Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko235
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart

Meister_Eckhart

Dołączył 12 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 363
  • Znaleziska 362
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

649

Młodzi imigranci nie chcą pracować w Europie. Wolą żyć z zasiłków

Pokaż treści 18+

Młodzi imigranci nie chcą pracować w Europie. Wolą żyć z zasiłków

Plan bogatych państw europejskich, by imigrantami załatać dziurę w rynku pracy legł w gruzach. Nowi mieszkańcy Europy Zachodniej nie tylko nie chcą uczyć się i pracować, ale oczekują też pomocy i utrzymywania ich przez administrację państw, w których osiedli...

koljaczek
z
pch24.pl
dodany: 28.01.2019, 12:44:51
  • 126
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    imigranci
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    neuropa
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 18:34:56
  • -45
@Olkers77: Ojej, bo POLONIA CHRISTIANIA to takie wiarygodne źródło
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 19:52:43
  • -31
@Olkers77: Po prostu serwują Wam papkę, którą chcecie słyszeć. Błędne koło.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 29.01.2019, 12:20:19
  • -7
@ultra: a ja z kolei pracowałem w Holandii z wieloma emigrantami z Libii, Maroka, Turcji. Część z pierwszego, część z drugiego pokolenia - byli to pracowici i fajni ludzie, którzy do tego pracowali za stawki 1/2 holenderskich.

Zawsze znajdziesz ludzi pod tezę. Ale teza, że wszyscy to nieroby jest bzdurna.

604

Nowy system podatkowy i jego wrogowie

Nowy system podatkowy i jego wrogowie

Robert Gwiazdowski o swoim pomyśle na podatki

juzwos
z
wei.org.pl
dodany: 27.01.2019, 09:44:58
  • 177
  • #
    polska
  • #
    gwiazdowski
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:32:19
  • -29
@Kismeth: > Polacy są na to zbyt głupi

Kolejny teoretyk co chce obniżać podatki, podczas i tak gdy są one niższe niż w większości krajów Europy Zachodniej:
https://g7.forsal.pl/p/_wspolne/pliki/3187000/3187536-podatki-kontra-pkb-zrodlo.jpg

Problem jest nie w tym że podatki są za wysokie, tylko w tym że są za wysokie dla BIEDNYCH. Ale żeby dać biednym trzeba zabrać bogatym. A tego boi każdy rząd u nas, bo to pachnie "komunizmem". Nic to, że takie rozwiązania występują w praktycznie
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:37:29
  • 0
specjaliści z centrum Adama Smitha


@Anna_: tacy to specjaliści...
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:39:22
  • 1
@KapralJedziniak: >Przychód państwa z PIT to 15% dochodów budżetu , podczas gdy 80% urzędników podatkowych zajmuje się tym podatkiem

Jakieś źródło?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:40:48
  • -20
Śmieszą ale i smucą mnie próby porównywania Gwiazdowskiego do Swetru


@Ithilnaur: Czym on się różni od Swetru?

Kolejny geniusz co chce iść drogą Bułgarii czy Łotwy, a nie Niemiec czy Szwecji.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:48:31
  • -9
@Togira_Ikonoka: Upraszczanie zawsze fajnie brzmi, ale nikt tego nigdzie nie zrobił. Nie sądzę też zresztą żeby taka była jego główna idea. Gwiazdowski pisze: Najgorszy podatek to „akcyza na wynagrodzenia”

Czyli chce walczyć z czymś co stosuje cała Europa Zachodnia.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:57:34
  • -20
@damyrade: Oczywiście.

W okresie największych podatków, np. Stany do lat 80-tych, górna stopa podatków sięgająca nawet 99% - jakoś dziwnie koresponduje z rozwojem gospodarczym. Odkąd tylko Reagan obniżył, wzrosty zahamowały.
To samo w UK do czasów Thatcher.

Kraje typu Szwecja z kompletnie biednych na początku XX w. rozwijają się najszybciej w Europie pod jednymi z najwyższych podatków
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:59:48
  • -10
@Kismeth: > BOLSZEWIK (✌ ゚ ∀ ゚)☞ @Meister_Eckhart:

Też byłem kiedyś Korwinistą, ale z tego się jednak wyrasta.
Proponuję tylko to co w krajach Europy Zachodniej.
To co proponuje Gwiazdowski to Rosja, Ukraina, Bułgaria. Sprawdź.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:06:57
  • -10
@damyrade: Wystarczy spojrzeć w statystyki. Najszybciej rozwijają się kraje o najbardziej wyrównanym poziomie życia. Duże nierówności społeczne hamują wzrosty. Stany najszybciej się rozwijały jak miały wysokie podatki - teraz mają dużo niższe i jest im gorzej. Im większe podatki, tym bardziej wyrównany poziom życia. Urzędnicy wbrew pozorom tak dużo nie przejadają jak to Balcerowicz lubi myśleć.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:13:32
  • -9
PIT to najgorsza forma


@technocratus: PIT jest w całej Europie Zachodniej i jakoś to działa. Zawsze jest tak że podatki płacą ci prężniejsi. Masz siłę - płacisz, nie masz siły - społeczeństwo Ci pomaga.

Podatki powinny byc niskie


Plizzz pokaż mi kraje gdzie są niskie podatki i gdzie ludziom się żyje dobrze.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:16:54
  • -1
Birma (5%), Chad (4%),


@slabart12: My chcemy Czadu! ;)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:25:05
  • -6
W cale europie jest tez podatek katastralny i jakos to dziala.


@technocratus: I słusznie.

Podatki nie powinni placic
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:42:13
  • -7
Wyspy Marshalla

Liechtenstein.


@technocratus: Serio to są Twoje przykłady na których się mamy wzorować?

Te kraje mają niskie podatki by być rajami podatkowymi. Są one sztucznie utrzymywane przez skorumpowane elity Zachodu, które piorą tam pieniądze. Ale nigdy coś takiego nie zadziała w normalnym kraju wielkości Polski, a nawet w
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:55:28
  • -2
dobre kraje to subiektwne pojecie


@technocratus: Oczywiście, ale jednak chyba wolisz Niemcy czy Holandię, niż Rosję lub Ukrainę? Oczywiście masz prawo inaczej uważać, ale najczęściej ludzie wolą Holandię, ale wcale nie chcą mieć systemu podatkowego jak w Holandii - o tym mówię.

Prosze napisz mi dwa kraje zachodnie w ktorych
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:58:33
  • 0
@KapralJedziniak: >W linkowanym tekście masz obie wartości.
Ok. Dokopałem się: źródłem danych jest Fundacja Republikańska - zgodzisz się że to mało obiektywne źródło?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:06:40
  • 0
Dobrobyt bierze się z pracy i oszczędzania a nie z janosikowania.


@damyrade: Też tak długo w latach studencko-korwinowskich kiedyś myślałem, ale zrozumiałem że jest inaczej.

Zobacz sobie powyżej post kolegi @slabart12 - pokazuje on podatki w krajach jako proporcja do PKB. Im więcej - tym kraj bardziej zamożny. Nie uważasz, że to dokładnie dowodzi czegoś przeciwnego?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:11:07
  • -1
Przeciez to jest zalosny uciazliwy podatek ktory utrudnia zycie kazdemu,


@technocratus: Właśnie to jest wschodnie myślenie. W Holandii np. wielu ludzi rozumie, że żeby mieć sprawne Państwo, które zapewni służbę zdrowia, szkoły, transport, to trzeba się złożyć. Nie traktują podatku jako czegoś wyłącznie złego.

To właśnie w Polsce czy Rosji ciągle uważamy, że podatek to grabież, bo nie wierzymy w nasze państwo. Nie, to jest solidarność
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:21:57
  • 1
@Ithilnaur: >Friedman
Cóż, dla jednych to jest autorytet dla innych nie.
Friedman to teoretyk, idol neoliberałów.
On te słowa powiedział w 1989 r.
Jednak od tamtego czasu mamy sporo nowej wiedzy.
Choćby takiej że ekonomia nie jest już traktowana jak nauka ścisła i człowiek co najwyżej empirycznie może patrzeć na efekty zmian, typu zmian podatkowych. Z czystej empirii widać że im większy podatek = tym większy dobrobyt. Oczywiście można się upierać że dobrobyt powstał
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:29:51
  • -1
@technocratus:

polska nie miala kolonii, kiedy oni budowali swoja potege my bylismy pod zaborami


No to weź kraje typu Szwecja lub Finlandia. Oba bardzo biedne na początku XX w. szczególnie Finlandia.
Albo popatrz jak rosła gospodarka USA. Najbardziej urosła jak mieli podatki, gdzie górna stopa sięgała dokładnie 99% (!)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:36:04
  • -2
@bh933901: >bogaci ludzie mają statystycznie bardziej drogie samochody, nie wynika, że kupienie drogiego samochodu powoduje bogactwo człowieka.

Nie, ale jest silna korelacja.

Problem w tym, że zawsze można takiej argumentacji użyć, że nie wiadomo co spowodowało bogactwo, więc jakikolwiek bym Ci wskaźnik nie podał, to powiesz, że kraj się wzbogacił dokładnie
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:41:59
  • -2
szwecja? finlandia? kraje ktore lacznie maja 15kk ludnosci


@technocratus: akurat wielkiej rożnicy w tej skali moim zdaniem nie ma

Oni sie znaja jak wydac twoje pieniadze, ale innym placic uczciwie i nie od
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:43:14
  • -1
@Meister_Eckhart: tzn relacja podatków do PKB
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:52:22
  • -1
@Ithilnaur: no w USA po wojnie górna stopa "income tax" sięgała 99% i był to czas bardzo szybkiego rozwoju
w UK było podobnie w latach 50-60, górna stopa 90%

To pożywka dla nierobów i cwaniaków


Właśnie nie kumam tej logiki. Przecież normalny człowiek nie chce siedzieć na socjalu, chce coś robić, pomóc rodzinie, innym, chce się rozwijać itp. Dlaczego zakładasz, że jak już człowiek dostanie socjal to nic
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 19:05:21
  • 0
@technocratus:

Bo jesli wiekszosc z VATu


Nie ma znaczenia, kwestia jest taka ze suma podatków jest znacznie wyższa. Niemcy mają
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:08:09
  • -3
wpatrywanie się tylko w statystykę


@bh933901: Ja podaje przykłady, że jest silna korelacja podatki <=> bogactwo. Ok, to nie dowodzi na 100% niczego, ale z kolei nie bardzo ktokolwiek podaje cokolwiek innego jako kontr-propozycję. Za to każdy tutaj jest PRZEKONANY że trzeba obniżać. Na jakiej podstawie? Jakie dane na to wskazują?

Każdy z tych krajów swój okres "dobrobytu" poprzedzał okresem silnego wolnego rynku, w którym ich gospodarka nabierała na dynamice, aby
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:14:07
  • -3
Ale pokazujesz kraje, które najpierw doszly do dobrobytu a potem zaczely podnosic podatki.


@coachu: Kolejny. Weź sobię wykres górnej stopy income tax i PKB w USA w latach 1945-1980.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 21:04:51
  • -3
Niech zgadnę, jesteś biedakiem?


@CampbellPrice: Nie, po prostu mieszkałem w kraju, gdzie są wysokie podatki i wszystko przez to lepiej działa. Nie uwierzysz, ale prowadzę firmę w Polsce, płacę PIT, VAT, CIT. Uważam, że w Polsce są niskie podatki i kompletnie nie to jest problemem. Jeśli kogoś w biznesie w Polsce ograniczają podatki to uważam, że jest nieudacznikiem.

W Polsce mamy niskie płace i bardzo łatwo nam konkurować z Zachodem,
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 21:29:50
  • -6
Odwołując się do popularnego hasła: bogactwo jest powodowane przez zachowywanie się tak, jak zachowywali się bogaci, gdy byli biedni.


@bh933901: Moim zdaniem robisz błąd taki, że ekstrapolujesz model zachowań jednostki na model narodu. Jako jednostka dobrze jest oszczędzać, jako naród ważniejsza jest redystrybucja dóbr, wymiana usług, a nie oszczędzanie. Bo jeśli ja oszczędzę na czymś, to Ty na tym nie zarobisz. To jest sieć powiązań.

A im bardziej wyrównane społeczeństwo
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 22:10:10
  • -4
@CampbellPrice: Jest dokładnie odwrotnie, jeśli nie damy szansy dzieciom, nigdy nie wyjdą z biedy i będziemy je i tak w kółko utrzymywać, bo nie da się w XXI w. kompletnie ludzi wyrzucić z systemu, nawet w Polsce.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 22:27:49
  • -4
Ekonomia na poziomie makro jest sumą zachowań na poziomie mikro.


@bh933901: Totalnie nie. Społeczeństwo to sieć, a nie suma jednostek.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 22:39:16
  • 0
Znacznie lepiej nie dawac zadnego socjalu i sklonic zdrowych rodzicow do uczciwej pracy przez co dadza dobry przyklad do nasladowania.


@CampbellPrice: zawsze mnie fascynuje ta wiara w rozwiązania rodem z Somalii. Przecież nie mogło być tak, że nie poznałeś nikogo, komu socjal realnie by nie pomógł? Jasne, niektórym nie pomoże, ale innym tak. Znam co najmniej kilka takich osób osobiście. Dlaczego musimy wymyślać jakieś egzotyczne modele, zamiast po prostu zrobić
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 23:03:06
  • 0
Największy rozwój gospodarczy to XIX wiek, gdzie istniały wyraźnie nierówności społeczne, co nie przeszkadzało najmniej zarabiającym szybko polepszać standard życia.


@bh933901: Trzymając się Szwecji największy wzrost był w latach 20 do wojny i po wojnie. W tym czasie były tam największe podatki.

Wzrost GDP: https://eh.net/encyclopedia/sweden-economic-growth-and-structural-change-1800-2000/
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 23:11:16
  • -1
Ich stac nas nie,


@CampbellPrice: No tu powyżej koledze podałem dokładne linki z danymi - można sobie to wszystko prześledzić na przykładzie Szwecji. W 100 lat Szwecja urosła dużo lepiej niż inne kraje przy jednych z największych podatków w regionie.

Myslisz ze somalia by dobrze wyszla na kopiowaniu socjalu niemieckiego?


Oczywiście. Problem krajów typu Somalia to ekstremalne nierówności społeczne. Tam de facto nie ma jednego organizmu tylko są systemy kastowe,
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 17:16:41
  • 0
@CampbellPrice: UK, USA, Szwecja, Francja, Dania, Finlandia, Niemcy, Holandia... to name a few
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 17:51:45
  • 0
@CampbellPrice: Największy rozwój był w czasie górnej stopy podatkowej sięgającej ponad 90%
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 18:22:18
  • 0
@CampbellPrice: IT
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 18:25:52
  • 0
@CampbellPrice: Wkleiłem powyżej naprawdę wszystkie dane, problem tylko że neoliberałowie nigdy do danych nie sięgają. Jak uzasadnisz, że gospodarka Szwecji przez ostatnie 100 lat była (edit: jedną z) najszybciej rozwijających się gospodarek świata, mimo że górna stopa podatkowa regularnie przekraczała 60%? To nie jest tak, że oni się rozwinęli w XIX. Jasne rozwinęli się jak każdy kraj zachodni wtedy, ale to w XX w. nastąpiło u nich turbo przyspieszenie. A
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 19:48:08
  • 0
@CampbellPrice: Ale pytanie czy chcesz się zagłębiać w teorię "jak powinno być", czy wolisz patrzeć na praktykę "wprowadzono podatek 90% i co się stało"? Bo widzę że wszyscy komentujący wolą to pierwsze. Wklejałem wyżej linki, nie chce mi się co chwila wklejać od nowa. W USA podatki po wojnie do lat 80 były bardzo wysokie, górna stopa rzędu 90%
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 20:26:23
  • 0
Dorobisz się kiedys to zrozumiesz jak to działa.


@coachu: Od 15 lat prowadziłem 3 spółki zoo, pracowałem w Holandii i Hiszpanii. Nie dorobiłem się nigdy, bo niespecjalnie kolekcjonuje pieniądze. Mam znajomych, którzy się dorobili dużych pieniędzy, część z nich ma - szok - poglądy lewicowe.

podatki są niskie w porownaniu do UK jest
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 20:35:40
  • 0
@CampbellPrice: A pokaż kraje które się rozwijają POMIMO niskich podatków. Tylko błagam nie Liechtenstein.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 21:58:11
  • 0
@CampbellPrice: Ok, ale

USA się wolniej rozwija niż w czasach dużych podatków (1945-80)
Chiny to wciąż kraj dużo biedniejszy per capita niż Polska. Rozwijają się bo przeszli z gospodarki planowanej na wolnorynkową.

757

Google płaci Polsce znikome podatki. CEO w wywiadzie nie deklaruje żadnej zmiany

Google płaci Polsce znikome podatki. CEO w wywiadzie nie deklaruje żadnej zmiany

- Będziemy się starać inwestować lokalnie - mówi Sundar Pichai, szef Google'a, w rozmowie z money.pl. Nie deklaruje, że będzie płacić Polsce większe podatki. Dziś to nikły procent przychodu polskiego Google. Jedyne, co Polacy mają z Google'a, to pensje będące małym ułamkiem analogicznych pensji USA.

tomasztomasz1234
z
money.pl
dodany: 27.01.2019, 16:14:59
  • 128
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    google
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:10:28
  • 38
@d0k0p: no bo wszyscy zaczadzeni wolnorynkowymi mitami "rynek sam wszystko wyreguluje"... ch*ja wyreguluje
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:15:11
  • -1
Zaraz ktoś napisze, że mamy za wysokie podatki.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:46:36
  • -9
@Defender: Dużo masz racji, ale jednak zawsze taka mega chciwość troszeczkę dziwi. W końcu robią oni gigantyczną kasę dzięki użytkownikom całej Unii, a nie tylko Luksemburga, gdzie płacą. Myślę, że kiedyś zła karma do nich wróci.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 19:46:38
  • -5
@wojniz: >ale co chcesz zmienić? Przecież prawa dla jednego google nie zmienisz.

Znaczy Unia powinna wprowadzić zasadę, że np. jak polski reklamodawca płaci za reklamę w wynikach wyszukiwania w google, to kasa zostaje w Polsce. Nie tylko google - wszystkie takie usługi.

Edit: CC @Herubin
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:11:09
  • -1
Czyli jak, google polska, będzie mogło wydać swoje zyski jedynie na usługi krajowe? Przecież to nierealne.


@wojniz: Nie, po prostu polska firma jak się reklamuje w Polsce, to fakturę musi wystawić Google Polska, a nie Google Luxembourg.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:23:33
  • 0
@wojniz:

to co proponujesz, to zaprzeczenie podstawowej zasady UE - swobody przepływu dóbr i usług.


Nie no wszystko się odbywa w Polsce, to jakim prawem ktoś płaci podatek w Luksemburgu. Myślę, że jest odwrotnie - Google korzysta z luki prawnej, związanej z tym że w interencie możesz udawać, że nic o Polsce nie wiesz i siedzisz sobie wesoło w Luksemburgu. Sądzę, że wprowadzą jakieś regulacje niedługo na takie wałki, po
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:31:33
  • 0
Czy może tam gdzie np. została wyświetlona reklama?


@ktos12356: Możliwe, że tak to trzeba rozwiązać.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:46:13
  • 0
@ktos12356: >ale dlaczego np. tak? W końcu reklama została wyświetlona z serwera z USA

No, jeśli wprowadzimy zasadę, że jeśli reklama pojawia się w Polsce (geograficznie), to kasę za nią dostaje Google Polska. Firma Google PL płaci za serwery firmie Google USA, ale wszystko co jest dochodem ponad to musi być opodatkowane w PL.

Co jak ktoś będzie korzystał z VPN z Nigerii? ( ͡° ͜ʖ ͡°
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 20:55:57
  • 1
ale Google USA może powiedzieć że koszty były równe zyskowi i Google Polska nie dostaje nic


@ktos12356: Ale to będzie już oszustwo i na dłuższą metę może być ryzykowne dla Google, to jest spółka giełdowa to nie jest tak że sobie można dowolnie ustalać fikcyjne koszty. Znaczy pewnie trochę można, ale to już stąpanie po cienkim lodzie. Media szybko coś takiego rozdmuchają.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 21:10:50
  • 1
@StanczykDresiarczyk: Może i racja, ale zobaczysz przejadą się na tym. Sami zaczynali od "don't be evil" i też na tej fali wypłynęli, jednak Google wydawał się fajniejszy od Microsoftu 10 lat temu, teraz już nie, albo nawet jest odwrotnie. Ludzie takie rzeczy zaczną czuć w kościach i odejdą od nich. Mówię Ci.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 22:33:40
  • 0
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:

Zobacz sobie jak Kulczyk unika płacenia podatków za A2.


Zgoda, ale w Niemczech np. takie coś by juz nie przeszło. Po prostu u nas się toleruje takie zachowania, bo panuje kult wolnego rynku. Patrz także:
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 28.01.2019, 18:00:15
  • 0
Mówię tylko że mogą oszukiwać w ich % rozłożeniu dla danego kraju.


Ale to też będzie stąpanie po cienkim lodzie, bo wiadomo z grubsza, że koszty muszą się proporcjonalnie rozłożyć do przychodów z reklam - a to można ustalić jeśli Google będzie rozliczany normalnie w każdym europejskim kraju osobno.

Jasne, można pchnąć trochę w jedną albo drugą, ale per saldo wiele to już nie zmieni, bo podatki w "normalnych" krajach są podobne.

706

Filipiny podniosły kwotę wolną od podatku o 400%, z 50k do 250k peso (17 900 zł)

Filipiny podniosły kwotę wolną od podatku o 400%, z 50k do 250k peso (17 900 zł)

Rok temu, Filipiny za jednym zamachem podniosły kwotę wolną na 5 razy wyższą. W reformie systemu PIT, ulga osobista 50 000 peso została zastąpiona nowym przedziałem o stawce 0% i limitem 250 000 peso.

konto usunięte
z
pinoymoneytalk.com
dodany: 27.01.2019, 16:23:48
  • 95
  • #
    swiat
  • #
    4konserwy
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
  • #
    filipiny
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:52:53
  • -6
Więc jest jakaś nadzieja dla Polski.


@Tonopah: U nas jeszcze długo nie dorosną do tego, że aby dać biednym, trzeba jednak zabrać bogatym. To za bardzo pachnie "komunizmem"

Zauważ, że nawet na Filipinach podnieśli górny próg z 32% do 35%. U nas to nikomu na razie nie przechodzi przez usta.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 17:32:44
  • -5
Skomplikowany system podatkowy, zagmatwane prawo nieprzyjazne


@Tonopah: Wszędzie są skomplikowane systemy podatkowe. Proste systemy to korwinowski mit.
Zamiast teoretyzować i szukać rozwiązań, których nikt nie stosuje wystarczyłoby skopiować co nieco rozwiązań z Niemec, Holandii czy Szwecji.

Zamiast tego chcemy wzorować się na Filipinach, albo tak jak Korwin - na Rosji.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 18:00:47
  • -2
polski przebija jakiekolwiek granice absurdu


@Tonopah: Łatwo się mówi, ale skąd wiesz, że wszędzie indziej nie jest podobnie? Jak to porównujesz?

753

Brytyjczycy płacą niższe podatki. Porównanie opodatkowania w Polsce i UK

Brytyjczycy płacą niższe podatki. Porównanie opodatkowania w Polsce i UK

Brytyjczycy płacą niższe podatki. Brytyjczyk przynosi do domu 85% kwoty którą w sumie zapłacił na niego pracodawca, a Polak zaledwie 61%.

Felix_Felicis
z
wmeritum.pl
dodany: 26.01.2019, 21:00:17
  • 213
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    uk
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 27.01.2019, 16:45:14
  • -1
Jedyny sensowny sposób, żeby porównać podatki w 2 krajach to udział w PKB. Inaczej nie sposób tego policzyć, bo podatków jest bardzo dużo różnych, a taki VAT ma np. u nas 3 wersje.

Wg danych udział podatków w PKB w UK: 35%, Polska: 33%.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

726

Polska tonie w oparach smogu. Najgorsza sytuacja na Śląsku

Polska tonie w oparach smogu. Najgorsza sytuacja na Śląsku

Wtorek to kolejny dzień, kiedy smog utrzymuje się w powietrzu. Najgorsza sytuacja jest w aglomeracji śląskiej. Z tego powodu w Rybniku i Krakowie została wprowadzona darmowa komunikacja miejska.

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 22.01.2019, 08:58:51
  • 236
  • #
    polska
  • #
    zanieczyszczeniepowietrza
  • #
    smog
  • #
    ekologia
  • #
    czystepowietrze
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:09:57
  • 0
@panczekolady:

Co z tego, że latem się smog mieści w normie? Zimą masz po prostu i jedno i drugie.

W Warszawie wg raportu NIK, 63% zanieczyszczeń PM10 odpowiada ruch samochodowy. https://www.nik.gov.pl/plik/id,7764,vp,9732.pdf
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-sie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:20:32
  • -5
@SiemkaKtoPeeL:

j---ł się autobusem godzinę jeżeli może dojechać do pracy w 10 minut?


Zależy gdzie mieszkasz. Np. w Warszawie już teraz na niektórych trasach się dojedzie w miarę szybko, dzięki np. buspasom.
Mam do pracy 20 min samochodem, 20 min metrem, 20 min rowerem, 30 min autobusem. U mnie na 15 osób tylko 2 korzysta z roweru, mimo że są ścieżki, jest dobry dojazd. Moim zdaniem miasto za mało walczy z
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:24:13
  • -1
@panczekolady:

Wg ciebie walka z autami powinna mieć większy priorytet?


Nie tyle większy, co powinno się walczyć z obiema rzeczami na raz. W Paryżu np. ogranicza się ruch w dni przekroczonych norm (które są zresztą mniej tolerancyjne niż nasze).
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:27:22
  • -2
@SiemkaKtoPeeL: No ok, ale to jest też błędne koło. Dopóki komunikacja jest ch**owa, to się z niej nie korzysta i każdy kupuje samochód, co powoduje że nikt nie jeździ komunikacją i komunikacja staje się jeszcze gorsza. Darmowa komunikacja przynajmniej promuję trochę, ale zgoda, że to nie jest lek na całe zło.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:58:52
  • 0
@hasztag_andrzej:

komunikacja powinna być darmowa caly czas.


Pewnie tak, ale coś takiego trudno jednym dekretem uchwalić - w końcu są jednak to grube miliony przychodów z biletów. Ale docelowo może
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 12:54:44
  • -2
@monarchista: Gdyby autobusy nie stały w korkach, to każdy byłby w stanie dojechać bez stania w korkach autobusem. Przez to że każdy chce samochodem są korki i smog.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:12:55
  • 0
@monarchista: Jakie święte prawo? Przecież ilość miejsca jest ograniczona. A płuc nie mamy z żelaza.
Rozumiem że koledze się marzy takie miasto jak Moskwa? Twoje prawo, ale ja wolę Amsterdam czy Kopenhagę.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:20:04
  • 0
@panczekolady: Głupotą jest nie czytać tego co komentujesz. Napisałem "Zależy gdzie mieszkasz" oraz "Oczywiście pewnie nie dotyczy to każdego miasta, ale w np. W-wie zdecydowanie tak."

Napisałem to też, bo podobna dyskusja toczy się w samej Warszawie. Znaczna część ludzi uparcie się sprzeciwia na jakiekolwiek ograniczenia samochodowe.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:24:24
  • 2
@monarchista:
W Warszawie wg raportu NIK, za 63% zanieczyszczeń PM10 odpowiada ruch samochodowy.
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-sie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:40:04
  • 0
@monarchista: Jest tam link do raportu NIK, ale podam Ci dla Twojej wygody: https://www.nik.gov.pl/plik/id,7764,vp,9732.pdf

W Warszawie np. teren jest bardzo płaski, bardzo dobry do wentylacji, mimo to nawet latem są duże stężenia PM10.
Gorzej jest ponoć w Krakowie, ale nie znam sytuacji dobrze.

trudno stwierdzić no to jak to w końcu jest? XDDDD
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:46:08
  • 0
@monarchista: Znacznie by się zmniejszył. Taki mechanizm stosują w Paryżu.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 23.01.2019, 20:51:10
  • 0
Na śląsku auta to mały procent zanieczyszczeń.


@Acidiscus: podaj dane!..... bo wiesz tak to każdy gada w co mu wygodniej wierzyć... W W-wie też dużo ludzi mówi że samochodowego ruchu nie powinno się ograniczać, nawet raport NIK dla nich nic nie znaczy. A prawda jest taka, że ograniczyć ruch samochodowy można jednym prostym ukazem (co innego z piecykami)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 24.01.2019, 16:56:22
  • 0
@Acidiscus: ale 5.4-7% to w skali kraju właśnie, w miastach jest znacznie wiecej, co do reszty zgoda

251

Trzaskowski obiecywał darmowe żłobki. Nie zrealizuje tego

Był czas obietnic, teraz jest czas braku realizacji.

tenji
z
tvp.info
dodany: 22.01.2019, 15:27:25
  • 75
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    rodzina
  • #
    samorzad
  • #
    zlobki
  • #
    obiecanki
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 20:42:07
  • 6
@TheNewGuy: oprócz tego że zbudował kilka tysięcy kilometrów autostrad, co się nie udało nikomu wcześniej w Polsce od czasów Generalnej Gubernii

504

Dariusz S, szef ochrony Tajfun z WOŚP to były policjant. Był oskarżony o pobicie

Dariusz S, szef ochrony Tajfun z WOŚP to były policjant. Był oskarżony o pobicie

Proces do dziś się nie rozpoczął. Dariusz S. miał być jednym z prowodyrów pobicia. To on miał grozić pobitemu Pawłowi B. Akt oskarżenia w tej sprawie trafił z prokuratury w Bydgoszczy do Sądu Rejonowego Gdańsk-Południe 3 sierpnia 2017 r.

Merkowsky
z
fakty.interia.pl
dodany: 21.01.2019, 21:32:19
  • 94
  • #
    polska
  • #
    wosp
  • #
    wolnesady
  • #
    policja
  • #
    gdansk
  • #
    wydarzenia
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 19:01:56
  • -16
winny jest tylko Kaczyński

@mateusza: akurat to prawda
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 20:18:49
  • -1
@mateusza: To mówię

736

To nie mit. Podwójna jakość produktów na rynkach jest faktem

To nie mit. Podwójna jakość produktów na rynkach jest faktem

Podwójna jakość produktów na rynkach jest faktem - potwierdza Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. Komisja Europejska w tej chwili prowadzi badania, żeby sprawdzić, jaka jest skala występowania tych różnic i czym są one spowodowane.

darosoldier
z
businessinsider.com.pl
dodany: 22.01.2019, 11:29:36
  • 110
  • #
    polska
  • #
    firma
  • #
    biznes
  • #
    europa
  • #
    oszukujo
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 18:59:43
  • 1
Niemiec pluje Polakowi w twarz sprzedając mu g---o.


@patriota-gospodarczy: ale po co do tego mieszać narodowość?

To jest biznes. Skoro my Polacy nie chcemy płacić więcej lub nas na coś zwyczajnie nie stać, to się walczy o klienta ceną i to często pociąga za sobą gorszą jakość.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 19:31:18
  • -4
Miałem kiedyś pralkę Bosha, gdy byłem tak samo ograniczony jak ty. Zepsuło się to niemieckie g---o.


@patriota-gospodarczy:

Pokochałem me Atari
Było z drewna i

1666

Zapomniana prywatyzacja GPEC-u. Czyli jak spółka miejska z Lipska...

Zapomniana prywatyzacja GPEC-u. Czyli jak spółka miejska z Lipska...

Tak dla przypomnienia z przed 4 miesięcy. Jak wtedy podchodzono do uczciwości Adamowicza. No teraz to już nic nie można mówić, bo to teraz święta osoba :/

TomiKiczi
z
wykop.pl
dodany: 22.01.2019, 13:48:18
  • 198
  • #
    polska
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 14:00:00
  • 35
Źródło: niewygodne.info.pl.... ZAKOP
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 19:10:47
  • -2
@tenji: każde medium z minimum 100 pracowników na etacie, które żyje ze swojej roboty dziennikarskiej. sory, ale nie kupuje newsów od jakichś wydmuszek, które dzisiaj są jutro ich nie ma.
@obserwator_z_prawem_interwencji: dokładnie

884

Chcesz aplikować na profesora Politechniki w Wiedniu? OK, ale nie bądź mężczyzną

Pokaż treści 18+

Chcesz aplikować na profesora Politechniki w Wiedniu? OK, ale nie bądź mężczyzną

Takie ogłoszenie o pracę pojawiło się na oficjalnej stronie wiedeńskiej politechniki. Mężczyzna zostanie z definicji odrzucony w tym postępowaniu rekrutacyjnym, niezależnie jak dobre będą jego osiągnięcia naukowe. Tak zakłada uczelniany "Plan for Advancement of Women" ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ

tomasztomasz1234
z
bauwesen.tuwien.ac.at
dodany: 21.01.2019, 18:14:34
  • 131
  • #
    europa
  • #
    austria
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    nauka
  • #
    bekazfeministek
  • #
    bekazlewactwa
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 19:00:50
  • -210
@98237498: bravo, dowcip w stylu Putina
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 19:00:54
  • -45
Kiedyś do tego też dojrzejemy. Szkoda, że za 50 lat.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 19:31:03
  • -70
@emq1: Owszem, śledzę rosyjskie media... Gejropa to ich ulubione słowo.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 20:18:21
  • -25
@sinusik: W Rosji byłbyś jak w domu.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:16:21
  • -11
@mrczeg1991:

Do dyskryminacji że względu na płeć?


To akurat ciągle mamy
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:47:45
  • -9
@mpp_: No i dlatego powinniśmy być w Unii Euroazjatyckiej pod panowaniem Św. Władimira, a nie z jakimiś gejami od Merkel!
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:35:44
  • -8
@WykopLeciWkukle: Podczas gdy Putin to siła, ale i dobro oraz opieka nad słabszymi.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:39:34
  • -8
@WykopLeciWkukle: I'm trying to!
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:48:47
  • -11
@mrczeg1991: http://lmgtfy.com/?q=nier%C3%B3wno%C5%9B%C4%87+p%C5%82ci
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 00:59:16
  • -6
Im więcej takich akcji, tym łatwiej odsiać instytucje wartościowe od postępowych.


@h3r3tic: Osz faktycznie, co teraz zrobi Politechnika Wiedeńska jeśli nikt z wykopowiczów nie zaaplikuje w 2019 r.??
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 01:09:49
  • -7
@th3ta: jako mężczyzna, nie zgadzam się z Tobą. Bez takich inicjatyw kobiety nigdy nie dostaną równych szans. Męskie grono częściej wybierze mężczyznę. Przecież konkurs na takie stanowisko nigdy nie jest obiektywny - to jest zawsze subiektywna decyzja paru profesorów. Myślę, że odgórny parytet na przestrzeni parudziesięciu lat ma szansę wygładzić te nierówności. Może za sto lat nie będzie potrzebny.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 10:49:01
  • -2
@h3r3tic:

może zacząć mieć problemy


Kluczowe jest tu słowo "może". Może być tak jak mówisz, a może zdaży się wręcz odwrotnie. Jakoś bardziej ufam zachodnim uczelniom, które przyjmują parytety, niż naszym, czy tym zza naszej wschodniej granicy - które to do takich rozwiązań jeszcze nie doszły i długo pewnie nie dojdą.

Zawsze fascynuje mnie to prawicowe podejście trzymania się rozwiązań wschodnich a nie zachodnich. Jasne, zachodnie nie są idealne, ale
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:02:59
  • -7
@sildenafil: Nie. Tu nie ma symetrii.

Kobiety są dyskryminowaną mniejszością. 100 lat temu były dyskryminowane twardo, teraz to ma miękką formę. Na papierze mają te same szanse, w praktyce o przyjęciu do pracy decydują inni mężczyźni, którzy świadomie lub podświadomie wybierają mężczyzn przy tych samych kwalifikacjach.

Jest na ten temat mnóstwo badań, ale to trzeba jednak zrobić ten wysiłek i sobie o tym poczytać. Dużo łatwiej się zakonserwować w archaicznym poglądzie
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 11:30:03
  • -2
@sildenafil: Wolę formalną bo przynajmniej znane są reguły gry, które są zresztą fair. U podstaw leży przekonanie że człowiek żadnej płci nie jest gorszy.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:09:22
  • -2
@h3r3tic: powołujesz się na Washington Times, który jest np. znany denializmu klimatycznego, którego nie kwestionuje obecnie 97% naukowców. Jeśli i Ty również jesteś klimatowym denialistą, to pewnie nie mamy o czym gadać, bo nasze postrzeganie świata się tak rozmija, że nie mamy wspólnych punktów. W przeciwnym razie podaj jakieś inne źródło.

Kobieta jest za głupia żeby zostać pracownikiem naukowym na tej uczelni?


Nie tyle za głupia, co po prostu w starciu z
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:32:32
  • -3
bo to brzmi tragicznie.


@h3r3tic: bo to najważniejsze w dyskusji...

skąd wytrzasnąłeś liczbę 97%?

czyli jesteś denialistą...? naprawdę nie chce mi się tego
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 18:31:47
  • -1
@h3r3tic:

nie masz pojęcia jakie są moje poglądy

dlatego pytałem

Pytam o te

425

Zbrodnie UPA w...

Zbrodnie UPA w...

Dylągowa – wieś na Podkarpaciu położona w okolicach Dynowa w latach 1944-1946 była trzykrotnie atakowana przez bandy UPA. 75 lat później ta tragiczna historia powraca do nas we wspomnieniach świadków tych...

Sopel74
z
youtube.com
dodany: 21.01.2019, 19:56:32
  • 59
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    upa
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 12:28:23
  • -10
niewygodna prawda?( ͡º ͜ʖ͡º)


@JestemBoTak: Problem nie jest w prawdzie, tylko w podawaniu jednostronnych informacji o UPA, zapominając jednak, że Polacy sobie mocno zapracowali przez lata okrutnego wyzysku ukraińskich chłopów. Choć oczywiście to tylko tło wydarzeń...

Jasne, każda zemsta jest zła, ale czy jak np. taka rabacja galicyjska (https://pl.wikipedia.org/wiki/Rze%C5%BA_galicyjska) to zbrodnia? Czy może jednak zrozumiały odwet za lata poniżeń?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 12:45:09
  • -4
tak racjonalnie jest to element zwykłej, ruskiej propagandy.


@piatek: Oni nawet nie muszą tego robić. Nasza prawica sama w sobie to pożyteczni idioci Putina. Poglądy prawicy są w 80% zbieżne z Putinem. "Ukraińcy źli, Niemci źli, itp, tylko my sprawiedliwi"
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:10:22
  • -5
@push3k-pro: Rabacji galicyjskiej też nie?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:17:41
  • -6
@push3k-pro: W teorii nie, w praktyce można zrozumieć, że podczas powstania chłopka wydrapała oczy Wielmożnemu Panu pamiętając jak jej przynieśli głowę męża za to że coś ukradł do jedzenia dla rodziny.

Lata okrutnych poniżeń robią swoje. Może nie usprawiedliwiają rzezi, ale pozwalają lepiej zrozumieć.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:40:52
  • -4
@push3k-pro: Jesteś teoretykiem
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 13:57:08
  • 3
@piatek:

A nasi "Żołnierze wyklęci"?


Różnica taka, że Wyklęci są nasi, a UPA jest ich. Ot cała prawicowa logika.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 14:08:17
  • -2
@push3k-pro: No jeśli piszesz "Ja nie jestem niecywilizowany" to jest to czysta teoria, bo skąd możesz wiedzieć co by się stało gdyby ktoś np. zabił kogoś Ci bliskiego albo coś byś zrobił w podobnej sytuacji. Nikt tego nie może wiedzieć. "Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono"

1190

Barber shop "tylko dla mężczyzn". Kobiety wzburzone wykluczeniem

Barber shop "tylko dla mężczyzn". Kobiety wzburzone wykluczeniem

"Wstęp tylko dla mężczyzn". Napis o takiej treści na drzwiach zakładu fryzjerskiego wzburzył feministki. Uważają go za objaw dyskryminacji i atakują właścicielkę. Jednakże za tą "segregacją" stoją prośby

Yamakas15
z
kobieta.wp.pl
dodany: 22.01.2019, 13:44:17
  • 237
  • #
    polska
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    feminizm
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 22.01.2019, 14:06:17
  • 318
@szyps:

A jednak zawsze mnie zaskakują.


A nie korci Cię nigdy żeby sprawdzić

803

Od dwóch lat czeka na pieniądze z 500 plus!

Od dwóch lat czeka na pieniądze z 500 plus!

Samotny ojciec z Konina, po wylewie, od dwóch lat czeka na pieniądze z 500 plus. Świadczenie musi zaakceptować urząd wojewódzki, a nie miejscy urzędnicy, bowiem mama 15-letniego Gracjana mieszka i zarabia w Niemczech. Formalności przeciągają się już 2 lata!

konto usunięte
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 21.01.2019, 16:45:44
  • 126
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    pieniadze
  • #
    prawo
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 23:45:47
  • -39
@kaziu12: Nie bój, Korwin przyjedzie na białym koniu i obniży do zera podatki, biurokratów powyrzuca przez okna, a nas pasuje na jego rycerzy!

1930

Robert Gwiazdowski wchodzi do polityki?

Robert Gwiazdowski wchodzi do polityki?

Robert Gwiazdowski wychodzi z inicjatywą reform systemu emerytalnego, podatkowego, sądowego, itd.

DarkCrusader_102
z
facebook.com
dodany: 21.01.2019, 06:26:42
  • 357
  • #
    polska
  • #
    polityka
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 16:40:47
  • -1
@Antiselfist: ZAUSZ FIRME!
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 16:45:02
  • 1
@MateriaBarionowa: zAUSZ FIRMEEEEE
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:59:37
  • -2
@cyrkiel: Jak śmiałeś przestać wierzyć?!
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 23:04:14
  • -2
@fraps9800: Nie, mylisz się, tym razem to mąż stanu, który obniży podatki do minus 500%. W końcu zobaczymy prawdziwie wolny rynek, znany do tej pory tylko z obrazków.

406

ROWERZYSTA: Stan umysłu

ROWERZYSTA: Stan umysłu

Kompilacja zachowań cyklistów

Kamil85R
z
youtu.be
dodany: 21.01.2019, 07:53:44
  • 171
  • #
    rowerzysci
  • #
    piratdrogowy
  • #
    swiat
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:01:55
  • 48
Smutny w sumie jest ten hejt na rowerzystów, którzy realnie nie powodują korków, nie smrodzą i nawet wypadek jeśli spowodują, to głównie sami są poszkodowani...

Janusz wykopowicz jedzie golfem 100km/h po mieście - OK.
Rowerzysta przejedzie na czerwonym - hur, durr.
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:37:50
  • -2
@Logytaze: > obowiązkowym OC.

Nidzie w cywilizowanych krajach tego nie ma. Realnie rowerzysta stwarza zagrożenie głównie sobie, podobnie jak pieszy. Raz na 10 lat jakiś rowerzysta kogoś zabije i robi się aferę, a Janusze szos, szybko ale bezpiecznie, w tym czasie rozjadą kilkadziesiąt tysięcy osób.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 18:18:00
  • 9
@Logytaze: "na pewno takie ubezpieczenia istnieją."

Obowiązkowe? Raczej nie. Z prostego powodu: większy udział rowerzystów w transporcie jest każdemu na rękę: zmniejsza korki, wypadki, smog, wydatki na infrastrukturę. Choć oczywiście do tego trzeba mentalnie dojrzeć, tak jak to się stało w Niemczech, Holandii, Szwecji, itp.

Obowiązkowe OC by zniechęcało do jazdy rowerem. Paradoksalnie zwiększając ilość groźnych wypadków.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:19:32
  • -2
@open_or_die:

Zachowania na ulicach za to są takie same lub gorsze.


Bzdura. W Niemczech czy Holandii samochody zatrzymują się jak rowerzysta czy pieszy zbliża się do przejścia/przejazdu. Naprawdę jest duża różnica. Ale to chyba wielopokoleniowa przepaść w mentalności.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:40:47
  • 1
@delectus: Naprawdę nie sposób tego nie zobaczyć. Często bywam w Niemczech i różnica jest ogromna. Pierwszy raz byłem ok. 1992 r. i wtedy to był dla mnie po prostu szok kulturowy. Teraz i w Warszawie zdarza się, że kierowca się zatrzyma żeby przepuścić rowerzystę, ale wtedy było to nie do pomyślenia. Dla mnie jest wielka przepaść, aczkolwiek na pewno w PL jest postęp, choć nie taki jak by się chciało.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:56:23
  • 0
@Logytaze:

Mam rozumieć, że po zlikwidowaniu obowiązku posiadania OC kierowcy w Polsce będą popełniać mniej wypadków?


Kompletnie nie
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:04:49
  • -1
@delectus: U nas w małych miasteczkach wydaje mi się, że jest wyjątkowa wciąż agresja kierowców. Ciągle wydaje mi się samochód jest jakimś dziwnym wyznacznikiem statusu Pana wobec rowerzysty Chama, nawet jeśli jest to golf trójka w gazie (nie żeby to miało znaczenie)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 22:18:40
  • -1
@Logytaze:

Jeśli chcesz wprowadzić samowolkę jak w Somali


Chce utrzymać przepisy na poziomie tych z Holandii, Niemiec... tam nie ma OC obowiązkowego, zresztą nigdzie nie

81

Wydajność polskich pracowników rośnie najszybciej na świecie. A płace wcale nie.

Wydajność polskich pracowników rośnie najszybciej na świecie. A płace wcale nie.

W ostatnim ćwierćwieczu wydajność polskich pracowników rośnie szybciej niż średnie zarobki w naszym kraju. Od 1995 do 2017 r. ten pierwszy wskaźnik skoczył w górę dwuipółkrotnie, zaś średnie wynagrodzenie tylko 1,7 raza.

kris_mitus
z
pulshr.pl
dodany: 21.01.2019, 09:28:50
  • 61
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:04:30
  • 2
@wkontakciecompl: no ale płace powinny rosnąć adekwatnie tak czy inaczej...
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:06:33
  • 1
@LowcaG: Dokładnie, pracodawca nigdy sam z siebie nie da więcej. Dlatego wzorem Europy Zachodniej trzeba podwyższyć podatki dla lepiej zarabiających i zlikwidować śmieciówki.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:11:18
  • 0
@Raf_Alinski: cos mi sie te dane nie zgadzaja z tymi z Eurostatu: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Shares_of_income_components_to_GDP_in_2017.png

Wg Eurostatu Francja ma znacznie większy udział płac w PKB
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:14:56
  • 3
@AndyMendy: "jesteśmy po komunie ale siedzi ona jeszcze w głowach wielu ludzi"

Odwrotnie, postkomunistyczny liberalizm a'la Balcerowicz z nas ciągle nie chce wyjść. Mamy jeden z niższych udziałów płac w PKB w Europie, ale ciągle pierdzielimy o wysokich kosztach pracy...
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:20:16
  • 0
@LowcaG: > malo kto zgodzil by sie pracowac.

Znaczy się, odnoszę się do tego dlaczego płace nie rosną tak samo jak wydajność. Żeby rosły płace zwykłych ludzi, muszą być regulacje zniechęcające do nadmiernego wyprowadzania zysków do prywatnej kieszeni plus niemożliwość obchodzenia umów o pracę przez śmieciówki itp. Inaczej zawsze przedsiębiorca sobie tę kasę weźmie do kieszeni.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:28:30
  • 0
@Raf_Alinski: A faktycznie, źle spojrzałem jeśli chodzi o Francję, ale Niemcy się nie zgadzają. U Ciebie mają praktycznie taki sam udział jak Polska. W Eurostacie 40% DE vs 30% PL, spora różnica.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:33:25
  • -1
@LowcaG: > jeżeli pracownicy (jako całość) nie będą się godzili na niskie płace

No tak, ale ciężko się nie godzić, skoro wszyscy płacą podobnie. Odejdziesz od jednego ale drugi CI nie zapłaci dużo więcej. Albo np. jak zmusić pracodawcę żeby zmienił Ci umowę o dzieło na o pracę skoro to dla niego 30-40% większy koszt. W branży typu IT jest duży popyt na pracownika, więc masz coś do gadania, ale
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 18:08:33
  • -1
@LowcaG: "Pracowałem trochę w Irlandii i nie widzę tam żadnych regulacji tego typu."

A można tam pracować na umowie o dzieło opodatkowanej tylko 10% jak u nas?

W Holandii np. w ogóle nie ma opcji obejścia umowy o pracę jeśli pracujesz na stałe. Słyszałem, że w Niemczech jest podobnie, możesz jechać na takiej umowie tylko do bodajże 400€/miesiąc, za co realnie się nie da
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 18:31:07
  • 0
@LowcaG: "zbyt wielką wagę do formy umowy. Uważasz, że średnie płac ze zwykłej umowy są już wystarczająco ok? "

Nie są. Uważam, że są za niskie, zresztą to widać właśnie w relacji do PKB. Forma umowy to tylko przykład, ale jak się śmieciówek nie zlikwiduje to płace na normalnych umowach też nie ruszą, bo jest to forma nie do końca uczciwej konkurencji płacowej, psującej rynek i pozycję pracownika wobec pracodawcy.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 19:32:18
  • 0
@Raf_Alinski: Ok, dzięki, pewnie śmieciówki robią różnicę?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 20:21:03
  • 0
@LowcaG: jak to mówią: ZAUSZ FIRME ;)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 21:14:40
  • 0
@LowcaG: Mam niedużą firmę od kilkunastu lat, ale w branży IT, pracownicy zarabiają dobrze, ale to taka branża pracownika, mieliśmy np. sytuację że pracownik się ewidentnie opieprzał, po naszych uwagach uniósł się honorem i za 3 dni znalazł inną pracę. Ale to specyfika branży i wielkiego miasta. W takiej przysłowiowej Łomży już Ci tak łatwo nie pójdzie. Jak masz dzieci na karku łatwo się znaleźć w punkcie dużo cięższym.

W

114

SKANDAL! Warszawa ma kasę na głupoty, ale na obwodnicę Pragi już nie starcza!

SKANDAL! Warszawa ma kasę na głupoty, ale na obwodnicę Pragi już nie starcza!

To jest po prostu skandal! Pieniądze na głupoty (kładka dla rowerzystów nad Wisłą czy ścieżki rowerowe po których jeździ ćwierć rowerzysty/h) się znajdują. Ale najważniejsze inwestycje odsuwanie w nieskończoność. Temat budowy obwodnicy Pragi ciągnie się od lat. Właśnie przeciąga się o kolejne dwa.

JWBartyzel
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 21.01.2019, 16:17:42
  • 68
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    oszustwo
  • #
    skandal
  • #
    motoryzacja
  • #
    drogi
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 21.01.2019, 17:23:22
  • 11
@janekplaskacz: Nieważne! Chcemy Moskwy a nie zepsutego Amsterdamu!

538

Miasto stawia stacje roweru miejskiego na chodnikach, a później karze...

Miasto stawia stacje roweru miejskiego na chodnikach, a później karze...

Straż miejska karze mandatami rowerzystów, którzy chcąc oddać rower miejski do stacji, jadą po chodniku. Problem w tym, że większość stacji we Wrocławiu znajduje się właśnie na chodnikach. A umieściły je na nich... władze miasta.

Iudex
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 06.05.2015, 08:29:43
  • 74
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    rower
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 06.05.2015, 11:01:07
  • 14
@PaluszkiLajkonik: W żadnym sensownym kraju nie karze się rowerzystów za jazdę po chodniku. Tylko w krajach postkomunistycznych policja traktuje ludzi jak aspołecznych durniów, którzy bez ich pouczeń i mandatów by pozabijali siebie i innych.

475

Każdy Polak w 2014 roku wydał 19 409 zł na utrzymanie państwa!

Każdy Polak w 2014 roku wydał 19 409 zł na utrzymanie państwa!

W 2014 roku każdy z Polaków wydał na utrzymanie państwa 19 409 zł - tak wynika z najnowszych obliczeń fundacji Leszka Balcerowicza.

konto usunięte
z
polskiepiekielko.pl
dodany: 30.04.2015, 21:40:03
  • 156
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    panstwo
  • #
    utrzymanie
  • #
    podatki
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 01.05.2015, 16:58:45
  • 0
Im więcej tym lepiej. Lepiej żebyśmy wydali więcej na wspólne rzeczy typu drogi, szpitale, niż żeby co zamożniejsi sobie wydali wybrukowali dojazd do domu, a biedota w błocie i chorobie żyła.
  • 29
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 02.05.2015, 08:56:05
  • -1
@ktos12356: Jak miałem tyle lat co Ty, też byłem korwinistą. Miej oczy otwarte :)
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 02.05.2015, 09:32:54
  • 0
@ktos12356: 5% na administrację, tak dużo?
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 02.05.2015, 10:08:31
  • 0
@ktos12356: Tylko dlaczego wszystkie sensowne kraje, do których aspirujemy jednak mają te wydatki? Fun fact: w Niemczech więcej PROCENT(!) PKB idzie na szpitale niż u nas. A ludzie się zastanawiają dlaczego u nas służba zdrowia jest kiepska.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 02.05.2015, 10:16:12
  • 0
@ktos12356: gdyby nie składki na "szkolnictwo" to teraz byśmy pewnie co najwyżej gnojem na wiosce się mogli poobrzucać, a nie dyskutować na poziomie :) chyba, że z arystokratycznej rodziny pochodzisz to przepraszam
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 04.05.2015, 13:16:42
  • 1
@ktos12356:

ciekawe czemu tego nie zrobili?

Bo był to populistyczny pomysł (większość ich wyborców myśli podobnie jak Ty), który jednak nie ma sensu i oni o tym wiedzą. Bo co innego jest pierdzielić jakieś teorie a co innego zmierzyć się z rzeczywistością. Po prostu taniej dla społeczeństwa jest mieć jedną instytucje niż 100 firm.

Nie przesadzaj że przeciętnego człowieka nie będzie stać
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 04.05.2015, 20:02:25
  • 1
@ktos12356:

Obserwujesz rynek np. telekomunikacyjny?

Rynek medyczny to zupełnie co innego.
Nigdzie na świecie nie rozwiązanego tego sensownie w ten
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 07:46:33
  • 1
@ktos12356:

stanieje...


Jeśli na rynku jest produkt darmowy, to Twoim zdaniem po jego wycofaniu cena podobnych płatnych produktów zmaleje? Nie wiem jaki kierunek studiujesz, ale na pewno nie
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 16:20:14
  • 0
1005324 różnych zasiłków, zapomóg i przy okazji innych podatków żeby za to wszystko zapłacić

@ktos12356: We wszystkich cywilizowanych krajach tak jest.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 16:32:05
  • 0
@ktos12356: To co Ty uprawiasz to jest czysta teoria. Nigdzie na świecie nie udało się pobudzić gospodarki przez cięcie socjalu, czy obniżanie podatków. To są korwinowskie mity. Wydatki na administrację (w tym polityków) to raptem 5%, socjal to kolejne 5%. To naprawdę nie są kwoty, które porażają.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 17:00:50
  • 0
Czym większy dochód tym szybciej się rozwija i zatrudnia więcej osób żeby zarobić jeszcze więcej. Podatek dochodowy im to utrudnia.


@ktos12356: Mylisz dochód z przychodem. Podatek dochodowy nie utrudnia zatrudniania. Jeśli firma chce się rozwijać i przeznacza dochód na zatrudnienia, inwestycje - wtedy nie płaci podatku dochodowego. Co akurat jest częstą praktyką. Podatek dochodowy działa tylko wtedy kiedy firma już ma tak dużo zysków, że nie ma gdzie ich inwestować,
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 17:02:27
  • 0
@ktos12356: Chiny to nie jest przykład na cięcie socjalu.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 17:16:02
  • 0
Każesz im płacić podatek od tego że pracują i zarabiają.


@ktos12356: to że zarabiają to jest ich zasługa w jakimś stopniu, ale też zasługa rynku na jakim działają i za to jest podatek. Przecież nikt nie broni np. polskiej firmie Reserved wyemigrować do Somalii... tylko że wtedy kto kupi ich produkty tam, skoro tam nikogo nie stać, ani nie ma jak towarów dowieźć bo z drogami kiepsko? To, że oni
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 19:41:58
  • 0
@ktos12356: prawie cała Europa Zachodnia od lat 30-tych. USA lata 40-80 -największy socjal, górna stopa podatków sięgała ponad 90%!! Zobacz: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Historical_Mariginal_Tax_Rate_for_Highest_and_Lowest_Income_Earners.jpg (źródło: wikipedia)

Jak porównasz okresy boomu to zobaczysz, że w większości przypadków przypadają na lata gdzie były wysokie podatki! Kryzys w USA zaczął się jak Reagan zaczął obniżać podatki - zobacz na wykresie.

Wiem, dla mnie też to kiedyś było niewiarygodne. Też kiedyś wierzyłem, że wolny rynek sam wszystko
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 05.05.2015, 19:46:01
  • 0
wybierasz czy chcesz korzystać z wodociągów czy kopiesz sobie studnie


@ktos12356: No właśnie wodociągi to idealny przykład, że lepiej to zrobić wspólnie, niż żeby każdy sobie kopał studnie. Nawet kosztem tego, że jakiś menel nie dorzuci się do wspólnej kasy. 99% ludzi jednak zapłaci w ten czy inny sposób i wyjdzie nas to wszystko 10x taniej jako społeczeństwa.
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart
Meister_Eckhart 06.05.2015, 10:50:01
  • 0
@ktos12356: ale gdyby nie było państwa, to podłączenie wyszłoby dużo drożej, w konsekwencji tylko jakąś część społeczeństwa byłoby stać na podłączenie, reszta byłaby wykluczona. To już było przerabiane i doprowadziło do rewolucji, Zachód też pośrednio przeszedł rewolucję, zobacz sobie górne stawki podatków w krajach Europy Zachodniej i w USA po wojnie. Toż to był komunizm! Z tą różnicą, że komunizm demokratyczny.

A te menele to nie jest prawdziwy problem. Po
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.01.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.01.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking