Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko176
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
eldoradek

eldoradek

Dołączył 8 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 831
  • Znaleziska 44
  • Mikroblog 787
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 7
eldoradek
eldoradek 31.03.2023, 14:26:00
  • 14
Zgubiłem portfel, okazało się że w mcd...no i się tam znalazł.
Zapytałem się pracownika czy przypadkiem nie znalazł portfela, on zapytał się o nazwisko i po chwili mi go przyniósł.
Znaleźne musiałem mu wciskać, nie chciał wziąć, ale go przekonałem (ʘ‿ʘ)

Bardzo się cieszę, że portfel się znalazł, no i jestem pod wrażeniem uczciwości pracowników w maku, w którym to się stało, a w szczególności tego który
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rowerowa_panienka
rowerowa_panienka
16.03.2023, 22:27:08
  • 11
Próbuje już tyle lat nauczyć się szacunku do siebie, tak zwyczajnie wierzyć w siebie bez względu na wszystko, nauczyć się kochać bez spełniania warunków. I nie potrafię. Jak bardzo bym się nie starała i nie walczyła ciągle czuję się niewystarczająca... Chciałabym nauczyć się być szczęśliwa. #psychologia
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 17.03.2023, 02:54:29 via Wykop
  • 0
@rowerowa_panienka:
To nie jest takie proste, bo w rzeczywistości zależy od czynników zewnętrznych. Mówi się, że trzeba szanować siebie, wierzyć w siebie, wtedy inni też będą. Jest to prawda, ale również niedomówienie. Bo ten szacunek do samego siebie, nabywa się poprzez pozytywne doświadczenia i interakcje z innymi ludźmi. Najczęściej w dzieciństwie, rodzice wyrabiają go w dziecku, bo bezwarunkowo je kochają.
  • Odpowiedz
Zimny-jak-lod
Zimny-jak-lod
08.03.2023, 15:32:34
  • 4
Siema Mirasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1. Dlaczego detox dopaminowy to ściema oraz prokrastynacja w WIĘKSZOŚCI przypadków nie istnieje.

Byłem, próbowałem i moje wnioski z detoxu, przeczytanych książek na temat motywacji, obejrzanych wieluuu filmików od ludzi z doktoratami z psychologii oraz mlm coachow xD i
Zimny-jak-lod - Siema Mirasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1. Dlaczego detox dopaminowy to ściema oraz...

źródło: brain-anatomy-teaser

Pobierz

Czy się ze mną zgadzasz?

  • Masz rację 41.3% (26)
  • Mylisz się 39.7% (25)
  • Odpowiem w kom, co prawda, a gdzie się mylisz 19.0% (12)

Oddanych głosów: 63

  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 08.03.2023, 19:56:43 via Wykop
  • 0
@Zimny-jak-lod:
Trochę się zgadzam, a trochę nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak, masz rację, odpowiednia motywacja jest konieczna do działania. No ale nie sądzę, by to było podważeniem działania takiego detoksu. Od razu napiszę, że sam nigdy nie próbowałem detoksu dopaminowego, więc nie piszę na podstawie doświadczenia. Ale mimo tego teoria mi się zgadza. Wiadomo, że wystawienie mózgu na duże ilości dopaminy przez dłuższy czas powoduje
  • Odpowiedz
Exit99
Exit99
06.03.2023, 19:55:55
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 07.03.2023, 08:40:02 via Wykop
  • 0
@Exit99:
Bardzo dobrze, że rozważasz terapię. Też poszedłem po tym, jak dostrzegłem u siebie objawy dda / ddd. To była najlepsza decyzja jaką kiedykolwiek podjąłem. Jak jesteś z zach-pom to mogę Ci polecić swojego terapeutę. A jak masz jeszcze jakieś wątpliwości, to polecam książkę:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4971503/znajdz-spokoj-wewnetrzny-pomoc-dla-ddd-i-dda-w-odzyskaniu-emocjonalnej-trzezwosci
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 08.03.2023, 19:18:23 via Wykop
  • 0
@Exit99:
Spoko, nie namawiam Cię, żebyś jeździł gdzieś daleko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Już minął rok jak chodzę na terapię, którą zaraz będę kończył. A więc można powiedzieć, że trwało to rok, jednak efekty były stopniowe i zauważalne wcześniej.
  • Odpowiedz
L3gion
L3gion
07.03.2023, 01:46:26
  • 39
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 07.03.2023, 08:23:32 via Wykop
  • 2
@L3gion:
Tłumienie emocji - to jest przyczyna. Jak nauczysz się je wyrażać, to będzie Ci dużo łatwiej w relacjach. Podtrzymywanie też stanie się łatwiejsze i bardziej naturalne. Nie jest to proste ani oczywiste (z tymi emocjami), a przynajmniej dla mnie nie było. Ale kiedy ogarnąłem się trochę pod tym względem, to wszystko zaczęło się układać.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 14.02.2023, 21:30:44
  • 7
#psychologia #feels #dda #ddd

To już będzie rok jak chodzę na terapię. Efekty opisywałem już wcześniej i wszystko jest nadal aktualne. Jednak teraz osiągnąłem swojego rodzaju kamień milowy.

Terapeuta zaczął mówić o końcu terapii, o czym też już myślałem. Przez ostatnie kilka sesji nie miałem za bardzo o czym mu opowiadać. Jak przychodziłem to czułem się bardzo dobrze, spokojnie, no i mówiłem mu o
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lecerdian
Lecerdian
14.02.2023, 22:21:11 via Wykop
  • 1
@eldoradek:
Dobrze czytać taką relację. Brzmi jak porządna praca przy pomocy specjalisty. Tak bardzo odstaje od całego zalewu wpisów i komentarzy demonizujących terapię, ale i nieszczęśników, wpadających na terapeutów z otchłani januszostwa.

Powodzenia. To ujmujące, jak bardzo widać, jak spore znaczenie miała ta zmiana, a prawie że na równi - jej realność.
  • Odpowiedz
Lecerdian
Lecerdian
15.02.2023, 09:54:20 via Wykop
  • 0
@Kamilo67: to ty pisałeś o nieskuteczności terapii na leczenie przegrywu?
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
12.01.2023, 09:31:20 via AMWv2
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 13.01.2023, 21:02:45
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania:
Nie zgadzam się. Te wszystkie konstrukty społeczne, "można", "nie można" itp. są właśnie wyrazem natury ludzkiej.
Ta natura, przepuszczona przez nasze spore możliwości intelektualne, właśnie do tego prowadzi. A dokładnie jest to wyraz ludzkiej zdolności do formowania bardzo dużych grup, których członkowie, mogą bez większych problemów współpracować ze sobą. Jak się okazuje jest to wyjątkowo skuteczna metoda na przetrwanie, bo jako gatunek, ustawiliśmy się na szczycie łańcucha pokarmowego, cała
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
08.01.2023, 21:35:13 via AMWv2
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 09.01.2023, 20:38:31
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania:
Rokowania masz dobre. Już bardzo dużo zrobiłeś, podniosłeś się po ciężkim okresie, a że nogi Ci się chwieją to chyba normalne. Z czasem powinno być łatwiej, zwłaszcza jak odniesiesz jakiś drobny sukces zawodowy, albo inny, z dziedziny na której Ci zależy.
  • Odpowiedz
miekki_am
miekki_am
miekki_am
03.01.2023, 05:37:27 via Android
  • 233
Wytłumaczcie mi proszę co jest złego w przejściu na cyfrowy pieniądz i całkowitej likwidacji pieniądza tradycyjnego. Jeśli uczciwie pracuje i zarabiam, niezależnie czy jest to UoP czy działalność gospodarczą, to wszystkie dochody mam udokumentowane. Jeśli coś spada mi z nieba, czyli wygrywam na loterii, dostaję spadek po babci czy rodzice mają kaprys i przelewają mi dwie bańki w ramach wsparcia, to również - według obowiązujących przepisów - mogę to wykazać i po
  • 471
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 03.01.2023, 13:19:33
  • 2
@miekki_am:
Czyli zgadzasz się, że papierowe pieniądze dają wolność i niezależność, ale chcesz się ich pozbyć bo już teraz tej wolności i niezależności jest mało? xD
Niezbyt logiczna argumentacja.

Odnośnie szarej strefy
Tu masz rację, przydałoby się ją zlikwidować, ale poprzez usunięcie przyczyny przez które powstaje. Jednak likwidacja gotówki usunie tylko szarą strefę (objaw), nie przyczynę - zbyt wysokie
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
20.12.2022, 10:02:33 via AMWv2
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 20.12.2022, 10:37:37
  • 8
@AnonimoweMirkoWyznania:
Biedni i niewykształceni rodzice mogą dobrze wychować dziecko. Chodzi o ogarnięcie emocjonalne. Mieć ogarniętych emocjonalnie rodziców to jak wygrać życie. Ich dziecko uczy się od nich poprawnych reakcji na drugiego człowieka, wie że jest kochane, zyskuje zdrową pewność siebie... Dzieciństwo pełne takich doświadczeń jest bezcenne i stanowi solidny fundament do odnoszenia sukcesów w dalszym życiu, na każdym polu.
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
10.12.2022, 20:49:16 via AMWv2
  • 1
#anonimowemirkowyznania
Jak wytłumaczyć mojej matce, że nie każdy potrzebuje innych ludzi do szczęścia? Sprawa wygląda tak, lvl 22, studiuję i pracuję, w wolnym czasie przesiaduję przed komputerem (to mój jedyny przyjaciel). I tak mi mijają dni, miesiące. Niestety mimo wszystko muszę mieszkać z rodzicami (wiadomo, ceny mieszkań spore nie mówiąc o utrzymaniu się). I cóż, o ile ojciec nie robi mi problemów (tak właściwie to nie rozmawiamy ze sobą, nie
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 11.12.2022, 13:06:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@AnonimoweMirkoWyznania:
Potrzebujesz ludzi tylko jeszcze tego nie rozumiesz / nie wiesz. Każdy potrzebuje, ta potrzeba jest wbudowana w nasz hardware. Miałem podobnie jak Ty, też myślałem, że akurat ja mam inaczej. Nawet się tym trochę szczyciłem. Myliłem się i to bardzo.

Przyjdzie czas, że będziesz żałował swojego obecnego podejścia. Jestem tego pewien, tak samo jak jestem pewien, że teraz nie jest Ci źle. Ale stan z teraz przestanie Ci wystarczać,
  • Odpowiedz
Vintearis
Vintearis
Vintearis
27.11.2022, 12:42:21
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 27.11.2022, 19:35:19
  • 2
@Vintearis:

Twój wpis bardzo pozytywnie nastawia do życia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oczywiście zgadzam się, z tym co napisałeś. Tylko jeszcze dodałbym do tego umiejętność stawiania granic, wyrażania tego że coś Ci się nie podoba. No bo jak podejdziesz empatycznie do znęcającego się szefa, przez co nie dasz się ponieść emocjom, to następny krok to właśnie pokazanie mu, że taki stan rzeczy Ci się nie podoba.
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
27.11.2022, 17:51:09 via AMWv2
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 27.11.2022, 19:19:39
  • 2
@AnonimoweMirkoWyznania:
Może to nie jest zbyt odkrywcze, ale ten pozytywny mindset, czy spokój ducha, wynika z pozytywnych doświadczeń.
Każde takie doświadczenie sprawi, że będziesz o krok bliżej. Jak te doświadczenia zdobyć? Nie wiem, sytuacja każdego jest inna, więc ciężko coś konkretnego doradzić.
  • Odpowiedz
SaintWykopek
SaintWykopek
23.11.2022, 19:13:35 via Android
  • 3
Macie jakieś plany dotyczące posiadania własnego potomstwa?. Z wiekiem coraz bardziej o tym myślę(23 lata), szczególnie kiedy ciocia zostawia mi dzieciaki. Fajne takie, jakby by to ty, ale mniejszy/mniejsza(XD). A twoje podejście do życia, ma duży wpływ na jego własne.
#pytaniedoniebieskichpaskow #dzieci #pytanie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #rodzice #rodzina #feels
SaintWykopek - Macie jakieś plany dotyczące posiadania własnego potomstwa?. Z wiekiem...

źródło: comment_1669230814oY3zZ7VabL5GSQDfN8WdZt.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 23.11.2022, 21:34:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@SaintWykopek:
Mam wrażenie, że nie da się nie lubić dzieci. Ewolucja o to zadbała. Przebywanie z takim szkrabem jest przyjemne, a to dlatego, że jak jest zły, wesoły, smutny, to na całego, nie ma hamulców i filtrów. Ta szczerość jest bardzo odświeżająca.
Myślę, że jak ktoś mówi, że nie lubi dzieci, to ma na myśli że nieswojo się przy nich czuje. Bo jednak to są takie emocjonalne ludziki, a przez
  • Odpowiedz

526

Kazachstan blokuje rosyjskie transporty zboża do Chin i Azji Środkowej...

Pokaż treści 18+

Kazachstan blokuje rosyjskie transporty zboża do Chin i Azji Środkowej...

...bo Rosjanie nie chcą płacić za tranzyt. Dla supermocarstwa normalne stawki tranzytowe są tak duże, ze czynią transport zboża przez Kazachstan nieopłacalnym. Prośby o obniżenie stawek przez Kazachów na razie spełzają na niczym.

yosemitesam
z
dw-com.translate.goog
dodany: 14.11.2022, 11:02:32
  • 17
  • #
    rosja
  • #
    kazachstan
  • #
    chiny
  • #
    zboze
  • #
    rosjawstajezkolan
  • #
    wojna
eldoradek
eldoradek 14.11.2022, 20:19:27
  • 3
Musiałem się chwilę zastanowić o co chodzi w opisie.

...bo Rosjanie nie chcą płacić za tranzyt. Dla supermocarstwa normalne stawki tranzytowe są tak duże, ze czynią transport zboża przez terytorium Kazachstanu, nieopłacalnym. Prośby o obniżenie stawek, kierowane do Kazachów, na razie spełzają na niczym.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

CalibraTeam
CalibraTeam
09.11.2022, 20:46:10
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 10.11.2022, 10:14:16
  • 0
@CalibraTeam:
Zawsze możesz się zapytać jakiegoś różowego, którego znasz, o zdanie, ewentualnie kogoś z rodziny. Różowe uwielbiają takie tematy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

613

To nie koniec podwyżek cen żywności. Producenci ceny prądu przerzucą na klientów

To nie koniec podwyżek cen żywności. Producenci ceny prądu przerzucą na klientów

Największe firmy spożywcze znalazły się poza mechanizmami pomocowymi wprowadzonymi przez rząd w zakresie wysokich cen energii. A skoro za prąd zapłacą znacznie więcej niż dotychczas, to wzrost cen przełożą na klientów. Największe firmy spożywcze w Polsce przyznają, że nie da się tego uniknąć.

Szewczenko
z
businessinsider.com.pl
dodany: 06.11.2022, 11:38:44
  • 272
  • #
    polska
  • #
    handel
  • #
    zakupy
  • #
    inflacja
  • #
    prad
  • #
    ekonomia
eldoradek
eldoradek 07.11.2022, 09:18:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • 18
Wszędzie pojawia się to określenie - firmy przerzucą koszty na klienta. Jest ono pejoratywne i sugeruje, że firma w ten sposób robi coś złego. A przecież nie robi. Równie dobrze można napisać, że firmy podniosą ceny, aby nie zbankrutować.
Celem firmy jest zysk i nie ma w tym nic złego. Jeżeli nie ma zysku, to firma się zwija.
No ale jak to, prywaciarze którzy podnoszą ceny, nie są źli? To chyba nie
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jutronaobiadznowuryz
jutronaobiadznowuryz
06.11.2022, 01:09:36 via Android
  • 1
Jak wygląda na tilapi nauka formowania czystych i sensownych i w ogóle istniejących myśli a nie pustki w głowie w obecności innych ludzi?
#psychologia #psychoterapia #fobiaspoleczna
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 06.11.2022, 08:41:34
  • 0
@jutronaobiadznowuryz:
Kiedyś Jordan Peterson w jednym ze swoich wykładów odniósł się do tego. Jego rada, to skupienie swojej uwagi na innych osobach. Wtedy nie myślisz o tym, że coś jest z Tobą nie tak i mniej się stresujesz, oraz możesz reagować na zaistniałą sytuacje czyli prowadzić rozmowę.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • Strona 4 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.01.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 10.04.2021

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking