Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko171
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
TheTrol199

TheTrol199

Dołączył 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 617
  • Znaleziska 388
  • Mikroblog 229
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 9
L3stko
L3stko
16.10.2025, 12:12:56
  • 14
Chwalebna i potrzebna inicjatywa. Myśliwi dbają o przyrodę i pomagają rolnikom w ochronie plonów. Należy wspierać ich działalność. Brawa dla dealera Forda Rad Motors w Radomiu.

Przy zmianie samochodu wezmę Forda pod uwagę. Może nowy Ranger PHEV?

P.S. A na Łukasza Hejtewkę ha tfu

#motoryzacja #samochody #ford #lowiectwo #bron #myslistwo #polityka #radom #bekazlewactwa
L3stko - Chwalebna i potrzebna inicjatywa. Myśliwi dbają o przyrodę i pomagają rolnik...

źródło: 559518307_1447639010701243_1224425455206562510_n

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 16.10.2025, 19:28:06 via Wykop
  • 0
Jeżeli kogoś interesuje, o które wpisy chodzi, to:
- Otrzymanie samochodu przez Marcina Możdżonka
- Wpis Łukasz Litewka
- Oświadczenie firmy Rad Motors

Od siebie mogę dodać tylko, że najwyraźniej sam - i nie tylko ja - w bagażniku wożę "martwe, zakrwawione zwierzę", choć w moim przypadku jest ono zapakowane próżniowo ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
afmaf
afmaf
16.10.2025, 12:39:40
  • 0
Niedawno poznany znajomy opowiadał, że dobrze zna faceta, który z plecakiem jeździ na bezludne wyspy w różnych ciepłych częściach świata (Malediwy, Karaiby, Polinezja) i spędza tam miesiąc - dwa żywiąc się tym, co sam zdobędzie. Najczęściej kokosami, krabami i rybami. Nie do końca mu wierzę :) To znaczy wiem, że to jest możliwe, ale nie wydaje mi się, żeby to było proste (a tak to opisuje). Przeciwnie, uważam za coś wymagającego jakiegoś
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 16.10.2025, 13:15:12 via Wykop
  • 0
@afmaf: Trudno powiedzieć, czy nie jest to kolejna historia z serii "kolega mojego kolegi" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Choć na pewno są ludzie, którzy od czasu do czasu wybierają się na survival albo bushcraft w różne części świata. Chociażby Universal Survival jeździ prawie co roku - choć niekoniecznie do tropików. Ewentualnie Wystarzałowa Środa co jakiś czas "bawi się w trapera" i też gdzieś wyjeżdża, choć głównie
  • Odpowiedz

7

Strzały na kieleckim rynku

Strzały na kieleckim rynku

Ukrainiec wyjął coś co przypomina broń i strzelał na rynku... jeszcze nie wiedzą czy to była broń palna czy zabawka.

wiesiu2
z
spottedalert.pl
dodany: 13.10.2025, 12:06:13
  • 3
  • #
    ukraina
  • #
    kielce
  • #
    policja
  • #
    bron
  • #
    wiatrowki
TheTrol199
TheTrol199 13.10.2025, 21:08:50 via Wykop
  • 1
Policjanci zabezpieczyli przedmiot, z którego strzelał, a biegli ustalą, czy była to b--ń palna


Jak ja to uwielbiam, że potrzebujemy biegłych, żeby ustalić, czy dany przedmiot jest bronią, czy nie.
Znając życie, okaże się, że to była najzwyklejsza wiatrówka.

  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheTrol199
TheTrol199 13.10.2025, 21:16:02 via Wykop
  • 0
No i okazało się, że jednak była to wiatrówka - https://kielce.tvp.pl/89442209/pijany-ukrainiec-strzelal-z-wiatrowki-na-kieleckim-rynku-20-latek-zatrzymany

Ogólnie szkoda, że prawie nigdy nie podają dokładnie, co zostało użyte, albo przynajmniej nie pokazują zdjęcia tego przedmiotu.

426

Czas na nową ustawę o broni i amunicji? "Obecna to relikt PRL"

Czas na nową ustawę o broni i amunicji? "Obecna to relikt PRL"

To praktycznie ustawa komunistyczna z 1961 roku. W 1999 roku tylko przekopiowano jej treść, zamieniając milicję na Policję. Współcześnie nie da się na niej zbudować racjonalnego systemu szkolenia obywateli"

watcher00
z
infosecurity24.pl
dodany: 07.10.2025, 07:36:45
  • 129
  • #
    polska
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    bron
  • #
    prawo
  • #
    4konserwy
  • #
    policja
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 15:41:31 via Wykop
  • 4
Dawno nie czytałem artykułu, w którym wypowiada się ktoś, z kim tak bardzo bym się zgadzał.

Choć w jednym miejscu widzę pewną niekonsekwencję - drugi filar mówi o pozbyciu się "celów", co właściwie oznaczałoby brak konieczności bycia członkiem stowarzyszenia lub klubu, a trzeci o likwidacji monopolu PZSS. Tyle że bez klubów ten monopol sam by zniknął.
Choć może to być moje błędne założenie i chcą pozostawić jakąś formę członkostwa, co moim zdaniem
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 16:30:59 via Wykop
  • 1
@mathix @amath
Tyle że trzeci filar mówi o dwóch różnych kwestiach. Pierwsza dotyczy monopolu PZSS, a druga egzaminów ogólnie - nie tylko sportowego.

Najpierw monopol PZSS. W artykule jest napisane:

Jak tłumaczył Dyngosz, dziś PZSS ma de facto wyłączność na organizację egzaminów i szkoleń w trybie sportowym, a władze Związku wykorzystują to do
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 17:01:23 via Android
  • 1
@amath Jakbyś czytał, że zrozumiem, to byś zrozumiał sens.

Natomiast w skrócie: trzeci filar dotyczy dwóch różnych kwestii - monopolu PZSS i egzaminów.
PZSS jest monopolistą, bo artykuł mówi o nim tylko w kontekście pozwolenia sportowego - to fakt.
Natomiast jeśli chodzi o egzaminy, to mowa tu o wszystkich pozwoleniach, z naciskiem na równe traktowanie i przejrzyste, obiektywne zasady. A więc nie egzaminy nie są równe.
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 17:18:17 via Android
  • 0
@amath A więc wytłumacz mi w takim razie, gdzie się mylę.
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 17:38:21 via Android
  • 2
@amath Chociażby dlatego, że zarzucasz mi, że się mylę.

A więc gdzie miałbym się mylić i dlaczego? Bo na razie wygląda mi to tak, że coś sobie piszesz, a kompletnie nie wiesz, o czym mówisz.
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 17:50:05 via Android
  • 0
@amath Skoro stwierdzasz "fakt", to nie powinno być problemu go uzasadnić.


Natomiast jeśli dalej nie chcesz, to przestań pisać, bo się tylko pogrążasz. Choć ja ci tego zabronić nie mogę, więc pogrążaj się dalej ( ͡º ͜ʖ͡º)
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 18:27:47 via Wykop
  • 1
@Rogalikznadzieniem: Zapewne masz rację i właściwie się z tym zgadzam.
Natomiast jeśli chodzi o PZSS, nie mam problemu z jego istnieniem, tylko uważam, że powinien być to wybór, a nie obowiązek.
Jeśli ktoś chce być członkiem jakiejś organizacji, niech nim będzie, ale nie zmuszajmy do tego każdego.
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 19:01:50 via Wykop
  • 0
@WolnoscRownoscBraterstwo: Z tego co się orientuję, to głównym założeniem dyrektywy UE jest podział broni tylko na kategorie.
Kategoria A dla sportu wymaga bycia członkiem klubu strzeleckiego. Natomiast dla kolekcjonerów już takiego wymogu nie ma, bo jest tylko mowa, że musi być uznany przez państwo za kolekcjonera. Dodatkowo na inne kategorie takiego wymogu nie ma.


UE wymaga, aby ta dyrektywa to było minimum, natomiast jak to zostanie zaimplementowane, co zostanie
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 19:32:17 via Wykop
  • 0
@amath: No tak, "trzeba mieć z kim rozmawiać" - dlatego to nie jest rozmowa, tylko monolog z mojej strony, skoro nie potrafisz nawet uzasadnić swoich "faktów", a co dopiero odnieść się do mojej wypowiedzi. A już nie wspomnę o zrozumieniu jej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Natomiast w przeciwieństwie do ciebie, ja naprawdę chciałbym dostać uzasadnienie, gdzie się mylę. Ale no cóż, osoba "intelektualnie wyższa" uznała, że
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 20:19:17 via Android
  • 0
@amath Jeśli chodzi o słuchanie, to tu piszę, bo mnie słuchasz, skoro reagujesz.
A wystarczyło mi nie zarzucać, że "nie wiem, o czym mówię", że "nie zrozumiem" i jeszcze to twoje "stwierdzam fakty" xD
Kończę, bo tłumaczenie to chyba nie twoja mocna strona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheTrol199
TheTrol199 07.10.2025, 23:17:25 via Android
  • 2
@wrkuba Jak coś, on nie był sędzią PZSS.
TheTrol199
TheTrol199 08.10.2025, 09:50:13 via Wykop
  • 0
@WolnoscRownoscBraterstwo: Dałem Ci przykład Czech, bo właśnie oni jakoś jednak wprowadzili tę dyrektywę bez zabawy w "członkostwo".

Inną sprawą jest to, co właściwie wchodzi w skład kategorii A (bo w końcu przy B i C nie ma nawet mowy o "członkostwie").
Bo tak sobie czytam i ta kategoria jakoś bardzo się nie różni od naszego polskiego prawa - a dokładnie od kategorii szczególnie niebezpiecznej. Bo jest tam napisane coś takiego:

Kategoria A -
TheTrol199
TheTrol199 08.10.2025, 10:16:32 via Wykop
  • 0
@WolnoscRownoscBraterstwo: Poza tym wcale nie muszą robić tego nowego pozwolenia, aby było od razu na kategorię A. Mogliby po prostu ustawić domyślnie kategorię B i C, a jeśli ktoś chciałby kategorię A, mógłby wnioskować o rozszerzenie.

Ogólnie jest wiele możliwości, jak to można wprowadzić - jedne będą trochę lepsze, inne trochę gorsze. Tak czy inaczej, pozostaje czekać, aż przedstawią swoją propozycję.

Co prawda wiele osób uważa, że nie powinno się
TheDamex
TheDamex
04.10.2025, 21:50:23
  • 4
Tworzę plecak BOB, chce go stworzyc w formie modułowej. Jest wiele filmików jak go zbudować, ale w żadnym nnie znalazłem informacji jakiej wielkości mają byc te woreczki/organizery które bedą stanowiły moduły. Jestscie w stanie mi coś polecić w dobrej cenie? Szukam czegoś co miało by jedna ściankę przezroczystą zeby odrazu można zobaczyć co jest w środku. Dzięki za pomoc
#survival #prepers #bushcraft #plecakewakuacyjny
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 05.10.2025, 02:31:07 via Wykop
  • 0
@TheDamex: Jeśli chodzi o rozmiar modułów, to wszystko zależy od kilku rzeczy:
- co dokładnie chcesz w nich trzymać
- ile tego planujesz zabrać
- jak duże są same przedmioty
- jak bardzo podzielisz na moduły
- jak duży
  • Odpowiedz
SHOGOKI
SHOGOKI
02.10.2025, 05:31:34
  • 74
Jest filmik jak koleś z tego strzela.
Typ musiał mieć kask motocyklowy xd
#bron
SHOGOKI - Jest filmik jak koleś z tego strzela.
Typ musiał mieć kask motocyklowy xd
#...

źródło: temp_file2542085712511614231

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 02.10.2025, 12:15:09 via Wykop
  • 1
@SHOGOKI @goferek @MirkoManx
Filmik ze strzału: https://www.youtube.com/watch?v=hZ1orxXV2Gs
Filmik jak to wygląda z bliska: https://www.youtube.com/watch?v=zbKoDcsPGIk
TheTrol199 - @SHOGOKI @goferek @MirkoManx 
Filmik ze strzału: https://www.youtube.com...
  • Odpowiedz
Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka
Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka
30.09.2025, 05:08:39
  • 101
Myśliwi przyłapani na zabijaniu chronionych łabędzi powiedzieli, że pomylili je z dzikami.

#myslistwo
JanuszherbusKoryBut_Wisnioweczka - Myśliwi przyłapani na zabijaniu chronionych łabędz...

źródło: image

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 02.10.2025, 00:24:43 via Android
  • 0
to dziki dzik


@Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka Nadałbyś się na myśliwego ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
breakdown1
breakdown1
01.10.2025, 21:09:40
  • 3
-1 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#myslistwo #polowania #dzik
breakdown1 - -1 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#myslistwo #polowania #dzik

źródło: image_picker_3449EE30-193E-47C6-99D9-1A69C69C7A49-46386-0000102D424A5E91

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 01.10.2025, 21:54:13 via Wykop
  • 0
@breakdown1: W USA to się nieźle bawią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

1076

Myśliwy zastrzelił myśliwego, myląc go z wiewiórką

Myśliwy zastrzelił myśliwego, myląc go z wiewiórką

Tragedia podczas polowania w amerykańskim stanie Iowa. 17-latek został śmiertelnie postrzelony przez swojego kolegę, który wziął go za... wiewiórkę.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 01.10.2025, 17:30:02
  • 123
  • #
    myslistwo
  • #
    wydarzenia
TheTrol199
TheTrol199 01.10.2025, 21:51:58 via Wykop
  • 0
Ja myślałem, że u nas to tłumaczenie "wyglądał jak dzik" jest absurdalne, a w USA to się całkiem nieźle bawią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

9

Nowe prawo Florydy o otwartym noszeniu broni wchodzi w życie w czwartek

Nowe prawo Florydy o otwartym noszeniu broni wchodzi w życie w czwartek

Nowe prawo Florydy o otwartym noszeniu broni wchodzi w życie w czwartek a patrioci już korzystają ze swoich praw. Pewien mężczyzna został zauważony z dumą nosząc broń w sklepie Walmart. Druga Poprawka ŻYJE na Florydzie.

ElementalX7
z
fox13news.com
dodany: 26.09.2025, 07:51:31
  • 16
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    strzelectwo
  • #
    trump
  • #
    wojna
  • #
    polityka
TheTrol199
TheTrol199 26.09.2025, 11:27:39 via Wykop
  • 0
@Pawery1: W końcu będą jakieś dane, a przynajmniej dla Florydy.
Choć z tego co wiem, tam do szkół i tak nie wolno chodzić z bronią, więc nie powinno to mieć wpływu.
TheTrol199
TheTrol199 26.09.2025, 11:36:46 via Wykop
  • 0
@Milegodniawszystkim: Czuć się bezpiecznie to jedno, ale ważniejsze, żeby realnie było bezpiecznie.
Choć czy wariat trzyma maczetę na wierzchu, czy w ukryciu, różnica jest tylko w tym, że w jednym przypadku wiesz, a w drugim nie. Ale mógłby być bardziej empatyczny, więc w ukryciu powinien mieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
niech_ktos
niech_ktos
22.09.2025, 15:31:49
  • 11
https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/agent.xsp?symbol=KONSULTACJE_PROJEKTY&NrKadencji=10&Wsk=T&fbclid=IwY2xjawM-N8VleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBFSU5WTGV6ekdXYVBHaGFyAR7a6HlGIH9-uAJPnSGIJRcYG4yJjsVX4VYbap35PIRyfpN-4jiXLgxr1sHEMQ_aem_hVw5EbgYStzZYYUKCmYLAw

APEL: wypełnijcie formularz konsultacji społecznych.

tl;dr: jakiś przygłup wymyślił żeby strzelcy sportowi robili regularne badania psychologiczne. Wypełnij ankietę by dołożyć cegiełkę przeciwko temu idiotycznemu pomysłowi.

lifehack:
niechktos - https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/agent.xsp?symbol=KONSULTACJEPROJEKTY&N...

źródło: 549626413_1100433975572796_4016354400407796208_n

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 16:00:26 via Android
  • 0
Link do konsultacji społecznych. Numer konsultacji: RPW/31004/2025

Ogółem zachęcam do zapoznania się z treścią tej propozycji ustawy - nie jest długa, a przy tym całkiem zabawna i łatwa do obalenia.
Tu możecie przeczytać moją odpowiedź na całe ich uzasadnienie.

  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 18:02:38 via Wykop
  • 1
@WujaTHC: Chociażby dlatego, że nie ma podstaw, które uzasadniałyby wprowadzenie nowych regulacji. Co właściwie pokazuje całe uzasadnienie w konsultacjach tego projektu.
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 18:23:34 via Wykop
  • 0
@lycaon_pictus @4gN4x @totem_lesnych_ludzi
A jaki jest realny powód wprowadzenia tych okresowych badań? Co one miałyby faktycznie zmienić? Jaka jest podstawa uzasadniająca wprowadzenie nowych regulacji?

Bo obecnie widzę argumenty typu "znam środowisko, dlatego jestem za". Ale czy pamiętacie, że każda osoba w tym środowisku już przeszła te badania? Ona od tak się tam nie znalazła.

A jeśli chodzi o "sprawdzenie, czy wszystko w porządku pod kopułą" - był taki bardzo znany przypadek w
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 19:16:15 via Wykop
  • 1
@wykopyrek: To w czym problem? Przecież, jak sam stwierdziłeś, "żeby dojechać samochodem na strzelnicę, musisz mieć regularne badania", więc wzrok mają już sprawdzony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ludzie, którzy strzelają, to normalne osoby - żyją, pracują, prowadzą auta, więc w ramach tego i tak mają badany wzrok.


A co do machania bronią na strzelnicy - nie wiem, czy wiesz, ale możesz machać nawet będąc w pełni ślepym czy chorym psychicznie, bo
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 21:23:00 via Wykop
  • 1
Ale czy pamiętacie, że każda osoba w tym środowisku już przeszła te badania? Ona od tak się tam nie znalazła.


@totem_lesnych_ludzi: To nie jest komentarz o badaniach psychologicznych, tylko o tym, że ludzie myślą: "jak wprowadzimy okresowe badania, to środowisko zostanie oczyszczone z osób, które je niszczą". Problem w tym, że te osoby już wcześniej przeszły badania i mimo to dostały pozwolenie. Badania nie są prowadzone w zakresie, o który chodzi
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 23:38:11 via Wykop
  • 0
Samochód jest nieobowiązkowy. Jedni mają, inni nie.


@wykopyrek: Praktycznie każdy strzelec ma samochód. Ale dobra, nie każdy musi go mieć, ale każdy pracuje - a badania z medycyny pracy (w tym wzrok) to podstawa. Dublowanie ich przy okazji badań do broni? Jest bez sensu. Jak już, lepiej wprowadzić zasadę: jeśli masz świeże badania z pracy, to część z nich zwalnia z powtórki przy pozwoleniu. To by uprościło życie, zamiast mnożyć biurokrację.

Jakim
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 00:02:38 via Android
  • 0
Nie jestem przeciwny okresowym badaniom. Jestem przeciwny wprowadzaniu nowych regulacji, które nie ma solidnych podstaw, nie jest dobrze uzasadnione i nie jest racjonalne. W przeciwnym wypadku wprowadzamy prawo dla prawa, które nie poprawia bezpieczeństwa, a jedynie tworzy jego fałszywe poczucie.
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 03:33:09 via Wykop
  • 1
Ogólnie całkiem zabawne, bo tak właściwie twórcy tego projektu zgadzają się ze mną. W uzasadnieniu czytamy:

Celem ustawy jest zwiększenie poczucia bezpieczeństwa związanego z posiadaniem broni i zapobieganie jej niedozwolonemu użyciu.


Fajnie, że zwiększy się poczucie bezpieczeństwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 04:33:40 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 21:41:19 via Wykop
  • 0
Emerytowany właściciel hurtowni jaj kurzych, równie ślepy jak owe kury po zmroku, nie ma ani badań medycyny pracy, ani na prawo jazdy (a jeździ), ani na strzelbę (a ma i strzela).


@wykopyrek: Jeśli jest ślepy i jeździ, to problemem jest egzekwowanie istniejących przepisów, nie brak nowych. Dodawanie badań dla strzelców nie załata dziur w systemie, które pozwalają takim przypadkom istnieć.
To jest praktycznie identyczna sytuacja, jak wtedy, gdy ktoś ma kilka dożywotnich
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 02:36:25 via Wykop
  • 0
Przepisy nie zabraniają. W końcu czterdzieści lat temu miał zdrowe oczy, więc wszystko jest ok, co nie?


@wykopyrek: Powiedziałem, że jest to problem z egzekwowaniem istniejących przepisów, ponieważ przyjmowaliśmy, że kierowcy przechodzą okresowe badania.

Strzelcy, którzy nie widzą, do czego
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 15:00:22 via Wykop
  • 0
@wykopyrek: Masz rację, że zdrowie może się zmienić w czasie - ale to nie znaczy, że wprowadzanie obowiązku dla wszystkich bez dowodów jest uzasadnione. A tym bardziej, czy jest proporcjonalne do skutków, które ma wywołać.
Nie żądam danych dlatego, że ich nie ma - żądam ich, ponieważ to powinna być podstawa do legislacji. Bez tego to "strzelanie w płot", na zasadzie "bo może pomoże".

Ile wódki idzie na polowaniach? Masz takie statystyki?
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 18:15:32 via Wykop
  • 0
Może? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Zmienia się zawsze. I zawsze na gorsze. U każdego. Nawet maszyny degradują się z czasem.


@wykopyrek: Może to nie oznacza, że musi.
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 25.09.2025, 19:45:16 via Wykop
  • 1
Jak wierzyć niektórym źródłom, to niektórzy nawet z grobów wstawali.


@wykopyrek: Prawo opiera się na realiach, a nie na cudach ani na wierze.


Skuteczność na manekinach i zwłokach. Nie było dowodów,
  • Odpowiedz
wfyokyga
wfyokyga
24.09.2025, 21:33:27
  • 13
Spluwa w spluwie ale jaja
#bron
wfyokyga - Spluwa w spluwie ale jaja
#bron

źródło: temp_file149392357534171356

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 21:47:06 via Wykop
  • 3
@wfyokyga: W końcu Mauser C96. Masz kolbę i futerał ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jakby kogoś interesowało, tu można zobaczyć zdjęcia, jak to dokładnie wyglądało - Pistolet Mauser C96 z dołączoną kolbą - kaburą
  • Odpowiedz
yam_yeti
yam_yeti
24.09.2025, 17:12:32
  • 0
Karta plastikowa licencji zawodniczej przychodzi z automatu do klubu po jego uzyskaniu, czy trzeba jak w przypadku patentu kliknąć specjalne zamówienie? Co w przypadku, kiedy rozszerzyłem swój patent o karabin? Wtedy karta licencji zawodniczej przychodzi całkiem nowa do klubu, czy do starej jest jakoś "wbijany" karabin? #strzelectwo #bron #pytaniedoeksperta
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 18:47:22 via Wykop
  • 0
@xyz_xyz: To ja jej używam, żeby zrobić z niej przenośną rolkę duct tape ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 19:07:42 via Wykop
  • 0
@xyz_xyz: Chodzi o coś takiego: https://www.superessestraps.com/products/tape-card-duct-tape-wrapped-orange-credit-card-w-paracord-lanyard
Służy to po prostu temu, aby taśma nie zajmowała dużo miejsca, a można było ją mieć "na wszelki wypadek".

  • Odpowiedz

13

Będą obowiązkowe badania dla wszystkich posiadaczy broni?

Jak przekonują wnioskodawcy, zmiany mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa i ograniczyć ryzyko tragedii związanych z użyciem broni palnej.

watcher00
z
infosecurity24.pl
dodany: 24.09.2025, 06:21:20
  • 41
  • #
    polska
  • #
    bron
  • #
    prawo
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    4konserwy
  • #
    policja
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:00:30 via Wykop
  • 0
Zmiany w projekcie ustawy nie mają na celu:

zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i ograniczyć ryzyko tragedii związanych z użyciem broni palnej.


Jak wyraźnie wskazują sami ustawodawcy:

Celem
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:26:37 via Wykop
  • 2
@kosma666: Czyli, że nie rozumiesz, o co chodzi z tym idiotycznym tłumaczeniem "wyglądał jak dzik". Jest to ostatnia linia obrony osoby, która wie, że złamała prawo i próbuje złagodzić odpowiedzialność. Bo w końcu lepiej tak powiedzieć niż przyznać wprost "strzeliłem do człowieka", ponieważ podczas orzekania wyroku liczy się również intencja oraz to jak ją przestawisz, a nie tylko sam czyn.

Natomiast dane pokazują, że w latach 2015-2024 miało miejsce 28
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:34:49 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: A w jaki sposób miałby eliminować tych myśliwych? Bo obstawiam, że pijesz do tego idiotycznego tłumaczenia "wyglądał jak dzik". Jest to po prostu ostatnia linia obrony osoby, która wie, że złamała prawo i próbuje złagodzić odpowiedzialność. Bo w końcu lepiej tak powiedzieć niż przyznać wprost "strzeliłem do człowieka".


Natomiast według danych z lat 2015-2024 żaden ze wypadków śmiertelnych spowodowanych przez myśliwych nie był wynikiem złego stanu zdrowia.
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:47:32 via Wykop
  • 2
@LudzieToDebile: Od 2015 do 2024 było 28 wypadków śmiertelnych. Co daje nam:
- Średnio na rok około 3,(1)
- Średnio na każde polowanie prawdopodobieństwo wynosi około 1 do 1,45 miliona (przy założeniu średnio 4,5 mln polowań rocznie)
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:56:56 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: To tu masz inne: https://www.youtube.com/watch?v=cGI1-nR7zVU
Jeśli dalej Ci nie pasują, to daj lepsze.
TheTrol199 - @LudzieToDebile: To tu masz inne: https://www.youtube.com/watch?v=cGI1-n...
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 17:00:05 via Wykop
  • 1
@LudzieToDebile: Masz w artykule:

Źródła danych o wypadkach myśliwych: Zbieramy, potwierdzamy i analizujemy dane pochodzące z oficjalnych źródeł takich jak Policja, Prokuratura, Sądy, Polski Związek Łowiecki. Dodatkowo monitorujemy Internetowe kanały informacyjne. Każdy wypadek weryfikujemy i potwierdzamy.


TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 17:31:56 via Wykop
  • 1
@LudzieToDebile: Rozumiem, ale w takim razie podaj lepsze dane.
Bo nawet te dane, które ci podałem, są wykorzystywane także przez osoby sprzeciwiające się myśliwym. Obie strony z nich korzystają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 18:38:59 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: Tu nie chodzi o szukanie "lepszych" czy "gorszych" danych, tylko prawdziwych. Co do liczby wypadków śmiertelnych, jest to całkiem łatwe do zweryfikowania - praktycznie każde takie zdarzenie trafia do mediów, bo temat jest emocjonujący, a więc się klika.


Odnośnie ranienia niestety nie mam danych. Natomiast nie wydaje mi się, aby takich zdarzeń było wiele, bo każda osoba, która zostałaby ranna, miałaby uzasadnione pretensje, a temat naturalnie mógłby trafić
CipakKrulRzycia
CipakKrulRzycia
24.09.2025, 07:07:24
  • 17
#mysliwi #myslistwo #bekazkonfederacji #polityka
#heheszki
CipakKrulRzycia - #mysliwi #myslistwo #bekazkonfederacji #polityka
#heheszki

źródło: IMG_20250924_090611

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:55:38 via Wykop
  • 0
W tym przypadku tłumaczyli, że "pomylili zwierzęta z gęsiami". Ach, ta ewolucja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Natomiast co do mylenia z dzikiem, to się wypowiedział: https://www.youtube.com/shorts/OdS9G0j5BLA
  • Odpowiedz

325

Broń palna w Polsce - kolejna propozycja zmian

Pokaż treści 18+

Broń palna w Polsce - kolejna propozycja zmian

Dalszy ciąg inby z badaniami - posłowie i posłanki z Polska 2050, czyli partii mającej obecnie 1,1% poparcia, wymyślili badania okresowe dla (prawie) wszystkich posiadaczy broni. Projekt jest absurdalny, uzasadnienie kuriozalne i wręcz idiotyczne, a co i jak - tego dowiecie się z niniejszego wideo.

frykas9
z
youtube.com
dodany: 23.09.2025, 12:25:22
  • 122
  • #
    bronpalna
  • #
    bron
  • #
    strzelectwo
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 17:01:02 via Wykop
  • 20
@mowiecowidze: Według projektu ustawy mają być wprowadzone okresowe badania dla pozwoleń: sportowych, łowieckich i szkoleniowych. Z tego obowiązku wyłączone są pozwolenia do: rekonstrukcji historycznych, kolekcjonerskie i pamiątkowe.

Głównym problemem projektu jest brak jakiegokolwiek sensownego uzasadnienia dla wprowadzenia okresowych badań. Całe uzasadnienie można wręcz uznać za jedno wielkie nieporozumienie.

Chociaż by podają przykłady wypadków spowodowanych przez myśliwych, problem w tym, że w ostatnich latach żaden wypadek śmiertelny nie był efektem złego stanu zdrowia
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 22:01:29 via Wykop
  • 2
@pyzdek @rzepicha_slowianka
Sytuacja wygląda tak, że Polska 2050 w 2024 roku złożyła projekt ustawy wprowadzający okresowe badania dla myśliwych. Projekt upadł, ponieważ nie wykazano żadnej zależności między złym stanem zdrowia a wypadkami, które miały miejsce. W skrócie - w Sejmie nie znaleziono większości, aby przepchnąć go dalej.

Teraz ponownie próbują swoich sił, aby wprowadzić te okresowe badania - tym razem dla większej liczby pozwoleń. Prawdopodobnie jest to spowodowane ostatnią wypowiedzią Kosiniaka, w której
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 23:59:35 via Wykop
  • 13
@gerokSQ: Ciekawe jest to, że Hołownia się pod tym nie podpisał. Ogólnie, mało kto się od nich podpisał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheTrol199
TheTrol199 24.09.2025, 16:03:41 via Wykop
  • 0
@rzepicha_slowianka: Nie zaprzeczam temu, w końcu są prawie pod progiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

366

Paradoks bezpieczeństwa: MON zbroi armię, koalicja rozbraja obywateli

Paradoks bezpieczeństwa: MON zbroi armię, koalicja rozbraja obywateli

Polska 2050 i PSL chcą zmusić 226 tys. posiadaczy broni do kosztownych badań. W obliczu wojny na Ukrainie władza stara się rozbrajać swoich obywateli... wygląda ciekawie. Link do konsultacji społecznych : https://login.gov.pl/login/login?ssot=edm1sf6emjvy6ba9ypz4

PiotrSter
z
piotrsterkowski.pl
dodany: 22.09.2025, 12:18:43
  • 90
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    bron
  • #
    militaria
  • #
    bronpalna
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 13:24:44 via Wykop
  • 73
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 14:28:45 via Wykop
  • 22
W projekcie pojawił się jeszcze jeden argument, który właściwie został jedynie wspomniany:

Wypadki z bronią i postrzelenia zdarzają się także systematycznie na strzelnicach, a ich ofiarami są szkolący się oraz instruktorzy.


Szkoda, że nie podano żadnych konkretnych przypadków. Bardzo ciekawi mnie, ile z tych zdarzeń miało związek z rzekomo "złym stanem zdrowia" osoby posiadającej pozwolenie, a ile było wynikiem zwykłego nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa - takich danych po prostu nie ma.

Inna
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 17:14:03 via Wykop
  • 12
@ipkis123: Nie powiem Ci, dlaczego te wypadki śmiertelne się zdarzyły, bo nie wiem. Natomiast mogę powiedzieć, dlaczego się nie zdarzyły: według danych z lat 2015-2024 było 28 wypadków śmiertelnych spowodowanych przez myśliwych (przy łącznie 4,5 mln polowań indywidualnych rocznie). Żaden z tych wypadków nie wynikał ani ze złego stanu zdrowia, ani z alkoholu. A prawie wszystkie były spowodowane rażącym nieprzestrzeganie przepisów.
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 17:27:33 via Wykop
  • 2
@DuchZoliborza: Zgadzam się, że tworzenie przepisów czy biurokracji, bez solidnych podstaw, tylko po to, żeby były, mija się z celem - jest to po prostu prawo dla prawa.
Natomiast jeśli jakiś przepis byłby wystarczająco mocno uargumentowany, realnie wpływałby na bezpieczeństwo, można by rozważyć jego wprowadzenie. Musiałby być jednak jeszcze racjonalny, bo inaczej mogłoby dojść do sytuacji typu: "Jak wyeliminować wypadki? Zakażmy ludziom się ruszać" - czyli popadamy w skrajność.
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 17:37:30 via Wykop
  • 2
@Cogito-sum: W końcu stereotypy się klikają, a to, że rzeczywistość różni się od stereotypów? Tym gorzej dla rzeczywistości.
Oczywiście, skąd te stereotypy musiały się wziąć - choćby ta idiotyczna wymówka "wyglądał jak dzik". Jednak każda zdrowo myśląca osoba zrozumie, że to ostatnia linia obrony i próba złagodzenia kary, bo w końcu lepiej to powiedzieć niż przyznać wprost: "strzeliłem do człowieka".
Ale jest też druga strona - którzy uważają, że okresowe
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 17:58:44 via Wykop
  • 1
@auto-bot: Zabijać nie wolno, chyba że w samoobronie, choć życzenie powodzenia w uzasadnieniu tego przed sądem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Natomiast nawet jeśli problem byłby tylko myśliwi, to nadal nie ma podstaw, aby wprowadzać okresowe badania - nawet jeśli miałby być tylko dla nich.
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 00:55:42 via Wykop
  • 1
Ogólnie tak sobie myślę, że właściwie ten projekt ustawy nie przejdzie. A przynajmniej Kosiniak nie powinien za nim głosować.
Jakiś czas temu wypowiedział się na temat badań:

Ja jestem jak najbardziej za badaniami. Dla wszystkich posiadaczy broni. Nie jestem za stygmatyzowaniem jakiejkolwiek grupy społecznej czy zawodowej, powinni przechodzić badania. Wprowadźmy takie same reguły dla wszystkich posiadaczy broni. Jestem zawsze otwarty na dialog, współpracę i porozumienie. Nie zgodzę się jednak na stygmatyzowaniem jednej grupy. Nie
TheTrol199
TheTrol199 23.09.2025, 13:36:48 via Wykop
  • 0
@PepikPL: Na szczęście obecnie legislacja wymaga dołączania uzasadnienia do każdego projektu. Problem w tym, że bardzo często to uzasadnienie kompletnie nie spełnia swojej podstawowej funkcji - i ten projekt jest tego idealnym przykładem.

Tak że formalnie wszystko gra, merytorycznie - dramat.
freddd
freddd
22.09.2025, 02:52:51
  • 12
Ma ktoś skarpety z wełny merino?
Ciekawi mnie jak się spisują i czy warte swojej ceny?

freddd - Ma ktoś skarpety z wełny merino? 
Ciekawi mnie jak się spisują i czy warte s...

źródło: 1000040972

Pobierz
  • 61
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 03:55:16 via Wykop
  • 25
@freddd: Osobiście używam skarpet i koszulki z wełny merino już od jakiegoś czasu i ogólnie uważam, że warto.

Koszulka zdecydowanie się sprawdza. Schnie dużo szybciej niż zwykła, zapach nie przenosi się tak bardzo. Po zdjęciu plecaka już po kilku minutach pot praktycznie znika.

Skarpety są ogólnie okej, ale mam mieszane uczucia. Na początku mam wrażenie, że trochę się zsuwają - pewnie dlatego, że są to palce, a nie tradycyjna skarpeta - ale
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 05:30:43 via Wykop
  • 0
@fastmotion: Ach, kolejny geniusz, który tylko potrafi pomawiać ludzi, bo sam nie ma nic do powiedzenia ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 10:15:46 via Wykop
  • 0
@Gluptaki: Nie dla reklamy, tylko z kronikarskiego obowiązku - chyba jednak lepiej pokazać, czego się używało.
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 10:58:56 via Wykop
  • 0
@Itslilianka: Tak ogólnie, za porządne skarpety uważam te, które są przeznaczone chociażby do trekkingu czy innych aktywności - a przynajmniej jest to najprostsza metoda, aby odróżnić je od tych zwykłych, na co dzień. Takie skarpety przede wszystkim muszą być wygodne, trwałe, dobrze odprowadzać wilgoć, być dopasowane i zapewniać komfort nawet po wielu kilometrach.

Natomiast raczej nie określiłbym skarpet bambusowych jako porządnych. Co prawda są wygodne i dobrze sprawdzają się na
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 11:35:43 via Wykop
  • 0
@Itslilianka: Jeśli szukasz czegoś przede wszystkim taniego, a jednocześnie porządnego i funkcjonalnego, to zerknij na skarpety M-Tac Coolmax 75%. Sam używam ich od wielu lat i naprawdę się sprawdzają.

Choć to też zależy do czego chcesz ich używać, bo w końcu to cel określa sprzęt - i tak dalej mówimy tu o skarpetach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 12:19:42 via Wykop
  • 1
@Itslilianka: Ciężko mi polecić konkretne skarpetki na co dzień, bo praktycznie nieważne, co wybierzesz, wszystko powinno się sprawdzić - bambusowe z targu powinny w zupełności wystarczyć. Chyba że masz np. pracę, w której codziennie pokonujesz wiele kilometrów, to wtedy jednak warto zainwestować w skarpety, a przede wszystkim w buty.
Sam na co dzień noszę skarpety trekkingowe, bo są wygodne i nawet wolę, żeby były trochę wyższe.
Jeśli chodzi o stopki,
  • Odpowiedz
Dusk_Forest77
Dusk_Forest77
21.09.2025, 12:35:16
  • 11
Nigdy mnie nie przestanie bawić jak to wykopki zawsze twierdziły, że konieczna jest radykalna liberalizacja dostępu do broni i jak to pozytywnie wpłynie na obronność Polski xD Tymczasem gdy wojna powoli zaczyna pukać do naszych granic, niemal wszystkie wykopki sprzeciwają się poborowi do armii, grożą że będą się samokaleczać, przepływać Odrę wpław czy wrzucać granaty swoim dowódcom do śpiworów xD

Nie przeszkadza im to za to dostawać zbiorowego orgazmu kolejny nius o
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheTrol199
TheTrol199 21.09.2025, 20:48:09 via Wykop
  • 0
@xyz_xyz @dratwa777 @kasiknocheinmal @Ranger
No właśnie, nie każdy chce mieć b--ń, aby z nią trenować. Jedni chcą kolekcjonować, inni dla poczucia bezpieczeństwa, a jeszcze inni po prostu dlatego, że im się podoba - bo chcą i mogą.

Oczywiście, odbycie obowiązkowych zawodów raz w roku to w zasadzie formalność - idziesz na komplet startów, postrzelasz, poznasz fajnych ludzi, może nawet będzie grill, i po kilku godzinach (stania w kolejkach) masz wszystko
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 01:11:45 via Wykop
  • 2
@kasiknocheinmal: Teoretycznie masz rację - jeśli ktoś chce kolekcjonować b--ń, robi pozwolenie kolekcjonerskie, jeśli chce do ochrony, robi pozwolenie do ochrony osobistej. Na papierze wszystko wygląda w porządku i każdy ma "szeroki wybór". Problem w tym, że takie myślenie całkowicie pomija realia i ograniczenia systemu.

W praktyce prowadzi to do tego, że ludzie naciągają system, aby osiągnąć to, czego naprawdę chcą. Dobrymi przykładami są choćby sytuacje, gdy ktoś chce mieć b--ń
  • Odpowiedz
TheTrol199
TheTrol199 22.09.2025, 02:23:52 via Wykop
  • 1
No właśnie, nie każdy chce mieć b--ń, aby z nią trenować. Jedni chcą kolekcjonować, inni dla poczucia bezpieczeństwa, a jeszcze inni po prostu dlatego, że im się podoba - bo chcą i mogą.


@kasiknocheinmal: To odnosi się tylko do tego, że liczba powodów, dla których ktoś może chcieć mieć b--ń, jest praktycznie nieograniczona: od prozaicznej ochrony osobistej, przez hobby, aż po samą chęć posiadania czy inne indywidualne motywacje. W tym
  • Odpowiedz

234

"Nie tylko myśliwi. Nowa ustawa może zaskoczyć"

Pokaż treści 18+

"Nie tylko myśliwi. Nowa ustawa może zaskoczyć"

"Jeszcze w tym tygodniu do Sejmu trafi projekt ustawy o obowiązkowych, okresowych badaniach dla posiadaczy broni - dowiedział się dziennikarz RMF FM Kacper Wróblewski. Projekt przewiduje, że obowiązkowe, okresowe badania lekarskie i psychologiczne będą musieli przejść nie tylko myśliwi, ale też..."

paramedix
z
rmf24.pl
dodany: 17.09.2025, 05:10:22
  • 105
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    myslistwo
  • #
    bron
  • #
    strzelectwo
  • #
    gunboners
TheTrol199
TheTrol199 17.09.2025, 13:53:09 via Wykop
  • 2
@patryk-wuwuw @HuGho @jandiabeldrugi @stan-tookie-1
Powiedzenie "wyglądał jak dzik" to w praktyce przyznanie się do winy, ale jednocześnie ostatnia linia obrony - bo przecież wiadomo, że złamałeś jedną z najważniejszych zasad bezpieczeństwa.

Dz.U. 2005 nr 61 poz. 548 art 6 pkt 7:

Podczas polowania
TheTrol199
TheTrol199 17.09.2025, 14:59:53 via Wykop
  • 0
@ukradlem_ksiezyc: Policjanci mają okresowe badania, ale wynika to z faktu, że jest to zawód.
TheTrol199
TheTrol199 17.09.2025, 15:04:49 via Wykop
  • 9
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób okresowe badania miałyby wpłynąć na przestrzeganie procedur bezpieczeństwa?
Bo naprawdę tego nie rozumiem. W jaki sposób badania miałyby sprawić, że ktoś, kto łamie prawo, a tym samym podstawową zasadę "nie strzelać do nierozpoznanego celu", nagle miałby przestrzegać tego prawa?

Jeśli chodzi o projekt Polski 2050, upadł on, ponieważ nie wykazano żadnej zależności między złym stanem zdrowia a wypadkami, które miały miejsce.

Gdyby projekt przeszedł,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheTrol199
TheTrol199 17.09.2025, 15:38:27 via Wykop
  • 0
@Massad: Tak właściwie coś w rodzaju centralnej bazy już istnieje. Każdy ma IKP, gdzie można znaleźć np. e-recepty, e-skierowania czy informacje o odbytych wizytach.
Różnica jest taka, że działa to w modelu rozproszonym - szczegółowa dokumentacja nadal leży w szpitalach i przychodniach, a IKP pełni rolę platformy, która te informacje łączy i udostępnia pacjentowi.
Choć czasem dokumentacja jest ograniczona albo nie w pełni przekazywana przez placówki.

@Dastamit: A
TheTrol199
TheTrol199 17.09.2025, 17:55:49 via Wykop
  • 0
@mecenas_dudala: Co do pierwszej kwestii: według danych z lat 2015-2014 odnotowano 28 wypadków śmiertelnych (przy około 4,5 mln polowań indywidualnych rocznie). Większość tych wypadków wynikała z rażącego nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa, a żaden z nich nie był spowodowany złym stanem zdrowia myśliwych ani alkoholem.

Co do drugiej kwestii: był przynajmniej jeden taki przypadek - sytuacja z Poznania.
Nadal jednak nie są prowadzone statystyki, ile razy legalna b--ń była użyta
TheTrol199
TheTrol199 18.09.2025, 03:53:24 via Android
  • 0
@daniel-c Ale co mają badania lekarskie do powodu wyrzucenia kogoś z pracy? Ani lekarze, ani policja nie mają do tego wglądu.
A to, że ktoś stracił pracę za a-----l, nie oznacza, że na badaniach od razu by to wyszło. Badania sprawdzają głównie zdrowie fizyczne i psychiczne, a alkoholizm wcale nie jest łatwy do wykrycia, chyba że ktoś sam to przyzna.

Natomiast skoro wierzysz, że badania by to wykryły, to mogłeś go po prostu
TheTrol199
TheTrol199 18.09.2025, 04:30:05 via Android
  • 2
@tomekruslan No cóż, najwyraźniej polskie wojsko docenia "grubasów z dwururkami" - skoro MON podpisał porozumienie z PZŁ, to chyba jednak mają więcej do zaoferowania niż "dziecko z procą" ( ͡º ͜ʖ͡º)
TheTrol199
TheTrol199 18.09.2025, 05:22:03 via Android
  • 1
@tomekruslan To, że w jego partii jest wielu myśliwych, nie zmienia faktu, że wojsko widzi w nich atuty i stara się je wykorzystać na swoją korzyść. Myśliwi znają teren i potrafią się po nim poruszać, potrafią się orientować w terenie i korzystać z naturalnych punktów orientacyjnych, a poza tym mają umiejętności strzelania do ruchomych celów - co dobrze pokazuje przykład Ukrainy, gdzie są wykorzystywani do zwalczania dronów. Dodatkowo potrafią obserwować otoczenie
TheTrol199
TheTrol199 18.09.2025, 06:14:34 via Android
  • 2
@tomekruslan To, że ktoś twierdzi "wyglądał jak dzik", nie jest oznaką złego stanu zdrowia - to jest ostatnia próba złagodzenia odpowiedzialności po złamaniu prawa. Nawet jeśli brzmi to jak idiotyczna wymówka, wciąż jest to lepsze niż przyznanie wprost: "strzeliłem do człowieka".

Dane pokazują, że w latach 2014-2025 miało miejsce 28 wypadków śmiertelnych spowodowanych przez myśliwych. Żaden z nich nie był wynikiem złego stanu zdrowia ani alkoholu - praktycznie wszystkie były
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • Strona 2 z 7
  • >
  • Prawda nie zmienia się tylko dlatego, że wszyscy wokół wolą wierzyć w kłamstwo.

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 05.04.2025

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 06.06.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking