Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
eldoradek

eldoradek

Dołączył 7 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 798
  • Znaleziska 40
  • Mikroblog 758
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 7
eldoradek
eldoradek 10.11.2021, 14:15:54
  • 2
Zauważyłem, że trzeba być ostrożnym zasięgając opinii u większej ilości ludzi, np. na wykopie.
Pożaliłem się w anonimowych na jedną sytuację, pytając się na końcu "co o tym myślicie?"

Zaczęły spływać komentarze z jednym punktem widzenia. Kilka przeczytałem i sam zacząłem tak myśleć, w końcu to była jedna z opcji którą rozważałem. Po lekturze tych komentarzy inne opcje skreśliłem. Na prawdę byłem pewien że to jest właściwe podejście i użytkownicy mają rację.

Później pojawiły się
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MojaPieknaRoslineczko
MojaPieknaRoslineczko
10.11.2021, 15:17:26 via Android
  • 0
@eldoradek tak, pewnie masz rację
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h
11.11.2021, 07:46:20
  • 0
@eldoradek: potwierdzam to z perspektywy specjalisty psychologa, psychoterapeuty. Większość postów, odpowiedzi na pytania dotyczące mojej specjalizacji jest większości nieprawdziwa ale bywają też bardzo złe i niebezpieczne posty, które wymagają moderacji ale nikt za to nie odpowiada.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 09.11.2021, 01:50:40 via Android
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nuesti
Nuesti
09.11.2021, 02:11:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Yakooo: ja też tak mam. Wiesz cały dzień otaczamy się ludzmi, rozmawiamy, śmiejemy się i prawdziwe swoje emocje spychamy na bok a jak już przyjdą nam do głowy to je tłumimy bo po co psuć np. dobra atmosferę lub zadręczać innych. Bo zazwyczaj ja tak myślę. Jednak gdy np. skończymy obcować z innymi i zostajemy sami ze sobą te myśli przychodzą bo nasze myśli nie są zajmowane innymi rzeczami. Z
  • Odpowiedz
Nuesti
Nuesti
09.11.2021, 02:22:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Yakooo: nie dokonca chodzi o samotność, tylko o problemy z którymi się zmagamy np psychicznymi, czymś co nas przytłacza a nie mamy z kim porozmawiać mimo ze w ciągu dnia tych osób jest wiele. Tu moim zdaniem wchodzą indywidualne aspekty. Ja np. nie lubie przebywać w większej ilości osób. Zazwyczaj moje znajomości są internetowe gdy poznaje znajomych podczas grania i z tego tworzą się jakieś koleżeńskie/przyjacielskie relacje. I mimo ze
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 09.11.2021, 01:06:59 via Android
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

G.....w
G.....w
konto usunięte 09.11.2021, 01:13:52
  • 1
@eldoradek: Mi tez bo mam zgage
G.....w - @eldoradek: Mi tez bo mam zgage

źródło: comment_1636420431JjU2cr40W45H27yrbKWjT5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
09.11.2021, 01:21:22 via Android
  • 1
@Glodny_Lew
Spróbuj mleka się napić.
  • Odpowiedz

898

Mądrzy przegrywają z głupimi

Mądrzy przegrywają z głupimi

Ciekawa obserwacja sytuacji w jakiej się znalazło nasze społeczeństwo. Esej, dla tych którzy wolą czytanie od oglądania filmików.

Fooji
z
sprawynauki.edu.pl
dodany: 04.11.2021, 08:57:48
  • 256
  • #
    polska
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
eldoradek
eldoradek 04.11.2021, 13:15:55
  • 1
Mi się wydaje, że to nie do końca głupota jest przyczyną złego stanu rzeczy. Inteligencja wśród ludzi to rozkład normalny i zawsze tak było, w każdym państwie, społeczeństwie itp. Większy wpływ ma dojrzałość społeczna. Chodzi mi o to, że w społeczeństwach gdzie jednostki nie są zapatrzone w siebie żyje się lepiej. Po prostu wszyscy sami z siebie dbają o wspólny społeczny interes. A zachowania wbrew temu interesowi - np. śmiecenie, są piętnowane.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

eldoradek
eldoradek 31.10.2021, 07:01:45
  • 0
Jest tu jakiś mirek albo mirabelka, która chodzi na terapię poznawczo behawioralną?

Jak taka terapia się sprawdza, jak wygląda, jakie daje efekty, ogólnie jakie są wasze wrażenia z terapii?

Sam chodzę na terapię psychodynamiczną, ale zastanawiam się jak wygląda alternatywa.

A
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Castellano
Castellano
31.10.2021, 11:04:51
  • 1
@little_muffin: przecież terapia nie jest czymś co ma się podobać, bo to jest trudna sytuacja, z którą trzeba się zmierzyć. nie ma tutaj spacerku po pachnącej łące xD. poza tym, to nie wykopki są specjalistami w dobieraniu rodzaju terapii do konkretnego przypadku, a psychoterapeuta:)
@eldoradek:
  • Odpowiedz
Castellano
Castellano
31.10.2021, 12:35:47
  • 1
@eldoradek: Zgadzam się z ostatnim zdaniem. Natomiast psychoterapeuta kończy konkretną szkołę, poznawczo-behawioralna, systemowa itd., co nie oznacza, że nie ma pojęcia o innych szkołach i nie jest w stanie prowadzić psychoterapii w danym kierunku, jest w stanie.
Nie za bardzo jestem pewny, ale z twojego wpisu płynie przesłanie, że klient/pacjent sam się zdiagnozował, doskonale wie z czym ma problem/trudność i teraz szuka terapeuty danej szkoły do tego problemu. a to
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 29.10.2021, 18:42:15
  • 2
Taka myśl mnie naszła:

To jak się czujemy (w sensie emocjonalnym), to jak reagujemy na zdarzenia i cały świat zewnętrzny, zależy od nas samych. Dane z naszych zmysłów są przez nas interpretowane i mamy styczność z tą interpretacją, nie z obiektywną prawdą (o ile w ogóle coś takiego istnieje). A na interpretację mamy wpływ. Sam się o tym niedawno przekonałem.

Z tego płyną dwa wnioski:

Po
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

O.....t
O.....t
konto usunięte 29.10.2021, 18:49:22 via iOS
  • 2
@eldoradek: Niestety nie przez nas samych tylko przez mechanizmy jakie wypracowaliśmy w dzieciństwie (CBT).
  • Odpowiedz
choochoomotherfucker
choochoomotherfucker
29.10.2021, 19:25:26
  • 1
@eldoradek: Brzmi w sumie jak stoicyzm: https://www.wykop.pl/wpis/60724249/stoicyzm-na-dzis-28-wrzesnia-trzymasz-w-reku-atuto/
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 28.10.2021, 19:11:12
  • 9
Doświadczyłem dzisiaj ciekawej rzeczy. Raczej nie pierwszy raz, ale teraz zwróciłem na to uwagę.

Mianowicie miałem w pracy stresującą sytuację. Stresującą dla mnie. Nie chce się wdawać w szczegóły, ale chodziło o to, że zachowanie grupy ludzi wziąłem za bardzo do siebie. W tej grupie była też ona, a o niej już pisałem we wcześniejszych wpisach. Nie było to nic strasznego, ale ja to zinterpretowałem po swojemu. W efekcie czego zadręczałem się głupimi
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kuork
Kuork
28.10.2021, 19:27:51
  • 3
@eldoradek: prowadzisz dziennik uczuć? Ja jakoś nie umiałem się przekonać do niego na początku ale potem mocno pomaga zautomatyzować rozumienie skąd jakie emocje się biorą. Ogólnie polecam.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
28.10.2021, 19:36:20
  • 2
@Kuork:
Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Brzmi ciekawie, zwłaszcza że na tym zautomatyzowaniu bardzo mi zależy.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 22.10.2021, 20:37:18 via Android
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paczelok
paczelok
22.10.2021, 20:39:03
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
G.....z
G.....z
konto usunięte 22.10.2021, 22:21:37
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 16.10.2021, 18:48:27
  • 2
Ostatnio natknąłem się na motyw z możliwością wpływania na swoje samopoczucie. W takim sensie, że sam z siebie możesz czuć się szczęśliwy. Bez wpływu zewnętrznych czynników. Sprowadzało się to do tego, że wszystko co odczuwasz w związku z wydarzeniami, które cię spotykają, albo to jak oceniasz sam siebie jest subiektywne. Dlatego możesz nadać dowolną interpretację wydarzeniom itp. A tym samym możesz zrobić tak, że czujesz się szczęśliwy.

Zacząłem się nad tym zastanawiać. Z
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

G.....z
G.....z
konto usunięte 16.10.2021, 19:27:12
  • 1
@eldoradek: taka mentalna gimnastyka brzmi dla mnie jak unikanie. Ostatnio jak unikałem jechania do mechanika bo mi coś gwizdało z pod maski przy przyspieszaniu to musiałem później holować auto bo turbina powiedziała dobranoc. Nie komplikując bardziej rzeczy, dokładnie jest jak napisałeś. Możesz być szczęśliwy w ignorancji, ale jak zęby zaczną boleć, albo turbina się r---------i to nie będziesz szczęśliwy.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
16.10.2021, 22:04:16
  • 0
@Gumiasz:
Dobrze to podsumowałeś i oczywiście się zgadzam, że jak możesz coś zrobić to zrób, a jak nie to się nie przejmuj. Tylko nie zawsze wiadomo która opcja jest lepsza. A jeszcze częściej nie zdajesz sobie sprawy, że w ogóle masz wybór. Po prostu czujesz się jak się czujesz i tyle.
Optymalnie by chyba było być w stanie zawsze zauważyć co się dzieje z emocjami, tak jakby stanąć obok tego
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 07.10.2021, 14:39:41
  • 0
No nie mogę, znowu myślę o niej cały czas. Wcześniej tak miałem, ale relacje się ochłodziły i mi przeszło. Nawet dopatrzyłem się bycia wykorzystywanym i manipulowanym w tej relacji. Przestałem się łudzić i miałem spokój. Ale ostatnio tak fajnie się z nią gadało, byliśmy w knajpie, przysiadła się do mnie bliżej (aż się zdziwiłem). Niedługo będę szedł do szpitala na operację i w żartach zasugerowała że mnie odwiedzi, co prawda nie sama,
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

M.....r
konto usunięte 07.10.2021, 14:43:46
  • 0
@eldoradek: Doskonale Cię rozumiem, jednak jeśli nie porozmawiasz z nią szczerze to cały czas będziesz się tym zamęczał.
Pewnie inaczej by się sytuacja miała gdybyś nie miał z nią kontaktu, ale piszesz, że razem pracujecie, więc widzicie się pewnie codziennie.
Kiepska sytuacja ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
07.10.2021, 17:30:19
  • 0
@Mikstolar:
Dokładnie, pracowanie razem komplikuje sytuację.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 05.10.2021, 17:48:04
  • 1
Byłem z koleżanką w knajpie i mam wrażenie, że zrobiła mi zdjęcie z ukrycia. Mogło mi się wydawać, ale słyszałem migawkę. Nie daje mi to spokoju i moje s----------e zaczyna dokazywać.

Ten fakt może oznaczać kilka rzeczy zarówno dobrych jak i złych. Oczywiście skupiam się na złych, głównie na tym, że będzie się ze mnie śmiać z koleżankami, albo ze swoim chłopakiem - chociaż nie wiem czy ma chłopaka, oficjalnie się nie
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....a
konto usunięte 05.10.2021, 17:52:45
  • 4
@eldoradek: może chce sobie zwalić konia do twojego zdjęcia
  • Odpowiedz
Kelemele
Kelemele
05.10.2021, 17:53:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@eldoradek: będziesz całe życie czuł negatywne myśli, ale psychoterapia pozwoli Tobie nie czepiać się tak ich tylko dać im płynąć i spłynąć.
  • Odpowiedz

500

Taksa pojmała kota

Taksa pojmała kota

Pies nie chce oddać kota.

Anomalocaracid
z
youtu.be
dodany: 27.06.2018, 09:15:12
  • 130
  • #
    smiesznypiesek
  • #
    smiesznykotek
  • #
    zwierzaki
eldoradek
eldoradek 27.06.2018, 23:44:36
  • 2
Jak przyjdzie ochota to i pies kota wyłomota ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 9 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 10.04.2021

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking