Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Cudi3

Cudi3

Dołączył 3 lata i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1283
  • Znaleziska 292
  • Mikroblog 991
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7
andrzej-szybciej
andrzej-szybciej
andrzej-szybciej
3 godz. i 2 min temu
  • 0
#nieruchomosci
Szanowni wykopowicze, potrzebne porady! Kupuję swoją pierwszą nieruchomość, dom na przedmieściach miasta top 5, wieś z szybkim dojazdem. Dom jest relatywnie młody porównując do tego co oglądałem wcześniej - 2011 rok. Podłogówka, dachówka ceramiczna, rekuperacja, YTONG!! + styropian 25cm, piec na gaz + koza, wszystkie media. Uprzedzając pytania niestety czas goni, nie mogę czekać na zapaść tego pięknego kraju za 15-20lat. Co powinienem sprawdzić przed zakupem, na co zwrócić
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 2 godz. i 47 min temu via Wykop
  • 0
@andrzej-szybciej: Na początek to sobie sprawdź czy te informacje które nam tutaj wypisales są prawdziwe. W życiu nie spotkalem domu z 2011r. żeby byl ocieplony styropianem 25cm, a trochę tych domów w życiu widzialem.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 2 godz. i 38 min temu via Wykop
  • 0
@andrzej-szybciej: Jeżeli kupujesz dom 15letni, musisz wiedzieć że warto zainwestować w profesjonalistę, który przyjdzie i sprawdzi wszystkie rzeczy. Przede wszystkim metraż bo za to płacisz, stan prawny, systemy grzewcze, elektrykę, instalację wod-kan, wentylację, dach, okna. W tym momencie jest idealna temperatura aby sprawdzić mostki termiczne z kamerą termowizyjną.
Z doświdczenia wiem, że w tego typu nieruchomościach trzeba dokładnie sprawdzić elementy wyposażenia wnętrza, bo może się wydawać na pierwszy rzut oka
  • Odpowiedz
Grand_Duke
Grand_Duke
6 godz. i 37 min temu
  • 3
#iwonawieczorek

Witam. Fiat nie musiał być biały i wcale nie musiało być to Cinquecento. Tak se dzisiaj na szybko pochodziłem ludzikiem i znalazłem takiego cudaka. Cinquecento, ale nie mam pewności czy białe, bardziej chyba jakiś "seledyn". Mapy z Sierpnia 2011, lokalizacja: Parking przy Jelitkowie, w bliskiej odległości od "Bacówki". Nie wiem czy ktoś już to znalazł, ale wklejam.

https://maps.app.goo.gl/JusXSjjn3ywuNEV17
Grand_Duke - #iwonawieczorek 

Witam. Fiat nie musiał być biały i wcale nie musiało b...

źródło: Zrzut ekranu 2026-01-27 o 18.58.29

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 3 godz. i 31 min temu via Wykop
  • 0
@Grand_Duke: Mam takie szybkie pytanko, bo nie śledzę totalnie tego tagu. Jakim cudem ktoś poddal w wątpliwość że na monitoringu to nie jest fiat cinquecento tylko jakieś sugestie poszly w również w stronę Uno? O ile dobrze pamiętam to Uno z frontu mialo grill pomiędzy światlami i albo jestem ślepy albo nic takiego tam nie ma.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 3 godz. i 12 min temu via Wykop
  • 0
@Grand_Duke: Nie chcę tutaj podważać pracy policji, ale jak dla mnie nie ma szans że to jest uno. Biorąc pod uwagę proporcje i to że każde uno wychodzilo z przednim grillem to musialby byc jakis off market przemalowany w calosci na bialo, ale i tak nie zgadzają mi sie proporcje przednich blotników. Imo 99,9% procent cinquecento to 0,1% to bym prędzej zostawil na punto I. Poniżej porównanie CQ, UNO, PUNTO
Cudi3 - @Grand_Duke: Nie chcę tutaj podważać pracy policji, ale jak dla mnie nie ma s...

źródło: samochody_polaczone

Pobierz
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 3 godz. i 8 min temu via Wykop
  • 0
@Grand_Duke: Weź porównaj to z tym co wyżej wyslalem, bo albo jestem ślepy albo te przednie blotniki to jest 1;1 tylko z cinqucento
Cudi3 - @Grand_Duke: Weź porównaj to z tym co wyżej wyslalem, bo albo jestem ślepy al...

źródło: cinteq iw

Pobierz
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
18 godz. i 10 min temu
  • 10
✨️ Dlaczego nie mówi się o demografii? Ⓘ
Dlaczego w przestrzeni publicznej tak mało mówi się o demografii? Tzn. wszyscy mówią że trzeba ten temat podjąć ale nikt nie daje konkretów. Nikt nie mówi jak to rozwiązać. Co najwyżej ktoś oznaczy polityka na twitterze czy na wykopie ktoś napisze że potrzeba mieszkań dla młodych i tyle. Tylko czy to jest rozwiązanie? Mnie żadna kobieta nie zapytała jakoś czy mam mieszkanie. A mówiąc dosłownie
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16 godz. i 36 min temu via Wykop
  • 3
@mirko_anonim: W Polsce zawsze był taki mental że problemy się zaczynało rozwiązywać jak już było za późno. Teraz nikt się nie przejmuje demografią, bo elegancko lukę wypełnili nam Ukraińcy, nie ma żadnych kryzysów, ludzie po prostu są pracowici i system się kręci. Za jakiś czas staniemy dokładnie przed takim samym wyborem jak zachód albo ściągamy inżynierów albo przyjdzie rząd prawicowy do władzy i będzie dotował na niespotykaną dotąd skalę dzietność
  • Odpowiedz
DawidParzyk
DawidParzyk
25.01.2026, 20:09:37
  • 5
Kuba Midel: "Możecie, moi drodzy negocjować nie tylko ceny, ale również warunki zakupu. Zobaczycie mieszkanie, które kupiłem taniej dwa dni temu niż 3 lata temu. To jest paradoks."

https://www.youtube.com/shorts/bq2n8Ii0xuI

#nieruchomosci #mieszkania #mieszkanie #ekonomia #gospodarka #polska
DawidParzyk - Kuba Midel: "Możecie, moi drodzy negocjować nie tylko ceny, ale również...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 przedwczoraj, 10:50:54 via Wykop
  • 2
@DawidParzyk: Midel to ma jakieś ograniczone myślenie na temat nieruchów, on tworzy takie tezy że naprawdę nie jeden analityk będzie w szoku. W tym shortsie innymi słowy namawia na kupowanie mieszkań w korzystnym finansowaniu 30-70%, problem polega na tym że w takiej Łodzi naprawdę nie zapowiada się żeby pod koniec 2027r. ceny transakcyjne były wyższe niż teraz. Skoro kupił taniej teraz niż 3 lata temu, to na jakiej podstawie wysuwa
  • Odpowiedz
KawalerPowiatowy
KawalerPowiatowy
25.01.2026, 21:21:35
  • 0
Hejka, mam pytanko, bo już trochę zgłupiałem. Mam kupować mieszkanie spółdzielcze własnościowe z prawem do lokalu bez KW i rozmawiałem z pośrednikiem, notariuszem i ze znajomymi. Pośrednik mówił żeby od razu założyć KW przy notariuszu, zaś notariusz powiedział że to jest zbędny wydatek. Tak samo różne zdania są przy przekształcaniu spółdzielczego własnościowego na własnościowe w późniejszym terminie. Kto tutaj ma rację? #nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 przedwczoraj, 10:10:01 via Wykop
  • 1
@KawalerPowiatowy: Przecież zalożenie KW to jest 200zl, jezeli bedziesz chcial sprzedac mieszkanie w pozniejszym czasie to bez KW mozna kupic tylko za gotowke.
  • Odpowiedz
Milegodniawszystkim
Milegodniawszystkim
Milegodniawszystkim
24.01.2026, 18:27:19
  • 0
dziwi mnie najazd na deweloperów, gdzie na rynku wtórnym nie da się kupić taniej niż u dewelopera
jak to jest, że ludzie tak najeżdżają na deweloperów, a sami są jeszcze bardziej zachłanni i nie potrafią rozsądnie wycenić swoich nieruchomości?
u mnie na wiosce od dewelopera idzie kupić najtaniej za 9-10k za m2, a rynek wtórny to takie 10k za m2 w 30 letnich blokach, gdzie w 99% przypadków trzeba trzeba z tego
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.01.2026, 20:46:51 via Wykop
  • 0
@Milegodniawszystkim: Raczej jest to wyjątek w skali kraju, z reguly ceny mieszkań w wielkiej plycie zrobione do wejscia są tańsze od deweloperki do wykończenia i bez miejsca parkingowego.
  • Odpowiedz
AdasPadam21
AdasPadam21
AdasPadam21
24.01.2026, 18:53:55
  • 0
ktore mieszkanie lepsze? blok i okolica mniej wiecej taka sama
waham sie czy 10p to nie za wysoko
#nieruchomosci #mieszkanie

co lepsze?

  • 2 pietro w bloku 11 pietrowym 39.8% (33)
  • 10 pietro w bloku 11 pietrowym 60.2% (50)

Oddanych głosów: 83

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.01.2026, 20:15:39 via Wykop
  • 0
@AdasPadam21: Imo 2 piętro będzie lepsze, przede wszystkim oszczędzisz na klimie w lecie. W przypadku zepsucia windy wchodzisz na 2 piętro a nie 11. Jeżeli planujesz remont to nie wszystkie materialy zmieszczą się do tej windy, radzę sprawdzić jej wielkość przed podjęciem decyzji a potencjlanym remontem. Zwróć uwagę na ekspozcyję stron świata wedug mnie zdecyodwanie lepiej miec uklad zachodni niz wschodzi.
  • Odpowiedz
mrgruszka
mrgruszka
25.01.2026, 08:19:42
  • 4
Mirasy i Mirabele, sprzedawał ktoś z was dom/mieszkanie bez pośredników? Bardzo chciałbym uniknąć płacenia kilku procent wartości nieruchomości za nic i chcę się dobrze przygotować do sprzedaży. Na co zwrócić uwagę, na co uważać?
#nieruchomosci
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.01.2026, 20:11:51 via Wykop
  • 0
@mrgruszka: Dobre zdjęcia z korekcją punktów zbiegu bez prześwietleń, opis zawierajacy najwazniejsze informacje (podkresl to co jest atutem nieruchomości a niekoniecznie jest to widać na zdjęciach). Najważniejsze pakiet Olx + Otodom i odpowiednia wycena. Z ostatnim z reguly jest największy problem tak aby nie sprzedać tanio, ale też nie przegiąć w drugą stronę.
  • Odpowiedz
keymil12
keymil12
keymil12
25.01.2026, 16:09:05
  • 3
Hej,
stoję przed zakupem pierwszego mieszkania i mam klasyczny dylemat, z którym pewnie wielu z Was się mierzyło.

Na początku celowałem w 2 pokoje, ale pojawiła się opcja 3-pokojowego i zacząłem się wahać (praca zdalna, może rodzina za kilka lat, żeby nie zrobiło się ciasno). Dodatkowym plusem większego jest ostatnie piętro. Różnica w cenie to ok. 110 tys. zł. Oba mieszkania narożne.

Opcje:
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 25.01.2026, 20:05:59 via Wykop
  • 2
@keymil12: Z tych ukladów co wyslales to tylko większe się nadaje, 2 pokoje 51m2 jest pozniej ciezko odsprzedac, bo na takim metrażu można mieć już sensowne 3 pokojowe mieszkanie. W Kato obecnie to raczej malo co się sprzedaje. Ja na twoim miejscu to bym się wstrzymal okolo roku, bo wedlug mnie akurat Katowice to jest pewna korekta.
  • Odpowiedz
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
22.01.2026, 07:37:14
  • 0
Szukam mieszkania w #warszawa, ale średnio mnie stać.

Myślę nad przeprowadzką do dużego, ale tańszego miasta. Biorę pod uwagę #lodz albo #katowice. Które z tych miast jest lepsze do codziennego życia?
A może jeszcze inne typu Białystok czy Poznań, ale w tym ostatnim też drogo raczej.

Obecnie zarabiam średnio 10.5 netto miesięcznie. W Łodzi i Katowicach zarobiłbym około 8700-9300 netto miesięcznie. Mam wkład własny w wysokości

Jakie miasto

  • Łódź 41.8% (97)
  • Katowice 58.2% (135)

Oddanych głosów: 232

  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 22.01.2026, 08:41:58 via Wykop
  • 6
@Maluszkiewicz1: Katowice w ostatnich 10 latach zrobiły bardzo duży progres, tak naprawdę wszystko się zmieniło. Z wyśmiewanego miasta, który miał problem z transformacją po zamykaniu kopalń, nagle stało się centrum biznesu. Bardzo dużo nowych inwestycji deweloperskich jak i biznesowych powstaje w Kato. Komunikacja bardzo dobra z miastami ościennymi i wylotówkami na główne węzły. Na Śląsku żyje się naprawdę bardzo dobrze, patoli coraz mniej, wszędzie blisko.

Akurat jeżeli chodzi o zakup
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 22.01.2026, 10:58:25 via Wykop
  • 1
@atari666: Wszystko jest kwestią różnicy zarobków, jeżeli nie ma możlwości szybkich awansów w firmie a różnice w wynagrodzeniu to 2k na wypłacie. To zdecydowanie bardziej wolałbym przeprowadzić się na Śląsk, równie dobrze może pracować w Katowiach a kupić mieszkanie w Sosnowcu w deweloperce za 8-8,5k z metra i jechać samochodem 15-20min do centrum Katowic bo tak to na dzień dzisiejszy wygląda jeżeli nie będzie wypadku po drodze. Coraz więcej osób
  • Odpowiedz
HoroLive
HoroLive
21.01.2026, 13:30:47
  • 0
Własne mieszkanie 40^m2 2 pokoje i zarabianie 4400 na ręke, czy brak własnego i zarabianie 7000? co byście wybrali ? Jakbyście musieli wybrać. Ja ten przypadek nr 1 i cieżko zarobki mi już zwiększyć Katowice miasto #nieruchomosci
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.01.2026, 22:01:26 via Wykop
  • 0
@HoroLive: Zależy jaka lokalizacja, jeżeli okolice centrum to ja bym czekał z decyzją o zakupie do kolejnego roku, spadki w Katowicach są kwestią miesięcy.
  • Odpowiedz
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
20.01.2026, 12:57:41
  • 1
Co sądzicie o takim mieszkaniu?

https://www.otodom.pl/pl/oferta/2-pok-38m-metro-6-min-chodecka-12-po-remoncie-ID4zKkd

#warszawa #nieruchomosci
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 20.01.2026, 13:44:28 via Wykop
  • 1
@Maluszkiewicz1: To jest ogolnie do generalki mieszkanie, nie ma żadnych informacji o wymianie istalacji elektrycznej, baranek na ścianach, kuchnia do zmiany, lazienka "w miare ok". Dla kogoś niewymagającego w miarę do wejścia, ale jakby rozwazal ktos tutaj remont to już lepiej totalny granat kupic i robic od podstaw niz w tym rzeźbić.
  • Odpowiedz
Andrew1231
Andrew1231
17.01.2026, 21:48:16
  • 14
Zrobiłem podsumowanie rynku pierwotnego w Katowicach na podstawie ofert bezpośrednio ze stron deweloperów.

41 deweloperów
4990 mieszkań na sprzedaż

Nie brałem pod uwagę mieszkań wstępnie zarezerwowanych, to nie są wszyscy deweloperzy działający w Katowicach – tylko ci, których oferty udało mi się zebrać.
Andrew1231 - Zrobiłem podsumowanie rynku pierwotnego w Katowicach na podstawie ofert ...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 19:51:04 via Wykop
  • 1
@Andrew1231: Przede wszystkim, trzeba wziąć pod uwagę że w Katowicach nigdy nie budowali tyle co teraz. W samym centrum mieszkań jest naprawadę mase, a do końca roku będzie tyle że nie ma najmniejszych szans żeby znaleźli na to klientów, ponieważ rynek najmu szczególnie w centrum calkowicie się wysypal. Już teraz sytuacja jest naprawdę dziwna, bo nieruchy w Sosnowcu w nowych budynkach wynajmują się po tyle co na pierwszej dzielnicy XDDD
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 14:53:51 via Wykop
  • 1
@Nieugiety: Dokładnie, mam bardzo podobne zdanie. Imo korekty będą trochę mniejsze obstawiam max 15%, ale biorąc pod uwagę inflację i wzrosty płac to będzie odpowiadało spokojnie realnej 20%. Nasrali tych deweloperek, po tym jak sprzedały się wcześniejsze inwestycje na Sokolskiej i początku sprzedaży na Olimpijskich. Problem w tym że na najwyższych piętrach, zawsze znajdzie się jakiś Multimilioner który kupi sobie po 100m2, na najwyższych piętrach, ale te najniższe to będą
  • Odpowiedz

536

Duży deweloper notowany na giełdzie, zysk ze sprzedaży -50% r/r KRACH NADCIĄGA?

Duży deweloper notowany na giełdzie, zysk ze sprzedaży -50% r/r KRACH NADCIĄGA?

bezdopłacie w pełni

Wielka-Polska-Betonowa
z
x.com
dodany: 18.01.2026, 16:44:16
  • 132
  • #
    nieruchomosc
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 18:36:40 via Wykop
  • 124
W tym roku będzie gruba korekta w Katowicach i Łodzi glownie chodzi o brak sprzedanych zakonczonych juz inwestycji. To że zysk spada w stosunku do roku wczesniej jest oczywiste. W samych Katowicach w kolejnym roku zostanie oddanych mase inwestycji a papytu brak. Już teraz są bardzo duże korekty na rynku najmu w nowych budynkach.
  • 28
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 21:52:04 via Wykop
  • 1
@Reretos: Na teraz to w miarę trzymają te ceny jeżeli chodzi o deweloperki, a prawie nic się nie sprzedaje. Na wyjmie stopa zwrotu to jest dramatyczna bo mieszkania na pierwszej dzielnicy sprzedawaly się w mniejszych metrazach za ok. 13k, a ludzie wynajmują po 2100-2300. A weź do tego dolicz wykończenie, na jakimś rozsądnym standardzie, w Sosnowcu w tamtym okresie czasu mieszkania typu male 2 pokoje sprzedawaly się po 7-8k m2,
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 23:13:35 via Wykop
  • -1
@or4nge: Wcale tak nie było, nowe bloki w Sosnowcu zaczęły być budowane ok. 5 lat temu, w starym budownictwie w Sosnowcu nie opłaca się wynajmować bo czynsz w większości spółdzielni jest abstrakcyjnie wysoki. Około 2-3lata temu ceny mieszkań w Sosnowcu na wynajem wystrzeliły, a za nimi po kredycie 2% poszedł wzrost cen na rynku pierwotnym.
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 23:16:34 via Wykop
  • 1
@jozek99: Na pewno w Katowicach jest mniej tego typu mieszkań, ale chodzi o skalę nowego budownictwa w Katowicach. Według mnie to jest jedyne miasto poza Wwa, gdzie w Centrum buduje się tyle wysokościowców (mieszkaniówek). To nie jest tak jak we Wrocławiu czy Poznaniu że walną 4 kondygnacje w centrum, tutaj w większości nie ma żadnych warunków w MPZP co do wysokości, dlatego stawiają Atal na Olimpijskiej Sky Plus, Global Apartments
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 23:19:20 via Wykop
  • -2
@rozmowakontrolowana: Nie no bez przesady w skali PL 10k z metra, to jest rozsądna cena, dorzuć 2 miejsca parkingowe i komórkę i wyjdzie pewnie z 910-920k. Remont 80m na jakimś w miarę pomiziomie to jest 150-180k. 1.1mln i masz na gotowe, nie we wszystkich lokalizacjach też będzie taka korekta, bo np. 3 stawy to jest top lokalizacja masz zieleń i inne udogodnienia + nie ma za bardzo gdzie już stawiać.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 00:00:28 via Wykop
  • 1
@jozek99: Wszystko ma swoje plus i minusy, Katowice nie jest typowym miastem ze starą zabudową. Jest jeszcze sporo miejsca w centrum do budowy, nie ma lotniska w pobliżu dlatego nie ma ograniczeń jeżeli chodzi o kondygnacje.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 00:22:46 via Wykop
  • 2
@jozek99: Tak wyglada sytuacja w większości miast, te kamienice często są już zabytkami i dopóki samoistnie się nie zawalą to będą stać. Często sam układ urbanistyczny ma zostać zachowany, przez co nowe budynku to np plomby.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 08:27:54 via Wykop
  • 1
@bocianwplenerze: Nikt Ci nie odpowie na to pytanie, bo u każdego dewelopera negocjacje są inne. Jedni budują za gotówkę jeszcze inni siedzą wpakowani po uszy w kredycie, czasem jest to zależne od konkretnego mieszkania/układu, terminu oddania itp.
Kupowałem w życiu kilka deweloperek ale to były metraże do 40m i cena oscylowała 250-320k. 200-400zł na metrze. Ale tak jak mówię każdy przypadek jest inny nie sugeruj się specjalnie moim.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 08:35:08 via Wykop
  • 1
@butylarz: Nie nawet jak wejdą te opłaty, to nie ma żadnego znaczenia. W Katowicach też podnieśli podatek od nieruchomości, na początku tam deweloperzy płakali, ale to są jakieś śmieszne kwoty w skali roku. Dla takich deweloperów większym kosztem jest wystawienie tej samej oferty na otodom niż te podatki co wejdą. Nie będzie to miało żadnego przełożenia. W Katowicach i Łodzi chodzi o to że jest absolutny rekord mieszkań nie sprzedanych
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 08:41:39 via Wykop
  • 0
@WesolyLudwiczek: Powiem Ci więcej, to ile jest teraz w ofercie to jest nic. Zobaczysz co się będzie działo w Q3 w tym roku, w samym centrum jest planowanych ze 3 duże inwestycje, które nie są jeszcze wystawione na portale. Ja tylko czekam na odpowiedni moment, żeby się tam wbić z kapitałem, imo będzie najmniejsza różnica cenowa w ostatnich 10latach względem innych miast aglomeracji a Katowicami.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 09:11:52 via Wykop
  • 1
@rozmowakontrolowana: Napisałem tak tylko dlatego że w Kato w skali kraju to jest tanio, a wspomniane przez Ciebie 1,5 mln. to zdecydowanie przesada. Nawet jakbyś tam grubo szalał, to nie dobijesz takiej sumy. Nie wiem o której inwestycji mówimy, ale na pewno jest opcja rabatów, jak centrum albo okolice Silesii to ja bym czekał z decyzją.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 09:15:17 via Wykop
  • 1
@WesolyLudwiczek: No właśnie jest ogromny koszt którego ludzie nie dostrzegają, kredyt inwestycyjny trzeba spłacać, jeżeli na horyzoncie jest przesyt a przecież deweloperzy mają dużo dokładniejsze dane niż my szaraki to prędzej czy później któryś zmięknie. Atal jest notowany na giełdzie, oni sobie nie mogą pozwolić na jakieś fatalne wyniki finansowe.
To samo mniejsi deweleloperzy budujący głównie na kredytach, to nie są już te czasy że mieszkania sprzedawały się na etapie
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 09:20:54 via Wykop
  • 1
@WesolyLudwiczek: Powiem Ci jeszcze więcej, dla małego dewelopera załadowanego po uszy w kredycie. Spłacającego ten kredyt od fazy projektowej aż do ukończenia budowy to pewnie średnio jest z 2-3 lata. Zobaczysz że jeżeli popyt się nie poprawi, to wiele mniejszych deweloperów w tym roku po prostu padnie. W życiu w chwili obecnej nie kupiłbym mieszkania na etapie dziury w ziemi, chyba że miałbym pewność że deweloper buduje z środków własnych.
Cudi3
Cudi3 19.01.2026, 10:02:37 via Wykop
  • 1
@WesolyLudwiczek: Zdziwiłbyś się ilu jest takich deweloperów, u nas większość to są dzieci hossy, jest sporo względnie początkujących deweloperów po jakiś g---o szkoleniach i oni pierwsi się wysypią. Bo narracja jeszcze 2 lata temu na sm była taka "nie potrzebujesz kilku milinów żeby być deweloperem wystarczy 300tys." W takich przypadkach wszystko jest dobrze w momencie hossy, jeżeli po drodze cokolwiek się wywali zaczynają być spore problemy. Tacy ludzie w ostatnich
del855
del855
18.01.2026, 13:09:15
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 19:44:20 via Wykop
  • 0
@del855: Zawsze byli i będą odklejeńcy, podaż jest co raz większa to i korekty w niektórych miastach się zaczną. Pytanie nasuwa się tylko w jaki sposób odpowiedzą konsumenci, jeżeli stopy jeszcze spadną. Jeżeli komuś zależy na kupnie nierucha, to nie będzie czekal na kolejnym program dotujący kredytobiorców. Imo największe spadki Katowice i Łódź, bo najwięcej mieszkań pobudowali od lat.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 20:29:45 via Wykop
  • 0
Wg mnie nie na tyle, zeby popyt przewyższl podaz. Mimo dużej części podazowej na RP - to R


@del855: Spora część ruchu w ubieglym roku to byly osoby wymieniające swoje mieszkanie, jeżeli spadną stopy może wrócą klienci kupujący swoje pierwsze mieszkanie, bo takich w ostatnich miesiącach bylo stosunkowo niewiele. Imo Ci mniejsi deweloperzy zostaną dociśnięci w tym roku do ściany, kredyty inwestycyjne trzeba splacać, a jednak podaż coraz większa z
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 23:20:59 via Wykop
  • 1
@del855: Myślę że tak jak wspomniałeś korekty maksymalnie 15%, wiadomo zaraz będzie ładowanie w beton jak trochę w dół poleci bo to najbezpieczniejsza inwestycja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
oficjalne_konto
oficjalne_konto
oficjalne_konto
18.01.2026, 08:51:49
  • 0
Hej, może ktoś ma brodzik prysznicowy w kolorze innym niż biały i podzieli się jak wygląda jego utrzymanie czystości?

Jest dramat z kamieniem i zaciekami, czy luzik? ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 19:13:01 via Wykop
  • 0
@oficjalne_konto: W jednym mieszkaniu robilem czarny z konglomeratu, praktyczny to on na pewno nie jest.
  • Odpowiedz
oficjalne_konto
oficjalne_konto
oficjalne_konto
18.01.2026, 15:18:14
  • 0
Dzień dobry, prośba o poradę.

W salonie z kuchnią 31 m2 i dużym oknem, gdzie sprawdzi się lepiej duży pionowy grzejnik?

Za zasłoną czy za narożnikiem/sofą?

Trochę
oficjalne_konto - Dzień dobry, prośba o poradę.

W salonie z kuchnią 31 m2 i dużym ok...

źródło: grzejnik

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 18.01.2026, 19:11:18 via Wykop
  • 0
@oficjalne_konto: ja bym 2 zastąpi jednym mocnym dekoracyjnym na ściance z tv
  • Odpowiedz
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
17.01.2026, 10:36:49
  • 64
XDDDDDD

#nieruchomosci
BrakWolnegoLoginu - XDDDDDD

#nieruchomosci

źródło: G-2xgHqWEAA-rGf

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 17.01.2026, 13:02:18 via Wykop
  • 0
@Adolf_HODLer: Ale ty nie ogarniasz jednej rzeczy, na rynku pierwotnym placi sie transzami i to nie wyglada w ten sposob ze od razu milion mrozisz na 2 lata.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 17.01.2026, 13:13:04 via Wykop
  • 1
@BrakWolnegoLoginu: Mamy styczeń a już jest kandydat do dzbana roku, ale to tez moze byc fake XD
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 17.01.2026, 15:44:26 via Wykop
  • 1
tak naprawdę mniejsze ryzyko niż to że się rozpędzę na dzikim lokatorze


@Adolf_HODLer: Tutaj mówimy o flipie a nie o wynajmie, zakladajac że wpis jest prawdziwy to po prostu typ jest mega początkujący we flipach. Bo w przypadku transakcji okolo milionowych spokojnie mozna na flipie z rynku pierwotnego zarobić 200k. Kolejne kwestia jest taka że w niektórych okresach gdy nieruchy się nie sprzedają można bylo kupowac z opcją platnosci 10-90%.
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
15.01.2026, 16:25:10
  • 3
#nieruchomosci

Pamiętacie jak wzrostowicze pisali bier krwa te 2% bo to jest po prostu najlepszy punkt wejścia w trendzie wzrostowym ktory jest oczywistoscia w tym systemie i to nie tyle mieszkań co wszystkiego, zwłaszcza jak rezerwujesz przed rajdem cen.

A spadkowicze na to pisali m. in. Wasz guru @del855 nie krwa tera będzie załamanie wieloletniego historycznego trendu od lat 70s kiedy odeszlismy od parytetu złota i już nie będzie
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 15.01.2026, 18:50:31 via Wykop
  • 1
@pysznewpierdalator: Jak ktoś rozważał zakup nierucha w tamtym okresie, wiedząc że będzie musiał się zakredytować i go nie wziął. To jest po prostu debilem i trzeba to mówić głośno. Nie chodzi o to że nie było jakoś super tanio, tylko każdy logicznie myślący spodziewał się wzrostu cen. A największym gamechangerem jest to że masz gwarancję stałej raty w niepewnych czasach, która Cię nie pogrzebie w stosunku do zmiennych.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 15.01.2026, 22:21:36 via Wykop
  • 1
@Exo89: Covid to pomijam bo rzeczywiście, ciężko było ocenić przełożenie na rynek nieruchomości. Ale kredyt 2% to naprawdę było ez do przewidzenia, zresztą jak nie wierzysz czy coś to sobie odwiń moje posty z tamtego okresu. Doskonale pamiętam ten czas, bo sprzedawałem mieszkanie i z góry do ceny dołożyłem 10% kilka miesięcy przed wprowadzeniem kredytu 2%. Przepychałem się wtedy z wykopkami, oni twierdzili że nie sprzedam i będę obniżał. Skończyło
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 15.01.2026, 22:30:14 via Wykop
  • 1
@Exo89: Wkleję Ci jakbyś jeszcze miał wątpliwości co do mojej analizy wstecznej. To było bardzo łatwe do przewidzenia. Ludzie od kilku miesięcy nie kupowali ze względu na wysokie stopy, ceny szły w dół. Wiadome było że gdy nadarzy się okazja na kredytowanie w preferencyjnych warunkach ludzie skorzystają z okazji. I naprawdę nie trzeba było być wybitnym ekonomistom żeby to przewidzieć.
https://wykop.pl/wpis/71357941/myslicie-ze-od-lipca-mocne-podwyzki-cen-bo-mam-mie
@lubielizacosy +1
Myślicie że od lipca mocne podwyżki cen? Bo mam mieszkanie na sprzedaż, chyba poczekam na lepszą cenę

#nieruchomosci
więcej
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.01.2026, 08:36:15 via Wykop
  • 0
zobaczymy za parę lat, ja to widzę inaczej. Covid


@pan_bogus:
Przecież można bylo wziąć kredyt na stalej racie w BK2%, skoro już takie czarne scenariusze przewidujesz, a skok wartości byl oczywisty. Pelna zgoda jeżeli chodzi o Mirka @Atomic_Cookie, bo jeżeli kryzys będzie branżowy, a nie globalny na jakąś wielką skalę to są fundusze i zaraz wyskoczą z wakacjami kredytowymi. Co osobiście mi się nie podoba, ale już mieliśmy
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.01.2026, 14:15:11 via Wykop
  • 0
W 2 lata od kredytu BK2%, naplyw w mojej ocenie nie jest wysoki. bo ludzie i tak biorą kredyty w dalszym ciągu. Nie ma jakiejś zapaści, bo do ludzi dotarlo ze nie ma co czekać na kolejne programy dotujące. Zawsze może wystąpić korekta, ze względu na globalne kryzysy o których pisalem wczesniej. W mojej ocenie jezeli dalej stopy procentowe będą maleć i nie wlecimy w stan recesyjny, to nieruchy zaraz znowu zaczną
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 14.01.2026, 14:57:01
  • 0
Mirki mam dylemat, jestem obecnie przed zmianą samochodu na nowszy. Nie wiem na co mogę sobie pozwolić w stosunku do rocznych zarobków. W chwili obecnej mam 2 samochody kupione za gotówkę. Chciałbym je zastąpić jednym, najlepiej sporym SUV'em, który służyłby mi do celów prywatnych jak i służbowych (ale głównie do pracy, często potrzebuje coś przewieźć)
Kilka informacji 28lat, mieszkanie na własność, bez kredytów, JDG, koszty życia raczej nieduże.
Miesięcznie jestem w stanie
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:02:09 via Wykop
  • 1
@wypok_wypok: Nie pytam o modele oraz nadwozie tylko o kwoty których nie powinienem przekroczyć w stosunku do moich zarobków.
Nie kupię volvo, bo nie chcę diesla. Robię głównie krótkie trasy odcinki po 3-5-10km max. Już miałem jednego diesla i żaden DPF takiej eksploatacji nie wytrzyma.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:05:27 via Wykop
  • 0
@slgdfhsdhjfbs: Dlatego opisałem szczegółowo mój przypadek, wiadomo że jeżeli zarabiasz milion na miesiąc to rozważanie jest inne.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:06:03 via Wykop
  • 1
@wypok_wypok: Ziomek ja nie pytam o wybór auta, tylko ile to auto powinno kosztować w stosunku do moich dochodów.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:11:25 via Wykop
  • 1
@wypok_wypok: rozumiesz że to co napisałeś to może być Auris 15 letni w gazie r-------y na 3 kołach, a może być 5 latek na full.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:27:55 via Wykop
  • 0
@qwenti: Tego nie rozważam jako główne kryterium, bo nie wiem jeszcze na jaki przedział cenowy się zdecyduję. Mogę kupić auto za 70k, a mogę za 200k. Jak się domyślasz koszty utraty wartości będą różne. Poza tym jakby zależało mi głównie na utracie wartości to wziąłbym sobie 20 letnią G klasę.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:32:15 via Wykop
  • 0
@kimunyest95: Stary totalnie w dupie mam flex, jakbym chciał się przyfleksować to kupiłbym sobie nową klasę premium a potem mogłoby się okazać że realnie mnie na nią nie stać. Nie w tym rzecz, nie chciałbym wydawać za dużo w stosunku do moich dochodów. Chciałbym żeby wypowiedziały się osoby które stały przed podobnym wydatkiem i w jaki sposób to sobie policzyli tylko tyle.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 15:35:51 via Wykop
  • 3
@wypok_wypok: Jakbyś nie wiedział to nie ma czegoś takiego jak nowy Auris. Corolla zastąpiła Aurisa.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:26:18 via Wykop
  • 0
@sidhellfire: Jest kilka szkół liczenia, jedna obejmuje miesięczne wynagrodzenie do maksymalnej raty leasingu, druga mnożnik majątku i zarobek, maksymalna ilosc miesięcznych pensji a wartość całkowita auta.
Napisałem ile oszczędzam więc koszty życia już uwzględniłem. Na codzień obracam nieruchomościami i owszem mam kapitał którego nie ruszam z nieruchomosci. To co zarobię poza nimi mogę wrzucić albo we wpłatę własną albo za zakup gotówkowy. Nie przyszedłem się tutaj flexowac tylko otrzymać informację
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:29:21 via Wykop
  • 0
@Charger86: Nie spełnia moich kryteriów, potrzebuje auta pakowanego z większym prześwitem. Jeżdżę po mieście, często muszę zaparkować tam gdzie inni nie wjadą z racji braku czasu. Do tego w kilku miejscach są bardzo wysokie krawężniki, to nie jest tak że podobają mi się suvy, tylko wiem że będzie to dla mnie najlepszy wybór. Z toyot biorę pod uwagę tylko rav4/highlander, ale ceny używek z salonu PL to jakaś abstrakcja. Ogólnie
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:33:59 via Wykop
  • 0
@Ro_bercik: O i ten komentarz mi się podoba, na taki feed black liczyłem. Tylko teraz tak, co do leasingu mam swoje wymagania mianowicie maksymalna wpłata własna i max 3 lata finansowania. Przy racie 3k i wpłacie 40-45% wychodzi mi ze wartość auta przy wykupie za 1zł to około 200k. Według Ciebie to nie będzie przesada ?
Co do nadwyżek to nie lokuje w IKE/IKZE, bo zawodowo obracam nieruchami, więc tylko
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:47:11 via Wykop
  • 1
@sidhellfire: I z tą Camry też się mylisz, kiedyś auris w hatchabacku i kombi zastępował w tym segmencie Corolle, ktora występowała w sedanie. Dopiero od generacji E21 zrezygnowali z Aurisa i w 3 budach masz Corolle, ale co warto wspomnieć Corolla w sedanie to jest konstrukcyjnie zupełnie inne auto niż kombi i hatchback. Zgłębiałam temat bo moja mama kupowała kilka lat temu nówkę w hatchbacku i się dziwiliśmy czemu są
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:50:37 via Wykop
  • 0
@Ro_bercik: Dzięki za konstruktywny komentarz, bez oceniania i ciśnięcia w przeciwieństwie do innych. Na pewno wezmę pod uwagę.
No betonowe złoto to w PL jest mega stabilny temat, nie mam jakiś najlepszych ofert bo wszystko jest w sieci, a nie zamierzam jak inni na starcach żerować. Ja kupuje głównie deweloperki to tez jest trochę inny temat niż rynek wtórny.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 17:59:39 via Wykop
  • 1
@Ro_bercik: Dobra odezwę się, myślę że to będzie na wiosnę. Bo chciałbym jeszcze po drodze sprzedać chociaż 1 swój i dopiero zacząć się rozglądać za czymś konkretnym.

Ostatnie lata to były złote czasy, uważam że teraz będzie raczej stabilizacja cen chyba ze mocno stopy spadną i znowu napędzi się spirala kredytowa. Ale to pożyjemy zobaczymy.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 18:46:05 via Wykop
  • 0
@MercedesBenizPolska: Wydaje mi się że trochę za stary, chociaż warty rozważenia bo gabarytowo właśnie czegoś takiego potrzebuje. To jest na Land Cruiser 100 zrobione?
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 19:10:20 via Wykop
  • 0
@Ro_bercik: Nie, totalnie chinczyki odrzucam. Dla mnie to jednak wielka niewiadoma, jakbym miał brać coś nowego to jednak bałbym się potencjalnej utraty wartości. Wiem ze cena/jakość wykonania nie maja sobie równych, ale jednak chciałbym coś pewnego na kilka lat.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 19:54:06 via Wykop
  • 0
Tez tak uważam, ale mimo wszystko kupując auto jako jedyne do wszystkiego miałbym pewne obawy co do niezawodności. Jednak cały czas jest to świeży produkt na polskim rynku, co innego jakby byli u nas te 3-5lat to już byłoby sporo opinii z biegiem czasu. Na razie to komentują ludzie, którzy są zachwyceni bo kupili sobie nowe i jest dobrze wyposażone.
Ja chciałbym coś co się nie psuje albo coś starego klasy premium
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 21:19:47 via Wykop
  • 0
@scoria: Bawią mnie totalnie takie komentarze, jeżeli Cię to ciekawi to żadnej treści na wykopie nie wygenerował przez chat gpt. Zawsze gdy zaczynam dyskusje staram się przedstawić możliwie rzeczowo, formalnie. Nie wiem nigdy z kim będzie mi dane dyskutować na ten temat.
Jeżeli widzę komentarz, który jest napisany na luźno i widzę że komentujący naprawdę nie rozumie o co mi chodzi, to pozwalam sobie na trochę więcej. Nie wiem z
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 21:27:25 via Wykop
  • 0
@scoria: Nie wiem, nie jestem specem od chatu gpt. Taki mam styl pisania, nic na to nie poradzę.
Btw. nie wydaje Ci się to dziwne że pytam o stosunek zarobków do finalnej ceny auta, a wykopki w większości zamiast kwot to mi auta proponują, gdzie ja tego totalnie nie oczekiwałem XD
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 21:31:22 via Wykop
  • 0
@scoria: Ja zawsze podchodzę do tematu asekuracyjnie, głównie ze względu na przekrój osób z którymi mam styczność na codzień. Z jednych na luźno, a z drugimi jednak bardziej formalnie. Nigdy nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie, a czasem jednak ta poprawna polszczyzna się przydaje, jakkolwiek to brzmi.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 21:51:32 via Wykop
  • 0
@scoria: Chyba zacznę sobie dorabiać jako chat gpt XDDD

A tak na poważnie to uważam, że źle tagowalem post, mogłem to wrzucić bez tagów około motoryzacyjnych. Bo to jest zupełnie inny przekrój ludzi i myślenia.
Ja oczekiwałem, że ktoś mi powie z własnego doświadczenia limit cenowy którego by nie przekroczył w przeliczeniu na dochód. Bo to nawet ciężko porównać jak ktoś pracuje na uop a jdg. Dlatego wypisałem jakie mam
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 21:54:47 via Wykop
  • 1
@scoria: XDD az tak mnie nie wypuścisz
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 22:25:14 via Wykop
  • 0
@scoria: Luzniutko szefie.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
14.01.2026, 22:37:39 via Wykop
  • 0
@scoria: tak zrobię XDD i nim będę woził materiał budowlany, z otwartym dachem więcej wejdzie.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
15.01.2026, 07:24:54 via Wykop
  • 0
@Cztero0404: Właśnie problem jest taki ze nie wiem na co mnie stać. Ludzie to mega różnice liczą, jedno mówią żeby nie przekraczać swojej 7-8 miesięcznej pensji w stosunku do wartości samochodu, jeszcze inni mówią o max racie za auto wraz z kosztami serwisu sięgającego 20% miesięcznej pensji. Dlatego chciałem ustalić jak inni to liczą, nie chcę przepłacać i żyć ponad stan, ale samochód to moje główne narzędzie pracy i dobrze
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
15.01.2026, 08:57:27 via Wykop
  • 0
@Cztero0404: Tak jak wcześniej napisałem, uważam że źle tagowałem ten post. Powinienem dodać bez tagów około motoryzacyjnych tylko pójść biznes, ekonomia, finanse. Bo na tych tagów siedzą zupełnie inne osoby z innym sposobem myślenia. Ja mam JDG a nie siedzę wygodnie na UoP, a z reguły to definiuje również myślenie ludzi na tematy ekonomiczne.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
15.01.2026, 18:45:03 via Wykop
  • 0
@Bejro: Ma to sens, ale mimo wszystko bardziej wiarygodnie imo jest liczyć nie od dochodu, a od tego co się odkłada. Bo inny powinien być przelicznik w momencie gdy masz do opłacenie ratę za mieszkanie/wynajem, rodzinę na utrzymaniu itp. U mnie koszt życia to 2,5k, za dużo nie wydaje, a tez niczego mi nie brakuje.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
16.01.2026, 08:47:24 via Wykop
  • 0
@Bejro: Jasne zgadzam się z tym co napisałeś. Trochę mam zakrzywiony obraz bo przez ostatnie 3 lata, mało inwestowałem w siebie i trochę mało miałem z życia. Wszystko ładowałem w nieruchy wiedząc jaka jest koniunktura na rynku. Stoję tak naprawdę przed dylematem czy kupić auto za gotówkę do powiedzmy 100k i nie ograniczać się jeśli chodzi o ewentualne kredytowanie na kolejne nieruchomosci, które szybciej napędza mój biznes. Czy pchać się
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.02.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking