O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze. Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.
Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.
W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.
Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii. No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°) Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯ BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów #samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
@Shatter: na jednego co ma zadbanego starego diesla przypadnie 20 co maja trupa z wyciętym dpf i lejącymi wtryskami przez co przy każdym dodaniu gazu zostawiają za sobą czarna chmure. Wjeżdżanie do centrum miasta nie jest obowiązkowe, jest komunikacja miejska. W krk przy głównej miejskiej drodze czasem się stać nie da bo aż dusi od smrodów ze starych diesli
@JanImperator ile ty masz lat? 15? poczytaj naukowe papery o dieslach to może coś zrozumiesz. a nie, nie zrozumiesz, bo nie masz pojęcia czym jest bardzie naukowe i bierzesz wszystko na chłopski rozum
@Shatter: bardziej ekologiczne jest korzystanie z komunikacji miejskiej, ale polactwo nawet nie może wpaść na takie rozwiązanie co widać po twoim wpisie
@Shatter ale wiesz, że w strefie czystego transportu nie chodzi o ilość co2 od etapu produkcji do złomowania, tylko o czystsze powietrze na danym obszarze? ( ͡º͜ʖ͡º)
@Mac02: poza centrum ludzie raka nie dostają, czy miasto o nich nie dba? Auto albo jest, albo nie jest dopuszczone do ruchu. Przepis, który ma polepszyć życie bogolom z centrum i utrudnić życie prolom z obrzeży.
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.
Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.
W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.
Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
nikt nikogo nie wygoni z miasta, tylko do centrum nie będzie mógł przyjeżdżać samochodem.
wiesz co jest bardziej ekologiczne niż diesel stary w centrum? brak raka płuc wielu mieszkańców tego kraju :)
Ile wy macie lat? 14? Bo widzę absolutny i rażący brak wyobraźni połączony z naiwnością.
i bardzo dobrze
Wjeżdżanie do centrum miasta nie jest obowiązkowe, jest komunikacja miejska.
W krk przy głównej miejskiej drodze czasem się stać nie da bo aż dusi od smrodów ze starych diesli
tak tak, oby ci sąsiad oponami i śmieciami palił obok i obyś to wdychał.
żadnych zakazów, co nie?
ile ty masz lat? 15? poczytaj naukowe papery o dieslach to może coś zrozumiesz. a nie, nie zrozumiesz, bo nie masz pojęcia czym jest bardzie naukowe i bierzesz wszystko na chłopski rozum
cymbał to cię robi codziennie w kiblu w szkole
1/3 warszawy? ty wiesz jak wygląda mapa Warszawy lamu$ie?
ale wiesz, że w strefie czystego transportu nie chodzi o ilość co2 od etapu produkcji do złomowania, tylko o czystsze powietrze na danym obszarze? ( ͡º ͜ʖ͡º)
i bardzo k**** dobrze