Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
iksem +8
Za 200k gotówki lepiej kupić:
1. Działkę budowlaną gdzieś pod Warszawą w celach inwestycyjnych i wziąć auto w leasing
2. Kupić auto za gotówkę i nie mieć działki
Skłaniam się do opcji nr 1.
#inwestycje #finanse
1. Działkę budowlaną gdzieś pod Warszawą w celach inwestycyjnych i wziąć auto w leasing
2. Kupić auto za gotówkę i nie mieć działki
Skłaniam się do opcji nr 1.
#inwestycje #finanse
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.
Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.
W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.
Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
@Shatter: To przy zalozeniu ze prad pochodzi z produkcji emisyjnej. A tak wlasciwie nie wiesz skad bedzie pochodzil prad ktorym bedziesz sie za kilka lat ladowac - moze np. bedzie dobra dotacja na PV i se postawisz na garazu, albo wyjedziesz za granice
Proceder jest nielegalny i teoretycznie można tracić dowód za to… jak się jest jednym z tych kilku osób w roku które akurat na to
@JanImperator: Pamiętam, jak w latach 90 był wielki hejt na nową benzyna bezołowiową. "Jest droższa" ; "Komu ten ołów szkodzi?" "przecież prawie go tam nie ma!" ; "Ołów jest cięższy i opada!" ; "ja tam nie czuje ołowiu! " ; "to jest spisek producentów paliw" "państwo nas oszukuje"
Bo to jest utopijna wizja ekologicznej Eurpy.
ale #!$%@? z tym rakiem xD
Licząc emisję zanieczyszczeń w ten sposób tak to wychodzi, natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę emisję zanieczyszczeń i co2 w samym mieście, to wychodzi już zupełnie inaczej. Miasto to skupisko ludzi, więc obniżenie poziomu zanieczyszczeń powietrza jest dobre. Tutaj elektryki > spalinowce.
Problem polega na tym że jest to wciskane nlza szybko i na siłę.
Moim zdaniem takie rewolucje powinny być wprowadzane powoli, na przestrzeni 40-50 lat.
Prawdopodobnie chodzi o pojazdy nieposiadające filtra dpf
Mówimy o strefie, gdzie mamy bardzo duże zaludnienie bo samo centrum miasta. Ludzie tam chcą oddychać lepszym powietrzem, inaczej będzie dochodzić do suburbanizacji.
@Shatter 30k za auto z 2006 roku? To aż tak ceny aut podskoczyły?
I te argumenty o CO2 xd przecież tu w ogóle nie
Ale to chodzi tylko o CO2 Ziom.