Wpis z mikrobloga

O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze.
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.

Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.

W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.

Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
Pobierz
źródło: Audi-A6-C6-12
  • 199
wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km


@Shatter: To przy zalozeniu ze prad pochodzi z produkcji emisyjnej. A tak wlasciwie nie wiesz skad bedzie pochodzil prad ktorym bedziesz sie za kilka lat ladowac - moze np. bedzie dobra dotacja na PV i se postawisz na garazu, albo wyjedziesz za granice
@TrionicSe7en: tylko ta chmura jest najbardziej widocznym (i wyczuwalnym) objawem. A cząstki węgla z której się składa tez dobre do wdychania nie są. Zaryzykuje tez stwierdzenie ze jak ktoś jeździ widząc ze zostawia za sobą chmurę dymu to o inne aspekty sprawności auta tez tak sobie dba.
Proceder jest nielegalny i teoretycznie można tracić dowód za to… jak się jest jednym z tych kilku osób w roku które akurat na to
Aha, nieeeno brak raka płuc od diesla. Okej!

Ile wy macie lat? 14? Bo widzę absolutny i rażący brak wyobraźni połączony z naiwnością.


@JanImperator: Pamiętam, jak w latach 90 był wielki hejt na nową benzyna bezołowiową. "Jest droższa" ; "Komu ten ołów szkodzi?" "przecież prawie go tam nie ma!" ; "Ołów jest cięższy i opada!" ; "ja tam nie czuje ołowiu! " ; "to jest spisek producentów paliw" "państwo nas oszukuje"
@Shatter
Licząc emisję zanieczyszczeń w ten sposób tak to wychodzi, natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę emisję zanieczyszczeń i co2 w samym mieście, to wychodzi już zupełnie inaczej. Miasto to skupisko ludzi, więc obniżenie poziomu zanieczyszczeń powietrza jest dobre. Tutaj elektryki > spalinowce.
Problem polega na tym że jest to wciskane nlza szybko i na siłę.
Moim zdaniem takie rewolucje powinny być wprowadzane powoli, na przestrzeni 40-50 lat.
@Shatter: chodzi tylko i wyłącznie o ruchanie tych najbiedniejszych, starymi sprawdzonymi metodami, napuszczania jednych na drugich i odcinania kotu ogona plasterek po plasterku, najlepsza jest bananownia i reszta tych frajerów co da się dymać ile wlezie, a #!$%@?ą eko awokado sprowadzane samolotami i statkami które produkują o wiele więcej niż przeciętny dizel cały rok xD w skrócie, biedni #!$%@?ć z centrum, bo ono będzie tylko dla tych co mają więcej hajsu
@Shatter: Ale przecież tu nawet nie chodzi o samą ekologię, przepustowość dróg ma swoje limity, a dzisiaj każdy może mieć nawet po dwa auta. Gdyby każdy mógł jeździć autem po mieście to byłoby jednym, wielkim korkiem. Dlatego trzeba to jakoś ograniczyć i sprawić, że jazda autem dla niektórych będzie nieopłacalna, albo niemożliwa. Wystarczy wprowadzić taki zakaz na terenie całej WWA i już mamy z głowy część warszawiaków korkujących miasto, potem zwiększyć
@Chris_Karczynski: jeżeli ktoś pali oponami i mu to zakażemy to też odbieramy mu wolność?
Mówimy o strefie, gdzie mamy bardzo duże zaludnienie bo samo centrum miasta. Ludzie tam chcą oddychać lepszym powietrzem, inaczej będzie dochodzić do suburbanizacji.
@Shatter 30k za auto z 2006 roku? To aż tak ceny aut podskoczyły?
Niektórzy to są tu #!$%@? z tym odbieraniem wolności. Czyli w piecu też można palić śmieciami, bo przecież "ogrzewanie niedługo będzie dla bogatych"? I "zabierają nam wolność"? Tak, po psie też wam każą sprzątać gówno a kiedyś nie kazali, i palić papierosów w lokalach też nie można oprócz wyznaczonych do tego miejsc. I proszę, parę lat minęło i nikt nie narzeka.

I te argumenty o CO2 xd przecież tu w ogóle nie