Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko119
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
marcinforall

marcinforall

Dołączył 9 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1993
  • Znaleziska 1848
  • Mikroblog 145
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 8

28

Część policjantów nie dostało wypłaty. Ma to nastąpić 20 kwietnia

Część policjantów nie dostało wypłaty. Ma to nastąpić 20 kwietnia

Część funkcjonariuszy policji otrzyma przelewy z wynagrodzeniami za kwiecień z opóźnieniem - wynika z treści komunikatu opublikowanego na Twitterze przez byłego funkcjonariusza CBŚP Marcina Mikszę. Przełożeni apelują do pracowników o wyrozumiałość i zapowiadają wyjaśnienie sprawy w rozmowach z MSWiA

LeonKameleon
z
money.pl
dodany: 04.04.2023, 06:05:32
  • 11
  • #
    mswia
marcinforall
marcinforall 04.04.2023, 07:30:49 via Wykop
  • -1
20 kwietnia, powiadacie :) Wyplata bedzie w zlotowkach, czy w "zielonych" ;) ?

#420
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wiktor-niedzicki
wiktor-niedzicki
29.03.2023, 12:42:01
  • 2347
Po jedenastu latach nieobecności wracam na wykop.pl. Film zrealizowany dla DDTVN nazwał mnie "Pan od eksperymentów" . Witam się zatem sztuczką kelnerską. Może się przydać już podczas świąt, gdy goście nie będą chcieli wyjść z przyjęcia.
A wkrótce nowe materiały z kanału CiekaWizja. Pozdrawiam serdecznie.

#ciekawostki #ciekawizja #nauka #gruparatowaniapoziomu #ciekawiludzie #ciekawemiejsca
wiktor-niedzicki - Po jedenastu latach nieobecności wracam na wykop.pl. Film zrealizo...
  • 110
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcinforall
marcinforall 29.03.2023, 13:17:02 via Wykop
  • 10
@Chrzonszcz: a ja podbiegalem ze szkoly, zeby zdazyc - lekcje konczyly mi sie "na styk" :) Uwielbialem ten program (wielkie dzieki, Panie @wiktor-niedzicki)
  • Odpowiedz
marcinforall
marcinforall 29.03.2023, 16:57:34 via Wykop
  • 0
@dos_badass: przysiaglbym, ze jeszcze wtedy biedronek nie bylo :)) Ale moze mnie pamiec zawodzi, albo miasto bylo za male na taki przybytek :)
  • Odpowiedz
marcinforall
marcinforall 30.03.2023, 06:48:41 via Wykop
  • 0
@dos_badass: o Ty skubancu :) ales mnie pieknie wywiódł w pole :) Widze, ze nick nieprzypadkowy :)
  • Odpowiedz

324

Zbyt bogaci, by stracić pieniądze

Zbyt bogaci, by stracić pieniądze

Amerykańskie państwo bez mrugnięcia okiem uratowało właśnie SVB, czyli Bank Doliny Krzemowej (Silicon Valley Bank). Nie miał on znaczenia dla stabilności całego systemu. Został jednak ocalony. Dlaczego? No cóż, bo trzymali w nim pieniądze właściwi i dobrze ustosunkowani ludzie...

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 17.03.2023, 11:57:10
  • 80
  • #
    ekonomia
  • #
    usa
  • #
    bank
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    banki
marcinforall
marcinforall 17.03.2023, 20:06:51 via Wykop
  • 13
@Morf: dokladnie, juz mnie glowa boli od tego populizmu. SVB to byl 16 najwiekszy bank w US. Jesli Biden by nie zagwarantowal bezpieczenstwa depozytow w niedziele wieczorem, to w poniedzialek rano 5000 bankow (regionalnych i spoldzielczych, duzo mniejszych, ergo mniej stabilnych nich SVB) mogloby pasc pod napodem bank runu. A to by zatrzeslo calymi Stanami. Stad ten czesciowy bailout - i najwazniejsze - SVB ma w cholere aktywow, ktore wlasnie
marcinforall
marcinforall 17.03.2023, 20:08:00 via Wykop
  • -1
@xaliemorph: a jakich patologii, wg Ciebie, dopuscil sie ten bank? Tam nic anormalnego sie nie dzialo - gdyby nie cyniczni gracze typu Thiel, bank mialby sie dobrze do dzis.
marcinforall
marcinforall 17.03.2023, 20:10:40 via Wykop
  • 61
@kowalzki: brawo, bardzo merytoryczny komentarz. Tylko dlaczego Ty lapiesz 1 plusa, a populistyczne pierd-o-lolo kilkadziesiat (pytanie retoryczne, poziom tego portalu mnie zasmuca z roku na rok).
marcinforall
marcinforall 17.03.2023, 20:11:29 via Wykop
  • 0
@mango2018: w sedno!
marcinforall
marcinforall 17.03.2023, 20:12:50 via Wykop
  • 2
@pdt_87: slogan fajny, ale to nie ten przypadek, kolego.
marcinforall
marcinforall 18.03.2023, 16:30:33 via Wykop
  • 0
@pdt_87: no wlasnie nie w tym przypadku. Jestem daleki od bronienia bankierow, ale w SVB nie bylo zadnych wiekszych naduzyc, a juz na pewno nie takich, ktore mialyby doprowadzic do wykolejenia banku. To byl klasyczny bank run, ktory wykoleilby i najwieksze banki - SVB (w odroznieniu od innych bankow) mial te podatnosc, ze taki Peter Thiel kontrolowal posrednio i bezporednio duza czesc depozytow w tym banku, wiec mogl wywolac panike/bank
marcinforall
marcinforall 18.03.2023, 16:32:45 via Wykop
  • 0
@obieq: co Ty opowiadasz? - caly zarzad i wszyscy akcjonariusze zostali z niczym. Tu byla reka wyciagnieta do depozytorow (zwyklych firm, ktore trzymaly tam pieniadze na wyplaty dla swoich pracownikow). I to nie kosztem podatnikow.
marcinforall
marcinforall 18.03.2023, 19:18:47 via Wykop
  • 0
@alfka: dlaczego w tym dyskursie jakies magiczne znaczenie ma fakt, ze pieniadze w tym banku trzymaly startupy? Z perspektywy bankowosci startupy to firmy jak kazde inne - otrzymaly finansowanie VC, ktorymi beda robic wyplaty, a pieniadze gdzies trzeba trzymac. Piszacy te komentarze jakos dziwnie sugeruja, ze skoro startupy, to moga stracic, bo i tak graja w ryzykowne gry - owszem, ale z rynkiem, a nie z bankiem, w ktorym deponuja
marcinforall
marcinforall 18.03.2023, 19:28:17 via Wykop
  • 0
ale zarząd powinien dywersyfikować przychody i zarządzać ryzykiem.

Kolego, to naprawde nie byl problem w SVB - powtarzam jak mantre, bank run na taka skale zabilby kazdy bank.

top managment i właściciele startup to dalej relatywnie bardzo bogaci ludzie vs np. pracownik sklepu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pokretnie rozumujesz - founderzy startupow czesto do rundy B biora glodowe pensje (ok, moze wyzsze niz pracownik sklepu, ale jako to ma znaczenie?) - a

166

Bank upadł w piątek ale nic sie nie stało bo drukarki poszly w ruch weekend!

Bank upadł w piątek ale nic sie nie stało bo drukarki poszly w ruch weekend!

Żeby nie bylo klasycznego run'u na banki. FED urchuomil drukarnie! zapinamy pasy porsze draństawa!

d0n_chich0t
z
stooq.pl
dodany: 13.03.2023, 06:59:50
  • 78
  • #
    usa
  • #
    gielda
  • #
    banki
  • #
    wallstreet
  • #
    ekonomia
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 08:48:01 via Wykop
  • 8
@PogromcaPatusow: ale w tym wypadku nie bedzie zadnego bail-outu, tylko ochrona depozytow firm, ktore tam trzymaly srodki.
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 12:29:48 via Wykop
  • 0
@arkadiusz-kowalewski: ochrona, o ktorej piszesz jest "by default". A interwencja ma zapewnic ochrone WSZYSTKICH depozytow. Dywizje UK wlasnie przejal HSCB, w USA na razie jeszcze nie wiadomo, jak sie skonczy, choc obiecuja, ze depozyty bezpieczne.

Do rachunku wciaz nie ma dostepu ani przez web, ani z apki: https://www.svb.com/online-banking/maintenance-message
Podobno niektorym udaje sie puscic transakcje payroll z polaczonych aplikacji HRowych
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 12:32:05 via Wykop
  • -1
@kar-tofel: bufor na strate maja tez duzy (ten bank naprawde sobie swietnie radzil). Tutaj bankierzy nic szczegolnie zlego nie zrobili - wyglada na to, ze to Thielowi zalezalo na tym wykolejeniu - pewnie za chwile wyjdzie, ze shortowal.
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 12:34:20 via Wykop
  • 0
@Rabusek: jeszcze nie zostala uwolniona - dalej nie mozna sie zalogowac do systemu
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 13:15:06 via Wykop
  • 0
@Rabusek: chyba wlasnie takiego scenariusza obawiaja sie w USA w kotekscie tych pomniejszych bankow (SVB byl 16 najwiekszym bankiem w USA), stad ta interwencja. Kruchy ten system - jak jeden/kilku wplywowych ludzi moze miec taki wplyw na szkielet gospodarki (pije do Petera Thiela, ktory chyba moczyl palce w tej panice)
marcinforall
marcinforall 13.03.2023, 13:51:50 via Wykop
  • 1
@Rabusek: wlasnie odblokowali dostep do rachunkow, ale serwery padly, wala 500
marcinforall
marcinforall 14.03.2023, 09:51:53 via Wykop
  • 0
@adam-skowyt: nie wiem, skad masz te informacje, ale na szczescie nie masz racji
marcinforall
marcinforall 14.03.2023, 13:31:16 via Wykop
  • 0
@adam-skowyt: to cos chyba zle zrozumiales. Cytuje Bidena: "Your deposits will be there when you need them." - i na szczescie byly ;)
marcinforall
marcinforall 15.03.2023, 06:30:42 via Wykop
  • 0
@adam-skowyt: Zgadza sie. "Investors in the banks" to sa shareholderzy banku, a nie jego klienci. Klienci to "depositors". Tutaj nie chca powtorzyc bledu z 2008 i zrobic bailoutu bankierom/inwestorom/grubym rybkom, a jednoczesnie ochronic ludzi, ktorzy po prostu trzymali tam pieniadze (tak jak Ty w swoim banku na rorze)
marcinforall
marcinforall 16.03.2023, 06:59:35 via Wykop
  • 0
@adam-skowyt: no wlasnie nic. Miales $20M w SVB, to dalej msz $20M, tylko tym razem w Santa Clara albo HSBC. Wlasnie ta decyzja podzielila opinie w US. Normalnie stracilbys powyzej kwoty ubezpieczonej ($250k), ale w tym wypadku jest interwencja banku, bo grozilo rozlaniem bank-runu na tysiace innych bankow, a to by zdestabilizowalo cala gospodarke US.

Nie rozumiem argumentu: "przeciez to byl bank dla startupow" - to byl bank jak kazdy
marcinforall
marcinforall 16.03.2023, 09:01:04 via Wykop
  • 0
interwencja banku


@marcinforall: mialo byc "interwencja rzadu"

379

Francja rozpoczęła debatę o legalizacji marihuany | WEEDNEWS.PL | Świat Zielonyc

Pokaż treści 18+

Francja rozpoczęła debatę o legalizacji marihuany | WEEDNEWS.PL | Świat Zielonyc

Francja rozpoczęła debatę o legalizacji marihuany. Francuska Rada Gospodarcza, Społeczna i Środowiskowa zaproponowała ...

Teone420
z
weednews.pl
dodany: 14.03.2023, 13:53:40
  • 128
  • #
    francjadasielubic
  • #
    francja
  • #
    wykopjointclub
  • #
    marihuana
  • #
    wykop
marcinforall
marcinforall 15.03.2023, 15:30:59 via Wykop
  • 0
@turbolibek: ciekawe, ze takie "klisze" zazwyczaj slysze z ust tej mniej rozgarnietej czesci spoleczenstwa.
marcinforall
marcinforall 15.03.2023, 15:35:20 via Wykop
  • 1
@zenek-stefan1: komentarz-klisza - pod kazdym znaleziskiem o MJ zawsze znajduje taki glos. Oczywiscie, ze oglupionym spoleczenstwem latwiej zarzadzac, ale te role pelni religia, mass media, a-----l, politycy-demagogowie i inne pseudo-autorytety. A nie roslina, ktora czesto prowadzi do introspekcji i refleksji nad otaczajaca rzeczywistoscia. Slowo klucz, ktorego brakuje w takim komentarzu jak Twoj - nadmiar (to zazwyczaj szkodzi).

360

Objawy paniki na Wall Street. Trzecia największa upadłość banku w historii

Objawy paniki na Wall Street. Trzecia największa upadłość banku w historii

Piątkowa sesja na Wall Street zakończyła się dużymi spadkami głównych indeksów. Traciły głównie banki. Inwestorów wystraszył upadek banku SVB i jego potencjalne skutki dla szerszego rynku. To trzecia największa upadłość banku w amerykańskiej historii po Lehmann Brothers i Washingto

Qtasus2Wielgus
z
businessinsider.com.pl
dodany: 11.03.2023, 06:58:34
  • 75
  • #
    usa
  • #
    gielda
  • #
    banki
  • #
    wallstreet
marcinforall
marcinforall 12.03.2023, 13:32:43 via Wykop
  • 0
@rafal-heros: nie pisz bzdur, poczytaj info z FDIC: https://www.fdic.gov/news/press-releases/2023/pr23016.html

633

Signal zapowiada opuszczenie Wielkiej Brytanii, jeśli rząd zakaże szyfrowania

Pokaż treści 18+

Signal zapowiada opuszczenie Wielkiej Brytanii, jeśli rząd zakaże szyfrowania

Wielka Brytania chce zakazać szyfrowania, które utrudnia łapanie pedofilów i terrorystów. Signal przestanie wtedy świadczyć usługi w kraju, bo nie da się zapewnić szyfrowania "tylko dobrym ludziom".

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 26.02.2023, 17:29:30
  • 162
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    swiat
  • #
    bezpieczenstwo
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 15:55:55 via Wykop
  • 0
@timechain: numer z haszami numerow telefonow raczej nie przejdzie :) to tylko 9-11 cyfrowe kombinacje (dodalem kierunkowe), czyli crack w mig. Na pewno uzywaja soli (i ew. pieprzu), ale to sa dane, ktore albo musisz trzymac w DB, albo zaszywasz w apce - tak, czy inaczej trudno sie bedzie wytlumaczyc sluzbom, ze "ni ma".
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 15:58:52 via Wykop
  • 0
@marcinforall: sam sobie dokomentuje, bo chyba mi zabraklo wyobrazni. W sumie mozna by sie wesprzec jakims hardware'owym HSMem do solenia/pieprzenia i wtedy mozna grac karta, ze "nie wiem, jaka sol"
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 16:20:29 via Wykop
  • 0
@timechain: ja o jednym, Ty o drugim ;) Doczytalem o szczegolach implementacji: https://signal.org/blog/contact-discovery/
TLDR: nie ma zadnych haszy
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 18:46:35 via Wykop
  • 0
@timechain: nie, nie ma ani numerow, ani haszy - ma kryptogramy. Ale po Twoich wypowiedziach w tym watku smiem twierdzic, ze wie wiesz, na czym polega roznica, a przy okazji debata z Toba to jak orka na ugorze ;) Idz leczyc frustracje na silownie.
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 18:52:23 via Wykop
  • 0
@timechain: kolego, przestan Ty sie juz osmieszac w tym watku.

Komunikacja użytkowników jest p2p bez pośrednictwa signala


Za to warto by dodac, ze za posrednictwem serwerow STUN od Googla.
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 18:54:53 via Wykop
  • 0
ja #!$%@?. Gościu, fragment z linku który sam wrzuciłeś.


@timechain: gratuluje samozaorania. Doczytaj akapit dalej, gosciu.
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 19:00:29 via Wykop
  • 0
@timechain: i tak bedziesz do polnocy, zlapany na bzdurze, niescislosci, robil fikolki? I co, metadane nagle znikaja? Wystarczy, zeby wiedziec dokladnie, kto z kim w Signalu (oczywiscie nie "o czym"). Kto jak kto, ale Google ma wszystko, zeby Cie zdeanonimizowac, wiec sluzby nie musza tych danych nawet od Signala brac. Moxie na ktoryms blackhacie mial lightninga o tym.
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 19:07:27 via Wykop
  • 0
@timechain: absolutnie nie zamierzam ci poswiecac juz ani minuty dluzej.
marcinforall
marcinforall 27.02.2023, 19:29:45 via Wykop
  • 0
@timechain: typie, ja o STUN, a ty o Androidzie. Blagam cie, nie pisz juz w tym watku, bo przyjdziesz tu kiedys i ci bedzie wstyd.
Dunning-Kruger w najczystszej postaci. Teraz juz naprawde EOT

10

Kombinat Konopny znowu to zrobil :)

Pokaż treści 18+

Kombinat Konopny znowu to zrobil :)

W 2h 50m Kombinat Konopny zebral od inwestorow 4,5mln zl w ramach akcji crowdfundingowej. Trzymam kciuki za odrodzenie branzy konopnej w Polsce i jestem dumny z bycia czescia tego renesansu :)

marcinforall
z
inwestycja.kombinatkonopny.pl
dodany: 14.02.2023, 12:53:11
  • 13
  • #
    konopie
  • #
    marihuana
  • #
    cannabis
  • #
    crowdfunding
  • #
    gpw
marcinforall
marcinforall
Autor
14.02.2023, 17:34:22 via Wykop
  • -1
@osetnik: sprzedali akcje ("zebrac runde inwestycyjna" to zargon)
marcinforall
marcinforall
Autor
14.02.2023, 18:40:19 via Wykop
  • -1
@osetnik: co to znaczy "zwykla spolka akcyjna"? Jest jeszcze nienotowana na parkiecie, wiec w ramach akcji crowdfundingowej mogles kupic ich akcje (wejscie na gielde dopiero w tym roku). Czyli klasyczny crowdfunding za udzialy w spolce (w odroznieniu od wariantu kickstarterowego, o ktory Ci chyba chodzi)
marcinforall
marcinforall
Autor
14.02.2023, 19:19:46 via Wykop
  • -1
@osetnik: omatkobosko - pytasz "co to za crowdfunding", to Ci odpowiadam. Przeciez wiekszosc akcji crowdfundingowych na udzialach jest na spolki akcyjne - zebys do notariusza nie musial latac ;) Skad zatem to zdziwienie?
marcinforall
marcinforall
Autor
14.02.2023, 19:21:10 via Wykop
  • -1
@osetnik: a wspominam o tym, ze nienotowana, zeby Ci uwypuklic, ze ich akcji na gieldzie nie kupisz, stad crowdfunding
marcinforall
marcinforall
Autor
14.02.2023, 21:00:11 via Wykop
  • -1
@osetnik: kolego, czy Ty mnie trollujesz :) ? Czy masz problem ze sformulowaniem tego, co Cie nurtuje?
Jest spolka akcyjna, ma wyemitowane akcje. Ale nie jest notowana na gieldzie, wiec jest problem z zakupem/sprzedaza akcji takiej spolki przez "ulice". I ten problem rozwiazuja platformy crowdfundingowe.
marcinforall
marcinforall
Autor
15.02.2023, 08:47:38 via Wykop
  • 0
@osetnik: koledzy musza Cie uwielbiac za takie teksty ;)
marcinforall
marcinforall
Autor
15.02.2023, 11:01:25 via Wykop
  • 0
@osetnik: "I nie można tak od razu?" - rozumiem, ze to byl przytyk do mnie. I do tego byla moja reakcja.

313

Wpadki menadżerów haseł. Czy warto dalej ich używać?

Wpadki menadżerów haseł. Czy warto dalej ich używać?

O tym w jakich sytuacjach menedżery haseł same w sobie mogą stać się zagrożeniem.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 12.02.2023, 17:31:21
  • 129
  • #
    security
  • #
    hacking
  • #
    komputery
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
marcinforall
marcinforall 13.02.2023, 07:27:15 via Wykop
  • -1
@IvanBarazniew: podnosisz bardzo dobry argument, ktory rzadko kiedy poruszany jest w konteksice "cloudowych" managerow hasel. Samo przejecie zaszyfrowanych paczek z haslami nie jest aktualnie problemem, ale juz w polaczeniu ze zlosliwa aktualizacja (trudniejsze, ale nie niewykonalne), masterpass (ktore wydaje Ci sie, ze wpisujesz lokalnie) moze powedrowac w eter. I wtedy jest game over.

Ja polecam self-hostowanego bitwardena. Tym samym rozdzielam ryzyko. Firewallem na endpointach umozliwiam aktualizacje z bitwarden.com, a sync
marcinforall
marcinforall 13.02.2023, 07:31:47 via Wykop
  • 7
@otua: porownujesz troche jablka do gruszek - z innych serwisow wyciekaja hasze hasel (w domysle "crackowalne"), a z menedzerow - prawdziwe kryptogramy. Sam wyciek takiego kryptogramu nie stanowi problemu - mozna by sie nawet pokusic o stwierdzenie - ze moglyby one byc wystawione publicznie (jesli nie zawieralyby zadnych metadanych wskazujacych na wlasciciela). Problemem jest jednak wyciek danych towarzyszacych, ktore mozna wykorzystac do wyludzenia masterpassa.
marcinforall
marcinforall 13.02.2023, 09:36:30 via Wykop
  • 0
@IvanBarazniew: jasna sprawa. Choc to jeszcze inne zagadnienie, a glebiej w kroliczej norze sa ataki na "lancuch dostaw".
marcinforall
marcinforall 13.02.2023, 14:22:47 via Wykop
  • 0
@IvanBarazniew: bardzo dobre w kontekscie uwierzytelniania online, ale aktualnie (chyba) zaden menedzer hasel nie wspiera rozszerzenia do FIDO2, ktore umozliwia uwierzytelnienie offline (poprzez tzw. hmac-secret).
marcinforall
marcinforall 13.02.2023, 14:26:22 via Wykop
  • 0
@lazaruss: czuje, ze piszesz o U2F/FIDO2, ktore jest swietnym standardem, ale w kontekscie logowania "online". Aktualnie menedzery hasel go nie wspieraja do lokalnego odblokowania "vaulta". A "stare" klucze od yubico nie daja wiekszego bezpieczenstwa niz klucz do auta :) Ale owsze, mozna uzyc do zrobienia hybrydy z tego, co sie wie z tym, co sie ma.

409

4Chan dorwał się do najnowszego AI podrabiającego głos. Posłuchajcie efektów.

4Chan dorwał się do najnowszego AI podrabiającego głos. Posłuchajcie efektów.

Niestety reakcja firmy która to zrobiła, była natychmiastowa i już zamknęli betę. Tego i tak nie da się powstrzymać.

Pierdyliard
z
boards.4channel.org
dodany: 30.01.2023, 22:24:56
  • 147
  • #
    ciekawostki
  • #
    4chan
  • #
    ai
  • #
    internet
marcinforall
marcinforall 31.01.2023, 14:36:58 via Wykop
  • 16
@TurboIndyk @bylem_bordo : z ciekawostek, firma zalozona przez 2 Polakow

522

Pfizer próbuje mutować COVID-19, a potem tworzyć szczepionki na własne warianty.

Pfizer próbuje mutować COVID-19, a potem tworzyć szczepionki na własne warianty.

Project Veritas ujawnia: Dyrektor Badań i Rozwoju od Pfizera nagrany ukrytą kamerą. Pfizer próbuje przy użyciu alternatywnej metody "kierowanej ewolucji" tworzyć nowe warianty i mieć gotowe na nie szczepienia. Do tego opowiada o ciągłej wymianie kadr pomiędzy regulatorem a sektorem prywatnym.

ol_Io
z
youtube.com
dodany: 26.01.2023, 07:46:08
  • 112
  • #
    afera
  • #
    koronawirus
  • #
    pfizer
  • #
    projectveritas
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
marcinforall
marcinforall 26.01.2023, 15:44:17 via Wykop
  • -1
Za duzo siedze na Zoomach i innych meetach, bo jak przeczytalem "mutować", to myslalem o wyciszonym mikrofonie ;)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KaiserBrotchen
KaiserBrotchen
22.01.2023, 03:34:23
  • 385
Nie było żadnego ataku, a #hejto perfidnie kłamie. Hejto korzysta z Cloudflare'a co można łatwo sprawdzić w internecie. Oznacza to, że każda udana próba ataku Denial-of-Service została by zatrzymana na poziomie Cloudflare'a i użytkownik nie zobaczyłby błędu 500 z astronautą na stronie hejto. Jeżeli strona korzystająca z CF może załadować się na tyle, żeby wyświetlić błąd to znaczy, że wina jest po stronie ich web servera, a nie jest spowodowana
KaiserBrotchen - Nie było żadnego ataku, a #hejto perfidnie kłamie. Hejto korzysta z ...

źródło: hejto

Pobierz
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcinforall
marcinforall 22.01.2023, 14:37:49 via Wykop
  • 1
@KaiserBrotchen: fakt, ze serwis jest za CF to jedno, ale jesli ktos poznal oryginalne adresy IP serwisu (a sam serwis nie zostal odpowiednio utwardzony, by nie przyjmowac ruchu uptream spoza CF), to efekt mogl byc podobny do tego, co widac. Choc bardziej spodziewalbym sie 502, 503, a nie 500.
  • Odpowiedz
marcinforall
marcinforall 22.01.2023, 15:00:01 via Wykop
  • 4
A to Cie zaskocze, moj drogi :) Widzialem bardzo duzy serwis e-commerce, ktory byl schowany za Akamai, ale dzieki Certificate Transparency mozna bylo odnalezc pare subdomen, ktore "wyciekły" jego oryginalne adresy IP. I serwis ten bez problemu taki ruch przyjmowal. Ale co do zasady, masz racje.
  • Odpowiedz
marcinforall
marcinforall 22.01.2023, 18:59:57 via Wykop
  • 1
A ja sie obawiam sie, ze Ty sie mylisz :) Jesli masz racje, to zapewne mozesz tu podac adresy IP serwerow aplikacyjnych lub LB hejto, prawda?

PS.
Co chciales dowiesc tymi naglowkami?
  • Odpowiedz

546

Apple przyłapanie na skanwaniu prywatnych plików w systemie MacOS

Apple przyłapanie na skanwaniu prywatnych plików w systemie MacOS

Rossmann wyjaśnia zachowanie Apple, które ingeruje w wasze prywatne dane. Każdy użytkownik Macbooka jest inwigilowany przez Apple, a dane wysyłane są na serwery Apple ,nawet jeżeli nie używacie AppleID czy iCloud, wszystko z poziomu systemowego procesu "mediaanalysisd" który skanuje pliki lokalnie

Pan_Slon
z
youtube.com
dodany: 18.01.2023, 21:09:53
  • 171
  • #
    niebezpiecznik
  • #
    zaufanatrzeciastrona
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    apple
marcinforall
marcinforall 19.01.2023, 13:34:13 via Wykop
  • 32
Ach ten kochany Little Snitch - trzeba przyjrzec sie calej kategorii procesow powiazanych z macOS. mediaanalysisd juz sobie nie pogada
marcinforall - Ach ten kochany Little Snitch - trzeba przyjrzec sie calej kategorii p...

źródło: Screenshot 2023-01-19 at 14.35.07

Pobierz
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

marcinforall
marcinforall 19.01.2023, 16:00:04 via Wykop
  • 14
@Bella_88: smacznego. Bez LS balbym sie komputer odpalic :)
marcinforall - @Bella_88: smacznego. Bez LS balbym sie komputer odpalic :)

źródło: Screenshot 2023-01-19 at 16.59.08

Pobierz
marcinforall
marcinforall 19.01.2023, 17:01:30 via Wykop
  • 1
@lukasilestam: Robilem swego czasu rekonesans i nie zlalazlem nic porownywalnego (w kontekscie usability - mam bardzo szczegolowe reguly). I, jesli dobrze pamietam, nie kupilem w pelnej cenie, tylko w ok. 25 euro w ramach jakiejs promocji. Soft warty kazdego euro.
marcinforall
marcinforall 19.01.2023, 17:36:39 via Wykop
  • 2
@editores: niechcianych LKMów i atakow supply chain na softwarze, ktoremu powierzylem zaufanie. A Ty?

2223

Apel sklepów: "Prosimy płacić tylko gotówką!" Znamy wszystkie koszty...

Apel sklepów: "Prosimy płacić tylko gotówką!" Znamy wszystkie koszty...

Mam w kieszeni banknot 50 zł. Idę do restauracji i zapłacę banknotem za obiad. Właściciel restauracji następnie wykorzystuje banknot do zapłaty za pranie. Właściciel pralni następnie wykorzystuje banknot, aby zapłacić fryzjerowi. Po nieograniczonej liczbie płatności nadal pozostanie banknotem 50 zł

zatrwazajacy
z
pomorska.pl
dodany: 15.01.2023, 17:27:53
  • 579
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    nauka
  • #
    ekonomia
marcinforall
marcinforall 15.01.2023, 20:45:54
  • 2
@voot: dokładnie, na dzień dobry z ulicy Polcard czy inny Elavon bierze 0,65% prowizji niezależnie od obrotu. Coś czuje, ze przedsiębiorcy z artykułu chcą uniknąć innych kosztów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marcinforall
marcinforall 15.01.2023, 20:46:33
  • 4
@S0VVA: a to słuszny argument. Cały program Polska Bezgotówkowa wyglada jak mityczny diler dający pierwsza działkę (tutaj rok) za FREE.

937

Młodzi nie chcą tyrać i jeżdżą zbiorkomem

Młodzi nie chcą tyrać i jeżdżą zbiorkomem

Zdaniem ekspertów z WHO praca powyżej 55 godz. tygodniowo jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia. "Młodzi ludzie nie są zbyt leniwi, żeby pracować 16 godzin dziennie — po prostu coraz więcej z nich rozumie, że nie powinno się tego robić"

troll234
z
noizz.pl
dodany: 14.01.2023, 10:34:00
  • 406
  • #
    praca
  • #
    ciekawostki
  • #
    januszebiznesu
  • #
    januszex
  • #
    pracbaza
marcinforall
marcinforall 15.01.2023, 13:54:03
  • 0
@cwlmod: uszczypliwość za uszczypliwość ;) może czas nauczyć się pisać w języku ojczystym: „jakichś”, nie jakiś

38

FEMINATYWY. O genderowej nowomowie słów kilka. | Maciej Makselon | TEDxKoszalin

FEMINATYWY. O genderowej nowomowie słów kilka. | Maciej Makselon | TEDxKoszalin

Dla mnie, jako przeciwnika użycia feminatywów jest to ciekawy punkt widzenia oraz fakty, których wcześniej nie znałem.

huginn9
z
youtube.com
dodany: 11.01.2023, 09:28:21
  • 20
  • #
    polska
  • #
    jezykpolski
  • #
    feminizm
marcinforall
marcinforall 11.01.2023, 16:14:35
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

123

Pies umierał w męczarniach po zjedzeniu produktu, który większość z nas ma...

Pies umierał w męczarniach po zjedzeniu produktu, który większość z nas ma...

Uwazacjie na ksylitol. Jedyną gorszą rzeczą od śmierci własnego pupila jest wiedza, że można było jej uniknąć. Jak żyć z taką świadomością?

rast_abaddon
z
kochamyzwierzaki.pl
dodany: 08.01.2023, 22:55:59
  • 116
  • #
    nauka
  • #
    psy
  • #
    ostrzegam
marcinforall
marcinforall 09.01.2023, 08:38:47
  • 9
@lord_xenu: w gumach do zucia, w pascie do zebow, w "bio" slodyczach - jest go coraz wiecej w domach.
marcinforall
marcinforall 09.01.2023, 08:48:13
  • 47
@ricky_fernando: nope, zaden bait. Moj 40kg pies po zjedzeniu ok. 150g ksylitolu po ok. 20m najpierw stracil wzrok, a potem wpadl w jakis katatoniczny stan. Po 15m bylem w klinice, gdzie walczyli o kazda minute. Akcja jak w amerykanskich filmach na ostrym duzyrze - 3 osoby cos mi przy psie robily - jakies zastrzyki, kroplowki - pamietam, ze chodzilo o zapobiezenie zapasci cukrowej - ten ksylitol robi jakis ogromny wystrzal
marcinforall
marcinforall 09.01.2023, 11:49:12
  • 2
@snoopek @Rudy_Bigos_2 - bo mój pies czasem zamienia się w pieprzonego kangura (co widziałem na kamerach, jak go zostawiam w domu) i ściąga rzeczy z bardzo wysokich półek. A ten ksylitol to mam (miałem, już nie ryzykuje) jako substytut cukru, wiec to była zwykła torebka jak z cukrem
marcinforall
marcinforall 09.01.2023, 18:02:32
  • 0
@Rudy_Bigos_2: tak, to prawda - minus niezasluzony. Dokladnie z tego samego powodu, co rodzynki - powoduja niewydolnosc nerek, ktora moze prowadzic do zgonu.

18

Czy hindusi są dobrzy z matematyki?

Czy hindusi są dobrzy z matematyki?

Krótko i zwięźle o temacie. Nawet bym się nie spodziewał.

osetnik
z
youtube.com
dodany: 08.01.2023, 01:22:26
  • 22
  • #
    matematyka
  • #
    indie
  • #
    ciekawostki
marcinforall
marcinforall 08.01.2023, 14:18:59
  • 0
@baronio: a zobacz, kto piastuje role CEO największych spółek technologicznych na świecie :) (Microsoft, Google, IBM, Adobe czy do niedawna Twitter - i wielu innych).

4264

"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "

Pokaż treści 18+

"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "

Watch ""Wziełem paragon na chleb za 2.99" " on Streamable.

raul7788
z
streamable.com
dodany: 05.01.2023, 15:02:44
  • 430
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
marcinforall
marcinforall 05.01.2023, 16:14:46
  • 40
"Wzięłem" to był strzał w pysk, a "pięć złoty" odczułem jak kop w dupę. "Pięć złoty" - mówi człowiek, którego całe życie kręci sie wokół złotych.
marcinforall - "Wzięłem" to był strzał w pysk, a "pięć złoty" odczułem jak kop w dupę...

źródło: comment_1672935280x9oVNmri9gwatdEZkdPkK8.jpg

Pobierz
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

630

Robił sobie zdjęcia przez 15 lat

Robił sobie zdjęcia przez 15 lat

Opis musi być

Polasz
z
streamable.com
dodany: 03.01.2023, 17:32:20
  • 134
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    logikaniebieskichpaskow
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    kalkaztwittera
  • #
    fotografia
marcinforall
marcinforall 04.01.2023, 09:25:55
  • 2
mnie w tym filmie fascynuje, przede wszystkim, determinacja protagonisty :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • Strona 2 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.03.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking