Aktywne Wpisy
ProwojMiliten +345
Krupier +235
Jestem już w tym wieku, że bardziej niż gadżety i ciuchy cieszy mnie kupno taczki. XD
Wjechał bolid na działeczkę. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#ogrodnictwo #dzialka #rod #rosliny #czujedobrzeczlowiek
Wjechał bolid na działeczkę. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#ogrodnictwo #dzialka #rod #rosliny #czujedobrzeczlowiek
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.
Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.
W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.
Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
@ManWithOutNick: Czyli liczą się bardziej partykularne interesy osób mieszkających w centrum, niż ogólnie dbanie o klimat i środowisko naturalne
@Mac02: jak w pandemii nie było w zasadzie ruchu drogowego, miasta były wręcz uśpione, to zanieczyszczenie powietrza nie zmniejszyło się
jakim bogolom z centrum? za dużo TVN oglądasz. w centrum jest więcej bloków z wielkiej płyty gdzie mieszkają emeryci niż tych bogaczy w ferrari.. na obrzeżach w dzielnicach z domkami mieszka więcej "bogoli" niż w centrum.
Podobno jest argument wieku LUB spełnianie normy emisji także starsze auta niby mogą wjechać jak spełnią Euro 4. Najlepsze, że m. st. Warszawa swoje decyzje argumentuje badaniami jakiejś fundacji promocji pojazdów elektrycznych xD ten zakaz to najgłupsza rzecz w ostatnim czasie, zamiast zrobić to w sposób miękki tzn.:
- płatny wjazd/3x droższy parking dla diesli żeby ograniczyć codzienne wjeżdżanie do strefy
- dać możliwość wjazdu raz w tyg/miesiącu (ważne dla usług/drobnego
Druga sprawa to te bogole urzędnicze się denerwują, że im biedota zabiera miejsca parkingowe. Bogol se kupi elektryka i zaparkuje, a biedak niech se idzie na piechotę/rowerkiem/komunikacją miejską.
Więc nie ma żadnych podstaw aby mogli cie ukarać pod pretekstem emisji. Ja nie będę stosował się do tych zakazów w żadnym wypadku i chętnie będę chodził po sądach. Już bez przesady niech sobie #!$%@? jaj nie robią. Są pewne granice.
Po drugie to wszystko jest bezprawne i na zlecenie firm od
Poczytaj o wpływie na zdrowie pyłów zawieszonych i NOx. Poczytaj co to jest smog typu Los Angeles.
Przecież zakaz skierowany przeciwko starym dieslom nie wziął się z emisji CO2 tylko z emisji pyłów i tlenków azotu.
czarna chmura wcale nie znaczy że samochód to ekologiczny kibel, skład mieszanki paliwo/powietrze jest poprostu zły. Największym problemem są diesle z wyciętymi DPF i katalizatorami, taki samochód to jeżdżąca śmierć. Pytanie numer dwa, dlaczego wycinanie filtrów cząstek stałych to jest legalny proceder i dlaczego państwo na taką działalność zezwala? Jest dziesiątki firm reklamujący się że wytnie ci DPF, zaślepi EGR i dokona odpowiedniej modyfikacji oprogramowania.