przed wprowadzeniem się.
Jakieś porady, tipy jak to zrobić mądrze i optymalnie kosztowo?
#nieruchomosci
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:28:47 via Wykop
  • 1
@nie_odpisuj: Dokładnie tak jak Ci ludzie napisali w poprzednim twoim poście na ten temat. Nic innego Ci nie napiszą bo takie są dzisiejsze realia.

https://wykop.pl/wpis/84938559/ile-teraz-moze-kosztowac-wykonczenie-mieszkania-ak
@nie_odpisuj +2
ile teraz może kosztować wykończenie mieszkania aktualnie w stanie deweloperskim 30m2 w średnim standardzie. Tak mniej więcej koszty robocizny + materiały. Oczywiście wiadomo, że to zależy ale mniej więcej :) Chciałbym kupić takie mieszkanie i potrzebuję do kalkulacji wykończenia

#nieruchomosci #wroclaw
więcej
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:39:55 via Wykop
  • 0
@nie_odpisuj: Jak rynek deweloperski to w zależności od inwestycji notariusz przy umówię deweloperskiej i notariusz przy przeniesieniu własności. Z reguły nie ma możliwości wyboru notariusza na pierwotnym, bo obsługuje to z reguły jedna kancelaria dla całej inwestycji.
Imo powinieneś o takie rzeczy to pytać w biurze sprzedaży dewelopera.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:55:58 via Wykop
  • 1
@nie_odpisuj: O kosztach notarialnych muszą Ci powiedzieć, nastaw się na kilka k. U mnie to było około 4-5k za nieruchomość na pierwotnym, ale to też może zależeć od kilku czynników. Raczej innych ukrytych kosztów nie powinno być, na pewno będziesz miał w umówię zapis że w przypadku większych różnic metrażowych w jedną i drugą stronę albo będzie zwrot kasy albo dopłata jeżeli metraż wzrośnie, wszystko masz opisane w umówie. Proponuję
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 22:05:15 via Wykop
  • 1
@nie_odpisuj: Dochodzą kolejne koszty, może być to rozwiązane w ten sposób że miejsce jest niczym innym jak udział w części wspólnej nieruchomości, a jak masz odrębną KW to dochodzą dodatkowe koszta przy akcie.
  • Odpowiedz
nie_odpisuj
nie_odpisuj
16.02.2026, 20:30:11
  • 0
mirasy mam stresa, bo szykuje się do sprzedaży mieszkania.

Zanim je wystawię kilka pytań do dych co mają te rzeczy za sobą.

Sprzedaż wielkiej płyty na rynku wtórnym (większa kawalerka).
Przy sprzedaży na wtórnym mam mieszkanie co wymaga remontu, może nie generalnego (tu jakieś 10 lat temu był remont, instalacja elektryczna też jest ok z tego co mówił elektryk po sprawdzeniu) bo np. kuchnia i łazienka nie straszą ale drzwi zewnętrzne podwójne pamiętają PRL,
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:14:52 via Wykop
  • 0
@nie_odpisuj: To ja się wypowiem z racji że dokonuję takich transakcji cyklicznie. Wszystko zależy od tego czy umiesz te rzeczy zrobić samemu czy wszystko zrobi ekipa.
Jeżeli mam coś doradzić to sugeruje odmalowanie mieszkania, wymiana zniszczonych i wysłużonych elementów, nie wiem czy ładowałbym się w wymianę drzwi zewnętrznych bo często stare futryny są zatopione w strop. Najlepiej byłoby to osadzić na starych zawiasach, ale nigdy tak nie kombinowałem i nie wiem
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.02.2026, 21:23:12 via Wykop
  • 2
@nie_odpisuj: To daj sobie chłopie siana, sprzedaj za tyle ile warte i nie ma co pajacować. Co innego jakbyś się chociaż tym tematem interesował i miał przekminione jakieś rzeczy. Trzeba to zrobić mądrze i umiejętnie, tak żeby na tym zarobić. Nie sądzę aby ktoś na wykopie Cię za rękę prowadził przez cały proces.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.02.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking