Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko201
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
hipponah
hipponah

hipponah

Dołączył 7 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1090
  • Znaleziska 366
  • Mikroblog 724
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 12

832

Pozbawili ją ojcowizny, bo nazywała się jak dłużnik. Sprawa zaczęła się w...

Pozbawili ją ojcowizny, bo nazywała się jak dłużnik. Sprawa zaczęła się w...

Pani Wiesława przez całe życie ciężko pracowała i nigdy nie miała długów. Niespodziewanie została pozbawiona ojcowizny. Komornik i sądy wzięły ją za dłużnika, bo pasowało imię i nazwisko, nikt nie sprawdził nawet PESEL-u.

artem17
z
dziennikwschodni.pl
dodany: 05.05.2021, 18:22:59
  • 110
  • #
    polska
  • #
    komornik
  • #
    prawo
  • #
    dlugi
  • #
    pieniadze
  • #
    panstwozdykty
hipponah
hipponah
hipponah 06.05.2021, 18:49:08
  • 1
@Intelekt: Przy egzekucji z nieruchomości notariusz nie wykonuje żadnej czynności.

18

Leśników zbulwersowała mapa wycinek. Kiedyś sami zrobili niemal identyczną.

Leśników zbulwersowała mapa wycinek. Kiedyś sami zrobili niemal identyczną.

Hipokryzja, hipokryzja, hipokryzja LP.

marian1881
z
wyborcza.pl
dodany: 26.03.2021, 14:38:38
  • 5
  • #
    lasypanstwowe
  • #
    las
  • #
    ekologia
  • #
    natura
  • #
    drzewa
  • #
    podwojnestandardy
hipponah
hipponah
hipponah 26.03.2021, 17:20:47
  • 2
Zalesienie rośnie z roku na rok, ale kogo to obchodzi. Przecież nie dziennikarzy.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1078

Maseczki, dystans - a w szpitalu miejsc brak.

Maseczki, dystans - a w szpitalu miejsc brak.

To pokazuje jak innym światem jest wnętrze kościoła. Pretekst: Nowi lektorzy i akolici w tarnowskim seminarium

krakowiak
z
tarnow.gosc.pl
dodany: 22.03.2021, 08:10:22
  • 144
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    lockdown
  • #
    covid19
hipponah
hipponah
hipponah 22.03.2021, 16:55:46
  • -14
@Sensination: I Ty tak serio?
hipponah
hipponah
hipponah 22.03.2021, 17:04:16
  • -6
@Sensination: @StefanEm: Haha, co cóż, każdy ma prawo do własnych poglądów.
hipponah
hipponah
hipponah 22.03.2021, 17:15:59
  • -3
@StefanEm: Zapomniałeś jeszcze o tym, że księża opowiadają ludziom bajki na podstawie jakiejś starej książeczki i są mordercami kobiet.
hipponah
hipponah
hipponah 22.03.2021, 17:21:07
  • -7
@StefanEm: A, no zapomniałem o tym.
W przyszłości życzę mniej nienawiści. Pozdrawiam!

908

Kościół narusza Konstytucję. Nie pozwala rodzicom wypisać dziecka,...

Kościół katolicki chętnie przyjmuje wszystkich, ale utrudnia odejście. Według polskiej Konstytucji każdy ma prawo do wolności religii, a rodzice mają prawo wychowywać dzieci według własnych przekonań... Niestety, kościół tego nie przestrzega. Do osiemnastki ochrzczone dziecko musi być...

Srebrnooki
z
istotne.pl
dodany: 21.03.2021, 08:21:52
  • 123
  • #
    polska
hipponah
hipponah
hipponah 21.03.2021, 12:09:17
  • 1
@Szolek: Tak, KK wprowadził chrzest dzieci w starożytności, żeby brać kasę z naszego budżetu xP
hipponah
hipponah
hipponah 21.03.2021, 15:39:47
  • 0
@FreeSheep: Dziękuję za komentarz, choć wyrażony językiem - według mnie - zbytnio nacechowanym emocjami.
Pragnę jednak zauważyć, że rodzice wychowują dzieci zgodnie ze swoimi przekonaniami i - teoretycznie nawet bez potrzeby chrztu, jak to miało często miejsce w starożytności - jeżeli są wierzący, poddadzą je procesowi katechizacji. Oczywiście, brak chrztu uniemożliwia otrzymanie innych sakramentów, które są istotne w chrześcijańskim wychowaniu, ale w praktyce starożytnej częste były chrzty w dorosłości i
J.....y
J.....y
konto usunięte 21.03.2021, 10:51:54
  • 8
Szach mat antyteiści.
#ateizm #religia #katolicyzm
J.....y - Szach mat antyteiści.
#ateizm #religia #katolicyzm

źródło: comment_1616323912s4ulrdhd66ftDjT02zmkJc.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 21.03.2021, 11:43:06
  • 0
@Jestembogaty: Wg Ciebie teoria ewolucji organizmów żywych jest nie do pogodzenia z wiarą chrześcijańską?
  • Odpowiedz
mohabe
mohabe
16.03.2021, 06:03:09
  • 49
Zauważyliście jakie absurdalne jest pojęcie obrazy uczuć religijnych? Mamy taki wycinek rzeczywistości, o którym jeśli ktoś powie "religia", nie wolno się w ogóle wypowiadać, bo ktoś może się "poczuć" urażony.

Czym się różni taki zbiór przekonań "religia" od zbioru przekonań "patriotyzm"? Skoro można pozwać kogoś za obrazę uczuć religijnych, to czemu nie za żarty o Polakach, czy Szkotach? Albo na przykład historia - czemu nie mogę pozywać o obrazę uczuć historycznych? Ja wierzę,
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 07:20:21
  • 0
@mohabe: Obraza uczuć religijnych w rozumieniu przepisów to nie to samo, co stwierdzenie "Boga nie ma", albo dowcipy o Bogu, świętych czy o Niebie. Nie ograniczają one wolności w zbyt dużym stopniu; natomiast dają ramy, w których może ona funkcjonować.
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 16:44:58
  • 0
@ImperatorPL: Liczyłem na rzeczową dyskusję, ale mówi się trudno.
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 17:18:16
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 20:10:36
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 21:02:17
  • 0
@ImperatorPL: Co do stwierdzeń, że "sam fakt zagrożenia ciężką grzywną za wydruk takiego obrazka to ograniczenie wolności słowa w imię ochrony czyichś przekonań" oraz "Czy na gruncie tego przepisu skazano ja słusznie czy nie nie ma znaczenia, skoro tylko z powodu jego istnienia w ogóle miała miejsce taka sprawa", musisz chyba zauważyć ich absurdalność. Na tym polega państwo prawa, że pewne dobra się chroni, a sądy są od tego, by
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 16.03.2021, 22:06:31
  • 0
@ImperatorPL: Podajesz przykład Dody, której wypowiedź była na pewno głupia, aczkolwiek niekoniecznie wypełniała przesłanki 196 kk i Urbana, który został uniewinniony - przykłady głośne, ale dość kontrowersyjne, bo w gruncie rzeczy żaden z nich w mojej ocenie nie spełnia przesłanek z art. 196 kk. Tylko, że zastosowanie tego przepisu ani nie kończy się, ani nie zaczyna na takich przypadkach, na co wskazuje zresztą jego treść: "kto obraża uczucia religijne innych
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 17.03.2021, 12:09:43
  • 0
@ImperatorPL: Ośmieszanie i pogarda wobec obiektu kultu nie narusza praw osób wierzących?
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 17.03.2021, 15:10:17
  • 0
@ImperatorPL: Jeżeli ktoś publicznie znieważa np. obiekt kultu, to w teorii każdy człowiek jest potencjalnym odbiorcą takiego komunikatu.
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 17.03.2021, 16:43:40
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 17.03.2021, 18:30:16
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 18.03.2021, 18:05:18
  • 0
@ImperatorPL: Myślę, że dyskusja między nami wynika z tego, że mamy inne podejście do religii i jej roli w życiu człowieka. Pewnych różnic chyba przez to nie przekroczymy ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
OddajButa123
OddajButa123
14.03.2021, 21:40:14
  • 12
Ciekawe gdzie byłaby teraz ludzkość, gdyby nigdy nie narodziła się największa jej zaraza czyli religie abrahamowe, a w szczegolności te chrześcijańskie. Szkody jakie wyrządziły te "religie miłości" wydają się być niezliczone, spalenie biblioteki aleksandryjskiej przez chrześcijan, walki pomiędzy sektami chrześcijańskimi na terenie całego cesarstwa na przełomie IV i V wieku, krucjaty, trwająca ponad tysiąc lat walka kościoła katolickiego ze światem nauki, niszczenie przez kościół każdej odmiennej kultury(to właśnie przez działalność kościoła obecnie
OddajButa123 - Ciekawe gdzie byłaby teraz ludzkość, gdyby nigdy nie narodziła się naj...

źródło: comment_1615757941KDHuKLTkJSGBnn2QuUHowq.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 15.03.2021, 15:23:53
  • 0
@OddajButa123: Nie negując ciemnych stron historii chrześcijaństwa i innych religii abrahamowych, muszę zauważyć, że ich działalność w dziejach miała również szereg pozytywnych stron. Poza tym, stwiedzenie o negatywnym wpływie, jaki wywarło na świat tak rozległe zjawisko, jak nie tyle nawet jedna religia, co kilka religii powiązanych ze sobą pewnymi motywami, jest cokolwiek ryzykowne i na pewno nie wygłaszał bym go z taką pewnością.
  • Odpowiedz

15

Kuria straszy prokuratora

To jeszcze Polska czy już Watykan?

diablo_z_kopydlowa
z
facebook.com
dodany: 14.03.2021, 11:22:22
  • 4
  • #
    polska
  • #
    panstwowyznaniowe
  • #
    prokuratura
  • #
    prawo
hipponah
hipponah
hipponah 14.03.2021, 14:13:19
  • 2
Spoko, a gdzie tu jest jakieś wezwanie dla prokuratora?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

833

Informował o nieprzestrzeganiu limitów w kościele, dostał wezwanie do kurii

Informował o nieprzestrzeganiu limitów w kościele, dostał wezwanie do kurii

"Mam się stawić osobiście u kanclerza kurii, bo według proboszcza parafii w Czudcu działam nagannie wobec duszpasterzy i na szkodę duchową wiernych z tej parafii" - mówi mieszkaniec gminy.

Wilk
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 08.03.2021, 10:08:22
  • 212
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    religia
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 19:21:33
  • -5
@b7kj: Rozumiem, że słowo "większość" napisałeś świadomie i masz informacje o sytuacji większości kościołów?
@teiksef: Mówimy o jednej parafii. Równie dobrze można stwierdzić, że skoro niektórzy restauratorzy wrzucają do internetu filmy z interwencji policji okraszając je komentarzami o ZOMO, można potraktować całą branżę jako pieniaczy.
@Duszqable: No tak, niech katole siedzą cicho i cieszą się, że pozwala się im żyć.

Poza tym, nie zapominajmy o tym,
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 19:43:00
  • 0
@teiksef: Można by powiedzieć, że nie jest odosobnionym przypadkiem, gdyby wskazać jakiekolwiek inne. Ludzie piszą różne rzeczy w internecie i podobnie można by napisać o zwolennikach ateizmu czy przeciwnikach religii (popierając to kilkoma wypowiedziami z ego wątku). Z artykułu niestety nie dowiadujemy się tego, co myślą na temat tego pana zwykli parafianie.
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 21:16:05
  • -1
@teiksef: Chyba nie przeczytałeś w całości artykułu, bo jest w nim akurat podane dlaczego wzywa go kanclerz kurii.
Co do tych przypadków, które podajesz - jaki to jest promil parafii w Polsce?
@b7kj: Rozumiem, że po ilości samochodów potrafisz poznać, czy w danym kościele zachowane są przepisy sanitarne?
Odnośnie "pozwalania żyć katolom" odnosiłem się to stwierdzenia, że Kościół angażuje się w politykę. Co do postępowania pojedynczych osób bądź
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 21:17:11
  • -1
@Duszqable: Ach, no tak. Zakazali nam aborcji. Zbrodniarze.
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 21:26:32
  • -1
@Duszqable: Lepsza od tego jest jedynie erystyka.
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 21:31:33
  • -1
@Duszqable: No, powiem Ci, tym mnie pozamiatałeś.
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 22:43:31
  • 1
@teiksef: Myślę, że skoro człowiek ten, prawdopodobnie, jest członkiem KK, nie ma w takim wezwaniu niczego niestosownego. Natomiast, jeśli nim nie jest, określenie tego aktu "wezwaniem" przez kanclerza mogłoby być potraktowane jako lewne nadużycie. Ale o tych kwestiach artykuł nie wspomina.

Co do drugiej kwestii - negatywne odniesienie do czynów konkretnych osób chyba nie powinno świqdczyć o całości, a już na pewno nadużyciem jest iżyte przez Ciebie twierdzenie, jakoby "stanowisko
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 07:10:47
  • 0
@b7kj: Skoro kościelni hierarchowie mają "nie brać się za umoralnianie", to chyba odmawia się im prawa głosu w debacie publicznej? Czy ew. mają takie prawa, ale byleby nie mówili tego, co naucza Kościół a już w żadnym wypadku nie próbowali doprowadzić o wprowadzenia tego w życie?
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 15:00:05
  • 0
@teiksef: Myślę, że kolwga wyżej dostatecznie dokładnie wyjaśnił zagadnienie tego wezwania. O ile nie udowodni się inaczej, z treści artykułu mie wynika, by było ono doktowane chęcią prześladowania kogokolwiek, jedynie poznania stanowiska obu stron. Art. mówi bardzo niewiele i nie ma sensu dodawać doń czegoś, czego w nim nie ma.

Co do treści wygłaszanych przez pojedynczych księży, analogia z urzędem zupełnie nie ma tu zastosowania. Nawiasem, zdanie wygłoszone na taki
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 15:09:22
  • 0
@b7kj: Na tym zdaje się polega życie w demokratycznym państwie prawa, że ludzie mają prawo do wyrażania swoich poglądów. KK to ważna instytucja w polskim społeczeństwie i nie powinno dziwić, że jest finansowana nie tylko z dobrowolnych ofiar wiernych, ale również z środków pochodzących z podatków.
Nauczanie KK o rodzinie czy społeczeństwie zaś nie opiera się na "bajkach sprzed 2000 lat" gdyż ma oparcie przede wszystkim w prawie naturalnym i
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 17:38:44
  • 0
@teiksef: > Ja pytałem Cię o podstawy

KPK zawiera szereg przepisów dyscyplinarnych i procesowych, w tym również regulujących uprawnienie władzy kościelnej wzywania zwykłych wiernych (w charakterze świadka, strony, biegłego).

Źle rozumiesz, niestety, a to dlatego, że doczepiłeś dla swej wygody "ludzi wierzących", o których w tym kontekście nie pisałem. Powinieneś przez to zrozumieć, że wymuszanie przez Kościół instytucjonalny (KEP) zmian w ustawodawstwie jest niezgodne z rozdziałem państwa od
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 19:11:12
  • 0
@b7kj: Czego ma dowodzić prezentowanie wyciągniętych z kontekstu wypowiedzi? I co ma to wspólnego z argumentem, który ma ponoć obalać? Kościół uczy, że homoseksualizm jest grzechem. Dlaczego biskupi mieliby pomijać ten fragment nauczania?

Nie wiem też, co miałby oznaczać ten przytyk dot. papieży, bo sam nie pisałem niczego negatywnego o stoikach, jedynie o konsekwencjach niektórych z ich postulatów etycznych.

Co do Twojej prośby odnośnie zdefiniowania terminu "prawo naturalne", to żadna
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 21:10:25
  • -1
@b7kj: Grzechem nie jest homoseksualizm, jedynie zachowania homoseksualne.
Ich negatywna ocena, poza kryteriami biblijnymi, wynika z prawa naturalnego, które nie jest tożsame z "naturalnymi" zachowaniami człowieka w takim sensie, jak je opisujesz. Prawo natury nie jest ustanowione na podstawie tendencji poszczególnych jednostek ani dziedziczności pewnych procesów czy skłonności. Podstawowymi i niezaprzeczalnie dobrymi skłonnościami człowieka są: dążenie do szczęścia oraz przekazywania życia, z których oba najlepiej realizowane są w rodzinie, której
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 23:00:39
  • 0
@b7kj: W Twojej wypowiedzi jest masa punktów, które wymagają odniesiena, a niekiedy i sprostowania, tym bardziej szkoda, że najwyraźniej zakończyłeś dyskusję.
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 23:03:47
  • 0
@teiksef: Nie rozumiem chyba dobrze - uważasz, że to źle, że hierarchowie Kościoła spełniają swoją funkcję reprezentantów wiernych? Przeciez taka jest właśnie ich rola.
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 12:48:04
  • 0
@teiksef: I co? Łamią prawo?
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 18:11:57
  • 0
@teiksef: Różnica byłaby dość znaczna i zadziwia mnie, że jej nie dostrzegasz.
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 19:21:33
  • 0
@teiksef: Nie ma to jak uciec od konieczności argumentacji, udając wyższość nad interlokutorem.

Widzę, że bardzo przeszkadza Ci to, że biskupi mają prawo wypowiadać się publicznie w ważnych dla społeczeństwa kwestiach (prawo takie zresztą potwierdza Konkordat, którego złamanie im zarzucasz). Poszanowanie niezależności i autonomiczności umożliwia obu podmiotom działanie na właściwym sobie polach. Jeżeli odmówić Kościołowi prawa głosu w istotnych sprawach społecznych, byłoby to sprzeczne z literą (czyli konkretnymi normami tego
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 22:27:52
  • 0
@teiksef: Nie widzę logicznego powiązania między faktem, że nauczanie KK jest jednoznaczne i bezdyskusyjne z tym, że może jedyną formą współistnienia KK z państwem jest p. wyznaniowe. Jako jeden z uczestników życia publicznego wyraża po prostu swoje stanowisko. Naprawdę nie wiem, co w tym oburzającego.
hipponah
hipponah
hipponah 11.03.2021, 17:26:15
  • 0
@teiksef: Dziękuję za pouczający wykład. Rozumiem, że rolą UOKiK jest zakazywanie działalności jakiemukolwiek dużemu podmiotowi? Bo zdaje się, że jego rolą jest zapobieganie m.in. nadmiernej i niekorzystnej koncentracji i monopolowi na rynkach. KK ma pewien wpływ na społeczeństwo czy politykę, ale żeby wykazać, iż jest to wpływ zdobyty nielegalnie czy nieetycznie, należałoby przedstawić dowody. Nie słyszałem, by hierarchowie zapowiadali używanie przemocy w stosunku do ludzi o innych poglądach w razie
hipponah
hipponah
hipponah 12.03.2021, 07:17:28
  • -1
@teiksef: I te afery mają dowodzić czego? Nielegalnego wpływu na polityków w sprawie aborcji? Czy mają być powodem, dla którego KK nie ma mieć prawa głosu w prawach publicznych?
hipponah
hipponah
hipponah 12.03.2021, 17:54:26
  • 0
@teiksef: Tak, to mnie interesuje erystyka i ja wywodzę dowolne wnioski z danych faktów.
OddajButa123
OddajButa123
10.03.2021, 14:42:34
  • 1
Słyszeliście kiedyś żeby jakiś ksiądz czy inny katolicki duchowny, zachęcał wiernych do samodzielnego czytania i studiowania biblii? Bo ja nigdy i mam wrażenie że przecietny ateista/agnostyk na nieporównywalnie wiekszą wiedzę na temat tego co faktycznie znajduje się w biblii niż uśredniony polski katolik. No ale pewnie wynika to z tego że duchowni zdają sobie sprawę jak bardzo biblia jest niespójna i obawiają się że po przeczytaniu swojej świetęj księgi ci bardziej rozumni
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 18:52:18
  • 2
@OddajButa123: Przecież to, co piszesz to zwykłe bzdury.
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 19:32:16
  • 2
@OddajButa123: Masa katolickich stowarzyszeń, parafialnych i innych, promujących czytanie PŚ. Po V2 - zwiększenie ilości czytań w czasie Mszy św. Wbrew temu, co piszesz, księża dość często zachęcają do czytania PŚ, obecnie wobec ograniczeń epidemicznych niektórzy twierdzą nawet, że pozostawanie w domach powinno być okazją do częstego po nie sięgania.

Co do tego, kto ma większą wiedzę o Biblii - "przeciętny katolik" czy "przeciętny agnostyk lub ateista", to nie wydaje
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 10.03.2021, 21:23:44
  • 0
@OddajButa123: Wpisz w Google koło biblijne + nazwa dowolnego dużego miasta w Polsce. Gość Niedzielny prowadzi taką "szkółkę biblijną" w formie cyklu artykułów (trwającego już przynajmniej kilka lat), dodatkowo wzbogaconego o pisma Ojców Kościoła. Jak dobrze poszukasz, znajdziesz również podobny bardziej szczegółowy kurs korespondencyjny na stronie bodaj jednego z zakonów.

Daleki jestem od stwierdzenia, że każdy, czy nawet większość katolików zna Biblię dobrze lub bardzo dobrze, ale stwierdzenie "nikt z
  • Odpowiedz

21

Próba nielegalnej eksmisji? Interweniowała policja

Pokaż treści 18+

Próba nielegalnej eksmisji? Interweniowała policja

Panie ja nie płacił za mieszkanie 100m2, komorniki przyszły, sprzedały, a teraz nowy właściciel żyć nie daje. Oczywiście narracja artykuły ściśle propasożytnicza, no ale taki mamy klimat.

konto usunięte
z
m.trojmiasto.pl
dodany: 09.03.2021, 09:11:34
  • 12
  • #
    polska
  • #
    gdansk
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    mieszkanie
  • #
    lokatorzy
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 18:23:18
  • 0
@hipr: Jestem ciekaw, jaką podstawę powództwa przeciwko policji lub komornikowi podałbyś w pozwie.
hipponah
hipponah
hipponah 09.03.2021, 18:26:15
  • 0
@mietkomietko: Ustawa antylichwiarska obowiązuje od kilkunastu lat.

Poza tym, musisz pamiętać o interesach wierzycieli, którym Twoje propozycje zabrałyby możliwość egzekucji z najbardziej wartościowego składnika majątku.

53

Zoo w Poznaniu: To nie jest dziki wilk i dlatego nie boi się ludzi!

Zoo w Poznaniu: To nie jest dziki wilk i dlatego nie boi się ludzi!

Czyżby wilk z Poznania, który od szczenięcia był wychowywany przez człowieka (stąd brak strachu przed ludźmi) był wykorzystywany do nagonki na te zwierzęta i możliwość ich odstrzału?

klocus
z
wykop.pl
dodany: 08.03.2021, 10:21:52
  • 6
  • #
    polska
  • #
    zwierzaczki
  • #
    wilk
  • #
    zwierzeta
  • #
    poznan
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 21:57:54
  • 3
@Viaczeslaw: To tresowany wilk-dywersant!

3927

Sąd: jeśli policjant bezpodstawnie zaatakuje obywatela to ma on prawo się bronić

Pokaż treści 18+

Sąd: jeśli policjant bezpodstawnie zaatakuje obywatela to ma on prawo się bronić

Mecenas wyjaśnia jak sąd orzekł że jeśli policjanci bezpodstawnie zaatakują obywatela i dojdzie do naruszenia nietykalności cielesnej policjanta, wówczas nie może być mowy o jakiejkolwiek winie obywatela. Policja nie może tak działać, ponieważ wówczas była by to milicja jak podkreślił sąd.

konto usunięte
z
facebook.com
dodany: 08.03.2021, 17:28:25
  • 229
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    patologiazewsi
  • #
    prawo
  • #
    heheszki
hipponah
hipponah
hipponah 08.03.2021, 19:36:32
  • 2
@niedorzecznik: W zasadzie wszystkie Twoje wypowiedzi w tym wątku są - by nie użyć innego słowa - niedorzeczne. Niektóre działania policji wydają się nieuzasadnione, ale to nie oznacza, że policjanci nie mają prawa do stosowania środków przymusu, które są jednym z elementów koniecznych do utrzymania ładu prawnego i zachowania prawnie chronionych interesów obywateli.
Adom007
Adom007
05.03.2021, 21:19:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Witam, ktoś dziś był na drodze krzyżowej?

Czemu jest teraz 15 stacji?
A jeszcze tydzień temu jak byłem było 14 :)
#wiara #chrzescijanstwo #religia #drogakrzyzowa
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 05.03.2021, 21:55:03
  • 0
@Adom007: Jedynym powodem jest czyjaś fantazja.
Rozważania prowadziła jakaś grupa modlitewna bądź wspólnota?
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 05.03.2021, 22:01:48
  • 1
@Adom007: Hm. Tego się nie spodziewałem. Jakiś czas temu w niektórych rejonach kraju była taka moda na 15 stacji (no bo jak to tak, kończyć złożeniem do grobu?), więc pewnie trafiłeś na księdza, który miał z tym styczność.
Nawiasem mówiąc, dodawanie innych, niż powszechnie znane 14 stacji jest niedopuszczalne.
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 06.03.2021, 08:06:16
  • 1
@Adom007: Enchiridion Indulgentiarum z 1999 r.:
1. Pobożne ćwiczenia należy odprawiać przed stacjami Drogi Krzyżowej prawnie erygowanymi.
2. Do erygowania prawdziwej Drogi Krzyżowej wymaga się 14 stacji krzyżów, przy których zwykło się zamieszczać z pożytkiem tyleż obrazów, przedstawiających stacje jerozolimskie.
3. Zgodnie z powszechnie przyjętym zwyczajem pobożna praktyka składa się z czternastu pobożnych czytań, do których dodaje się pewne wezwania modlitewne.
  • Odpowiedz

823

Samotny emeryt spłaca obcy dług. Podpis sfałszowano, sprawa została umorzona

Samotny emeryt spłaca obcy dług. Podpis sfałszowano, sprawa została umorzona

Jerzy Balda z miejscowości Legbąd w Borach Tucholskich twierdzi, że komornik zajmuje mu część skromnej emerytury przez dług, którego nie zaciągnął. Chodzi o pożyczkę sprzed szesnastu lat. Pan Jerzy uważa, że sfałszowano jego podpis na umowie, ale sprawa została umorzona ze względu na przedawnienie.

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 23.02.2021, 15:22:19
  • 121
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    pieniadze
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:21:58
  • -106
@mietkomietko: Innymi słowy, chcesz karać poszkodowanego za to, że dał się oszukać?
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:27:20
  • -84
@mietkomietko: A udzielający pożyczki ma obowiązek nagrywania osób, które te pożyczki biorą?
Jakich formalności nie dopełnił w takim przypadku dający pożyczki?
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:30:33
  • -63
@mietkomietko: I co: mają przedstawić nagrania z kamer sprzed 16 lat?
Na jaki dowód? Na podrobiony.
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:37:08
  • -44
@mietkomietko: Za fałszowanie pieniędzy odpowiada ten, kto je fałszuje. Nie ten, kto te pieniądze w nieświadomości ich fałszywości przyjmuje jako zapłatę. Za zabójstwo ten, kto zabija. Nie ten, kogo zabito. Za wyłudzenie świadczenia odpowiada ten, kto je wyłudził. Nie ten, od kogo je wyłudzono.
To chyba nie powinno budzić wątpliwości.
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:56:25
  • -30
@mietkomietko: Jak mieli sprawdzić dokumenty? Wezwać sołtysa na świadka?
To, że w sklepie ktoś przyjmie fałszywe banknoty nie sprawia, że sklep jest winien fałszerstwa i - o ile wiem - nie jest za to karany. Nie musi nikomu płacić odszkodowania. Dlaczego inne zasady miałyby dotyczyć banków?
Jeżeli ktoś jest ofiarą wyłudzenia jako osoba, na której dane zaciągnięto pożyczkę, ma multum możliwości odwołań, apelacji, zawieszenia postępowania egzekucyjnego - jeżeli zachowa się
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:01:09
  • -21
@zarowka12: A ktoś jest tutaj za coś ukarany?
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:14:25
  • -8
@mietkomietko: Znakomite porównanie. W jednej sytuacji mamy do czynienia z przypadkiem, w którym ktoś płaci fałszywymi pieniędzmi, czyli zamiast przedmiotu niosącego pewną wartość daje przedmiot tej wartości pozbawiony. Policja, konfiskując fałszywe banknoty, nie odbiera sklepowi żadnej rzeczywistej wartości, bo zabiera fałszywe banknoty, a nie ich równowartość w prawdziwych banknotach z kasy. Nikt też nie nakłada na sklep żadnej kary. Bank, od którego ktoś wyłudził pieniądze, jest stratny podobnie jak ów
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:25:30
  • -5
@zarowka12: Znalezisko jest o człowieku, który nie potrafi bronić swoich interesów (do tego zresztą sprowadza się większość materiałów Interwencji, które widzę na tym portalu).
Co miał zrobić sąd, komornik w tej sprawie? Zapobiegawczo nie wydać wyroku zasadzającego i zapobiegawczo odmówić wszczęcia egzekucji, bo a nóż podpisana umowa jest sfałszowana, bo a nóż wyrok jest wydany na podstawie fałszywych dokumentów?
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:34:36
  • 1
@zarowka12: Zwracają, bo nie potrafią dochodzić swoich praw. To naprawdę nie jest trudne, by nawet po dłuższym czasie uchylić taki wyrok, zawiesić w międzyczasie postępowanie egzekucyjne, by wierzyciel nie dostał żadnych pieniędzy, które mu się w rzeczywistości od takiej osoby nie należą. Jedynym - oprócz oczywiście samego oszustwa - powodem, dla którego osoby, których dane wykorzystano, tracą własne pieniądze, jest to, że nic z tym nie robią albo robią bardzo
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:43:57
  • -4
@zarowka12: Z jakiegoś powodu wciąż wybuchają pożary, to pewnie dlatego, że ludzie chcą wyłudzać odszkodowania.
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 19:06:40
  • -2
@Erie: Na jakiej zasadzie i wobec kogo ma wg Ciebie odpowiadać bank? Jakie przestępstwo bądź inną podstawę można wskazać jako podstawę odpowiedzialności w tym momencie?
Na stwierdzenie, że bank wyłudza jakiekolwiek pieniądze od poszkodowanego jest chyba za wcześnie, bo bank ma na razie umowę z podpisem, którego autentyczności żaden specjalista nie zakwestionował. Bank mógłby być winien wyłudzenia, jeśli się wykaże, że działa w świadomości tego, że tytuł wykonawczy, którym dysponuje,
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 19:26:36
  • -3
@Inarus: Już wyżej komuś pisałem: ten człowiek nie jest za nic karany, po prostu cechuje go - jak wynika z dość krótkiego materiału - brak życiowej zaradności. Gdyby miał kawałek głowy na karku, nie zapłaciłby ani złotówki, nawet więcej - pociągnąłby bank na koszty, szczególnie że obecnie sądy mają bardzo prokonsumenckie nastawienie.
To, że instytucje udzielające pożyczek powinny dochowywać wysokiej staranności przy weryfikacji pożyczkobiorców jest niewątpliwe, ale to akurat dla
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 20:00:18
  • -2
@Erie:
Pisząc na komputerze o takie błędy nietrudno ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Skoro facet jest poszkodowanym (czyli na jego dane wzięto pożyczkę), to nie jest "osobą trzecia" - nie wziął się w tej sprawie z przypadku, bank nie skierował pozwu przeciwko dowolnemu człowiekowi, tylko przeciwko temu, kogo podpis według wszelkich danych widniał na umowie. Nie można na bank zrzucać odpowiedzialności za cudze interesy; nie będzie przecież
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 20:21:00
  • -1
@hphp123: Odsyłam do wypowiedzi w wątku.
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 22:03:58
  • 2
@mors25: No dobrze, jaki to ma związek z tą sytuacją? Ktoś postuluje, żeby płacić miał ten, na kogo wzięto pożyczkę, posługując się jego danymi?
@Erie: Ale to dwie różne rzeczy; odpowiedzialność pracownika wynika niedopełnienia jego obowiązków jako pracownika (nawet, jeżeli niedopełnienie obowiązków miało postać np. udzielenia pożyczki bez odpowiedniej weryfikacji), a odpowiedzialność poszkodowanego wynika z umowy pożyczki, na podstawie której wydano wyrok, którego ten pan najwyraźniej nie próbował
hipponah
hipponah
hipponah 24.02.2021, 16:44:50
  • 0
@Saykoza84: Np. powinien udowodnić, że rzeczywiście jest ofiarą kradzieży tożsamości.
TetraHydroCanabinol
TetraHydroCanabinol
23.02.2021, 13:05:39
  • 290
#mapy #ciekawostki #heheszki #mapporn #komunizm
TetraHydroCanabinol - #mapy #ciekawostki #heheszki #mapporn #komunizm

źródło: comment_1614085537eQzvbFIoxpfs3J2SEIaMQT.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 17:39:05
  • 0
@bh933901: To chyba zależy od tego, co rozumie się przez "sukces komunizmu" ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
hipponah
hipponah
hipponah 23.02.2021, 18:15:57
  • 0
@bh933901: Dobrego nigdy za dużo.
  • Odpowiedz

45

Papież cały w nerwach. "Kościół może się rozpaść"

Papież cały w nerwach. "Kościół może się rozpaść"

Jezuita i watykański ekspert ks. Bernd Hagenkord twierdzi, że papież Franciszek z niepokojem patrzy na to, co dzieje się w Niemczech i obawia się, że Kościół może się rozpaść.

mlattari68
z
o2.pl
dodany: 19.02.2021, 23:54:22
  • 48
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    kosciol
  • #
    religia
hipponah
hipponah
hipponah 20.02.2021, 12:33:39
  • 2
@prep: Kolega wyżej chyba jest ich przeciwnikiem tylko dlatego, że znajdują się w Ewangelii.

3549

Wychowuje syna. Ma płacić alimenty, które otrzymuje biologiczna matka dziecka

Wychowuje syna. Ma płacić alimenty, które otrzymuje biologiczna matka dziecka

Pan Tomasz i pani Aleksandra wychowują 10-letniego Olka - syna pana Tomasza z poprzedniego związku. Mimo że dziecko od ponad trzech lat mieszka z ojcem, komornik żąda alimentów na chłopca. Pieniądze ma otrzymywać biologiczna matka Olka - Emilia F., która decyzją sądu ma ograniczone prawa do opieki.

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 15.02.2021, 15:20:01
  • 184
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    dzieci
  • #
    rodzice
  • #
    rodzicielstwo
  • #
    wydarzenia
hipponah
hipponah
hipponah 15.02.2021, 18:44:41
  • -2
Typowy artykuł o egzekucji. Zero konkretów, za to wina komornika już została stwierdzona.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hipponah
hipponah
hipponah 15.02.2021, 19:22:10
  • 4
@Jarek_P: Komornicy nie mają co robić, tylko wyzłośliwiać się ludziom. Nie znam tej sytuacji, ale skoro komornik - funkcjonariusz publiczny - tego zażądał, pewnie miało to jakieś uzasadnienie w tym przypadku. Albo po prostu pan w materiale nie dopowiedział (bądź dziennikarz nie opisał) wszystkiego, co miało miejsce. Nie wiem, czy tak było, ale analizując poprzednie materiały o komornikach w mediach, zapewne prawda, która jest prezentowana w artykule, jest niepełna.
hipponah
hipponah
hipponah 15.02.2021, 21:26:11
  • 0
@radekksk: Widzę, że mam do czynienia ze znawcą tematu xP
Jeszcze nigdy tego nikomu nie napisałem, ale naprawdę, najpierw zorientuj się w temacie, na który chcesz się wypowiedzieć.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 11
  • Strona 1 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.01.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.06.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking