Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko221
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Bad__Wolf
Bad__Wolf

Bad__Wolf

Dołączył 2 tyg. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 472
  • Znaleziska 301
  • Mikroblog 171
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 25

703

BLIK rewolucjonizuje przelewy w euro. Duma z Polskiego BLIKa.

BLIK rewolucjonizuje przelewy w euro. Duma z Polskiego BLIKa.

Stało się to o czym mówiło się w kuluarach europejskiego fintechu od miesięcy. BLIK zrealizował pierwszy w historii pilotażowy przelew w walucie euro z hiszpańskiego systemu Bizum bezpośrednio na polski numer telefonu.

itsygo
z
bankmoney.pl
dodany: 09.02.2026, 13:51:11
  • 153
  • #
    biznes
  • #
    finanse
  • #
    blik
  • #
    banki
  • #
    wiadomosci
  • #
    technologia
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 18:59:51 via Wykop
  • 2
@jl23: od kiedy KIR to mastercard?
Catmmando
Catmmando
09.02.2026, 14:49:13
  • 0
Czy zdarzyło wam w domu użyć kiedykolwiek albo paneli podłogowych z "tej extra paczki" co se każdy zostawia na zapas bo za "X" lat w sklepie nigdzie nie znajdzie takich samych?

W mieszkaniu rodziców prędzej przyszła pora na generalny remont niż żeby trzeba było coś pojedynczymi kaflami/panelami naprawiać. W innym mieszkaniu gdzie mieszkałem od wykończenia "zapasowa" paczka paneli kisi się już piąty rok...

#remontujzwykopem #budujzwykopem #pytanie
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 14:51:45 via Android
  • 0
Raz ale nie panele a płytka poszła do wymiany i to jak sobie przypomniałem, że są
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
07.02.2026, 12:21:03
  • 0
#ogrzewanie albo postawicie na takie coś na tą zrębkę idea albo koniec ogrzewania za parę jeszcze takich zim
zrzed - #ogrzewanie albo postawicie na takie coś na tą zrębkę idea albo koniec ogrzew...

źródło: obraz

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 12:48:08 via Android
  • 0
@zrzed: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A na UJ mi się z tym babrać.
Wolę odpalić CHP jak już prądu za zabraknie, i mieć i ciepło i prąd do domu.
A nie babrać się z jakimś śmieciami.
Dom 275m²
Bad__Wolf - @zrzed: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A na UJ mi się z tym babrać.
Wolę odpalić CHP jak już...

źródło: 1000003075

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 16:41:17 via Wykop
  • 0
@zrzed: kolejny raz, na uj?
Zima się skończy zanim dom wychłodzi(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 17:15:02 via Wykop
  • 0
ale biznes dobry, musisz wymienic okna, dach izolacja na bank, drzwi etc i tylko o to chodzi


@zrzed: nic nie musiałem wymieniać

akurat czasami lepiej przetestować przy takiej zimie bo jak bedzie minus 20, 30 to zostanie juz ratowanie sie
Bad__Wolf - >ale biznes dobry, musisz wymienic okna, dach izolacja na bank, drzwi etc...

źródło: 2026-02-07 18_10_56-Greenshot

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 17:16:04 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale może cenowo coś ugrasz na poziomie użytkowania
a nie uj, grzanie pompą i prąd do domu kosztował za styczeń tyle 🤣
Bad__Wolf - @zrzed: ale może cenowo coś ugrasz na poziomie użytkowania
a nie uj, grza...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 19:07:47 via Wykop
  • 0
na trociny mozna miec od 15 k


@zrzed: najtańsze co znalazłem to kosztowało 17k i było palnikiem z podajnikiem.
Pokaż ten za 15k z podajnikiem, bo ty wiesz jaką wartość/gęstość opałową ma zrębka i nie zamierzasz chyba koczować przy -20°C dosypując ręcznie do zasypowego całą noc( ͡° ͜ʖ ͡°)

zajmujesz sie co do reszty p.dołami o
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 20:18:34 via Android
  • 0
@zrzed: czy do ciebie w końcu dotrze, że to jest strata ciepła domu "w czasie realnym", z tymi twoimi wszystkimi wymysłami

Nie ma punktów, nie ma tego i owego.
Dotarło?
Ten dom wychłodzi się w minimum 2 tygodnie zanim dojdzie do temperatury zamarzania
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 21:09:09 via Wykop
  • 0
@zrzed: tobie wyszło kilka godzin, nie mi🤣
ja podaję ci od początku w dniach a ty uparcie próbujesz udowodnić swoją rację nie potrafiąc skorelować tego z danymi
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 23:19:24 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale ma paść?
i co przez 2 tygodnie tego co padnie nie da się naprawić?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 05:35:06 via Android
  • 0
@zrzed: cały czas mam coś zobaczyć, i ciągle nie wiem co
Potrafisz pełnym zdaniem się wypowiedzieć?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 10:12:25 via Wykop
  • 0
@zrzed: próbujesz pisać fizykę na nowo i tego nie rozumiesz.
Jakich rur, jakie przemarzanie, czego?

Jakbyś nie pojął to rury są wewnątrz budynku, a aby go wychłodzić musisz oddać do środowiska całą energię zgromadzoną w budynku. Podstawy termodynamiki.

Więc spróbuj jeszcze raz, pełnym zdaniem i po kolei
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:33:20 via Wykop
  • 0
@zrzed: rura stalowa z czasów mieszka jako wzór problemu🤣🤣🤣🤣
u mnie na takiej głębokości to jest jeszcze styropian a nie piach, a pod styropianem jeszcze 30cm żelbetu i kolejne 10cm xps
jakieś 70cm wykopu trzeba zrobić aby się do piasku dokopać a tam żadnych rur nie ma
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:48:22 via Wykop
  • 0
@zrzed: człowieku, mostki uwzględnia już straty które uzupełnia ogrzewanie

i znowu nie spina się🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:26:30 via Android
  • 0
@zrzed: masz to styczeń
275m², odlicz że 100-120kWh za prąd bytowy
300kWh dodaj z pv
Bad__Wolf - @zrzed: masz to styczeń 
275m², odlicz że 100-120kWh za prąd bytowy 
300k...

źródło: d7b38fd8-e970-4336-803a-56b6d7f007e0-1_all_8808

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:46:17 via Android
  • 0
@zrzed: mam 3gr/kWh ogrzewania
Roczne ok 7.5MWh ciepła dom potrzebuje czyli nawet jak 100% pójdzie z sieci to kosztuje to 225zł🤣 80zł na 100m²🤣🤣
Drewno kosztuje ile? 250-300zł?

Nawet jakby nie było PV to wyjdzie 1400zł za 275m², 520zł na 100m²
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:04:16 via Android
  • 0
@zrzed: już ci pokazałem, że pompa jest tańsza w montażu niz ten twój piecyk i to z PV🤣

I jest tańsza w użytkowaniu 🤣
Bo nawet napaliwo do piły wydasz więcej nie mówiąc o rebaku aby tą rebke uzyskać
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:26:43 via Wykop
  • 0
@zrzed: tylko to, tylko tamto a później się bujaj z tym
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:07:55 via Wykop
  • 0
@zrzed: dach jest izolowany i zrobiony na modłę skandynawską
izolacja, szczelina wentylacyjna, deski, papa, szczelina wentylacyjna, blacha na rąbek
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:22:13 via Wykop
  • 0
@zrzed: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:44:16 via Wykop
  • 1
@zrzed: tak, tak
wszystko by było
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 07:01:47 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale wytłumacz mi co ma jebnąć? Ty rozumiesz o jakim poziomie rozmawiamy czy cię przerasta?
Przy -20°C mam zapotrzebowanie na moc na poziomie 3-4kW, ten dom ogrzałbym podpalając 100 świeczek. Te 100 świeczek wystarczyło by aby przy takich mrozach nie spadłą temperatura.

Otworzyłbym piekarnik i go uruchomił i by wystarczyło.🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 12:32:48 via Android
  • 0
@zrzed: rozumiesz cocto dom zbliżony do standardu nf15 spełniający nf40?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 14:46:23 via Android
  • 0
@zrzed: otwarty czy zamknięty?
  • Odpowiedz

320

Rajd cenowy opału. Polacy nie mogą uwierzyć. Ekspert wyjaśnia

Rajd cenowy opału. Polacy nie mogą uwierzyć. Ekspert wyjaśnia

Jeszcze w październiku tona pelletu kosztowała około 1400 zł. Obecnie przebija 2 tys. zł, a w sieci można znaleźć oferty

Spocony_Bambo
z
money.pl
dodany: 07.02.2026, 18:28:44
  • 441
  • #
    pelet
  • #
    pieniadze
  • #
    ogrzewanie
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    zima
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:43:36 via Wykop
  • -5
@merciless85: trochę oszukane bo styczeń wypadł więc na zużycie nie patrz a na stosunek, to jest za 2024 gdzie nie było pv
Bad__Wolf - @merciless85: trochę oszukane bo styczeń wypadł więc na zużycie nie patrz...

źródło: Screenshot_2026-02-08-13-41-23-325_pl.energa.mojlicznik-edit

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:45:33 via Wykop
  • -5
@merciless85: tak wygląda to za ten rok gdzie pv i magazyn przenosi energię
Bad__Wolf - @merciless85: tak wygląda to za ten rok gdzie pv i magazyn przenosi energ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-02-08 134450

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:51:36 via Wykop
  • -5
Z PV i pomp najbardziej zadowoleni są ci którzy są na starych zasadach ale już takiej umowy nie podpiszesz


@merciless85: a czy ja mam narzekać? 150zł za styczeń z czego ~50zł to opłaty stałe
grudzień 100zł, listopad 80zł,
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:57:54 via Wykop
  • -5
@merciless85: mam ok 2600kWh (pisałem że styczeń już wyleciał; e-licznik tylko 2 lata jest do tyłu), pompa w tamtym roku wzięła ~1400kWh bo było ciepło
a mieszkamy w 2 osoby. pamiętnej, że dom jest nowy i optymalizowany pod kątem zużycia
miesiąc prania dla nas to jakieś 5-6kWh/mc, podobnie zmywarka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:02:27 via Wykop
  • -5
Czyli rozumiem, że jak planujesz pompę ciepła to nie stawiasz komina


@killer87: nie mam komina

a w miejscu gdzie była przewidziana kotłownia zostawiasz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:29:42 via Android
  • -5
@remul: nie trzeba peletu przechowywać w workach
Masz zbiorniki które można zakopać np w podjeździe

I teraz jakby mi zabrakło depozytu bo zima sroga, i musiałbym dokupić bezpośrednio z sieci prąd za pełną kwotę to też miałbym drżeć ryja o zmowie?

A co do zmian klimatu, jak oczekujesz w Polsce palm to cię zmartwię, jak załamie się AMOC przez topienie lodu na północy to u nas pogoda będzie jak w
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:36:08 via Android
  • -14
U mnie PC wzięła w styczniu tak z 30% więcej niż rok wcześniej.


@remul: u mnie będzie zbliżona wartość, tyle że ten wzrost zniwelowała PV

Rachunkiem grozy bym tego jeszcze nie nazwał, ale tego typu różnica potrafi być
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 15:52:05 via Android
  • 0
@remul: jakieś 3 lata
Tylko ja mam specyficzne warunki gruntowe...
Mam wysoko wody gruntowe i cały wymiennik leży w wodzie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:34:40 via Wykop
  • -5
@guilmonn: kolejny prawicowy dzban od ognia jak jaskiniowiec

nie dzbanie, nie handluję pompami
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:37:18 via Wykop
  • -3
@killer87: 2600 - 1400 = 1200kWh /12 = 100kWh/mc /30 = 3.33kWh/dzień
no faktycznie to tłumaczy pewne problemy ze zrozumieniem jak się ma problem liczeniem
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:00:42 via Wykop
  • 1
jebnie prąd


@ggs-hg: to nie działa żadne współczesne ogrzewanie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:03:18 via Wykop
  • 1
@FunnyBou: niech ta osoba jedzie na wakacje na 2 tygodnie zimą przy -20st🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:05:38 via Wykop
  • 0
@ggs-hg: a piec poniżej strefy ogrzewanej, 2" rury i żeliwne grzejniki bo bez tego ogrzewanie grawitacyjne nie zadziała
a jak spróbujesz to możesz granat z kotła zrobić.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:08:14 via Wykop
  • -1
Doliczona opłata za CO2 do paliwa, gazu, węgla, pelletu


@STEFAN_n00b: ets2 będzie tylko do gazu i węgla
pellet i drewno jest zwolniony
energia elektryczna już płaci
tak samo jak ciepło systemowe
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:10:59 via Wykop
  • -3
@lukinko: są zbiorniki podziemne i możesz pod podjazdem trzymać
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:14:26 via Wykop
  • 1
niezależność na wypadek.


@STEFAN_n00b: jaka niezależność, zależny jesteś od dostaw paliwa i energii elektrycznej
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:17:55 via Wykop
  • 0
płasz wodny wymaga zasilania, nie?


@tengo_razones: każde współczesne źródło ogrzewania wymaga zasilania
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:20:18 via Wykop
  • -3
nie ma gdzie trzymać .


@darkinvaider: w podjeździe, zbiornik podziemny nie ma problemu nawet na małej działce
@merciless85
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 17:21:09 via Wykop
  • 0
@tumiwisizm: dodaj 120€/t i powiedz czy ci się opłaca
tyle będziesz miał od 2028
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:31:12 via Android
  • -1
że to nie przejdzie, bo połowa Polski zamarznie w zimie,


@tumiwisizm: która połowa?
Wunglem to pali już w domach uparty beton
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:33:39 via Android
  • 4
@ggs-hg: możesz mi naskoczyć 🤣🤣🤣
Ja dom jak się upre świeczka zagrzeje a nie tonami wungla🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:36:35 via Android
  • -2
@mariecziek: bo produkcję z paneli ma się w lecie a teraz wyjadą się depozyt
Ja też mam marny uzysk z PV na bieżąco ale depozyt przykrywa braki
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:37:55 via Android
  • -2
@guilmonn: oj kolejnego prawicowego dzbana zabolało dupsko. Ale co ja poradzę iż uczulony jesteś na myślenie i cywilizację
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:40:32 via Android
  • -1
@darkinvaider: nie nie mam działki 800m² tylko ok 3000m²
Fantazja bo wiem jak wygląda zbiornik na pellet. Zanim policzyłem wszystko to pelelt też rozważałem.
Ale ciężko pojąć iż są rozwiązania. Lepiej drżeć japę deeejjjj
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:57:14 via Android
  • 2
@dominium: jak ty to policzyłeś?
Z węgla masz 6000kWh na tonę brutto
Kopciuch zasypowy jak da radę uzyskać z tego 55% to jest sukces, podobnie ma ten z groszkiem. Podnieść sprawność możesz dopiero pałac na bufor, ale takiego rozwiązania to jeszcze nie widziałem z węglem.

Co daje jakieś 3.5MWh - 4MWh ciepła z tony. Daje to cenę ok 35gr/kWh
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:58:41 via Android
  • 0
dwie tony węgla i ok 6m2 drewna.


@tanaka1234: 7-8MWh z węgla i ok 10-12MWh z drewna ciepła
Łącznie ok 20MWh ciepła.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:00:39 via Android
  • -2
@guilmonn: tak, tak
Rachunki grozy prawicowych dzbanów
Płacił rocznie 5k za wungiel, 5k za prąd bytowy i to były spoko rachunki
Dostał rachunek na 9k za prąd i mamy prawicowych dzbanów rachunek grozy🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:01:27 via Android
  • -3
@tanaka1234: to po kiego porównuje, że tam jest po tyle🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:26:03 via Wykop
  • -2
@guilmonn: jak nie interesują rachunki, jak pierwsze co bredzą prawicowe dzbany to pompa to majątek trzeba oddać w rachunku

do dawaj jaskiniowcu udowodnij, że masz taniej🤣🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:29:17 via Wykop
  • -3
@dominium: czyli nie potrafisz policzyć i wierzysz w brednie opowiadane przez prawicowych dzbanów
tylko współczuć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 19:43:18 via Android
  • 3
@dominium: poczekam spokojnie te kilka lat, jak dopadną ceny.
I to jest dokładnie to o czym wszyscy wiedzą, tepemu betonowi prawicowemu inaczej niż przez kieszeń nie da się nic wytłumaczyć.
Będą ceny rosły, a prawicowcy będą jęczeć jak drogo i nie powiązą faktów.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:57:48 via Wykop
  • 0
@wolny__login: a najlepiej to by rozdał jakiś pellet+ albo coś🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:59:52 via Wykop
  • 1
węgiel jest bardziej kaloryczny.


@sleyser1224: teoretycznie tak, praktycznie nie bo więcej w komin ładujesz (niższa sprawność) i wychodzi tyle samo
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:02:20 via Wykop
  • 1
@Aleale2: nie, temu czemuś w dino bliżej do pelletu niż chleba( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:04:05 via Wykop
  • 1
@Utero: pellet też był tani w okresie kiedy trzeba było go kupować
a co teraz by się chciało pellet+ bo mózg został w wyjściowym garniturze
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:05:57 via Wykop
  • 1
@kipowrot: a to tylko sieć ciepłownicza na to pozwala?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:09:35 via Wykop
  • -3
@daniel-c: zapomnij, tępy sprany prawicowymi bredniami o oze nie da się namówić na pompę
wystarczy obejrzeć reakcje na kwotę za którą dom mam grzany, oświetlony i mam ugotowane🤣
dla tego motłochu to zamach na wolność, co prawda wolność od kasy ale dalej wolność🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:11:22 via Wykop
  • -2
@AdrianoPolako: 4t węgla to ok 16MWh ciepła. Ty masz 600m2 domu?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 06:32:36 via Wykop
  • -2
@White_Panter: głownie o wyborcach pisu, jęczą za pellet+. Przecież nie mogą odpowiadać za swoje postępowanie.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 06:39:54 via Wykop
  • -2
@Luko: ale czego oczekujesz tona pelletu wystarczy na 75m3 wody.
1t pelletu to jakieś 3.5MWh przy tym tańszym (mniejsza kaloryczność) do 4MWh (te o wyższej kaloryczności)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 06:48:54 via Wykop
  • 1
@Karonon: nie d---------ć tylko pellet wymaga specyficznej obróbki a źródłem surowca jest odpad poprodukcyjny. W tym roku złożyła się sytuacja w której była długa przerwa w okresie świątecznym i bardzo dużo zakładów meblarskich, stolarni, itp nie pracowało więc i odpadów było mało.
Trzeba wiedzieć skąd się ma opał a nie "ze sklepu".
I nie ma co twierdzić "bo nie mam gdzie składować" bo jak przymierzałem się do źródła ciepła to
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 07:04:29 via Wykop
  • -2
@tomasz-diog: d) mam to gdzieś, mnie to nie dotyczy

gaz podrożeje symbolicznie, trochę poniżej 1 eurocenta/kWh, później przejdzie to najprawdopodobniej na biometan, bioLPG i wodór.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 07:19:47 via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: to może warto się zastanowić dlaczego?
Mi dom 275m2 bierze ok 7,5MWh/rok ze wszystkim.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 07:26:41 via Wykop
  • -1
@tomasz-diog: nie zapłacę, inaczej nie zapłacę więcej. Wszyscy panikujecie na temat ETS2 nie wiedząc iż dotyczy on tego tylko czego nie obejmował ETS a nie, że będzie się z nim dublował.
Czyli w skrócie prądu ETS2 nie obejmie, nie obejmie przemysłu ciężkiego i dużych odbiorców bo tam już jest ETS. Więc na wszelkej produkcji nikt z powodu ETS2 nie podniesie cen.

ETS2 to domknięcie ETS i dotyczy w skrócie głównie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 07:52:24 via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: nie, no oczywiście wszyscy winni
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 08:01:30 via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: no tak, bo na położenie styropianu potrzebne jest pozwolenie, ba nawet w ostateczności można ocieplić od wewnątrz jeżeli jest w rejestrze, tak samo na wymianę okien czy drzwi nie potrzeba zezwolenia.
Nawet na wymianę poszycia dachu nie potrzeba pozwolenia jeżeli nie zmieniasz konstrukcji
Więc oświeć mnie na co jest potrzebne pozwolenie budowlane przy termomodernizacji.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 08:20:26 via Wykop
  • 0
Art. 199. KC


@KarmazynowyAstrofizyk: to w takim razie nie jest dom twoich rodziców. Więc się zdecyduj, czy są właścicielami czy tylko współwłaścicielami.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 08:32:36 via Wykop
  • -1
@tomasz-diog: ale rozumiesz, że ci co robią te nawozy już płacą ETS i nie będą płacić ETS2

budynek ma właściciela i to problem właściciela a nie mój.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 13:40:23 via Android
  • 0
@daniel-c: ale przeczytaj że zrozumieniem co napisałem, po woli i składając literki abyś się nie pomylił

Czy ja gdzieś napisałem, że pompy są złe?
Że OZE jest zle?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 14:45:36 via Android
  • 0
@Kot_w_butach7: no 1.5M nie kosztuje, odrobinę mniej bo PKiN mam ok 30km

842

Uważajcie na oszustów z fotowoltaiki Columbus!

Uważajcie na oszustów z fotowoltaiki Columbus!

Uwaga na oszustów!

Nadejda_czasy_ostateczne
z
instagram.com
dodany: 07.02.2026, 16:24:17
  • 110
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    oszusci
  • #
    fotowoltaika
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:30:34 via Wykop
  • -3
Czy ta prawica jest teraz z nami w pokoju?


@przemyslaw-priemek: nie, ale jak spojrzysz w lustro to powinieneś jednego takiego prawicowego dzbana zobaczyć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:39:57 via Wykop
  • -3
@przemyslaw-priemek: a wymyślić dzbanie prawicowy potrafisz coś czy tylko małpowanie
dziad jarał, ojciec jarał to i ty musisz.
Na szczęście to ostatnie pokolenie dzbanów bo kobiety unikają takich pregrywóf( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 12:54:02 via Wykop
  • -3
@przemyslaw-priemek: umiesz swojego coś wymyśleć prawicowy dzbanie czy tylko jak małpa powtarzać?
choć przy przeciętnym iq takiego dzbana to i tak cud, że potrafisz czytać, pisać i powtarzać🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:22:07 via Android
  • -5
@przemyslaw-priemek: i co dupsko boli🤣
Że lubię w------ć prawicowe dzbany 🤣🤣🤣🤣
Każdy ma inne hobby
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:22:42 via Android
  • -5
@zepsutybis: o i kolejny się znalazł 🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 13:36:43 via Android
  • -3
@przemyslaw-priemek: wyobrażaj sobie dalej🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 09:27:47 via Wykop
  • -1
@Banita77: tak, tak
bo naśmiewam się z dzbanów do których nie dociera nawet najmniejsza krztyna rzeczywistości to jestem trollem
a większość zaprzeczająca rzeczywistości dotyczącej oze stanowi jedna specyficzna grupa społeczna i tak to upolitycznianie od razu. nie masz pytań jak, tylko od razu wungiel to czarne złoto, tylko wungiel i nie będę pytał jak to możliwe i jak to osiągnąć bo to zielona propaganda UE.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 12:36:59 via Android
  • -1
@Banita77: no nabity🤣🤣🤣
Jakoś żaden ten dzban nienpotrafi "pobić" tym swojum wunglem 🤣🤣🤣🤣
Bad__Wolf - @Banita77: no nabity🤣🤣🤣
Jakoś żaden ten dzban nienpotrafi "pobić" tym ...

źródło: 1000003072

Pobierz
flylanter
flylanter
flylanter
09.02.2026, 09:26:09
  • 1
Hello.

Ile plus minus może kosztować uzbrojenie takiej działki w prąd,woda,kanalizacja,gaz (dąbrowa górnicza osiedle domków jednorodzinych wszystko w drodze przed działką) chodzi mi o rząd wielkości za każde medium ?

#dzialka #budowadomu
flylanter - Hello.

Ile plus minus może kosztować uzbrojenie takiej działki w prąd,wo...

źródło: dom

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 09:29:59 via Wykop
  • 2
@flylanter: prąd masz ryczałtem i to nie twój problem, płacisz od mocy
woda może być 1k ale może być 50k zależnie czy trzeba będzie odtwarzać jezdnię.
a gaz to pytanie czy w ogóle ci dadzą
  • Odpowiedz
torian15
torian15
torian15
09.02.2026, 09:10:55
  • 1
jak poprawnie zgodnie ze sztuką powinno się montować pompe ciepła split typu powietrze-powietrze? chodzi o odległość od ściany budynku oraz od podłoża. spotykam się z głosami że odległość powinna być duża, powyżej 50cm a nawet niektórzy sądzą że 1m. To samo od podłoża - im wyżej tym lepiej. Tymczasem większość pomp które widuje (różnych producentów, montowana przez różne ekipy) jest dość blisko ściany budynku posadowiona. Część jest bardzo nisko, prawie przy gruncie
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 09.02.2026, 09:14:39 via Wykop
  • 3
@torian15: bierzesz dtr pompy i masz tam minimalne odległości montażu
  • Odpowiedz

446

Odpady droższe od pszenicy konsumpcyjnej. Czy można bardziej upokorzyć rolnika?

- Dzisiaj dotarło do mnie, że rolnika nie da się już bardziej upokorzyć. Tona pelletu, czyli odpadu trocin słomy, plew generalnie jakiegoś odpadu przetworzonego, kosztuje tyle, co 3 tony pszenicy konsumpcyjnej. Rozumiecie to? Trzy tony pszenicy konsumpcyjnej na tonę odpadów mówi rolnik

jbc_putina
z
cenyrolnicze.pl
dodany: 08.02.2026, 21:06:50
  • 128
  • #
    polska
  • #
    ogrzewanie
  • #
    rolnictwo
  • #
    gospodarka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:23:55 via Wykop
  • 0
@lukas1212: aby z tego drzewa uzyskać ten odpad trzeba ogrom energii po drodze
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
05.02.2026, 14:43:05
  • 0
Czy w nowym niedużym domku budowanym wg współczesnych standardów - 20cm styropianu, 3 szybowe okna można byłoby wykonać ogrzewanie na zasadzie: bufor 1000L, grzałki 7kW, 10kWp PV bez magazynu? Zamiast inwestować w pompę ciepła można byłoby założyć PV i magazynować energię w buforze a resztę oddawać do sieci. Powierzchnia połowy dachu na południe takiego domu parterowego to ok 50m2 więc mniej więcej 10kWp.

Czy można obecnie dostać PB na taki system? Jak
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 15:07:15 via Wykop
  • 1
@nieznamniepamietam: nie ma szans aby to grzać bezpośrednio pv, w grudniu 16kWp zrobiła ok 250kWh
jak chcesz mogę ci dać dane domu 275m2 przy tandemie grunt + pv z magazym
jak chcesz to podaj zakres danych, tylko pv mam dopiero od sierpnia podpiętą
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 18:51:50 via Android
  • 0
Jaką masz taryfę u dostawcy energii?


@nieznamniepamietam: G12W

W ogóle jest możliwość ładowania magazynu w tańszej taryfie gdzie są stałe ceny na dwóch
Bad__Wolf - >Jaką masz taryfę u dostawcy energii?

@nieznamniepamietam: G12W 
W ogóle...

źródło: 1000003072

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 20:52:46 via Wykop
  • 0
@nieznamniepamietam: ten rachunek to styczeń, grudzień było 108zł, listopad ok 80zł, wcześniejsze miesiące od oficjalnego odpalenia to tylko opłaty stałe ok 50zł/mc. od momentu instalacji pv płacę tylko opłaty za przeszył (jak coś pobiorę) i stałe
w depozycie zostało (po styczniu) ok 1000zł jeszcze, więc w obecnej sytuacji wygląda iż się zamknie na plusie
2028 będą zwroty na konto już najpewniej
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 21:22:38 via Wykop
  • 0
masz PV od sierpnia


@nieznamniepamietam: tak, od sierpnia oddaję energię do sieci

jeśli by tak było to być może styczeń 2026 byłby na
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
08.02.2026, 16:26:07
  • 0
#ogrzewanie xd
zrzed - #ogrzewanie xd

źródło: obraz

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:48:54 via Wykop
  • 1
@zrzed: tylko drogo niestety( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

2497

Komisja Europejska wzywa do radykalnego obniżenia podatków na energię

Komisja Europejska wzywa do radykalnego obniżenia podatków na energię

Zimno, więc piekło zamarzło. Wyciekły zalecenia Komisji Europejskiej (projekt) dla krajów członkowskich. Obniżyć VAT, obniżyć akcyzę, odrzucić opłaty dodatkowe. Celem jest radykalne obniżenie cen energii. Bruksela się obudziła?

artur-kielbasinski
z
zielonagospodarka.pl
dodany: 06.02.2026, 10:39:10
  • 353
  • #
    energetyka
  • #
    cenyenergii
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    komisjaeuropejska
  • #
    polityka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 15:55:25 via Android
  • -2
@hansi007: kłamstwa? Ojej prawicowy dzban nie wie co to jest ets
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 15:57:22 via Android
  • -1
@hansi007: no zobacz a ja płacę ekstra do 1kWh ok 16gr
No zobacz prawicowy dzban nie ogranął cennika.
Co już wungielek nie jest taki cudowny?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 15:58:36 via Android
  • -1
@hansi007: tak rachunek jest prawicowy bo przez prawicowe dzbany jest jaki jest.
Więcej wungla, więcej bredni o czarnym złocie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 15:59:25 via Android
  • -1
@hansi007: ojej to powiedz jaka fizykę chcesz przeskakiwać
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 16:02:26 via Android
  • -1
@hansi007: a tak, bo wiem jak działa ETS, jaki jest jego sens.
I dlaczego w Polsce bez niego długie lata będziemy jeszcze utrzymać pasożyty, a tak jest minimalna szansa na to iż energetyka przesunie się w kierunku OZE i atomu i pozbędziemy się wrzoda z górnictwa.
robertx
robertx
08.02.2026, 10:23:12
  • 4

Hej!
W związku z tym, że ceny #pelet p----------o, mam dla Was #protip na nadchodzący sezon.

Mając kotły na pellet z najpopularniejszymi palnikami - wrzutkowym lub rynnowym - możecie w nich palić nie tylko peletem ale również zbożem, które jest zdecydowanie tańsze.

Trochę
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 08.02.2026, 10:31:13 via Wykop
  • 1
@robertx: a to jest protip rozwiązujący problem całkowicie
dom 275m2 grzane, 22stC
Bad__Wolf - @robertx: a to jest protip rozwiązujący problem całkowicie
dom 275m2 grza...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
05.02.2026, 22:31:43
  • 0
#ogrzewanie a wiecie co najlepsze jak serduszka wpadną, bo psl cos wspominał żeby z odpadów jak pellet przerabiać na biogaz.. w ich spółdzielniach, wspólnotach energetycznych..

chcieliście kpo xd jakby tego nie mieli .. #prawda
zrzed - #ogrzewanie a wiecie co najlepsze jak serduszka wpadną, bo psl cos wspominał ...

źródło: obraz

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:12:33 via Wykop
  • 0
@Tomek3322: a zdradzisz co się nie opłaca? ile cię kosztuje ogrzewanie i ilu m2
a później cię wyprostuję w myśleniu co się opłaca a co nie, pokażę ci zużycie domu 275m2, przy 22stC
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:13:44 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale czemu idziesz w zaparte iż musisz palić...
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:34:18 via Wykop
  • 0
@zrzed: chcesz zobaczyć zużycie domu z stycznia z pompą? wierzysz w bzdury opowiadane przez prawicowe dzbany na temat pomp bo to zagrożenie dla mózgów konserw
Pompa to obecnie najtańsze i najbardziej "preperskie" źródło ogrzewania. Niewielkim nakładem pracy da się dostosować takie ogrzewanie na lata autarkii
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:58:54 via Wykop
  • 0
@zrzed: wyłączę ogrzewanie i mam spadek temperatury w domu na poziomie poniżej 0,1°C/h przy -20°C na zewnątrz (będzie cieplej będzie mniej). Więc z wejściowych 22°C zejście poniżej akceptowalnych 18°C to ok 2dni bez grzania. Zejście do zagrażającej życiu temperatury w okolicy 5°C to już okolice tygodnia.
zejście poniżej 0°C to 9-10dni.
całkowity brak ogrzewania w domu po 10
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 21:31:12 via Wykop
  • 0
@zrzed: masz nie chce mi się tego kolejny raz liczyć więc ai

### 1. Charakterystyka cieplna budynku

Najpierw ustalmy, jak "szczelny" jest Twój
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 21:53:18 via Wykop
  • 0
@zrzed: masz tam założenie iż przez cały czas jest -20°C na zewnątrz, równo 24h/doba przez okres wychłodzenia
AI twierdzi, że to blisko miesiąc, mi wyszła polowa (może się pomyliłem przy obliczeniach).

mierz realnymi danymi a nie twoimi wyobrażeniami, ten dom ma zużycie 6,5kWh(prądu; scop4)/m2/rok; rozumiesz skalę?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 14:49:58 via Wykop
  • 0
@zrzed: i dalej swoje
dom ma w konstrukcji zgromadzone ok 800kWh ciepła między 22°C a 0°C , beton, ściany, wyposażenie itp
weźmy czwartek i piątek z tego wykresu bo w sobotę i niedzielę wyskoczyło słońce i będzie zakłamanie duże
to całe zużycie w domu, pompa i prąd bytowy
prąd bytowy określmy na jakieś 8-10kWh
czyli pompa wzięła w czwartek 10-12kWh, w piątek 5-7kWh, scop 4 czyli
Bad__Wolf - @zrzed: i dalej swoje
dom ma w konstrukcji zgromadzone ok 800kWh ciepła m...

źródło: Screenshot_2026-02-07-15-33-00-076_pl.energa.mojlicznik-edit

Pobierz
  • Odpowiedz
Urynowyurynator
Urynowyurynator
Urynowyurynator
04.02.2026, 15:02:09
  • 4
#uniaeuropejska, #ets2
Urynowyurynator - #uniaeuropejska, #ets2

źródło: 17702172882035166760325324622393

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 07:53:14 via Wykop
  • 0
@Urynowyurynator: zapominałeś dodać, że prawicowo - pisowska rodzina
ta co uwierzyła w baśnie o czarnym gównie
  • Odpowiedz
CoDwa
CoDwa
CoDwa
05.02.2026, 21:22:00
  • 5
Dla tych co mają piec na pellet i głosowali na tuska. Uśmiechacie się teraz?

#pellet #ogrzewanie #kryzys #afera #bekazpodludzi
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:15:37 via Wykop
  • 1
@CoDwa: co dupsko boli, że Tusk nie dał i kazał myśleć samemu?
  • Odpowiedz
DaudeX
DaudeX
DaudeX
04.02.2026, 06:00:47
  • 32
Wy też macie takie wrażenie, że jesteśmy jako naród Polski współodpowiedzialni za masowe likwidacje rosyjskich żołnierzy? Kurcze, daliśmy Ukrainie mnóstwo pieniędzy, a co najważniejsze BRONI, która od 4 lat masowo likwiduje ruskiego okupanta. Kraby, nasze czołgi, myśliwce, karabiny i mnóstwo, mnóstwo amunicji z polskich zasobów. Dziwnie się czuję myśląc o rosyjskich ludziach, którzy zginęli z naszej, polskiej broni. Operatorem był Ukrainiec, co nie zmienia kwestii, że to jednak nasza b--ń i amunicja
  • 233
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 04.02.2026, 09:49:59 via Wykop
  • 0
@DaudeX: znaczy się jak tylko tylu, to znaczy iż trzeba więcej wysłać. Za mało.
( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 5 z 5
  • >

Dariusz

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 07.02.2026

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 09.02.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking