Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Bad__Wolf
Bad__Wolf

Bad__Wolf

Dołączył 1 tydz. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 207
  • Znaleziska 165
  • Mikroblog 42
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 10

489

BLIK rewolucjonizuje przelewy w euro. Duma z Polskiego BLIKa.

BLIK rewolucjonizuje przelewy w euro. Duma z Polskiego BLIKa.

Stało się to o czym mówiło się w kuluarach europejskiego fintechu od miesięcy. BLIK zrealizował pierwszy w historii pilotażowy przelew w walucie euro z hiszpańskiego systemu Bizum bezpośrednio na polski numer telefonu.

itsygo
z
bankmoney.pl
dodany: 16 godz. i 45 min temu
  • 115
  • #
    biznes
  • #
    finanse
  • #
    blik
  • #
    banki
  • #
    wiadomosci
  • #
    technologia
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 11 godz. i 36 min temu via Wykop
  • 2
@jl23: od kiedy KIR to mastercard?
Catmmando
Catmmando
15 godz. i 47 min temu
  • 0
Czy zdarzyło wam w domu użyć kiedykolwiek albo paneli podłogowych z "tej extra paczki" co se każdy zostawia na zapas bo za "X" lat w sklepie nigdzie nie znajdzie takich samych?

W mieszkaniu rodziców prędzej przyszła pora na generalny remont niż żeby trzeba było coś pojedynczymi kaflami/panelami naprawiać. W innym mieszkaniu gdzie mieszkałem od wykończenia "zapasowa" paczka paneli kisi się już piąty rok...

#remontujzwykopem #budujzwykopem #pytanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 15 godz. i 44 min temu via Android
  • 0
Raz ale nie panele a płytka poszła do wymiany i to jak sobie przypomniałem, że są
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
07.02.2026, 12:21:03
  • 0
#ogrzewanie albo postawicie na takie coś na tą zrębkę idea albo koniec ogrzewania za parę jeszcze takich zim
zrzed - #ogrzewanie albo postawicie na takie coś na tą zrębkę idea albo koniec ogrzew...

źródło: obraz

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 12:48:08 via Android
  • 0
@zrzed: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A na UJ mi się z tym babrać.
Wolę odpalić CHP jak już prądu za zabraknie, i mieć i ciepło i prąd do domu.
A nie babrać się z jakimś śmieciami.
Dom 275m²
Bad__Wolf - @zrzed: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A na UJ mi się z tym babrać.
Wolę odpalić CHP jak już...

źródło: 1000003075

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 16:41:17 via Wykop
  • 0
@zrzed: kolejny raz, na uj?
Zima się skończy zanim dom wychłodzi(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 17:15:02 via Wykop
  • 0
ale biznes dobry, musisz wymienic okna, dach izolacja na bank, drzwi etc i tylko o to chodzi


@zrzed: nic nie musiałem wymieniać

akurat czasami lepiej przetestować przy takiej zimie bo jak bedzie minus 20, 30 to zostanie juz ratowanie sie
Bad__Wolf - >ale biznes dobry, musisz wymienic okna, dach izolacja na bank, drzwi etc...

źródło: 2026-02-07 18_10_56-Greenshot

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 17:16:04 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale może cenowo coś ugrasz na poziomie użytkowania
a nie uj, grzanie pompą i prąd do domu kosztował za styczeń tyle 🤣
Bad__Wolf - @zrzed: ale może cenowo coś ugrasz na poziomie użytkowania
a nie uj, grza...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 19:07:47 via Wykop
  • 0
na trociny mozna miec od 15 k


@zrzed: najtańsze co znalazłem to kosztowało 17k i było palnikiem z podajnikiem.
Pokaż ten za 15k z podajnikiem, bo ty wiesz jaką wartość/gęstość opałową ma zrębka i nie zamierzasz chyba koczować przy -20°C dosypując ręcznie do zasypowego całą noc( ͡° ͜ʖ ͡°)

zajmujesz sie co do reszty p.dołami o
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 20:18:34 via Android
  • 0
@zrzed: czy do ciebie w końcu dotrze, że to jest strata ciepła domu "w czasie realnym", z tymi twoimi wszystkimi wymysłami

Nie ma punktów, nie ma tego i owego.
Dotarło?
Ten dom wychłodzi się w minimum 2 tygodnie zanim dojdzie do temperatury zamarzania
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 21:09:09 via Wykop
  • 0
@zrzed: tobie wyszło kilka godzin, nie mi🤣
ja podaję ci od początku w dniach a ty uparcie próbujesz udowodnić swoją rację nie potrafiąc skorelować tego z danymi
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 23:19:24 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale ma paść?
i co przez 2 tygodnie tego co padnie nie da się naprawić?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 05:35:06 via Android
  • 0
@zrzed: cały czas mam coś zobaczyć, i ciągle nie wiem co
Potrafisz pełnym zdaniem się wypowiedzieć?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:12:25 via Wykop
  • 0
@zrzed: próbujesz pisać fizykę na nowo i tego nie rozumiesz.
Jakich rur, jakie przemarzanie, czego?

Jakbyś nie pojął to rury są wewnątrz budynku, a aby go wychłodzić musisz oddać do środowiska całą energię zgromadzoną w budynku. Podstawy termodynamiki.

Więc spróbuj jeszcze raz, pełnym zdaniem i po kolei
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:33:20 via Wykop
  • 0
@zrzed: rura stalowa z czasów mieszka jako wzór problemu🤣🤣🤣🤣
u mnie na takiej głębokości to jest jeszcze styropian a nie piach, a pod styropianem jeszcze 30cm żelbetu i kolejne 10cm xps
jakieś 70cm wykopu trzeba zrobić aby się do piasku dokopać a tam żadnych rur nie ma
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:48:22 via Wykop
  • 0
@zrzed: człowieku, mostki uwzględnia już straty które uzupełnia ogrzewanie

i znowu nie spina się🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:26:30 via Android
  • 0
@zrzed: masz to styczeń
275m², odlicz że 100-120kWh za prąd bytowy
300kWh dodaj z pv
Bad__Wolf - @zrzed: masz to styczeń 
275m², odlicz że 100-120kWh za prąd bytowy 
300k...

źródło: d7b38fd8-e970-4336-803a-56b6d7f007e0-1_all_8808

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:46:17 via Android
  • 0
@zrzed: mam 3gr/kWh ogrzewania
Roczne ok 7.5MWh ciepła dom potrzebuje czyli nawet jak 100% pójdzie z sieci to kosztuje to 225zł🤣 80zł na 100m²🤣🤣
Drewno kosztuje ile? 250-300zł?

Nawet jakby nie było PV to wyjdzie 1400zł za 275m², 520zł na 100m²
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:04:16 via Android
  • 0
@zrzed: już ci pokazałem, że pompa jest tańsza w montażu niz ten twój piecyk i to z PV🤣

I jest tańsza w użytkowaniu 🤣
Bo nawet napaliwo do piły wydasz więcej nie mówiąc o rebaku aby tą rebke uzyskać
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:26:43 via Wykop
  • 0
@zrzed: tylko to, tylko tamto a później się bujaj z tym
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:07:55 via Wykop
  • 0
@zrzed: dach jest izolowany i zrobiony na modłę skandynawską
izolacja, szczelina wentylacyjna, deski, papa, szczelina wentylacyjna, blacha na rąbek
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:22:13 via Wykop
  • 0
@zrzed: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:44:16 via Wykop
  • 1
@zrzed: tak, tak
wszystko by było
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 0
@zrzed: ale wytłumacz mi co ma jebnąć? Ty rozumiesz o jakim poziomie rozmawiamy czy cię przerasta?
Przy -20°C mam zapotrzebowanie na moc na poziomie 3-4kW, ten dom ogrzałbym podpalając 100 świeczek. Te 100 świeczek wystarczyło by aby przy takich mrozach nie spadłą temperatura.

Otworzyłbym piekarnik i go uruchomił i by wystarczyło.🤣
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 18 godz. i 3 min temu via Android
  • 0
@zrzed: rozumiesz cocto dom zbliżony do standardu nf15 spełniający nf40?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 15 godz. i 50 min temu via Android
  • 0
@zrzed: otwarty czy zamknięty?
  • Odpowiedz

317

Rajd cenowy opału. Polacy nie mogą uwierzyć. Ekspert wyjaśnia

Rajd cenowy opału. Polacy nie mogą uwierzyć. Ekspert wyjaśnia

Jeszcze w październiku tona pelletu kosztowała około 1400 zł. Obecnie przebija 2 tys. zł, a w sieci można znaleźć oferty

Spocony_Bambo
z
money.pl
dodany: 07.02.2026, 18:28:44
  • 440
  • #
    pelet
  • #
    pieniadze
  • #
    ogrzewanie
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    zima
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 19:15:07 via Wykop
  • -32
tak to jest jak się słucha prawicowych dzbanów od "rachunków grozy" i zamiast nowoczesnego ogrzewania to dalej jak jaskiniowiec ogień palić
macie obejrzyjcie sobie ile wynosi rachunek za dom 275m² (22°C) ogrzewany pompą
oczywiście to ogrzewanie i prąd bytowy 🤣
Bad__Wolf - tak to jest jak się słucha prawicowych dzbanów od "rachunków grozy" i zam...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
  • 49
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 20:06:04 via Android
  • -10
jesteś prosumentem?


@Logytaze: tak, net-biling godzinowy
Czyli płacę mi za prąd do wirtualnego portfela a później z niego jest opłacana energia czynna pobierana z sieci a ja muszę zapłacić za przesył i inne te smieciowe opłaty
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 20:06:34 via Android
  • -7
@paveua: net-biling godzinowy
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 20:23:09 via Android
  • 4
@dziacha: tu i towaru zaczęło brakować
Dlatego taki się problem zrobił
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 05:40:06 via Android
  • -5
Kocioł na pellet z bojlerem na wodę to koszt w granicach 15-20 tys


@killer87: no czyli tyle samo co pompa,
Do tego doliczmy 5k na komin z przyległościami
I 5m² dodatkowo na składowanie opału - 30k
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 05:42:03 via Android
  • -12
@Khorne_: bo lubię w------ć prawicowe dzbany, zarobisz mi?
Lubię im pokazać i przy okazji innym jakimi są idiotami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A ta zielonka wróciła po kilku latach przerwy jak się obraziła na portal¯\(ツ)/¯
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 05:43:26 via Android
  • -3
@Khorne_: przy cenie >2660zł/t wygra grzejnik w nocnej G12/g12r/g12w itp
Przy cenie > 5000zł/t wygrywa już nawet g11
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 05:52:44 via Android
  • -7
@remul:

Tona pelletu to zazwyczaj ~5 MWh ciepła.


@remul: tyle, że do tego dochodzi sprawność i jak netto wyciągniesz 4MWh to jest dobrze i oznacza, że był energetyczny pellet
Większość ma ok 16MJ/kg co daje brutto 4.4MWh czyli netto 3.5MWh na tonę
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 06:03:33 via Android
  • -21
@remul: rachunek grozy u posiadaczy pomp ciepła to jest tylko w wyobraźni prawicowych populistów oszołomów 😆
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 06:04:06 via Android
  • -2
@b4994: to jedz i przywieź, zabijesz majątek
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 06:06:47 via Android
  • -9
@mikolaj-von-ventzlowski: od kiedy to "państwo" wymaga instalacji konkretnego źródła ciepła?
Poza nielicznymi miejscami gdzie zabrania się niektórych typow to nadal nikt nie wymaga zainstalowania jakiegoś konkretnego.

Możesz nawet i wungiel jeszcze zainstalować ale za swoje, w czym problem.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 06:59:46 via Android
  • -8
@merciless85: tyle
Tylko co ma produkcja bieżącą do net-bilingu, przecież to nie off-grid
Bad__Wolf - @merciless85: tyle
Tylko co ma produkcja bieżącą do net-bilingu, przecież...

źródło: 1000003035

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 08:29:29 via Android
  • -5
@merciless85: nie.
PV pracuje od sierpnia
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 08:45:23 via Android
  • -9
@merciless85: grunt na poziomym wymienniku
Była tańsza niż powietrzna😆 która by pracowała bez wspomagania zimą
Pompa, 3 lata temu, kosztowała 20k (obecnienok 23-26k z tego co wiem) wymiennik i uruchomienie ok 10k
Panele 10k, 7k falownik, 2k/5kWh ceny z przed roku z kawałkiem

Ale jak widać prawicowe dzbany zakochane w ogniu nierozumieją jak działa współczesny świat.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:07:54 via Wykop
  • -4
@merciless85: ale to nie jest jedyne rozwiązanie, możesz zrobić "klatki energetyczne", kolumny, staw/woda i klasycznie odwierty pionowe głębinowe (i pewnie inne jeszcze)

zawsze możesz zrobić powietrzną, będzie trochę mniej wydajnie ale nadal nic jej nie pobije

podła pompa powietrzna ma scop3 (te markowe wyciągną więcej) przy taryfie g12/g12w/... masz średnią cenę za 1kWh prądu ok 80gr czyli energia cieplna to ok 26gr/kWh
tu jeszcze daje się rywalizować
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:19:21 via Wykop
  • -5
@merciless85: i aby gaz wyszedł cię taniej niż pompa powietrzna + pv to litr musiałby kosztować 50gr/l, bez pv ok 1,5zł/l
pomijam już gruntową
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:30:09 via Wykop
  • -5
No dobrze, ale przy PC sprawność też się zmienia w zależności od temperatury i np. przy ostatnich mrozach nie oszukujmy się, ale ta sprawność była praktycznie żadna. Bez wyliczenia średniej rocznej to jest gdybanie.


@Khorne_: sprawność liczysz sezonowo nie punktowo
liczysz ile zapłacisz za cały rok ogrzewania a nie za dzień czy godzinę

ale dobrze, po kolei podważmy i ten argument( ͡
Bad_Wolf - >No dobrze, ale przy PC sprawność też się zmienia w zależności od temperat...

źródło: Screenshot_2026-02-07-15-33-00-076_pl.energa.mojlicznik-edit

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:39:33 via Wykop
  • -5
Po drugie nie wiem po co te przytyki o jakichś prawicowcach, skoro wyraźnie sam nie posiadasz wiedzy technicznej i forsujesz jakąś swoją dziwną i nie sprawdzoną narrację.


@Khorne_: narracja jest sprawdzona i policzalna w przeciwieństwie do bredni prawicowych oszołomów o rachunkach grozy

Tak, PC to komfortowe rozwiązanie, ale sprawdzi się tylko w szczególnych warunkach, których większość obecnych budynków nie spełnia, np. konieczność posiadania ogrzewania podłogowego bo PC jest źródłem niskotemperaturowym i im
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:41:24 via Wykop
  • -3
Cena pelletu poza sezonem to 1200-1500zl za tonę.


@Khorne_: trzeba było kupić poza sezonem a teraz nie jęczeć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:47:50 via Wykop
  • -5
Litr propanu to około 7kWh.


@merciless85: sprawność, sprawność
i nie masz 7kWh a 6.9kWh
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:28:45 via Wykop
  • -5
dalej za 1.7 zł/l


@merciless85: co daje 28gr/kWh
pompa na g12w byle jaka powietrzna ma 26gr/kWh
a jak zaczynamy zabawę z pv to 3-7gr/kWh
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:43:36 via Wykop
  • -5
@merciless85: trochę oszukane bo styczeń wypadł więc na zużycie nie patrz a na stosunek, to jest za 2024 gdzie nie było pv
Bad__Wolf - @merciless85: trochę oszukane bo styczeń wypadł więc na zużycie nie patrz...

źródło: Screenshot_2026-02-08-13-41-23-325_pl.energa.mojlicznik-edit

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:45:33 via Wykop
  • -5
@merciless85: tak wygląda to za ten rok gdzie pv i magazyn przenosi energię
Bad__Wolf - @merciless85: tak wygląda to za ten rok gdzie pv i magazyn przenosi energ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-02-08 134450

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:51:36 via Wykop
  • -5
Z PV i pomp najbardziej zadowoleni są ci którzy są na starych zasadach ale już takiej umowy nie podpiszesz


@merciless85: a czy ja mam narzekać? 150zł za styczeń z czego ~50zł to opłaty stałe
grudzień 100zł, listopad 80zł,
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:57:54 via Wykop
  • -5
@merciless85: mam ok 2600kWh (pisałem że styczeń już wyleciał; e-licznik tylko 2 lata jest do tyłu), pompa w tamtym roku wzięła ~1400kWh bo było ciepło
a mieszkamy w 2 osoby. pamiętnej, że dom jest nowy i optymalizowany pod kątem zużycia
miesiąc prania dla nas to jakieś 5-6kWh/mc, podobnie zmywarka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:02:27 via Wykop
  • -5
Czyli rozumiem, że jak planujesz pompę ciepła to nie stawiasz komina


@killer87: nie mam komina

a w miejscu gdzie była przewidziana kotłownia zostawiasz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:29:42 via Android
  • -5
@remul: nie trzeba peletu przechowywać w workach
Masz zbiorniki które można zakopać np w podjeździe

I teraz jakby mi zabrakło depozytu bo zima sroga, i musiałbym dokupić bezpośrednio z sieci prąd za pełną kwotę to też miałbym drżeć ryja o zmowie?

A co do zmian klimatu, jak oczekujesz w Polsce palm to cię zmartwię, jak załamie się AMOC przez topienie lodu na północy to u nas pogoda będzie jak w
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:36:08 via Android
  • -13
U mnie PC wzięła w styczniu tak z 30% więcej niż rok wcześniej.


@remul: u mnie będzie zbliżona wartość, tyle że ten wzrost zniwelowała PV

Rachunkiem grozy bym tego jeszcze nie nazwał, ale tego typu różnica potrafi być
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 15:52:05 via Android
  • 0
@remul: jakieś 3 lata
Tylko ja mam specyficzne warunki gruntowe...
Mam wysoko wody gruntowe i cały wymiennik leży w wodzie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:34:40 via Wykop
  • -5
@guilmonn: kolejny prawicowy dzban od ognia jak jaskiniowiec

nie dzbanie, nie handluję pompami
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:37:18 via Wykop
  • -3
@killer87: 2600 - 1400 = 1200kWh /12 = 100kWh/mc /30 = 3.33kWh/dzień
no faktycznie to tłumaczy pewne problemy ze zrozumieniem jak się ma problem liczeniem
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:00:42 via Wykop
  • 1
jebnie prąd


@ggs-hg: to nie działa żadne współczesne ogrzewanie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:03:18 via Wykop
  • 1
@FunnyBou: niech ta osoba jedzie na wakacje na 2 tygodnie zimą przy -20st🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:05:38 via Wykop
  • 0
@ggs-hg: a piec poniżej strefy ogrzewanej, 2" rury i żeliwne grzejniki bo bez tego ogrzewanie grawitacyjne nie zadziała
a jak spróbujesz to możesz granat z kotła zrobić.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:08:14 via Wykop
  • -1
Doliczona opłata za CO2 do paliwa, gazu, węgla, pelletu


@STEFAN_n00b: ets2 będzie tylko do gazu i węgla
pellet i drewno jest zwolniony
energia elektryczna już płaci
tak samo jak ciepło systemowe
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:10:59 via Wykop
  • -3
@lukinko: są zbiorniki podziemne i możesz pod podjazdem trzymać
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:14:26 via Wykop
  • 0
niezależność na wypadek.


@STEFAN_n00b: jaka niezależność, zależny jesteś od dostaw paliwa i energii elektrycznej
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:17:55 via Wykop
  • 0
płasz wodny wymaga zasilania, nie?


@tengo_razones: każde współczesne źródło ogrzewania wymaga zasilania
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:20:18 via Wykop
  • -3
nie ma gdzie trzymać .


@darkinvaider: w podjeździe, zbiornik podziemny nie ma problemu nawet na małej działce
@merciless85
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 17:21:09 via Wykop
  • 0
@tumiwisizm: dodaj 120€/t i powiedz czy ci się opłaca
tyle będziesz miał od 2028
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:31:12 via Android
  • -1
że to nie przejdzie, bo połowa Polski zamarznie w zimie,


@tumiwisizm: która połowa?
Wunglem to pali już w domach uparty beton
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:33:39 via Android
  • 4
@ggs-hg: możesz mi naskoczyć 🤣🤣🤣
Ja dom jak się upre świeczka zagrzeje a nie tonami wungla🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:36:35 via Android
  • -2
@mariecziek: bo produkcję z paneli ma się w lecie a teraz wyjadą się depozyt
Ja też mam marny uzysk z PV na bieżąco ale depozyt przykrywa braki
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:37:55 via Android
  • -2
@guilmonn: oj kolejnego prawicowego dzbana zabolało dupsko. Ale co ja poradzę iż uczulony jesteś na myślenie i cywilizację
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:40:32 via Android
  • -1
@darkinvaider: nie nie mam działki 800m² tylko ok 3000m²
Fantazja bo wiem jak wygląda zbiornik na pellet. Zanim policzyłem wszystko to pelelt też rozważałem.
Ale ciężko pojąć iż są rozwiązania. Lepiej drżeć japę deeejjjj
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:57:14 via Android
  • 2
@dominium: jak ty to policzyłeś?
Z węgla masz 6000kWh na tonę brutto
Kopciuch zasypowy jak da radę uzyskać z tego 55% to jest sukces, podobnie ma ten z groszkiem. Podnieść sprawność możesz dopiero pałac na bufor, ale takiego rozwiązania to jeszcze nie widziałem z węglem.

Co daje jakieś 3.5MWh - 4MWh ciepła z tony. Daje to cenę ok 35gr/kWh
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:58:41 via Android
  • 0
dwie tony węgla i ok 6m2 drewna.


@tanaka1234: 7-8MWh z węgla i ok 10-12MWh z drewna ciepła
Łącznie ok 20MWh ciepła.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:00:39 via Android
  • -2
@guilmonn: tak, tak
Rachunki grozy prawicowych dzbanów
Płacił rocznie 5k za wungiel, 5k za prąd bytowy i to były spoko rachunki
Dostał rachunek na 9k za prąd i mamy prawicowych dzbanów rachunek grozy🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:01:27 via Android
  • -3
@tanaka1234: to po kiego porównuje, że tam jest po tyle🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:26:03 via Wykop
  • -2
@guilmonn: jak nie interesują rachunki, jak pierwsze co bredzą prawicowe dzbany to pompa to majątek trzeba oddać w rachunku

do dawaj jaskiniowcu udowodnij, że masz taniej🤣🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:29:17 via Wykop
  • -2
@dominium: czyli nie potrafisz policzyć i wierzysz w brednie opowiadane przez prawicowych dzbanów
tylko współczuć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:43:18 via Android
  • 3
@dominium: poczekam spokojnie te kilka lat, jak dopadną ceny.
I to jest dokładnie to o czym wszyscy wiedzą, tepemu betonowi prawicowemu inaczej niż przez kieszeń nie da się nic wytłumaczyć.
Będą ceny rosły, a prawicowcy będą jęczeć jak drogo i nie powiązą faktów.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:57:48 via Wykop
  • 0
@wolny__login: a najlepiej to by rozdał jakiś pellet+ albo coś🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:59:52 via Wykop
  • 1
węgiel jest bardziej kaloryczny.


@sleyser1224: teoretycznie tak, praktycznie nie bo więcej w komin ładujesz (niższa sprawność) i wychodzi tyle samo
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:02:20 via Wykop
  • 1
@Aleale2: nie, temu czemuś w dino bliżej do pelletu niż chleba( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:04:05 via Wykop
  • 1
@Utero: pellet też był tani w okresie kiedy trzeba było go kupować
a co teraz by się chciało pellet+ bo mózg został w wyjściowym garniturze
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:05:57 via Wykop
  • 1
@kipowrot: a to tylko sieć ciepłownicza na to pozwala?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:09:35 via Wykop
  • -3
@daniel-c: zapomnij, tępy sprany prawicowymi bredniami o oze nie da się namówić na pompę
wystarczy obejrzeć reakcje na kwotę za którą dom mam grzany, oświetlony i mam ugotowane🤣
dla tego motłochu to zamach na wolność, co prawda wolność od kasy ale dalej wolność🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:11:22 via Wykop
  • -2
@AdrianoPolako: 4t węgla to ok 16MWh ciepła. Ty masz 600m2 domu?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf wczoraj, 06:32:36 via Wykop
  • -2
@White_Panter: głownie o wyborcach pisu, jęczą za pellet+. Przecież nie mogą odpowiadać za swoje postępowanie.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 56 min temu via Wykop
  • -2
@Luko: ale czego oczekujesz tona pelletu wystarczy na 75m3 wody.
1t pelletu to jakieś 3.5MWh przy tym tańszym (mniejsza kaloryczność) do 4MWh (te o wyższej kaloryczności)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 47 min temu via Wykop
  • 1
@Karonon: nie d---------ć tylko pellet wymaga specyficznej obróbki a źródłem surowca jest odpad poprodukcyjny. W tym roku złożyła się sytuacja w której była długa przerwa w okresie świątecznym i bardzo dużo zakładów meblarskich, stolarni, itp nie pracowało więc i odpadów było mało.
Trzeba wiedzieć skąd się ma opał a nie "ze sklepu".
I nie ma co twierdzić "bo nie mam gdzie składować" bo jak przymierzałem się do źródła ciepła to
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 31 min temu via Wykop
  • 0
@tomasz-diog: d) mam to gdzieś, mnie to nie dotyczy

gaz podrożeje symbolicznie, trochę poniżej 1 eurocenta/kWh, później przejdzie to najprawdopodobniej na biometan, bioLPG i wodór.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 16 min temu via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: to może warto się zastanowić dlaczego?
Mi dom 275m2 bierze ok 7,5MWh/rok ze wszystkim.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 23 godz. i 9 min temu via Wykop
  • 0
@tomasz-diog: nie zapłacę, inaczej nie zapłacę więcej. Wszyscy panikujecie na temat ETS2 nie wiedząc iż dotyczy on tego tylko czego nie obejmował ETS a nie, że będzie się z nim dublował.
Czyli w skrócie prądu ETS2 nie obejmie, nie obejmie przemysłu ciężkiego i dużych odbiorców bo tam już jest ETS. Więc na wszelkej produkcji nikt z powodu ETS2 nie podniesie cen.

ETS2 to domknięcie ETS i dotyczy w skrócie głównie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 22 godz. i 44 min temu via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: nie, no oczywiście wszyscy winni
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 22 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 0
@KarmazynowyAstrofizyk: no tak, bo na położenie styropianu potrzebne jest pozwolenie, ba nawet w ostateczności można ocieplić od wewnątrz jeżeli jest w rejestrze, tak samo na wymianę okien czy drzwi nie potrzeba zezwolenia.
Nawet na wymianę poszycia dachu nie potrzeba pozwolenia jeżeli nie zmieniasz konstrukcji
Więc oświeć mnie na co jest potrzebne pozwolenie budowlane przy termomodernizacji.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 22 godz. i 16 min temu via Wykop
  • 0
Art. 199. KC


@KarmazynowyAstrofizyk: to w takim razie nie jest dom twoich rodziców. Więc się zdecyduj, czy są właścicielami czy tylko współwłaścicielami.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 22 godz. i 3 min temu via Wykop
  • 0
@tomasz-diog: ale rozumiesz, że ci co robią te nawozy już płacą ETS i nie będą płacić ETS2

budynek ma właściciela i to problem właściciela a nie mój.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 16 godz. i 56 min temu via Android
  • 0
@daniel-c: ale przeczytaj że zrozumieniem co napisałem, po woli i składając literki abyś się nie pomylił

Czy ja gdzieś napisałem, że pompy są złe?
Że OZE jest zle?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 15 godz. i 50 min temu via Android
  • 0
@Kot_w_butach7: no 1.5M nie kosztuje, odrobinę mniej bo PKiN mam ok 30km

825

Uważajcie na oszustów z fotowoltaiki Columbus!

Uważajcie na oszustów z fotowoltaiki Columbus!

Uwaga na oszustów!

Nadejda_czasy_ostateczne
z
instagram.com
dodany: 07.02.2026, 16:24:17
  • 109
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    oszusci
  • #
    fotowoltaika
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:00:22 via Android
  • -16
@encopenco: ale państwo dawno ogarnęło temat.
Masz 14 dni na odstąpienie od umowy podpisanej poza siedzibą.
Co jeszcze mają zrobić? Rozumu naklaść do głowy ludziom?
A kto wtedy na PiS i prawicę będzie głosował?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:02:23 via Android
  • -12
@jassssss: tak, tak lipa😆🤣🤣🤣
Ile zapłaciłeś za grzanie i prąd bytowy, plus gotowanie do domu w styczniu? Bo ja tyle dzięki PV.
Bad__Wolf - @jassssss: tak, tak lipa😆🤣🤣🤣
Ile zapłaciłeś za grzanie i prąd bytowy,...

źródło: 1000003072

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:30:26 via Android
  • -4
@epicentrum_chaosu: kolejny...
Dawaj, pochwal się ile zapłaciłeś za ogrzewanie i prąd bytowy z gotowaniem i wszystkim co zużywa energię w domu.
Zobaczymy czy przebijesz to
Bad_Wolf - @epicentrumchaosu: kolejny...
Dawaj, pochwal się ile zapłaciłeś za ogrzewa...

źródło: 1000003072

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:32:06 via Android
  • -10
@encopenco: a gdzie tam masz oszustwo?
Tak jak pisałem, rząd ma nałożyć rozumu do głowy czy jak?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:34:05 via Android
  • -7
@Dupa01: rząd każe kupować u domokrążcy?
Co mają zrobić więcej? Naklaść rozumu do głowy się pewnym ludziom nie da.
To ci sami co kupują cudowne garnki czy koce.
Towar działa, nie ma magicznych właściwości.
A za baśnie do płaciłeś to tylko twoja wina.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 09:36:55 via Android
  • -8
@Banita77: kolejny prawicowy dzban który nawet jak dostał faktem w twarz to nie potrafi ogarnąć co się stało.

To jak ile smoluchu ogrzewając jak jaskiniowiec ogniem w domu zapłaciłeś 🤣🤣🤣🤣
Przelicznik mamy mój rok opłat kontra twój miesiąc czy jeszcze gorzej?

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:06:51 via Wykop
  • -9
Niezgodność towaru z ofertą.


@encopenco: gdzie? i co?

-Zatajanie/przekłamywanie oczywistych faktów znanych
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:24:57 via Wykop
  • -2
@epicentrum_chaosu: ile zapłaciłeś za instalację ogrzewania w współczesnych wartościach realnych? tylko tak całą, z wszystkim co wymaga. komin, miejsce na składowanie opału, pozwolenia, projekty, przyłącza
ile wydajesz na gotowanie jeśli nie jest elektryczne, ile wydajesz na prąd do domu? coroczny przegląd wymagany prawem budowlanym? ile czasu poświęcasz na obsługę?

Mnie cała instalacja pompy 3 lata temu kosztowała ~30k (powiedzmy, że dziś było by to 40k, pompa podrożała ok 5k), pv w tym roku
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:28:18 via Wykop
  • -9
@przemyslaw-priemek: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

co argumenty się położyły prawicowemu dzbanowi?

columbus to chyba największy scam w pl związany z oze, takich cen za jakie oni sprzedają i mają marże to ciężko wytłumaczyć, ale skoro ludzie kupują to ich biznes
ale coś o jakimś oszustwie, zatajani była mowa
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:43:09 via Wykop
  • -5
@przemyslaw-priemek: dawaj wykaż się i dawaj pokaż oszustwo
dawaj wykaż się i pochwal ile cię prąd, grzanie, gotowanie kosztowało za styczeń
dawaj, pokaż te oszustwo

Bad__Wolf - @przemyslaw-priemek: dawaj wykaż się i dawaj pokaż oszustwo
dawaj wykaż s...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:15:15 via Wykop
  • -2
@STEFAN_n00b: 3 lata temu (teraz jadę 3 sezon grzewczy) kupiłem gruntową za 20k (obecnie ok 25k), wymienik poziomy, podpięcie wyszło ok 10k
w tym roku w lipcu uruchomiłem pv, panele paleta kosztowała ~10k, falownik ~7k, magazyn ~2k/5kWh
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 11:46:12 via Wykop
  • -2
@przemyslaw-priemek: ale czego nie rozumiesz?
może wytłumaczę prawicowemu dzbanowi
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:30:02 via Wykop
  • -3
@Ocelotte: ale co s-----------o ma wspólnego z oze? jak sprzedawali garnki i koce to walczyłeś z garnkami i kocami?
a prawicowe dzbany walczą z oze a nie columbusem. to ma wspólnego
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:30:34 via Wykop
  • -3
Czy ta prawica jest teraz z nami w pokoju?


@przemyslaw-priemek: nie, ale jak spojrzysz w lustro to powinieneś jednego takiego prawicowego dzbana zobaczyć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:39:57 via Wykop
  • -3
@przemyslaw-priemek: a wymyślić dzbanie prawicowy potrafisz coś czy tylko małpowanie
dziad jarał, ojciec jarał to i ty musisz.
Na szczęście to ostatnie pokolenie dzbanów bo kobiety unikają takich pregrywóf( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 12:54:02 via Wykop
  • -3
@przemyslaw-priemek: umiesz swojego coś wymyśleć prawicowy dzbanie czy tylko jak małpa powtarzać?
choć przy przeciętnym iq takiego dzbana to i tak cud, że potrafisz czytać, pisać i powtarzać🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:22:07 via Android
  • -5
@przemyslaw-priemek: i co dupsko boli🤣
Że lubię w------ć prawicowe dzbany 🤣🤣🤣🤣
Każdy ma inne hobby
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:22:42 via Android
  • -5
@zepsutybis: o i kolejny się znalazł 🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 13:36:43 via Android
  • -3
@przemyslaw-priemek: wyobrażaj sobie dalej🤣🤣🤣
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 21 godz. i 8 min temu via Wykop
  • 0
@Banita77: tak, tak
bo naśmiewam się z dzbanów do których nie dociera nawet najmniejsza krztyna rzeczywistości to jestem trollem
a większość zaprzeczająca rzeczywistości dotyczącej oze stanowi jedna specyficzna grupa społeczna i tak to upolitycznianie od razu. nie masz pytań jak, tylko od razu wungiel to czarne złoto, tylko wungiel i nie będę pytał jak to możliwe i jak to osiągnąć bo to zielona propaganda UE.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 17 godz. i 59 min temu via Android
  • 0
@Banita77: no nabity🤣🤣🤣
Jakoś żaden ten dzban nienpotrafi "pobić" tym swojum wunglem 🤣🤣🤣🤣
Bad__Wolf - @Banita77: no nabity🤣🤣🤣
Jakoś żaden ten dzban nienpotrafi "pobić" tym ...

źródło: 1000003072

Pobierz
flylanter
flylanter
flylanter
21 godz. i 10 min temu
  • 1
Hello.

Ile plus minus może kosztować uzbrojenie takiej działki w prąd,woda,kanalizacja,gaz (dąbrowa górnicza osiedle domków jednorodzinych wszystko w drodze przed działką) chodzi mi o rząd wielkości za każde medium ?

#dzialka #budowadomu
flylanter - Hello.

Ile plus minus może kosztować uzbrojenie takiej działki w prąd,wo...

źródło: dom

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 21 godz. i 6 min temu via Wykop
  • 2
@flylanter: prąd masz ryczałtem i to nie twój problem, płacisz od mocy
woda może być 1k ale może być 50k zależnie czy trzeba będzie odtwarzać jezdnię.
a gaz to pytanie czy w ogóle ci dadzą
  • Odpowiedz
torian15
torian15
torian15
21 godz. i 25 min temu
  • 1
jak poprawnie zgodnie ze sztuką powinno się montować pompe ciepła split typu powietrze-powietrze? chodzi o odległość od ściany budynku oraz od podłoża. spotykam się z głosami że odległość powinna być duża, powyżej 50cm a nawet niektórzy sądzą że 1m. To samo od podłoża - im wyżej tym lepiej. Tymczasem większość pomp które widuje (różnych producentów, montowana przez różne ekipy) jest dość blisko ściany budynku posadowiona. Część jest bardzo nisko, prawie przy gruncie
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 21 godz. i 21 min temu via Wykop
  • 3
@torian15: bierzesz dtr pompy i masz tam minimalne odległości montażu
  • Odpowiedz

411

Odpady droższe od pszenicy konsumpcyjnej. Czy można bardziej upokorzyć rolnika?

- Dzisiaj dotarło do mnie, że rolnika nie da się już bardziej upokorzyć. Tona pelletu, czyli odpadu trocin słomy, plew generalnie jakiegoś odpadu przetworzonego, kosztuje tyle, co 3 tony pszenicy konsumpcyjnej. Rozumiecie to? Trzy tony pszenicy konsumpcyjnej na tonę odpadów mówi rolnik

jbc_putina
z
cenyrolnicze.pl
dodany: przedwczoraj, 21:06:50
  • 123
  • #
    polska
  • #
    ogrzewanie
  • #
    rolnictwo
  • #
    gospodarka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:23:55 via Wykop
  • 0
@lukas1212: aby z tego drzewa uzyskać ten odpad trzeba ogrom energii po drodze
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
05.02.2026, 14:43:05
  • 0
Czy w nowym niedużym domku budowanym wg współczesnych standardów - 20cm styropianu, 3 szybowe okna można byłoby wykonać ogrzewanie na zasadzie: bufor 1000L, grzałki 7kW, 10kWp PV bez magazynu? Zamiast inwestować w pompę ciepła można byłoby założyć PV i magazynować energię w buforze a resztę oddawać do sieci. Powierzchnia połowy dachu na południe takiego domu parterowego to ok 50m2 więc mniej więcej 10kWp.

Czy można obecnie dostać PB na taki system? Jak
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 15:07:15 via Wykop
  • 1
@nieznamniepamietam: nie ma szans aby to grzać bezpośrednio pv, w grudniu 16kWp zrobiła ok 250kWh
jak chcesz mogę ci dać dane domu 275m2 przy tandemie grunt + pv z magazym
jak chcesz to podaj zakres danych, tylko pv mam dopiero od sierpnia podpiętą
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 18:51:50 via Android
  • 0
Jaką masz taryfę u dostawcy energii?


@nieznamniepamietam: G12W

W ogóle jest możliwość ładowania magazynu w tańszej taryfie gdzie są stałe ceny na dwóch
Bad__Wolf - >Jaką masz taryfę u dostawcy energii?

@nieznamniepamietam: G12W 
W ogóle...

źródło: 1000003072

Pobierz
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 20:52:46 via Wykop
  • 0
@nieznamniepamietam: ten rachunek to styczeń, grudzień było 108zł, listopad ok 80zł, wcześniejsze miesiące od oficjalnego odpalenia to tylko opłaty stałe ok 50zł/mc. od momentu instalacji pv płacę tylko opłaty za przeszył (jak coś pobiorę) i stałe
w depozycie zostało (po styczniu) ok 1000zł jeszcze, więc w obecnej sytuacji wygląda iż się zamknie na plusie
2028 będą zwroty na konto już najpewniej
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 21:22:38 via Wykop
  • 0
masz PV od sierpnia


@nieznamniepamietam: tak, od sierpnia oddaję energię do sieci

jeśli by tak było to być może styczeń 2026 byłby na
  • Odpowiedz
presburger
presburger
presburger
przedwczoraj, 19:28:30
  • 0
mirki doradźcie jakis grzejniczek dodatkowy do pokoju. mam obecnie maty grzewcze pod panelami, ale przy tych mrozach ostatnich to zaplacilem bardzo duzo za ogrzewanie.

#ogrzewanie #dom #mieszkanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 19:46:53 via Android
  • 2
@presburger: klimę załóż z opcją grzania, żadne inne ogrzewanie elektryczne nie będzie się różnić kosztami w porównaniu z tymi matami.
Nie odpalaj w domu niczego co ma otwarty ogień i grzeje bo to potrzebuje ogromnej ilości tlenu a ten możesz tylko otwierając okno dostarczyć. A wtedy wychodzisz pomieszczenie
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
przedwczoraj, 16:26:07
  • 0
#ogrzewanie xd
zrzed - #ogrzewanie xd

źródło: obraz

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:48:54 via Wykop
  • 1
@zrzed: tylko drogo niestety( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

2467

Komisja Europejska wzywa do radykalnego obniżenia podatków na energię

Komisja Europejska wzywa do radykalnego obniżenia podatków na energię

Zimno, więc piekło zamarzło. Wyciekły zalecenia Komisji Europejskiej (projekt) dla krajów członkowskich. Obniżyć VAT, obniżyć akcyzę, odrzucić opłaty dodatkowe. Celem jest radykalne obniżenie cen energii. Bruksela się obudziła?

artur-kielbasinski
z
zielonagospodarka.pl
dodany: 06.02.2026, 10:39:10
  • 346
  • #
    energetyka
  • #
    cenyenergii
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    komisjaeuropejska
  • #
    polityka
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 14:39:03 via Wykop
  • -11
@Kulek1981: bo ets to problem ciemnogrodu polskiego a nie EU¯\(ツ)/¯
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 14:42:41 via Wykop
  • -2
@Djelon: no tylko troszkę, Czesi nas wyprzedzili, reszta ma taniej
Bad__Wolf - @Djelon: no tylko troszkę, Czesi nas wyprzedzili, reszta ma taniej

źródło: signal-2026-02-06-154138

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 14:49:18 via Wykop
  • -10
@pikru: bo ets to problem ciemnogrodów pokroju Polski opierających energetykę na wunglu, a tych jem malutko( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 14:51:05 via Wykop
  • -5
@Robson86pn: a co ma ets2 do prądu?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 14:53:47 via Wykop
  • -7
@Hunt3r_PL: a co dużo płacisz za ogrzewanie, ojej to nie trzeba było słuchać prawicowych dzbanów. Było by mniej¯\(ツ)/¯
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 15:46:00 via Android
  • -12
@Manah: ale ty wiesz, że ETS to problem ciemnogrodu pokroju Polski opierającej energetykę I przemysł i węgiel a nie starej EU?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 15:47:01 via Android
  • -6
@duzy240: nie, energia nie wzrosła, wzrósł haracz na utrzymanie rylców I betonu energetycznego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 15:47:53 via Android
  • -3
@bregath: głównie to że względu na socjal( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 15:50:12 via Android
  • -6
@Bezboznik-12: no i tu się myślisz grubo
Jakby podnieśli opłaty za energię to musie by podzielić się z OZE.
Podnosząc tylko opłaty stałe, przesył to kasa idzie na utrzymanie rylców I betonu energetycznego, z tego OZE nic nie dostaje.
OZE płacą tylko za energię czynną a ta potaniała.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 18:29:24 via Android
  • -8
@DziendobryMireczku: nie dociera do wykopków iż eu właśnie przez ETS odeszło od wungieleka
Natomiast beton prawicowy w Polsce blokuje rozwój energetyki bez emisyjnej bredniami o czarnym złocie
Jak się naród nauczy, że węgiel to problem to skończy się ból dupska o ets
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 18:32:56 via Android
  • -7
@Hunt3r_PL: widzisz, ja mam w poważaniu ETS czy nadchodzący ETS2
To ty jęczysz o jakimś mitycznym koszcie ogrzewania.
Masz obejrzyj sobie ile kosztuje ogrzewanie cywilizowanego człowieka bez palenia jak jaskiniowiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Masz, w-------z się jeszcze bardziej jak cię prawicowe dzbany dymają bredniami o "czarnym złocie"
I jakbyś miał jakieś wątpliwości to za ogrzewanie i prąd bytowy ( ͡° ͜ʖ ͡°
Bad_Wolf - @Hunt3rPL: widzisz, ja mam w poważaniu ETS czy nadchodzący ETS2 
To ty jęc...

źródło: 1000003072

Pobierz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:22:35 via Wykop
  • -4
@ryjek201: wywal "czarne g---o" z miksu energetycznego i nie będzie tyle etesów
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:23:33 via Wykop
  • -2
@ErroL: ale ets2 nie dotyczy prądu, więc jaki to niby ma mieć związek?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:25:31 via Wykop
  • -1
@kmisiun: a z czego pasożyty socjalne nakarmisz?
pisowcy już raz rozdali ets na plusy zamiast na energetykę, a teraz jazgot bo mamy drogi prąd
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 04:59:16 via Android
  • -3
@hansi007: słyszałeś o CCGT?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 05:01:02 via Android
  • -3
@hansi007: o tak, bo prawicowe dzbany tak powiedziały 😆
Trzeba było nie przewalić ETS na socjal i kiełbasę wyborczą a pozbyć się rylców i beton energetyczny i nie było by ets
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 05:03:25 via Android
  • -4
@hansi007: a tak bo prawicowe dzbany od czarnego gówna się popłaczą 😆
Wiesz ile by kosztował prąd z wykorzystaniem tego czarnego polskiego gowna kopanego gdyby nie OZE?
No dawaj wykaż się wiedzą ile wyszła by z 1t po 1k zł 1MWh prądu 😆
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 07:46:30 via Wykop
  • -2
@ErroL: czyli nie masz pojęcia czego dotyczy ETS2.
Polecam się dokształcić z innych źródeł niż brednie prawicowych oszołomów.
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:28:26 via Wykop
  • -1
@Ysae: bo opłaty przesyłowe idą do kieszeni spółki i nie trzeba się nimi dzielić z właścicielami oze
dzięki tym opłatom jest z czego opłacać rylców i beton energetyczny
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:29:33 via Wykop
  • 0
@bodek38: bo podatki są ustalane lokalnie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:31:07 via Wykop
  • -6
@hansi007: dotrze do ciebie w końcu, że ets możesz nie płacić... wystarczy iż przestaniesz opierać energetykę na wunglu
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:33:09 via Wykop
  • -2
@vartan: ets który jest problemem dla ciemnogrodu pokroju Polski? A co z taką Francją która nie ma ets prawie wcale
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 09:43:46 via Android
  • -2
@ErroL: nie, ETS 1 czy 2 nie dotyczy paliw a emisji CO2.
ETS/ETS2 jest doliczamy w momencie użycia i nie pokrywa się między sobą.
Jeżeli na coś jest ETS to nie będzie ETS2.
ETS2 zostanie doliczony w momencie sprzedaży paliwa osobie/przedsiębiorstwu nie objetemu obowiązkiem ETS.

Jako, że do prądu jest doliczany ETS to już nie będzie doliczany
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 10:43:04 via Android
  • -2
@jarypaco: dlatego beton od "czarnego złota" będzie za to g---o płacić i zastanawiać się czemu tak drogo jednocześnie sądząc iż tak jest w całej EU
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 15:55:25 via Android
  • -2
@hansi007: kłamstwa? Ojej prawicowy dzban nie wie co to jest ets
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 15:57:22 via Android
  • -1
@hansi007: no zobacz a ja płacę ekstra do 1kWh ok 16gr
No zobacz prawicowy dzban nie ogranął cennika.
Co już wungielek nie jest taki cudowny?
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 15:58:36 via Android
  • -1
@hansi007: tak rachunek jest prawicowy bo przez prawicowe dzbany jest jaki jest.
Więcej wungla, więcej bredni o czarnym złocie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 15:59:25 via Android
  • -1
@hansi007: ojej to powiedz jaka fizykę chcesz przeskakiwać
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 16:02:26 via Android
  • -1
@hansi007: a tak, bo wiem jak działa ETS, jaki jest jego sens.
I dlaczego w Polsce bez niego długie lata będziemy jeszcze utrzymać pasożyty, a tak jest minimalna szansa na to iż energetyka przesunie się w kierunku OZE i atomu i pozbędziemy się wrzoda z górnictwa.
robertx
robertx
przedwczoraj, 10:23:12
  • 3

Hej!
W związku z tym, że ceny #pelet p----------o, mam dla Was #protip na nadchodzący sezon.

Mając kotły na pellet z najpopularniejszymi palnikami - wrzutkowym lub rynnowym - możecie w nich palić nie tylko peletem ale również zbożem, które jest zdecydowanie tańsze.

Trochę
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 10:31:13 via Wykop
  • 0
@robertx: a to jest protip rozwiązujący problem całkowicie
dom 275m2 grzane, 22stC
Bad__Wolf - @robertx: a to jest protip rozwiązujący problem całkowicie
dom 275m2 grza...

źródło: 2026-02-04 18_09_12

Pobierz
  • Odpowiedz

389

To nie szpitale powiatowe toną w długach, tylko NFZ

To nie szpitale powiatowe toną w długach, tylko NFZ

Sytuacja finansowa szpitali samorządowych jest dramatyczna. Kontrakty są realizowane z dużą ostrożnością - do limitów określonych przez NFZ. Dyrektorzy szpitali obawiają się perspektywy, w której braki w finansowaniu znowu wymuszą ograniczenia przyjęć pacjentów.

VoxClamantisInDeserto
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 07.02.2026, 10:49:09
  • 181
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    finanse
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 08:49:28 via Android
  • -4
@Endrula83: rolnicy płacą 1zł/ha przeliczeniowy składniki NFZ
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 08:53:48 via Android
  • -2
@Fist_Of_Truth: ale sponsirujesz rolnikom i ich rodzinom
Powinieneś się cieszyć
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf przedwczoraj, 08:57:12 via Android
  • -4
@Endrula83: o, coś się w końcu ruszyło

14

Rachunek grozy" właśnie trafia do skrzynek. Mieszkańcy bloków patrzą na dopłatę

Rachunek grozy" właśnie trafia do skrzynek. Mieszkańcy bloków patrzą na dopłatę

Luty to dla milionów Polaków mieszkających w blokach miesiąc prawdy. W skrzynkach na listy zaczynają lądować koperty

karol1011
z
warszawawpigulce.pl
dodany: 07.02.2026, 13:43:08
  • 9
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ogrzewanie
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 23:21:57 via Wykop
  • -3
@STEFAN_n00b: ets2 nie sięgnie bloków z ciepłem miejskim
zrzed
zrzed
zrzed
05.02.2026, 22:31:43
  • 0
#ogrzewanie a wiecie co najlepsze jak serduszka wpadną, bo psl cos wspominał żeby z odpadów jak pellet przerabiać na biogaz.. w ich spółdzielniach, wspólnotach energetycznych..

chcieliście kpo xd jakby tego nie mieli .. #prawda
zrzed - #ogrzewanie a wiecie co najlepsze jak serduszka wpadną, bo psl cos wspominał ...

źródło: obraz

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:12:33 via Wykop
  • 0
@Tomek3322: a zdradzisz co się nie opłaca? ile cię kosztuje ogrzewanie i ilu m2
a później cię wyprostuję w myśleniu co się opłaca a co nie, pokażę ci zużycie domu 275m2, przy 22stC
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:13:44 via Wykop
  • 0
@zrzed: ale czemu idziesz w zaparte iż musisz palić...
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:34:18 via Wykop
  • 0
@zrzed: chcesz zobaczyć zużycie domu z stycznia z pompą? wierzysz w bzdury opowiadane przez prawicowe dzbany na temat pomp bo to zagrożenie dla mózgów konserw
Pompa to obecnie najtańsze i najbardziej "preperskie" źródło ogrzewania. Niewielkim nakładem pracy da się dostosować takie ogrzewanie na lata autarkii
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:58:54 via Wykop
  • 0
@zrzed: wyłączę ogrzewanie i mam spadek temperatury w domu na poziomie poniżej 0,1°C/h przy -20°C na zewnątrz (będzie cieplej będzie mniej). Więc z wejściowych 22°C zejście poniżej akceptowalnych 18°C to ok 2dni bez grzania. Zejście do zagrażającej życiu temperatury w okolicy 5°C to już okolice tygodnia.
zejście poniżej 0°C to 9-10dni.
całkowity brak ogrzewania w domu po 10
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 21:31:12 via Wykop
  • 0
@zrzed: masz nie chce mi się tego kolejny raz liczyć więc ai

### 1. Charakterystyka cieplna budynku

Najpierw ustalmy, jak "szczelny" jest Twój
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 21:53:18 via Wykop
  • 0
@zrzed: masz tam założenie iż przez cały czas jest -20°C na zewnątrz, równo 24h/doba przez okres wychłodzenia
AI twierdzi, że to blisko miesiąc, mi wyszła polowa (może się pomyliłem przy obliczeniach).

mierz realnymi danymi a nie twoimi wyobrażeniami, ten dom ma zużycie 6,5kWh(prądu; scop4)/m2/rok; rozumiesz skalę?
  • Odpowiedz
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 14:49:58 via Wykop
  • 0
@zrzed: i dalej swoje
dom ma w konstrukcji zgromadzone ok 800kWh ciepła między 22°C a 0°C , beton, ściany, wyposażenie itp
weźmy czwartek i piątek z tego wykresu bo w sobotę i niedzielę wyskoczyło słońce i będzie zakłamanie duże
to całe zużycie w domu, pompa i prąd bytowy
prąd bytowy określmy na jakieś 8-10kWh
czyli pompa wzięła w czwartek 10-12kWh, w piątek 5-7kWh, scop 4 czyli
Bad__Wolf - @zrzed: i dalej swoje
dom ma w konstrukcji zgromadzone ok 800kWh ciepła m...

źródło: Screenshot_2026-02-07-15-33-00-076_pl.energa.mojlicznik-edit

Pobierz
  • Odpowiedz

713

Unijny system ETS2 zmiażdży domowe budżety. Polacy dostaną rachunki grozy

Unijny system ETS2 zmiażdży domowe budżety. Polacy dostaną rachunki grozy

ETS2 zbliża się do Polski. Odkryj, jakie zmiany finansowe przyniesie w 2028 roku dla gospodarstw domowych.

pangkor
z
agronews.com.pl
dodany: 02.02.2026, 08:29:54
  • 219
  • #
    podatki
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    lewackalogika
  • #
    ets2
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    finanse
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 07:59:28 via Wykop
  • -2
@xaxaxax: sokładnie
a jedynymi "poszkodowanymi" będą betonowi miłośniczy czarnego gówna
lata próśb nic nie dały to będzie nauka przez kieszeń
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:17:37 via Wykop
  • -1
@xpear: nie, piowcy kupili za nie głosy u postaci plusów i kiełbasy wyborczej
jest na to raport nik
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 08:22:24 via Wykop
  • -3
@borowik-zwyczajny: ets2 dotknie tylko specyficznego "klienta"
to miłośnik pisowsko - prawicowego bełkotu o czarnym gównie, przez lata proszono aby wymienili ogrzewanie, nie pomogło to teraz będzie nauka przez kieszeń
Urynowyurynator
Urynowyurynator
Urynowyurynator
04.02.2026, 15:02:09
  • 3
#uniaeuropejska, #ets2
Urynowyurynator - #uniaeuropejska, #ets2

źródło: 17702172882035166760325324622393

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 07:53:14 via Wykop
  • 0
@Urynowyurynator: zapominałeś dodać, że prawicowo - pisowska rodzina
ta co uwierzyła w baśnie o czarnym gównie
  • Odpowiedz

2924

Poszukiwany listem gończym Zbigniew Tadeusz Ziobro

Poszukiwany listem gończym Zbigniew Tadeusz Ziobro

Jeśli znasz miejsce pobytu tej osoby skontaktuj się z policjantami z Komendy Stołecznej Policji, tel. 47 72 37 657, numerem alarmowym 112 lub z najbliższą jednostką Policji.

QoTheGreat
z
ksp.policja.gov.pl
dodany: 06.02.2026, 15:36:37
  • 327
  • #
    ziobro
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
  • #
    pis
  • #
    polska
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 19:46:06 via Wykop
  • -3
@arek_elita: kwestia 2 rzeczy, czy orban p-------e w kwietniu, czy ma alternatywną miejscówkę
jak nie, to będzie śpiewał jak skowronek ratując swój zadek i pociągnie za sobą kolejnych
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 19:50:57 via Wykop
  • -1
@mrmayev: ten już raz dostał ostrzeżenie aby się nie pokazywał z przewałami bo widać i smród się robi, drugi raz dostanie popisówkę aby innych do pionu doprowadzić
Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 07.02.2026, 06:37:27 via Wykop
  • 2
@duze-pe: ma problem, w kwietniu orban będzie sam szukał schronienia( ͡° ͜ʖ ͡°)
a za nim zero będzie próbował dupsko ratował
CoDwa
CoDwa
CoDwa
05.02.2026, 21:22:00
  • 5
Dla tych co mają piec na pellet i głosowali na tuska. Uśmiechacie się teraz?

#pellet #ogrzewanie #kryzys #afera #bekazpodludzi
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bad__Wolf
Bad__Wolf
Bad__Wolf 06.02.2026, 20:15:37 via Wykop
  • 1
@CoDwa: co dupsko boli, że Tusk nie dał i kazał myśleć samemu?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Dariusz

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 07.02.2026

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 09.02.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking