Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko161
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
GED_PL
GED_PL

GED_PL

Dołączył 7 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1159
  • Znaleziska 255
  • Mikroblog 904
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 4

63

Śmiertelny wypadek na DK45 pod Kluczborkiem.

Śmiertelny wypadek na DK45 pod Kluczborkiem.

Nagranie wczorajszego wypadku na DK45 między Kuniowem a Jasieniem. W wypadku zginęła jedna osoba a dwie zostały ciężko ranne w tym 1,5 roczne dziecko.

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 25.10.2019, 17:33:48
  • 34
  • #
    polska
  • #
    stopcham
  • #
    wypadek
  • #
    motoryzacja
  • #
    kierowcy
  • #
    polskiedrogi
GED_PL
GED_PL
GED_PL 25.10.2019, 21:09:03
  • 4
@reddml: obaj macie rację

definicja wyprzedzania na trzeciego
Sergii
Sergii
Sergii
21.10.2019, 18:45:28
  • 0
Poleci ktoś jakąś książkę? Najlepiej fantasy (poza Wiedzminem i GoT), chociaż mogą być również inne . Dawno niczego nie czytałem i liczę, że ktoś mi tu pomoże :). #ksiazki #czytajzwykopem #fantasy
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 21.10.2019, 19:11:59
  • 1
@Sergii: Opowieści z Mekhańskiego pogranicza - mega dobre.
  • Odpowiedz

627

Polska w pierwszej dziesiątce państw z największym wzrostem cen mieszkań w UE

Polska w pierwszej dziesiątce państw z największym wzrostem cen mieszkań w UE

Ceny mieszkań, mierzone Indeksem Cen Domów (House Price Index), wzrosły w drugim kwartale 2019 r. o 4,2 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku, zarówno w strefie euro, jak i w całej Unii Europejskiej – podał Eurostat. W ciągu 12 miesięcy w Polsce ceny mieszkań wzrosły o 8,2 proc.

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 09.10.2019, 05:29:14
  • 286
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    europa
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
GED_PL
GED_PL
GED_PL 09.10.2019, 15:15:55
  • 3
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:

Kataster od 2 nieruchomości nie jest głupim pomysłem. Ale od pierwszej? I to 2% od nadwyżki wartości powyżej 600000 to chyba Cię pogięło.
geszue
geszue
01.10.2019, 23:00:51
  • 1
Wykonywał ktoś z Was hydroizolację ze szlamów mineralnych jednoskładnikowych lub dwuskładnikowych np. Mapelastic? Czy można to zostawić jako warstwę wierzchnią bez dodatkowej warstwy zabezpieczającej? Na to pójdą podkładki, a na nie gres 2cm gruby więc nikt po tym chodzić nie będzie. Nie wiem, czy to wytrzyma UV wpadające przez fugi lub nie zostanie uszkodzone przez podkładki.

Robię balkon w technologii tarasu wentylowanego, czyli płytki nie będą klejone ale będą na podpórkach a
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 05.10.2019, 12:56:20
  • 0
@geszue: Skąd jesteś? Jeśli Śląsk to z EPDM nie będzie problemu.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 05.10.2019, 19:47:05
  • 0
Mam świeżo budowany dom - dach plaski pokryty EPDM oraz taras i balkony też pokryte - w sumie to takie 2 baseny bo EPD wyciągnięty na ściany/attyki w których są spusty w dół. Jeśli chodzi o EPDM to materiał jest świetny. Elastyczny, odporny i dobrze się klei/uszczelnia. Robila mi firma Barel Managment -Barel Managment z Zabrza. Można też u nich kupić sam materiał (ale to w sumie bez problemu np. na
  • Odpowiedz
kamilek71
kamilek71
04.10.2019, 18:14:27
  • 10
proszę tą patologie wyprowadzić ----> bliźniaczki i Natalie, jak najszybciej !!!
#bigbrother
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 04.10.2019, 18:31:30
  • 1
@kamilek71: kolor Twojego nicku. Jak będziesz dłużej to się zmieni na pomarańczkę.
  • Odpowiedz

73

W robotyzacji Czesi, Węgrzy i Słowacy biją na głowę Polaków

Pokaż treści 18+

W robotyzacji Czesi, Węgrzy i Słowacy biją na głowę Polaków

Robotyzacja w Polsce wciąż utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie, ale ma bardzo duży potencjał wzrostu - ocenił Pavel Bezucky z Universal Robots. Dodał, że wiele firm widzi w robotach współpracujących możliwość rozwiązania obecnych problemów rynku pracy.

HaHard
z
wnp.pl
dodany: 13.09.2019, 09:06:59
  • 24
  • #
    hahard
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    gospodarka
  • #
    robotyka
  • #
    automatyka
GED_PL
GED_PL
GED_PL 13.09.2019, 19:26:31
  • 2
@Kohrd: VW już wydał te pieniądze na roboty kupując kilkaset robotów ABB (Szwedzko-Szwajcarskie). Przy ich instalacji będą pracować polskie firmy (choć pewnie nie tylko)
GED_PL
GED_PL
GED_PL 14.09.2019, 22:45:43
  • 0
@chew_fatman: Z tego co wiem to działa/działał tam m.in. Aiut i Taskoprojekt a to są polskie firmy. Z tych "niemieckich" to chyba Blumenbecker
prohackuser
prohackuser
10.09.2019, 12:51:56
  • 545
No dobra, to teraz do zwolenników #zus od dochodu, wysokie #podatki by dowalić #januszebiznesu - pełno takich na wykopie. Mam do Was pytanie. Czy i z czego ZUS mi zapłaci emeryturę, skoro będę płacił np. 5000zł na ZUS, a w pewnych okresach (np. dobry deal handlowy), ZUS mi odciągnie 100k. Czy możesz mi zagwarantować, że ZUS będzie płacił mi po 30 tysięcy złotych emerytury? Czy może
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 18:49:38
  • 0
@prohackuser: ja wiem że nie powinno się równać w dół tzn. do bagna, ale wytłumacz mi dlaczego pracownik, specjalista na etacie z pensją 4000 PLN Brutto musi oddawać więcej na ZUS niż przedsiębiorca na działaności? Że niby większe ryzyko albo brak urlopu? Za to można optymalizować koszty czego na etacie już nie zrobię. Żeby nie było to jak piszesz o pensji. Przy pensji 12000 brutto miesięcznie jest różnica rocznie jakieś
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 18:57:00
  • 0
@Nie_znany: "Ludzie z etatu się budzą w okolicy 40, że odkladanie 100zł miesięcznie to za mało, żeby mieć z czego żyć na emeryturze i są zdziwieni, że potrzebaby 3/4 pensji oszczędzać. I jest gorzko."

Jestem na etacie - specjalista bez możliwości przejścia na kontrakt. Zarabiając przykładowo 14 000 PLN brutto miesięcznie płacę składek 76 462 PLN rocznie, a na działalności płaciłbym tylko 15 800.

I ty uważasz, że ja nie
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 19:06:44
  • 0
@prohackuser:

Owszem, są tacy przedsiębiorcy i zgadzam się, że to oni to nakrecają.

Ale niestety ogromna ilość działalności to fikcja i powinny być na etatach - IT (programiści), mendżerowie na kontraktach etc. To nie są żadne firmy, a ich działalnośc to fikcja.

I dlatego PIS (oby ich szlag trafił) uwali tę patologię bez potrzeby testu przedsiębiorcy.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 19:09:48
  • 0
@GermanParis: Jeśli to działaność z niskimi dochodami to ich ZUS będzie niższy więc o co płacz? Jeśli mają większe zyski to po prostu będą trochę mniejsze.

PS Mnie grozi usunięcie limitu ZUS więc wolałbym by nic z tego nie ruszali.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 19:12:54
  • 0
@prohackuser:
Ten ZUS jest o tyle sprytniejszy od testu przedsiębiorcy, że spora część firm jeśli nie bedzie miała korzyści niższych kosztów w postaci braku składek ZUS to sama zlikwiduje te fikcyjne działalności i wciągnie tych ludzi na etat.

Żeby nie było - ja bym chciał by każdy płacił małe składki i miał emeryturę obywatelską a reszta w swoich rękach.

To co mnie zawsze wkrurzało to narzekanie osób na działalności na
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 19:13:52
  • 0
@prohackuser: Ucieczka do Czech? Jeśli będzie fikcyjna czyli nie będzie tam 50+% czasu to nic mu to nie da.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 19:14:59
  • 0
@prohackuser: Ja Cię rozumiem i też bym chciał mieć taki ZUS a resztę dostać do ręki - po prostu system jest ciulowy i teraz wszyscy będziemy mieli taki sam syf.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 20:41:17
  • 0
@prohackuser: Specjalista max 6k? Jest sporo posad gdzie nie da się działać jako kontrakt menadżerski lub jdg a zarobki są 15-20k miesięcznie brutto. Wiem co piszę.
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 10.09.2019, 20:52:00
  • 0
@prohackuser: Ale ja nie postuluję podwyższenia ZUS dla przedsiębiorców. Po prostu śmieszy mnie to, jak to oni przedstawiali się, że są "biedni" bo im ZUS znowu skoczył o 100 PLN (bo średnia krajowa w górę).

Dodatkowo jakoś nie słyszałem by ci na JDG krzyczeli, że to źle że etatowcom chcą znieść limit ZUS (w zeszłym roku i w tym) - Ci co mają pracowników specjalistów to i owszem protestowali bo
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 11.09.2019, 13:19:35
  • 0
Ale ja nie postuluję podwyższenia ZUS dla przedsiębiorców. Po prostu śmieszy mnie to, jak to oni przedstawiali się, że są "biedni" bo im ZUS znowu skoczył o 100 PLN (bo średnia krajowa w górę).

Dodatkowo jakoś nie słyszałem by ci na JDG krzyczeli, że to źle że etatowcom chcą znieść limit ZUS (w zeszłym roku i w tym) - Ci co mają pracowników specjalistów to i owszem protestowali bo to ich pieniądze
  • Odpowiedz

894

Dom wielkości kawalerki za 22 tys. zł. "Powstały już ich setki"

Dom wielkości kawalerki za 22 tys. zł. "Powstały już ich setki"

Własny dom w cenie używanego samochodu? Wojciech Zatuszek przekonuje, że jest to możlwe - i pokazuje w internecie swoje realizacje. Za niecałe 100 zł można kupić gotowy projekt. Jak mówi nam właściciel firmy, z jego usług skorzystały już setki Polaków.

MoneyPL
z
money.pl
dodany: 06.09.2019, 12:40:17
  • 485
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
GED_PL
GED_PL
GED_PL 07.09.2019, 13:07:43
  • 0
@hugepotato: oczywiście że istnieją. Nie dla całego Krakowa ale dla jakichś 75-80% już jest. Na czerwono plany obowiązujące, kreskowanie zielone - trwają prace (nowe plany lub aktualizacje).

https://miip.geomalopolska.pl/imap/?locale=pl&gui=new#gpmap=gp43
GED_PL - @hugepotato: oczywiście że istnieją. Nie dla całego Krakowa ale dla jakichś ...

źródło: comment_lHHLcnXe5ZMyqz5o8MkIoveghhM1C3B7.jpg

Pobierz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 07.09.2019, 20:37:16
  • 1
@hugepotato: A z tym się w pełni zgadzam. Najgorsze są 2 przypadki - WZ i przerabianie istniejącego planu by dogodzić deweloperowi.

841

Wielka zmiana w płaceniu składek. ZUS będzie uzależniony od dochodów

Wielka zmiana w płaceniu składek. ZUS będzie uzależniony od dochodów

Przedsiębiorcy zapłacą składki na ZUS uzależnione od dochodu? Taki pomysł zapowiedział premier Mateusz Morawiecki podczas dzisiejszej konwencji programowej rządzącej partii.

Muskat002
z
mambiznes.pl
dodany: 07.09.2019, 12:34:18
  • 383
  • #
    polska
  • #
    zus
  • #
    skladki
  • #
    biznes
  • #
    firma
  • #
    emerytury
GED_PL
GED_PL
GED_PL 07.09.2019, 20:03:27
  • 0
@xsi1: często nie da się zrezygnować. I nikt nie jest tak dymany jak specjalista na etacie. Jeśli to wprowadzą kontraktów B2B to po prostu będą dymania wszyscy równo...
GED_PL
GED_PL
GED_PL 07.09.2019, 20:05:34
  • -1
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Im nie przetłumaczysz, że teraz specjalista na etacie jest dymany jakt nikt. Wystarczy że zarabiasz 4000 brutto i już płacisz składki jak samozatrudniony (składki pracownika i składki pracodawcy tzw. super brutto). A nawet jeśli na UOP masz jakieś gwarancje, urlopy itd. to nie masz możliwości obniżenia podatku.

Teraz po prostu będziemy dymani wszyscy równo :)

704

Płacimy wysokie składki, a emerytury i tak będą głodowe

Pokaż treści 18+

Płacimy wysokie składki, a emerytury i tak będą głodowe

Właściciele firm łapią się za głowy. Składki ZUS w przyszłym roku wzrosną o prawie 10 procent. Razem ze składką zdrowotną będą musieli oddawać państwu prawie 1500 złotych miesięcznie. Składki dla przedsiębiorców rosną, a emerytury jak były, tak są głodowe!

mateusz-krakowski
z
fakt.pl
dodany: 30.08.2019, 08:14:36
  • 243
  • #
    polska
  • #
    gownowpis
  • #
    bekazpisu
  • #
    przegryw
  • #
    pracaspawaczamnieprzeistacza
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 13:47:35
  • 9
@Mjj48003: Ty masz przymus? Przymus to jest na etacie!

Co ja bym dał aby płacić składki na poziomie 1500 miesięcznie jako specjalista. Jak zarabiasz te mityczne 14 000 brutto miesięcznie na etacie to składka miesięczna na ZUS : 3217 PLN miesięcznie pracownik i do tego 2 439 PLN płaci extra pracodwaca = 5
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 13:53:07
  • 24
@Mjj48003:

Nie zdążyłem zedytować...

Co ja bym dał aby płacić składki na poziomie 1500 miesięcznie jako specjalista. Jak zarabiasz te mityczne 14 000 brutto miesięcznie na etacie to składka miesięczna na ZUS : 3217 PLN miesięcznie pracownik i do tego 2 439 PLN płaci extra pracodwaca = 5 656 PLN miesięcznie (rocznie 76 462 PLN i tylko dlatego że na razie jest limit 30
GED_PL - @Mjj48003: 

Nie zdążyłem zedytować...


Co ja bym dał aby płacić skład...

źródło: comment_Ifk6KrSN9lddz24KHFPH6IEJJStsMx28.jpg

Pobierz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 13:54:03
  • 1
@Mjj48003
GED_PL - @Mjj48003

źródło: comment_42YGluDyjar8XFsUniZTf6kHX0CG14Pl.jpg

Pobierz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 15:19:58
  • 2
@matti82: Jeśli by się dało to bym chętnie to zrobił. Nie każdy etat da się tak zrobić.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 15:23:18
  • 11
@PozorVlak:

Najbardziej dymani są pracownicy na etacie z pensją specjalisty. Jakieś kilka razy bardziej niż samozatrudniony.

Szczegóły tutaj

https://www.wykop.pl/link/5109869/comment/68640753#comment-68640753
GED_PL - @PozorVlak: 

Najbardziej dymani są pracownicy na etacie z pensją specjali...

źródło: comment_uB0rAHzTNYlXEGfJ8Z5c1uNgc25A9N3Y.jpg

Pobierz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 15:54:28
  • 2
@Herron: Ale nie trzeba zarabiać 10k na umowę o pracę. Wystarczy już 4000 Brutto i wszystkie skałdki (od brutto i supper brutto czyli część którą pracodawca płaci a nie widać na pasku) daje 1500 PLN składek.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.08.2019, 15:56:24
  • 2
@Herron: To że np. zarabia sprzedając dla swojej firmy cholernie specjalistyczne produkty. I ta firma nie chce się bawić w takie zabawy (przynjamniej na razie) - ciekawe co poz zniesieniu limitów składek

1217

Budżet 2020: wzrost obciążeń Polaków. Rośnie akcyza na alkohol

Pokaż treści 18+

Budżet 2020: wzrost obciążeń Polaków. Rośnie akcyza na alkohol

Projekt budżetu państwa na 2020 r. zakłada, że zniesiony zostanie limit składek do ZUS, wzrośnie też m.in. akcyza na alkohol.

Szewczenko
z
rp.pl
dodany: 28.08.2019, 14:43:05
  • 377
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekwaostki
GED_PL
GED_PL
GED_PL 28.08.2019, 19:13:45
  • 21
@andiwol: Tak, teraz przestają płacić powyżej tej kwoty. Dzięki temu w przyszłości nie będzie im trzeba płacić ogromnych emerytur. To jest po prostu zawór bezpieczeństwa dla systemu który PiS właśnie rozpiernicza, no ale to nie ich zmartwienie bo to problem dla tych co będą rządzić za 15+ lat. Co ciekawe przeciwko zniesieniu limitu protestowali równo pracownicy, Solidarność, pracodawcy - właściwie wszyscy.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.08.2019, 11:11:26
  • 1
@caribbean:

Tutaj chodzi o pracowników na etacie (żadne kontrakty menadżerskie, działalność gospodarcza etc).

Załóżmy że taki pracownik co miesiąc zarabia 15 000 PLN brutto. Płaci on od tego ZUS (czyli składkę emerytalną, rentową, chorobową, zdrowotną) oraz oczywiście podatek. Do tego pracodawca dopłaca też co miesiąc jeszcze składę emertylną, rentową, FP - fundusz pracy, FGŚP - fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych) - razem dla pracodawcy to jest tzw. koszt miesięczny czyli super brutto
GED_PL - @caribbean: 

Tutaj chodzi o pracowników na etacie (żadne kontrakty menadż...

źródło: comment_HqvhFxNSiqPtcwf39Cyc5W33PZnJs5eE.jpg

Pobierz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.08.2019, 11:15:47
  • 0
@GED_PL: A tak wygląda dla przedsiębiorcy, kontraktu etc - i oni narzekaja na zus ;(( ͡° ͜ʖ ͡°)
GEDPL - @GEDPL: A tak wygląda dla przedsiębiorcy, kontraktu etc - i oni narzekaja na ...

źródło: comment_SZWRdeOhk20DMfouGJF7e3K0COZO2PLW.jpg

Pobierz
MZ23
MZ23
22.08.2019, 14:16:30 via iOS
  • 258
Dzisiaj pierwszy raz puściłem młodego samego na rowerze po prawdziwej drodze :). Samochody musza na nas uważać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#dziendobry #rowery #rower #wieliczka #dzieci #zonabijealewolnobiega
MZ23 - Dzisiaj pierwszy raz puściłem młodego samego na rowerze po prawdziwej drodze :...

źródło: comment_8Ot6DMFlE8mzPberLwVJkCIZqCrBJz8A.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 22.08.2019, 19:12:01
  • 1
@MZ23: Ten plac jest idealnym odwzorowaniem polskich dróg i ścieżek rowerowych. Dziwnie kończące się ścieżki, pasy itd ;)
  • Odpowiedz

490

Europa wybiera bloki. Polacy już w WIĘKSZOŚCI mieszkają w domach jednorodzinnych

Europa wybiera bloki. Polacy już w WIĘKSZOŚCI mieszkają w domach jednorodzinnych

Jeszcze w 2006 roku większość Polaków mieszkała w blokach. Latami ten stan powoli się zmieniał. Szczyt został osiągnięty w 2016, kiedy aż 57 proc. Polaków mieszkało w domach. Umiłowanie do niedzielenia nawet jednej ściany z sąsiadem to rzecz powszechna w Polsce, ale prawdziwy powód jest inny...

travelove
z
dziennik.pl
dodany: 14.08.2019, 09:38:26
  • 606
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    budownictwo
  • #
    architektura
  • #
    ciekawostki
GED_PL
GED_PL
GED_PL 15.08.2019, 20:34:48
  • 0
przylasku rusieckiego


@assassin11: To jest szeregówka? Śmieci tylko 30 pln miesięcznie = 3 osoby i segregowane?

648

Wedel: brakuje rąk do produkcji kultowej czekolady

Wedel: brakuje rąk do produkcji kultowej czekolady

Dyrektor firmy Maciej Herman twierdzi, że przez brak rąk do pracy musieli wstrzymać produkcję nawet na tydzień. Straty wycenia na setki tysięcy złotych.

konto usunięte
z
moneyv.wp.pl
dodany: 23.07.2019, 17:37:58
  • 549
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
  • #
    firma
  • #
    biznes
  • #
    ekonomia
GED_PL
GED_PL
GED_PL 24.07.2019, 11:47:41
  • 24
@uabit: chcieli robotyzować swoje linie produkcyjne ale uznali, że za drogo. To teraz mają taniej:)

505

Zamiast własności wszystko jako usługa. Nadchodzi ekonomia subskrypcji

Zamiast własności wszystko jako usługa. Nadchodzi ekonomia subskrypcji

Abonament staje się podstawą korzystania z wielu dóbr. To element rozwijającej się ekonomii współdzielenia, gdzie liczy się dostęp i użytkowanie, a nie posiadanie.

rybak_fischermann
z
forsal.pl
dodany: 11.06.2019, 04:37:12
  • 309
  • #
    swiat
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    abonament
  • #
    ciekawostki
GED_PL
GED_PL
GED_PL 11.06.2019, 21:27:47
  • 0
@mecenas_z_piaseczna: hmm, masz pewność że brother sam nie projektuje swoich obrabiarek (tak mam na myśli obrabiarki a nie drukarki).

467

W Polsce "pracuje" dwa razy mniej robotów niż na Węgrzech

W Polsce "pracuje" dwa razy mniej robotów niż na Węgrzech

Polska znajduje się wśród najgorzej przygotowanych państw w Europie jeśli chodzi o automatyzację, która polega na zastępowaniu pracy ludzi procesami technologicznymi.

EricDjembaDjemba
z
300gospodarka.pl
dodany: 28.05.2019, 18:31:23
  • 150
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    gospodarka
  • #
    produktywnosc
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 07:39:37
  • 46
@mroq: Węgry nie produkują robotów. Niska ilość robotów w Polsce wynika z:

- nie mamy tylu producentów samochodów (tzw. OEM) którzy mają największą ilość robotów per zakład jak sąsiedzi. Słowacja i Węgry są dobrym przykładem. Ich podwykonawcy tzw. TIER 1 i TIER 2 czyli np. BOSCH, VALEO itp mają roboty ale jest to mniejsza ilość. Generalenie w Polsce sprzedaje się rocznie tyle robotów przemysłowych ile w Czechach (około 2000 sztuk)
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 09:11:14
  • -1
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: zgadzam się w 100%
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 13:26:43
  • 0
@tabarok: Ja znam doskonale te liczby które przytaczasz, ale nie rozumiem czemu to co podaję o przemyśle Automotive jest wg. Ciebie "nie do końca". Podajesz że mamy na koniec 2016 roku wg. IFR 182 roboty na 10 000 pracowników w sektorze Automotive - to prawda. Ale Słowacy mają 707 sztuk/10000 pracowników, Węgrzy 281, Czesi 420.

Ich gospodarka jest w dużej mierze oparta o tą branżę i to że mają dużych
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 14:11:10
  • 1
@joannadeli: To prawda co piszesz, ale warto podkreślić, że w przypadku tych silników to nie były roboty a mechanizacja. Pierwszy robot przemysłowy firmy Unimate to jednak trochę później i pracował w zakładach GM.

Ciekawostka jest taka, że w latach 70 ubiegłego wieku polski PIAP budował na licencji ASEA (obecnie ABB) roboty IRp:

"Prowadzone w PIAP prace związane z robotyzacją, w tym opracowanie robota PR-02 z napędem pneumatycznym, zaowocowało powierzeniem instytutowi
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 14:14:22
  • 0
@tabarok:
Dokładnie na całym świecie to przemysł Automotive (obecnie jeszcze elektronika) podciąga średnią. U nas również. Nasz Automotive ma niższy poziom bo jest mniej firm OEM czyli producentów jak VW, Opel, Fiat a dużo ich poddostawców którzy już tyle robotów nie używają, a są dalej liczeni do tego przemysłu. Stąd taka różnica i ogromna przewaga np. Słowacji nad nami czy nawet Czechami.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 14:22:50
  • 0
@joannadeli: Teraz już Janusze nie mają chętnych, ale dalej ich "januszowatość" nie pozwala im na automatyzację.... Obecnie firmy są na etapie płaczu, że nie ma ludzi i mądrzejsze/lepiej zarządzane zaczęły inwestować, ale większośc na razie jest chyba w szoku i ciężko im podjąć decyzję...

778

11 złotych za godzinę parkowania? Kraków jak Manhattan

11 złotych za godzinę parkowania? Kraków jak Manhattan

W centrum miasta za godzinę parkowania trzeba będzie zapłacić od 9 do 11 złotych, to niemal tyle samo, co w centrum Nowego Jorku. Parkowanie na ulicach Manhattanu kosztuje 3,5 $ za godzinę.

MarceliNowotko
z
lifeinkrakow.pl
dodany: 29.05.2019, 10:31:22
  • 372
  • #
    polska
  • #
    krakow
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.05.2019, 13:16:04
  • 0
@Warus: A mieszkasz w Krakowie czy poza - pytam w kontekście podatku...

885

A jednak! Zniesienie 30-krotności. Rząd wraca do pomysłu

Pokaż treści 18+

A jednak! Zniesienie 30-krotności. Rząd wraca do pomysłu

Rząd wrócił do pomysłu zniesienia limitu składek na ZUS. To oznacza, że w 2020 r. nawet 350 tys. najlepiej zarabiających zapłaci nawet kilkukrotnie wyższe składki niż obecnie.

WirtualnaPolska
z
money.pl
dodany: 16.04.2019, 11:49:42
  • 301
  • #
    polska
  • #
    zus
  • #
    najbogatsi
  • #
    skladki
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    polityka
GED_PL
GED_PL
GED_PL 16.04.2019, 18:48:14
  • 1
@Lord_the_stroyer:
Ograniczenie składki na ZUS następuje po 30 krotności średniej pensji czyli ok. 135k PLN, a nie 85k
GED_PL
GED_PL
GED_PL 16.04.2019, 18:51:31
  • 0
@Szab: Znajomy z pracy głosował w poprzednich wyborach na PIS. Jak zapowiedzieli poprzednio tego wprowadzenie to od razu zapowiedział, że nigdy więcej bo go to uderzy po kieszeni...
GED_PL
GED_PL
GED_PL 16.04.2019, 19:57:39
  • 0
pogromca


@Lord_the_stroyer: No tak nie do końca :) Odpowiadałeś na pytanie jaki jest próg, zadane przez pogromca mitów, a tam były pytanie o próg by być w 350k najlepiej zarabiających a więc tych co przestają płacić ZUS.
Rabusek
Rabusek
09.04.2019, 13:40:32 via iOS
  • 1860
Robi się kuchnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#mieszkanie #kuchnia
Rabusek - Robi się kuchnia ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
#mieszkanie #kuchnia

źródło: comment_MSVGwcLtfEkGf2TkMZA2DvJzjDqzgfl1.jpg

Pobierz
  • 403
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GED_PL
GED_PL
GED_PL 09.04.2019, 19:10:58
  • 4
@Rabusek: Kuchania naprawdę fajna. A co do IKEI to akurat kuchnie mają na blumach i masz gwarancję na fronty co najmniej 10+ lat - działa bo 9 wymieniałem komplet na nowe na gwarancji (drobne problemy na dołach).
  • Odpowiedz
GED_PL
GED_PL
GED_PL 09.04.2019, 19:17:52
  • 2
@GED_PL: miał być po 9 latach
  • Odpowiedz

671

Handle robot- nowy film od Boston Dynamics

Handle robot- nowy film od Boston Dynamics

polaki juz nie popracujo dlugo w amazonie

fajkonos
z
youtube.com
dodany: 28.03.2019, 19:08:38
  • 206
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    nauka
GED_PL
GED_PL
GED_PL 28.03.2019, 22:04:59
  • 10
Nadal możesz to załatwić choćby robotem na trzech kółkach, który będzie miał podobne możliwości manewru, będzie stabilniejszy, mocniejszy, może być pewnie szybszy i co bardzo ważne jest prostszy w konstrukcji. Za tę samą cenę kupisz kilka prostszych konstrukcji, więc i wydajność może być inna.


@Polanin: Gdzie ty widziałeś na rynku rozwiązania robotów przemysłowych dla logistyki/pakowania które są:
- przejezdne np. na tych 3 kółkach
- mają taką zdolność manewrowania i poruszania się jak
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.03.2019, 17:55:27
  • -1
@Polanin:

Zalet tego rozwiązania jest sporo:
- Nie wymaga przenośników i innych systemów transportu.
- W prosty sposób może pobierać produkty z różnych miejsc i odkładać na różne miejsca - dzięki czemu robienie miksów na paletach staje się proste - a to jest wymagane w magazynach logistycznych i na razie ciężko realizowalne przez tradycyjne roboty.
- ten robot ma znakomity zasięg roboczy. Przeciwwaga pozwala mu na zachowanie równowagi i oszczędzanie energii (w tradycyjnych
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.03.2019, 17:57:52
  • -1
@Saeglopur: To właśnie jest idealny scenariusz mianowicie wpasowanie robota w miejsce które nie było do niego przystosowane tylko dla ludzi. Dzieki temu nie odpadają koszty wdrożenia i całego osprzętu.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.03.2019, 18:02:09
  • 0
@Hans_Olo:

Właśnie chodzi o to, żeby nie dawać robota na torze bo:
- wymaga to zajęcia magazynu
- dużo mniejsza elastyczność
- dużo większy koszt wdrożenia - szacuję koszt takie rozwiązania (gdy już będzie dostępny) na mniej niż 80k Euro - choć tu oczywiście mogę się mylić. W przypadku tradycyjnego robota masz: ok. 35k Euro robot, tor jezdny 30-50k Euro (zależy od długości) + wygrodzenia + safety + zajętość hali
GED_PL
GED_PL
GED_PL 29.03.2019, 21:29:01
  • 0
@gophffer: Dużo przesadziłeś z ceną. W przypadku produkcji w sztukach na poziomie typowego robota przemysłowego taki robot nie przekroczy 80k Euro (oczywiście o ile do niej dojdzie). Nie ma kosztu infrastruktury jak przenośniki itp to zwróci się to bardzo szybko..
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 10:35:18
  • 0
@Naxxxtes:

To rozwiązanie które podajesz nie będzie tak zwrotne, nie będzie miało zasięgu, nie będzie mogło wjeżdżać na platformy itp.

Co do przenoszenie wspomaganego to weźcie pod uwagę, że tam gdzie będą tylko takie robot, bez ludzi, nie potrzeba:
światła (a na pewno nie tyle ile
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 10:45:03
  • 0
@Naxxxtes: Ja je doskonale znam. Ale one nie dają takich możliwości. Np. detalem możesz manewrować tylko x,y,z + ew. obrót w jednej osi. Nie dają Ci powtarzalności oraz łatwego automatycznego sterowania.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 10:56:16
  • 0
@Naxxxtes: Właśnie dlatego to od BD ma przewagę bo:
- nie ma człowieka - zwróc uwagę, że całe sterowanie masz tutaj przez człowieka. Tutaj użyta jest hydraulika więc tego nie wysterujesz precyzyjnie przy zachowaniu swobody punktów.

Zobacz też na rozmiary i skomplikowanie pod względem kształtu.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 11:00:04
  • 0
@Naxxxtes: Ten magazyn jest naprawdę dobry - pozwala na miksowanie na paletach a to nie jest proste.
Takie rozwiązania mają sens gdy wiemy, że centrum będzie pracować długo, budujemy je od zera i wiem co będzie obsługiwać.

Cena też będzie kosmiczna.

Rozwiązanie od BD - obsługuje praktycznie każdy magazyn który już istnieje po
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 11:05:27
  • 0
@Naxxxtes: A jak wygląda robot który dźwiga 200kg? Jakaś 1100 kg wagi i 3metry ramienia.

Ten BD nie jest do takich zadań. On będzie miał swoje miejsce i nie jest do użycia na już ale myślę, że całkiem niedługo.
GED_PL
GED_PL
GED_PL 30.03.2019, 11:18:11
  • 0
@Naxxxtes:

1. Ludzi na rynku pracy nie ma i nie będzie - w tej chwili np. w Polsce na emeryturę odchodzą roczniki które miały ok. 600 000 osób a wchodzą na rynek pracy takie które mają 250-300 000 (piszę z pamięci ale to ten rząd różnicy ok. 300 000).
2. Ludzie są coraz drożsi
3. Ludzie są zawodni, popełniają błędy, niektórzy kradną, nie szanują paczek (patrz sortownie)
4. To rozwiązanie
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 06.04.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking