Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko245
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
majk2137
majk2137

majk2137

Dołączył 6 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 906
  • Znaleziska 300
  • Mikroblog 606
  • Obserwujący 8
  • Obserwowane 18

65

Chipsy – jaki mają skład i wpływ na zdrowie?

Chipsy – jaki mają skład i wpływ na zdrowie?

Chipsy bez tajemnic.

stanwiedzy
z
stanwiedzy.pl
dodany: 14.02.2021, 15:33:07
  • 76
  • #
    ciekawostki
  • #
    dieta
  • #
    jedzenie
  • #
    zdrowie
  • #
    chemia
  • #
    zdroweodzywianie
majk2137
majk2137
majk2137 14.02.2021, 15:46:26 via Android
  • -7
@stanwiedzy a później się tworzą takie bzdurne mity jak "piwny brzuch". Otóż nie. Ludzie mają wielkie brzuchy od niezdrowych przekąsek spożywanych do piwa, a nie od samego piwa.

15

Włamali się do pustego domu i mieszkali w nim 4 miesiące

Włamali się do pustego domu i mieszkali w nim 4 miesiące

W Babimoście dzicy lokatorzy, włamali się do pustego domu mieszkali w nim przez 4 miesiące. Policję powiadomiła właścicielka, która przyjechała na kontrolę.

Regioneo_PL
z
regioneo.pl
dodany: 07.02.2021, 05:25:06
  • 36
  • #
    babimost
  • #
    lubuskie
  • #
    squat
  • #
    opuszczone
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 06:28:58 via Android
  • -11
@krampus0101 przestań takie brednie pociskać. Zasiedzenie w złej wierze to 30 lat, a nie 10. Ponadto co innego jeżeli ktoś bez tytułu prawnego stał się posiadaczem jakiejś nieruchomości, a miał tytuł prawny w postaci umowy najmu, a ten wygasł. Z prawnego punktu widzenia to zasadnicza różnica.
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 07:05:23 via Android
  • -8
@krampus0101 nie. Jeżeli ktoś zawarł umowę najmu jako wynajmujący, a najemca przestał płacić lub nie wydał mu lokalu po ustaniu stosunku najmu to wynajmującemu pozostaje tylko pozew. Na szczęście coraz więcej osób decyduje się na umowę najmu okazjonalnego. Wtedy najemca poddaje się egzekucji w formie aktu notarialnego, a taki dokument stanowi tytuł egzekucyjny i po nadaniu klauzuli wykonalności stanowi tytuł wykonawczy co pozwala działać komornikowi w zakresie opróżnienia i wydania lokalu.
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 07:12:41 via Android
  • -6
@krampus0101 kolejny Mirek typu "nie wiem to się wypowiem". Na dokumenty, które najemca musi przedłożyć wynajmującemu składają się oświadczenie osoby, która posiada tytuł prawny do jakiegoś mieszkania, że przyjmie najemcę do siebie w razie przeprowadzenia egzekucji, oświadczenia najemcy złożone w formie aktu notarialnego, w którym najemca poddaje się egzekucji na podstawie art. 777 par. 1 pkt 4 Kodeksu postępowania cywilnego oraz oświadczenie najemcy ze wskazaniem gdzie się wyprowadzi. Jedynie oświadczenie o
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 07:17:22 via Android
  • -7
@krampus0101 jeśli zrezygnuje to gmina musi zapewnić lokal tymczasowy. Jeżeli tego nie zrobi, to łącznie po 6 miesiącach taki najemca zostanie usunięty do noclegowni. Dlatego naprawdę skończ Mirku pisać o czymś o czym nie masz pojęcia.
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 07:20:22 via Android
  • -7
@krampus0101 art. 1046 par. 4 KPC "Wykonując obowiązek opróżnienia lokalu służącego zaspokojeniu potrzeb
mieszkaniowych dłużnika na podstawie tytułu wykonawczego, z którego nie wynika
uprawnienie dłużnika do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub prawo do
lokalu zamiennego, komornik usunie dłużnika do innego lokalu lub pomieszczenia, do
którego dłużnikowi przysługuje tytuł prawny i w którym może on zamieszkać. Jeżeli
dłużnikowi nie przysługuje tytuł prawny do innego lokalu lub
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 07:22:27 via Android
  • -7
@krampus0101 napisałem Ci, że wtedy noclegownia. Nie będę wklejał całego KPC na wykop trollu.
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 09:16:23 via Android
  • -1
@MechanicznyKorwin Ty za to pewnie zmieniasz koło w samochodzie prawarkiem jak kapcia złapiesz.
majk2137
majk2137
majk2137 07.02.2021, 11:01:05 via Android
  • 3
@PanG kradzież z włamaniem jest zagrożona wysoką karą. Nieważne co ukradnie sprawca czynu. Tak samo jest z rozbojem, który zagrożony wysoką karą za sam fakt jego dokonania. Słusznie, bo zarówno kradzież z włamaniem jak i rozbój to czyny popełniane z niskich pobudek.

573

Notariusz nie odpowiada za sfałszowany dowód osobisty

Notariusz nie odpowiada za sfałszowany dowód osobisty

Od notariusza nie można domagać się specjalistycznej wiedzy w zakresie fałszerstw dokumentów i podrabiania podpisów, a jedynie starannego zapoznania się z treścią dokumentów i dostrzeżenia widocznych śladów fałszu, nie wymagających wiedzy specjalistycznej. W konsekwencji sporządzenie...

konto usunięte
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 06.02.2021, 09:26:03
  • 204
  • #
    prawo
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    biznes
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 13:27:03 via Android
  • 3
@yetix jesteś przedstawicielem typu "nie wiem to się wypowiem". Zgodę na uruchomienie kancelarii notarialnej wydaje minister sprawiedliwości, a nie właściwa miejscowo Rada Izby Notarialnej. Ta wydaje tylko niewiążącą ministra opinię. Co więcej często jest tak, że RIN nie podoba się właśnie, że w jakimś miejscu jej zdaniem jest zbyt wiele kancelarii i nawet jeżeli wyda opinię negatywną to później minister i tak wydaje zgodę na uruchomienie kancelarii. Ponadto nie wiem po
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 13:36:40 via Android
  • 5
@kkrzysiek13 pierwsze słyszę o taksie notarialnej na poziomie 4 tysiące za umowę sprzedaży. No chyba, że kupowałeś nieruchomość wartą 5 milionów. Wtedy faktycznie jakiś notariusz może by i tyle pobrał. Jeżeli tak to pozostaje tylko pogratulować, że Ci się powodzi. Taksa notarialna w 99% przypadków najmniejsza składowa spośród opłat, które zostawiasz u notariusza. Płacisz przecież 2% podatku od czynności cywilnoprawnych od wartości nieruchomości i to zawsze jest największa opłata, która zresztą
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 13:40:55 via Android
  • 1
@terwer358 rocznie sporządza się prawie 2 miliony aktów notarialnych z czego umowy sprzedaży stanowią większość. Takie przypadki jak w artykule można zliczyć na palcach jednej ręki. Dlatego jednak bezpieczeństwo obrotu jest zapewnione, bo praktycznie niemożliwe jest się naciąć, w przeciwieństwie np. do samochodu.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 13:46:30 via Android
  • 2
@kkrzysiek13 przestań głosić jakieś brednie. Taksa notarialna za oświadczenie o poddaniu się egzekucji odnośnie umowy najmu okazjonalnego nie może przekroczyć 1/10 minimalnego wynagrodzenia za pracę. Od stycznia wynosi ono 2800 zł brutto, więc stawka maksymalna to 280 zł netto, a powiększona o VAT 344,40 zł. Dlatego niemożliwe żebyś zapłacił 1000 zł za najem okazjonalny. Ponadto pierwsze słyszę o 5000 zł za umowę deweloperską. Owszem przy umowie deweloperskiej deweloper i nabywca ponoszą
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:05:48 via Android
  • 4
@yetix ciekawe czy tak samo uważasz odnośnie stawek adwokatów. Notariusz nie może wziąć więcej niż 10.000 zł netto nawet jeżeli coś jest warte 100 milionów. Adwokat i radca prawny za sprawę z wartością przedmiotu sporu rzędu 100 milionów wzięliby dziesiątki tysięcy. Co za różnica? Postępowanie sądowe to postępowanie sądowe. Wracając do notariusza. Napisałem Ci dlaczego stawki są zróżnicowane. Różnica jest w odpowiedzialności, za którą należy się odpowiednie wynagrodzenie. Jeżeli coś by
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:09:59 via Android
  • 1
@dobry_wieczor widocznie może i stanowi skoro na przedsiębiorców za stosowanie dumpingu cenowego UOKIK może nakładać kary pieniężne.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:14:26 via Android
  • 1
@dobry_wieczor ponadto wielu klientów często dziwi się, że w ogóle potrzebne są jakieś dokumenty do sporządzenia choćby umowy sprzedaży i oburzona jest tym ile ich jest. Co prawda niesłusznie, bo w najgorszym razie konieczna jest wizyta jedynie w starostwie i urzędzie miasta i pobranie 4-5 dokumentów, jednakże to także jest wbrew etyce jeżeli jakiś notariusz nie będzie tych dokumentów żądał, bo to przecież oczywiste, że wtedy klienci tak naprawdę szkodząc sobie,
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:16:51 via Android
  • 4
@dobry_wieczor wyjdź z piwnicy. Czasy są teraz zupełnie inne niż w 2002 roku. Wtedy notariusze to faktycznie była jedna wielka sitwa. Teraz jest zgoła inaczej, bo chociażby nie trzeba podchodzić z prawniczej rodziny, by zostać notariuszem.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:18:16 via Android
  • 2
@dobry_wieczor od 2012 kiedy Gowin przeprowadził deregulację wielu zawodów fakt czy jakaś kancelaria powstanie bądź też nie, oraz inne kwestie dotyczące notariuszy już nie należą do izb notarialnych, a do ministra sprawiedliwości.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:32:33 via Android
  • 1
@dobry_wieczor składki to w ogóle odrębna kwestia. Nie rozumiem dlaczego u radców i adwokatów są stałe, a u notariuszy powiązane z pobraną taksą. TK już dawno powinien się tym zająć, ale może lepiej jak to już będzie legalny i niepisowski TK. I nie masz racji odnośnie tego, że należy to wyłącznie do UOKIK. Samorząd zawodowy może wszcząć postępowanie dyscyplinarne jeżeli ktoś stosuje zbyt niskie stawki albo klientom zamożnym czynności robi "za
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 14:58:24 via Android
  • 1
@yetix ja wiem za co się płaci. Tłumaczę Ci tylko skąd się wzięła opłata stosunkowa zamiast stałej. Wystarczy, że poszukasz w internecie to znajdziesz takie przypadki. Sam znam trzy, w tym jednego osobiście.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 15:03:56 via Android
  • 2
@dobry_wieczor niech minie jeszcze 15 lat i samorządy już nie będą zdziadziałe. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 15:11:50 via Android
  • 0
@yetix czynności wszędzie są tak samo powtarzalne. Adwokat i radca mają mnóstwo prostych spraw o zapłatę, mnóstwo rozwodów, działów spadku i innych gdzie wszystko robi się tak samo. Notariusz też ma mnóstwo podobnych darowizn, sprzedaży, działów spadku i innych czynności, ale czasem zdarzają się takie gdzie inwencja jest potrzebna. Gdybyś dobrze znał prawo rzeczowe i zobowiązania zrozumiałbyś o co mi chodzi. Poza tym już kiedyś nie było ograniczenia co do maksymalnej
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 17:26:04 via Android
  • 0
@yetix co ma w ogóle wspólnego opłata sądowa z wynagrodzeniem notariusza? Nic. Tak jak ktoś składając pozew do sądu musi wnieść opłatę sądową tak składając wniosek o wpis do ksiąg wieczystych też trzeba wnieść opłatę sądową. Poza tym co innego sporządzać umowę, a co innego będąc sędzią wieczystoksięgowym czy też referendarzem rozpatrywać wnioski o wpis, bo tak jak sędzia w wydziale cywilnym czy karnym rozpatruje sprawy tak robi się to w
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 17:44:53 via Android
  • 0
@yetix zastaw to jedyne co możesz ustanowić na rzeczy ruchomej. Na nieruchomości można ustanowić służebność (osobistą, gruntową, przesyłu), użytkowanie, prawo dożywocia, hipotekę, nieruchomość można oddać w użytkowanie wieczyste, do tego dochodzą inne rodzaje praw. I tu się mylisz. Sąd wieczystoksięgowy wszystko weryfikuje raz jeszcze. Ponadto nawet w USA, gdzie notariuszy tak naprawdę nie ma, a adwokaci obu stron sporządzają umowy dochodzi do stosunkowo większej liczby błędów i pozwów wynikających z obrotu
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 18:53:11 via Android
  • 0
@piwomir-winoslaw wejdź sobie w ustawę z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie i sprawdź. Nie będę Ci udowadniał czegoś co jest prawdą.
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 19:05:29 via Android
  • 0
@eduu przy deweloperskiej faktycznie nie ma wyboru, ale przy przenoszącej możesz iść gdzie chcesz. :)
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 20:30:16 via Android
  • 0
@piwomir-winoslaw oczywiście, że tak. Znam kilka przypadków z otoczenia, w tym jeden osobiście. Zresztą wystarczy w necie poszukać to jesteś w stanie dotrzeć do bazy orzeczeń sądów okręgowych i apelacyjnych ze zanonimizowanymi wyrokami odnośnie tego.

1

Bełchatowianka rozwieszała ''antyszczepionkowe'' plakaty. Dostała mandat

Bełchatowianka rozwieszała ''antyszczepionkowe'' plakaty. Dostała mandat

Strażnicy miejscy ukarali mandatem kobietę, która rozwieszała w Bełchatowie plakaty ostrzegające przed szczepieniami na COVID-19.

darosoldier
z
ddbelchatow.pl
dodany: 06.02.2021, 08:25:12
  • 4
  • #
    polska
  • #
    belchatow
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
majk2137
majk2137
majk2137 06.02.2021, 09:14:38 via Android
  • 0
@Zona_faraona nieważne co wieszała. Zgodnie z art. 63a kodeksu wykroczeń, każdy kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez wymaganej zgody właściciela lub zarządcy budynku, ogrodzenia, latarni itp., podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Wobec takiej osoby można również orzec przepadek przedmiotów stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500 złotych

560

Sąd Najwyższy oceni, czy można karać na podstawie rozporządzenia

Pokaż treści 18+

Sąd Najwyższy oceni, czy można karać na podstawie rozporządzenia

Nie można karać za wykroczenie osób, które naruszały m.in. zakaz ustanowiony na mocy rozporządzenia - twierdzi RPO które kieruje kasację do SN..... Według RPO będące podstawą kary rozporządzenie należy uznać za niekonstytucyjne, a w efekcie - za nielegalne.

Emigrant1
z
prawo.pl
dodany: 03.02.2021, 04:53:25
  • 67
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    bekazpisu
  • #
    rpo
  • #
    prawo
  • #
    sadnajwyzszy
majk2137
majk2137
majk2137 03.02.2021, 20:45:14 via Android
  • 19
@Vosemite nie do końca pisowskie macki dosięgły SN. Zarówno Izba cywilna, Izba karna jak i Izba Pracy są w miarę wolne od pisowskich wpływów. Kasację od orzeczenia w postępowaniu w sprawie o wykroczenie będzie zapewne rozpatrywać Izba Karna, więc nie będzie to żadna z tych nowych nielegalnych izb.

344

O pożarze w wiadrze, czyli ile kosztuje rezygnacja z atomu na przykładzie Litwy.

O pożarze w wiadrze, czyli ile kosztuje rezygnacja z atomu na przykładzie Litwy.

Urszula Kuczyńska, działaczka Lewicy Razem, pisze o doświadczeniach porzuconego atomu na Litwie, które powinny jej zdaniem przemawiać za budową elektrowni jądrowej w Polsce.

NaglyAtakGlazurnika
z
biznesalert.pl
dodany: 02.02.2021, 10:17:32
  • 69
  • #
    litwa
  • #
    energetyka
  • #
    oze
  • #
    atom
  • #
    geopolityka
majk2137
majk2137
majk2137 02.02.2021, 15:35:36 via Android
  • 6
@adamczo jak to? Przecież reaktory RBMK nie wybuchają. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1282

Policja nielegalnie blokuje wejścia do klubów we Wrocławiu

Policja nielegalnie blokuje wejścia do klubów we Wrocławiu

Wrocławska policja nielegalnie blokuje wejścia do klubów we Wrocławiu - na zdj. pasaż Niepolda. Idealny przykład powiedzenia "Jak nie kijem to pałą"

Grzabek
z
ibb.co
dodany: 31.01.2021, 01:57:55
  • 168
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    wykop
  • #
    covid19
  • #
    wroclaw
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 10:54:14 via Android
  • 34
@PajonkPafnucy dlatego właśnie prawo jest dla prawników. Laik nie rozumie, że zgodnie z art. 2 Konstytucji, który stwierdza, że RP jest demokratycznym państwem prawnym, wykładni przepisów odnoszących się do zakazów, nakazów, ograniczeń itd. należy dokonywać w sposób ścisły. Tzn. jeżeli Konstytucja stwierdza, że coś ograniczyć można tylko w drodze ustawy to znaczy, że musi to być napisane w ustawie, a nie może to być uczynione tak jak teraz, że ustawa zawiera
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:10:32 via Android
  • 14
@PajonkPafnucy to nie jest "takie myślenie" tylko prawda. Bez zrozumienia reguł wykładni nikt nie jest w stanie poprawnie rozumieć przepisów prawa. Nie będę Cię odsyłał do opracowań w postaci monografii na 300 stron o wykładni, analogiach i wnioskowaniach prawniczych, bo i tak tego nie zrobisz, ale wystarczy, że zajrzysz na Wiki. Zresztą nieprzypadkowo każdy student prawa pierwszego roku musi przez to przebrnąć, bo inaczej każdy pociskałby takie kocopoły jak Ty to
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:14:20 via Android
  • 4
@PajonkPafnucy co więcej dlatego też prawo jest dla prawników, bo żeby każdy był je w stanie zrozumieć to musiałoby być napisane takim łopatologicznym językiem i w tak kazuistyczny sposób jak jest napisany Kodeks pracy. Natomiast normy prawne trzeba tworzyć w sposób uniwersalny. Inaczej ustawy byłyby kilkukrotnie dłuższe, a i tak życie przyniosłoby przypadki, których ustawodawca nie jest w stanie przewidzieć. Wystarczy zresztą popatrzeć chociażby na austriacki kodeks cywilny, który obowiązuje przeszło
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:18:16 via Android
  • 11
@PajonkPafnucy w brzmieniu z 2008 ta ustawa nie zawierała przepisów odnośnie ograniczenia swobody działalności gospodarczej. Miłościwie panujący nam rząd uchwalił to niedawno. Dlatego Twój argument jest inwalidą.
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:33:13 via Android
  • 9
@PajonkPafnucy a gdzie jest napisane, że można ograniczyć swobodę działalności gospodarczej? Bo czasowe ograniczenie obrotu pewnymi produktami albo czasowe ograniczenie działalności określonych zakładów pracy to zupełnie co innego niż ograniczenie swobody działalności gospodarczej, a z tym mamy teraz do czynienia, jeżeli od kilku miesięcy wielu przedsiębiorców nie może funkcjonować wcale. Gdyby rząd np. czasowo ograniczył sprzedaż rękawiczek, płynów do dezynfekcji, albo zastosował inne podobne działania, które by miały wesprzeć system opieki
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:34:32 via Android
  • 4
@PajonkPafnucy tak jak Ci powiedziałem, zakazy, nakazy i ograniczenia trzeba rozumieć w sposób ścisły. Jeżeli w Konstytucji jest napisane, że ograniczenie swobody działalności gospodarczej może być dokonane tylko w ustawie to nie można nagle czasowego ograniczenia działalności pewnych zakładów pracy rozumieć jako tożsamego terminu.
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 11:39:12 via Android
  • 7
@PajonkPafnucy i tu właśnie wracamy do tego co napisałem na początku. Prawo jest dla prawników. Gdyby było tak jak mówisz to sądy utrzymywałyby w mocy kary dla przedsiębiorców, a jednak je uchylają. Dlatego czy Ci się to podoba czy nie, źle to wszystko rozumiesz.
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 12:05:35 via Android
  • 9
@PajonkPafnucy to sobie ufaj legislatorom pisowski trollu. Po to RPO, który jest doktorem nauk prawnych oraz mnóstwo innych znanych w świecie prawniczym osób słusznie głosiło, że to co robi teraz rząd jest nielegalne, żeby jakiś wykopek uważał się na mądrzejszego. xD
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 12:14:47 via Android
  • 8
@PajonkPafnucy bo i sądy i RPO i inni prawnicy cały czas mówią, że jest to uczynione w rozporządzeniu, a nie w ustawie. Czego nie rozumiesz? Ileś razy Ci to napisałem, a Ty próbujesz stwierdzić, że jest to napisane w ustawie. Nie. To co jest obecnie w rozporządzeniu powinno być przeniesione do ustawy. Wtedy będzie dopiero będzie to legalne.
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 12:28:04 via Android
  • 12
@PajonkPafnucy Ty zwyczajnie teraz manipulujesz. Podajesz fragment, w którym przytoczona jest argumentacja inspektora sanitarnego i masz w powiązaniu, że w tym orzeczeniu sądu nałożoną przez niego karę uchylił, co za tym idzie uznał skargę za zasadną, a do tego to inspektora sanitarnego obciążył kosztami postępowania. Ić stont pisowski trollu. xD
majk2137
majk2137
majk2137 31.01.2021, 13:24:25 via Android
  • 3
@Joterini dzięki, właśnie zobaczyłem. xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

1211

Sąd miażdży sanepid i policję.

Pokaż treści 18+

Sąd miażdży sanepid i policję.

Jak ktoś chce znać swoje prawa zalecam przeczytać od dechy do dechy. Pięknie wypunktowane co może policja :) Wydrukować i na ścianę .

mar1978
z
polskieveto.com
dodany: 29.01.2021, 16:06:49
  • 98
  • #
    polska
  • #
    sanepid
  • #
    policja
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    bekazpisu
majk2137
majk2137
majk2137 30.01.2021, 11:37:15 via Android
  • 1
@ostatni_lantianin otóż w zakresie kontroli zgodności przepisów z Konstytucją mylisz się. Trybunał Konstytucyjny tym się różni od sądów powszechnych i administracyjnych, że wydawane przez niego orzeczenia w zakresie zgodności ustaw z Konstytucją mają charakter prawnokształtujący i są skuteczne erga omnes. Natomiast sądy powszechne i sądy administracyjne mogą stosować tzw. rozproszoną kontrolę konstytucyjną, tzn. uznać, że w rozpoznawanej sprawie konkretny przepis jest niezgodny z Konstytucją i nie stosować go w czasie orzekania.

744

Rząd szykuje zmasowane kontrole przedsiębiorców, którzy otworzą biznesy

Nie będzie litości dla przedsiębiorców, którzy od poniedziałku spróbują wznowić działalność wbrew rządowym zakazom. Rząd szykuje zmasowane kontrole. Ustalono to podczas specjalnej narady w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - dowiedzieli się dziennikarze RMF FM.

wojna
z
rmf24.pl
dodany: 29.01.2021, 09:03:13
  • 158
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    koronawirus
  • #
    strajkprzedsiebiorcow
  • #
    otwie
majk2137
majk2137
majk2137 29.01.2021, 17:02:35 via Android
  • 0
@ameliniummm w egzekucji, a nie windykacji. Potocznie windykacją zwie się każdą próbę dochodzenia wierzytelności, natomiast egzekucja to termin przeznaczony dla organów egzekucyjnych, bo nie tylko komornik jest takim organem, i to w czasie postępowania egzekucyjnego można dokonać np. zajęcia pieniędzy na rachunku bankowym czy rzeczy ruchomych i nieruchomych dłużnika.

9

Peugeot 508 PSE (360 KM) wyceniony. Jest droższy od BMW M340i xDrive

Peugeot 508 PSE (360 KM) wyceniony. Jest droższy od BMW M340i xDrive

Auto zapowiada się świetnie, ale cena zwala z nóg.

Peperoni_99
z
namasce.pl
dodany: 24.01.2021, 12:22:40
  • 12
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    peugeot
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    polskiedrogi
majk2137
majk2137
majk2137 24.01.2021, 23:08:15 via Android
  • 0
@Peperoni_99 chyba nie aż tak dobrze skoro nie będzie kolejnej generacji tego auta.

371

Po 40 latach "cud Gierka" został pobity. Najnowsze dane wskazują na rekord

Po 40 latach "cud Gierka" został pobity. Najnowsze dane wskazują na rekord

Od lat popyt na mieszkania rośnie, co napędza koniunkturę na rynku. COVID-19 nie zatrzymał rozpoczętych wcześniej budów, co przełożyło się na kilkuprocentowy wzrost liczby lokali oddanych do użytku i nowy rekord. W 12 miesięcy na rynek trafiło 222 tys. mieszkań.

konto usunięte
z
money.pl
dodany: 22.01.2021, 13:32:01
  • 210
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    budownictwo
  • #
    inwestycje
  • #
    kredythipoteczny
majk2137
majk2137
majk2137 23.01.2021, 07:33:18 via Android
  • 2
@mitatuyo akurat składanie pieniędzy na przechowanie notariuszowi w związku z dokonywaną czynnością jest bardzo bezpiecznym sposobem zapłaty. Notariusz z przyjęcia pieniędzy na przechowanie sporządza protokół w formie aktu notarialnego, a składającemu wydaje wypis tego protokołu, więc ma on oprócz np. potwierdzenia przelewu (bo można też złożyć pieniądze w gotówce) dowód na wpłatę. Tu trzeba pamiętać, że przy nieruchomościach przeniesienie własności następuje z chwilą podpisania umowy, więc jeżeli depozytu nie ma, to

702

Deweloper każe dopłacić 320 tysięcy. Bo zwiększyła się powierzchnia domu

Ich dom, zdaniem budującego go dewelopera, powiększył się o 38 metrów kwadratowych. A więc trzeba dopłacić ponad 300 tysięcy złotych. Nabywcy zostali postawieni pod ścianą: albo zapłacą, albo mogą zapomnieć o wymarzonym lokum.

jacom
z
money.pl
dodany: 16.01.2021, 13:10:31
  • 166
  • #
    polska
  • #
    budownictwo
  • #
    deweloperka
  • #
    prawo
  • #
    truestory
  • #
    ciekawostki
majk2137
majk2137
majk2137 17.01.2021, 12:06:01 via Android
  • -1
@mco111 dla przykładu we Wrocławiu i okolicach deweloper na bloku, w którym jest około 30 lokali, a którego koszt postawienia to około 4-5 milionów jest w stanie na czysto wyciągnąć jakieś 4 miliony.

2901

PiS chce znieść prawo do odmowy mandatu. "Krok w stronę państwa...

PiS chce znieść prawo do odmowy mandatu. "Krok w stronę państwa...

Prawo odmowy przyjęcia mandatu zostanie zniesione? Taki projekt autorstwa grupy posłów PiS wpłynął właśnie do Sejmu. Zdaniem karnisty dr. Mikołaja Małeckiego jest to "krok w stronę państwa policyjnego -

majk2137
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 09.01.2021, 14:57:49
  • 221
  • #
    polska

9

Pojawił się projekt ustawy w sprawach o wykroczenia. Zakłada zniesienie...

Na rządowych stronach znalazł się projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. Wśród nowych zapisów znajduje się m.in. zniesienie prawa do odmowy mandatu, czy sprecyzowanie, że "grzywnę uważa się za nałożoną takim mandatem z chwilą jego odbioru przez...

majk2137
z
onet.pl
dodany: 08.01.2021, 22:41:20
  • 10
  • #
    cotojest
majk2137
majk2137
majk2137
Autor
08.01.2021, 23:03:54 via Android
  • 0
@mp0011 sąd w Lublinie akurat wydaje nakazy zapłaty w postępowaniu upominawczym. Natomiast przy mandacie w ogóle nie będziesz miał możliwości obrony w sądzie jeżeli nie będzie możliwości odmowy jego przyjęcia. Wtedy to pewnie w ogóle zrobiłaby się kompletna samowolka wśród niebieskich i zaczęło się wlepianie mandatów jak popadnie, bo i tak nie ma jak się od tego odwołać.
majk2137
majk2137
majk2137
Autor
08.01.2021, 23:38:30 via Android
  • 0
@mp0011 to dziwne, bo jeszcze dwa lata temu normalnie miałem rozprawę w sądzie w średnim mieście powiatowym, po tym jak odmówiłem przyjęcia mandatu, a następnie zaskarżyłem wyrok nakazowy.
majk2137
majk2137
majk2137
Autor
08.01.2021, 23:41:50 via Android
  • 0
@mp0011 poza tym nie widzę sensu w takiej zmianie, że nie można odmówić przyjęcia mandatu, ale można go zaskarżyć do sądu. Efekt będzie ten sam. Ewidentnie gra jest tutaj na utrudnienie życia szaremu obywatelowi.
majk2137
majk2137
majk2137
Autor
09.01.2021, 06:53:51 via Android
  • 0
@mp0011 nie sądzę, żeby sąd dawał 500 zł grzywny za coś za co wcześniej wystawiono 50 zł mandatu. Po pierwsze sąd i tak może ukarać grzywną nawet w kwocie do 5000, a po drugie nie sądzę, żeby kwota grzywny zasadniczo różniła się od kwoty mandatu, którego ktoś nie przyjął.
majk2137
majk2137
majk2137
Autor
09.01.2021, 14:56:38 via Android
  • 0
@mp0011 proszę bardzo. Tutaj mamy bardzo ładną wypowiedź karnisty bodaj z UJ, który jasno tłumaczy dlaczego ta nowelizacja jest bardzo zła. https://wiadomosci.wp.pl/pis-chce-zniesc-prawo-do-odmowy-mandatu-krok-w-strone-panstwa-policyjnego-6595345639205664a

498

Zawirowania na rynku najmu. Zniknęli turyści i biznes, najem...

Zawirowania na rynku najmu. Zniknęli turyści i biznes, najem...

Koniec roku zbiegł się z końcem obowiązywania wielu umów najmu mieszkań. Pandemia spowodowała, że nowych chętnych jest jak na lekarstwo. Potencjalnych najemców brakuje zwłaszcza w przypadku ofert tak zwanego najmu krótkoterminowego, z którego dotąd najczęściej korzystali turyści i...

ymkzz
z
businessinsider.com.pl
dodany: 06.01.2021, 07:49:32
  • 528
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
majk2137
majk2137
majk2137 07.01.2021, 12:07:20 via Android
  • 2
@kwitnaca-wisnia w naszym systemie prawnym nie ma takiej możliwości, żeby bank zajął czyjeś mieszkanie. Co najwyżej po uzyskaniu wyroku, który stanowić będzie tytuł egzekucyjny, opatrzeniu go klauzulą wykonalności, co nadaje mu przymiot tytułu wykonawczego, uprawniać będzie komornika do prowadzenia egzekucji z majątku dłużnika, licytację jego majątku i zaspokojenie wierzyciela jakim jest bank. No chyba, że był to skrót myślowy to co innego.
majk2137
majk2137
majk2137 07.01.2021, 12:09:30 via Android
  • 1
@kwitnaca-wisnia inna sprawa, że bank udzielając kredytu wymaga zabezpieczenia w postaci ustanowienia hipoteki na nieruchomości. Daje to tę przewagę nad innymi wierzycielami danego dłużnika, że uzyskuje się pierwszeństwo w zaspokojeniu swoich wierzytelności.
majk2137
majk2137
majk2137 07.01.2021, 12:36:36 via Android
  • 2
@kwitnaca-wisnia bank nie może nic sam sprzedać. Hipoteka to ograniczone prawo rzeczowe, które w sposób podobny do zastawu zabezpiecza wierzyciela. Jeżeli ktoś przestaje spłacać kredyt to bank musi mu wypowiedzieć umowę kredytu, co sprawia, że cały kredyt staje się wymagalny, czyli bank może domagać się spłaty całego zobowiązania. Wtedy musi wystąpić z pozwem o zapłatę, następnie udać się do komornika już po uzyskaniu wyroku i przeprowadzeniu postępowania formalnego odnośnie tego wyroku.
majk2137
majk2137
majk2137 07.01.2021, 13:11:49 via Android
  • 1
@kwitnaca-wisnia nie. Odsetki spłaca się tylko za okres korzystania z kredytu. Tak że jeżeli po roku bank wypowie komuś umowę kredytu to będzie mógł się domagać zapłaty całego kredytu, a do tego odsetek umownych za okres korzystania z kredytu, czyli tych które byłyby zapłacone wraz z ratami kredytu do dnia wypowiedzenia umowy kredytu, a poza tym także odsetek ustawowych od dnia wydania przez sąd wyroku do dnia zapłaty.
majk2137
majk2137
majk2137 08.01.2021, 21:49:01 via Android
  • 0
@extremedm to jest tylko kwota zabezpieczenia wierzytelności i nie ma nic wspólnego z samym kredytem. To, że banki na ogół stosują nadzabezpieczenie i suma hipoteki jest dużo większa niż Łączna kwota kredytu do spłaty to już inna para kaloszy.

460

Odtajniono zapisy umowy na A4. Okazuje się, że... może być gorzej

Odtajniono zapisy umowy na A4. Okazuje się, że... może być gorzej

Aktualne opłaty za przejazd małopolskim odcinkiem autostrady A4 Katowice-Kraków to obecnie 60% maksymalnej opłaty, jaka może być ustalona.

konto usunięte
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 07.01.2021, 14:25:17
  • 114
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    a4
  • #
    katowice
  • #
    krakow
majk2137
majk2137
majk2137 07.01.2021, 17:54:47 via Android
  • 2
@invidia A1 i dobra nawierzchna? To przejedź się śląskim odcinkiem od Bytomia w stronę Łodzi i zobaczysz jak się ładnie skacze nie będąc na skoczni narciarskiej. XD

790

Od 1 stycznia zakaz palenia na balkonach na Litwie

Od 1 stycznia zakaz palenia na balkonach na Litwie

W piątek 1 stycznia 2021 roku na Litwie zaczął obowiązywać zakaz palenia papierosów na prywatnych balkonach bloków mieszkalnych oraz na tarasach czy loggiach, jeśli sprzeciwi się temu choć jeden z sąsiadów.

konto usunięte
z
bankier.pl
dodany: 01.01.2021, 12:21:36
  • 358
  • #
    europa
  • #
    palenie
majk2137
majk2137
majk2137 01.01.2021, 20:48:30 via Android
  • -1
@2047 Nieważne co notariusz napisze w umowie sprzedaży, balkon to zawsze część wspólna i zawsze stanowi współwłasność właścicieli wszystkich lokali. Natomiast to czy napisze się o jakimś prawie do korzystania czy też nie, nie ma zbytnio znaczenia, bo nikt nie może sobie przejść przez Twoje mieszkanie, żeby wejść na wspólny balkon. Co się zaś tyczy palenia to wszem wspólnota mieszkaniowa może sobie przyjąć regulamin, w którym zakaże palenia w częściach wspólnych,
majk2137
majk2137
majk2137 08.06.2019, 11:40:14 via Android
  • 0
Cześć Mirki. Jako antytechniczy człek mam pytanie. Czy jeśli mam "szybką" ładowarkę, która była w zestawie z telefonem ( #xiaomilepsze) to czy mogę bez obaw ładować z jej pomocą słuchawki bezprzewodowe, które z tego co mi się wydaje nie obsługują szybkiego ładowania czy jednak jestem zmuszony mieć dwie i używać zwykłej ładowarki do nich?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zaspanyziom
zaspanyziom
zaspanyziom
08.06.2019, 11:43:56
  • 1
@majk2137: amperarz na wyjsciu jest podany jako max do uzyskania
  • Odpowiedz
majk2137
majk2137
majk2137 19.05.2019, 00:01:37
  • 7
@majk2137: cześć Mirki, oto ja, nowy wykopek xd
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

WarmWeather
WarmWeather
19.05.2019, 00:02:17
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Dibhala
Dibhala
19.05.2019, 00:03:03
  • 1
@majk2137: potrafisz już #usunkonto ? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 8 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.10.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.05.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 19.05.2019

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking