Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko249
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Merknetr
Merknetr

Merknetr

Dołączył 4 lata i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 120
  • Znaleziska 18
  • Mikroblog 102
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 0
dziobnij2
dziobnij2
14.12.2023, 21:46:17
  • 50
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 15.12.2023, 01:33:45 via Wykop
  • 10
ani godziny nie przepracowałeś. Dla mnie to możesz i pod mostem skończyć i nie będzie żal.


Nie ma co, straszna zbrodnia, w sam raz zasługująca na skończenie pod mostem i brak współczucia... Doprawdy grubo trzeba mieć pod deklem, żeby uważać, że takie następstwo byłoby adekwatne.

umiałbyś nawet rozdawać jakieś głupie ulotki


Najpierw
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 15.12.2023, 22:06:54 via Wykop
  • 4
@freeszpak: Oczywiście, że będę bronił, bo nie zrobił nic złego, w przeciwieństwie do ciebie (życzenie trafienia pod most - dno).

mam w rodzinie osobe ponad 50 letnią z umysłem 3-4 latka

dla tekich ludzi rozumiem rente i rozumiem że nie są w stanie pracować.


Nie masz się czym chwalić, że jesteś w stanie zrozumieć tylko najoczywistsze i
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 16.12.2023, 11:30:56 via Wykop
  • 4
To wplacaj mu kasę na konto, będzie pożytek z tego współczucia


To społeczeństwo ma współczuć i "wpłacać kasę na konto", gdy zachodzi taka potrzeba. W tym przypadku ewidentnie zachodzi. W przeciwnym razie już dawno by pracował, jednak widocznie jest to z pewnych powodów uniemożliwione i nie zmienisz tego.

Doroslemu chłopowi trzeba uświadamiać, że musi sobie znaleźć zajęcie


Nie
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 16.12.2023, 11:35:18 via Wykop
  • 5
Nie życzę mu chorób ani nieszczęścia bo to nikomu się nie należy.

Ale taki upadek pod most może by go


Wybierz jedno.

taki upadek pod most może by go otrzeźwił i wziąłby się za siebie
  • Odpowiedz
qew12
qew12
11.12.2023, 16:31:12
  • 43
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 15.12.2023, 02:11:09 via Wykop
  • 3
@Nowekonto1238: Ale wiesz, że to, że sobie tak nie radzi, tylko potwierdza, że jest w gorszym stanie niż ten, co sobie radzi chociaż w taki sposób?
  • Odpowiedz

308

Kontrowersyjne świadczenie finansowe wciąż dostępne. Jak działa renta alkoholowa

Pokaż treści 18+

Kontrowersyjne świadczenie finansowe wciąż dostępne. Jak działa renta alkoholowa

Uzależnienie od alkoholu to problem, z którym musi mierzyć się wiele społeczeństw. W Polsce również jest to ogromny kłopot, a z używkami tego typu przegrywa sporo naszych rodaków. Mało kto jednak wie o tym, że z tego tytułu można ubiegać się o przyznanie tzw. renty alkoholowej. Jak otrzymać świadcze

KapitanTorpedal
z
polsatnews.pl
dodany: 09.12.2023, 18:40:25
  • 103
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    ekonomia
  • #
    alkoholizm
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Merknetr
Merknetr
Merknetr 10.12.2023, 12:44:33 via Wykop
  • 8
Widzę, że faszystę o nicku Tytanowy_Lucjan zabolało. To lecimy z powtórką.

Dlaczego nie pozwolą menelom po prostu zdechnąć z głodu?


Wyobraź sobie, że nie wszyscy są tak zimnymi, brutalnymi s---------i.

Nie
emulegator
emulegator
05.12.2023, 08:13:35
  • 49
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 05.12.2023, 13:20:15 via Wykop
  • 2
Ja znałem typa ze schizą i normalnie do roboty chodził na lekach


@TypicznyMaciek: Ale przypadek twojego znajomego nie wyznacza tego, co jest możliwe w każdym innym przypadku...
  • Odpowiedz
qew12
qew12
04.12.2023, 18:22:27
  • 68
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 05.12.2023, 03:29:56 via Wykop
  • 8
sam mam nerwice i epizod depresyjny, ale jak bym nie pracował


Jeśli tak, to o relatywnie bardzo marnym natężeniu, skoro jesteś w stanie się zebrać i odpowiednio nastawić pod kątem pracowania (tak tylko przypomnę, że ono nie jest czymś domyślnym i żeby móc podjąć pracę spełnionych musi zostać wiele warunków; mam wrażenie, że wielu pracujących nawet nie jest tego świadomych).

jak bym nie pracował to bym zdychał z głodu. Ty po prostu jesteś
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 05.12.2023, 13:05:59 via Wykop
  • 5
co ma w takim razie go zmotywować


Jeśli odczuwa wystarczająco silne zdemotywowanie w wyniku negatywnych doświadczeń, to niemożliwym jest, aby istniało coś, co zadziała na niego motywująco i sprawi, że zacznie działać nieunikająco wobec tego, co te negatywne doświadczenia generuje.

nie zostaje mu nic innego niż wegetacja


W
  • Odpowiedz
Turkotka
Turkotka
03.12.2023, 05:35:33
  • 415
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 03.12.2023, 21:49:01 via Wykop
  • 4
Przyjmij po prostu do wiadomości, że życie nie jest sprawiedliwe.


Wow, ależ odkrycie. Myślisz, że OP o tym nie wie? U racjonalnie myślących ludzi świadomość czegoś takiego nie działa pozytywnie.

Trzeba grać kartami które się ma.


Zachęcanie
  • Odpowiedz
qew12
qew12
01.12.2023, 12:39:18
  • 57
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 01.12.2023, 19:26:21 via Wykop
  • 11
i co? zapieprzam


I to, że ty zapieprzasz, ma znaczyć, że inni też mają to robić? Nie bądź śmieszny.

ja, będąc w gównianym stanie zasuwam


Nie
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 03.12.2023, 21:42:55 via Wykop
  • 2
się przyzwyczai, że rentunia wpada i będzie darmozjadził ile tylko będzie mógł


Ojej, ktoś nie będzie musiał z---------ć na jedzenie, straszne...

gość szuka wymówek by do pracy po prostu nie iść.

Boi się iść na rozmowę o pracę
  • Odpowiedz
JanTheMan
JanTheMan
25.11.2023, 16:18:07
  • 2
#neet zastanawia mnie of dluzszego czasu podzial spolecznosci neet - sa osoby mieszkajace u rodzicow I nie pracujace od zawsze, i sa tacy ktorzy przestaja pracowac za zaoszczedzona kase. Czy ta druga grupa to Tez neet? Jak dla mnie to tak, bo w wiekszosci to ludzie co by pewnie nie zaczeli pracowac jakby byla taka mozliwosc. Z drugiej strony sa Tez emeryci/rencisci I pojawia sie to samo pytanie. No I
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 25.11.2023, 18:47:09 via Wykop
  • 15
@Winatuska: To nieźle wyjaśniłaś xD Szkoda, że na podstawie urojeń, w wyniku których złośliwie nazywasz "pasożytami" tych, którzy z różnych względów nie mogą podjąć pracy i żyją sobie z konieczności z rodzicami nikomu przy tym nie wadząc. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że wadzą rodzicom, z inicjatywy których w ogóle są na tym świecie? To by było nie tylko obrzydliwe, ale i kompletnie nielogiczne z twojej strony.
  • Odpowiedz
PiccoloColo
PiccoloColo
12.11.2023, 05:58:05
  • 65
Tak widzę ludzi mających avka z Batemanem
PiccoloColo - Tak widzę ludzi mających avka z  Batemanem

źródło: temp_file5974151005089012085

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 12.11.2023, 12:08:33 via Wykop
  • 0
neet i samoizolacja społeczna to nie są skutki tylko przyczyny depresji


@FENOMENALNY_CZARODZIEJ: Oczywista bzdura. Do czegoś takiego dochodzi, kiedy takie osoby już doświadczają depresji i/lub innych dolegliwości (zaburzeń) związanych z psychiką.
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 09:34:52 via Wykop
  • 2
@FENOMENALNY_CZARODZIEJ: A ty dałeś jakieś badania, że depresja wynika z neetu, czy tak sobie uroiłeś?

Oczywistym jest, że osoby doświadczające problemów ze stanem psychicznym są narażone na neet i izolację. Wiele z nich nie mogąc sobie z nimi poradzić ląduje w takiej sytuacji. W trakcie przebywania w niej problemy te mogą się pogłębić, ale zawsze ich początek ma miejsce jeszcze przed, tj. wtedy, kiedy jeszcze w jakimś stopniu aktywnie uczestniczyli
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 10:36:43 via Wykop
  • 0
@FENOMENALNY_CZARODZIEJ: Ależ potężne kontrargumenty podałeś, nie ma co... I takie coś jak ty śmie się mądrzyć. Przeczytaj może jeszcze raz uważnie, co ci napisałem, to może załapiesz, że jak najbardziej jest to logiczne. W ogóle jakim przygłupem trzeba być, żeby negować związek przyczynowo-skutkowy mówiący o tym, że społeczne izolowanie się (neet) kogoś to skutek już istniejących psychologicznych problemów tego kogoś utrudniających, a nawet i uniemożliwiających funkcjonowanie w społeczeństwie... Przecież to
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 11:44:44 via Wykop
  • 0
@FENOMENALNY_CZARODZIEJ: Przecież o twoich durnych komentarzach też można powiedzieć, że to "chłopski rozum", co to za argumentacja w ogóle? Dopóki się nie odniesiesz i nie obalisz tego, co napisałem, dopóty stanowi to prawdę. Takie są fakty. W ogóle i tak nie możesz tego zrobić, bo jak niby chcesz obalić to, że "społeczne izolowanie się (neet) kogoś to skutek już istniejących psychologicznych problemów tego kogoś utrudniających, a nawet i uniemożliwiających funkcjonowanie
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 12:20:39 via Wykop
  • 0
@FENOMENALNY_CZARODZIEJ: Ale co to ma wnieść do tej dyskusji? Czy cokolwiek, co napisałem, jest sprzeczne z tym artykułem? Chodzi ci o to "izolowanie się (neet)" i teraz myślisz, że uważam to za synonimy? xD Bardziej chciałem przekazać w ten sposób, że neet może być skutkiem takiego izolowania, które z kolei jest skutkiem problemów z psychiką. Zatem takie są przyczyny tego, że ktoś jest neet. Bo chyba nie wydaje ci się,
  • Odpowiedz
shakerti1
shakerti1
13.11.2023, 03:53:19
  • 150
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 75
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 10:23:40 via Wykop
  • 10
@Notes: Przydałoby się, abyś uświadomił sobie, że takie ignoranckie, bucowate, nieempatyczne, wręcz psychopatyczne (czerpiesz przyjemność z gnębienia, co nie?) jednostki jak ty są jednym z powodów, dlaczego wrażliwsi od ciebie ludzie, których atakujesz na podstawie swoich urojeń, nie tylko zmagają się z życiem, ale i co istotniejsze muszą to robić z jeszcze większą trudnością. Jakbyś sobie uświadomił jakim szkodnikiem jesteś, to może wtedy byś w końcu zamilknął na zawsze, bo
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 10:43:07 via Wykop
  • 3
@geronimo80: Nie ma w tym żadnej prawdy, a jedynie złośliwe urojenia na czyjś temat bez pojęcia o tym, jak to jest być daną osobą w danej sytuacji. Natomiast co do tego co powiedzieć, to jak się ma do "wyboru" jedynie takie opcje, to zdecydowanie najlepiej milczeć. Zatem zamilcz, najlepiej na zawsze.
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 10:59:24 via Wykop
  • 4
@geronimo80: To ty masz urojenia, szkodniku, i to ty atakujesz cierpiących obwiniając ich za to, że są jacy są i że nie są tacy silni jak ty. Projektujesz siebie na nich po czym wymagasz od nich, aby tak samo jak ty działali. Jesteś tak absurdalną kreaturą, że szkoda słów. Pamiętaj, że twoje opinie nic tutaj nie znaczą i że jedyną twoją motywacją, aby je wygłaszać, jest dowalenie słabszym i samemu
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 11:11:00 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 13.11.2023, 11:52:17 via Wykop
  • 2
@geronimo80: Dobrze, że twoje komentarze od początku to nie ad personam xD Weź już idź stąd, bo rzygać się chce na to, jak bardzo jesteś przekonany o tym, że masz coś mądrego do napisania i poradzenia.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
11.11.2023, 07:31:09
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 12.11.2023, 11:25:38 via Wykop
  • 0
depresja jest gdy nie masz wyraźnego powodu czuć się źle


Bzdura, nie ma takiego wymogu, jak "brak wyraźnego powodu", do tego, aby stwierdzić depresję. Taki "wyraźny powód", jak opisany we wpisie, to wręcz skutek, a nie przyczyna depresji.

Jesteś nieogarnięty i czujesz się źle


Jak
  • Odpowiedz
kakaowy_chlebicek
kakaowy_chlebicek
11.11.2023, 08:13:35
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 11.11.2023, 11:21:25 via Wykop
  • 2
@Izuleczka: Wniosek, że to od tego, jest delikatnie mówiąc zbyt pochopny. Poza tym takie teksty, że ci nie żal kogoś tylko dlatego, że uległ kiedyś różnym narkotycznym substancjom, nie świadczą pozytywnie o tobie.
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 11.11.2023, 11:26:06 via Wykop
  • 3
@Izuleczka: A siebie chociaż jest ci żal? Powinno, za brak empatii.
  • Odpowiedz
janekhe
janekhe
01.11.2023, 16:45:32
  • 46
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 02.11.2023, 00:27:45 via Wykop
  • 5
to jakaś fobia jest?


@zenon_z_chorzowa1: Raczej po prostu trzeźwe spojrzenie na rzeczywistość i sytuację, w jakiej się znalazło, bez żadnego pudrowania. Realizm, jednym słowem.
  • Odpowiedz

1388

Tak może się zachowywać nasz znajomy, który choruje na depresję

Pokaż treści 18+

Tak może się zachowywać nasz znajomy, który choruje na depresję

Pokazano zwykłego i na pozór zdrowego ziomka, który tak naprawdę żyje z ukrytym problemem, jakim jest depresja. Partnerem odcinka jest siepomaga.pl

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 30.10.2023, 19:09:25
  • 351
  • #
    depresja
  • #
    samotnosc
  • #
    psychologia
  • #
    psychiatria
  • #
    przegryw
  • #
    samobojstwo
Merknetr
Merknetr
Merknetr 31.10.2023, 18:09:29 via Wykop
  • 4
Wyrobiłem sobie wtedy dość niepopularne zdanie na temat "depresji" - sporo ludzi ma brak celu w życiu (albo nie widzi sensu w osiąganiu tego celu)


No jakby ci to powiedzieć... na tym właśnie ta dolegliwość polega. Bez sensu, że bierzesz to w cudzysłów.

najważniejszy jestem ja i mogę się powiesić albo coś z tym zrobić. W tym momencie wszystko jak ręką odjął.

I tak się sam wyleczyłem z depresji, czy co tam to
Merknetr
Merknetr
Merknetr 31.10.2023, 18:15:37 via Wykop
  • 4
ja sam mam depresję

da się żyć...jeśli się chce.


Ale wiesz, że depresja polega na tym, że się nie chce żyć?

JA chciałem iść, a nie chciałem, żeby mnie ktoś gdzieś zabrał. Trzeba sobie w pewnym momencie zdać sprawę, że to Ty jesteś odpowiedzialny za swoje życie
Merknetr
Merknetr
Merknetr 31.10.2023, 18:31:36 via Wykop
  • 4
a co z takimi bardziej przyziemnymi i realnymi, np.: "Znajdź coś co lubisz robić i się na tym skup"? Serio pytam. Bo mam przeczucie, że takie teksty też mogłyby drażnić osobę w depresji


@Brut_all: Słuszne przeczucie. Taka osoba bowiem albo nie może czegoś takiego znaleźć, albo jest przekonana, że nie ma czegoś takiego, albo nie jest w stanie się skupić w przypadku, gdy coś takiego istnieje. Zatem taka porada zawsze
Merknetr
Merknetr
Merknetr 31.10.2023, 19:26:26 via Wykop
  • 4
@gokotgo: Jeśli ktoś nie jest w stanie żyć jak dorosły, którego masz na myśli, to ludzie, którzy są w stanie tak żyć, powinni się o niego troszczyć. Tak powinno działać rzeczywiście humanitarne społeczeństwo.
Merknetr
Merknetr
Merknetr 02.11.2023, 00:11:23 via Wykop
  • 4
Główna odmiana musi zajść we łbie i musisz znaleźć sens życia.


@BeginEnd: Żeby znaleźć tzw. sens życia, musisz się najpierw wystarczająco dobrze czuć, aby jego idea była dla ciebie wystarczająco przekonująca. To, że u ciebie zaszły "zmiany we łbie" w wyniku procesów myślowych, które doprowadziły cię do znalezienia sensu, było możliwe dzięki temu, że wystarczająco czułeś się na siłach, ale akurat na to to już się wpływu nie ma niestety.
Zerero
Zerero
28.10.2023, 11:57:28
  • 49
#antynatalizm #dzieci #heheszki
Zerero - #antynatalizm #dzieci #heheszki

źródło: FB_IMG_1698493819540

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Merknetr
Merknetr
Merknetr 28.10.2023, 20:19:21 via Wykop
  • 7
@masz_fajne_donice: Aż tak bardzo boli cię prawda zawarta w tym obrazku?
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 28.10.2023, 21:06:16 via Wykop
  • 8
@masz_fajne_donice: Wrażenie napędzane tym, że boli cię ta prawda. Jeśli nie jesteś w stanie sam do niej dojść, to owszem - ci, którzy do niej dochodzą, są mądrzejsi od ciebie. Natomiast jeśli możesz do niej dojść, a mimo to ją odrzucasz i robisz fikołki, że nic ona nie znaczy, to świadczy to o tym, że jesteś upośledzony nie tylko intelektualnie, ale przede wszystkim etycznie.

jestem z grupki jednego promila ludzi
  • Odpowiedz
Merknetr
Merknetr
Merknetr 29.10.2023, 14:09:24 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

575

Naukowiec po dziesięcioleciach badań dochodzi do wniosku: "Nie mamy wolnej woli"

Naukowiec po dziesięcioleciach badań dochodzi do wniosku: "Nie mamy wolnej woli"

Po ponad 40 latach studiowania ludzi i innych naczelnych, Sapolsky doszedł do wniosku, że praktycznie wszystkie ludzkie zachowania są tak daleko poza naszą świadomą kontrolą, jak drgawki podczas ataku epilepssji, podział komórek lub bicie naszego serca. [ENG]

Pierdyliard
z
phys.org
dodany: 25.10.2023, 19:07:22
  • 392
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    biologia
  • #
    wiara
Merknetr
Merknetr
Merknetr 26.10.2023, 16:32:38 via Wykop
  • 5
nie zmienia to faktu, że poczucie to jeszcze nie brak wolnej woli to, że chcesz lub nie chce ci się czegoś nie znaczy, że hop i z automatu to robię.


@Leszcz_Bagienny: Wola jest w pełni determinowana przez procesy zachodzące w układzie nerwowym, w tym przede wszystkim w jego części zwanej mózgiem. To od tych procesów zależy zarówno odczuwanie, jak i ostateczne zachowanie. Nie ma tu miejsca na żadną wolność ego.
Merknetr
Merknetr
Merknetr 26.10.2023, 18:31:18 via Wykop
  • 4
@tojestmultikonto: Daruj sobie te durne wyzwiska. Nic, co napisałem, nie przeczy temu, że działanie innych układów ma wpływ na działanie układu nerwowego.

zachowanie i odczuwanie nie jest w żaden sposób zależne od woli


Wola jest zależna od odczuwania. Zachowanie organizmu to wynik procesów w nim
Merknetr
Merknetr
Merknetr 28.10.2023, 20:15:41 via Wykop
  • 2
Gdyby tak było to byśmy byli robotami.


@Leszcz_Bagienny: Właśnie o to chodzi, że jesteśmy. Chemiczne biomaszyny zwane organizmami żywymi to pewnego rodzaju roboty.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 02.02.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking