Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko240
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Cudi3

Cudi3

Dołączył 4 lata i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1628
  • Znaleziska 328
  • Mikroblog 1300
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7
mrzk
mrzk
mrzk
24.03.2026, 10:47:34
  • 11
Podoba mi się to co otodom robi z pasożytami na rynku #nieruchomosci ( ͡° ͜ʖ ͡°) już się niektórzy zesr*li, że muszą wincyj (300zł) zapłacić za ogłoszenie - podczas gdy za porządną transakcje wołają sobie 100k prowizji (z obu stron xD), nie wiadomo za co xD Myślałem, że ich dojedzie kapitan państwo - odpowiednią ustawą - zasadami i jakimiś tabelkami z kwotami, tak jak mają obecnie notariusze. Ale w
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 24.03.2026, 12:18:14 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 24.03.2026, 15:52:24 via Wykop
  • 0
właściciel nieruchomości z uwalonym telefonem w tabliczce wrzucił też prywatną ofertę na otodom. Sam też bym tak zrobił.


@mrzk: A ja nie napisałem co ty byś zrobił, tylko jak podwyżki cen otodom działają na przeciętnego Kowalskiego. Ja też bym zrobił inaczej i co z tego ?

2 topowe agencje jak niby są dobre i znajdą frajera który zapłaci mi więcej - proszę
  • Odpowiedz
interpenetrate
interpenetrate
interpenetrate
24.03.2026, 12:18:20
  • 3
Niezłe życie mają pośrednicy patrząc po ich instagramach z tych prowizji za mieszkania xD
Trzeba było zostać lekarzem
No albo jakimś poganiaczem betonu pieniądze w końcu takie same
#takaprawda #nieruchomosci #posrednicy #flipmieszkania #mieszkanie #patologiazmiasta #patodeweloperka
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 24.03.2026, 12:30:01 via Wykop
  • 10
@interpenetrate: W większości przypadków to jest czyste pozerstwo. Owszem są ludzie pracujący w branży kilkanaście lat z olbrzymią wiedzą na temat rynku, ale to jest zdecydowana mniejszość. Większość to są małolaci, ze znikomą wiedzą myślący że będą zarabiać kokosy od pierwszego dnia pracy. To że ktoś wrzuca jakieś foty z wakacji i każdego wyjścia do knajpy i szkoleń to jest kretynizm. W takim typowym biurze, jakiś pseudo coach mówi im
  • Odpowiedz
__MadCat
__MadCat
__MadCat
24.03.2026, 10:31:01
  • 8
Ostatnio widzę coraz więcej ofert typu „off-market”. Im dłużej się temu przyglądam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że to model, w którym tracą wszyscy... poza prowizjojadem. Jako osoba planująca zakup/sprzedaż, kompletnie nie widzę zalet tego rozwiązania. Rozbijmy to na czynniki pierwsze:

1. Perspektywa Kupującego:
Zamiast wejść na Otodom czy inny serwis i mieć przegląd rynku w 5 minut, muszę:
- dzwonić do 50 różnych biur
- zapisywać się na spam-listy mailingowe
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 24.03.2026, 12:22:42 via Wykop
  • 2
Ostatnio widzę coraz więcej ofert typu „off-market”. Im dłużej się temu przyglądam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że to model, w którym tracą wszyscy... poza prowizjojadem. Jako osoba planująca zakup/sprzedaż, kompletnie nie widzę zalet tego rozwiązania. Rozbijmy to na czynniki pierwsze:


@__MadCat: W pełni zgoda, oferty off market czyli powiedzmy od razu po przejęciu przez biuro nierucha, są totalnie niekorzystne dla sprzedającego. Nie ma żadnego sensu, wystawić oferty na grupce
  • Odpowiedz
NiezlyJestes
NiezlyJestes
22.03.2026, 23:15:03
  • 3
Kim są ludzie których w tych czasach stać na budowę domu?
Ile tacy osobnicy zarabiają?
Kim jesteście?

#przegryw #budownictwo #budowadomu #nieruchomosci
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 23.03.2026, 11:13:40 via Wykop
  • 1
@NiezlyJestes: Są 3 grupy osób budujące teraz domy:

Pierwsza z nich to ludzie zarabiający kolosalną kasę 30k +, głownie przedsiębiorcy, lekarze, prawnicy, ludzie których praktycznie stać na wszystko w tym kraju. Odłożenie 2mln dla takich osób raczej nie stanowi większego problemu

Druga to osoby zarabiające całkiem dobrze, ale kredytujące się na większość
  • Odpowiedz
amrotek
amrotek
23.03.2026, 10:28:23
  • 0
#nieruchomosci
Wiecie czy deweloper moze sobie dowolnie wystawiać do sprzedaży oraz wycofywać ze sprzedaży mieszkania gdy tylko zechce i bedzie to mialo odzwierciedlenie na dane.gov.pl ?
Innymi słowy: Czy może sztucznie wycofywać ze sprzedazy pojedyncze mieszkania by wytworzyc wrażenie że schodzą jak ciepłe bułeczki? I czy może w takim przypadku je także ukryć na dane.gov.pl ?

Czy jak wrzuci do sprzedazy polowe mieszkań, a z drugą połową czeka, by wytworzyć
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 23.03.2026, 11:00:18 via Wykop
  • 1
Czy jak wrzuci do sprzedazy polowe mieszkań, a z drugą połową czeka, by wytworzyć wrażenie że połowa się sprzedała, to ta niewystawiona powinna być na dane.gov.pl ?


@amrotek: Oczywiście że może takie rzeczy robić, równie dobrze mógł przyjść klient i zarezerwować, a deweloper wycofał ze sprzedaży. Są też mieszkanie w którym np. spisywana jest umowa rezerwacyjna w ramach której wpłacasz powiedzmy 1000zł, a później ludzie nie decydują się na podpisanie
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 23.03.2026, 11:03:17 via Wykop
  • 0
@amrotek: To akurat może wynikać z tego, że zostawił sobie najlepsze układy pod kątem śrubowania cen w późniejszym okresie. Też widziałem takie praktyki na rynku, może też być np. dogadany z grupą inwestorów kupujących hurtowo na większych rabatach w pierwszej fazie sprzedaży. Miejsce parkingowe i komórkę lokatorską zawsze można włączyć do aktu poprzez aneks do umowy. Jest też taka opcja że np. inwestorzy chcą później zrobić cesję.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 21.03.2026, 17:15:18
  • 1
Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu sejfu do domu. Oglądałem i czytałem na ten temat sporo materiałów, więc jakieś podstawowe informację posiadam. Chciałbym aby sejf był ognioodporny oraz ewentualne jego sforsowanie było ciężkie dla złodzieja.
Chciałbym aby był to sejf ścienny (zamierzam go wtopić ścianę i ramę zalać gestozbrojonym żelbetem, stosunkowo ciężki 250kg+ i co najważniejsze bezproblemowy. Sporo naczytałem się o awariach zamków elektronicznych, dla tego wolałbym mechaniczny, aby ograniczyć możliwość
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3
Autor
21.03.2026, 17:57:38 via Wykop
  • 0
@RayRaj: a jesteś mi w stanie powiedzieć gdzie najlepiej kupić używkę? Bo widziałem na stronach typu sejfy.pl są jakieś sztuki na olx
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
21.03.2026, 17:58:40 via Wykop
  • 0
@2Girls_1Cup: ogarniasz temat do jakiej klasy ognioodpornosci warto dopłacić? Jakie zamki są najlepsze? Do czego warto dopłacić ?
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
21.03.2026, 18:25:29 via Wykop
  • 0
@2Girls_1Cup: dzięki za info.
  • Odpowiedz
Maly_Jasio
Maly_Jasio
17.03.2026, 08:52:13
  • 8
#mieszkanie #demografia

Będąc millenialsem wychowywałem się w mieszkaniu o wielkości 60m2 z rodzicami, babcia i bratem. Babcia zajmowała 1 pokój, a my zajmowaliśmy resztę. To z dzisiejszej perspektywy wydaje się wbrew podstawowym potrzebom, ale tak było. Rodzice i 2 dzieci w jednej izbie. Dopiero jak babcia zmarła to mieliśmy z bratem swój pokój, ale miałem już wtedy 7 lat. Do tego czasu to nawet kibel mieliśmy w korytarzu.
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 17.03.2026, 10:12:46 via Wykop
  • 0
@Maly_Jasio: Jest to jeden z problemów, ale nie każdy myśli w taki sam sposób. Wiele ludzi nie chce mieć dzieci, nie dlatego ze nie maja co do gara włożyć czy nie maja własnego M. Po prostu nie chcą i tyle, na wykopie za każdym razem jest tworzona jakaś historia dlaczego nieruchy powinny być tańsze i tworzenie do tego opowieści dziwnej treści.
Jak ktoś wypisuje tutaj historie ze on musi mieć
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 13:27:37 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Sam pracuje głównie w domu i mam 2 pokojowe. Wiadomo że większy komfort jak sobie gabinet zrobisz, ale da się be niego funkcjonować.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 14:27:44 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Mam wrażenie że do wszystkiego co napisałaś, to jest potrzebna kubatura do przechowywania a nie większa ilość pokoi. Moja różowa też ogarnia paznokcie, jest z tego syf ale jak od razu ogarnie to niech sobie robi przy wyspie w salonie. Większość takich gratów o których piszesz to trzymamy w komórce lokatorskiej albo na najwyższych półkach w szafach. Wystarczy zabudowa pod sam sufit i dobra organizacja, my mamy pomieszczenie 2,8m
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 14:46:46 via Wykop
  • 0
Tylko problem jest taki, że właściciele zostawili sporo mebli które są niskie, głębokie, szerokie. Takie zwykłe szafki pod telewizor. No teraz stoi sobie na tym drukarka, bo co innego.

Oczywiście problematyczne jest to, że nie ma piwnicy, a gdzieś trzymać dwa rowery i dwie hulajnogi trzeba.


@Cozwykopem: Nadal będę się upierał że na 2 pokojach da się to ogarnąć, w momencie gdy jesteś na swoim zmieniasz zabudowy na wymiar i
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 15:18:04 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Każdy ma jakieś swoje graty, ja tylko w mojej pierwszej wypowiedzi zmierzałem do tego że się da. A to że mogłoby być wygodniej na większym, to oczywiście się zgadzam, ale nie ma co robić z tego robić must have.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 20:36:10 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Jeżeli nie maszkasz w top5 to
moze tak być, wszystko jest kwestią drogiej robocizny, tylko z tego biorą się różnice.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 21:47:28 via Wykop
  • 1
@Cozwykopem: ciężko jest teraz znaleźć Pana Mietka co zrobi Ci w dobrej cenie remont na dobrym poziomie. Wszyscy ludzi stosunkowo ułożeni i znający się na robocie to maja albo długie terminy albo kosmos stawki. Jeżeli No trzeba kalkulować remont w wielkiej płycie mieszkania z 60m2 to z wykończeniem to jest lekko 150k. Stad się biorą różnice
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 20.03.2026, 13:07:12 via Wykop
  • 1
@Cozwykopem: Wiem bo ogarniam to na co dzień, dlatego są takie a nie inne różnice cenowe. Wykończenie deweloperki, a gruntowny remont w wielkiej płycie to jest niebo a ziemia.
  • Odpowiedz

2606

Kto próbował wydobyć z aresztu Sebastiana M.? - reportaż "Uwagi!"

Kto próbował wydobyć z aresztu Sebastiana M.? - reportaż "Uwagi!"

W trakcie procesu bliscy Sebastiana M. próbowali ponownie wyciągnąć oskarżonego o spowodowanie wypadku na A1 na wolność. Reporter Uwagi! dotarł do szokującego dokumentu w tej sprawie.

jaktos9
z
uwaga.tvn.pl
dodany: 18.03.2026, 19:12:04
  • 287
  • #
    policja
  • #
    kryminalne
  • #
    polska
  • #
    majtczak
  • #
    sebastianmajtczak
Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 21:01:07 via Wykop
  • 20
Jakby go wsadzili na dożywocie za celowe spowodowanie śmierci 3 osób, to chyba zacząłbym powoli wierzyć w sądownictwo w tym kraju. Ten materiał idealnie pokazuje jakie ta rodzinka ma koneksje i do czego są skłonni się posunąć aby synalek wyszedł na wolność. Za samo s----------e za granicę i te nagrane rozmowy z więzienia on powinien być uwalony na długie lata. Jestem bardzo ciekawy o ile różne będą wyroki w przypadku Żaka i
  • 19
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 13:22:44 via Wykop
  • 1
@morghul: No tak wcale nie ma celowości w jeździe 300km/h nocą przy sporym natężeniu. Za granicą normalnie przyklepują takie wyroki, jeszcze mi powiedz że przez przypadek się rozpędził do 300km/h i zrobił to w taki sposób że nie narażał innych użytkowników ruchu drogowego.
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 13:26:32 via Wykop
  • 1
@cutthroat: Kumam że nie ma recydywy i miał uprawnienia do prowadzenia pojazdu w chwili zdarzenia. Co nie zmienia faktu że tak samo zbiegł za granicę i mataczył w śledztwie, u Matczaka zginęły 3 osoby u Żaka jedna to też jest różnica. Wiadomo że są różnice, nie jest to 1;1 i tak jak napisałeś w długości kary to może być kluczowa różnica.
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 14:42:45 via Wykop
  • 0
masz problem z logicznym myśleniem jak widzę, celowość w jeździe 300 na godzinę jak najbardziej może przejść ale jakim cudem chcesz mu udowodnić że celowo zabił trójkę ludzi?


@morghul: Poczytaj trochę prawo karne, a potem mi będziesz leciał z logicznym myśleniem pecie bity. Wiesz co to jest np. zabójstwo z zamiarem ewentualnym? oraz kwalifikacja danego czynu? bo po tym co napisałeś to nie wydaje mi się żebyś miał o tym
Cudi3
Cudi3 19.03.2026, 15:24:51 via Wykop
  • 1
@morghul: Napisałem o celowym spowodowaniu śmierci 3 osób, a to że popełnił to z zamiarem ewentualnym to chyba było logiczne skoro jak sam mówi nie chciał się zabić ani swoich pasażerów. Tak samo jak medialny jest ten proces, tak samo medialny powinien być wyrok dla tego śmiecia, z przesłaniem dla innych skrajnych piratów drogowych. Bez jakiejkolwiek możliwości skrócenia kary pozbawienia wolności, żadnych poręczeń majątkowych, dobrych sprawowań i innych pierdół. Minimum
garbaty33
garbaty33
garbaty33
18.03.2026, 17:46:27
  • 0
#nieruchomosci #kredythipoteczny Pytanie do tych co kupowali stan deweloperski w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Ile udało wam się wynegocjować obniżki u dewelopera? Ceny ofertowe trzymają mocno, ale z tego co wiem można negocjować mocno bo nie ma aż tylu chętnych. Z góry dziękuję za odpowiedź
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 20:43:01 via Wykop
  • 4
@garbaty33: To jest kwestia indywidualna, są deweloperzy którzy specjalnie zawyżają ceny i dają rabaty po 20%, a jak poobserwujesz to się okazuje że u nich tak jest zawsze (np. Murapol), u "normalnego dewelopera" to Ci zejdą 200-500zł na metrze ewentualnie jakiś bonus w postaci miejsca parkingowego/komórki lokatorskiej. Każdy przypadek będzie inny, jeden deweloper buduje na kredycie inwestycyjnym i ma większą presję sprzedaży, a drugi buduje za swoje i mu to
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
18.03.2026, 18:52:59
  • 0
Jakby się ktoś zastanawiał, dlaczego na śląsku jest tak tanio:

https://www.youtube.com/watch?v=F1mRWwEVwic

#nieruchomosci
Snowflake_ - Jakby się ktoś zastanawiał, dlaczego na śląsku jest tak tanio: 

https:/...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 20:20:50 via Wykop
  • 2
@Snowflake_: Będzin to jest jakiś skrajny przypadek, mój kumpel pracuje tam w Policji i to co się tam dzieje to jest jakaś totalna patola względem miast ościennych. Warto podkreślić że Będzin jest wyjątkiem, reszta miast bardzo się zresocjalizowała, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Katowice.
  • Odpowiedz
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
17.03.2026, 13:26:46
  • 2
Wbiję kij w mrowisko, ale uważam, że praca agenta nieruchomości...ma sens. Oczywiście warunki typu branie prowizji od obu stron czy wysokie prowizje nie są ok, ale ogólnie to nie jest tak, że taki agent nic nie robi. Chodzi tutaj o skalę, jeżeli masz pod sobą kilka czy kilkanaście nieruchomości, to zawsze a to ktoś zadzwoni, a to ktoś napisze, a to musisz jechać na spotkanie z klientem itd. Podejrzewam, że pracy jest
NadwornyPanicz - Wbiję kij w mrowisko, ale uważam, że praca agenta nieruchomości...ma...

źródło: image

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 08:40:47 via Wykop
  • 1
@NadwornyPanicz: Z grubsza się zgadzam, praca jak najbardziej ma sens ale potrzebne są konkrente regulacje.

W Polsce pracę agenta nieruchomości może wykonywać praktycznie KAŻDY i tutaj już mamy błąd systemu, powinny być jakieś licencje, egzamin państwowy, konkretna wiedza. U nas to wygląda tak, idzie sobie chłystek świeżo po maturze do biura nieruchomości i dostaje robotę, chociaż nie ma zielonego pojęcia o temacie. I właśnie dlatego ludzie nie szanują tej branży,
  • Odpowiedz
balipl
balipl
17.03.2026, 18:54:51
  • 0
#nieruchomosci Czy cena z KW którą widzę na deweloperuchu uwzględnia miejsce postojowe / komórkę lokatorską? Czy to raczej będzie w innej transakcji, a cena którą widzę to cena tylko za mieszkanie?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 08:22:08 via Wykop
  • 0
@balipl: Cena z komórki w 90% przypadków zawsze jest dodana do ceny mieszkania, z racji tego że jest to pomieszczenie przynależne, to nie powinno wliczać się bezpośrednio do metrażu mieszkania, z miejscem postojowym tak jak Mirek wyżej napisał bywa różnie. Jest to zależne od formy sprzedaży jeżeli kupujesz miejsce postojowe na osobnej KW to siłą rzeczy cena nie będzie dodana do ceny mieszkania, ale to u każdego dewelopera wygląda inaczej.
  • Odpowiedz
zajencow
zajencow
zajencow
17.03.2026, 19:22:57
  • 1
Czy mnie pogięło, że jak dostałem wycene od elektryka, który miał mi wykonać przeróbki instalacji w mieszkaniu w stanie dewelopeskim (ten sam elektryk robił pierwotną instalację) to wybuchnąłem śmiechem. Tak wyglądają teraz stawki rynkowe czy ktoś mnie chciał wydymać bez mydła? Mieszkanie 83 m2.
#nieruchomosci #elektryka #wykonczenia #deweloperka #bekazpodludzi #lecina #polska
zajencow - Czy mnie pogięło, że jak dostałem wycene od elektryka, który miał mi wykon...

źródło: jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.03.2026, 08:18:39 via Wykop
  • 2
@zajencow: Żyjemy w czasach że albo ktoś zarabia naprawdę grubą kasę albo musi się nauczyć takie rzeczy ogarniać samemu. Wycena jest odklejona, proponuje wziąć kilka innych, co nie zmienia faktu że i tak tanio nie będzie. Dlatego zawsze tłukę ludziom na wykopie, że dużo taniej wychodzi kupić mieszkanie w fazie projektowej, bo zawsze możesz sobie instalacje przeprojektować tak samo jak ścianki działowe i wchodzisz praktycznie na gotowe.
  • Odpowiedz
Mathas
Mathas
16.03.2026, 08:35:06
  • 11
#nieruchomosci
Oho, za godzinę ogłoszenie nowej strategii mieszkaniowej rządu xD Będzie zabawnie posłuchać co tam tęgie głowy wymyśliły, czyżby wracał temat dopłat?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.03.2026, 09:27:49 via Wykop
  • 0
@Mathas: Chciałbym się mylić, ale biorąc pod uwagę że do kolejnych wyborów zostało jakieś 1,5 roku. Uważam że będą forsować kolejne dopłaty na rynku mieszkaniowym, mam tylko nadzieję że program będzie restrykcyjny pod kątem osób korzystających i głównym aspektem będzie dotowanie dzietności w Polsce. Każde inne rozwiązanie będzie totalnym przepalaniem publicznych pieniędzy.
  • Odpowiedz
MechanicznaPitaja
MechanicznaPitaja
16.03.2026, 07:20:11
  • 0
#nieruchomosci #wykanczammieszkanie #wykanczanie
Cześć Mirki, mam pytanie o gładzie. Czy jestem w stanie samodzielnie położyć gładzie czy to jest coś zajebiście trudnego? Jakie są pomocne narzędzia? Jakieś triki? Czy jest faktycznie różnica w tańszej gładzi vs droższej? Mam do zrobienia ok 200 metrów po ścianach i sufitach, a jak widzę ceny fachowców to w 10k się raczej nie zmieszczę :D
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.03.2026, 07:48:11 via Wykop
  • 2
@MechanicznaPitaja: Polecam zdecydowanie bardziej gotową gładź na wałek, ja korzystałem z Atlas GTA. Raczej jest to robota dla 2 osób bo gładź stosunkowo szybko wysycha i trzeba się uwijać aby ją zebrać w porę. Z narzędzi to obowiązkowo szpachla do gładzi, polecam rozmiary do 120cm, łatwiej się nimi manewruje. Tą której używałem to jest typowo do wykończenia powierzchni, a nie żeby coś tam sobie wyrównać ściany.
Z narzędzi to chyba
  • Odpowiedz
Cozwykopem
Cozwykopem
Cozwykopem
12.03.2026, 20:32:12
  • 2
#mieszkania #nieruchomosci #logikarozowychpaskow

Tym razem oglądałam mieszkanie za pół miliona.. wystawione za 499 000 mieszkanie z starym parkietem, tapetami, ale okna nowe, plastikowe, dwuszybowe. Nowe = piętnastoletnie pewnie.
W środku widzimy wystrój niby nowoczesny, ale jednak nie do końca. Meble, choć nowsze, będą zabierane, ale pani z łaską zostawi zabudowę kuchenną z roku zapewne 2005.
Instalacja nie była ruszana.
Ale jest miedziana, więc na plus.
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 12.03.2026, 21:37:03 via Wykop
  • 2
Cena oczywiście z kosmosu, bo mieszkanie to pójdzie pewnie za 420 000.

Oczywiście pytamy się pani skąd ta cena - no bo blok jest cichy, a mieszkania na nowym budownictwie kosztują 600 000 zł i musi se pani sama zrobić.


@Cozwykopem: Zawsze mnie r---------a podejście kupujących którzy prują się do właścicieli o cenę a i tak przychodzą oglądać mieszkanie, widząc wcześniej ofertę w internecie.
Przecież liczenie na rabat w wysokości
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 12.03.2026, 21:57:16 via Wykop
  • 1
Wystawiają za drogo, ich sprawa.


@Cozwykopem: Dla każdego klienta mieszkania jest warte różną kwotę, to że dla Ciebie jest warte 420k to właścicielowi nic nie zmienia, bo nie jesteś wyrocznią. Jednemu stan będzie pasował, a drugi będzie sobie kalkulował remont i już się całość rozjeżdża. Widziałem na własne oczy transakcję gdzie nieruch wystawiony za 450k, oglądany był przez lekko 20 osób i wszyscy rzucali propozycjami typu 350k, przyszła babka po
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 12.03.2026, 22:10:30 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Oczywiście że można oglądać ile chcesz, ale nie ma się co upierać że akurat tyle ile zaproponujesz jest warta dana nieruchomość. Pewnie czasem wyjdzie na twoje, ale będą też takie sytuacje że to ty nie doszacujesz finalnej kwoty transakcyjnej. Ty możesz sobie oglądać ile chcesz, a właściciel może sobie wystawić za ile uważa za słuszne, to jak długo to będzie sprzedawał to już jego sprawa.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 12.03.2026, 22:28:01 via Wykop
  • 0
@Cozwykopem: Ja kumam że cena może być totalnie odklejona i są takie oferty na rynku, również są też właściciele którzy sobie w głowie wymyślą cenę poniżej której nie sprzedadzą. Zwracam tylko uwagę że rynek jak i osoby na tym rynku są nieprzewidywalne i to że wydaje Ci się że mieszkanie nie jest warte jakiejś kwoty, to nie znaczy że nie zostanie za tyle sprzedane. Są ludzie z którymi nawet jakbyś
  • Odpowiedz
Forak
Forak
10.03.2026, 11:09:59
  • 0
Ile trwa wykończenie domu 100m2 że stanu deweloperskiego, dwie łazienki, bez żadnych udziwnień standard ikea, majster wyliczył pół roku ale długo coś mi się wydaje #budujzwykopem #budowadomu #nieruchomosci
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 10.03.2026, 15:45:30 via Wykop
  • 0
majster wyliczył pół roku ale długo coś mi się wydaje


@Forak: Jak sobie będzie to robił po godzinach 16-19, to może i mu zejdzie pół roku ( ͡° ͜ʖ ͡°), jeżeli nie będzie tam jakiejś grubej roboty w stylu położenia podłogówki, wylewek, przestawiania ścian i przenoszenia połowy elektryki. To szanujący się człowiek na JDG nie robiący 3 robót jednocześnie, zrobi to góra w 2 miesiące, a
  • Odpowiedz
del855
del855
05.03.2026, 14:48:09
  • 1
Ile jest warte mieszkanie? No z grubsza ma 4 ceny:

- księgowa(ostatnia transakcja) czyli tyle ile zapalcil ostatni właściciel w ostatniej transakcji
- ofertowo-zyczeniowa czyli to co chce właściciel
- propozycja kupującego czyli cena rynkowa (jesli sprzedano)
- wartosc nieustalona lub 0 - gdy nie dochodzi do sprzedazy
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 05.03.2026, 20:20:04 via Wykop
  • 0
@del855: Tyle ile jest w stanie zapłacić za nie klient, ale nie pierwszy lepszy.
Czyli gdzieś pomiędzy ceną ofertową a ceną propozycją kupującego.
Wycena nieruchomosci, jest najtrudniejszym co jest w przypadku wystawienia oferty. Trzeba mieć wiedzę na temat ostatnich transakcji w podobnych lokalizacjach oraz wiedzę na temat konkretnej nieruchomosci w stosunku do innych i trafnie określać różnice w standardzie wykonczenia.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 05.03.2026, 21:58:50 via Wykop
  • 1
@del855: Zupełnie to nie rozumiesz co napisałem, nie każdy klient decyduje się na złożenie oferty za nieruchomość.
Właściciel sam widzi jakim zainteresowaniem cieszy się jego oferta i dzięki temu ma jakąś wiedzę na temat kart w ręku. Zakładając ze wycenił nieruchomość w miarę poprawnie, moze sobie poczekać na ofertę która będzie go satysfakcjonowała, o ile tak jak napisałem jest potencjalny ruch klientów.

Cena jest taka jaką ktoś finalnie za nią
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 08.03.2026, 13:04:49 via Wykop
  • 0
rozumiem i mowie, ze zle piszesz, rozumiesz to?


@del855: Nie, nie rozumiem.

"moze sobie poczekac" - no to znaczy tyle ze NIE MA TRANSKACJI na stole, a wiec cena jest albo nieustalona, albo wynosi tyle co najwyzsza oferta. Przyklad: jesli ktos chwile czeka - np. 10 lat - to cena jest na zasadzie "gdzies sie spotkamy" czy jest dokladnie tam, gdzie najwyzsza propozycja? Jaki jest limit
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 09.03.2026, 07:26:35 via Wykop
  • 0
byla albo cena ofertowa albo nara, a nalepije licytacja w gore... no to ida/sa odwrotne czasy


@del855: To tak nie działa, licytację w górę lub cenę ofertową zapłaci się tylko za mieszkanie które jest niedoszacowane cenowo. To nie jest kwestia hossy czy bessy, chodzi o ofertę w danej chwili w zależności od cen innych nieruchomości. Uczestniczyłem w takich licytacjach zarówno jak była pompa na rynku jak i w ostatnim czasie.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 09.03.2026, 12:05:55 via Wykop
  • 0
@del855:

czyli 2 bk2 sie nie licytowali do gory? Bo to właśnie napisales.


Ale ty rozumiesz po polsku? Jeżeli cena była niedoszacowana to pewnie licytowali. Sam sprzedawałem w kredycie 2% mieszkanie i z 460k skończyło się na 448k.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 09.03.2026, 16:30:36 via Wykop
  • 0
Na tym polega rynek, ze ludzi inaczej wyceniają... tylko tak sie dziwnie skalda, ze ja rynku nieruchomosci te szacunki sa zawsze zawyżone. Te zle szacunki... :)


@del855: Nie zgodzę się, bo występują takie i takie sytuacje. Sądzę że statystycznie tych przewartościowanych jest więcej, ale głównie wynika to z faktu że mieszkanie wystawione za "tanio" znika z rynku w kilka godzin i normalny Kowalski nawet nie zauważy oferty że się pojawiła,
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 09.03.2026, 22:56:29 via Wykop
  • 0
omawiasz chechy rynku rosnacego - czyli lepije wystawic za wiecje i ewnetualnie obnizyc niz.... niz sprzedac od razu. Od razu to za tanio....


@del855: Myślę że albo jesteś bardzo bogatym człowiekiem albo typem, który nie ogarnia podstawowych zależności na rynku nieruchomości, a chce pisać na wykopie doktorat.
Dokładnie to co napisałeś jest najwłaściwszą drogą w sprzedaży nieruchomości, jeżeli nie chcesz korzystać z usług agenta nieruchomości i nie wiesz ile realnie warta
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 10.03.2026, 08:48:00 via Wykop
  • 0
@del855: Nie, temat rozmowy nie dotyczy procesów demograficznych i ilości budowanych mieszkań w Polsce. Temat dotyczy cen transakcyjnych/ ofertowych nieruchomości.
Jeżeli będą spadki, zresztą występowały już takie sytuacje w ostatnich latach, ludzie obniżali oferty aż w końcu telefony zaczęły dzwonić i następował proces negocjacyjny. Tyle w temacie.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 10.03.2026, 10:32:50 via Wykop
  • 0
Ja ceolow pokazuje skrajny przyklad, czyli nieruchomości "niesprzedawalna" zeby pokazac mechanizm. Np. Ktos wystawił rudere na środku niczego za 200k bo 15 lat temu ktos we wsi obok sprzedal za 100k, a to przecież bylo 15 lat temu. A jedyny oferent proponuję 10k. I dosłownie jest on jedynym oferentem przez ostatnie 10 lat.


@del855: Ale to może trzeba kolejnym razem jaśniej wpis pisać, bo skąd ja mam wiedzieć że ty
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • Strona 2 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.02.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking