Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko173
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel

SprzedawcaCegiel

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 927
  • Znaleziska 576
  • Mikroblog 351
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 0

8

Czy Polacy mają się czego wstydzić? | SR vs MRE

Pokaż treści 18+

Czy Polacy mają się czego wstydzić? | SR vs MRE

W dzisiejszym filmie prezentujemy porównanie polskiej racji żywnościowej SR do amerykańskiej wojskowej racji MRE. Wiadomo, MRE to pierwowzór, ale czy aby na pewno kopia nigdy nie będzie oryginałem? Być może Polacy mogą nauczyć Jankesów tego i owego?

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 19.12.2024, 09:48:00
  • 9
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    usa
  • #
    militaria
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
19.12.2024, 11:09:49 via Wykop
  • 1
@Bestia_z_Jellystone: Już zrobione.;)
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
19.12.2024, 13:12:44 via Wykop
  • 0
@noHuman: Maupy już nie ma od lat. Teraz jest NATO. A w NATO je się kurczaki i świnie.;)
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
19.12.2024, 13:13:07 via Wykop
  • 0
@newton82: Może i mało smacznie, ale za to światowo.;)
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
19.12.2024, 15:54:33 via Wykop
  • 0
@funeralmoon: Z tym "jak u mamy" to może bez przesady, ale na pewno jest to jedzenie, które można zjeść z niejaką przyjemnością, zwłaszcza po kilku godzinach tyrania w terenie. A MRE to paskudztwo, które ma jakoś zapchać szwejowi kichę. Chociaż ma kilka perełek, nie da się ukryć.

7

Szabrownicy - hieny żerujące na ludzkiej tragedii

W dzisiejszym odcinku przedstawiamy kilka przemyśleń na temat szabrowników. Kiedy jedni ludzie, jednoczą się w obliczu tragedii, garstka wyrzutków z marginesu zaczyna żerować na nieszczęściu tych, którzy stracili wszystko.

SprzedawcaCegiel
z
m.youtube.com
dodany: 17.11.2024, 12:30:00
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    powodz
  • #
    wojna
  • #
    zlodzieje
  • #
    policja

7

#9: Ucieczka do lasu w czasie wojny

Pokaż treści 18+

#9: Ucieczka do lasu w czasie wojny

Gdybym dostawał złotówkę za każdym razem, kiedy słyszę "W Razie Wojny Biorę/Kupuję Plecak Ewakuacyjny I Uciekam Do Lasu", to dzisiaj mógłbym pewnie kupić czteropak Harnolda, 3 bułki i pasztetową. Zapraszamy na odcinek omawiający, jak dobrym pomysłem jest ucieczka do lasu.

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 28.10.2024, 10:20:45
  • 0
  • #
    bushcraft
  • #
    survival
  • #
    wojna
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki

4

#8: Ile kilometrów przejdziesz z plecakiem ucieczkowym?

Pokaż treści 18+

#8: Ile kilometrów przejdziesz z plecakiem ucieczkowym?

Czy kiedykolwiek sprawdzałeś jak ciężki jest Twój plecak ewakuacyjny? Śpiwór, karimata, tarp i kuchenka turystyczna - to brzmi jak początek super przygody! No, chyba że trzeba nieść na plecach to i całą masę innych klamotów. Ile kilometrów dasz radę? 10? 20? 30? A może więcej?

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 21.10.2024, 10:07:46
  • 3
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
  • #
    kryzys
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
21.10.2024, 11:39:46 via Wykop
  • 2
@IvanBarazniew: Ogólnie to lepiej uciekać zawczasu samochodem niż ładować się w sytuację, że musisz przemieszczać się z buta, bo nie ma innej alternatywy.

W kalkulacjach warto też uwzględnić jakąś żonę, dzieci czy starych rodziców, którzy na piechotę nie przejdą ani tak szybko ani tak daleko jak Ty. A większość ludzi jednak ma jakichś tam bliskich.

Roweru też to

3

Czy stara terenówka to dobre auto na czarną godzinę?

Pokaż treści 18+

Czy stara terenówka to dobre auto na czarną godzinę?

Niejednokrotnie zdarzało nam się słyszeć, że stara terenówka to najlepsze auto na sytuacje kryzysowe - bo jest prosta, bo wszędzie wjedzie, bo łatwo ją naprawić i połatać byle czym. A im starsza tym lepsza. A UAZy to już w ogóle. Teoretycznie jest to prawda.

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 08.10.2024, 05:52:28
  • 6
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    bezpieczenstwo
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
08.10.2024, 06:50:35 via Wykop
  • 1
@OstroS: Jest taka prawna możliwość, ale najpierw musi być wpisane na odpowiednią ewidencję, prowadzoną przez lokalny WCR, sporządzoną na podstawie listy otrzymanej na ich prośbę z urzędu gminy.

Potem jest decyzja administracyjna, od której można się odwoływać. W każdym razie - jak już przyjdą, to raczej po Ciebie niż po Twoje auto, zwłaszcza jak to zwykła terenówka, a nie HMMVW w ostatecznosci UAZ czy inna stara G-klasa.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
09.10.2024, 07:52:10 via Wykop
  • 0
@othe2137: Nie można tego wykluczyć, podobobnie jak powolywania 16-latków do wojska, ale to byłby już mega desperacki i drogi ruch. A do tego na krótką metę. Żeby ktoś się na to zdecydował, to sytuacja musi być serio tragiczna.

Zresztą bardziej niż posiadacze terenówek mogą się bać właściciele ciężarówek i dostawczaków.

6

#4: Czy pistolet obroni Cię przed nożem?

Pokaż treści 18+

#4: Czy pistolet obroni Cię przed nożem?

Co będzie skuteczniejsze w starciu? Czy broń palna totalnie deklasuje prymitywne rozwiązania? Czy warto bawić się w bohatera? Krótko, konkretnie i na temat.

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 26.09.2024, 07:20:50
  • 30
  • #
    bron
  • #
    noze
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    bronpalna
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 08:22:25 via Wykop
  • 0
@telemach20: No dokładnie. Dlatego trzeba kręcić takie filmy jak ten, które właśnie to pokazują.

Masa ludzi porobiła teraz pozwolenia, to części chłopaków wydaje się, że jak na 25 m mieszczą się w tarczy, to już zaraz będą jak John Wick, El Mariachi czy inne postaci z bajek.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 09:03:00 via Wykop
  • 0
@Dolan: Przeładowanie broni to ułamek sekundy, zwłaszcza jak masz to wytrenowane już na poziomie pamięci mięśniowej. Wiem, że można nosić b--ń w ten sposób, ale jak dla mnie to kalkulacja ryzyka do korzyści jest zdecydowanie mało opłacalna. Zwłaszcza, że jak już to klamkę noszę w kaburze wewnętrznej z przodu.

@telemach20 Jak dla mnie to noszenie broni na co dzień byłoby mega niewygodne. do tego de facto nie możesz jej
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 09:08:19 via Wykop
  • 0
@kasiknocheinmal: Powiedzmy, że strzelec na filmie uważa się za strzelca wybitnie przeciętnego, nie dysponował ani swoją kaburą, ani swoją bronią (tylko zabawką ASG) i trening dynamiczny rozpoczął niedawno. Reprezentuje typowego "everymana", który ma b--ń i w miarę wie jak ją obsłużyć.

Poza tym, testy odbywały się w warunkach szklarniowych, z kaburą zewnętrzną. W - nazwijmy to - prawdziwym życiu i w przypadku człowieka z nie-służb, b--ń będzie schowana w kaburze
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 09:11:02 via Wykop
  • 1
@osetnik: "Special Forces Navy Seal Ranger here" xD

Wiem, że wbrew pozorom to się niekoniecznie wyklucza, ale wiązanka i tak przednia.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 09:16:14 via Wykop
  • 1
@TenXen47: Bo to jest możliwe - co widać na filmie - ale tylko powyżej pewnego dystansu.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 09:30:15 via Wykop
  • 0
@robert5502: Zdecydowanie JHP ma większą moc obalającą na cel nieopancerzony niż zwykłe FMJ, ale badanie mocy obalającej nie było celem tego testu, a jedynie ocena na jakim dystansie, szary człowiek z jakimś tam obeznaniem z bronią jest w stanie oddać strzał.

Zakładając także, że będzie to strzał celny.;)

Pozostałe założenia typu, że ta amunicja będzie skuteczniejsza niż inna są w tym momencie drugoplanowe i zależą od konkretnej sytuacji, a tego
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 10:29:55 via Wykop
  • 0
@robert5502: A to nakręcimy osobny film o amunicji w takim razie.;)

Wolimy nie mieszać w filmach o takiej tematyce zbyt wielu wątków. Przekaz ma być jasny - widzisz świra z nożem, to bierzesz nogi zapas, jeżeli nie musisz z nim walczyć.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 10:39:59 via Wykop
  • -1
@Podstarzaly_Mandalorianin: Ale ja nie muszę iść na takie szkolenia, żeby się tego dowiedzieć. Ja o tym już wiem nawet i bez szkolenia.;) Nie pisałem o noszeniu naboju w komorze w kontekście walki z nożownikiem, a w kontekście noszenia broni w ogóle.

Przede wszystkim, jak stajesz na przeciwko świra z nożem i nie musisz z nim walczyć, to szybko i długotrwale zwiększasz dystans między nim, a Tobą.;) I takie jest przesłanie tego filmu.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 11:47:06 via Wykop
  • 0
@Dolan: Teoretycznie masz całkowitą rację.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 11:50:05 via Wykop
  • 0
@Onni: W teorii może to działać, ale jak masz wybór, to bym się nie bawił w takie rzeczy, jak nie musisz. W rzeczywistości wiele rzeczy może pójść nie tak i może zdarzyć się, że nawet nie dasz rady strzelić. Chociaż, jak pisze kolega wyżej - warto trenować różne scenariusze, zwłaszcza jeżeli ktoś ma chęć, środki i możliwości.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
26.09.2024, 14:28:03 via Wykop
  • 0
@makrofag74: Przy czym to wszystko dzieje się w warunkach - nazwijmy to - szklarniowych. Gdzie strzelec spodziewa się ataku "nożem", nie jest rozkojarzony rozmową, otoczeniem, nie jest zamyślony itd. W rzeczywistości zanim ocenisz sytuację i zdążysz odpowiednio zareagować - te 6 m to może być za mało.

Nie mówię, że każdy i zawsze, ale ryzyko rośnie niewspółmiernie do potencjalnych korzyści.

8

Racja SRG Wojska Polskiego vs. Racja RCIR Armi Francuskiej

Pokaż treści 18+

Racja SRG Wojska Polskiego vs. Racja RCIR Armi Francuskiej

Czy Polacy mają się nadal czego wstydzić przed "starszymi kolegami" z NATO? Szybki, konkretny test. Bez 30 min. opisywania walorów kulinarnych szamy z puszki.

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 20.09.2024, 07:57:59
  • 1
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
  • #
    francja
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki

7

Stan schronów w Polsce. Czy będzie gdzie się schować?

Pokaż treści 18+

Stan schronów w Polsce. Czy będzie gdzie się schować?

Według jednych danych - miejsc w schronach wystarczy dla 49 milionów Polaków. Czy to oznacza, że możemy spać spokojnie? Otóż nie. Według danych Najwyższej Izby Kontroli, miejsca jest jedynie dla 4. Nie milionów. Procent. Skąd ta różnica? Jaki jest stan faktyczny? Sprawdzamy!

SprzedawcaCegiel
z
youtube.com
dodany: 02.07.2024, 09:02:12
  • 8
  • #
    wojna
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    wojsko
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
02.07.2024, 09:31:31 via Wykop
  • 0
@dead_king: W skali mikro to się tak da, ale w skali makro, społeczeństwo zawsze będzie się gromadzić w mniejsze czy większe skupiska. No i państwo powinno zapewnić obywatelom bezpieczeństwo, a nie rzucić "a w piwnicy się schowaj, lol" i temat odfajkowany.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
02.07.2024, 09:44:23 via Wykop
  • 1
@dead_king: Jasna sprawa i jak najbardziej popieram. W pierwszej kolejności najlepiej mieć swoją własną strategię i w sytuacji kryzysowej faktycznie najlepiej jest unikać wielkich mas ludzi, bo to zazwyczaj generuje patologie i problemy z zaopatrzeniem.

Sęk w tym, że nie zawsze się da, a niefortunne okoliczności mogą Cię przenieść w pobliże takiego skupiska.

Teoretycznie na cel powinny być brane tylko instalacje wojskowe, obiekty o znaczeniu strategicznym, infrastruktura transportowa, energetyczna i
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
02.07.2024, 09:51:23 via Wykop
  • 1
@Sztag: Powiedzieć, że wygląda to trochę słabo, to jak powiedzieć, że reprezentacja na Euro nie poradziła sobie najlepiej.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
Autor
02.07.2024, 10:42:13 via Wykop
  • 1
@Afrobiker: Optymista. Zakłada, że łopat dla wszystkich starczy.xD
WielkiNos
WielkiNos
23.04.2024, 06:21:29
  • 828
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 23.04.2024, 17:02:55 via Wykop
  • 0
@WielkiNos: Nie psiarstwo, a bycie kretynem. Też kiedyś adoptowaliśmy psa, który bez ostrzeżenia użarł dziecko w bark.

Poes dostał kaganiec i ostatnią szansę, z której nie skorzystał. Skończyło się tak, że pies wrócił do miejsca skąd go wzięliśmy. Tylko dzieciaka szkoda. Nic poważnego mu się nie stało na szczęście, ale trauma ponoć została.

Swoją drogą, właścicielka szkoły, z której braliśmy psa została oststnio aresztowana i dostała zarzuty znęcania się na
  • Odpowiedz
K.....z
K.....z
konto usunięte 23.04.2024, 08:55:22
  • 756
Nie mam pojęcia co robić, pare tygodni temu skonfrontowałem różową, że nie mam już więcej siły siedzieć w robocie w dodatkowe soboty + nadgodziny i chciałbym żeby zaczęła w koncu szukać pracy po prawie 2 letniej przerwie... Finansowo ciagle od 10 do 10, mentalnie i fizycznie jestem już wrakiem, wracam do domu po 10-11h zmianie i nawet nie ma zakupów zrobionych i musze do sklepu iść zmęczony i brudny. Powiedziałem jej wszystko
K.....z - Nie mam pojęcia co robić, pare tygodni temu skonfrontowałem różową, że nie ...

źródło: IMG_3911

Pobierz
  • 270
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 23.04.2024, 16:45:17 via Wykop
  • 0
@KarmelowyJeremiasz: To jest złe na tak wielu poziomach, że nie wiem od czego zacząć.

Wymiksuj się z tego, póki jeszcze nie macie dzieci, bo wykitujesz.
  • Odpowiedz
IIWSwKolorze1939-45
IIWSwKolorze1939-45
22.04.2024, 11:51:51
  • 256
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 22.04.2024, 17:37:33 via Wykop
  • 2
@IIWSwKolorze1939-45: Co za gorzka ironia losu...

Jest mi niesamowicie przykro, jak ten bohater został potraktowany. Nie mogę zrozumieć tylko - dlaczego? Przecież ten człowiek naprawdę zasłużył na najwyższe zaszczyty i uznanie.

Wpływy rosyjskie w Polsce były wówczas tak silne, a po kolejnej zmianie władzy o nim zwyczajnie zapomniano? Trudno mi w ogóle zrozumieć, jak to się stało. To zwyczjnie skandal.
  • Odpowiedz
yahoomlody
yahoomlody
16.04.2024, 05:02:46
  • 171
3. raz w życiu przebiegłem 10 km i już zszedłem poniżej 59 minut, niestety po szybkim google okazuje się, że to słaby wynik, więc przestałem się cieszyć xD

W lipcu planuje przebiec polmaraton, możliwe to czy obecnie z takim tempem zdechnę?

#bieganie #polmaraton #maraton
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 16.04.2024, 08:03:59 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 16.04.2024, 08:21:58 via Wykop
  • 1
@yahoomlody: No i to są bardzo dobre wyniki jak na amatora. Zdecydowana większość społeczeństwa w widełkach 25-45 to nawet się do tego nie zbliży. Gratki.;)

Tym bardziej mnie śmieszy, jak ktoś akurat truchta lepiej od Ciebie i zaczyna się wywyższać.
  • Odpowiedz
t.....n
t.....n
konto usunięte 10.04.2024, 07:21:20
  • 351
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 10.04.2024, 12:54:41 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ignis84
ignis84
30.03.2024, 14:41:07
  • 572
Czuję się okradziona z życia, przeszło dwa lata, moje życie skurczyło się do rozmiarów łóżka. Bardzo jest mi ciężko psychicznie z tym, że jest tak mało czynności które mogę wykonywać.
W dodatku w ostatnich miesięcach jeszcze bardziej się ograniczyły.
Mogę przebywać w dwóch pozycjach i mogę korzystać z telefonu, mogę zrobić coś przy sobie na wysokości od pasa do głowy.
Oczywiście i tak trzeba mi wszytsko mi podać, chociaż dużo rzeczy mam
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 30.03.2024, 20:14:55 via Wykop
  • 3
@ignis84: Co jakiś czas natrafiam na Twoje wpisy. Niesamowicie silna z Ciebie dziewczyna. Naprawdę przechodzisz przez piekło. Bardzo mocno liczę, że kiedyś z tego wyjdziesz!
  • Odpowiedz
jaqqu7
jaqqu7
15.01.2024, 16:53:41
  • 148
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 15.01.2024, 18:48:41 via Wykop
  • 11
@jaqqu7: To jest tak abstrakcyjna liczba, że trudno ją sobie wyobrazić.

Za tyle można kupić ~200 F16
albo ~1000 Abramsów
albo zbudować ponad 1000 km autostrad
albo postawić ~200 000 mieszkań po 50 m2 każde.
  • Odpowiedz
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 15.01.2024, 19:06:45 via Wykop
  • 30
@Rizzin: @alkoJezus @Mankovich @InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII @swiadekkoronny

Źle spojrzałem. Ale hańba. xD
SprzedawcaCegiel - @Rizzin: @alkoJezus @Mankovich @InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII @sw...

źródło: Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue

Pobierz
  • Odpowiedz

380

Zełenski: Putin pożre was z waszym NATO, UE i demokracją

Pokaż treści 18+

Zełenski: Putin pożre was z waszym NATO, UE i demokracją

Wołodymyr Zełenski jest wściekły. W noworocznym wywiadzie dla brytyjskiego "The Economist" ukraiński prezydent nie ukrywa swojej irytacji postawą Zachodu, a także niektórych krajanów - za bardzo, jak uważa, zdystansowanych wobec sytuacji Ukrainy.

szyna352
z
rmf24.pl
dodany: 02.01.2024, 11:55:38
  • 368
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    polityka
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 12:53:32 via Wykop
  • 255
@duckmysick69: Wdzięczność nie jest walutą w relacjach międzyludzkich, a co dopiero międzynarodowych.

My pomagamy Ukrainie w naszym partykularnym, najlepiej pojętym interesie, gdzie brunatne sentymentny niektórych przedstawicieli ich władz i rozgrywanie oligarchicznych biznesów nie ma żadnego znaczenia.

Chociaż zwykłych Ukaińców to po prostu po ludzku jest szkoda.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 13:07:56 via Wykop
  • 5
@cibronka: Bałtowie na pewno dostaną wsparcie, bo świat patrzy i sojusznicy USA na całym świecie też.

O jakichkolwiek planach Rosjan będzie wiadomo daleko naprzód. Przecież jakakolwiek inwazja na kraje bałtyckie będzie poprzedzona przerzutem wojsk, którego nie da się ukryć. Do tego hałas w sferze informacyjnej, którego też nikt nie przeoczy.

Gorzej jeżeli plan będzie z gatunku tych "sprytnych" i będą chcieli oprzeć się o lokalną mniejszość celem destabilizacji, albo zrobić inwazję
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 13:18:23 via Wykop
  • 167
@panczekolady: Z ludzkiego punktu widzenia, to całkowicie go rozumiem - kraj zdewastowany, gospodarka w stanie rozkładu, demografia miała piękny pogrzeb. Sytuacja już teraz jest dramatyczna, a po wojnie będzie tylko gorzej.

Jak nic z tym nie zrobią, to za kilka lat Rosjanie wrócą i przyjdą jak po swoje.

Ale tak cynicznie patrząc - co on ma w tej chwili do zaoferowania poza właśnie tymi biednymi chłopakami (i dziewczynami jednak też), robiącymi
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 13:39:55 via Wykop
  • 9
@ZyfiDynock: Zaczynali z wyższego poziomu, co prawda niedużo, ale jednak.

Do tego mieli działające reaktory atomowe (tania energia), więcej ludności, najżyźniejsze ziemie w tej części świata, całkiem spore zasoby naturalne, niezłą bazę przemysłową i jakby tego było mało - genialny potencjał turystyczny.

No i zapomniałem do tego o broni
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 13:50:14 via Wykop
  • 18
@Kiva-Nakkala: Jak w Bieszczadach zamiast niebiesko-żółtych słupków pojawią się biało-niebiesko-czerwone, to na obietnicach przywrócenia powszechnego przeszkolenia i przekierowaniu wydatków z socjalu na wojsko będzie się budować poparcie wyborcze.

@Pinek7 Wspierając Ukrainę, osłabiamy naszego największego przeciwnika, z którym mamy kosę jakoś tak od XVI wieku. A do tego po tyłku dostaje kraj, którego władze otwarcie mówią, że chcą być naszym konkurentem w tej części Europy.

W swoim najlepiej pojmowanym interesie,
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 13:56:55 via Wykop
  • 18
@Pinek7: Pewnie jakoś tak się to skończy. Ukriana już jedzie na oparach, Zachód ma swoje problemy, a Zelenski stał się już niemodny wśród elit. Za dużo robienia polityki na rympał i za dużo prób emocjonalnego szantażu, a za mało konkretów. Już przed 2014, inwestowanie na Ukrainie to była operacja podwyższonego ryzyka przy wcale nie tak pewnych zwrotach. Teraz to już w ogóle prawie 100% pewności wtopienia. I nie piszę tego
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:00:56 via Wykop
  • -1
@mfg56:
SprzedawcaCegiel - @mfg56:

źródło: oh-stop-it

Pobierz
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:03:32 via Wykop
  • 1
@ZyfiDynock: I niech to będzie dla nas przestroga.

Zresztą pewnie porównanie studiów przypadku PL i UA to juz od dawna temat niejednego licencjatu/magisterki na politologii czy innych stosunkach międzynarodowych.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:07:34 via Wykop
  • 4
@Pinek7: Ludzie postępują racjonalnie jedynie wtedy, kiedy nie mają już innego wyjścia, więc na jakiekolwiek ustępstwa ze strony ukraińskich władz trochę jeszcze poczekamy. A w międzyczasie to czeka nas jeszcze kilka seansów machania szabelką i budowania narracji, jaka to Polska jest zła, co jednak nie robi większego wrażenia ani w polityce zewnętrznej, ani wewnętrzenej.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:28:36 via Wykop
  • 1
@Taaatko: Nie wiem, jaka będzie Ukraina w przyszłości, ale w najbliższym czasie na pewno nie będzie silna.

Uzbrojona po zęby? Może i tak, ale sprzęt i ludzi trzeba z czegoś utrzymać. A zwłaszcza zachodni sprzęt tani nie jest. Potem zaczną się dewastacja, szaber i wyprzedaż.

A najlepiej by było, gdyby Rosjanie poszli sobie do siebie, a Ukraina stanowiła dla nas rynek zbytu oraz rezerwuar sily roboczej. Coś jak my dla
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:30:41 via Wykop
  • 5
@ZyfiDynock: Dlatego można tylko kisnąć z dzieciarni, która marudzi, że urodzić się w Polsce to jak przegrać z rakiem.

No, co najwyżej z ginekomastią.;)
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 14:50:33 via Wykop
  • 5
@Taaatko: No niby tak, ale za Odrą na Ukraińców spada nagle jakaś dziwna klątwa i jak u nas pracuje ~80% tych w wieku produkcyjnym, to tam w porywach 20%.

@FejsFak: Nie no, pamiętaj tylko o tym, że my ogołociliśmy swoje rezerwy mobilizacyjne, żeby uzbroić ich brygady. Masa jednostek na Zaporoże jechala w Twardych i naszych T-72. W pierwszej fazie konfliktu obok Javelinów używali naszych Komarów i SPG (ale
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 15:32:56 via Wykop
  • 4
@FejsFak:Typie xDDDD

Jakie znudziło? Dostali od nas WSZYSTKO, co mogliśmy im dać i nawet część z tego, czego pod żadnym pozorem nie mogliśmy rozdawać - zaplecze, logistykę, kasę, materiały pędne, amunicję, wyposażenie indywidualne, pojazdy, sprzęt ciężki.

Do tego gigantyczna mobilizacja na szczeblu oddolnym i samorządowym w kluczowym pierwszym okresie wojny, przyjęcie milionów uciekających ludzi bez kryzysu humanitarnego i wchłonięcie sporej części z nich do
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 18:57:12 via Wykop
  • 1
@FejsFak: Nie będę się wyzłośliwiać, ale sam się podkładasz, więc daruj sobie ad personam.

Wojny toczą państwa, a siły zbrojne to tylko ich emanacja. Jeżeli system jest do bani, to najnowszy sprzęt nie pomoże. Może mniej skorumpowane, lepiej wyszkolone, zgrane i dowodzone SZ wykorzystałyby lepiej to co dostają.

Niestety, ale na braki mobilizacyjne Ukraińców, wtrącanie się ich polityków w wojnę i ignorowanie opinii doradców już nic nie poradzimy.

Zresztą na
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 21:35:29 via Wykop
  • 2
@FejsFak: Dobra gościu, widzę, że szkoda na Ciebie czasu, bo jesteś zwykłym trollem i atencujszem.

Nie masz żadnych argumentów, to zaczynasz cwaniakować.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 02.01.2024, 21:37:52 via Wykop
  • 0
@Taaatko: No to będą mieć ten sprzęt. Bez amunicji i serwisu i tak na nic im się w dłuższym terminie nie przyda.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 03.01.2024, 07:32:35 via Wykop
  • -1
@Taaatko: Ale w przeciwieństwie do Ukraińców możemy taki w razie czego pozyskać, czy to od sojuszników w ramach wsparcia (gdyby miało być gorąco), czy po prostu kupić. Amunicję możemy wyprodukować. Zresztą nawet teraz mamy zdolności do rażenia ich zaplecza.

Oni gdyby zaś chcieli kreślić jakieś imperialne plany podboju wschodniej Polski, żeby odwrócić uwagę od problemów wewnętrznych nie dostaną od nikogo krechy na sprzęt, nie mają zdolności do produkownia natowskich kalibrów
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 03.01.2024, 07:48:46 via Wykop
  • 0
@Khepresh: Z tymi autami to jest tak, że Ukrainiec może mieszkać w zapleśniałym pokoju z czterema współlokatorami, jeść nieomal ze śmietnika i szczędzić na wszystkim, ale auto musi mieć luksusowe i na wypasie. Koszty utrzymania będą go zżerać, ale on musi pokazać wszystkim dookoła, że jest człowiekiem sukcesu i że go stać, a ich nie.

Jak na rozmowę o pracę podjedziesz słabym wozem, albo w ogóle autobusem, to nikt Cię
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 04.01.2024, 07:45:54 via Wykop
  • 0
@Taaatko: No to w końcu mają na nas napadać Ukraińcy czy Rosjanie - zdecyduj się. xD Bo ja już nie czaję o co Ci chodzi.

Weź też sobie przestań snuć jakieś dziwne wizje na temat mojej osoby, bo to jest co najmniej niepokojące.

443

Jak nie zarządzać dużym miastem - POZNAŃ.

Jak nie zarządzać dużym miastem - POZNAŃ.

Rok 2017 to początek wielkich remontów w Poznaniu w ramach Projektu Centrum. Początkowo, zgodnie z zapewnieniem urzędników, prace miały zakończyć się do 2020 roku. TermiN następnie wydłużono do 2022, a potem jeszcze do 2023 roku. Ostatni termin, który miał być ostatecznym, nie zostanie dotrzymany...

drMuras
z
gloswielkopolski.pl
dodany: 23.11.2023, 11:23:28
  • 178
  • #
    poznan
  • #
    polska
  • #
    burdel
  • #
    gospodarka
  • #
    zarzadzanie
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 09:48:26 via Wykop
  • 0
@ZlyCzarodziejRumburak: Ale brednie. xDDD

Dałeś właśnie piękny przykład, że jak nie masz czego się czepić, to stworzysz sobie jakieś urojenie, dookoła którego możesz sobie zbudować narrację.

Ludzie tu pracują, uczą się i rozwijają, nie musząc udawać kogoś kim nie są, bo "co ludzie powiedzą". I to właśnie boli zawistnych.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 09:53:50 via Wykop
  • 4
@Msky85: Bo od wielu lat miasto sukcesywnie odnawia ulice i place w centrum i na starym mieście i zmienia organizację ruchu. Niestety jest to projekt na dłuższy czas i od dawna żadnej włądzy nie chciało się za to zabrać i nigdy nie było kasy, żeby porządnie to zrobić.

Dodaj do tego standardowe utrudnienia w Polsce i ogólnie w centrach starych miast - niezewidencjonowaną infrastrukturę, jakieś niewybuchy i inne wojenne niespodzianki
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 09:58:50 via Wykop
  • 2
@Igor_Cavalera: Wszyscy już pozapominali, jak "cudownie" wyglądały inwestycje za Ryszarda Szczotkogłowego i jego ekipy oraz co planował zrobić po wyborach w 2014, które na szczęście przegrał.;)
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 10:01:46 via Wykop
  • 2
@palmira: Ja pamiętam i niestety trzeba się było za to wziąć. Dziewczyny nagminnie łamały tam sobie obcasy i skręcały kostki. Wózkiem nie dało się przejechać, rowerem było trudno. Kolega sobie w adidasach skręcił kostkę, jak źle stanął na tym bruku, taki był krzywy.

Niezbyt dobrze, jak na centrum europejskiego miasta.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 10:06:09 via Wykop
  • 2
@Altar: No właśnie średnio było. Zabetonowanie Kaponiery, zakorokowanie Naramowic, brak rozwijania komunikacji rowerowej i zbiorowej, brak regulowania kwestii estetycznych, niefunkcjonalne biletomaty, brak zainteresownaia tematem wschodniej obwodnicy, pchanie na siłę III ramy, brak konsultacji z organizacjami miejskimi. To tak na szybko.

A w planie miał jeszcze stopniowe zabudowywanie klinów zieleni. Na szczęście nie zdążył.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 21:47:17 via Wykop
  • 0
@Gigamesh: o których mowa?
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 24.11.2023, 22:04:09 via Wykop
  • 1
@Gigamesh: a to nie było tak, że na gwarnej zrobili tylko przystanek wiedeński te 8-10 lat temu, a Fredry była zrobiona tylko do Kościuszki od Teatralnego?

199

Interwencja policji u influencerki. Zabrano 15 wychudzonych psów

Interwencja policji u influencerki. Zabrano 15 wychudzonych psów

Małgorzata "Małgo" Kaczmarek to znana influencerka, prowadząca fundację "Pies od-nowa" oraz szkołę dla zwierząt "Mam psa. I co teraz?". To w niej miało dojść do znaczących zaniedbań, w wyniku których doszło do odebrania 15 wychudzonych psów, które były przestraszone i nie miały dostępu do wody.

severh
z
kobieta.wp.pl
dodany: 21.11.2023, 21:28:46
  • 39
  • #
    polska
  • #
    pies
  • #
    psy
  • #
    zwierzaki
  • #
    zwierzeta
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 23.11.2023, 10:13:03 via Wykop
  • 0
@zajete1: Na FB można znaleźć zdjęcia, na któych widać, że to takie klatki, czy nawet transportery, gdzie pies nie ma możliwości, żeby się obrócić, czy nawet wyprostować:
https://www.facebook.com/photo?fbid=345546268125747&set=pcb.345546314792409&locale=pl_PL

Co do psów lękowych - reagowały tak na widok męża tej babki, który z "silnej ręki" uczynił swój znak firmowy. O ile ma to prawo działać w przypadku owczarków belgijskich, które szkoli się na żołnierzy czy policjantów, o tyle w przypadku pimpków jak na

532

Hotel grozy. Patoinfluencerce odebrano 17 zagłodzonych psów!

Hotel grozy. Patoinfluencerce odebrano 17 zagłodzonych psów!

Małgo Bekas, z Poznania, prowadząca hotel dla psów, znanej z profilu „Mam psa i co teraz?” na Instagramie która obserwuje 50 tys osób odebrano 17 psów. Dokładnie 6 tygodni temu interweniowano w sprawie psa zamkniętego na głucho w budzie przez 10 dni z przegryzionym kagańcem. Co się tam dzieje?

TestoKaro
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 18.11.2023, 19:17:31
  • 73
  • #
    zwierzeta
  • #
    psy
  • #
    wykopefekt
  • #
    wykop
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:09:21 via Wykop
  • 7
@TestoKaro: Trudno powiedzieć. W branży to ona jest spalona na lata. Poczta pantoflowa swoje zrobi. Tak samo, jak sprawdzanie ocen na Google. Pomimo tego, że regularnie znikają negatywy i hurtowo pojawiają się opinie pozytywne od jakichś dziwnych kont, średnia ocen nie chce wskoczyć na więcej niż 4,0, gdzie konkurencja ma co najmniej 4,8.

Nawet, jeżeli nikt jej nie postawi zarzutów, to smród się będzie ciągnąć, ale cóż - wytrwale pracowała
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:14:33 via Wykop
  • 2
@KevyB: Nic byś nie zrobił i taka jest prawda.;)

Powinna ponieść konsekwencje swojego zachowania i właśnie to robi - internetowy lincz trwa z przerwami od 2 miesięcy. Wycofali się sponsorzy, wycofali się partnerzy. Wyznawcy oczywiście trwają na posterunku, ale media poczuły krew i sprawę opisują ogólnopolskie media.

Na filmikach z IG widać, że mocno się to na niej odbija - wory pod oczami, przygaszony wzrok, ewidentnie gorsza cera niż jeszcze
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:21:50 via Wykop
  • 5
@kimikini: Ona mocno promuje się dosłownie WSZĘDZIE. To personifikacja stwierdzenia "fake it 'till you make it". Ma bardzo duże pracie na przyklejenie sobie łatki super specjalistki od psów, ale krąży o niej raczej opinia takiego Rutkowskiego wśród trenerów - dużo pajacowania przed kamerą i medialnego szumu, a jak sprawa robi się trudna to po angielsku znika i zaczyna się zamilczanie tematu.

Jakiś czas temu mocno pchała przypadek jednego owczarka o
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:29:19 via Wykop
  • 9
@mateoaka: Wiele z takich organizacji to szambo i niekiedy kreowanie sytuacji, żeby tylko pokazać się w mediach jako wielki zbawiciel braci mniejszych. Jest taka znana w całej Polsce fundacja spod Przemyśla, która rzekomo też pomaga kotom, bryluje w socjalch, robi wielkie zbiórki na sterylizację jakiejś kotki (która kosztuje max 500 zł na wypasie...), dostaje masę kasy z 1%, a kiedy trzeba wykonać faktyczną robotę, to podobna gadka, jak to opisałeś.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:34:54 via Wykop
  • 1
@sirdam: Powiem Ci lepiej - jak chcesz otworzyć schronisko, to papierologia o grubości encyklopedii PWN, regularne kontrole z PIW oraz innych instytucji i organizacji. A jak zrobisz sobie fundację, która robi DOKŁADNIE to samo, co schronisko, to póki nie pójdzie jakis grubszy przypał, to nikt nie ma uprawnień, żeby Cię skontrolować.

To jest gigantyczny bajzel - co chwilę otwierają się jakieś organizacje ludzi, którzy zwietrzyli w tym biznes i dochodzi
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:43:19 via Wykop
  • 3
@Unbearable: Ona generalnie żyje w jakiejś równoległej rzeczywistości. Miałem okazję z nią rozmawiać kilka razy i ma naprawdę rzadko spotykaną cechę dawania innym ludziom subtelnie do zrozumienia, że uważa ich za kretynów i powinni być wdzięczni, że poświęca im swój cenny czas.;)

Serio byłem pod wrażaniem, jak raz ją przyłapałem na nieścisłości, a ona była w stanie na poczekaniu stworzyć sobie cały alternatywny przebieg wydarzeń, gdzie to ona ma rację.
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:52:30 via Wykop
  • 0
@Marty_Mcfly87: O panie, odkryłeś właśnie kodeks Hammurabiego.;)

Sprawę bada produkratura. O ile dojdzie do postawienia zarzutów i sad stwierdzi, że jednak jest winna, to pewnie skończy się na zakazie pracy ze zwierzętami, karze finansowej i ewentualnych zawiasach lub dozorze kuratora. A i to będzie już dużo.

Przy czym tej konkretnej osobie to przydałaby się na serio porządna terapia, bo w jej obecnym stanie szanse na rehabilitację/resocjalizację są żadne. Wytłumaczy sobie
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 15:56:49 via Wykop
  • 2
@Grzesiok: Niektórzy tak robią, bo nie mają czasu ani chęci ogarnąć sobie psa, ale za to mają kasę. Jeżeli trener jest w porządku człowiekiem i będzie pracować z psem oraz lubi zwierzęta to wszystko jest ok.

Problem zaczyna się wtedy, jak bierzesz sobie na łeb kilka(naście) psów, żadnemu nie jesteś w stanie poświęcić czasu, żeby zrobić DOBRZE to, za co zapłacił Ci właściciel, więc zaczysz łazić na skróty (metody awersyjne
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 16:01:38 via Wykop
  • 4
@Sla_Voy: Bo właścicielka - była babka z HR-ów - do perfekcji opanowała damage control w social media i przedstawianie swojej wersji rzeczywistości jako jedynej słusznej. Nagromadziła przy okazji rzeszę akolitów, którzy potrafili zakrzyczeć takiego niezadowolnego klienta, grozić "namierzeniem" w realu itd.

Akcja z Goldenem była jednak za gruba, żeby ją zaszpachlować i kreowany wizerunek mocno oberwał, bo włączyła się w to szkoła z zupełnie innego nurtu, która też ma swoich
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel
SprzedawcaCegiel 19.11.2023, 16:03:46 via Wykop
  • 1
@Winatuska: Zależy od trenera. Bliska mi osoba takie robi, ale serio angażuje się w takie szkolenie. Ale to można wziąć jednego, max. 2 psy na trenera, a robić ich kilkanaście jednocześnie, nie mając dla nich czasu, zaplecza i do każdego podchodzić w taki sposób, jak trenuje się owczarki do polowań na bandytów.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.11.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking